Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wesley Sneijder maakt Dusan Tadic opnieuw met de grond gelijk

Laatste update:

Wesley Sneijder heeft maandagavond tijdens Veronica Offside opnieuw kritiek geleverd op Ajax-aanvoerder Dusan Tadic. Ditmaal gaat de recordinternational van Oranje los over het gedrag van de 33-jarige aanvaller. Sneijder vindt dat het inmiddels gênant begint te worden hoe Tadic zich aan het vertonen is.

Zondagavond kon Tadic tijdens Studio Voetbal al rekenen op felle kritiek van Rafael van der Vaart. “En die speelt gewoon negentig minuten lang! Als wij vroeger zó speelden, had je de rust niet gehaald. Je moet wel leveren. Daar gaat het om. Ik ben enorm fan van hem, maar je merkt dat het een beetje weg is." Tadic verloor in Alkmaar 21 keer de bal, meer dan alle andere Ajacieden op het veld.

Sneijder heeft het maandag vooral over het gedrag van de Servische linkspoot. “Het begint nu wel echt gênant te worden ook. Dat moment met Indi (Bruno Martins, red.), dat hij in zijn rug wordt gelopen. Hoe hij op de grond erbij ligt, aan het rollen is en dan op het veld slaan. Iedereen wegduwen en dan naar de scheids roepen dat het een elleboog is... Er gebeurt helemaal niets! Daaraan zie je al dat die jongen het helemaal kwijt is. Je moet hem even uit zijn lijden verlossen, gewoon even op het bankie. Even zitten!” Sneijder krijgt vervolgens een daverend applaus van het aanwezige publiek.

Dat Tadic aanvoerder is hoeft volgens Sneijder niet te betekenen dat hij alles moet spelen bij Ajax. “Ik begrijp dat hij de aanvoerder is, maar je kan ook een aanvoerder zijn buiten het veld hè? Dan ben je een topaanvoerder. Hij heeft het even niet, dat is niet erg, want hij heeft het heel lang wel gehad.” Presentator Wilfred Genee wijst Sneijder erop dat hijzelf ook altijd alles wilde spelen. “Nee, maar als ik zo had gespeeld had ik zelf ook aangegeven: ‘Zet mij maar op de bank’”, aldus Sneijder met een grote lach. “Geef andere jongens een kans man!”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onder schreuder vind ik het nog niet echt heel goed. Het tempo is ontzettend laag dat zag je heel goed tegen liverpool. Hij durft ook geen harde keuzes te maken waardoor hij spelers op vreemde posities gaat positioneren. Ik zou zelf spelen met Bergwijn - Lucca - ocampos - berghuis - kudus 10 - Alvarez Blind - bassey - timber - sanchezPasveer. Brobbey en taylor zijn erg overhyped. Die moeten gewoon banken, hun tijd komt nog wel. Tegen liverpool zag je duidelijk dat het niveau te hoog is voor taylor

19 september 2022 om 21:11

Lucca boven brobbey? Ik zou blind misschien nog wel CV zetten puur voor het feit dat bassey niet kan opbouwen en blind dat als de beste kan. Als je blind helemaal eraf zou halen komen we de middenlijn niet eens meer over

19 september 2022 om 21:12

Ja ik wil graag meer zien van lucca. In de minuten die ik hem heb zien spelen was ik wel gecharmeerd van hem. Brobbey is in mijn ogen alleen maar brute kracht. Blind en bassey ruilen kan ook ik vond blind altijd een sterkere indruk maken in het centrum dan op de linksback positie. Zolang wijndal er maar niet in komt

19 september 2022 om 21:13

Brobbey is wel flink beter als lucca. Brobbey houdt de bal vast wint duels van grote verdedigers en kan scoren

19 september 2022 om 21:12

Schreuder? Hoezo schrijf je alleen Schreuder op?

19 september 2022 om 21:13

Lucca? Eerder brobbey toch

19 september 2022 om 22:45

Ik snap niet dat iedereen Brobbey zo goed vindt. Totaal geen Ajax spits, alleen maar kracht

20 september 2022 om 01:24

Haller deed het vorig jaar anders ook behoorlijk aardig. Die heeft niet veel meer in huis dan Brobbey buiten zijn kopkwaliteiten

20 september 2022 om 09:58

Hij heeft gewoon een goede techniek. Maakt goed af en kan spelen met de goal in zijn rug, kaatsen met de 10. Moet ik nog verder gaan?

19 september 2022 om 21:16

Vanaf het woord Lucca, neemt niemand je natuurlijk meer serieus

19 september 2022 om 22:01

Dat moeten jullie zelf weten. Zoals jullie brobbey ophemelen zou ik bijna denken dat R7 in de spits staat. Hele matige spits die brobbey. Als lucca de kans krijgt en een paar goals scoort zijn jullie de eerste die hem gaan ophemelen, net zoals bij ziyech en bij alvarez en martinez 🤡

19 september 2022 om 22:29

Eens. Brobbey is echt kracht, bal vasthouden en intikkers maken.meer niet. Heeft totaal geen actie en ook geen uitmuntend schot (zoals een Milik). Overschatte spits. Niet dat Lucca beter is maar ik snap waar je heen wilt.

20 september 2022 om 10:12

Als CR7 een paar intikkers maakt is hij het achtste wereldwonder, doet Brobbey dat is het maar een matige spits, vreemd.

19 september 2022 om 22:20



Bassie vond ik ook erg tegen vallen, werd in de media en kenners wel erg op gehemeld alsof het de nieuwe Alex was, maar valt als het niveau omhoog gaat voetballend en verdedigend toch wat tegen. Tegen de kleintjes was hij goed, maar werd wel erg snel de hemel in geprezen overdreven allemaal.

20 september 2022 om 01:26

Inzet en Power is veel waard. Dat heeft hij wel. Dat hij niet zo lekker kan opbouwen is dikke prima. Bal naar Blind, Timber of Taylor, dan moeten zij de opbouw maar verzorgen

20 september 2022 om 09:21

Ruim een week geleden was het nog next level.

Je verliest uit bij Liverpool, er zijn maar heel weinig ploegen die daar niet verliezen. En daarna verlies je uit bij AZ, wat qua selectie vergelijk niet mag gebeuren. Maar een Bayern en PSG winnen ook niet al hun wedstrijden. Dat is nou het leuke aan voetballen, de toto staat niet bij voorbaat vast.

Ten Hag verloor van Heracles en speelde gelijk tegen een andere laagvlieger of andersom in dezelfde periode van het jaar. Als je na de interlandperiode in de eerstvolgende eredivisiewedstrijden weer 2x puntverlies lijdt, dan kan ik het commentaar begrijpen. Maar tot op heden zijn jullie Ajacieden, na deze 2 nederlagen, een stel verwende kinderen.

20 september 2022 om 09:35

@Fc Ramires,

Ik ben blij dat jij geen trainer bent van Ajax,
Tadic is de man die al 3 jaar veruit de beste cijfers neerlegt van de Ed.
Daarbij is Brobbey echt wel stappen verder dan Lucca en heeft veel meer dan kracht.
Is sterk, kan koppen, goed schot, snel. Enige dat hij mist is techniek.

Kudus, is de meest overhypte speler die er rondloopt. Scoor tegen Liverpool en tegen AZ, maar verder in beide partijen ook onzichtbaar. Hij verliest zo enorm vaak de bal omdat hij teveel blind gaat lopen.

Wat mij betreft mag je spelen zoals je in mijn opstelling kan zien die ik heb bijgevoegd.

Daarbij mag je tegen grotere clubs Klaassen vervangen voor Grillitsch, zodat je met 2 nummers 6 speelt en de backs wat meer kunnen uitrichten.
Vind Sanchez echt 3 niveaus beter dan Rensch.

Ook mag hij wat vaker spelers gaan brengen als Fitz-Jim, Hansen, van Axel-Dongen en Concenciao.

Pasveer
Sanchez
Timber
Bassey
Wijndal
Berghuis(8)
Alvarez(6)
Klaassen(10)
Bergwijn
Brobbey
Tadic
20 september 2022 om 10:00

Brobbey heeft gewoon een goede techniek, maar het ziet er anders uit bij zon grote jongen.

20 september 2022 om 23:24

@Fc ramires zoals iedereen hieronxer al aangeeft ga je meteen al te ver met Lucca. De opstelling is niet zo zeer het probleem bij ajax, het is het totaal plaatje. Zeer matige transferperiode, topspelers verkocht, redelijke spelers teruggehaald en bovendien een matige trainer. Ze hadden zelfs bijna 20m voor Ocampos betaald, echt ongelooflijk. Tadic was afgelopen jaren ook al zo traag, en kwam geen man voorbij, maar speelde gewoon heel goed met de ruimte en tijd en liet het team beter spelen. Het hele team speelt nu matig, en dan heb je gewoon niet zoveel aan tadic. Het hele team miste kansen tegen AZ bijv, maar als hii er 1 mist is het meteen omdat hij niet meer goed genoeg is.

19 september 2022 om 21:39

Jawel, dat hij zelf op de bank zou gaan zitten als hij zo zou spelen. 100% nooit. Sneijder kon zelf niet eens aan zelfreflectie doen. Verder ziet iedereen dat Tadic daar niet kan en moet spelen. Nu Schreuder nog want Tadic heeft het zeker even niet.

19 september 2022 om 21:48

Dus Thamike. Niks aan gelogen. Stiekem bevestig je het zelf maar je wilt niet toegeven?

20 september 2022 om 01:28

Maar ligt dat aan Tadic of aan Schroder? Zet tadic gewoon lekker op links waar hij al jaren de MPV is en probeer bergwijn gewoon op rechts, die raakt ook de afgelopen 2 wedstrijden helemaal niets

20 september 2022 om 06:43

@appel1004 en daar hebben we dus de oorzaak, hij is geen snelle bolide maar een taxibusje.
ik denk dat je mvp voor ogen had.
maar ik geef je gelijk wissel ze maar eens en kijk of dat werkt, lukt dat niet dan kan hij wat mij betreft gaan lopen zeiken vanaf de bank

19 september 2022 om 22:11

Tadic doet het idd niet goed, maar ligt het aan mij of lijkt voetbalcommentaar tegenwoordig echt onnodig en bijna alleen maar negatief. Tis bijna alsof het concept VI (veel zeiken, elke week dezelfde afzeiken) een soort van succesformule is die iedereen over neemt. Deze site lijkt er ook al flink in mee te gaan. Word toch moe van continue iedereen "met de grond gelijk" "hard aangepakt" "vernietigend" etc etc

19 september 2022 om 22:45

Tadiç speelt al een tijdje slecht, en soms zelfs nog in de tijd dat Ziyech nog bij Ajax was.
Ook toen bleef Tadiç altijd staan, al was z’n been gebroken.
Het wordt nu wel tijd dat er wekelijks kritiek op hem is.
Maar jij vindt dat we vooral posiodingen moeten belichten? Hoe is dat te relativeren als nieuwsbericht?

Misschien ook tijd tadic op zn eigen positie te zetten linksbuiten.

19 september 2022 om 21:08

Kudus op tien, brobbey in de spits rechts bergwijn. Met Alvarez Taylor/Klaassen/bergwijn op het middenveld erbij lijkt me meneer Schreuder z'n groot hoofd met zo weinig inhoud.

19 september 2022 om 21:11

Berghuis is beter op 10 als Kudus, veel meer overzicht en leest het spel beter. Ben ook fan van Kudus, maar Berghuis is gewoon nog beter. Kudus heeft vaak nog oogkleppen op.

19 september 2022 om 21:12

Eens. Dan zou je berghuis vervangen voor kudus. Kudus is alleen voetballend wel beter, aan de bal en met een actie. En speelt meestal de bal vooruit

19 september 2022 om 21:17

Berghuis eruit halen kan echt niet, tweede helft tegen liverpool speelde berghuis als een van de betere

20 september 2022 om 09:03

Taylor komt ook te kort tegen al teams met een tegenstand van az etc. Berghuis is vaak ontzichtbaar op 10 maar speelt op die positie echt altijd goed dus berghuis op de positie van taylor. Overigens denk ik nog steeds dat kudus daar het beste zal renderen gezien hij goed kan verdedigen en doordraaien wat ajax niet lukt onder goede druk.

Pasveer
Rench/sanche
Timber
Bassey
Blind
alvarez
Berghuis/kud
Bergwijn
Kudus/berghu
Tadic
Brobbey
19 september 2022 om 21:09

@Rayvg er zijn aardig wat wedstrijden geweest dat Tadic niet presteerde op zijn eigen positie op links. Hopelijk maakt hij nog een ommekeer, toch onze absolute MVP en aanvoerder met een geweldige staat van dienst.

20 september 2022 om 01:31

Maar ook die wedstrijden leverde hij dan wel weer een assist af. Iets wat hij nu niet doet. Deze vergelijking is vergezocht maar als een haaland de hele wedstrijd de bal niet raakt maar met dat ene balcontact de winnende maakt hoor je niemand

20 september 2022 om 08:03

Inhakend op het Haaland gedeelte. Kevin de Bruine heeft onlangs aangeven dat voor city spelen meer is als alleen goals maken. Haaland moet zich meer in hun spel betrekken. Dus jawel Haaland krijgt we kritiek, maar snap je punt wel

20 september 2022 om 09:05

Maar alle keren dat tadic dit seizoen steeds linksbuiten kwam liep het beter en speelde tadic echt goed ook tegen liverpool laatst.

19 september 2022 om 21:42

Het probleem is een TE brede bank.
Er zitten spelers op de bank die dit niet gewend.
Ook zijn er een paar spelers die de trainer niet wissel wil/durft te zetten.
Hierdoor gaat hij een andere plek voor ze creëeren waar ze veel minder tot hun recht komen.
Schreuder zal knopen moeten doorhakken en spelers moeten teleurstellen.
Het goed managen van dit hele gebeuren en spelers tevreden houden zal denk ik zijn belangrijkste taak worden.
Maar juist hier schuilt het gevaar in, dit is niet Schreuder zijn sterkste onderdeel van trainer/coach zijn.
Denk ook dat dit ajax gaat opbreken dit seizoen.
Kwaliteit hebben ze genoeg, veruit het meeste in Nederland.
Hiermee ben je verplicht om kampioen mee te worden.

20 september 2022 om 07:52

Goed idee, je topscorer van zijn huidige positie halen.

Ik zou dat overleggen met Bergwijn en als hij er voor open staat wel doen maar ik verwacht dat hij liever op links blijft voetballen.

En anders, Tadic er gewoon uit. Speelde tegen AZ schandalig slecht en dan haal je Bergwijn er af (die ook niet best speelde trouwens maar toch)

20 september 2022 om 09:24

Het is zo vroeg in het seizoen dat je niet kan spreken over topscorer er uithalen. Inmiddels is het alweer 3 wedstrijden geleden dat bergwijn goed speelde. Anders zou je traore en labyad er destijds in moeten laten. Overigens in tadic al jaren de toppresteerder qua stats dus dat zou dan helemaal niet op gaan. Bergwijn is gehaald als rechtsbuiten vervanger van antony, andersom kunnen ze die vraag overigens ook eerst aan tadic stellen waar hij wil.



En terecht. Levert heel weinig op dit moment. Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

Overdreven titel weer. Ik zit live te kijken, viel mee

Terecht. Misselijke mannetje, die Tadic. Ligt tegenwoordig meer op de grond dan dat 'ie een voetballende bijdrage levert. Maar goed, als we de Ajacieden moeten geloven, moeten we dat beschouwen als het leveren van strijd en passie.

19 september 2022 om 21:13

Wat me het meest irriteerde was dat Martins Indi hem een handje wou geven en hij zijn handje weg 'sloeg'. Dan ben je echt een enorm enge vent en 1 groot dramaquin want zoveel last had mevrouwtje Tadic niet. Als hij echt wat krijgt gelooft niemand hem door dit zielige gedoe.

19 september 2022 om 21:23

Waarom zou je iemand een hand geven die net een elleboog in je nek legde. Wat mij betreft geen rood hoor maar die arm/elleboog zat daar echt niet perongeluk. En zoek eens het “live” meepraten van de Johan Cruijff schaal terug toen Alvarez bijna een kopie van de actie van Martins Indi gaf. Het live meepraten blog was toen te klein voor de mensen die vonden dat het een rode kaart was. Volgens mij niemand die aangeeft dat de PSVer zich aanstelde of hem mevrouwtje noemen.

20 september 2022 om 09:26

Klopt, haat naar ajax gaat verder dan clubliefde dat is al een tijd duidelijk.

20 september 2022 om 10:45

Sander inderdaad hoe durft ie! Tadic zal in het vervolg eerst met zijn tegenstander een 3 uur durende thee sessie om nader bij elkander te komen. Puur om mevrouw Sanderientje tegemoet te komen. Zielig gedoe zeg. Zijn gedrag en zijn aanstellerij daar kan ik erg ver mee gaan, maar dit is toch volslagen idioot om overal iets achter te zoeken. In de 90 minuten die je wekelijks speelt ga je nu eenmaal niet je tegenstander als vriend behandelen en om het minste geringste elkaar een handje of een kusje geven.

19 september 2022 om 21:14

Als Ajacied vind ik Tadic een strijder op het veld, maar ja als je voor een andere Nederlandse club bent kan je hem minder leuk vinden. Maar om hem een misselijk mannetje te noemen? Moest dat? Heeft hij jou vriendin gestolen ofzo.

19 september 2022 om 21:25

Ik ben voor Ajax maar kan Tadic missen als kiespijn, altijd dat overdreven gedoe als hij geraakt wordt. Wordt tijd om door te selecteren met hem en Blind.

19 september 2022 om 21:27

Een profvoetballer wil winnen maar zoals hij zich manifesteert is gewoon heel erg negatief. Misselijk mannetje vind ik best een goede aanduiding.

19 september 2022 om 21:42

Zegt zo goed als niemand, de meeste Ajacieden zitten ook niet op het toneelspel te wachten @Hens Cray. Maar vooral je eigen wereld creeren! Strijd en passie is wat anders dan toneelspel.... 🤡

Ja jaSneijder, jij zou zeggen zet me maar op de bank. Je wilt gewoon blijven vechten. Tadic heeft even een mindere periode, maar komt echt wel goed! Tadic is 3 jaar lang de meest belangrijke speler geweest, assist en goals zat. Tuurlijk zet je zo'n speler niet bij het grofvuil! Heeft wat vertrouwen nodig en een vaste positie en het komt goed! Good old Tadic voorlopig nog laten staan.

19 september 2022 om 21:14

we moeten niet in het verleden blijven leven. je hebt een nieuwe linksbuiten , tadic is geen rechtsbuiten en dat gaat hij met 34 jaar ook niet meer leren, en hij is ook geen 10. er is nu een betere en jongere op zijn positie, dus ajax gaat verder. voor ieder is een tijd van komen en gaan.

19 september 2022 om 21:58

Zeker is er een tijd van komen en gaan, maar een mindere periode heeft elke voetballer en ik denk dat een Tadic in vorm heel erg belangrijk kan zijn voor Ajax. Ieder zijn mening natuurlijk.

19 september 2022 om 22:04

Laat hem dan invallen om zijn vorm te hervinden, op zijn eigen positie. Forceren heeft zelden gewerkt bij voetballers.

Tadic is 34. je hebt weloverwogen kapitaal geinvesteerd in de toekomst op linksbuiten, bergwijn.
Impopulaire maatregelen nemen hoort ook bij het vak Alfred. Doorselecteren die man.

19 september 2022 om 21:16

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Buiten dat is Tadic nog steeds met afstand de meest creatieve speler op het veld bij Ajax. De goals heeft hij nog niet gemaakt maar dat zal vanzelf wel komen. Buiten dat heeft hij andere kwaliteiten en is hij ook nog is de aanvoerder. Ik denk ook dat als je hem eruit haalt het klaar is.

19 september 2022 om 21:28

Berghuis ook creatief.

maar zeker makkelijker gezegd dan gedaan, helemaal nu het seizoen al bezig is.

Maar alle grote trainers hebben dit gedaan bij andere clubs. Schreuder kan nu mooi nadenken over hoe hij dit aan gaat pakken. Als hij slim is, zet hij een formatie zonder blind en tadic thuis tegen eagles, en als dat goed gaat heeft hij een argument om het te laten staan.

Blind tegen Politano en die andere aanvallers van napoli wordt ik alweer niet vrolijk van.

19 september 2022 om 21:29

En met afstand de speler met het meeste balverlies (21). En niet één keer is het hek gelukt om die verloren bal terug te veroveren. Als hij die intentie al had

19 september 2022 om 21:35

Onzin. In goeie vorm is tadic veel creatiever dan Berghuis.

19 september 2022 om 21:40

probleem is dat het hier niet alleen over vorm gaat. Tadic is gewoon 34, en die is gewoon minder aan het worden, wat heel normaal is op zijn leeftijd. de tadic van vroeger komt niet meer terug. accepteer dat gewoon.

19 september 2022 om 22:12

@hangover96,

De statistieken zeggen iets anders. Tadic is gewoon de man met de meeste keypasses en voorzetten. Ook vorig seizoen scoorde Tadic veel beter op dit onderdeel.

19 september 2022 om 22:18

Balverlies is een waardeloze statistiek voor een aanvaller, tenzij er directe tegengoals uit komen. Maar Tadic had 3/4 assists tegen Heerenveen, toen had ie ook 20/30x balverlies. Het gaat gewoon om output, klaar. Liever 40x balverlies en 2 assists dan 10x balverlies en 0 assists.

Sneijder is een volgevreten patser die te lui is om een KNVB opleiding te volgen en daarom zonder enige moeite een beetje de expert op tv wilt uithangen. Dat hij een andere voetballer aanspreekt over zijn gedrag is hypocriet en past niet, of het verhaal nou waar is of niet

19 september 2022 om 21:21

Goh. Volgens mij doen we dat hier allemaal. Ik vind niet dat sommigen hun mond moeten houden. Eenieder heeft toch recht op zijn mening te uiten?. De een heeft misschien een groter podium dan de andere.

19 september 2022 om 23:37

Agh Sneijder doet dit enkel om Berghuis naar voren te schuiven. Connecties he. Wat een onzin. Tadic is niet zomaar een iemand, heeft even een mindere periode ook prive en ja meteen afmaken. En hij speelt niet eens op zijn positie. Hopeloos gebrabbel dit.

Ik vind Tadic een kwal. Maar dat is omdat hij onze tegenstander is.

Geweldige speler, geweldig rendement, geweldige prof. Volgens mij is die overval m niet in zn koude kleren gaan zitten. En is de samenwerking met Schreuder ook niet optimaal.

Ik hoop dat ie snel zn vorm weer terugvindt. Als we Ajax verslaan, dan wel een Ajax op zn sterkst.

19 september 2022 om 21:41

Prachtige reactie Feye_88. Anderen laten zich verleiden de onderbuik te laten spreken. Jij laat je voetbalhart spreken. De mooiste reactie in tijden hier. Dank.

19 september 2022 om 22:18

Juist mijn voetbalhart huilt als ik Tadic zijn gedrag op het veld zie.

De reactie was overtrokken maar er gebeurde wel degelijk iets. Hij kreeg vrij hard een bewuste arm tegen zijn achterhoofd.

Het aanstellen mag hij van mij weglaten maar hij is een speler die nieuwelingen mee uit eten neemt, jongelingen helpt, ondanks dat het even watminder gaat altijd 100% geeft en dat ook van zijn teamgenoten verlangt, hij is buiten zijn spel de ultieme aanvoerder binnen een groep.
Als hij slecht speelt moet je hem wisselen. Als er 6 slecht spelen waaronder hij zou hij de laatste zijn die ik eruit zou halen

Het allergrootste probleem bij Ajax zit op de bank. Daarnaast heeft Ajax geen dynamisch middenveld. Kudus is dat wel maar lijdt nog veel te veel balverlies omdat hijj graag acties wil maken. Maar Taylor, Berghuis, Klaassen en Alvarez zijn jongens zonder dynamiek en loopvermogen. Daarnaast zijn Alvarez en Klaassen nu niet direct spelers met zachte voeten, dus heb je er in de opbouw ook niet zo veel aan. Dit was overigens vorig seizoen ook al een probleem. Maar vorig seizoen had je een prima defensie, zowel verdedigend als opbouwend, dus stapten keer op keer Mazraoui, Timber, Martinez of Blind door naar het middenveld om dat gemis te compenseren. Maar met Bassey en Rensch mis je dat. Dus blijven Timber en Blind over. Maar dat is veel te mager voor een club als Ajax. Conclusie: verkeerde coach aangesteld en niet de goede spelers gehaald. Of Grillitsch zou dat moeten kunnen. Maar om onverklaarbare reden wordt die ook amper ingebracht. Dus blijft het voor Schreuder de huidige elf en af en toe Brobbey en Klaassen als wissel. Feitelijk heeft Ajax aan 13 spelers genoeg. De rest wordt niet of nauwelijks ingezet.

19 september 2022 om 22:59

Ben het veelal met je eens. Taylor heeft overigens wel dynamiek en loopvermogen maar nog niet de ervaring om het goed te doseren en iedere week te kunnen leveren. Idem voor Rensch, Mazraoui heeft het ook met ups en downs geleerd dus dat heeft gewoon tijd nodig.

Hoewel ik Schreuder nog niet wil afschrijven denk ik dat vooral de dynamiek tussen de 10 en spits veter moet. Als je Kudus in de spits hebt die zich laat zakken dan heb je een Klaassen nodig die erover heen gaat. Berghuis en Kudus willen beide de bal in de voeten. Brobbey is weer een goede match met Berghuis. Het lijkt me geen hogere wiskunde maar blijkbaar maken wij het voor de tv makkelijker dan het is of dat ze het willen maken.

Qua spel valt Tadic niet veel te verwijten, hij hoort gewoon op links te spelen klaar, mis de kritiek richting Schreuder vanuit de media wel hoor want Ten Hag was nu al 50x afgeschreven na 2 van zulke potjes.

Dat theater zit ik ook niet op te wachten zeker als er gewoon niets aan de hand is.

Misschien moet je Blind en Bassey wel omzetten, want Bassey kan ook goed als back uit te voeren. Betreft Tadic, Sneijder heeft gelijk. Hij moet ook lekker op zijn eigen positie spelen ipv rechts, dat is niet zijn positie. Eigenlijk speel je met 10 man.

Ik heb goed geluisterd naar Klopp. Hij zei: we wisten dat ze bij Ajax altijd de bal vooruit willen spelen op Tadic, die de bal dan moet vasthouden. Door dit onmogelijk te maken konden we aanvallen van ze voorkomen.
Trainers hebben Ajax bestudeerd en hebben hun oplossing. Aan Schreuder is het nu om iets anders te bedenken

Gaap. Tadic is al 4 jaar de beste speler van het land, dus ik snap dat hij onder een vergrootglas ligt. Maar we hebben veel grotere problemen. Bassey moet leren opbouwen, Alvarez moet op de bank, Kudus loopt ook meer in de weg dan dat ie dingen bijdraagt vanuit de spits. Tadic is slechts een probleem, niet HET probleem. Wel zie ik liever een speler met snelheid aan de buitenkant. Ocampos of Conceicao dus.

Bergwijn mag ook eens aangepakt worden, voor iemand die boven het niveau van de Eredivisie zit, bakt ie er vrij weinig van sinds Rangers. Hij werkt ook niet hard en het koppie gaat snel naar beneden. Mentaal zwakke speler, nog steeds.

Lijkt me duidelijk dat Tadic er gewoon naast moet op het moment. Of je moet met Bergwijn gaan schuiven natuurlijk. Ik hoop overigens dat Schreuder hem het hele seizoen op rechts laat staan, maar dat terzijde.

Tja we moeten ook niet vergeten dat Tadic het beste rendeert op links, maarja daar staat Bergwijn. Hij had gister natuurlijk wel gewisseld moeten worden ipv Bergwijn of Kudus.

Tadic is van alles beloofd waaronder een topfunctie in het management. Het is mooi geweest. Wisselen en geef hem na de winterstop die functie. Op dit moment heb je alleen last van Tadic en belemmert hij de groei van andere spelers. Ik dacht dat een basisplaats nooit gegarandeerd was, bij Schreuder dus wel. Schreuder is ongeschikt voor dit elftal. Lekker assistent zijn van een top trainer of anders RKC trainen.

Bergwijn niet gezien. Hoezo is hij te goed voor de Eredivisie? Slaag je niet in de
Premier league dan heb je hier ook niks te zoeken.

20 september 2022 om 08:52

Net als Tadic. Die was ook niet geslaagd in de premier league.

Agh Sneijder doet dit enkel om Berghuis naar voren te schuiven. Connecties he. Wat een onzin. Tadic is niet zomaar een iemand, heeft even een mindere periode ook prive en ja meteen afmaken. Natuurlijk man! Hou toch op zeg!

Tadic heeft meer bijgedragen aan Ajax dan Sneijder ooit heeft gedaan.

20 september 2022 om 00:44

Klopt zeker, maar vergis je niet in Sneijder, is pas na 4.5 jaar vertrokken voor een enorme transfersom en het plan was dat ie nog een extra jaar bleef. Sneijder heeft de donkere jaren meegemaakt, maar hij was wel onwijs goed bij ons.

Denk dat die overval bij zijn huis hem niet in de koude kleren is gaan zitten! Hij komt wat gestrest over. Misschien eens een tijdje professionele hulp inschakelen?

Er is gewoon geen duidelijke leiding meer bij Ajax, niet in de staf en niet in de directie

Vd Sar is geen leider, Hansma en Huntelaar worden natuurlijk niet echt serieus genomen en de trainersstaf heeft natuurlijk ook geen sterke persoonlijkheid..

33? Lijkt wel 43 laatste weken.

Als Tadic zelf niet op de grond ligt te rollen, dan trekt ie anderen wel het veld in om te gaan rollen. Het wordt tijd om hem een "functie elders" aan te bieden. Hij was goed in de afgelopen jaren, maar is zijn momentum kwijt.

Wel grappig... ajax won alles eerst en toen speelde ajax geweldig! Staat geen maat op, ajax speelt met iedereen, ajax speelt iedereen van de mat... nu verliezen 2 keer op rij waarvan 1 keer echt terecht en je mag verliezen van een topteam als liverpool en ineens kunnen ze er he-le-maal Niks meer van.. iedereen is slecht, tadic om te janken, bassey was vreselijk terwijl hij tegen rangers nog de hemel in geprezen werd, schreuder wat een vreselijke trainer!!
Man man... welk team speelt elke wedstrijd top, zelfs real madrid, Barcelona enz niet.. liverpool begon het seizoen slecht maar dat betekend niet dat ze er niks van kunnen.
Gelukkig even een interland periode, kan iedereen weer op het NL elftal gaan vuren..

Het is gênant om te zien hoe wesley zich populair probeert te maken. Hij waait met alle winden mee.

Dan is hij echt blind, want Tadic werd toch zeker wel geraakt op zijn oor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren