Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Rondo maakt gehakt van Ajacied: ‘Die is vreselijk over het paard getild'

Laatste update:

De kritiek op Jurriën Timber neemt met rasse schreden toe. Ook bij Rondo moet de 21-jarige centrumverdediger van Ajax het flink ontgelden; tafelgast Jan Mulder noemt hem zelfs 'een vreselijk over het paard getilde speler'. Ruud Gullit is iets milder in zijn oordeel, en ziet bij Ajax een probleem dat niet in Timber zelf, maar dieper verankerd ligt.

Tijdens het bespreken van de huidige crisis bij Ajax komt de tienvoudig Oranje-international al snel ter sprake. "Als je Timber ziet tegen zo'n jochie van net boven de twintig tegen Emmen (Richairo Zivkovic, in werkelijkheid 27, red.)... ", begint Jan van Halst. Mulder onderbreekt zijn tafelgenoot al gauw. "Daar noem je nou iemand die vreselijk over het paard is getild. Timber! Hij is helemaal niet zo goed."

Gullit is het daar niet helemaal mee eens, en schetst een dieper geworteld probleem bij Ajax. "Kijk, Timber is goed aan de bal. Het grootste probleem met Ajax is dat ze verdedigers en verdedigende middenvelders niet opleiden." De enkelvoudig Ballon d'Or-winnaar noemt daarop het voorbeeld van Matthijs de Ligt om zijn punt verder te verduidelijken. "Als je dan iemand hebt uit de eigen gelederen – De Ligt! Die is de hele jeugd alleen maar gewend geweest om met 6-0 of 7-0 te winnen. Die heeft nooit tegenstand gehad. En komt er dan een keer tegenstand, is het in een keer heel moeilijk. En het is bij Timber precies hetzelfde."

Mulder werpt tegen dat De Ligt juist 'geweldig speelde' in zijn tijd bij Ajax. "Ja", raisonneert Gullit, "maar als er dan een tegenstander van formaat kwam, had hij het lastig. In Italië (bij Juventus, red.) heeft hij moeten leren verdedigen. Dat komt omdat ze bij Ajax wedstrijden winnen met twee vingers in de neus." De Ligt lijkt het komend WK overigens af te moeten leggen tegen Timber in de basis van het Nederlands elftal. Louis van Gaal kiest al een tijdlang voor een driemanscentrum bestaande uit Timber, Virgil van Dijk en Nathan Aké, waarbij De Ligt of Stefan de Vrij doorgaans als eerste alternatief geldt.

Denk jij dat Ruud Gullit hier de vinger op de zere plek legt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wanneer iemand door een mindere voetballende periode gaat, hem meteen zo noemen zegt meer iets over Mulder zelf.

15 november 2022 om 10:21

Precies, en die lopen weer vooraan de polonaise als hij weer goed speelt. Maar Timber is van Mazraoui en Martinez naar Rensch en Bassey gegaan qua naaste verdedigers. Dat gaat hij niet in zijn eentje oplossen.

15 november 2022 om 10:37

Dit dus. Hetzelfde met Bruma bij PSV destijds. Speelde heel goed met Moreno naast zich, toen daar bijv. Rekik stond viel het zwaar tegen. Je moet als centrale verdediger iemand naast je hebben die jou completer maakt, aanvult. Dat scheelt al de helft.

15 november 2022 om 13:26

Timber - Martinez was gewoon een ijzersterk duo. Je ziet dat Timber het moeilijk heeft met Bassey naast hem, maar het zelfde geldt voor Martinez bij United. Die speelt ook op zijn best met Varane. Met een ander is het meteen meer wankel.

Daarnaast zijn ze nog ontzettend jong. Het is logisch dat ze fouten maken. Ook helpt de tactiek van Schreuder niet. Nooit druk naar voren op de bal en omdat je met hoge backs speelt en Taylor laat uitzakken speel je 1 op 1 in de omschakeling.

15 november 2022 om 15:53

je hebt met berghuis, taylor, 2 middenvelders die verdedigend 0 toevoegen waar je hiervoor gravenberch had die verdedigend erg sterk was en dubbele meters maakte en ook veel luchtduels won. Je had mazraoui die heel snel was in terugschakelen, verdedigend sterk was en kopsterk was en dubbele meters maakte rench is echt 2 stappen terug. bassey is 3 stappen terug op martinez, blind was vorig jaar al minder geworden maar kon blijven staan door je goede achterhoede maar die is dit jaar Nog minder geworden. Timber staat daar momenteel echt in zn eentje voor 4/5 man waar die problemen voor moet oplossen dat gaat gewoon niet. Buiten dat is ajax echt de helft minder in balbezit dus sneller de bal kwijt, dit zorgt ook weer voor het dubbele aantal kansen die je dus tegen krijgt.

15 november 2022 om 10:25

Daarnaast denk ik ook dat die mindere periode niet volledig aan Timber zelf lift. Vorig jaar had hij Martinez naast zich en op rechts Mazraoui (mits fit uiteraard). Dan kun je als jonge speler veel makkelijker op je eigen spel focussen, waar hij nu ook continu moet corrigeren voor anderen, omdat er minder kwaliteit om hem heen loopt.Edit: ik zie dat Oortap hierboven al precies hetzelfde zegt.

15 november 2022 om 10:32

Ach, Jan Mulder kan ik niet serieus nemen. Het zegt al genoeg dat hij na de wissel Robben/Bosvelt zei dat Dick Advocaat gestenigd en opgehangen moest worden...🙄

15 november 2022 om 11:22

"wanneer iemand door een mindere voetballende periode gaat, hem meteen zo noemen zegt meer iets over Mulder zelf".

Niet uitsluitend iets over Mulder maar vooral over het opportunisme dat in de voetbalwereld eerder regel dan uitzondering is. Als Timber de enige zou zijn die ondermaats zou presteren, zou Mulder wellicht een punt hebben gehad, maar aangezien er op dit moment nauwelijks een speler is die zich aan de malaise weet te onttrekken, ligt het voor de hand om de oorzaak daarvan niet bij de individuele spelers te zoeken, maar bij het collectief. Mulder zou er goed aan doen om eens te laten onderzoeken of alles in zijn bovenkamer nog wel naar behoren functioneert, als er iets is dat je Jurriã«n Timber onmogelijk kunt verwijten, is het dat hij over het paard zou zijn getild. Als er iemand is die stevig met beide benen op de grond staan, is het de Timbertweeling wel, dat heeft volgens mij allemaal met het stabiele thuisfront te maken. Timber is een jonge speler van net 21 jaar die de talentfase nog nauwelijks ontgroeit is en nog steeds sturing nodig heeft. Zijn ontwikkeling is de afgelopen jaren zo snel gegaan, dat die sommige mensen zand in de ogen heeft gestrooid en heeft doen veronderstellen dat zijn ontwikkeling voltooid was. Natuurlijk is dat niet zo op zo'n jonge leeftijd, zelfs de al wat oudere spelers worstelen met hun vorm nu het team waarin ze moeten functioneren als los zand aan elkaar hangt en de houvast die een speler nodig heeft om te kunnen functioneren volstrekt afwezig is en ze het met een coach moeten doen die structureel weigert om ze dat houvast te geven.

15 november 2022 om 12:04

Aan de andere kant waren er mensen die hem een van de beste verdedigers in de wereld en zeker de beste jonge verdediger noemden. Dit is weer de andere kant van het verhaal

15 november 2022 om 12:20

Het is wat overdreven om hem bij de beste verdedigers ter wereld in te delen, maar hij heeft toch al wel ruimschoots laten zien potentie te hebben die niveau eredivisie kan ontstijgen. het is een goede jonge verdediger, die nu nog niet zo goed is dat hij een team dat niet zo lekker draait bij de hand kan nemen. Maar hij gaat denk ik wel uiteindelijk richting de Europese (sub)top.

15 november 2022 om 12:40

Tja, dat is dus idd het opportunisme. Zowel toen het goed ging als nu, is het nogal opportunistisch en overdreven allemaal. Goed is ie zeker, zeker met (vorig seizoen) andere goede spelers om zich heen. Nu is het beduidend minder, maar dat geldt voor alles en iedereen

15 november 2022 om 12:47

Ik denk dat ze zelf niet in de gaten hebben dat ze ook deel hebben genomen aan dat tillen, toen het goed liep bij Ajax.

15 november 2022 om 17:02

Zo is het , ze hebben hem zelf bejubeld. Maar ja ze moeten dat programma ook vol zien te lullen elke keer. Of ze zelf altijd top zijn geweest in hun carriere

Eerst de polonaise en dan de afbraak-politie. Zo makkelijk om een speler van 21 te beoordelen, in een elftal wat totaal niet draait.

En over een paar jaar zullen ze zeggen dat ze het altijd al gezegd hebben, ongeacht wat...

15 november 2022 om 11:03

Het is wel opvallend dat toen we positief waren er niet tot geen tegen geluiden kwamen. En nu we kritisch zijn het wel afgezwakt wordt. Ook in zijn betere tijden zag je dat hij verdedigend zeker zijn zwakkere momenten had. Denk hierbij vooral aan zijn kopkwaliteiten maar ook de momenten waarop hij diep staat en verkeerd positie kiest. Nu het minder gaat valt wel op dat het hij op dat gebied weinig stappen maakt.
Ik denk dat wij toch allemaal gehoopt / verwacht hadden dat hij ondanks zijn leeftijd nu toch meer leiding aan de verdediging zou geven (deed de Ligt toch al op jongere leeftijd).

15 november 2022 om 12:22

Kritisch zijn op zijn zichtbare mindere vorm is iets heel anders dan iemand als "vreselijk over het paard getild" noemen. Nuance is veel van die analisten gewoon vreemd, aan weerzijde van het spectrum overigens. Gasten als Mulder zijn de verpersoonlijking van opportunisme in de voetballerij.

15 november 2022 om 13:20

Ik denk dat vreselijk over het paard getild niet echt de juiste uitdrukking is, maar ik vind uit vorm misschien ook wel te gemakkelijk. Ik mis bij Timber een soort wil om ten koste van alles een duel te winnen. Dat heeft in principe niets met vorm te maken. Je krijgt het gevoel dat Timber zichzelf wel heel goed vindt waardoor hij soms duels niet aangaat of zover uit positie loopt.

15 november 2022 om 22:19

Die tegengeluiden waren er wel, maar zoals zo vaak worden talenten net zolang opgehyped tot ze in een slechte fase zitten. Bovendien is het gros van de supporters niet echt objectief en daarin zijn ook Ajacieden geen uitzondering.

Daarnaast is niet elke speler nou eenmaal geschikt om een leider achterin te zijn. Dat zie ik ook niet in Timber. Dat is een erg getalenteerde verdediger, maar meer zoals een Varane. Die kan ook prima verdedigen en voetballen, maar die zie je ook niet als een leider van de defensie. Ze zijn op hun best met een leider naast zich. De Ligt heeft die eigenschappen bijvoorbeeld wel.

Toch denk ik dat er maar heel weinig verdedigers op deze wereld zijn die zich onder deze omstandigheden onttrekken aan de malaise. Je hebt aan de linkerkant een vreselijk trage Daley Blind die momenteel enorm tekortschiet en op rechts heb je met Rensch en die andere jongen twee backs die absoluut het niveau van een Nederlandse topclub niet hebben. Dan moet je het ook nog doen met een nieuwe aankoop die duidelijk nog moet aarden en ook nog niet echt overtuigend is in z'n verdedigende acties.

Dan komt er ineens wel erg veel op je af als 21-jarige centrale verdediger. De ruimtes achterin zijn zo vreselijk groot dat zowel Timber als Bassey continu in situaties komen waarin hun keuze 50/50 is. Dan gok je gewoon een aantal keren per wedstrijd niet goed. Dat is enerzijds een fout, maar anderzijds kunnen ze ook niet anders. Dat komt het zelfvertrouwen ook niet ten goede.

17 november 2022 om 12:10

Maar vind jij Timber echt een verdediger ? Hij mist fysiek en voor mijn gevoel ook de wil om ten koste van alles een doelpunt te voorkomen. Hoe vaak is hij niet in de 16 geklopt en staat hij erbij en doet hij heel erg weinig ?

15 november 2022 om 12:31

En wij allemaal maar roepen dat ze op 21-jarige leeftijd naar het buitenland moeten. Als je bij Ajax speelt, bij de Europese top wilt horen, moet je de kritiek ook kunnen hebben. Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat er nu ervaren spelers moeten opstaan in een elftal die niet draait, want ook jonge spelers kunnen simpel verdedigen. Hoe hij zich liet aftroeven tegen Zivkovic was echt veel te makkelijk. En iedereen maar afgeven op Blind. Want die krijgt bij een verkeerde bal van Tadic nog de volle lading.

Hij speelt laks, zoekt teveel de aanval, dekt minder scherp, en is absoluut niet in goede doen, maar "over het paard getild" valt toch wel mee? Deze gast lijkt mij juist niet verwaand of verwend en is eerder kritisch dan dat hij zichzelf n veer in de reet douwt...

15 november 2022 om 10:19

Jij kent de uitdrukking dus niet.

15 november 2022 om 10:22

Of juist wel...

15 november 2022 om 10:24

Ik denk dat curtazimo de uitdrukking prima kent, maar dat jij en Jan Mulder hier meer moeite mee hebben.
Jan Mulder refereert alleen aan de ophemeling van Timber (waar hij gelijk in heeft), en niet aan zijn persoonlijkheid.
De uitdrukking geeft juist aan dat iemand vol is van zichzelf, en dat kun je toch moeilijk zeggen van Timber. Hij is meestal de eerste op te zeggen dat het allemaal niet goed was.

15 november 2022 om 10:26

@FR-RKC Dit is waar jij me nu gaat vertellen wat de uitdrukking dan wel betekent... :-)

15 november 2022 om 10:30

FR-RKC. En wat betekend de uitdrukking dan wel . ?

15 november 2022 om 11:06

@stege Stingray,
Als je naar zijn voetbal kijkt (zoals Curtazimo het o.a. Laks benoemd) dan zou je misschien wel kunnen zeggen dat het in het veld soms wel lijkt dat hij zichzelf wel erg goed vind.

15 november 2022 om 12:33

Mwah, het klopt dat Timber niet verwaand is, maar de uitdrukking geeft aan dat je dat bent geworden doordat je teveel lof hebt gekregen, en dat deel ben ik wel met Youri eens. Ik vond de Ligt véél indrukwekkender, grappig dat ze dan juist hem nu ook even afbranden. Volgens mij ging dat best aardig in de grote wedstrijden.

15 november 2022 om 22:22

Anderzijds is het lastig om scherp te dekken als de ruimtes zo groot worden dat je moet kiezen tussen tegenstander nummer 1 of 2. De omstandigheden achterin bij Ajax zijn voor geen enkele centrale verdediger lekker. Het is dus niet alleen de schuld van Timber, ook al steekt hij niet in beste vorm op 't moment. Als er twee spelers bij Ajax zijn waar er ook ruimte is voor wat nuance, dan zijn dat Timber en Bassey wel.

Hebben ze Timber niet vrij recent nog allemaal veren in z'n reet gestopt toen hij live in de uitzending werd ingebeld? Dat hij nu slecht in vorm is moge duidelijk zijn, maar nu is hij opeens helemaal niet zo goed. Hij heeft toch bijna twee jaar de sterren van de hemel gespeeld?

15 november 2022 om 10:25

Vriend. Dat is precies waar voetbal praat programma's over gaan. Ophemelen en afkraken. We weten allemaal dat Timber een enorm goede voetballer is en die komt er wel weer bovenop. Ajax stort momenteel gewoon volledig in daar horen dit soort inhoudloze kritieken bij,

Ik ben ook wel van Timber geschrokken de afgelopen wedstrijden. Vooral bij beide tegengoals tegen Vitesse leek hij er een beetje achteraan te sjokken en hopen dat het probleem zich vanzelf oplost. Deed me een beetje denken aan Blind.

15 november 2022 om 10:18

Denk echt dat men niet door het vuur wilt gaan voor de coach. Zo van bekijk het. Schandalig ja

15 november 2022 om 15:18

Dat snap ik dus nooit. Net alsof je voetbalt voor de coach... Je wilt toch zelf prijzen winnen?

15 november 2022 om 10:29

Bij de 1e goal van Vitesse had Taylor wat meer kunnen (moeten) doen, maar het is inderdaad n wereld van verschil met vorig seizoen. Zo lamlendig lijkt t...

15 november 2022 om 12:53

Mwa, hij werd er volgensmij gewoon oprecht uitgesprint, die jongen van Vitesse is gewoon echt behoorlijk rap. Taylor had bij die eerste goal veel eerder moeten knijpen.

De ligt werd zelf ook gekraakt maar achteraf is het altijd makkelijker als hij het alsnog gered heeft. Kon me zat wedstrijden herinneren waarin men de ligt ook overschat vond en vooral na z'n slechte debuut in oranje.
Timber is een moderne verdediger. Aan de bal geweldig. Verdedigend over de grond meer dan prima en in de lucht kwetsbaar. Hij staat in een 4 mans verdediging dat totaal niet loopt. Wat verwacht je? Er is niet eens een plan en de restverdediging klopt niet. Denk dat zelfs ramos zal prutsen

15 november 2022 om 10:44

Er is geen restverdediging omdat Timber altijd uit positie loopt. Dribbelt graag in en gaat vaak mee naar voren maar kijkt nooit wat hij achterlaat. Daardoor vallen er enorme gaten die Bassey en Alvarez moeten opvullen. Mede daardoor is Ajax zo kwetsbaar in counter. Onder Ten Hag was dat veel en veel minder.

15 november 2022 om 11:05

De restverdediging staat niet omdat Schreuder een speelstijl hanteert die hij zich niet eigen heeft gemaakt. Als Timber elke wedstrijd zo uit positie loopt, dan krijgt hij niet de juiste instructies en analyses.

15 november 2022 om 15:11

Restverdediging betekent, dat als (in dit geval) een verdediger indribbelt, één of meerdere andere speler uit het team ervoor zorgen dat er verdedigende taken worden overgenomen. Als een andere speler indribbelt, moet Timber voor het evenwicht zorgen. Dan opereer je als team.

15 november 2022 om 18:43

Dat klopt, maar niemand neemt de positie van Timber over. Daardoor gatenkaas bij Ajax achterin.

15 november 2022 om 11:01

Verdedigend moet Timber nog aardig veel bijleren hoor. Die loopt veel te vaak uit positie en ook dribbelt hij soms veel te veel. Ook vorig jaar had hij van zulke momenten zoals Benfica uit waarbij hij helemaal weg was. Dat moet hij echt nog leren.

15 november 2022 om 15:20

Dat moet gewoon kunnen. Alleen is het dan wel zaak dat 1 van de backs of middenvelders zijn positie overneemt.

Scheelt natuurlijk ook wie er naast je staat centraal achterin. Als ik Martinez tekeer zie gaan in Engeland dan is dat toch een flink gemis voor Ajax. Zeker als je als jonge verdediger dan een onbehouwen paard als Bassey naast je krijgt. Daar ga je zelf niet beter van spelen. Vorig jaar kon timber Leunen op Martinez. Nu moet hij de kar achterin zelf trekken en dat valt niet mee in een ploeg die kwalitatief gezien toch wel flink uitgehold is.

Het is ook de waan van de dag. De ene week roept men dat Bergwijn te goed is voor de eredivisie en dat hij het niveau ontstegen is. Vier maanden later kan hij er niets meer van en is het een miskoop.

Langs Circus Rensch en Bassie en Adriaan krijgt iedereen het lastig. On: Het staat gewoon niet goed bij Ajax en dat kan je Schreuder aanrekenen. Het tactisch plan is gewoon niet goed genoeg. En ja, ook Timber is minder dan afgelopen jaren, maar toen had ie wel Martinez en Mazraoui langs zich staan. (die nu moeiteloos meedraaen bij de top)

15 november 2022 om 11:08

Mee eens dat het niveau van de spelers die naast hem staan een stuk minder is dan vorig jaar. Maar we kunnen daar toch echt niet alles op afschuiven.

15 november 2022 om 12:14

Nee dat klopt, mist zelf ook scherpte. Al vind ik het persoonlijk ook wel logisch dat hij een dipje kent nu, haalde echt een bizar hoog niveau tot afgelopen zomer.

15 november 2022 om 13:14

Waarbij ik wel vind dat zijn fouten onderbelicht bleven.

Eens, Timber steekt niet in de beste vorm. Dat is op zich niet erg maar De Ligt is gewoon beter en beter in vorm nu. Maar ik vrees dat Van Gaal, gewoon Timber, blind, pasveer op gaat stellen en Klaassen op gaat stellen.

Laat ze maar praten. We hebben een paar mindere maanden en plots kan elke speler er niets meer van. Mochten we kampioen worden, kunnen we weer lezen hoe goed ze allemaal zijn en zijn de veren niet aan te slepen.

God, wat is het toch makkelijk om analist te zijn. Je kan gewoon iets roepen, als je het goed hebt ben je de man en als je het een keer fout hebt is iedereen het vergeten.

Analisten zijn zulke perfecte mensen , Gullit en Jan Mulder waren goede voetballers maar als trainer compleet door het ijs gezakt. Sneijder en Van Der Vaart worden net zo , goede voetballers maar voor de rest is het een beetje dom lullen achteraf over hoe het moet. Goede voetballers zijn nog geen goede trainers maar weten blijkbaar wel waar het aan ligt. Ga een club trainen en laat zien hoe het moet maar dat doen ze dan weer niet. Bang om af te gaan dus trappen ze liever in een programma iemand de grond in om hem er later weer uit te kunnen trekken.

Het is wel een beetje korte termijndenken. Ajax heeft in de tijd van Vermaelen, Vertonghen, Aldeirwereld constant goede centrale verdedigers uit de opleiding gehad. Idem met rechtsbacks a la Van der Wiel en Van Rijn (ongeacht wat er later van ze geworden is).
Het is een beetje het probleem van zelf opleiden, je hebt niet een continue flow van input op alle posities. Succesvol worden is daarom makkelijker met aankopen

Timber speelde vorig seizoen zo goed omdat hij Martinez naast hem had. Die knapte al het vuile werk voor hem op. Timber kon rustig mee naar voor en rustig terug wandelen omdat Martinez het wel opknapte. Zelfde geldt voor Blind .

15 november 2022 om 11:10

Ook vorig jaar was hij niet altijd even goed. Of zijn we de goals van Benfica vergeten. in de uitwedstrijd maakte hij een schwalbe waarna in de counter (waar nog wel meer fout ging) Benfica een goal (wat deed hij daar !!) en in de thuiswedstrijd laat hij Nunez zonder tegenstand vrij in koppen.

15 november 2022 om 11:11

Sorry hoor maar dat kan helemaal niet. Martinez die de rotzooi van Blind en Timber samen opruimt en zelf ook nog iemand moet dekken. Dat kan niet. Timber vloog vorig seizoen ook niet als een malle naar voren steeds zoals nu. Die koos zijn momenten.

Ik heb echt met verbazing zitten kijken hoe hij elke keer weer naar voren vloog alsof hij naast de spits moest staan. Ik zag hem in bepaalde wedstrijden overal op het veld lopen. Zelfs linksbuiten. Heb nog hardop richting de tv geroepen wat doet Timber daar? Ga terug! Die jongen lijkt het helemaal kwijt te zijn.

15 november 2022 om 11:45

Had hij dat vorig jaar ook niet (denk aan Benfica uit) ? Dan zou dat een incident kunnen zijn maar misschien gebeurde het al veel vaker maar viel het toen niet op omdat het toen niet dodelijk was.

Jeetje wat overdreven. Timber heeft sinds zijn debuut zeer constant en zeer goed gespeeld. Elke jonge speler komt in een mindere fase. Daarbij komt ook nog eens dat hij momemteel in een team speelt die zwaar uit vorm is en zonder vertrouwen speelt. Mensen vergeten al snel dat dit ook gewoon nog een jonge gast is.

Timber kan er toch ook niets aan doen dat hij eerst met Martinez speelt en nu met Bassey... Een kleine vormdip is dan een logisch gevolg. Als hij hier in de tweede seizoenshelft weer uit komt is er niks aan de hand hoor.

15 november 2022 om 11:55

Hij kan er wel iets aan doen dat hij af en toe schijn verdedigd.

Op het hoogste niveau wordt die afgetroefd door goede spitsen, dat zagen we in de CL en eerder bij Oranje. Wellicht dat die in Oranje in een verdediging van vijf man daar iets beter mee om kan gaan maar ik betwijfel het. Ik vind Pasveer trouwens echt slecht, vier doelpunten tegen Emmen en Vitesse waren houdbaar, hij is matig in de een op een en gaat tegenwoordig als Stekelenburg naar de hoek toe. als die daadwerkelijk eerste keeper wordt, dan ben je bij voorbaat al kansloos. Klaassen, Taylor en Blind zijn ook niet goed genoeg voor Oranje

Wat een onzin verkondigen die analisten tegenwoordig. Ja, Jurrien Timber is ook minder in vorm dan hij voorheen was, maar hij is ook nog een jong talent.
Vorig seizoen was hij in mijn ogen echt weergaloos. Hij had ook meer sturing naast zich met een Mazraoui en Martinez. Nu heeft hij een jongen die eigenlijk ook sturing nodig heeft (bassey), aangezien die ook lange tijd als LB bij Rangers heeft gespeeld. Daarnaats speelt Ajax anders dan Rangers en moet Bassey hier duidelijk aan werken. Voetballend is zijn collega ook wat minder dan zijn vorige, waardoor er dus weer meer druk op het voetballende gedeelte van Timber komt te liggen...

Timber in Oranje was gewoon top tot nu toe. Ik denk dan ook dat Louis dat meeneemt in zijn beoordeling voor een eventuele basisplek. De Vrij is dit jaar een stuk minder. De Ligt is wel opgekrabbeld bij München, maar die heeft in Oranje ook regelmatig een ''flinke'' blunder gemaakt.

Timber is in de lucht wel nog kwetsbaar in mijn ogen (zeker bij corners in mijn ogen), maar hij ontwikkelt zich gestaag. Nu heeft hij met heel Ajax eigenlijk een dipje, maar hopelijk kan het WK met Oranje hem er weer bovenop helpen.

15 november 2022 om 11:53

Ik vind dat je het afzwakt. Ook vorig jaar had hij zijn momenten. Ik heb afgelopen jaar vaker gehoord dat hij misschien wel beter is (was) dan de Ligt. Op dit moment maakt hij dat totaal niet waar. De Ligt was al veel meer een persoonlijkheid (leider) toen hij wegging dan dat Timber nu is, en toen was de Ligt jonger dan dat Timber nu is.
Timber is goed aan de bal, maar verdedigend maar ook qua positionering (wanneer kan ik wel of niet diep gaan) is het niet altijd even goed.

15 november 2022 om 14:13

Ieder jong talent heeft zijn momenten. Zo had de Ligt dat bijvoorbeeld ook op het EK onder Frank de Boer... En zo heeft hij nog wel meer momenten gehad bij Juventus die aardig knullig waren voor een verdediger van zijn statuur.

Timber is gewoon een ontzettend groot talent die aan de bal erg comfortabel is.

Persoonlijk zou ik De Ligt momenteel ook basis zetten. In betere vorm en daarnaast ook gewoon comfortabel aan de bal. Met van Dijk en Aké naast hem, hoeft ook niet het voetbal perse van hem te komen. De Ligt is wel een sloper en in de lucht echt vele malen beter dan Timber.

Timber kan je dan ook als back-up gebruiken voor bijv. Dumfries als je meer verdedigend wilt spelen. Op die positie kan Timber ook minder ''kwaad'' qua instappen vooruit t.o.v. het instappen als Rcv.

Zou de eerste pot zo spelen. Aanvallende backs die eroverheen denderen met ee nfrimpong nog als extra wapen ipv Dumfries. En dan gewoon Depay op bankje, want dat was al aangegeven. Gakpo is degene met het meeste rendement voorin in mijn ogen, momenteel. Verder is Berghuis momenteel de beste spelmaker op 10 in mijn ogen, al zou Gakpo daar ook kunnen, maar dan moet Berghuis al als 8 spelen naast Frenkie en gaat Teun eraf. dat zie ik tegen Senegal niet zo snel gebeuren.

Bijlow
De Ligt
Van Dijk
Aké
Dumfries
Koopmeiners
Frenkie
Malacia
Berghuis
Bergwijn
Gakpo
15 november 2022 om 14:33

Het bijzondere is dat ik verdedigend de ligt veel en veel beter vind dan Timber. Echter vind ik ook dat je met de Ligt en Van Dijk te veel dezelfde types bij elkaar hebt staan. Zoals je zelf al zegt is Timber comfortabel aan de bal en is het voor hem daarom ook makkelijker om in een 5 mans verdediging meer naar de zijkant uit te zakken.

Ik blijf erbij dat hij een prima verdediger is, maar lang niet zo goed al menig Ajacieden ons willen doen geloven. Hij is fysiek gewoon te zwak en ik zie hem dat ook niet goedmaken met buitengewoon goede positionering, timing, agressiviteit, oid. "vreselijk over het paard getild" vind ik een tikkeltje te ver gaan, maar hij is wel ietwat over het paard getild.

Dat zegt dan en Youri Mulder die zelf en zeer matige en erg beperkte speler was 🤡

Heeft het niet verder geschopt dan spelen bij een matige club als schalke 04

Anders dan Ruud Gullit want die heeft recht van spreken. Top carrière Ball’on doir winnaar en Europees kampioen. En iemand die zinnig commentaar en feedback geeft en het vaak kan onderbouwen. Het zelf ook niet altijd aan het rechte eind heeft maar wie heeft dat wel??.

Weg met de mulders van deze wereld kom eens met echte kenners/analisten!.

Altijd veel sympathie gehad voor Jan, maar zo langzamerhand hoeft hij van mij zich niet meer uit te laten over voetbal. Persoonlijke mening overigens

Zoals veel comments hierboven ook aangeven; verwacht niet dat Jurrien in eens de defensie gaat leiden terwijl Lisandro Martinez dat al die tijd heeft gedaan. Jurrien zal daarin moeten groeien nu hij in eens de 'beste' verdediger achterin is. Daarnaast is ook Noussair vertrokken. Dan heb je dus Jurrien's teamgenoten die hij zowel links als rechts van hem had staan, verdwenen. Good luck with that! Geeft hem eens de tijd! Ajax zit ook als collectief in een crisis. Dus reken het niet alleen Jurrien aan.

Rondo, wat een niveau weer. Jan van Halst die naam en leeftijd van Zivkovic niet weet. Gullit die durft te beweren dat De Ligt wegens gebrek aan weerstand in de jeugd niet goed speelde tegen tegenstanders van formaat, maar voor het gemak even vergeet hoe goed De Ligt was in 2018-2019 tegen Real Madrid en Juventus. Zogenaamde "analisten" roepen zomaar iets, helaas ook nog met een zodanige stelligheid dat half Nederland het als zoete koek slikt. Schadelijk voor spelers en clubs, ook nog.

Timber steekt absoluut niet in goede doen. En ik snap dan ook echt niet waarom hij elke keer als een blind paard naar voren rent. Maar over een paard getilde vent? Die Timber heeft gewoon een goede wake-up slap nodig om weer met beide benen op aarde te komen. En misschien is dat het WK wel, wie weet. Het is nog steeds een goede speler, als hij wat meer inzet toont dan nu, dan is hij gewoon een topper.

Maar wat Gullit zegt over dat hij goed is aan de bal, dat vind ik juist niet. Ik vind Timber heel erg overschat aan de bal. Hij heeft vaak 4 balaanrakingen nodig om een bal onder controle te krijgen, als hij passt, is het uitsluitend in de breedte.
Dat in de breedte passen doet hij in principe niet verkeerd, maar hij passt zo safe altijd, dat hij 0 tempo maakt wanneer hij aan de bal is. Hij passt niet in iemand's loop, of zo safe dat de bal zelfs een fractie achter iemand komt.
Maar omdat hij zo safe passt en daarmee geen balverlies lijdt, lijkt het alsof hij echt goed is aan de bal, maar hij zadelt eigenlijk altijd Bassey, Alvarez of Blind op met het probleem van opbouwen, waarbij hij alle tempo er ook nog eens uit heeft gehaald door zijn manier van passen of zijn 4 aanrakingen.

En bij hen gaat het dan verkeerd.

Timber heeft onder Ten Hag en bij Oranje altijd prima gespeeld. Is doorgegroeid naar een nog beter niveau en was afgelopen zomer een van de meest gewilde doelen, waar clubs vele miljoenen voor over hadden. Die is echter gaandeweg minder gaan presteren, nu zelfs slecht, maar de reden daarvoor is niet dat hij over het paard is getild, maar vooral de hoofdcoach. Schreuder is hoofdverantwoordelijk voor de huidige malaise bij Ajax. Noem mij een speler die dit half jaar beter is gaan spelen onder hem? Dan hoor ik al die zelfbenoemde kenners bijna allemaal blaten dat de huidige misère vooral niet aan hem ligt. En dat is pertinent onwaar. Laat die kenners mij dan ook uitleggen waarom de resultaten en het spel van Ajax zo beroerd zijn. Want diezelfde analisten wijzen na iedere miskleun keer op keer aan waar het tactisch fout gaat. En wie bedenkt de tactiek? Jaja, onze grootmeester Alfred helemaal zelf. Dus jongens, geen tegenstrijdige verklaringen meer, aub. Overigens, van der Vaart benoemde de tactiek van Ajax (schreuder) zo: schiet de bal naar voren, ren je rot, probeer maar een doelpunt te scoren en 1 man moet achterblijven. Kan het nog treffender? Oftewel, wie is de hoofdschuldige aan de malaise bij Ajax? Naast natuurlijk de man met het hoogste duikbrevet, onze vriend van der Sar, vlieggewicht Hamstra, en een bestuur dat op de handen blijft zitten.

15 november 2022 om 14:40

Is het ook de schuld van Schreuder dat Timber geen kopduels wint of dat een tegenstander heel makkelijk voor kan kruipen ?
Ik zie ook dat Slot wel een team beter maakt en Schreuder niet. Maar het is wel erg overdreven om alles op Schreuder af te schuiven.

15 november 2022 om 16:11

Omdat Schreuder de hoofdoorzaak is.

Met verbazing de reclame gezien over de parels van Amsterdam.. als die gasten nog niet over het paard getild waren, worden ze er nu wel over gelanceerd!

Ik zag ook de laatste weken beetje rare maniertjes alsof hij het al gemaakt had en hij lijkt niet goed te gaan met Blind/Klaassen/Tadic. Kan me vergissen. Zonde van die jongen zou hem graag op het middenveld zien. Heeft ook teveel overtredingen nodig als hij wil doordekken dat is een probleem als hij gaat spelen op het wk. Ik weet niet of dat nog gaat gebeuren

Die Youri Mulder kan zich beter bezighouden met Schalke 04, want die kunnen dadelijk rennen als een paard als de supporters de veld opstormen door middel van degradatie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren