Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hilariteit om persconferentie Ruud van Nistelrooij: ‘Diego Armando Kramer’

Laatste update:

Sjoerd Mossou merkt dat de houding van Ruud van Nistelrooij jegens de pers is veranderd, zo schrijft de journalist van het Algemeen Dagblad in zijn column. De trainer van PSV kwam tijdens de voorbereidende persconferentie op het thuisduel tegen RKC Waalwijk een aantal keer venijnig uit de hoek. Mossou noemt het een klassieke reflex van een trainer die onder hoogspanning staat.

Een verslaggever vroeg vrijdagmiddag of het ‘prettig’ was om aankomende zondag thuis tegen RKC te spelen, waarop Van Nistelrooij zichtbaar geïrriteerd reageerde. “Het was de typische, klassieke reflex van een trainer onder hoogspanning. Van een beginnende trainer ook, die zich even laat meeslepen door het chagrijn dat PSV stilaan begint te omringen, na alle hooggespannen verwachtingen in de zomer”, aldus Mossou.

Van Nistelrooij gaf tijdens de persconferentie aan dat hij een aantal spelers van RKC goed vindt. Daarbij werden onder anderen de namen van Florian Jozefzoon, Vurnon Anita en Michiel Kramer genoemd. Aan Mossou’s reactie te zien kon de journalist daar wel om lachen. “Zo fanatiek begon hij aan het niet-downplayen van de aanstaande tegenstander, dat je al snel het gevoel kreeg dat het niet over RKC ging, maar over FC Barcelona, compleet met Diego Armando Kramer en Romario de Souza Jozefzoon in de spits.”

Mossou kon overigens wel genieten van de reactie van Van Nistelrooij. “Dat had ook iets ontwapenends. Hier zat de ongefilterde Ruud van Nistelrooij. De geboren winnaar die vanuit het niets totaal onredelijk kan worden, precies zoals hij dat vroeger kon in het veld, als spits van VV Nooit Gedacht en Manchester United. Of dat PSV straks gaat helpen, valt nu nog moeilijk te zeggen. Maar dat de ware Ruud van Nistelrooij - de trainer - nu gaat opstaan, is wel duidelijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ik gister al zei, je kan het overdrijven. Ik zie Ruud van Nistelrooij ook een paniekaanval krijgen tijdens de persco als ze hem vragen over Gabriel Jesus en Saka.

10 september 2022 om 12:17

Nu hij RKC te groot maakt doet iedereen lacherig, als hij had gezegd dat PSV makkelijk zou winnen was het arrogant. Altijd iets te zeiken bij dit soort interviews.

10 september 2022 om 12:23

Is deels waar, maar hij kan ook zeggen: onderschatten doen we niet. We moeten scherp blijven en dan zouden we deze wedstrijd moet kunnen winnen.
Dat ben je al een stuk realistischer. Nu lijkt het net als of het 50/50 is.

10 september 2022 om 12:28

Zit ook wel een middenweg in, daar gaat het ook om. ‘RKC zien wij niet als tussendoortje, tuurlijk moeten we, zeker thuis, winnen. Maar onderschatten doen we niet.’

10 september 2022 om 14:09

Helemaal niet. Je mag toch als psv zijnde beste uitspreken dat je van rkc moet winnen 😂😂😂. Ruud begint namen voor te lezen alsof ze tegen Real Marrid moeten spelen. Gaat nergens over. Zou hem er al uit gooien als ie van asrsenal en feyenoord verliest. Is geen enkele lijn in het spel van psv ge bekennen.

Ik krijg bijna medelijden met RvN. Het lijkt me een sympathieke man, maar hij staat nu stijf van de stress. Zijn gedaante lijkt ook in een paar weken te zijn veranderd van een strijdlustige trainer vol vertrouwen en zin, naar een geslagen hond die in een hoek staat en van zich afbijt.

10 september 2022 om 11:39

Overdrijven is ook een vak, natuurlijk zal die stress hebben maar in zijn voorkomen vind ik dat echt wel meevallen. Zijn verschijning voor de camera's vind ik in ieder geval zeker niet meelijwekkend. Wat ik wel jammer vind is dat de trainer V. Nistelrooij zo vroeg in het seizoen al onder druk komt te staan. En dat heeft natuurlijk alles te maken met de prestaties op het veld maar ook verwachtingsmanagement

10 september 2022 om 11:49

Snap ook echt niet dat ze bij psv zomaar iemand voor de leeuwen gooien die nog nooit een eerste elftal heeft getraind. Psv lijkt me niet de plek om dat te leren. Helemaal opvallend nadat het bij psv met van bommel en cocu toch ook wel een beetje al eerder helemaal mis is gegaan.

Had zelfs nog eerder voor iemand als ron jans ofzo gegaan. Die heeft in ieder geval al heel vaak bewezen zijn teams goed te kunnen laten renderen.

10 september 2022 om 11:56

Juist, met daar dan een RvN als rechterhand om het trainerschap op hoogste niveau van dichtbij mee te maken in alle facetten. Blijft een ervaringsvak, hoe je het wendt of keert. Met de komende wedstrijden in het vooruitzicht (Arsenal, Feyenoord) lijkt het er niet veel beter op te gaan worden. Vraag me ook af wat zo'n Rutten dan brengt en of die ook complementair is aan RvN, lijkt me van wel maargoed.

10 september 2022 om 11:56

Maar hij heeft jong psv gedaan en deed het erg goed met steeds wisselend materiaal. Dat is hetzelfde niveau als dat hij top Oss ofso zou doen. Dus of hij nu het eerste doet of jong psv maakt in mijn ogen niks uit. Wat mij stoort is dat hij geen verdediger erbij kreeg die ervaring brengt. En daarnaast hoort hij ook nog een spits erbij te hebben. Die waren echt nodig.

10 september 2022 om 11:57



@blaugrana, je weet dat Cocu drie keer landskampioen is geworden met PSV? Om dan te zeggen dat het 'helemaal mis gegaan is onder Cocu lijkt me 'niet helemaal juist.

10 september 2022 om 11:58

Dubbel dubbel..

10 september 2022 om 12:26

Het eerste van een kkd team trainen is nog steeds 100 stappen verwijderd van het eerste van psv. Dat je het bij een jong team goed zegt zo weinig. Marcel keizer werd kampioen met jong ajax en ook hem lukte het niet bij het eerste. Al had dat wel deels te maken met het ongeval van nouri.

10 september 2022 om 14:10

Echt een onzinverhaal wat je schetst blaugrana. Ten eerste ging het onder Cocu zeer behoorlijk, dus om die er bij te betrekken slaat als een tang op een varken. Daarnaast was Ruud verantwoordelijk voor Jong PSV, wat weliswaar geen eerste elftal is, maar wel in een competitie van andere eerste elftallen speelt. Dat is een stuk serieuzer dan jij het voorstelt. Ten slotte hebben Ruud en PSV heel goed nagedacht over wat gewenst is qua begeleiding, vandaar dat zowel Rutten (als assistent) als Hiddink (als adviseur) bij het elftal zijn betrokken.

Druk doet wat met de mens. Ik schat Ruud hoger in dan van Bommel, maar ze komen nu wel hetzelfde over. De vrienden van de media mogen ook in de spiegel kijken, want oh wat verkoopt het lekker als je iemand voor het blok zet…

10 september 2022 om 13:34

Ze komen niet hetzelfde over. Bij van Bommel zag je in zijn ogen de onrust. Bij van Nistelrooy is het het proberen om degene met k*tvragen op zijn plek te zetten, niks mis mee. Want het was vrij overduidelijk dat de journalist hem bepaalde woorden in de mond probeerde te leggen.

Leuk zo'n quizje dan tussendoor.

Overdreven gedoe

Zoveel verkeerds zei RvN niet eens. Zoveel aandacht, terwijl iedere trainer tegenstanders groter maakte dan ze zijn. Onze Erik deed afgelopen jaren niets anders.

10 september 2022 om 11:46

En die kreeg daar ook kritiek op. Je hoeft toch niet de spelers van RKC bij naam te kennen om te weten dat PSV hier gewoon hoort te winnen?

10 september 2022 om 11:51

Hij staat ook niet in de positie om te zeggen ‘die pakken we wel even’.

10 september 2022 om 11:58

Nee, maar je kan het natuurlijk heel anders verwoorden. Had gewoon gezegd "We onderschatten niemand, ook RKC niet die het prima doen dus we gaan met volle concentratie en motivatie het veld in en er alles aan doen om te winnen." Nu gaat hij een interviewer op de spot zetten om de spelers van het geweldige sterrenensemble van RKC op te noemen. Dat kwam een beetje triest over voor iemand met de status van Ruud

10 september 2022 om 12:12

Precies. Dat politiek correcte gelul zeg. Je hoeft niet te zeggen dat je met twee vingers in de neus gaat winnen, maar je bent het aan je stand verplicht om die pot over de streep de trekken. Als je dat al 'geen pretje' vindt, dan ga je het gat met Ajax nooit dichten. Maar dit gaan we vaker zien dit seizoen, Ruud is aangeschoten wild. Hij bakt er eigenlijk niets van. Er zit geen enkele lijn in het spel, hij durfde Simons niet op te stellen en van eigen kracht uit te gaan tegen Rangers om daarna nogmaals door het ijs te zakken tegen Bodo. Slappe vent, zei ik twee voor de wedstrijd tegen Rangers ook al en dat blijf ik zeggen. Straal eens wat flair uit man, dit zal je uithangbord maar zijn

10 september 2022 om 12:13

Hij moet juist wel in die positie staan. Kom op, je bent psv.. speelt thuis en RKC is dan zeker een tegenstander waarvan je ‘gewoon’ moet winnen. Het feit dat hij de tegenstander zo ophemelt geeft idd aan dat hij stress ervaart en dat het niet loopt zoals het zou moeten. Maar nu steekt hij wel echt teveel veren in de kont van RKC. Zonder arrogant te doen kan hij ook een middenweg kiezen door wel te stellen dat deze horde absoluut genomen moet en kan worden.

10 september 2022 om 13:35

Het is een waarschuwing voor andere journalisten, dat ze RvN zonder goede kennis niet zomaar kunnen bespelen/bevragen.

Als ajacied ben ik hier meer een voorstander van dan hoe Schreuder af en toe reageert.

10 september 2022 om 14:11

Denk dat Bayern Munchen met knikkende knietjes naar Waalwijk zal gaan hoor , mochten die elkaar ooi treffen.

10 september 2022 om 12:47

Wat dus ook nergens op slaat. Hij kan toch ook gewoon realistisch zijn? Het gaat vooral over de manier waarop een de woorden die hij daarbij gebruikt. Hij kan gewoon aangeven dat ze aan hun stand verplicht zijn te winnen maar niemand onderschatten, dus ook rkc niet..etc etc... Door zo in te gaan op een onschuldige vraag van een verslaggever laat hij zien dat de druk hem nu al iets teveel wordt...

Dit hoort volgens mij gewoon allemaal bij de leerschool. Voor het eerst eindverantwoordelijke bij een BVO in de eredivisie, daar komen gewoon iets meer zaken bij kijken dan op een lager niveau. Sowieso meer druk en dus gezeik en dus meer stress.
Vond Ruud altijd zeer sympathiek en nuchter en ik hoop dat hij dat vast kan houden.misschien ook even die strenge baard afscheren...haha

Hoe heeft PSV deze trainer kunnen aanstellen ? Goed als voetballer maar als trainer totaal ongeschikt. Gevalletje Kuijt.

10 september 2022 om 12:00

Lekker dat jij dat ook kan beoordelen na een handje vol wedstrijden. De BVO's moeten vast en zeker allemaal in de rij staan om jou als TD aan te stellen met jouw inschattingsvermogen van iemands kwaliteiten.

10 september 2022 om 12:42

RvN is er duidelijk nog niet klaar voor. Fout van directie om hem nu al aan te stellen.
Met voorbereiding erbij al een paar maanden bezig en geen automatismes en spelsysteem te zien.

10 september 2022 om 12:00

Ik ben het helaas met je eens. Bij Jong PSV bakte hij er al niet veel van en ik zie echt niet op basis waarvan Ruud een toptrainer zou moeten worden. Het pijnlijke is dat Ruud dat een aantal maanden geleden zelf eigenlijk ook inzag en ook gewoon uitsprak dat hij nog niet klaar was voor een baan als hoofdtrainer op het hoogste niveau. Als er iemand zelfkritisch is, is Ruud het wel. In de maanden daarna hebben Brands en De Jong echter op hem ingepraat en is hij toch overstag gegaan en trainer van PSV1 geworden. Enorm zonde want op deze manier wordt na Van Bommel weer opnieuw de status van een PSV-icoon afgebrokkeld. Ik heb eigenlijk wel te doen met Van Nistelrooij, hij heeft ook nog eens een elftal waar gewoon niet zoveel eer mee te behalen valt. Ik neem hem niks kwalijks, maar Brands en De Jong des te meer

Ruud moet gewoon zorgen dat het voetbal goed is. Meer energie in het team. Dan hoef je jezelf niet zo in te dekken tegen RKC.

Ik begrijp dat RvN een beetje gefrustreerd is van de afgelopen twee wedstrijden. Het loopt nog niet helemaal lekker daar in Eindhoven, maar om je nou druk te maken RKC..... De spelers waar het hier ook over gaat, die zouden voor niks nieteens op de bank zitten bij PSV. Natuurlijk moet je altijd respect hebben voor je tegenstander, maar dit gaat wel ver. En zeker de manier waarop RvN die journalist als een klein kind 'behandeld'.

10 september 2022 om 12:06

Het probleem bij PSV is dat er bij RKC momenteel spelers rondlopen die geen verzwakking zouden zijn voor dit PSV. En dan kun je misschien lachen, maar een Kramer zou het bij PSV in de spits niet minder doen dan prutsers zoals Saibari of Vertessen. Als iemand mij verder zou vragen of ik die Ramalho bij RKC zou willen ruilen met Adewoye mogen ze hem ook houden hoor.

10 september 2022 om 12:20

Kijk voor de lol even de statistieken van Vertessen vorig seizoen. Met dat soort cijfers zit je toch echt wel een niveautje hoger dan RKC hoor, met alle respect. Saibari vind ik geen aanvaller, hoort op het middenveld. Ramalho heb je helemaal gelijk in. Kan er niets van.

10 september 2022 om 13:30

Dat is geen goed argument. Vertessen zou die cijfers nooit bij RKC halen. Kramer is absoluut een betere spits dan Vertessen.

Een beetje een vreemd interview idd. Dan ga je heel kinderachtig aan een interviewer vragen of hij de geweldige spelers van RKC bij naam kent. Je bent coach van een topclub man. Ruudje is veel te groot voor dit soort teksten, maar de druk is blijkbaar hoog

10 september 2022 om 11:53

Die man die overdreven voor de neus van een Andorrese postbode stond te juichen toen hij een bal er in piste tegen hun nationale team is te groot voor dit soort teksten?

Dit heeft altijd in die gozer gezeten. Dat weet je bij hem, soms komt het er uit.

10 september 2022 om 12:17

Emotie is niks vreemds in topsport hoor. Vond t meer dan terecht als je de actie daarvoor bekeken hebt. Deze situatie heeft daar niks mee te maken. Terugpakken als je genaaid wordt is mens eigen.

10 september 2022 om 12:34

Ah ja, natuurlijk.

Was het ook emotie toen hij tegen Cristiano Ronaldo zei, op het moment dat diens vader kort daarvoor was overleden, dat hij altijd in assistent trainer Quiroz een nieuwe vader kon zien omdat Ruuuuud het idee had dat ze bij hetzelfde kliekje hoorde in de kleedkamer?
Of die keer dat hij een Duitser die met een vriend bij kwam kletsen de Oranje kleedkamer uittrapte na een wedstrijd toen Nederland had verloren en hij amper een bal had aangeraakt.

Ruud was de spits van Madrid in die tijd. Hij moet ver boven die postbode staan en zich gewoon op het veld laten gelden. Hij heeft zijn emoties moeilijk onder controle als hij onder druk staat en dan gaat hij rare dingen doen en zeggen. We hebben de afgelopen jaren een ontspannen Nistelrode gezien, maar nu komt er druk op te staan en dan komen dit soort dingen weer tevoorschijn.

Emotie is een mens eigen, maar als hoofdtrainer moet je daar wel goed mee om gaan. En Nistelrode heeft in het verleden laten zien dat niet altijd goed te kunnen.

Over een maand heeft Ruud grijs haar denk ik gaat niet echt lekker.

Ach zo gek was het toch niet wat hij zei. Ik denk oprecht dat RKC van alle 18 clubs de meest onderschatte ploeg is. Er zit veel voetbal in die ploeg. Al heb je daar vooral veel aan tegen mindere tegenstanders, en niet in een uitwedstrijd bij PSV waarin je de wedstrijd wat meer wil ontregelen.

Het is een wat overspannen reactie van Ruud waar wel wat stress doorschemerd. Maar nu toegeven dat RKC wel een lekkere tegenstander is zou natuurlijk ook niet slim zijn. RKC mag geen probleem zijn, dit wordt alleen maar lastig als je zelf weer geen goed niveau haalt.

Overigens wordt ik een beetje moe van al die mannetjes die nooit op niveau gevoetbald hebben, nooit bij een BVO gewerkt hebben maar wel denken constant anderen de maat te moeten nemen.
Natuurlijk is Ruud een beetje gestrest en moet hij wennen aan de druk, geef hem even de tijd...

10 september 2022 om 13:08

Doen we dat niet allemaal hier op VZ? Onze mening geven dus zonder dat iemand van ons ooit op hoog niveau heeft gespeeld?

11 september 2022 om 09:40

ben ik uiteraard met je eens alleen is het bij ons niet ons beroep en wordt daar minder aandacht aan geschonken. Ons zal het niet lukken om te stoken maar een krant of journalist misschien wat makkelijker.


IK vraag me oprecht af wat de echte PSV supporter vindt van Ruud nu.
Hij zegt ook nog doodleuk....wij moeten geen kampioen worden maar wel meestrijden om de titel. Nou ik heb nieuws voor je Ruud....je Moet wel kampioen worden. En die instelling moet je ook hebben. Ten koste van alles kampioen worden. Als je die slappe dweil instelling hebt dat je mee moet strijden dan ga je nooit kampioen worden.

Heerlijke reactie van RvN. Ik wil dit vaker zien. Zet die gasten van de media maar op hun plek.

Ik ben fan van Ruud. Maar die persconferentie was alsof van Gaal er zat. Tegen het belerende aan.

Dat geouwehoer over dat hij naar 11 wedstrijden kijkt en de uitschakeling van Monaco en het winnen van de JCs er Dan uitlicht is kinderachtig omdat wij dat niet mogen wanneer we de slechte wedstrijden uit die elf aanstippen.

PSV doet zijn toetsen en SO goed, maar faalt wel voor het examen steeds.

Ruime zeges op Excelsior en Volendam zijn niet genoeg argumentatie om niet af te vragen waarom een Gakpo tijdens grote wedstrijden niet het niveau aantikt wat nodig is. Je mag toch inmiddels wel afvragen hoe een verdediging al 3 jaar door de mand valt er nog steeds staat? Hoewel Ruud daar niet helemaal voor verantwoordelijk is, mag zijn mening hierover wel gevraagd worden?

Het was ook echt treurig om hem zo te zien zitten en geagiteerd te horen antwoorden. Zijn punt is duidelijk en ook niet onrechtvaardig. Alleen hij had dit natuurlijk nooit zo moeten brengen. Psv is niet zo in vorm en rkc doet het naar de mogelijkheden prima. En gebleken is dat psv het tegen iedere ploeg in het linkerrijtje gewoon niet makkelijk heeft. Ze kunnen het spel niet maken en zijn afhankelijk van enkele individuen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren