Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

RKC-duo moet uitspraken verklaren en vrezen voor schorsing van KNVB

Laatste update:

Etienne Vaessen en Michiel Kramer moeten vrezen voor een (voorwaardelijke) schorsing van de KNVB. De keeper en spits van RKC Waalwijk waren zondag na afloop van het duel met PSV (1-0 nederlaag) ontevreden over het optreden van scheidsrechter Serdar Gözübüyük, zo bleek uit de interviews. Nu moet zowel de club als beide spelers verklaringen opsturen naar de KNVB.

RKC was zondag enorm dichtbij een punt in Eindhoven, maar kreeg in de 95ste minuut een penalty tegen toen Xavi Simons naar de grond ging na een aanraking met het hoge been van Hans Mulder. Gözübüyük besloot te fluiten en een strafschop te geven, waarna Cody Gakpo deze benutte.

Kramer kon zich niet vinden in de beslissing van de leidsman. "In mijn ogen maakt de scheidsrechter een schandalige beslissing", klonk het bij ESPN. "Ongeacht of het verdiend is of niet, wij willen hier een resultaat halen en zonder deze achterlijke beslissing pakken we hier een punt. Nu is het weer een goedmakertje voor vorig jaar tegen Feyenoord en dat moeten wij maar weer accepteren, want wij zijn maar RKC en wij moeten het maar laten gebeuren."

Ook doelman Vaessen was vervolgens woest. “Ik vind dit een topclubpenalty. En ik vind ook dat we hier iets aan moeten doen. Misschien moeten we oud-profs bij de VAR zetten. Het is ongekend. Ik zou de scheidsrechter en de VAR voor drie weken schorsen', aldus de keeper tegenover de NOS. Deze week zal blijken of de uitspraken van het duo gevolgen gaan hebben. Zaterdag neemt RKC het in eigen huis op tegen SC Cambuur en wellicht zijn Kramer en Vaessen dan niet van de partij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vrijheid van meningsuiting? -_-

12 september 2022 om 23:35

Niet helemaal hetzelfde. Maar goed geprobeerd

13 september 2022 om 00:06

Qua wet niet hetzelfde. Het idee achter de wet echter wel imo.
Kritiek straffen omdat je meer macht hebt en een dunne huid hebt, is gewoon eng.

13 september 2022 om 00:36

Kritiek hebben is 1 ding, dat komt namelijk overeen met je mening delen. Maar bijvoorbeeld roepen dat dit een topclubpenalty is, heeft alweer een andere boodschap. Nou sta ik aan de kant van deze jongens hoor. Dit is uit emotie geroepen en hoewel het misschien lichtjes een grens overgaat (indirect roep je namelijk dat het klassejustitie is), moet dit gewoon maximaal met een waarschuwing afgedaan worden.

Zie het als dat je tegen een agent zegt dat hij zich gedraagt als een klootzak. Dat is iets anders dan zeggen dat hij een klootzak is. Overigens zou ik het niet proberen, sinds 12 jaar is dit ook verboden.

13 september 2022 om 01:06

Mee eens. Gewoon zeggen dat volgens jouw mening de scheidsrechter fout zat is heel wat anders dan zeggen dat hij partijdig zou zijn. Dat laatste kan hem namelijk zijn carrière kosten

13 september 2022 om 06:54

Als de KNVB nou iemand met gezag binnen de organisatie had op deze afdeling dan had dit heel makkelijk afgedaan kunnen worden met een "Goh, let even op je woorden in het vervolg"-telefoontje. Ja ze gingen wellicht een grens over maar kom op, laat gaan. Viel allemaal wel mee.

13 september 2022 om 08:04

Ben ik hier niet mee eens. De 90 minuten zijn afgelopen en dus is het spel voorbij. Alles wat naar mijn mening nu gezegd wordt wat niet leidt tot racisme of discriminatie valt toch gewoon onder je mening geven?

Als de speler 10 minuten had gewacht en dit op twitter had gegooid dan was het prima en zijn mening maar omdat hij het roept voor de camera omdat spelers verplicht interviews moeten geven om de tv rechten jongens tevreden te houden mag het niet?

Stel dan geen vragen of laat geen interview gebeuren zo vlak na de wedstrijd. Die spelers zitten nog vol adrenaline en emoties dus je weet dat die dingen gaan zeggen die wellicht niet kloppen of die gezegd worden met emoties.

Gewoon baby gedrag van de KNVB, hoop dat ik nu geen stadion verbod krijg nu ik dit zo schrijf.

13 september 2022 om 08:27

@Jeronaik: met het eerste gedeelte van je betoog ben ik het niet eens. Volgens de wet doen ze niets verkeerd, zowel op of buiten het veld. Maar op veel plekken zijn gedragscodes opgesteld. Neem bijvoorbeeld op je werk. Daar kunnen afspraken gemaakt over houding en gedrag. Zo ook bij de KNVB. Rondom de gehele wedstrijd zijn er gedragscodes waarin dingen worden afgesproken die misschien volgens de wet wel zouden mogen. Je hebt je als speler aan die gedragscodes te houden, dus ook voor uitspraken op Twitter kun je gestraft worden. Met betrekking tot je stuk over het vragen stellen direct na afloop van de wedstrijd, ben ik het volledig met je eens. Er is zoveel gebeurd in die laatste minuten, dat het vragen is om problemen om die jongens dan voor de camera te zetten.

13 september 2022 om 09:13

Ik bedoelde meer dat als spelers binnen de 90 minuten kritiek hebben op de scheids er best bestraft mag worden, geel rood whatever.

Maar als een speler na de wedstrijd zegt hier ben ik het niet mee eens en ik twijfel dus aan de eerlijkheid van de scheids of knvb dan snap ik niet wat er mis is? Ja de neutraalheid van de knvb en scheids wordt aangekaart, maar aan de andere kant moet de knvb hier ook gewoon doorheen kijken en denken dit komt uit emotie

12 september 2022 om 23:36

Ze worden niet strafrechtelijk vervolgd ofzo. Dit gaat over fatsoensnormen binnen de context van een competitie, waar de heren vrijwillig aan deelnemen.

13 september 2022 om 08:33

Haha fatsoensnormen… hoe verzin je het? Ze zeggen wat ze denken en volledig eerlijk en binnen de grenzen.

Maar de feiten liegen niet, totaal verkeerde beslissing. De KNVB zou eens onderzoekje moeten doen naar die scheidsrechter.

Dus je mag elkaar wel halfdood schoppen op het veld, maar zodra spelers woorden gebruiken die volgens de KNVB niet kunnen of mogen dan staan ze op hun achterste benen! Die scheids zou er goed aan doen om tegen de KNVB te zeggen doe dit niet!

PSV vorig jaar vergeten? En het commentaar op de scheids? Nooit een artikel laat staan een onderzoek!

13 september 2022 om 08:54

Ook midden op het veld zou deze overtreding bestraft worden. Voet komt bijna ter hoogte van de speler zijn eigen hoofd en is dus gewoon gevaarlijk spel. Die regel is er niet voor niks. Zeer terechte penalty. Misschien oogt het zwaar, maar als het mis gaat zijn de gevolgen nog zwaarder.

13 september 2022 om 13:30

"haha fatsoensnormen… hoe verzin je het? Ze zeggen wat ze denken en volledig eerlijk en binnen de grenzen."

'ze zeggen wat ze denken en volledig eerlijk',... Ja? En Dus??? Hoezo is dat een rechtvaardiging voor wat exact?? Dus als ik denk dat iemand een zwakzinnige idioot, querulant en pedofiel is, dan mag ik dat dus zeggen beweer jij? Wat een nonsens zeg!

En dat het 'binnen de grenzen' zou zijn is al helemaal hilarisch. Suggesties van boze en kwade opzet bij een scheidsrechter, oftewel: hij heeft opzettelijk PSV bevoordeeld, zou dan 'binnen de grenzen' zijn? Nou, in ieder geval is dat zeker niet binnen de grenzen van de reglementen van de Knvb. Want dat de spelers van RKC met deze opmerkingen het voetbal in diskrediet brengen, en dus juist niet binnen de grenzen optreden, dat spreekt echt voor zichzelf. Want als jij vindt dat het zomaar beschuldigen van mensen binnen grenzen past, dan vind ik dat jouw grenzen bijzonder vervaagd zijn en je een uitstekend voorbeeld bent van hoe de normvervaging momenteel ons land teistert.

"psv vorig jaar vergeten? En het commentaar op de scheids? Nooit een artikel laat staan een onderzoek!"

Hoezo? Ooit beschuldigde Roger Schmidt Bas Nijhuis van vooringenomenheid en dat Nijhuis tegen hem had erkend dat hij altijd opzettelijk tegen PSV fluit. Mooi dat Schmidt daarvoor geschorst werd door de Knvb. Ff vergeten zeker?

12 september 2022 om 23:37

Wat denk jij dat de vrijheid van meningsuiting inhoudt en wat de partijen zijn waarop dit van toepassing is? Ben daar altijd wel benieuwd naar bij dit soort opmerkingen.

12 september 2022 om 23:39

Deze kun je beter scharen onder 'belediging van ambtenaar in functie'.

13 september 2022 om 00:07

Eerder onder 'smaad en/of laster'. Ze trekken de betrouwbaarheid en objectiviteit in twijfel van dienstdoende scheidsrechter. Dit zou volgens een rechter gezien kunnen worden als een aanval op het eer en geweten van de KNVB. Zo wordt dit namelijk ook gezien, niet als een aanval op de scheidsrechter in kwestie.

12 september 2022 om 23:58

Vrijheid van meningsuiting houdt in dat de staat je niet kan/mag vervolgen voor wat je zegt. Dat heeft bar weinig met deze situatie te maken..

13 september 2022 om 00:21

Wel apart dat er geen onderzoek werd gestart vorig seizoen na die pingel in de kuip. Toen riepen veerman, gakpo en schmidt zo ongeveer letterlijk hetzelfde bij een in hun ogen onterechte pingel in blessuretijd....

13 september 2022 om 00:24

@zytto34 Scherp opgemerkt, maar zo gaat dat helaas bij de Knvb. Bij de topclubs durven ze het niet, dus gebruiken ze de kleine clubs om een voorbeeld te stellen. De KNVB kiest maar al te graag graag voor de weg met de minste weerstand

13 september 2022 om 05:06

En een illusionist die net doet of hij een Leopold tank over zich heen heeft gehad en binnen 2 seconden wonderbaarlijk hersteld is na een spoedoperatie wordt totaal niet aangepakt. Niet eens een gele kaart wegens onsportief gedrag. Vreemd toch?

13 september 2022 om 05:41

Die zien een kampioenschap door de neus geboord worden. In t achterhoofd zal balletje wel/niet over zijlijn van Blind nog spoken. Totaal andere situatie destijds.
Ik vind overigens dat beide heren niets meer dan een stevige waarschuwing moeten hebben. Tuchtcommissie mag wel een beetje rekening houden met de emotie op dat moment. Was een bijzondere situatie op een voor RKC bijzonder vervelend moment.

13 september 2022 om 07:19

Dus het is niet alleen topclubpenalty, ook topclubsanctiebeleid.

13 september 2022 om 08:32

@voetballer2: zulk onsportief gedrag mag van mij veel vaker bestraft worden, zo ook nu. Echter wordt er nooit onderzoek gedaan naar zaken die wel of niet met geel bestraft hadden moeten worden. Hier wordt na een wedstrijd niet meer op terug gekomen. Wat dat betreft is het een andere situatie dan de feiten waar nu een vooronderzoek naar wordt gedaan.

13 september 2022 om 13:46

japie

"@zytto34 Scherp opgemerkt, maar zo gaat dat helaas bij de Knvb."

Oh ja? gaat dat altijd zo bij de Knvb?? Dat ze dit bij de topclubs niet durven?
Grappig dan toch, want toen jouw vriend Roger Schmidt ooit Bas Nijhuis beschuldigde van partijdigheid omdat Nijhuis tegen Schmidt had gezegd dat hij 'altijd tegen PSV fluit' kreeg Schmidt gewoon een schorsing aan de broek. Net zoals die spelers van RKC nu een tuchtzaak aan de broek gaan krijgen.

Wat meer opvalt is dat je destijds (uiteraard, want toen ging het over jouw rode lap Schmidt) helemaal niets over kleine clubs zei en de weg van de minste weerstand. Nee, toen zei je onder andere dit over die gang van zaken:

"@skede dat komt omdat Schmidt na elk puntverlies loopt te janken en de schuld loopt af te schuiven op anderen. dan kan je zo een man op het laatst niet meer serieus nemen. hij heeft zijn emoties niet onder controle en van de hand een keer in eigen boezem steken heeft hij nog nooit gehoord. het is altijd de grote boze mensenwereld tegen Schmidt."

Oftewel, Kramer en consorten lopen nu toch ook te janken en de schuld af te schuiven op anderen???

"en dan beweert Schmidt in dit artikel dat Nijhuis niet professioneel is. nou, dat is hij zelf ook alles behalve met zijn gedrag elke keer. heel de grote boze buitenwereld is zogenaamd tegen Roger Schmidt en de Knvb heeft een heel complot gesmeed om hem en PSV een loer te draaien"

Oftewel, kramer en consorten zijn niet professioneel, heel de boze wereld is tegen RKC en zogenaamd tegen Kramer en de KNVB heeft ee complot gesmeed om RKC een loer te draaien, als kleine club tegen de grote topclubs, .....

Want het blijft best apart hoor, vind ik, hoe jij je in dezelfde topics steeds een andere visie op dat onderwerp (b)lijkt te hebben. Zie het feit dat Mo Ihattaren zelfs door de gemoedelijke, lieve en technisch superieure mensen van Ajax niet aan de gang gekregen is, waarin jij nog steeds weigert om de fout en verantwoordelijkheid bij die speler zélf te leggen. En zelfs nu nog Schmidt overal de schuld van geeft. het zegt voldoende. Gewoon grappig.

13 september 2022 om 00:22

Twee spelers die even in hun emotie zaten na de wedstrijd en begrijpelijk. Of je het nou wel of geen penalty vond, hij was op zijn minst uiterst discutabel te noemen. Ik zou het lekker laten gaan als ik de KNVB was en ze een waarschuwing geven dat als het een tweede keer gebeurd dat ze dan een flinke schorsing krijgen

13 september 2022 om 05:36

Hier sluit ik me bij aan. Voetbal is emotie en de emoties waren begrijpelijk hoog opgelopen.

13 september 2022 om 07:38

Snap de spelers wel , en inderdaad het onrecht en de emotie kun je ook kalmeren met een gesprek. Zou wel willen opperen om iedere penalty situatie met de VAR na te kijken.

13 september 2022 om 14:07



"twee spelers die even in hun emotie zaten na de wedstrijd en begrijpelijk.

Als je dus na een wedstrijd onder invloed van adrenaline en je 'emoties' dingen roept, dan gelden de normale omgangs- en fatsoensnormen niet meer en mag je opeens álles zeggen?? Dus als ik emotioneel ben dan moet ik jou gewoon voor rotte vis (en erger) uit kunnen maken? Wat een rare opmerking zeg. Waar heb je dan nog reglementen voor?

Of staat soms in de reglementen dat een KNVB lid zich nooit schuldig mag maken aan het in diskrediet brengen van het betaalde voetbal, tenzij dat lid in een kennelijk staat van opgewonden emotie verkeerd, in welk geval dat lid het voetbal wél in diskrediet mag brengen?? Neen, uiteraard! Emotie is dus gã©ã©n rechtvaardiging en dat lijkt mij gezien mijn voorbeeld (daarmee kan iedereen dus overal mee weg komen) ook vrij evident.

Punt blijft wel waarom jouw 'emotie - argument' wel geldt voor Jan en Alleman, maar dat Roger Schmidt in jouw ogen gã©ã©n recht had op zijn emoties. Want ik heb twee jaar lang moeten lezen dat Schmidt na afloop 'altijd zit te zeiken en janken' terwijl die volgens jouw redenering dus toch ook 'even in zij emotie zat' en dus ook door jou beschermd had moeten worden?

Sowieso, destijds in januari 2021 zei jij nog over Schmidt die emotioneel was na de wedstrijd:
"ze kunnen bij de Knvb ook even die Schmidt gewoon een belletje geven en aangeven dat hij zich een beetje moet inhouden want hij heeft af en toe zijn emoties niet onder controle na een puntverlies"

Of bedoel je gewoon te zeggen dat jij nogal inconsequent bent? Gewoon gelijke monniken gelijke kappen Japie! Als Kramer en consorten emotioneel mogen zijn na de wedstrijd, en de KNVB dat moet begrijpen, dan mag Schmidt dat toch ook?

13 september 2022 om 07:02

Tuurlijk, roep maar wat. Lekker aanzetten tot onrust. Roepen in emotionele toestand. Je mening uiten. Doen joh. Of je gaat deel uitmaken van een samenleving en streven naar harmonie en later na afloop het met je club bespreken, zodat het bestuur een onderzoek laat starten.

13 september 2022 om 07:15

Ah daar is ie weer hoor, de vrijheid van meningsuiting kaart. Je mag zogenaamd alles roepen want vrijheid blijheid, gelukkig werkt het niet zo en daar gaan deze twee spelers snel genoeg achter komen.

13 september 2022 om 07:23

Consy, dus jij vindt het straffen van deze mannen rechtvaardig terwijl de bond dmv deze scheidsrechter openlijk faalt en niet voor het eerst? Het is natuurlijk bijzonder vreemd dat een elftal of club gedupeerd kan worden zonder dat er voor de bond sancties aan vast zitten

13 september 2022 om 07:28

@jaakke lees je wel wat je zegt?

13 september 2022 om 07:56

Het een heeft helemaal niks te maken met het ander jaakke.

13 september 2022 om 08:15

Dus jij vindt dat we scheidsrechters moeten schorsen als ze een fout maken? Dan hebben we binnen een maand een gigantisch probleem, of je moet scheidsrechters van de plaatselijke amateurclub over laten komen.

13 september 2022 om 08:37

@spursfan96: Consy zegt alleen dat het roepen dat dit onder de vrijheid van meningsuiting valt niet correct is. Dat de spelers hier nog wel achter komen. En jij trekt de conclusie dat hij denkt dat je scheidsrechters moet schorsen als ze fouten maken?

13 september 2022 om 13:39

Mijn reactie was op de stelling van jaakke dat er sancties aan foute beslissingen van scheidsrechters moesten zitten. Met consy ben ik het helemaal eens.

13 september 2022 om 15:52

@spursfan96: in dat geval mijn excuses voor mijn verkeerde interpretatie.

13 september 2022 om 09:14

Veel mensen hier zullen dit niet begrijpen. Vrijheid van meningsuiting staat voor hen gelijk aan wat zij wel of niet acceptabel vinden of in hun visie past.

13 september 2022 om 10:00

Zou het niet moeten gaan over het feit of het een overtreding is of niet.. In mijn optiek is het niet meer dan een soort omhaal die de verdediger maakt, waarbij de aanvaller zelfs nog bukt om de bal te koppen. Zeker het bukken van de aanvaller zou wat mij betreft doorslag gegeven moeten zijn voor de beslissing. Hoe denken jullie daarover?

13 september 2022 om 11:50

Als er een omhaal wordt gemaakt en je raakt daarbij het hoofd van een tegenstander is het gevaarlijk spel. Ook al bukt de koppende tegenstander wat.

13 september 2022 om 12:10

Dat was hier niet het geval biggles, vandaar dat dit een fout van de scheidsrechter is

13 september 2022 om 12:47

Savano,

Wat is er met de 'vrijheid van meningsuiting' precies aan de hand dan, in het verband van deze kwestie van de spelers van RKC? Want even losjes drie woordjes op een rij zetten kan iedereen.

En waarom begin jij daarover als in de reglementen van de KNVB heel duidelijk en kenbaar voor iedereen staat vermeld:

"overtredingen die moeten leiden tot tuchtrechtelijke vervolging, zijn:

- gedrag/uitlatingen waar het betaald voetbal mee in diskrediet gebracht wordt, of die beledigend/grievend zijn."

Álle contractspelers van álle Bvo's vallen onder het reglement van de Knvb, net als alle trainers. En zoals jij vast nog wel weet is ook Roger Schmidt in januari 2021 voor één duel geschorst omdat hij nare opmerkingen had gemaakt aan het adres van Bas Nijhuis (omdat die toeliet hoe de enkel van Gakpo ongestraft aan gort getrapt werd en een paar weken buitenspel stond).

Nog daargelaten of jij ook in dat geval vindt dat een trainer dan gebruik moet kunnen maken van zijn 'vrijheid van meningsuiting' dat haaks staat op de reglementen van de Knvb, of niet, wellicht kan ook bij jou het besef indalen dat als je als voetballer of trainer enorme behoefte hebt aan het vrij kunnen uiten van je mening, je daarvoor gewoon als volwassene je verantwoordelijkheid moet nemen en je contract als professional moet inleveren zodat je dan niet meer valt onder de reglementen van de KNVB en je daarna ongebreideld, zoals al die analisten op TV, heerlijk gebruik kunt maken van je onbeperkte vrijheid van meningsuiting. En als je dat niet wilt, dan is het simpel: je valt onder een reglement en dus heb je je aan die reglementen te houden.

Want dat die opmerkingen van die Kramer en die keeper evident het betaalde voetbal in diskrediet brengen, doordat ze kwade opzet bij de scheids suggereren, dat snappen de meesten echt wel (zelfs diegenen die vinden dat de strafschop onterecht was). En als je werkelijk vindt dat door dit soort uitspraken het voetbal niet in diskrediet gebracht wordt, dan denk ik dat je het woord 'diskrediet' maar eens moet opzoeken in een woordenboek.

Overigens is het voorgaande eigenlijk nauwelijks anders dan de werknemer die via een bepaling in zijn arbeidsovereenkomst ook niets in het openbaar mag zeggen dat zijn werkgever schaadt of in diskrediet brengt. Zijn wel vaker mensen hier die dan stellen dat dit belachelijk zou zijn, maar ook hier geldt dat als het voor jou als werknemer het belangrijkste is om je in het openbaar negatief te uiten over je werkgever, dan neem je maar gewoon ontslag. En kun je daarna al je kritiek openbaar aan iedereen vertellen en rondbazuinen. Maar als je dat niet doet, dan val je gewoon onder die bepaling waar je voor getekend hebt en het dus mee eens bent. En houd je je negatieve commentaar lekker voor je. Gewoon normaal volwassen gedrag dus en geen kinderachtig en zielig gedrag.

Terecht. Natuurlijk mag je balen en zit je een paar minuten na de wedstrijd hoog in de emotie, maar los van dat dit helemaal geen foute beslissing was (wel grijs gebied) hoor je niet zo tekeer te gaan. Zeker niet als je je de hele wedstrijd zo schandalig hebt gedragen als deze twee deden. Alleen al daarom verdienden zij een schorsing, bah.

12 september 2022 om 23:41

Dus als ze zich goed hadden gedragen, hadden ze er wel wat van mogen zeggen? Logica is ver te zoeken zo laat in de avond..

13 september 2022 om 00:03

Ja, want dat is wat ik zeg... Lezen is ook lastig zo laat op de avond. Voor de duidelijkheid: dingen roepen als "de scheids wilde zich populair maken voor het thuispubliek" en "goedmakertje" zijn gewoon serieuze verwijten. Dat mag niet. Als je daarbij ook nog eens hun gedrag, waar ze oprecht allebei gewoon 5 keer geel voor hadden kunnen krijgen, in ogenschouw neemt (iets wat overigens totaal onbestraft bleef), dan kan je beter je mond houden. De penalty kunnen we over blijven discussiëren, maar dit impliceren nadat je zelf de hele wedstrijd ongestraft hebt zitten zuigen zonder dat de scheidsrechter - die zich op dat moment toevallig weer niet populair wilde maken? - ingreep, is niet alleen lachwekkend, maar ook nog eens heel erg dom.

13 september 2022 om 00:30

Als deze jongens geschorst worden, dan zou ik als club en spelersvakbond gewoon gaan adviseren geen interviews meer te geven en geen persconferenties meer bij te wonen. Want dit is wat je krijgt als je echt een keer zegt wat je denkt/voelt. Dus ja, ............ Niks meer zeggen dus. Dan kan je gewoon alles spelen

13 september 2022 om 07:06

Wat mis ik de tijd van vroeger, toen mannen en vrouwen nog ergens tegen konden.....

13 september 2022 om 09:22

Jij kan er blijkbaar niet tegen dat je soms rekening moet houden met anderen. Daar konden ze vroeger toch beter tegen hoor, Cejay. Toch een beetje last van sneeuwvlokjes-syndroom?

13 september 2022 om 00:41

Veel Psv-ers heb ik regelmatig (terecht) over Alvarez, Tadic en Tagliafico gehoord. En letterlijk maar één Psv-er heb ik gehoord over die walgelijke matenaaierij van Juffrouw Simons. Hij gaat zelf met zijn hoofd naar zijn hak, wordt geschampt om vervolgens neer te gaan en slaan op het gras alsof hij is neergeschoten. Maar blijf het maar over Kramer en Vaesen hebben, je hebt boter op je hoofd man.

13 september 2022 om 00:57

Dan blijft de vraag: hoe veel PSV-ers heb je dan gesproken? :D Matennaaierij is walgelijk, van welke speler/club dan ook. Al is het nare dus ook weer: als Simons, die toch wel een tik krijgt, niet naar de grond was gegaan, had hij die pingel niet gehad. Je ziet het vaak bij Luuk de Jong, maar laatst ook bij Dost: als je blijft staan of lang bent, dan krijg je gewoon niks mee. Scheidsrechters dwingen je op die manier om maar overduidelijk te maken dat je toch echt een overtreding tegen krijgt. Overigens staat dat allemaal los van Kramer en die keeper. Als je die wedstrijd live hebt gekeken, daar walg je toch gewoon van?

13 september 2022 om 06:27

@Sulejmanii ik vind dit eerder andersom gelden eigenlijk. Laat voorop staan dat de KNVB zich weer eens belachelijk zou maken als ze Vaessen en Kramer hiervoor willen gaan bestraffen. Dit hoort er namelijk allemaal bij. Maar de enorme groep Ajacieden hier op VZ die nu als konijnen uit een hol komen gerend om even hun gelijk te halen over bepaald getoond gedrag is wel extreem sneu hoor. Alvarez, Martinez, Tadic, Antony en Tagliafico hebben zich toch simpelweg structureel schuldig gemaakt aan schwalbes, matennaaien, ellebogen, slagen, trappen etc? Dan is het toch niet gek dat men zich daar over opwindt als het op zo'n structurele manier gebeurt zonder dat daar 9/10 keer een straf tegenover stond? En nu maakt een 19 jarig ventje voor de eerste keer wat theater (nadat hij wel degelijk een schoen tegen zijn hoofd krijgt) en dan doet men hier opeens alsof dat helemaal op hetzelfde level staat met gedrag van bovengenoemden. Ik vind dit zo vreselijk simpel he. Eerder werd dit gedrag winnaarsmentaliteit, grinta en gogme genoemd en nu opeens moeten we hier collectief schande van spreken want het gebeurt eens andersom. Lachwekkend. Als Simons dit (al lijkt dit nog niet eens op het gedrag van bovengenoemde namen) nog een paar keer doet zul je daar genoeg PSV'ers over horen. Maar om nu die vergelijking te trekken en te zeggen dat iemand anders boter op zijn hoofd heeft is mega hypocriet.

13 september 2022 om 07:28

Nou ja de keeper maakt overduidelijk hands. Bovendien reageert hij als een idioot in het opstootje, zoals wel meer ook psvers.

13 september 2022 om 07:40

Mij is verder ook niks gevraagd Sulejmani, dus het zouden er best wel meer kunnen zijn. Maar Simons deed inderdaad zwaar overdreven, zoals Antony en Tadic dat inderdaad ook zo goed kunnen. Maar dat is toch weer een compleet andere discussie dan die over kramer en die schuimbekkende keeper? Kramer vond ik eerlijk gezegd het nog best oké verwoorden en kon zich tijdens de wedstrijd verder best gedragen. Maar die keeper….heeft iemand m al eens in een potje laten plassen? Die was het ook die de op de grond liggende Simons kneep om daarna zelf als een malloot te keer te gaan.

Hey het verdient allemaal geen schoonheidsprijs, gewoon een grote kleuterende meute spelers van beide teams. En die pingel? Die kan volgens mij gewoon gegeven worden, de ophef zou hier net zo groot zijn geweest als ie niet gegeven zou worden. Psv komt goed weg, rkc mag balen en de knvb zichzelf schamen als ze schorsingen uitdelen en Gozobuyuk is een zeer matige scheidsrechter, dat vond ik al en daar gaat deze pingel in ons voordeel niks aan veranderen.

13 september 2022 om 07:13

Jij bent net als de hedendaagse scheidsrechters alleen maar situaties optellen en dan na drie keer een kaart geven of een penalty, dat is dus niet conform de spelregels. Het is een overtreding of niet! Het is een kaart of niet.
Als je na de wedstrijd als speler niet over de scheidsrechter mag praten, wie mag dat dan wel? Het optreden van de VAR is dan nog beschamender die zit daar om beslissingen te nemen en niet om te zeggen wij weten het niet het is jou beslissing. Dat is pas bah.
Voetballend gezien mag dit PSV zich kapot schamen als ze zo blijven spelen zullen Ajax, Feyenoord, Twente en AZ boven hun eindigen dit seizoen.

Wat mij betreft wordt dat constant schorsen en bestraffen van kritiek op scheidsrechters weggehaald. Je zit gewoon in de spotlight, een speler krijgt ook kritiek bij fouten, waarom de scheidsrechters niet? Gewoon censuur dit

12 september 2022 om 23:37

Wanneer je de scheidrechter (impliciet) corruptie verwijt, zonder bewijs ge leveren, ga je alle perken te buiten.

12 september 2022 om 23:46

Dan moeten er met terugwerkende kracht nog veel schorsingen uitgedeeld worden. Hoevaak hebben trainers en spelers na wedstrijden al niet aangegeven dat ze vinden dat er in het voordeel van de topclubs gefloten wordt?

12 september 2022 om 23:50

Ze verwijzen naar twee discutabele momenten waarbij ze niet uitsluitende dat het ene moment het andere beinvloed heeft. Nou, nou. Misschien de scheids eens schorsen die bij beide discutabele momenten weigert voor de camera te verschijnen. Dat gaat alle perken te buiten. Je bent het publiek toch wel enige tekst en uitleg verschuldigd als je dusdanig je stempel op de wedstrijd drukt als scheids.....

12 september 2022 om 23:50

Prima.
De integriteit van de scheids in twijfel trekken, zonder bewijs, moet de kop ingedrukt worden.

12 september 2022 om 23:54

Ik zie het meer als het in twijfel trekken van zijn capaciteiten. Hij kan niet met de druk omgaan.

13 september 2022 om 00:03

Bewijs heb je wel dat beslissing fout was in beide situaties en dat knvb en arbiter hierover geen tekst of uitleg over geeft...en iedereen heeft het erover maar een speler mag het niet zeggen?

13 september 2022 om 00:07

Ik denk dat het 'corrupte' hem zit in het goedmakertje voor PSV waar Kramer het over had. Dat suggereert een vooropgezet plan, i.p.v. een spontane actie. Zo zal de KNVB het wel interpreteren.

13 september 2022 om 00:23

Werd Schmidt vorig jaar geschorst toen hij impliceerde dat volgens een staflid Nijhuis bewust tegen Psv te fluiten?

13 september 2022 om 00:48

Meneer Daniel, jazeker, is er één pot niet bijgeweest daardoor

13 september 2022 om 01:06

Daar is hij voor geschorst ja.

13 september 2022 om 01:59

O echt? Dan zat ik verkeerd mbt een andere comment. Excuus!

13 september 2022 om 07:18

Scheidsrechter schorsen omdat hij niet voor de camera wilt verschijnen? Wat is dit dan voor opmerking? Het is niet verplicht en Gozubuyk doet het nooit?

13 september 2022 om 00:17

Als je wil dat het niveau van scheidsrechter (nog verder) zakt, moet je vooral scheidsrechters openlijk door het slijk halen en van corruptie beschuldigen. Wil jij graag scheidsrechter worden? Nee, ik ook niet. Ik vind het een van de verschrikkelijkste banen die ik kan verzinnen. En velen met mij. Dan krijg je weinig mensen die het willen worden, dus een laag niveau. Dus laat die mensen met rust.

13 september 2022 om 07:24

Dus jij zou door leraren tekort en omdat er maar weinig mensen leraar willen worden vandaag ten dag de leraren van je kinderen ook met rust laten als ze niet functioneren of buiten hun boekje gaan. Daar geloof ik niets van. In ieder vak gebied word je beoordeeld en met pech veroordeeld

13 september 2022 om 07:31

Willem, je moet als knvb eens de ballen hebben om scheidsrechters als deze, die openlijk blijven falen voorgoed van het betaald voetbalveld te halen. Deze man geeft voor de zoveelste keer blijk volstrekt in geschikt te zijn om op dit niveau te fluiten. Het is een bedrijfstak, daarin mag je ondertussen professionals verwachten, geen kneuzen.

13 september 2022 om 07:11

@arsenalfanehv Wat mij betreft wordt dat continu zeuren en zeiken op scheidsrechters afgeschaft. Waar is dit voor nodig? Noem mij 1 sport buiten voetbal waar de sporters zo een houding aan kunnen nemen.

13 september 2022 om 07:34

Omdat er te veel kneuzen zichzelf scheidsrechter mogen noemen in het voetbal.

Voetbal is emotie en daarnaast hebben deze spelers toch niet zulke hele rare dingen gezegd.

Frustratie uitten is prima.
De integriteit van een scheidsrechter in twijfel trekken, zonder bewijs, is onacceptabel.
Met name Vaessen moet zich zorgen maken, denk ok.

13 september 2022 om 00:05

Je kunt de integriteit in twijfel trekken...en dit word veroorzaakt doordat zowel knvb als arbiterniets verklaren/openheid geven.

13 september 2022 om 00:15

Ik denk juist dat kramer zich meer zorgen moet maken. Die zegt echt dat sedar dit bewust doet om zijn fout van vorig jaar goed te maken, dan trek je echt iemands integriteit in twijfel. Wat vaessen zegt, een topclub penalty, kan je nog uitleggen als bezwijken onder druk van (fans) van een topclub. Dat zou meer doelen op een perongeluke fout en de uitspraak van kramer meer op een bewuste fout. Overigens zou ik straf geheel overbodig vinden, moet ook rekening worden gehouden met het feit dat dit gelijk na de wedstrijd is, de emoties zitten hoog.

13 september 2022 om 00:24

Vaesen had het met de NOS ook over een goedmakertje van de penal van Feyenoord tegen PSV. Dus denk beiden een schorsing

13 september 2022 om 04:38

Ik snap alleen niet wat dit te maken heeft als PSV tegen RKC speelt? Als hij dit zou doen als Feijenoord tegen PSV speelde , dan zou ik het verband nog wel kunnen zien.

13 september 2022 om 10:21

Het sentiment is dat PSV toen een grote kans op het kampioenschap is ontnomen door een twijfelachtige penalty, en dat ze nu dus een goedmakertje krijgen. Lekker complotdenken!

Ben voor PSV maar heb hier van genoten. Dit is veel leuker dan die ingestudeerde onzin.

Echt belachelijk.. KNVB is totaal ongeloofwaardig geworden mocht hier een schorsing aan hangen.

Voetbalpraat, Jeroen Elshoff rare kwibus. Die hoort daar totaal niet thuis. Kraay en Perez proberen te overrulen.

13 september 2022 om 07:38

Jeroen Elshoff, een eigenwijs kereltje dat alle realiteit opzij schuift en blind voor z’n eigen doel en mening gaat, een soort D66’er. On: Die voetballers mogen prima aangesproken worden dat je mensen niet vals moet beschuldigingen, maar straffen kan alleen als je die Güzubuyuk ook straft mijns inziens, want die doet alles verkeerd in die situatie.

Hun uitspraken direct na de wedstrijd moet je gewoon laten gaan. Begrijpelijk dat ze toen nog emotioneel waren. Maar Kramer tijdens de persconferentie... Toen had hij al meer dan genoeg tijd gekregen om af te koelen. Zeker iemand die al 15 jaar profvoetballer is zou gewoon beter moeten weten.

12 september 2022 om 23:43

Hij staat toch volledig in zijn recht? Je wordt toch letterlijk genaaid? Ik zou nog staan te roken van woeden.

12 september 2022 om 23:51

Hoezo genaaid? Was gewoon een pingel.

13 september 2022 om 00:01

Het was eigenlijk een vrije trap voor rkc. Xavi kopt tegen de schoen van die verdediger aan.

13 september 2022 om 00:11

Wat zeg jij nou??? Hij wordt letterlijk genaaid!? Als dat tegen Kramers wil was, dan is dat gewoon aanranding en wordt het een strafzaak die verder gaat dan de tuchtcommissie knvb. Fijn dat ESPN dat kennelijk buiten beeld heeft gehouden...

13 september 2022 om 00:25

ADROTuurlijk staat hij in zijn recht. Toen Veerman vorig jaar riep dat ze weer "genaaid" werden gebeurde er natuurlijk niets, idem dito met Schmidt zijn uitspraken na Sparta.Zou imo belachelijk zijn als er nu wel wordt ingegrepen.Edit: Kom er net achter dat Schmidt wel geschorst is destijds, dat zit dit weer in een ander daglicht. Excuus.

13 september 2022 om 07:41

Gomez, als daarmee Güzubuyk van het veld gaat ben ik direct voor.

13 september 2022 om 09:03

"je wordt toch letterlijk genaaid?"

Klopt, hij werd best wel genaaid door zijn medespeler die even een penalty veroorzaakte in de blessuretijd.

13 september 2022 om 12:15

Ah, gelijk aan de psv’er die dat vorig seizoen in de Kuip deed?

13 september 2022 om 00:08

Dat vind ik eigenlijk ook. Ik denk alleen dat dit niet zozeer gaat om fatsoen of een gebrek aan begrip voor de emotie. Het is alleen wel schadelijk voor de sport en de scheids als een speler openlijk beweerd dat vooringenomenheid of partijdigheid ('cadeautje' wordt verondersteld. En je maakt het wel erg bond als je de bond zelfs oproept tot schorsing van scheids en var, wat de autoriteit helemaal ondermijnt. Emotie mag zo'n uitspraak dan veroorzaken, het excuseert de uiter ervan niet.

Van een afstandje kan ik ondanks begrip voor de emotie er wel om glimlachen dat Michiel Kramer juist strijdt tegen schande en alles wat naar onrecht ruikt hier. Als toch iemand de afgelopen vijftien jaar een wandelende schande is geweest in het nationale profvoetbal is het deze kroketetende joker toch wel. Volstrekt onprofessioneel, in dezelfde mate oncollegiaal en bovendien ronduit gemeen. Hoe vaak die wel niet een klap in iemands smoel heeft uitgedeeld...

Even ironisch is overigens dat juist Kramer en Vaessen door diezelfde var goed wegkwamen eerder in de middag. Kramers gebruikelijke elleboogje in het gezicht van ik meen Hoever werd niet onder de loep genomen door de var, terwijl dat toch best een bewussie was. En dat er na tijd geen woord gerept werd over de handsbal van Vaessen, of het laten gaan hiervan door scheids en var, vond ik even opmerkelijk. Was het 0-0 gebleven dan was met name dat laatste het brandpunt van de nababbel geweest.

13 september 2022 om 07:19

Het feit dat de scheids en de KNVB nog steeds niet hebben gereageerd op deze belachelijke situatie, vind ik het niet veel beter maken. Dan kan je nu wel gaan wijzen naar deze 2 als knvb zijnde, naar maar die mogen toch ook wel publiekelijk hun hand in eigen boezem steken. Daarmee is zo’n onderzoek naar deze 2 op zich logisch, hoop wel op wat clementie van de aanklager want ik begrijp ze wel volkomen.

Dat is dan weer jammer. Dan trekken ze toch nooit meer hun mond open? Je mag toch (die keeper zei het nog letterlijk) wel iets zeggen vanuit emotie? Hij voelde zich genaaid en dat snap ik

We leven niet in Rusland of China toch?
En daarnaast : als het andersom was geweest, was die bal never nooit in de 93e minuut op de stip gegaan voor RKC. 1000% niet gewoon

12 september 2022 om 23:41

Zeg gewoon 10000000%.
Dan is je argument nog sterker.
Wat een treurnis.

13 september 2022 om 07:42

Dat maakt zijn opmerking nog niet minder waar.

Laat die gasten joh. Hebben net een zwaarbevochten punt door de neus geboord zien worden dood een dubieus moment en zitten vol in de emotie. Bovendien, wat hebben ze nou echt voor ergs gezegd?

Wat een onzin ongelooflijk dat spelers wel op fouten mogen aangesproken en scheidsrechters niet ongelooflijk.

Belachelijk, Sport is emotie en deze emotie is te begrijpen. Je wordt gewoon genaaid bij PSV uit. Ze kunnen beter Guz laten fluiten in de KKD voor een aantal weken

13 september 2022 om 07:43

Structureel graag! Niet meer in de ED.

Dat we ooit nog mee mochten maken dat fans van Ajax het massaal voor Michiel Kramer zouden opnemen. De wereld is echt veranderd in 2022.

13 september 2022 om 00:01

Daar heeft dit weinig mee te maken.

Dit is gewoon: die uitspraken vinden we niet fijn en we hebben macht. Dus gewoon lekker terugslaan met straffen. Coz, wie kan de KNVB iets maken? Kunnen te vaak gewoon doen wat ze willen zonder consequenties.

13 september 2022 om 03:29

Of PSV fans het zien opnemen voor Gozubuyuk.

Wat een bullshit. Ben het niet eens met hun uitspraken , maar heb dit liever dan dat politiek correcte gelul.

Jongens van RKC hadden hier alle recht van spreken, zeker als het zich vlak ervoor afspeelde. De KNVB zou een transparant moeten zijn en durven aan te geven dat arbiter fout zat en verplichten dat hij zijn handelen uitleg ipv hem te smeren. Ook de VAR was in deze onkundig of te laf om arbiter hierop aan te spreken. Wat deze jongens zeggen word al heel lang geroepen en dat los je niet op deze wijze op KNVB. Ze staan er niet gratis en een fout van hun kant kan heel veel schade doen dus je kunt op zn minst open zijn en uitleg geven.

Volledig terechte penalty, maar de reactie van deze gasten is heel goed te begrijpen. Belachelijk dat de KNVB hier weer moeilijk over doet. Al helemaal omdat het blijkbaar prima is dat Serdar niet voor de camera verschijnt om even uit te leggen waarom hij de penalty gaf.

Wat een incompetente bende blijft het ook.

13 september 2022 om 00:11

Ik vind hem onterecht...net als die van Feyenoord vorig seizoen...dat het goed uitkomt is een ander verhaal. Xavi werd nauwelijks geraakt en was laag met het hoofd...staat 2 seconden te slaan op veld als of z'n gezicht in puin ligt om vervolgens op te vieren om mee te doen in tumult.

Als je nu als bestuur zou zeggen we gaan die fase herbekijken en indien nodig een commentaar erover geven....nou dat zou een teken van objectieve analyse zijn....maar neen de jongens die zeggen wat heel Nederland denkt gaan gesanctioneerd worden..... tja dan geel je gelijk ook aan dat heel Nederland moet zwijgen..... Dat zwijgen ligt ons toch niet zo echt !
We leven in 2022 en nog steeds is er incompetentie in het beleid, kom op zeg !

Als we bij alle strafschoppen dit soort discussies gaat krijgen...,dan krijgt VZ er een hoop clicks bij.
Er zijn eerdere strafschoppen gegeven die veel discutabeler waren !
(of andere bepalende beslissingen van scheidsrechters).
Waar begint het en waar eindigt het ?

Sinds wanneer kun je geschorst worden als je de waarheid spreekt of je mening verkondigd.

13 september 2022 om 00:26

Een "waarheid" kent soms meerdere meningen. Als Ajacied snap ik waarom Gozubuyuk hier voor een penalty heeft gegeven. Op het middenveld zou deze situatie voor geen ophef zorgen. Het gaat er om dat het RKC duo boos mag zijn, maar ze trekken de integriteit van de scheidsrechter in twijfel en dat is een probleem voor de KNVB. Persoonlijk vind ik niet dat ze geschorst moeten worden, maar niet omdat ze de "waarheid" zeggen maar omdat zeker Kramer niet eens de gelegenheid krijgt om af te koelen. Iedereen roept wel iets als men boos is, niet?

De wedstrijd is amper afgelopen en die jongens zitten midden in hun emotie. Kramer is nog niet eens in de kleedkamer geweest om tot tien te tellen. Serieus, ik snap waarom PSV een pingel kreeg, maar geef dan ook de RKC spelers ruimte om hun boosheid te uiten. Misschien moeten spelers gewoon na de wedstrijd geen interview meer geven als ze boos zijn. De KNVB wil de scheidsrechter beschermen maar ik verwacht dan ook dat Gozubuyuk zelf een verklaring voor de camera's aflegt. Als het duo geschorst gaat worden zou ik als RKC gewoon na de wedstrijd niet meer meewerken met de media. Yilmaz en Gozubuyuk doen dat ook niet dus ik zou niet vreemd opkijken als men in Waalwijk ook geen spelers meer voor de camera's van espn laat verschijnen.

Omgekeerde wereld, pingel oke maar pak dan ook Simons aan die dood ligt te gaan op de grond en daarna de hoofdrol speelt als er een akkefietje is

Als deze spelers hiervoor al geschorst zouden worden, dan kunnen ze die hele knvb beter opheffen. Beiden uiten hun kritiek in uiterst nette woorden. Ze beledigen de scheidsrechter niet, maar constateren alleen dat hij incapabel is (wat de rest van Nederland al wist) en zelfs dat verwoorden ze heel netjes met “goedmakertje” en “zou geschorst moeten worden”.

Of je dit nou een penalty vindt of niet (ik vind van niet maar het is vrij discutabel), zou ik graag zien dat de VAR in dit soort momenten meer verantwoordelijkheden krijgt. Nu mag er door de VAR niks gedaan worden omdat het niet als 100% fout wordt gezien (want er is wel enig contact) , want dat is namelijk de enige reden wanneer de VAR mag ingrijpen. Ik zou graag zien dat de VAR, en dan alleen bij discutabele rode kaarten en discutabele strafschoppen, waar beide een grote hoeveelheid interpretatie bij komt kijken, de scheidsrechter gewoon even naar het scherm roept en zegt:"weet jij het 100% zeker?" dan kan je achteraf als scheidsrechter veel makkelijker ermee weg komen en zeggen van:"ik heb het bekenen, ik heb dit gezien, en dit is de straf die daar op staat." Op dit moment wordt er soms te veel beslist op een waarneming van 1 seconde die niet altijd even goed kan zijn.

Andersom was de penalty niet gegeven. Dus Kramer en Veassen hebben gelijk voordeel van een topclub zijn. Zelfde om nu een onderzoek in te stellen naar deze 2 spelers was bij Ajax, Feyenoord of PSV niet gebeurd. Waar blijft het onderzoek naar Savio???

Wat is de KNVB hard hierin, omgekeerde wereld als ze nu geschorst moeten worden kramer die zegt gewoon uit emotie wat ie wil zeggen klaar. dat meneertje Gozubuyuk nou op zn kleine teentjes is getrapt zegt een hoop

Wat dacht je van de var moet zich verantwoorden. Dit was geen penalty voet was eerder tegen de bal en dan komt xavi met z'n hoofd naar zijn voet toe. Buiten dat is xavi niet de grootste had luuk daar gestaan had hij de voet op borst hoogte gehad.

Er bestaat toch zoiets al gewoon de waarheid vertellen. Ik vond het een oprecht eerlijk en net interview zonder leugens. Die scheidsrechter moeten ze schorsen en verbannen. Hij bakt er niks van en dit was niet de eerste keer.

Ben je al een verschrikkelijke oor aangenaaid door Gözübüyük komt de KNVB er nog eventjes dunnetjes overheen met schorsingen omdat je onwelgevallig bent in een interview. Wat een clowntjes zijn het toch ook eigenlijk in Zeist. Dit sterkt RKC toch alleen maar in de gedachte dat ze als kleine club makkelijker worden aangepakt?

Een beetje hypocriet als deze jongens bestraft worden, maar er geen onderzoek komt naar Noppert, die ook nog eens de kleedkamer van de scheidsrechters opzoekt. Dat vind ik nog wel een slagje erger.

Kom op schorsing..ze mogen toch zeggen wat ze willen ?
Ze hadden gewoon gelijk met hun uitspraken

13 september 2022 om 11:46

Nee, je kan niet zo roepen wat je wil. Er zijn grenzen wat wel en niet kan en dit is over het randje

Een zaak die ik discutabel vind is het oproepen om scheidsrechters te schorsen. Dat zou wel eens over het randje geweest kunnen zijn. Dat hele verhaal over een goedmakertje van vorig jaar of dat verhaal over de topclub penalty : volgens mij zit dat nog in de bandbreedte van klaag mogelijkheden.

Voor de rest: de zaak niet opblazen. Ga nou niet voetballers langdurig schorsen omdat ze na een discutabele beslissing in blessuretijd leeglopen voor de camera’s vlak na afloop.

Zou echt te gek voor woorden zijn. Die gasten zitten vol in de emotie na de wedstrijd. En wat ze gezegd hebben is nou toch ook weer niet zo erg. Ze trekken zijn kunde in twijfel.

Hopelijk wordt mijnheer Simons ook geschorst voor spelbederf. Wat een aansteller slaat op de grond of hij half dood gaat tel later springt hij op of hij gestoken wordt als door een wesp. Pakt dat ook dan aan KNVB.

In alle emotie zeg je weleens de verkeerde dingen, maar de KNVB moet ook de hand in eigen boezem steken, want wat Gozobuyuk liet zien, was ronduit schandalig.

Zo zou het altijd blijven, de grootte clubs worden altijd aangepakt met een fluwelen handschoen, deze scheidsrechter is volledig ongeschikt.
KNVB wil een daad stellen maar zou dit nooit doen bij de grootte jongens. Wel vaker dergelijke gevalletjes geweest. Wat dacht je van de schijnvertoning van Simons, mijn hemel, zo'n leuke speler, maar oi oi oi valt nu echt door de mand, wat een theater zeg! Doet eerst voorkomen dat hij geraakt is, gaat met hoofd naar beneden, valt als stervende zwaan op de grond en rolt en vervolgens springt hij op en rent om verhaal te halen als het hem niet zin't. Bah, Bah, dus toch een kaart aannaaien. Hieruit blijkt dat er niets was, geen schram, geen pijn, gevaarlijk spel hoog been, kop laag - affuiten - stuiterbal hahaha.
Nee scheidsrechter had hier niets mee moeten doen, diep blessuretijd, wedstrijd stoppen.

Terecht, wie denken ze wel niet dat ze zijn om zich zo te gedragen na een 100% strafschop.

Ik begrijp de frustratie helemaal als oud voetballer.. hoe dan ook, je zult je toch moeten beheersen in je uitspraken. Dat je zegt dat het een foute beslissing was en dat je het er niet mee eens bent dat is prima. Dat moet kunnen. Maar de verwijzing naar een wedstrijd van vorig jaar en een topclubpenalty( en toch denk ik dat ie bestaat) hadden ze niet moeten roepen. Dat is minder briljant zeg maar..

Ik vind dat de leiding van RKC in had moeten grijpen. En daar bedoel ik mee: beide spelers niet voor de camera's laten komen. Ze konden op hun vingers natellen da zij in hun woede dingen zouden gaan zeggen die voor de bond weer aanleiding zouden zijn voor onderzoek en aansluitend mogelijk schorsing van beide spelers. Had ze eerst in de kleedkamer laten uitrazen en had iemand die rustig was voor de camera's gezet. Desnoods de assistent trainer die je wel een wedstrijd kunt missen als je dan toch bepaalde uitspraken wil doen. Nu wordt je mogelijk nog een keer gestraft en mis je je keeper en spits.
Je MOET ook niet persé voor de camera. Gozubuyuk besloot ook om het niet te doen. Ook dat is een keuze die je kunt maken.

Ik ben echt oprecht verbaasd door een groot deel van de reacties hier. In mijn optiek is het gewoon een no brainer. Die gasten hebben niks bijzonders gezegd en ik vind het bizar dat er onderzoek wordt ingesteld. Maar een groot deel van de mensen lijkt het terecht te vinden dat er een onderzoek komt. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het bizar.

Terecht natuurlijk als je dit soort uitspraken doet voor een camera. Hiermee tast je de integriteit van de scheidsrechter en indirect van de knvb aan. Als je dit toelaat gaat het van kwaad tot erger

13 september 2022 om 11:53

Dat heeft Serdar echt helemaal zelf gedaan hoor..

Ik zou als club en beide spelers een filmpje van beide interviews sturen met de tekst, we staan alle 3, beide spelers én de club, van A tot Z achter elke letter van deze interviews en als emoticon een dikke middelvinger. En daar mogen de KNVB en Serdar het mee doen. O en het statement dat die fluitende infantiel niet welkom is in Waalwijk voor de aankomende 5 jaar.

Waarom mogen deze jongens niet zeggen wat ze vinden? Ik denk dat iedereen heeft kunnen zien dat de strafschop heel makkelijk gegeven werd. Voetbal is emotie en Zeist is niet het Kremlin toch? Het kan zijn dat ik het mis heb en dat ik, knvb scheids, nu ook geschorst word..

Zou te gek zijn! Van een zeer bureaucratisch bond, alles en iedereen wordt beschermd, ook al maken ze de meest stomme fouten! Verder moet de VAR afgeschaft worden als we deze toch niet gebruiken!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren