Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Weegmoment Oranje: ‘Daley Blind staat niet ter discussie bij Van Gaal'

Laatste update:

Liverpool - Ajax was niet alleen een wedstrijd om drie punten in Groep A, maar werd hoogstwaarschijnlijk ook aandachtig bekeken door bondscoach Louis van Gaal. Aan de Champions League-kraker deden namelijk erg veel potentiële WK-klanten voor Oranje mee. Journalisten Mike Verweij en Valentijn Driessen van De Telegraaf denken dan ook dat dit het ideale weegmoment was voor Van Gaal, die aanstaande vrijdag zijn selectie wereldkundig maakt voor de Nations League-duels eind september.

Verweij en Driessen zagen dat Remko Pasveer een uitstekende wedstrijd keepte in Liverpool, terwijl ze ook denken dat Devyne Rensch nog een reële kans maakt op het WK. “De bondscoach is gecharmeerd van Rensch en nam hem eens op in de voorselectie toen hij in Jong Ajax speelde.” Timber wordt een zekerheidje genoemd, terwijl het duo verwacht dat Kenneth Taylor ook wordt opgeroepen voor de twee laatste duels voor de definitieve WK-selectie bekendgemaakt wordt. “Kenneth Taylor is tot dusver de Ajax-revelatie van het seizoen. Het lijkt logisch dat Van Gaal hem volgende week graag van dichtbij ziet.”

Daley Blind verloor Mohamed Salah bij de 1-0 uit het oog en miste in de tweede helft nog een reuzekans op de 1-2, maar Verweij en Driessen verwachten niet dat hij hoeft te vrezen voor zijn plek in Oranje. “Blind wist Salah ook grote delen van de wedstrijd aan banden te leggen. En met zijn splijtende pass op Steven Berghuis had hij een groot aandeel in de prachtige 1-1 van Mo Kudus. Met zijn ervaring – Blind speelde zijn 100e Europese wedstrijd – staat hij niet ter discussie bij Van Gaal, zoals hij eveneens voor Schreuder een vaste waarde is.”

De journalisten denken dat Davy Klaassen wel moet vrezen voor zijn plaatsje. “Klaassen moet Van Gaal al hebben overtuigd, want anders gaat het WK aan zijn neus voorbij.” Steven Berghuis liet het afweten volgens het Telegraaf-duo. “Het is niet zo dat Berghuis hiermee zijn plaats bij Oranje verspeelt. Maar ook Van Gaal zal meer van hem willen zien in topwedstrijden onder de hoogste weerstand, zoals op Anfield.” Voor Steven Bergwijn geldt hetzelfde als voor Berghuis, maar over zijn WK-deelname bestaat volgens Verweij en Driessen geen enkele discussie.

Verweij en Driessen waren wel weer onder de indruk van Virgil van Dijk, die eerder dit seizoen nog even uit vorm leek. “Van Dijk speelde nagenoeg foutloos bij balbezit en leidde zijn verdediging soeverein en durfde ondanks de snelle Steven Bergwijn aan Ajax-zijde met veel ruimte in zijn rug te spelen. Dat moet bondscoach Louis van Gaal hebben aangesproken.” Waar er op Anfield vele kanshebbers voor het WK in Qatar in de basis stonden, viel het op de andere velden tegen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat hij mee moet lijkt me logisch. Maar als we Frenkie kunnen opstellen voor de opbouw moeten we gewoon met Malacia op LB spelen. Simpel zat.

14 september 2022 om 21:12

Ze spelen meestal met 5 verdedigers. Malacia en Dumfries lijken mij wel zekerheidjes zijn aan de buitenkanten, net als Van Dijk centraal. Dan mogen De Vrij, De Ligt, Timber, Aké en Blind het uitvechten voor de overige twee plekken.

14 september 2022 om 21:15

Malarcia z'n eerste interland was alleen niet best. Gewoon geleidelijk aan het stokje over laten nemen. Blind is niet perfect, maar kan gewoon mee als het voor de rest goed op elkaar wordt afgestemd.

14 september 2022 om 21:17

Malacia is als back nu in alles beter dan Blind, op passing na.....gaan we echt een back opstellen voor de passing? Bizar En daarnaast, noem een topclub in de CL met zo'n trage back?

14 september 2022 om 21:30

Malacia was buiten 1 fout gewoon goed.Zelfde fouten die de ligt , blind ook maken.Maar die mogen fouten maken.Gaat nu gewoon om kwaliteit.Wil je alleen maar iemand die goed kan passen dan moet je verder gaan met blind.Wil je een linksback dan kom je uit bij Malacia.

14 september 2022 om 22:23

Hij is over het algemeen beter in het verdedigen (ookal scoorde salah gewoon). Echter in een 5 mans verdediging is verdedigen bijzaak. Daarom worden er ook vaak middenvelders opgesteld op die positie. Voetballend gezien is er in de oranje selectie bijna geen voetballer die beter kan ballen (technisch en inzicht). Met andere woorden, blind zal 100% in de basis staan.

14 september 2022 om 22:34

Als verdedigen bijzaak is zou het wel ongekend dom zijn om er vijf van op te stellen.

14 september 2022 om 22:54

Beter in verdedigen dan Malacia, Musi jij bewijst keer op keer dat je er echt niks van snapt.

14 september 2022 om 23:08

Malacia maakt nu minuten in de zwaarste competitie. Die is echt wel klaar voor Oranje.

Blinds ervaring, spelinzicht en passing blijft echter een mooie toevoeging.

15 september 2022 om 08:48

Dat Salah scoorde in die wedstrijd had natuurlijk helemaal niets te maken met Malacia.. maar daar had je de wedstrijd voor moeten zien denk ik

15 september 2022 om 12:55

Met dat inzicht weet hij alleen wel vaak te laat te komen in verdedigend opzicht. Wat dat betreft dus gewoon opstellen als middenvelder/libero voor defensie en nooit meer als back. Leuk voor ED maar echt niet voor Oranje.

14 september 2022 om 21:15

Ik begrijp dat Blind bij Van Gaal een vaste waarde is. Anders moet Louis op zoek naar een nieuwe assistent. Maar een basisplaats voor Blind lijkt me ver weg. En Taylor is een speler die het leuk doet tegen RKC maar op topniveau zwaar tekort komt. Zijn erbarmelijke niveau van gisteren tegen Liverpool is natuurlijk geen verrassing. Vergelijk dat eens met het spel van Gravenberch vorig seizoen tegen Liverpool. Gravenberch domineerde het middenveld van Liverpool. Taylor heeft niets te zoeken in Oranje als je al op CL niveau zo zwaar door de mand valt.

14 september 2022 om 22:20

Gravenberch die nu reserve staat ? had ook gisteren niet aan de bak gekomen, Liverpool was gewoon te goed. Ook niet zo raar toch, Ajax koopt spelers van 30 milj en dat is ziek veel voor onze begrippen. Daar tikken ze zonder problemen 100 milj af. Niet tegen op te boksen. Mits ze keer slechte dag hebben en hun een super dag zoals napoli. Die hadden net eerste helft ook niets te zeggen tegen de rangers. Ja nu tegen 10 man word het een ander verhaal

15 september 2022 om 12:59

Je moet de bedragen niet verwarren met het daadwerkelijke talent. 30 miljoen in Nl is hetzelfde als 200 miljoen in Engeland. Maar Bergwijn is niet 2x zo goed als Antony.

14 september 2022 om 21:19

Blind is ok tegen Fortuna en Go Ahead. Tegen topploegen exit maar zijn vader zal hem wel in Ajax 1 en in Oranje houden.

14 september 2022 om 23:02

Nou, tegen fortuna laatst was t niet best ook

15 september 2022 om 09:27

Serieus? Jij denkt serieus dat Danny Blind de opstelling bepaald bij Ajax en Oranje en dat de club en de KNVB dat prima vinden?

Ik ben dus nog steeds van mening dat de 1-0 gewoon slechte overname was door Bassey. Ze moeten dit beter doorspreken en analyseren want met Martinez zag je zulks niet gebeuren als Blind al hoog stond.

14 september 2022 om 21:10

Ja want tegen City moet je gewoon 1 op 1 spelen achterin. Bassey moet notabene eerst nog op Jota af omdat Timber besluit het kopduel aan te gaan ipv die man aan Rensch over te laten. Anders had Jota zo door kunnen lopen. Hij had dus niet eens de mogelijkheid om Salah te dekken. Lekker recht lullen wat krom is, Blind had gewoon bij z’n man moeten staan.

14 september 2022 om 21:14

Heb het even terug gekeken, maar rensch loopt al praktisch tegen jota aan.. Dus bassey had niet erheen moeten gaan, hij had beter de ruimte achter rensch kunnen dekken zodat de pass op salah niet gegeven kon worden.. maar goed als blind gewoon ze man houdt heb je deze hele discussie niet

14 september 2022 om 21:54

Mee eens dat Bassie niet had hoeven komen, maar het begint bij Timber die het kop duel nooit aan had moeten gaan en dit aan rensch over had moeten laten zodat hij in positie blijft.

14 september 2022 om 22:57

Blind hoefde zn man helemaal niet te houden. Kijk de analyse van Pieter Zwart van VI terug en je begrijpt het

14 september 2022 om 21:10

Die Bassey is sowieso tott nu toe overrated in de topwedstrijden heeft hij het af laten weten.

14 september 2022 om 21:40

@pieterpost, overrated? Op basis van topwedstrijden? Goed verhaal man, tegen PSV speelde hij linksachter wat duidelijk niet zijn positie is (aldoende leert men) en tegen een Liverpool, met wereldklasse spelers mag je geen fout maken nee maar dat zijn de enige 2 topwedstrijden die Ajax gespeeld heeft dus nu al overrated zeggen..

14 september 2022 om 22:04

Is Rangers een topwedstrijd? Of wegen de tien minuten op linksback bij zijn debuut zwaarder?

14 september 2022 om 23:13

Voor Ajax is tegen Rangers spelen in de CL gewoon een topwedstrijd, net als alle wedstrijden tegen PSV.

14 september 2022 om 21:10

Maar waarom staat blind zo hoog bij een lange bal van de keeper vd tegenpartij?? Niet echt logisch, vooral niet als jouw man de beste speler is van de tegenpartij

14 september 2022 om 21:22

Omdat Blind zich volgens myvision altijd zo geweldig positioneert. Nu begrijp ik ook waarom hij dat vindt, zelfs al staat Blind verkeerd, dan nog legt hij de schuld bij een ander. Ik begin langzaamaan te denken dat MyVision stiekem Danny Blind is

14 september 2022 om 21:55

Als Ajax drukzet, gaat een van de buitenspelers door op de ene centrale verdediger en pakt de spits de andere centrale verdediger op. De andere buitenspeler probeert de zone tussen de back en de uitzakkende middenvelder af te schermen. Omdat een buitenspeler doorstapt, komt de rechtsback vrij door zich hoog te positioneren. Daar moet Blind op door, waardoor je een op een komt te spelen achterin. Als een speler dan zijn duel verliest sta je opeens twee tegen een en ben je gezien. Meestal zakt de verdedigende middenvelder daarom uit om toch een meerderheidssituatie te creeren bij lange ballen, maar die zat te zwemmen omdat Thiago vrijstond en twijfelde tussen doordekken of rugdekking verlenen. Niet Blinds fout, eerder de fout van het koppel Timber-Rensch en Alvarez.

14 september 2022 om 21:59

Dit los van enige discussie of Malacia beter is. Daley Blind is een enorm makkelijk pispaaltje. Hij heeft genoeg gebreken, maar hier volgde hij terecht een tactische instructie. Dezelfde instructie die Tavernier een week eerder heel slecht liet lijken (kwam nooit hoog aan de bal, wat zijn kracht is).

14 september 2022 om 22:11

Ach dat je het systeem van Ajax niet begrijpt Fr010Frdam, dat moet je niet op mij projecteren. Daley zorgt ook voor de 1-1 en bijna voor de 1-2. Zulks zie ik je geliefde Malacia vrijwel nooit doen.

14 september 2022 om 22:12

Suarez 7. Als je de goal terugkijkt dan stond Blind ook alles behalve bij de rechtsback van Liverpool. Hij stond eigenlijk in een luchtledige en was in zijn achteruit/sjokkend richting Salah aan het lopen. Heeft vrij weinig te maken met je uitleg hierboven, wat natuurlijk niet heel relevant is als een keeper de lange bal hanteert. Want vrij weinig Ajacieden waren op dat moment druk aan het zetten.

14 september 2022 om 22:16

Hij staat er tussenin. En kan misschien sneller terugsprinten. Maar uiteindelijk moet hij dan compenseren voor anderen.

14 september 2022 om 22:27

Nee, jullie willen het gewoon niet zien. Ik heb de wedstrijd van united nog even bekeken en ik zie nergens een reactie van jullie dat Malacia volledig nn de fout ging toen salah scoorde. Terwijl die op 10 meter stond en totaal niets deed. Dus zeg het maar.

14 september 2022 om 22:39

Mooie analyse! Dit leek inderdaad de tactiek. Daar kun je wat van vinden maar Blind was daarom niet erg schuldig aan de goal. Eerder de namen die jij noemt en ook gewoon het risico wat Ajax graag neemt en vaak ook goed uitpakt.

14 september 2022 om 22:43

Musi die goal was toch totaal niet de fout van Malacia. Die stond rand 16, omdat je niet zoveel hebt aan iemand van 1m20 in de doelmond bij een corner. Zeg dan gewoon dat ie weggespeeld werd door Saka. Das namelijk wel zo. Al hoop ik voor Blind dat ie daar nooit tegen hoeft te spelen.

15 september 2022 om 07:19

Goede vraag. Antwoord is waarschijnlijk omdat dat in de tactische bespreking zo is bepaald. Zo waren er wel meer tactische missers van schreuder in deze wedstrijd. Die worden door een ploeg als liverpool natuurlijk direct uitvergroot.

14 september 2022 om 21:15

Hahah Myvision is zo voorspelbaar. Dit verdedigen en in een ander topic Pasveer naar voren schuiven als nummer 1. Kom op, ben nou eens een keer een beetje objectief. Als Pasveer volgens jou liet zien waarom hij mee moet met het WK, lieten Rensch en Blind zien daar niet bij te horen.....waar ik overigens vind dat voor een definieve keuze veel te vroeg is, behalve voor Blind, die kan verdedigend echt niet meer.

14 september 2022 om 22:06

Malacia is zeker in een viermansdefensie veel stabieler, maar die 1-0 was echt niet de fout van Daley Blind.

14 september 2022 om 22:13

Jij bent ook absoluut niet objectief. En ik denk dat ik eerder bij het rechte eind ga hebben. Pasveer gaat op deze manier richting een basisplaats op het WK. Als je de fout steeds aan Daley geeft, dan heb je er weinig van begrepen want het was gisteren niet bepaald alleen zijn fout.

15 september 2022 om 09:35

Oranje heeft natuurlijk veel meer opties voor de posities achterin. Maar wat de keepers betreft zou ik zeker mijn geld ook op Pasveer zetten op dit moment. Het WK is al snel he, welke keeper gaat voor die tijd beter in vorm raken dan Pasveer?

15 september 2022 om 12:00

Het is nooit Blind zijn fout want zijn ploeggenoten hadden het moeten corrigeren. Wanneer gaat Blind dan eens een keer een verdedigende fout van een ploeggenoot corrigeren?

14 september 2022 om 21:25

Wel respect hoor myvision. Waar de gemiddelde voetbalzonner topics aanpakt om iemand af te schrijven doe jij het om te verdedigen 👍

14 september 2022 om 21:29

Bassey vond ik sowieso te vaak worden uitgespeeld en uitgekapt. Maar dat eerste doelpunt is niet zijn fout. Timber verliest het kopduel want die timed verkeerd, Rensch moet juist naar binnen stappen en die man oppakken want zijn man is al in duel met Timber en Blind is gewoon te laat. Deze drie spelers kun je dat doelpunt meer aanrekenen dan Bassey.

14 september 2022 om 22:41

Bassey liet hier wel zien vooral fysiek sterk te zijn en graag duels aangaat maar op tactisch gebied nog heel veel stappen moet zetten om goed genoeg te zijn voor het spel van Ajax.

14 september 2022 om 22:41

@myvidion: de lange bal kwam toch van de keeper van Liverpool? Met 1 lange bal stond Ajax achterin 2 tegen 2. Ik snap niet dat Blind bij balbezit van Liverpool rond de middenlijn blijft hangen, zeker niet met zijn traagheid. Ook vond ik hem traag anticiperen op de lange bal, pas na het verloren kopduel ‘versnelt’ hij enigszins.

15 september 2022 om 00:04

Versnelt haha.

15 september 2022 om 00:03

Eens. Maar dat heb je nou eenmaal met nieuwe spelers. Het was ook wel duidelijk dat Bassey onder hoogspanning stond. Paar goede duels gewonnen hoor, maar aan de bal? Alsof hij als 16 jarige condooms ging halen bij de drogist.

15 september 2022 om 07:25

Het begint bij timber die een duel aan die hij niet moet aangaan. Als hij bij zijn man blijft is er niets aan de hand. Dan rensch die meteen naar de man van timber moet als hij ziet dat timber het duel aangaat. Dit doet hij te laat waardoor bassey denkt dat hij naar de man met bal moet. Bassey had langer bij salah moeten blijven en zo rensch de kans moeten geven het gat dicht te lopen. Ook al lukt het niet dan nog is de scoringskans kleiner dan de kans die salah uiteindelijk kreeg.
En blind, waarom staat hij daar zo ver weg. Er was geen reden voor eigenlijk, behalve dat dit het tactische plan was. Normaal staat hij veel verder naar binnen en kan hij nog iets betekenen.
Overigens viel me de hele wedstrijd op dat blind duels ontweek en vooral weg liep van de duels met salah. Bassey moest steeds doordenken waardoor de hele organisatie weg was.
Ook op middenveld was de tactische bezetting erg slecht. Er werd zo goed als man op man gespeeld...dat kan niet op dit niveau

Prima als ie hem meeneemt voor de ervaring. In de groepswedstrijden als je bijna niet hoeft te verdedigen en voetballend wat moet creëren kunnen we ook nog best wat aan hem hebben (als invaller). Malacia lekker het vertrouwen geven als eerst linksback en in het toernooi laten groeien.

14 september 2022 om 21:12

Dit denk ik dus ook, in de groepsfase zal NL 3x het spel moeten maken. Dan heb je een goeie aan Blind. Als je dan de groep door komt word het tijd voor Malacia.

14 september 2022 om 21:17

Tijger-wit. Ook aan een malacia heb je gewoon een goede als je het spel wilt maken. Hebben het maar over Blind. Gewoon met Malacia beginnen en hem het vertouwen geven. Ipv hem na 3 wedstrijden op te laten draven zonder enige vorm van ritme.

Blind is passe voor WK niveau. Het lijkt alsof hij rent op een roltrap. Hij sprint wel, maar komt amper meer vooruit. Als je even een biertje pakt en je komt terug en ziet Blind aan de bal dan denk je dat je naar een herhaling in slow motion zit te kijken. Blind senior is echter Louis zijn beste vriend en Daley zal voor Louis voelen als een soort zoon, dus of hij hem durft te passeren daar heb ik mijn twijfels bij. Ik ben bang dat Blind de eerste linksback blijft totdat Koeman het overneemt

14 september 2022 om 21:25

Blind is absoluut niet passã©. Zowel bij Ajax, maar nog meer bij Oranje, beginnen alle aanvallen bij Blind. Hem weg doen, maakt het team serieus zwakker. Terwijl Blind echt niet vaak in verdedigende problemen komt. En zeker met een 5-3-2 is dat verdedigende aspect vrij onbelangrijk.

14 september 2022 om 21:38

Bij 532 is juist het er aansluiten en ondersteunen van de aanval belangrijk, zoals Dumfries dat invult. Dat kan Blind niet belopen. Ook aanvallend niet....

14 september 2022 om 21:42

Dat kan Blind prima belopen. Omdat hij dat op een slimme manier doet.

Echt, ik vraag me soms af of mensen die Blind afkraken wel eens een wedstrijd van hem zien...

14 september 2022 om 21:46

En ik vraag me af of mensen die Blind zelfs bij 532 op back willen hebben snappen wat er van zo'n back gevraagd wordt....overigens ook bij 433, leuk die passing, maar verdedigend zwak en het is niet gek dat de linksbuiten vaak belabberd speelt in oranje met Blind achter hem. Krijgt geen aansluiting en daardoor dubbele dekking

14 september 2022 om 22:02

Ja, gisteren zagen we weer hoe goed Blind dat kan belopen bij die eerste tegengoal. En voordat iemand weer zegt Salah dit en dat, de rechtsbuiten van Noord Ierland was Blind ook twee keer te machtig

14 september 2022 om 22:16

Die eerste tegengoal was voor Usain Bolt nog niet eens te belopen op de positie waar Blind al stond. Dus het was een tactische fout en dat dus vooral van Bassey. Maar het is makkelijker om Blind de schuld te geven. Dat wel.

14 september 2022 om 22:28

Als je weet dat je zo traag bent als dikke ontlasting door een trechter, wat doe je dan voorin terwijl je tegen een van de beste rechtsbuitens ter wereld speelt?

14 september 2022 om 22:43

Het tactisch plan volgen..

14 september 2022 om 22:55

Waarom gaf Blind dan na de wedstrijd aan dat hij te ver naar voren stond als dat het tactische plan was? Als je dan tactisch en positioneel zogenaamd zo slim bent, aldus mensen hier over Blind, dan weet je dat je dat niet moet doen met je gebrek aan snelheid

14 september 2022 om 23:03

Japie Krekel Je zit er echt naast. Kijk de analyse van Pieter Zwart van VI eens terug en je zult zien dat Blind van alle verdedigers misschien wel het minst schuldig was aan die tegengoal

14 september 2022 om 23:07

Is dat diezelfde Pieter Zwart die zei dat Veltman geweldig was, maar nergens de cruciale fouten van Veltman in zijn analyse mee nam? Natuurlijk zagen een paar andere spelers er ook niet goed uit maar Blind stond veel te ver naar voren en Salah is zijn man

14 september 2022 om 22:00

Ja Japie. Blind is sloom. De KNVB is vriendjes politiek. Verder nog iets nieuws?

14 september 2022 om 22:06

Nee, dat vind ik wel een prima samenvatting

14 september 2022 om 22:23

Nou dag WK. Ik vergelijk Blind met een trabant. Het is een trut schutter met jarretel aandrijving. Met andere worden hij komt niet vooruit

14 september 2022 om 22:47

Fijn dat je dat zelf ook ziet. Vervolgens nog wat mee doen de volgende keer (lekker voor je laten...)

14 september 2022 om 22:58

Zolang Blind geen fouten maakt zoals gisteren dan hoef ik geen kritiek te leveren

15 september 2022 om 00:52

Dan snap ik alle kritiek op jouw reacties (zit ook vol met fouten).
Daarbij moet een keertje kritiek op Blind best kunnen (of je het er nu mee eens bent of niet), maar na 400x is het wel duidelijk. Daarnaast kan je dan ook een keer denken van mening te veranderen als dit nodig is (want Blind maakt best fouten, maar blijft alsnog erg belangrijk bij Ajax en Oranje, wat jij sowieso nooit meer gaat toegeven).

15 september 2022 om 09:03

Wat is belangrijk? Leuk dat hij af en toe een goede pass geeft maar als je vervolgens steeds tegengoals inleidt wat schiet je daar dan mee op?

16 september 2022 om 15:21

Verder kijken dan je neus lang is Japie. Niet alle goals van Oranje, wat jij zo'n beetje beweerd, zijn te wijten aan Blind die te sloom is...

15 september 2022 om 15:28



Dus eerst is Klopp beklopt met wat hij ziet en daarnaast zijn vrijwel alle recente bondscoaches beklopt dat ze Blind in de basis zetten.
Het doelpunt (1-0 Liverpool) daar is Blind gewoon niet aan schuld. Het was de bedoeling dat hij stond waar hij stond. Dan is het Schreuder zijn schuld en niet die van Blind.
Rensch was hoofdzakelijk de boosdoener. Niet alleen ging hij niet het luchtduel met zijn tegenstander, maar liet dat over aan Timber, hij nam ook nog eens niet de plek van Timber over. Daarnaast hoefde Timber dat luchtduel niet aan te gaan. Bleef hij staan, dan was het ook goed. Dan tot slot Bassey die tijdens de aanval bij Salah stond, maar door de fout van Rensch en Timber zelf ook de fout in ging, door Salah vrij te laten.

15 september 2022 om 17:36

Dat het niet jouw type speler is, prima. Maar nu nog zijn vader erbij betrekken vind niet eerlijk voor hem. Onder zowel vGaal, Koeman, Ten Hag, Hiddink en Advocaat is hij altijd vaste waarde en zelfs bepalend geweest. En met succes: 7 kampioenschappen, 5 bekers, 1 EL, 1 Nations League, 1/2 finale CL en 3e WK.

Assistent trainer Japie Krekel heeft al verkondigd dat Blind in de basis zal staan Nee effe zonder dollen blind kan je er prima hebben gewoon rouleren Malacia/Evra.

Malacia - Ake - van Dijk - de Vrij - Dumfries lijkt mij op dit moment de beste 5 die de achterhoede kunnen vormen op het WK.

14 september 2022 om 21:48

Dan heb jij De Vrij denk ik al een jaar niet zien spelen haha.

14 september 2022 om 21:50

Doe maar Timber ipv de Vrij. De Ligt zie ik ook graag, maar is erg onwennig als hij verder naar voren staat en bijna aan de zijlijn komt. Op links past daarom Ake ook beter, ook al is die minder. Rechts Timber veruit de beste keuze mede om die reden. Wel ongekende luxe.

14 september 2022 om 22:05

Sowieso Van Dijk eruit. Vergeleken met hem speelt Blind nog een sterk begin van het seizoen. Man man man, die gast is alleen uitstraling maar nul inhoud. Meest overschatte verdediger die er rondloopt.

15 september 2022 om 08:02

Dus jij ziet momenteel liever Blind spelen dan van dijk? Genoeg internet gezien voor vandaag

14 september 2022 om 22:52

Ik wil Frimpong als backup van Malacia

15 september 2022 om 07:49

Frimpong is een rechtsback?

15 september 2022 om 08:17

Op dit moment zou ik alleen de Vrij vervangen voor Timber. Ik vind de Vrij op z’n best op de positie van van Dijk en Timber is wat dynamischer, wat in een 5-mans defensie wel lekker is

Splijtende pass tot de 1-1? Bij de plaatselijke FC zie je zo'n bal ook zo nu en dan. Het is nou niet alsof dit echt een splijtende pass was. Nu snap ik wel waarom sommige zeggen dat die aan de bal van wereldniveau is, als dit soort ballen al als splijtende pass worden gezien? En salah aan banden gelegd? Hij stond nog een keertje lucht te dekken waar een levensgrote kans uit kwam. En was niet de enige keer dat die alles behalve echt zijn man stond te dekken. Een parodie op een verdediger is het onder hand. En uiteraard zien wij hem dit WK gewoon basis staan en kan die weer genoeg 'splijtende' ballen geven....

Berghuis liet het afweten? Meeste gevaar kwam van hem. Wat hadden ze van em verwacht in een wedstrijd waarin je wordt overlopen.

14 september 2022 om 21:25

Ik vond Berghuis juist prima spelen, weinig balverlies in tegenstelling tot veel van zijn teamgenoten en speelde ook nog eens veel vooruit.

14 september 2022 om 22:22

Helemaal met m'n geliefde Feyenoorders eens hier. Vond Berghuis samen met Pasveer de beste. Kudus natuurlijk wereldgoal maar hij zich niet moeten laten vallen zodat hij nog een wereldgoal had kunnen maken. Kudus hebben we te weinig gezien. Tadic vond ik ook nog hard werken en laten zien dat hij de trucjes op dit niveau nog niet verleerd is. Erg fijn om zulke gasten er bij te hebben.

Pasveer kan ik me voorstellen maar Rensch zou ik echt wanbeleid vinden als je Dumfries en Frimpong al als rechtsbacks hebt. Taylor kwam ook op alle fronten te kort. Blind zou ik meenemen maar dan als back-up voor zowel linkscentraal achter Ake als linksback achter Malacia. Bergwijn, Berghuis en Timber zijn inderdaad zekerheidjes.

14 september 2022 om 21:44

1 minder potje tegen een ontketend liverpool en taylor komt opeens weer op alle fronten te kort. Grappig hoe dat gaat. Pak hem beet koopmeienrs zou ook helemaal opgegeten worden gister hoor.

14 september 2022 om 21:52

@blaugrana, ik weet niet of hij op alle fronten tekort komt, maar geen reden om hem al op te roepen

14 september 2022 om 21:52

Was toch een meetmoment? Taylor heeft een onvoldoende behaald. Tegen Napoli is zijn herkansing.

15 september 2022 om 07:07

Pak hem beet Koopmeiners laat het nu wel zien in een sterke competitie. Hij speelt echt heel fijn. Hij heeft natuurlijk ook veel en veel meer laten zien dan Taylor.

En wat betreft Blind: Het meest logische is een Blind op de reservebank. Alleen door bizarre redenen speelt hij vaak basis. Deze redenen zullen niet voetbaltechnisch zijn

14 september 2022 om 21:52

Tegen een Liverpool wat ijzersterk speelt, bij de besten ter wereld hoort met Thiago erbij. Wat gek dat Taylor tekort kwam.

14 september 2022 om 21:54

Ik vind het niet gek maar ik snap de hype niet waarom hij nu al bij Oranje voorselectie zit. Laat hem lekker ervaring bij Ajax opdoen. WK komt voor hem nog te vroeg.

14 september 2022 om 21:55

Toch is de CL ervaring vaak het eerste waar men in Amsterdam mee schermt als er een discussie over oranje ontstaat over wel of geen oranje tussen Ajax spelers VS andere spelers. De voorselectie van Taylor was al gek, dus nu wordt er op hem gelet. Kan die jongen niks aan doen, Van Gaal en de mensen die op de manier discussies aangaan wel

17 september 2022 om 17:42

Dat klopt, maar het leek alsof je Taylor beoordeelde op de pot tegen Liverpool aangezien je zegt dat hij op alle fronten tekort kwam. Niet echt terecht, al ben ik het natuurlijk met je eens dat hij niet in Oranje hoeft.

Taylor gisterenavond niet gezien komt op dit niveau nog alles tekort. Kon de verdediging niet ontlasten door veel balverlies. Ik snapt nu waarom Bergwijn altijd reserve stond in Engeland kon duidelijk niet meekomen helaas.

Zal je net zien. Danny praat in op Louis dat Daley moet starten. We winnen de 3 eerste poulewedstrijden zonder enige moeite en Daley mag lekker blunderen tegen de grote landen. Virgil zit er de laatste wedstrijden ook niet lekker in, ik zie hem meer klagen dan zijn medespelers oppeppen. De Ligt blijkt niet helemaal zeker van zijn plek. We hebben goede spelers (ook Daley) mits in vorm, maar het wordt tijd dat ze de komende weken aan hun vorm gaan werken

Schandalig hoe blind nog steeds wordt onderschat in Nederland. Ben zelf Ajax fan en zeur vaak zat op blind. Maar was gister gewoon 1 van de betere misschien wel de beste veldspeler. Blind moet bij NL ook linksback. Malacia is goed met 4 verdedigers als die moet verdedigen maar geen aanvallende bAck met goede voorzet of pass

14 september 2022 om 21:46

Freek97. Want Blind heeft een geweldige voorzet? Zijn voorzetten zijn gewoon matig

Blind mag best mee, maar dan lekker op de bank.

14 september 2022 om 21:49

Op de tribune mag ook, sterker nog, hij mag zelfs in de skybox.

Malacia moet de eerste linksback zijn, daar twijfel ik niet over. Maar daarachter zit niet veel. Wijndal en Blind zijn de meest voor de hand liggende opties en die spelen beiden bij Ajax.

Qua selectie mag je er nu 26 meenemen, dat kijken me een verdediger, middenvelder en aanvaller te worden. Dus een 11 verdediger, 7e middenvelder en 5e aanvaller. Als ik nu moest kiezen kom ik op Pasveer, Bijlow en Cillessen als keepers. Voor de rechtsback zou ik Dumfries en Geertruida meenemen. Centraal zou ik De Ligt, De Vrij, Van Dijk, Timber, Ake en Botman meenemen, Botman als je eens helemaal in de 16 gedrukt wordt, maar anders ook niet. Linksback blijven dan Malacia en Blind/Wijndal over (afhankelijk van wie die plek bij Ajax krijgt als ze beiden fit zijn) en dan zou ik Rensch als 11e meenemen, omdat hij op alle 3 de plekken achterin uit de voeten kan. Het middenveld moet moeilijker, maar Koopmeiners en De Jong als controleurs lijken me zeker. Dat zou ik aanvullen met De Roon en Gravenberch of Taylor (al zou ik de afvaller als 7e middenvelder meenemen). Op de 10 zou ik momenteel kiezen voor Berghuis en Simons. Voorin is de makkelijkste keuze vind ik. Depay, Bergwijn, Weghorst en Brobbey en Gakpo als 5e aanvaller. Op die manier kan je altijd schakelen naar 4-3-3 als je dat zou willen, maar heb je ook 2 verschillende soorten balvaste spitsen in de selectie. Een Brobbey die snel en sterk is, misschien beter is in met de rug naar de goal spelen en Weghorst die sleurt en trekt, goed kan koppen en vaak in juiste positie komt om af te maken.

En terecht! Ik zou Blind ook als eerste op het wedstrijdformulier zetten punt! Brengt veel meer voetbal dan alle linksback's op dit moment. Verdedigend en snelheid is minder, dat klopt. Al jaren is dat zo. Heb eigenlijk nooit als probleem gezien. Dat komt omdat hij in balbezit zeer comfortabel is. Durft een inspeel pass een linies over te slaan. Ook durft hij hoog te staan, ondanks dat hij niet snel is.

Voor Bergwijn is het ook fijn om zo'n back te hebben, dan alleen maar plichtmatig overlappingen van Wijndal in de hoop dat er ruimte zal ontstaan. Nee geef mij maar Blind.

Nou dag WK. Ik vergelijk Blind met een trabant. Het is een trut schutter met jarretel aandrijving. Met andere worden hij komt niet vooruit

Pasveer kreeg enkel ballen op zich af of ballen die binnen zijn hand reikte waren. Geen enkele uitzonderlijke redding gezien en bij dat tweede doelpunten zag die er niet goed uit.

14 september 2022 om 22:56

Dat gebeurt echte topkeepers ook altijd. Dat heet positionering.
Geen idee wat hij mis deed bij de doelpunten. Die tweede werd snoeihard ingekopt van 6 meter. Zoiets gebeurt nou eenmaal soms.

Blind tegen een topspits is vragen om problemen, zeker als ie snel is zoals mbappe

Nou nou zie hij in blind een speedy Gonzales ofzo. Zijn tijdperk als verdediger is voorbij. Hij kan het niet eens bijlopen tegen de jonkies.

Of blind krijgt krediet en card blanco omdat zijn vader in het bestuur zit bij Ajax 🤔🤔

15 september 2022 om 13:30

Zijn hele Carriere, ook het spelen bij het Nederlands elftal , als verdedigende middenvelder kan je hem goed gebruiken met zijn ervaring, maar de verdediging toch echt aan andere over laten.

Blind kan tegen mindere tegenstanders wel, dan komt ie vaak aan de bal en dat doet ie nog pima. Tegenover een echte buitenspeler, of zoals Salah, dan moet je Malacia opstellen. Die bijt zich in de tegenstander en laat pas na de blessuretijd weer los.
Laatste poging voor LvG om spelers te testen, dus verwacht wel wat "verassingen" in de selectie.

Ja dat is dus een beetje het probleem. Blind heeft namelijk niks te zoeken op dit niveau. Ik erger me ook dood aan de mensen die zeggen dat is zo goed kan passen. Fijn maar de primaire taak van een verdediger is verdedigen en dat kan hij echt niet. Zie het al voor je dat deze man tegen die pijlsnelle jongens uit Senegal moet… met Blind in de basis liggen we er heel snel uit

Taylor is goed bezig. OM die een keer van dichtbij te zien, kan geen kwaad.
Rensch doet het best aardig in mijn ogen momenteel, alleen zijn zijn concurrenten een stuk sterker met Frimpong, Dumfries en zelfs Karsdorp (als die opgeroepen zal worden).

Verder is Blind in mijn ogen ook passé. Ik denk dat je meer richting de toekomst moet denken. Aké, Malacia, Wijndal & Struijk zijn prima opties voor de LB / LCV positie.

Malacia - Ake - van Dijk - Timber - Dumfries zou mijn back 5 zijn. Reden dat de Vrij/ligt er niet in staan is omdat zij veel minder dynamisch zijn dan Ake en Timber, wat erg belangrijk zal zijn op de (halve back) posities naast Virgil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren