Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Depay en De Jong naar huis; Van Gaal roept twee vervangers op

Laatste update:

Bondscoach Louis van Gaal heeft Brian Brobbey en Ryan Gravenberch alsnog toegevoegd aan de selectie van Oranje. Het duo staat vanavond nog in de basis tijdens de oefeninterland van Jong Oranje tegen Jong België, maar zal daarna direct afreizen naar Nederland voor het Nations League-duel met België van zondagavond in de Johan Cruijff ArenA. Memphis Depay, Frenkie de Jong en Teun Koopmeiners hebben de selectie vanwege blessures moeten verlaten.

Koopmeiners raakte donderdagavond tijdens de 2-0 uitzege van Oranje op Polen al in de eerste minuut geblesseerd, en moest het veld na zijn ongelukkige botsing zelfs per brancard verlaten. De middenvelder van Atalanta kampt momenteel met een hersenschudding. De Jong werd in de rust vervangen door Marten de Roon vanwege klachten aan zijn bovenbeen. Ook hij keert uit voorzorg terug naar huis. Van Gaal zal het tegen België dus moeten doen zonder zijn belangrijkste schakel op het middenveld.

Voor Depay geldt hetzelfde lot als voor De Jong: de aanvaller van Barcelona heeft eveneens last van zijn bovenbeen en werd na 52 minuten vervangen door Vincent Janssen. Het zal een flinke domper zijn voor de 28-jarige aanvaller die, door zijn reserverol bij Barça, enorm uitkeek naar de duels met het Nederlands elftal. Gravenberch en Brobbey krijgen plotseling een nieuwe kans om zich te bewijzen bij het grote Oranje. Het duo zal morgenochtend aansluiten bij de selectie van Van Gaal.

Voor Brobbey lonkt nu dus zijn debuut voor het Nederlands elftal. De twintigjarige Ajacied moest begin deze week nog apart van de groep trainen bij Jong Oranje, na de harde tackle van Tijjani Reijnders tijdens AZ - Ajax (2-1). Inmiddels is de spits weer fit genoeg om te spelen, blijkt ook uit de bijzonder sterke formatie van Jong Oranje vrijdagavond tegen Jong België. Na de wedstrijd reist Brobbey, samen met Gravenberch, direct af naar Nederland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had dan Xavi Simons gekozen...

23 september 2022 om 18:16

Neee want die heeft niks Ajax's gerelateerds, duhh

23 september 2022 om 18:19

Hij is geboren in Amsterdam, maar dat is blijkbaar niet voldoende

23 september 2022 om 18:23

Ohhh Ajax wordt er weer bijgehaald verrassend elke keer weer. Blij dat ik nils om dat klote Nederlands elftal geef. Geef mij maar de competitie.

23 september 2022 om 18:46

Ohhh het lijkt er niet op dat het je geen klote interesseert.

23 september 2022 om 21:46

iedereen lijkt vergeten dat Ajax ook daadwerkelijk al jaren met kop en schouders boven de rest uitsteekt en dat het dan logisch is dat er meer spelers van Ajax worden opgeroepen dan van de rest van het gepeupel. Eerst zelf maar eens top 10 in Europa spelen, praten we dan weer 👍

23 september 2022 om 18:17

Want Simons is een verdedigende middenvelder/centrale middenvelder?

23 september 2022 om 18:23

Nee, maar Depay is toch ook naar huis?

23 september 2022 om 18:25

Want Simons is een spits?

23 september 2022 om 18:26

Er vallen toch 3 spelers uit? Moet je dan per direct spelers voor die positie oproepen? Je kunt toch Xavi Simons erbij nemen om te kijken of die met het niveau mee kan..

23 september 2022 om 18:29

Er vallen 2 verdedigende middenvelders uit, hoe kom je er in hemelsnaam bij om Simons dan op te roepen ?

23 september 2022 om 18:30

Omdat hij scoort tegen Volendam, Emmen en de Eagles? Dat ventje is net basisspeler en heeft een handvol wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Kunnen ook overdrijven.

23 september 2022 om 18:30

Kan weg

23 september 2022 om 18:33

Taylor scoort ook gewoon.

23 september 2022 om 18:33

2 verdedigende middenvelders juist ja en wat is gravenberch dan? Dan kan je net zo goed Veerman noemen...

23 september 2022 om 18:35

Ah dus je mag alleen opgeroepen worden als je doelpunten scoort? Dan kunnen we lekker zonder keeper spelen. Xavi Simons speelt gewoon goed ik weet niet wat jullie allemaal tegen hem hebben maar goed.

23 september 2022 om 18:38

@sander1410

Niemand heeft wat tegen hem, maar het lijkt je volledig te ontgaan dat Simons een totaal andere speler is dan Gravenberch en Brobbey. Je zou net zo goed kunnen zeggen waarom is Bijlow niet opgeroepen als vervanger? Simons heeft niks te maken met de posities van Gravenberch en Brobbey.

23 september 2022 om 18:38

Die gast heeft net een paar wedstrijden gespeeld...

23 september 2022 om 18:44

Simons is een vrij flexibele speler. Kunt m overal wel neerzetten. Van 7 t/m 11. Heeft Bergwijn ook.
Ik had Simons ook erbij gehaald. Gravenbergh idem. En starten met Janssen en Gakpo Bergwijn Berghuis Gravenbergh.
Brobbey is in minste doen vd voor handen namen. Laten we eerlijk zijn.
Trouwens was Veerman tegen Feyenoord 1 vd betere na een dipje.
Maar ook die krijgt geen kans.

23 september 2022 om 19:21

Vraag is aan Ruud die zet hem al een paar weken in de spits toch? )p

23 september 2022 om 19:37

Veerman is ook geen Ajax dna… ook al is Volendam 24km van Damski

23 september 2022 om 19:53

JANSEN!!!!

23 september 2022 om 21:00

Net als Taylor bedoel je?

23 september 2022 om 18:17

Want die heeft het meer verdiend dan bijv Gravenberch? Daarnaast is hij veel meer een speler die op de positie van de jong kan spelen

23 september 2022 om 18:18

Voetbalhumor. Volgens de criteria van Van Gaal zelf wel

23 september 2022 om 18:19

Spelers moet of leveren of spelen, Gravenberg doet geen van beide en Brobbey is zijn plek kwijt aan een nummer 10. Blijft apart dit, maar ik zal wel door een bril kijken 😉

23 september 2022 om 18:21

Van gaal heeft alle criteria al laten gaan door de Jong uberhaubt mee te nemen, die speelt namelijk niet bij zijn club. Dus dat is niet echt een reden.

23 september 2022 om 18:21

Gapko, zullen we dan voortaan maar Obispo oproepen als Pasveer geblesseerd raakt? Die kan net zo goed op die positie uit de voeten als dat Xaxi Frenkie kan vervangen

23 september 2022 om 18:22

De Jong levert wel bij Oranje en is gewoon onze beste middenvelder, dat scheelt een slok op de borrel

23 september 2022 om 18:22

Datzelfde geldt toch voor Depay? De Jong speelt iig meer dan hem

23 september 2022 om 18:23

Daar gaat het volgens van gaal niet om, maargoed die maakt zich wel vaker belachelijk.

23 september 2022 om 18:24

Kokkie, zie je mij zeggen dat ie Xavi moet oproepen dan? Vind de keuze (weer) bijzonder, dat kan je toch niet ontkennen? Ik denk dat Timber en Veerman (iets andere types, maar in het kader van Louis zijn expirimenten) prima vervangers geweest zouden zijn die het een stuk meer verdiend hebben dan Gravenberg die elke semi belangrijke wedstrijd 90 minutenlang bankt.

23 september 2022 om 18:24

Als van Gaal alleen maar spelers zou oproepen die elke week spelen dan kunnen we net zo goed thuis blijven

23 september 2022 om 18:26

Timber en Veerman hebben nog wel wat meer te bewijzen dan Gravenberch, die heeft al jaren bij Ajax gespeeld, ook op CL niveau.. Timber mag eerst laten zien of hij Feyenoord wel aankan, tegen Psv en Lazio leek dat er nog niet echt op namelijk

23 september 2022 om 18:27

Hij heeft het over leveren óf spelen. Depay, Klaasen en de Jong zijn daar toch voorbeelden van? Die spelen weinig maar leveren altijd in Oranje.

Dan vind ik het bijzonder dat je Gravenberg en Brobbey oproept. 2 spelers die en niet leveren en niet spelen.

23 september 2022 om 18:28

Wat Xavi Simons, Veerman en Timber hebben gedaan dat heeft Gravenberch al 2 jaar gedaan. En als je gaat zeggen dat die 3 beter zijn dan Gravenberch ben je niet goed bij je hoofd want die 3 zouden bij Bayern op de tribune zitten. Ik heb liever een wisselspeler van Bayern die jarenlang basisspeler van Ajax is geweest dan 3 jonge gastjes die nog geen eens een vol jaar meedraaien.

23 september 2022 om 18:28

Nee Gravenberch speelt lekker bij Bayern.. sjongejonge. Er vallen toch 3 spelers af dan had je best Xavi mee kunnen nemen.

23 september 2022 om 18:30

@voetbalhumor. De Jong speelt iedere wedstrijd. Helaas niet altijd basis. Als je Depay had gezegd had je misschien een punt(je) gehad

23 september 2022 om 18:38

Wat is dit nou voor gezwats? Hoe kun je leveren als je niet speelt? En als je doelt op leveren in Oranje, eentje moet nog debuteren, net als overigens jullie Veerman en Xavi Simons, die alleen leveren tegen de 4 die onderaan staan. Van mij hadden het ook best andere spelers mogen zijn, want Gravenberch is misschien niet de beste keuze, maar kom dan wel met relevante argumenten.

23 september 2022 om 18:50

Gravenberch zit gewoon al weken op de bank, leuk dat hij andere jaren aardig speelde. Dat deden er wel meer. Wat telt is het hier en nu en niet wat je vorig jaar of het jaar daarvoor hebt laten zien. Dan zouden we van persie nog eens kunnen polsen want die kon ook aardig een balletje trappen.

23 september 2022 om 19:01

Hij levert niet bij Barcelona en staat alleen in de basis tegen ploegen als Elche! Wanneer valt het kwartje bij Van Gaal?

23 september 2022 om 19:32

De Jong is de beste middenvelder ter wereld en speelt gewoon een redelijke hoeveelheid. Onzin dus.

23 september 2022 om 19:41

WoW ! Over overschatting gesproken. Hahahaha

23 september 2022 om 21:46

Bankzitter en invaller als het er om gaat.

23 september 2022 om 23:52

Gapko,
De Jong is niet alleen de beste middenvelder maar je gerust zeggen de beste voetballer.

23 september 2022 om 18:18

Xavi Simons is geen directe vervanger voor de positie van Frenkie. Gravenberch wel en die speelt overigens bij Bayern München dus is die keuze best te rechtvaardigen.

23 september 2022 om 18:51

Gravenberch zit bij bayern, hij speelt niet, kleine nuance.

23 september 2022 om 18:22

Dat doet hij.

23 september 2022 om 18:27

Fcchie hoeveel goede wedstrijden heeft Gravenberch dit seizoen gespeeld? Geen dus

23 september 2022 om 18:42

Gravenberch valt bijna elke wedstrijd in, een wisselspeler van Bayern heeft toch meer krediet dan een Xavi? Voor de toekomst is het zeker een optie, maar laat hem lekker minuten maken bij jong Oranje. En het zijn overigens totaal verschillende posities. Bayern hoort bij de top 3 beste teams van de wereld niet van Nederland.

23 september 2022 om 18:19

Niet Ajax dus niet goed genoeg...

23 september 2022 om 18:19

Bespottelijk! Bankzitters bij hun eigen vereniging!

23 september 2022 om 18:21

Die kan dit wk wel vergeten denk ik, dan had die al geselecteerd moeten zijn voor deze ronde

23 september 2022 om 18:21

Op basis waarvan? Een paar aardige wedstrijdjes? Al is dat ook allemaal heel relatief en matig gezien maar goed we gaan weer lekker anti Ajax bezigen hier lekker man

23 september 2022 om 18:24

Hoe verdedig je de selectie van taylor dan die speelt ook pas paar potjes leuk

23 september 2022 om 18:27

Erwinnnnho, vriendjespolitiek is dat, iedereen met een Ajax shirt mag mee doen, het is een schande

23 september 2022 om 18:30

Nederland heeft weinige centrale middenvelders rondlopen die beter zijn dan Taylor. Simons is een 10 en die positie heeft Nederland een stuk meer opties. Het is echt geen hoge wiskunde. Als je had gevraagd waarom Rensch is opgeroepen en Frimpong nog bij Jong Oranje zit had ik je veel beter kunnen begrijpen.

23 september 2022 om 18:34



Erwinnnnhois afgelopen seizoen jou een beetje ontgaan

23 september 2022 om 21:45

Inderdaad.. een schande iedereen lijkt vergeten dat Ajax ook daadwerkelijk al jaren met kop en schouders boven de rest uitsteekt en dat het dan logisch is dat er meer spelers van Ajax worden opgeroepen dan van de rest van het gepeupel. Eerst zelf maar eens top 10 in Europa spelen, praten we dan weer 👍

23 september 2022 om 18:26

Hoe is dat logisch? Simons is geen 6 en ook geen 9.

23 september 2022 om 18:37

Depay en Bergwijn zijn ook geen 9 en spelen samen in de spits. Hoe wil je dat verklaren? Xavi Simons heeft bij Psv ook in de spits gespeeld...

23 september 2022 om 18:40

Simons heeft bij PSV in de spits gespeeld omdat er redelijk was crisis was op die positie, niet omdat hij daar zo goed uit de voeten kan.

23 september 2022 om 18:38

Want?
Die heeft nog niks bewezen

23 september 2022 om 18:43

Gravenberg heeft meer ervaring, zowel op clubniveau als in Oranje, dus snap dit wel.

Simons heeft veel potentie en laat tot nu ook veel mooie dingen zien. Maar het is pas eigenlijk dit seizoen dat hij meerdere minuten maakt in een eerste elftal.

23 september 2022 om 18:44

Hahahaha jullie zijn echt een stel kleuters. Gravenberch is gewoon beter dan die youtube ster simons.

23 september 2022 om 18:53

Precies, gravenberch zit letterlijk bij bayern. Die gaat het maken het komende wk....

23 september 2022 om 19:02

Is bij Bayern nr 15 t/m 18. Zit met Lederhose op de bank!

23 september 2022 om 21:07

Misschien eens achter you tube vandaan komen en eens wedstrijd van hem bekijken. Ik kan genieten van hem. En natuurlijk gaat niet alles goed., maar voor zo’n speler ga je wel naar het stadion. Ik hoop dat hij zich verder kan ontwikkelen.

23 september 2022 om 18:50

Komt net kijken

23 september 2022 om 18:52

Simons kan natuurlijk prima voetballen maar ik hoef hem niet te zien in Oranje. De man kan nauwelijks op zijn benen blijven staan en als er iemand op het veld naar hem wijst ligt hij al op het veld te janken als een speenvarken die nooit meer op zal staan. Ondertussen maar met zijn armpjes zwaaien om zijn tegenstander een kaart aan te smeren. Walgelijk. Eerst maar eens leren zich normaal te gedragen voordat hij in aanmerking komt voor Oranje.

23 september 2022 om 18:59

Aah dan kunnen we Blind, Klaassen en Frenkie ook thuis laten!

23 september 2022 om 19:01

Armpjes...Speenvarken...
Gaat t? Geweldige statistieken man. Enorme potentie.
Er zijn wel grotere jankers.

23 september 2022 om 19:06

De verschrikkelijke drieling die bij elke beslissing van de scheids staan te mekkeren als een ongesteld schaap bedoel je?

23 september 2022 om 20:20

Davy Klaassen is een goede voetballer want hij scoort regelmatig blind is veel te traag hij liet die speler van Polen zomaar lopen hij had geluk dat ze niet scoren want als ze de kansen hadden benut dan was het op een gelijk spel uitgekomen?

23 september 2022 om 19:00

Waarom? Die speelt net 5 wedstrijden op niveau. Brobbey vorig seizoen ook al

23 september 2022 om 20:23

Die Xavi Simons is een vieze matennaaier als die maar even aangetikt licht die als een klein kind te janken maar hij is nog jong en hij is nog niet van de fles af?

23 september 2022 om 19:19

Simons speelt nu in jong Oranje, heeft twee mooie kansen gehad en beide om zeep geholpen. Brobey heeft twee kansen gehad en beide in een doelpunt omgezet. Niet vreemd dat Brobey verkozen is voor het grote Oranje in plaats van Simons

23 september 2022 om 19:36

Tja rare reactie. Die speelt toch niet bij Ajax !

23 september 2022 om 19:54

Er valt een controleur en een verdedigend middenvelder uit en jij wil een 10 erbij halen?

24 september 2022 om 09:14

3 spelers vallen af. Je neemt Gravenberch mee dat is een controleur. Depay is geen echte spits daar heb je Weghorst en Janssen al voor en dan neem je Brobbey mee? Dan kan je Xavi ook gewoon meenemen om te kijken of die het niveau aan kan.

23 september 2022 om 20:12

Die Xavi Simons is een dikke matennaaier hij probeert een ander een kaart aan te naaien?

23 september 2022 om 21:24

@sander1410,

Ik begrijp dat gevraag altijd niet zo goed. Van Gaal heeft 14 potten met Oranje achter de rug. 4x gelijk en 10x winst.

Maar wel blijven maar klagen en zeuren. Echt typisch Nederlands om maar blijven door te drammen.

Laar Louis maar de opstellingen maken. Daar heb ik wel vertrouwen in. Xavi zal later heus wel erbij komen als hij zich blijft ontwikkelen.

24 september 2022 om 01:22

Had hij maar voor Ajax moeten kiezen, beter bij Ajax op de bank dan in de basis en topscorer zijn van PSV haha. Van Gaal snapt het. Ook Koeman zal dat wellicht doen. Die zal eerder voor zekerheidje kiezen. Xavi is leuk, maar misschien onder 1/2 seizoen als hij 20/21 jaar is, dan maakt hij wellicht wat meer kans. Dan is Klaassen en Wijnaldum op hun retour.

Vervloekte interland periode. Memphis, Frenkie en Kounde geblesseerd geraakt. Zojuist is ook Araujo geblesseerd van het veld gegaan met een spier blessure. Ook Dembele schijnt pijntjes te hebben.

23 september 2022 om 18:18

Voeg daar ook maar Dembélé aan toe. Die is ook licht geblesseerd geraakt gisteravond bij Frankrijk. We zijn vervloekt.

23 september 2022 om 18:25

Weet je of de blessures van Frenkie en Koundé ook licht zijn dan zijn ze misschien gewoon beschikbaar als de competitie hervat wordt

23 september 2022 om 18:29

Kounde verrekte spier 2-3 weken zal waarschijnlijk dubbel tegen Inter missen twijfelgeval voor Clasico. Memphis 1 maand out. Frenkie nog niets over bekend.

Bidden dat Pedri heelhuids terugkomt.

23 september 2022 om 18:36

Dat hopen we dan maar, echt ongelooflijk dat al onze spelers geblesseerd raken

23 september 2022 om 18:24

Gravenberch en Brobbey spelen op exact dezelfde posities als De Jong en Depay. Wie moet je dan oproepen? Frimpong en van de berg ofzo?

23 september 2022 om 18:59

Ze spelen beide niet, denk dat daar het grootste bezwaar uit voortkomt, hoe ze dan bij Simons komen is mij een raadsel

23 september 2022 om 19:30

Zirkzee had ook gekund

23 september 2022 om 19:44

Frimpong is Surinamer. Kan niet opgeroepen worden dacht ik zo…

23 september 2022 om 20:06

Frimpong speelt gewoon voor Jong Oranje..

23 september 2022 om 20:07

Gek dat hij dan bij Jong Oranje zit Periquito.

23 september 2022 om 20:08

Wie heeft er dit seizoen meer bewezen? Zirkzee of Brobbey?

23 september 2022 om 22:27

Frimpong een Surinamer? Verzin je dat nou? Continentje ernaast kijken denk ik.

23 september 2022 om 19:22

Net als Bruno marters indi en clasie en zo?

23 september 2022 om 21:25

@omavoetbal.

14 wedstrijden onder van Gaal, 4x gelijk 10x gewonnen. Je hebt er kijk op!

Niks meer dan logisch natuurlijk, al was Simons ook een logische keuze geweest. Voorkeur naar Gravenberch!

23 september 2022 om 18:20

Logisch? Houden bij hun eigen club de bank warm!

23 september 2022 om 18:26

Maar het niveau is hoger.

23 september 2022 om 19:24

@wouter daarom heeft ie ook voor hen gekozen, ze zitten tegen België ook op de bank

Prima vervangers, vooral Gravenberch verdiend nu wel een kans

23 september 2022 om 19:04

Bij Bayern op de bank en dan een kans bij oranje?

23 september 2022 om 18:30

Van Gaal heeft het over leveren óf spelen. Beiden zitten op de bank.

23 september 2022 om 18:32

Kokkie, ik snap niet zo goed waarom spelers als Rensch, Taylor en nu Brobbey worden opgeroepen. Wat niet zo gek is, aangezien er veel mensen diezelfde mening hebben. Van Gaal maakt zich belachelijk met zijn selectiecriteria: die dingen gelden dan, maar niet voor iedereen, of het is zijn 'totale-mens-principe.'

23 september 2022 om 18:37

Vind dat er er wel een verschil is tussen clubliefde/ rivaliteit en mensen persoonlijk aanvallen. Gelukkig wel, anders op elke hoek van de straat hooligan - geweld.

23 september 2022 om 18:45

Zeballos, wie had jij dan opgeroepen als spits? Wie had je willen zien ipv Taylor? En ik zie veel Frimpong voorbij komen maar dat is omdat hij 2 assisten heeft gegeven in de CL, voor de rest kijken mensen amper naar Leverkusen, zo heel denderend gaat het daar allemaal niet.. Van mij hoeft Gaaltje geen Ajacieden op te roepen, liever niet zelfs majah als de rest niet beter is dan houdt het op

23 september 2022 om 18:48

Een winnende coach heeft altijd gelijk. Leuk dat meerdere mensen het eens met jou zijn maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Denk je nou echt dat spelers door clubvoorkeur worden gekozen? Van Gaal zou wel gek zijn, dit is zijn laatste kunstje om nog een prijs te pakken. Die laat zich echt niet leiden door clubvoorkeur. Jij en je vriendjes die het eens zijn waarschijnlijk wel.

23 september 2022 om 18:59

@kokkieafca0341, er wordt al langer om Frimpong geroepen en terecht. Vorig seizoen ook 2 goals en 10 assist

23 september 2022 om 19:15

@primetime, Rensch heeft dit seizoen ook al 2 goals, dat zegt me weinig.. Hoever speelde vorig jaar PL en nu regelmatig KKD, ik ben geen fan van van Gaal in de media maar als trainer heb ik er wel vertrouwen in wat hij doet

23 september 2022 om 19:35

Zirkzee

23 september 2022 om 19:46

Welk WK was dat dan ? Ik ben al wat ouder maar kan me dat niet herinneren…

23 september 2022 om 19:51

2014, dat WK met Krul zijn penalty serie

23 september 2022 om 20:09

Van Gaal maakt geen schijn van kans op een prijs met dit matige elftal.

23 september 2022 om 18:19

Als je gaat kijken naar de historie dan heeft van Gaal meer Feijenoorders laten debuteren dan Ajacieden (12 om 10) dus dit is compleet bullshit

23 september 2022 om 18:20

Van Gaal keek toch ook naar speeltijd? Of geldt dat niet bij Ajacieden? Telt daar alleen de bullshit als 'het complete mens?'

23 september 2022 om 18:24

De jong & Depay spelen toch ook niet bij barca en die laat hij wel spelen. dua daar is van gaal al lang vanaf gestapt

23 september 2022 om 18:33

Dat zijn spelers die leveren in Oranje.

23 september 2022 om 19:29

Depay is 8/10 keer de slechtste op het veld.

23 september 2022 om 18:20

Maar heb je ook andere namen uit jong die logischer waren geweest dan of jank je alleen maar omdat het met Ajax te maken heeft?

23 september 2022 om 18:22

Timber? Xavi?

23 september 2022 om 18:22

Jep, vooral Simons was logischer geweest. Zeker op het maken van een eventuele andere interland keuze. Daarnaast vooral omdat hij de enige is van die andere twee die nou wel opgeroepen worden die wel heeft geleverd.

23 september 2022 om 18:25

niet dus?

23 september 2022 om 18:29

Ja Simons was echt logisch geweest als vervanger op de 6 of 9! Lekker bezig kerel.

23 september 2022 om 18:31

Oh ja want Nederland speelt met een 9. Nederland speelt met twee bewegelijke voorhoede spelers net een aanvallende mid daar achter kneus. En als een type Brobby heb je al met Vincent Jansen.

23 september 2022 om 18:34

Vind jij Simons vergelijkbaar met Depay dan? Overigens zeer triest om mij meteen een kneus te noemen. Ga verder ook niet met je in discussie op deze manier.

23 september 2022 om 18:39

Wel een andere smaak aanvaller dan Brobbey, met wie je in een Vincent Janssen al een soortgelijk type hebt rondlopen.

23 september 2022 om 21:30

@zebailos,

Man man wat zijn jullie mensen toch allemaal zeurpieten zeg! Louis heeft nu 14 potten gedaan met Oranje. 4x gelijk en 10x winst.

Maar nee we gaan luisteren naar mensen zoals jullie want het gehalte voetbal van clubs klopt niet volgens sommige.

Ik kan me vergissen maar ik meen dat in Oranje ze allemaal die kleur hebben en voor ons land spelen ipv club.

Louis doet het gewoon uitstekend en de resultaten zijn er. Dus stop met die selectieve verontwaardiging die nergens over gaat.

Tuurlijk twee spelers die bij ajax gespeelt hebben of spelen waarom geen veerman

23 september 2022 om 18:28

Omdat Veerman niet bij jong Oranje zit.

23 september 2022 om 20:00

Gravenberg is toch veel beter dan Veerman, kom op zeg.

Prima keuze met brobbey en gravenbergh, Barcelona heeft wel klote zeg. De jong, depay, kounde, dembele en araujo lees ik net met ongemak. Die hebben het zwaarste programma ook zag ik, bij ons viel alaba dan weer uit. Ik haat de interland periode echt heel erg vooral deze nations league troep wedstrijden. Is alleen maar goed voor niks en blessures altijd. Hopelijk stopt dit ooit, dat kansloze geldgieren kan toch niet.

Heerlijk voor Brobbey dit zeg. Weer samen met zijn maatjes bij het grote Oranje. Hopelijk speelt ie, wil hem wel eens in combinatie zien met de rest. De perfecte supersub.

Jammer, hopelijk zijn ze fit voor het WK. Brobbey en Gravenberch zijn logische en goede vervangers, maar ik had toch wel Veerman willen zien op dit niveau. Qua overzicht en passing wat mij betreft de enige die qua speltype een beetje in de buurt komt van Frenkie.

Haha, sorry hoor, maar weer twee spelers die gewoon nauwelijks spelen en ook absoluut niet de vorm hebben laten zien in de wedstrijden die ze krijgen waarvan je denkt Holly shit je verdiend een kans bij oranje. Echt ongeloofwaardig is dit. Tevens heb je een soort zelfde spits al in oranje zitten met Vincent Jansen wanneer je vergelijkt met Brobby. Gravenberch kan ik misschien nog wel ergens een heel klein beetje begrijpen maar ten opzichten van Veerman eigenlijk ook niet.
Maar vooral Simons had erbij moeten zitten nu, die jongen laat het echt meteen zien bij PSV, een ander soort dan wat je al hebt voorin.
Dacht dat van Gaal spelers wilde die ook leveren dat hebben Gravenberch en Brobby toch beide niet gedaan?

23 september 2022 om 18:30

Simons is geen 6 of 9, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen? Mijn god.

23 september 2022 om 18:41

Simons heeft dit seizoen al een aantal keren in de spits gestaan bij PSV en dat vulde hij op zijn eigen manier verdienstelijk in. En dat was in een 433. In een 532 zou hij zeker als een van de spitsen uit de voeten kunnen. Memphis is immers ook geen pure 9

23 september 2022 om 18:46

Ik vond niet dat Simons het heel goed deed toen hij in de spits stond, of schaduwspits, hoe je het ook wilt noemen. Hij is op 10 gewoon by far het beste.

23 september 2022 om 18:47

Hoe kom je toch de hele tijd bij 9? Is het je niet opgevallen dat we al een tijdje geen 433 meer spelen? Mijn god.

23 september 2022 om 18:51

Ik denk ook dat het wel wat zwart/wit is om zo in posities te denken. Gisteren stond Gakpo op papier op '10' maar in praktijk zijn er gewoon veel positiewisselingen met Memphis en Bergwijn. Simons zou prima een onderdeel kunnen zijn van het voorste trio

23 september 2022 om 18:52



Van Gaal schijnt er anders over te denken.

Brobbey overigens weer een prima goaltje gemaakt bij jong.
En begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van Simons, mits hij op 10 staat. Ik vond hem als schaduwspits niet zo heel goed.

Hahaha wat zit deze site vol met huilende Ajax haters. Xavi simons speelt toch niet op de positie van Frenkie. Daarbij is Veerman al op vakantie, terwijl gravenberch al bij Jong oranje zit. Waars speelt De Roon toch wel. Ben ook blij dat Brobbey erbij zit! In elk opzicht beter dan Weghorst en iig gelijkwaardig Janssen. Die knalt er wel eentje in als hij mag invallen!

Wat weer een gezeik. Van Gaal wil gewoon kwaliteit en daarom kiest hij nu voor deze 2 spelers.

23 september 2022 om 21:57

Deze 2 zijn zo goed dat ze op de bank zitten bij zwalkende clubs

Veerman speelt tennis volgensmij. Afgelopen week meer minuten gemaakt dan gravenberch in de laatste 5…

Nu roept hij deze 2 op en komt er weer gezeur hier. Het is nooit goed

Is toch logische keuze ..

Xavi Simons is aanvallend ingestelde speler dat is Frenkie de Jong niet en Gravenberch is ook een CVM.

Dus gelijk de conclusie van Ajax dit dat is nonsens.

Brobbey vervangen voor Depay is ook gewoon logisch welke andere spits is op dit moment oranje waardig??

Hoezo zou LVG opeens een andere aanvallende middenvelder oproepen als hij al voldoende optie heeft ..

Jammer, hoopte dan op Simons ofzo. Wat moet je nou met Gravenberg die nooit mee mag doen bij zn club. Geldt eigenlijk ook voor Brobbey. Met Janssen en Weghorst heb je er al 2 van die smaak en die mogen doorgaans langer dan 4 minuten spelen bij hun club. Weghorst of Janssen met Simons eromheen had me tof geleken.

Maar ff serieus. Is toch gewoon logisch om nu Brobbeh als aanvaller en Gravenberch als controlerende middenvelder op te roepen. Wie wil je er anders vraag bij hebben voor die 2 posities?

23 september 2022 om 21:55

Spelers die ergens in de basis staan. Vond Louis zelf altijd heel belangrijk.

Brobbey maakt het nu wel waar bij Jong. Maar ik had Xavi wel boven Gravenberch verkozen. Xavi is in vorm.. Maar daarentegen snap ik LvG wel, Ryan is een zelfde type speler als Frenkie en dat is Simons niet.

verleden jaar riep ie wijnaldum niet op omdat die niet speelde en nu roept ie 2 spelers op die ook niet spelen wat is het verschil

Umh reacties over Brobbey? Hoezo die gozer scoort 2x tegen BELGIE op dit moment .. logische keuze dan toch..

23 september 2022 om 20:28

Het is jong België, met kleine letters. Tegen het grote België zit ie gewoon weer op t bankie.

Ik ben wel klaar met die van Gaal. Heel eenzijdig selectiebeleid. Of je nu talent hebt of niet. Reserve bent of basisspeler. Maakt allemaal niet uit, zolang je maar voor Louis favoriete clubje speelt. Een bijna 39 jarige doelman, die vooral in de middenmoot heeft gespeeld. Geen probleem. Taylor net 7 wedstrijden op de teller en weggespeeld tegen Liverpool. Gewoon selecteren. Reserve bij de eigen club Klaassen. Ook die moet erbij. Rensch die de meest rare fouten maakt. Maakt niet uit. Brobbey dan, die nog nooit 90 minuten uitspeelde in de Eredivisie. Hou maar op, dit heeft niets meer met objectiviteit te maken. No way dat ik dit team support tijdens het WK.

24 september 2022 om 12:46

Das mooi, dan hebben we ook geen last van je geklaag. Had je ook wat te zeuren toen hij indi en clasie selecteerde?

En wie is er op dit moment nou echt beter dan pasveer? Die super Argentijn met 20 tegengoals van jullie maar snel nationaliseren?
Wat een gezeur altijd

Los van het discutabel selecteren van bepaalde spelers snap ik deze keuze.

Gravenberg heeft bij ajax op een heel hoog niveau gespeeld. Traint nu elke dag bij een topclub en doet het verdienstelijk als hij invalt. Speelt ook op de positie van de spelers die afvallen en kan me oprecht geen beter bedenken.

Brobby, ja geen basisspeler enzo.
Er valt nu een aanvaller af dus je zoekt een aanvaller als alternatief. Noem maar een betere aanvaller ?
Denk ook dat iedereen met een beetje voetbalverstand kan zien dat deze jongen wel iets bijzonders in z'n spel heeft.
Snap dat van Gaal hem er nu bij haalt, al is het maar om hem met zijn eigen ogen aan het werk te zien.

Timber, Simons en Veerman hebben ten opzichte van een Gravenberg nog een hele hoop te bewijzen. Spelen daarnaast ook niet op de positie die nu ingevuld moet worden.

Ben een ras feyenoorder maar deze alternatieven voor de geblesseerde spelers zijn best logisch.

Als iemand betere opties weet op de posities die nu vervangen moeten worden hoor ik het graag.

Serieus Gravenberch? Die man speelt amper en heeft totaal niet de kwaliteiten van frenkie?

Had dan Veerman opgeroepen, of Jerdy Schouten, in hun zie ik wel de potentie om frenkie bij blessure etc te vervangen. Alle 2 creatieve jongens top spelers maar graven bankt alleen maar bij bayern speelt zelden.

Brobbii wel goeie keuze kan ik me in vinden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren