Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Timber erkent onrust in kleedkamer: ‘Het is niet meer rustig, nee’

Laatste update:

Ajax ging dinsdagavond op pijnlijke wijze onderuit in de Champions League-wedstrijd tegen Napoli (1-6). Jurriën Timber stond na afloop de pers te woord en vond het moeilijk om uit te leggen waar het nou precies fout is gegaan. De 21-jarige centrale verdediger wil de verloren wedstrijd zo snel mogelijk analyseren en reageerde daarnaast op een pijnlijke constatering van Ajax-trainer Alfred Schreuder.

“Wat er met ons aan de hand is? We pakken de afgelopen vier wedstrijden geen punten meer”, zo is Timber realistisch voor de camera van RTL 7. “We gaan er vandaag op een hele slordige manier vanaf.” De verdediger vindt het moeilijk om aan te geven waar het dinsdagavond fout ging in de Johan Cruijff ArenA. “Ik denk dat dat iets is voor morgen”, doelt de Ajacied op de nabespreking met de selectie. Ajax-trainer Alfred Schreuder gaf na afloop van de verloren wedstrijd aan dat het team op dit moment gewoon niet goed genoeg is voor Liverpool en Napoli.

“Ik snap dat hij dat zegt”, reageert Timber pijnlijk. “Vandaag en tegen Liverpool maakten we niet echt kans. Ik denk persoonlijk alleen niet graag op die manier.” Het verschil tussen het Ajax van dit seizoen en dat van vorig seizoen is groot. Timber kan het verschil niet verwoorden. “Dat weet ik niet, dat is lastig. We hebben veel nieuwe spelers en een nieuwe samenstelling. Dat kan ook even wennen zijn.” Van een rustige kleedkamer is, na vier wedstrijden op rij met teleurstellende resultaten, dan ook geen sprake meer, zo geeft de verdediger toe. “Op dit moment is het niet echt meer rustig, nee.”

Simon Zijlemans, die de Oranje-international interviewt, geeft aan dat het misschien tijd is voor iemand in de kleedkamer om met zijn vuist op tafel te slaan. “Wie het weer rustig kan krijgen? Ik denk dat ik daar wel bij kan horen, ja.”, reageert Timber daarop. Humberto Tan noemt Dusan Tadic als mogelijke speler die de selectie weer op scherp kan zetten, maar daar wil Theo Janssen niets van weten. “Tadic moet gewoon even gaan zitten en stil zijn. Ik heb het gevoel dat er een bepaalde irritatie is binnen de selectie. Ze spreken het alleen niet uit. Wat voor irritatie? Het zijn altijd dezelfde spelers die worden gewisseld en sommigen staan standaard in de basis. Ze presteren niet wekelijks, maar blijven toch staan. Dat gaat leven in de groep.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet alleen de trainer, maar ook een shift in de kleedkamer lijkt hoog nodig...

5 oktober 2022 om 12:27

Ik snap het probleem niet.
Net als heel veel mensen in Nederland vind ik dat Schreuder gewoon moet blijven zitten. Sterker nog, bied hem nu al contractverlenging aan!

De enige leider is Tadic en die bakt er zelf ook weinig van.
Men heeft denk ik niet de noten om hem te zeggen hoe slecht hij wel niet bezig is.
A- andere positie dus hoe erg kan je het hem kwalijk nemen
B- aanvoerder
C - mvp jaren lang betrokken bij meer goals dan alle Ajacieden bij elkaar
D - Servisch hahaha

5 oktober 2022 om 00:04

Eens. Dus er zit niets anders op om Schreuder te ontslaan en Tadic Ad Interim te maken, spelende trainer

5 oktober 2022 om 00:10

Laat het spelen maar zitten zou ik je adviseren. Die man zet zichzelf sowieso als eerste op het formulier. Slechter dan Schreuder is bijna onmogelijk dus als trainer wellicht geen slecht idee.

5 oktober 2022 om 00:26

Als hij zichzelf eens op zijn eigen positie neerzet kan het misschien nog wel. We weten het niet, want Schreuder weiger Tadic op links te zetten.

5 oktober 2022 om 08:08



Als je ziet hoet Bergwijn speelt de laatste wedstrijden, dan had Tadic bij mij al lang op links gestaan en Bergwijn op rechts. Daarna, wie niet presteert: op de bank. Nu wordt Tadic helemaal afgebrand maar een goede trainet heeft het principe om een speler in zijn kracht te laten spelen en dan moet Tadic op links.

5 oktober 2022 om 08:12

@vdm1 helemaal mee eens. Dit roepen we hier toch al weken? Tadic op links tegen Go Ahead liet meteen weer wat zien. De tweede helft toen hij weer naar rechts moest was hij meteen onzichtbaar. Waar zet Schreuder hem... Onbegrijpelijk. Zelfde met Blind: als je Blind wil opstellen, dan moet je wel een plan hebben voor het terugverdedigen. Dan kan dus niet Bassey Timber en Alvarez opeens ook overal over het veld vliegen. En dan als laatste die lange ballen: leuk dat je die denkt te moeten spelen als je onder de druk uit wil komen, maar wat doet Kudus dan in de spits? Stel dan Lucca of eventueel Brobbey op als dat je plan is. Of leg de lange ballen achter de verdediging en gok op snelheid van Bergwijn o.i.d. als je zo graag lang wil spelen. Totaal geen plan te ontdekken.

5 oktober 2022 om 00:07

Hahahha inderdaad. Kan me nog ene Noa Lang nog herinneren die weg werd gepest omdat hij Tadic grote mond durfde te geven, we weten hoe dat geëindigd is. Er is werkelijk geen ene speler die Tadic gaat vertellen hoe slecht hij wel niet speelt.

5 oktober 2022 om 00:15

Inderdaad, dat Noa zelfs bij een prima seizoen in de Belgische competitie, niveau KKD, geen club kan vinden omdat niemand zijn vingers aan het jong wilt branden.

5 oktober 2022 om 00:52

Nou die club in de competitie van het niveau KKD heeft anders 9 punten na 3 wedstrijden in de CL. Iets meer bescheidenheid na vanavond zou je als Ajacied wel sieren...

5 oktober 2022 om 01:03

@feye
Scroll ff door...

5 oktober 2022 om 08:41

Belgische competitie niveau KKD? Ja hoor…. 🙄Snap dat je zwaar gefrustreerd bent na deze historische blamage voor Ajax maar probeer wel wat objectief te blijven aub.

5 oktober 2022 om 00:14

Lekkere aanvoerder wel hoor - een oliedomme rode kaart pakken wanneer je ploeg een leider in t veld nodig heeft. Gigantisch door het ijs gezakt vanavond, ik zou m oprecht de aanvoerdersband afnemen en aan pasveer geven ofzo

5 oktober 2022 om 00:18

Gelukkig was Pasveer wel lekker bezig vandaag..

5 oktober 2022 om 07:16

Zonder Pasveer had Ajax met dubbele cijfers verloren.

5 oktober 2022 om 08:50

@master 1: dat lijkt me nou ook weer wat overdreven.. Paar prima reddingen hoor maar ook grove fouten bij o.a. de 3-1 en 4-1, laatstgenoemde geeft ie gewoon zelf de assist zo ongeveer. Nee, Pasveer keepte gisteren zijn zwakste partij van het seizoen hoor.

5 oktober 2022 om 00:24

Eigenlijk is het best goed nieuws dat Tadic er niet bij is volgende week. Ajax fans kunnen eindelijk eens zien hoe het spel van Ajax loopt zonder Tadic.

5 oktober 2022 om 13:13

Als schreuder ballen heeft , en in het belang van Ajax denkt , gaat hij dus als tegen Volendam zijn voorhoede zonder tadic testen . elke normale trainer zou dat doen . Maar heeft hij de ballen om tadic er naast te zetten

5 oktober 2022 om 00:56

Een leider die al een hele periode de slechtste van het team is, is geen leider meer, want die wordt niet serieus genomen. Al helemaal niet als hij met zijn slechte spel niet gewisseld wordt. Denk je dat iemand in het team naar hem luistert aks hij boos wordt in de rust? Ze denken: je bakt er zelf niks van.

Is te hopen dat de boel ontploft. Alles op scherp en aan Schreuder duidelijk maken dat dit niet kan zo.

5 oktober 2022 om 00:20

Mocht Schreuder uiteindelijk vertrekken, wie zie jij als vervanger?

5 oktober 2022 om 00:37

Waar ik bang voor ben: Peter Bosz. Enige trainer in de afgelopen tig jaren die ajax echt goed liet spelen en wellicht binnenkort vrij komt.

5 oktober 2022 om 08:22

Buitenlandse trainer, zie in NL weinig goed opties. Evt. Peter Bosz anders.

5 oktober 2022 om 09:46

Ik las gister een comment hier op Voetbalzone waarin iemand voorstelde om op interim basis met Reiziger verder te gaan en dan na het WK Kasper Hjulmand (huidig bondscoach van Denemarken) aan te stellen. Dat vond ik nog niet eens zo'n slecht idee.

Ja Sneijder en Theo zeiden dat natuurlijk ook gewoon. In de kleedkamer is er echt wel gezeik dat Blind en Tadic altijd 90 minuten spelen (vandaag Tadic dan niet). Doen dit seizoen meer fout dan goed. Maar zo'n schreuder komt zo onzeker over, dat het mij niet verbaast dat hij altijd Tadic en Blind opzoekt in de kleedkamer. Beetje zo'n type coach die de oudgediende opzoekt en daar 'vrienden' mee is (Klaassen is ook 9 van de 10x de eerste invaller). Gewoon een coach die niet boven de groep staat en eigenlijk geen idee heeft wat het vak inhoudt.

5 oktober 2022 om 00:19

Waarbij niet helpt dat iedereen wijndal op de training ziet spelen, maar nog erger iedereen weet dat waar de familie Blind gaat de Telegraaf een scoop heeft…

5 oktober 2022 om 00:34

Ik ben er zelfs van overtuigd dat je alle autoriteit verliest als je de grootste verliespartij ooit in Europa creeert. En ja, als je na 1-2 of 1-3 niet ingrijpt dan ben je verantwoordelijk en creeer je zulks. Als Schreuder nu aan mag blijven neem ik RvC, Van der Sar en Schreuder zelf niet zo heel serieus meer. Dit is een absolute ramp.

Theo Janssen heeft het precies goed hier. Alfred Schreuder krijgt in de kleedkamer natuurlijk bijval van Tadic, omdat die altijd mag spelen.

Er is (waarschijnlijk) niemand die tegen Schreuder zegt: "vriend, jij mag je ook wel eens achter de oren krabben met die opstelling van je."

Dan ga je rechtstreeks tegen Tadic in en die heeft teveel status in de kleedkamer. Hopelijk verandert dat snel en slaat iemand inderdaad met de vuist op tafel, anders kan dit gepruts bij Ajax nog lang duren.

Toch knap dat zo'n jonge knul nog zo rustig kan blijven. Hij was zelf ook alles behalve goed maar ik verwijt het Schreuder, Tadic en Alvarez veel meer. Die laatste was echt de schakel naar deze verschrikkelijke avond. En Schrueder had natuurlijk veel eerder moeten wisselen maar mijns inziens kan die niet meer voor de groep staan. Als je de grootste nederlaag ooit in Europa lijdt, stap je op. En anders moeten ze hem ontslaan maar deze slappe RvC die op alle fronten steeds verkeerd ingrijpt (ziyech blocken en wel 220 miljoen harken), gaat dat heus niet aandurven. Ik ben in ieder geval overtuigd, deze coach gaat dit niet meer recht kunnen zetten.

5 oktober 2022 om 00:05

De RvC heeft wel hun ding gedaan bij Ocampos.. dus dat streept elkaar weg. Denk dat we in januari wel terugkomen bij die Griek van Benfica, al blijft Pasveer een prima keeper. Maar dit is gewoon geen team. 11 bv’tjes.

5 oktober 2022 om 00:12

Ocampos was niet gekomen als Ziyech was gekomen dus RvC heeft echt bagger werk verricht.

5 oktober 2022 om 00:34

Eens, maar ik snap ook wel gezien de financiële situatie dat we niet zomaar 40 miljoen uitgeven. Dat was teveel van het goede geweest.

Ze hebben tot op heden wel gelijk gehad die definitieve transfer Ocampos tegen te houden.

5 oktober 2022 om 00:36

Naast dat ik ergens heb gelezen dat Ziyech maar 20 miljoen hoefde te kosten, is het totaal onverantwoord om een speler waar je 100 miljoen euro aan verdiend niet fatsoenlijk opvangt. Dus dan moet je juist wel de helft minimaal kunnen herinvesteren in een speler die het allang heeft laten zien bij Ajax.

5 oktober 2022 om 07:00

Ziyech was gewoon veel te duur. Ajax heeft te lang gekeken naar oud spelers, i.p.v.eens goed te scouten.

5 oktober 2022 om 00:08

Ik mis Blind in je lijstje met verwijtbaren ... Die was echt heel slecht...

5 oktober 2022 om 00:21

Ja, Blind is altijd slecht als Ajax niet in z'n spel komt. Ik denk alleen niet dat Blind de bepalende factor is, maar prima dat jij dat wel vindt. Ga de eerste 20minuutjes kijken en dan wint Blind vrijwel alles van Lozano en gaf hij wat passjes tot kansen. Sinds de 1-1/1-2 was dat wel klaar ja.

5 oktober 2022 om 00:28

In de eerste 6 minuten gaat Blind 2 keer flink in de fout. Uit eerste fout komt al meteen de eerste grote kans uit voor Napoli die net naast gaat, maar voor het zelfde geld binnen valt. Ook fouten die niet afgestraft worden, zijn fouten.

Verder brengt Blind continu de verdediging in de problemen omdat hij zo diep staat en ontstaat er enorm veel ruimte in de linker zone waar Napoli vrolijk van profiteeerde. Je kan het natuurlijk ook een tactische fout noemen van Schreuder om Blind op die manier te laten spelen, waarbij je weet dat je enorm kwetsbaar bent.

5 oktober 2022 om 00:31

Als je het niet erg vindt ga ik die momenten niet meer terug zoeken. Ik geef je gelijk en ga slapen want vanaf nu kan het alleen maar beter worden haha.

5 oktober 2022 om 07:23

Ben het met je eens myvision, ik vind ook het nu afgeven op alleen Blind en Tadic gewoon triest. Tadic was vandaag weer slecht, dat is zeker weer. Maar vandaag zak je als elftal door het ijs.Timber stond vaak uit positie. Bassey die vaak probeert op te bouwen, wat hij totaal niet kan! Pasveer die met lange ballen komt op Kudus, alsof die verwacht dat Kudus het even wint van die Italiaan..... Zo kunnen we over iedereen wat schrijven, en zak je naar mijn mening als team Waar en zwaar door het ijs.

Scheuder lijkt een tactisch plan te hebben wat niet werkt of wat niet begrepen wordt.
Wat ik van Scheuder sowieso raar vind,

waarom laat je Bassey opbouwen? Dat kan die gewoon weg niet, hou daar mee op.
Tadic op rechts gewoon niet doen, daar maak je Tadic kapot mee, dat zie je als trainer toch ook? Bergwijn naar rechts kan ook en Tadic zo nu en dan bankie is ook niet erg, is 33.

Als je ziet dat je ploeg constant de lange bal speelt, waarom breng je dan Lucca niet? Lucca is boomlang en kan die bal opvangen, dat kun je van Kudus niet verwachten.

Als er bij Ajax een trainer staat die tactisch sterk is, komen heel veel spelers echt beter tot hun recht. Ik heb het gevoel dat Scheuder het gewoon niet weet en dat het aantrekken van Scheuder niet slim was.

5 oktober 2022 om 07:47

Afgeven op Blind triest die wederom aan de basis staat van puntverlies omdat hij het simpelweg niet meer kan belopen? Dit is niet de eerste keer hè dat hij lucht staat te dekken op cruciale momenten?

5 oktober 2022 om 08:09

Arends, ik geef niet af op Blind. Myvision verdedigt de laatste weken Blind fanatiek en dat is prima. Ik ben het daar niet mee eens en ook dat is prima. Dat geeft voer voor discussie.

Omdat Myvision een aantal spelers specifiek benoemt, noem ik ook Blind die m.i. ook aan de basis stond van een dramatische avond. En ik ben het helemaal met een andere observaties van jou eens, want de anders zo solide Timber was matig. Bassey is zeer onzeker aan de bal.

Mij opmerking is dus een aanvulling op het lijstje van Myvision. Niet mijn bedoeling om hem specifiek er uit te pikken. Sterker: ik geef hem een reddingsboei in de vorm van een tacttiek waarin Blind gewoonweg op dit niveau niet kan floreren.

5 oktober 2022 om 08:13

Blind kan alkleen zo spelen bij een 5-3-2

5 oktober 2022 om 08:17

Dat is precies wat ik bedoel en zelfs dan heb ik nog mijn twijfels.

5 oktober 2022 om 10:00

@arends: Weet je wat het is? Ik verwacht echt niet van Tadic dat hij elke wedstrijd de pannen van het dak speelt. Dat kun je van geen enkele speler verwachten. Maar bij Tadic is het nu al een tijdje niet goed, dus dat er kritiek op hem komt is logisch. En zeker in zo'n wedstijd als gisteren. Als hij dan niet goed speelt, prima, maar er was ook niks van zijn leiderschapskwaliteiten te merken. Zijn bijdrage was gisteren beperkt tot een gele kaart en een tweede gele kaart die daarom rood werd. Dat is ronduit onacceptabel.

5 oktober 2022 om 00:11

En MyVision, jij kan ook stoppen met je stokpaardje dat iedere Ajacied een voorsprong heeft door de CL ervaring. De spelers waar die discussies over gaan, zoals Rensch en Blind hebben duidelijk het niveau niet (meer). Zelfs jij kan nu toch niet meer met droge ogen beweren dat Blind geen zwak punt in de verdediging. En je overtuiging dat Pasveer sowieso de nummer 1 is op het wk lijkt me ook wat te ruig. Het niveau gaat omhoog en hij keept als opa Stekelenburg op het EK die toen ook de basis in werd geschreven.

5 oktober 2022 om 00:20

Okay Fr10frdam. Doodvermoeiend om steeds uit te leggen dat ik Blind niet wil hebben vanwege zijn verdedigende maar vanwege zijn aanvallende kwaliteiten. Maar als Ajax niet meer onder de druk vandaan kan voetballen, dan ga je weinig meer aan Blind hebben inderdaad. Dus de RvC heeft gefaald omdat ze geen aartinez hebben kunnen terughalen om Blind z'n zwaktes te coveren. En Schreuder krijgt Ajax gewoon niet aan de praat en is ook nog eens veel te eigenwijs door niet nieuwe impulsen te brengen als je naar zo'n ongeluk in slowmotion zit te kijken. Dat had gekund inderdaad door Blind te wisselen, maar hij kon er nog 10 wisselen en ik vind dat Alvarez de spil was in dit falen. Die was zo ongekend slecht. Pasveer was niet zo goed nee, maar die had 1 bal meer kunnen houden gok ik zo. Verder vind ik het van weinig empathie en relativerend vermogen getuigen om je gelijk te halen op de grootste nederlaag ooit van Ajax in Europa. Dat heeft te maken met iets meer factoren dan een Blind of Pasveer alleen heb ik niet heel veel zin meer om dat aan jullie aasgieren uit te gaan leggen haha!

5 oktober 2022 om 04:41

Empathie hahaha. Hier?

Ja… ik vind Schreuder een laffe indruk maken met opmerkingen als “ze zijn een maatje te groot voor ons” en dergelijke, tuurlijk kan je verliezen van Liverpool en Napoli, maar de manier waar op is werkelijk schrijnend… totaal geen zelfreflectie ook en hij kan niet eens inhoudelijk reageren op een naar mijn idee meer dan terechte vraag over het wisselen. Ik heb lange tijd niks over de beste man gezegd omdat ik vind dat hij tijd verdient. Maar hoe hij zich nu presenteert na zulke wanvertoningen vind ik wel slecht verteerbaar. Er mogen wat mij betreft langzamerhand wel conclusies getrokken worden. En misschien hoort een vertrek van Schreuder daar wel bij, maar zo lang hij er zit zullen we het moeten accepteren en hopen dat hij het ook inziet. Striemende fluitconcerten en dergelijke kan ik dan ook wel van balen, ondanks dat het nog zo slecht is hoor je er achter te staan.

5 oktober 2022 om 00:10

Dat is onacceptabel voor een coach van Ajax. Je speelt tegen Liverpool waar Brighton gewoon een punt pakt, en Napoli wat ook gewoon gelijk heeft gespeeld tegen Lecce en Fiorentina. Als je ziet datBrugge vandaag wint van Atletico, dan schaam je je toch kapot voor de uitspraken van Schreuder. Alleen al op basis van deze uitspraken moet hij worden ontslagen.

5 oktober 2022 om 10:30

Elk team op aarde verspeelt wel eens punten tegen een minder team. Napoli en Liverpool zijn een maatje te groot voor Ajax. Maar de manier waarop Ajax eraf is gegaan laat eerder zien dat ze 4 maten te groot zijn dan 1. En dat is absoluut onacceptabel

Ik sta nu nog te koken van woede in de trein. Het was lachwekkend! We hebben lange ballen gegeven. Tadic, Kudus en Bergwijn hebben geloof ik samen twee kopduels gewonnen. Breng dan verdomme een Lucca na rust zodat als je de lange bal speelt, je nog een aanspeelpunt hebt.

Bij iedere uittrap stond Blind op de middenlijn. Dus waneer je tijdens de opbouw de bal verloor, lag de links kant van ons helemaal open. Keer op keer maakte Napoli daar gebruik van.

Dit kan niet bij een club als Ajax, zo'n tactisch onbenullig plan. En erger nog: het totaal gebrek aan ingrijpen. Je mag best een keer een tactisch plan hebben wat niet werkt: maar grijp dan verdomme in wanneer je ziet dat het niet werkt. Vandaag heeft Schreuder zich mijn inziens ongeschikt verklaart voor zijn rol. Pas na de 1-5 begon hij te wisselen, onvergeeflijk.

En dan breng je weer je standaard twee wissels, Brobbey en Klaassen. Haal dan eerder Tadic of Blind er eens uit. Nee, hij brengt verdomme zelfs nog Baas op rechtsachter. Ben je dan helemaal bezopen? Je brengt Baas ipv Blind. Of brengt Regeer als rechtsachter.

Vandaag was de uitgelezen kans op na 50 minuten in een kansloze wedstrijden Conceincao of Lucca maar speeltijd te geven. Slechter kon het toch niet meer. Maar nee, waarom zou je ook. Als je dat soort spelers niet eens 40 minuten mee laat doen, vinden ze ook geen ritme en heb je er geen drol aan.

Dan nog verdedigend. Bergwijn ging bijvoorbeeld nooit met zijn man mee. Daardoor moest Alvarez naar de zijkant uitzakken. Laat Alvarez nou net naast Bassey iemand zijn die een kopduel kan winnen in het midden, waardoor we twee goals tegen kregen. Maar nee, Bergwijn moest ten koste van alles voorin blijven? En dan Bassey steeds achterin inspelen zonder afspeelmogelijkheden. Die jongen is al niet de sterkste aan de bal, maar als je hem in die situaties blijft brengen gaat het niks worden.

Complete terechte vernedering, had nog erger gekund zelf. En Ajax moet zijn conclusies trekken: SCHREUDER OPGEROT!

5 oktober 2022 om 00:09

Helemaal eens wat betreft dat lange bal verhaal. Sjongejonge wat een avond zeg….

Laat het maar ff ontploffen. Ook fijn dat je zaterdagmiddag naar Volendam moet zeg. Daar gaan ze al helemaal geen extra stapje lopen. Het vroege WK werkt in ons nadeel, laat ze maar allemaal thuis.

5 oktober 2022 om 00:21

Zul je net zien dat ze nu mer 8-0 winnen van Volendam.

5 oktober 2022 om 00:26

Geen idee of het echt een nadeel is. De enige relevante vraag is wie de opvolger van Schreuder gaat worden en op welke termijn. De rest is even bijzaak.

Je kan aan alles zien dat een aantal spelers helemaal niks met deze nieuwe trainer hebben. Je zag ook hoe beide spelers reageerde over “liverpool en Napoli zijn gewoon een maatje te groot” uitspraak van Schreuder. Dat is een verliezers mentaliteit die niet (meer) bij Ajax past.

Lijkt me logisch wanneer spelers altijd spelen ongeacht prestaties, zo krijg je nooit een eerlijk vorm van concurrentie binnen de selectie. Zag je ook aan het eind bij Ten Hag dat het gewoon op begint te raken. De trainer moet er sowieso uit maar de vervanger moet wel een vooruitgang zijn.

Natuurlijk is het onrustig in de kleedkamer. Tadic mag slechter dan slecht spelen maar speelt altijd 90 minuten. Blind is een nog groter drama, want die is altijd persoonlijk verantwoordelijk voor minimaal 1 of 2 tegengoals. Zo ook vanavond de 1-1 en de 1-3 van hem.

Ik zou binnen de selectie eisen dat Schreuder weg gaat, Blind stopt met voetballen Tadic mag banken tot die vorm vindt of ook stoppen.

Tevens is er waardeloos ingekocht. Dus ook nadat Overmars weg is mag er kritisch gekeken worden naar de aankopen. Er is er niet 1 die positief opvalt. Bergwijn met momenten. En dat is het wel.

100 miljoen uitgeven aan spelers die weinig tot niets toevoegen. Het lijkt Gullit wel die Feyenoord nagenoeg eigenhandig om zeep heeft geholpen.

Hoop dat ze ingrijpen bij Ajax voordat dit gebeurt anders sta je weer bij af. Maar een grote schoonmaak en door selecteren. Ook moet er nog steeds een keeper komen en een goede centrale verdediger, 2 backs, een middenvelder, vleugel en spits.

Brobbey is ook gewoon geheel weggegooid geld. Hadden ze nooit moeten doen. Knettergek zijn ze geweest!

Maar is het niet zeer slecht dat je amper snelheid hebt binnen de ploeg?
Bergwijn is meer fysiek dan explosief en op dit niveau valt hij fysiek reuze mee.

Als je de bewegelijkheid bij Napoli zag. Wat een verschil. Maar bij Ajax heeft er nagenoeg niemand echt een individuele actie in huis waardoor je zo afhankelijk bent van het positiespel die er op dit moment zeer slecht uitziet. Dan ben je aanvallend gewoon kansloos.

Ik lees overigens weinig over Anguissa. Wat was hij goed zeg. In zn 1tje de baas over het gehele middenveld. Zo een speler is toch een klasse of 3 al beter dan iedere Ajax speler?

5 oktober 2022 om 00:32

Anguissa speelt al een tijdje goed bij ons, erg moderne middenvelder - alleen een beetje lui soms. Taylor vond ik bij jullie sterk starten vandaag, maar werd gewisseld.

Ik voel een frustratie bij deze jongen die ik ook bij Bergwijn zag. Dat gaat verder dan deze dikke nederlaag.

Over frustratie gesproken. Ik weet niet wat er trager is: Daley Blind of deze app.

5 oktober 2022 om 00:19

Deze app. Gaat echt nergens over. Inloggen, reacties openen, meer reacties laden... Dat mijn telefoon niet ergens langs de snelweg ligt begrijp ik nog niet... Verder moet het probleem binnen Ajax ook dieper zitten dan deze nederlaag. Zo'n nederlaag komt namelijk niet uit de lucht vallen...

Dat is goed nieuws, als de selectie namelijk morgen nog het vertrouwen in deze waardeloze trainer gaat opzeggen dan kunnen we dit afschuwelijke hoofdstuk afsluiten.

Dat er binnen de selectie ook verbetering moet plaats vinden is evident. Maar zo naïef spelen kan niet. 1-6 verliezen moet gevolgen hebben, dit kun je niet maken naar je achterban toe.

5 oktober 2022 om 00:20

Het was niet eens naïef....

5 oktober 2022 om 00:31

Vond je? Als je iets doet wat niet werkt en waarmee je defensief heel kwetsbaar bent … en je besluit te volharden daarin. Is dat dan niet naïef?

Ik hoor een trainer die niet in restverdediging en die oprecht praat alsof het een geflatteerde nederlaag is.

Ik ben zo ontzettend klaar met hem, hij moet het veld ruimen. Ik wil morgen een pushbericht ontvangen met zijn ontslag, geen enkele vorm van genade of uitstel.

Nou Timber, na een wedstrijd als vandaag lijkt het me niet dat jij met de vuist op tafel moet slaan.

Onlangs werd gesteld dat hij veel beter is dan De Vrij. Nou vanavond heeft De Vrij met z'n teamgenoten de 0 gehouden en Timber (3e goal is iig zijn fout) en co kregen er 6 om de oren.

Vanavond ook duidelijk als een bal niet recht op hem afkomt, Pasveer maar een matige keeper is.

De ervaren wisselspelers moeten met de vuist op tafel slaan, tezamen met de standaard gewisselden. Dan kan het gesprek op gang komen. Maar ik heb het idee dat Tadic (gesteund door Blind en Bergwijn), net als Cruijff vroeger, alles bepaald en de trainer maar een marionet is. Anders heb ik er geen verklaring voor.

Ten Hag wisselden Tadic ook nooit en Blind startte ook altijd bij Ten Hag. En ja, onder Ten Hag had Tadic ook een hele slechte periode. Nu zie je Ten Hag ineens Maguire en Ronaldo op de bank houden.

5 oktober 2022 om 00:21

Bergwijn is echt totaal niet zoals Tadic en Blind.

5 oktober 2022 om 00:28

Nou Bergwijn, basisspeler bij Oranje, die Spurs al na een paar jaar voor een recordtransfer verlaat voor de club waar hij zijn jeugdopleiding heeft genoten en een salaris heeft van +/- 5 miljoen. Die heeft echt wel een hele grote status binnen de selectie. Zal niet veel onder doen voor Blind, die beiden weer net onder de status van Tadic zitten.

5 oktober 2022 om 00:25

Doodvermoeiend trouwens die Feyenoorders die op basis van deze pot zitten te azen op alle Ajaxinternationals. De Vrij heeft sinds 2 jaar ofzo weer eens een fatsoenlijke partij gespeeld, nou gefeliciteerd!

5 oktober 2022 om 00:40

Ik wist niet dat ik las had van DIS. En daarbij de pot verwijt de ketel ........

De Vrij had alleen dit seizoen een lastige start, maar heeft in Oranje altijd geleverd zoals Van Gaal dat zo mooi omschrijft bij zijn keuzes.

En vanavond heb je kunnen zien dat Pasveer gewoon een goede keeper op leeftijd is, maar ook niet meer dan dat.

Ik snap dat het niet leuk is na zo'n afgang en schandelijke vertoning. Maar jullie halen er altijd CL bij als reden waarom Ajacieden geselecteerd moeten worden. En terecht, als je op CL niveau presteert, dan zou je ook goed genoeg voor Oranje moeten zijn. Maar dan is het tegenovergestelde ook terecht. Als je op CL niveau niks te zoeken hebt, dan hoor je ook niet in Oranje thuis.

5 oktober 2022 om 00:42

Dat meen je niet, toch? De Vrij is een paar weken in matig tot slechte vorm maar de afgelopen seizoenen was hij fantastisch. Dit lijkt me meer frustratie dan ratio. Niet gek overigens, na zo'n pot.

5 oktober 2022 om 00:49

Op basis van deze pot verdient niemand van Ajax een uitselectie in Oranje. Dus van mij mogen we weer apathisch De Vrij er in zetten hoor.

5 oktober 2022 om 01:19

Ach myvision, het zal mij een worst wezen wie van Gaal selecteert en opstelt. Maar het was wel even een ideale kans om irritant te reageren obv 1 wedstrijd, daar oa jij regelmatig op een zelfde irritante wijze reageert als het om Bijlow gaat of als Feyenoord de scheids mee heeft gehad of onterecht tegen. Het mooie is, dat je nog reageert ook.

Denk niet dat het nut heeft, maar wie weet.

5 oktober 2022 om 07:04

Precies, Malacia werd zondag ook aangepakt door alles en iedereen en Blind zou beter zijn.

Timber moet niet nu ook al gaan denken dat hij een leider is. Krijgt maniertjes. Ongepast. Vandaag ongenadig door de mand gevallen. Wie niet, maar klaar met de hype. Kan niet koppen en was te vaak luchtaan het dekken. En Bassie die kan terug. Wat een domme aankoop.

Het probleem is dat een voetballende verdediger is verkocht voor een verdediger die niet kan voetballen (Martinez-Bassey) de beste rechtsback die Ajax sinds van der Wiel heeft gehad weg is gegaan voor een speler die bij Jong Ajax hoort (Mazraoui-Rensch) en dat de aanvoerder en beste speler van de afgelopen jaren nu op de verkeerde positie speelt omdat de verkeerde vervanger is gehaald voor een van de grootste smaakmakers van Europa (Tadic-Ocampos-Antony).

5 oktober 2022 om 08:55

Daarbij wordt de aanvoerder mede gezien zijn leeftijd ook minder ! Dat was vorig jaar al te zien. Toen nog wel belangrijk met assists maar het voetbal is dit hele jaar al minder !

5 oktober 2022 om 09:51

Ik heb vorig seizoen al heel vaak gezegd dat als je nog wat uit Tadic wil halen je hem in een centralere rol moet gaan spelen. Men vergeet dat Tadic in zijn debuutjaar als spits 28 goals maakte in de Eredivisie.

Timber maakte wederom een zwakke indruk in de cl. In de lucht word hij veel te makkelijk gepakt

5 oktober 2022 om 08:56

De discussie over zijn lengte zal opnieuw aandacht krijgen. Komt koppend echt heel veel tekort.

Een collectieve wanprestatie. Maar alles word nu wel heel erg veel naar beneden gepraat en hetzelfde gebeurt andersom als ze winnen. Dus waarheid ligt ergens in het midden denk ik. Dit is een groep die sowieso al lastig is zelfs met een Liverpool uit vorm. Napoli is wel erg goed nu; jammer dat die altijd na de winterstop wegvallen. Die houden het nooit een seizoen lang vol.
Maar ze kunnen best thuis van Liverpool winnen hoor, dat sprankelt echt niet.
Wat ik echt onbegrijpelijk vond dat hij geen drie man wisselde in de rust… we vonden het niet nodig… nou wanneer dan wel?? Je zag aan alles dat er een schokeffect nodig was, dus je had nu de kans om Tadic en Blind er van af te halen. Nu werd het gelijk 4-1. Toen was het over en sluiten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren