Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arne Slot blikt terug op ‘historisch’ ontslag: ‘Geen begrip voor'

Laatste update:

Arne Slot heeft geen begrip voor zijn ontslag bij AZ, zo zegt de oefenmeester in de podcast Met open vizier. De huidig trainer van Feyenoord werd in december 2020 door de Alkmaarders ontslagen toen bekend werd dat hij gesprekken hield met de Rotterdammers. Na zijn ontslag bij de Noord-Hollanders werd Slot trainer van Feyenoord, met wie hij vorig seizoen de finale van de Conference League wist te behalen.

"Voor het eerst in de historie van het betaalde voetbal werd iemand ontslagen, omdat die een gesprek had met een andere club terwijl hij een aflopend contract had”, stelt Slot, wiens contract liep tot medio 2021. "De voetballerij staat bol van mensen die met doorlopende contracten gesprekken voeren met clubs. En ik met een aflopend contract heb een gesprek gehad, en dat was de reden van AZ om mij te ontslaan.”

Slot stelt dat hij AZ op de hoogte had moeten stellen als hij een doorlopend contract had. "Ik heb wel aangegeven dat ik in gesprek was met andere clubs, voor wanneer we er met AZ niet uit zouden komen", blikt hij terug. "Waarbij ik heel graag mijn contract wilde verlengen. En toen kwam Feyenoord tussendoor. Ook omdat het vrij lang duurde vanuit Alkmaar dat ik de aanbieding kreeg waarom ik had gevraagd.”

"Ik snap de teleurstelling vanuit Alkmaar wel, maar kan er geen begrip voor opbrengen", stelt Slot wanneer hij terugblikt op zijn congé bij AZ. "Vanuit hun standpunt kan ik misschien wel snappen waarom ze dat deden. We waren in concurrentie met Feyenoord en je wil een trainer die niet naar de concurrent gaat. Ik vond het alleen heel moeilijk om te ervaren dat je met een aflopend contract zo wordt aangepakt.”

De kinderen van Slot gingen toentertijd in de omgeving van Alkmaar naar school. Daar kregen zij alle teksten rondom het ontslag van hun vader mee. Om die reden heeft Slot voor het zekere gekozen en gaan zijn kinderen niet in de omgeving van Rotterdam naar school. “Dat is wel een uitvloeisel van het ontslag in Alkmaar geweest."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nogmaals dank voor het enorme twijfelen heren Huijberts en Eenhoorn. Arne is het beste wat ons met Arnesen is overkomen de afgelopen jaren

Die man wou een stap omhoog, en dat gezeik achteraf altijd. Hij doet het goed bij Feyenoord. Laat die beste man zo doorgaan.

22 november 2022 om 23:28

Dus als er een stap omhoog langskomt en hij doet het zelfde bij Feyenoord kan dat gewoon in jou ogen ?

23 november 2022 om 01:19

Ja, want Feyenoord twijfelt over een aanbieding en hij heeft een aflopend contract. Dan mag dat dus gewoon.

Wil jij zeggen dat je op je werkgever wacht terwijl je over een paar maanden werkloos kan zijn? Dan ga je toch ook op andere vacatures reageren? Sterker nog, als je een vast contract hebt en je wilt een stap maken.. Dat doet de hele maatschappij!

23 november 2022 om 03:10

En zo is het MRB-Vlogs, duidelijker kan je het niet brengen. Terechte keuze van slot, die iedereen in zijn situatie had gemaakt.

23 november 2022 om 05:46

Ja want ten eerste Huijberts en Eenhoorn twijfelen, dat mag maar dit kan het gevolg zijn. Ten tweede bij een aflopend contract mag er vanaf 1 januari gepraat worden met andere clubs zonder toestemming van de huidige club. Dus Slot stond in zijn recht.

23 november 2022 om 06:14

@maus

AZ ook. Hebben hem netjes betaald en de deur gewezen. Terecht ook in de daarop volgende zomer verschenen er toch spelers bij Feyenoord die ook op de radar van AZ stonden. Er is niet vast te stellen in hoeverre dat ook was gebeurd als Slot niet de overstap had gemaakt. Terwijl dat toch minder het geval zou zijn bij een overstap naar bv een engelse/Duitse club omdat die veelal in een andere vijver vissen.

23 november 2022 om 06:26

‘Er is niet vast te stellen dat’ is een verkapte bekentenis dat het pure speculatie is. Is dus ook onzinnig om dan maar wat raak te gissen, linksom of rechtsom.

23 november 2022 om 06:41

Er is ook niet vast te stellen in hoeverre die spelers daadwerkelijk op de radar van AZ stonden, maar dat komt je natuurlijk niet goed uit.

23 november 2022 om 07:53

Als dat zo is zeg ik dat Ajax hem gelijk moet oppikken, voor mijn part hadden ze gewoon die 7 miljoen voor hem op tafel gelegd maar als ze contract afloopt

23 november 2022 om 12:17

Maar het was gelul dat hij zich niet ook op AZ zou concentreren. Natuurlijk had hij dat wel gekund. Slot is geen trainer die zich laat afleiden, maar dat werd wel gesteld.

Ach, het zegt alles over de kleine club die AZ is en voorlopig zal blijven.
Willen graag met de grote jongens mee doen, maar dan komen ze met dit soort kleuteracties aanzetten.

Heeft ze ook niet veel goeds gedaan dat ontslag, dus ze hebben er vooral zichzelf mee gehad.

22 november 2022 om 23:19

Als Slot een halfjaar voor het einde van zijn contract stiekem met Ajax zou praten, zou Feyenoord hem ook ontslaan als dat uitlekt...

22 november 2022 om 23:26

Klopt, maar als Feyenoord verzuimt hem een goed contract aan te bieden hebben ze het wel aan zichzelf te wijten.
Voorlopig heeft Feyenoord dit jaar al twee keer zijn contract verlengd en ligt hij nog tot 2025 vast.

22 november 2022 om 23:35

Die rivaliteit ligt natuurlijk wel een stukje anders. AZ is wat betreft prestaties wel een topclub in Nederland en ze doen de laatste jaren niet veel onder voor PSV en Feyenoord. Ze hebben een goede scouting en fantastische jeugd maar ze zijn natuurlijk kwa historie en fans niet zo groot als de andere clubs.

Toch ben ik het wel redelijk met je eens en begrijp ik de woede ook wel van de heren bij AZ die daar de dienst uitmaken. Hij had er voor moeten zorgen dat het niet uitgelekt was of in ieder geval de mensen binnen AZ op de hoogte moeten stellen.

22 november 2022 om 23:24

Ik kan het anders prima begrijpen van die 'kleine club'. En AZ zal waarschijnlijk nooit het imago van een club als Feyenoord halen, de grootheid en de aanhang, maar sportief hebben ze het de laatste grofweg 15 jaar misschien wel beter gedaan. Toch best knap voor zo'n 'kleine' club.

En er zit bij AZ een meer dan capabele trainer om nu resultaten te halen. Geen Slot, maat wel een prima vent. Slot heeft tot nu toe een prima carrière en heeft bewezen een team beter te kunnen maken, maar valt qua persoonlijkheid dit kalenderjaar wat mij betreft gigantisch door de mand. Doet alsof hij de nieuwe toptrainer is en is nog arroganter dan al wij Ajacieden bij elkaar.

Wat respectvoller naar AZ mag wel.

23 november 2022 om 00:42

Wat maakt hem dan zo enorm arrogant? En waardoor valt hij zo 'gigantisch' door de mand? Dit komt op mij over als een zeer sterk stukje overdrijving. Wat doet hij zoal verkeerd? Hij zeurt (enkel tijdens wedstrijden) op scheidsrechters, net als meer dan 90% van alle coaches. Verder lijkt hij in zijn analyses over wedstrijden en Feyenoord in het algemeen altijd zeer realistisch.

Verder is het nogal hypocriet om na dit hele lulverhaal aan te geven dat Slot wel wat meer respectvoller mag zijn naar anderen. Je noemt Slot arroganter dan Ajacieden maar jouw post bewijst het tegendeel. Verder is Slot helemaal niet respectloos in dit interview. Hij geeft aan begrip te hebben voor de eventuele beweegredenen van AZ maar de keuze al met al niet te kunnen begrijpen. Zo vreemd is dat toch niet? Daar was men het in die tijd, bij de Vi's en de Studio Voetbal's van deze wereld, ook over eens.

Het komt (zeker in combinatie met jouw onderstaande reactie) op mij over alsof je spijkers op laag water aan het zoeken bent betreffende onze Arend Martijn. Enige vorm van respect voor deze inmiddels bewezen Nederlandse topcoach mag wel. Voor mij is hij dit jaar niet door de mand gevallen, hij heeft juist bewezen veruit de beste Nederlandse coach te zijn.

23 november 2022 om 05:16

Hij was echt enorm genuanceerd in deze podcast moet ik zeggen. Nu het hier zo opgeschreven staat komt het totaal anders over dan de manier hoe hij het zei. Je moet het maar eens terugluisteren.

23 november 2022 om 06:23

@memyself and i
Anderen betichten van arrogantie en dan Slot veruit de beste Nederlandse coach noemen. Pot verwijt de ketel. Veruit de beste Nederlandse coaches zijn trainer van het Nederlands elftal en trainer aan de andere kant van het meer bij een van de grootste struikelblokken voor trainers in de afgelopen 5 jaar. Slot heeft in niets bewezen een topcoach te zijn. Dat wordt je namelijk pas bij een echte topclub waar er ten alle tijde immense druk op je staat bij minder resultaat. Daar kun je pas bewijzen een topcoach te zijn. Dat is immers meer dan een goede trainer.

23 november 2022 om 06:31

Als bondscoach ben je niet meteen veruit de beste coach van het land. Daar hebben de Boer, Blind en van Basten (oa) alles aan gedaan om dat punt te bewijzen. Trijf, zoals wel vaker.

23 november 2022 om 06:39

Ninjakai, de essentie van toptrainer is blijkbaar voor iedereen verschillend.andere ksnt van het meer, Ik ga er even vanuit dat je doelt op ETH. Na een 4tal maanden kan je nog niet concluderen dat hij een toptrainer is. Het spel laat vaak te wensen over en de punten worden binnen gesprokkeld. Wat ik wel vibd is dat hij beslissingen durft te nemen die andere trainers niet hadden gedurft te nemen. Maar dat maakt hem nog geen toptrainer.

23 november 2022 om 08:00

Dat ben ik niet met je eens, een top coach is een coach die al zijn teams beter maakt, kleine en grote, hij zou met Ajax bijvoorbeeld heel goede dingen kunnen doen, die man heeft gewoon kwaliteit en hoor zeker bij de beste 3 Nederlamdse coaches van de laatste jaren

23 november 2022 om 08:37

@Rutgerrr; "maar valt qua persoonlijkheid dit kalenderjaar wat mij betreft gigantisch door de mand. Doet alsof hij de nieuwe toptrainer is en is nog arroganter dan al wij Ajacieden bij elkaar."

Ik ben oprecht heel benieuwd waar je op doelt. Want altijd als ik Slot hoor praten is dat heel behouden en genuanceerd.

23 november 2022 om 09:49

Ik vind Slot echt een goede trainer, maar hij oreert af en toe wel een beetje. Het voelt niet helemaal oprecht meer aan, maar goed na een CoL finale met Feyenoord en nu aan de leiding gaan in de Eredivisie snap ik ergens een bepaalde arrogantie wel. Hij heeft vast een tik gehad van z'n ontslag en dan is deze sportieve revanche wel erg lekker en snap ik wel dat je een bepaalde vorm van arrogantie binnen laat sluipen.
Vind er persoonlijk niets mis mee, maar hij was vorig jaar verbaal prettiger vind ik.

Anyhow, Feyenoord heeft er een zeer goede coach aan en ik zie niet perse wie het in de Eredivisie beter doet.

23 november 2022 om 13:33

Rutger, na dit verhaal ben je toch onmogelijk nog serieus te nemen?

22 november 2022 om 23:27

Nee precies! Bij de echt grote clubs hebben ze grote mannen-acties zoals dickpics sturen en kinderen misbruiken.

22 november 2022 om 23:30

De wijze waarop jij over AZ praat zegt meer over jezelf dan over AZ. Je vindt dat AZ aan kleuteracties doet maar je noemt AZ zelf een kleine club. Naar je eigen definitie ben je dus zelf een kleuter.

De situatie met Arne was niet chique. Vooral ook niet omdat AZ gewoon had moeten verlengen destijds. Maar goed, nu hebben we Pascal Jansen en die doet het qua prestaties vergelijkbaar met Arne. Hopelijk leert ons bestuur hiervan en wachten ze niet weer te lang met verlengen.

Telkens als ik iets over Slot lees of zijn interviews zie, zie ik een realistische zelfkritische man. Ook in dit geval zie ik dat terug. Hij is zelfkritisch genoeg om te zien dat hij dingen anders had kunnen/moeten aanpakken en snapt de visie van AZ maar geeft daarna aan wat hij niet begrijpt. Als je het mij vraagt is dat een enorm sterke eigenschap van een coach.
Persoonlijk snap ik AZ ook wel, je weet natuurlijk ook niet wat Slot met Feyenoord bespreekt in de tijd dat duidelijk was dat hij trainer zou worden. Als je dan al met volgend seizoen met je nieuwe club bezig bent, kun je als AZ zijnde hem niet laten zitten. Vooral als je nog vol op meedoet om de bovenste plekken, heb je wel een trainer nodig met de volle focus op AZ!

22 november 2022 om 23:26

Naja, laten we niet vergeten dat hoewel ik het gigantisch met je eens ben, dit zijn kant van het verhaal is hè. Het is makkelijk om te lullen over iets als je de situatie dusdanig schetst dat jij er goed uit komt.

22 november 2022 om 23:59

@rutger: Maar zo schets hij de situatie niet. Hij geeft aan dingen misschien anders te hadden moeten doen en ze ook wel te snappen , maar hij kan het er geen begrip voor opbrengen dat je dan iemand ontslaat. Prima reactie wat mij betreft van Slot

23 november 2022 om 00:28

Met die beredenatie kun je letterlijk ieder verhaal hier op VZ dood lullen. Verder schetst hij de situatie zoals we die allemaal kennen. Wat zou ervoor kunnen zorgen dat dit verhaal ineens in een totaal ander daglicht komt te staan? Hij is gewoon ontslagen omdat hij met Feyenoord sprak, dat is sindsdien al algemeen bekend en tevens bevestigd door AZ. Verder geeft hij enkel zijn persoonlijke mening over de situatie.

Arne vergeet alleen te vermelden dat hij op dat een paar weken voor zijn ontslag de volledige focus eiste van zijn spelers en verwachtte dat zij niet bezig zouden zijn met andere clubs. Op de achtergrond was Arne echter bezig met het onderhandelen met nota bene de concurrent. Hypocrisie ten top natuurlijk. Gelukkig is elk VZ lid er weer als de kippen bij om AZ kinderachtig en een kleine club te noemen. Ach ja, be my guest.

23 november 2022 om 00:53

He het woord van het moment. Hypocriet. Dat details bij een topsporter van essentieel belang zijn en bij iemand in een sturende functie veel minder of zelfs niet, doen we niet moeilijk over. Als we maar hypocriet kunnen roepen. Want dat doet iedereen, dus dan doen we gewoon mee. Hypocriet!

23 november 2022 om 08:40

@krotekoker; ook Slot had spelers met een aflopend contract niet in de weg gestaan te onderhandelen met andere clubs, zolang ze maar zouden blijven ‘leveren’. Slot is er van overtuigd dat hij kon blijven leveren. Wat is er dan nog hypocriet te noemen?

De grote huilbaby spreekt weer. Deze man ontbreekt het aan zelfreflectie. Ook dat domme lachje als scheidsrechterlijke beslissingen niet in zijn voordeel zijn vind ik echt kinderachtig en onprofessioneel. Deze man heeft heus wel kwaliteiten als trainer, maar zijn kinderachtige houding bederft hem als mens.

23 november 2022 om 01:03

Sorry maar deze man is juist zelfkritisch. Luister de podcast. Ik weet zeker dat je ene andere mening dan heb.

Slot heeft de Nederlandse identiteit en staat voor goed, aanvallend en verzorgd voetbal. Op het moment dat hij aangeeft met andere clubs in gesprek te zijn, wat had AZ op dat moment verwacht? Dat hij zou gaan voor clubs als Groningen, Heerenveen of FC Emmen? Een stap naar het buitenland? Lijkt me totaal onrealistisch!

Komt nog bij dat Slot ook geen clubman is. Had dit Van Persie geweest bij Feyenoord, dan had je kunnen uitsluiten dat hij met bv Ajax of PSV zou gaan praten. Bij Slot is dat niet zo tov AZ richting andere clubs. Het bestuur en/of TD hadden dit moeten voorkomen en al veel eerder zelf proactief met een aanbod moeten komen. Als ze echt de top willen aanvallen, is dit calimerogedrag dat je jezelf niet zou moeten willen aanmeten.

Is dit een oud artikel?
Kom op Slot, wees een grote jongen, anders krijg je niets van de Sint en haal geen oude koeien uit de sloot.
Velen, waaronder ook ik, vonden her belachelijk, maar het is verleden tijd jongen

23 november 2022 om 13:34

Misschien moet je lezen waar het uit voortkomt en dan nogmaals reageren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren