Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gavi zorgt met wereldgoal voor hoogtepunt bij zevenklapper Spanje

Laatste update:

Spanje heeft woensdag een kinderlijk eenvoudige zege geboekt op Costa Rica: 7-0. De Spanjaarden beleefden daardoor een geweldige start van het WK, daar Duitsland eerder op de middag verrassend met 1-2 verloor van Japan. La Roja gaat daardoor alleen aan kop in Groep E. De Spaanse doelpunten werden gemaakt door Ferran Torres (2x), Dani Olmo, Marco Asensio, Gavi, Carlos Soler en Álvaro Morata. Gavi schreef geschiedenis en was verantwoordelijk voor de mooiste treffer van de avond.

Bondscoach Luis Enrique koos er verrassend genoeg voor om te beginnen met Rodri als centrumverdediger. Bij Manchester City speelt de 26-jarige rechtspoot doorgaans als defensieve middenvelder. Op het middenveld ruimde de keuzeheer een basisplaats in voor Gavi, die daarmee geschiedenis schreef. De Barcelona-middenvelder is met achttien jaar en 110 dagen oud de jongste Spanjaard ooit op een eindtoernooi. Paris Saint-Germain-keeper Keylor Navas was de bekendste naam aan de zijde van Costa Rica. De inmiddels 37-jarige voormalig FC Twente en PSV-aanvaller Bryan Ruiz viel na een uur spelen in.

La Roja had in Doha geen kind aan Costa Rica. Al in de elfde minuut opende Olmo de score. De RB Leipzig-middenvelder, die bij Spanje als vleugelspeler speelt, kreeg de bal op ietwat gelukkige wijze mee om Navas vervolgens koelbloedig te verschalken. Nog geen tien minuten later verdubbelde Marco Asensio de score door een scherpe voorzet van Jordi Alba in de verre hoek te plaatsen: 2-0. In de eerste helft sprak het percentage balbezit van Spanje boekdelen: maar liefst 85 procent.

Nog voor rust gooide Spanje de wedstrijd in het slot. Costa Rica-verdediger Óscar Duarte liet zich door Alba verleiden tot een overtreding, waarna Torres vanaf de strafschopstip mocht aanleggen. Oog in oog met Navas faalde de Barça-aanvaller niet: 3-0. Na rust mocht Torres al snel zijn tweede maken: in de 54ste minuut draaide hij weg bij zijn tegenstander, om vervolgens direct succesvol af te werken. Het mooiste doelpunt was van Gavi. Na een goede voorzet van Morata schoot de middenvelder de bal met buitenkant rechts via de paal achter de kansloze Navas: 5-0. Door zijn doelpunt is Gavi de jongste doelpuntenmaker op een WK sinds Pelé in 1958. Soler (rebound) en Morata (onhoudbaar schot) zorgden daarna nog voor een monsterscore: 7-0.

Is Spanje de grootste kanshebber voor de WK-winst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gavi golden boy for a reason. Wat-een-goal. Gigantische goede speler en maar net 18. Eentje die durfde te claimen dat Koke basis moest staan ipv Gavi, haha. 😄

Pedri als regisseur, Balde die gelijk laat zien gewoon bij het nationaal elftal te horen. Ferran Torres met een dubbel, een hele fijne avond voor ons Cules. Kritiek op Lucho mag ook wel klaar zijn toch? Moet zeggen Spanje heeft als voordeel al die Barcelona spelers wekelijks met elkaar spelen, vooral het middenveld en een opkomende Alba die een goede chemie hebben.

23 november 2022 om 19:08

Ben wel met je eens dat Pedri en Gavi een wereldpot spelen en dat Barcelona zich gelukkig mag prijzen met deze twee. Maar je steekt nu wel heel veel veren in de reet van Barca. Er valt nog genoeg voor te zeggen dat andere spelers het ook verdiende. Maar al met al geniet van je overwinning 🙌

23 november 2022 om 19:11

Echt he. Een Dani Olmo die notabene is weggestuurd bij Barca was misschien wel de beste op het veld.

23 november 2022 om 19:29

nee dat was Olmo zeker niet, hij is een aardige speler maar ook niet meer dan dat.
Dat hij het af en toe zeer leuk doet in het nationaal elftal is toch heel anders dan wekelijks presteren bij zijn club.
Spanje/barca speelde als team gewoon heel goed.

23 november 2022 om 19:31

Is Dani Olmo niet uit eigen overweging weggegaan omdat er toen weinig uitzicht was op doorbraak in het eerste? Was in de meeste (of alle?) jeugdteams waar hij speelde in La Masia aanvoerder. Kan me dus niet voorstellen dat Barcelona hem vervolgens heeft weggestuurd.

23 november 2022 om 20:13

Olmo is gewoon een van de betere spelers van Leipzig hoor met Nkunku en Szoboszlai.

23 november 2022 om 20:18

Wat-een-goal, wereldgoal, de superlatieven worden weer makkelijk van sta gehaald. Het is knap op die leeftijd op dit niveau, hij nam hem goed uit de lucht maar zo buitengewoon mooi was die goal niet.

23 november 2022 om 20:28

Technisch uitermate lastig om die bal in 1x binnen te schieten hoor.

23 november 2022 om 19:09

Oh ja want spelers als Bellingham verdienden het niet meer? Scoorde overigens ook gewoon in de openingspot en 4 goals in de CL. En verder leuk dat je van Costa Rica wint. Maar dat is tot dusver een van de zwakste broeders met Qatar en Iran. Dat je speles als Thiago, Ramos en De Gea thuiis laat is nog steeds onbegrijpelijk.

23 november 2022 om 19:15

Een trainer die niet mee doet aan vriendjespolitiek die Lucho. Nee, ik mag hem wel. Kan Roberto Martinez nog een voorbeeld aannemen. Trouwens, hij zeg toch niet dat Bellingham hem niet verdiende?

23 november 2022 om 19:16

Vriendjespolitiek? Hij doet juist aan vriendjespolitiek door extreem veel spelers met een Barca connectie te selecteren.

23 november 2022 om 19:19

Of hij kiest gewoon spelers die beter in vorm zijn?

23 november 2022 om 19:27

Waar heb je het over? Ramos speelt alles bij PSG, De Gea keept hartstikke goed en Thiago ga ik niet eens over beginnen.

23 november 2022 om 19:31

Die Gavi moet alleen ophouden met zich te bemoeien met opstootjes is altijd één van de eerste die loopt te rennen en duwen. Als tie zich alleen met voetbal zal bezighouden is dat meer dns voldoende

23 november 2022 om 20:00

Hoezo kritiek op Lucho mag ook wel klaar zijn? Wat voor kritiek bedoel je?
Hij is een prima coach die gelooft in wat hij doet, en beschermt de spelers die hij meeneemt waardoor ze voor hem zullen sterven. Maar hij doet ook genoeg dingen wat ook “raar” zijn. En een overwinning op Costa Rica betekent niet zoveel. Ja, natuurlijk gaat het om de manier hoe ze hebben gewonnen, en dat deden ze geweldig maar tot daar. Ik wil en moet meer zien.
Verder wel met je eens wat betreft automatisme. Dat is een hele grote voordeel wat andere landen niet hebben..

Galavoorstelling van Spanje! De beste wedstrijd van een team tot nu toe in het toernooi. De automatismen en het positiespel waren van een belachelijk hoog niveau. Nu snap ik wel waarom spelers zoals Ramos en De Gea niet mee zijn. Enrique hecht heel veel waarde aan automatismen dus. Dat zie je echt aan het spel. En ook geeft die de voorkeur aan de jeugd. Genoten van deze pot en ook mooi dat Asensio een hoog niveau haalde ondanks wat slordige momenten. Spanje hoort zeker wel tot de top 2 kanshebbers. Ik schat ze hoger in dan Argentinië.

23 november 2022 om 19:10

Top 2? Omdat ze van Costa Rica winnen die buiten Navas een enorm matig team hebben? Kom op zeg. Voor hetzelfde geld verlies je van Duitsland en dan ziet de wereld er weer heel anders uit.

23 november 2022 om 19:15

Dat baseer ik al sinds het EK waar ze al veel beter waren dan Italiã«. En volgens mij hebben ze die lijn alleen maar doorgetrokken met de 1e plaats in de kwalificatiepoule en ook met hun deelname aan de Nations League finales voor het 2e jaar op rij. Spanje is al in 1,5 jaar tijd enorm gegroeid. Tuurlijk kunnen ze verliezen maar qua spel zijn ze het meest dominante team tot nu toe.

23 november 2022 om 19:18

Uiteindelijk is het qua kwaliteit gewoon heel matig. Asensio en Ferran zijn niet eens basisspelers bij hun clubs. Morata hoeven we het niet over te hebben. Defensie is ook niet top. We gaan het tegen Duitsland zien. Spanje wil het spel dicteren, dan kan ze nog wel eens de kop kosten. Met Gnabry en Sane kan Duitsland veel beter counteren dan zelf het spel maken.

23 november 2022 om 19:21

Hun laatste ontmoeting was al 6-0 voor Spanje en dat was in 2021. Dit Spanje is ontzettend sterk maar dat zullen we wel zien dan. Ik schat ze enorm hoog in.

23 november 2022 om 19:29

Een Nationals League pot als graadmeter nemen. Was ook nog onder Jogi Low. Duitsland verloor toen alles in die periode. Defensie bestond toen uit Ginter, Sule, Koch en Max. Zelfs Kroos deed nog mee. Totaal niet te vergelijken met aanstaande wedstrijd.

23 november 2022 om 19:34

Hebben sinds 2014 niet meer gewonnen van Spanje. Jij doet alsof Duitsland zo goed is. Die zijn ook bagger met Sule, Schotterbeck, Havertz en Muller lol. Duitsland is gewoon slecht en als die verliezen tegen Spanje is het hoogstwaarschijnlijk klaar voor het 2e jaar op rij in de groepsfase…

23 november 2022 om 20:14

Ik zeg helemaal niet dat Duitsland goed is. Puur door mijn naam zeg je dat nu weer. Continue noem ik Duitsland namelijk niet bij de favorieten. Brazilie, Frankrijk, Portugal en Argentinie in mijn optiek. Maar Spanje hoort daar ook zeker niet bij.

23 november 2022 om 20:48

Ik vind Spanje absoluut niet onder doen voor Frankrijk. Spanje speelt beter voetbal dan Frankrijk naar mijn mening. En Argentinië is leuk maar qua spel vind ik ook Spanje een stuk overtuigender. En Portugal vind ik er al helemaal niet bij horen.

24 november 2022 om 00:22

Je bewierookt Spanje teveel in mijn optiek. Frankrijk is de wereldkampioen en jij doet net of Spanje op hetzelfde niveau zit. Werkelijk waar niemand van Spanje zal bij dit Frankrijk wat toevoegen op Pedri en Rodri nagelaten.

23 november 2022 om 19:11

Ik wil de prestatie niet naar beneden praten, maar Costa Rica is niet meer het Costa Rica van 2014. Ik denk dat elk Europees top team gehakt had gemaakt van dit bier team

23 november 2022 om 19:14

Eens vind deze uitslag minder verrassend dan de nederlaag van Duitsland tegen Japan. Iedereen deed of dat een giga stunt was, maar Japan had gewoon spelers als Doan, Asano en Tomiyasu op de bank. Allemaal jongens die de sterpseler zouden zijn bij dit Costa Rica.

23 november 2022 om 19:32

Nogal makkelijk om nu te zeggen dat Argentinië minder grote favoriet is dan Spanje. Dat ziet iedereen inmiddels wel.

23 november 2022 om 19:56

Top 2 kanshebber? Meer dan Frankrijk en Brazilie? Say what? Je kan dit vinden natuurlijk hoor. Vind het alleen apart, maar okay, we zullen zien.

23 november 2022 om 20:47

Spanje speelde beter dan Frankrijk in die Nations League finale vond ik. Ik vind Spanje zeker niet minder dan Frankrijk. En Brazilië moeten we het maar zien. Die zijn elke keer kanshebber maar falen al sinds 2002.

23 november 2022 om 21:19

Maakt weinig uit dat ze al sinds 2002 "falen". Dit zijn nieuwe spelers. Het gaat om hoe ze spelen en wat ze in de kwalificatie etc hebben laten zien.
Voor Spanje geldt precies hetzelfde.
Brazilië was ook beter dan Argentinie in de Copa finale, maar verloren. Doet er weinig toe dat Spanje beter was dan Frankrijk.
Spanje was het EK in 2021 ook niet bepaald goed. Maar bereikten wel de finale met weet ik veel hoeveel gelijkspellen.
Het kan dat je Spanje al, voor het WK, favoriet vond hoor (wel uniek want niemand hier op vz vond ze top 2 favoriet). Maar ik wil wel meer zien dan een wedstrijd tegen Costa Rica.
Net als ik bijvoorbeeld ook meer van Argentinië wilt zien na de debacle tegen Saudi Arabie. Lijkt me heel voorbarig om nu al conclusies te trekken. Maar goed, wat ik zeg, kan natuurlijk dat je Spanje top 2 favoriet vind. Vond het alleen maar "raar".

23 november 2022 om 22:05

Spanje was zeker wel goed op het EK hoor. Die hadden het allang moeten afmaken tegen Italië maar dat lieten ze na. Ze waren veel beter dan Italië destijds. Die lijn hebben ze keurig doorgetrokken en jongens zoals Pedri zijn een jaar verder in hun ontwikkeling. Maar inderdaad dat is mijn mening tot nu toe.

Prima Spanje, speelden lekker rond. In deze vorm zijn ze gewoon een grote kandidaat voor de titel. Met Rodri achterin ga je echter wel wankelen tegen een Argentinië of Brazilië.

Verder absurd om na een 7-0 nog acht minuten blessuretijd te laten spelen. Waar slaat dit op?? Een scheidsrechter met een beetje persoonlijkheid fluit gewoon af na 90 minuten bij een dergelijke stand. Idiote actie.

23 november 2022 om 20:13

Ze willen iedereen gewoon even veel tijd laten spelen. Straks hangt het af op doelsaldo misschien, en gaat het over een goaltje meer of minder voor Costa Rica of Spanje.

Costa Rico heeft niks te zoeken op dit WK.

23 november 2022 om 19:15

net zoals eigenlijk alle teams van de concacaf op Mexico na. Ik vrees voor het wk van 2026…vanaf dat jaar krijgt die armzalige bond namelijk 6 tickets. Lekker een wk spelen tegen El Salvador, Haïti en Panama! Super geregeld FIFA (doen ze enkel om ervoor te zorgen dat de VS gegarandeerd mee doen)

23 november 2022 om 19:56

En krijgen ze dan niet nog extra tickets omdat ze 3 gastlanden hebben of had je die al meegerekend?

23 november 2022 om 22:01

Die had ik al meegerekend helaas… want in 2030 hebben ze ook 6 tickets 🤢

We hebben de nieuwe wereldkampioen aan het werk gezien!

23 november 2022 om 19:06

1 zwaluw...

23 november 2022 om 19:11

In 2010 werd Spanje wereldkampioen met een 5x betere selectie nadat ze de openingspot verloren. Heerlijk hoe mensen zo in de waan van de dag kunnen leven.

23 november 2022 om 19:23

de coach van spanje heeft expres niet zijn beste individuele spelers geselecteerd maar de beste teamplayers. had je kunnen weten als je het voetbal volgt..

23 november 2022 om 19:30

Als of Thiago geen teamspeler is. Wat een nonsens. En dan denken dat je met een overwinning op Costa Rica je gelijk kan halen?

23 november 2022 om 20:04

Ik denk niet dat Costa Rica wereldkampioen gaat worden eerlijk gezegd.

De laatste keer dat ik Spanje met zoveel overmacht heb zien spelen was tijdens het EK 2012. Wat een wedstrijd! Ik heb persoonlijk Costa Rica heel erg overschat ben ik bang, die gaan geen rol van betekenis spelen. Spanje was weergaloos en zet zichzelf even vol in the picture als de grote ploeg in vorm!

23 november 2022 om 19:06

Costa Rica heeft het natuurlijk fantastisch gedaan in 2014, maar zijn vaak alleen op 't WK als figurant. Verder goede overwinning voor Spanje. Ben benieuwd wat 't wordt als ze echt getest worden.

Dit was toch wel weer ouderwets tiki taka voetbal , wat een heerlijk team heeft Spanje.

Applaus voor de FIFA en hun regels. 8 minuten extra tijd bij een wedstrijd waar het na 90 minuten 6-0 staat. het maakt de sport kapot, maar ze zullen vast extra sponsoren in die tijd kunnen proppen.

Spanje heeft zich getoond als een favoriet, maar dat waren ze voor het toernooi ook al. Ze kregen alle tijd en ruimte van Costa Rica, tegen een Duitsland dat moet presteren zie ik ze nog steeds niet zomaar winnen.

23 november 2022 om 19:05

Hoe maakt dat de sport kapot? Juist beter tegen teams die tijdrekken. Gewoon zuivere speeltijd invoeren net als bij het zaalvoetbal.

23 november 2022 om 19:16

Maak het dan zuivere speeltijd. Ik wil niet tien minuten extra kijken omdat het al beslist is en er op geen enkele manier tijd gerekt is. Dat die scheidsrechters overal hun tijd voor nemen, betekent niet dat we gemiddeld tien minuten langer met wedstrijden bezig zijn. Dit is geen beslissing gemaakt uit liefde voor het spel, maar puur uit commercie

23 november 2022 om 19:06

Elke keer wordt er gezeurd over zuivere speeltijd, doet de FIFA dit. Is het weer niet goed. Je kan ook zeuren om te zeuren.....

Ik snap heus wel dat het bij 6-0 wellicht wat minder gegeven mag worden. Maar je zult (ongeacht de uitslag) gewoon het aantal minuten moeten spelen, als wat je zult laten spelen als wanneer het 0-0 staat in mijn ogen.

23 november 2022 om 19:18

Dit is zo'n nutteloze oplossing, want over de hele wedstrijd is wel meer tijd verloren gegaan dan de 8 minuten die gegeven werden in de tweede helft. Willen we tegen de Getafes van deze wereld misschein 15 minuten extra tijd? Het gezeur over zuivere speeltijd gaat om het stopzetten van de klok, dat is eerlijk. Een scheidsrechter die ineens twee keer zoveel tijd gaat bijtrekken komt geen enkele wedstrijd ten goede

23 november 2022 om 19:51

Er wordt op dit toernooi gewoon geklokt door officials als het spel stil ligt bij blessures, tijdrekken, juichen na goals, etc. Dus dit komt juist aardig dichtbij zuivere speeltijd inderdaad. En ja, tegen de Getafe's krijg je dan 15 min. extra tijd ja. Dit toernooi overigens ook al meerdere keren boven de 10 minuten blessuretijd gezien overigens. Gezien ze het netjes consequent doen is dat een goede ontwikkeling als je het mij vraagt!

23 november 2022 om 19:12

Bij 6-0 is het overdreven, maar ik waardeer dit systeem wel. Heeft dat tijdrekken minder zin. Wel benieuwd naar de knock-outs. We gaan straks een Getafe-Ajax achtig wedstrijd van een Spanje of Brazilie tegen een ander topland zien als ze 1-0 voorstaan. Heerlijk toch als er dan gewoon +14 in beeld komt?

23 november 2022 om 19:20

Wat je heerlijk vindt. Ik vind verlengingen vaak al te lang

23 november 2022 om 19:30

Dan moet je geen voetbal kijken lijkt me als je wil dat ze niet spelen? Als iets de sport kapot maakt is het wel tijdrekken. Hoe vaak heb je wel niet naar een anti-climax zitten kijken door al dat gerol en getreuzel? Of wil jij straks naar Nederland-Brazilie kijken waar Antony en Neymar 30 minuten liggen te rollen en we dan een bord met +5 zien? Nu is dat gewoon +16. Vandaag met 6-0 is het zwaar overdreven, maar dit is een geschenk voor de knock-outs. Helemaal als Nederland, want die Zuid-Amerikanen en Zuid-Europese landen zijn alleen maar met tijd rekken bezig als ze voor staan.

23 november 2022 om 19:39

Ik wil dat dat gerol en getreuzel aangepakt wordt, niet dat ik er +16 minuten naar moet kijken

23 november 2022 om 19:47

Met +16 pak je het toch juist aan, want dan hebben ze veel langer de tijd om nog een goal tegen te krijgen. Al hoop ik nog steeds op de dag dat ze gewoon een keer een keeper een 2de geel geven in de 60ste minuut ofzo.

23 november 2022 om 19:52

Ze hebben ook 16 minuten langer de tijd om zelf nog te scoren. Ik ben net zo tegen tijdrekken als iedereen die op mij reageert, maar dit is de oplossing niet. En typisch dat het dan wel de oplossing is die de FIFA zelf het beste uitkomt.

23 november 2022 om 19:59

Gofcte: ja, maar dat maakt toch in principe niet uit in de KO wedstrijden. 1-0 of 10-0, verlies is exit. Ik krijg straks liever 16 minuten extra met dat we 2-0 verliezen dan 1-0 met 5 minuten.

23 november 2022 om 20:41

Extra lang kijken naar een wedstrijd die je aan het einde nog erger verliest? Ik vind dat dus zonde van m'n tijd. Ik ga zitten voor een wedstrijd van 90 minuten, niet om na 90 minuten in de wedstrijd te horen hoelang een wedstrijd daadwerkelijk gaan duren.

23 november 2022 om 19:15

Elke keer maar zeuren over tijdrekken en dan doen ze er iets aan is het weer niet goed. Zolang er wordt gekeken naar onderling resultaat en doelsaldo is dit gewoon heel logisch en zie ik er totaal geen probleem in. En dan ook nog zeggen dat het de sport kapot maakt ahahahaha! Tijdrekken maakt de sport kapot kerel.

23 november 2022 om 19:22

Ze doen alleen niets aan tijdrekken, alles duurt hierdoor twee keer zo lang. Als de klok stilgezet wordt, maak je tijdrekken nutteloos. Deze commerciele oplossing (straks kunnen ze sponsoren voor 100 minuten per wedstrijd gaan laten betalen) is alleen goed voor de FIFA

23 november 2022 om 19:16

Beste zet die Fifa ooit heeft ingezet. Heel dat tijdrekken wordt hiermee (deels) weggehaald, en weer je op de een of ander manier ook dat anti voetbal clubs/landen.

23 november 2022 om 19:23

Nou precies. Hoe vaak zie je wel niet wedstrijden waar er voor je gevoel 15 minuten is gevoetbald en dat er dan +5 in beeld komt waar ook nog eens 3 minuten wordt tijd gerekt? En dan fluiten ze op 94:48 gewoon af. Laat dan maar door gaan tot de 112de minuut ofzo.

23 november 2022 om 19:24

Tijdrekken wordt net zo weggehaald als die scheidsrechters die op hun klokje tikken om te laten blijken 'dat ze echt wel op de tijd aan het letten zijn hoor'. Ik zie dat niet gebeuren. 70 minuten zuivere speeltijd met een stilstaande klok gaat werken, een wedstrijd die op den duur 1,5 keer zo lang gaat duren niet.

23 november 2022 om 19:54

@Zytto34

Precies, volledig met je eens. Is de kans ook klein op extrs time, doordat er misschien al een doelpunt valt in de 'reguliere' speeltijd

23 november 2022 om 20:07

Zuivere speeltijd is inderdaad de beste oplossing. Nu heb je in principe zuivere speeltijd met tijd rekken waardoor het langer duurt, maar ik vind dit een prima ontwikkeling met al dat getreuzel dat standaard wordt beloond. Volgens mij heb heb ik een keer Atletico-Barcelona zitten kijken in 2016 (?) waar Atletico Barcelona uitschakelde in de CL en waar Atletico echt binnen 20 seconden dat de bal in het spel was weer 3 minuten op de grond lag. Ik ben blij dat dit nu deels wordt verholpen met die extra tijd.

7 uur, 7-0 oelalaaa. Wat een pot. Dit is Fussball! Technisch heerlijke potje. Met plezier, ontspanning en lekkere vrijheid. Iets wat vele andere toplanden missen. Al was Costa Rica echt slecht. Genoten!

23 november 2022 om 20:40

Zonder een spits he. Asensio als valse spits dan.

Fantastische pot van Spanje tegen aangeschoten wild Costa Rica. Zag hier vooraf enkele mensen beweren dat Soler of Koke de voorkeur zouden moeten krijgen t.o.v. Gavi. Ik denk dat die mening wel bijgesteld kan worden hahah!

23 november 2022 om 19:16

Dat zijn dan ook wel enkel de mensen die graag tegen alles wat barca is aanschoppen. Gavi vandaag echt heel goed trouwens!

23 november 2022 om 19:19

Een prachtige goal en mooi dat hij de jongste doelpuntenmaker is sinds the Goat

Wereldgoal wil ik het nou ook weer niet noemen. Wel een mooie goal

23 november 2022 om 19:03

Eens. Technisch een hele knappe goal, maar de categorie wereldgoal vind ik toch wel van een andere klasse.

Fris, frivole en ze ogen als een geoliede machine. Costa Rica echt ondermaats in vergeleken met 2014 . Ongelooflijke pak slaag is dit zeg!!

Wat een galavoorstelling was dit zeg. Natuurlijk stelde Costa Rica helemaal niks voor, maar Spanje speelde bijna als in de gouden jaren qua combinatiespel. En Gavi... wat is hij goed zeg. Die dribbel op het eind was erg sterk. Had eigenlijk niet extreep veel verwacht van Spanje, maar dit was het beste spel tot nu toe.

Best knap dat je nog slechter kan zijn dan Qatar. Als Spanje zo blijft spelen zijn ze één van de favorieten.

Goed gespeeld door Spanje erg overtuigend, maar de voorbarige euforie, Costa Rica is een zo niet de zwakste broeder op dit WK. Leuk voor Spanje natuurlijk maar deze afgang had ik de fans van Costa Rica niet gegund.

Costa Rica is wel echt het slechtste team ooit op een wk. Duitsland gaat gewoon over 2 potjes naar huis, want als ze al van Spanje winnen, staat Japan alsnog gewoon op 6 na hun wedstrijd tegen CR.

23 november 2022 om 19:09

Duitsland komt dan ook op 6 punten verwacht ik, mits ze van Spanje winnen. Dan gaat het dus om doelsaldo als ik het goed heb..

23 november 2022 om 19:13

Duitsland kan lekker counteren tegen Spanje die willen tiki taka voetbal spelen. Duitsland is op zijn best in de counter. Een soort Barca vs Bayern scenario verwacht ik. Japan kan nog wel eens gaan verrassen in deze poule. Costa Rica is natuurlijk verreweg de zwakste broeder in deze poule en misschien wel van het toernooi. Deze wedstrijd zegt weinig.

Dat zijn hele duidelijke cijfers. Spanje geeft gewoon een masterclass. Wel tegen een armzalige ploeg maar, het spel was wel erg goed… mooie passen gezien en die Gavi is toch niet normaal… pffff

Recency bias van sommige hier is wel ongekend, hoe 1 wedstrijd een paar teams die als favoriet te boek stonden opeens niet meer gezien worden als kanshebber. En omgekeerd.

Sterke wedstrijd van Spanje, 1 wedstrijd zegt natuurlijk niks op een toernooi. Als ze dit kunnen vasthouden maken ze zeker kans, maar niet als favoriet in mijn ogen nog.

Prima wedstrijd van Spanje, maar Costa rica was wel erg zwak. Verwacht een andere wedstrijd tegen Duitsland.

Spanje vol met La Masia producten love to see it!

23 november 2022 om 19:19

Ik was nogal sceptisch op de coach, maar als je ziet hoe ze vandaag spelen, petje af! Ja, het is indd maar Costa Rica .aar als he ziet hoe die tika taka wordt uitgevoerd, super mooi om te zien en een bruikbare wapen.

Klasse van Spanje. Na een half uur al 3-0 en daarna doen ze wat ze het liefste doen, een tegenstander helemaal weg tikken. Zou heel fijn zijn voor fc Barcelona als een Ferran in de flow geraakt en die vorm mee neemt en Gavi/pedri/balde een bak aan ervaring op doen. Heb nu al zin in Spanje-Duitsland! Overigens ook een mooi brede selectie denk ik. Niet de echte wereldtop basis als 10 jaar geleden maar veel goede wisselspelers, en jongens als Pino, Fati, Carvajal, Llorente niet eens in actie gezien.

Als rasechte Cruijff adept word ik wel ontzettend blij van dit voetbal. Prachtig bewegen zonder bal, mooie combinaties, technisch super verfijnd en mooi. Dit Spanje heeft een paar talentjes van voetballers. Die Olmo kan ook een partijtje lekker ballen. Ik heb er van genoten!

Spanje erg sterk, maar wat was Costa Rica ongelooflijk slap.

“Is die Gavi nou echt zo goed dat ze Thiago thuislaten? Pedri vind ik fenomenaal maar van Gavi heb ik nog niet echt veel genialiteit gezien.”

Aldus gebruiker Psv-er! vlak voor de wedstrijd bij Live meepraten. I rest my case.

Costa Rica was wel tam maar heb wel genoten van dit Spanje hoor. Viva España !!!

Dat had niemand goed in onze poule, En er doen er aardig wat mee. Wat een uitslag en wat een opgave voor Duitsland om nog verder te komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren