Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lionel Messi mag zich opmaken voor vijfde WK; ook ex-Ajacieden gaan mee

Laatste update:

Lionel Messi mag zich officieel gaan opmaken voor het WK in Qatar. Bondscoach Lionel Scaloni heeft de sterspeler van Paris Saint-Germain in zijn 26-koppige selectie opgenomen, waarin ook plaats is voor ex-Ajacieden Lisandro Martínez en Nicolás Tagliafico. Ook Paulo Dybala heeft een uitnodiging ontvangen. De oproep voor laatstgenoemde is opvallend te noemen, daar de technicus zijn laatste wedstrijd speelde op 9 oktober.

Op die dag viel de smaakmaker van AS Roma uit met een spierblessure in de wedstrijd tegen Lecce (2-1 overwinning). Toch is la Joya opgenomen in de selectie van Scaloni. Met name in de voorhoede lijkt Argentinië zijn belangrijkste troeven te bezitten. Naast Messi zijn ook onder meer Lautaro Martínez en Ángel Di María geselecteerd, terwijl er op het middenveld plek is ingeruimd voor onder anderen Leandro Paredes en Rodrigo De Paul.

De Argentijnen beginnen het mondiale eindtoernooi op 22 november, wanneer Saoedi-Arabië de tegenstander zal zijn in het Lusail Iconic Stadium. Na die wedstrijd komt Argentinië in Groep C ook nog in actie tegen Mexico (26 november) en Polen (30 november). Het WK zal de laatste mogelijkheid zijn voor Messi om de wereldbeker omhoog te tillen. De 35-jarige vedette speelde eerder al een WK-finale in 2014. Toen ging het mis doordat er door een doelpunt van voormalig PSV'er Mario Götze met 1-0 verloren werd van Duitsland.

De volledige WK-selectie van Argentinië:

Doelmannen: Emiliano Martínez (Aston Villa), Franco Armani (River Plate), Geronimo Rulli (Villarreal).

Verdedigers: Nicolás Otamendi (Benfica), Marcos Acuña (Sevilla), Nicolás Tagliafico (Olympique Lyon), Germán Pezzella (Real Betis), Nahuel Molina (Atlético Madrid), Gonzalo Montiel (Sevilla), Juan Foyth (Villarreal), Cristian Romero (Tottenham Hotspur), Lisandro Martínez (Manchester United).

Middenvelders: Leandro Peredes (Juventus), Rodrigo De Paul (Atlético Madrid), Guido Rodríguez (Real Betis), Exequiel Palacios (Bayer Leverkusen), Alexis Mac Allister (Brighton & Hove Albion), Enzo Fernández (Benfica), Alejandro Gómez (Atlanta United).

Aanvallers: Lionel Messi (Paris Saint-Germain), Lautaro Martínez (Internazionale), Paulo Dybala (AS Roma), Joaquín Correa (Atlético Madrid), Julián Álvarez (Manchester City), Ángel Di María (Juventus), Nicolás González (Fiorentina).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Messi is grootste kanshebber om het te winnen met Argentinië. Ik wil ver in de toekomst tegen mensen kunnen zeggen dat ik de beste voetballer ooit heb meegemaakt. Ik wil dat het een sprookje wordt. En ze hebben geen slechte team. Messi gaat vlammen op het WK.

11 november 2022 om 19:24

Laten we hopen dat Messi het WK wint. Zou fantastisch zijn!

11 november 2022 om 19:30

Ik hoop gewoon dat Vincent Janssen het WK wint als je het niet erg vindt.

11 november 2022 om 19:33

Dat zou mooi zijn. Heb wel zin in een Kerst/wk finale feest, wordt lachen.

11 november 2022 om 20:33

Vind het nogal een karige selectie eigenlijk. Voordeel is dat ze al maanden lang ongeslagen zijn en dus wel een echt team zijn, maar om nou te stellen dat deze selectie even het WK wint? Frankrijk, Brazilie en Portugal oa hebben qua selectie al een beter team dan Argentinie. Deze selectie ligt wat mij betreft allround redelijk gelijk met die van Oranje.

11 november 2022 om 22:12

Dit team is een machine. Spelen al wedstrijden in nagenoeg dezelfde opstelling en zijn al 35 wedstrijden ongeslagen. Daarnaast durf ik wel te zeggen dat de teamgeest bij Argentinië het hoogste is van alle wk deelnemers.

12 november 2022 om 03:14

Stipt op nummer 1 staat nederland. De rest zou me een worst wezen. Messi mag van mij echt laatste worden. Zou me een worst wezen.

11 november 2022 om 19:24

De kans dat Argentinië wint is net zo groot als de kans dat PSG de CL wint. Op papier beide heel sterk maar in de matches kunnen ze vaak teleurstellen.

11 november 2022 om 19:46

@1988M10 onzin, op papier/qua namen zijn juist landen als Portugal en Frankrijk te vergelijken met PSG die de CL wint. Teams die individueel geweldig zijn maar gewoon geen team zijn en niet goed samen kunnen Spelen. Argentinië daarintegen is juist een hecht collectief geworden en zie ik daarom samen met onze Braziliaanse buren als de grote kanshebbers dit jaar

12 november 2022 om 00:10

1988M10Dan zijn ze dus gewoon niet goed genoeg, simpel. Zo boeiend vind ik di Argentinie niet (op papier). De aanval is wereldklasse, middenveld vrij anoniem en defensie (centraal) ruim voldoende en de backs modaal.Messi zal het moeten laten zien. Teamspirit is er, iedereen speelt nu in dienst van hem. Zijn al 2 jaar in vorm. Laatste kans!

11 november 2022 om 19:27

Ik zou graag ver in de toekomst tegen mensen kunnen zeggen dat de beste voetballer die ik heb meegemaakt alles heeft gewonnen wat er te winnen valt en ook nog is met verschillende clubs. Portugal het team met het meeste talent en een Cristiano ronaldo die er op gebrand zal zijn criticaster de mond te snoeren en al zijn laatste krachten in dit WK zet. Voor mij de grootste voetballer aller tijden.

11 november 2022 om 19:31

Ieder zijn voorkeur natuurlijk. Dat zou ook erg mooi zijn als Ronaldo over een jaar of 30 zo wordt bekeken en jij lekker daarover kan opscheppen. De beste 2d speler ooit!
Terwijl we in de toekomst via VR alles misschien bekijken en van alle mogelijke hoeken.

11 november 2022 om 19:33

Mee eens, Messi is de grootste kanshebber om het wk te winnen met Argentinië. Depay echter is grootste kanshebber om het te winnen met Nederland.

11 november 2022 om 19:36

Nee fout. Messi blijft de grootste kanshebber met Argentinië. Zal in de top charts komen van meest gecreëerde kansen en succesvolle dribbels.

11 november 2022 om 19:45

@somagunner : lees nog eens rustig ....

11 november 2022 om 20:41

Dat snap ik ook wel. Ze zijn gekozen dus ze maken meeste kans om te winnen met hun land.

11 november 2022 om 19:40

Hij hoeft het WK niet te winnen daarvoor..

Zou raar zijn dat een tournooi van een paar weken bepaalt wie de beste ooit is..

Daarnaast was hij op het Wk2014 al finalist en speler van het tournooi.

11 november 2022 om 20:28

En in 2014 was hij onterecht beste speler, zelfs zonder Oranje bril kon je concluderen dat Robben by far de beste man was op dat toernooi.

11 november 2022 om 22:54

Ja als je het door een Nederlandse bril bekijkt wel ja

11 november 2022 om 19:42

Alsof een WK hem de beste voetballer ooit maakt. Zijn prestaties en individuele kwaliteiten spreken voor zich.

11 november 2022 om 20:37

WK geeft een grotere stempel. Dan kan je Ronaldo weglaten van de discussie en Maradonna.

11 november 2022 om 21:54

In Argentinie zien ze Maradona nog steeds als de grootste voetballer allertijden dus als Messi in zijn eigen land die status wil verkrijgen dan zal hij het WK moeten winnen

12 november 2022 om 00:40

Bron?

11 november 2022 om 19:47

Toch opvallend dat Arg nu als 1 van de kanshebbers wordt gezien met een veel minder team dan een aantal jaar geleden met Tevez Aguero Marscherano Lavezzi Garay. Toen was het zelfs dat Messi alles moest doen omdat alles eromheen niet goed was

11 november 2022 om 19:52

Hahaha hoe kan je dat team beter vinden gast. Lavezzi en Garay nog wel 😂 dit team is letterlijk in alles beter

11 november 2022 om 20:27

Lavezzi PSG, Garay topverdediger jarenlang.

11 november 2022 om 20:33

PSG toen het nog niks voorstelde hahaha. En Garay is niet beter dan Cuti, Licha Martinez,Facu Medina of otamendi

11 november 2022 om 20:36

Grootste kern van de copa america ploeg is intact toch? Denk dat ze als team een stuk verder zijn en vorige keer kwamen ze ook erg ver.

11 november 2022 om 20:43

Qua kwaliteit vind ik het niet eens zo verschillend inderdaad.

Echter is het team gewoon veel meer in balans. Vroeger had je een ongekende luxe in de aanval. Een Aguero heeft bijvoorbeeld nooit zijn City niveau laten zien. Higuain, Tevez, Lavezzi etc. liepen ook nog rond. Nu heb je een vrijwel perfecte verdeling van kwaliteit. Defensie is top (+ keeper nu ook), middenveld is nu iets minder zonder Lo Celso helaas, maar alsnog dikke prima en de aanval spreekt voor zich.

11 november 2022 om 21:35

Psg toen het nog niks voorstelde? Misschien even research doen jongetje

11 november 2022 om 22:05

Enzo Fernández heeft een top seizoen tot nu toe, die gaat Lo Celso wel opvangen.

11 november 2022 om 22:56

Totaal andere speler dan Lo Celso, ben toch bang dat het een enorm gemis gaat zijn, hoop dat Nico Gonzalez wel regelmatig mag invallen.

11 november 2022 om 20:10

Ben jij een troubadour toevallig? Lijkt alsof de prestaties van een totale onbekende een groot deel van jouw toekomst gaan uitmaken.

11 november 2022 om 20:34

Voetbal volgen is een leuke hobby voor mij en als ik daarmee leuke praatjes kan maken als oude man is het mooi meegenomen als ik kan vertellen dat Messi de beste ooit was

11 november 2022 om 21:11

Is dat niet bij iedereen zo??? Dat een wild vreemde je toekomst voor een groot gedeelte bepaald?

11 november 2022 om 21:38

Ik denk dat de kansen van Messi om met Argentinie te winnen niet groter is dan de andere selectiespelers van Argentinie. Give or take denk ik dat die gelijk zijn.

11 november 2022 om 21:53

Als ik deze selectie zo zie dan zie ik Messi weinig kans maken op de WK winst. Ik weet dat ze al een tijdje ongeslagen zijn, maar ik vind de selecties van Frankrijk, Portugal en Brazilie kwalitatief veel beter

11 november 2022 om 22:12

Duitsland, Brazilië en Portugal hebben Messi niet.

Brazilië beschouw ik wel als grote concurrent voor hun. Denk niet dat een Europees land dit keer gaat winnen maar een Zuid-Amerikaanse.

11 november 2022 om 22:57

Japie

Klopt dus hun zouden kwa kwaliteiten alle 3 minimaal de halve finale moeten halen

11 november 2022 om 23:26

Frankrijk heeft ook wel een jasje uitgedaan hoor, middenveld Argentinië vind ik ook niet sterk. Ik zie geen echte favoriet

11 november 2022 om 23:31

@ericvanloo Zeker. Wie weet kunnen landen als Argentinie, Nederland of Engeland verrassen maar die drie landen die ik noemde zijn op papier denk ik de favorieten. In de praktijk nog wel afwachten of het eruit komt natuurlijk

11 november 2022 om 23:32

@SCIREA1897 Zeker weten maar met Benzema, Mbappe en Tchouameni hebben ze nog steeds wel een hoop kwaliteit in huis, maar zeker een Pogba en Kante zullen gemist worden want het middenveld is bij Frankrijk nu de enige zwakkere linie

Leuke selectie maar niet echt overtuigend dat ik denk die gaan het ver schoppen. Zou wel leuk zijn voor Messi en co

11 november 2022 om 19:26

Ach 2002 hadden ze een sterrenensemble en was het wisselen geblazen om ze allemaal minuten te geven.

11 november 2022 om 19:41

Dit Argentinië is al heel wat jaren samen en een oprecht team met een goede bondscoach. Allemaal spelers die in dienst van Messi en vaderland spelen met veel passie. Wel degelijk een kanshebber.

11 november 2022 om 19:44

Vergis je niet.. Dit team speelt al jaren samen en heel sterk en hecht..

Zijn al 35 wedstrijden ongeslagen en hebben mer Messi natuurlijk de beste ooit met een missie in huis..

Ze krijgen bijna geen goals tegen en wonnen niet voor niks in en tegen Brazilië de Copa America..

In ieder geval geen Higuain-vloek die mee gaat.. (3 finales een beslissende kunnen maken en gefaald). Sinds hij niet meer geselecteerd wordt wint Argentinie iets 🤣🤣. Zou zo maar kunnen dat zij deze WK winnen

Vind dit toch niet een van de favorieten. Fantastische aanval, maar middenveld en verdediging niet echt indrukwekkend.

11 november 2022 om 19:55

Nou, verdedigend is méér dan bovengemiddeld, maar het middenveld is inderdaad niet denderend. Neemt niet weg dat er een dijk van een elftal staat. Zeker een kanshebber!

11 november 2022 om 20:10

Middenveld is wat minder, de rest is bijna allema gewoon ijzersterk. Qua selectie is een Brazilie beter, maar Argentinie is al lange tijd enorm goed en degelijk. Daarom zeker bij de favorieten.

Hele sterke selectie. Ik had wel graag Garnacho er bij gezien. Die had echt het grootste talent van het toernooi kunnen worden. Bij Argentinië komt Messi toch vanaf rechts? Dat wordt een ramp voor Blind in de kwartfinale. Benieuwd wel wie de keeper wordt. Dat is niet de beste positie die ze hebben

11 november 2022 om 19:42

Ik verwacht dat Martinez gaat keepen, keept de laatste interlands al, als ik het goed heb

11 november 2022 om 19:45

Garnacho grootste talent van het toernooi? ALS hij mee zou gaan? Nee toch.

Je hebt Pedri, Musiala, Camavinga, Foden, Bellingham, Vinicius, Tchouameni, Gavi?

Die hebben toch allen veel meer laten zien dan Garnacho die maar 4 of 5 wedstrijden mee heeft gedaan bij United?

11 november 2022 om 19:53

Zijn tijd komt nog wel, we hebben een overvloed aan geweldige aanvallers

11 november 2022 om 20:57

Veel te vroeg voor Garnacho. Op termijn wel een goede kandidaat op links, zeker als Messi en Di Maria hun plekje vrijkomt. Nico Gonzalez zal daar na het WK wel basisspeler worden, ook een hele gevaarlijke speler.

Prima selectie hoor van Argentiniã«. Denk toch wel in de top 3 grootste kanshebbers. Zeker omdat ze ene Lionel Messi ook rond hebben lopen. Dat niet alleen ze hebben ook is een keer een fatsoenlijke verdediging en ook op het middenveld met dat enorme talent Enzo Fernandez. Daarnaast is de teamgeest in de selectie echt hoog. Ze zijn niet voor niets zo lang al ongeslagen.

11 november 2022 om 23:01

Enige waar ze voorzichtig voor moeten zijn is een onnodige rode kaart

11 november 2022 om 23:16

Dat teamgeest is zo fking belangrijk. Het is dat ze al jaren samenspelen en daardoor voor elkaar door het vuur durven te gaan. Dat maakt zulke teams dodelijk om tegen te spelen. Dit Argentinië heeft in een lange periode prima reeks neergezet, maar nu is het afwachten of ze het ook de grootste podium tegen de grootste tegenstanders het kunnen!

Als ik naar de selectie kijk dan is Argentinië voor mij de grote favoriet. Bij Brazilië vind ik de backs matig en het middenveld niet zo heel bijzonder.

11 november 2022 om 20:12

He? Dit middenveld is niet zo bijzonder en ook de backs zijn niet van wereldklasse. Selectie van Brazilie is qua namen echt wel sterker.

Argentinie gaat het niet redden. Zij zullen in de kwartfinale van Senegal verliezen.

Geen verrassingen in deze selectie..

Scaloni roept dezelfde spelers op die hij al jaren oproept en waarmee hij zo succesvol is..

Ik had Giovanni Simeone er wel bij willen zien als pinchhitter..

11 november 2022 om 23:31

Echter gaan ze Lo Celso wel echt missen, toch zeer belangrijk gebleken.

Messi gaat weer falikant falen op het WK. Kan alleen presteren met Xavi en Iniesta achter zich.. Hij is geen Maradonna die in z'n eentje hele teams kan slopen

11 november 2022 om 20:01

Let jij maar op, Messi en Argentinië worden Wereldkampioen.

11 november 2022 om 20:33

Noem jij een wk finale spelen falen .

12 november 2022 om 00:16

Daarom is hij de 2e beste ooit na Maradona inderdaad .

12 november 2022 om 01:05

Een redelijk zwakke Argentinië naar een finaleplaats loodsen op het WK noem jij “falikant falen”?

Aanvallend sterk, middenveld zwak en verdediging is ok. Zegt niet alles. Spelen al een poosje meer dan prima met oa het winnen van de copa. Ben benieuwd hoe ver ze het gaan schoppen.

11 november 2022 om 20:36

Middenveld zwak is onzin. De Paul, Paredes en Enzo is gewoon een top middenveld. Al moet ik wel zeggen dat ik de tijden dat we Veron en Redondo op het middenveld hadden wel mis

14 november 2022 om 13:07

helaas heeft Redondo veel te weinig gespeeld in het Argentijns elftal door een domme coach.

Welke Correa gaat nou mee? Joaquin van Inter of Angel van Atletico?

11 november 2022 om 20:41

Die van Inter, check zijn insta maar.

Ik zie dit Argentinië het WK niet winnen.
Veel spelers bij de subtop. Kijk bijvoorbeeld naar de selectie van Portugal. Die vind ik vele malen sterker dan Argentinie.

11 november 2022 om 23:03

Klopt, dus als Portugal niet minimaal de halve finale haalt hebben ze toch zwaar gefaald, alles meer dan de kwartfinale voor Argentinië is gewoon meer dan prima, ze moeten gewoon ook een beetje geluk afdwingen en hebben

Toch iets minder productiekwaliteit ten opzichte van hoe ome louis het had gepresenteerd vanuit zijn notitieblokje. Opzich helemaal geen verkeerde selectie. Palacios is redelijk verassend, want die speelt nog niet heel veel voor Leverkusen. Daar had ik Pereyra (Udinese) of Dominguez (Bologna) voor gekozen. Nicolas gonzalez, Papu Gomez (Sevilla in dit geval tov Atlanta) en Joaquin Correa (Inter in dit geval ipv Atletico) zijn ook wel apart, want die spelen ook amper voor hub clubs. Chimy avila speelt vrij sterk op dit moment bij Osasuna. Simeone heeft bij napoli ook bewezen dat het een killer is als hij invalt bij napoli. Waren ook wel leuke spelers geweest ipv 2 van die 3 die ik had benoemd. Maar volgens mij wilt hij die kern van de copa america vasthouden.

11 november 2022 om 21:01

Palacios was normaal gesproken ook gesneuveld, maar de blessure van Lo Celso redde hem. Hij heeft er ook bij gezeten de laatste paar keer, dus in dit geval is het wel logisch. Nico Gonzalez heeft een blessure gehad maar hij is net op tijd fit geraakt, net als Dybala, Paredes, Romero en de keeper. Is een uitstekende super sub aangezien Di Maria vaak na 70 min op is.
Papu levert vaak ook als ie erin staat. Tucu Correa vind ik echter niks. Had liever die van Atletico gezien, maar dat is persoonlijke smaak. Vasthouden aan de huidige kern is idd logisch.

Hele mooie selectie. Lo Celso is een enorme aderlating echter. Die gaat gemist worden. Ik hoop dat Enzo op zijn plek gaat spelen, dan verlies je denk ik wat loopacties richting de 16, maar ga je er qua passing niet op achteruit.

Voor de rest vrijwel perfect, vind Foyth wel een redelijke verrassing, had gedacht dat er een extra aanvaller mee zou gaan. Maar dit is prima.

Waarom staat er trouwens Atlanta bij Papu z'n naam? Volgens mij zit ie nog gewoon bij Sevilla. Thiago Almada speelt bij Atlanta en was nog redelijk kansrijk, maar die moet een move naar Europa maken binnenkort. Ook een lekkere speler trouwens. Dit moet het jaar worden voor Messi, de route zal zwaar zijn, maar ze hebben het best ingespeelde team van het complete WK.

11 november 2022 om 22:10

Foyth is erbij gehaald als extra verdediger, voor het geval ze 532 gaan spelen. Daar hebben ze de laatste tijd wat mee geëxperimenteerd. Almada moet naar Europa komen om echt kans te maken. Zijn er gecharmeerd van hem, maar heeft een Europese club nodig om er echt bij te komen

11 november 2022 om 22:22

Dat van 532 weet ik. Vind Foyth ook wel een logische naam aangezien ie ook centraal kan spelen, al is dat wel jaren terug. Maar twijfel of we hem in de basis gaan zien. Lisandro lijkt me de eerste wissel in dat geval, weet alleen niet wie in het midden komt. Alle 3 zijn fantastisch in de mandekking.

11 november 2022 om 22:28

Foyth wordt gezien als rechtsback, als centrale komt hij niet in aanmerking. Als er 532 gespeeld gaat worden is de beoogde opstelling Molina, Pezzella, Romero, Otamendi, Acuña. Met 4 achterin blijft het Molina, Romero, Otamendi en Acuña/Nico, afhankelijk van de tegenstander

11 november 2022 om 22:29

Geen Lisandro boven Pezzella? Licha stond er door omstandigheden in laatst, die kan je eigenlijk niet negeren met dit systeem. Al heeft Pezzella eigenlijk ook nooit gefaald dus kan het ook wel begrijpen in dat geval.

11 november 2022 om 22:40

Pezzella is zo betrouwbaar, doet nooit gekke dingen. Martinez z'n tijd komt er aan, Otamendi zal na dit WK zeer waarschijnlijk stoppen als international en dan zal Licha die plek overnemen. Wat dat betreft heeft Argentinië ook een goede toekomst, met Dibu, Molina, Cuti, Licha, Paredes, De Paul, Lo Celso en Lautaro kan je nog minimaal door tot het volgende wk. Met Acuña waarschijnlijk ook, al denk ik dat die positie wel eens naar Medina kan gaan. Dan heb je nog zoveel spelers die door aan het breken zijn op de meer aanvallende posities, dat de komende jaren (ook zonder Messi) veel belovend zijn

11 november 2022 om 23:00

@la Bombanera jou analyses over Argentinië ben ik het altijd mee eens, je hebt er verstand van. Ben je ook Argentijns?

11 november 2022 om 23:11

Dankje! Nee zelf niet Argentijns, mijn schoonfamilie wel. Maar ga wel naar zoveel mogelijk wedstrijden van het Argentijnse elftal, ook in Qatar. Kan niet wachten!!

12 november 2022 om 01:55

Mooi man, mijn vader is Argentijns en heb er veel familie. Wij zijn wel fans van de rood witte rivalen van jullie maar ik vind Boca stiekem ook gewoon een geweldige club. Bombanera wat een sfeer. Veel plezier nog y vamos Albiceleste!

@VZ Correa speelt bij Inter. Hoewel de keuze voor hem onbegrijpelijk vind

Vind dit niet zon sterke selectie eigenlijk. Had gek genoeg meer verwacht zonder dat ik mij er in verdiept had

Ik had eerder Simeone meegenomen dan die Correa.

Sterke selectie. Maar geen idee eigenlijk of dit een echte titelkandidaat is. Zijn lang ongeslagen maar wel tegen de jamaica’s en venezuela’s van deze wereld. Ben benieuwd wat er gebeurt als ze frankrijk, duitsland of portugal tegenkomen ofzo.

12 november 2022 om 00:20

Of Brazilie of Italie. Oh wacht.. Wat is er nou boeiend aan Portugal? Hebben altijd al moeite om zich te kwalificeren voor eindtoernooien. Namen op papier zeggen niks. Want nummer 1 is Portugal met afbraakvoetbal en zuigen. Zit 0,0 voetbal in. Die gaan tegen een Brazilie of Argentinie kapot gemaakt worden.

12 november 2022 om 00:37

Doe eens rustig joh, zeg niet eens iets over portugal, alleen dat het een serieuze tegenstander zou zijn. Een vriendschappelijk potje tegen een ongemotiveerd italie vind ik nou niet bepaald vergelijkbaar met een wk duel met zulke landen. Overigens heb je het over italie die zich niet eens hebben gekwalificeerd voor dit wk, waar dit later in je verhaal een argument wordt..

Valt me erg tegen dat er niet even vermeld wordt dat Lo Celso door een blessure het WK misf, was toch een van de 3 vaste middenvelders bij Argentinië, en de speler die de meeste passes gaf aan Messi, deze belangrijke verbindingsspeler gaan ze enorm missen.

12 november 2022 om 02:32

Goed, heeft even wat jaren (meelezen) geduurd, maar we komen toch langzaam in de fase van ‘wie zet de kroon op z’n carrière’? Dus hier mijn onbescheiden & altijd discutabele visie:

1. om misverstanden te voorkomen: Messi is ‘mijn smaak’, maar heb veel (zoniet nog meer) bewondering voor wat Ronaldo heeft gepresteerd. Een kwestie van talent vs arbeid, ook al doe je ze dan beiden tekort op dit vlak.
2. ongeacht wie/welk land het WK wint: Messi & Ronaldo dank voor jullie ongeëvenaarde bijdrage aan ‘onze’ mooie sport.
3. @ o.a. JapieKrekel: je hebt helemaal gelijk, selectie Portugal is veel indrukwekkender & beter dan die van oa Argentinië. Maar: een coach, visie & speelstijl hebben ook hun invloed. Doodzonde voor Ronaldo dat ie al jarenlang met een behoudende & conservatieve coach is opgezadeld. Ben bang dat de coach ze weer ‘laat sneuvelen’ (aan de selectie kan het iig niet liggen).
4. Ik heb ooit de moeite genomen Argentinië enkele wedstrijden (diep in de nacht) te zien voetballen (oa tegen Brazilie) in de wk-kwalificatie: wow, qua namen ‘redelijk o.k.’, maar qua team indrukwekkend/een machine. Niet voor niks 35 wedstrijden ongeslagen. Idd tegen oa Venuzuela, maar ook tegen Brazilië, Uruquay & Chili….
5. Om op mijn eerdere opmerking ‘kroon op z’n carrière’ terug te komen: zowel Messi als Ronaldo hebben geen WK-titel nodig om zich te onderscheiden: dit doen ze beiden al meer dan 15 jaar….
6. en nog even inspelend op de Messi-Maradonna-vergelijking. Als ‘boomer’ (50+) heb ik het voorrecht gehad ook van Maradonna te kunnen genieten! Qua ‘top van kunnen’ heeft Maradonna een hoger niveau als Messi kunnen aantikken (zeker op een WK), maar qua duur & constante heel erg kort. Appels met peren, maar 3 jaar een ‘10’ (en verder een 7 a 8) is toch wel minder dan meer dan een decennium lang een 9….. (is een mening/geen feit 😄)

Maar ook hier zullen de meningen over verschillen (appels met peren etc).

Afijn, een ieder een fijn wk toegewenst & besef heel goed: we gaan deze 2 unieke voetballers heel erg missen in de nabije toekomst, dus geniet nog maar van beide sterren (en accepteer dat ze op hun huidige leeftijd niet meer hetzelfde kunnen leveren als +/- 10 jr. geleden).

Desondanks: enjoy & besef: ‘zoals deze twee zie je ze nooit meer terug’.






12 november 2022 om 13:35

Ben het grotendeels met je eens maar Maradona heeft geen hogere piek gehad dan Messi dat is een fabeltje die mensen zichzelf wijsmaken, Messi in 2010/2011 en heel 2012 was gewoon van een heel ander niveau -.-

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren