Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Virgil van Dijk kopt Nederland voorbij België en richting Final Four

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zondagavond de Final Four van de Nations League bereikt. De manschappen van Louis van Gaal rekenden in de Johan Cruijff ArenA af met België (1-0) en eindigen daardoor glansrijk bovenaan in Groep A. Het doelpunt kwam op naam van Virgil van Dijk, die uit een hoekschop van Cody Gakpo binnenkopte. De Final Four vindt plaats in juni volgend jaar en wordt gehouden in Nederland.

Oranje trad met een volledig gewijzigd middenveld aan ten opzichte van het duel met Polen (0-2 winst). Marten de Roon, Davy Klaassen en Steven Berghuis kwamen in de ploeg voor respectievelijk Frenkie de Jong, Gakpo en Teun Koopmeiners. Remko Pasveer bleef onder de lat staan. Vincent Janssen verving Memphis Depay. Bij België waren blikvangers Eden Hazard en Kevin De Bruyne er als verwacht bij. De Rode Duivels wijzigden op twee posities ten opzichte van de winst op Wales (2-1): Thomas Meunier maakte plaats voor Timothy Castagne, terwijl Amadou Onana de plek op het middenveld overnam van Youri Tielemans.

Onana liet zich al in de vierde minuut gelden door vanaf de rechterflank een open schietkans te creëren voor Hazard, die hopeloos over schoot. Berghuis liet zich daarna zomaar van de bal zetten door Michy Batshuayi, die na een combinatie met De Bruyne recht op Pasveer schoot. Oranje toonde wel drang naar voren en werd ook dreigend, maar telkens ging in de allerlaatste fase van de aanval mis bij de pass of aanname. De meest serieuze poging kwam na een half uur van Denzel Dumfries, die na een voorzet van Janssen een paar meter naast de kruising volleerde. Nederland kwam kort voor rust goed weg toen Axel Witsel een handig genomen vrije trap van dichtbij vrijwel recht op Pasveer tikte.

Van Gaal greep in de rust in door Tyrell Malacia en Kenneth Taylor in te brengen voor Nathan Aké en Janssen. In de vijftigste minuut volgde een gevaarlijk moment van Dumfries, die aan de rechterzijde van het strafschopgebied doorbrak en zijn inzet ternauwernood uit de verre hoek getikt zag worden door Courtois. Ook in de tweede helft waren echte kansen schaars, maar na 67 minuten volgde een grote voor Onana. De middenvelder werd prachtig vrijgezet door De Bruyne en zag zijn intikker knap gekeerd worden door een reflex van Pasveer.

De ban werd zes minuten later gebroken door Van Dijk, die boven de Belgische defensie uittorende om een ragfijne hoekschop van Gakpo binnen te knikken: 1-0. Enkele minuten daarna schoot Bergwijn na klaarleggen van Dumfries hard in het zijnet. België zocht de aanval en zag een inzet van Castagne voorlangs gaan. In de counter wist Klaassen het een-op-een met Courtois niet af te maken na schitterend werk van Gakpo. Ook Bergwijn, volledig vrijgezet door Blind, kwam niet voorbij de keeper van België. Een spectaculaire omhaal van Dodi Lukebakio, invaller aan Belgische zijde, belandde in de slotseconden op de lat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat dit dan misschien toch een les zijn voor Van Gaal qua selectiebeleid. Na de rust had je op de bank nog drie doelmannen, drie verdedigers, twee stormrammen en een middenvelder die niet veel anders zou brengen dan degenen die er op dat moment stonden. Met Berghuis vertrok haast alle creativiteit uit het elftal waardoor Nederland enorm onder druk kwam te staan. Natuurlijk hebben ze nu pech met de blessures van Frenkie de Jong, Memphis, Koopmeiners en Berghuis maar op de bank zit nu gewoon te weinig diversiteit. Dan had je beter spelers als Lang, Xavi Simons, Veerman of Danjuma mee kunnen nemen en Weghorst, een centrale verdediger en een dozijn keepers thuis kunnen laten. Nu schiet hij zichzelf in de voet en kan hij niet echt tactisch variëren om nog iets te forceren. Dat kan je in Qatar de kop kosten. Ik ben altijd groot fan van Van Gaal en ook nu heeft hij het allemaal weer best lekker voor elkaar maar de selectie zit nu gewoon niet logisch in elkaar, wat mij betreft.
Wel mijn complimenten voor hoe Nederland verdedigd heeft vandaag. Het was vooral tegenhouden en dat hebben ze echt met verve gedaan. Het was bijna on-Nederlands. In de eerste helft werkte het uitstekend met Timber en Ake die steeds doordekten en in de tweede helft hebben ze België uitstekend in de zone opgevangen. Qua discipline zit het wel goed en dit biedt hoop voor het WK. Dit kunnen ze dus gewoon. Chapeau.

25 september 2022 om 22:41

Zo veel moeite gestoken in deze reactie maar denk dat niemand dit hele boekverslag gaat lezen.

25 september 2022 om 22:42

Heb het gelezen, had het beter niet kunnen doen🤣

25 september 2022 om 22:43

Dat zou kunnen. Mocht iemand er toch blij van worden: veel plezier!

25 september 2022 om 22:47

Ik gok een seconde of 10. Volgens mij is jouw aandachtscurve gewoon vlak.

On: Toch is van Gaal ongeslagen. Was zeker niet de mooiste wedstrijd maar we trekken toch aan het langste eind. Prima zo. Dit soort wedstrijden moet je ook winnen op een WK.

25 september 2022 om 22:47

Als je dat al een boekverslag vindt vraag ik me af wat je leesniveau is, Nijntje wellicht? Gewoon een nette reactie met een kern van waarheid. Het was vandaag nou niet echt om aan te gluren, en dat hoeft niet altijd, maar er zijn spelers die vandaag meer hadden kunnen betekenen.

25 september 2022 om 22:49

Beter lange onderbouwde reacties dan al die figuren die alleen maar cynisch komen stoken en provoceren. Snap dat gezeik op lange reacties ook nooit zo goed. Waarvoor ben je hier dan? Het is toch de bedoeling om met elkaar te discussieren en meningen uit te wisselen? Vind het altijd juist leuk als iemand die moeite neemt.

25 september 2022 om 23:03

En daarom heb je mbo 1, omdat je dit als een boekverslag ziet.

25 september 2022 om 23:19

Man, man man, R. Vatros wat een lage opmerking zeg. Wat heeft MBO 1 hier nu mee te maken. Echt heel laag om mensen die opleiding doen zo belachelijk te maken. Gezien jij zo 'n opmerking plaatst vind ik jou erg sneu.

25 september 2022 om 23:29

Rique complimenten hoor! Was niet met alles helemaal eens, maar je betoog was gewoon erg sterk. Lekker mee doorgaan, en niks van die triestelingen aantrekken! Voorop staan om te zeiken, maar inhoudelijk kunnen ingaan op je punten is teveel gevraagd. 😮‍💨

25 september 2022 om 23:35

Maar de reactie over Nijntje mag wel?
Beetje vreemd en riekt naar hypocrisie...

Verder is het bestempelen van nog geen 10 zinnen als een boekverslag wel heel erg natuurlijk.
Maar inhoudelijk heeft die man wel gewoon gelijk.

25 september 2022 om 22:42

Die eigenwijze Louis van Gaal toch met zijn 'discutabele' selectiebeleid is al 32 wedstrijden ongeslagen. Brengt Oranje naar het WK en nu naar de Final Four van de Nations League. Gewoon 16 uit 6 en ongeslagen. De winnende trainer heeft altijd gelijk

Wedstrijd was verder niet van een hoog niveau. Oranje mist ook een hoop spelers. Al met al een prima resultaat. Op naar het WK.

25 september 2022 om 22:46

Daar heb je ook gelijk in. Zoals ik al aangaf: ik ben groot fan van Van Gaal en tot vandaag was er inderdaad ook heel weinig op aan te merken. En zelfs vandaag loopt alles goed af. Alleen had je het voor jezelf makkelijker kunnen maken met een gevarieerdere bank. Nu heb je ook drie keepers en twee verdedigers erbij gehad die geen minuten hebben gemaakt terwijl je elders op het veld verlegen zit om spelers.

25 september 2022 om 22:49

@riqui8

Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Hij had gerust wat nieuwe talenten kunnen testen. Of iig laten proeven aan het grote Oranje.

25 september 2022 om 22:51

Ik heb nu ook mede door hem ineens heel veel vertrouwen in het wk. Ik zie gewoon een sterk stabiel elftal staan. En ik kan buiten Brazilië verder niet echt een land ontdekken die veel beter zal zijn over 2 maanden... Het kan alle kanten op! Heb er na vandaag wel heel erg zin in. Laat die v Gaal maar schuiven , ik zal niet raar te kijken als ze ineens heel ver gaan komen.

25 september 2022 om 22:53

Maar het lijkt wel of men vergeet dat deze wedstrijd geen oefenwedstrijd was om even wat te testen. V Gaal wilt winnen en na al die blessures neemt ie niet nog meer risico. Daarom was het behouden maar stond het redelijk goed en heeft ie de final four behaald. Denk dat ie zijn systeem en spelers wel weet.

25 september 2022 om 22:54

Nicko, Argentinië en Frankrijk zijn ook wel verder. Misschien Portugal. Maar je kunt inderdaad ook van allemaal winnen. Het wordt een leuk WK inderdaad. En niemand die dat beter kan dan Van Gaal. Helemaal mee eens. Maar we mogen ook kritisch blijven toch?

25 september 2022 om 23:10

dat je Argentinië noemt snap ik, maar Frankrijk? Die zijn hopeloos uit vorm, dus hoe zijn die ‘verder’? Verder van huis ja..

25 september 2022 om 23:24

Nee, Frankrijk ligt dichter bij Qatar hoor! Maar Frankrijk mag je nooit uitvlakken, vind ik. Die kunnen nog altijd met vier elftallen naar het WK en hebben bizar veel individuele kwaliteit. Als een Mbappe of Dembele ineens boven zichzelf uitstijgt, sta je zo in de halve finale. Klopt, het loopt niet super maar met de spelers die zij hebben, ben je altijd favoriet.

25 september 2022 om 23:32

Frankrijk hebben we kunnen zien vanavond tegen Denemarken en ook op de eindplek in hun groep. 😂

25 september 2022 om 23:34

Italie is ook verder.

25 september 2022 om 22:43

Naja vooral dat middenveld was zoals verwacht verschrikkelijk. Echt non voetbal als je met de Roon begint, dan gaat het altijd lastig worden. België was alleen vrij onmachtig, die gaan zeker geen rol van betekenis spelen in Qatar.

25 september 2022 om 22:52

Nu vond ik De Roon eigenlijk best goed. Hij heeft uitstekend De Bruyne geschaduwd en gaf een aantal goede, risicovolle passes waarmee hij het spel versnelde. Natuurlijk heeft hij niet het vermogen van een Frenkie maar ik vond hem vandaag niet slecht. Mag ook benoemd worden.

25 september 2022 om 22:55

Hij was indd niet zo slecht als verwacht. Maar ik blijf hem matig vinden.

25 september 2022 om 23:06

@riqui8 - Hij heeft niet bij Ajax, PSV of Feyenoord gespeeld, dus complimenten zal hij toch niet veel krijgen in Nederland. Zelfde als Van Dijk in de laatste paar weken (en nu ook, maar 3 keer benoemd zie ik nu zonder mijn comment, terwijl een Pasveer nu boven de 30 keer in de comment section wordt benoemd), but oh well. Ik snap niet waarom men hem moet gaan zien als creatieve man. Hij is een breekijzer die gewoon het spel verdeelt en niet het spel maakt. Niet meer, niet minder.

25 september 2022 om 23:14

We hebben vandaag niet de winnaar van Qatar aan het werk gezien. Belgie was inderdaad onmachtig, maar Nederland was dat evenzeer. Zonder Frenkie is dit Nederland goed voor een kwartfinale.

25 september 2022 om 23:30

@Grun, die clubs zullen misschien iets meespelen maar het gaat natuurlijk ook om het type speler. Van Dijk en De Roon zijn ‘saaie’ spelers. Het is vaak goed en degelijk en zelden bijzonder. Een Danjuma krijgt al meer ‘hype’ bijvoorbeeld. En de saaie spelers worden inderdaad snel langs de meetlat van de spectaculairdere spelers gelegd. Al moet ik wel toegeven dat Van Dijk ook echt niet zijn sterkste seizoen beleeft en De Roon tegen kleine landen (waarin je veel de bal hebt) te weinig creativiteit heeft. Daar hebben die critici dan wel een punt.

25 september 2022 om 23:56

@riqui8 - Wel geinig dat je zegt dat Van Dijk een "saaie speler" is, terwijl die in Engeland en door andere internationale oud-spelers verre van saai wordt genoemd. Maar dat ter zijde. We zijn hier in Nederland de hele tijd in onze bubbel van Ajax, PSV, en Feyenoord, en misschien hooguit een Barcelona en een Real Madrid. Voor de rest volgen merendeel echt geen poep wat onze andere spelers doen in het buitenland en zien we ze hooguit voorbijkomen in een samenvatting of in de Champions League. De Roon is ook saai qua speler, maar dat is juist zijn rol. Je gaat geen rushes voorbij zien komen. Hij speelt gewoon simpel voetbal. Vandaag had hij die rol om net Ji-sung Park, Pirlo onschadelijk te maken en continu op zijn huid te zitten. In dit geval was het De Bruyne en dat deed hij niet onaardig. Danjuma doet het ook goed, nu een tijdje geblesseerd helaas, maar krijgt ook gewoon credits door mensen met een Islamitische achterban omdat hij het Islam volgt. Daar krijgt hij ook aardig wat volgers mee. Voornamelijk omdat er denk ik nog een grote groep Nederlanders op VZ met een islamitische achtergrond hier actief zijn.

26 september 2022 om 00:36

De Roon is er niet voor de schoonheidsprijs, maar eentje die het vuile werk doet en daardoor niet opvalt. Dat het niet in de smaak valt bij de voetbal liefhebbers, snap ik, maar tegen sterke tegenstanders wel heel nuttig, daar is ie een van de beste in.

25 september 2022 om 22:43

Ze hebben toch gewoon gewonnen van de nummer 2 van de wereld? Nederland hoefde helemaal niet en toch had de uitslag groter moeten zijn. Volgens mij heeft de winnende coach altijd gelijk.

25 september 2022 om 22:46

Leuk dat die Belgen 2de staan op de ranking, maar die gaan over de resultaten van de laatste paar jaar. Het huidige België is duidelijk op zijn retour en zie ik ook geen hoge ogen gooien op het WK. Kan zo minstens 8 landen opnoemen met meer kwaliteit

25 september 2022 om 22:48

Dat mensen het lijstje van de FIFA nog serieus neemt…. Belgie kan er zelf ook vrij weinig van. Als dat de nummer 2 is van de wereld, dan is het niveau drastisch gedaald.

25 september 2022 om 22:43

Sowieso klaassen weg voor Xavi. Lang ook wel maar voor wie ? Of volgens mij selecteerde van gaal te weinig mensen.
Dan sowieso mee indd. Creativiteit is altijd welkom

25 september 2022 om 22:50

Ja en Lang voor Weghorst, zou ook geen kwaad kunnen, lijkt me. Met Janssen en Brobbey heb je al twee echte spitsen. Dat lijkt me afdoende

25 september 2022 om 22:52

En Luuk dan ? Zo een typte lijkt me sowieso handig

25 september 2022 om 22:57

Als Luuk weer in vorm is bij PSV, altijd meenemen. Ten faveure van Weghorst. En dan kun je misschien zelfs Brobbey of Janssen thuis laten. Aan de andere kant mag je er 26 meenemen ofzo en die ruimte zou ik dan ook sowieso benutten.

25 september 2022 om 22:45

Denk dat er gwn een goeie mix aan spelers is, zoals je zegt mis je 2 belangerijke basisspelers en heb je gwn een sterke bank. Met zelfs nog de spelers die jij noemt achter de hand. Vergeet niet dat er nog veel kan gebeuren in aanloop, zie de recente blessures. LvG weet wel wat ie doet daar kan je op rusten.

25 september 2022 om 22:55

Beter dat ze gewonnen hebben dan kunnen de jong en Memphis geilerds ook inzien...dat we de bankspelers van Barça ook niet perse nodig hebben..

25 september 2022 om 23:38

Ik denk dat met die 2 bankspelers toch wat mallelijker spelen. Dan speelde je ook niet zo in de verdrukking zoals vandaag. Maar goed te zien dat we met deze spelers ook resultaat halen tegen een sterke tegemstanders.

26 september 2022 om 01:36

Vgsm viel het tegenhouden wel mee. België heeft niet veel mogelijkheden gekregen. Zal om het even zijn geweest qua kansen.

26 september 2022 om 15:23

Dan heb je toch uitstekend tegengehouden? Het is niet zo dat het een schiettent was, nee, dat niet. Echter, de tweede helft speelde zich grotendeels op de Nederlandse speelhelft af en dan moet je tegenhouden. Dat deden ze voortreffelijk.

26 september 2022 om 03:35

Haha jij leest gewoon Louis de les. Prachtig. Alleen je verhaal steekt geen hout. Lang? Weghorst? Die laatste zit gewoon bij de selectie. Niet dat die erbij hoort. Maar je eindigt wel goed

26 september 2022 om 15:27

Weghorst zat in mijn rijtje van spelers die er niet bij hoefden te zitten, wat mij betreft. "weghorst, een centrale verdediger en een dozijn keepers". Lang had gisteren echt wat toe kunnen voegen, vind ik. Je miste op een gegeven moment creativiteit en dan is een brutaaltje als Lang, die gewoon zes man voorbij probeert te dribbelen waardevoller om in te brengen dan Weghorst, als je toch niet meer van je eigen helft afkomt. Maar goed, Louis heeft gewonnen en België voortreffelijk verdedigd. Wie ben ik dan om het beter te weten? In Louis we trust.

Kan iedereen met commentaar op Pasveer en het selecteren van hem vriendjespolitiek noemen even een kwartier hun mond gaan spoelen met zeep?

25 september 2022 om 22:41

Heeft echt geen zak te doen gehad maar leuk geprobeerd.

25 september 2022 om 22:42

Hij had toch wel een aantal goede reddingen verricht. Of was jij toen toevallig een kop thee aan het halen?

25 september 2022 om 22:43

Jij hebt niet gekeken bcaoms

25 september 2022 om 22:44

@bcoams
Haha die redding op de inzet van Onana zat jij even op de wc?

25 september 2022 om 22:48

Die had Grandel ook gehad.

25 september 2022 om 22:50

Tijd om naar bed te gaan.

25 september 2022 om 22:51

Die was als ie tegen Ajax speelde altijd weergaloos

25 september 2022 om 22:53

Klopt uiteraard niks van. Hij heeft anders een behoorlijke redding verricht op een kans van België die door andere keepers wellicht niet gepakt zou zijn. Hij heeft gewoon een goal voorkomen. Op die kans na vond ik hem gewoon sterk keepen.

25 september 2022 om 22:57

Hij keepte prima hoor, maar die bal van Onana was 2 meter naast gegaan. Zou em nu wel lekker laten staan overigens. Doet et prima.

25 september 2022 om 22:42

Pasveer is als oude wijn, ongelofelijk dat hij op zo'n late leeftijd nog zo goed is geworden. Altijd mooi om van België te winnen. Hoorde al veel Belgen zeggen dat ze top favoriet waren om het WK te winnen, nu staan ze toch weer even met beide beentjes op de grond.

25 september 2022 om 23:17

Die Belgen kwamen in je dromen voor? Zowat elke respectabele Belg hier (lierse, Realmadrid, etc.) heeft er best een klare kijk op. Niemand verwacht een titel, of zelfs maar een halve finale. Maar geef toe, dit Nederland was ook drie keer niks.

25 september 2022 om 23:47

Als ik me niet vergis heeft deze man altijd commentaar op iets wat te maken heeft met het allermachtige Belgie. Misschien gepest geweest door een Belg of hij heeft een Belgische ex. Wie zal het weten...

26 september 2022 om 01:38

Haal De Bruyne weg bij België en wat houd je over?

Frenkie en Depay eruit voel je ook gewoon in het team. Alsnog een paar mooie aanvallen gezien! Vooral met Van Dijk, Taylor Bergwijn en Gakpo.

25 september 2022 om 22:42

Ik dacht ook dat er juist meer kritiek was op het niet meenemen van Bijlow. Maar in mijn ogen moeten ze gewoon Bijlow, Pasveer en een penalty killer meenemen wie het is maakt me niet uit.

25 september 2022 om 22:44

Krul wordt hem niet volgens van Gaal, Cillessen is misschien wel de slechtste penalty stopper ter wereld. Geen idee of Noppert dit kan? Hij kan ze er iig wel in schieten zag ik.

25 september 2022 om 22:48

Bijlow is een penaltykiller.

25 september 2022 om 22:53

Nou dr was ook voldoende kritiek over Pasveer hoor

25 september 2022 om 22:53

@feye_88 Dan zou ik even zijn statistieken bekijken, en dan zul je zien dat bijlow geen haar beter is dan cillessen.

25 september 2022 om 23:09

En in potentie de beste Nederlandse keeper. Hij moet snel zijn oude vorm terug zien te krijgen. Pasveer keepte goed vanavond. Maar Bijlow kan een hoger niveau halen dan Pasveer.

25 september 2022 om 23:18

4 uit 24 penalties gehouden (incl naast geschoten ballen) zijn niet echt statistieken van een penaltykiller

25 september 2022 om 23:28

4 uit 28 zelfs. Iedereen reageert wel een beetje met een brilletje op, maar dit is gewoon gênant.

25 september 2022 om 22:43

Gast ben absoluut voor Pasveer echter heeft hij in 2 wedstrijden zich niet kunnen laten zien...

25 september 2022 om 22:49

Jawel? Heeft vandaag een aantal goede reddingen gehad. Heb je wel gekeken of niet?

25 september 2022 om 22:55

Denk je dat die enkele bal er bij die 3 andere keepers wel binnen zou zijn gegaan...?

25 september 2022 om 22:57

Weet ik niet, maar het was toch een goede redding?

25 september 2022 om 22:59

poep in je ogen

25 september 2022 om 23:02

Alleen is Pasveer geselecteerd op basis van zijn wedstrijden bij Ajax. En daar heeft ie genoeg laten zien

25 september 2022 om 23:43

Voetbalfreak, cillese had er 1 doorgelaten. Daarnaast, complimenten aan pasveer mogen ook gegeven worden, hij heeft z'n verdediging goed neergezet waardoor er weinig kansen zijn ontstaan

25 september 2022 om 22:43

Keepte goed ja maar verder kun je toch veel vragen behouden over zijn selectiebeleid? Daar is niks geks aan, ook niet na vanavond. Klaassen, Taylor e.d. daar ga je WK niet mee winnen..

25 september 2022 om 22:45

Net als de finale niet halen met joris mathijsen en martins indi

25 september 2022 om 22:47

Zeg toch ook niet dat ze finale niet kunnen halen😆 alleen niet met klaassen en Taylor e.d.

25 september 2022 om 22:49

Taylor viel prima in, leg clubvoorkeur even aan de kant bij Oranje man.

25 september 2022 om 23:06

Met martins indi hebben we de finale ook niet gehaald toch 😅

26 september 2022 om 00:39

Hoezo taylor verdiend het helemaal niet om in oranje te spelen, daarvoor hoor je minstens 30 wedstrijden op prof niveau gespeeld te hebben net als andere feyenoord en psv spelers

25 september 2022 om 22:43

Gaan we dat nu in elk artikel schrijven. En elke keer krijg je weer dezelfde reacties, hij heeft niks te doen gehad, alles komt recht op hem af en zijn lange ballen komen niet aan.

25 september 2022 om 22:43

1 goede redding.
Voor de rest niks te doen gehad.

25 september 2022 om 22:45

Als degenen die gakpo ervan betichten dat ie het alleen maar tegen de kleintjes laat zien hetzelfde gaan doen....

25 september 2022 om 22:53

Een goeie actie in de 85e minuut. Voor de rest inderdaad onder de maat. Viel weer door de mand op een hoger niveau. Ik moet wel zeggen dat de positie waar hij nu in oranje speelt ook niet ideaal voor hem. Moet gewoon vanaf links spelen naar binnen komen en met zijn goede trap afronden. Dat is zijn kwaliteit. Is wel een one-trick pony. Te weinig techniek en overzicht in de kleine ruimte. Hoeft met dit systeem eigenlijk niet mee naar Qatar.

25 september 2022 om 23:02

Zet bergwijn en klaassen alleen voor de keeper. Dat zij matige afmakers zijn is gakpos probleem niet. Waren 100% kansen die een goede speler in vorm.gewoon maakt.

25 september 2022 om 23:58

Euh hebben wij dezelfde wedstrijd gekeken? Gakpo speelde niet slecht

25 september 2022 om 22:48

Pasveer heeft het toch goed gedaan? Wie wil je voor hem in de plaats zetten? Pasveer heeft mij overtuigd. En dat basseer ik niet alleen over deze 2 interlands

25 september 2022 om 22:49

Als je Blind, Taylor, Klaassen en Pasveer opstelt, mag het dan dat er 1 vd 4 het goed doet? Daarbij is denk ik de verbazing over Pasveer nog het minst. Pasveer, Bijlow, Cillisen, het is allemaal lood om oud ijzer.

25 september 2022 om 22:50

Ik denk dat hij een magneet in zijn handschoenen heeft. Hoeveel ballen er recht op hem afgaan. Blijft typisch. 1 mooie redding toegegeven. Eens kijken hoe hij overeind blijft tegen een team met een goede aanvalslinie.

25 september 2022 om 22:57

Van Breukelen had een engeltje op de lat, Pasveer een magneetje in zijn wanten.

25 september 2022 om 22:58

Zou Pasveer niet gewoon goed opgesteld staan?

25 september 2022 om 23:09

Tegen Liverpool stond ie er ook al, maar het zal wel toeval zijn allemaal….

25 september 2022 om 23:05

Ik vind hem nog steeds onzeker en traag. Laat regelmatig ballen los, aan de bal ook vreemde acties. Snap niet wat mensen zo goed aan hem vinden. Hij houdt ballen tegen die recht op hem afkomen en maakt weinig fouten maar ook zelden een wereldredding. Ben er niet kapot van.

25 september 2022 om 23:18

Heeft deze pot nog een hele goede redding gemaakt, tegen AZ ook 2 een week geleden. Laat regelmatig ballen los? Valt wel mee, hij laat ballen soms even vallen ja, maar nooit in een gevaarlijke situatie, doet aan de bal ook geen gekke dingen. Straalt daarnaast juist zekerheid en rust uit, geen idee waar jij naar hebt zitten kijken?

25 september 2022 om 23:22

Rust en zekerheid? Zowel vandaag als tegen liverpool schiet hij alle ballen naar de tegenstander of over de zijlijn en pakt hij nooit een bal vast. Ik vind hem vrij wild.

25 september 2022 om 23:25

Los en laten vallen is hetzelfde . Vandaag prima gekeept niks van te zeggen

25 september 2022 om 23:31

Niet gekeken dus, is niet erg om te zeggen hoor.

25 september 2022 om 23:38

Jezus ajax1812, ben jij de enige die gekeken heeft?

25 september 2022 om 23:56

Nee hoor, maar ik heb het idee dat Hazardinho niet gekeken heeft met dit commentaar over Pasveer. Niks van zijn comment klopte.

26 september 2022 om 00:00

Komt door die bal over de zijlijn en nog 2 acties. Die waren inderdaad niet best maar voor de rest de meest stabiele keeper die we nu hebben. Ik zou hem laten staan iig

26 september 2022 om 00:00

Pasveer had tegen AZ de meeste passes die aankwamen. Vandaag ook voetballend weer goed, gaf juist in situaties onder druk goede passes dus ik ga mee met Ajax1812, de man heeft niet gekeken.

26 september 2022 om 01:07

Goede keeper, maar als hij tegen AZ de meeste passes had die aankwamen, zegt het misschien meer over het spel van de andere tien.

25 september 2022 om 23:25

Imo was Pasveer MOTM. Volgens mij werd er ook niet zo aan hem getwijfeld. T selecteren van Rensch Taylor Klaassen en thuis laten van Veerman en Xavi is meer vriendjespolitiek.

25 september 2022 om 23:25

Volgens mij zijn er niet veel mensen die de selectie van Pasveer heel gek vinden. Dus dat verzin je zelf. Wel zijn er veel mensen die het apart vinden dat hij gelijk basisspeler is en dat Bijlow in het geheel niet is geselecteerd. Ik geloof ook niet dat het vriendjespolitiek is, maar wel typisch van Gaal die wil verrassen. Overigens steekt geen van de keepers er echt bovenuit, maar de keuze is vooral bijzonder omdat je daarmee anderen die eerder het vertrouwen kregen opeens passeert. Het zal in ieder geval niet heel goed zijn voor de relatie met en vertrouwen van Cillesssen en Bijlow. En hoewel Pasveer het prima heeft gedaan, moeten we ook niet doen alsof hij de sterren van de hemel heeft gekeept. Hij was gewoon heel degelijk met één of twee echt goede reddingen. Hij zal voorlopig wel eerste keuze blijven, tenzij van Gaal wéér creatief wordt...

26 september 2022 om 00:07

Het is te beschamend voor woorden dat sommige een keeper de hemel in prijzen die één hele goede redding heeft gemaakt en voor de rest ‘gewoon’ stabiel was.

Remko Pas_Weer de nul! Wat mij betreft de nummer 1 van Oranje op het WK in dat "enge land".

25 september 2022 om 22:42

Denk ik ook. Stabiel, vertrouwen en ook nog behoorlijk kunnen keepen.
Mooie jongensdroom als hij als nummer 1 meegaat.

25 september 2022 om 22:43

Voor de alfabet mensen is het idd een eng land.

25 september 2022 om 22:48

Voor vrouwen en arbeiders is het er ook niet zo gezellig.

25 september 2022 om 22:53

Klopt alleen was mijn reactie specifiek gericht op onzedirk en z'n regenboogvlag.

25 september 2022 om 23:15

Noem het dan niet ‘de alfabet mensen’, spreekt weinig respect uit

25 september 2022 om 23:22

Ik snap je comment niet Jonny. Hopelijk is het wel een respectvolle comment. Anders hoef je hem niet uit te leggen.

25 september 2022 om 23:24

Er komen telkens meer letters bij. Ik houd het niet meer bij. Het was eerst lhbt en nu iets van lhbtiaojbdkkd.. dus alfabet mensen vind ik makkelijker. Is geen kwestie van respect.

25 september 2022 om 23:29

Oh, zo bedoel je dat. Ik had die link niet gelegd. Maarja als dit grappig is ga ik wel even lachen voor je.

26 september 2022 om 00:23

Was niet grappig bedoeld. Ik ben een oude boomer. Ik volg het allemaal niet meer. Man is vrouw, vrouw is man, maar soms ook weer niet. Het is teveel voor me sorry.

26 september 2022 om 01:55

Het valt allemaal best mee hoor Jonny. Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Tenzij een vrouw graag een man wil zijn, dan noem je hem een man. En vice versa. Goed te doen.

Terechte overwinning van oranje. Door veel harde werk en teamwork. Pasveer heeft zich na deze wedstrijd wel bewezen dat hij de Nr 1 keeper van oranje op het WK is. Wat heb ik me geërgerd aan Harzard en die Carrasco. Ze hadden allebei een Neymar moment. Op naar een mooi WK en ik voorspel dat Nederland minimaal de halve finale haalt. Ik trek nog een fles champagne open op deze mooie avond dat we gekwalificeerd hebben voor de Nations league Final Four. Proost allemaal. 🍻

25 september 2022 om 22:47

Zwak en winnen van de nummer 2 ter wereld, mwaa

25 september 2022 om 23:19

Bij ons zit Klaassen dan ook gewoon op de bank gelukkig.

Al die bondscoaches die het wel wisten van tevoren.. dit NL elftal is nog niet verslagen onder van Gaal. En het mag ook gezegd worden dat Blind erg goed speelde

25 september 2022 om 22:49

Het was wel een behoorlijk saaie pot. Ook vond ik dat van Gaal Klaassen erg lang liet staan. Ook de Roon vond ik geen goede indruk maken. Op den duur zie je dat Oranje aanvallende impulsen nodig heeft. Dan komt De Vrij erin voor Timber (pijp leeg?) maar pak dan ook gelijk door met een Brobbey o.i.d. En Blind erg goed? Dat vind ik best overdreven.

25 september 2022 om 22:50

Wat deed blind verkeerd dan? Goede inspeelpasses wederom, verdedigend solide en een paar goede acties voorin.

25 september 2022 om 23:00

Waar zeg ik dat Blind iets verkeerd deed dan? Ik vond hem gewoon stabiel, verder niet opvallend. Daarom vind ik “erg goed” best overdreven.

25 september 2022 om 23:26

Roon was een van de betere en dat zegt eigenlijk alles

25 september 2022 om 22:50

Niks van gezien die Blind, dus erg goed is ook overdreven.

25 september 2022 om 22:55

Beter opletten dan!

26 september 2022 om 00:08

Moeten niet overdrijven. Het is niet als een speler geen cruciale fout maakt meteen een sterke pot heeft gespeeld. Was gewoon oké vandaag, meer niet.

25 september 2022 om 22:58

Dumfries (2)

26 september 2022 om 00:15

Bergwijn (?)

Van Gaal heeft het heel erg goed voor elkaar. De beste man op de juiste plek. Want dit is toch een topland? En zonder al te goed te spelen is dit toch vrij eenvoudig gewonnen. Beste mannen waren mijns inziens Pasveer, Timber, Gakpo en De Roon. Dat ik dat laatste ooit zou zeggen is een klein wonder, maar De Bruyne heeft amper een kans gehad. Pasveer gaat gewoon onze eerste keeper zijn. Het is geen toeval meer, hij heeft iedere pot een nagenoeg onhoudbare bal en voor de rest positioneert hij zich fantastisch maar bovenal communiceert hij het beste van iedereen. Gakpo vond ik wel wat slordig in de passing, want die had nog wel wat meer assists kunnen maken. Daarbij had Bergwijn wel minimaal een goal moeten maken.

25 september 2022 om 23:14

Vakman pur sang en dat zal ik missen na zijn pensioen, maar naar het eind van de LVG show kijk ik wel een beetje uit.

25 september 2022 om 23:18

Snap ik hoor, eigenwijze drol is het die ook nog eens (vaak) gelijk krijgt. Vind z'n interview nu best aardig trouwens hoor. Hij is wel kritisch en dat vind ik fijn.

25 september 2022 om 23:24

Dit interview heb ik idd graag naar geluisterd. Goed, inhoudelijk, zichzelf niet overdreven op de borst klopppend, analyserend.
Als hij zich zo altijd zou gedragen, is hij plezierig om naar te luisteren.

Gakpo beste Nederlandse aanvaller van dit moment. Na het WK 80m+ waard wat ben ik blij dat we hem hebben behouden en niet verkocht voor 40m.

25 september 2022 om 22:43

Gakpo moet inmiddels toch wel een zekerheidje zijn in de basiself. Louis heeft vanalles geprobeerd maar ook hij kan toch niet meer om Cody heen?

25 september 2022 om 22:44

Splijtende passes en een epische passeerbeweging waar hij zelf ook bijna in trapte :'

25 september 2022 om 22:45

Tot aan de goal las ik anders alleen maar gezeik op hem. Was zeer goed laatste 10 min

25 september 2022 om 22:52

Als aanvaller 10 min voor constante dreiging op de 2-0 zorgen, dan speel je in mijn ogen al een prima pot. Mijn ogen hadden vooral last met Klaassen.

25 september 2022 om 22:56

Hij profiteerde inderdaad van een zeer slechte Toby. Dus hulde voor hem

26 september 2022 om 00:13

Lee112 toch je best doen om de goede acties van Cody een klein beetje te downgraden. Waarom heeft Bergwijn geen gebruik gemaakt van de slecht spelende Toby?

26 september 2022 om 01:25

Waar heb je het over ? Misschien vaker m'n reacties lezen. Ik vond Bergwijn slecht en obv tweede helft Max een 3. Dat jij met clubvoorkeur checkt is je zaak. In oranje boeit je club kleuren mij niet.

Wil jij hiero claimen dat gakpo op 10 goed speelde ? Hoevaak liep diezelfde Bergwijn niet weg uit Toby z'n rug en verprutste gakpo de steekpass . De pass die Taylor en de Roon wel geven op gakpo toen hij er speelde.
Pas op de wing liep het mede ook door een waardeloze Toby.

25 september 2022 om 22:45

Hij speelde goed hoor maar op hoog tempo een goede pass geven heeft hij wel veel moeite mee.

25 september 2022 om 22:58

Dat kan bijv een Mbappe ook niet, das niet zo’n ramp voor een aavaller. Zo lang die mannen achter hem dat maar beheersen. Daarom kijk ik weer uit naar Frenkie ipv Klaassen, liever vandaag dan morgen.

25 september 2022 om 23:11

Haha, behalve misschien Japie Krekel wil toch iedereen Frenkie altijd zien spelen? Wat misten we die vandaag inderdaad!

25 september 2022 om 22:45

Zijn corners zijn echt een klasse apart. Alleen om die reden moet je hem al opstellen. Wat een wapen

25 september 2022 om 22:47

Niet overdrijven. Hij kan 2 X een speler alleen voor de keeper zetten en dan geeft hij een kut bal. Dat moet echt veel beter!!

25 september 2022 om 23:05

Hij zet klaassen en bergwijn vrij voor de keeper, vooral de bal op bergwijn was perfect. Dat bergwijn m zwak in het zijnet pompt is zijn tekortkoming.

25 september 2022 om 23:24

De bal die van zijn voet schiet en per ongeluk bij Bergwijn terecht komt?? Daarom zeg ik dat er niet overdreven moet worden!

25 september 2022 om 22:47

Gaat ie lekker? Gakpo trapt 1 goeie corner en had 1 leuke actie waar Klaassen stuitte op Courtois. Verder was juist Gakpo zijn passing dramatisch, zeker 3 potentiele counters die bij hem de mist in gingen vanwege zijn dramatische passing.

25 september 2022 om 22:51

Pasveer houdt 1 bal tegen en iedereen moet zijn mond spoelen met zeep. Gakpo heeft een aantal leuke acties, maar daar mag niemand iets over zeggen. 🫣

25 september 2022 om 22:52

1* leuke actie.

25 september 2022 om 22:55

1 goed getrapte corner en 3 keer een counter verprutsen door slechte passing en dan roept er hier eentje dat ie 80 miljoen waard is. Nou dan is het echt bedtijd hoor.

25 september 2022 om 23:00

Oké, Pasveer een leuke redding en Gakpo een leuke actie. Gaat er meer om dat een zwaluw geen zomer maakt. Ajaxclub is er als de kippen bij om iedereen te wijzen op het feit dat Pasveer een redelijk goede wedstrijd keept. Maar dan wel Gakpo afkraken. 😴

25 september 2022 om 23:06

Gakpo zet in 1 beweging bergwijn vrij voor de keeper die m daarna lafjes in het zijnet schiet. Technisch perfecte assist en weer erg matig afgerond door bergwijn

25 september 2022 om 22:48

Speelde tot aan de 80e minuut een draak van een wedstrijd. Zjjn laatste 5 a 10 minuten waren erg sterk en zijn corners zijn messcherp.

25 september 2022 om 22:50

Gakpo z’n rendement is bizar goed dit seizoen. Op dit moment een van de meest scorende en aangevende aanvallers van Europa.

25 september 2022 om 22:55

Klopt inderdaad nr. 2 na Neymar als ik me niet vergis.

25 september 2022 om 22:52

Vond Gakpo bijzonder matig vandaag, op de laatste 10 minuten na. Passing bizar slecht, kan geen steekpass geven en op die ene passeerbeweging na in de laatste 10 minuten kwam hij geen man voorbij.

Wat een waardeloze wedstrijd van beide kanten. Senegal gaat Oranje ontmaagden op het WK

25 september 2022 om 22:42

Haha grappig. We winnen deze pot zonder onze creatieve sterkhouders. Dit soort comments van mensen uit Nederland zijn ook zo kansloos.

25 september 2022 om 22:45

Senegal is tactisch niet van het niveau om het ons ook maar een beetje lastig te gaan maken. Vrij gemakkelijke 3/4-0 wordt dat.

Pasveer MOTM imo.
Stond er wanneer moest.
Keek nog ff een bal tegen de paal.
Gakpo hoort basis.

25 september 2022 om 22:44

Op basis van de geringe kansen voor België kan je dat toch niet menen? Van Dijk MOTM.

25 september 2022 om 22:45

Hahahaha.
Op basis van 1 redding?

25 september 2022 om 22:47

Je hebt niet gekeken gt77

25 september 2022 om 23:28

Pasveer heeft 3 goede reddingen verricht en de 0 gehouden. Bepaalde situaties voetballenderwijs goed opgelost. Juist als je weinig te doen hebt moet je de enkele dingen wel goed doen. En daar is veel concentratie voor nodig.

25 september 2022 om 22:53

Hoe je op basis van deze wedstrijd tot de conclusie komt dat Gakpo basis moet is me echt een raadsel.

25 september 2022 om 22:59

Had een assist en had er 3 kunnen hebben als Bergwijn en Klaassen de 100% kans die hij creëert niet verprutsen. Prima toch.

25 september 2022 om 23:03

Maar hij heeft ook een aantal counters volledig verprutst, hij is mijns inziens echt nog niet rijp voor een basisplaats.

25 september 2022 om 23:04

Ajax1812, kom zet die clubvoorkeur even opzij. Gakpo zorgde prima voor dreiging, jammer dat die kansen niet werden afgemaakt. Gakpo niet meenemen zou waanzin zijn. Het was niet zijn beste pot maar gezien vorige wedstrijden en zijn vorm moet hij erbij zijn.

25 september 2022 om 23:08

Ik ben het ermee eens dat Gakpo erbij moet zijn, maar ik vind niet dat hij rijp is voor een basisplek.

25 september 2022 om 23:21

Ik denk het wel, puur omdat we geen beter alternatief hebben. Bergwijn zit in een matige periode en Lang en Danjuma zijn geblesseerd.

25 september 2022 om 23:32

Ajax 1812. Ik vind Gakpo beter dan Klaassen Berghuis. Ook leest Gakpo net iets sneller situaties waar geanticipeerd op moet worden dan Bergwijn.
Ik zou de voorste 3 op t WK Bergwijn Memphis Gakpo houden.
Cody had vandaag niet zn dag maar liet toch wel wat mooie akties zien. Had nog wel een assist bij gemogen.

25 september 2022 om 23:35

Ik vind Gakpo ook beter dan Klaassen, maar ik vind hem op 10, niet beter dan Berghuis. Berghuis is een stuk creatiever dan Klaassen, Gakpo dan weer iets doelgerichter.

26 september 2022 om 05:25

Toen er geen tot weinig ruimte lag was Gakpo redelijk matig..
toen er ruimtes onstonden was hij de beste aanvaller, was wel een aantal keer heel slordig met de eindpass.

Had pech dat de kansen van Klaassen en Bergwijn er niet in gingen, had daarin tegen wel mazzel dat Van Dijk 4 meter hoog springt en dus toch nog een assist bij kon schrijven.

26 september 2022 om 07:15

Burwatti goed punt. Ik vind Gakpo ook meer een counterspeler. Bergwijn is dan imo ook op zn best.

Na de goal speelde oranje wel wat beter. Sorry klaassen kan echt niet meer net als vincent jansen.

25 september 2022 om 22:47

Klaassen speelde prima en gaat gewoon mee. Sobere effectieve speler met een heel goede werkethiek en ook dreiging voor de goal.

25 september 2022 om 22:49

Prima ? Prima slecht inderdaad. Hij voegt niks toe. Zeer beperkte speler

25 september 2022 om 22:53

Klaassen speelde dramatisch.

25 september 2022 om 22:55

De dreiging voor de goal is te weinig, om zijn gebrek aan creativiteit te compenseren. Het is echt armoede om zon speler op de nummer 10 te zien spelen

25 september 2022 om 23:00

Welke dreiging had ie vandaag ahahah speelde dramatisch

Goede overwinning! Hoop dat iedereen, die geblesseerd uitviel gauw erboven op is. Jammer van hazard, hoop hem toch wat vaker in actie te zien bij ons. Gun het hem van harte, om bij ons weer is te gaan schitteren. Het is een geweldenaar.

Hahahaha uuuhm VZ, hebben jullie die omhaal gezien? Voor de rest puike overwinning.

Matig wederom. Gaat niet veel worden in Qatar. Debast en Onana zijn wel meevallers. Onana gewoon altijd opstellen ten faveure van Tielemans momenteel.

25 september 2022 om 22:52

Debast meevaller? 2 goals binnen en 2 keer mee verantwoordelijk. Zo iemand moet je na een tornooi ervaring laten opdoen met de nationale ploeg.

25 september 2022 om 22:54

Meevaller ja. Logischerwijs nog groen en dat merk je. Maar over het algemeen redelijk gespeeld en hij kan voetballen. Iets voor de toekomst.

25 september 2022 om 23:21

Onana opstellen en Tielemans ook. Kracht en creativiteit. Laat Witsel maar thuis.

25 september 2022 om 23:28

Tielemans zit echt in een grote vormdip momenteel. Ik zou eigenlijk ook wel eens Onana-Dendoncker willen zien.

25 september 2022 om 23:48

Ik ben het wel eens met Jim, Debast heeft veel potentieel maar zowel tegen Wales als Nederland verantwoordelijk voor het tegendoelpunt. Die is er nog niet klaar voor en zou op het WK niet in de basis mogen staan. Het is vreemd dat Theate geen enkele kans kreeg...

Verder vond ik Witsel vandaag juist de hele match goed, zonder hem hadden we het lastig gehad.

25 september 2022 om 23:53

Debast kan voetballen omdat hij altijd als nummer 10 heeft gespeeld... Is slechts 3 jaar een verdediger in godsnaam.

26 september 2022 om 00:09

In de basis moet die inderdaad absoluut niet. Maar dat zal wel gewoon Dendoncker worden.

Witsel moet je verder echt wel passeren. Wil je iets betekenen tegenwoordig dan moet je goed druk kunnen zetten en daar is Witsel (net als Vertongen) te traag voor.

25 september 2022 om 22:58

Onana was echt overal. KdB speelde verstoppertje maar Onana poeh, was echt overal. Ik hoorde opeens alleen naar Onana, Onana, ja Onana sliding, oehh bijna Onana met de goal. Lol. Sterke speler.

25 september 2022 om 22:58

Onana is wel een fijne speler ja. Beetje een slungel maar hij is sterk en aanwezig en kan ook wel lekker ballen. Van Debast had ik echt nog nooit gehoord. Maar goed om te zien dat België een beetje aan het doorselecteren is. Ik keek even naar de leeftijden van de basisspelers maar dat is echt aan de hoge kant. Vertonghen 35, Alderweireld 33, Witsel 33. Dat zijn gewoon jongens die je echt moet gaan vervangen nu. Daarachter komen Hazard, De Bruyne en Meunier, die zijn 31 jaar oud, die gaan wel nog eventjes mee.

25 september 2022 om 23:51

Debast meevaller wtf? Speelt 3 wedstrijden voor een zwalpend Anderlecht en mag meteen tweemaal in de basis spelen en dan elke wedstrijd blunderen. Kun je beter Mechele laten spelen met ervaring in de Champions League wat toch tot het hoogste niveau behoort. Naar de U21 met Debast ja.

Eerlijk is eerlijk, blij dat nl heeft gewonnen. Maar die laatste kans was wel legendarisch geweest als die had gezeten. Ik had er een gelijkspel voor over gehad, om die raak te zien gaan.

25 september 2022 om 23:55

Die ging letterlijk richting winkelhaak. Jammer en vreemd ook dat Voetbalzone dit niet vermeld? Nederland ontsnapte aan puntenverlies.

Ik was best sceptisch over Pasveer, maar hij lijkt als goede rode wijn. Fantastische save op het moment dat het er toe deed. Chapeau.

De Bruyne had er geen zin meer in, om de 94ste minuut uit te spelen. En daar had hij zich bijna nog lelijk in vergist. Pffff die laatste halve omhaal. Mooie schoonheid. De paseeractie daarvoor en daarna met zo een afronding. Dat had echt een wereldgoal geweest! Jammer dat de aanvoerder van de Belgen zich zo opstelt. Het is pas gedaan als de scheidsrechter heeft afgefloten.

25 september 2022 om 22:46

Hahah inderdaad, speelde de bal laconiek terug naar achteren. Niet wetende dat de scheidsrechter een extra minuut pakte waar later dus die schitterende omhaal in voort kwam.

Ongelofelijk, lelijke shirts zeg!! Voor de rest heel zakelijk gespeeld

25 september 2022 om 22:53

Van beide kanten ja. De Oranje carnavals leeuwen tegen de Eurosongfestival duivels

Heb zelf kritiek gehad op Pasveer maar vandaag puik gespeeld. Niks op aan te merken. Niet best dit duel maar toch gewonnen.

Klaassen mag het WK lekker van de bank bekijken. Wat een armoedige speler is dat zeg. Berghuis en Janssen ook heel slecht vandaag.

België zal ook geen hoge ogen gaan gooien in Qatar.

25 september 2022 om 22:49

Hopelijk kijken vanaf zijn eigen bank.

25 september 2022 om 22:53

Dat bedoelde ik inderdaad die jongen heeft niks te zoeken bij Oranje

25 september 2022 om 22:57

Was toch heel belangrijk bij dat doelpunt die Klaassen, moet je maar even terug kijken. En dat is Klaassen in een notendop, geen supertalent maar altijd slim en functioneel.

25 september 2022 om 23:09

Je bedoeld dat hij als een stervende zwaan naar het gras wilde gaan nadat courtois hem lichtjes in zijn gezicht raakte? Toen hij zag dat van dijk m inkopte was het toneelstukje zo klaar....

25 september 2022 om 22:54

Vond Berghuis in de 30 minuten die hij speelde vrij goed hoor. Enige speler die een beetje creativiteit in z'n poten had.

Dramatische pot! Zelden zo’n slecht elftal gezien!

Sterke winst hoor zonder wat sterkhouders. Gewoon even stilletjes zijn richting van Gaal. Die man weet hoe je een team moet leiden en teameenheid erin moet krijgen. Moet zeggen met Memphis erbij had je hier makkelijk 3-0 gewonnen. Oh en Gakpo ook sterk hoor, wel met ruimte uiteraard. En Taylor niks speciaals aan, onzin gehype!

Als Gakpo consistenter wordt en wat minder nerveus is hij met stip de beste aanvaller van Oranje. Pasveer wordt 1e keeper die heeft zn kans gepakt. Klaassen moet lekker thuisblijven. Hij heeft 1 taak, scoren en dan verpruts je zo'n prachtige actie van je medespeler.

Yessss!!! 2x gewonnen van die Belgen en door in de poule. Louis heeft de zaken goed op orde. Onze Hollandse jongens doen het.

Wanneer mede de lelijkheid van de tenues de eindstand van een toernooi gaan bepalen, dan worden wij wereldkampioen en gaan wij juichen...

En de laatste 4 gaan wij teleurstellen omdat Koeman bondscoach is.

Gewoon een goede wedstrijd van Oranje, defensief stonden we echt heel sterk het enige moment van gevaar komt door vroeg balverlies van onze middenvelders zoals De Roon die wel goed speelde maar niet de kwaliteiten van Frenkie aan de bal heeft en Klaassen die te kort komt op dit niveau. Zelfde voor Janssen die ook te kort komt tegen betere tegenstanders.

Pasveer, Timber, Van Dijk, Gakpo, Ake meer dan prima gespeeld.

25 september 2022 om 23:50

Sorry maar België strooide er los op met hun passes achter de verdediging, dat was constant gevaarlijk alleen deed België er niks mee. Weet zeker als Lukaku erin stond dat ze wel een goaltje hadden gemaakt.

Grappig feitje ook, alleen Georgië in league C kan op evenveel punten komen als Nederland dit seizoen, toch knap gedaan van Nederland.

En maar mekkeren en maar zeuren over van Gaal met die en die moeten er wel of niet in maar ondertussen is van Gaal nog steeds ongeslagen en wint gewoon 2x van de nr 1 vd wereld

25 september 2022 om 22:52

Foutje nr 2

25 september 2022 om 22:59

Ja man onzin gezeik van zogenaamde experts. Gewoon mondje dicht en kijken. Als het nou slecht gaat ok. Maar hier zit potentie in, er staat een team en zelfs met mankementen (zoals GK positie) maakt hij er beste van. Zoals van Basten zei, hij doet het top.

Gakpo en Pasveer kunnen zomaar basisspelers worden in Qatar. Wie had dat gedacht een paar maanden geleden

deze dramatische wedstrijd moest een 0-0 zijn. België is niets zonder de tandem KDB - Lukaku. Die Debast is goed voor anderlecht maar hoort nog niet thuis op dit niveau. Witsel zou beter een rij naar achter schuiven zoals bij Atletico. Onana en KDB lijken me ideaal centraal op het Belgisch Middenveld met daarnaast Carrasco & Meunier. vanvoor Cdk, Lukaku, hazard

25 september 2022 om 22:54

Hazard? Zijt ge serieus? Niet meer selecteren, dat zou ik doen.

Deze waardeloze zaadpot werd mede mogelijk gemaakt door AFC Ajax.

25 september 2022 om 22:55

Klein kind.

26 september 2022 om 07:17

Niet door Ajax maar door de staf

Geen beste pot maar heerlijke overwinning natuurlijk.

Klaassen slechtste man van het veld.
Berghuis was niet sterk en bergwijn miste wel erg veel kansen...

Maar op wk dan gelukkig weer Frenkie en Memphis dan maar.

25 september 2022 om 22:56

Berghuis heeft 30 minuten meegedaan en speelde prima. Enige die het spel een beetje probeerde te versnellen en wat creativiteit toonde.

25 september 2022 om 23:12

Berghuis speelde matig, weinig goede ballen en 1 x gevaarlijk balverlies door getreuzel waardoor België kon omschakelen. Leek niet helemaal fit te zijn gestart had ik het idee.

25 september 2022 om 23:15

Ik vond hem niet zo matig, maar misschien heb ik niet goed opgelet. Dat balverlies was inderdaad gevaarlijk, maar ik vond dat hij de enige was die het spel een beetje probeerde te versnellen.

Het was geen hoogstaande wedstrijd. 2e Helft na de goal werd een stuk leuker. Nederland heeft toen zat kansen gehad om het echt af te maken. Dan kom je in de allerlaatste seconden nog goed weg met bijna een wereldgoal tegen.

Wel 2 keer gewonnen van de Belgen in 1 jaar. Dat is toch wel fijn. En nu waren wij verzwakt en België op zijn sterkst.

Pasveer wel heel goed gekeept, dat mag ook gezegd worden. Is wel stabiel. En ook al is ie oud hij doet het voortreffelijk.

25 september 2022 om 22:50

Lukaku was er bij hun niet bij hoor, maar we hebben duidelijk een statement aan onze zuiderburen gegeven. Hun gouden generatie loopt op hun laatste kracht en ik zie ze in Qatar niet de titel winnen.

25 september 2022 om 22:53

Geen enkele kans dat we die winnen hoor. Kwartfinale zal het absolute maximum zijn denk ik.

25 september 2022 om 22:55

Dat klopt wel met Lukaku. Dat is ook een beer van een spits. Wel is het zo dat er genoeg talent weer komt bij België. Ik zie ze zeker niet het WK winnen.

Verdedigend is Nederland een van de sterkste landen. Middenveld is redelijk goed aanval is ok. Niet uitmuntend allemaal. Hoop dat Brobbey zich snel ontwikkeld. We hebben zo een type nodig.

25 september 2022 om 22:59

@lierse1997,

ik denk ook niet dat België gaat winnen. Vooral verdedigend is het gewoon niet genoeg bij jullie. Keepers zijn top want na Courtois hebben jullie nog 2 geweldige keepers. Maar Toby en Jan zijn gewoon niet goed genoeg meer.

Daar ligt de zwakte van België. Jullie misten idd nog Lukaku die erg belangrijk is. Wij Depay en Frenkie die veel gevaar verzorgen.

Uiteindelijk verdiende de pot tot de goal geen winnaar, maar nadien had Nederland het moeten afmaken met 3 100% kansen en komen er nog heel goed weg in de laatste seconde. Zou bijna gunnen dat die bal binnenviel. Zo mooi was die geweest!

25 september 2022 om 23:03

@myajaxforever, de vraag is alleen of de volgende generatie ook echte toppers gaat krijgen. Ik zie de Rode Duivels niet verdwijnen uit de top, maar kan iemand net zo goed worden als bijvoorbeeld de Bruyne en Hazard?

Oranje is ook (nog) geen echt topland. Ik denk dat we ons moeten richten op de laatste acht in Qatar. Hoe dan ook komen wij echt uit een diep dal...

25 september 2022 om 23:43

@007,

België had natuurlijk wel meer goede spelers buiten De Bruyne en Hazard. Hazard vind ik overigens helemaal niet zo goed. Heb hem altijd overhyped gevonden.

Kan eindeloos dribbelen en buiten een paar goede seizoenen bij Chelsea valt die eigenlijk alleen maar tegen.

Kevin is zoveel beter. Als ik die 2 een cijfer zou geven krijgt Kevin een 9,5 en Hazard een 6. En die 6 is omdat die bizar goed kan dribbelen. Maar rendement is 0 bij hem.

Ik denk dat België wel goed zal blijven en niet zover terugzakken. Maar wereldtop zijn ze niet en niet geweest vind ik ondanks de fifa lijst ranking.

Op het moment dat het er echt op aankomt verliezen ze eigenlijk altijd en vaak terecht nog ook.

Zonder druk kunnen ze geweldig ballen, maar met druk loopt het vaak erg streof bij ze.

26 september 2022 om 00:01

@007, Charles De Ketelaere kan de volgende de Bruyne worden. Een echt toptalent.

Heel wat mensen die voor de wedstrijd aan het klieren waren hebben antwoord gekregen van onder andere Daley. Ook Pasveer laat zien dat hij de onbetwiste nummer één is. Klaassen gaat geen basisklant worden, maar ook hij kan nog wat. Aan zijn inzet zal het niet liggen. Dus heerlijk dat we ondanks al die kleuters gewoon weer winnen van België.

Malacia gaat gewoon mee naar Qatar en zal op zijn kans moeten wachten. Blind heeft zijn kwetsbaarheden maar als men elkaar achterin helpt is hij nog steeds een aanwinst. Oranje is geen titelkandidaat, maar weet niet of België dat nog is. Tot die fantastische omhaal kwamen ze heel goed weg dus ergens gerechtigheid dat het geen 1-1 werd.

25 september 2022 om 23:33

Antwoord gekregen van Daley? Blind was net als de rest: niks bijzonders. Het is niet dat hij de sterren van de hemel heeft gespeeld en mondjes heeft gesnoerd. Een kleurloos Oranje was het. En België was ook erg matig. Het was gewoon een matige pot, die wij gewonnen hebben. En dat is uiteindelijk het enige dat telt.

26 september 2022 om 01:53

Ik ben een heel realistische fan. Ik verwacht van Daley geen wonderen, maar "niks bijzonders" is nog altijd meer positief dan het aantal domme reacties wat ik hier al een tijdje lees.

Gakpo, mooie assist, maar te nerveus, moet rustiger aan de bal. Klaassen erg, erg matig, Pasveer super, Virgil ook, goed, Malacia prima, verder alles zeer matig bij NL, mazzeltje…

Wat een grap dat een speler als Afellay nu nog een rondje over het veld loopt daar haha.

25 september 2022 om 22:55

Klaassen in Oranje is een nog grotere grap

Jammer dat die omhaal er niet in ging. Nu wordt die vriendjespolitiek nog beloond ook. Allemaal weer een interland erbij dankzij ome Louis.

Vind wel mooi om te zien dat Van Gaal voor defensieve zekerheid gaat en erop hamert dat de 0 gehouden moet worden. De tegenstanders hebben echt grote moeite om erdoorheen te komen. Aan de andere kant is het aanvallend te slordig en zonder Depay mis je kwaliteiten voorin. Als Berghuis weer een mindere dag heeft is de creativiteit ook ver te zoeken. Om het WK te winnen zal het iig niet aan de verdedigende taktiek liggen, meer aan wie er in vorm zijn op het middenveld en aanval. De Jong en Memphis moeten daar het verschil maken.

Pasveer staan laten

Achterin: Dumfries-Timber-van Dijk-Ake zeker Blind, zie ik liever Malacia. (Die wel matig was maar dat op de cv).

Middenveld: Berghuis te link als controleur maar brengt wel lef en drive naar voren in de passing.
De Roon zonder bal goed gespeeld (maar laat wel cruciaal die Onana te makkelijk lopen).
Klaassen werkt hard doet zijn best maar moet zeker op de bank (van mij niet eens mee).
Tayler heerlijke speler mag wat mij betreft in de poule lekker naast De Jong starten!
Jammer dat Gravenberch zo kort mocht invallen (snap zulke wissels echt totaal niet)

Gakpo (is niet echt middenveld maar viel toch heel goed in en brengt kwaliteit!) die jongen heeft toch echt snelheid en een feeling voor de ruimtes qua acties. Basis..? hangt een beetje van de situatie af.

Voorin: Janssen brengt toch wel rust in het spel en je kan makkelijker aansluiten met hem. Liep ook zonder bal echt wel een aantal keer heel goed en is doelgericht. Goede keus van de trainer en mooi dat hij erbij zit. Als Depay fit is wel op de bank.
Bergwijn speelde redelijk maar ook wel ongelukkig maar met zin fysiek/snelheid en doelgerichtheid toch sowieso wel basis.

Toch staan we sterk hebben we een collectief en genoeg kwaliteit om het verschil te maken. Dat je minder bent als je 2 dragende spelers in je as verliest is niet erg. Toch staan er leuke jonge talenten te popelen. Denk dat wij geen lekker team zijn om tegen te spelen en altijd de kwaliteit hebben om tot 100% kansen te komen.
Met een beetje geluk en fitheid kunnen we gewoon kampioen worden dat geloof ik echt. Maar die domme fouten moeten er wel uit want tegen de echte klasbakken ga je er daardoor gewoon uit helaas.


Attack wins you games, defence wins you titles.

Goed dat Van Gaal dit inziet. Laat andere landen maar sprankelen, daar heeft dit Nederlands elftal de echte kwaliteiten niet voor. Gewoon heerlijk de tegenstanders frustreren en jezelf moeilijk laten verslaan.

Het wonen in Portugal heeft Louis zowaar op een internationaal verstandige manier naar voetbal laten kijken.

Dit Nederland is zo oer degelijk het ziet er niet uit zeker de eerste helft niet en ze winnen gewoon terecht van dit België, geen Frenkie geen Memphis en dan valt ook nog Berghuis uit en doet Koopmeiners niet mee. Zoals ik al zei Nederland met een beetje geluk kunnen ze gewoon ver komen op het komend Wk.

25 september 2022 om 23:48

Geen Lukaku (topscorer België)

26 september 2022 om 00:48

Klopt, maar ze hebben wel een aantal goede spelers in hun selectie alleen het is niet echt een team team. Vindt het vaak ook los zand bij België

Pasveer staan laten

Achterin: Dumfries-Timber-van Dijk-Ake zeker Blind, zie ik liever Malacia. (Die wel matig was maar dat op de cv).

Middenveld: Berghuis te link als controleur maar brengt wel lef en drive naar voren in de passing.
De Roon zonder bal goed gespeeld (maar laat wel cruciaal die Onana te makkelijk lopen).
Klaassen werkt hard doet zijn best maar moet zeker op de bank (van mij niet eens mee).
Tayler heerlijke speler mag wat mij betreft in de poule lekker naast De Jong starten!
Jammer dat Gravenberch zo kort mocht invallen (snap zulke wissels echt totaal niet)

Gakpo (is niet echt middenveld maar viel toch heel goed in en brengt kwaliteit!) die jongen heeft toch echt snelheid en een feeling voor de ruimtes qua acties. Basis..? hangt een beetje van de situatie af.

Voorin: Janssen brengt toch wel rust in het spel en je kan makkelijker aansluiten met hem. Liep ook zonder bal echt wel een aantal keer heel goed en is doelgericht. Goede keus van de trainer en mooi dat hij erbij zit. Als Depay fit is wel op de bank.
Bergwijn redelijk altijd wel dreiging maar was vandaag wat ongelukkig. Met zijn fysiek/snelheid en scorend vermogen gewoon basis.

Als collectief staan we er denk ik heel goed op! We hebben een mooie mix qua leeftijd. Zeg zou ik Klaassen niet meenemen en een creatieve speler erbij halen (Xavi/Donjuma). Mijn clubvoorkeur is Groningen dus ik ben alleen Idolaat aan Van Dijk en de rest bekijk ik zonder emotie en objectief haha.

Pijnlijk om te zien dat we 1x even een bal terug richting de keeper spelen en we hebben een fluitconcert! Man man man dan mag je in de Euroborg bijna 90 min lang lopen fluiten )p.
Toch ondanks de omstandigheden wel zin in het WK! Laten we hopen dat alles meezit.

Waar is realxi dan? Praatjesmakert

Knvb: We zijn altijd respectloos geweest jegens onze ex internationals. Daar willen we verandering in brengen door ze te eren na een wedstrijd.

NOS: Lol, nee broer. Ik heb reclames voor je.

Ik vond beide ploegen echt matig ik weet niet hoe dit komt?

De verdediging van België dat kan toch niet meer joh, ze gaan echt weggespeeld worden op het WK zo.

26 september 2022 om 00:20

Gedeeltelijk geef je antwoord zelf al. De verdediging van België is gewoon erg matig. Middenveld en aanval is nog vrij sterk, maar als Nederland iets slimmer en beter was vandaag was het 2-0 of 3-0 geworden.

Wat Nederland betreft, je ziet echt dat je de klasse en creativiteit van De Jong en Depay miste. Dan valt je andere beste creatieve speler Berghuis ook nog eens uit. Klaassen werkte hard, maar was niet scherp. Zelfde gold voor Gakpo en Bergwijn, hard werken maar net de brille of scherpte missen.

Taylor was ik te spreken over, zoals VD Vaart zei, die is het niveau van leuke jeugdspeler wel ontgroeid. Basisspeler zal die op het WK niet worden, maar wel idd fijn om zo'n jongen erin te kunnen brengen.

Het was van twee kanten niet veel. Nederland miste met Frenkie teveel opbouwende kwaliteiten en met Memphis tevens een speler die altijd twee verdedigers bezig houdt. Janssen is gewoon geen international en het middenveld met Klaassen is te statisch.

De Belgen wilden best wel, maar daar zit niet genoeg kwaliteit meer in om een goed georganisploeg, die Nederland inmiddels is geworden, over de knie te leggen. Het is de Bruyne met wat matigheid en over datum spelers om zich heen. Daarbij is de Bruyne nooit de absolute creatieveling, maar meer de powerplayer, de doelpuntenmaker.

Uiteindelijk is het tekekend dat je bijna niets weggeeft, nog zou moeten uitlopen aar 3-0, maar hem ook nog plotsklaps tegen kan krijgen op t einde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren