Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Twee Nederlanders neergestoken in Oostenrijk na wedstrijd Feyenoord

Laatste update:

Het is donderdagavond lange tijd onrustig geweest tijdens en na het Europa League-duel van Feyenoord met Sturm Graz. De ploeg van trainer Arne Slot ging in de blessuretijd met 1-0 onderuit. Tijdens de wedstrijd braken schermutselingen uit op de tribunes. Na afloop gingen de confrontaties buiten het stadion verder. Twee Nederlanders zouden op weg naar het hotel zijn neergestoken. Ook zouden politieagenten gewond zijn geraakt. Het is niet bekend hoe zij eraan toe zijn. Vier Oostenrijkers zijn aangehouden, meldt de lokale politie via Twitter.

Ruim 1.300 Feyenoord-fans hadden een kaartje weten te bemachtigen voor de vijfde groepswedstrijd van hun club in de Europa League. Vermoedelijk waren er meer fans in de stad, daar een groot aantal supporters zonder ticket besloot af te reizen naar Graz. De mobiele eenheid maakte in het stadion onder meer gebruik van traangas om de Feyenoord-supporters terug te dringen. "Een uitdagende wedstrijd is ten einde gekomen. Er waren meerdere gewonden, politiebevelen en arrestaties", schrijft de Oostenrijkse politie op Twitter.

Op beelden die op internet circuleren is te zien hoe een groep Feyenoord-aanhangers na afloop buiten het stadion de confrontatie zoekt met de ME. Ook is te zien hoe een spoor van vernieling is achtergelaten in de toiletten. WC's en wasbakken zijn van de muren getrapt. "Zo onnodig om de boel te gaan slopen na de wedstrijd", schrijft Kees Lau, voorzitter van supportersvereniging FSV De Feijenoorder, op Twitter. Lau was zelf bij de wedstrijd aanwezig. "Wees boos op Feyenoord. Die hebben het volkomen onnodig verkloot tegen een hele matige tegenstander."

Volgens supportersplatform Voetbal Ultras heeft voor aanvang van de wedstrijd een georganiseerd gevecht plaatsgevonden. Feyenoord zou daarbij zijn bijgestaan door Poolse supporters van de club Pogon Szczecin. Ook fans van een niet nader genoemde Kroatische club hebben geholpen. Sturm Graz speelde in op de massale komst van Feyenoord-supporters door kaarten die waren gekocht voor de thuisvakken te blokkeren. Volgens fans die bij het duel aanwezig waren ging het om een groep van vijftig à honderd man die de confrontatie zocht met de politie en de ME.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Triest, diep triest, meer kan ik er helaas niet van maken

28 oktober 2022 om 11:31

Eens, de groep die het voor iedereen weer verpest. Verwacht dat uitsupporters op termijn helemaal verboden gaan worden in ieder geval in Nederland. En dan janken

je verwacht tegenwoordig ook niks anders meer van deze pipo's.
doorgesnoven als een gek daar rond lopen als een stel idioten.

wat een leven heb je dan zeg

28 oktober 2022 om 11:26

Ja idd. Je wordt uitgenodigd om een wedstrijd te bezoeken en dan ga je maar wat onrust stoken en rellen. Wordt tijd dat zulke gasten worden vast gezet in een cel voor 10 jaar ergens in Afrika. Effe of ze dan nog zo stoer zijn.

28 oktober 2022 om 11:28

Wat kan Afrika er aan doen?

28 oktober 2022 om 11:33

Die hebben plek zat voor een mooie gevangenis, die idioten kunnen er mooi nuttige dwangarbeid verrichten en t levert ze daar wat werkgelegenheid op in de beveiliging.
Prima idee eigenijk

28 oktober 2022 om 11:33

Het is bedroevend en wel de waan v an de dag.
Als je gruppa off een beetje volgt is het meer normaal dan incident op het moment.
Ik praat hier niet alleen over Feyenoord gasten maar heel Europa is het schering en inslag.
Zolang er niks gebeurd, straffen niet veranderen en het zeg maar bepaalde manier gedoogd wordt gaan we dit probleem iig niet oplossen.

28 oktober 2022 om 11:51

Klopt bliek. Wordt tijd dat ze wat strengere regels voor de voetbal supporters hanteren in heel Europa. Want het loopt gewoon uit de hand zo.

28 oktober 2022 om 11:55

@twente-watcher het was maar een voorbeeld. Als je ze hier vast zet, ben je binnen een paar dagen al weer vrij. Daarbij is het hier meer een hotel vergeleken bij dat in Afrika.

Zeer triest. Altijd een kleine groep die het weer verpest voor de andere.. Hopelijk komt er een dag dat dit soort gasten worden geweigerd in elk stadion.

Tja, wat moet je ervan zeggen.. gedraag je als een stel debielen, dan wordt je ook zo behandeld. Kan er geen medelijden mee hebben.

28 oktober 2022 om 11:27

Kan er zeker geen medelijden mee hebben. Maar als je de tekst leest staan er ook gewone supporters bij en die zijn weer de dupe net als de club.
Maar goed, die idioten hard aan pakken blijft blijkbaar lastig.

Zit er niemand van zo'n groep hier op de site? Ben wel benieuwd naar wat ze er zo leuk aan vinden

28 oktober 2022 om 11:34

Als gewone supporter zorg je toch gewoon dat je weg bent, of in ieder geval de andere kant op loopt als je ziet dat dit ontstaat. Het gaat nooit van 0 naar 100 in 3 sec, als je een beetje bewust met je omgeving bezig bent zie je dit soort dingen aankomen.

28 oktober 2022 om 11:37

Je moet soms de reacties op FR12 lezen. Als ik daar al zie wat voor mongolen er reageren.... Als dat in het uitvak zit, dan sta ik niet te kijken van dit soort acties, helaas.

28 oktober 2022 om 11:44

Probleem in dit geval, en ook bij Napoli-Ajax, dat dit supporters waren die opweg waren naar het hotel.
Dan is het gewoon verschrikkelijke incident.

28 oktober 2022 om 11:58

Lastig om te zorgen dat je weg bent, als je het uitvak überhaupt niet uit mag tot ver na de wedstrijd.

28 oktober 2022 om 12:45

Als de goede lijden onder de slechte fans (waar ik mee eens kan zijn) dan zou ik als goede fan in ieder geval zelf al niet meer meegaan naar uitduels, wetende dat je op een hoop wordt gegooid wanneer puntje bij paaltje komt (en ook dat begrijp ik vanuit politie standpunt). Want een zekerheid heb je; dat puntje gaat bij paaltje komen. Gegarandeerd. Zo zou het niet moeten gaan, maar zo gaat het wel. Oproep aan de goeden; blijf lekker thuis en vloek een paar keer voor tv.

28 oktober 2022 om 16:00

Vrij logisch. Ben je weg van de groep zonder je jezelf af en ben je een makkelijk 'doelwit'. Alle verkrachtingen, aanrandingen of berovingen vinden toch plaats als het slachtoffer op weg is naar huis? Je blijft van mensen af (regel), maar als je jezelf afzonderd breng je jezelf wel in een gevaarlijke positie. Dan kan je beter met een groep gaan reizen.

28 oktober 2022 om 11:43

Zo denk ik er ook vaak over, ik ben ook groot voorstander van die bos gevechten hoor.
Lekker mekaar afranselen in een bos, daarna weer de bus in en naar huis.

Vechters baasjes kunnen weer blij zijn want hebben kunnen doen wat ze wouden, en de maatschappij heeft er weinig last van.

Kunnen de "normale" supporters ook weer genieten van een tripje en hun favoriete club bezoeken in uitwedstrijden.

Verschrikkelijk nieuws voor die 2, maar overal waar Feyenoord komt is het onrustig. Tijd dat de Uefa ingrijpt of Feyenoord zelf.

28 oktober 2022 om 11:35

Dat ligt eraan. Als die 2 bij t tuig horen is er niks verschrikkelijks aan.
Zijn het goedwillende supporters dan is t weer kloten

28 oktober 2022 om 12:52

@Nederland79Dit waren gewone supporters die onderweg van het stadion terug naar het centrum met een gebroken fles zijn gestoken.

28 oktober 2022 om 13:45

Bekend verhaal, waar de veroorzakers van problemen in groepen bij elkaar blijven gaan gewone supporters vaak hun eigen weg. Die worden dan onderweg naar het hotel met een zeer klein groepje belaagd.

Helaas is het niveau van sommige fans van deze club zo laag, maar de club doet er niks aan.

Wat een verrassing weer. Dat er überhaupt nog uitfans van Feyenoord mee mogen reizen is al een wonder op zich. Op naar de volgende boete maar weer.

En terecht, moet je je maar gedragen dan gebeurt dat niet. Wat een malloten joh en het gebeurd weer bij Feyenoord, die moeten toch helemaal gek worden daar in Rotterdam.

750.000 euro aan boetes inmiddels. Had je ook in de jeugdopleiding kunnen steken.

28 oktober 2022 om 11:45

of in een cursus omgaan met geweld voor de achterban..

Kan er 0,000 medelijden mee hebben. Laatst ook met de Ajax supporters in Napoli. Nog even en we spelen straks nooit meer met uit-supporters bij Europese wedstrijden. Die lui gaan daar puur heen om te rellen en te knokken.

Tokkies on tour! Wat een droevigheid. Dat er ook weer 'fans' van andere clubs voor versterking moeten zorgen. Ook enorm droevig van die paar Sturm Graz 'fans'. Al met al gewoon gênant

28 oktober 2022 om 11:52

Haha, aldus een Marseille fan. Dat zijn de grootste paupers die het niet met hun vuisten aan kunnen.

28 oktober 2022 om 12:16

En ik praat dat goed of vind dat normaal? En alsof alle Marseille fans ook zo zijn... Lekker stereotyperend

28 oktober 2022 om 12:25

Nee, maar soms moet je weten wanneer je je mond moet houden. Praat niet over andere clubs als je eigen club een zooitje is. Overigens, als je ze met de vuisten aanvalt bij Marseille rennen ze keihard hoor. Heb de Marseille fans nog nooit zo hard zien rennen in hun eigen stad als toen wij er waren, hahaha.

28 oktober 2022 om 13:01

Huh? Jij praat nu toch ook over een andere club? Je kunt trouwens ook prima over een andere club oordelen ook al gaat het bij je eigen club fout. Een beredenering van niks.

28 oktober 2022 om 13:05



Haha, nou als Marseille fan moet je wel ff je mond houden als het gaat om rellen. Daar gaat het Nooit goed. Dat is altijd een zooitje. Je kan daar niet eens veilig over straat tijdens een uitwedstrijd. Gelukkig waren bij ons de zware jongens mee, Marseille had niks te vertellen in hun eigen stad.

28 oktober 2022 om 13:36



Jottem,

Stoer man.
Maar wat stel je zelf 1 op 1 voor als het erop aankomt als er geen ''zware'' jongens mee zijn?
Internetheld.

28 oktober 2022 om 13:42

Haha, ga eens een keer mee naar een uitwedstrijd van Feyenoord en zie dan hoe je soms belaagd wordt. Die zware gasten houden alles in het gareel.

Gaat nog een moment komen dat alle uit-supporters worden verboden. Die paar criminelen die er tussen lopen maken het voor de stad en mensen gewoon niet waard voor het gros aan mensen die zich wel kunnen gedragen.

28 oktober 2022 om 12:25

Ik vraag me af of dat heel veel gaat opleveren. Die gasten zien de wedstrijd meer als leuke bijkomstigheid, ze komen voor het knokken. Ik denk dat zulke malloten alsnog met de club meereizen.

28 oktober 2022 om 18:39

Ga dan knokken op een veldje in het bos.

De UEFA zal op een gegeven moment gaan overwegen of uitsupporters nog toegelaten mogen worden met al die incidenten. Moet je zien wat het kost met al die politieinzet, vernielingen, vuurwerk en vechtpartijen. Dieptriest, maar helaas kunnen mensen zich niet normaal gedragen bij een voetbalwedstrijd

28 oktober 2022 om 11:23

Nou ja precies. Een uitwedstrijd is bijna een excuus om (ver van huis) de terrorist uit te hangen. Het zijn nu thuissupporters die uitsupporters belagen, maar dat is meestal ook gewoon een wisselwerking. Dit soort terreur maakt het voor een stad ook gewoon niet meer waard om een wedstrijd te organiseren.

28 oktober 2022 om 11:26

Ik denk niet dat de UEFA hier iets aan gaat doen, eerder de politiek zelf. Het kost de maatschappij geld, naast het feit dat er hulpverleners en andere onschuldigen gewond raken.

'Voetbal is oorlog' wordt heel serieus genomen.

Lekker bezig weer hoor. Joepie.

Ik weet dat je de goeden niet onder de slechten moet laten leiden, maar je lost het alleen op door nationaal en internationaal uitsupporters uit te sluiten.
Met zoveel idioten is een andere oplossing niet meer mogelijk.
Helaas

28 oktober 2022 om 11:31

Internationaal uitsluiten is best een oplossing hoor. De meesten zijn toch wat angstiger om het tegen de 'eigen' ME op te nemen. Daarnaast gebeurt dit altijd bij uitwedstrijden van Feyenoord. Geen Feyenoorders, geen problemen meer. De enige die dan kunnen knokken zijn de thuissupporters, maar dat is niet het probleem van Nederland.

28 oktober 2022 om 12:53

@spursfan96

Geen uitsupporters geen problemen? Net zoals de 2000 Keulen supporters die gister in Tsjechië waren terwijl er een uitsupportersverbod was?

Een verbod gaat niets helpen, dan worden er enkel kaarten voor het thuisvak gekocht en krijg je grotere problemen.

Rinus Michels bedoelde met "voetbal is oorlog", OP het veld, niet daarbuiten. Droevig om te zien hoe ver mensen kunnen afglijden.

Ik vind het nog meevallen als ik bedenk wie er allemaal op pad zijn geweest. Er zal wel weer geroepen worden dat het een kleine groep is en dat je die bij alle clubs hebt. Het gebeurt gewoon opvallend vaak bij wedstrijden van Feyenoord.

Als er toch al een steekje bij je los zit, kun je verwachten dat zoiets gebeurt. De clubleiding van Feyenoord kan in ieder geval de zoveelste boete van de UEFA tegemoet zien. Met dank aan de doorgesnoven aanhang van de club uit Rotterdam Zuid.

Het gaat lekker weer met Nederlandse hooligans bij uitwedstrijden...
We staan er weer goed op in Europa...

Hier de reden waarom ik nooit met mijn kind naar een uitwedstrijd zou gaan, hoe mooi Europese tripjes ook valt het in niet als het gaat om je veiligheid.

De "normale" supporter verdwijnt van de tribune, je kan tegenwoordig alleen nog mee als je een soort afgetrainde commando bent die graag wc potten sloopt, niet vies is van een gummi knuppel op het hoofd of bang is om neergestoken te worden voor je hotel.

Overigens zal Feyenoord wel flink bestraft worden dit tafereel, als je ziet dat PSV al een wedstrijd zonder uit publiek heeft gekregen voor de ongeregeldheden.
Zal dit voor Feyenoord ook wel pijn gaan doen.

28 oktober 2022 om 18:38

Ik vraag me oprecht af of je als Nederlandse club nog uitsupporters moet willen. Keer op keer gaat het fout. PSV moet een wedstrijd zonder uitsupporters spelen en de schade aan het stadion vergoeden, ik ga er vanuit dat Feyenoord een vergelijkbare straf gaat krijgen.

Wat gek dat al die supporters die met liefde extra betalen in de Kuip voor de boetes die Feyenoord sowieso gaat krijgen in andere landen ook denken dat ze hun gang kunnen gaan. Wie had dat nou kunnen denken?

Wat mij betreft is het gewoon klaar met clubs waarvan supporters zich misdragen. Torenhoge boetes geven/punten in mindering of uitsluiten van deelname aan de competitie waar het zich afspeelt. Dit gaat echt helemaal nergens meer over, het heeft echt niets met voetbal te maken helaas.

Als je vanmorgen al las over vernielingen in en rondom het stadion dan is dit het antwoord.
Kunnen die droevige stoerneuzen die zich supporter noemen nou echt niet achterhaald worden en op een enkeltje Oekraïne worden gezet, daar zoeken ze nog strijders tegen onrecht, lijkt me iets nuttiger voor de maatschappij.

Stop maar gewoon met het fenomeen "uitsupporters".
Triest, maar het is de enige oplossing.

28 oktober 2022 om 12:06

Helemaal eens, ik hoorde eens dat de beveiliging rond elke Klassieker de samenleving alleen al een miljoen kost. En dat om elke keer 5000 neusschotloos tuig van A naar B te krijgen zonder dat het uit de hand loopt. Schei er gewoon mee uit; het merendeel van de stadionbezoekende voetballiefhebbers vindt het waarschijnlijk prima om eens per twee weken in het stadion te kijken en de week erop op tv.

Wat betreft de beschreven steekpartij kun je in de wetenschap dat rond een uitwedstrijd van Feyenoord niet eens meer geschokt zijn onderhand. Het enige wat je hoopt is dat geen dodelijke steek zal blijken en dat hij iemand toekwam die 'namens Feyenoord' al het nodige op zijn kerfstok heeft en niet een onschuldige bijstander die incidenteel meeging en op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

28 oktober 2022 om 14:23

@gomes, ik lees hierboven dat het om twee onschuldige supporters ging die niet bij de gevechten waren betrokken.

28 oktober 2022 om 16:07

Dat zie je toch altijd. Maar je weet als uit-supporter dondersgoed waar je heen gaat. Dus als je dan snachts in momenten van rellen met je Feyenoordpakje over straat gaat lopen, dan kan je er in zekere zin op wachten. Het is niet dat die hooligans een presentielijst bijhouden over wie wel/ niet meedoen met rellen. Die zien alleen een voetbalshirtje.

Het is als een vrouw in een revealing pakje. Daar moet je van af blijven. Maar de doorgesnoven geile patser ziet het als een uitnodiging. Weet je ook eens hoe het voelt...

Als je dit soort berichten leest dan denk je toch, laten we toch stoppen met dat voetbal. Gaan we lekker verder met badminton, schaatsen, volleybal en hockey, heb je al dit gedoe niet. Diep en diep triest. En volgende wedstrijd staan de spelers gewoon weer te klappen voor deze kansloze figuren,

28 oktober 2022 om 14:26

Mijn zoon zat vroeger eerst op voetbal en later op tennis. Wat een wereld van verschil: bij voetbal heb ik wel eens in moeten grijpen toen boze ouders hem uitscholden omdat hij als keeper een bal door had gelaten. Let wel, hij was zeven jaar! Bij tennis werd er ook door de supporters van de tegenpartij geapplaudiseerd als er een mooie bal werd geslagen.

In wat voor wereld leven wij! Ik schaam mij kapot voor deze beelden en berichten. Verschrikkelijk dat zulke debielen mijn club zo in kwaad daglicht stellen! Je krijgt de clubliefde van Feyenoord van je vader en ook ik geef deze clubliefde weer door aan mijn zoons. Maar ik wil niks te maken hebben of vergeleken worden met dit soort mensen. Gelukkig heb ik mijn kinderen geleerd hoe je clubliefde moet uitdragen.

Ik vraag mij wel eens af hoeveel draadjes je dan los hebt zitten. En dat het blijkbaar normaal is of je krediet krijgt van de groep dat je dit doet. En dan heb ik het over die wc’s vernielen. Door zulke onzin gaan ze straks uitsupporters afschaffen. Spreek lekker met elkaar af in een bos ofzo.

En de Oostenrijkse belastingbetaler kan weer lappen voor dit soort randdebielen. Om je kapot te schamen! Uitschot van de samenleving

28 oktober 2022 om 18:36

Waarschijnlijk mag Feyenoord opdraaien voor de kosten van de schade in het stadion. Want dat moet PSV ook doen met de schade die het stadion van Arsenal heeft opgelopen door PSV fans.

Voor de club Feijenoord is het beter een officieel statement te maken en geen uitsupporters bij zowel thuis- als uitwedstrijden te faciliteren. Dan voorkom je in ieder geval dat je bij uitwedstrijden als club gestraft kunt worden. Ik weet het, dan moeten de goeden het met de kwaden ontgelden, maar zo lang het doorgaat tijdens de meeste Europese campagnes van Feijenoord, moet je als club je daartegen afzetten. Op welke manier dan ook. Straks wordt Feijenoord nog voor een periode Europees uitgesloten, en dat wil je toch niet?

28 oktober 2022 om 16:04

Dan kan je toch net zo goed je club opdoeken als je het niet meer voor de supporters doet. Totaal onhaalbaar voorstel. Plus je loopt nog veel meer geld mis. Kijk maar wat Corona (geen supporters) allemaal gekost heeft.

Je vlaggetje staat trouwens verkeerdom. Of je moet Sleeswijk-Holstein fan zijn.

28 oktober 2022 om 16:31

Wat ik bedoel en aangeef is dat - en dat geldt overigens niet alleen voor Feijenoord - bij clubs met probleemsupporters er alleen thuispubliek moet worden toegelaten. Slaan ze dan elkaar de kop in, is er in elk geval geen probleem voor de uitspelende club. Dus wel volle stadions, maar alleen voor het thuispubliek. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Geldt ook voor onze regering.

28 oktober 2022 om 16:38

Aah, op die fiets geen uitsupporters. Las 'geen uitsupporters bij uit- en thuiswedstrijden' als geen supporters uberhaupt...

Deze mensen (randdebielen van alle clubs) moeten ze in Oekraïne tegen de Russen laten vechten. Dan kunnen ze laten zien hoe stoer ze zijn.

Ik vraag me af hoe lang Nederlandse fans nog welkom zijn in andere stadions. En hoe lang het gaat duren voordat Nederlandse clubs zonder thuispubliek moeten gaan spelen in Europa. Want dit gaat gewoon weer helemaal nergens over.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren