Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zaakwaarnemer Schreuder bemoeit zich nadrukkelijk met spelersbeleid Ajax

Laatste update:

Deadline day heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat er haarscheurtjes ontstaan binnen het bestuurlijk orgaan van Ajax, meldt het Algemeen Dagblad in een analyse. De Amsterdammers beleefden een knotsgekke slotdag van de transferwindow en zagen transfers doorgaan, afketsen en toch weer worden afgerond. Met name de soap rond Lucas Ocampos roept veel vragen op. De Argentijn leek een streep door zijn transfer te moeten zetten, maar kon uiteindelijk toch middels een huurconstructie worden ingelijfd.

Daags na het sluiten van de transfermarkt in Nederland blijkt dat Milos Malenovic, zaakwaarnemer van Dusan Tadic en Alfred Schreuder, een belangrijke vinger in de pap heeft bij Ajax. De in België woonachtige belangenbehartiger laat zich geregeld zien rond de Johan Cruijff ArenA en De Toekomst en was onder meer betrokken bij de transfer van Calvin Bassey. Ook bemoeide hij zich met de mogelijke komst van doelman Ersin Destanoglu (Besiktas) en Florian Grillitsch, die transfervrij werd ingelijfd.

De bemoeienissen van Malenovic zijn opmerkelijk, daar intern steeds vaker voorbij wordt gegaan aan scoutingsrapporten, aldus het Algemeen Dagblad. "Scouts constateren dat Ajax de voorbije maanden steeds meer spelers van wie nauwelijks rapporten waren aangemaakt, benaderde en aantrok. Terwijl Ajax juist wordt geroemd om haar talentenspotters", analyseert Johan Inan. Door de nadrukkelijke aanwezigheid van Malenovic oefent Schreuder invloed uit op de samenstelling van zijn selectie. "De pleasestand waar Hamstra en Huntelaar na de verkoop van Antony in schoten, hielp daarbij", zo klinkt het.

Donderdag moet blijken of de technische leiding van Ajax zwicht voor interesse van tal van buitenlandse clubs. Woensdagavond laat werden de Amsterdammers opgeschrikt door een megabod van Chelsea van vijftig miljoen euro op Edson Álvarez. De Mexicaan wil zelf de overstap maken naar de Premier League en kan in Londen het viervoudige verdienen van wat hij bij Ajax verdient. Ook het spel rond Mohammed Kudus is nog niet gespeeld. De middenvelder zint op een vertrek en weigerde woensdag te trainen. Everton lijkt de belangrijkste gegadigde als het om de handtekening van de Ghanees gaat.

Ongezonde cocktail
"Hamstra heeft de ervaring maar niet de uitstraling van een grote baas. Huntelaar beschikt wel weer over status, maar komt als beleidsbepaler net om de hoek kijken. Meng dat met een trainer die moeilijk berust in zijn lot en een toenemend aantal spelers met een vertrekwens en je weet dat Ajax op Deadline Day alles weg had van een ongezonde cocktail. Woensdag werd heel duidelijk dat lang niet iedereen op dezelfde golflengte zit bij Ajax", luidt de slotconclusie van Inan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou wel verklaren waarom de RVC zich ineens zo roert. Weer lekker een klassieke interne machtsstrijd bij Ajax. Doet me beetje denken aan Lemic toen bij PSV. Nooit goed als een zaakwaarnemer zich met beleid gaat bemoeien.

1 september 2022 om 08:51

Klinkt ook als een belangenverstrengeling. En het verklaart ook waarom Tadic nooit gewisseld wordt als hij bagger speelt

1 september 2022 om 08:53

Dan zou Ten Hag ook bij dezelfde zaakwaarnemer moeten zitten.

1 september 2022 om 08:57

Inderdaad, de Tadic wisseltruc wordt nu wel duidelijk. Overigens is het ook een knotsgekke transferperiode waarin er megabedragen worden geboden vlak voor het einde van de deadline. Hier hadden Ten Hag en Overmars nooit mee te maken.

1 september 2022 om 09:03

Dat zijn meer de statistieken, waarom tadic niet gewisseld word

1 september 2022 om 09:04

Maar de fout van de KNVB (?) kan nu wel heel essentieel zijn. Alle landen hebben nog minimaal een dag, waardoor het niet mogelijk is om een vervanger te halen en je spelers dus binnenboord wilt houden. Die zijn vervolgens zwaar teleurgesteld en ontevreden. Zeker in het geval van Kudus kan ik het begrijpen. Die speelt nauwelijks tot niet, terwijl hij de laatste tijd laat zien dat hij een kans verdient.

1 september 2022 om 09:23

Dus door de statistieken wordt Tadiç niet gewisseld? Dat is toch een onzin argument? Of niet dan?
Statistieken gaat over de hele Ajax periode. Maar hoe iemand 3 jaar geleden speelde doet er toch niet toe? Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Wat zijn de statistieken van Tadiç dit seizoen? Dat is toch veel reëler?
En dan niet zozeer assists of goals, maar alle statistieken. Afgelopen wedstrijd, had hij zoveel balverlies, dat is niet normaal.

1 september 2022 om 09:26

Aan het eind van vorig seizoen toen het lastig was had Tadic, soms zonder groot te spelen, in 10 van de 12 wedstrijden een goal of een assist. En dat in wedstrijden die Ajax eigenlijk vrijwel zonder uitzondering moeilijk en nipt won. Al vier seizoenen op een rij is hij de MvP in de Eredivisie en in zijn eerste twee duels was hij direct betrokken bij twee goals. Nu speelt hij twee wedstrijden minder en schreeuwt iedereen moord en brand. Over opportunistisch zijn gesproken...

1 september 2022 om 09:38

Voorbeeld: Feyenoord-thuis. Tadic speelde niet groots, kon op de nominatie staan om gewisseld te worden maar jaagt uit het niets een vrije trap binnen en geeft de voorassist op de winnende goal. Ander voorbeeld: Tadic speelt als een natte krant in Friesland tegen Heerenveen, waar iedereen schreeuwt om diepgang en een wissel voor Tadic, waarna hij met een fraaie assist op Neres het duel op slot gooit. Ander voorbeeld: Ajax-Willem II in het seizoen 20/21. Tot tien minuten voor tijd staat het 1-1 en het publiek schreeuwt voor de buis om Brobbey en vervloekt een dramatisch spelende Tadic. Eindstand? 3-1, goal en assist van Tadic in de laatste tien minuten. Tadic wissel je niet zomaar

1 september 2022 om 09:51

Het begin van dit seizoen is voor het eerst dat tadic wat minder is, komt heus wel weer goed. Ff wennen aan zn nieuwe positie is meer dan logisch. Kunnen ook tadic linksbuiten en bergwijn 10 of rechtsbuiten zetten kijken wat jullie dan roepen als bergwijn minder is... Mja tadic heeft al jaren zn ''haters'' die het niet in hem zien en die zien nu eindelijk hun kans om hun gram te halen zo zal dat altijd gaan.

1 september 2022 om 10:53

Suarez7,

Je voorbeelden zijn goed. maar ook toen werd geroepen dat Tadic wel eens gewisseld mag worden. Dacht echt dat Ten Hag daar de ballen niet voor had, maar nu met Ronaldo bewijst hij het tegendeel. Nu is de roep wel extremer, men praat elkaar na. Vorig seizoen was het 30/70, ook onder Ajacieden, nu 70/30.

Ik vind niet dat Ajax moet doorselecteren, daarvoor is Tadic nog te belangrijk.maar een keertje banken voor Kudus zou geen kwaad kunnen. Je geeft een signaal af dat je moet presteren ongeacht je status. Bankzitters zullen ook gemotiveerde raken wetende dat niemand in de basis 11 heilig is.

1 september 2022 om 13:21

@4fRedondo, nee hoor. We hebben genoeg mogelijkheden. Chelsea zoekt een verdedigende middenvelder, Alvarez kan niet, maar we hebben op de argentijse houthakkers Magallon, de tweeling broer van, voor 25 in de aanbieding. Everton zoekt een bewegelijke middenvelder, Kudus kan niet, maar niet getreurd, Magallin de wervelvind uit Argentinie is op te halen tegen de vriendenprijs van 15 mln. Zoeken ze nog een Keeper Magallun, de muur van buenes aires. Nog een aanvallen, Magallyn, de argentijnse wervelwind. En tot slot heb we ook nog Magallan voor de verdediging in de aanbieding.

1 september 2022 om 13:34

Wel mooi dat betoog wat je houd zodat je je enige argument kan gebruiken het balverlies in de laatste wedstrijd. Iets wat je zonder een opmerking van een analist niet eens gemerkt had.

Tadic staat garant voor goals, assists en key passes. Als je die op bank wel zetten snap je er niet veel van.

Ajax is nog zoekende naar de correcte opstelling maar dat komt wel goed.

Om op drie fronten mee te doen heb je ook een brede selectie nodig met allemaal voetballers die klaarstaan als er wat anders wordt gevraagd of een ander tactiek gehanteerd gaat worden.

1 september 2022 om 14:34

Hoe dan ook: het is niet gezond denk ik. Maar de wereld van zaakwaarnemers is vaak een schimmige. Dat heeft onze vriend wijlen Mino ook aangetoond bij Psv.

1 september 2022 om 08:53

Dan snap ik de RVC, en dit jaar was ook wel uitzonderlijk qua verkoop. Als Alavrez nog weg gaat voor 270 miljoen verkocht. Grillitsch lijkt mij overigens een goede speler(gebaseerd op Youtube) waarmee Schreuder ook al heeft gewerkt. Vergeet niet dat Ten Hag Labyad en Klaiber heeft gehaald en diehebben niets gebracht.

1 september 2022 om 09:11

Laat je aub niet inlezen door een youtube filmpje. Zelfs Magallan compilaties op yt lijken goed

1 september 2022 om 09:19

Vond hem sterk invallen laatst….grapje natuurlijk

1 september 2022 om 09:48

Die van Ocampos vallen me juist tegen op yt. Erger dan Magallan dus? 😜

1 september 2022 om 10:09

Die Ocampos lijkt me sowieso niets, maar goed dat die in eerste instantie gehuurd is. Hadden we dat Magallan ook maar gedaan...

1 september 2022 om 09:02

Ik lees hier niet uit dat de zaakwaarnemer zich met beleid bemoeit, meer dat hij handelt op voorspraak van een trainer. Er is nu een machtsvacuüm gaande wie gaat wat bepalen op het gebied van technisch beleid. Ergens ben ik blij dat de RvC de regie neemt en dus niet weer een passant als Schreuder de beurs geeft. Ik had wel gehoopt dat hierin v.d. Sar en H2 daadkrachtiger zouden optreden. Van de andere kant ook H2 moet leren en de kans daartoe krijgen.
De hectiek van gisteren bij Ajax (en dat zal vandaag nog wel doorgaan) verdient niet de schoonheidsprijs. Het is belachelijk dat een TD een overeenkomst sluit met een speler en club en de RvC ervoor gaat liggen (al dan niet terecht). Dat is niet professioneel en daarmee ben je het lachertje van Europa in mijn optiek. Daar moet Ajax van leren. Het was natuurlijk een aparte transfer periode. Nieuwe trainer, enorme bedragen voor toch wel beperktere spelers (antony is nooit 100 mio waard) een nieuws technisch duo, de nalatenschap van Overmars met spelers die sowieso weg gingen (nico, Nous, Gravenberch) dat zorgt voor een bepaalde hectiek en dynamiek. En als Chelsea dadelijk van die 50 mio voor Alvarez nog 60 mio gaat maken dan gaat Ajax nogmaals zwichten vrees ik (en als er op Kudus 20 mio + wordt geboden gaat die misschien ook nog weg. Dus we zijn er vandaag nog niet vanaf.
Wat dat betreft heeft de KNVB de NL clubs pootje gehaakt. Dan kun je wel clubs ruimte in het speelscema geven Europees, maar als je de clubs geen gelijk speelveld geeft in de transferperiode dan ben je een sitting duck als Ajax of PSV zijnde.

1 september 2022 om 09:19

Wat ik niet begrijp is waarom de UEFA het vaststellen van de transferdeadline aan de landelijke bonden overlaat. Met 3 Europese clubcompetities dient de UEFA te waken voor een "level playing field" en zou ze dus de deadline van bovenaf dwingend moeten vaststellen. Bovendien zou de transferwindow korter kunnen en moeten, zodat clubs bij aanvang van de (meeste) competities hun selecties rond hebben.

1 september 2022 om 09:29

Nou ja dat eerste hoeft niet slecht te zijn, de KNVB kon dan ook slim zijn en de NL deadline op 2 september leggen, dan had Ajax (of PSV / Feyenoord/az/etc..) 1 dag meer gehad. Met dat laatste ben ik het wel volkomen eens. De transferperiode moet klaar zijn zodra de competities nationaal starten. En stel ook gewoon vast wanneer die competities moetens starten dan is het voor iedereen duidelijk. Het is toch ook een vorm van competitievervalsing.

1 september 2022 om 09:31

En wat is het allergrootste probleem dat ontstaat als de transferdealine wordt afgeschaft? Dat je zeg maar vrij verkeer krijgt tussen bedrijven, zoals in het echte leven.

1 september 2022 om 09:40

je kan wel van werkgever wisselen, alleen kan je niet spelen.
Daar zijn wel wat dingen voor te bedenken. Bijvoorbeeld: Ajax speelt volgende week tegen PSV, snel Gakpo en Xavi kopen om tegenstander te verzwakken. Er zijn vast nog wel wat situaties te bedenken die onwenselijk zijn voor een eerlijk verloop van de competitie.

1 september 2022 om 09:40

In het echte leven heb je er niet mee te maken dat een bedrijf met veel geld een wedstrijd speelt tegen een bedrijf met minder geld en daar de ster speler wegkoopt. En zo kan ik tig verschillen opnoemen. Voetbal en bedrijfsleven vergelijken gaat toch helemaal mank

1 september 2022 om 12:36

@Rochus, in 'het echte leven' worden er natuurlijk geen wedstrijden tussen bedrijven gespeeld. Maar wordt er zeker wel een concurrentie strijd gevoerd. En ja, ook dan worden er wel eens goede werknemers van de concurrent verleid met een overstap. Uiteraard niet voor hetzelfde salaris maar voor meer. En het bedrijf hoeft niet eens een transfersom te betalen want zo werkt dat niet in 'het echte leven'. Zelfs niet bij een vast contract, wat dus voor onbepaalde tijd is. En ja, een bedrijf kan de concurrentie strijd dus ook echt wel winnen door het product of dienst goedkoper aan te bieden met werknemers die voorheen voor je concurrent werkte...

1 september 2022 om 12:45

Daarom heb je dan ook een concurrentiebeding in je contract staan als je op dat soort posities zit die van doorslaggevend belang zijn.

1 september 2022 om 14:35

@rochus - niet helemaal met jouw reactie eens, want mijn punt is dat de KNVB (of iedere andere bond) niet "slim" zou moeten hoeven zijn. Een eerlijke competitie dient in ieder geval zoveel mogelijk dezelfde uitgangspunten te kennen. Natuurlijk, vanwege de invloed van (olie)geld is een competitie nooit 100% "eerlijk", maar je dient te streven naar een gelijk vertrekpunt en daar hoort in ieder geval bij dat alle competities voor hun inkomende en uitgaande transfers aan dezelfde deadline gebonden zijn. Voorbeeld: Ajax speelt CL, kan nu geen spelers meer kopen, maar Liverpool, Napoli en Rangers kunnen dat wel. Daarmee is de CL als Europese clubcompetitie niet "eerlijk". Daar moet de UEFA op toezien en daarin moet ze een bevoegdheid naar zich toe trekken.

1 september 2022 om 09:04

Heel slecht nieuws dit. Schreuder als trainer ben ik geen fan van. Maar hij moet de tijd krijgen. Maar achter de schermen kan je inmiddels concluderen dat het een scheinheilige rat is. Eerst al dat lekken, wat hij eerder in z’n carrière ook steevast deed als assistent, en nu dit weer. Eigenlijk moet je hier zo snel mogelijk vanaf. Man met 2 gezichten..

1 september 2022 om 09:24

@messibazoer, ik ben het met je eens dat Schreuder de schijn tegen heeft, maar om op basis van enkel wat aannames in de pers nu al te concluderen dat Schreuder een schijnheilige rat is gaat me wat ver. Als je puur feitelijk kijkt dan lijkt de selectie van Ajax er toch over de breedte niet op achteruit te zijn gegaan. Je kunt een trainer moeilijk verwijten dat hij er alles aan doet om een zo sterk mogelijke selectie te krijgen. Hij wordt immers afgerekend op resultaten. Met talenten en onbekende spelers vanuit het scoutingnetwerk is daar een zeker afbreukrisico. Je kunt ook concluderen dat er misschien nog te weinig ingezet wordt op de verbinding scouting - Schreuder - H2 om als drie eenheid door lijsten heen te gaan zodat ook Schreuder vertrouwen krijgt in het scoutingapparaat. Op dat vlak geef ik Schreuder nog wel het voordeel van de twijfel. Neemt niet weg dat Schreuder ook bij (op basis van gevoel) met 1-0 achterstaat en dat komt met name omdat hij geen keuze durft te maken om echt door te pakken en bijvoorbeeld Blind en Tadic vaker te wisselen of buiten de basis te houden op het moment dat ze bewezen slecht presteren.

1 september 2022 om 13:39

Schreuder staat bij mij 8-0 achter. Bij alle clubs werd er betonvoetbal gespeeld onder zijn leiding. En zo hier. 4 wedstrijden onderweg, van veel mooie aanvallen in de JC Schaal, naar de wervelshow van Antony tegen Groningen, naar betonvoetbal. Het is echt nee slecht. 3 a 4 kansen per wedstrijd tegen matige teams. Voorsprong wordt nauwelijks uitgebreid. En er zit echt geen enkele lijn in het spel. Wat wil Schreuder nou eigenlijk. Dan heeft hij ook nog eens de schijn tegen qua lekken en begint hij ook steeds meer te miepen over vertrek van spelers. Frank de boer speelde betonvoetbal, maar zeurde nooit over vertrekkende spelers. Ten Hag, grotere uitgaven, goed voetbal en zeurde ook nooit. Svhreuder, begint nu al te miepen. Krijg echt een jol vibe van die vent. Hij heeft een opdracht. Een Ajax formeren zonder Tadic en Blind. Daar moet op doorgeselecteerd worden. Niet direct eruit. Gewoon op een waardige manier, uurtje spelen gewisseld naar wedstrijdje overslaan, naar vaste wissel van de bank, naar klaar. En dat gedurende anderhalf seizoen. Maar intussen raken we alllemaal spelers kwijt die we niet willen kwijtraken.0 spelers gingen in staking onder Ten Hag. Dat flikte ze hem niet. Onder Schreuder, 3 in de eerste transferperiode.... Echt 8-0

1 september 2022 om 09:04

Incapabel management en een zaakwaarnemer die zonder scouting de transfers bepaalt? Amateuristisch en ik heb het gevoel dat er onder de oppervlakte andere financiële belangen spelen

1 september 2022 om 09:41

welkom in de voetballerij!

1 september 2022 om 09:22

Maar Ocampos zit niet bij Soccer Mondial AG, hij zit bij Interplayers. Die komt dus niet uit de koker van Schreuder.

Bassey zit bij Unique Sports Group, dus ook niet bij Soccer Mondial Ag.

Florrian zit bij Youfirst. Ook al niet bij Soccer Mondial Ag.

Kortom geen van deze spelers zit bij dezelfde makelaar als Schreuder. Het is weer gewoon zo'n ouderwets AD stook verhaaltje waarbij ze ervan uit gaan dat niemand de moeite doet even op te zoeken bij welke makelaars de spelers nu echt zitten,

1 september 2022 om 09:27

Het verhaal van het AD is ook niet dat deze zaakwaarnemer spelers uit zijn eigen stal haalt zoals in de tijd van Jol. Het verhaal van het AD (ik kan absoluut niet beoordelen of dat waar is) is dat Schreuder en deze zaakwaarnemer H2 ondersteunen bij het zoeken naar gewenste versterkingen, waarbij de Ajax scouting niet of nauwelijks gebruikt wordt. Dan gaat de trainer dus een beetje op de stoel van de Td/scouting zitten. Nogmaals, ik kan niet beoordelen wat er van waar is, maar wat er gisteren gebeurde met de RVC die tot tweemaal toe op de rem trapt is wel opmerkelijk.

1 september 2022 om 09:31

De spelers die gehaald zijn, zijn grote namen. Bassey stond in de finale EL, iedereen kent hem. Ocampos is gewoon een bekende speler van Sevilla, iedereen kent hem wel in de voetbalwereld. Tot slot Grillisch, ook een bekende voetballer. Feyenoord en vele andere clubs wilde hem ook aantrekken.

Scouting is om de relatief onbekende talenten aan te trekken, niet om voetballers te scouten die al bij grote clubs spelen.

1 september 2022 om 09:41

Dus waarom heeft Ajax die spelerd gehaald in plaats van talent? Toch de invloed van de zaakwaarnemer en de trainer? Daar gaat het artikel over, niet over vriendjespolitiek. Om dan de journalist niet objectief te noemen klopt dan niet. Je hebt de strekking van het artikel gewoon niet begrepen.

1 september 2022 om 09:49

Ajax haalt wel degelijk talenten zoals Wijndal, Kaplan en Conceicao. Spelers die zullen moeten groeien en wennen voordat ze een toegevoegde waarde worden.

Voor de huidige CL campagne die nu van start gaat, heb je ervaring nodig. Dus de ervaren spelers Anthony en Martinez werden vervangen door de ervaren spelers Bassey en Ocampos.

Ik heb de strekking van het AD artikel heel goed begrepen, ze suggereren een grote invloed in de transfers van de zaakwaarnemer van de trainer terwijl dat nergens op gebaseerd is. Alle gehaalde spelers hebben een andere zaakwaarnemer dan die van de trainer.

1 september 2022 om 10:09

Het is ook niet perse een ramp, ik bedoel Magallan is heel uitvoerig gescout. Dan heb ik toch liever een Bassey. Ik hoop alleen wel dat er even intern geevalueerd wordt en alle neuzen weer dezelfde kant op staan. Want dat er tussen de RVC en directie ergens iets niet helemaal goed gaat is wel duidelijk.

1 september 2022 om 12:42

Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Alsof je voor invloed per se in hetzelfde makelaarskantoor moet zitten?

Als die zaakwaarnemer zelf grote vingers in de pap heeft bij transfers dan is er ook sprake van grote invloed. Ik weet niet wat zijn rol was binnen die transfers, net als jij. Het AD doet daar echter onderzoek naar. Die zijn dus een stuk betrouwbaarder dan onderbuikgevoelens van ons.

1 september 2022 om 14:24

Wat een kolder zeg, een zogenaamde journalist die geen enkel bewijsstuk overlegt maar conclusies trekt uit zijn eigen, niet gepubliceerde analyse .

En die zou een stuk betrouwbaarder zijn dan wij. Laat me niet lachen zeg. Het AD is de Privé van de voetbalwereld.

1 september 2022 om 19:07

Ewoud geloof toch niet alles van de Rotterdamse krant.
Het AD heeft 0 ingangen bij Ajax.
Dit is gewoon een verzinsel om lekker te stoken.
Alsof die spelers niet gescout zijn. Ajax heeft veel geld uit aan scouting, en heeft ook genoeg contracten met bureau’s die het voor hun doen. En uiteindelijk hebben ze ook gewoon referenties. Het is geen footballmanager.

1 september 2022 om 19:09

Sta plaats, je hebt zelf moeite met begrijpend lezen. Dat is de strekking misschien van het verhaal, maar je kan geen strekking overbrengen met verzinsels. Want dan klopt de strekking gewoon niet.

1 september 2022 om 10:17

Ik heb het artikel vanmorgen met veel interesse gelezen, maar blijkbaar ben ik een van de weinigen die beseft dat dit de mening van Johan Inan is.

1 september 2022 om 11:20

Hier moet Ajax mee oppassen. Wij hebben dit bij Feyenoord ook een keer gehad met Gullit en zijn zaakwaarnemer

1 september 2022 om 13:49

Als dat daadwerkelijk het geval is, dan moet je oppassen met Schreuder in de buurt. Die gaat over spreekwoordelijke lijken om te krijgen wat hij wil. Mocht dit artikel op waarheid berusten, mag de RvC Schreuder wel goed in de gaten gaan houden.

Dit klinkt als die louche zaakwaarnemer Lemic waar PSV tijden lang last van had. Scouting is echt fundamenteel bij een club als Ajax en als daar aan wordt getornd moet men uitkijken. Linke soep!

1 september 2022 om 08:50

Media sensatie. Clubs maken bij grote transfer vrij vaak gebruik van tussenpersonen. Deze zaakwaarnemer doet dat regelmatig. Beetje onprofessioneel om de zaakwaarnemer van je manager en aanvoerder te gebruiken want dat insinueert dat zij macht hebben binnen de club.

Wat een enorm contrast met Overmars en Ten Hag

1 september 2022 om 08:52

Zo gek is het toch niet dat een coach invloed heeft op de samenstelling van de selectie? Lijkt me dat dit bij elke club gebeurd. Met Grillisch werd naar verluid maanden geleden al gesproken en die is gisteren pas aangetrokken. Tijd zat voor de scouting om te zien of hij in het systeem past. Wijndal lijkt me niet echt een verassende aankoop, werd al jaren genoemd. Bassey zal ongetwijfeld op elke radar van clubs gestaan hebben na zijn doorbraak bij Rangers. Jongens als Concecao en de Turkse verediger lijken me ook geen paniekaankopen. Ik heb eigenlijk niets verontrustends gezien deze transferperiode qua inkomende transfers.

Edit: Ook Ten Hag kwam met Klaiber en Labyad aan. Zullen ongetwijfeld ook niet uit de scouting komen.

1 september 2022 om 09:28

Het gaat er op zich volgens mij niet om dat het onlogische aankopen zijn ofzo. Het gaat erom dat de scouting dus spelers gedurende langere tijd scout en er vervolgens uit het niets ineens heel andere spelers gehaald worden. Ja, het lijken goede spelers maar als topclub wil je gewoon al je aankopen helemaal uitgelicht hebben. Wat zijn de sterke en zwakke punten, presteren ze constant, potentie enzo.En nee, mij lijkt het ook niet gek dat een coach invloed heeft. Maar het gaat over die zaakwaarnemer die invloed heeft. Hij kan het wel in naam van de coach doen, maar dat komt gewoon niet echt lekker over. Ten Hag gaf zijn transferwensen volgens mij bijvoorbeeld zelf veel meer kenbaar.

1 september 2022 om 08:55

Ten Hag maakte zich sterk voor Labyad en Klaiber, dus zo is er altijd wel iets.

1 september 2022 om 08:55

Labyad en Klaiber door ten Hag gehaald en die hebben niets gebracht. Van de overige aankopen moet alles nog blijken maar vooralsnog ben ik blij met Bassey. Nu tot januari of zelfs tot de zomer de tijd om een rechtsbuiten en een verdedigende midenvelder en keeper te scouten zonder de hoofdprijs te betalen. Ik ben niet ontevreden.

1 september 2022 om 09:08

Labyad en Klaiber deden het bij Utrecht wel echt goed in de Eredivisie, en hadden eventueel de stap kunnen maken en door kunnen groeien. Dat kwartje is net de andere kant op gevallen, toch ook mede door blessures.

1 september 2022 om 09:40

Denk dat iedereen wel kon zien dat zij (ook als ze niet geblesseerd waren geraakt) niet het niveau hadden dat Ajax nastreeft.

1 september 2022 om 09:45

de spelers zijn ook gehaald als backup. Die in een grotere wedstrijd niet compleet door het ijs zakken. Een risico dat je met een talent wel loopt.

1 september 2022 om 09:17

MWah de eerste transfer periode van Overmars was ook verre van vlekkeloos, maar de bedragen waren een stuk minder en het verwachtingspatroon was ook minder. Overmars heeft ook zijn fouten gemaakt (ook op het eind met bijvoorbeeld Nous en Gravenberch). Dat is normaal er is geen enkele TD die geen fout maakt, zolang overall de balans maar positief blijft. Kijk je objectief naar de selectie die er nu staat dan heeft H2 het niet slecht gedaan. Haller -- Brobbey, Antony -- Conceição / Ocampos, Bergwijn, Nico -- Wijndal, Nous -- Sanchez, Martinez --Bassey (die me [positief verrast), Schuurs -- Kaplan en daar naast Grillitsch en Luca toegevoegd. Afscheid genomen van Klaiber en Labyad. En dat met een positieve transferbalans van +110 mio. De eerste 11 lijken als team sterker geworden en de bank is ook weer een niveau omhoog gegaan zie bijvoorbeeld Berghuis vs Labyad. En ook ten Hag had een lastige aanloop periode nadeel van Schreuder is dat hij nu te maken krijgt met veel meer vertrokken en nieuwe spelers en met spelers die eigenlijk te goed zijn voor de bank. Zie dat maar eens te managen onder een verwachtingspatroon wat hoger ligt dan toendertijd bij ten Hag. Iedereen verwacht met zoveel besteed geld dat Ajax kampioen wordt, wellicht ook even de beker wint en in Europa ver gaat komen. Is dat reëel om te verwachten? Ik denk het niet. Wat mij betreft is dit een overgangsjaar en moet Ajax met name werken aan het maken van een team en een speelstijl. Natuurlijk moet kampioen worden gewoon de doelstelling zijn, maar de rest is bijzaak.

Tja het zijn zijn allemaal een beetje sulletjes op het moment die makkelijk over zich heen laten lopen. Schreuder moet gewoon teruggeroepen worden, want die man bemoeit zich met zaken die hem helemaal niet aangaan. Openbaar kritiek leveren op tv over de organisatie vind ik niet kunnen. Vervolgens zag je ook een belachelijk bod van 20 miljoen. Pure paniek aankoop door het gedrag van schreuder.

1 september 2022 om 08:49

Beetje scheve opmerking, aangezien ze 2 spelers verkocht hebben ver boven hun marktwaarde (ja EtH helpt daarbij). Aankopen zijn ook niet direct heel vreemd te noemen, zonder dit artikel had ik nergens aan getwijfeld.

1 september 2022 om 10:46

Mijn opmerking heeft weinig te maken met uitgaande transfers en ook niet mee inkomende transfers. Puur met de laatste dagen waarbij Schreuder openlijk op tv de organisatie bekritiseerd en Ajax vervolgens uit een soort paniek 20 miljoen bied. Als die schreuder zich openlijk zo gedraagt moet je daar wat van zeggen.

1 september 2022 om 10:17

@hendrik123
Wie zijn er sulletjes? Ken jij ze of praat je Derksen na? Van hieruit is het makkelijk oordelen, maar niemand weet wat er achter de schermen gebeurd.

1 september 2022 om 10:49

Hamstra en Edwin zijn toch geen figuren met een gigantisch overwicht. Edwin komt vaak al nauwelijks uit zijn woorden. Kom op zeg. Dat ziet iedereen. Voor Hunter is zijn functie net nieuw dus die zal schreuder ook niet op zijn gedrag wijzen.

1 september 2022 om 11:38

Je weet helemaal niet waar het over gaat en hoe de organisatie momenteel in elkaar steekt. Daarnaast is het niet zo opmerkelijk dat een trainer zeurt over materiaal. Dick Advocaat deed niet anders tijdens zijn lange carriere en zo zijn er veel meer trainers.

Het toezicht van de RvC was er altijd al, Marc Overmars had ook geen carte blanche. Na het vertrek van Marc Overmars is er geen directeur voetbalzaken(td) meer. Zijn taken worden waargenomen door technisch managers Hamstra en Huntelaar. Het nadeel is, is dat deze heren niet de bevoegdheid hebben om handtekeningen te zetten, dus onderhandelingen gaan over een extra schijf.

Die 20 miljoen ligt overigens onder de marktwaarde van Ocampos, dus waarom je dat belachelijk noemt,, is mij een raadsel.

Ik merk gezien je taalgebruik dat je ergens heel boos over bent, heb je last van keiharde kak ofzo?, maar waarom werknemers van Ajax het daarom moeten ontgelden is mij een raadsel. Volgens mij hebben deze mensen het heel goed gedaan door voor 217 miljoen te verkopen deze zomer.

Het AD en Ajax, toen ben ik gestopt met lezen…….

1 september 2022 om 08:45

Wel knap dat je dan een inhoudelijke reactie plaats. Oh nee wacht.

ON: Voor mij als buitenstaander ziet/zag het er ook wel uit alsof het een zooitje ongeregeld is. Als dit waar is, dan heeft ajax qua bestuur toch wel een jasje uitgedaan. Wellicht is dat minder ok, dan af en toe een ritjse los

1 september 2022 om 08:58

Ik vind meer apart dat ajax supporters dit maar goed blijven praten. Het was gisteren gewoon een ongeregeld zooitje. Ik denk uiteindelijk dat er wel meer aan de hand is binnen ajax. Spelers die weg willen niet meer opkomen dagen op de training. Het gaat lekker binnenskamers, terwijl je bij psv ziet dat spelers toch nog liever blijven en het uiteindelijk gewoon rustig was gisteren.

1 september 2022 om 09:12

Er is geen enkele Ajacied die dit goed praat. Lachwekkende communicatie vanuit de RVC. Ze zetten H2 en de club voor lul. Schreuder die constant lekt en z’n eigen zin door drijft. Walgelijk!

1 september 2022 om 09:24

Maar wat wordt er dan goedgepraat? Het enige wat ik wel wil benadrukken is dat het artikel grote onzin is omdat de spelers die Ajax gehaald heeft helemaal niet dezelfde zaakwaarnemer als Schreuder hebben.

Voor de rest had van mij de keeper van Benfica mogen komen maar ik snap ook wel dat als je al drie keepers hebt, de RvC iets heeft van loos er dan eerst maar eens eentje.

1 september 2022 om 09:25

Dan zou ik toch maar effe wat topics terug lezen. Want er zijn er genoeg die dit gewoon blijven goed praten. Maar ik zei voor de aanstelling van schreuder al dat zijn komst een erg slechte keuze is van ajax.

1 september 2022 om 09:27



Grillitsch en die keeper van benfica zitten toch in die stal? Dus hij heeft wel degelijk invloed op het aankooopbeleid.

1 september 2022 om 09:33

Grillisch zit volgens transfermarkt bij Youfirst. Keeper van Benfica zit bij
fair-sport Gmbh.

Dus beide zitten niet in die stal tenzij dat afgelopen dagen gewijzigd is. Lijkt me niet.

1 september 2022 om 09:52

Met alle respect maar dat is toch wel het verschil tussen een Europese subtop club (ajax) en een club die Europees zeg maar in het rechterrijtje speelt. De bedragen zijn toch ook veel hoger, de belangen zwaarder dan krijg je toch ook een andere dynamiek. Ik ga PSV toch ook niet vergelijken met MVV, daar was het pas heerlijk rustig... Neem daarbij een TD (de Jong) die ook al een geschiedenis heeft met de spelers en ook een bepaalde ervaring heeft en dan heb je de basis te pakken voor het verschil. Neemt niet weg dat ik wel vindt dat Ajax gewoon moet leren hiervan en dat de volgende zomerse transfer window er beter uit moet zien. Gezien het feit dat er nu weer een financiële buffer lijkt te zijn moet dat ook lukken. Want vergis je niet, ondanks een enorm eigen vermogen en een gezonde huishouding had Ajax maar iets van 20 mio vrij te besteden. Ze moesten dus eerst spelers verkopen voordat er nieuwe spelers gehaald konden worden. Dat maakt dat je reactief handelt. Met dit overschot heb je de volgend trafnsfer window de mogelijkheid om eerst een vervanger voor Alvarez te kopen voordat hij weggaat. Dat geeft al meer rust.

1 september 2022 om 09:26

@jaakke: als je zo redeneert kun je geen enkele krant meer serieus nemen. Waarom zou een Rotterdamse krant geen stukje mogen schrijven over Ajax. Alsof iedere rotterdammer een haat heeft tegen Ajax. Ik denk dat ik eerder jou niet serieus neem dan een journalist bij het AD. Dus bij deze ben je wat mij betreft ben je geen haar beter dan andere idioten die de haat tussen beide clubs in stand houden.

1 september 2022 om 09:35

Stukje over Ajax schrijven is prima. maar als je een rits spelers opnoemt die bij andere makelaars zitten dan de trainer maar je gaat wel een hoop suggereren, dan ben je gewoon aan het stoken.

Jij trapt er ook in, jij dacht ook "dat Grillitsch en die keeper van benfica zitten toch in die stal".

Zie je hoe het stoken van het AD werkt. Mensen trappen erin en denken dat het waar is.

1 september 2022 om 09:50

Dit is exact wat ik bedoel. Mensen die niet inzien dat het AD Ajax per definitie negatief zal wegzetten in hun blaadje moeten toch eens beter de historie nazien. Verder praat ik niets goed. Maar een RvC die besluiten kan blokkeren is heel normaal, daar zijn ze voor. Dat het vervolgens in de "media" breed wordt uitgemeten is een andere zaak.

1 september 2022 om 10:36



@jaakke: Dat het AD Ajax negatief wegzet is voor jouw rekening. Ik heb niet het idee dat dit zo is, en ik lees al 40 jaar het AD. Elke club wordt kritisch benaderd, en zeker als er zoiets voorvalt als gisteren bij Ajax dat de RvC ingrijpt. Dus waarom alleen kritisch naarajax toe? Heb je wel eens de gemiddelde stukken over Feyenoord gelezen in het AD? Die zijn nog zuurder dan die van Driessen in de Telegraaf .

1 september 2022 om 10:39

Er staat in bovenstaand stuk dat deze makelaar zich bemoeit heeft met de transfers van de spelers. Ik verzin het niet.

1 september 2022 om 10:46

Nee jij verzint het niet. Dat doet Johan Inan. Wie? Ja inderdaad, wie. Die heeft een eigen analyse gemaakt en de conclusie getrokken dat de zaakwaarnemer van Schreuder een zeer grote invloed heeft.

Johan Inan, de club watcher van PEC Zwolle, draagt geen enkel argument aan waarmee hij zijn stelling bewijst of ondersteunt. Sterker nog, geen enkel aangetrokken speler komt uit de stal van de zaakwaarnemer van Schreuder.

1 september 2022 om 09:45

Dat is zonde, want dan heb je een interessant, en mogelijk kloppend, artikel gemist!

1 september 2022 om 17:29

Speedyafc geefthierboven perfect aan waarom dit artikel rammelt, ik had de juiste keuze gemaakt derhalve en niet voor het eerstin dit kader

Ja joh, lekker pootjes zagen bij Ajax. Deze soaps horen er een beetje bij. De UEFA moet lekker die transferdeadline een maand vervroegen dan krijg je deze rotzooi niet bij voetbalclubs als de competities bezig zijn.

Jammer dat Ajax dit laat gebeuren, gelijk de deur wijzen dit soort lui, Schreuder heeft ook de status als trainer niet om zoveel invloed te krijgen. Bevalt me sowieso niet dat werkelijk alles uitlekt deze transferperiode.

"...en was onder beer betrokken bij de transfer van Calvin Bassey." Het is ook wel een beer natuurlijk. Indrukwekkend fysiek.

Het Algemeen Dagblad ziet hier een mooie mogelijkheid om wat onrust te stoken binnen Ajax, heel doorzichtig. Gisteren deed Martijn Krabbendam er ook alles aan om bij de VI Deadline show Ajax in een negatief daglicht te zetten.

Volgens mij moet je als journalist objectief zijn maar dat lukt hem niet echt.

Uiteindelijk weinig gebeurd, Anthony weg en Ocampos daarvoor gehaald. Misschien Kudus of Alvarez nog weg?

Al met al denk ik dat Ajax supporters met knikkende knietjes thuis zitten vandaag :-)

1 september 2022 om 09:00

Journalist moet objectief zijn, maar mag zeker ook kritisch zijn. Dat er door een journalist kritische noten geplaatst worden wat er aan de hand was gisteren bij Ajax lijkt mij dan ook niet per se raar. Eerder zeer terecht, want het was gewoon een enorm rare situatie en het lijkt er inderdaad op alsof binnenskamers niet alle neuzen dezelfde kant op gaan. Liever hou je dat binnenskamers maar op deze manier lekt dat naar buiten en dan is het goed dat journalisten daar een beschouwing over kunnen geven. De AD staat wat mij betreft dan ook volledig terecht stil bij deze gebeurtenissen en plaatst daarbij kritische kanttekeningen. Dat dat voor Ajacieden niet leuk is, so be it. Het kan niet altijd hosanna zijn.

Overigens vind ik wel dat Krabbendam een van de minst objectieve journalisten is. Maar dat terzijde. Ben benieuwd wat er bij Ajax nog gaat gebeuren vandaag. Als PSV Sangaré heeft afgewezen komt Chelsea misschien wel weer terug bij Alvarez. En wat gaat Kudus inderdaad doen? Traint hij mee vandaag of gaat hij een transfer forceren?

1 september 2022 om 09:19

Gakpo blijft… kunnen ze dan sangare wel tegenhouden. Ik hoorde gister een psv kenner zeggen dat psv wel 1 van de 2 gaat verkopen omdat ze dat wel moeten door het mislopen van de CL.

1 september 2022 om 09:25

Alleen als je objectief wilt zijn, dan zou de journalist ook duidelijk mogen benadrukken dat geen van de gehaalde spelers dezelfde zaakwaarnemer heeft als Schreuder.

1 september 2022 om 10:29

Dan heb je niet alles gelezen.
RvC raadde het aan om verzekerd te zijn voor de komende 2 seizoenen.

Tuurlijk . En daat zijn de hyenas van de media weer om bommetjes te leggen onder Ajax en het beleid. Te weinig spelers voor een topclub???....Verkeerd beleid. Op elke positie 2 spelers of meer in verband met speelschema????....Verkeerd beleid. Allemaal gebaseerd op aannames. Als het maar kranten verkoopt. Ajax wat mij betreft is goed bezig

Ik had al een gevoel dat de invloed van Schreuder bij de afgelopen transfers te groot was. Grillitsch ? Ocampos? Haal dam niets, is gewoon weg gegooid geld, Ajax was de afgelopen jaren spelers aan het halen die paste in een bepaald profiel; Jong met super veel potentie; of gevestigde namen die echt onbetwist een vebetering zijn. Zowel Grillitsch als Ocampos passen hier niet binnen, dat staat weer de doorstroom van de frivole jeugd in de weg. Los van dit spelers profiel vind ik dat Ajax ook voor spelers met een soort bravoure staat, een soort flair, en Schreuder lijkt voor alsnog een coach die totaal niet van zulke spelers houd, en liever een hardwerkende grijze mus opstelt. Dit is denk ik echt een hele ongelukkige match, en ik houd mn hart vast voor aankomend seizoen.

1 september 2022 om 09:17

Grillitch is een prima aanwinst. Taylor is al doorgestroomd op het middenveld. Brobbey is al doorgestroomd. Rensch is al die gestroomd. Je kan niet elk jaar het hele elftal vol doorstroom geven vriend. Dan sta ja straks met jong Ajax op het veld.

1 september 2022 om 09:42

Brobbey is niet echt doorgestroomd. Hij is gewoon overgenomen voor miljoenen. Wat uiteindelijk gewoon slecht beleid is. Want dan geef je toch echt een verkeer signaal naar andere jeugdspelers toe.

1 september 2022 om 09:47

Precies! En over Grillitsch wordt nu hetzelfde gezegd en geschreven als destijds over Poulsen. Ook hij werd als on-Ajax beschouwd maar bleek achteraf toch bijzonder nuttig. Ik zie Grillitsch eigenlijk een beetje dezelfde rol vervullen. En er was ook nog geen geschikte back up voor Alvarez in de selectie, dus ook vanuit dat oogpunt gewoon een goede zet.

1 september 2022 om 10:15

Over Alvarez was ook bijna niemand te spreken of Antony (waarom 20 mio betalen voor een zogenaamd talent? Als hij echt zo goed was zou hij wel door Madrid zijn opgepikt. Waarom geen eigen jeugd de kans geven, walgelijke kooplui dat Ajax). Ziek maar eens in de archieven en lees de toenmalige reacties.

1 september 2022 om 11:47

Met name bij Alvarez had ik toendertijd wel mijn vraagtekens ja, omdat hij ook voor ik meen 15 miljoen euro werd aangetrokken. Had niet gedacht dat hij na zijn moeizame start bij Ajax nu 50 miljoen euro waard zou zijn voor Chelsea.



Klinkt vooral weer als veel giswerk van de AD-journalist. Huntelaar en Hamstra hebben het gewoon prima gedaan voor zo'n eerste hectische zomer transfer window. Ten Hag had ook z'n favorieten die gehaald werden. Dat de RvC ingreep bij een van de transfers is ook niet meer dan normaal, daar zijn ze voor. Er is gewoon weer een mooie selectie bij elkaar gebracht, Schreuder heeft natuurlijk nog steeds de schijn tegen voor velen maar komt communicatief wel heel fijn over en tot nu toe prima de elf steeds neergezet. Ben benieuwd naar de resultaten in de CL.

Wat een zooitje in Amsterdam. Jammer om te zien

1 september 2022 om 17:32

Ten eerste vindt jij dat helemaal niet jammer, ten tweede is er niets om jammer te vinden. Ajax heeft het goed gedaan onder deze omstandigheden.

Het meest opmerkelijk vind ik dat deze gang van zaken uitlekt. Onder Ten Hag lekte nagenoeg niets uit en nu ligt alles direct op straat. Dat gat moet zo snel als mogelijk gedicht worden want het leidt tot veel onrust en speculatie. Laten we hopen dat er geen ruis zit tussen RvC en Hamstra/huntelaar want ik zou het zeer betreuren als Huntelaar zou opstappen.

1 september 2022 om 17:34

Het verhaal is voor 90% verzonnen, dus wat lekt er precies uit? De RvC die ingrijpt hd inderdaad niet bekend mogen zijn, hoewel dat helemaal geen vreemde gang van zaken is, daar zijn ze voor.

zaakwaarnemer van Dusan Tadic en Alfred Schreuder , nou dan weet je dat Tadic niet gaat banken dit jaar

Ik hecht geen waarde aan allerlei insinuaties.
Het enige dat wel telt is dat Ajax de gevolgen ondervindt van het succes op het veld.

Exact wat ik eerder stelde, dit zijn totaal geen aankopen in de Ajax filosofie. Zeker Ocampos en Grillitsch niet om maar te zwijgen over de kepers soap. Valt me hee erg tegen.
Scouting had veel belangrijkere plaats moeten hebben en nieuwe parels moeten aanbrengen. Ontzettend fout dat H2 korte termijjndenken en met dergelijke spelers idd pleasen.
Funest voor doorstroom talenten ook. Ocampos gaat je geen halve finale CL bezorgen, ook geen kwartfinale oid. In die zin totaal geen meerwaarde tov Berghuis en andere alternatieven als Conceicao en wellicht Hansen )Ihattaren?)
Enfin, eigenlijk schandalig dit. RvC had volkomen gelijk.

1 september 2022 om 08:51

Ze zijn ook niet gekocht. Transfervrij en huur. Daar doe je niet heel veel fout aan. Of ze passen moet nog blijken. Als Ajax helemaal niks had gedaan hadden ze ook iedereen over zich heen gekregen ivm de champions league. Ajax kon het toch nooit goed doen

1 september 2022 om 08:56

Zeggen dat Ocampos je niet verder gaat schieten in de CL, maar dan wel Sontje Hanssen, Conceicao en Ihattaren noemen..

Een speler die 150 duels heeft gespeeld voor Sevilla vergelijken met een speler van Jong Ajax die lang geblesseerd is geweest.. een speler met veel potentie van Porto, maar die al 4 wedstrijden heeft gemist dit seizoen, en een speler (Mo) waar van het helemaal onduidelijk is of hij überhaupt ooit nog gaat spelen.

Ik denk dat als Mo er “gewoon” bij was geweest dat hij niet gehaald was, maar voor nu is hij echt wel beter dan wat nu hebben rond lopen.

Jaartje huur, dus mooi de tijd voor conceicao om te rijpen, die gaat echt zijn. Minuten wel maken dit seizoen.

1 september 2022 om 08:56

RvC had gelijk dat er geen keeper van Benfica voor 10 miljoen gekocht is?

Verder is Ocampos gewoon gehuurd. We zullen over een paar maanden weten of hij een aanwinst is of niet.

Grillisch is transfervrij gehaald als standin voor Alverez. Stel dat die weggekocht wordt vandaag.

Itaharen is klaar. Die is weer niet wedstrijd fit. Hou je over Sontje. Is die al klaar om te starten in de CL?

1 september 2022 om 11:51

Itaharen gaan we inderdaad nooit zien in Ajax 1.

1 september 2022 om 09:13

Oftewel, je kan het nooit goed doen. Haal je spelers dan zijn ze te duur en zitten de jeugd in de weg. Haal je niemand en sta je dadelijk met Hansen in de basis tegen Liverpool is het weer wanbeleid dat er geen buitenspeler met ervaring is gehaald. Zo gaat het ieder jaar bij Ajax. Herhalende discussie.

1 september 2022 om 09:16

Haha Ocampos afschieten maar dan wel Hansen noemen. Schiet mij maar naar Tokyo.

Ten eerste... Hulde aan de rvc... Die bewaken die lange termijn.


Ten tweede.. Niet erg onder de indruk van Hamstra en Huntelaar... Wat zwalkend beleid en weinig creativiteit.

Ten derde ben ik alles behalve onder de indruk van Schreuder. Ik zal wat meer bezig zijn met rouleren en managen van de spelersgroep. Als het klopt van deze zaakwaarnemer dam gelijk de deur wijzen.

1 september 2022 om 09:14

Prima hoor maar die keeper tegenhouden is echt een domme zet. Daar kan je jaren mee vooruit. Nee we gaan het straks met Gorter doen zeker…nou zeg dan maar dag tegen CL voetbal

1 september 2022 om 10:29

Het klopt dus niet. Geen van de gehaalde spelers heeft dezelfde zaakwaarnemer als Schreuder. Hoezo vind je het halen van Bassey niet creatief? Of het aantrekken van Kaplan?

Zwalkend beleid zie ik eerlijk gezegd niet. Ze wilde Antony niet verkopen maar ja, er werd zoveel geboden dat de RvC ingreep. Ze mochten van de RvC Ocampus niet kopen dus huren ze hem een jaar, komt toch aardig creatief over.

Nee, het gaat lekker daar Jaakke. Vooral je kop in het zand steken. De gang van zaken gisteren/eergisteren is schandalig en topclub onwaardig.

1 september 2022 om 13:53

schandalig nog wel. Ooit vocht de RvC elkaar de tent uit voor de rechter. Dat was schandalig. Nu lijkt de RvC zich te veel te bemoeien met bestuur. Dat is vooral ongemakkelijk. Het verliep verrassend van vlekkeloos en het lijkt erop dat er een machtstrijd gaande is, maar ik vind het te weinig om dit weg te zetten als schandalig. Helemaal in een transferwindow waar Ajax zowel het record voor inkomende als voor uitgaande transfer verbreekt.

1 september 2022 om 17:39

ronl, het gaat prima hier inderdaad. Mooi uitgaande transfers voor veel geld. Goede spelers teruggekocht, overal dubbele bezetting, jeugd die doorbreekt en aangekocht. Ja, over de hele linie is het best prima.

Filosofie, visie, strategie. Die heeft Ajax, dan mogen wat mij betreft je transfers ook in die richting zijn. Zullen we vast af en toe onverwacht verliezen maar ook af en toe boven onszelf uitstijgen zoals in de halve finale CL campagne.
We komen er heus wel maar ik heb nu ergens de hoop dat Kudus verhuurd wordt en Alvarez verkocht; de selectie is domweg te breed. Ocampos had ik echt nooit gehaald, ook al gaat die het misschien wel heel goed doen en Grillitsch had ik ook laten zitten, hoewel de onderhandelingen inzake Alvarez misschien veel verder zijn dan we denken.
Ik snap overigens wel dat Alvarez weg wilt voor 50mln, naar Chelsea. Van mij mag hij dan ook best vertrekken en bedankt voor bewezen diensten.
Wat ik deze transferperiode een beetje gemist heb (hoewel Kaplan, Conceicao) zijn de aankopen van jonge talenten die halverwege dit jaar of volgend jaar instromen, de verhuur van Unuvar is ook echt een doorn in mijn oog. Maar goed we gaan zien hoe het dit seizoen uit gaat pakken. Ik heb er in ieder geval zin in en ik heb de hoop dat we weer de CL poulefase kunnen overleven, maar in ieder geval gaan overwinteren

Alles met die Malenovic er uit.

1 september 2022 om 09:28

Dat zijn alleen Tadic en Schreuder. Verder heeft Ajax geen spelers die door Soccer Mondial AG begeleidt worden.

1 september 2022 om 09:49

Ja, laten we afscheid nemen van Tadic. Goed idee!

Misschien is het onderbuikgevoel, maar ik zie weinig 'ajax' in de afgelopen transferzomer. Er zijn andere type spelers gehaald dan onder Overmars. Laatstgenoemde ging vaak voor een veelbelovende speler die mocht proberen in twee tot vier jaar een vaste waarde te worden, zolang er op de as maar ervaring stond (eerst Blind - Schone - Tadic, later Schone vervangen door Klaassen). Nu, zijn het grotendeels allemaal internationals. Alleen Chcio lijkt me voor de lange termijn gehaald. Maar gooi je nu niet teveel het karakter van de club te grabbel? Zolang er resultaten binnenkomen kun je het camoufleren, maar wat als dit seizoen er geen landstitel of Europese overwintering wordt behaald? Dan zit je straks met wat dan blijkt een bak vol internationale middelmaat te zijn, terwijl doorontwikkelde spelers vanuit de jeugd of Latijns-Amerika altijd met winst kunnen worden doorverkocht.

1 september 2022 om 09:27

Brobbey, Bergwijn, Wijndal zijn spelers waar Overmars al achteraan zat. Conceicao zou een speler zijn die Overmars had kunnen halen. Bassey is geen rare aankoop. Grillitsch is een vergelijkbare speler als Alvarez, die Overmars heeft gehaald. Ajax heeft alleen maar (jeugd)internationals gehaald, dat is toch ook wat Overmars deed. Kijk ik snap best dat mensen zeggen had Grillitsch niet gehaald, want een hoog salaris en al op leeftijd, maar iedere Ajacied weet dat als Alvarez wegvalt Ajax een probleem heeft qua balans in het team, dan is dit een mooi alternatief. Voor Ocampos had je voor een talent kunnen gaan als nieuwe rechtsbuiten, maar feitelijk heb je die al in de vorm van Conceicao en voor de CL is een ervaren rechtsbuiten gewoon nodig. Ik vind alle aankopen heel logisch en ben tot nu toe over alle spelers die al minuten gemaakt hebben erg tevreden, je ziet dat ze wat toevoegen.

Nou ik ben dolblij met een Bassey bijv. En onze tropische verassing conceicao.

1 september 2022 om 09:24

Sterker nog, als je deze selectie 2 maanden geleden voor mijn neus had geschoven, dan had ik niet geweten hoe snel ik ervoor moest tekenen.

Enige waar ik het nog spannend vind is de keepers positie en de rcv, waar Kaplan en Alvarez zullen moeten komen te spelen als er iets gebeurd met Timber.
Als Alvarez nog vertrekt zou dat een echt probleem kunnen worden, Kaplan lijkt mij meer een lcv.

Keeper is met Pasveer prima, maar had toch graag Vlacho zien komen.
Nu in de winter verder zoeken naar een keeper die goed kan meevoetballen, goed met zijn handen is en ook nog eens wat langer mee kan gaan.

Centjes genoeg.. of gaat Ajax toch de Arena kopen is daarom gekozen om de hand op de knip te houden?!

Allemaal giswerk.. we weten helemaal niet wat er gespeeld heeft gisteren.. dat het hectisch, ja dat klopt volledig. Is ook niet zo raar. Speler akkoord, toch niet akkoord, toch wel weer akkoord. Megabod op Alvarez out of the blue, Kudus die besluit een Antony te doen. Iedereen heeft zijn plasje inmiddels wel weer gedaan. Morgen is het klaar en gaan we weer over op de orde vd dag. Lekker voetballen

1 september 2022 om 09:20

Klopt. Daar in moet je de media helemaal niet geloven. denk dat die onrust meevalt. de trainer wilt gewoon wat extra spelers die hij goed vind. de rvc houd sommige dingen logischer wijs tegen. die kijken meer naar het belang van de club. sws moet ajax nu niet in een keer veel oudere spelers aantrekken. Ajax is goed in jonge spelers ontwikkelen die daarna de stap naar de echte top kunnen maken.

Wat overmars heeft opgebouwd , dat gaat binnen 2 jaar naar de kloten geholpen worden .
Met deze selectie totaal geen CL ambitie , het is te triest voor worden .

Ik vind dit zo'n onzinnig stuk en het neigt naar stoken.
Waarom: het merendeel van de gekochte spelers heeft dus geen connectie met die Malenovic.
Bergwijn, Brobbey, Wijndal, Jorge Sã¡nchez en Conceicao zijn aankopen die goed in het beleid van Ajax passen; jonge speler die (jeugd)international zijn op posities die nodig toe waren aan versterking. Misschien te veel geld voor betaald, maar ok. En allen dus geen link met die Malenovic.
Bassey heeft blijkbaar een link met Malenovic, maar dit is tot nu toe gewoon een uitstekende toevoeging en enkel gehaald omdat Martinez weg ging.

De enige 2 "rare" aankopen zijn dan Grillitsch en Ocampos, maar ook die zijn te verklaren en toch geen slechte aankopen? Grillitsch als gratis alternatief voor Alvarez (vast een hoog salaris) en Ocampos als vervanger van Antony (wat nodig was want Berghuis en Tadic zijn niet geschikt als rechtsbuiten).
Dat ze dan wellicht uit hetzelfde kamp komen als de zaakwaarnemer van Schreuder daar kan je dan blijkbaar wat van vinden als AD zijnde, maar het zijn toch meer dan logische aankopen?
Zoveel Feyenoord supporters zagen Grillitsch als buitenkansje, wat hij ook was, en dat Ajax hem dan haalt is toch gewoon een goede move van Ajax? Goede en ervaren speler en dus ook international. Ocampos, international.
Waar hebben we het in godsnaam over? Dit zijn toch allemaal spelers die Ajax, zeker in de breedte, sterker maken.
De enige amateuristische fout is geweest dat Ajax blijkbaar is gaan onderhandelen en dit niet eerst met de RvC heeft gecommuniceerd. Misschien doen ze dit nooit, misschien alleen nu niet. Dat oogt amateuristisch en prima als je daar wat van vind, maar zeggen dat het botst omdat er nu toevallig 3 spelers worden gehaald van 1 zaakwaarnemer, terwijl het alle 3 goede toevoegingen aan Ajax zijn vind ik echt van de zotte en puur onrust zaaien, zonder de feiten te kennen.

1 september 2022 om 09:26

Volledig mee eens! +1

1 september 2022 om 09:29

Bassey zit bij Unique Sports Group, dus ook niet bij Soccer Mondial Ag. Echt alleen Tadic en Schreuder zitten bij Malenovic. Verder echt helemaal niemand.

Edson Alvarez moet je vandaag gewoon laten gaan, die kun je simpelweg gewoon niet bij Ajax houden als hij zo graag naar Chelsea wil. Ajax kan hem natuurlijk behouden maar die vertrekwens is zo duidelijk dat hij natuurlijk niet meer met zijn hoofd bij Ajax is. Hetzelfde geldt voor Kudus

1 september 2022 om 09:38



En het WK op het spel zetten?
Never. Of Chelsea betaald gewoon 60/70 miljoen of gewoon niet toch lekker niet. Deadline is allang verstrekken en we kunnen nu geen vervanger kopen. Of dit nou een talent is dat achter die Oostenrijker kan worden klaargestoomd voor volgend seizoen of een topper dat meteen in het elftal staat.

Contract is contract en de handelspositie van Ajax is gewoon erg sterk. Ook naar Alvarez toe. Voor mij part verhoog je zijn salaris een beetje.

Niet goed als dit klopt, de scouts dragen juist de pareltjes zoals een Antony aan, er moet hier wel zeker tegen opgetreden worden. RvC is duidelijk geweest, achteraf prima dat ze heeft opgetreden.

Precies ja! Omdat er een klein beetje geschil is in het aankoopbeleid wordt het gelijk gebagatelliseerd tot haarscheurtjes en er iets diep verkeerd (kan) zitten. Weer een typische clickbait als je het mij vraagt

Hmm zou deze zaakwaarnemen toevallig een twitteraccount met de naam Hamstelaar hebben? Zou wel verklaren waarom Hamstelaar zo spot on is in wat hij over Ajax meldt.

Het is weer tijd om Ajax zwart te maken. Die onrust zal er vast en zeker wel zijn, maar de kranten moeten ook vol. Als trainer wil je met het beste materiaal werken dus snap dat schreeuwer zijn elftal wilde behouden als RVC denk je aan de centen dus die willen verkopen. Verder niet zo spannend.

Kijk, dat een zaakwaarnemer zich gaat bemoeien met het beleid dat is natuurlijk niet goed. Maar qua scoutingsrapporten en scouting dat wordt gedaan, hoor je de laatste halfjaar helemaal niks meer over. Dat vind ik wel erg vreemd. Dus als die rapporten er intern niet eens zijn, dan snap ik dat een trainer zich gaat bemoeien met de spelers die hij wil hebben, om te spelen met het spel zoals ie wil.

Als er 1 aspect is dat ik vanaf dag 1 mis aan EtH is dat hij zulke roeringen niet toeliet of heel goed binnenskamers wist op te lossen. Dit doet me weer denken aan het Ajax waar de meesten van ons mee zijn opgegroeid. Not in a good way.

1 september 2022 om 10:10

Grappige is dat in begin tijd Ten Hag dit niet binnenkamers bleef en Schreuder daar als schuldige voor werd aangewezen.
Schreuder is er weer en gelijk komen zulke dingen weer naar buiten. Ik wil niet alles van de media geloven, maar dit is wel heel toevallig zo.

1 september 2022 om 11:02

Het gekke is is dat zelfs toen die dingen naar buiten kwamen, het alsnog heel rustig bij Ajax bleef. Op gegeven moment was het alleen de Telegraaf die zulke dingen bleef schreeuwen, terwijl het werkelijk niemand iets boeide. Ik geloof echt dat dat door EtH kwam.

Wat je overigens zegt is inderdaad heel toevallig. Was ook het eerste waar ik aan dacht toen Schreuder aangesteld werd: krijgen we weer gtst bij Ajax? Nou, eerste aflevering is al van start gegaan.

Weer een ontwikkeling die interessant is, maar is het waar? Zoja, dan begrijp ik niet hoe een bestuur van Ajax dit toelaat. Zo nee, dan deugt er niets van de organisatie, voelen spelers dit en willen dan weg.
Voor mij is het duidelijk dat de chaos nu compleet is.
Bestuurlijk een ramp!!!



Wat er de afgelopen dagen is gebeurd is gewoon schandalig. Hoe Huntelaar en Hamstra en helemaal Van der Sar als kleine jongens zijn neergezet is echt beneden alle peil. Dit is een zeer slecht signaal en zo worden deze directeuren als lachertjes gezien in Europa.

Geeft nog maar eens aan waarom Schreuder de steeds weer falende Tadic blijft opstellen. Daarom denk ik ook dat hij een vertrek van de lastige en veel betere Kudus toe zal juichen. Dus die zie ik nog wel vertrekken. Net als Alvarez, dan kan vriendje Grillitsch op zijn plaats spelen. RVC zal hier zeker akkoord mee gaan. Topzomer qua verkoop, rampzalig wat achtergelaten wordt op sportief gebied. De eerste die ze met kop en kont de Arena moeten uitsodemieteren is Alfredje. Dit wordt bij Ajax een intern vechtseizoen tussen spelers - sommige zullen zich (terecht,) achtergesteld voelen - RVC en de “fucking nobody’s” HH (aldus Martinez) en de wereldvreemde van der Sar.

1 september 2022 om 10:55

De steeds weer falende Tadic? Haha, gaat alles verder goed? Tadic is terecht nog steeds de eerste die op het wedstrijdformulier staat. Dat die jongen nu op rechts speelt of op 10 en moet wennen aan zijn rol, is niet zo gek toch? En falen? Het is de beste aanvoerder die er in de Eredivisie rondloopt. Loopt bij Ajax gewoon 1 op 1 als het gaat op goals of assists per wedstrijd.

Verder ben ik het met je eens dat Alfred Schreuder weg mag, hij had naar mijn mening nooit aangesteld moeten worden.

1 september 2022 om 11:26

Tadic heeft zeer zeker zijn waarde bewezen, laat dat wel wezen. En is ook een echte leider. Maar wanneer je dit seizoen gewoon niet altijd meer mee kunt komen, moet je een ander op zijn plaats laten spelen. Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Dat kan op de juiste manier worden ingevuld, maar je kunt die stap als coach ook niet durven nemen. Het is wat het is, maar een trainer moet zijn beslissingen objectief kunnen nemen. En dat is het punt waar ik me aan stoor bij Schreuder. Hij kan dat niet.

Het lijkt mij dat ze bij Ajax heel goed moeten uitkijken dat niet hetzij buitenstaanders zoals de een of andere zaakwaarnemer hetzij de RvC van de club op de stoel van Hamstra en Huntelaar gaan zitten. Overigens is het niet de schuld van iemand binnen Ajax dat op het laatste moment Engelse clubs met aanbiedingen voor Kudus en Alvarez komen en die die spelers met mega salarissen de kop op hol brengen. Wel jammer hoe Kudus daar mee om gaat door meteen werk te weigeren. Alles behalve netjes. Maar kennelijk denken jonge voetballers dat dat normaal gedrag is.

Laat dit verhaal maar lekker verder scheuren.
Goed voor de eredivisie dat er weer eens wat wrijving ontstaat in Amsterdam😇

1 september 2022 om 17:44

Tuurlijk Tinus, dat dacht deze ad “journalist” ook. Voorlopig maak ik me over de ED en de ambities van az daarin weinig zorgen…..

1 september 2022 om 18:24

Maak jij je maar niet druk over Az hoor, dat doe ik wel
Ik vind het persoonlijk altijd wel wat hebben als het begint te rommelen in Amsterdam, niet dat ik me daar druk om maak, maar ik mis het beetje leedvermaak soms wel een beetje.

Ik denk dat er heel weinig clubs nog een goed scoutingsapparaat hebben. Veel clubs teren op enkele makelaars die een hoop spelers in hun portefeuille hebben en die ze in een netwerk van clubs versassen.
Ik geloof dat dit een slechte evolutie is en het is al gebleken hoe de macht van sommige clubs gewoon bij die makelaars ligt. Matchfixing en andere corruptie is dan ook niet meer veraf; dit is al duidelijk gebleken zoals in België meermaals. Dan wordt er veel stampij gemaakt en uiteindelijk zet men de oogklepjes weer op en doet men gewoon verder met deze criminele praktijken.

Schreuder staat er lekker op bij Ajax. Impliceert de rol van Ajax in de Antony-transfer niet erg op prijs te stellen, maar vind het geen probleem dat zijn eigen zaakwaarnemer dwars door het scoutingapparaat van de club gaat. Intussen lijken de spelers ook nog niet met hem weg te lopen. Ik betwijfel of de drie spelers die nu aan het muiten zijn geslagen bij Ajax dit ook alle drie hadden gedaan als Ten Hag hun trainer nog was.

1 september 2022 om 17:47

Jij gelooft alles wat in een krantje staat dat centjes moet verdienen? Ajax is dan als grootste en meest aansprkende club in Nederland natuurlijk een prima bron voor deze inkomsten.

2 september 2022 om 18:01

Ik zie jou het anders niet weerleggen... laat staan overtuigend.

Klassieke verhaal om te stoken. Doet met denken aan de zoon van Arnesen die met transfers is betrokken.
Het werkt eenmaal zo in het voetbal en daar doe je niks aan, en het verhaal werkt lekker om een bommetje in een organisatie af te laten gaan.

Als het waar is dat deze zaakwaarnemer zoveel invloed heeft dan moet ik mijn mening over de rvc bijstellen, het moge duidelijk zijn dat er heel snel opheldering moet komen wat er zich allemaal afspeelt binnen de club. Aan de andere kant is altijd wel gebleken dat de rvc een orgaan is wat vroeger of later altijd een zwerende etter wordt. Dus van der Sar moet snel de regie nemen.

Ah medialand legt weer op alle slakken zout, maakt van een mug een olifant… alles om weer te stoken zoals vanouds.

De RVC trapte op de rem omdat er bizarre bedragen zijn uitgegeven (meer dan 100 miljoen). Ik snap het vanuit hun oogpunt wel. Echter moet je naar inkomsten en uitgaven kijken, de transferbalans is 100 miljoen positief, en daar komt nog ongeveer 50 miljoen bij uit de CL plaatsing en de kaartverkoop daarvan.

Ik denk dat Hamstra niet echt geschikt is voor TD zowel hij niet zo sterk is als Overmars. Huntelaar moet nog veel leren op managementgebied zowel technische kant en zakelijke kant. Voor Ajax is op langere termijn wel toe aan een sterkere en dominantere TD die sporen heeft verdiend in topvoetbal. Overigens denk ik dat het beste voor Ajax is om weer georganiseerd te worden met eventueel nieuwe mensen voor verschillende functie aanstellen. En zeker ook minder grote rol voor RvC in transferzaken.

Ajax moet weer de club van supporters worden zoals het ook met andere grote clubs in Europa geval is, lijkt mij ook beste wat we kunnen doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren