Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kritiek op ‘grote wedstrijden’ PSV: ‘Tegen Bodø/Glimt zal het wel 5-1 worden’

Laatste update:

Aad de Mos vindt PSV momenteel de slechtst voetballende ploeg van de top vijf in de Eredivisie, zo laat hij weten in gesprek met Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad. De analist stelt onder meer dat de verdediging van de Eindhovenaren niet goed genoeg is en dat er weinig spelprincipes zijn te herkennen. "Als dat niet snel verbetert ben ik bang dat dat tegen ploegen als Vitesse, sc Heerenveen en FC Groningen problemen gaat opleveren."

PSV verloor zaterdagavond bij FC Twente (2-1) en De Mos constateerde dan ook dat de Eindhovenaren niet goed voor de dag kwamen. "Je werd afgetroefd door de goede opbouw van FC Twente. Je weet dat ze zo opbouwen, dat moet je gezien hebben tegen Fiorentina en de eerste helft bij FC Volendam. PSV was met bal en zonder bal dramatisch. Verleden jaar gebeurde hetzelfde onder Roger Schmidt (3-3 na een 3-1 achterstand, red.)."

De Mos herkent een patroon en vindt dat PSV niet thuis geeft in de grotere wedstrijden dit seizoen. "Het is nu de derde grote wedstrijd. Tegen AS Monaco zou je normaal gesproken zijn afgeschminkt, daarna Rangers en nu dit echec. Dan komen de wedstrijden tegen Arsenal en Feyenoord er nog aan. De wedstrijd tegen Bodø/Glimt zal wel weer 5-1 worden. Dat is een makkelijke wedstrijd en dan zal iedereen wel weer in de polonaise achter PSV aanlopen. Maar wij op het bankje hebben toch hogere eisen."

De Mos geeft aan weinig spelprincipes te kunnen herkennen in het elftal van trainer Ruud van Nistelrooij. "Je speelt naar mijn idee aan de bal en zonder bal het minste voetbal van de top vijf. Als dat niet snel verbetert ben ik bang dat dat tegen ploegen als Vitesse, Heerenveen en Groningen problemen gaat opleveren. Het begint met de opbouw van achteruit. Ik begrijp ook niet dat hij (Van Nistelrooij, red.) het duo Teze-Obispo uit elkaar heeft gehaald."

André Ramalho krijgt doorgaans de voorkeur in het centrum, waardoor Jordan Teze naar de rechtsbackpositie is verdreven. De Braziliaan maakt dit seizoen geen goede indruk op De Mos. "Hij is volgens mij niet fit en is totaal niet meer de speler van zijn eerste jaar bij PSV. Ik denk dat je achterin op zoek moet gaan naar vastigheden en ook moet kijken naar een nieuwe linksback. Ze hebben van de daken geschreeuwd dat ze zo goed ingekocht hebben, maar als iemand als Ki-Jana Hoever maandagavond weer bij Jong PSV speelt is dat niet goed."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

5-1 teken ik voor. Bodo Glimt is geen makkelijke wedstrijd maar een overwinning is wel vereist. 2e in de poule moet het minimale zijn.

5 september 2022 om 16:38

Je zou ook wel erg gek zijn als je niet tekent voor een 5-1 overwinning he...

5 september 2022 om 16:44

Ligt aan de tegenstander maar eens

5 september 2022 om 16:49

Mja opzich, 5-1 in de Europa League, tegen welke tegenstander dan ook, wel een prima resultaat lijkt me

5 september 2022 om 17:00

Mwah ik teken tegen elke club wel voor een makkelijke 5-1. Als de tegenstander "te slecht is" dan maakt het ook niet echt uit als je ze met nog meer inmaakt in de beker o.i.d.

Ja je kan incidenteel een keer met 8-0 of hoger winnen, maar vooraf 5-1 vind ik dan alsnog gewoon heel prima als er ook alternatieven bestaan van beschamende 0-1 of moeizame 1-1

5 september 2022 om 17:05

Is ook waar, heb er niet lang over na gedacht om eerlijk te zijn 😂

5 september 2022 om 17:35

Met PSV weet je het maar nooit. Iedereen dacht ook wel even dat PSV Rangers zal uitschakelen.... Ik denk dat ook dat Bodo wint van PSV.

5 september 2022 om 18:44

OverAmstel - Dat denk jij niet echt. Mocht je bloedserieus zijn zou ik goed geld zetten op Bodo want dan kan je in één klap je vakantie binnen hengelen.

5 september 2022 om 21:56

Nou ik denk eerlijk gezegd hetzelfde als OverAmstel. Geen idee waarom mensen Bodo onderschatten en al helemaal niet waarom mensen zo n vertrouwen in PSV hebben. Zoals Aad zegt: er zit nog totaal geen idee achter het voetbal van PSV

5 september 2022 om 23:32

Natuurlijk geen psv niet verliezen van FC Gimly.. Ze spelen niet goed, maar FC Gimly is niet veel beter dan FC Volendam.

De waan van de dag.

5 september 2022 om 16:35

Nee hoor helemaal niet. Er is gewoon totaal geen lijn in het spel te zien, daar mag je Van Nistelrooy best verantwoordelijk voor houden, niet op afrekenen, want hij is net begonnen. Wat nog veel erger is, is John de Jong die weer niet heeft geïnvesteerd achterin. Qua aantal spelers is het prima maar de kwaliteit is allemaal hetzelfde, middelmaat. Deze verdediging kan echt niet, de hele ploeg is ook een stuk onzekerder omdat er altijd wel een goal tegen is. Weet niet of het klopt, maar ik las dat PSV dit seizoen in elke wedstrijd een tegengoal heeft, in de laatste 17 wedstrijden een tegengoal heeft en in 2 seizoenen Eredivisie 77 tegen goals heeft. Nu ook weer evenveel tegengoals als Twente, Heerenveen en Sparta samen. Dat zijn echt beschamende statistieken voor een club als PSV. Overigens, de tegenstander van donderdag won vorig jaar met 6-1 van Roma, hoe denkt Aad dat PSV dit zomaar ff met 5-1 gaat winnen??

5 september 2022 om 16:44

Er moet gewoon gespeeld worden met Mwene, Obispo & Teze en Max

Max uiteindelijk vervangen voor Mauro en Obispo en Teze mogen concurreren met Boscagli als hij terug is.

Overigens is de tendens enorm overdreven. PSV mist achterin Mauro en Boscagli. Spelen met een nieuwe trainer dus geef de ploeg wat tijd.

5 september 2022 om 16:47

Maar Boscagli is toch ook geen wereld verdediger? Die is vooral aan de bal goed. En Mauro moet je niet vanuit gaan dat hij zomaar het niveau van vorig jaar gaat halen denk ik hoor.

5 september 2022 om 16:47

Je weet dat het Aad de Mos is hè. Dat je überhaupt nog moeite doet om zijn uitspraken serieus te nemen 😅. Nee, Boscagli is absoluut geen topper. Zorgt alleen voor wat organisatie vanuit de verdediging. Ik denk dat Boscagli - Teze het minst slechte duo is. In seizoen 20-21 stond dat best prima. Helaas is Boscagli nog niet terug.

5 september 2022 om 16:56

@MessiBazoer Boscagli is juist zonder de bal heel goed ook. Let maar eens op hoeveel ruimtes hij dichtloopt voor andere verdedigers. Niet per se het niveau waar we heen willen, maar momenteel een groot gemis.

5 september 2022 om 16:57

De verdediging is al jaaaaren de slechtste linie bij PSV. Snap niet dat daar niet een keer (goed) in geïnvesteerd wordt.

5 september 2022 om 16:59

Dat snapt niemand. Dat roepen wij PSV fans al jaren maar daar wordt toch geen fIikker aan gedaan. Ook onder Brands niet.

5 september 2022 om 17:19

Precies. Iedereen gaat er zo maar even van uit dat Mauro meteen weer zijn niveau van vorig jaar gaat aantikken. Ik wil t wel eens zien na zo'n lange blessure.

5 september 2022 om 18:10

Die verdediging hadden ze vorig jaar ook al. Ongeacht wie er spelen ,ze blijven er veel tegen krijgen

5 september 2022 om 21:01

Quote Messibazoer: Wat nog veel erger is, is John de Jong die weer niet heeft geïnvesteerd achterin.
Quote Zltan65: De verdediging is al jaaaaren de slechtste linie bij PSV. Snap niet dat daar niet een keer (goed) in geïnvesteerd wordt.
Quote Tvl11: Dat snapt niemand. Dat roepen wij PSV fans al jaren maar daar wordt toch geen fiikker aan gedaan. Ook onder Brands niet.

Na het coronaseizoen 2020/2021 was het eigen vermogen van PSV al teruggezakt naar 17 miljoen euro, terwijl de club ieder seizoen begint met een aanloopverlies van 45 miljoen euro. Als je dan geen CL speelt en de noodzakelijke verkoop van Gakpo ook niet doorgaat, is er gewoon geen geld om te investeren. Daar kan John de Jong niets aan doen.

5 september 2022 om 16:41

Dit dus. Men vergeet dat PSV echt absurd veel pech heeft met blessures de afgelopen jaren. Ook op dit moment zijn er gewoon vier basisspelers geblesseerd (boscagli, Mauro, De Jong, Madueke). Voor de rest als je gaat kijken naar topwedstrijden:
Ajax afgelopen seizoen 2 gewonnen, 2 verloren.
Feyenoord 1 verloren, 1 gelijk (met dan aan de scheids)
AZ 1 gewonnen, 1 verloren
Twente 1 gewonnen, 1 gelijk

Dit seizoen verloren van Twente, maar wel gewonnen van Ajax.
Eruit tegen Rangers, maar wel Monaco uitgeschakeld.

Het valt allemaal wel mee.

5 september 2022 om 16:49

Het valt niet mee. Die wedstrijden verbloemen een heleboel moet ik zeggen. Monaco was meer geluk dan wijsheid, Twente en Rangers heeft PSV ook niks gebracht. Tegen Ajax waren de eerste 30 minuten ook heel slecht maar uiteindelijk win je die wedstrijd wel terecht. Maar hoe kan het ook ooit meevallen als je met Ramalho, Til, Max blijft spelen en voor het gemak ook nog Simons in de spits neerzet. En Teze op rechtsback. Nee, het moet gewoon echt tactisch vele malen beter. Wanneer we met onze beste spelers op de juiste plek spelen en dit niet elke wedstrijd weer wisselen heb ik er vertrouwen in. Zeker als de geblesseerde basisspelers weer terug zijn.

5 september 2022 om 16:52

Allemaal leuk en aardig, maar Twente en Monaco zijn toch wel belangrijke wedstrijden, de JCS gaat nergens om.

Je mag best een keer wat kritischer zijn, elk jaar gebeurd hetzelfde.

5 september 2022 om 17:00

Die blessure van Mauro is wel echt een dingetje. Hoe kan dat nou verdomme zo lang duren, is nu zelfs in Brazilië aan het herstellen. De enige fatsoenlijke verdediger die we hebben. En eigenlijk is bij Mauro nooit door de media naar buiten gebracht dat hij zo’n flinke blessure had opgelopen in de vakantie. Tegenvaller.

5 september 2022 om 17:06

Vind het van Mauro ook bizar, dacht echt dat het maar een paar weken zou zijn. Wanneer wordt hij terug verwacht?

5 september 2022 om 17:12

Is overigens niet de eerste bij wie dat gebeurt. Eerder oa ook Mwene. Die zou tegen Maccabi weer aansluiten, ging zelfs mee voor een individuele warming up. Eindstand hele seizoen er alsnog uit.

5 september 2022 om 17:14

Zo kun je het interpreteren, maar je kunt ook zeggen dat PSV in 2018 voor het laatst van Feyenoord en Ajax in de Eredivisie heeft gewonnen en Europees niets bijzonders laat zien vanaf 2016. Topclub onwaardig. Het topsportklimaat is soms ver te zoeken. Stevig investeren in de verdediging wordt niet gedaan en dat breekt ons nu op

5 september 2022 om 17:17

yamiown

Denk dat underdog positie ook beter past bij PSV dan favoriet zijn. Vooraf waren Ajax en Monaco natuurlijk favoriet. Dan kan PSV zich opladen en alles geven. Spelers stijgen dan boven hunzelf uit.

Is PSV favoriet en verwacht wordt het spel te maken, dan dondert in zoals tegen Rangers en Twente. ZIjn beiden gewoon qua kwaliteit minder. Alleen Twente had natuurlijk een goed plan en stond goed.

5 september 2022 om 17:25

@MrKrilln, ik zie één directe link in al die wedstrijden, LDJ 😉. Zolang Luuk in het veld staat kan je bijna niet verliezen. Zonder gekkigheid, het gebrek aan basisspelers laat zich wel merken dit seizoen natuurlijk, bij het wegvallen van je spits al.

5 september 2022 om 17:42

Tegen ajax 1x in de voorbereiding waar ajax net teurg vakantie kwam (net als dit jaar) en 1x in de beker waar de var dronken was.

5 september 2022 om 17:45

Psvlld

Tuurlijk missen jullie aantal basisspelers en vooral Luuk. Tegenstanders passen zich aan als hij mee speelt.

PSV zou natuurlijk met Boscagli, Mauro (aanname dat hij weer zijn niveau van vorig jaar haalt), Luuk en Madueke een stuk sterker zijn.

Zonder twijfel, alleen het grootste probleem blijft de verdediging. Van de top 3 lijkt die gewoon het slechtst, ook als straks Mauro en Boscagli terug zijn.

Terugkomend op je eerste zin, de directe link die ik zie is JDJ

Heeft natuurlijk nu wel paar (erg) goede aankopen gedaan met oa Benitez, Simons, Luuk, Sangare en Veerman. Het verlengen van contracten van de topspelers.
Alleen groot raadsel, waarom pakt hij niet eens de verdediging aan.

5 september 2022 om 17:51

Was te zien aan Ajax dat de JC schaal nergens om ging met die elleboog, rode kaart en opstootjes

5 september 2022 om 18:15

Zo kijkt de Jong er vast ook tegen aan . Daarom verandert er ook maar niets .

5 september 2022 om 18:59

@Mysi grapjas. Ajax zijn seizoen begon dit jaar 3 dagen later dan dat van PSV. Dus dat ajax net terug kwam van vakantie is klinklare onzin.

5 september 2022 om 19:09

Blijf je lekker blindstaren op die JCS, prima, houden zo! Dan weten we in ieder geval zeker dat Psv niks leert van haar fouten. Als zelfs Aad de Mos inmiddels inziet dat er iets moet veranderen, teken aan de wand.

Aad kijkt geen wedstrijden? Bodø/glimt wist het AS Roma vorig jaar bijzonder lastig te maken en wisten zelfs met 6-1 te winnen in de groepsfase. Die wedstrijd heeft PSV echt nog niet zo makkelijk gewonnen als Aad denkt.

5 september 2022 om 16:39

De groepsfase winst was echter wel in gevaar

Het is dat Bodø de slotronde verliest van Zorya Luhansk, anders had Roma de tussenronde gespeeld

5 september 2022 om 16:43

Die groepswinst was toch nog niet duidelijk! En zat Celtic niet ook in die poule?

5 september 2022 om 16:47

Ze verloren niet bij Zorya, ze speelde 1-1. Als ze die hadden gewonnen waren ze groepswinnaar. Daarnaast hebben ze in de knockoutfase thuis wel gewonnen en uit in de groepsfase 2-2 toen er wel een serieus elftal stond.

5 september 2022 om 17:02

@norge. Ah juist! My bad. Punt blijft gelukkig nog wel staan verder

@niels Nee Celtic was de tegenstander van Bodø/glimt in de tussenronde. Vielen als 3e in de Europa League groep af

5 september 2022 om 16:34

Uit is Bodo wel beduidend minder. Ik zie PSV "gewoon" winnen. Bodo thuis is echter een ander verhaal. Ongeacht de uitslag zal ik tevreden zijn, al zou het beste zijn dat de coefficienten puntjes verdeeld worden!

5 september 2022 om 16:36

Eens, zeker een PSV in deze vorm niet. Las wel dat zaterdag hun topscorer (19 goals, nummer 2 heeft er 'slechts' 8) is uitgevallen met een hamstringblessure. Dat zou voor PSV niet verkeerd uitkomen, ook al moet je als PSV natuurlijk niet dat soort dingen nodig hebben.

5 september 2022 om 16:49

We mogen toch wel verwachten dat we alle wedstrijden in Eindhoven gewoon gaan winnen Fossen? Tenminste dat zou mijn verwachting zijn.

5 september 2022 om 16:51

Het lijkt me niet realistisch om te verwachten dat je Arsenal thuis gaat winnen, maar die andere twee wel ja. Arsenal tegen United was ook niet normaal goed, hoewel ze er af gingen.

5 september 2022 om 16:51

Er van uit gaan zegt tie. Heb je nu niks geleerd van de voorronde CL?

5 september 2022 om 16:54

We gaan Arsenal gewoon kapot maken 😉 haha nee Geintje natuurlijk maar heb het idee dat als we Arsenal aan de bal laten we ze kapot kunnen counteren

5 september 2022 om 17:04

Lampen, ik weet niet waar je dat vertrouwen vandaan tovert. Dat counteren gaat werkelijk voor geen meter dit seizoen. PSV is zonder de bal belachelijk zwak, iets wat de laatste jaren juist een sterk punt was.

5 september 2022 om 17:05

Onze aanval is niet goed genoeg om Arsenal "kapot te counteren"

we maken thuis zeker kans. Altijd wel, maar je moet van te voren ervanuitgaan dat Arsenal gewoon favoriet is te winnen ook bij ons

5 september 2022 om 17:11

PSV wint deze week wel vrij eenvoudig van Bødo en RKC met alle euforie om daarna af te gaan tegen Arsenal en Feyenoord. Je kunt er de klok op gelijk zetten

5 september 2022 om 17:19

Tvl11

Ik denk dat Lampen wel gelijk heeft. ZIe PSV wel resultaat pakken tegen Arsenal.
Ze zijn niet favoriet, dus weinig druk in de koppies bij Gakpo, Veerman etc. Iedereen verwacht een verlies, dus dat gaat ook zorgen voor motivatie

5 september 2022 om 17:44

Natuurlijk heeft psv een kans. Ik denk zelf dat ze gaan winnen, want ik heb het gevoel dat arsenal alles op de competitie gaat gooien en spelers rust gaat geven tijdens de groepswedstrijden.

5 september 2022 om 17:53

Je kan Arsenal prima winnen, die stelle waarschijnlijk de onder 9 op. Snap eigenlijk nog steeds niet waar die rare arrogantie van Engelse clubs die nooit iets winnen vandaan komt.

5 september 2022 om 16:41

Precies dat! Die speelden vorig seizoen verrassend sterk in Europa.

5 september 2022 om 17:21

Het is inderdaad geen gemakkelijke tegenstander, maar er moet wel bij gezegd worden dat uit of thuis een wezenlijk verschil is bij deze ploeg.
Check de recente resultaten maar eens.

5 september 2022 om 17:24

Dat ophemelen van Bodo/Glimt doordat ze een keer 6-1 van het B-team van AS Roma wonnen op kunstgras in Noorwegen slaat ook nergens op. Ook al een jaar geleden trouwens, dus het zegt niks over de huidige staat van zo'n team. Ook zwolle won een keer 5-1 van Ajax. Soms zit er zo'n wedstrijd tussen waar een "kleine" club een "grote" club dik verslaat. Maakt zo'n club niet opeens een topclub. Deze club heeft de mogelijkheden van een cambuur. Natuurlijk gaat psv hier wel van winnen.

5 september 2022 om 19:36

Ze speelden in Rome 2-2.. wonnen vervolgens in de knockout thuis wéér (2-1) voordat ze in de return klop kregen (4-0)

In 4 duels 2 winst en 1 gelijk tegen Roma is toch best prima?

Ruud mag laten zien dat hij tactisch ook wat kan. Tegen Twente beperk je jezelf met Teze aanvallend, want Teze is niet dynamisch i.t.t. Mwene. Dit is waarschijnlijk gedaan omdat Bakayko tactisch onbetrouwbaar is, vooral verdedigend (tegen Ajax met Hoever was het net de rechterflank van een amateurelftal). Jans heeft goed gezien dat je moet voorkomen dat het middenveld van PSV aan de bal komt, die hebben mega hoge pressing gebruikt en dan heb je bij PSV geen opbouwende talenten of CV's die goed in kunnen dribbelen (zoals Timber bijv.). Ze lieten Bakayoko redelijk vrij maar die speelt toch alles terug. Lange bal verliest Simons natuurlijk altijd met 166cm (al deed die het echt aardig voor iemand die zomaar ind e spits wordt gegooid). Gakpo werd uitgeschakeld doordat Rots en Brenet zoveel diepgingen en energie erin gooide dat hij er alleen maar achteraan moest. Goed gezien door Jans, met iemand als Max die niet kan verdedigen is aanval de beste verdediging. Heel simpel tactisch afgetroefd door te kijken naar de zwakke plekken. PSV had hier totaal geen antwoord op en dat mag je RvN aanrekenen. Tweede helft minder omdat hun tactiek vooral veel meters maken was, maar daardoor wel gewonnen (al had Ramalho moeten scoren en als Gakpo breedleft op Baka scoor je ook gewoon).

Maar waarom speelt Bakayoko dan als die zo onbetrouwbaar is? Simons is geen spits, dat slaat nergens op. Donderdag Vertessen in de spits, en da eindelijk het middenveld Simons, Sangare en Veerman. Bakayoko laat gewoon veel te weinig zien, dan zou ik toch gaan voor El Ghazi of Saibari op RB. Maar armoe troef weer hoor (looking at you, John de Jong). Mwene gewoon rechtsback. Centraal zou ik dan gaan voor Teze Obispo, ondanks dat Obispo echt niet goed speelde tegen Twente. Ik vind Ramalho gewoon een showverdediger (lange ballen, de looks, veel springen en glijden) die echt niet beter wordt. Het is ook bidden tot Mauro terugkomt want Max is by far de slechtste verdediger. Dat daar ook niemand voor is gehaald, je vreet je toch op. Til heb je echt geen hol aan, ik zie echt helemaal niks in hem. Tegen Twente heb ik hem echt niet gezien en hij rent veel, maar fysiek en technisch verliest hij echt alle duels.

Over donderdag: Tuurlijk hebben ze Roma verslagen, maar het is gewoon geen wonderploeg. Verliezen thuis 1-4 van Molde, en uitgeschakeld door Dinamo Zagreb in de vCL.

5 september 2022 om 17:07

Ik stuur deze analyse ook vast naar Slot

5 september 2022 om 17:22

Justus

Kan PSV niet gewoon beter naar een 532 opstelling. Denk dat het voor Max ook beter is

Speel je met

Mwene Teze Ramalho Obispo Max
Sangare Xavi Veerman
Vertessen Gakpo

Wat extra zekerheid achterin en je mist toch je aanspeelpunt. Alle andere opties zijn te matig als 9.

5 september 2022 om 17:42

Poeh. Mwene en vooral Max zijn wel meer gemaakt om in een 523 te spelen. Max was daardoor in zijn eerste jaar ook beter (was weliswaar 442, maar er was ruimte op de vleugels omdat we met 2 spitsen speelden). Maar ik weet niet of je nu tactisch opeens naar een 532 kan, het is niet echt iets wat je bij topclubs (in NL) ziet, ook in het buitenland niet. Vind het meer een opstelling om met subtoppers tegen de grote jongens aan te treden (zoals Vitesse vorig jaar zegmaar). En Ruud heeft al alle moeite met een normale 4-3-3, dus om dan nu al alles om te gooien...

En bovendien heb ik nog niet veel succesvolle 532 teams gezien op clubniveau (lijkt vooral voor landen goed te werken) behalve in Italie (roma en Atalanta nu geloof ik, plus nationale team op het EK). En dan Chelsea toen ze de CL wonnen. maar ik zie het in ieder geval niet voor me bij PSV.

5 september 2022 om 17:51

Je slaat de spijker op zijn kop. Bakayoko inderdaad de grootste fraudeur ooit. Het klonk allemaal zeer spectaculair toen hij binnenkwam, maar hij komt niet eens een lantaarnpaal voorbij. Ramalho inderdaad een show verdediger. Schreeuwen, zwaaien, glijden maar het minst betrouwbaar van het stel. En RvN is gewoon geen goeie trainer. Dat neem ik hem niet kwalijk, want hij wou dit in eerste instantie niet, maar het technische staf. Je wilt over Ajax heen gaan met een beginnende trainer, waar zit daar de logica in. Ze hadden Schmidt moeten houden of in ieder geval in die richting door moeten gaan, maar PSV weet ook dat ze niet aan de eisen van een top coach kunnen voldoen en dat is investeren in je ploeg.

Nou, als Aad het zegt, bereid ik me vast voor op een nederlaag.

Zonder dollen, Aad onderschat Bodo/glimt hier natuurlijk wel. Vervelende tegenstander, al is dat vooral zo in de uitwedstrijd. Wat dat betreft ook niet fijn dat deze pas in november wordt gespeeld als allerlaatste poulewestrijd.

Ik hou persoonlijk mijn hart vast voor deze wedstrijd. Verlies je deze dan ga je het direct moeilijk krijgen om bij de eerste 2 te eindigen. Tot nu toe heeft PSV het lastig met iedere tegenstander die in staat is tegengas te geven (monaco, Rangers, Twente). Waarbij het grootste probleem lijkt dat ze de bal totaal niet in de ploeg kunnen houden. Bodo ook niet in grootste vorm (afgelopen weekend 1-4 verloren van Molde) is wat dat betreft een goede test.

5 september 2022 om 16:43

" onderschat Bodo/glimt hier natuurlijk wel. Vervelende tegenstander,"

Doelstelling van PSV is om CL te spelen, dus ja je mag vanuit gaan dat PSV deze tegenstander oprolt. Anders hebben zij echt daar niets te zoeken. Afgelopen jaren was het al om te janken, met de prestaties in Europa. Dit seizoen hadden oa JdJ grote praatjes, nu tijd om te bewijzen dat je CL niveau hebt

5 september 2022 om 16:56

Je citeert maar de helft van mijn zin, dat is opzich vreemd. Verder wel met je eens hoor. Vanuit Psv's perspectief moet je deze gasten ook gewoon oprollen, zeker als je uitspreekt CL te willen spelen. Echter bekijk ik het meer als supporter. Een supporter die ze 2 dagen geleden nog een wanprestatie heeft zien leveren en nog in geen 1 wedstrijd met tegenstand thuis heeft zien geven, op misschien de 1e helft in Monaco na.

5 september 2022 om 17:08

Vereiste voor plaatsing Champions League is niet "geen respect hebben voor al je mogelijke tegenstanders"

5 september 2022 om 17:10

Dvcer

Ook als supporter moet je verwachten/eisen dat dit PSV gewoon met 5-0 wint.

Het is geen bijzondere ploeg, althans vergeleken met PSV. Hun totale marktwaarde is 22,10 miljoen, daar koop je niet eens een halve Gakpo van.
Speler met de hoogste waarde volgens TM is een defensief middenvelder met marktwaarde 4,5 miljoen..

Waarde PSV wordt geschat op meer dan 200 miljoen.

Met hun waarde zitten zij tussen Fortuna Sittard en NEC Nijmegen in.

Ieder resultaat behalve winst voor PSV is echt een wanprestatie.

Aad heeft hier gewoon gelijk, het is een ploeg dat dik opgerold moet worden door Psv

5 september 2022 om 17:12

Timmio

Het heeft niets met geen respect te maken. PSV is gewoon dik favoriet in de onderlinge wedstrijden tegen Bodø/glimt

Absolute favoriet is uiteraard Arsenal in deze poule. PSV hierna. Die moeten gewoon 2e worden. Indien lager, is het gewoon genant en weer falen. Dan moeten zij echt stoppen met het najagen van CL, want dat zou een genante vertoning worden.

5 september 2022 om 17:24

Elke wedstrijd is anders, maar het is inderdaad logisch dat wij favoriet zijn om achter Arsenal door te bekeren. En er zal ook niemand zijn die genoegen zal nemen met minder hoor.

5 september 2022 om 17:49

Tijd om te bewijzen dat je CL niveau hebt? Die kans hebben ze gehad tegen Rangers, en daarin zijn ze gigantisch door het ijs gezakt..

Denk dat Aad daar in dit geval, op dit moment, niet ver vanaf zit. Ajax en Feyenoord spelen ook regelmatig moeizaam, maar er zit een idee achter. Twente doet het heel leuk, AZ wat moeizamer heb ik het idee maar ook die spelen met een plan. Bij PSV is het op dit moment gewoon wachten op een ingeving van je topspelers, en als dat niet komt houdt het op. Sowieso is het vreemd om per se met een aanspeelpunt te willen spelen als Luuk de Jong er niet is, terwijl niemand die rol kan vervullen. Tot LdJ terug is mag Ruud van mij met 4 man op het middenveld spelen, Sangare en Guti met daarvoor Veerman en Simons. En dan voorin Gakpo en Bakayoko/Vertessen. Dat lijkt me handiger dan geforceerd mensen in de spits te zetten die overduidelijk geen spits zijn. Ik vind RvN tot nu toe tactisch niet heel sterk overkomen, terwijl je met Fred Rutten op tactisch gebied aardig wat kennis ernaast hebt zitten. Ook steeds de verdediging weer omgooien terwijl Teze geen rechtsback is, en Mwene beter is (of minder slecht) is raar. Zet gewoon je minst slechte verdediging neer zou ik zeggen, en dat zijn Mwene, Teze, Obispo en Max. Waarbij Brantwaithe het wellicht nog beter zou doen dan Obispo. En alsje, alsje, álsjeblieft, zorg dat de verdediging niet steeds zo als een waanzinnige staat op te bouwen. Zak dan iets in bij de opbouw en krijg de middenvelders sneller aan de bal, zonder dat oeverloze heen en weer getik rondom je eigen zestien.

5 september 2022 om 16:44

Rutten is tactisch ook nooit heel sterk geweest. Stond wel bekend als een uitstekende veldtrainer die zijn ploegen ook vaak leuk liet voetballen. Op de een of andere manier vielen zijn teams na de winterstop meestal door het ijs omdat de tank volledig weg was. Aan de andere kant denk ik, Ruud moet je ook echt de tijd geven, zeker als PSV zijnde die hem toch een soort van hebben ‘overgehaald’. Met een onervaren trainer moet je misschien ook wel een tussen jaar incalculeren. Maar PSV moet eigenlijk gewoon weer eens kampioen worden, dus die tijd hebben ze eigenlijk helemaal niet..

5 september 2022 om 16:49

Ja tenzij het compleet de spuigaten uit loopt kun je het niet maken om nu RvN niet de tijd te geven inderdaad. Maar wat je zegt, PSV moet gewoon tot het laatste moment meedoen om de titel. Een tussenjaar kan niet en vind ik altijd sowieso maar een slap excuus voor een topclub. Je kunt elk jaar wel een reden verzinnen om het een tussenjaar te noemen. Topspelers weg, trainer weg etc. Dat gebeurt nou eenmaal in voetbal. Een club met beleid zorgt juist dat je dat soort dingen op tijd aan ziet komen en anticipeert. Aan de andere kant: Ruud maakt nu wel echt een aantal beginnersfouten (naar mijn mening) die je ook van een onervaren trainer niet hoeft te verwachten. Zeker met die ervaring naast hem. En natuurlijk heeft hij de pech dat je het seizoen begint met blessures bij 4 basisspelers (Boscagli, Mauro, Madueke en de Jong) maar dan is het aan hem om zich daarop aan te passen. Buiten het feit dat hij van John de Jong natuurlijk ook maar een halve selectie heeft gekregen, maar dat terzijde.

5 september 2022 om 17:41

Met Rutten verwacht ik inderdaad een veel beter veldspel, van de top 5 ziet dat er toch het slechtste uit bij PSV.

5 september 2022 om 18:27



@rubje,

Is dat zo? Volgens mij heeft PSV de meeste goals, de meeste doelpogingen, meeste grote kansen, meeste expected goals en ook meer balbezit dan iedereen op Ajax na. Natuurlijk is het seizoen nog vrij jong en was de tegenstand niet vrij hoog maar dat geldt ook voor AZ en Feyenoord, ook Ajax heeft tot nu toe een makkelijk schema maar normaal gesproken vind ik Utrecht en Groningen wel wat betere tegenstanders dan van de overige top 3.

5 september 2022 om 17:58

Omdat spitsen altijd voor zichzelf hebben gevoetbald, zijn het meestal geen goede coaches. Middenvelders laten hun teams meestal het best voetballen en zijn tactisch ook het sterkst, omdat ze veel tactische verantwoordelijkheden hadden in hun carrière. En verdedigers zijn geneigd om resultaatgericht te spelen. Vandaar dat ik al wist dat het fout zou gaan met RvN als coach, gezien zijn spits verleden.

5 september 2022 om 18:37

Dat het fout is gegaan lijkt me ook weer heel voorbarig, na een wedstrijd of 10.

Ik zie bodo zomaar winnen, erg sluwe team dat hebben we verleden jaar wel gezien.

Wij zijn toch al jaren de slechtst voetballende ploeg van de top 5 ? alleen valt dat natuurlijk meer op als je verliest als onze spelers voorin het niet hebben of als er spelers voorin ontbreken zoals Luuk en Madueke krijgen we het al lastig. Voetballen begint van achteruit als er is geïnvesteerd gaat worden in normale verdedigers dan gaat het Voetballen ook gelijk makkelijker maar dat gebeurt al jaren niet.

5 september 2022 om 16:37

Moet je nagaan wat er gebeurt als jullie wel goed gaan voetballen. Met slecht voetbal steeds tweede worden, de jc schaal en de beker winnen. Dan worden jullie fluitend kampioen.

5 september 2022 om 16:42

Fluitend kampioen ga je als PSV zijnde nooit worden bij ons is het altijd crazy 1doelpunt verschil of een speler met een kaal hoofd maakt ons kampioen op de laatste speeldag

5 september 2022 om 16:46

Haha. Nog nachtmerries van 😅

5 september 2022 om 17:13

@Lampen
De blik in de ogen van mijn -zich rijk rekenende- zwager …onbetaalbaar 😆

5 september 2022 om 17:18

Ach. Psv'ers lachen om die wedstrijd tegen de Graafschap. Ajacieden lachen om de wedstrijden tegen de Rangers.

5 september 2022 om 17:25

Lampen

Behalve dan dat PSV in de laatste 3 kampioenschappen 2 ervan heeft binnengehaald in speelronde 31 he...

5 september 2022 om 17:38

@Rutgerrr tjonge jonge, doet zo'n grapje zoveel pijn dat je echt serieus moet 'terugslaan'? 😅

5 september 2022 om 17:51

Fossen ik weet niet wat dat is bij mij of mensen reageren op mijn reacties zoals Rutgerrr of ze reageren altijd het tegenovergestelde van wat ik vind. bij mij is het nooit saai in ieder geval.

5 september 2022 om 18:35

Daar ben ik het niet mee eens 😂😂

5 september 2022 om 19:00

@Rutgerrr, ik ben Ajacied maar heb niet gelachen om de Rangers. Ook niet om De Graafschap trouwens... 😉

5 september 2022 om 19:02

@Fossen, ik vind het ook een flauwe reactie van Rutgerrr, maar ik heb ze erger gelezen. Laatst maakte iemand een grapje over El Ghazi en hij kreeg de woede van meerdere PSV-supporters over zich heen. Beide gevallen vind ik idioot. Waarom zo gepikeerd reageren op een grapje?

5 september 2022 om 19:27

Haha ja vaak veel kleine teentjes op VZ he. Al zullen daar van mij ook genoeg voorbeelden van zijn 😉

5 september 2022 om 16:48

Het zou op zich niet eens moeilijk op te lossen zijn, Ramalho en Max de deur uit, nieuwe linksback en ervaren CV en Teze weer terug in het centrum want het is wel zonde dat je beste CV nu op rechtsback staat. Obispo mooie opvulling voor de bank.

5 september 2022 om 16:59

Alleen gaat dat dus de komende maanden niet lukken en moet je de schade als psv beperken. Dan kan je in de zomer kijken wat je haalt, maar PSV heeft de laatste jaren meer matige verdedigers gehaald dan goede versterkingen.

5 september 2022 om 18:36

Net of het met Luuk en Madueke wel goed gaat? Madueke speelde vorig seizoen lange tijd als natte krant en Luuk heeft al laten zien dat hij niet mee kan komen in het combinatiespel voorin en was met name tegen Rangers erg slecht.

Tegen Vitesse zal je niet veel problemen krijgen. Ik denk dat ik met mijn zondagploeg daar nog wel een puntje weg kan slepen.

Zo zie je maar dat Aad maar wat roept. Bodo Glimt zijn geen koekenbakkers en Vitesse behoort dit seizoen tot de grootste tegenvallers.

Hahaha Aad de Mos is toch echt een figuur. Alles wat hij zegt is meestal omgekeerd.... Bodo is echt geen slecht team hoor, gaven vorig jaar AS Roma nog pak rammel.

Dat hij Vitesse er ook bij noemt zegt genoeg

5 september 2022 om 17:59

Echt he, ook totaal niet op de hoogte van de prestaties van Bodo Glimt van afgelopen seizoen. En dat noemt zich een kenner..

Sjeezes 5-1...onderbouwing...wij zijn beter, want zij komen uit Noorwegen, zal wel k** zijn. Ouwe lui die denken dat het nog de vorige eeuw is. De TV barst ervan.

Mijn god Aad de Mos... Bodo Glimt is verre van een makkie. Dat wordt echt niet 5 van de 10x 5-1.

Ze hebben van het weekend aan de broek gehad, maar als je de uitslagen daarvoor ziet: 5-0, 7-0, 8-0, 4-1. Ik kan het niveau van de tegenstanders niet goed inschatten, maar vorig jaar schoten ze er ook 6 in tegen AS Roma dus 1 ding is zeker. Ze scoren makkelijk.

Ben het wel met Aad eens dat psv echt beton voetbal speelt. Alles op goed geluk naar de Jong en Til. Bij voorkeur nog 2 controlleurs erachter. Als Teze back staat heb je ook niet echt een lekkere winger.

Het wordt verbloemd met de 5-3 tegen Ajax en dat ze lekker tegen Emmen, Volendam, RKC en Go Ahead konden beginnen... maar tegen alle andere fatsoenlijke tegenstanders tot nu toe is het 3x niks.

Bodø/glimt zie ik zomaar gelijkspelen tegen PSV, uit zijn ze dan niet zo goed als thuis in de kou op het kunstgras maar qua teamspel waren ze vorig jaar gewoon heel goed. Geen idee of ze veel spelers zijn kwijtgeraakt en of ze dezelfde trainer nog hebben maar dan kan het best wel zwaar worden.

5 september 2022 om 17:19

Ze zijn genoeg spelers kwijtgeraakt en de resultaten zijn ook iets wisselvalliger. Maar het is en blijft een niet te onderschatten tegenstander. Ik zou graag zeggen dat PSV hier zo overheen moet lopen. Maar 1. PSV heeft echt niet zoveel kwaliteit, de naam PSV verbloemt veel, 2. dat dacht ik ook van de wedstrijden tegen de Rangers.

Ik vind het altijd tricky als Aad een positieve voorspelling doet bij PSV. Hij zit er volgens mij 11 van de 10 keer naast. Dat wordt afzien a.s. donderdag.

Huh? Maar Obispo was toch zo’n topper volgens Aad?

Ach wat volgende week zegt Aad de Mos weer ,psv wordt kampioen.

De Mos is bang dat het problemen op gaat leveren tegen Vitesse en Groningen. Nadat ik afgelopen weekend die onderlinge wedstrijd heb gezien, gaat echt niemand daar problemen tegen krijgen en al helemaal PSV niet.

Ben het niet vaak eens met Aad. Maar wat betreft de zwakke plek heeft hij gelijk. De verdediging is al jaren lang een probleem. Je krijgt bijna elke wedstrijd goals tegen. En 5-1 tegen bodo is wel heel optimistisch. Ze zouden er voor tekenen.

Wellicht heeft Bodo/glimt de halve selectie verkocht, maar het lijkt me geen ploeg waar je zomaar even met 5-1 overheen walst. Wel ben ik het met Aad eens dat ik het voetbal van PSV in de eerste wedstrijden behoorlijk tegen vindt vallen. Tegen de kleintjes winnen ze alsnog wel gemakkelijk met grote cijfers omdat er natuurlijk genoeg individuele kwaliteiten rondlopen.

Vitesse heeft juist een flinke jas uitgedaan en de enige echte kwaliteitsspeler bij Groningen is net vertrokken dus of die het PSV nu nog echt lastig kunnen maken, vraag ik mij sterk af.

Nou nou Aad je moet niet zo laatdunkend doen over Bodo Glimt.
Is gewoon een hele leuke ploeg hoor, heeft toevallig verleden jaar Az uitgeschakeld.

Hoe goed zijn de tegenstanders van Psv?

Bodo/glimt staat nu 2de en verloor afgelopen weekend met 4-1 van Molde.
Zurich werd kampioen en staat nu onderaan!?

Iemand die, die competities volgt?

Bodo/glimt is als Rangers of Twente: organisatorisch sterk, goed in het drukzetten en afjagen, en vol opofferingsgezindheid. Goede teamgeest.

Zie het niet zitten dus.

Daarbij spelen we uit in november. Trek de driedubbele handschoenen en de lange onderbroek maar aan want het zal daar koud zijn.

5 september 2022 om 20:43

Klopt. Rangers gingen we ook wel even overheen lopen. Ga nou eerst maar eens een wedstrijd neerzetten (al vond ik PSV uit toen niet slecht spelen) en dan nog rustig richting de return. PSV heeft geen ploeg om zo hoog van de toren te blazen..

Max is bedroevend als verdediger en levert vaker ballen in dan dat hij een goede voorzet geeft. Daarnaast is Sangare uitstekend in de 1 tegen 1, maar slagen hij en Guti er nooit in de ruimte op de 16 dicht te houden omdat ze niet goed zijn in ruimtes verdedigen. Daarmee houd je de 0 nooit, wie je ook als centrale verdedigers neerzet. Imho...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren