Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik ben wel blij dat Ronald Koeman na het WK weer komt, ja’

Laatste update:

Georginio Wijnaldum kijkt uit naar de terugkeer van Ronald Koeman als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat zegt de revaliderende middenvelder in gesprek met Kenneth Perez op ESPN. Wijnaldum was een van de belangrijkste spelers in Koemans eerste periode als bondscoach, terwijl hij onder Louis van Gaal een stuk minder krediet heeft. De 86-voudig international koestert echter geen wrok jegens Oranje's huidige leidsheer: "Ik denk dat ik ook wel goede momenten met Van Gaal heb gehad."

Wijnaldum is momenteel revaliderende van een scheenbeenbreuk, die hem tot minimaal januari aan de kant houdt. Hij was ten tijde van de breuk nog maar net bij AS Roma neergestreken, waar hij juist naartoe trok om zijn kansen op het WK te vergroten. Bij zijn eigenlijke werkgever Paris Saint-Germain kwam Wijnaldum namelijk nog maar mondjesmaat aan spelen toe, wat voor Van Gaal ook de reden was om hem eind mei te passeren voor de toenmalige Nations League-periode. De 32-jarige middenvelder was daarvoor nog vice-aanvoerder van Oranje.

"Ben je blij dat de huidige bondscoach er niet meer is als jij straks weer fit bent?", vraagt Perez in het gesprek op ESPN. Wijnaldum begint breeduit te lachen. "Als Van Gaal er niet meer is? Ik ben wel blij dat Koeman komt ja. Met Koeman heb ik een hele goede band", klinkt het, waarop Wijnaldum gelijk toevoegt: "Het is niet zo dat ik Van Gaal niet mag, ofzo."

Perez vindt het niet onlogisch dat Koeman een streepje voor heeft bij Wijnaldum. "Als iemand je belangrijk maakt, vind je diegene automatisch leuker. Ik heb ze beiden ook gehad (Van Gaal bij AZ, Koeman bij PSV, red.). Van Gaal is een geweldige trainer, maar als hij het niet in jou ziet zitten...", zegt de oud-middenvelder Wijnaldum breekt toch een lans voor de huidig bondscoach. "Ja, maar ik ben er gewoon open en eerlijk in dat als je het niet goed doet je ook gewoon moet plaatsmaken."

"Maar jij deed het goed bij het Nederlands elftal", werpt Perez tegen. "Ja", antwoordt Wijnaldum, "maar er waren ook wedstrijden dat het niet zo goed ging. Ik had wel wat meer krediet verwacht, alleen hij zag het anders. Het is niet dat ik dáárom blij ben dat Koeman komt, want ik denk dat ik ook wel goede momenten met Van Gaal heb meegemaakt." Wijnaldum speelde zijn laatste interland onder de huidige bondscoach op 29 maart, tijdens het vriendschappelijke treffen met Duitsland (1-1). Van Gaal zwaait na komend WK af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap ik wel bij koeman hoeven dat soort spelers ook niet te presteren. Maakt niet uit hoe slecht je in clubverband speelt, toch krijg je als ervaren speler een plekje bij de selectie

15 november 2022 om 11:28

Onder Van Gaal zitten er ook een aantal spelers bij die geen drol presteren. Dat heb je helaas onder elke bondscoach. Ze moeten altijd een aantal onlogische keuzes maken. Kijk naar ervaren speler Blind die er ook weer bij zit

15 november 2022 om 11:45

Japie Koeman word overal eruit gegooid zal wel een reden zijn toch?

15 november 2022 om 11:49

Daar zal zeker een reden voor zijn net zoals er een reden zal zijn dat Van Gaal in 2002 een WK misliep met geweldig spelersmateriaal en dat hij bij United, Barca en Bayern werd ontslagen. Ook Van Gaal heeft niet altijd gelijk dus en maakt momenteek een aantal zeer discutabele keuzes in zijn selectiebeleid

15 november 2022 om 11:51

Dezelfde reden als waarom de meeste trainers er overal uitgegooid worden? 🤷‍♂️

15 november 2022 om 12:42

Overal uitgegooid is, zoals wel meer gebeurt hier op vz, overdreven.

Koeman is vaker uit zichzelf opgestapt dan dat hij is ontslagen. 6x opgestapt en 4x ontslagen. Er zijn genoeg (goede) coaches die 4x of vaker ontslagen zijn.

15 november 2022 om 12:50

6x zelf opgestapt zijn is eigenlijk nog erger. Hij is misschien een prima coach maar niet bepaald betrouwbaar.

15 november 2022 om 13:14

Dat kan maar ik reageer op een uitspraak dat Koeman overal ontslagen word en dat is niet de waarheid. Trouwens, er zijn genoeg coaches die uit zichzelf opstappen. Ancelotti bv is 4x opgestapt, Trappatoni 6x. Maakt dat hen ook minder betrouwbaar?

15 november 2022 om 13:36

Mooi bruggetje naar Koeman en Gini: Zou Gini niet naar Barca gaan toen Koeman daar begon en ging hij op het laatste moment niet naar PSG? In hoeverre speelt die `on)betrouwbaarheid' nog een rol straks als Koeman bondscoach is? Of vond hij die actie van Gini toen prima verder?!

16 november 2022 om 09:14

en met "opgestapt" bedoel je dan ook contract uitgediend? Ik heb het niet nagezocht maar Koeman is volgens mij overal vroegtijdig weg gegaan. Daar zijn soms goede redenen voor, maar hij is niet degene die naar tevredenheid zijn contract uitdient

15 november 2022 om 12:05

Klaassen, Blind en Pasveer zouden inderdaad geen kans maken terwijl Louis de bondscoach is!

15 november 2022 om 12:10

Ah, presteren bij je club.

Jij hebt de selectie van Pasveer, Blind, Klaassen en Taylor gemist, neem ik aan?

15 november 2022 om 13:21

Koeman had nooit vreemde keuzes. Daarnaast zijn spelers als Van Dijk, De Jong en Memphis op 50 procent nog een stuk beter dan hun concurrenten, laat staan als ze in vorm verkeren.

15 november 2022 om 14:08

@Sirius. Ik vond het constant oproepen van Babel toch echt wel een vreemde keuze hoor.

15 november 2022 om 14:21

Zo vreemd was het niet. Er was gewoon niets beters beschikbaar en vergeet ook niet dat hij op dat moment 5 doelpunten en 4 assists had in een half jaartje Fulham. Dat zijn cijfers waar de huidige flankspelers niet aan komen. Babel was/is zeker geen geweldenaar, maar op dat moment eigenlijk een best logische keuze. Hij heeft het ook best aardig gedaan in Oranje.

Voor Wijnaldum is het eerst maar te hopen dat ie weer de oude wordt. Dat is namelijk de Wijnaldum uit zijn tijd bij Liverpool. Inmiddels bijna 2,5 jaar geleden. Ontwikkeling van zijn concurrenten op het middenveld staat ook niet stil. Eerst maar topfit worden en spelen, dan weer Oranje.

15 november 2022 om 11:21

Precies, in die 2,5 jaar tijd hebben Gravenberch, Taylor, Koopmeiners en Berghuis een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Jongens die een stuk jonger en energieker zijn.

15 november 2022 om 12:02

Ja dat zijn jongens die nu de sterren van de hemel spelen 🤔 Alleen Koopmeiners heeft degelijk gepresteerd, de andere met flinke pieken en dalen. Wijnaldum heeft altijd veel (onterechte) kritiek gehad, zeker in Oranje, maar ik denk dat hij persoonlijk nu helemaal niet met het Nederlands elftal bezig is, eerst fit worden, basis plek Roma en wie weet wat het nog gaat brengen. En dat zal al een flinke kluif zijn. Jammer dat hij voor PSG had gekozen, dat heeft hem, buiten veel centjes, weinig opgeleverd.

15 november 2022 om 12:21

De sterren van de hemel is overdreven en slaat dan ook totaal niet op mijn post. De Berghuis van 2,5 jaar geleden is omgeturnd naar een speler die zowel op 10 als 8 kan spelen, waar hij voorheen alleen rechtsbuiten stond.

Ten opzichte van 2,5 jaar terug heeft Koopmeiners enorme stappen gezet, maar ook Gravenberch en Taylor zijn doorgebroken. Dat zijn stuk voor stuk betere ontwikkelingen dan een uit vorm geraakte Wijnaldum die ook nog eens geblesseerd raakt.

Wijnaldum presteerde ondermaats in zijn laatste jaren en staat nu stil. De anderen trainen steeds op een hoger niveau en/of ontwikkelen zich qua speeltijd. Verder deel ik je mening en hoop ik dat hij sterker terugkomt!

15 november 2022 om 13:24

Mua, vooralsnog zijn Gravenberch en Taylor echt niet gelijkwaardig aan een Wijnaldum in aardige vorm. Gravenberch was vorig jaar de slechtste middenvelder van Ajax en speelt dit seizoen sporadisch, terwijl Taylor het ook niet meer dan redelijk doet en zeker niet beter speelt dan Gravenberch vorig jaar. Berghuis is niet zozeer beter, maar speelt nu in een andere rol en doet dat gewoon goed. Koopmeiners ontwikkelt zich inderdaad wel, maar in Oranje speelt hij nog niet bijster sterk.

15 november 2022 om 13:28

Sirius

Ben het met je eens dat de prestaties nog niet passen bij het verwachtingspatroon, we zijn jaren verwend met Davids, Cocu, Sneijder, etc. Mijn punt is dat de concurrentie in de afgelopen 2 jaar een stap naar voren heeft gedaan, terwijl Wijnaldum de omgekeerde weg bewandeld. Een Wijnaldum in aardige vorm kan beter zijn, maar eerst maar revalideren, fit worden en in vorm komen..

15 november 2022 om 14:23

Mee eens, maar echt sprake van concurrentie is er ook weer niet. De Jong en Koopmeiners hebben andere posities en andere rollen op het middenveld, terwijl de rest zich nou ook niet bepaald stormachtig ontwikkelt. Natuurlijk moet hij eerst fit worden en in vorm zien te geraken, maar Wijnaldum afschrijven doe ik nog niet.

15 november 2022 om 11:39

Wijnaldum wordt ook alweer 33 jaar, dus de kans dat hij de oude wordt acht ik elk jaar minder. Laat staan als hij zo weinig speelt.

15 november 2022 om 12:17

Wijnaldum is passe. Dat niveau moet je niet meer willen in het Nederlands elftal.

De titel klinkt heel scherp, maar de rest van het interview is erg genuanceerd en met genoeg zelfkritiek. Sterker nog, hij zwakt de scherpe vragen van Perez nog af ook. Erg logische en gentlemanlike reactie van Gini

15 november 2022 om 12:10

Eens. Ik vind dat Gini het perfect verwoord. Hij heeft een voorkeur voor een trainer, maar toont ook begrip voor de huidige bondscoach. Ik weet zeker dat wanneer hij opgenomen zou zijn in de huidige selectie, hij ook professioneel zal blijven als hij niet bij de eerste 11 zou zitten. Daar kunnen anderen nog voorbeeld aan nemen

Verwacht dat Koeman verder gaat met de volgende opstelling:
Bijlow, Dumfries, De Ligt, Virgil, Ake, Malacia, Frenkie, Wijnaldum, Berghuis, Gakpo, Depay

15 november 2022 om 11:19

Ik denk persoonlijk dat Koeman gewoon weer terug gaat naar 4-2-3-1. Daar was die ook zo succesvol in zijn eerste periode.

15 november 2022 om 11:28

Achja wat is succesvol. Voor mij telt het EK en het WK, maar toen is hij hem gesmeerd. Dus hij moet zich wat mij betreft nog bewijzen.

15 november 2022 om 11:52

Vond het best knap hoor dat we de finale van Nations League hadden gehaald tegen sterke landen. Zeker na die hele slechte periode van 2014-2017 deed hij het prima.

15 november 2022 om 12:10

Het waren leuke wedstrijden, maar zo’n oefentoernooi is voor mij geen maatstaf. Het was een prima voorbereiding op het ek en ik was dan ook zeer benieuwd hoe hij het er vanaf zou brengen op een eindtoernooi. Maar dat zullen we nooit weten.

15 november 2022 om 11:24

Zou Wijnaldum wisselen voor Xavi. Mooi moment om afscheid te nemen van wat oude spelers zoals Wijnaldum, Klaassen en Blind en te bouwen aan een team voor 2024 in Duitsland.

15 november 2022 om 11:28

Klaassen is pas 29 jaar en is bij het volgende toernooi iets van 31 pas. Iemand met zijn staat van dienst en kwaliteiten zou ik dan altijd meenemen. Technisch zo begaafd

15 november 2022 om 11:35

De haarlijn van Klaassen kan je idd flink op het verkeerde been zetten als je de leeftijden gaat schatten

15 november 2022 om 11:38

Bundy. Hij is qua leeftijd 29 jaar, maar op het veld oogt die 34. Technisch is het een houthakker en qua snelheid doet die niet veel onder voor Blind. Heeft (nu al niet meer) na dit WK echt niks meer te zoeken bij oranje. Zal bij Ajax ook steeds minder gaan spelen want die willen ook stappen maken. Want over welke staat van dienst heb je het precies?

15 november 2022 om 11:58

Klaassen heb je niet zoveel aan. Denk dat er over 2 jaar echt wel betere spelers zijn dan met alle respect Klaassen...

15 november 2022 om 13:26

De kans is best groot dat Koeman gewoon weer een variant van 4-3-3 gaat spelen. Ook de beste optie naar mijn mening, want achterin is het absoluut niet beter geworden en aanvallend oogt het ook niet overtuigend met 5-3-2.

Tja logisch omdat hij onder Koeman zijn beste periode had, maar hij presteert al 2 jaar niet meer. Weet niet of hij op 34-jarige leeftijd nog wat kan toevoegen op het EK. Hij heeft aardig wat concurrentie ook van Koopmeiners, Berghuis en als we 3-5-2 spelen ook van Gakpo. En dan heb je nog talenten zoals Gravenberch en Taylor. Frenkie is natuurlijk zeker van zijn plek. In ieder geval moet hij maar is gaan spelen en natuurlijk kijken hoe hij terug komt van zo'n zware blessure.

Als Koeman slim is, selecteert hij Wijnaldum niet meer. Viel de laatste vijf / zes keer echt gruwelijk tegen in Oranje. Ik zie liever dat er andere spelers worden ingepast met het oog op de toekomst. Wijnaldum is een goede club voetballer maar als international is hij echt geen topper. Dat ben je natuurlijk al als je het Nederlands elftal haalt, maar in Oranje is hij niets aparts.

15 november 2022 om 11:29

Was ook niet de beste periode van Wijnaldum. Op basis van leeftijd zou ik ook doorselecteren, maar als hij goed speelt bij Roma en z'n oude niveau nog haalt waarom zou je hem niet selecteren voor in ieder geval de kwalificaties. En dan kijken wat voor rol hij nog kan vervullen. Gelukkig wel genoeg opties op het middenveld

Juist het niet kijken naar status of krediet bij een speler vind ik goed van bij van Gaal.
Wie had een Noppert ooit anders meegenomen naar een WK? Even buiten beschouwing laten of het wel of niet terecht is.

Hopelijk kan Wijnaldum weer op niveau komen om nog een paar mooie jaren te kunnen voetballen. Inmiddels natuurlijk alweer 32 jaar, dus nog even genieten van het spelletje.

Wijnaldum lijkt al behoorlijk over zijn piek heen, dus als hij alsnog weer belangrijk wordt bij Oranje na dit WK zegt dit vooral dat zijn opvolging (jonge aanwas) dramatisch is.



Toch wel zin in het WK, verwacht dat Nederland ver komt, groepswedstrijd tegen Senegal moet een eitje zijn, die zijn niet zo goed als Ecuador en Qatar. Denk dat Senegal 4e wordt in de poule. Koeman overigens de enige goede vervangen voor van Gaal.

15 november 2022 om 11:42

Senegal niet zo goed? En dan Qatar en Ecuador dat wel noemen?

Ik gok dat Qatar relatief gemakkelijk te verslaan moet zijn. Tegen Qatar zou ik liefst met 4 achterop spelen, maar men zal met 5 spelen om het systeem nog meer vorm te geven voor de rest van het toernooi.

Ecuador zijn Zuid-Amerikanen. Altijd lastig, maar het zijn geen absolute toppers.
Vooral voorin is het niet heel veel in mijn ogen. Op het middenveld hebben ze nog wel een Caicedo en achterin vooral met Hincapie, Estupinan en Preciado wel goede spelers, maar geen absolute toppers... Denk dat die het meer van het ''team'' moeten hebben.

Senegal is fysiek sterk en heeft een aantal goede spelers met een Mané, Mendy (2x), Koulibaly, Sarr, Diallo, Diatta en een Gueye.
Denk dat dat nog altijd de lastigste tegenstander gaat worden/

Heel erg, maar Wijnaldum was ik al weer vergeten joh! Hoop voor hem dat hij snel weer fit is!

Prima reactie toch. Al moet Wijnaldum het onder Koeman ook maar eerst gaan verdienen. Bij PSG speelde hij niet voor niets heel weinig. En de laatste potten in Oranje was het volgens mij ook niet meer zo heel goed, wat Gini liet zien.

Op een gegeven moment is het ''krediet'' ook op. Oranje is immers geen opleidingsinstituut, daar moet gepresteerd worden voor het vaderland.

Als Gini niet meer presteert bij AS Roma komend seizoen (of waar hij dan ook gaat spelen), dan moet hij ook niet meer opgeroepen worden. Dan is het tijd om door te selecteren en jongere gasten dezelfde status als een Gini bij Oranje te laten opbouwen. Denk hierbij aan een Koopmeiners (die ook presteert bij Atalanta).

Ik vind het hypocriet dat een Depay die een handjevol wedstrijden speelt wel wordt geselecteerd ondanks dat die niet wedstrijdfit is ook maar een Wijnaldum werd compleet genegeerd.

Het ergste voor Wijnaldum is dat hij totaal niet wordt gemist bij Oranje. Hij is makkelijk vervangen door, laten we het netjes zeggen, niet de aller grootste talenten.

Zo zie je maar weer, dat als je niet genoeg voetbalgogme hebt dat het heel lastig wordt om nog echt mee te zijn op latere leeftijd.

Zo lang FdB geen bondcoach meer word is het prima. En zo lang Wijnaldum vanaf de bank (thuis!) toe kijkt, is het meer dan prima.

Het worden weer barre tijden met Koeman aan het roer. Je kunt de klok erop gelijk zetten dat spelers als Wijnaldum en De Roon een basisplek zullen krijgen, terwijl er op dit moment betere opties zijn.

Ik vind het zo ontzettend jammer dat de KNVB niet eens een keer voor een buitenlandse coach is gegaan. Als je Koeman op tactisch gebied met een Van Gaal vergelijkt, kom je al gauw tot de conclusie dat Koeman een kleine jongen is.

Eerlijk gezegd is Wijnaldum ook niet meer nodig dus komt het wel goed uit allemaal. Er zijn nu andere (iets) jongere spelers die de kans krijgen. Met zijn leeftijd en blessure zal het alleen maar achteruit gaan.

Wijnaldum en Oranje is heel wisselend… heb altijd het gevoel gehad dat hij zijn niveau van Liverpool niet kon brengen in Oranje. Dan speelde hij een keer heel goed, de wedstrijd erna was hij weer onzichtbaar… PSG was duidelijk een te hoge stap voor hem, daarom is hij geen wereldtop. Ik weet ook niet of hij een meerwaarde gehad zou hebben in het huidige Oranje als hij wel fit was geweest…

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren