Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

John de Jong gaat vanavond nog het veld ruimen bij PSV

Laatste update:

John de Jong moet vanwege een conflict met de raad van commissarissen het veld ruimen bij PSV, weet Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. De club wil de situatie vanavond nog afhandelen. De technisch directeur van de Eindhovenaren weigerde op de slotdag van de transfermarktom Cody Gakpo te verkopen en ging daarmee linea recta in tegen het dringende advies van de rvc. Frank Arnesen, die vertrokken is bij Feyenoord, is in beeld als opvolger.

PSV had in de absolute slotfase van de zomerse transferwindow een gigantisch bedrag kunnen opstrijken voor Gakpo, die voor meer dan veertig miljoen euro naar zowel Southampton als Leeds United kon. De Jong ging voor het vertrek van de sterspeler van PSV liggen. De rvc verwijt de directeur daarmee 'de sportieve toekomst van de club te doen stagneren'. Elfrink weet dat De Jong in zijn beslissing gesteund werd door algemeen directeur Marcel Brands en commercieel directeur Frans Janssen.

De raad van commissarissen stelde zich op het standpunt dat PSV na het mislopen van de groepsfase van de Champions League minimaal één grote verkoop nodig had om financieel niet in de problemen te komen. De Jong kon daardoor kiezen tussen een vertrek van Gakpo of Ibrahim Sangaré, maar beide topspelers bleven bij PSV. De technisch directeur van de Eindhovenaren is volgens Elfrink 'verrast door de snelheid van de beslissing' om hem om die reden weg te sturen.

Arnesen
PSV overweegt om Arnesen aan te trekken als opvolger van De Jong. De Deense voetbaldirecteur is een oude bekende in het Philips Stadion, waar hij tussen 1994 en 2004 al het aan- en verkoopbeleid van de club uitzette. Arnesen werkte vanaf 2020 twee jaar zeer succesvol voor Feyenoord, maar moest deze zomer zijn taken neerleggen vanwege een slepende bacteriële infectie in zijn knie. Begin september meldde Feyenoord dat Arnesen vanwege zijn gezondheid niet meer terugkeert in De Kuip.

Arnesen maakte indruk bij Feyenoord door met weinig financiële middelen een succesploeg te formeren waarmee Arne Slot vorig seizoen de finale van de Conference League haalde. Fredrik Aursnes is in financieel opzicht de succesvolste aankoop van Arnesen, die de Noor vorig jaar voor minder dan een half miljoen euro wegplukte bij Molde FK. Een maand geleden werd de middenvelder voor liefst vijftien miljoen euro doorverkocht aan Benfica.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk!! Krijgen we dan toch een normale verdediging eens. Afgelopen jaren te weinig gepresteerd, tijd voor een fris gezicht.

16 september 2022 om 16:24

Dat hij weg moet, kan ik begrijpen. Maar dit zal de reden toch niet zijn? Dan zou je Marcel Brands en Frans Janssen toch ook de laan uit moeten sturen?

16 september 2022 om 16:27

Dit is de druppel. Zijn moeizame functioneren is de echte reden, denk ik.

16 september 2022 om 17:18

Sowieso moet je ontslagen worden als je gaat lopen roepen dat je Ajax wilt bestormen maar dan uiteindelijk niet eens een tweede spits weet te installeren en/of vervanger van Madueke. Totaal incompetent deze man. De spelers die gehaald werden onder Schmidt was dankzij Schmidt zelf. Dit seizoen wist de Jong geen noemenswaardige spelers te halen dan behalve Luuk zelf, om Luuk te halen hoef je geen expert te zijn.

16 september 2022 om 18:30

carribean

Welke spelers? Dus was Schmidt o.a. verantwoordelijk voor Mwene, Baumgartel, Max, Ramalho, Mvogo?

Naast Luuk, heeft JdJ natuurlijk ook Veerman, Xavi en Benitez gehaald. Dat zijn wel voltreffers he.

De jongen van Everton komt op conto van Brands

16 september 2022 om 19:15

Benitez een voltreffer?? Die heeft je de champignons leauge gekost.
Xavi en veerman doen het redelijk maar voltreffers nee Xavi gaat het denk ik wel worden.

16 september 2022 om 20:08

Benitez is zeker een voltreffer en heeft PSV zeker geen champions legeau gekost. Timing van zijn gebrabbel is zeker ongelukkig maar als je beide wedstrijden goed hebt bekeken kunt je concluderen dat psv uitgeschakeld is door zeer matig veldspel en gebrek aan instelling. Veel spelers haalden het niveau niet en bij sommige ontbrak het gewoon aan kwaliteit.Tegen RKC heeft hij in ieder geval al bewezen dat hij punten kan pakken voor het team

16 september 2022 om 20:58

Zeker is benitez een voltreffer daar doet 1 blunder niks aan af

16 september 2022 om 16:29

Ik moest echt schromelijk lachen toen ik het bericht las. Ik kan zo'n 100 redenen bedenken om hem eindelijk te ontslaan, waaronder dus de verdediging, en dan kiezen ze precies het enige dat hij fatsoenlijk heeft gedaan de laatste jaren (het niet verkopen van je topaanvaller op de laatste dag).

16 september 2022 om 16:53

Idd. De beste actie van hem in zijn hele td-tijd en daarom moet ie weg? Benieuwd wat de consequenties zijn voor Brands die hem klaarblijkelijk hierin steunde. Rare actie vd RvC.

16 september 2022 om 17:06

Als dat echt de reden zou zijn dan zou PSV Brands ook de laan uit moeten sturen en als Brands een beetje karakter heeft zou hij er zelf mee ophouden. Waarschijnlijk hebben ze geen vertrouwen in hem meer, anders begrijp ik er weinig van. Lijkt mij niet dat JDJ alleen zulke beslissingen neemt.

17 september 2022 om 00:03

Ja en nee. Gakpo is een vd belangrijkste spelers bij psv. Moet je de laatste transferdag eigenlijk niet verkopen.

Aan de andere kant kan je hem voor twee keer zijn waarde verkopen en heeft het team de cl weggegooid. Met die miljoenen heb je dat cl geld binnen.
En de interesse voor gakpo was er al langer. Dan schakel je die laatste dag naar je gewenste vervanger.

16 september 2022 om 16:34

Staat nergens dat dit al definitief is toch? Lijkt me wel terecht maar staat alleen dat het een verwachting is van Rik Elferink.

16 september 2022 om 16:39

Maar die meld eigenlijk nooit iets tot hij voor 99% zekerheid heeft. Wel benieuwd wat er dan met Brands en Van der Laan gaat gebeuren.

16 september 2022 om 16:59

Brands gaan ze nooit ontslaan.

16 september 2022 om 20:04

Terecht om de door Elferink gemelde reden?

16 september 2022 om 20:41

Nope terecht omdat er niet 1x onder zijn bewind een evenwichtige selectie stond bij PSV wat ik op zich niet erg vond uiteraard. Deze rede is belachelijk en doet aanzien of de RvC van PSV ook behoorlijk incapabel is.

16 september 2022 om 16:46

Moet 100% meer achter zitten want als Gakpo behouden de reden is om hem weg te sturen kan je beter heel de RVC opschonen.

16 september 2022 om 19:14

Moet haast wel, als je dat lijstje doorspit dan kan je wel stellen dat ze hun muil moeten houden wat spelersbeleid betreft ( John de Jong gezien zijn aankopen ook, maar de RvC gezien dit lijstje al helemaal). Ook al gaat het financieel minder door het mislopen van CL, zou je nooit Gakpo moeten verkopen op de laatste dag zonder vervanger. Dat zou een seizoenshelft en mogeljik een heel seizoen om zeep kunnen helpen. Dan ben je nog verder van huis sportief en financieel gezien.

De heer H.w.m. (robert) van der Wallen - oprichter en voormalig CEO Brandloyalty International (voorzitter)
De heer A.L. (ton) van Veen, CFO Jumbo Supermarkten
Mevrouw I.c.d.y.m. (ingrid) Wolf-De Jonge, voorzitter Haaglanden Medisch Centrum
De heer H. (hans) van Breukelen, voormalig speler PSV en Nederlands elftal.
De heer K. (klaas) Dijkhoff, voormalig Lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.

16 september 2022 om 17:19

Wel grappig dat hij uitgerekend voor de enige juiste beslissing die hij in jaren heeft gemaakt, (Gakpo behouden) wordt weggestuurd.

16 september 2022 om 18:41

Niet helemaal mee eens. De RVC zit er toch juist voor de financiele stabiliteit op de lange termijn. Zoals ik het lees is er door het mislopen van de CL een gat ontstaan door de miljoenen die ze zijn misgelopen. Daardoor moet psv een speler voor 40 miljoen (CL geld) verkopen om financieel gezond te zijn. Dan kan je het de RVC toch niet kwalijk nemen? Die kijken puur naar de feiten en zien dat ze het geld nodig hebben. Net zoals de RVC van Ajax een pakket van 30 miljoen voor Ocampos te gortig vond. Dat is toch juist de reden dat ze er zitten? Om niet vanuit supportershart te denken, maar om juist een gezonde beleidsvoering te hebben.

16 september 2022 om 18:58

Hèhè eindelijk iemand die het begrijpt, precies dit. Daarnaast als gakpo niet uit zijn dip komt dan heb je jezelf voor heel veel miljoenen in de voet geschoten

16 september 2022 om 17:25

Ein-de-lijk grijpt de rvc in. Ze hebben de stok gevonden waarmee ze hem kunnen ontslaan. Het zal heus een aardige kerel zijn, maar zijn functioneren was ronduit dramatisch. Enfin...... Nu de scouting nog!!!

16 september 2022 om 17:28

Ze willen het scoutingslijstje van Feyenoord 🙃

16 september 2022 om 17:35

Eindelijk! Opgerot! Vanavond janken in Voorburg bij pa en ma aan de keukentafel. Zal z’n broer Harry ook wel aanwezig zijn, kunnen ze vanaf nu samen de boel bij Wilhelmus gaan verzieken. Hulde!

Jaaa! De vlag kan uit. Genoemde vervangen maakt me zo mogelijk nog vrolijker.

16 september 2022 om 16:21

Maar de volgende TD-er zit dan nog steeds vast aan Vennegoor of Hesselink. Die lijkt mij ook niet geschikt

16 september 2022 om 16:25

Maar weet jij welke lijst voh aan heeft gereikt? Nee, dus daar kun je niet over oordelen.

16 september 2022 om 16:50

Dat hele kliekje moet eruit. Vriendjes die elkaar baantjes geven enkel omdat ze elkaar aardig vinden en ooit bij PSV gespeeld hebben. Het mag allemaal wat professioneler overkomen en eens met een verrassing uit de scoutingshoek.

16 september 2022 om 16:51

Vennegoor is volgens mij meer een assistent van de Jong die ook de jeugdcontracten regelt en dergelijke zaken. Hij is in ieder geval geen hoofdscout meer.

16 september 2022 om 18:04

Zon kliekje heb je bij Ajax ook toch.. daar ligt t niet aan..

Dat werd tijd, we komen totaal niet verder op deze manier. Arnesen zou een goede opvolger zijn denk ik.

Goed gedaan John je verkoopt niet je beste speler op de slotdag van de markt punt!

16 september 2022 om 16:08

Gakpo wilde zelf ook niet dus dan word het sws lastig

16 september 2022 om 16:13

Ik vind het maar een raar verhaal. PSV heeft het bod van Leeds gewoon geaccepteerd maar Gakpo wilde inderdaad zelf niet. Hoezo krijgt John de Jong vanuit de RVC dan het verwijt dat hij Gakpo niet verkocht heeft? Een ontslag van JDJ is natuurlijk terecht maar dit als reden geven is heel vreemd

16 september 2022 om 16:13

Ja maar als Gakpo nou had gezegd dat hij toch wel zou willen hebben we geen vervanger en hadden we in Europees verband een wedstrijd moeten aantreden met Saibari, Vertessen en nog zo'n zwakkeling ernaast.

Dat is toch belachelijk? Zeker als je ziet dat de aanval zogenaamd ons sterktepunt zou moeten zijn naast het middenveld. De verdediging is zelfs in het sterkste moment bij ons verwaarloosd

16 september 2022 om 16:15

Je moet toch iets bedenken . Maakt mij niet uit. Zijn we eindelijk af van John

16 september 2022 om 16:18

Zal vast meer spelen in dit verhaal, wat alleen (nog) niet buiten is gekomen

16 september 2022 om 16:24

Bod op Sangare van Chelsea heeft de Jong wel geweigerd terwijl Sangare wel wilde. Maar Gakpo wilde volgens mij idd zelf niet naar middenmoot PL

16 september 2022 om 16:56

Of dat Gakpo zelf niet wilde is gewoon het verhaal geworden? Staat beter naar de fans ipv je vice-aanvoerder die eigenlijk weg wil, maar moet blijven. Dat zou ook kunnen natuurlijk.

16 september 2022 om 17:08

Dat heeft Gakpo zelf aangegeven in een interview. Lijkt me vergezocht dat hij hier ook over zou liegen.

16 september 2022 om 17:32

Het zou wel zijn drama vorm verklaren. Ongelukkig omdat jdj niet meer wilde verkopen.

16 september 2022 om 17:37

Eindelijk eens een goede zet, wordt je de deur uit gezet. Zonder Gakpo was de titelstrijd al beslist voordat deze begonnen zou zijn.
Vind het sterk van John de Jong.

16 september 2022 om 17:38

"elfrink weet dat De Jong in zijn beslissing gesteund werd door algemeen directeur Marcel Brands en commercieel directeur Frans Janssen."

Gaat de RVC Brands en Janssen ook ontslaan of vinden ze een stok om De Jong mee te slaan omdat ze i.h.a. niet tevreden zijn over zijn functioneren. Dat lijkt logischer, want je kan je beste spelers niet op de laatste dag verkopen.

Is maar beter ook, De Jong presteert al jaren ondermaats met zijn mislukte aankopen.

16 september 2022 om 16:34

dat is jou mening, zitten ook behoorlijke aankopen tussen hoor

16 september 2022 om 17:21

0 keer kampioen geworden onder de technische leiding van John de Jong. Dat mag je als club niet accepteren

16 september 2022 om 17:55

dat is zeker zo, en dan mag je hem daar op afrekenen maar puur op aankopen denk ik niet. wat Feyenoord nu doet met dezelfde (?) middelen is wel erg knap!

16 september 2022 om 21:22

Ja in een periode dat Ajax ver boven de rest staat, niet zo raar dan toch dat ie geen kampioen is

16 september 2022 om 18:36

Volgens mij dikke plus qua verkopen vs aankopen. Helemaal als Gakpo en Sangare nog weggaan. Dikke plus op balans.


Qua aankopen zitten wel paar goede tussen hoor. Denk aan Madueke, Luuk, Xavi, Veerman, Sangare en Benitez wat ik snel kan bedenken.

16 september 2022 om 18:48

Volgens mij was die dikke plus juist een dikke min als je puur naar de aankopen van jdj kijkt en aankopen van brands (lozano) en jeugdspelers (Bergwijn) niet meerekende. Niet helemaal terecht om hem daar op te beoordelen, maar hij heeft echt een hoop troep gekocht. Alleen sangare gaat voor veel geld verkocht worden. Bij simons is het nog maar afwachten met die (mogelijke) PSG clausule.

16 september 2022 om 19:30

niet blijven hangen in mogelijke PSG clausule dat is er niet.

en waarom niet mee tellen? Hij heeft ze toch verkocht.

16 september 2022 om 20:10

@zytto34,

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Hij heeft 92 miljoen uitgegeven in 5 seizoenen PSV. Spelers als Dumfries, Doan en Angelino zijn al verkocht ongeveer 35 miljoen en er zullen nog wel wat kleine verkopen tussen zitten. Met Sangare, Veerman en Simons moet dat toch wel gaan lukken naar mijn mening, zonder al te gekke ontwikkelingen. Maar goed daar moet je dus ook niet echt trots op zijn dat je misschien net wat beter draait dan break-even. Al met al was zijn aankoopbeleid niet heel verassend te noemen vaak maar buiten de zomer met Baumgartl en Bruma haalde PSV telkens best redelijke spelers, Drommel was wel een miskoop.

16 september 2022 om 20:15

Gaat toch juist om zijn aankopen en hoe ze renderen? Ja lozano is voor een mooi bedrag verkocht, maar die is door brands naar psv gehaald, dus niet zijn aankoop. Terwijl hij daarvan een bruma heeft gekocht. Dan is het toch logischer om zijn aankopen te beoordelen?

Dat dat de reden is haha. Wel terecht natuurlijk. Goed nieuws voor de PSV supporters

16 september 2022 om 16:11

Hoezo zou je op de slotdag je beste speler verkopen zonder daar een vervanger voor terug te halen? Wat is hier terecht aan?

16 september 2022 om 16:15

Had Gakpo zelf niet de stekker eruit getrokken? Dan zou het helemaal een vage reden zijn. Daarnaast; een advies hoeft niet opgevolgd te worden en sws geen aanleiding moeten zijn voor ontslag?

16 september 2022 om 16:15

Ik zal toch aannemen dat, ondanks in de tekst vermeld, dat dit niet de hoofdreden gaat zijn. Zijn aankoopbeleid is al jaren een drama, met al jaren een uitgebalanceerde selectie en miljoenen die de sloot in gegooid zijn.

Wel gek dat ze hier niet eerder opgekomen zijn en blijkbaar wel blij zijn met zijn aankopen de afgelopen jaren..

Kan toch echt niet aannemen dat dit de hoofdreden is, maar we zullen zien

16 september 2022 om 16:30

Je hebt gelijk. Je verkoopt niet zomaar je beste speler op de slotdag. Je moet dan de hele systeem omgooien. De Jong moest wel wat verdedigers kopen, want PSV zijn verdediging is echt middenmoot.

Off topic: Ik had nooit verwacht een mede Solo Leveling fan te zien hier haha.

16 september 2022 om 16:24

Wel apart dat de lijst aan vele miskopen niet de reden is dat hij weg wordt gestuurd. PSV is een aparte club.

Een zegen voor PSV, al vond ik zijn keuze om Gakpo niet te verkopen dan ironisch genoeg wel de juiste.

Ik kan me niet voorstellen dat Frank dit gaat doen na de prachtige jaren bij Feyenoord

16 september 2022 om 16:55

Heeft ook een verleden bij PSV he

was er al bang voor... die gaat psv echt weer vooruit brengen. tevens gaan alle scoutingslijstjes dus ook 1 op 1 naar eindhoven (al zal daar sowieso al wel aardig wat overlapping zitten)

16 september 2022 om 16:14

Ach ja jullie hebben voorlopig geen scputingslijstje meer nodig. Jullie zijn onderhand een groothandel geworden.

16 september 2022 om 17:01

De prestaties van Arnesen moeten we ook niet overschatten denk ik.
Hij krijgt natuurlijk een deel van de credits voor het afgelopen seizoen, maar een groot deel van die selectie, inclusief de meeste sterkhouders, waren spelers die waren gehaald onder zijn engsinds verguisde voorganger(s) of die onder zijn voorgangers de hele jeugdopleiding hebben doorlopen.

Ik vind het toch ook een teken dat Feyenoord, net als de meeste van zijn eerdere werkgevers, vrij snel weer afschijd van hem neemt (en als dit bericht waar is dan was er natuurlijk geen reden voor Feyenoord om na zijn herstel niet met hem door te gaan, of in iedergeval tot het einde van zijn contract van zijn diensten gebruik te maken)

16 september 2022 om 17:58

Bozenik is de gedroomde tweede spits van psv

Arnesen was toch ziek en ging toch lekker van zijn pensioen genieten? Naja het zal wel weer 🤔

16 september 2022 om 16:52

Inderdaad, als dit waar is dan klopt het verhaal van feyenoord niet. Ik ga er vanuit dat het verhaal van feyenoord klopt.

16 september 2022 om 18:11

Niet helemaal. Arnesen wilde volgens mij zelf niet per se stoppen. De beslissing kwam van Feyenoord, omdat zijn herstel onduidelijk lang zou duren en gezien zijn leeftijd het een risico was ivm de continuiteit. Er was veel speculatie dat er meer speelde achter de schermen maar dat is niet aangetoond. Correct me if I'm wrong, Feyenoorders.

Maar als hij Gakpo op de laatste dag had verkocht viel iedereen weer over hem heen dat ze geen vervanger hadden gehaald & was PSV nog verder van huis.

Verrassend! Of valt dat wel mee, PSV volgers? Feit blijft wel dat het totaal niet lekker loopt bij PSV momenteel. Echter.. als je naar mijns inziens Gakpo had verkocht dan was je nog verder van huis. Je had immers op de allerlaatste dag van de transferperiode geen waardige opvolger meer kunnen halen. Wellicht biedt Arnesen, mits hij een goede gezondheid behoudt, een waardige opvolger!

16 september 2022 om 16:12

Verrassend vind ik het wel omdat we de laatste jaren intern een soort van subtop-beleid en subtop-tevredenheid lijken te tonen.

Maar het is niets minder dan terecht. Heeft het gewoon heel slecht gedaan

Wat moet ik halen om dit te vieren? Er gaat gevierd worden in ieder geval.

Blij dat hij weg is!

Hoppa, alweer een RVC die zich roert. Opvallend wel dat Arnesen de opvolger zou moeten zijn, die was toch juist gestopt bij Feyenoord omdat zijn gezondheid hem niet toeliet zn werk uit te voeren?

16 september 2022 om 17:53

Arnesen had een bacteriele infectie aan zijn been en is daar inmiddels van hersteld. Feyenoord heeft niet willen gokken op zijn terugkomst, en bovenin gekozen voor een herstructurering. Arnesen wilde het liefst blijven doen wat hij deed (die job verdween), dus is er met wederzijds goedvinden afscheid van elkaar genomen. Dat is de officiele lezing althans.

De directie staat achter de Jong? Dan moet de directie dus ook weg? Brands?

Ik zou er zeker niet rouwig om zijn als John de Jong vertrekt, heeft in al die jaren niet één keer een fatsoenlijke selectie weten samen te stellen. Wel vind ik hem een fatsoenlijke en sympathieke man maar uiteindelijk moet hij beordeeld worden op zijn prestaties en die vind ik gewoon ondermaats. Of Arnesen nou de beste vervanger is weet ik niet maar ik heb hem hoger zitten dan de Jong.

Eh wat?? Frank Arnesen legde eind juni al tijdelijk zijn taken neer bij Feyenoord en Feyenoord meldde vorige week dat Arnesen vanwege gezondheidsredenen niet meer terugkeert als technisch directeur. Drie dagen geleden neemt hij afscheid van Feyenoord en nu ineens zou hij dan De Jong kunnen opvolgen. Dit klinkt op zijn minst heeeul apart.

16 september 2022 om 16:12

Heel vreemd inderdaad, was laatst nog te 'ziek' om de functie te bekleden bij Feyenoord. Zouden de geruchten dan toch wel waar zijn? waar rook is, is vuur.

16 september 2022 om 16:20

@dirk_borst

Hij was niet 'ziek', hij was fysiek niet in staat om de functie te bekleden. Hij liep met een knie ter grootte van een bowlingbal rond en was fysiek niet in staat om aanwezig te zijn bij vergaderingen of om naar het buitenland te vliegen om spelers zelf aan het werk te zien.

Dat hij nu aan de beterende hand is, is vooral mooi voor Frank zelf. Of hij fysiek in staat is om dezelfde functie bij PSV wél te bekleden is nog maar de vraag.

16 september 2022 om 19:42

Wat zijn "de geruchten"?

Weg met deze pannenkoek. Eindelijk zien ze het licht. Deze man stelt keer op keer een selectie die simpelweg niet goed genoeg is om voor de titel mee te spelen, laat staan iets klaarspelen in Europa. Wat helemaal treurig is, dat die zelfs spelers gaat huren. 3(!) gehuurde spelers die er helemaal niks van bakken of zelfs helemaal niet spelen. Ik ben niet tegen huurspelers. Maar dan moet het wel een speciale speler zijn die er ook meteen staat, en die je eventueel in de toekomst kan kopen. Voorbeeld? Andres Guardado.

Echt een zege als die weggaat.

Dit is uitstekend nieuws. Gewogen en veel te licht bevonden.

Frank Arnesen is toch juist bij Feyenoord weggegaan vanwege zijn gezondheid? Waarom zou hij dan bij PSV wel verder kunnen? Verder snap ik de hetze tegen De Jong niet zo. Had een aantal missers bij de start, maar heeft toch aardig wat mooie namen naar de Eredivisie gehaald.

16 september 2022 om 16:15

Voorin en op het middenveld ja. Verdedigend is het sinds zijn aantreden een tranendal.

16 september 2022 om 16:41

Arnesen was gevloerd door een virus. Daarvan herstelt hij wel, maar Feyenoord heeft uit zakelijke overwegingen besloten zijn contract niet te verlengen.wanneer hij volledig beschikbaar werd was onzeker. Dat is met een wederzijdse verstandhouding gebeurd. Daarnaast heeft Feyenoord haar structuur veranderd door niet meer een eenling als technisch directeur te hebben, maar een technisch hart aan te stellen (ik geloof onder leiding van Te Kloese, over wie men erg tevreden is). Arnesen wilde niet in een andere functie verder, dus is voor deze oplossing gekozen.

16 september 2022 om 17:08

Het verhaal klinkt natuurlijk heel mooi, maar het is uiteindelijk gewoon een nette manier om te zeggen dat hij is ontslagen. Ze hebben natuurlijk niet alleen zijn contract niet verlengt, maar hem direct op non actief gezet (of de rest van zijn contract afgekocht).
Ze hadden er in ieder geval nog voor kunnen kiezen om van zijn expertise gebruik te maken de komende maanden maar kennelijk was dat niet nodig.

16 september 2022 om 17:13

Zijn contract was aflopend en hij wilde geen andere functie. Ook niet adviserend.

16 september 2022 om 20:53

Zijn contract was aflopend, maar wel pas komende zomer....
we hebben het niet over een paar weken of zo maar over een jaar (ik ga er tenminste vanuit dat ze contracten voor Td's tot en met het transferwindow laten lopen. En anders alsnog bijna een jaar.
Dat is wel heel lang om tegen iemand te zeggen dat hij wel thuis mag blijven, ze hadden hem gewoon dat contract kunnen laten uitdienen want dat had hij toch. Nu betalen ze hem een jaar voor niets, dat doe je niet als je ongelofelijk tevreden over iemand bent, als je die kennis toch op de loonlijst hebt staan kun je hem net zo goed gebruiken, maar ze kiezen er voor om dat niet te doen.
Dan kun je het op een heleboel manieren draaien, maar uiteindelijk is hij gewoon vroegtijdig ontslagen.

Wowwww wat is dit dan ineens. En ik maar denken dat hij de enige is die niet geslachtofferd wordt voor het jarenlange wanbeleid. Liever vandaag dan morgen eruit. Als ik zie wat Arnesen heeft bewerkstelligd in zijn korte periode bij Feyenoord ben ik voorstander om hem aan te stellen.



financieel situatie bij PSV dus ook best zorgelijk. Interessant

Ja, dit staat in het originele artikel van Rik Elfrink mensen, ook al eerder hierover gepubliceerd

16 september 2022 om 16:14

Gakpo of Sangare moet weg in de winter om zwart te schrijven. Dat was overigens al even duidelijk Er wordt op begroot min of meer elk seizoen een transferklapper te maken.

16 september 2022 om 16:20

Dat word helemaal niet begroot. Weet niet waarom je dat verzint maar is verre van waar. Nu moet er een klapper gemaakt worden maar dat is voor het eerst in jaren dat het nodig is. Zelfs el word niet begroot dus dat is al extra.

16 september 2022 om 16:25

Transfers worden niet begroot.

16 september 2022 om 16:39

Daar wordt wel op begroot. PSV moet transfers maken om niet op ev in te teren. Dat laatste is door corona flink afgenomen. PSV begroot niet op CL, maar wel op extra inkomsten via verkoop.

16 september 2022 om 17:33

@cuco, ik heb ook in een artikel van Rik Elfrink gelezen dat PSV wel degelijk elk seizoen begroot dat een speler voor veel geld moet worden verkocht. Er wordt niet begroot op de CL maar wél op zo'n verkoop.

Terecht!!!!!. Als je al kijk naar wat feyenoord qua spelers heeft gehaald. JdeJong heeft alleen hoop op bepaalde spelers en daarmee wilt hij het seizoen in. Nou 2 blessure gevallen verder en Psv speelt stilstaand voetbal.

Oké, dus binnenkort kunnen wij ook 2 elftallen opstellen.

Zeer bijzondere reden, maar dat maakt geen hol uit. Blij dat dit wordt aangegrepen om hem te vervangen, ik ken geen Psv'er die er niet zo over zal denken. John bedankt, je deed vast hartstikke je best, maar ik ben blij dat deze periode ten einde is.

Frank arnessen is helemaal niet beter dan John, psv moet hoger gaan zoeken. Feyenoord is ook afgezakt de laatste jaren sinds ze kampioen zijn geworden en komen nu langzamerhand terug na een aantal jaar maar nog steeds geen top niveau.

Wacht even.

Hij moet het veld ruimen omdat hij tegen een advies van de RvC in ging? Hij mag als TD dat advies toch naast zich neer leggen?

En waarom zou dat gelijk tot een conflict leiden waarbij hij het veld moet ruimen?

Hier is veel meer aan de hand, ben benieuwd naar de rest van het verhaal.

Dit heeft volgens mij alles te maken dat PSV de CL niet heeft gehaald iets anders kan ik niet verzinnen , want toen liep PSV 30/40 miljoen mis en dan op de laatste dag moet je dan je beste speler verkopen ik kan goed begrijpen dat de Jong daar voor is gaan liggen beste speler kwijt en geen tijd meer voor een vervanger .

16 september 2022 om 16:48

Waarschijnlijk hadden ze dat geld dan niet nodig gehad inderdaad. Daarnaast is ook de KNVB schuldig als dit ontslag daadwerkelijk komt. Als hij Gakpo wel had verkocht op die laatste dag dan waren de rapen pas echt gaar geweest. De supporters zouden dat nooit accepteren en ook van Nistelrooy zou hij met een giga probleem opzadelen. Als de KNVB die fout niet had gemaakt dan had PSV waarschijnlijk gewoon een vervanger kunnen halen op de slotdag. Ik hoop dat PSV niet door zo'n beslissing in financiële moeilijkheden komt maar in principe is er ook gewoon een scenario mogelijk om een speler in de winter of voor 1 juli te verkopen. Dus heb het idee dat PSV gewoon een beetje klaar met hem is.

Ik roep ook al tijden dat de Jong het niet is en dat hij eigenlijk vervangen moet worden. Maar deze reden zou toch vreemd zijn? Sportief een hele goede beslissing om Gakpo niet te verkopen op de laatste dag, anders had PSV voor plek 5 gespeeld dit seizoen.

Eindelijk. De reden vind ik persoonlijk opvallend, maar dat maait voor nu niet uit. Wat heeft die man een geld verkwanseld. Ik zou ook de scouting eens tegen het licht houden, want daar klopt ook niks van. De reden dat PSV de laatste jaren nog redelijk goed draait is de jeugdopleiding. Dat is wel eens anders geweest.

Een paar dingen die me hier opvallen:

1. De Jong moet weg om een beslissing waar het volledige bestuur het mee eens was. Kan nog een mooie puinhoop worden.
2. Gakpo wilde toch zelf niet meer weg, was het verhaal? Maar nu blijkt dat De Jong er voor is gaan liggen?
3. Arnesen was toch teveel aan het tobben met zijn gezondheid om nog bij Feyenoord te kunnen werken?

16 september 2022 om 17:44

1. Dat is niets meer dan een gevonden stok om mee te slaan.

2. Het één sluit het ander niet uit. Gakpo kan zelf willen blijven maar toch weg moeten. Zie Thiago Silva toen bij Milan. Of Kaka. Wilden niet weg, maar moesten.

3. Arnesen is volledig genezen van zijn bacteriële infectie. Was 2 weken geleden ofzo behandeld bij Rondo. Hoefde er niet aan geopereerd te worden en is qua gezondheid dus weer honderd procent. Ontslag was met wederzijds goedvinden. Feyenoord wilde überhaupt herstructureren, en Arnesen wilde vooral het liefst hetzelfde doen wat hij deed. ( dat is het verhaal, kan ook dat Arnesen al een goede backup had en daarom niet moeilijk deed. is wel een beetje vreemd vertrek natuurlijk. )

Ben ik de enige die het vertrek van Arnesen nu heel vreemd ?!?!

Gakpo had idd verkocht moeten worden voor 40mln ofzo. Ik geloof niet dat er nog een club is die na de eerste weken van dit seizoen zoveel geld neertelt voor hem. In de echt belangrijke wedstrijden is hij totaal onzichtbaar geweest

16 september 2022 om 16:32

Maar aan wie dan Leeds? Met z’n tweeën linksbuiten spelen…

Ben ik hier rouwig om? Nee... maar vind wel dat er nu een koers gevaren moet wat duurzaam is en niet vanuit korte termijn visie wordt gereageerd.

binnenkort Pratto in de spits bij PSV als vervanger van Luuk!

Toch wel hilarisch dat die kerel dan de deur uit vliegt voor een van de weinige goede transferbeslissingen die hij gemaakt heeft in zijn periode bij PSV.

16 september 2022 om 16:35

Juist ja. Ik lig helemaal dubbel. De Jong doet al jaren lang enorm zijn best om elke PSV supporter tegen zich te krijgen, dan neemt hij eindelijk een beslissing waar de supporters het mee eens zijn en wordt het zijn Waterloo. De ironie is heerlijk.

als dit de reden is is dat een beetje vreemd, Gakpo behouden is goede zet. de Jong heeft ook veel goede zaken gedaan en mag wel wat meer krediet krijgen. ook kunnen er heel veel dingen beter en heeft hij geen uitstraling



Oké die zag ik niet aankomen! Gemengde gevoelens bij dit nieuws: ja, het is goed dat JdJ vertrekt, want die heeft al zeker 3 jaar gefaald om een gebalanceerde selectie neer te zetten die de sportieve doelstellingen van PSV kan nastreven. Maar over de reden van zijn vertrek maak ik me wel zorgen, ten eerste lijkt dit een conflict tussen directie en RVC die duidt op bestuurlijke onrust (gaat onherroepelijk tot spanningen leiden) en bovendien lijkt dit een bevestiging dat de financiã«le situatie van PSV zorgelijk is. Dat zou verklaren waarom er zo ontzettend weinig geã¯nvesteerd werd in de selectie afgelopen zomer (minder dan 10 miljoen!).

Indien Arnesen fysiek goed is hersteld lijkt hij me wel de uitgelezen persoon om schoon schip te maken bij PSV. Hij kent de club en heeft de afgelopen 2 jaar bij Feyenoord hetzelfde kunstje geflikt.

Nu het zover is ga ik niet overdreven doen, mensen die mijn berichten over De Jong lezen weten in welke gemoedstoestand ik nu ben. Maar er is iemand zijn baan kwijt en dan vind ik het niet chic om iets anders te zeggen dan: succes verder, John!

Jullie willen niet weten hoeveel zorgen ik me gemaakt hebt sinds De Jong aan het roer was. Heb in al die jaren dat ik voetbal kijk zoveel mooie clubs door mismanagement zien afglijden en PSV was/is hard op weg. Voor mij was het Milan, maar fans van Arsenal, United, en noem maar op zullen dat gevoel ook kennen. Er kan en moet zoveel beter, maar er blijft aangemodderd worden. En dan is de parallel met Milan beter want op een gegeven moment zie je ook het geld verdampen.

Tegelijkertijd heb ik met gepaste jaloezie naar Feyenoord gekeken, die hetzelfde probleem hadden, maar door goed beleid ein-de-lijk weer de weg omhoog hebben gevonden. Wat een verschil met de periode Van Geel, die nu bij Willem 2 er weer een potje van maakt. Capabele mensen op de belangrijke posities maakt gewoon een wereld van verschil. Wat dat betreft zou ik dolblij zijn met Arnesen. Die heeft een netwerk waar je U tegen zegt, en dat is op zich niet onhandig voor een Technisch Manager. In ieder geval geen vergelijk met John de Jong.

Wie het ook wordt, de nieuwe Technisch Manager krijgt aan dit PSV een behoorlijke kluif.

Natuurlijk moet je niet Gakpo verkopen op het moment dat je geen vervanger meer kunt halen. De markt in Nederland was al een dag eerder gesloten. Verder weet ik niet hoeveel biedingen er binnen zijn gekomen, maar John de Jong had elke bieden boven de 30 miljoen m.i. toch wel moeten accepteren.

En vreemd dat Frank Arnesen zijn opvolger zou moeten worden. Die man heeft zojuist om gezondheidsredenen zijn contract bij Feyenoord laten verbreken. Ik denk dat die man wel iets anders aan zijn hoofd heeft dan het technische beleid van PSV. Want als Arnesen gewoon aan het werk kan, dan had hij zijn contract bij Feyenoord toch niet laten verbreken?

Ik dacht dat Arnesen te ziek was om zon functie in te vullen...?

Toch best raar dat je verweten wordt geen rekening te houden met de sportieve toekomst als je je absolute sterspeler weigert te verkopen…

Kijken of de andere twee heren solidair met de Jong en ook op stappen.

Arnesen heeft toch gezondheidsproblemen? Daarnaast heb je met Brands toch al de opvolger in huis? Of moet die nu ook weg met de Jong. Want was het eens met de niet verkoop van Gakpo.

Het is toch allang bekend dat John de Jong te licht was voor deze functie. Dat hij Gakpo niet wilde verkopen is logisch maar dat hij als hoofd technische zaken en zijn scoutingstaf geen goede verdediging in elkaar kon zetten was toen hij aantrad al bekend. Te weinig netwerk. Marcel Brands was terug en nog lukte het niet. Aan het eind van het competitie ronde plukken we denk ik de wrange vruchten. Frank Arnesen is wel geschikter als die komt maar is ziek en het is daarom onduidelijk of hij komt.

Toen ik hoorde dat Arnesen was gestopt bij Feyenoord had ik stiekem de hoop dat hij naar PSV zou komen. Geweldig nieuws dus als dit door mocht gaan.

Yes! Opdonderen John de Jong, met je gebrekkig aantal aankopen deze zomer. PSV zit zonder spits, heeft geen goede wissel centrale verdedigers en wissel verdedigende middenvelders op de bank en heeft geen fatsoenlijke rechtsbuiten gehaald op het moment dat het moest. Hierdoor moeten Gakpo en El Ghazi steeds wisselen tussen de posities van spits en buitenspeler.

Vreemd dat Arnesen in beeld is. Als het om zn gezondheid gaat ...

Haha sorry hoor... Ik riep vanaf moment 1 al dat Arnesen niet weg moest door "ziekte" maar door zijn schandaaltje...

En wat zag ik een spoken!!

Nou zie hier... Meneer is zo ziek dat zijn werk bij Feyenoord niet verder kan, maar kan alwel bij psv aan de slag?

16 september 2022 om 18:06

Tja, er zijn ook mensen die geloven dat de politici lid zijn van een satanistische sekte en babyboomer drinken zonder dat er enig bewijs voor is. Blijven geloven in je eigen werkelijkheid ondanks dat niemand fatsoenlijk jouw verhaal kan ondersteunen…

16 september 2022 om 18:22

Ja dat is natuurlijk wel een compleet ander verhaal sterk overdreven verhaal in vergelijking met dit verhaal. Arnesen heeft prima werk geleverd en heeft het aan zijn knie geen weinig redenen om hem dus niet even te laten herstellen. Feyenoord wilde van hem af of hij wilde van Feyenoord af zo simpel is het gewoon. Zal weinig met zijn gezondheid te maken hebben.

16 september 2022 om 18:48

Ik heb iets gemist geloof ik. Schandaaltje?

16 september 2022 om 20:09

Er wordt gesteld dat Arnesen (en diens zoon) privé profiteert van sommige transfers, dat zou een reden zijn dat de Malacia transfer naar Lyon bijvoorbeeld uiteindelijk stuk liep. Of het waar is mag Joost weten, maar dat verhaal gaat de laatste maanden rond.

16 september 2022 om 20:15

Dat is tot nu toe nog echt een cowboy verhaal hoor. Is nog nergens bevestigd in al die maanden en er zijn ook nooit bewijzen voor geleverd. Of ga jij ze nu leveren? Oww nee dat kan je niet, want je verhaaltjes komen uit de media die tot nu toe niets hebben kunnen bewijzen.

19 september 2022 om 10:12

Grappig.... Iemand van Barcelona die hierin mengt.

Los van alle mediaroddels enkele feiten:

1. Ali Dursun is de zaakwaarnemer van Malacia, enkel de transfer moest op het laatst afgerond worden door iemand anders.
2. Joris van Benthum heeft tijdens een onderzoek iets opgemerkt wat niet klopte.
3. Er wordt een intern onderzoek gestart
4. Arnesen wordt op non-actief (reden knie wordt opgegeven)
5. Ali Dursun wordt afzijdig gehouden van Malacia en een advocaat handelt zijn transfer af

Dit zijn pure feiten.
Hierin staat niks over geldverduistering.

Waarom zou van Benthum een onderzoek starten?
Waarom zou Arnesen genoemd worden bij Psv?

1 van de weinige goede dingen die hij heeft gedaan is dus reden voor z’n ontslag..

Gakpo wilde zelf toch niet? Dan heeft JDJ toch helemaal geen fout an sich gemaakt? Of wilde Gakpo wel en heeft hij een leuk verhaal voor de bühne opgestoken ?

Eindelijk… deze man heeft zelf geen enkele fatsoenlijke aankoop gedaan. Alles op advies van Brands of Schmidt. Iedereen noemt Frank Arnesen. Zou Max Huibers geen goed alternatief zijn? Ook een bekende van Brands.

Ik heb toch altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik de Jong in die presentatie filmpjes zie met nieuwe spelers. Bij elke speler loopt hij te pronken met dat shirt...nice huh? Beautiful huh? En staat hij er een minuut naar te kijken en verwacht ie dat de speler ook op de knieen valt van bewondering.

Maar het was Gakpo die een streep door die transfer zette he. Niet de Jong. Gakpo maar wegsturen dan? Kuch....

Enige opmerkelijke aan dit bericht is dat Arnesen opeens weer in beeld is terwijl hij wegens gezondheidsredenen niet door kon gaan bij Feyenoord. Snap ook alle frustratie niet van alle psvers. Ajax is gewoon oppermachtig en psv zal niet bij kunnen benen. Komen gewoon sobere jaren aan. Accepteer het en doe je verwachtingspatroon wat omlaag dat lijkt me wat realistischer.

Als ie wordt gesteund door die andere directeuren in de beslissing gakpo te houden, is t raar dat hij alleen weg moet vanwege alleen deze reden. Ik hoop dat hij blijft, heeft ons mooie prijzen bezorgd

Zou Arnessen daarom dus zijn vertrokken bij Feyenoord?

16 september 2022 om 18:55

Nee, Feyenoord wil de organisatie anders gaan indelen en hebben van de ziekte 'gebruik' gemaakt om Arnesen af te kopen zodat ze eerder daarmee kunnen beginnen.

16 september 2022 om 23:16

Wat word er bedoelt met de organisatie anders indelen dan? Het liep toch juist goed ook sinds Arnesen daar zat?

17 september 2022 om 10:16

Volgens mij kwam 1908 ermee dat Feyenoord niet meer met de functies: algemeen, commercieel en technisch directeur gaat werken maar: Te Kloese wordt CEO en daaronder vallen algemeen, commercieel en technisch. Volgens mij worden dat dan managers. Arnesen past hier dan niet in. 1908 gaf ook aan dat de kans heel groot is dat Mark Ruijl waarschijnlijk doorgeschoven gaat worden. Hij is momenteel 'head of Scouting'.

Beetje laat, heeft de club de afgelopen jaren zwaar op achterstand gezet. Op enkele uitzonderingen zoals nu Xavi na!
Met of zonder Gakpo, blijft het gewoon de 2e plek. Die had je met een al fietsend moeten brengen, net als bij Anthony waren clubs bereid om verder over te bieden, dan kun niet weigeren.

16 september 2022 om 19:56

Zwaar op achterstand is ook totaal overdreven. Ajax heeft heel erg goed gepresteerd en als zij hun topspelers voor zulke bedragen verkopen dan wordt het lastig om daar mee te concurreren. Ajax vangt voor Antony en Martinez gewoon meer dan 150 miljoen, daar moet PSV minstens 4-5 topspelers verkopen. Het moment dat hij begon was ook het moment dat Ajax reuze stappen maakte. Lastig tegen op te wassen.

Ook is PSV in die periode als club nauwelijks gegroeid, dat kun je hem wel verwijten maar goed na het eerste seizoen wat redelijk goed ging begon natuurlijk ook de coronacrisis en net in dat seizoen had PSV een waardeloze transferzomer. Het zat ook niet altijd mee en als Ramalho bijvoorbeeld niet zo'n fout maakt dan had de wereld er ook alweer anders uit kunnen zien voor PSV. Uiteindelijk vind ik dat PSV teveel geld heeft verprutst aan spelers als Gotze, Zahavi en Ramalho in plaats van hen had ik liever jonge talenten gezien.

Laten we vooral hopen dat John de Jong binnenboord blijft. Heeft goed werk geleverd! Hij kan het niet helpen dat er niet van de Rangers is gewonnen. Dat lag aan de angstige instelling van Ruud.

En dat alles is veroorzaakt door de uitschakeling in de Champions league. Als ze door waren gekomen was er niets aan de hand geweest en was de Jong de man geweest. Maar door het missen van de Champions miljoenen moet er een schuldige gevonden worden.

Hij heeft dus voorkomen dat Gakpo werd verkocht en er geen vervanger was. Dat heeft hij dan goed gedaan!

Aan de ene kant wel treurig om hem te ontslaan. De John stond constant zwaar onder druk. Psv wilt graag zo snel mogelijk aansluiting zoeken met rivaal Ajax. Ze moeten gewoon realiseren dat PSV minimaal 5 jaar achterloopt op Ajax en dat is gewoon de realiteit. Arnesen is een goede vervanger. Maar hij was toch ziek? Of was er iets meer aan de hand??

Dit is dus de reden waarom brands terug is gekomen, die heeft eerst gerbrands weg gewerkt en nu john de jong. Wie is de de volgende. Ruud?

Is John de Jong dan als enige verantwoordelijk voor de beslissing om gakpo of sangare te verkopen? Ik geloof er helemaal niks van. Hij heeft het zeker niet goed gedaan maar dit als reden aandragen om hem te ontslaan is je reinste onzin. Waar is marcel brands en de directie? De rvc kan toch tijdens de transferperiode aangeven dat gakpo verkocht moet worden? Ik geloof er helemaal niks van, als dat gezegd is dat John de Jong heeft gezegd "ga ik niet doen", dan hadden ze hem terplekke al kunnen ontslaan. Heel laf achteraf ruikt het naar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren