Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schreuder heeft opmerkelijke uitleg voor eerste wissel bij 1-4 en in minuut 72

Laatste update:

Alfred Schreuder heeft een verklaring voor de keuze om zijn eerste wissel pas in de 72ste minuut door te voeren. Ondanks de 1-4 achterstand besloot de keuzeheer om pas twintig minuten voor het eindsignaal in te grijpen door Steven Berghuis en Kenneth Taylor naar de kant te halen voor respectievelijk Brian Brobbey en Davy Klaassen. De trainer van Ajax wordt na de 1-6 nederlaag tegen Napoli direct geconfronteerd met het besluit.

“Waarom ik niet eerder gewisseld heb in deze wedstrijd? Nou, als ik dat nodig had gevonden, dan had ik dat gedaan. En dat is aan mij”, vertelt Schreuder voor de camera van RTL7. “We begonnen nog prima en we kwamen met 1-0 voor, maar je zag wel dat ze gevaarlijk waren. De momenten dat we drukzetten over links was het prima, maar we hebben wel in de rust aangegeven dat het beter moest. Op sommige momenten ging het namelijk ook niet goed.”

“Ik heb vóór de wedstrijd wel gezegd dat we moedig aan de bal moesten zijn, maar dat waren we niet. We waren niet goed aan de bal, dus dan kom je in de problemen. De 1-3 voor rust was een mentale tik en vervolgens was de 1-4 direct na de pauze typerend voor de avond. 1-6 lijkt misschien geflatteerd, maar ik vond wel dat Napoli echt beter was. Wij hadden gewoon een hele slechte dag en zij een hele goede dag. Het verschil was té groot.”

"Als je naar Napoli en Liverpool kijkt zie je dat het gewoon een maatje te groot is voor ons, maar dat geldt voor die andere twee niet", vervolgt Schreuder. "We hebben veel goede spelers, maar als team zijn we op dit moment niet goed genoeg. Ik kan wel zeggen wat er allemaal verkocht is, maar daar gaat het nu niet om. Je moet lef hebben aan de bal en de technische vaardigheden tonen. We verspeelden ballen die we niet hoefden te verspelen. Dat is kwalijk”, aldus Schreuder, die erkent dat overwinteren in de Champions League 'steeds moeilijker wordt'.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat het filosoferen over de nieuwe trainer van Ajax maar beginnen. Ik zou voorlopig gaan voor Reiziger om na het WK de bondscoach van Denemarken te polsen. Wie is jullie favoriet?

4 oktober 2022 om 23:46

Reiziger is een nietszeggende assistent. Niet weer dezelfde fout maken, maar voor een ervaren trainer gaan die zich al in de top heeft bewezen.

4 oktober 2022 om 23:49

Klopt, maar als je in mijn geval voor een bondscoach gaat die nog een WK gaat spelen, is het niet heel logisch om een andere coach aan te stellen. Dan liever even de assistent als overbrugging. Maar wie zie jij als droomoptie? Wie is die ervaren trainer die zich heeft bewezen in de top?

4 oktober 2022 om 23:50

Reiziger heeft het als hoofdcoach van Jong Ajax gewoon prima gedaan. Ik zie ook liever dat we uit de Champions League vliegen doordat er een gok genomen wordt met een jonge trainer die niet goed uitpakt, dan dat we eruit gaan omdat Professor Dokter Schreuder eigenwijs is.

Daarbij noemt tottigalactico toch ook Kasper Hjulmand als opvolger? Reiziger tot aan het WK zodat je in ieder geval van Schreuder af bent, en dan daarna door met die Deense gast.

4 oktober 2022 om 23:52

Wat een lul die schreuder. Als ik dacht dat het nodig was had ik wel eerder gewisseld. Dat is toch geen antwoord?! Wat dacht jij dan? Dat die spelers in minuut 60 de wedstrijd nog gingen kantelen? Drama.

4 oktober 2022 om 23:56

Niet op dit moment, maar ik neem aan dat de mensen die daar voor zijn ingehuurd wel met iemand op de proppen kunnen komen. Al kom je dan weer bij onze drie Stooges (sar, H2) terecht, en dan heb ik het over probleem nummer 2. Of andersom. Dus moet eerst de RVC maar weer eens ingrijpen.

5 oktober 2022 om 00:44

Hahaha gaan we het nu over reiziger hebben ga alsjeblieft een andere zondebok zoeken. Schreuder is gewoon de hoofdtrainer die het uiteindelijk neerzet en de spelers op het veld moeten het gewoon doen. Ajax had gewoon een slechte dag kan gebeuren

5 oktober 2022 om 02:23

Laatste kunstje van Louis?
Het is vreselijk... Zie even geen geschikte vervanger. Misschien omdat ik nog zwart voor m'n ogen zie.

5 oktober 2022 om 04:51

Seizoen uitzingen en Slot kapen voor erna.

5 oktober 2022 om 06:12

@Golden: Ik denk niet dat Slot dat wil. Dat is denk ik wel de beste trainer van de Eredivisie. Toch raak ik ook steeds meer onder de indruk van Pascal Jansen

5 oktober 2022 om 06:51

Ik lees overal ervaren trainer. Waarom lees ik dan nergens de naam Koeman?!

5 oktober 2022 om 07:33

Ik denk omdat Koeman na het WK bij Oranje aan de slag gaat. Die kan het niet maken om opnieuw gelijk weer weg te gaan.

5 oktober 2022 om 07:53

Emery

5 oktober 2022 om 07:54

@rofaldo, we lezen geen Koeman omdat Koeman een waardeloze trainer is die overal is mislukt. Ga nou eens voor een echte internationale toptrainer in plaats van die treurige Nederlandse flutpool van falende trainers?

5 oktober 2022 om 07:55

@airbags, dan kun je net zo goed Schreuder laten staan, dat was ook een gok met een onervaren trainer. Je moet gewoon een internationale topper voor de groep zetten die ook moeilijke keuzes durft te maken. Reiziger mag ervaring opdoen bij een andere Eredivisieclub.

5 oktober 2022 om 09:25

Hij vond het niet nodig😂😂😂

4 oktober 2022 om 23:47

Ik hoop dat Ajax in zee gaat met Frank de Boer!

5 oktober 2022 om 00:06

Dan wil je dus dat Ajax de komende 4 jaar ook kampioen wordt...

5 oktober 2022 om 00:10

Onder De Boer hadden we dit zeker niet gewonnen, maar was het ook geen 1-6 geweest.

5 oktober 2022 om 00:11

Dan gaat frank 532 spelen

5 oktober 2022 om 00:36

Dat zou vandaag wel gewenst geweest zijn na de 1-3 of desnoods de 1-4. Je staat voor schut in heel Europa op deze manier.

5 oktober 2022 om 04:52

De wereld. Ook in Brazilie waar ik ben bv. Ik hoorde al van, Antony is weg en nu krijgen ze dit haha....

5 oktober 2022 om 14:07

En Schreuder als assistent. Betonnen muren bouwen;-))

4 oktober 2022 om 23:47

Uit een paniekreactie zie ik Ajax met een miljoenenbod zich melden in Alkmaar voor Pascal Jansen. Het is paniek in Amsterdam en daar moet snel rust gaan komen.

4 oktober 2022 om 23:49

Ik denk dat, als ze iemand gaan proberen, bosz gaan proberen. Al hoop ik het niet.

4 oktober 2022 om 23:50

Liever Slot. Geef die man 4 miljoen per jaar.

4 oktober 2022 om 23:52

En waarom zou slot komen?

4 oktober 2022 om 23:52

Zou ik geen slechte vinden. Maar iemand moet de ballen hebben Schreuder te ontslaan eerst. Daarna zou ik het seizoen eerder afronden met Reiziger. Ajax ligt uit de CL maar EL speel je, wrs, nog wel en de titel kan ook nog op basis van spelerskwaliteit. Dan kun je nadenken over een nieuwe trainer.

4 oktober 2022 om 23:56

@eibert

Omdat Ajax een grotere club is en je daar om de prijzen mee speelt en CL kan spelen.

En Ajax betaald meer denk ik zo

4 oktober 2022 om 23:58

Slot heeft zn contract net verlengd. Feyenoord laat hem echt niet gaan hoor. Overal een bak geld tegenaan gooien is niet altijd de oplossing

5 oktober 2022 om 00:15

Naast dat Slot niet komt, zegt een contract verlenging van een coach helemaal niets.

5 oktober 2022 om 00:31

Je vraagt waarom Slot zou komen, dan wordt er antwoord gegeven en zeg je dat Feyenoord hem niet laat gaan? Slot hoeft absoluut niet te komen. Bosz heeft het zwaar in Frankrijk, Schreuder is niet meer welkom bij Ajax.

5 oktober 2022 om 00:45

Ajax moet gewoon overmars terug halen

5 oktober 2022 om 00:59

Pascal Jansen? Dan kunnen ze beter doorgaan met Schreuder.

5 oktober 2022 om 07:35

Ja dat is een logisch gevolg toch? Slot komt niet want feyenoord laat hem niet gaan. Dus geen slot.
En hoezo zou een contract voor een coach niks zeggen? Gewoon een arbeidscontract voor bepaalde tijd. Kun je alleen met wederzijds goedvinden beëindigen

5 oktober 2022 om 08:04

Arbeidscontract zonder concurrentiebeding. Als een coach wil, gaat hij. En niet gemotiveerde coach heeft niemand wat aan. Maar nogmaals, Slot gaat niet.

4 oktober 2022 om 23:50

Arne Slot is de ideale keuze, maar die zal niet komen. Bosz vliegt er snel uit in Lyon, dus ik ben er bang voor.

4 oktober 2022 om 23:50

Hjulmand topkandidaat ja. Ik heb ook een zwak voor Bielsa trouwens. Maar het wordt weer een Nederlander, het liefst een kaal. Wellicht kunnen de kale mensen solliciteren nu.

4 oktober 2022 om 23:52

Kan kalend ook, of is dat niet goed genoeg? Anders bied ik me graag aan, slechter dan Schreuder kan toch niet.

5 oktober 2022 om 00:00

Kale als hoofdcoach en Kokkie als assistent???

5 oktober 2022 om 00:05

Zijn wel 2 mannen die precies zeggen wat 99% van de supporters denkt, en echte Amsterdammers

5 oktober 2022 om 00:07

Kale is een fan van Klaassen. Die geeft hem meteen een 5 jarig contract. Doe maar niet. Dan nog liever Kokkie op 10.

5 oktober 2022 om 07:16

Helemaal met je eens, Bielsa of Hjulmand.

5 oktober 2022 om 07:28

@HakimZiyach
Die wordt het. Let maar op. Daar is direct een telefoontje naar tot gegaan of hij na het WK Ajax verder wil helpen. En reiziger om het af te maken tot het WK is een verre van slechte optie. Doet echt geen gekke dingen en doet niet moeilijk als hij weer een stapje terug moet doen. Schreuder kan in iedergeval niet meer. Zeker niet na zijn interview was alles een maatje te groot is. Je zag het aan Bergwijn en Timber, die krijgen een dergelijke zin niet hun strot uit. Ten Hag snapte op dondersgoed dat je dat niet kon zeggen. Schreuder roept het zonder blikken of blozen binnen 3 maanden.

5 oktober 2022 om 08:00

In het bejaardenhuis zitten veel kale mannetjes. Kies maar uit: ze doen het gegarandeerd niet slechter dan Schreuder.

4 oktober 2022 om 23:53

Die coach van Denemarken lijkt mij een mooie optie. Tot die tijd kan je Dirk Kuijt aanstellen, die heeft nog steeds meer kwaliteit dan Schreuder. Als je coach na een eerste helft waar je “u” tegen zegt aangeeft “als ik het nodig had gevonden om te wisselen, dan had ik het gedaan”. Ik hoor dit als “ging toch goed”

4 oktober 2022 om 23:56

Kuyt? Hoeveel heb jij op vanavond?

5 oktober 2022 om 00:16

Dat was maar een grapje he!

5 oktober 2022 om 00:02

Ik zou nog even 2 weken wachten, dan kan Erik weer terugkeren als hoofdtrainer nadat hij is ontslagen bij United.

Even zonder dollen, vond het al hele vreemde transfers en dat werd me toen niet in dank afgenomen. Bergwijn halen voor 30 miljoen terwijl hij alleen als linksbuiten kan spelen en je daar je aanvoerder hebt staan.

Bassey voor 25(!!) halen terwijl hij totaal geen Ajax speler is. Fysiek wel sterk, maar aan de bal veel te matig.

Dat we Antony gingen missen was wel duidelijk, één van de beste spelers die ik de afgelopen 20 jaar heb gezien bij Ajax. Maar dat er zo slecht op wordt geanticipeerd vond ik al merkwaardig.

Voorafgaand aan het seizoen was dit mijn verwachting:

Goede vervanger voor Onana halen. Pasveer is goed maar dat is niet wat je als topclub moet nastreven.

Rench heeft geen concurrentie en is ondanks een redelijk seizoen toch minder in aanvallend opzicht dan Mazraoui.

Timber onbetwiste basisspeler met daarnaast Blind. Kennen elkaar goed en zijn voetballend van essentieel belang voor het spel dat Ajax wil spelen.

Op linksback had ik persoonlijk Wijndal het vertrouwen gegeven. Ook een echte Ajax speler en vind ik in potentie een zeer goede back.

Middenveld met Edson op de 6, heel veel geld uitgeven aan een goede 8 en de 10 laten uitvechten.

Linksvoor Tadic, heel veel geld uitgeven voor een goede buitenlandse spits en rechts een vergelijkbare type als Antony.



Tadic linksvoor,

5 oktober 2022 om 00:12

Blind naast Timber, jij wilt diegene die het meeste in de fout gaat verdedigend centraal zetten?. Gelukkig ben jij ook geen coach zeg. Bassey kan misschien niet als de beste opbouwen, maar verdedigen en met ruimte in zijn rug spelen kan hij wel. Door hem is de score niet hoger opgelopen. De enige verdediger die zijn taak wel goed probeerde uit te voeren. Laat verdedigen nou de primaire taak zijn van een verdediger. Een middenvelder als Taylor of Berghuis zou de taak moeten krijgen om terug te zakken om vanuit daar de opbouw te verzorgen en basdey. Net als wat Ten Hag, Frenkie en Gravenbergh liet doen. Blind naast Timber, dat je dat nog durft te zeggen na afgelopen wedstrijden

5 oktober 2022 om 00:36

Bassay is echt de hele wedstrijd voorbij gelopen als een pion. Dus dat hij kan verdedigen heb ik niet gezien

5 oktober 2022 om 06:26

Ja gek hè? Bassey moest elke keer de rotzooi van Blind opruimen en soms die van Timber er bij. Die moest rennen om spelers bij te houden waar iemand anders op moest letten.

5 oktober 2022 om 08:36

XII gelukkig ben JIJ geen coach. Die Bassey kan er echt geen ene hout van. Staat constant verkeerd opgesteld. Inderdaad Blind in het centrum naast Timber en Wijndal op linksback

5 oktober 2022 om 09:08

Je bedoelt net als vs psv ? Blind in het centrum ? Blind op de bank. Zelfs til scoorde er 3.

5 oktober 2022 om 00:27

Tuchel proberen? Nee heb je, ja kun je krijgen..

5 oktober 2022 om 01:00

Dat risico dat we ja krijgen loop ik liever niet.

5 oktober 2022 om 01:19

Weet niet of een buitenstaander halverwege het seizoen hier zou willen instappen, maar als ik een naam moet noemen: Louis van Gaal. Is vrij na het WK, kent de meeste jongens van Ajax en is een prima tussenoplossing tot het einde van het seizoen. Of ie het zelf wil is een tweede, en misschien dagelijks aan de slag zijn is voor zijn leeftijd en misschien ook zijn ziekte misschien niet handig.

5 oktober 2022 om 01:53

Waarom ik niet eerder gewisseld had?Dat bepaal ik zelf wel ....typische eigenwijze trainer zon Verbeek De Boer type ik blijf doen wat ik vind .

5 oktober 2022 om 06:47

Gezien het programma wat ze hebben ben ik het helemaal met je eens.

Niks geflatteerd, had gewoon 1-10 kunnen zijn. Pak je biezen maar Alfred!

5 oktober 2022 om 00:08

Eens Jeroen!

Ik was al witheet en zwaar teleurgesteld over de wedstrijd en om het nog erger te maken, kwam daar die eigenzinnige Schreuder voor de camera vertellen dat;
- hij het niet nodig vond om te wisselen en dat hij bepaalt
- schaamteloos beweren dat 1-6 geflatteerd was, terwijl 1-9 normaal was geweest.
- Ajax gewoon een maatje te klein is voor Napoli en Liverpool. Ik heb dit echt Ten Hag nooit horen roepen. Past gewoon niet bij Ajax als je ambities hebt om bij de top van Europa te horen. Schandalig!

Er is duidelijk iets mis in de groep. Je zag Berghuis op zijn tong bijten en Bergwijn was in staat om iemand aan te vallen. Die kon zich net inhouden.

Conclusie; Weg met Schreuder en Arne Slot of die trainer van Denemarken aanstellen.

5 oktober 2022 om 00:17

Liverpool en Napoli hebben dit seizoen sl meerdere malen punten verspeeld tegen teams die minder zijn dan Ajax. Dat hij het ook gewoon uit zijn mond krijgt om te zeggen ze zijn een maatje te groot voor ons geeft al aan waarom hij geen trainer is voor Ajax. Een Ajax trainer gelooft dat zijn ploeg van iedereen kan winnen, en ziet zeker deze 2 teams niet als een maatje te groot. Speelden we tegen een City of een PSG, oke maar Napoli en Liverpool met alle respect. Echt te schandalig voor woorden gewoon

5 oktober 2022 om 06:28

Dat is precies wat ik meteen riep tijdens dat interview. Ten hag zou zoiets nooit zeggen. Die wilde de topclubs ergeren en zei nooit dat tegenstanders een maatje te groot waren. Dat is geen Ajax instelling.

5 oktober 2022 om 07:02

Dat is ook precies hoe we Schreuder kennen nog bij Twente. Tikkie breed, Tikkie terug, geen lijn, geen plan B, geen wissels als het niet liep en geen hand in eigen boezem. Enorm eigenwijs en een vervelend ventje wanneer hij in het nauw wordt gedreven.
En veel Ajacieden nog roepen dat hij het tactisch brein was achter de successen van Ten Hag..

Schandalige reactie.Ergste vond ik nog dat hij zei dat Liverpool en Napoli 'gewoon' een maatje te groot zijn.Bergwijn zei het heel goed in zijn interview, die trouwens echt witheet was, "we moeten naar onszelf kijken".Altijd uitgaan van je eigen kracht als Ajax zijnde, zo heb je al ploegen verslagen die 'een maatje te groot' zouden moeten zijn. Zie Real, Juve en 2x gelijkspel met goed voetbal tegen Bayern.

4 oktober 2022 om 23:46

Ja, dat vond ik eigenlijk ook het meest schokkende. Dat mag een Ajaxtrainer toch over niemand zeggen? Dat gaat zo ontzettend in tegen wat Ajax is en wil zijn. En dan al helemaal niet over Napoli.

4 oktober 2022 om 23:51

Echt bizar ja, dat kun je echt niet zeggen als trainer van Ajax. Die man heeft geen idee waar hij mee bezig is, 0 zelfreflectie. Hoop dat de RvC dit interview ook ziet en hem er het liefst vanavond nog uitflikkert.

4 oktober 2022 om 23:57

De selectie is ook wel dramatisch als je vergelijkt met 18/19. Alvarez en Bassie kunnen niet onder druk voetballen. Verdedigend is alleen Timber misschien van CL niveau. Alvarez is fel maar te langzaam. Blind en Tadic op de rollator. Ze hebben geen rechtsvoor, geen spits (van niveau iig).
Vind Schreuder ook een modderfiguur slaan. Maar H2 hebben niet goed ingekocht. En Overmars heeft op een aantal goede aankopen na best een puinzooi achtergeten.

5 oktober 2022 om 00:02

Je hebt wel een spits, eentje van 20 miljoen zelfs, maar dan moet je hem wel opstellen. Ocampos is als rechtsbuiten gehaald op aanvraag van Schreuder, dus dat is ook onzin, ook die stelt hij niet op. Alvarez en Bassey ben ik met je eens, maar Grillitsch zou je ook eens gewoon op de plek van Alvarez kunnen zetten. Die vind ik voetballend erg goed.

Schreuder moet gewoon eens de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en niet met zo'n slappe uitspraken komen.

Ongeschikte coach.

5 oktober 2022 om 00:04

Moeten we het ook nog over Rensch hebben? Die imiteert het sjokken van Blind al op jonge leeftijd!

5 oktober 2022 om 00:21

Dit is echt bizar, alles waar Ajax voor staat is gebaseerd op een bepaalde filosofie waarin je tegen de beste wilt spelen en jezelf ook daar bij ziet. Hoe krijgt hij dit uit zijn mond, ik schaam me dat hij Ajax zo vertegenwoordigt

5 oktober 2022 om 00:28

Is het tegen Ajax in om de waarheid te zeggen?

5 oktober 2022 om 00:33

Nee, het is tegen Ajax in om zo te denken. Go Ahead is ook minder dan Ajax, maar die komen met een mindset dat er iets te halen valt en snoepen gewoon een punt weg.

5 oktober 2022 om 08:42

Zoals ajax1812 zegt, het is gewoon niet Ajax omdat te zeggen. Ik ben voor Feyenoord en ik vind Ajacieden vaak vervelend omdat ze altijd roepen dat ze de beste zijn, maar als ze opeens beginnen te roepen dat ze nou eenmaal veel minder zijn dan Napoli ga ik me wel zorgen maken.

4 oktober 2022 om 23:52

Ik lees het nu pas, hier kan ik echt heel slecht tegen. Of het nou zo is of niet, dit mag je nooit uitspreken bij Ajax. We hebben ook Real en Dortmund aan de kant gezet met hetzelfde spelbeeld. Excuuscultuur is absoluut not done. Nu hopen dat er andere leiders opstaan in de selectie.

4 oktober 2022 om 23:54

Ik vind dat juist het enige zinnige wat Schreuder zei. Liverpool en Napoli zijn ook "gewoon" een maatje te groot voor Ajax.

Ik vind het eerder bizar dat hij zijn hand niet in eigen boezem steekt. Ja, op het veld moeten de spelers het laten zien, maar een coach bepaalt wie er speelt en wat het plan is.

Lange ballen op Kudus als plan?
Tadic blijven opstellen op rechtsbuiten?

Kan allemaal op conto van Alfred.

5 oktober 2022 om 00:00

Kom op, Ajax gaat altijd van eigen kracht uit. Bergwijn zegt het perfect, "we moeten naar onszelf kijken", niet of de tegenstander misschien toch een maatje te groot is, dat is niet des Ajax.

Je hebt resultaat gehaald tegen Europese topploegen als Bayern, Dortmund, Juve, Real door je eigen spel te spelen, lef te hebben en gewoon denken dat je een resultaat kan halen, maakt niet uit wie de tegenstander is.

Nee, ik vind het echt een Ajax-onwaardige uitspraak.

5 oktober 2022 om 00:08

Je hebt gelijk. Het is een realistische uitspraak, maar geen Ajax-uitspraak.

Het is dan ook totaal geen Ajax man natuurlijk.

5 oktober 2022 om 00:35

@marksendk,

sorry hoor. Dat je Liverpool nog zegt tot daar aan toe. En van Napoli kan je verliezen, maar die zijn pas sinds een jaar weer in beeld en hebben geen CL ervaring. Hoe kan je dan zeggen een maat te groot.

Hij gelooft gewoon niet in zijn groep, hoe moet je dan winnen van tegenstanders? Daar zit een man die gewoon niet bij Ajax achter het roer mag staan. Dat heeft hij duidelijk aangeven met zijn BS verhaal.

5 oktober 2022 om 07:42

@myajaxforever

Hij zal doelen op het Napoli in de huidige vorm. Staan bovenaan in Italië en zijn in bloedvorm. Ajax is dat allesbehalve en daarom is Napoli op dit moment een maatje te groot

5 oktober 2022 om 08:36

Maar dit is juist het probleem van Ajax. Dat van eigen kracht uitgaan is leuk als je een geweldige selectie heeft, maar die heeft Ajax niet meer. Jaar op jaar gaat het bij Ajax mis op dezelfde manier: ze niet meer goed genoeg om altijd maar van eigen kracht uit te gaan.

5 oktober 2022 om 09:28

Als je niet de beste vorm hebt of nog niet ingespeeld bent op elkaar moet je niet zo aanvallend spelen. Daar gaat het iedere keer mis. Waarom moeten alle verdedigers zo aanvallend spelen? Je kunt zo beginnen, maar als je ziet dat je minder bent dan de tegenstander dan moet je een plan B hebben en ingrijpen.

4 oktober 2022 om 23:54

Dat is wel bizar als ie dat dus zei. Dan graaft ie zich dus nu al in haha.

4 oktober 2022 om 23:59

Zou je mij misschien kunnen vertellen waar ik het interview met Bergwijn zou kunnen terugvinden, als die witheet was zou ik dat namelijk graag willen zien, dat spelers boos zijn opzich zelf. Dat siert ze namelijk. Zo’n opmerking als die van Schreuder na de vraag over het wisselen bijvoorbeeld kan ik slecht verteren, je krijgt verdorie 1-6 klop en het is al weken niet aan te gluren, en dan kom je met zo’n kille onzinnige denigrerende reactie…

5 oktober 2022 om 00:07

Geen idee of er al ergens een video is van het interview van Bergwijn, maar hij was niet perse witheet op zichzelf, gewoon witheet in het algemeen.

5 oktober 2022 om 00:01

waarom valt iedereen hier over? Ajax is ook gewoon een maatje te klein voor dit soort ploegen. Jullie blijven te veel in de waan van 2019 leven. Het seizoen waar Ajax met mooi en goed voetbal zwakke europese topclubs aan de kant heeft gezet. We zijn gewoon weer terug in 2016. Win een paar wedstrijden poulefase, haal de kwartfinale ofzo, maar wees daarmee tevreden. Meer wordt het niet.

5 oktober 2022 om 00:04

Omdat je als Ajax zijnde niet zo kunt denken, dat is hou je jarenlang resultaat hebt gehaald in Europa, uitgaan van eigen kracht, het lef en het zelfvertrouwen hebben dat je tegen ELKE ploeg een resultaat kan en gaat halen. Het leek net alsof ze nu het veld in zijn gelopen met de gedachte dat Napoli 'gewoon een maatje te groot' is. Zo kun je niet denken, zo mag je niet denken, zeker als Ajax-trainer niet.

5 oktober 2022 om 00:10

Tsja, ik weet niet. Bij aanvang zal het vast niet zo zijn dat de koppen er zo bij staan. Schreuder is natuurlijk ook gewoon ongeschikt, die gaat er niks meer van bakken. Ajax is ietsje te verwend geweest met Ten Hag denk ik. Wat er toen leefde zul je niet zo snel weer terug zien. En dan die bijna aankoop Ocampos... Doet me denken aan de transfer Albert Luque. Nee het worden weer andere tijden voor Ajax vrees ik.

5 oktober 2022 om 00:21

Heb je de poulefase van vorig jaar gemist Manfred?

5 oktober 2022 om 00:44

Hoi KingB, nee niet gemist. Wat kan je daar winnen dan? Een flinke portie hoop?

5 oktober 2022 om 00:13

Waarom haal je resultaten van 4 jaar geleden erbij?op die manier kan elke club alleen maar positieve resultaten uit het verleden halen..

5 oktober 2022 om 00:19

Ik heb het niet perse over de resultaten, maar over de manier hoe je een wedstrijd ingaat. Interview van De Ligt na de 1-4 in Madrid is daar een heel goed voorbeeld van.

5 oktober 2022 om 00:25

Het is toch een feit dat Napoli en Liverpool een maatje te groot zijn? Die zijn Europees groot van naam en hebben Ajax niet bepaald onverdiend verslagen. Op dit moment moet je ook je plek weten en dat is niet het niveau Napoli en Liverpool. Wellicht in de toekomst ooit weer eens, maar nu niet. En dat is ook geen schande als Nederlandse club. Wij zijn ook geen Europese top.

5 oktober 2022 om 00:29

Het gaat me er niet om of ze wel of niet een maatje te groot zijn, het gaat me erom dat je zo niet kan denken als Ajax-trainer. Ajax staat al sinds ze successen boeken bekend om hun eigen manier van voetballen, lef, het idee dat er tegen elke tegenstander iets te halen valt.Je kunt als Ajax-trainer niet de wedstrijd ingaan en denken dat een ploeg een maatje te groot is.Zoals ik hierboven noem, het interview van De Ligt na de 1-4 in Madrid is een goed voorbeeld van hoe de instelling WEL moet zijn.

5 oktober 2022 om 00:37

Hun eigen manier van voetballen deed Ajax juist wel vandaag en dat is de grootste fout die ze konden maken tegen dit Napoli. Lekker thuis aanvallen met hoge backs waardoor Napoli elke keer met meer mensen eruit konden komen. Blind en Rensch waren elke keer hun man kwijt omdat ze te aanvallend stonden. Napoli heeft teveel kwaliteit, dus moet je als Ajax daarop inspelen en verdedigend gaan opstellen anders loop je tegen dit soort megascores uit. Had nog veel erger kunnen aflopen als Napoli wat effectiever was geweest

5 oktober 2022 om 00:43

Niet alleen instelling, ook het resultaat. In eigen huis 1-6 is echt krankzinnig en onacceptabel.

Van een winnaars mentaliteit onder Ten Hag naar dit slappe verhaal. Excuses en goedpraten voor zaken die niet goed te praten zijn: weg ermee!

Laten ze vooral in de rest van Nederland 1-6 verliezen niet als voldoende vinden om een trainer eruit te gooien : met dat soort mentaliteit begint alle ellende. Laat dit bij ons vooral het teken zijn keihard af te rekken met dit soort wanprestaties: ontslag op staande voet.

5 oktober 2022 om 00:46

Mwa, ik vond vooral de instelling vandaag enorm slecht, en dat eigen voetbal spelen viel wel mee. Elke bal ging terug op Pasveer die vervolgens de bal zo ver mogelijk naar voren peerde in de richting van Kudus, die 20cm kleiner was dan z'n tegenstanders. Dit fenomeen heb ik voor het eerst gezien toen Schreuder aangesteld werd. Ik denk dat de beste conclusie is dat Schreuder NL topclub onwaardig is en gewoon tactisch enorm zwak is. Heeft de instelling van een 4e klasser. Nogmaals, het interview van de Ligt na Real Madrid, dat is hoe een Ajacied moet denken, ook de trainer. Ik heb Ten Hag nooit zulke uitspraken horen doen.

5 oktober 2022 om 00:54

Ik denk dat de Ajax supporters te verwend zijn geraakt door de periode Ten Hag. Daarvoor was het met Keizer, Bosz en de Boer ook altijd iets mis. Of het spel was saai of er werden geen prijzen gepakt. Bij Ten Hag klopte alles, maar dat betekent niet dat het gewoon is. Je moet een trainer ook de tijd geven om iets op te bouwen. Cocu was bij PSV in zijn eerste jaar ook sportief en tactisch een drama waarbij we zelfs een keer met 2-6 van Vitesse verloren. Daarna werd hij 3x kampioen en overwinterde hij in de CL. Een goede mentaliteit komt vanzelf. Een nieuwe trainer moet altijd even de tijd krijgen

5 oktober 2022 om 00:58

Ze zijn een maatje te groot door de coach. Onder ten Hag absoluut ondenkbaar, zowel het spel als de instelling

5 oktober 2022 om 01:14

@Andres

Ik doe niet moeilijk bij een kansloze nederlaag bij Liverpool van 2-1 (zelfs niet bij 3-0 of 4-1). Ook een waardeloze wedstrijd in Alkmaar die je verliest, kan gebeuren. 1-1 tegen Go Ahead? Je hoort mij niet direct om het ontslag roepen, ondanks het waardeloze spel en resultaat. Maar nu, na de grootste nederlaag van Ajax die ik ooit heb meegemaakt, ook nog eens live in het stadion, is het echt helemaal klaar. Net zo kansloos met 1-3 verloren, dan was al het vertrouwen ook weg, maar nu is het de club die voor heel Europa en Nederland gerzichtverlies lijd. Onacceptabel gezichtsverlies, daarvoor moeten koppen rollen. Het hele plaatje is te onacceptabel. Mijn geduld is helemaal op, ik ga ook geen moment achter deze trainer meer staan. Einde oefening

5 oktober 2022 om 08:44

Napoli groot van naam? Laatste keer kampioen is 32 jaar geleden en ze hebben 1 Uefa cup gewonnen.

5 oktober 2022 om 09:04

@Adzevedo Niet alleen in Nederland hoor. Ten Hag zit ook nog bij United na die oorwassing tegen City

5 oktober 2022 om 00:28

Moet wel zeggen dat Ajax enorm heeft ingeleverd ook afgelopen seizoenen.. Veel geld binnen geharkt, en helaas niet overal top kwaliteit voor terug gehaald.

5 oktober 2022 om 09:02

Dat ook, al denk ik niet dat ze heel slechte spelers zoals in de tijd onder de Boer hebben binnengehaald. Er valt echt wel iets van te maken, met een goed collectief kun je heel ver komen. Maar het is volstrekt duidelijk dat er geen sprake is van een goed collectief. Het is de taak van een trainer om dat collectief te smeden. Schreuder blijft vasthouden aan een bepaald concept, bij ten Hag in zijn eerste half jaar zag je tenminste hier en daar een verschuiving en langzaam maar zeker een team ontstaan. Toen stonden er ook geen spelers witheet voor de camera hun woorden in te slikken.

We hebben geen slechte dag. We hebben een slechte trainer.

4 oktober 2022 om 23:53

We hebben een matige selectie en een nog slechtere trainer. We zijn gewoon veel te veel kwaliteit verloren en niet goed ingekocht. Dat samen met een waardeloze trainer zegt alles.

Totaal geen zelfreflectie...zegt die het liep goed op links en in bepaal wie er komt...haha wat een eigenwijze vent. Hoop dat die snel weg is.

4 oktober 2022 om 23:57

Kwaliteit genoeg om het veel beter te doen dan we nu doen.

5 oktober 2022 om 08:41

Maar niet goed genoeg om je eigen spel te blijven spelen tegen dit soort teams. Man, een blinde kan toch zien dat die hoge backs niet werkten gisteren. Blind en Rensch kunnen dat niet belopen en Timber en bassey zijn niet goed genoeg om dat te compenseren. Het wordt tijd dat Ajax zijn ego opzij zet en zich is een keer gaat aanpassen aan de tegenstander.

5 oktober 2022 om 09:10

S.snape: Aanpassen aan je tegenstander moet je nooit doen, dan ga je in het beste geval resultaatvoetbal spelen. Daar is Ajax helemaal niet goed in en dat wil ook niemand in de Arenda. Cruijff zou zich omdraaien in zijn graf bij zo'n speelstijl.
Natuurlijk heeft Ajax kwalitatief een jasje uitgedaan, maar wat je nu echt mist is een trainer met creativiteit en lef. Zet poppetjes op andere plekken, haal er desnoods jonge gasten uit Jong bij. Mijn hemel, structureel ballen naar voren peren...zo slecht heb ik Ajax nog nooit zien spelen. Er gaat iets heel anders mis dan een paar goede spelers kwijtraken.

4 oktober 2022 om 23:58

Ik hoop zo dat we morgen even geen (vaste) trainer meer hebben. Deze afgang op zich is in principe voldoende voor iedere trainer zonder heel veel krediet om de Arena uit getrapt te worden.

Keihard ingrijpen nu!

5 oktober 2022 om 00:11

Ik hoop met je mee, maar ben bang dat Ajax juist nu de rijen gesloten wil houden omdat er over de rest van de leiding ook al veel onzekerheid is. H2 moet zich nog bewijzen, meningen over Van der Sar wisselen behoorlijk, in/over de RvC is het vertrouwen ook wisselend.... Met Overmars was er een regisseur over het technische beleid die onomstreden was (op dat vlak).

5 oktober 2022 om 00:16

H2 zouden juist nog meer gezichtsverlies lijden als ze Schreuder aanhouden. Dat betekent dat ze niet vooruit kunnen kijken want het is duidelijk dat Schreuder niet de coach voor Ajax is. Als ze dat niet inzien, zijn ze dus ook niet geschikt als TD van Ajax. Dus het is nu ingrijpen wat mij betreft.

5 oktober 2022 om 00:26

Ik denk eerlijk gezegd dat de spelers en de coach ook niet meer op 1 lijn zitten. De interviews na de wedstrijd waren inhoudelijk slecht, maar de lichaamstaal en de gezichtsuitdrukkingen van de spelers sprak boekdelen. Ook bij het horen van de uitspraak van Schreuder zag je de irritatie bij vooral Bergwijn en Timber echt toe nemen.

5 oktober 2022 om 00:28

Het trucje van het ontslaan van een trainer kan je als TD ook maar 2 of maximaal 3x doen. Daar moet je dus goed over nadenken. Je moet dan een heel goed alternatief voorhanden hebben. Ik denk niet dat dat er nu is. Hoe graag ik ook van Schreuder af wil...

5 oktober 2022 om 00:59

Als dit acceptabel is onder de huidige Ajax leiding ben ik bereid morele grens drastisch te verlagen zodat Overmars kan terugkeren. Mijn club met 1-6 in eigen huis zien verliezen, als dat onder de huidige Ajax leiding kan en mag dan wens ik liever mensen met gebrekkig moreel kompas waaronder dit niet zal gebeuren en waarmee we gaan presteren.

Als H2 zichzelf geloofwaardig wilt houden, Van der Sar idem dito, vergaderen ze vanavond nog over zijn ontslag. Oké, morgen om half 9 mag ook.

5 oktober 2022 om 03:47

Maar als al het goede de afgelopen jaren dankzij Overmars is, heeft hij dan niet op zijn minst een aandeel in de huidige situatie??

Marc heeft 2 geweldige transferzomers geleverd 2016 en 2018
Maar de kwaliteit vd selectie is na 18/19 de afgelopen 4 jaar behoorlijk gekelderd. Ondanks dat hij 60a70mil per jaar spendeerde.

Weet niet of ik een TD wil met wie we 3x nipt eerste worden terwijl me meer besteden aan transfers dan alle ED teams samen..

Uiteraard is H2 een ramp haha

5 oktober 2022 om 07:51

Hij is sowieso debet aan de aanwezigheid van een heel deel van de selectie. En ook Overmars heeft mindere deals gesloten en fouten gemaakt. Dat er zoveel spelers in een zomer vertrekken is ook het gevolg van mislukte contractonderhandelingen en niet verkopen eerdere transferperiodes.

Dat we niet instaat zijn zo’n elftal als in 18/19 neer te zetten kan ik wel begrijpen. Dat was een unieke puzzel plots in elkaar viel, met heel veel talent en geslaagde aankopen bij elkaar.

Ik weet ook wel dat Overmars een gepasseerd station is en we verder moeten. Het gaat erom dat er ingegrepen gaat worden.

5 oktober 2022 om 13:54

Adzevedo, ben het eens dat er ingegrepen moet worden.

Vraag me alleen af hoe. Al het geld is er doorheen gejast. De vaste lasten zijn nu mega hoog. Er staat geen goede selectie die wat gaat opleveren sportief of financieel.

Dan zouden we eigenlijk vd Sar, H2 en Schreuder nu moeten deleten, en bv een nieuw team laten bouwen door Jonk. Alles weer op de jeugd

5 oktober 2022 om 00:29

Wie zie jij dan het liefst als trainer?

5 oktober 2022 om 04:02

Salmad Ron Jans en zijn assistent die speelt met een mindere selectie toch leuk voetbal. En maakt het de top 4 toch erg moeilijk.

Zo is het ! Niks aan de hand. Zelfde 11 opnieuw aankomend weekend laten spelen.
Man man man, eerlijk is eerlijk ook al had hij opnieuw gewisseld dan nog had ik deze nederlaag verwacht, maar toon op zn minst wat kloten om spelers als Tadic en Blind eruit te halen.

Er kwam niks vanaf rechts. Geen actie geen goeie bal. Niks.
Lekker makkelijk Rensch en Taylor eruit.

4 oktober 2022 om 23:59

Rensch had er in de rust al af gemoeten.

Hopelijk voor Schreuder heeft het bestuur zijn nawoord niet gehoord. Want dan staat hij morgen nog op straat. Al is zijn hele handel en wandel als hoofdcoach tot nu toe natuurlijk ver ondermaats. Zal me benieuwen hoe coulant de RVC nu is...

Nee ik begrijp het wel waarom die niet wisselde, want Alfred zei dat het best goed ging op de linkerkant. Want Blind had nog maar 2 grote fouten gemaakt waardoor de 1-1 en 1-3 viel.

Dus ik begrijp het wel, ik had als ik hem was wel gewacht tot de 85 minuut want dan kan je de Italianen zeker nog overklassen op links!

4 oktober 2022 om 23:56

In de eerste 6 minuten ging Blind twee keer grof in die fout; fouten die nog niet afgestraft werden, maar de eerste grote kans voor Napoli kwam daar uit voort.

5 oktober 2022 om 00:30

Het is altijd hetzelfde verhaal met Blind en het ergste is gewoon dat hij totaal geen enkele zelfreflectie heeft misschien wel omdat die zo slecht is.

Blind is nooit echt goed geweest, heeft leuke potten gehad en soms boven zichzelf uitgestegen. Heeft een goed linkerbeen als die in vorm is, maar komt hopeloos tekort als linksback of centrale verdediger.

Straks hebben we weer met Louis hetzelfde verhaal, kunnen de 3 centrale verdedigers zijn vuile werk opknappen terwijl je Malacia en anderen hebt.

Als ik het voor het zeggen had bij Ajax en Oranje had Blind al 10 jaar geen pot meer gespeeld, en jammer dat die naast de Ligt toen een paar keer echt sterk was, maar de 5 potten die die in 10 jaar goed speelt wegen niet op tegen de eindeloze hoeveelheid met blunders. Ik denk oprecht dat hij de aller langzaamste speler van Ajax is. Zou me niet verbazen als hij de 100 meter in 20 seconden loopt....wat een drama.

Het is een nachtmerrie die maar niet ophoudt. Zelfde nu ook met Tadic, hopeloos uit vorm en daar is het beste wel vanaf maar die speelt ook alles. Berghuis kan de sterren van de hemel spelen maar wordt toch gewisseld en die 2 mogen blijven staan.

Taylor was vanavond de meest dreigende speler aan Ajax kan met nog goede acties maar die wisselt die na 72 minuten.

Wat een armoede toch weer. Waarom kunnen ze niet verplicht stellen een coach met minimaal een IQ van 120 te halen ipv zulke leeghoofden die amper hun eigen naam kunnen spellen.

Alfred acteert de zelfverzekerde coach die alles onder controle heeft. Emotieloos. Inspireert niemand natuurlijk.

4 oktober 2022 om 23:48

Nou, als je goed hebt opgelet stond hij strak van de zenuwen. Was me een partijtje aan het stotteren toen hij al die gekkigheid debiteerde.

De man weet het niet meer. Neem een voorbeeld aan Jaap Stam, die liep zelf gewoon weg na een pak slaag, eer aan jezelf houden. Heitinga stelt wel een paar jonkies op die het beter doen, tot het WK.

4 oktober 2022 om 23:49

Hij hoeft niet zelf weg te lopen. Zoals hij overkwam in het interview weet hij zelf ook wel hoe laat het is. Die is morgen gewoon clubloos. Spelersgroep is hem ook zat, tenminste dat zie je aan hun gezichten tijdens de interviews.

4 oktober 2022 om 23:53

Keizer is voor minder ontslagen, zei ik gisteren al. Ik weet niet uit wiens koker Schreuder komt, wellicht zal ie tot het WK blijven zitten, maar het doorselecteren kan beginnen.

4 oktober 2022 om 23:57

Maar wie gaat hem ontslaan? Het Duo H2 ?
Dat zou dan van Van der Sar moeten komen.
Ben benieuwd, want ze hebben hem 3 maanden geleden met hun volle verstand aangesteld.

"op sommige momenten ging het niet goed" ...

... wat een grapjas ... kansloze veegpartij vanavond. Kijkt die man wel eens in de spiegel.

5 oktober 2022 om 00:35

Alleen bij het scheren van z'n kale kop

5 oktober 2022 om 04:08

Krijgt hij geen kans voor die breekt voordat hij zichzelf kan zien.Maar hij dacht wel dat hij een maatje te klein was.



Heeft hij serieus een verwijzing gegeven aan 'ik kan wel zeggen wat er allemaal verkocht is'?
Gast, je hebt voor 100 miljoen ofzo ook ingekocht, en nog speel je met een middenvelder als spits, en een stijve linksbuiten als rechtsbuiten of anders staat je nummer 10 daar, en je 38 jarige keepers.

Compleet kansloos om uberhaupt te denken aan hetgeen is verkocht om als verzachtende omstandigheid aan te geven. Er is 100 miljoen uitgegeven en nog worden er op zeker 3 plekken lelijke eendjes opgesteld. Hoe dan

4 oktober 2022 om 23:49

Dat heeft hij gedaan ja. Die gozsr is echt ajax-trainer onwaardig. Heeft geen idee wat hij doet. Crisis managen gaat hem al helemaal niet worden met die vriendjespolitiek van hem. Vreselijke trainer.

4 oktober 2022 om 23:49

Verkeerd ingekocht. Dat is ook een reden. Dus nu er tijd is, naast een nieuwe hoofdcoach ook een ervaren en kundiger TD halen.

4 oktober 2022 om 23:59

Uit deze selectie valt veer meer te halen dan vanavond is getoond.

5 oktober 2022 om 00:03

Echt onzin, als je zo naïef gaat aanvallen met open deur achterin … dan ga desnoods 5-4-1 spelen om de schade te beperken. 1-6 is wat mij betreft een automatische ontslagbrief

Ik vond dit een goed interview. Niet van Schreuder, maar wel voor ons als voetballiefhebbers, Ajacieden en ook de directie van Ajax. Deze man heeft totaal geen idee waar hij mee bezig is en enige zelfreflectie is ook teveel gevraagd. Voor iedereen die dat nog niet doorhad is er dit interview. Schreuder is geen toptrainer en zal dat ook nooit worden.

Totaal ongeschikt, gelijk ontslaan. Rustig verder bouwen??? Waaraan verder? Slechte dag? Is al weken slecht. Als je zo verliest kun je niet zo reageren.

4 oktober 2022 om 23:58

Die man staat met zn bel vol tanden, alles wat die zegt is fout. Maar daar heeft ie zelf voor gezorgd, zet een elftal zonder scherpe tactiek of lef op t veld. Taylor en Berhuis kan niet in europa. Tadic kan ook niet meer, bassey centraal in de opbouw na een helft pure onzekerheid al. Wissel niks nadat het echt totaal niet loopt. Op t interview bashen vind ik makkelijk, op basis van prestaties uberbaupt gelijk ontslaan. Kan er helemaal maar dan ook helemaal niks van.

5 oktober 2022 om 00:03

Juist in interviews kan hij laten zien dat het er wel in zit. Door totaal verkeerde antwoorden te geven en alles te nuanceren doet hij dat niet. Gewoon zeggen waar het op staat.

Hij zei ook nog dat ze automatismes missen. Wat heb je al die tijd dan gedaan, behalve je enige sutomatisme op links uit elkaar gehaald?

Ook al had je een goede dag was je alsnog hier afgegaan omdat de Ajax onder Schreuder zelfs niet op een goede dag potten kan breken tegen een Napoli en/of Liverpool. Ik hou zelfs me hart vast voor Rangers uit. Wordt tijd dat Schreuder ballen gaat tonen inplaats van zich schuilen achter excuses.

Hij geeft dus geen verklaring. 'Dat vond ik niet nodig' is geen verklaring. Ja, in de meest technische zin van het woord. Wat bedoelt Schreuder ook met 'Liverpool en Napoli zijn nu een maatje te groot voor ons maar de andere twee niet'? Er zitten vier ploegen in een poule. Ook is Ajax nu al jarenlang het fundament aan het leggen om wel consistent te concurreren met de Europese top. Op papier moet je gewoon competitief zijn om die tweede plek. Tegen een Liverpool uit vorm wordt je tegen de muur gedrukt en verlies je nipt en dan wordt je kapot gemaakt door een Napoli in vorm- thuis wel te verstaan.

Bah. Een rampenavond en een rampentrainer.

4 oktober 2022 om 23:52

Volgens mij zei hij 'de andere twee westrijden'. Denk dus dat hij doelt op het tweeluik met rangers. Bedoelt dus eigenlijk dat Rangers de enige tegenstander is waar wat valt te halen

4 oktober 2022 om 23:55

Hij bedoelde volgens mij Go Ahead en AZ. De andere twee ploegen waarvan niet werd gewonnen.

5 oktober 2022 om 00:25

Ah, dat verheldert wel.

Walgelijk, lijkt wel alsof ik naar van Bommel luister.

Kijk even in de spiegel en geef gewoon toe dat je zaken beter / anders had kunnen aanpakken. Schreuder heeft op het moment gewoon geen antwoord als zijn ploeg onder druk wordt gezet en er niet van achteruit opgebouwd kan worden.

Bassey kan niet voetballen, een lange bal op Kudus werkt natuurlijk niet, Tadic mag altijd blijven staan.

Ziet Schreuder dit echt niet?

4 oktober 2022 om 23:56

Nope dat ziet hij echt niet, dit was ook een van de redenen dat ik zijn aanstelling niet zag zitten. Helaas is het werkelijkheid geworden. Zal best een goede assistent zijn, maar trainer van een grote club? Nee niet echt. Je moet gewoon een goed plan hebben en een backup plan voor je tactiek. Ik zie hier geen tactisch plan waardoor elke speler op zijn positie of rol goed rendeert. En dat is jammer, want met deze kwaliteit ben je zeker niet slecht. Je zou zelfs beter kunnen zijn dan napoli, maar dat gaat deze trainer er niet uithalen.

Is het fout geciteerd of wie bedoelt hij met “die andere twee” ?

4 oktober 2022 om 23:56

Met die andere twee bedoelde hij de beide wedstrijden tegen Rangers waarbij wat te halen valt.

4 oktober 2022 om 23:56

Go Ahead en AZ. De andere 2 ploegen waarvan niet werd gewonnen in de afgelopen 4 wedstrijden.

4 oktober 2022 om 23:58

Az en go ahead.

Met zo'n slecht interview graaf je gewoon je eigen graf... Eerder wisselen leek hem gewoon niet nodig? De eindstand lijkt ietwat geflatteerd?! Het had wel 1-10 kunnen zijn. Als je met 1-3 achterstraat met de rust, vervolgens direct de 1-4 om de oren krijgt, en je doet niks, dan ben je de functie 'Ajax-coach' niet waardig.

Weg met deze man, die interviews maken het alleen maar erger wat een vreemde snuiter is dit, pure minachting naar de fans toe zoals deze man het hele seizoen al bezig is met z'n praatjes.

Laat Heitinga en Reiziger het oplossen tot het WK, zien we ook weer is wat meer jeugd misschien ipv houthakkers. Dan kunnen we in de winter verder kijken en zien of er nog wat te redden valt.

Het feit dat hij het niet nodig vond nadat je compleet werd weggespeeld is zorgelijk.

Wel leuk al die meningen, maar eerlijk ja in kwaliteit zijn er wel wat dingen verandert. Maar niet zo slecht.. het probleem is tactiek. Er was altijd een plan en of backup plan. Nu onder schreuder zie ik beide gewoon niet. Je hoeft niet altijd de beste spelers te hebben, je moet een goede Team dynamiek en plan hebben. Beide is er nu niet waarmee je dus weggespeeld wordt. Neemt niet weg dat dit napoli goed is hoor, maar als er wel goede plannen waren geweest en dynamiek hadden we een ander spel gehad.

Wat een dooie lul, die Schreuder. Deze trainer is absoluut niet geschikt voor Ajaxd. In Brugge lachen ze de ballen uit hun broek. Hopelijk trekken ze straks of morgen ook in Amsterdam die conclusie na deze historische nederlaag, maar daar zal Sar wel te soft voor zijn....

Schreuder heeft geen lef, maakt geen keuzes en blijft daarom breien met Tadic op rechts en Blind als linksback.

Wat mogen we de RVC danken dat ze het geld van Antony nog in bewaring hebben want anders was een groot deel al verkwist aan Ocampos, die totaal niet bij Ajax past. We hebben geen echte rechtsbuiten, wat m ij betreft tegen Volendam met Conceicao, Hansen of Axel Dongen als 7 beginnen.



Nu hoor je dus echt iemand praten die het echt helelmaal meer weet in vervalt in dooddoeners. Wat een o zin kraamt die man eruit. Geen coachende inbreng, geen veranderingen qua speelstijl. Nog erger, totaal geen zeggenschap over zijn eigen spelers die anarchistische trekjes vertonen. Schreuders is zijn autoriteit helemaal kwijt, als hij het ooit gehad heeft.. Er rest slechts een ding en dat is gaan voor een andere coach die de zaakweer in het gareel brengt. Dus exit Schreuder, dit gaat niet meer werken.

We hebben twee tactisch onbenullen bij de twee beste Nederlandse clubs. Het gaat bij beide al fout door hun meest creatieve speler te isoleren in de spits ipv op de 10 te zetten. Vandaag Ajax weggetikt, donderdag weer met lede ogen aanzien hoe PSV gaat prutsen tegen de nummer tien van Zwitserland.

Wat een tactisch onbenul is dit zeg!

Fijn zo’n trainer die het bij voorbaat al opgeeft en niet het hoogste eist van zichzelf. Ik hoop voor Ajax dat ze hem direct ontslaan, want een trainer met deze instelling moet je niet willen.

Conclusie van zijn verhaal: te licht bevonden voor het grote werk bij Ajax. Heeft een enorm gebrek aan inzicht. Hij ziet niet dat er twee bejaarde spelers in zijn basis elf staan die nooit meer mogen starten. Ik vraag me ook ernstig af in welke mate alle spelers achter de trainer staan. Morgen moet het vuurwerk zijn daar in Amsterdam. Dit kan niet langer zo. Maar da’s logisch!

4 oktober 2022 om 23:59

Eens dat er andere spelers mogen proberen op de plekken van tadic en blind, maar ze beiden compleet afvallen gaat ver. Denk zeker dat ze van waarde kunnen zijn, maar niet op deze manier meer. Maar er zit ook geen tactisch plan achter dit alles.

Vanaf het begin was ik al aan zeiken over de keuze om schreuder trainer te maken en moet ook toegeven dat ik misschien iets te negatief was. Echter zie ik nu precies terug waar ik bang voor was en dat is het FDB voetbal. Slap, ideeloos en mieterig. Was er nog liever met 1-10 afgegaan want betwijfel dat dit genoeg is om schreuder voor het WK weg te laten gaan. Moet toegeven dat ik geen enkele vervanger voor oog heb

Zou die man uit angst voor de aankomende stijging van de energieprijzen nu alvast z'n gouden handdruk willen ofzo?

Met Schreuder als trainer van Ajax is zelfs ADO nog een maatje te groot. Wat een afgang zeg, en dan ook zo'n arrogante reactie op de vraag waarom die niet wisselde, nu al helemaal klaar met deze man.

Dit is zover beneden het acceptable, als je 1-6 verliest in eigen huis op zo’n wijze van Napoli heb je geen toekomst meer. Echt zonder enige vorm van genade ontslaan, als we dit soort wanprestaties accepteren is het einde echt zoek. Met 5 doelpunten verschil in eigen huis verliezen is wat mij betreft automatisch ontslag.

Ik hoop morgen op de verlossende woorden dat Schreuder vervangen wordt. Hij is gewoon te licht.

“1-6 lijkt misschien geflatteerd” zegt ie😂. Het had met speels gemak 1-10 kunnen en denk wel moeten zijn. Echt schandalig om zo laat in te grijpen. Hij heeft Ajax en het publiek te kijk gezet. Schreuder is eindverantwoordelijk en mag wat mij betreft per direct ontslagen worden!

Schreuder flikker op. Je had nooit trainer van Ajax mogen worden. Met dit materiaal zo presteren is lachwekkend. Dat je verliest van Napoli en Liverpool prima, maar niet op deze manier.

Ajax onwaardig. Bak je koffers en rot op. Je sprookje heeft lang genoeg geduurd. Een schande dat het bestuur bij deze trieste clown is uitgekomen. Bestuur zie je fout in en herstel deze nu het nog kan.

Gênante vertoning, maar niet verrassend. Het team speelt als los zand en lopen dsaarnaast als makke lammetjes over het veld. Deze man staat er als een zoutzak bij, lijkt wel te bevriezen wanneer er actie moet worden genomen. En komt dan met "ze zijn een maatje te groot". Alsof het acceptabel is. Ajax-onwaardig deze man!

"Waarom ik niet eerder gewisseld heb in deze wedstrijd? Nou, als ik dat nodig had gevonden, dan had ik dat gedaan. En dat is aan mij". Kijk, hij geeft gewoon ruiterlijk toe dat hij geen idee had wat te doen. Vanuit de rust met dezelfde 11 starten aan de 2de helft is een fout die beginnende coaches maken. Geen tactische omzettingen, dus zelfde resultaat. Scheel getikt worden door Napoli. Wat heb ik me zitten verbijten in de JCA.

Schreuder, heeft niks te zoeken als trainer/coach bij Ajax. Beetje met fucking Reiziger tijdens een 1-4 achterstand op een kladblok lopen kijken! Geef Tadic een waardig afscheid, inplaats hem blijven opstellen tot zelfs de supporters hem gaan uitfluiten! Schreuder moet zich kapot schamen! Iedereen hier haalt met dit materiaal betere resultaten. Schreuder heeft in een avond alles afgebroken, wat wij de afgelopen jaren Europees gezien hebben opgebouwd! Schreuder en Reiziger!!! Ik haal met mijn zus als trainer/coach nog dezelfde resultaten!! Gaat helemaal nergens meer over! Wat een godvergeten kut afgang.

Wegsturen. Heeft niks te zoeken bij Ajax, zijn opstellingen zijn bizar en ook zijn niet ingrijpen, niet wisselen. Hij doet tactisch niks, ook als het helemaal in elkaar stort. En hij geeft achteraf nog commentaar van "mwah was wel redelijk". Lange ballen spelen tegen Liverpool en nu weer tegen Napoli. Die heeft 0,0 inzicht in wat te doen.

Schreuder is nog steeds dezelfde Schreuder als bij Twente. Hoop voor Ajax, dat Schreuder snel word ontslagen, anders gaat Ajax de aansluiting met de subtop van Europa verliezen. Zeer beperkte trainer, met een IQ van een pepernoot.

5 oktober 2022 om 05:26

Dit moet voor jullie Twente supporters toch ook te bizar voor woorden zijn. 1 van de slechtste trainers van de laatste 10 jaar bij jullie is nu gewoon doodleuk trainer van de landskampioen en zie daar. Niets meer over van de ploeg die de afgelopen jaren naam maakte in Europa.

5 oktober 2022 om 11:50

@Diego_Forlan Ik vond het idd al vreemd, dat Ajax deze man aanstelde. Het was een verschrikking destijds bij Twente. Deze trainer had op de plek moeten zitten waar zijn broer nu zit. Zwolle was een leuke club voor hem geweest. Als assistent misschien een aanvulling, maar niet als hoofdtrainer van een club als Ajax.

Kijk.
We zijn alle ontevreden met de coach op dit moment. Maar wat hij zegt klopt wel.
Lef en bravoure aan de bal.
Wie komt zijn man voorbij ?
Wie deed iets van bezetting op het middenveld

5 oktober 2022 om 17:05

Dat is juist zijn taak, om spelers te motiveren en te inspireren. Als je een keer naar de zijlijn kijkt als speler zakt je de moed al in de schoenen met zon dooie gast die daar staat

Wat een schande is Alfted Schreuder voor Ajax. Wat een slap commentaar op het verlies. Deze man is absoluut ongeschikt als hoofdtrainer. Hamstra en Huntelaar moeten ook weg. DE Rvc moet nu ingrijpen voordat ook de landstitel niet gehaald gaat worden. In Europa is Ajax al klaar.

Sodemieter toch ff gauw op Schreuder. Ik hoop gewoon dat we tegen Volendam ook weer gelijk spelen of zelfs verliezen.
En dan volgende week weer een nederlaag in Napoli. Hoe eerder Schreuder weg is, hoe eerder Ajax aan een schone lei kan beginnen. Want dit gaat zo echt niet.

Toen schreuder zei dat napoli en Liverpool een maatje te groot waren voor Ajax was ik er meteen klaar mee. Dat is geen Ajax trainer. Die instelling had ten hag niet en hij zou zoiets ook nooit zeggen. Hoe zet je jezelf klein neer. Onder ten Hag hadden ze tenminste de instelling van wij kunnen iedereen pakken.

5 oktober 2022 om 06:34

Hoe eerder deze gast weg is, hoe beter. Ajax moet nu zelf inzien dat hij niet geschikt is voor Ajax.

Wat er allemaal verkocht is? Je kunt ook kijken naar wat er allemaal gekocht is, en voor welke bedragen. Twee zijn er beter maar dat geldt niet voor die andere 2. Foutje VZ, of wil Schreuder tegen zichzelf voetballen? Zeg gewoon dat het schandalig slecht was.

als de rvc nu.niet wakker is dan worden ze het nooit.
Hij is net als vera bergkamp ongeschikt voor de functie die hij heeft.
Morgen gelijk op non actief zetten.

Nog meer topics graag want dit is smullen. More, more, more! Maar serieus: dit kan toch niet. Hoe kun je Blind nu laten staan na de eerste helft. En Rensch, en Tadic. Dan moet je iets doen. Breng Brobbey en Wijndal en verstevig je middenveld. Schreuder lijkt wel een beginneling.

We hebben zo niets te zoeken in de CL
Een complete afgang.
Graag Reiziger als trainer met Richard Witschge als assistent

Wat een klote dag om op te staan, ik heb mij nog nooit zo geschaamd voor het spel van ajax van gisteren.
Mijn eerste reactie was gelijk Schreuder eruit want bakt er gewoon niets van en wisselt raar.

Hij zegt dus letterlijk dat hij wisselen niet nodig vond voor de 70e minuut. En ik lees ergens anders dat hij zei dat het geen team meer was in het veld. Nou er was ook geen coach op het veld. Ik roep niet snel tot ontslag voor iemand maar hij is ongeschikt.

Vond het heel apart dat je niet wisselt bij 1-3 achter in de rust. Je zag aan alles dat het team dolende was en dan glashard durven beweren dat het niet nodig was om te wisselen?!? Het was een perfect moment om Blind en Tadic er af te halen. Brobbey in de spits, Kudus er achter en Berghuis op rechtsbuiten. Voor iedereen herkenbaar. Maar wie haalt ie er af? Taylor... de beste speler aan Ajax kant.
Maar zaterdag winnen bij Volendam en er is niks aan de hand.

Zei deze man nou dat Kvaratschelia eigenlijk een typische Ajax-speler is!? 😅

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren