Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gijs Smal krijgt ‘jeuk’ van kritiek op Ajacied: ‘Verdient veel meer respect’

Laatste update:

Gijs Smal vindt de kritiek die Daley Blind krijgt onterecht. De verdediger ligt geregeld onder vuur, zowel bij het Nederlands elftal als bij Ajax. Smal is echter van mening dat Blind veel meer respect verdient in Nederland. "Hij kwam terug en daar kwamen de titels weer", aldus de linksback van FC Twente.

Smal geeft aan veel bewondering te hebben voor Blind. “Hij ligt de laatste tijd onder een vergrootglas”, zegt de 25-jarige verdediger tegenover Voetbal International. “Mensen klagen over zijn snelheid, halen altijd weer zijn vader erbij. Ik krijg daar zulke jeuk van. Die gozer heeft al lang en breed laten zien dat hij goed kan voetballen.”

Blind keerde in 2018 na vier jaar terug bij Ajax. Volgens Smal zijn de prijzen die de Amsterdammers sindsdien wonnen een gevolg van zijn terugkeer. “Ajax werd elk jaar kampioen met Blind, toen hij vertrok lukte het opeens niet meer. Hij kwam terug en daar kwamen de titels weer. Iemand met zo’n staat van dienst verdient veel meer respect in Nederland”, aldus Smal.

Smal is zelf uitstekend aan het nieuwe seizoen met FC Twente begonnen. In elf officiële duels was hij al goed voor vijf assists, terwijl de Tukkers momenteel de vijfde plaats in de Eredivisie bezetten. “Sinds ik begin dit jaar mijn plek in het elftal definitief heb veroverd, gaat het lekker”, beaamt de linksback. “Het belangrijkste is dat ik me sterk voel en met vertrouwen speel. Maar ik ga mezelf hier níét uitroepen tot de beste linksback van Nederland, hoor. Er zijn wel meer goeie.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Matige linksback deze Smal. Wat mij betreft de enige echt zwakke plek van Twente. Voor de rest staat er een erg sterk team

30 september 2022 om 10:59

Wat mij betreft blijft hij nog twee jaar back hier. Goede linksback en belangrijk.

30 september 2022 om 11:07

Smal doet het uitermate sterk in Enschede, dat had ik nooit verwacht maar ik zou hem niet meer willen wisselen.

30 september 2022 om 11:08

Haha meen je dit nou, kijk je überhaupt wel vraag ik me af. Die jongen heeft een gigantisch goede trap en staat verdedigend z’n mannetje, is betrokken bij veel goals/ assists. Wat verwacht je nog meer van een linksback?

30 september 2022 om 11:43

Misschien moet ik benadrukken dat ik hem voor Twente niet goed genoeg vind, als ik naar de rest van het team kijk. Bij een Heerenveen, Groningen, Vitesse etc. staat hij vanzelfsprekend basis als prima speler. Verdedigend vind ik hem voor zover ik heb gezien niet goed genoeg, aanvallend wel sterk.

30 september 2022 om 11:12

Smal is zo enorm gegroeid en absoluut een van de sterkhouders van Twente, maar ik vermoed dat je weinig wedstrijden van Twente kijkt.

30 september 2022 om 11:42

Ik kijk niet veel volledige wedstrijden van Twente inderdaad, af en toe wel. Tegen Heerenveen vond ik hem bijvoorbeeld vreselijk slecht, totaal geen inzicht. Speelde als een vleugelaanvaller terwijl duidelijk was dat dat niet kon. Daar zie ik weinig spelinzicht in.

30 september 2022 om 12:21

Tegen Heerenveen was hij inderdaad niet goed. Hij vergat te verdedigen en was ook in zijn rushes niet scherp. Dat was m.i. ook de slechtste wedstrijd van hem in 1,5 jaar.

30 september 2022 om 13:21

Ah kijk. Dat is de wedstrijd die mij dan ook het best in mijn geheugen staat. Ik zal de komende wedstrijden eens op Smal gaan letten, want ik zit er blijkbaar flink naast gezien het aantal reacties

30 september 2022 om 11:18

Ik had eigenlijk verwacht dat hij tweede keus achter Anas Salehedinne zou worden. Maar speelt gewoon heel goed hoor.

30 september 2022 om 12:19

Tegen Heerenveen was hij erg slecht dus ik snap waar je vandaan komt, maar gelukkig was dit wel een uitzondering dit seizoen. In principe een zeer betrouwbare speler.

30 september 2022 om 12:26

Gijs Smal heeft de gehele opleiding bij FC Volendam doorgelopen. Ik heb hem een aantal seizoenen mogen aanschouwen. Een jongen uit De Rijp (NH) die het bij ons geweldig gedaan heeft. Ook bij Twente kan ik zeker van zijn spel genieten. Is voor zowat elke eredivisieclub een absolute versterking. Dus dat hij een zwakke plek is bij de Tukkers vind ik zeer zeker niet. Hoop dat hij ooit nog eens terugkomt.

30 september 2022 om 12:59

Mag een speler een keer een mindere dag hebben. Het is geen speler van Barcelona ofzo. Ik vind hem beter dan de linksback van psv, gelijkwaardig aan blind. Ik vind alleen Lopez en kerkez misschien beter. Lopez bij feyenoord valt me echt positief op ook kerkez bij az doet het erg goed.

30 september 2022 om 13:29

Smal is aan de bal uitstekend, verdedigend niet goed. Waarschijnlijk ook de reden waarom hij Daley Blind verdedigt hier. Die heeft hetzelfde mankement, al heeft het bij Blind andere oorzaken.

30 september 2022 om 14:09

De enige reden dat Blind verdedigend inderdaad niet zo goed is, is omdat hij niet snel is. Verder is zijn positionering en verdedigend inzicht van een heel hoog niveau.

30 september 2022 om 17:03

Idd blind is een geweldige voetballer ja hij is niet de snelste maar prima speler

Ik geef hem gelijk. Blind verdient meer respect. Echter heeft hij wel z'n tekortkomingen. Een goede coach weet daar mee om te gaan en dat mis ik nu een beetje. Als je Blind wat selectiever veel laat spelen denk ik dat de kritiek ook naar de achtergrond zal verdwijnen.

30 september 2022 om 11:05

Blind ipv Malacia is echt gekkenwerk. En suggereren dat omdat Blind terugkwam de titels kwamen is helemaal krankzinnig aangezien ook Tadic ook werd toegevoegd en Ziyech, De Ligt etc toch echt zonder Blind ook wel titels zouden pakken!

30 september 2022 om 11:09

Ik zou het andersom willen stellen: in een 5 mans verdediging is Malacia ipv Blind gekkenwerk. In een viermansverdediging kan ik het me voorstellen, bij 5 man echt niet.

Ik vraag me ook altijd af of mensen die roepen dat Blind er uit moet wel wedstrijden van hem kijken...

30 september 2022 om 11:25

Dat ligt er toch aan op welke positie in die 5 mans verdediging? Blind lijkt me logischer of de linker cv daarin, maar malacia lijkt me logischer op de linksback.

30 september 2022 om 11:33

Blind of Malacia. Ik denk dat het echt per tegenstander kan verschillen wat je nodig hebt. Je kunt onmogelijk zeggen dat Malacia in alles beter is. Blind is op het gebied van passing en handigheidjes echt een klasse apart.

Kijkend naar Ajax. Natuurlijk is Blind niet de enige die verantwoordelijk is voor al die titels. Maar het feit dat een international uit eigen jeugd niet pas in zijn nadagen terug komt maar eigenlijk nog in zijn prime heeft wel een cultuurverandering teweeg gebracht. Een verandering waar de club Ajax absoluut groter en beter van geworden is. Op het veld is hij daarnaast natuurlijk ook heel erg belangrijk geweest. Maar het blijft een teamsport.

30 september 2022 om 12:10

Nee die kijken niet naar de wedstrijden, of wat dan ook, die kijken maar naar 1 ding. De CLUB waar Blind speelt. Er is zoveel kritiek op ajax spelers die in oranje spelen of worden opgeroepen. En sommige vind ik ook niet geheel logisch (taylor is wat snel misschien maar vind ik wel echt een goede speler, Veerman had er ook wel bijgemogen). Maar omdat Blind bij ajax is opgeleid en speelt is het een probleem.
Ik denk in een 5 mans verdediging dat je Blind echt nodig hebt, dan heb je met Timber Blind en van Dijk 3 goede opbouwers, Dumfries kan namelijk nog steeds niet goed genoeg voetballen en Ake vind ik ook tegenvallen in balbezit. Met Blind heb je dan nog voldoende opties voor de opbouw van achteruit. In een 4 mans verdediging mag Blind nooit je linksback zijn. Dan moet je echt voor Malacia gaan want dan moet het voetballende gedeelte ook van andere kanten komen in mijn ogen.
Blind heeft gewoon de pech dat zijn vader bij het NL werkt, maar anders zou hij ook gewoon basis speler zijn. Nu heeft hij gewoon de naam dat papa het wel regelt.

30 september 2022 om 12:51

Mooie toevoeging. Hoewel hij ook in 532 kwetsbaar was in oranje, vond ik hem 2 prima wedstrijden spelen. Veel beter dan bij ajax in 433

30 september 2022 om 13:16

@hakkie, en waarom is Malacia in plaats van Blind dan gekkenwerk? Hoe vaak heb je Malacia met 532 al zien spelen op die positie? Hij heeft daar nog geen kans voor gekregen, dus bijzondere conclusie trek je...en dan je relaas eindigen met "ik vraag me ook.......wel wedstrijden van hem kijken"...uhm ja, zo zag ik dus de grootste kans voor België ontstaan omdat Blind het niet kon belopen.

30 september 2022 om 13:18

Biornha

Wat kan jij de plant volledig mis slaan. De fysiek beperkte Blind is niet geliefd omdat hij voor Ajax speelt? Dat je dit voor anderen in kunt vullen is al een mirakel, maar wie weet ben ik de uitzondering op de regel. Ruim 20 jaar ben ik fan van United en destijds vond ik Blind al een verschrikkelijk matige speler. Desondanks heeft hij me in positieve zin verbaasd bij United, maar erger ik me dood aan zijn traagheid en duelkracht.

30 september 2022 om 13:20

@biornha, hoe noemen ze dat bij jullie ook alweer? Calimero....helemaal niemand heeft kritiek op de oproep of het spel van Bergwijn of Timber of zelfs Berghuis. De oproep van Pasveer snapt ook vrijwel iedereen. Blind in de selectie snappen mensen ook, maar dat hij basisspeler is boven Malacia snappen mensen niet, de oproep van Rensch en Taylor roept terecht weerstand op omdat ze het tegenover concurrentie cadeau lijken te krijgen en de oproep van Klaassen ook omdat hij niet speelt....Al met al dus niks met de club te maken. Als het terecht is dan is het terecht en zie je geen enkele kritiek

30 september 2022 om 11:10

Als hij geen tekortkomingen had gehad, dan had hij bij Manchester City of Real gespeeld. Hele goede back voor Ajax, en net als z'n vader gewoon een Mister Ajax.

30 september 2022 om 11:37

Het blijft ook wel een Ajax-ding hè. Er is zo vaak ook gelazer geweest vanuit de fans naar grote clubspelers. Blind begon als talent met veel kritiek en werd later pas "geadopteerd" door de fans. Hij komt terug en zijn prestaties kakken nu misschien een heel klein beetje in en er is weer kritiek van de supporters. Ik denk zelfs dat als een Ziyech terug zou komen en niet meteen zou leveren dat het ook weer hommeles is.

Klasse van Blind vind ik dan weer wel dat hij ondanks strubbelingen altijd correct blijft en nooit van zich af bijt. Hij houdt altijd de eer aan zichzelf. Geen gekke woorden, geen gekke gebaren. Topgast en een voorbeeld voor heel profvoetballers.

30 september 2022 om 12:47

Noem jij eens een speler zonder tekortkomingen ? Blind is een speler met erg veel spelinzicht en daarom een van de beste opbouwende verdedigers van Nederland. Hij heeft ook een geweldig goede techniek. Hij is idd niet meer de snelste en kan daarom in een 5 mans verdediging prima uit de voeten. Blind is voor mij nog steeds een vaste basis speler zowel bij Ajax als het Nederlands elftal. Idd jammer dat zijn vader assistent is bij van Gaal. Dat heeft tot gevolg dat veel mensen zeggen dat hij daardoor in de basis staat in Nederlands elftal. Maar geloof me, van Gaal zou hem zonder zijn vader erbij ook opstellen.

30 september 2022 om 11:46

Ik vind Blind niet meer goed genoeg voor Oranje. Als je dan een verdedigende fout van hem benoemd, dan ben je selectief en kijk je alleen naar zijn fouten maar geeft hij 1 goede pass in een wedstrijd is dat niet selectief en dan heeft hij zogenaamd automatisch goed gespeeld

30 september 2022 om 11:51

Maar Malacia maakt ook zijn fouten. Het is niet dat dat al een wereldspeler is die onomstreden zou moeten zijn.

30 september 2022 om 12:19

Blind maakt verdedigend fouten wat tegendoelpunten kost. Malacia is verdedigend ijzersterk wat tegendoelpunten voorkomt. In balbezit is het minder maar dat moet geen pre zijn.

30 september 2022 om 12:39

Gelukkig maar dat de KNVB een bondscoach inhuurt die er meer kijk op heeft want hij geeft niet maar een goede pass. Het gaat ook niet (alleen) om die ene pass die een assist inhoudt of die een kans oplevert het gaat om het meevoetballen en de passes tussen de linies. Maar veel mensen kunnen of willen dat niet zien. Misschien dat het iets zegt dat naast de huidige bondscoach ook zijn voorgangers hem steeds opriepen en opstelden en nee niet alleen zijn vader. Zijn Van Gaal, Advocaat, Blind sr, Hiddink, Ronald Koeman en Frank de Boer dan allemaal gek? Het nieuwste argument in heksenjacht op Blind is tegenwoordig dat hij niet MEER goed genoeg voor Oranje zou zijn waarmee schoorvoetend wordt toegegeven dat hij het ooit wel geweest is. Dat wordt echter alleen geroepen door de mensen die hem ook al niet goed genoeg vonden toen hij zogenaamd nog wel mee kon. Hij was toen echt niet veel sneller dan nu. Hij speelt precies hetzelfde.

30 september 2022 om 12:59

Smal hoopt met deze opmerkingen denk ik zijn plekje in de oranje selectie veilig te stellen.

30 september 2022 om 13:12

Dat doelpunten voorkomen belangrijker is dan kansen creëren als linksback is een hele voorspelbare aanname. Maar wanneer er nog drie centrale verdedigers achter staan, waaronder Aké met een hoop snelheid, dan gaat die vlieger niet per se op natuurlijk.

De bondscoach ziet de aanwezigheid van Blind op andere vlakken als een onmisbare. Kunnen we laag of hoog springen. De resultaten zijn goed. Wie heeft er dan gelijk?

30 september 2022 om 13:54

Waarom gaat die vlieger dan niet op? Dat betekend dat een van de centrumverdedigers steeds uit het centrum moet wegtrekken om Blind zijn man op te vangen terwijl ze zelf ook een directe tegenstander hebben die dan vrij komt te staan. Dat kan helemaal verkeerd af gaan lopen op het WK tegen de goede tegenstanders of goede coaches die daar op inspelen

30 september 2022 om 14:12

Precies, prioriteit nummer 1 van een back is verdedigen.. Blind doet al daar een paar jaar niet meer aan. Niet meer terug rennen om te verdedigen omdat hij weet dat hij niet kan belopen, ik heb liever een type Nico tagliafico als back. Probleem is ook dat de tegenstander weet waar de zwakke plek is in het elftal en de linkerkant wordt vaak opgezocht. Ik heb het vaak genoeg gezien bij Ajax zowel het Nederlands Elftal. Toen tegen Liverpool hoe Salah daar zo vrij stond mag gewoon niet. Rensch, Timber en Bassey waren toen achterin maar waar was Blind? Juist terug aan het wandelen.

30 september 2022 om 14:27

Prioriteit van een back in 433 is verdedigen, in 532 niet. Dat is gewoon onzin, in 532 is de back in de opbouw de belangrijkste speler.

30 september 2022 om 14:53

@hakkie2

Juist, dat! Alsof de drie centrale verdedigers allemaal een eigen mannetje hebben. Complete flauwekul.

30 september 2022 om 15:23

Dus een Dumfries hoeft ook niet terug te sjokken als er verdedigd moet worden in een 5-3-2? Kom op hey. Dumfries is zowel vaak te vinden voorin maar als er verdedigd moet worden dan staat hij er altijd. Kan ik van Blind niet zeggen. De Back is niet de belangrijkste opbouwer in een 5-3-2 dat zijn namelijk de centrumverdedigers samen met de middenvelders. De backs moeten juist veel lopen om zowel aanvallend en verdedigend belangrijk te zijn. Blind kan het gewoon niet meer belopen.

30 september 2022 om 14:15

Het is niet dat Blind t respect niet krijgt, maar mensen zien liever een andere speler op zijn positie en ik sluit me daarbij aan. Iedereen erkent de voetballende kwaliteiten van Blind en wat hij bereikt heeft in z’n carrière, maar hij is oud en langzaam en minder consistent waardoor hij voorbij gestreefd wordt door anderen. Niets ergs aan. Kritiek is ook geen disrespect.

Sinds Blind bij Man U speelde kan ik me al herinneren dat er veel niet bijster terechte kritiek is op hem. 'balletje breed' werd hij vaak genoemd, wel, we kunnen zien hoe goed hij aan de bal is.

Wat ik wel snap is dat hij sinds vorig seizoen wat minder scherp oogt, zeker in verdedigend opzicht. In de opbouw heeft hij bij zowel Ajax als Oranje nog veel toe te voegen, maar hij laat nog wel eens een steekje vallen.

op het komende WK zal hij nog de eerste speler op de linkerflank zijn. Maar op termijn zal Malacia hem daar inhalen. Is ook niet zo vreemd, Malacia ontwikkelt zich stormachtig en speelt op een hoog niveau. En Blind is met 32 jaar langzamerhand richting de herfst van zijn carrière aan het gaan.

30 september 2022 om 12:12

Terechte opmerking. En dat is dan ook meteen het grote kritische punt van zijn speelwijze: die opbouw moet ook meteen perfect zijn, want als t mis gaat, heeft hij niet de fysiek om zijn eigen fout te herstellen. Dus als het even niet loopt, dan ziet t er ook meteen niet meer uit.

Ik denk dat Blind nog steeds heel veel kan toevoegen en dat hij positioneel erg sterk is. Maar die snelheid zal inderdaad alleen nog maar afnemen gezien zijn leeftijd en de vraag is: wanneer kan het echt niet meer. Dat zal ook per tegenstander verschillen.

30 september 2022 om 13:16

De jongens daarachter weten natuurlijk ook dat Blind op topsnelheid eruit gelopen wordt door een groot deel van de flankspelers. Daar hebben ze dus ook rekening mee te houden. Dat noemen ze rugdekking. Aké heeft die snelheid wel. Het is een teamsport, er zijn geen spelers die alle facetten beheersen. Het gaat om het eindtotaal, so to speak.

30 september 2022 om 12:53

Ik vraag me af of zijn hartproblemen niet een grote rol spelen. Hij lijkt sindsdien trager, minder explosief en sneller moe ...wellicht door uit voorzorg naar beneden bijgesteld trainingsprogramma.

30 september 2022 om 12:58

Dat zou goed kunnen, Dr. Duck. Het is niet alleen het fysieke, maar het lijkt me dat zoiets mentaal ook lang kan nadreunen.

Kritiek op Blind is heel makkelijk. Verdedigend is het altijd een probleem geweest maar zodra hij aan de bal is ebde dat weg omdat hij opbouwend gewoon fantastisch was. Vorig seizoen is het helaas verschillende wedstrijden geweest dat hij opbouwend ook niet geweldig was en dan gaat het nog meer opvallen. Er zit gewoon slijt in maar als Blind zijn opbouwende kwaliteiten gewoon houd dan is het voor Ajax en ook het Ned elftal gewoon een goede speler. En inderdaad beter aan de bal dan Malacia

30 september 2022 om 11:33

Ja maar het is wel een probleem dat het verdedigend niet heel best is, tegen de mindere landen is het een ideale linksback vanwege zijn rust en voetballende kwaliteiten, maar als je ver wilt komen kan je niet met hem starten door de steken die hij verdedigend laat vallen tegen een Mane, Saka, Gnabry, Dembele, Oyarzabal/Pino, Bernardo Silva, Raphinha, Messi.

30 september 2022 om 12:41

Maar daarom speelt Oranje ook met 3 centrale verdedigers en 2 backs. Als Blind voorbij wordt gedribbeld hoort de rechtsback gelijk naar achteren te gaan, zodat je alsnog met 4 achterin zit en de centrale verdedigers dit kunnen opvangen.

Om die reden zal het ook voor de topteams zeer moeilijk voetballen worden tegen Oranje.

30 september 2022 om 12:46

Je noemt allemaal rechtsbuitens maar waarom prop je Mane daar dan tussen

30 september 2022 om 13:32

@El Barto - Maar laten we eerlijk zijn; alleen tegen Polen oogde de verdediging erg stabiel en daar had Polen zelf ook een aandeel in. Da's gewoon niet zo'n hele goede ploeg als je ervoor kunt zorgen dat Lewandowski de bal moet komen halen. Niet lastig, want elke aanval gaat via hem en om hem heen loopt geen exceptionele kwaliteit rond. In de meeste wedstrijden is die 5-mans-verdediging minstens zo'n gatenkaas. Oranje krijgt ook niet minder doelpunten tegen of zo.

30 september 2022 om 14:11

Tegen België stond het ook als een huis.




Heeft een schitterende passing. Maar zie volgende week de ene na de andere Napoli- speler over hem heen klappen. Kan ie weer huilen dat het de schuld is van Bassey. Heeft z'n waarde gehad voor Ajax. Maar het is nu 30 september 2022. Aan alles komt een eind. Niks mis mee. Mag van mij na dit seizoen of in de winterstop transfervrij naar Sparta ofzo. Misschien een leuke ruil met een goede eredivisiespeler.



30 september 2022 om 11:34

Mogen we jou ook inruilen? Met supporters als jou wil ik niet in een zin genoemd worden. Wat een ondankbaarheid. Natuurlijk moet het beste team spelen en je mag een mening hebben. Maar enige vorm van respect mag er wel bij. Zeker voor iemand die zoals ook bij Twente op is gevallen, erg belangrijk voor Ajax is geweest!

30 september 2022 om 11:43






Tipptopp: lastig als mensen het niet met je eens zijn ? Eigen mening mag wel van meneer, maar dan toch met gestrekt been er in. Met als hoogtepunt het verzoek om respect .Als je zo in het leven staat zullen er vast mensen zijn die jou heel graag inruilen voor iemand met wie ze het gewoon oneens kunnen zijn. Ben Blind zeker dankbaar, maar denk dat Rijkaard ook niet meer kan. Tipptopp en mhda gaan het niet eens worden denk ik. Heb ik je toch in een zin genoemd. Trek je dat ?







Ach, mensen mogen toch vinden wat ze vinden? Ik heb geen problemen met de snelheid van Blind. Ja, was 'ie maar zo snel als Usain Bolt. Maar dan speelde hij niet in Nederland.
Ik heb meer problemen met zijn instelling en karakter af en toe. Ik weet nog een keer na een competitiewedstrijd in de Arena waar punten werden verspeeld. Begon het publiek te morren en te fluiten bij de uitloopronde. En toen ging Blind daar op in en zocht de confrontatie. En wie hield Blind tegen? Een 18 of 19-jarige De Ligt. Ik weet nog dat ik toen dacht: De ene snapt het, de andere niet.
Maar goed, aan de bal blijft Blind gewoon een ruim boven modale voetballer voor de eredivisie, uiteraard.

30 september 2022 om 11:41

Mooie aanvulling. De mentaliteit van Blind. Vaak te beroerd om mee te verdedigen. Zie hem veel te vaak achterom kijken hoe de verdedigers het met 3 man moeten rooien. Maar ja, teruglopen verkleint de kans dat ie als zoveelste middenvelder vrij staat en een pass kan geven. Ter meerdere glorie van zijn ego en overlevingsdrang. Hoe kan je nu de Europese top naderen met een veel te trage verdediger. Zie daar liever een sloper die de bal keurig afgeeft aan meer begaafde spelers.

Ja uit respect voor Blind kan je natuurlijk alles verzinnen om het te laten spelen.
Je kan een elftal om hem heen bouwen zodat hij tot zijn recht komt! Of bv alleen het veld insturen bij speciale gevallen...ingooi ofzo. Maarja sommige spelers verdienen nu eenmaal een andere benadering.

Iemand respecteren maar kritiek op diegene uiten kan toch prima samen?. Daarnaast hoeft het niet eens kritiek te zijn, maar gewoon eerlijk zijn. De waarheid is soms hard, maar het is toch al wel bekend dat Blind verdedigend heel vaak verzaakt. Hij geeft of teveel ruimte aan zijn tegenstander of hij is er te laat. Zijn niveau aan de bal is misschien nog behoorlijk maar daar heb je als verdediger niets aan als verdedigen je prio taak is. En daar komt hij gewoon tekort voor bij Ajax.
Daar mag je gewoon eerlijk zeggen en ook kritisch op zijn. Iedereen bij Ajax respecteert Blind en is hem dankbaar wat hij heeft gebracht, maar dat betekent niet dat hij continue maar mag blijven spelen. Hetzelfde geldt voor Tadic.

30 september 2022 om 12:03

Zo simpel kan het zijn.

Er zijn ook mensen die jeuk krijgen van het feit dat hij nog steeds basisspeler is in het NL-elftal, wat overigens los staat van respect.

30 september 2022 om 12:12

Zeker, maar vergis je niet..... het is wel de grote Gijs die zijn mening geeft.

Tja Blind was ooit best een goede voetballer, maar zoals iedereen wordt ook hij ouder, en hij was al nooit de snelste, hij heeft steeds meer moeite om het allemaal te belopen, tel daarbij op dat hij vaak wel een keer per wedstrijd een mannetje laat lopen......doorselecteren hoort ook bij het voetbal, en soms is dat gewoon nodig ook.

Is het deze week de Gijs Smal week??Wat ik nu zeg klinkt wat lullig. Maar wie zit er in nou te wachten op een mening van Gijs Smal van een Fc Twente.

Blind heeft zijn houding in het veld ook niet mee. Vergelijk zijn wedstrijdinstelling eens met die van Tagliafico. Die laatste wilde dwars door een muur als dat moest. Blind is een technisch betere speler, maar kijk hem eens bij tegenaanvallen terug sjokken naar de eigen defensie. Laks en zonder snelheid, want die heeft hij nu eenmaal niet. Dat wil niet zeggen dat hij geen goede wedstrijden meer op de mat legt, want uit bij AZ was hij zo'n beetje de enige veldspeler van Ajax die een uitstekende wedstrijd afleverde. Dus we moeten het ook wel een beetje nuanceren. Maar in andere wedstrijden is hij verdedigend ronduit zwak en wordt dan vaak niet vervangen. En daar wringt een beetje de schoen. Net als bij Tadic. De coach moet ook ballen hebben om op die mindere momenten in te grijpen met een logische wissel. Maar omdat dat nauwelijks gebeurd, krijg je het stempel van vriendje van, enz. Uiteindelijk werkt dit tegen zowel de coach als de speler.

Fijne speler die Smal.

Altijd al gevonden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren