Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Louis van Gaal geeft één potentiële Oranje-debutant slecht nieuws

Laatste update:

Louis van Gaal laat Andries Noppert buiten zijn selectie voor het Nations League-duel met Polen. Dat blijkt uit de namen die de UEFA donderdagochtend heeft vrijgegeven. Van Gaal mag in zijn selectie slechts 23 spelers opnemen en koos voor Jasper Cillessen, Mark Flekken en Remko Pasveer als keeperstrio. Een eventueel debuut in het Nederlands elftal voor Noppert zal zo minimaal tot zondag moeten wachten, wanneer de selectie van Van Gaal aantreedt tegen België.

Na het wegvallen van de geblesseerde Bruno Martins Indi bestaat de groep van Van Gaal nog uit 24 spelers. Om zijn selectie terug te brengen naar 23 heeft de 71-jarige keuzeheer er dus voor gekozen om Noppert op de tribune te laten plaatsnemen. Dat betekent dat een debuut voor Remko Pasveer en/of Kenneth Taylor nog wel mogelijk is. Het duo Ajacieden werd net als Noppert voor het eerst opgenomen in de definitieve selectie van Van Gaal.

Het keeperskwartet van Oranje werd dinsdag onderworpen aan een speciale penaltytest. Daarbij waren ook Justin Bijlow en Kjell Scherpen van de partij, die de definitieve selectie niet haalden. Van Gaal had oorspronkelijk ook in gedachten om Tim Krul uit te nodigen, maar de doelman van Norwich City bedankte daarvoor. Dat betekent dat een plekje in de WK-selectie definitief voorbijgaat aan de goalie die tijdens het WK 2014 nog gebruikt werd door Van Gaal als penaltykiller.

Noppert is na de penaltytest dus buiten de boot gevallen voor de uitwedstrijd tegen Polen. De 28-jarige doelman van SC Heerenveen beleeft over zijn hele carrière gezien pas zijn tweede seizoen als eerste keus. Noppert maakte echter indruk in de eerste wedstrijden van de nieuwe Eredivisie-jaargang en had na vijf duels pas één goal tegengekregen. Het was genoeg reden voor Van Gaal om de nuchtere goalie te laten proeven aan het Nederlands elftal. "Omdat hij ballen stopt", luidde de nietsverhullende toelichting van de bondscoach over Nopperts selectie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch. Noppert en Pasveer erbij is al een vreemd iets, dat dan éã©n van deze twee ernaast staat is helemaal logisch. En dat het Noppert wordt, is helemaal een 1-2tje. Die moet gewoon genieten dat hij erbij zit. Meer niet. Zondag ruilen Pasveer en hij wellicht eens, maar dan keept hij ook niet.

22 september 2022 om 12:44

Hoezo is het raar dat Pasveer erbij zit?

22 september 2022 om 12:49

Ik vind Bijlow meer hebben dan zowel Noppert als Pasveer. Noppert en Pasveer zijn in vorm, zeker, maar het zijn matige keepers die zeker niet verder gaan komen. Beiden gewoon betrouwbaar. That's it.

Ik vind Cillessen echt nog wel een fractie beter (en daar ben ik niet eens wild van) en Bijlow heeft potentie om écht ver te komen. Moet hij wel eens heel blijven. Ik denk overigens ook dat Van Gaal Bijlow gewoon op scherp zet en Bijlow zich terug gaat knokken, maar je moet er toch niet aan denken een WK te spelen met een Noppert of Pasveer onder de lat. Al gun ik Noppert alles natuurlijk!

22 september 2022 om 12:59

Het maakt voor het WK toch niet uit of ze verder gaan komen of niet? Als Pasveer op dat moment het beste keept gaat hij gewoon basis staan op het WK.
‘Je moet er toch niet aan denken een WK te spelen met Pasveer onder de lat’ is ook gewoon puur onderbuikgevoel, Pasveer keept de laatste tijd meer dan uitstekend.

22 september 2022 om 13:03

@mangalitsa

Uiteindelijk moet je kiezen als bondscoach voor de vorm die iemand heeft op dat moment. Potentie alleen is mooi voor de toekomst, maar ik zie liever iemand die meer dan voldoende heeft gekeept bij zijn club, en daar voldoet Pasveer meer dan voldoende aan.

22 september 2022 om 13:03

Net als dat Stekelenburg terecht keepte op ons vorige EK inderdaad. Dat gevoel heb ik ook met Pasveer. Men kan hem wel gaan verdedigen omdat hij voor jouw club speelt (ik snap dit niet, ik verdedig Noppert ook niet, net zo belachelijk dat hij erbij zit), maar hij is gewoon niet beter dan Bijlow, Flekken en Cillessen. Dat ga je mij echt niet wijs maken. Die drie zou ik prima mee kunnen leven. Alledrie wel. Maar niet Noppert of Pasveer. Hoe graag ik Noppert ook zou willen zien keepen

22 september 2022 om 13:07

Ik zeg ook niet dat Pasveer moet keepen op het WK, maar als hij op dat moment het beste in vorm is keept hij gewoon. Heeft niks te maken met clubvoorkeur. Op dit moment is Pasveer in hele goede doen (Liverpool uit en AZ uit ijzersterk) en dus is het niet gek dat hij erbij zit.

22 september 2022 om 13:08

@badhabbit: Bijlow is nou ook alweer niet in een afgrijselijke vorm. Sterker nog: Hij heeft nog steeds ongeveer de beste statistieken van de Eredivisie. Pasveer, Noppert, Cillessen en Bijlow ontlopen elkaar nauwelijks. Dan kies je toch iemand die ogenschijnlijk (en mijn inziens by far) de meeste kwaliteiten én potentie beschikt? Het is niet zo dat Pasveer en Noppert echt bewezen beter zijn natuurlijk. Zeker niet zelfs.

Bijlow blunderde tegen Lazio. Bijlow is van glas. Maar Bijlow is nog wel de toekomst (en heden vind ik) van Oranje.

Er lijkt trouwens ook geen goede keeper aan te komen zelfs, maar dat is weer een ander verhaal. Het doel verdedigen kan je de komende tien jaar wel aan Bijlow overlaten. Of Cillessen/flekken nu nog, kan ook.

22 september 2022 om 13:10

Eens over Bijlow. Niet helemaal over Cillessen, maar dan heb je alsnog pas 2 doelmannen en moet er een 3e bij. Voor die 3e plek kom je dan al gauw uit bij doelmannen als Pasveer, Flekken, Krul en dus deze Noppert. Ik vind het in dat licht helemaal niet zo raar dat een Pasveer en Noppert er bij zitten, want wat bij betreft is alles achter Bijlow redelijk dicht bij elkaar.

22 september 2022 om 13:12

@ewoud: Ik vind Flekken echt een goede doelman hoor. Zeker niet in het rijtje Krul, Pasveer en Noppert.

22 september 2022 om 13:21

@magalitsa.. Alleen is betrouwbaarheid nou uitgerekend voor een keeper wel de belangrijkste eigenschap.

22 september 2022 om 13:24

Misschien heb je gelijk, ik kijk te weinig Duits voetbal. Bij Oranje heeft hij nog nooit indruk op me gemaakt in elk geval. Ik heb niet de indruk dat er een wereld van verschil tussen onze keepers zit; Bijlow heeft mijn voorkeur omdat die het hoogste plafond heeft en de toekomst

22 september 2022 om 13:27

In Oranje op mij ook niet. Dat was wel vrij matig zelfs. Maar dat hebben we vaker gezien, slecht beginnen in Oranje (De Ligt, Malacia).

Ik kijk ook alleen maar Nederland, Duitsland en Engeland trouwens. Over Frankrijk, Italië en Spanje kan ik weer weinig zeggen, op een zeldzame samenvatting na.

22 september 2022 om 14:38

Mangalitsa, Bijlow maakt inderdaad grote kans om een hoger plafond te hebben dan Pasveer. Maar hij is nu niet geblesseerd, maar gewoon uit vorm. Op dit moment is Pasveer beter. Cillessen vind ik moeilijk te zeggen. Wie weet is Bijlow binnenkort weer in vorm en dan is hij de nummer 1.

22 september 2022 om 14:47

Als keepers zijn Cillessen en Bijlow sowieso beter dan Pasveer. Ik hoop dat daar geen discussie over bestaat. Wat Pasveer wel echt speciaal maakt is dat die gast echt weet hoe hij de verdediging moet organiseren. Alhoewel van Dijk bij ons de "natuurlijke" leider is, moet ik wel zeggen dat we te vaak er organisationeel niet goed op stonden. Dat is iets waar Pasveer zo erg voor nodig is.

Maar goed, mijn persoonlijke mening terzijde, hoop ik op het volgende: Je neemt je 2 beste keepers mee en als derde, in het licht van v Gaal entertainment enterprise, een penaltykiller.

22 september 2022 om 12:45

Pasveer gewoon by far de best presterende keeper op dit moment op by far het hoogste podium, maar Mangalitsa vind het een vreemd iets. Wat een verassing.

22 september 2022 om 12:52

Ik snap niet helemaal wat jij met een "verassing" bedoelt in deze. En by far het hoogste podium snap ik ook niet. Al hebben we geen Nederlandse keepers in de Premier League inderdaad. Wel Bundesliga (die is ook mee natuurlijk, logische tweede doelman ook mijn inziens). Al zou Flekken derde doelman moeten zijn, achter Cillessen en Bijlow.

22 september 2022 om 12:54

Oneens.
Bijlow zou 1 moeten zijn en Flekken 2. Cilissen heeft al te lang niks gepresteerd. Verder geven mensen aan dat Cilissen mee kan voetballen, maar de laatste potten in Oranje heb ik hem alleen maar ballen de tribune in zien knallen.

Dan veel liever een Flekken en Bijlow. Die kunnen ook voetballen (vooral Flekken), maar hebben ook de toekomst.

22 september 2022 om 12:56

Bijlow is ook mijn nummer 1 hoor, maar Cillessen wel mijn nummer 2 normaliter. Flekken heeft dit seizoen tegen Dortmund een grandioze blunder gemaakt, maar verder prima gekeept weer. Op hoog niveau! Cillessen ben ik toch wel lichtjes van onder de indruk geraakt de laatste weken ook. Die keept wel heel sterk zeg.

22 september 2022 om 14:41

Mangalitsa

De champions league natuurlijk. Pasveer lijkt op dit moment de beste vorm te hebben, dus die moet je dan opstellen. Volgende week kan dat weer anders zijn want we hebben niemand die duidelijk en stabiel de nummer 1 is.

22 september 2022 om 18:28

Wedstrijden van Heerenveen en NEC niet gezien dus... die 2 staan te keepen en houden procentueel meer ballen tegen dan opatje van ajax

Laat Pasveer maar eens een wedstrijd keepen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

22 september 2022 om 12:45

Waarom, het is niet je beste keeper. Dat is Japie. Ongelofelijk dat Bijlow niet mee is, die is ook beter dan Pasveer

22 september 2022 om 13:00

Ik vind het meer ongelooflijk dat je dit zegt. Pasveer heeft een ontzettend goede reeks neergezet bij Ajax sinds ie daar keept. Dan zegt men 'ja maar Ajax heeft de beste verdediging' maar dat zijn dezelfde supporters die zeggen 'Rensch en Blind zijn te slecht voor Oranje' Dus wat zeg je nou? Hoe doet Bijlow het in de CL trouwens? Pasveer was bij een slecht Ajax de voorbije twee wedstrijden echt geweldig trouwens.

22 september 2022 om 13:11

"hoe doet Bijlow het in de CL trouwens"....man man man iedere keer wordt er echt vanalles bijgehaald zodat het te verdedigen valt. Ik zeg niet dat Pasveer er niet bij moet zijn, maar om die 2 f u cking CL wedstrijdjes er weer bij te halen om het verschil te duiden, word ik wel moedeloos van hoor. Haalt de rest van je verhaal volledig onderuit.

22 september 2022 om 13:29

Pasveer is gewoon minder dan Japie en Bijlow. Daarnaast is het toekomst technisch niet handig om Pasveer te laten keepen. Ook daarom is het een belachelijke actie om hem niet op te roepen: Verder ben ik het volledig met 11tegen11hj eens. makkelijk argument weer

22 september 2022 om 13:33

Maar worden mensen er dan niet moedeloos van wanneer anderen continue zeggen dat bijlow een veel betere keeper is zonder enig argument te geven? Er is vrijwel geen statistiek in het afgelopen jaar waar bijlow beter presteert dan pasveer. Pasveer verdedigers hebben tenminste nog argumenten, maar blijkbaar worden argumenten tegenwoordig dus als iets negatiefs gezien.

22 september 2022 om 14:43

Psvnec

Pasveer is op dit moment beter dan Bijlow. Gemiddeld in zijn carrière natuurlijk niet, maar nu wel. Bijlow komt wel weer. Maar nu moet de beste keepen en de keuze is dan Pasveer of Cillessen

22 september 2022 om 14:50

@a 11 tegen 11. Het gaat wel om meer dan 2 CL potjes, rekenwonder. Vorig jaar ook. En het is een legitieme vraag, niet om Feyenoord te dissen ofzo. De reeks van Pasveer in de Eredivisie was ook geweldig. Maar jij en je PSVNEC maat hebben elkaar, das ook fijn, samen tegen vijand met 0 argumenten.

22 september 2022 om 18:29

Ja maar die zijn ook niet goed genoeg maar nog wel de beste verdediging van Nederland of is de verdediging van NEC (backs) beter dan bij AJAX?

Dus hij heeft het slechtste gescoord met penalties. Weten we dat ook weer.

22 september 2022 om 13:04

Hij moet ze dan ook niet scoren maar tegenhouden...âš½

Pasveer gewoon laten keepen is momenteel de Nederlandse keeper die de meeste weerstand gewend is

22 september 2022 om 12:50

Pasveer is de beste keeper van Ajax* niet van Nederland. Overduidelijk zijn zowel Flekken (zeker gezien Ajax hem wilde halen als 1e doelman) als Jasper beter.

22 september 2022 om 12:52

Klopt, dat ene rolletje op doel dat hij in de Eredivisie per wedstrijd te verwerken krijgt... Zeer hoge weerstand inderdaad, haha, grapjas...

22 september 2022 om 12:52

In de Eredivisie misschien. Pasveer speelt een paar potjes Champions League, meer niet. Voor de rest is er amper tegenstand.

Puur naar tegenstand kijkend: Flekken keept prima in de Bundesliga (1,5 seizoen al). Staat momenteel bovenin mee te voetballen met zijn team. Speelt daarnaast ook gewoon Europa League en kan meevoetballen.

22 september 2022 om 12:59

Die de meeste weerstand gewend is? En dit zeg je met drogen ogen tegenover een keeper van Freiburg of NEC… De lobby voor Pasveer is identiek aan Stekelenburg tijdens het EK en we hebben gezien hoe goed dat ging

22 september 2022 om 13:04

Je kan op het WK toch niet aankomen met een keeper van NEC kom op zeg.. Concurrenten (brazilie, Belgie, Argentinie, Frankrijk, Engeland, Spanje, Portugal) hebben keepers van City, Real Madrid, Aston Villa, Everton, United, AS Roma en dan kom je als Nederland aan met een keeper van NEC een club waar niemand in de wereld ooit van heeft gehoord

22 september 2022 om 13:14

Keylor Navas keepte bij Levante in 2014, was hij na zijn transfer naar RM dan ineens een 10x zo goede keeper?

22 september 2022 om 13:16



Maar Pasveer is eigenlijk een keeper van Vitesse/heracles/goa die nu, omdat Ajax niet goed geparticipeerd heeft op de keeperpositie (anders hadden ze zelf misschien wel Jasper gehaald of een andere keeper), op 40 jarige leeftijd een basisplaats krijgt.
Hij keept nu goed, maar houd er zelden bijzondere ballen uit (daar doet een schot in de hoek van AZ niks aan af)
Toch ben ik bang dat het een gevalletje Stekelenburg gaat worden.

22 september 2022 om 13:33

@ 11tegen11: Je vergeet natuurlijk nog PSV te noemen bij de clubs van Pasveer. Daar heeft hij in drie jaar tijd ook nog 5 partijtjes gekeept.

22 september 2022 om 13:35

@bundy, dus als cillesen bij Ajax speelde dan kon je er wel mee aankomen op een wk , wat een onzin zeg . En als cillesen naar Ajax was gegaan dan had pasveer op t bankje gezeten en niet opgeroepen geweest

22 september 2022 om 13:37

Levante is qua niveau nog wel 2 kalibers hoger dan NEC. Alle spelers van NEC zouden ervoor tekenen om voor Levante te spelen

22 september 2022 om 13:49

Ik vind "je kan op het WK toch niet aankomen met een keeper van NEC kom op zeg" van hetzelfde niveau als "je kan op het WK toch niet aankomen met een grijze keeper van 38".

Wat een onzin. Maakt toch zeker voor keepers niet uit waar je speelt? Het enige echte verschil tussen keepen bij NEC of een topclub is de druk, en daarvan heeft Jasper allang aangetoond dat hij die aankan.

22 september 2022 om 14:45

Bundy dat komt door het geld. We zien vaak zat dat NL kleine clubs van buitenlandse kleine clubs winnen. Alleen is Spanje en meer geld aantrekkelijker dan Nijmegen en minder geld.

22 september 2022 om 18:31

Hoezo meeste weerstand wij hebben een keeper die eindtoernooien heeft gespeeld en z'n wedstrijdjes in Barca... welke weerstand praat je over ? Die 2 wedstrijden in de CL?

Als je Noppert en Pasveer zo graag wil zien, laat die 2 dan met Cillessen in de selectie. Of was je vooral benieuwd hoe Andries z'n eitje eet bij het ontbijt.

22 september 2022 om 14:49

Misschien heeft hij op de training genoeg gezien. Het is zoeken met een lampje natuurlijk, met dit materiaal.

22 september 2022 om 14:52

Laten we hopen dat v Gaal's gouden pik een wichelroede is voor de beste keepers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren