Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez luistert met verbazing naar Schreuder: ‘Dit is toch onacceptabel?’

Laatste update:

Alfred Schreuder is gematigd tevreden over het optreden van Ajax tegen Vitesse. In de Johan Cruijff ArenA kwamen de Amsterdammers niet verder dan een 2-2 gelijkspel, maar de trainer van Ajax ziet vooral ‘een verbetering ten opzichte van zondag’. Analyticus Kenneth Perez is van mening dat Schreuder de lat wel erg laag legt.

“De uitslag is absoluut niet goed, maar ik zie wel dat die jongens drive hebben laten zien”, vertelt Schreuder in gesprek met ESPN. “We hebben veel kansen gecreëerd en we moeten hier natuurlijk veel dikker winnen. Die gemiste kansen horen bij de fase waarin we nu zitten. Uiteindelijk gaan die ballen er wel een keer in, dus in aanvallend opzicht moeten we ons hieraan vasthouden. In de omschakeling staan we heel knullig en ook bij de tweede tegengoal zijn we erg kwetsbaar.”

“Zeker die tweede goal vind ik erg schrijnend, omdat het me een vrij eenvoudige afspraak lijkt dat je de rechterkant moet sluiten als ze over de linkerkant aanvallen.” Desalniettemin neemt Schreuder zijn ploeg niets kwalijk. “Ik denk niet dat ze bewust iets niet doen. Zo zie ik dat niet. Maar uiteindelijk hebben we nu veertien tegengoals en daar zijn we niet tevreden over. Het heeft ook met een bepaalde concentratie te maken. Dit team is gewoon volop in ontwikkeling en vergeleken met zondag is het natuurlijk een groot verschil qua voetbal”, besluit Schreuder.

Perez is niet onder de indruk van het interview van de coach. “De lat is wel lager gelegd bij Ajax, hè. Als ik de trainer zo hoor is hij best wel tevreden. Hij vindt dat Ajax ten opzichte van afgelopen zondag ‘zeer goed’ gespeeld heeft. Je speelt ook tegen een ander soort tegenstander, dus aanvallend kun je veel meer doen. De wil in de tweede helft is er wel om er iets van te maken, want ze voelen dat ze het duel niet meer in de hand hebben. Ik schrik wel een beetje van de lage lat. Ik vind het bijzonder, want Ajax legt normaal de lat heel hoog. Dit is toch onacceptabel?”, aldus Perez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verschrikkelijk, heeft wel een prima pot gezien.. beetje pech.

Tuurlijk had je pech en had je 6-3 kunnen winnen, maar dit kan je toch niet zo zeggen..

9 november 2022 om 22:44

Ja voor de neutrale kijker was t best geinig, zeker de tweede helft. Dat neemt alleen niet weg dat schreuder de coach van Ajax is en zo’n goal als die tweede, maar ook een aantal uitvallen die geen goal opleverden, die mogen echt niet. T team staat niet, spelers weten niet waar ze aan toe zijn, t is tijd voor een ander.

10 november 2022 om 00:29

Ondanks de vele mogelijkheden en ballen op t alu, moet je als coach toch ook één ding echt zijn opgevallen: Er was geen strijdlust, geen passie, geen energie, geen vertrouwen. Schreuder moet weg. Het lukt hem niet de boel op de rit te krijgen. En nu kan je nog kampioen worden. Straks is het te laat en eindig je 3e

10 november 2022 om 06:55

@Formus, ik ben bang dat ze wachten tot alles definitief verspeelt is. Iedereen ziet dat dit niet werkt en er eerder achteruitgang dan verbetering is. In het veld is het los zand. Ze spelen allemaal zonder vertrouwen en de frustratie op de tribune is enorm, omdat er uit deze ploeg zoveel meer gehaald kan en moet worden. Dit moet de directie ook zien. Dat kan niet anders, maar ze lijken het te accepteren. Schreuder had nu de laan uitgestuurd moeten zijn, maar dat doet men niet. Komend weekend is Emmen. Nou, die zie ik ze met hangen en wurgen winnen en na een overwinning ga je ook niemand ontslaan. Dan laat je de hele periode van het WK, dat je voor een nieuwe trainer kan zien als een mini-voorbereiding, onbenut en moet je vervolgens Schreuder ook na de winterstop enkele duels de kans geven. Duels die ons zomaar alle prijzen kunnen kosten, maar misschien nog wel belangrijker; de frustratie onder de fans. Als de directie dit zo laat doorgaan, komt heel die club weer in de fik te staan. Dan wordt er uiteindelijk een schoonmaak van onder tot boven geëist en komen mensen als Blind en Grim weer bovendrijven..... Voor heel Ajax is het beter om Schreuder nu weg te sturen. De korte pijn. Dan dit zo door te laten gaan en weer te belanden in allemaal machtsspelletjes en vriendjespolitiek zoals voor De Fluwelen Revolutie.

9 november 2022 om 22:45

Een kinderhand is blijkbaar gauw gevuld als je Schreuder zo hoort praten

9 november 2022 om 22:46

Ja met een xG van 4 heb je natuurlijk veel pech gehad (en slecht afgemaakt). Daarentegen speel je wel tegen een Vitesse dat net 0-4 thuis van Sparta verloor.

10 november 2022 om 00:32

Een xG… hou alsjeblieft op. We zijn geen FM aan het spelen. Je moet verdomme gewoon 5-0 winnen van een club uit de laatste regionen.

10 november 2022 om 09:48

die xG is nou juist een van de weinige statistieken die er wel toe doet..

9 november 2022 om 22:46

Gek genoeg heeft Schreuder nog een beetje gelijk ook, het is een godswonder kan Ajax dit niet gewonnen heeft. Hij vergeet alleen ff dat dat allemaal niet uitmaakt als Ajax thuis gelijkspeelt tegen een degradatiekandidaat.

9 november 2022 om 22:50

Wij spelen potverdomme de lange bal tegen Vitesse! Kunnen Vitesse niet eens stukspelen.

9 november 2022 om 22:52

Hij heeft Vitesse eruit laten zien als een soort Real Madrid met hun dreigende counters. Het is een godswonder dat we zoveel punten hebben tegen het rechterrijtje. Mensen roepen altijd dat Bosz kamikaze is (sowieso dikke onzin), dit is de overtreffende trap.

9 november 2022 om 22:53

Wil jij ontkennen dat Ajax hier verreweg de meeste en beste kansen heeft gehad? 9 van de 10x win je zo'n wedstrijd dik. Maar nogmaals; wedstrijdbeeld maakt totaal niets uit; je wint niet van een Vitesse dat van iedereen verliest, punt.

9 november 2022 om 23:03

Ben het wel met Steve eens, met een beetje geluk scoor je 5 of 6 keer meer.
Echter, hoe er verdedigd werd is wel een schande en daar had Vitesse op de counter in de eerste helft al 2x meer van kunnen profiteren en in de laatste minuten ook nog 2x

9 november 2022 om 22:56

ja leuk verhaal weer. Ik verwacht als ik morgen wakker wordt een nieuwsbericht met het ontslag van Schreuder. Dit kan toch niet anders?

9 november 2022 om 23:10

Dat hoopte ik maandag al, heb 3757 x VZ ge-refreshed. Ik lees alleen verhalen over Ihattaren die met Sneijder hangt en die van Ajax naar de kinderopvang moest maar niet wilde gaan. Wat een kaknieuws.

10 november 2022 om 06:06

kaka

Helaas! Extra vroeg VZ geopend maar niets. Haf gehoopt na lang vergadering tot 0200 knoop door gehakt.

Medesupporters reken maar op een lang lang lang en moeizaam seizoen.

H2 en/of Edwin gaan niets doen.

10 november 2022 om 08:15

Zijn interviews afkraken is iig wekelijkse kost geworden haha

9 november 2022 om 23:04

Ajax had deze pot gewoon gewonnen als Schreuder de lat niet zo lag had gelegd. Dan waren die twee ballen op de lat immers gewoon binnengevallen. Schreuder out!

10 november 2022 om 09:42

Mas_afca,

Leuk grapje dat je probeert te maken, alleen als Schreuder de lat niet zo hoog had gelegd, dan waren die ballen op de lat juist over gegaan.

9 november 2022 om 23:08

Geef deze trainer eens de tijd en dan komt het er vanzelf uit. Elke trainer heeft vaak een halfjaar of jaar nodig om een team succesvol te maken. Erik Ten Hag deed het ook niet goed in zijn eerste halfjaar bij de Amsterdamse Club. En een tussenjaartje kan soms ook gebeuren en hoort er daarom bij. Ajax heeft veel spelers verkocht, dus dan is de kans aanwezig dat je een tussenjaartje moet nemen en een keertje PSV en Feyenoord voor je moet houden. Geduld is een schone zaak mensen!! Fijne avond. Klaas.

9 november 2022 om 23:29

Wij hebben geen tijd nu met PsV op oorlogsterkte bro!

10 november 2022 om 00:09

2e worden kan je een keer overleven maar 3e of lager betekent geen CL inkomsten waar Ajax wel op begroot. Dat betekent dat je ergens een gat moet dichten en je niet lukraak kan investeren in je team. Daarnaast wordt het voor veel spelers niet interessant om naar Ajax te komen als Ajax geen CL voetbalt dus dan is een tussenjaar wel een ramp want je komt er moeilijk bovenop. Een trainer moet wel de tijd krijgen om iets neer te zetten, maar dan moet er wel een ontwikkeling in het spel en tactiek te zien zijn. En dat is nu niet zichtbaar plus dat hij er ook geen team van weet te maken en daar ook geen ontwikkeling in te zien is.

Wat een ontzettend rare reactie weer. Vooraf hoor ik Alfred roepen dat het verdedigend wel goed staat en na afloop het weer heeft over verbeteringen die in ontwikkeling zijn achterin. Het staat dus totaal niet goed, Alfred!
Weer zaai je complete chaos door het elftal weer door te shuffelen. Durf een keer een lijn door te trekken.

9 november 2022 om 23:07

Waar is de F-Side met een belachelijk kinderachtig en passief-agressief statement tegen de coach als je ze een keer nodig hebt.

Wat een dwaas. Deze man zegt dat de zon schijnt, terwijl het giet....

9 november 2022 om 22:49

Dan heeft hij niet, per definitie, ongelijk.

10 november 2022 om 05:15

Technisch gezien schijnt de zon ook gewoon altijd

Dit is ongelofelijk. Hier kan toch geen Ajax supporter naar luisteren? Waarom is er niet iemand van communicatie die tegen hem zegt: Als je nu gewoon baalt voor de TV, drie korte antwoorden geeft en weer terug naar de kleedkamer gaat dan heb je niet het hele land + alle supporters tegen.

Nee hoor hij gaat zeggen dat hij het goed vond maar jammer dat je niet meer scoorde.

Thuis tegen Vitesse was het toch?...er is helemaal geen lat in de Arena..Vinden alle regelmatige en vaste bezoekers in de Arena die droeftoeter met die megafoon niet behoorlijk irritant, of ligt het nou aan mij?Op zeker gaat die megafoon zo de gracht in😝

9 november 2022 om 22:53

Ja je zou er maar 90 minuten vlak naast zitten.. vind ik overigens ook van trommels.

9 november 2022 om 23:09

Mogen we straks tijdens het WK weer gaan genieten van die ongelofelijk irritante man met die trompet die altijd in het stadion zit als NL speelt..

9 november 2022 om 23:03

Hoor je op tv een stuk harder dan in het stadion, zal wel een microfoon vlak bij staan.

9 november 2022 om 23:04

Haha, sneu om totaal irrelevante dingen naast de wanprestaties van Schreuder te leggen. Ajax stond op verliespunten nog bovenaan zondag toen het publiek al om de kop van Schreuder begon te roepen. Er is dus nergens zo kritisch publiek als in Amsterdam en dan vind ik het grappig dat een Feyenoorder en een PSVer nu grappig gaan doen dat er geen ondergrens bij Ajax is.

9 november 2022 om 23:08

Het publiek was er al klaar mee na de 1-6 tegen Napoli. Dat was onvergeeflijk.

9 november 2022 om 23:23

Hij heeft het toch alleen over of het publiek die megafoon niet irritant vindt? Blijven lezen he myvision.

9 november 2022 om 23:26

Is maar een grapje gap. Die lat ligt best hoog bij jullie. Daarom raak je 'm ook 3 keer vanavond.

9 november 2022 om 23:42

Neh, in het stadion hoor je het eigenlijk amper, op tv klinkt het vaak schrikbarend hard inderdaad!

Schreuder naar huis!
Sorry Alfred, je bent een aardige vent. Maar als je nu nog bezig bent met we moeten nog dit leren en we moeten nog dat leren.....helaas gewogen en te licht bevonden. Maar dit zei ik voor zondag al en is niet vanwege het resultaat vandaag

9 november 2022 om 22:56

Tuurlijk moet het team nog op elkaar ingespeeld worden. 5 nieuwe basis spelers, dit Ajax kan nog niet beter met de inkopen die zijn gedaan.

10 november 2022 om 00:18

Onzin. Elke Ajacied zou dezelfde basiself opstellen als je het ze onafhankelijk vraagt, namelijk:
Pasveer
Jorge Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal
Alvarez
Berghuis, Kudus
Conceiçao, Brobbey, Bergwijn

Als je dit aan Schreuder laat zien ziet hij water branden.

10 november 2022 om 07:48

Nee want Kudus die zichzelf het best op die positie vindt, en die daar ook 3 kwart van de wedstrijd staat, is echt een spits. Aldus Sxhreuder.

10 november 2022 om 08:01

Nou, ik zou zelf Blind en Tadic opstellen. Dus nee. Maar wel moet je op een gegeven moment keuzes maken en daaraan vasthouden, los van wie je nou opstelt.

10 november 2022 om 08:38

Een fatsoenlijke opstelling neerzetten is slechts 1 kleine facet van het coach zijn, dat kan eigenlijk elke Nederlander, een team vormen, de manier van spelen, positie wisselingen, vaste patronen, afspraken maken en nakomen, druk zetten of inzakken, slechts een aantal onderdelen die een topcoach moet beheersen, en daar krijg ik steeds meer twijfels over bij Schreuder....

10 november 2022 om 08:42

Wissel Sanchez alsjeblieft voor Rensch. Ondanks dat het blijkbaar populair is om hem af te vallen is Rensch 1 van de weinige die nog een redelijk niveau haalt de laatste tijd. Of nou ja, in ieder geval 30x hoger dan Sanchez.

10 november 2022 om 08:43

Zou je alsjeblieft Tadic erin willen houden? Schreuder en hij moeten er gewoon zijn en blijven. Met dank, de rest van de eredivisie

Wat een ontzettende loser zeg. Gaan gewoon als 3e de winterstop in straks, schandalig. Wat moet er gebeuren dat deze man er uit vliegt? 6-0 er af bij Emmen?

Denkt Schreuder dat we 4-2 hebben gewonnen?

Wat ajax ook speelt 6-0 winst of 6-0 verlies ja dan speelt Ajax gewoon goed on zijn ogen mijn god ga aub.
Ajax mag nooit verliezen nationaal in eigen huis, misschien van Feyenoord, Psv en Az maar niet van andere clubs

9 november 2022 om 22:52

Ajax heeft niet verloren vandaag, maar ben het verder wel met je eens

9 november 2022 om 22:53

Ze verloren ook niet..

#schreudermoetblijven Het tactische meesterbrein achter de Europese campagne van een aantal jaar geleden. Ze moeten hem nog jaren het vertrouwen geven bij Ajax, hopelijk heeft hij de volgende persconferentie weer zo een leuk ingestudeerd boos verslagje dat hij wilt voordragen.

9 november 2022 om 22:58

Klopt, dan kunnen jullie na 5 jaar weer een keer kampioen worden. Gun ik RvN wel.

9 november 2022 om 23:11

Ik gun het hem niet. Ajax wordt gewoon kampioen.

9 november 2022 om 23:50

Gewoon net zolang het vertrouwen geven tot de club failliet gaat. De nieuwe Gullit gaat dit worden 😂💪🏻

Als Ajax verliest tegen Den Bosch, heeft Schreuder ook 'goede dingen gezien'. De lat ligt ergens onder de grond inmiddels. Wat een idioot.

En dit is niet eens de eerste keer, je kan genoeg artikels vinden over zijn tijd bij Twente en Hoffenheim. Echt een kopie van onze huidige situatie. Wat een verschrikkelijke trainer, bah.

Veel dikker moeten winnen? Schreuder denkt gewoon dat ze gewonnen hebben…

9 november 2022 om 22:50

Snap wel dat 2-2 als winst voelt na al die nederlagen..

Ik zit nu de persco te kijken en dat is nog schrijnender. Schreuder zit met termen te gooien over de situatie bij de tegendoelpunten en de restverdediging wat je echt leert op de trainersopleiding. Als je het zo goed weet, zet het dan ook zo neer! Organisatorisch is het echt dramatisch bij Ajax, ik zou Blind op 6 eens heroverwegen puur voor zijn ervaring. Daarnaast heb ik Timber kinderlijke fouten zien maken vandaag, die heeft duidelijk geen zelfvertrouwen.

9 november 2022 om 23:03

Dat niemand ingrijpt en de microfoon uitzet..😂

9 november 2022 om 23:48

Contrakantverdediging en staffelen heb ik aan mijn voetbalwoordenboek toegevoegd.

Waarom gaan jullie niet naar van der Sar om te vragen of hij Schreuder wil ontslaan? Misschien moeten we Ajax veranderen zowel de fans een stem kunnen krijgen over wie de trainer mag zijn, net zoals in Engeland.

9 november 2022 om 23:07

Ho ho. Dadelijk krijg je weer capuchonnen op het trainingsveld die verhaal gaan halen.

10 november 2022 om 00:08



Nou ja, misscchien even een poll houden met de opties ''zo doorgaan en maximaal 3de worden'' en ''capuchonnen op het trainingsveld, Schreuder eruit en serieus proberen dit seizoen te redden''

Als capuchonnen op het veld noodzakelijk zijn de positie van de trainer onhoudbaar te maken acht ik dat het credo ''nood brekt wet'' van stal gehaald kan worden. Maar ik zie liever dat het bestuur doet wat het hoort te doen : deze falende trainer de laan uitsturen.

10 november 2022 om 06:35

Absurd dat je hier gewoon pleit voor inmenging door hooligans en zware criminelen. Schreuder kan nog zo'n slechte coach zijn maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Best opvallend om te zien dag zelfs supporters die normaliter voor rede vatbaar zijn zo radicaliseren.

9 november 2022 om 23:23

Ik wil Schreuder vanavond nog weghebben maar dit is echt het meest bizarre idee haha. Vooral de F-side heeft een bijzondere kijk op voetbal, zullen we maar zeggen.

Ik heb het al eens geschreven bij het live meepraten maar ik geloof echt dat deze dwaas een hoge afkoopsom voor zichzelf heeft geregeld iets anders kan ik niet bedenken waarom hij nog niet ontslagen is

9 november 2022 om 22:58

Hoe hoog kan een afkoopsom voor een trainer zijn? Vast niet meer dan 5 miljoen. Zou een hoop geld zijn, aan de andere kant, als je het gemak ziet waarmee er 100 miljoen is uitgegeven afgelopen zomer, moet het geen probleem zijn.

9 november 2022 om 23:00

Zal vast niet meer zijn dan de cl-premie, dus ontslaan is nog steeds lucratiever.

10 november 2022 om 07:21

Ontsla je hem niet. Zet je hem op non actief, betaal je zijn salaris door en zet je een ander voor de groep. Of nog leuker zet je er een hoofdcoach naast en mag schreuder lekker toekijken op het bankie zoals Leo en Johan, maar dan elke wedstrijd. Wegpesten kunnen clubs heel goed als ze willen. Te beginnen met zijn duitse assistent eruit en bogarde terug.

We gaan weer terug naar het niveau Martin Jol. De lat is er niet meer en Alfred begrijpt zichzelf inmiddels ook niet meer. Zoveel onzin kraamt deze beste man uit.

Ik heb nog nooit zoveel spelers uit positie zien lopen. Een Bassey (kan geen pass naar voren geven) en Timber staan notabene ergens op het middenveld terwijl er een counter komt.. dan kun je het hebben over restverdediging maar hou dan maar op hoor… het is beter voor Ajax als de beste man vertrekt.

Dat de leiding bij Ajax dit zomaar laat gebeuren en er echt niemand vanuit de RVC zich hierover durft uit te spreken is enorm pijnlijk voor de supporters. Dit is niet des Ajax. Totaal onwaardig als trainer die Schreuder. Echt heel erg snel afscheid van nemen.

9 november 2022 om 23:00

Geheel mee eens. Niemand durft zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen En Alfred mag doen en laten wat hij wilt.

9 november 2022 om 23:34

De RVC hoeft zich ook helemaal niet uit te spreken. Zou raar zijn als iemand uit de RVC ineens zich uitspreekt, wat voor verstand hebben zij nou van voetbal als je kijkt naar hun loopbaan. Blind is de voetbalman maar die zit momenteel bij NL.

Daarnaast is Hamstra natuurlijk ook gewoon een lichtgewicht en Huntelaar zeer onervaren. van der Sar is de enige die zich uit kan spreken maar hij is ook de man die al deze mensen aangesteld heeft.

Meteen in paniek schieten, wat nu veel Ajax supporters doen is ook niet goed. Haal er 1 of 2 nieuwe spelers bij in de winter en het ziet er misschien weer een stuk anders uit.

9 november 2022 om 23:42

Dus jij meent dat Schreuder dit nog gaat omdraaien door 2 nieuwe aan te kopen!? Heb je uberhaupt Ajax gekeken de afgelopen 20 wedstrijden?

Volgens mij mist Ajax op dit moment visie en iemand die ze de weg naar boven helpt vinden. Op deze manier aanklooien en een elftal telkens wijzigen gaat je niet verder helpen.

9 november 2022 om 23:53

Ja heb het gekeken en het wordt met de week slechter. Hem ontslaan kan natuurlijk best, maar wie ga je dan aanstellen? Ik verwacht dat een andere trainer dezelfde problemen zal hebben. Deze spelers worden Europees van de mat geveegd en verliezen daardoor vertrouwen, dat lijkt me logisch. Buiten dat zit hij ook gewoon in een kut situatie, Tadic, Klaassen, Blind, Bergwijn etc. er langs zetten zorgt gewoon voor onrust.

10 november 2022 om 09:07

Nou, met geen TD aan het roer zal je inderdaad moeten kijken naar het RVC als het gaat om belangrijke beslissingen als deze. Nu er dus geen TD aan het roer is, zal iemand die verantwoordelijkheid moeten nemen. Sar zou dat mijn inziens moeten doen, gesteund door het RVC. Echter, waar is Sar? Muisstil..

10 november 2022 om 09:28

De RVC is er toch om te controleren. Als zij niet tevreden zijn over de trainer/td's dan moeten zij dat bij van de Sar aangeven. In de RVC zitten nu alleen mensen uit het bedrijfsleven, zij zijn niet de aangewezen personen om in de media over een trainer te praten.

Van de Sar heeft ook al deze mensen zelf aangesteld. Dus misschien wil hij ze meer tijd gunnen.

Thuis, tegen het slechtste Vitesse in 20 jaar, dat 16e staat, en afgelopen weekend 0-4 van Sparta verloor, best wel goed gespeeld. Top Alfred, ga zo door.

9 november 2022 om 23:29

Ging al beter dan afgelopen zondag!

9 november 2022 om 23:48

Vooral de aanvallen gingen een stuk beter!!

Een ‘verbetering ten opzichte van zondag’. Right…… Alle komende tegenstanders die een beetje hebben opgelet, zagen vanavond hoe je door de naïeve verdediging heen countert. Zodra ze aanvallen is het achterin zo lek als een mandje. Als je van #15 niet wint, dan praat je niet over een verbetering maar over een complete mislukking.

Ja maar het team moet nog op elkaar ingespeeld raken en er zit een stijgende lijn, haha deze man is echt de weg kwijt. 20 wedstrijden + een voorbereiding verder en het lijkt nergens op en we hebben nog steeds geen vast elftal.

Heerlijke pot Vitesse, we hadden hier ook zo dik kunnen verliezen maar het tactische plan van cocu is gelukt (mede door een timber die als
Middenvelder staat te spelen en bassy die werkelijk niks aan de bal kan). Desondanks tevreden over wat Vitesse op mat gelegd heeft (in de situatie waarin we nu zitten). Maar het moet wel beter willen we eindigen in de middenmoot. Maar dit is een mooie opsteker

Hij rouleert veel in de opstellingen. Helemaal geen vastigheid of een bepaalde basis.. hij doet me denken aan een Duitse trainer van vorig seizoen. Hoe heet die beste man toch ook alweer..

Ik heb elke keer een beetje het idee dat ik in bananensplit zit en Frans Bauer het interview komt verstoren. Maar nee… dit soort interviews laat Ajax dus gewoon toe.
Alles wat de afgelopen jaren is opgebouwd wordt gewoon keihard vernietigd. Er is niks meer van over.
Hopelijk verspelen we ook tegen Emmen punten en gaat deze nietsnut weg.
En deze man heeft ook zo veel spelers verpest door ze overal maar neer te zetten. Ongekend.
Overigens mag Hamsta en Huntelaar ook weg, want een bizar slechte aankopen zijn er gedaan zeg voor dat geld.

Natuurlijk had Ajax moeten winnen maar daar moet je wel geluk hebben. Een paar keer het aluminium geraakt.

Het ging zondag beter? Nou Alfred aanvallend heb je wat meer kansen gecreeerd maar dat mag ook wel tegen het slechtste Vitesse sinds 20 jaar, maar verdedigend heb je het slechter gedaan 2 doelpunten tegen net als tegen Psv maar Vitesse heeft 2/3 100 % scoringsmogelijkheden gehad waar je Pasveer mag bedanken dat die er niet in zijn gegaan. Psv heb ik naast die 2 doelpunten geen kansen meer zien krijgen. Dus beter dan zondag was het zeker niet. Zet een bril op man!

9 november 2022 om 23:45

Ik vond Pasveer eigenlijk best matig, hij houd ons met 1 kans nog in de wedstrijd ja, maar die andere goals zag hij er niet best uit

Dat je slechts 2x scoort valt in de categorie ''pech'', zoals PSV ook tegen ADO een keertje een wedstrijd had waar het de meest krankzinnige kansen omzeep hielp. Eens in de zoveel wedstrijden gebeurt dat. Wat geen pech is : de tegengoals. Dat is namelijk een patroon bij Ajax, geen restverdediging hebben. Daar kiest onze trainer bewust voor (dat heeft hij zelf aangegeven eerder dit seizoen). Het is een keuze en die keuze pakt keer op keer helemaal niet goed uit. Dit heeft ons nu al minimaal 4 punten gekost, omdat we allemaal naar voren moeten lopen en geen oog hebben voor wat achterblijft.

Je speelt tegen een elftal wat zich bijna niet eens het predikaat Eredivisie niveau krijgt. Vitesse is dit seizoen een groot drama en ook vandaag waren ze niet best. Maar hé, toch pakken ze een punt. En dat zegt wel degelijk iets.

Het is klaar met Alfred Schreuder als trainer, de supporters hebben vandaag partij gekozen. Niet tegen de spelers uit deze selectie, maar wel tegen de trainer. Een point of no return, Alfred Schreuder moet eruit en gaat onze steun niet meer ontvangen. Het is zaak de boel de komende week op scherp te stellen om het bestuur wakker te maken het enige juiste te doen : Alfred Schreuder ontslaan.

Benieuwd hoeveel miljoenen ze er tegenaan gaan gooien om zich uit de crisis te kopen.

Schreuder, Schreuder, Schreuder, Schreuder.... Hoe komt het toch in je botte kop om je enige "echte" spits, die ook nog eens clubtopscorer is op dit moment, gewoon WEER op de bank te zetten.

10 november 2022 om 06:29

Omdat hij blijkbaar niet fit genoeg was om te starten

Ajax heeft deze zomer 105,1 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers, tegenover 8,5 miljoen van PSV, 37M van Feyenoord en 13 miljoen van AZ. Daarnaast zijn er drie basisspelers vertrokken, de rest van het team is intact.

Op basis van die cijfers alleen al moet de lat zelfs zo hoog liggen, dat je (net als Bayern) met gemak kampioen moet worden in Eredivisie. Sterker nog, buiten wedstrijden tegen de top drie zou Ajax tegen andere ploegen minstens elke wedstrijd in de eredivisie minstens met 3 doelpunten verschil moet winnen. Dat je tegen top 3 ploegen dan een keer gelijkspeelt prima, maar zelfs verlies is eigenlijk al onacceptabel.

In de CL in een poule met Liverpool, Napoli en Rangers lag er een realistische doelstelling om tweede te worden. Van Liverpool kan je verliezen, met Napoli moet jij je als Ajax kunnen meten en van Rangers moet je winnen. Uiteindelijk is dit resultaat ook gewoon onacceptabel - helemaal aangezien de doelstelling (ook op financieel gebied) overwinteren is.

Het voetbal zelf is ook niet aan te gluren. Ajax staat bekend om dominant, aanvallend voetbal met veel balbezit, snel de bal terugveroveren, lef en bravoure. In de Eredivisie kom je nog wel tot 50-65% balbezit, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Het aanvalsplan is ongeïnspireerd, spelers die voorheen geweldig waren presteren niet en spelen op rare posities, en verdedigend staat de boel voor geen meter.

In de CL was het zelfs nog erger. Daar kwamen we in sommige wedstrijden amper tot drie schoten op doel komt, werden we constant terug gedrongen op eigen helft, en we met veel mazzel (vaak door laks spel van de tegenstander) nog net aan 50% balbezit komen.

Al met al is het al maanden lang onvoldoende en niet ik aan te gluren - en denk ik dat het tijd wordt om tijdens de winterstop (WK stop) afscheid te nemen van Schreuder. Anders kan je dit seizoen volledig afschrijven.

10 november 2022 om 07:29

eens met je hele verhaal, behalve de drie basisspelers en de rest intact. Het zijn er vijf. Haller, Antony, Martinez, Gravenberch en Mazraoui. Dat is toch echt de helft. Des al niet te min zijn er voldoende spelers over die onder de vorige coach dingen lieten zien die we missen. Meest schrijnende is wel timber. Bassey krijgt de wint vsn voten voor spel in balbezit, maar Timber is momenteel net zo slecht en heeft net zo vaak balverlies met zijn passing.

10 november 2022 om 09:52

Je hebt gelijk, helemaal verkeerd geteld inderdaad. Maar inderdaad, zelfs met vijf spelers die vertrokken zijn is het schrijnend om te zien dat de spelers die er wel waren opeens ook niet meer presteren. Tadic, Blind, Timber, Alvarez presteren gewoon zwaar ondermaats.

Dit roep ik al tijden. Die gast heeft totaal geen ambitie met Ajax. In Europa roept ie al snel dat tegenstanders beter zijn en maakt hij Ajax kleiner dan ze zijn. Dat deed ten hag nooit. Nu doet hij alsof het allemaal beter was dan zondag. Ja tegen wie? En meer kansen wil niet zeggen dat het beter was. Ten hag zou woedend zijn. Die zou nu niet blij zijn met wat er aan de hand was. Schreuder…..die vind het allemaal wel aardig. Ja idd er was een hoop pech…. Maar het spel zag er niet uit. Als kippen zonder kop.

Van Grinta naar Brinta.
Wat een verschil met Ten hag die pislink zou zijn een hele week lang naar deze mafklapper die alles wel OK vind. Ook het feit dat Bogarde is vervangen door die nerd met zijn schermpie waar ie als een stoner op zit te koeleloeren helpt niet mee met de winnaarsmentaliteit die we van Ajax moeten verwachten. Softies!

Toch vreemd dat Schreuder dit zegt . Bij elk puntverlies zegt hij dat het verbeterd, die man is een clown. Leuke trainer voor een amateurclub maar toch niet voor een club als Ajax.

Probleem is denk ik dat Bergwijn MOET spelen en Tadic eigenlijk ook. Beide zijn linksbuiten.
Door t geschuif zijn deze heren niet beter gaan spelen wat ook weer invloed op de rest heeft.
Brobbey is geen Haller
Martinez gaf leiding aan Timber en de verdediging.
Tadic Blind worden ouder. Rensch niet goed genoeg
Meerdere factoren. Ontevreden jongens die weg wilden. Ontevreden jongens op de bank. En Schreuder die net 4 maanden bezig is..
De man is niet te benijden imo

Je kan Schreuder nu wel ontslaan, maar wie zet je dan voor de groep?

10 november 2022 om 07:35

louis van gaal. Zweep erover discipline terig in het elftal. Binnen drie weken enorme verbetering. Of nog makkelijker bogarde terug. Zweep over hrt elftal discipline terug enorme verbetering. En dan zet jr daar een echte peoples coach naast die vertrouwen terug brengt. Reiziger iig niet. Die zit ernaast en laat het gebeuren......

Voetbal is toch een spel van momenten. Ik dacht zelf ook dat Ajax nog wel zou winnen. Wat een kansen werden er gemist zeg. Normaal gesproken win je dit gewoon met 4/5-1 en dan hoor je er niemand over.

Ik ben vast niet de enige die het heeft opgemerkt, maar hij valt in ieder interview terug op 2 wedstrijden tegen de Rangers en één helft tegen RKC Waalwijk. Waar hebben we het over?! Van de afgelopen 12 wedstrijden hebben we er maar 4 gewonnen. Dat kan toch niet. En iedere keer maar weer terugvallen op die 2,5 wedstrijd, de maat is vol. Iedere keer weer beweren dat er verbetering in zit, waar dan?! Niemand ziet een verbetering. Het veldspel is dramatisch, geen touw aan vast te knopen. Elke speler (behalve Berghuis) zakt keer op keer door de ondergrens, ieder balverlies op de helft van de tegenstander is een kans tegen/goal net als iedere standaardsituatie tegen. Het is totaal Ajax-onwaardig, en dan nog het lef hebben om cynisch naar de pers te doen die legitieme vragen stellen. Verlos ons uit het lijden, hoe sneller we deze ''trainer'' ontslaan hoe meer tijd we hebben om een vervanger te zoeken.

Je kunt je afvragen wat slapper is, het interview van Schreuder of de instelling van de spelers. Je had deze wedstrijd gezien de kansen echt met gemak kunnen winnen. Maar als je naar beide tegen doelpunten kijkt en de ontbrekende wil om dit te voorkomen is dat wel dramatisch.
Het kan gebeuren dat je de bal verspeeld (zelfs knullig). Maar bij de eerste sprint Timber niet waarna hij te laat is en wat Taylor doet weet nog steeds niemand. Als hij even aanzet en naar de bal toe gaat is het probleem waarschijnlijk al verholpen.
Bij de 2de goal moet na het balverlies Timber of de bal of anders toch maar de man hebben (zoals Obispo voor het eerste opstootje in de vorige wedstrijd deed). Hij moet ervoor zorgen dat daar het gevaar stopt. Dit heeft niets met een trainer of tactiek te maken, maar dit gaat vooral om het willen winnen. Als je dan ook leest dat Martinez belangrijk was voor het scherp houden van spelers, dan lopen er blijkbaar een aantal spelers in die niet de juiste instelling hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren