Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Er werden drie Feyenoorders (waarvan één intensief) gevolgd tegen Lazio

Laatste update:

Scouts van diverse Europese topclubs waren donderdag aanwezig bij het Europa League-duel tussen Feyenoord en Lazio (1-0 winst). Ook Club Brugge was van de partij. Het doorgaans betrouwbare 1908.nl weet dat de Belgische grootmacht op de tribune zat om de verrichtingen van Quinten Timber, Sebastian Szymanski en Lutsharel Geertruida te volgen. Vooral laatstgenoemde zou intensief gevolgd worden door de club.

Alle drie de doelwitten van de Bruggenaren begonnen donderdag aan de aftrap in De Kuip. De scouts van Blauw-Zwart zagen ze een belangrijke bijdrage leveren aan het behalen van de groepswinst in de Europa League. De overwintering in het tweede Europese clubtoernooi zal dan ook flinke gevolg hebben voor hun prijskaartjes. Voor Timber werd deze zomer nog een recordbedrag van maximaal tien miljoen euro neergelegd door Feyenoord, terwijl Geertruida niet voor een minder bedrag zal mogen vertrekken. Szymanski wordt dit seizoen echter gehuurd en is oorspronkelijk eigendom van Dynamo Moskou.

Wel heeft Feyenoord een optie tot koop op de Pool bedongen. Deze bedraagt volgens 1908.nl zo'n veertien miljoen euro. Mocht Szymanski definitief ingelijfd worden door de Rotterdammers, zal een andere geïnteresseerde club dus waarschijnlijk minimaal dat bedrag op tafel moeten leggen. Club Brugge is in dat verband de afgelopen tijd niet verlegen om de knip te trekken.

De huidige nummer drie van België verbrak eind augustus voor de eerste maal het ingaande transferrecord. Raphael Onyedika werd voor tien miljoen euro opgehaald bij FC Midtjylland. Het record hield echter allesbehalve lang stand. Een dag later betaalde Club Brugge zestien miljoen euro om Roman Yaremchuk los te weken bij Benfica. Daarmee verbraken de Belgen niet alleen het eigen, maar ook het nationale ingaande transferrecord. De werkgever van Noa Lang shopte ook in de Eredivisie: Bjorn Meijer werd voor zes miljoen euro gekocht van FC Groningen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Club Brugge is een prachtige club die het momenteel geweldig doet in de CL, maar in de long run vind ik het geen enorm grote stap vooruit t.o.v. Feyenoord ook al worden ze vaker landskampioen. Symanski zou ik nog kunnen snappen als Feyenoord hem niet kan betalen, maar ik verwacht dat Geertruida en Timber hoger mikken

4 november 2022 om 17:07

Feyenoord heeft een optie voor 10 miljoen en velen zien dat als koopje. Een club met een transferrecord van 16 miljoen is mijn inziens financieel niet krachtig genoeg om vaste basiskrachten van een jonge leeftijd over te nemen. Als Feyenoord de optie niet licht, dan zou Brugge voor Szymanski kunnen gaan, maar de rest is realiter niet haalbaar.

5 november 2022 om 12:17

Sinisterra 25 miljoen, maar ik snap je.

4 november 2022 om 17:09

Geen grote stap? De laatste keer dat Feyenoord CL speelde was 2017 en toen werden ze kansloos laatste. Brugge is door naar de knockout fase van de CL, iets waar Feyenoord alleen van kan dromen. Daarnaast maak je met Brugge kans op een kampioenschap, iets wat met Feyenoord ook niet snel gaat gebeuren

4 november 2022 om 17:15

@muke10101 zie jij dit dan als realistisch scouten? Mijn inziens is de Belgische competitie niet de vervolgstap die deze 3 spelers voor ogen hebben, zijn ze nog aardig jong met een grote verkoopwaarde en is een club met een transferrecord niet financieel krachtig om deze spelers te halen. Feyenoord zal hoog inzetten voor deze drie.

4 november 2022 om 17:15

En toch maakt feyenoord zowel dit seizoen als vorig seizoen stappen Europees gezien. Brugge is nu een keer door wat amper gebeurd dus valt allemaal wel mee. Denk dat spelers op een betere competitie plus club mikken dan Brugge

4 november 2022 om 17:20

De CL is een grote aantrekkingskracht voor spelers. Ik denk ook niet dat deze spelers de absolute top gaan halen. De extra inkomsten van Brugge betekent ook dat de club extra stappen kan gaan zetten

4 november 2022 om 17:21

Ja, maar dan speel je in de Belgische competitie. Dan zou ik liever voor een subtopper in een topcompetitie kiezen

4 november 2022 om 17:27

Muke

Als je dat doet zit je zo minstens 2 jaar vast in Belgie. Dan speel je wel CL, maar ik zou zeggen dat ze meer willen.

4 november 2022 om 17:29

Niemand boeit CL als je in een B competitie speelt. 99% van de voetballers speelt liever lage middenmoot Engeland dan in Nederland of Belgie. Supertof voor Brugge dat ze door zijn hoor, maar dat is natuurlijk de uitzondering.

4 november 2022 om 17:29

Bij Brugge zit meer kwaliteit in de selectie + er zijn door de CL inkomsten mogelijkheden om flink te investeren in de selectie om Europees structureel goed te blijven presteren. Echter, zou het qua competitie geen goeie stap zijn en zou ik als ik één van deze spelers was wachten op een club uit de Bundesliga oid.

4 november 2022 om 17:38

Qua competitie is het gewoon een stap achteruit. Leuk dat je dan 6 wedstrijden CL speelt en bij een beter team maar dat is minder waard. Spelers willen liever in een topcompetitie spelen.

4 november 2022 om 17:55

Dus jij zegt dat een Rashford nu liever bij Brugge speelt dan mij man united? Puur door cl amahoela

4 november 2022 om 17:58

Malacia was een groter talent dan alle drie, Nederlands international en had een Europese finale erop zitten. En die ging voor minder dan 20 miljoen weg naar 1 van de rijkste clubs ter wereld.

Iemand als Geertruida kan Brugge makkelijk betalen.

4 november 2022 om 18:08

Iierse1997. Is natuurlijk wel afhankelijk van dit seizoen. Mocht Feyenoord kampioen worden en stunten in de EL met een goede Geertruida? Dan ziet de wereld er natuurlijk heel anders uit. Niet dat ik dit scenario verwacht, maar het blijft voetbal.

4 november 2022 om 18:44

Club Brugge kan Geertruida echt niet betalen. En als ze het zouden kunnen, zou hij het niet doen vermoed ik.

4 november 2022 om 18:49

Malacia is verkocht voor een lager bedrag doordat Feyenoord noodzaak had om te verkopen. Dat is nu niet meer zo. Die gaat dus wel voor meer dan 20 miljoen weg. Daarnaast maakt het niet uit of Brugge het kan betalen. Zie alle 3 niet in dat ze naar Brugge zouden willen.

4 november 2022 om 19:12

op basis van de recente historie zou je zeggen dat je bij Brugge meer kans hebt op CL. Maar Nederland heeft straks rechts op 2 rechtstreekse plekken en nr 3 kan ook nog de voorronde in. Aan de andere kant heeft Brugge steeds meer concurrentie van ploegen als Genk en Antwerp. Ze staan nu op 3e/4e plek. Dus lang niet zeker dat ze weer kampioen worden

4 november 2022 om 19:41

Een groot probleem met het idee dat de Belgische competitie geen grote stap vooruit is en dat ze naar een grotere competitie moeten: Feyenoord-spelers hebben niet al te vaak opties die veel beter zijn dan Club Brugge. Je moet rekening houden dat een Club Brugge ongeveer de max is, als sommigen een stap naar het buitenland willen maken.

4 november 2022 om 20:39

Dat was in een fase van de transferwindow waarin Feyenoord absoluut moest verkopen om zelf iets te kunnen, anders was hij denk ik voor een stuk meer gegaan. En nu je Malacia aanhaalt: ik denk dat geen weekend enkele Feyenoord-fan staat te springen om interesse van Brugge, want die vonden Malacia een jaar terug maar 6 miljoen waard.

4 november 2022 om 22:59

@Lierse1997, afgelopen jaren heeft Malacia zich goed ontwikkeld, maar binnen Feyenoord is Geertruida altijd het grotere talent geweest. Ik verwacht dat Feyenoord op minimaal een zelfde transfersom mikt. Gaat Brugge zo’n bedrag betalen?

4 november 2022 om 23:41

Zouden ze zeker kunnen. Of ze het willen is iets anders natuurlijk.

5 november 2022 om 12:18

Het argument om kampioen te worden is ook niet alles he. Dan kan hij ook naar Kopenhagen of Dinamo Zagreb gaan

4 november 2022 om 23:58

Qua competitie is België natuurlijk niey groter als de Nederlandse competitie. Maar inzage kwaliteit zit er wel degelijk een verschil tussen Feyenoord en Club Brugge.

Nu is de koopoptie opeens weer 14 miljoen? Veranderd ook elke keer weer net zoals verschillende transfersommen die betaald zijn.

Ben niet verrast dat Geert, Timber en Szymanski gevolgd worden. Ze maken veel indruk. Al verwacht je dat ze wel iets hoger willen mikken dan de Belgische competitie lijkt mij.

4 november 2022 om 17:38

Ik vind eerlijk gezegd timber een beetje tegenvallen. Heeft een hele goede lichaamsbeweging en snapt het spelletje, maar speelt vaak afwezig. Hij is niet vaak aanspeelbaar en als hij aan de bal is, is het vaak tikkie breed.

Ik verwacht wel dat het beter zal worden, maar vooralsnog vind ik hem niet veel indruk maken.

4 november 2022 om 18:05

Probleem is ook wel dat hij niet in z'n kracht wordt gebruikt als 6. Maar zeker ook eens dat het wel aan hemzelf ligt dat hij afwezig speelt.

4 november 2022 om 18:11

Ik snap wat je bedoelt. Zijn passing vind ik ook niet strak genoeg. Soms rolt de bal te rustig naar de volgende speler waardoor deze teveel tijd nodig heeft om aan te nemen. De hele voorhoede heeft daar eigenlijk last van, vandaar dat het aanvallend rommelig is. Kokcu is de enige die sterk is in de korte tot midlange pass.

Zijn lichaamsbeweging is wel bij vlagen echt heel goed. Niveau subtop Europa met nog genoeg rek in. Hij moet met zijn talent mijn inziens zijn voortzetting kunnen verbeteren. Ik hoop het iig, dan kan hij worden verkocht aan een veel betere club dan Club Brugge.

4 november 2022 om 18:22

Ik denk ook dat Timber mede is gehaald om Kokcu op te volgen, want laten we eerlijk zijn: eigenlijk heb je nog een goede 6 nodig, Szymanski op 10 en dan zou Timber of Kokcu moeten banken. Iets zegt mij dat Kokcu niet diegene gaat zijn.

4 november 2022 om 18:33

Ik hoop dat we in de winter een goeie 6 halen. Dan zie ik het wel gebeuren dat Timber bankt. Vind hem wel een heel andere speler dan Kokcu en daarom lijkt het mij ook geen goeie opvolger.

4 november 2022 om 18:58

Als Timber geen opvolger is van Kokcu, waar zou je hem dan neerzetten?

4 november 2022 om 19:07

Qua positie zijn ze hetzelfde maar dat is de enige overeenkomst. Kokcu is voetballend geweldig en creëert daarin erg veel. Timber is niet zo’n type. Bullaude bijv is wel weer zo’n type.

Timber kan het natuurlijk anders invullen maar ik denk als je het voetballende gedeelte van Kokcu weghaalt dat je nog veel minder creativiteit hebt en dat dus niet kan opvullen met Timber.

4 november 2022 om 19:12

Dat ben ik met je eens! Ik bedoelde ook meer dat hij voor die positie is gehaald. Als Kokcu weggaat en je hebt Szymanski en een goede 6, zal Timber, denk ik, op de plek van Kokcu spelen. Maar on topic: ik verwacht niet dat iemand van Feyenoord naar Brugge gaat

4 november 2022 om 19:44

Timber kan ook op rechtsback volgens sommige kenners

Feyenoord zijnde moet in ieder geval Szymanski binnenhalen. Zit nog veel rek in en is nu al een van de betere in het team imo. Verder is Club Brugge nou niet echt een ploeg waar de spelers heel erg warm van worden lijkt mij, sowieso in een mindere competitie.

4 november 2022 om 18:00

In de breedte is er amper verschil durf ik te stellen. België is wel fysieker en de kleine teams spelen realistischer, dus daar moet je als speler rekening mee houden. Iemand als Stengs heeft zich daar bijvoorbeeld op miskeken volgens mij.

4 november 2022 om 19:15

Terugkomend op Stengs. Die had al bij AZ moeite om constant te presteren. Hij liet leuke dingen zien maar ook wel eens wat minder.

Brugge doet het goed, en door het goed presteren in CL is het ook waar ze naam vestigen. Voor mij gevoel is dit meer een incident dan dat het structureel zo blijft.

Door de prestatie van Feyenoord nu weer Europees zullen ze niet voor appel en ei laten gaan. En ik denk dat Brugge niet het vermogen heeft om alle 3 in te lijven

4 november 2022 om 18:19

Ik verwacht dat kokcu komende zomer voor een dik bedrag, zo'n 30 a 40 miljoen, kan vertrekken. Het halen van de EL k.o. fase maakt dit mogelijk. 2 jarig contract, 21 jaar, captain en speelt dit seizoen over het algemeen zeer sterk. Met dat geld zou ik investeren in Szymanski en dan maar het transferrecord verbreken voor een sterke 6. Dermane kan wat dat betreft een enorme meevaller blijken te zijn

Het kan toch niet zo zijn dat spelers van Feyenoord naar Brugge gaan. Die status moeten we niet gaan krijgen in Nederland. Brugge is een leuke club, maar Feyenoord doet daar toch weinig voor onder.

Ik hoop dat Feyenoord achter de schermen al werkt aan het definitief aantrekken van Szymanski, al ken ik de ins en outs van transacties met een Russische club niet. Voor Geertruida mag de hoofdprijs gevraagd worden: een jonge multifunctionele verdediger van dezelfde kwaliteiten vind je immers niet zo makkelijk. Het lijkt me sterk dat hij haalbaar is voor Club Brugge. Timber is wat mij betreft - zolang Kökcü er nog is - niet onmisbaar, maar het lijkt me sterk dat hij afgelopen zomer naar Feyenoord is gekomen om een jaar later weer te vertrekken naar een club van ruwweg dezelfde statuur.

4 november 2022 om 17:21

Toen Szymanski kwam sprak men over een koopotie van 10 miljoen en volgens mij is daarin ook zijn vervolgcontract vastgelegd. Dus niet zoals bij Dessers dat er een flink salaris bij komt kijken. Daarnaast hebben we een groot gedeelte niet geherinvesteerd en ik denk dat Feyenoord wel een buffer heeft liggen voor de koopoptie die anders naar operationele verliezen etc gaat.

4 november 2022 om 17:26

Heeft nog maar een contract voor een jaar na afloop van dit seizoen. Misschien is hij wel rond de 10 miljoen op te halen, maar zal inderdaad lastig worden voor Brugge.

Als Benfica, wat toch ook niet in een topcompetitie speelt, in staat is om 1 van de betere spelers van Feyenoord weg te halen dan moet je ook niet gek opkijken dat een Club Brugge dat ook lukt. De verhoudingen zijn nu eenmaal dat Club Brugge elk jaar speelt in de CL om te overwinteren, een niveau waar Feyenoord helaas zelden tot nooit actief is.

4 november 2022 om 17:54

Benfica en Brugge zijn totaal niet vergelijkbaar natuurlijk. Benfica overwinterd bijna altijd in de CL en verkopen vaak spelers aan de top. Verder is de Portugese competitie redelijk gelijkwaardig aan de eredivisie. Iets dat totaal niet zo is met België of Brugge.

Oh nee toch. Schijnt dat er ook een een scout van schubbekutteveen fc op de tribune zat. Hou toch op man.

Alsof iemand als Geertruida zit te wachten op Brugge en de Belgische competitie?! Die gaat over een jaar of twee jaar richting een Bundesliga club of een leuke middenmoter in Spanje of Engeland.

Ondanks dat Brugge de inkomsten heeft en CL speelt, denk ik dat het spelen in de Belgische competitie minder aantrekkelijk is dan in de eredivisie. Met het talent wat ze hebben zit er meer in het vat.

Dusss... van die drie Feyenoorders was er één intensief?

Om heel eerlijk te zijn vind ik Geertruida een speler die zijn levenlang bij Feyenoord moet blijven. Hij is niet goed genoeg voor de top, zelfs subtop vraag ik me af. Waarom niet als koning van Feyenoord je minuten maken?

4 november 2022 om 19:50

Omdat die ook te slecht is voor Feyenoord...

4 november 2022 om 23:13

Hij was gisteren niet best maar normaal gesproken is Geertruida natuurlijk een zekerheidje voor Feyenoord. Begrijp niet waarop jou mening over hem is gebaseerd. Hij heeft gewoon veel goede eigenschappen van een moderne back. Fysiek sterk, redelijk snel, aanvallend redelijk en kan een goal maken. Is in de duels soms een beetje nonchalant maar verder???

4 november 2022 om 23:54

Vorig seizoen heeft die aardig gespeeld maar ook niet bijzonder ofzo.
Dit seizoen zakt die compleet door het ijs en heeft die nog geen goede wedstrijd gespeeld, zowel als back als “6” de zwakste schakel.

Pedersen is in alle opzichten toch een klasse beter



Vanwaar de interesse voor Geertruida? Speelt de laatste tijd als een natte krant, mede omdat hij de laatste wedstrijden voor de verdediging werd opgesteld. Mag blij zijn dat hij nog in de basis mag starten bij Feijenoord.

Als Brugge daadwerkelijk 10 miljoen over heeft voor Geertruida zou ik niet twijfelen en hem direct die kant op sturen.
Wat een verschrikkelijk overschatte speler is dat. Gisteren ook, ongelooflijk wat was die slecht.

Szymanski 14 miljoen? Laatst noemde 1908 nog een bedrag van 9 miljoen... Die zijn ook de weg kwijt daar

Brugge hahahahahha. Slaap verder.

Als je als Feyenoorder Club Brugge als een geweldige stap vooruit ziet dan is dat wel een dramatisch signaal richting Feyenoord

4 november 2022 om 20:43

Ja, en als je als Ajaxcied een stap naar Fortuna als geweldige stap vooruit ziet ook, maar geen van beide blijkt uit dit artikel, dus wat wil je precies zeggen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren