Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Buitenlandse media schrikken van ‘uitgeput’ Ajax; grootste dissonant uitgelicht

Laatste update:

De ontluisterende Champions League-nederlaag van Ajax tegen Napoli (1-6) is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. De Amsterdammers krijgen het er wereldwijd flink van langs. Waar Ajax in de afgelopen jaren buiten de landsgrenzen flink geprezen werd, is de buitenlandse media een dag na de afgang in de Johan Cruijff ArenA onverbiddelijk. De ‘gefrustreerde’ Dusan Tadic wordt er in het bijzonder tussenuit gepikt.

La Gazzetta dello Sport noemt Napoli ‘zelfs in de Champions League’ een wonder, maar is kritisch op Ajax. “Napoli speelde op een hoog tempo en technisch erg sterk, maar Ajax verdedigde ook erg slecht. Het was bekend dat Ajax niet de beste periode doormaakte, maar dit moet de bizarre prestatie van Napoli niet overschaduwen. Als het de ruimte krijgt en aan voetballen toekomt, is het verwoestend.” De negatieve rol voor Tadic, die een kwartier voor tijd zijn tweede gele kaart kreeg, wordt ook uitgelicht: “De Serviër oogde erg gefrustreerd.”

Het eveneens Italiaanse Corriere dello Sport spreekt van een onvergetelijke avond in Amsterdam en geeft Napoli een 10. “Geen enkel team had ooit zes keer gescoord tegen Ajax in een Europese wedstrijd. Deze keer stelt het Nederlandse voetbal teleur, maar dat is vooral de verdienste van Napoli. Zelfs het altijd verrassende Ajax kan niets doen tegen Raspadori, Kvaratskhelia en hun ploeggenoten, ze waren vanavond niet te houden.” Alleen Ajacied Mohammed Kudus kan, weliswaar met een bescheiden 6, rekenen op een voldoende. “Na zijn openingstreffer werd hij net als zijn ploeggenoten uitgeschakeld.”

‘Napoli beukt Ajax met 6-1’, kopt The Guardian. Het Engelse dagblad voegt daaraan toe dat de Italianen nog veel vaker hadden kunnen scoren. “Ajax dreigt nu al de knock-outfase te moeten missen na de grootste nederlaag ooit voor de club in Europees verband.” Het Franse L'Équipe bericht dat het elftal van Alfred Schreuder zich na rust hardleers toonde. “Ondanks de waarschuwingen uit de eerste helft werd ook de tweede helft een lijdensweg voor Ajax en trainer Alfred Schreuder.”

Het Duitse Kicker schrijft over ‘een avond om heel snel te vergeten’ voor Ajax. “Napoli ontmantelde en verpletterde de recordkampioen uit Nederland. De Italianen lieten zich niet uit het veld slaan na een snelle tegengoal. Napoli heerst in Groep A.” Het Spaanse Marca lijkt nog maar weinig terug te zien van het Ajax van de afgelopen jaren. “Sinds het vertrek van Ten Hag, Antony, Martínez, Haller, Gravenberch, Tagliafico en Mazraoui daalt Ajax af richting de hel.” Op het eveneens Spaanse AS maakten de Amsterdammers een ‘uitgeputte’ indruk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zelfs een blinde zou blind eraf hebben gehaald

5 oktober 2022 om 11:28

Nou die Bassey is een stuk slechter hoor. Maar het is natuurlijk makkelijker om altijd Blind zijn naam te noemen. Al ben ik van mening dat Daley Blind wel overal teveel krediet krijgt ( Ajax en NL ) van de trainers.

5 oktober 2022 om 11:31

Op Timber na is onze verdediging compleet waardeloos. Vorig jaar met Mazraoui en Martinez erbij was het gewoon nog echt goed. Mazraoui die binnen de kortste keren een basisplaats gaat veroveren bij Bayern Munchen en Martinez die zich staande houdt in de beste competitie ter wereld. En die worden vervangen door Rensch en Bassey. Alsof je een Bentley Continental inruilt voor een Ford Ka, en dan doe ik een Ford Ka nog tekort.

5 oktober 2022 om 11:39

Gisteren heeft Blind alleen al in de eerste helft 22 keer balverlies geleden en hij gaf Lozano werkeljk een walk in the park. 1-1 is direct een fout van hem en ook bij de 1-3 gaat hij niet vrijuit, waar hij veel te diep staat. Bassey was heel slecht, maar zo dramatisch als Blind maakte hij het niet. Werd ook 3 a 4 keer volledig verkeerd aangespeeld door Pasveer.

5 oktober 2022 om 11:39

Timber was ook gewoon de onderkant hoor , wint gister 0 duels als verdediger. Je zal morgen maar een film met de titel “ De Parels van Amsterdam “ uitbrengen. Daar begint het toch al mee, die gasten hebben nog helemaal niks gepresteerd, zijn 20 jaar en niemand in hun omgeving denkt is zo een film wel handig. Ook Ajax dat gewoon volledig meewerkt , echt belachelijk die gasten denken echt dat ze een God geschenk zijn.

5 oktober 2022 om 11:44

De reden dat Bassey compleet werd overlopen was dat hij nonstop de man van Blind op moest pakken, omdat Blind 30 meter verder op de bal stond te wachten. Dat zal wel zo geïnstrueerd zijn door Schreuder, dus dan is het tactisch falen. Dat valt Bassey niet aan te rekenen.

5 oktober 2022 om 11:47

Juist! Jij ziet het tenminste. Dat gemiep op Bassey. Die moest continu de rotzooi van blind opruimen

5 oktober 2022 om 11:54

Bassey moest alles zelf doen, timber was nergens te bekennen. Ajax moest ook een keeper halen, Pasveer is een 3e rangs keeper en oud, Ajax moest niet op hem bouwen.

5 oktober 2022 om 12:01

Verdedigend vond ik Bassey nog wel oke, zeker aangezien hij continu rotzooi van Blind en Timber moest opruimen. Maar zodra die man een bal heeft is het wel echt schrikken hoor, die peert echt letterlijk alles blind in de diepte of over de zijlijn. Wel geschrokken van zijn voetballend vermogen de afgelopen potten, wat een schril contrast met Licha is dat zeg!

5 oktober 2022 om 12:13

Hij ziet het helemaal niet. Dat is de enige kwaliteit van Bassey, dat als hij met zijn snelheid en kracht iets kan dichtlopen. Positioneren kan hij niet en voetballen onder druk kan hij ook niet.

5 oktober 2022 om 12:20

Nooit gevoetbald zekers , Ajax voetbalt al jaren in balbezit op deze wijze . Bassey is totaal voetballend Ajax onwaardig net zoals rensch . MaR natuurlijk is de trainer hier mede schuldig aan .

5 oktober 2022 om 12:24

@sanderk91

Helemaal niet. Hij neemt gewoon geen onnodig risico en doet dit volledig terecht. Ajax was niet de betere dan ga je niet in dribbelen en opbouwen van achteruit met korte passes. Timber probeerde het doodleuk toen hij tussen drie man werd aangespeeld en gelijk mega kans voor Napoli.
Waar mensen hun vraagtekens bij moeten plaatsen is, waarom Taylor niet wordt ingespeeld op het middenveld waar hij vrij staat en het perse via de centrumverdedigers of de backs moet. Heb taylor echt meerdere keren met zijn handen omhoog zien staan en vragen om de bal.

Ook het aanpakken van spelers moet gewoon niet gebeuren. Ja eventueel tadic die echt helemaal niets goed deed. Maar Rensch en Blind staan mega diep, waardoor ze bij balverlies achterin eigenlijk altijd te laat zijn. Duidelijk een opdracht van de trainer. Dat stompzinning opbouwen vanuit eigen 16. Duidelijk een opdracht van de trainer. Dat in de voeten passen ipv spelers wegsteken. Duidelijk een opdracht van de trainer (plat gezegd als je Kudus opstelt dan wil je op balbezit spelen en niet de diepte achter de verdediging).

Mag toch hopen dat ze bij Ajax wakker zijn en doorhebben dat Schreuder vakkundig in een paar wedstrijden de reputatie die Ajax heeft opgebouwd in europa door de plee aan het spoelen is. Ajax staat weer te boek als het lachertje van europa, terwijl Club Brugge inmiddels de europese vesting bestormd met verassende resultaten. Die zijn echt geen seconde minder geworden van het vertrek van Schreuder.

5 oktober 2022 om 12:44

@Melvin7 😂😂😂 het is ook lastig positioneren als je collega verdedigers allemaal voorin staat en jij continue in een ondertal moet verdedigen. Die reacties over Bassey laten zien hoe weinig mensen verstand hebben van voetbal…

5 oktober 2022 om 12:55

Ajax stond bij de meeste goals verdedigender opgesteld dan normaal hoor ( door de kracht van Napoli ). Dus gewoon makkelijk om te positioneren. Die mensen die positief over Bassey zijn zeggen mij veel meer, die kijken alleen hoe hard iemand kan rennen en of die snel is. Bij Rangers wisten ze niet hoe snel ze het bod moesten accepteren voor iemand die lange tijd niet eens onbetwiste basisspeler is geweest. Maar ik ben niet voor Ajax dus van mij mag hij het hele seizoen lekker blijven staan, net als Tadic op rechtsbuiten.

5 oktober 2022 om 13:24

Makkelijk positioneren? Meneer Bassey stond vaak tegen 2 zelfs 3 man.
Zag je die goal toen die aanvaller alleen op Pasveer mocht rennen. Zn man Timber stond rond de 16 van de tegenstander. Blind en Rensch waren er niet en Bassey stond daar als rots maar moet kiezen pass eruit of op de man.
Heel onmogelijk verdedigen zo.
Hij is letterlijk de enige die duels wint. De rest gaat duels niet eens aan.
Dit Ajax denkt totaal niet aan wat te doen als je de bal niet hebt.
Was duidelijk want zelfs balbezit had napoli meer en men wist het gewoon niet.
Tactisch falen van de trainer.

5 oktober 2022 om 13:36

Bassey moet nog wennen en dat is heel normaal. Alvarez stond er ook niet gelijk. Blind moet Bassey juist helpen maar die doet juist het tegenovergestelde en zet hem onder druk.

5 oktober 2022 om 13:41

100 % mee eens. Bassy s geen supervoetballer maar dit kan niemand aan.....

5 oktober 2022 om 13:45

Was voor zijn transfer al duidelijk dat hij totaal niet comfortabel is aan de bal en super onbehendig. Echt een gigantische fout om daar 22 mil voor te betalen.

5 oktober 2022 om 14:06

Blind-Rensch-Tadic waren waardeloos. Hele rechterflank wordt niet gebruikt, geen gevaar helemaal niks. Schreuder liet gisteren zien dat t altijd een okey assistent is en niet een top coach

5 oktober 2022 om 14:09

Heb je gezien hoe Bassey zich de pleuris rent voor 3 man gisteren? Want ook Timber deed heel weinig achterin. Kijk maar alle goals na en zie hoe Bassey ontzettend veel rent om al die gaten dicht te lopen. Ja Bassey is wat minder in de opbouw maar hij moet ook ontzettend veel energie verspillen aan die andere 2. Blind is gewoon klaar en kan überhaupt niet meer terug rennen.

5 oktober 2022 om 14:26

Bassey heeft gisteren als enige goed gespeeld. Zelfs Timber was gisteren slecht. Blind was typisch Blind; paar aardige aanvallende acties, verdedigend totaal tekort. Alleen Pasveer en Taylor waren bij vlagen oke verder. De rest zwaar onder de maat

5 oktober 2022 om 14:28

Modric

Bassey verdient imo zelfs een 8 gisteren. Bleef als enige overeind. Die laatste goal stond ie twee man te dekken, ja dan kom je te laat als Napoli dat uitspeelt, en dat deden ze.

5 oktober 2022 om 15:25

Nou ja 8 is denk ik wel erg hoog maar ik vond hem wel met afstand de beste van Ajax. Hoe die in de steek werd gelaten door zijn hele verdediging was echt heel triest.

5 oktober 2022 om 15:48

Kijk even de goals terug asjeblieft. Eerste goal: Bassey is zijn man gewoon helemaal kwijt, zowel in eerste instantie als na het switchen van Raspadori en Lozano ( Blind zit net zo goed fout uiteraard ). Goal 3 is echt lachwekkend en een fout van alle 4 de verdedigers en de middenvelders ervoor.
4e goal kutbal van Pasveer maar Bassey had er echt wel wat mee kunnen doen en verliest daarna een duel die je nooit mag verliezen. 6e goal staat Bassey helemaal verkeerd loopt de spits zo in zijn rug weg. Bij 4 van de 6 goals niet best, maar geef hem vooral een 8 voor de moeite

5 oktober 2022 om 18:08

Mag weg!

5 oktober 2022 om 19:07

Helemaal eens

5 oktober 2022 om 23:57

Melvin ik zal morgen terug kijken maar die zesde goal sowieso mee oneens. Hij pakte zijn eigen man, maar omdat niemand anders er bij was moest ie achter die ander aan. Als je collega cv daar gewoon staat is er niks aan de hand.

En naast de dingen die jij noemt, waarvan ik er een paar terug moet kijken, heeft ie ook veel dingen heel goed gedaan. Goede ingrepen, op juiste momenten doordekken, etc.

6 oktober 2022 om 14:50

Neem aan dat de spits gewoon zijn eigen man is en hij staat gewoon helemaal verkeerd en draait ook verkeerd weg. Er staan meer mensen vrij maar dit is echt wel een fout van hem

5 oktober 2022 om 11:31

Niet alleen Blind ook die slappe Tadic en knullige Bailley mogen van mij de rest van het seizoen op de bank zitten. Wat ik me afvraag is wie doet de scouting bij Ajax want die Baissey is allesbehalve een Ajax verdediger! Edson Alvarez had je moeten verkopen afgelopen window en Rensch is totaal Ajax onwaardig. Alles wat Ten Hag heeft opgebouwd al die jaren heeft Alfred verwoest. Ajax was de laatste jaren een enorm gerespecteerde naam in het buitenland en werd gerekend tot dark horse voor de CL. Hartelijk dank Alfred voor het verwoesten van mijn club.. Wie neemt ons nu nog serieus als je thuis met 1-6 van Napoli verliest in de Champions League !

5 oktober 2022 om 11:47

Eerst noem je hem Bailley en daarna Baissey. Nog aan de alcohol of niet? En wat nou Ajax verdediger? Je hebt een fysiek sterke CV met lengte en snelheid naast de opbouwende/voetballende Timber, prima toch? Net zoals Sanchez naast de Ligt. Bassey heeft genoeg potentieel. Maar als je een debiel als Blind naast je hebt, dan wordt je primaire taak de hele tijd extra grote ruimtes dekken en continue garant moeten staan voor Blind. Het moment dat Blind als een opa dribbelde en Lozano even kwam aansprinten en druk op hem zette en gelijk de bal veroverde was typerend voor mij: z.s.m. die gedateerde halve kale kut Opa eruit halen. Ik ben hem spuugzat evenals Tadic. Vergane glorie.

5 oktober 2022 om 11:53

Ga toch weg ! Hoe kan je Baissey zijn performances nog goedpraten! Waardeloze verdediger die het moet hebben van ruw inkomen en alles naar voren rossen ! Schotse competitie perfect voor hem idd dat is zijn type voetbal maar voor Ajax is hij waardeloos en een miskoop! Gewoon 25 miljoen euro verbrand meer niet.

5 oktober 2022 om 12:05

Bassey heet de beste man, Antonydollar

5 oktober 2022 om 12:46

Bassey moet werk voor twee doen aangezien blind voorin blijft staan en Lozano Frank en vrij alles kon doen. Timber die door ging dekken op momenten dat het niet kon en alles open stond. Bassey moest lekker alles in z’n eentje oplossen je hebt gelijk, heel slecht van hem dat hij niet in z’n eentje twee/drie aanvallers kan stoppen 😂

5 oktober 2022 om 13:01

Echt hè hoe blind sommigen zijn. Bassey. Moest continu achter spelers aan rennen die hij niet hoeft te dekken. Timber was dramatisch. Blind was weer nergens te bekennen als het om verdedigen gaat. Bassey….nee niet de meest geweldige voetballer maar die moest constant dweilen met de kraan open dankzij die 2 naast hem.

5 oktober 2022 om 14:30

Antony

Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar Bassey was de enige die goed was. De rest om hem heen verzaakte, zelfs Timber deze keer. Hij won tackles, dekte op alle juiste momenten goed door, geen fouten achterin. Dikke voldoende. Nee, hij geeft geen passes over 60 meter, dat klopt. Maar dat hoeft ook niet.

5 oktober 2022 om 14:33

Echt he, gewoon 2x op verschillende manieren zijn naam verkeerd spellen. Hoe krijg je het voor elkaar. Bent geen mongol of wel. Een type als Bessey naast een voetballende verdediger heb je altijd nodig.

5 oktober 2022 om 16:30

Ik weet niet of je boel nou voor de gek zit te houden of niet, Powerflex.. xD

6 oktober 2022 om 04:45

@powerflex, ik heb het gezien haha. Altijd nodig.

Kijk ff de samenvatting van EL finale vorig jaar. 3 grote fouten van Bassey, 1 werd afgestraft.

Wel een topgozer verder, snel sterk, Zou over een paar jaar misschien wel middenmoot PL kunnen spelen. Maar niet de speler voor het systeem dat ajax wil spelen.
Hij moest idd de hele wedstrijd voor Blind corrigeren. Maar deed dat dan ook als een blinde.

5 oktober 2022 om 11:43

Spelers kunnen goed of slecht spelen. Daar kun je over discussiëren. Maar als de hele tactiek, opdracht en positionering al niet klopt ben je snel klaar. Tactisch was dit gewoon niveautje 3e klasse zaterdag, slaat helemaal nergens op. Als je dan toch iemand wilt noemen die slecht was, ga dan voor Tadic, ongeloofelijk wat een verval zeg.

5 oktober 2022 om 13:06

@Jerr87, en ook dat verval is op de trainer zijn conto te schrijven. Je verliest 5 basisspelers waardoor er veel automatisme al weg zijn. Maar Scheuder lukt het om zijn captain met geweldige statistieken om te toveren naar een ziek zwak en hulpeloos gefrustreerd vogeltje.

5 oktober 2022 om 13:32

Ja tuurlijk het is Schreuder zijn schuld dat Tadic niet eens een bal kan aannemen. Gewoon Tadic op de bank, die is klaar.

5 oktober 2022 om 13:48

@tipptopp,
Je mag van een ervaren speler als Tadic toch wel verwachten dat hij meer brengt dan datgene dat hij dit seizoen doet. Ja, hij staat niet op zijn eigen positie, maar bijna elke bal verliezen en moeite hebben om een bal aan te nemen heeft niets met systeem, plek of automatisme te maken. Tadic wordt gewoon minder. Dat is geen schande, maar wel een constatering.

5 oktober 2022 om 13:02

En sommige Ajacieden blijven Blind maar verdedigen omdat hij dat zelf niet kan. Leuk in de Eredivisie dat hij met passen strooit maar dat is niet zijn hoofdtaak. Tevens vertraagt Blind het spel enorm. Tadic wil ik op 10 zien of op links maar ga hem niet misbruiken op rechts. En van mij part wordt Schreuder ontslagen en maken ze Reiziger interim-coach. Die kent de spelers en heeft ervaring bij Jong Ajax.

5 oktober 2022 om 13:09

@JogaBurrito: Als Blind er niet meer in staat wordt het voor de tegenstander wel heel erg makkelijk om de opbouw er uit te halen. Dat is nu juist de meerwaarde van Blind. Voor het overige ben ik het helemaal met jou eens.

5 oktober 2022 om 13:21

@tipptopp Blind vertraagt ook in de Eredivisie het spel enorm, alles moet via hem gaan en dat vind ik geen Ajax voetbal. Zijn passing in de Eredivisie is heel goed maar opgegeven moment heb je daar niet meer genoeg aan. Ik vind het jammer dat alles via Blind moet gaan. Ik was eerst niet helemaal overtuigd van een Taylor maar die werkt zich de pleuris en dat is een mentaliteit wat je wilt zien. Blind heeft die mentaliteit niet en dan mag je zo goed zijn in de passing, verdedigend is hij minder. Beter gezegd hij dekt altijd lucht. Ik heb liever een Wijndal daar staan die ook zijn fouten zal maken maar van die fouten zal hij leren. Blind kan je niks meer leren.

5 oktober 2022 om 13:10

Het probleem is dat je nog niet gelijk een alternatief hebt, Wijndal is (of was) geblesseerd

5 oktober 2022 om 13:22

Nou... papa Blind had 'm laten staan hoor. En ome Louis laat zijn oren hangen naar de familie Blind. Wat een feest dat hij waarschijnlijk gewoon basisspeler wordt komend WK

5 oktober 2022 om 13:51

Beetje gemakkelijk om Blind af te zeiken. Helaas was Blind gisteren zelfs de minst slechte verdediger. Zelfs Timber en Pasveer waren aan het prutsen.

Ik kan het gewoon nog steeds niet beseffen. We verliezen thuis met 1-6 van Napoli, en ik ben blijk dat het 'maar' 1-6 is gebleven. Die gasten hadden er 10 moeten maken. Alsof een team van profs tegen een team dat actief is op de Paralympics is speelt. En dan doe ik alle geweldige paralympische atleten gewoon nog te kort. Schaam je kapot. Allemaal. Stuk voor stuk.

5 oktober 2022 om 11:40

In mijn ogen heeft Ajax echt veel kwaliteit gehaald, echt goede spelers, stuk voor stuk. Maar niet alle spelers passen in het Ajax systeem, dat lijkt mij het grootste probleem bij dit Ajax. Natuurlijk is Ajax nog een geweldig team en zullen ze nog meedoen voor de prijzen in Nederland. Maar ik ben bang dat ze dit jaar als team minder goede resultaten gaan halen, het zal veelal op kwaliteit aan komen.
Het is natuurlijk ook niet gek dat er veel wijzigingen zijn en dat ze identiteit hebben verloren, nadat er weer een aantal jongens zijn vertrokken. Hoe kijken de Ajacieden hier tegenaan?

5 oktober 2022 om 11:56

Onzin dat Ajax systeem. Tadic, Pasveer en Blind zijn gewoon helemaal over hun top heen.

5 oktober 2022 om 12:32

Ondanks dat ze over hun top heen zijn, zie ik niet directe kwalitatieve vervangers klaar staan. Wijndal vind ik voor nu nog te matig en een andere keeper zie ik het ook niet in, het is namelijk niet zo dat Pasveer wekelijks de ballen bij de tegenstander in de voeten speelt. Tadic laat in de Eredivisie echt goede stats zien. Dus vind die twijfelachtig.

5 oktober 2022 om 12:33

Pasveer krijgt al weken de 'veer' in de reet gestoken en nu komt ie ineens te kort. Vorig seizoen ook goed gekeept. Hij heeft gisteren wisselvallig gespeeld. De 1-4 was een mega blunder maar hij heeft een paar hele fraaie ballen gepakt ook. Tadic en Blind zijn idd wel compleet klaar.

5 oktober 2022 om 12:45

Vind je? Vind dat ze best veel geld hebben uitgegeven voor de kwaliteit die er voor terug kwam. Tuurlijk zijn het prima spelers bv. Bergwijn. Het is toch 32.5 miljoen voor iemand die geflopt is bij Spurs. Verwacht je dan dat zo iemand opeens CL wedstrijden voor je wint tegen ploegen als Napoli of Liverpool? 1-6 is natuurlijk een schande maar misschien moet Ajax nu gewoon even pas op de plaats maken en niet altijd denken dat ze Europese top zijn. Als we altijd maar zo moeten redeneren dan is Brugge nu Europese top en is elke speler 60m waard? Elk jaar zitten er verassingen in de CL namelijk..

5 oktober 2022 om 12:45

@bobson dat valt wel mee. Iedereen ziet al een jaar dat Pasveer de hoeken niet meer inkomt. Kan wel prima mee in een elftal wat zelden kansen tegen krijgt.

5 oktober 2022 om 13:08

Een keeper kan er ook voor zorgen dat het weinig kansen tegen krijgt. Bijvoorbeeld door de verdediging neer te zetten of door de bal in de ploeg te houden. Aan de tegengoals onder Pasveer lijkt hij hierin goed zijn werk te doen. Gister was het voetballend ook dramatisch, maar ligt dat eraan of hij slechte ballen speelt of de spelers niet aanspeelbaar zijn. Het valt me wel op dat Bassey opbouwend minder goed is.

5 oktober 2022 om 13:11

Hoezo is Wijndal matig? Heeft die jongen überhaupt minuten mogen maken? Ik wil Pasveer niet bashen omdat hij een goede keeper is maar Ajax had allang moeten inspelen op een andere keeper, waarom ging de rvc niet akkoord met Vlachodimos terwijl hij heel graag naar Ajax wou komen. Tadic wil ook niet helemaal afschrijven omdat hij niet op zijn positie speelt door Schreuder . Als er iemand schuldig is dan is het wel Schreuder die Blind opstelt tegen een snelle Lozano dat is gewoon vragen om problemen. Of Salah tegen Blind. Schreuder is geen Ajax coach, een Ajax coach heeft ballen om spelers te wisselen die uit vorm zijn of niet presteren. Amsterdamse bravoure heet dat. Helemaal klaar met Schreuder en Blind. Geen Ajax mentaliteit beide heren.

5 oktober 2022 om 16:45

Pasveer bashen is niet echt terecht. Bij die 1-4 geeft ie een bal net niet goed maar kan ie m ook nergens kwijt. Hij zou de bal niet zo vaak binnen de eigen 16 hoeven rond te tikken als ajax iets verder van de goal af kan spelen. Tadic en Blind wel mee eens. Die waren beide dramatisch.

5 oktober 2022 om 17:04

Inderdaad onzin om over het systeem te klagen. Natuurlijk gaan de credits naar Napoli, die fantastisch speelden en gewoon erg ver kunnen komen in de UCL, maar een gebrek aan felheid, agressie, conditie, pass-nauwkeurigheid lijkt mij allemaal trainbaar en te verwijten aan Schreuder.

Schreuder en de supporters maken de club kapot. Schreuder zet tadic op de verkeerde plek, het vertrouwen van Tadic is nu volledig weg. Mede hierdoor draait het niet. Als het niet draait krijgt Blind altijd direct de schuld. Terwijl deze twee spelers gewoon nog steeds de belangrijkste spelers zijn. Die kortzichtige supporters moeten een keer kappen met zeiken. Timber en bassey waren gisteren nog slechter of iig even slecht als blind! Wat had blind moeten doen bij de 1-1???? 3 meter achter de rest van de verdediging gaan staan?? Gvd die andere spelers moeten die voorzet tegen houden, druk op de bal en niet achteruit lopen. Je moet elkaar helpen. Gewoon weer opnieuw beginnen, Tadic naar links en Bergwijn naar rechts. Bergwijn heeft nog nooit een seizoen gedraaid zoals Tadic dit al 4 jaar achter elkaar doet vanaf links. Laat bergwijn dus maar lekker op rechts spelen.

5 oktober 2022 om 11:29

Waarom maken de supporters de club kapot als ik vragen mag? Ik leeft voor deze club en als ik dan op dinsdagavond kijk naar een wedstrijd waarbij ik zie dat de club die ik zolang ik op deze Aarde loop al een warm hart toe draag met 1-6 wordt vernederd dan heb ik toch het absolute recht om krankzinnig boos te worden en vroegtijdig het stadion te verlaten. We hebben niet verloren, we zijn volledig vernederd.

5 oktober 2022 om 11:49

Natuurlijk mag je boos zijn maar je beste spelers uitfluiten is schandalig. Helemaal een Tadic die op een verkeerde positie staat. Als Messi ineens linkshalf staat gaat ie ook niet renderen. Ook een Blind die Ajax 7 jaar op rij kampioen maakt is onmisbaar voor dit ajax en vooral het Ajax spel.

5 oktober 2022 om 12:46

Het stadion verlaten. Tja, je zal maar eens een keer verliezen. Weet je ook hoe het voelt. Ben nog nooit eerder het stadion uitgelopen, maakt niet uit hoeveel het staat..

5 oktober 2022 om 13:04

Blind wandelt altijd terug als zijn man naar voren stoomt. Zijn kant vallen continu de doelpunten tegen en dan zeggen dat hij de belangrijkste is. Hou toch op zeg. Het is een keer klaar met die man. Als hij zo nodig moet spelen….zet hem dan linksbuiten. Kan hij lekker voorzetjes geven met z’n geweldige linkerbeen. Hoeft Bassey ook wat minder troep op te ruimen.

5 oktober 2022 om 13:53

Vond Bergwijn nooit een Ajax speler, want heeft ruimte nodig, maar als hij nou echt goed presteerde in de topwedstrijden, was er een reden om hem te laten staan. Maar die is er totaal niet, dus kan ie het allicht van rechts proberen. En zoals velen al zeiden, het wordt Europees echt een tussenperiode. Wat je nu hebt qua spelers, is echt veel minder dan voorgaande jaren.

5 oktober 2022 om 11:31

"als het niet draait krijgt Blind altijd direct de schuld. "

Misschien ligt het aan de feit dat steeds aan zijn kant de doelpunten vallen. Dat hij gewoon zijn mannetjes laat lopen. Ook laat hij Bassey steeds zijn positie overnemen, omdat hij te diep staat. Daardoor trekt hij de verdediging open.
Leuk man dat Blind schijnbaar goede ballen kan geven, gisteren hadden wij er niets aan!

"timber en bassey waren gisteren nog slechter "

Wat moeten deze gasten doen?? Rensch en Blind gaan als blinde kippen naar voren. Deze 2 jongens moeten met zijn 2-en heel veel ruimte dekken. Zij worden keihard genaaid door hun afwezige backs.

Het is gewoon op met de 2 helden.

Tadic kan er zelf ook niets aan doen, maar Schreuder had dit moeten aanvoelen. Weken slecht spelen en hele wedstrijden uitspelen. Als Schreuder hem gewoon paar keer voortijdig naar de kant gehaald had, was er minder kritiek. Nu voelt het in de groep en naar buiten onterecht dat die man altijd 90 min mag maken. Gisteren was hij slecht en afwezig. Speelde met vuur en als hij geen rode kaart kreeg, zou hij gewoon weer 90 min volmaken.

Blind moet ook gewoon banken nu en Wijndal de kans geven. Rensch idem en Sanchez na zijn blessure opstellen. Op Regeer desnoods.

5 oktober 2022 om 11:42

Dus jij denkt dat je zonder Blind en Tadic beter gaat worden? In de eredivisie kan een Wijndal misschien mee maar komop zeg. Als je in Europa nog iets wil bereiken als Ajax zijnde heb je een goede Blind en Tadic nodig. Zonder die twee is het hele "ajax" spel naar de knoppen. Dan kun je net zo goed net als PSV gaan proberen in te zakken en counteren. Dat willen de echte Ajax supporters niet, je bent supporter van Ajax omdat je op balbezit wil spelen met aanvallende intenties.

5 oktober 2022 om 11:57

Blind blijft gewoon in de basis hoor en hij speelt ook basis bij NL- elftal in Qatar.
Blijkbaar zien de trainers het toch anders dan alle tegenstanders hier op VZ, zij hebben er ook meer verstand van dan wij.

5 oktober 2022 om 12:28

Blind speelde vorig seizoen nog solide maar viel gister wel flink door de mand. Hij staat ook veeeel te hoog opgesteld. Hoe kan het dat de man die in het verleden nog geprezen werd voor zijn positiespel nu ineens zo aanvallend staat? Opkomende backs kunnen zeker een groot wapen zijn maar niet als ze bij de opbouw al bij de middenlijn staan.

5 oktober 2022 om 12:37

@paauwer, ja dat denk ik echt. Puur hypothetisch stel, je voorhoede bestaat uit Bergwijn, Brobbey, Kudus en Berghuis of Taylor steken één keer Brobbey weg, moet jij eens opletten hoe snel het hoog druk zetten van de tegenstander is afgelopen. Alleen al de dreiging is in 90% van de gevallen voldoende. Kudus gaat minimaal een en waarschijnlijk 2 mensen bezig houden aan die rechter kant en dan kunnen bergwijn en brobbey afwisselend diepsprinten en weggestoken worden. Centrale verdediger moet dan keuzes gaan maken of rugdekking bij bergwijn of rugdekking bij Brobbey. Een van die twee staat dus een op een en opeens heb je een wapen en een manier van de tegenstander pijn doen.

Dat is wat ik verwacht van een trainer. Een tacktisch plan met verschillende facetten. Het plan van Schreuder is het middenveld extra druk maken door een inzakkende spits en door het midden voetballen. Eigenlijk precies het tactische plan in de tijd van Tadic in de spits, maar met compleet andere spelers. Zo speelde we toen met een tien die moest zorgen voor diepgang en waren de twee verdedigende middenvelders vooral heel goed aan de bal en in het vasthouden van de bal. Dat is nu totaal niet het geval. De diepgaande middenvelder houden we op de bank. Alvarez is helemaal niet sterk aan de bal, maar juist in het dichtlopen van gaten en Kudus is in de verste verte niet zo balvast en kundig als de toenmalige tadic in de spits. Ja en dan ben je al snel niet goed genoeg. Dat heeft niets te maken met de spelers, dat heeft alles te maken met het waardeloze tactische plan van de trainer. Je kan niet een oud tactisch plan afstoffen en implementeren terwijl je daar niet de geschikte spelers voor hebt.

5 oktober 2022 om 13:24

ninjakai

Ben met je eens.

Ook een Wijndal is met een Bergwijn voor zich een upgrade tov Blind.

Wijndal kan achterlijn halen, Bergwijn naar binnen trekken. Hierdoor trekken zij verdedigers weg.

Verderdiger moet met Wijndal meelopen/verdedigen, anderen lopen met Bergwijn mee. Je trekt hun organisatie uit elkaar.

En inderdaad met wegsteken Brobbey en Berwijn heel veel snelheid.

5 oktober 2022 om 11:38

Misschien op termijn maar eens Kaplan proberen als LCV en Bassey linksback. Tadic en Blind kunnen af en toe best mee in de Eredivisie, maar niet in de CL. Dat is over en uit. Alleen willen ze daar zelf nog niet aan. Dat heb je meer met spelers die het einde van hun carrière naderen: geen goede zelfreflectie. En daarnaast is een andere constatering dat Ajax niet ongestraft de beste helft van het elftal van vorig seizoen een op een kan vervangen. Als je daar ook nog in meeneemt dat de aanstelling van Schreuder een regelrechte misser mag worden genoemd, en het aankoopbeleid op z’n zachtst gezegd niet des Ajax is, te veel a technische spelers aangetrokken, kun je niet anders stellen dat Ajax dit seizoen Europees bijna kan afschrijven, misschien na de winterstop nog actief in de Europa League, en het alle zeilen moet bijzetten om in de vaderlandse competitie nog bij de eerste 2 te eindigen. Een eerste aanzet tot herstel is het onmiddellijk wegsturen van de technische staf, en op korte termijn een top TD aan te stellen, met aan de top een nieuwe AD. Dan kunnen van der Sar en Hamstra ook een stap terug doen. Zo niet, dan wordt het alleen maar erger.

5 oktober 2022 om 13:19

Ligt Kaplan er niet uit met een hele zware blessure..?

5 oktober 2022 om 14:09

Ja, maar schijnt mere te vallen. Nu opper ik die opstelling wanneer iedereen fit is.

5 oktober 2022 om 12:16

Sorry hoor Paauwer, maar je loopt nu echt onzin uit te kramen.
Tadiç en Blind belangrijkste spelers? Hoe dan? Kun jij je mening onderbouwen? Volgens jou speelt Tadiç op een positie waar hij normaal nooit speelt.
Afgelopen weekend tegen GAE speelde hij op links, z’n vertrouwde positie maar kon geen potten breken.
In het algemeen klopt het dat rechtsbuiten niet z’n natuurlijke positie is. Maar zo vaak balverlies zoals afgelopen maand is niet normaal toch?
Maar de reden dat hij niet goed speelt is niet omdat hij op rechts staat, maar omdat hij gewoon slecht is.
Op linksbuiten, wie heb je liever? Bergwijn of Tadiç? En daarom speelt hij bijna nooit meer op linksbuiten.
Tadiç is in het verleden belangrijk geweest voor Ajax, maar ook vaak overschat hoor. Met name in Europa. Al jaren heeft hij hele slechte statistieken in Europa. Alleen die wedstrijd tegen Madrid speelde hij boven z’n niveau vooral.
En Blind maakt tot heden iedere wedstrijd cruciale fouten achterin. Iedere wedstrijd. Daarbij zien we vaak dat hij bij balverlies voorin soms eens niet eens terug rent, maar wandelt. Hij is ook veels te langzaam.
Meerdere spelers maken veel fouten hoor. Maar deze 2 spelers verwacht je het meest van wat betreft hiërarchie. En het zijn ook deze 2 die echt nooit worden gewisseld. Al breken ze een been, staan ze er nog in. Hoe is dat goedte praten?

7 oktober 2022 om 11:01

@ mvbfan
Misschien moet je de wedstrijd van Go Ahead even terugkijken. Tadic en Blind speelden de eerste helft prima. Tadic gaf de assist.
Totdat Ocampos in de eerste helft van Rechts naar links ging speelde Tadic een prima wedstrijd.
Ik heb 100% liever Tadic op links dan Bergwijn. Bergwijn heeft in het begin een paar goals gemaakt, maar naast de goals wat heeft hij nog meer gebracht dan? Was hij wel zo goed?
Ik vind dat Bergwijn wordt overschat en al helemaal tegenover Tadic. Laat Bergwijn maar lekker aankloten vanaf rechts dan levert Tadic ondertussen altijd doelpunten en assists vanaf links. Bergwijn is een momentenvoetballer, Tadic is een speler die garant staat voor veel goals en assists. Blind is altijd de zondebok, ja hij wordt er soms op snelheid uitgelopen maar tegen Go Ahead was hij de beste speler, en niemand had die tegengoal tegen gehouden. want je loopt als linksback niet twee meter achter de centrale verdedigers. hetzelfde als met die 1-1 van Napoli, Blind kan niet 2 meter achter de andere verdedigers gaan staan.

5 oktober 2022 om 12:45

Sssy. Niet vertellen dat Tadic weer op links moet. Dan gaat ie dadeljjk weer goed voetballen. Ik zei het vandaag tegen een collega. De best preseterende ajaxied wordt vervangen op zijn plek door de duurste en heeft geen rendement meer. Lijkt me dat de aankoop van Bergwijn er voor zorgt dat Ajax niet zichzelf is doordat Tadic niet op links staat. Ik vind het prima maar senkndat dit wel 1 van de grootste problemen is binnen ajax

5 oktober 2022 om 13:06

Daarnaast is Bergwijn ook onzichtbaar wanneer het er toe doet (of loopt zich knullig vast). Zeker niet onomstreden op links

5 oktober 2022 om 13:10

Je punt over Tadic valt niet echt te onderbouwen, dat is een grote "wat als" hij op zijn favoriete plekje staat. Feit is dat hij vorig jaar ook vaak geen knikker raakte, dus misschien is het gewoon op. Zijn kracht was balvastheid, onvoorspelbaarheid, werklust. Al die dingen zijn compleet weg. Wat moet je dan als Ajax? Hem tot de laatste dag van z'n contact laten staan, omdat ie vroeger zo belangrijk was? Lekker topsportklimaat. Wat zou de Tadic van drie jaar terug er zelf van vinden als zo iemand hem uit de basis zou houden? Maar Bergwijn laten verkassen, vind ik geen slechte oplossing, want het is niet alsof hij links wel lekker balt nu. Ook mede door het ontzettend voorspelbare spel vanuit het middenveld van Taylor en Alvarez. Eerstgenoemde door Kudus vervangen en Brobbey op 9 scheelt dan al, denk ik.En dan Blind. Ongelooflijk dat je hem verdedigt. Je kunt naar anderen wijzen tot je een ons weegt, maar hij wordt gewoon simpel uitgespeeld, voorbij gelopen, en maakt continu cruciale fouten bij goals. tegen GAE blokt hij een simpele voorzet niet, gisteren bij de 1-1 is hij gewoon zwak waardoor die Napolitaan voor hem komt en inkopt. Schreuder heeft geen ballen, waardoor hij niet durft te innoveren en gasten als Hansen kansen geeft. Ultiem voorbeeld van geen Ajax-coach.

5 oktober 2022 om 13:13

Natuurlijk krijgt Blind de schuld, iedereen ziet toch dat die kerel super traag is en slecht verdedigd of ben jou nou zo blind? Verder eens met jou dat Tadic en Bergwijn van positie moeten wisselen.

6 oktober 2022 om 00:01

Bassey moest continu het werk van anderen erbij doen. Da’s niet zijn schuld. Hij was de enige goede speler gisteren, maar hij kan niet twee of drie posities afdekken.

Kunnen we niet weer over tot de orde van de dag? Zoals er tig artikelen komen als Ajax weer eens gewonnen heeft, komen er nu tig over het verlies. Leuk voor de reacties en het evt uitlachen cq provoceren beide kanten op, maar redelijk vermoeiend om een hele rits Ajax-artikelen te zien staan en er is genoeg ander nieuws te melden als je zo eens de media langs gaat... Bvd redactie.

5 oktober 2022 om 11:27

Waarom is dat vermoeiend? Dat snap ik niet. Mensen die het artikel willen lezen en erop reageren, die klikken het aan, degene die het niet willen lezen doen het niet.

5 oktober 2022 om 11:43

Ik geef dan ook best duidelijk aan dat het vermoeiende erin zit dat er 10 Ajax-artikelen onder elkaar staan op de homepage. Maak dan een topic waar dit allemaal tegelijk in zit en hou ruimte vrij voor overig voetbalnieuws, niet iedereen wil alles weten van Ajax.

5 oktober 2022 om 11:57

Jij bent nog vermoeiender Samcro, met je constante nietszeggende reacties. Ik heb je nog nooit op een zinnige bijdrage kunnen betrappen hier. Ajax is hot, of het nou goed of slecht gaat. Zal moeilijk te behappen zijn als niet-Ajacied, deal with it zou ik zeggen en hou je nonsens voor je a.u.b.

ON: Tadic en Blind zijn de grootste dissonanten, een trainer met ballen had vanaf het begin van het seizoen een signaal afgegeven door ze af en toe eens 10/20 minuten voor tijd te wisselen. Nu heb je jezelf compleet belachelijk gemaakt als 'trainer', want iedereen ziet wat je gedaan hebt maar door er zo aan vast te hebben gehouden, kan je nu niet meer terug. Schreuder ontslaan en desnoods met Reiziger overbruggen tot het WK. Daarna die Deen voor de groep en dan met deze prima selectie in de EL opnieuw op examen. Nu niet anticiperen zou het ultieme brevet van onvermogen van onze directie zijn. Want de aanstelling kon natuurlijk al niet.

5 oktober 2022 om 12:12

Ach gut, zit het verlies je nog dwars? Tel even tot 10, het is maar een spelletje.

5 oktober 2022 om 13:46

Samcro, de inhoud van jou reacties is zo vaak open deuren of gezeur van een oude man. Je schrijfstijl is ook naar. Er hangt altijd zon deprimerend calimero sfeertje rond jouw teksten.

5 oktober 2022 om 14:10

jouw*

5 oktober 2022 om 12:03

Het provoceren valt wel mee toch? Heb nog geen enkele echt provocerende reactie gelezen (heb ook niet alle reacties gelezen). Voor de rest is het simpel, wil je het niet lezen klik je niet. Je bent nu misschien 2 seconden langer aan het schollen, maar deze extra Ajaxartikelen betekenen niet dat er minder andere artikelen online komen.

5 oktober 2022 om 12:16

Vaak mondt het wel uit in een commentsectie waar gekeken wordt wie de mooiste sneer kan geven en zo de meeste duimpjes kan verzamelen.

Ik hoef de artikelen ook niet te lezen, daar klik ik dus ook niet op, maar het is wel zo dat tegenwoordig sommige quotes een eigen artikel krijgen terwijl die ook verzameld kunnen worden in een groter artikel. Ik snap het commercieel gezien heel goed hoor, maar er is daardoor minder ruimte voor nieuws over andere ploegen/competities want die schrijvers kunnen hun tijd maar 1x gebruiken natuurlijk.

Ik geef dit al wel vaker aan en krijg altijd dezelfde simpele reacties als 'dan lees je het toch niet' of 'je kunt ook niet klikken' maar als ik het in een directe mail naar de redactie stuur gaat die rechtstreeks de prullenbak in, dus dan maar op een andere manier proberen de ideeënbus te bereiken.

5 oktober 2022 om 14:11

Je kunt ze gewoon overslaan. Ik als Ajax supporter ben wel nieuwsgierig naar hoe anderen over het huidige functioneren denken.

5 oktober 2022 om 14:15

Ik sla ze normaal gesproken ook over, soms lees ik wel eens mee. Maar dit is niet eens het punt, waarom niet een aparte sectie maken met artikelen over Ajax? Nu krijgt elke quote over de wedstrijd een artikel, maak daar dan 1 artikel van of pak iig een paar quotes samen.

Napoli speelde erg goed, maar Ajax speelde echt zonder enige visie en dat baart het meeste zorgen. Zelfs in de rust werd de mogelijkheid niet aangegrepen om dingen anders te gaan doen. Gewoon met open ogen verder het mes in gelopen. Betwijfel of deze samenstelling van staff en team een lang leven heeft...

5 oktober 2022 om 11:30

Combinatie van trainer en spelersmateriaal. Schreuder bewijst zijn onkunde door altijd maar dezelfde te laten starten en niet te wisselen, maar dit team mist ook ontzettend veel kwaliteit met de teams van afgelopen jaren.

5 oktober 2022 om 13:53

En het ergste is dat je op de bank ook niet heel veel beters hebt zitten. Het enige wat gisteren misschien in de rust logisch was geweest was om Tadic eraf te halen, Berghuis rechtsbuiten, Brobbey in de spits en Kudus daarachter. Maar gezien het hele spel verwacht ik niet dat dit veel veranderd had.

De allergrootste dissonant was in mijn ogen Alvarez maar ik begrijp dat Tadic meer opvalt. Dat Schreuder ons pronkjuweel Ajax zo voor schut heeft gezet in Europa is onvergeeflijk. De man is in een klap z'n autoriteit kwijt en als hij vandaag niet opstapt dan wel ontslagen wordt vind ik de RvC ook geen klap voor de ogen waard.

5 oktober 2022 om 11:33

Tja het is natuurlijk een beschamende nederlaag met 6-1. Maar onder ten Hag heeft Ajax ook nog wel is teleurgesteld tegen Getafe en Atalanta bijvoorbeeld, natuurlijk gingen ze er toen niet zo hard van af maar goed. Napoli is wel gewoon een goede club, het is niet zo dat je van een stel koekenbakkers verliest, maar de manier waarop is natuurlijk slecht.

Om hem nu te ontslaan vind ik nogal ver gaan. Een vervanger is ook niet zo maar beschikbaar. Dat er nu druk opkomt lijkt mij duidelijk maar hij verdient wel wat meer tijd.

5 oktober 2022 om 11:46

@memphisdepay
Dit is al 4 wedstrijden aan de gang hé. En het is niet zo dat ze een vormdip hebben. Schreuder die ziet het gewoon niet. Tactisch gewoon heel erg slecht. Dat heb je of dat heb je niet. Hij heeft het overduidelijk totaal niet. Past echt totaal niet bij Ajax. Daarnaast is hij ook weinig inspirerend. Ik zie ons echt wel weer gaan winnen in de eredivisie, maar dat zegt mij vrij weinig.

5 oktober 2022 om 12:10

Er zitten dan ook wel 2 topclubs bij en een uitwedstrijd die je kan verliezen in de eredivisie. Natuurlijk is het allemaal niet goed maar met wie ga je Schreuder vervangen. In de cl geloof ik inderdaad niet dat Ajax zich gaat herstellen van zo'n klap, volgende week alweer tegen Napoli, als daar niet gewonnen wordt is het gat met Liverpool 6-5 punten wat mij gewoon teveel lijkt. Maar als je in de eredivisie de koppositie heroverd en in de Europa league leuk kan spelen dan is dat ook geen schande voor een eerste seizoen, met allerlei nieuwe spelers.

5 oktober 2022 om 11:34

Ergste nog dat Schreuder gewoon normaal vindt. Kent niet de Ajax-dna. De vooraf arrogantie en bluf dat wij met iedereen mee kunnen.

Deze man zegt gewoon doodleuk, zij zijn beter.

Ergens ook getypt, maar Schreuder verandert Wzawzdb in Wij Zijn Ajax Zij Zijn Beter Dan Ons.

Wat een pannenkoek. Weg met die man!
Tadic gewoon even wat rust geven, zodat hij weer kan opladen. Hij kan nog zeker waarde hebben.
Sorry Blind is gewoon echt klaar. Wijndal opstellen. Blind een stap naar Antwerp gunnen ofzo.
Rensch ook klaar op RB. Het is het gewoon niet.

5 oktober 2022 om 15:57

@myvision
Dat ontslag had wat mij betreft al na Ajax GAE gekomen.
Ik heb niet het idee dat hij (schreuder) beseft dat de titel voor Ajax een absolute must is. Dan speel je zo'n draak van een eerste helft en dan wordt er niet eens gewisseld in de rust, al is het alleen maar om een statement te maken.

Ik vind Schreuder echt een prima kerel en vind het ook erg lullig voor hem. Maar hij heeft totaal geen gezag en dat moet je toch wel hebbem

Zoals Napoli voetbalde, zo zou Ajax moeten spelen. Napoli bouwde op van achteruit, iedereen liep daar in positie ze konden elkaar blindelings vinden.
Waar het Ajax duidelijk ontbeert zijn de opkomende backs. Daar stonden Nico en Mazroui, die beide met flair en energie speelde. Ook niet altijd even goed, maar voor de aanval waren deze back onmisbaar.
Nu heb je aan de linkerkant Blind, die lekker met passes kan strooien, maar niet met snelheid over de linkervleugel gaat. Dan heb je rechts Rensch lopen , die wel die drive heeft , maar doordat bij Ajax veel aanvallen langs de linkerkant gaan , weinig van die drive gebruik kan maken.

5 oktober 2022 om 11:41

Moet je wel de spelers voor hebben. Kwaliteit bedroevend van de spelers nu.

5 oktober 2022 om 11:50

Trainer is bedroevend. De kwaliteit is er wel. Moet je er wel op de juiste manier gebruik van maken. Kudus is geen spits. Tadic is geen rechtsbuiten. Blind en rensch zit te weinig pit in en komen er nooit overheen om de buitenspelers te helpen. Zet kudus en Brobbey op 9 en 10 en Sanschez en Wijndal op de back posities en je bent al een heel eind. Daarnaast een nieuwe trainer die er wel kijk op heeft.

5 oktober 2022 om 11:51

Maar je moet als trainer ook een team en tactiek maken met de spelers die je tot je beschikking hebt.
Ook moet je kijken naar de aankopen die gedaan zijn. Dat er dingen misgaan bij Ajax heeft niet alleen te maken met de spelers die er lopen , maar ook met de organisatie om de selectie heen. Ze hebben veel geld uitgegeven, maar niet echt gerichte aankopen gedaan.

5 oktober 2022 om 13:12

Absoluut eens. Ten Hag had zeker uit de voeten gekund net deze selectie. Er staat nu een slappe hap, geen vertrouwen, geen lef. Spiegelbeeld van de coach

Voor het eerst sinds jaren, had ik als Ajacied compleet geen vertrouwen in een Europese wedstrijd. Waar ik onder ten Hag altijd het idee had dat Ajax zeker nog enig kans had om er een mooi resultaat uit te halen, daar heb ik dat absoluut niet bij Schreuder en dat had ik ook zo tegen Liverpool (terwijl Liverpool niet eens in vorm is dit seizoen).

Zelfs tegen Glasgow Rangers zie ik het nog verkeerd aflopen voor Ajax en dan loopt Ajax misschien wel Europees-voetbal voor na de winterstop mis. Ook tegen dit soort teams heb ik er nu weinig vertrouwen in en Ajax speelde dan weliswaar een paar weken terug een hele goede wedstrijd tegen Rangers, maar Rangers was wel echt onthutsend zwak en in Schotland zal dat een pittige wedstrijd worden. Zeker als Rangers nog kans heeft om 3de te worden in de poule en om die reden zie ik het dan ook fout gaan voor Ajax.

Onder ten Hag wist je dat Ajax wedstrijden tegen dit soort teams wel zou winnen en dat deden ze dan ook tegen bijvoorbeeld Young Boys. Maar ook lastige wedstrijden zoals tegen Lille, Sporting Portugal, etc. werden gewonnen en tegen bijvoorbeeld AS Roma hadden Ajax en ten Hag gewoon pech. Ajax speelde wel oke en had zicht op een goed resultaat, maar volgens mij in de eerste wedstrijd kwam Ajax voor en gaven ze het weg doordat Tadic bij een 1-0 voorsprong een penalty niet wist te benutten en vlak daarna Scherpen bij een vrije trap in de fout ging en vlak voor tijd Roma op voorsprong kwam doordat er niet goed werd verdedigd bij een corner en maakte Ibanez het (moet wel gezegd worden) geweldig af. In de tweede wedstrijd kwam Ajax weer op voorsprong, maar ging Roma uiteindelijk in de tegenaanval en gleden er een paar spelers van Ajax uit en maakte Roma gelijk waardoor Ajax klaar was en dan uiteraard de ongelukkige en krankzinnige wedstrijd tegen Chelsea die na een 1-4 voorsprong in 4-4 eindigde. Maar ook bijvoorbeeld ongelukkige nederlagen tegen Liverpool (ongelukkige eigen goal Tagliafico) en Chelsea (vlak voor tijd Batshuayi die de 0-1 scoorde) en niet dat Ajax daar recht had op overwinningen, maar je had dan gewoon 2x gelijk kunnen spelen en zelfs dat gevoel heb ik met Schreuder niet.

Natuurlijk heeft Ajax met ten Hag ook gewoon frustrerende wedstrijden tegen Getafe, Valencia en Atalanta Bergamo gespeeld. Maar Getafe en Valencia zijn ook gewoon hele taaie teams om tegen te spelen en Atalanta is juist een team dat aanvallend heel goed is en ook geen fijne tegenstander.

5 oktober 2022 om 11:36

Als pannenkoek Schreuder niet ontslagen wordt, moet je wel hopen op nederlaag tegen Rangers. Dan liggen wij er maar uit. Beter dan steeds voorschut gezet te worden.
Als directie dan geen afscheid neemt van deze pannenkoek, dan witte vlaggen voor directie.

5 oktober 2022 om 13:56

Geldt bij een gelijke stand niet het onderling resultaat ? Dan moet Rangers tegen Napoli of Liverpool al een punt pakken of met meer dan 4 doelpunten verschil van Ajax winnen. Dat zie niet snel gebeuren.

5 oktober 2022 om 11:44



Als het onderling resultaat de doorslag geeft bij een gelijke stand kan ik het niet meer zien misgaan voor Ajax om derde te worden, want Rangers zie ik echt geen punt pakken tegen Liverpool of Napoli.

Ik snap de paniek niet zo eerlijk gezegd. Ik denk dat men zich teveel zand in de ogen heeft laten strooien na de groepsfase van vorig jaar, die met 18 uit 6 natuurlijk geweldig werd afgewerkt, maar dat was ook wel een hele zwakke groep. De enige ploeg van naam was Dortmund, en dat ging er later ook kansloos af tegen nota bene Rangers. We moeten ook niet gaan denken dat Ten Hag wel eventjes van Liverpool en Napoli gewonnen zou hebben. Dat zijn gewoon twee geweldige ploegen, top-10 van Europa, en in dat soort wedstrijden ben je als Ajax (en elke Nederlandse club) in de meeste gevallen ook kansloos. Natuurlijk werd in het verleden door Ajax onder Ten Hag gewonnen van Real Madrid en Juventus, maar de winst op Real was ook een klein wonder tegen een door blessures verzwakte tegenstander. De winst op Juventus destijds was zonder meer knap, maar dat zie ik toch meer als de uitschieter dan dat dit nu structureel kan zijn. Want daartegenover staan ook, je noemt het zelf al, uitschakelingen tegen Benfica, Getafe, AS Roma, Atalanta, stuk voor stuk ploegen die ver verwijderd van de Europese top zijn.

Dat Schreuder stelt dat Napoli een maatje te groot was siert aan de andere kant ook wel, want het toont een stukje realisme en respect naar een tegenstander die geweldig speelde. Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat ik een ploeg recent zo goed heb zien spelen als Napoli gisteren. Ten Hag zou in zo'n situatie met een stalen gezicht voor de camera hebben gestaan en dingen hebben gezegd als we hadden het zelf moeten afmaken, we hebben de goals weggegeven, wij hebben de tegenstander sterk gemaakt enzovoorts. En daar zit je dan ook met plaatsvervangende schaamte naar te kijken, want dan doe je Napoli toch echt heel veel tekort.

Je kan ook wel eens stuiten op een tegenstander die op een bepaald moment gewoon een paar klasses beter is, dat kun je toch ook gewoon een keer accepteren?



5 oktober 2022 om 13:03

Het onderling resultaat is volgens mij het enigste voordeel wat Ajax dan hopelijk heeft. Napoli zal dan wel al geplaatst zijn voor CL-voetbal na de winterstop en Glasgow moet dan nog uit tegen Napoli spelen en ik zie het dan best wel gebeuren dat Napoli het dan best vind en Glasgow of gelijkspeelt tegen Napoli of misschien wint, en dan verliest Ajax van Liverpool en Glasgow en staat Ajax onderaan met 3 punten en Glasgow 3de met 4 punten.

Ook staar ik mij niet blind op de resultaten van Ajax vorig seizoen in de poulefase. Dat was gewoon uitzonderlijk met 18 uit 6 en een extreem goed aantal op goals voor en goals tegen. Dat zou nu sowieso niet gebeuren en dat wist ik al vanaf het begin, maar ook in de aankomende jaren zal dat niet gepresteerd worden door Ajax.

Napoli was ook gewoon veel en veel beter, maar het was gewoon schrijnend om te zien hoe slecht Ajax was. Dat ze zouden verliezen, had ik al ingecalculeerd want Napoli is echt gewoon een heel goed team. Maar bij Ajax klopte er zowel verdedigend als aanvallend niets van en werden heel vaak heel gemakkelijk weggetikt door Napoli en het klopte voetballend gewoon van geen kant bij Ajax.

Onder ten Hag had Ajax ook wel verloren van Napoli, maar niet zo dik en Ajax zou dan in ieder geval nog iets kunnen creëren. Echt kansloos heeft Ajax Europees nooit verloren met ten Hag en zo beschamend als gisteren heb ik het ook in geen jaren bij Ajax gezien.

Met de Boer verloor Ajax ook kansloos van teams als Real Madrid en FC Barcelona, maar dat was in de tijd dat Ajax heel wat matiger was en Real Madrid en Barcelona het voetbal domineerden. Daar kon ik nog wel mee leven, maar hier absoluut niet. Tegen Liverpool verloren met 2-1 en dat had met gemak ook een nederlaag van pakweg 6-1 net als gisteren kunnen zijn en dat terwijl er juist dit seizoen kansen liggen tegen Liverpool en onder ten Hag was dat wel anders geweest.

Het is gewoon schrijnend hoe slecht Ajax is onder Schreuder. Ook in de Eredivisie. Op een paar wedstrijden na lijkt het echt nergens op.

5 oktober 2022 om 13:16

Als jij de paniek niet snapt heb jij dezelfde loser-mentaliteit als Schreuder met zn ze zijn gewoon een maatje te groot

Gewoon realistisch zijn het geld heeft het gewonnen van het voetbal. De aandeelhouders hebben gewonnen helaas. Als je rijtje spelers ziet wat er verkocht is is dit het gevolg ervan. En wat er dan is in gekocht kan je dit verwachten. Gewoon in kwaliteit achteruit gegaan geen ingespeeld elftal. Helaas hebben Tadic en Blind hun beste tijd gehad. Kudus is ook niet zo goed als we denken anders had hij bij ten Hag in de basis gestaan. We krijgen als supporters gewoon weer mindere jaren de komende tijd. Taylor wordt ook overgewaardeerd die zie je ook niet in top wedstrijden. Gauw weer Overmars terug halen en weer gaan bouwen aan een nieuw elftal.

5 oktober 2022 om 12:05

Taylor was gisteren voor rust de beste man aan Ajax kant. Maar na rust zakte hij naar het niveau van de rest.

5 oktober 2022 om 13:46

Ik vind die kreten om Overmars zo apart. Het is toch mede, dan niet vooral, zijn schuld dat de selectie de afgelopen jaren achteruit ging, en nu veel te slecht is? En dat al het geld op is. Terwijl we juist 100en miljoenen kregen.

5 oktober 2022 om 13:59

Ajax heeft afgelopen transferperiode voor meer gekocht dan dat ze ooit gedaan hebben. het is alleen de vraag heb je voldoende kwaliteit gehaald. Tot op heden lijkt het tegen te vallen. Daarbij weet je gezien o.a. de hoge salarissen dat je moet verkopen om een positief resultaat te halen. En als er dan een gek komt die ongeveer 100 miljoen voor Antony geeft, dan is dat moeilijk te weigeren.

5 oktober 2022 om 15:14

Het aankopenbeleid is altijd de zwakke plek geweest van Ajax. H2 doen het wel next-level slecht tov Marc

Napoli is de betere ploeg, met de betere trainer. Net als dat Ajax wel eens clubs met een monsterscore het veld af stuurt, omdat ze de betere spelers hebben. Veel anders dan dat is het niet. Ajax heeft momenteel niet de spelers van het niveau van de afgelopen jaren.

Neem zo een Bassey als voorbeeld. Voor een miljoen of 23 aangetrokken, terwijl Napoli Koulibaly heeft vervangen voor 18 miljoen met Kim, die in mijn ogen tot een van de beste verdedigers in Europa zal uitgroeien. Dat had Ajax ook kunnen doen. Ajax heeft voor Bergwijn meer betaald dan wat Kvaratskhelia en Kim Napoli hebben gekost.

Ze zijn gewoon op fysiek, op kwaliteit, op tactiek afgetroefd. Kan gebeuren, accepteren en doorgaan.

Waarom hebben we eigenlijk geen cijfers meer gekregen na de wedstrijd? Of heb ik die gemist? Dacht dat dat na elke Europese wedstrijd van Ajax een ding was, vind ik altijd enorm leuke artikels om te lezen. Kan je een beetje vergelijken wat je zelf vindt met de redacteurs van VZ.

5 oktober 2022 om 11:46

Bespaar de moeite VZ. Iedereen had een onvoldoende.

5 oktober 2022 om 12:05

Bij de wedstrijden tegen Real, Juve etc. Had iedereen een voldoende, vond ik ook hartstikke interessant. Zou toch gek zijn als we alleen maar cijfers geven bij goede wedstrijden? Tast de journalistieke zuiverheid toch wel een beetje aan.

Ik vond het vooral typisch dat Schreuder achteraf aangaf dat het aan een gebrek aan moed lag, terwijl de poppetjes allemaal niet goed stonden. Blind kon vorig seizoen zijn gebrek aan snelheid nog compenseren door goede positionering maar nu staan beide backs veel te hoog. Dat is super kwetsbaar. Ook liet Napoli Bassey telkens opbouwen terwijl hij de minste kwaliteiten heeft om dat te doen. Als je dat ziet, zorg dan dat Taylor helpt in de opbouw. Als dat niet lukt en je wil de lange bal spelen zorg dan dat je een aanspeelpunt hebt zoals Luca. Ook wordt er al meerdere wedstrijden nauwelijks nog wat gecreëerd via rechts. Dan kan je wel gaan piepen dat Antony weg is maar het minste dat je kan doen is iets anders proberen als je ziet dat die flank niet succesvol is.

Tja, toen ik vooraf voorspelde dat het Ajax 90 minuten lang van het kastje naar de muur zou worden getikt, en dat het sprake zou gaan zijn van een 'ongekende vernedering', werd ik hier massaal door Ajacieden aangevallen. Iedereen met een beetje voetbalverstand heeft dit toch al lang en breed zien aankomen? Ajax mag blij zijn als ze de Europa League behalen, want volgens mij is de Conference League een geschikter niveau voor hen om op te acteren. Wat was het slecht zeg, echt geen reclame voor het Nederlandse voetbal. En dat mag en moet gezegd worden, want Ajax werd de afgelopen jaren na iedere scheet bejubeld en geprezen, terwijl ze toch echt vaak werden uitgeschakeld door ploegen die echt niet bij de mondiale top behoren (valencia, Getafe, Benfica, AS Roma.........).

Calvin Bassey is een prima verdediger. Een pure mandekker. Maar als hij gisteren ook nog Lozano als extra man moet gaan verdedigen omdat Daley compleet overrompeld werd, dan gaat echt alles mis, wat logisch is. Daley, Daley toch. Hij beland ook maar niet op de bank.

5 oktober 2022 om 12:48

Ik verbaas mij daar al heel lang over. Met name bij Oranje. Maar goed laatst las ik alleen maar dat Blind zo belangrijk is. Daley is over the hill. Het is een trage oude verdediger die het allemaal niet meer kan bijbenen. Wel grappig om te lezen dat het na deze wedstrijd, eens een keer unaniem is. Zowel bij Oranje als bij Ajax moet je doorselecteren en stoppen met Daley op te stellen.

5 oktober 2022 om 14:01

Het kan een prima mandekker zijn, maar het probleem is wel dat hij opbouwend heel beperkt is. Je ziet dat de tegenstander daar ook rekening mee houdt en hierdoor kan Ajax ook moeilijk het eigen spel spelen. Los van het feit dat ook Bassey wel fouten maakt en Timber ook echt laat zien dat hij moet groeien (en dan bedoel ik niet alleen zijn lengte).

Ajax weer met beide voeten op de grond geland. Er rest nu niks anders dan keihard werken en hopelijk de boel zo weer op de rails te krijgen.
Voetballend vermogen zit erin.
Maar ontluisterend was de nederlaag tegen napoli wel.

Ik ben een PSV supporter.
Als je er 5 om je oren krijgt van dit PSV. Dan weet je gewoon dat het een heel moeilijk jaar wordt.
Achterin is het gatenkaas net als bij PSV.

Het niveau is dit jaar bedroevend in Nederland.

Langzamerhand moeten mensen zien dat Tadic inderdaad op een verkeerde plaats staat. Dat is niet meer in het veld maar zittend op het bankje achter de trainer. Je kan niet op basis van het verleden iemand maar laten staan. Zijn frustratie is dan ook dat hij het niet meer kan brengen. Geen schande met bijna 34 jaar maar de koek is op

Ajax gaf inderdaad veel ruimte.
Schreuder had niet door dat Ajax totaal niet opgewassen was tegen Napoli, MAAR dit zag hij Alleen de tweede helft????? want stelde hij; de 1-2 en 1-3 waren onnodig en pech.
Iedereen zag dat Ajax niet bij machte was. Begrijpelijk na 5 toppers te zijn kwijt geraakt, maar pas je team dan aan.
Na de wedstrijd zei hij; Liverpool en Napoli zijn een maatje te groot voor ons. (hij wist dus na Liverpool dit ook al)
Napoli schat ik hoger in en ik heb Napoli niet gevolgd zoals hij en zijn staf hebben gedaan
maar als je dit weet en zegt waarom dan toch nog vol voor de overwinning gaan en nog drie om de oren te krijgen? Dan bouw je wat extra zekerheid in. Het had ook 1-10 kunnen worden
(Als je Perse Blind wil laten ballen had dan Wijndal achter hem gezet )
Schreuder spreekt teveel tegenstrijdigheden uit
Ik ben er van overtuigd dat hij zijn best doet, maar het gewoon niet kan. Ik ontwerp ook geen ruimte stations

Als Ajax niet overtuigd tegen Volendam en uit bij Napoli ook weer hard onderuit gaat dan denk ik niet dat de positie van Schreuder nog houdbaar is. Wat je nu wil zien is een reactie van de ploeg, precies wat Liverpool deed toen ze tegen Ajax speelden. Vechten voor elke meter!

Ze missen een centrale middenvelder die kan wegdraaien en het spel maken. Taylor maakt veel meters maar is daardoor te vaak weg en speelt te vaak safe. Een type Gravenberch is daar vereist. Wegdraaien onder druk zodat het team lucht krijgt. Nu moeten Bassey en Timber constant opbouwen. Dat is 1 van de grootste problemen in dit team. De 8 positie

5 oktober 2022 om 13:10

Klopt. Nu wordt er eigenlijk van Edson Alvarez gevraagd om te bouwen. Maar hij is geen opbouwer. Vorig seizoen had je met Gravenberch en zelfs Licha nog die behoorlijk vaak met een pass de opening zocht. Nu is er dus niemand. Amsterdam, we've got a problem!

5 oktober 2022 om 14:05

Dat je de door jou genoemde speler mist komt ook / vooral omdat je met Bassey nu een verdediger hebt die zeer beperkt is in de opbouw en omdat je nooit een bal diep kunt spelen omdat met name Kudus maar ook zeker Tadic geen duels winnen.

Het mag toch meer dan duidelijk zijn dat Schreuder de reden is van dit ontluisterend verlies? Onder ten Hag moest een middenvelder inzakken als een back opkwam om altijd voor een restverdediging te zorgen.

Bassey die sowieso niet echt rustig is aan de bal moest continue 2 man verdedigen, want de zo geroemde Blind stond weer zoals van ouds overal behalve waar hij moet staan.

De 1-1 is gewoon slap verdedigen van Blind, die had Nice gewoon gehad. Maar Blind is gewoon een slapjanus die gewoon jaar in en uit mag blijven blunderen zowel bij Ajax als in Oranje. Louis doet speciaal voor hem een 5 mans verdediging. Het moet niet gekker worden!

Blind leidde persoonlijk de 1-1 in, dan de 1-2 wordt er slecht gedekt door iedereen en dan de nekslag is de 1-3. Blind verspeelt de bal hoog in het gebied van de tegenstander totaal onnodig, maar wat wil je van de man met het meeste balverlies op het veld, waardoor 2 seconden later een 4 tegen 2 situatie ontstaat en de 1-3 simpel binnen valt.

Alfred doet maar wat, wat zal die zeggen in de kleedkamer en als tactiek? Jongens jullie weten wat je moet doen, dus kijk maar wat je goed lijkt?

Ajax bouwde altijd van achteruit op en nu is het weer constant de bal lang naar voren. En dan gaan de backs gelijk blind naar voren vooral Blind de 2e bal is elke Keer voor de tegenstander en dan heeft Ajax geen restverdediging.

Zo gaat het al wedstrijden achter elkaar onder Schreuder. Dan wordt je gisteren compleet overlopen, zet je Tadic op een plaats waar hij niet rendeert om maar Bergwijn te laten spelen op links, dan Berghuis die op rechts totaal niet uit de verf komt, vervolgens zet je Kudus in de spits welke die niet is en laat je backs en zelfs centrale middenvelders helemaal over de middenlijn komen zonder een restverdediging?

Wil hij Ajax zo snel mogelijk kapot maken? Wat een hopeloos geval is die Schreuder. Begrijpt er totaal niets van. En zet Blind aub niet meer in het elftal en bank Tadic nu eens die zo hopeloos uit vorm is.
En koop aub verdedigers die kunnen opbouwen, die Bassey mag je blij mee zijn als die de bal naar de juiste kleur kan spelen, opbouwend zeer bedroevend.

Ajax heeft totaal verkeerd ingekocht en 100 miljoen weggesmeten. Koop je Brobbey terug voor 20 miljoen die geen pepernoot raakt en veel salaris opvreet. Goed beleid daar!

Als ze Feyenoord achteraan willen met Gullit's beleid destijds zijn ze goed onderweg iig!

5 oktober 2022 om 14:08

Ik vind dat Schreuder het niet goed doet, maar je moet toch ook constateren dat de selectie veel minder is dan vorig jaar. Blind en Tadic zijn minder dan vorig jaar maar ook een Rensch is minder dan Nous, Taylor is minder dan Gravenberch (hoewel ik Taylor nog de verrassing vind) maar zeker ook een Bassey is veel minder dan Martinez. Maar ook de rol van Haller wordt vreselijk onderschat. Je kunt geen bal meer diep geven.

Dat ie de oké spelende Berghuis er vlak voor die rode kaart uit haalt ipv Tadic vond ik persoonlijk hilarisch. De snelst afgestrafte domme wissel ooit.

Alleen Pasveer krijgt van mij voldoende de rest was waardeloos.

Aan de ene kant was Ajax natuurlijk waanzinnig slecht maar aan de andere kant heeft Napoli het grote Liverpool ook een pak rammel gegeven. Geen idee waar het ineens vandaan komt maar die ploeg draait natuurlijk heeft erg goed.

Ik heb genoten gisterenavond.heerlijk avondje kwam vroeg dit jaar.

Laten we nu eens stoppen met het blijven verdedigen van Daley Blind. Hij heeft een geweldige carrière gehad en aan zijn passing ligt het vrijwel nooit maar verdedigend is Blind alleen heel erg zwak en daardoor ook een middelmatige voetballer. De beste verdedigers van nu en vroeger weten hun leeftijd altijd te verbloemen door zichzelf dusdanig te positioneren omdat hun ervaring gaat spreken. Ze weten dan precies waar ze moeten staan om een bal te onderscheppen. Blind heeft dit niet, kon dit vroeger altijd rechtzetten door op snelheid een opponent in te halen maar dat laatste heeft Blind al ruim drie jaar niet meer. Dan is het niet zo gek dat je door de mand valt.

Ajax werd de laatste 4 wedstrijden al volledig overlopen aan de linkerkant van het veld. Dit komt gewoon simpelweg door de trio Bergwijn, Taylor, Blind. Je hebt een Bergwijn wat weigert mee te lopen met zijn verdediger, een Taylor wat simpelweg het niveau (nog) niet aan kan en een Blind wat alleen moet voetballen tegen ploegen waar je 70% balbezit hanteert.

Dan heb je aan de rechterkant een Tadic wat hopeloos uit vorm is en een Rensch die ook continu achter de feiten aan blijft lopen. Rensch is een verdediger wat zijn eigen fout recht moet trekken omdat hij bij de eerste verdedigende actie de bal compleet mist en daardoor gelukkig op snelheid nog een sliding kan maken.

Als je hele verdediging afgezien van Timber op zo een hopeloos niveau voetbalt dan durf je als keeper zijnde ook geen ballen meer in de voet te spelen. Dan ga je ook bewust lange ballen spelen dat je al bij voorbaat kwijt bent omdat je een Kudus hebt staan wat het fysiek niet heeft om een balletje vast te houden.

Ligt dit aan Schreuder? Wellicht. Het lijkt er sterk op dat Schreuder niet continu blijft trainen op balbezit maar eerder vast blijft houden aan een 4-3-3 systeem wat dit Ajax momenteel niet kan hanteren. De allereerste zaak wat goed moet staan is je verdediging en vanuit daar kan je verder bouwen. Je verdediging is het fundament voor een goed draaiende ploeg. De verdediging moet uitstralen dat ze alles onder controle hebben zodat het middenveld en de aanval ook vanzelfsprekend meer durft. Nu krijg je bij iedere speler een gecreëerde angst van; ''als ik de bal maar niet verlies'' en dat slaat door in het totale voetbal.

Alle 11 had je ze kunnen wisselen.

Je wordt als Nederland en Ajax in elk geval heerlijk met je neus op de feiten gedrukt! Zooitje bij elkaar, hoop geld uitgeven en het is en wordt niks! De mooie tijden liggen achter ze, doet me denken aan Frank de Boer tijdperk… dus sterkte!

Grijpt de RvC vandaag nog keihard in of sukkelen met Schreuder gewoon verder richting weekend en volgende week? Ben benieuwd of RvC ballen heeft.

Waarom heeft nooit iemand het over Bergwijn?

Gast brengt werkelijk niks tegen goede tegenstanders

Plus Tadic op links is waar hij tot zijn recht komt

Zou een topstunt zijn als Van Gaal zegt ik wil het wel doen voor een halfjaartje als coach. Van Gaal is perfect voor zo een klus. Elke keer wanneer je amateurs hebt zoals Frank en Schreuder creeer je gewoon een job voor Van Gaal.

Ik begrijp niet waarom Ocampos geen eerlijke kans krijgt, ik heb de afgelopen jaren veel wedstrijden gezien van Sevilla, zeker 50, en Ocampos was vrijwel altijd de beste op het veld, en nu kan hij er zogenaamd helemaal niks van.

5 oktober 2022 om 14:10

Zijn manier van spelen past niet bij Ajax (heb ik afgelopen weekend een paar keer gehoord).

Waardeloos hoe mensen steeds Bassey de schuld willen geven. Werd in de steek gelaten door zijn hele verdediging inclusief Pasveer. Zie die 3e goal bijvoorbeeld maar terug. Bassey is de enige die keihard werkt om terug te komen en moet gaan kiezen omdat Rensch, Timber en Blind alle 3 niet mee terug zijn. Ja hij is wat minder in de opbouw maar dat komt ook wel doordat hij steeds de puinhoop van Blind moet opruimen. En in deze pot ook nog is van Timber. Echt belabberd hoe de verdediging staat dit seizoen, en dan met name een nieuweling die alles zowat moet oplossen.

Schreuder is gewoon niet de juiste trainer voor ajax dat is al weken duidelijk.
Je zag de keren dat ajax ging voetballen napoli best kwetsbaar was en er veel ruimte was napoli om ze pijn te doen.

Iedereen praat elkaar wel na dat er gewisseld moest worden in de rust , maar al werd er gewisseld er zit totaal geen idee achter het voetbal. Bassey heeft geen idee wat hij met de bal in zn voeten moet.

Die hele mentaliteit van Schreuder is verkeerd. “De eerste wedstrijd speelde we goed, de tweede niet maar achja dat was tegen Liverpool dat kan gebeuren”. Pardon?! Liverpool is nog steeds zoekende naar z’n oude vorm. Ik vind het ongelofelijk om zo makkelijk te praten.

5 oktober 2022 om 16:25

Liverpool had je veel moeilijker moeten maken. Je kwam gewoon niet aan het voetballen omdat Schreuder zijn tactieken helemaal nergens op slaan. Er zit geen lijn en structuur in. Het Ajax van vorig seizoen had het dit Liverpool zoveel moeilijker gemaakt.

Het was een goed draaiend team met uitschieters als Anthony. Nu is het loszand met twijfelaars. Berghuis gaf vele foute ballen, de passing was gewoon slecht. En dan wordt bijv Pasveer onnodig onder druk gezet, en dan gaat veel fout. Er stond gewoon geen team, en dat is een probleem vd coach. Die moet dan ingrijpen, en dan niet 11 dezelfde de 2e helft insturen. Die beslissing is voor mij tekenend en eigenlijk reden tot ontslag. Niks doen was nu echt geen optie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren