Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Leegloop speelt AZ geen parten: 'Niemand heeft het meer over hem’

Laatste update:

Pierre van Hooijdonk is onder de indruk van AZ. De Alkmaarders zagen afgelopen zomer enkele sterkhouders vertrekken, maar desondanks mag de ploeg van trainer Pascal Jansen zich na acht speelrondes koploper van de Eredivisie noemen. Vooral de vervangers van vertrokken spelers kunnen Van Hooijdonk bekoren.

“Wijndal zit bij Ajax niet op de bank, maar eigenlijk op de bank van de bank. Die speelt geen minuut”, zegt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. Volgens de analist heeft Milos Kerkez de vertrokken linksback geruisloos vervangen in de basiself. “Zijn drive maakt hem zo goed, hij heeft een bepaalde positieve agressiviteit in zijn spel. Hij speelde Tadic twee weken geleden eigenlijk uit de wedstrijd. Die jongen heeft afgelopen week zijn debuut gemaakt voor het Hongaarse elftal en ook nog gescoord. Hij speelt met ontzettend veel vertrouwen, dat straalt uit op het hele team.”

Van Hooijdonk is sowieso goed te spreken over het transferbeleid van AZ. “Wijndal wordt vervangen door Kerkez, Fredrik Midtsjö (Galatasaray, red.) door Tijjani Reijnders en Jens Odgaard die eigenlijk Albert Gudmundsson (Genoa) en Zakaria Aboukhlal (Toulouse) vervangt.” Volgens Rafael van der Vaart toont de reserverol van Wijndal bij Ajax aan hoe belangrijk het is om naar een club te gaan waar een speler minuten krijgt. “Wijndal gaat naar Ajax en daar verwacht je meer van. En dan zit je op de bank. Nou, leuk.”

AZ mag zich momenteel de trotse koploper van de Eredivisie noemen, maar Van Hooijdonk vindt het nog wel te ver gaan om de ploeg van Jansen tot titelkandidaat uit te roepen. "Het enige wat er nog aan ontbreekt bij AZ is de positie van rechtsbuiten", stelt de analist. “Evjen is geblesseerd en nu speelt Sugawara aan die kant, dat was de rechtsback. Dat zegt heel veel, dat je getransformeerd wordt naar een rechtsbuiten. Alleen daar heeft AZ nog steeds niet de kwaliteit waardoor je zou zeggen: ‘Hey, dit elftal zou zomaar kampioen kunnen worden'.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Pavlidis terug is zal Odgaard naar rechtsbuiten gaan. Sugawara weer op de back en dan staat er toch een heerlijk team hoor. Kampioen zie ik ze niet worden, maar de top 3 moet zeker haalbaar zijn!

3 oktober 2022 om 09:39

Waarom is kampioen niet mogelijk? Ik vind ajax nou niet bepaald goed spelen. Psv vind ik zelfs van de top 5 het slechts spelen en feyenoord heeft een vrijwel nieuw team. Ik zie az wel mee doen om de titel. Waar de rest in de uit wedstrijden de punten laat liggen, pakt az ze wel.

3 oktober 2022 om 09:42

Selectie is niet zo enorm breed en we zitten pas in oktober. Laten we wel realistisch blijven.

3 oktober 2022 om 09:53

Omdat Ajax een speler als Bergwijn voor 31,25 miljoen kan halen. De begroting van AZ is 35 miljoen. Ik denk dat je hier je antwoord hebt

3 oktober 2022 om 09:55

Om kampioen te worden moet je heel veel beter zijn dan de traditionele top 3. Want die krijgen in belangrijke fases de arbitrage mee. We zijn pas 8 wedstrijden op weg en het programma van AZ is behoorlijk zwaar richting het WK. Eerst maar eens afwachten. AZ is trouwens vaak beter in uitwedstrijden omdat ze dan net wat meer ruimte krijgen.

3 oktober 2022 om 09:57

Of het kan of niet is nu toch nog te vroeg om te zeggen? Ik zou gewoon afwachten of ze na de winterstop nog steeds zo goed doen. Dan kun je zeggen dat het eventueel mogelijk is toch?

3 oktober 2022 om 09:59

Komopaz, kom zelfs nou eens op . Een Leicester, Lille en Union st Gilloise hadden ook de begroting van de nieuwe linksback van City, PSG en Brugge en werden ook kampioen/bijna kampioen. Ik snap de bescheidenheid maar het ziet er goed uit hoor. Zolang Ajax zo blijft aanmodderen, de verdediging van PSV zo zwak blijft en Feyenoord hier en daar wat morst geef ik jullie een flinke kans. Vergeet ook niet dat jullie in 2020 al heel dichtbij waren en hem wellicht gewoon hadden gepakt als Rona niet voorbij kwam.

3 oktober 2022 om 10:03

Klopt helemaal. Daarom was ajax een penalty door neus geboord tegen az en had az 2 rode kaarten moeten hebben. En js ajax een penalty door de neus geboord tegen go ahead eagles. Maar voor de rest heeft ajax idd altijd de arbitrage mee.

3 oktober 2022 om 10:04



Kampioen is zeker mogelijk. De teams die veel internationals leveren aan het WK zullen hier waarschijnlijk ook last van ondervinden. AZ heeft die positie niet, dus hier kunnen ze hopelijk mooi van profiteren!

Daarnaast wint AZ gewoon van de kleintjes en staan ze er ook in de topwedstrijden.

3 oktober 2022 om 10:11

Je staat sinds weet ik veel hoelang een keer bovenaan en je gaat meteen weer over een kampioenschap praten? Over arrogantie gesproken zeg. Waan van de dag weer.

Wees gewoon blij dat je cluppie het goed doet en hoop gewoon op meer. Maar je kan pas echt zeggen dat een club meedoet als dat na de winterstop nog zo is. Rond februari misschien.

3 oktober 2022 om 10:21

Diego Forlan, je noemt nu ook wel een paar voetbalsprookjes op. Natuurlijk kan AZ kampioen worden maar het is totaal niet realistisch. We staan na acht potjes één punt voor op de nummer twee en gelijk gaat het over het kampioenschap. Ik vind dat gewoon zwaar overdreven, clubs als Ajax en PSV en in mindere mate ook Feyenoord hebben gewoon een bredere selectie. AZ is dit seizoen al in juli begonnen met voorronde ECL waardoor ze een voorsprong hebben op de andere clubs. Als Schreuder het een beetje draaiende krijgt bij Ajax hebben ze bijna op elke positie een betere speler staan, en zouden ze met afstand kampioen moeten worden. PSV idem. Die twee clubs staan ver boven de rest. Ik denk dat de derde plek het maximaal haalbare is voor AZ en dat zou prima zijn

3 oktober 2022 om 10:24

Arrogantie? Het enige wat wordt gezegd is dat hij ze niet kampioen ziet worden, wat een arrogantie zeg. Ik denk ook niet dat spurs kampioen gaat worden, ook arrogant?

3 oktober 2022 om 10:28

''kampioen is zeker mogelijk'' staat er.

3 oktober 2022 om 10:41

Komopaz, ja mijn voorbeelden zijn wat extreem maar het AZ van 2020 was toch ook niet perse een sprookje? Ook toen had Ajax met Tadic, Ziyech en een prime Tagliafico, Onana een veel beter elftal. Ik vind dit AZ een betere ploeg dan in 2020. En ik vind Ajax en PSV niet beter dan dat ze in 2020 waren. Het gaat een spannend seizoen worden.

3 oktober 2022 om 11:16

Zegt 1 iemand. Ik heb inderdaad het NLD topic van zaterdag ook een Arsenalfan gezien die dacht dat Arsenal kampioen kon worden. Veroordeel ik toch ook niet alle Arsenalfans op?

3 oktober 2022 om 11:28

Waar heb je het over? Die van Feyenoord werd gewoon terecht afgekeurd volgens de regels. En ik doelde op de thuiswedstrijden in hun eigen grote stadions. Dan bezwijkt men onder de druk.

3 oktober 2022 om 11:30

Ik zeg toch ook niet dat alle Az fans arrogant zijn?

3 oktober 2022 om 12:04

Goal van Feyenoord terecht afgekeurd, hou toch op. Hij schiet de bal tegen de rug van iemand op die buiten de 16 staat. Maar het is Gozubuyuk, dus zal Feyenoord de volgende keer een mooi cadeautje krijgen. Wel jammer dat je niet meer kunt inzetten op penalty's gegeven.

3 oktober 2022 om 12:59

AZ heeft een smalle ploeg. Een leuke ploeg hoor, maar dit ga je niet een heel seizoen volhouden. Ajax heeft zelfs genoeg kwaliteit en een selectie breed genoeg om de onkunde van de coach te compenseren. Feyenoord raakt naarmate het seizoen vordert steeds beter ingespeeld. PSV heeft een beginnende en worstelde coach, maar die hebben natuurlijk ook vier basisspelers geblesseerd.

3 oktober 2022 om 09:56

Ajax en PSV zijn niet in goede doen, Feyenoord zal ook nog wel ups and downs krijgen. Als AZ weinig blessures krijgt kunnen ze zomaar kampioen worden.

3 oktober 2022 om 12:08

Ik snap niet dat mensen zo enthousiast zijn over Feyenoord. Het is een hele wisselvallige ploeg en op PSV na moeten ze alle lastige wedstrijden nog krijgen. Vrijwel een heel nieuw elftal kopen gaat vaak ook niet ongestraft. Feyenoord gokt volledig op deze lichting, valt het tegen dan zijn ze weer terug bij af. Voor mij is het beleid van Feyenoord een red flag. Ik heb meer vertrouwen in het beleid van (onpopulaire mening) Groningen.

3 oktober 2022 om 12:28

Mwah ik vind dat best aardig heeft ingekocht. Het is heel logisch dat ze nu nog niet op volle toeren draaien. En ze hebben wel spelers gekocht die niet snel in waarden gaan dalen wanneer ze bijvoorbeeld 4e worden dit seizoen.

Feyenoord zal komend seizoen hoogstwaarschijnlijk hoge ogen gooien(mits Slot blijft)

Die Jansen werd vorig seizoen helemaal de grond in geduwd maar ook toen had hij veel sterkhouders verloren met Stengs, Koopmeiners en Boadu. Toen haalden ze daar ook amper voor terug. Dit seizoen hebben ze het wel wat beter voor elkaar gekregen op de transfermarkt zeker die Milos Kerkez is echt een hele goeie speler. Daarnaast zijn Reijnders en Clasie samen ook erg goed en vergeet je natuurlijk die Brederode nog. AZ is op dit moment heel stabiel en ze voetballen ook nog is goed. Heeft die Jansen toch heel goed omgedraaid die kritiek haha

3 oktober 2022 om 09:37

Is ook de enige juiste manier, het tegendeel bewijzen!

3 oktober 2022 om 09:44

Veel supporters waren vorig seizoen kritisch op Jansen omdat hij veelal vasthield aan dezelfde elf spelers, ook toen het niet liep. Daarnaast had hij altijd dezelfde voorspelbare wissels, zoals Aboukhlal die niet lekker lag in Alkmaar. Als ik terugdenk aan die periode snap ik zijn beleid nog steeds niet. Dit seizoen is alles anders, er wordt veel gewonnen en tegen Ajax had hij een tactisch meesterplan (uit nood geboren). Dat dwingt natuurlijk wel respect af bij de supporters als zoiets slaagt.

3 oktober 2022 om 09:51

Toch had je wel iets meer begrip mogen hebben voor zijn situatie. Als beginnend trainer al je goeie spelers verliezen en je bestuur doet gewoon niks op de transfermarkt om ook maar iets op te vangen. Toch prima 5e geworden en dit seizoen met wat aankopen toch prima voor elkaar gekregen. Daarnaast heeft hij van Reijnders en Clasie een heel goed duo gemaakt. Maar goed ik keek AZ niet elke wedstrijd dus misschien kan ik er wel naast zitten. Maar dit was meer mijn kijk over de situatie vorig seizoen.

3 oktober 2022 om 10:33

Jansen heeft afgelopen seizoen weinig goeds laten zien.

Tot de winterstop probeerde hij Pavlidis hetzelfde te gebruiken als Boadu, in de diepte aanspelen. Terwijl Pavlidis een compleet ander type is, toen hij eindelijk in zijn kracht werd gebruikt werd hij meteen topscorer van dit kalenderjaar.

De hoge druk en het vlotte combinatiespel verdwenen compleet onder leiding van Jansen. Het aanvalsspel was compleet afhankelijk van een bevlieging van Karlsson of Pavlidis. Elke speler nam eerst aan, keek dan pas om zich heen en speelde meestal achteruit.

In interviews was/is Jansen snel geïrriteerd. Als de journalist kritisch is, een moeilijke vraag stelt of iets zegt waar hij het niet mee eens is schiet hij vrijwel meteen in de aanval. Zijn analyses zijn daarnaast regelmatig dezelfde opsomming van clichés, zoals Van den Brom ook deed.

Hij hield vast aan zijn eigen kliekje ondanks slechte vorm of prestaties. De Wit scoorde tussen oktober en mei slechts 1(!) keer, op valentijnsdag, maar mocht wekelijks blijven aanmodderen. Elke wedstrijd kwamen ook dezelfde wissels, in ongeveer dezelfde minuut als de week ervoor met hetzelfde effect van 0.

In een periode van 3 weken, met uitschakeling in de beker en Europa en waarin een top 3 klassering uit het oog verloren werd, gaven sterkhouders Midstjo, Karlsson en Pavlidis in verschillende interviews aan dat er mentaal iets niet goed zat in de selectie. Toen Jansen hiermee werd geconfronteerd veegde hij dat resoluut van tafel. 3 verschillende sterkhouders!

En als kers op de taart kregen spelers onder 21 vorig seizoen in totaal 121 speelminuten. Het laagste aantal van de hele eredivisie. De opleiding is de levensader van AZ, de cijfers van Jansen op jeugdgebied zijn onacceptabel. Ook dit seizoen speelt de jeugd enkel door blessures.

Ja, zijn tactische plan tegen Ajax werkte perfect en de ploeg lijkt eindelijk weer frivool te spelen. Daar moet ik hem voor complimenteren, maar net als vorm bij spelers is dit een te korte periode om alle kritiek uit het raam te gooien.

3 oktober 2022 om 13:25

@mousadembele19

Ik kan je geen groen randje geven, maar je uitleg verdient hem wel.

3 oktober 2022 om 22:06

Ik wel .

3 oktober 2022 om 09:52

Bij Feyenoord hoor ik nu steeds het excuus dat er veel nieuwe spelers zijn maar bij AZ mocht dat excuus vorig jaar niet gebruikt worden. Buiten dat was de voornaamste kritiek dat Jansen te defensief speelde tegen kleine clubs en zijn vriendjes De Wit en Aboukhlal altijd opstelde. Daarnaast onnavolgbare wissels. Dit jaar is de selectie breder en is Jansen tactisch gegroeid.

3 oktober 2022 om 10:27

Had Az vorig seizoen ook 15 spelers verloren en 15 gehaald dan?

3 oktober 2022 om 10:29

AZ had er bizar weinig voor gehaald vorig seizoen als je Koopmeiners, Boadu en Stengs voor meer dan 35 miljoen had verkocht. Dit seizoen hebben ze het gelukkig beter gedaan. Wijndal vervangen met Kerkez was een uitstekende zet.

3 oktober 2022 om 11:38

Nee, dat was niet nodig. Dat heet beleid. Dat Feyenoord 6 spelers huurt moeten ze zelf weten en van die andere 9 speelde er bijna niemand.

3 oktober 2022 om 11:20

Wat is er zo bijzonder aan Van Brederode? Vind dat echt niets bijzonders.

3 oktober 2022 om 11:39

Die kan het niveau inderdaad nog lang niet aan

Dit seizoen nog niet één keer met de sterkste elf spelers kunnen starten, en toch bovenaan na 8 potjes. Gelukkig is men in Alkmaar nuchter en realistisch genoeg om AZ niet tot titelkandidaat te bombarderen, meestal wordt dat door de media gedaan. Maar het loopt zeker lekker de laatste tijd. Goed om te zien dat er dit jaar in de breedte best een goed team staat. Dit seizoen al veel spelers van het tweede garnituur gezien zoals Mees de Wit, van Brederode, Evjen, Peer Koopmeiners, Dekker, en Lahdo. Als de sterkste elf spelen zitten deze jongens normaalgesproken allemaal op de bank. Milos Kerkez de revelatie van dit seizoen, wat een topgozer is dat toch. Scoort ook vaker dan Wijndal, die gaat voor de hoofdprijs weg over één of twee seizoenen.

3 oktober 2022 om 09:55

Scheelt ook wel dat de tweede garnituur jongens zijn die wat beter in de groep dan bijvoorbeeld een Aboukhlal. Ook speelt jong AZ frivool voetbal, dus die jongens die vanuit daar instromen sluiten beter aan bij het eerste waardoor het geen verrassing is dat ze nu bovenaan staan. Ben wel benieuwd naar een eventuele voorhoede met Karlsson, Pavlidis en Odgaard.

Ik was er bij in Groningen en heb genoten van vooral Kerkez. Daarnaast was die aanname van Koopmeiners smullen geblazen. Denken supporters van andere clubs dat AZ dit jaar kans maakt op de titel? Of lopen we te hard van stapel in Alkmaar?

3 oktober 2022 om 09:43

Te hard van stapel. Laten we lekker genieten van het niveau van de mannen en top 3 als doel zien.

3 oktober 2022 om 09:51

Dat lijkt mij nog een beetje vroeg toch? Je kunt pas na de winterstop echt kijken of ze voor de titel kan gaan strijden. Dat is precies hetzelfde als Arsenal in Engeland. Die staan ook bovenaan maar gaan ook niet voor de titel strijden. Als Az over een half jaar nog steeds zo dichtbij staan of zelfs bovenaan is het een ander verhaal.

3 oktober 2022 om 10:23

Je weet bijna zeker dat Ajax, PSV en Feyenoord op den duur beter zullen gaan draaien (beter op elkaar ingespeeld, blessure gevallen terug, wellicht andere coach). Dat betekent dat AZ deze topvorm zo goed als een heel seizoen moeten vasthouden willen ze kampioen worden, want het gat is momenteel echt te klein. Heb er een hard hoofd in. Maar het beleid die AZ voert en spelers op zo’n creatieve manier weet op te vangen, weet je maar nooit hoever ze eindigen dit seizoen.

Wijndal is geblesseerd volgens mij, vandaar niet op de bank/basis. Kerkez meer dan goeie vervanger, wat een energie en drive komt er uit die gozer.

3 oktober 2022 om 09:47

Wijndal is alweer een tijdje fit, maar Blind krijgt gewoon de voorkeur in Amsterdam

3 oktober 2022 om 10:02

Onzin, komt net terug van een blessure en heeft nog niet eens op de bank gezeten.

3 oktober 2022 om 10:13

Tegen AZ was hij zelfs een tijdje aan het warmlopen, dus hij heeft zeker al op de bank gezeten. Ik dacht alleen dat hij al wat langer fit was

3 oktober 2022 om 10:24

Tegen AZ zat hij voor het eerst op de bank maar afgelopen zaterdag tegen GAE ontbrak hij weer in de selectie. Is dus zeker nog niet lang fit, sterker nog: ik denk dat hij een terugvalletje heeft gehad gezien hij er afgelopen weekend niet bij was.

Niveau van de analisten daalt met de dag.

Niemand aan tafel die even zegt dat Wijndal met een blessure zat en nu pas echt kan strijden voor een plek, al is dat tegen de onaantastbare Blind. En ook niemand die Pierre even duidelijk maakt dat Sugawara in Japan nog veel als buitenspeler stond en daar nu enkel staat omdat de gehele voorhoede een soort estafette blessures doet. Odgaard is nota bene bijna record aankoop en gehaald als rechtsbuiten, maar dit weekend helaas ziek.

Kerkez uiteraard terecht veel lof. In 10 wedstrijden zowel bij zijn ploeggenoten als het publiek mateloos populair geworden. En Reijnders ben ik al sinds zijn komst fan van dus het is heerlijk om te zien hoe hij zich toont.

3 oktober 2022 om 09:57

Die gasten lullen maar wat in de ruimte. Ze volgen alleen hun eigen favoriete club en weten verder helemaal niks. Ik kijk er al jaren niet meer naar.

3 oktober 2022 om 10:19

Een estafette blessures, ik had het niet beter kunnen verwoorden haha. Precies wat er nu gebeurt. Desalniettemin mooi dat het zo goed gaat, kan een mooi seizoen worden

3 oktober 2022 om 11:20

Sterker nog, Sugawara speelde aan het begin van zijn AZ-periode nog regelmatig rechtsbuiten. Een beetje analist kan zich dat nog wel herinneren.

3 oktober 2022 om 16:08

Wijndal is zeker niet de hele tijd fit maar anders ook zeker geen basisspeler. Verdedigend nog zwakker dan Blind en aanvallend eigenlijk ook. Dat zijn vervanger zo veel lof krijgt zegt veel en valt mij ook op dat AZ niet veel goals tegen krijgt sinds Wijndal vertrokken is.

Wat een geneuzel over die rechtsbuiten positie. Daar hebben we Evjen en Odgaard voor als ze fit zijn. Ik maak me alleen zorgen om de keeper want dat is en blijft geen topper. Wat Wijndal betreft: eigen schuld. Voor Ajax kiezen vanwege het WK terwijl hij net als Koopmeiners ook lekker naar Italië of Spanje had gekund. En inmiddels alweer overtroffen door een echte topper van 18.

Uiteraard wordt Wijndal niet gemist, dat is gewoon een hele matige speler (al was het natuurlijk wel de aanvoerder bij AZ). Bovendien heeft AZ zich uitstekend versterkt met gerichte aankopen, dat is wel knap. Bazoer wordt nog vergeten in dat lijstje met spelers dat ze opnoemen.

3 oktober 2022 om 09:57

Ik vind Bazoer tot nu toe erg tegenvallen. Heeft nog geen moment kunnen overtuigen. Vooralsnog staat het middenveld als een huis met Clasie, Reijnders en de Wit. Hopelijk gaat Bazoer zijn kans nog wel pakken want hij heeft natuurlijk veel kwaliteiten

3 oktober 2022 om 11:22

Liet zijn kwaliteiten bij dat 1-2tje met Reijnders inderdaad zien, en legt zo nu en dan een bal fantastisch neer, maar daartegenover staan dan ook weer een paar hele domme fouten. Kan fenomenaal voetballen, maar is pas op te vertrouwen als hij die fouten eruit weet te krijgen.

3 oktober 2022 om 10:20

Een hele matige speler, whut? Wijndal is vorig jaar de aanvoerder geweest en behoorde tot de beste spelers van AZ, tevens direct betrokken bij 13 goals vorig jaar. Dat is zeer zeker geen 'hele matige speler'.

'Leegloop' aka 2 basisspelers die zijn vertrokken, waarvan de vervangers al minimaal 6 maanden binnen waren voordat ze vertrokken. Poe poe, wat een Leegloop zeg. En ze hadden best even over Wijndal kunnen melden dat hij tot nu toe geblesseerd is geweest, nogal wiedes dat je dan geen minuten maakt. Die Pierre lijkt met de dag dommer te worden, wat kan hij slap uit z'n nek lullen zeg.

Volgens mij werd az al afgeschreven sinds dsb er vanaf ging. Sindsdien weten ze steeds goedkoop in te kopen en duur te verkopen. Slimme aankopen aangevuld met eigen jeugd en ze zijn gewoon structureel subtop in Nederland met hele goede uitschieters naar boven, in Europa en in Nederland. Er komen en gaan spelers en trainers. En intussen is het financieel groen.

Wijndal is weken geblesseerd geweest Pierre….. vergeten????


@yoda
Dat is precies de samenvatting die juist is.
Enige toevoeging is dat er nu dus flink wat geã¯nvesteerd kan worden ook in de selectie, iets wat Eenhoorn afgelopen winter al vertelde in Goede morgen Eredivisie, omdat juist dit en volgend seizoen interessant zijn met oog op die extra CL plaats.
Dat Az nu eerste staat is overigens knap te noemen omdat spelers zoals Karlsson, V Heusden, Pavlidis, Bazoer etc...nog niet fit zijn en er afgelopen 2 zieke bijkwam in devorm van Mees De Wit en Jens Odgaard.
Te hopen is dat het met Dani wat gaat, want die is toch rete belangerijk voor Az met zijn loopwerk..in Janauari mogen we ook nog Djordje Mihailovic verwelkomen, dat schijnt als je de beelden bekijkt ook een regelrechte voltreffer te zijn, ik verwacht iig een hoop aangezien hij voor 6 mln is binnen gehaald.

3 oktober 2022 om 13:25

Tinus, toevallig lees ik je bericht, want je reageerde niet rechtstreeks op mij.
AZ kan investeren maar doet dat ook niet zomaar. Ook vorig seizoen werd door de supporters flink druk uitgeoefend omdat ze voldoende hadden verkocht, maar slecht aan het seizoen begonnen. Maar wat ik top vond, is dat ze eigen beleid hebben vastgehouden. Geen paniek. Ook niet mbt Jansen die de heilige slot (gekscherend) verving. En zie; het is goed gekomen en er is vlees op de botten, terwijl er gewoon een goed voetballende ploeg staat.

Ze staan nu bovenaan, maar als je realistisch bent is kampioen worden te hoog gegrepen. Zou ook schandalig zijn van de top 3 clubs als ze dat laten gebeuren. Ajax is het na Liverpool compleet kwijt, maar die zie ik hun vorm wel weer vinden.

3 oktober 2022 om 11:52

Top 3 clubs?, maak daar maar top2 van, afgelopen jaren met uitzondering van afgelopen seizoen strijden we al vaker succesvol mee met Feyenoord, dus als je het gaat hebben over top 3 dan vraag ik me af wie je als 3e moet benoemen.

3 oktober 2022 om 12:50

Een top 3 gaat niet alleen over prestaties maar over het totale plaatje. Daarin is Feyenoord gewoon veel verder in dat een Az of Twente.

We kunnen pas echt praten over het kampioenschap als we de aankomende twee wedstrijden weten te winnen van Utrecht en Fryenoord

3 oktober 2022 om 11:51

En die wedstrijden daarna......en daarna......pas als je 10 wedstrijden voor het einde nog in een positie staat om daarover mee te kunnen praten dan doe ik dat en met mij vele Az fans.
Een Ajax of een Psv praten al sinds dag 1 daarover omdat dat realistischer is.
Laat ons maar ev3n gewoon lekker voetballen en compleet worden en nog belangerijker, heel blijven.

Bij AZ voeren ze al jaren prima beleid. Kijk ook even naar de prestaties van de jeugd. Ook Jong AZ doet goed mee in de KKD. In Nederland is de aanwas en doorstroming van jeugd naar het eerste elftal heel erg belangrijk, voor een groot deel de levensader van een club. En in die zin levert men in Alkmaar keer op keer een topprestatie. Daarbij, in Nederland kun je met AZ in de huidige vorm prima meedoen om de bovenste plaatsen, want het verschil tussen de top 5 en de rest is zo groot dat je weinig punten hoeft te morsen tegen de onderste helft van de Eredivisie. Naast deze opsomming wil ik ook nog een ander compliment geven, namelijk dat AZ altijd uitgaat van aanvallend voetbal. Fris van de lever en gekoppeld aan resultaat. En je hebt nog een voordeel, de mindere clubs zijn veel meer gemotiveerd tegen b.v. Ajax, PSV of Feijenoord. Dat zijn nu eenmaal grotere namen. Dus kun je ook daar nog eens je voordeel mee doen. Niet onvermeld mag blijven dat de opvolger van de bewierookte - ook door mij - Arne Slot, Pascal Jansen, het gewoon net zo goed doet dan zijn voorganger. Misschien moet Ajax die jongen maar eens in de gaten houden. Om het stroeve betonvoetbal onder Schreuder achter zich te laten.

Het oh zo heilige Ajax lijkt de heilige graal van het Nederlandse voetbal te zijn ook voor voetballers omdat het een simpele weg is voor hun om de Champions league in te raken terwijl ze ook gewoon Ajax kunnen overslaan en nog 1 of 2 jaar bij Az blijven en dan meteen de stap naar het buitenland en maar spelers halen bij de concurrentie zolang je het concurrentie kunt noemen als je iederjaar leeggeplukt wordt maar hoe mooi is het dat je ondanks alle leegloop alles gewoon iedere keer kunt opvangen geweldig beleid daar in Alkmaar.

Nog veel te vroeg om AZ als titelkandidaat te bestempelen. Een plek bij de eerste drie zou al top zijn. Wel goed om te zien dat de selectie een stuk breder is dan vorig jaar en het spel een stuk overtuigender is. Mooi dat er ook financieel goed geboerd is met zo’n 18 miljoen winst en de begroting komend jaar wegens hogere sponsor inkomsten naar ca. 38 miljoen. Tel daarbij op dat er ook weer flink wat kapitaal op het veld staat en ook de CL inkomsten dit jaar weer binnenstromen. Allemaal goede zaken waar de club op verder kan bouwen. Maar ondanks de goede serie is de afstand tot de top 2 m.i. nog fors. Eerst zondag Utrecht maar eens zien te winnen, dat is al meer dan lastig genoeg na een Europese wedstrijd donderdag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren