Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Basten ginnegapt over gewicht van Ajax-aankoop: ‘Hoe zeg je dat netjes?’

Laatste update:

Ook Rondo is de sportieve teloorgang van Steven Bergwijn niet ontgaan. Na een goede seizoenstart lijkt de miljoenenaankoop van Ajax geen schim meer van wie hij was, en Marco van Basten heeft daar wel een verklaring voor. De oud-spits vindt Bergwijn 'lichtelijk zwaar'. Van Basten gebruikt die omschrijving bij gebrek aan een beter woord, en Ruud Gullit is niet te beroerd zijn tafelgenoot de helpende hand te bieden.

Bergwijn, die afgelopen zomer voor meer dan dertig miljoen euro overkwam van Tottenham Hotspur, ging dit seizoen nog vlammend van start. Na vijf competitieduels stond de teller al op zes doelpunten. Acht wedstrijden later zijn daar nog slechts één treffer en twee assists bijgekomen, en ook in de Champions League wil het niet vlotten. "Die is minder geworden, de absolute topaankoop", oordeelt Jan van Halst dan ook bij Rondo.

Tafelgenoot Van Basten ziet wel een verklaring voor Bergwijns terugval. "Ik zag hem gisteren (zondag tegen PSV, red.) lopen. Ik vond hem redelijk – hoe zeg je dat op een nette manier?", gooit de analist op. "Gezet", lacht Gullit. "Ja", beaamt Van Basten, "hij was lichtelijk zwaar. Hij oogt wat voller. Er zijn betere woorden voor." "Niet fit", suggereert presentator Wytse van der Goot.

Daar is Van Basten het dan weer niet mee eens. "Hij is wel fit, maar toch niet volledig afgetraind. Dat viel me toch wel een beetje op. Hij kwam in augustus, maakte goals, speelde goed, maar ik heb hem al een tijdje niet gezien", aldus de drievoudig Ballon d'Or-winnaar. Bergwijn uitte zelf zondag ook al zijn frustratie over de vormcrisis van Ajax. "Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik denk dat we genoeg kwaliteiten hebben, want aan het begin van het seizoen viel de bal ook van alle kanten binnen en deden we gewoon wat we moesten doen. Nu zitten we gewoon in een kutfase en daar moeten we uit", zei de aanvaller voor de camera's van ESPN.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Begin van het seizoen is hij boven zichzelf uitgestegen, nu heeft ie weer zijn Spurs niveau en is hij elke wedstrijd onzichtbaar… miskoop!

8 november 2022 om 08:03

Bergwijn heeft alles te danken aan 3 of 4 goals in Oranje , anders was hij nu uitgeleend aan een Championship ploeg in de middenmoot en was het WK heel ver weg. Sterker nog door die 3 of 4 goals, is hij samen met Memphis die al 2 maanden niet speelt onaantastbaar ….. voetbal is soms een hele vreemde sport.

8 november 2022 om 08:11

Baradona. Jij bent er van overtuigd dat Louis Lang gaat meenemen, een speler die toch ook minder wel dan niet heeft gespeeld en daarnaast nog niks heeft bewezen? Voetbal is soms een hele vreemde sport zullen wij maar zeggen.

8 november 2022 om 08:22

Het is gewoon een goede voetballer, in het begin van het seizoen startte hij altijd vanaf zijn favoriete linker kant. Nu speelt hij vaak vanaf rechts wat zijn spel zeker niet ten goede komt. Het wordt tijd dat Tadic eens gepasseerd gaat worden zodat Bergwijn weer kan gaan renderen en geef Conceicao maar eens het vertrouwen op rechts. We missen een type Antony met veel snelheid en diepgang.

8 november 2022 om 09:53

Dit is echt de grootste onzin. Ook al die tijd dat Tadic rechts stond heeft Bergwijn op links 0.0 gebracht. Laten we stoppen met excuses zoeken. Afgelopen zondag 2e helft op links was het ook weer 3x niks.

8 november 2022 om 10:30

Van Gaal gaat hem mee nemen denk ik ook.maar zat toevallig met wat Ajax vrienden en toen zei ik die gozer is veel te zwaar geldt ook voor die spits.als mijn Ajax vrienden het daar mee eens zijn dan klopt dat vaak wel want die kunnen normaal gesproken niks slecht horen over hun club.

8 november 2022 om 10:33

Tot aan zijn blessure was het volkomen logisch als Louis Lang had meegenomen. Dat het nu iets minder zeker is lijkt mij volkomen duidelijk, maar voor Malen en Danjuma geldt natuurlijk hetzelfde.

8 november 2022 om 10:56

Ook in oranje leverde bergwijn altijd heel weinig. Altijd al een wisselvallige matige speler gevonden die vooral sterk op de counter is. Ik vond het stiekem ook een beetje rot dat hij toevallig precies een paar goede wedstrijden speelde toen ajax er mee bezig was. Je wist gewoon dat tottenham meer zou gaan vragen en ajax meer zou gaan geven. Bij oranje op de counter is ie heus wel gevaarlijk maar zelfs dan is het wisselvallig.

8 november 2022 om 11:12

Ik zou Bergwijn toch nog wel een kans willen geven op links en dan wijndal achter hem zodat er ook een back staat die eroverheen komt.

8 november 2022 om 08:05

Precies. Was er als PSV'er niet perse rauwig om dat ajax hem voor zo'n gigantisch bedrag haalde. Wat ik mij vooral herinner van hem in ons shirt is veel blaffen weinig bijten. Oftewel: veel dreiging, weinig rendement. Die gast heeft me toen wat kansen gemist bij PSV.

8 november 2022 om 08:16

In z’n laatste volledige seizoen had Bergwijn 14 goals en 12 assist en in z’n laatste half jaar (15 wedstrijden) 5 goals en 10 assist. Gewoon prima cijfers qua rendement. Het staat wellicht wat in t niet met wat Gakpo laat zien dit jaar want die zit hier al dik overheen op minder dan de helft van de competitie.

8 november 2022 om 08:35

Ik baalde toch behoorlijk dat hij naar Ajax ging. En nog steeds wel. Bergwijn in vorm, speelt heel de ED aan flarden

8 november 2022 om 08:48

mwah

8 november 2022 om 11:39

De totalen zijn zeker niet verkeerd, maar als je zag wat voor gigantische kansen hij miste, hadden die cijfers nog veel hoger moeten zijn. Kan me herinneren dat hij de simpelste kansen verprutste om vervolgens tegen Utrecht 5 man uit te spelen inclusief de keeper. Malen is ook zo'n speler. Die had goede cijfers bij PSV, maar als je zag wat voor kansen die miste... Die had het record van Van de Kuijlen kunnen verbreken. Kan me daar bijv. nog een wedstrijd tegen Feyenoord herinneren dat hij 3 keer 1 op 1 kwam met Marsman en 3 keer de bal recht op Marsman schoot. Ongelooflijk.

8 november 2022 om 08:14

Net zoals bij Oranje. Toen steeg die ook boven zich uit tegen wat middelmaat landen en dat is schijnbaar genoeg om ruim 30 miljoen voor te betalen. Die Levy lacht zich nog steeds kapot.

8 november 2022 om 08:46

Bergwijn heeft echt wel die potentie. Maar net zoals de rest van de selectie doet hij het niet voor Schreuder. Nergens op het veld krijg je het idee dat die gasten geloven in de plannen van schreuder. Er is geen overtuiging. Iedereen doet wel zijn best, maar ze lijken niet net dat stapje extra te zetten. En Bergwijn al helemaal niet. Die presst wel, maar zonder enige overtuiging dat hij ook daadwerkelijk de bal kan veroveren. Het is schrijnend om te zien.

8 november 2022 om 09:02

Dus toen het begin van het seizoen goed ging met Bergwijn en Ajax lag het niet aan Schreuder maar nu het slecht gaat wel?

8 november 2022 om 11:18

En dan vond Ajax 10 miljoen te duur voor Kvicha. Ze wilden niet meer dan 9 miljoen betalen waardoor Napoli ermee vandoor ging

8 november 2022 om 13:18

Dat zijn altijd van die dooddoeners. Waarschijnlijk heeft Ajax er nog 10 afgeslagen die er in het vervolg van hun carrière er ook niets van bakte.
Als Ajax alles voor de aangeboden prijs koopt, is de portemonnee snel leeg.
Als jij nu ff een lijstje oplevert met de spelers die over 3 jaar wereldtoppers zijn, dan kan Ajax die vast kopen, alvast bedankt!

8 november 2022 om 15:23

Nee Japie, Kvaratskelia wilde naar een top 5 competite…

8 november 2022 om 08:53

@ernumsjung, boven zichzelf uitgestegen? Dat kan 1 a 2 wedstrijden maar niet en in Oranje en bij Ajax. Dat is zo n dooddoener. Het kan ook dat spelers steeds minder gaan presteren omdat de trainer je op wisselende posities zet, het team steeds minder wordt en vertrouwen verdwijnt. Of denk jij ook dat voetballers geen mensen zijn en niets te maken hebben met andere apseten dan alleen je skills en talent?

Bergwijn heeft laten zien hoe goed hij kan zijn en een trainer moet zorgen dat je het beste bij elke speler naar boven haalt en dat is precies wat Schreuder niet aan het doen is.

Dat vond ik ook al. Bergwijn oogt heel snel op de eerste meters met schokkerige schijnbewegingen enzo, maar hij komt momenteel geen lantaarnpaal voorbij

Ik zie elke week hier de comments voorbij komen, over een Gakpo die ‘het alleen maar laat zien in de eredivisie’, afgelopen zondag vroeg ik me een seconde af of Bergwijn de afgelopen weken eigenlijk wel heeft meegedaan? Maar bij checken blijkt dat hij gewoon alles heeft gespeeld de afgelopen weken (?!).

Ik heb hem echt niet gezien, is me niet opgevallen, heeft denk ik weinig toegevoegd aan het aanvalssspel van Ajax de afgelopen tijd. Ook in de eredivisie. Dat mag wel wat beter voor dat geld ja. Goeie speler man. In de vergelijking met Gakpo kun je zeggen wat je wil op dit moment, maar die laat het wel zien.

8 november 2022 om 08:16

Die comments moet je niet serieus nemen. Ik ben erg benieuwd wat voor statistieken Gakpo kan halen als hij een heel seizoen blijft. Nu al bij 21 goals betrokken. Hij heeft de laatste weken wel bewezen gewoon veruit de beste speler van de eredivisie te zijn. Ik denk daarom ook dat Gakpo meer potentie heeft dan Bergwijn, misschien iets meer een laatbloeier maar denk dat zijn plafond zeker hoger ligt.

8 november 2022 om 08:34

Mwah, ik neem sommige comments serieuzer dan anderen. En sommige reacties dan ook weer. Ik bedoel; als het een constructieve mening is, no problem.

Maar ik lees m’n comment terug en wat ik zeker niet bedoelde is om ofwel Gakpo of Bergwijn een betere speler te vinden. Beide hebben iets specifieks. Dus ik weet ook niet of Gakpo meer potentie heeft, want ik vind Bergwijn ook een goede speler. Het zijn twee verschillende soorten spelers, die op dezelfde positie het beste tot hun recht komen.

Wat ik eigenlijk wilde aangeven, is dat ik serieus niet heb gemerkt dat Bergwijn mee heeft gedaan de afgelopen weken. Helemaal onzichtbaar. In tegenstelling tot zijn seizoenstart. Maar intussen is het wel vaak over Gakpo gegaan en zijn mogelijke tekortkomingen. Watskebeurt met Bergwijn? Toen hij rendeerde begin van het seizoen stond hij op links, waar stond Tadic toen?

8 november 2022 om 09:33

Ja dat is wel bijzonder inderdaad. Weet niet wat het is maar zowel hier als op social media ligt de lat voor Gakpo sowieso bizar hoog op de een of andere manier. Hij levert al 2 jaar lang op constant niveau (ook Europees), maar hij blijft geframed worden als een speler die niet presteert in topwedstrijden. Als hij dan tegen Rangers niet thuisgeeft omdat hij midden in een transfercarroussel zit dan duikt men er gretig op om dat nog maandenlang te benoemen maar dat hij top was tegen Arsenal hoor je dan weer niemand over. Bijzonder verschijnsel wel. Zeker als je het inderdaad vergelijkt met een Bergwijn voor wie ruim 30 miljoen is neergelegd. Dan laat Gakpo dit seizoen veel- en veel meer zien.

8 november 2022 om 11:21

Tegen Arsenal B en Rangers zijn echt slecht dat hebben we allen gezien. PSV had had daar nooit van moet verliezen. Dan had Gakpo het CL niveau kunnen laten zien nu blijft het EL dat scheelt al snel wat euros in waarde.

8 november 2022 om 12:05

Arsenal B, toen gestopt met lezen.. gadverdamme wat kunnen jullie denigrerend praten zeg.

8 november 2022 om 13:26

Lekker laten gaan, we weten allemaal wat de laatste drie wedstrijden tegen Ajax 'a' als resultaat hadden. Waarbij Gakpo overigens 2 goals heeft gemaakt en meerdere assists (ik geloof 4) op zijn naam heeft geschreven.

8 november 2022 om 09:34

Dat komt omdat mensen vinden dat Bergwijn een leuke dribbel rechtdoor heeft waarmee hij overigens nog geen pion voorbij komt de laatste tijd. Het ziet er zogenaamd gepolijst uit bij Bergwijn en blijkbaar bij Gakpo wat minder. Maar ja, je moet wat roepen he. Gakpo laat het in alles meer zien dan Bergwijn. Overigens vind ik de dribbel van Gakpo net zo mooi maar Bergwijn is een klein gezet ventje dan ziet het er allemaal wat explosiever uit.

Heeft geen karakter,gogme en persoonlijkheid.

8 november 2022 om 09:35

Wie niet? Bergwijn? Wat is dit nou weer voor vreemde opmerking. Hij heeft geen persoonlijkheid? xD

8 november 2022 om 11:09

Ik vind t een nobody. Ik ga niet over 1 nacht ijs hoor.

9 november 2022 om 09:28

Dat mag je wel vinden, maar je stelt het als 'hij heeft geen persoonlijkheid'. Wat een onzin van een 'feit'.

Dit kan je ook over Bassey, Wijndal en Pasveer zeggen. Tadic oogt logger dan normaal met zn acties. Luie passing en pressing. Het is een totale apatische bende geworden.

Dit past precies in het catastrophale totaalplaatje dat Schreuder heet

8 november 2022 om 10:49

Precies, alle spelers lijken minder te zijn geworden en het vuur te missen. Ajax heeft een trainer nodig die harde beslissingen gaat nemen en spelers weer 100% laat geven.

Lijkt me eerlijk gezegd onzin. Volgens mij heeft deze jongen gewoon wat meer spiermassa dan andere spelers. Kan me ook haast niet voorstellen dat hij niet volledig fit is.

8 november 2022 om 08:51

Dit dus. Zoveel spiermassa zorgt ervoor dat je traag wordt. Niet voor niets zijn de snelle buitenspelers vaak klein en iel(er) en daarmee wendbaarder. Fit is hij zeker wel, speelt namelijk alles.

Vind het toch raar dat hij nu zo ver terugvalt. Als je zijn balbehandeling ziet zou je toch zeggen dat het een hele goede voetballer is. En dan is hij ook nog eens supersnel en heeft een redelijk goed schot. Maar hij weet niet hoe hij zijn kwaliteiten moet benutten ofzo.

8 november 2022 om 10:34

We kregen die jongen vol vertrouwen, afgetraind en superfit uit de Premier League.
Hier kan hij het zich veroorloven om een paar tandjes terug te schakelen en dat wordt geaccepteerd tezamen met alle andere tekortkomingen die we ervaren op het moment.

In een goed draaiend Ajax zou hij als een vliegwiel beter renderen

Zo zie je maar wat een goed gevoel met sommige spelers doet. Bergwijn flitste aan het begin vh seizoen, bv een Gakpo niet. Het gevoel bij PSV is beter en bij Ajax totaal niet. Dat zie je echt terug in de manier van voetballen.. Gakpo legt de ene na de andere assist/goal neer terwijl bergwijn geen pion meer voorbij komt

8 november 2022 om 08:45

Gakpo was in zijn eerste 4 competitiewedstrijden al bij 9 goals betrokken, dan kun je moeilijk zeggen dat je niet flitsend aan het seizoen begonnen bent. Neemt niet weg dat je hem die snipperdag tegen Rangers zeker kan verwijten, maar het is echt overdreven hoe daar keiharde conclusies aan werden gehangen

Gewoon een miskoop althans voor zijn transfersom. Ajax heeft zich laten kennen en is los gegaan met een recordbedrag. Nu heb je 2 linksbuitens, waarvan er 1 op rechts moet spelen en er 1 niet rendeert. Idd hij is breed, maar oogt ook een tikkeltje fatsig...

8 november 2022 om 09:29

Ah, dat vind ik nog wat voorbarig. Hij kan zomaar eindigen op mooie cijfers in de eredivisie (dat is de verwachting) en wie weet wat er nog uitkomt in de Europa Leugue. Maar aan de andere kant zou je een punt kunnen hebben: een dergelijke record aankoop hoef je niet te doen (normaal gesproken) om kampioen van Nederland te worden. Dit bedrag is geïnvesteerd om te overleven in de CL. En dat is mislukt. Maar dat zou ik niet op Bergwijn als aankoop alleen willen afschuiven.

Veel te veel geld voor Bergwijn. Natuurlijk is het een goede voetballer (mits in vorm). Maar momenteel is niemand bij Ajax in vorm. Neem daarbij een trainer die zelf ook niet weet wat hij aan het doen is en je krijgt dit.

Helaas heeft Ajax ervoor gekozen om iemand aan te kopen die er direct staat en niet voor datzelfde bedrag 2 talenten zoals Anthony en onze Portugese vriend.

Op voorhand had je verwacht dat hij in de Eredivisie wel zijn stempel zou drukken en de nodigde doelpunten ging maken. Helaas is Ajax naar een bedroevend niveau gezakt en valt iedereen door de mand.

8 november 2022 om 14:46

Ik vind Berghuis en Timber niet uit vorm eerlijk gezegd. Maar met twee in vorm kom je nergens.
Ik vind het jammer dat Blind geslachtofferd wordt voor Sanchez, terwijl Blind minder snelheid, maar meer voetbal brengt, maar dat Tadic niet een keer gewisseld wordt (vanaf de aftrap) voor Concecao.

8 november 2022 om 15:13

Berghuis ben ik wel met je eens. Alleen Timber vind ik momenteel minder dan hij kan.

Tadic wisselen is natuurlijk wel lastig, al 4 jaar lang je MVP. Die zet je er niet zomaar naast.
Eens dat Tadic niet in vorm is en dat een ander de kans verdient. Maar doe dat dan door hem wat vaker te wisselen tijdens de wedstrijden dat het kan zoals eerder dit seizoen.

Dan krijgt zijn vervanger de kans om zich rustig te ontwikkelen en in een elftal in te stromen wat voor staat.

Ik denk dat Bergwijn wel degelijk afgetraind is maar gewoon teveel aan de gewichten hangt, net als Brobbey

8 november 2022 om 09:22

Wel handig met opstootjes zoals zondag. Niemand die zo’n kast even aan de kant schuift. Daar was een Sangare voor nodig. In dat geweld vlogen de Berghuisjes en Veermannetjes in het rond.

8 november 2022 om 11:01

Moet zeggen dat Brobbey wel opvallend makkelijk kermend over de grond ligt te rollen. Toch niet genoeg spiermassa

8 november 2022 om 16:55

Sangare Ramalho Obispo hadden allen geen moeite met Brobbey. Je laatste zin daarentegen, daar moet ik dan wel weer om lachen Yoda. Is inderdaad een groot verschil. Indien Brobbey en Bergwijn teveel in de gewichten hangen, doen Berghuis en Veerman dat te weinig.

8 november 2022 om 21:00

Gelukkig heb ik je dan nog in m’n laatste zin, vlak voor het sluiten van de markt, aan het lachen gekregen. Een Luuk de Jong-etje zeg maar…

Te zwaar of niet te zwaar, dat is niet eens de vraag. Ik was er zondag bij en de individuele klasse druipt er van af. Hierdoor worden wat spelers arrogant en willen alles zélf gaan doen in plaats van met korte passes die bal snel rond tikken. Bergwijn was hier ook een voorbeeld van deed te vaak het zelfde kunstje en ging te vaak te lang door in zijn acties. Hierdoor eenvoudig te verdedigen. Hij kwam er niet langs en had daardoor geen dreiging.

Het hele team heeft een instellingsprobleem. Het is het begeleidingsteam wat dát moet sturen.

8 november 2022 om 16:56

Individuele klasse druipt er vanaf. Ik heb dat bij geen enkele Ajacied gezien hoor.

Dit is niet de eerste keer dat ik lees dat de spelers bij Ajax te zwaar zijn dit seizoen. Het valt mij dit seizoen sowieso op dat er meer onrust is bij Ajax qua discipline dan vorige seizoenen. Zelfs toen Promes in opspraak kwam was Ajax onverstoorbaar.

Is Bergwijn niet gewoon breed? Ik vind hem er niet echt te dik uitzien, wel te zwaar, maar meer door teveel spieren. Vind het wel jammer dat ie zo is teruggevallen. Leek echt een revelatie te worden aan het begin van het seizoen. Uiteindelijk toch te veel een momentenvoetballer.

Echt lichtvoetig is hij op dit moment niet, is net zoals Brobbey en Traore dat voorheen waren veel te gespierd geworden en gebruikt zelden z'n explosiviteit of sprints zonder bal. Het is eigenlijk iedere keer met de rug naar de goal en op fysieke kracht wegdraaien, en dat werkt alleen in de Eredivisie of wanneer je zoals Tadic de bal aan je voet plakt door goede techniek.

Elke blinde kan zien dat hij op links veel beter is dan rechts maar ja Tadic moet spelen

Het is niet alleen Bergwijn, er zijn er wel meer bij AJax die niet naar behoren presteren of zelfs naar de bank zijn verdwenen. Het chaggerijn overheerst bij AJax en dat komt het spel niet ten goed. Negativiteit troef. Zelfs de supporters van AJax bakken er helemaal niets van. Verwende loeders die alleen maar kunnen fluiten en zijn vergeten hoe ze moeten aanmoedigen.

Bergwijn is geen miskoop, maar er is wel absurd veel te veel geld voor betaald. Het is niet voor niets een bankzitter bij Tottenham geworden. Dat ligt niet aan de goede prestaties, ook niet toen de concurrentie uit viel. Leuk voor in de Eredivisie en soms bij een top wedstrijd. Maar met het spel zoals Ajax speelt zal hij nooit terug komen op zijn oude PSV niveau. Hiervoor krijgt hij te weinig ruimte en daar moet hij het wel van hebben. Hij speelt nu te dicht op de goal.

Dit zeg ik al maanden, hij is niet moddervet ofzo, maar echt een blok spieren. Echt veel te zwaar, vind hem ook niet zo snel als vroeger. Hij gaat de Depay kant op en dat is geen goed teken. In de Eredivisie merk je er nog weinig van, Europees heeft ie echt geen drol laten zien. Wat een verschrikkelijke aankoop zeg.

Heel Ajax speelt als een natte krant.
Kan je Bergwijn niet alleen op afrekenen.
Ze missen kwaliteit , snelheid en voetbal. Op Timber en Berghuis na speel heel het middenveld en de verdediging voor geen meter. Lijkt geen idee/visie in te zitten.
Wijndal en Bassey geloof ik nog wel in. Maar alternatieve zou niet verkeerd zijn.
Blind misschien op de plek van Alvarez en de rest mag je wel vervangen.

Ook schrikbarend hoe weinig jeugd er doorbreekt de laatste jaren, verbaast me dat je dat maar zelden hoort.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren