Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ancelotti bevestigt vertrekwens Casemiro na gesprek van vrijdagochtend

Laatste update:

Carlo Ancelotti legt zich neer bij het naderende vertrek van Casemiro. De dertigjarige middenvelder hoefde niet te vertrekken bij Real Madrid, maar hij lijkt definitief te hebben gekozen voor een vierjarig contract bij Manchester United, met de optie op nog een seizoen. Real ontvangt zeventig miljoen euro voor Casemiro, inclusief tien miljoen euro aan bonussen. Ancelotti spreekt vrijdag op een persmoment over de Braziliaan en zijn wens om te vertrekken uit Madrid.

"Ik heb vanochtend (vrijdagochtend, red.) met hem gesproken", zo opent Ancelotti de persconferentie in aanloop naar het duel met Celta de Vigo van zaterdag. "Casemiro is klaar voor een nieuwe uitdaging. Real waardeert zijn bijdrage aan de club en de persoon die hij is. Er zijn momenteel onderhandelingen gaande (met Manchester United, red.), al is nog niets officieel. Maar het is duidelijk dat Casemiro wil vertrekken." De ervaren middenvelder, sinds 2013 verbonden aan Real, staat bij de Champions League-winnaar nog twee seizoenen onder contract.

Erik ten Hag heeft met bod van 70 miljoen euro eindelijk beet

Niets lijkt de transfer van Casemiro naar Manchester United in de weg te staan.Lees artikel

Ancelotti verwacht dat Real het vertrek van Casemiro intern kan opvangen. Een inkomende transfer is wat de trainer betreft niet van cruciaal belang. "Als hij vertrekt, houden we nog zes middenvelders over. Dat is voldoende om het seizoen mee af te maken. Deze zes middenvelders zijn namelijk ontzettend goed", aldus de Italiaanse coach, die niet het idee heeft dat de Real-selectie boos is vanwege de naderende transfer van Casemiro. "De spelers respecteren zijn beslissing. Hij wil een nieuwe uitdaging aangaan, dat begrijpen we. Daar zijn we ook niet boos over."

Ondanks de status van Casemiro heeft Ancelotti niet geprobeerd om de middenvelder te verleiden tot een langer verblijf bij Real. "Er is veel gepraat, maar aan zijn verlangen om te vertrekken valt weinig te veranderen. Mocht de deal slagen, dan wensen we hem succes en gaan we verder met de spelers die wel blijven." Aurélien Tchouameni lijkt de ideale vervanger van Casemiro, al wil Ancelotti niet op de zaken vooruit lopen. "Ik ga hem niet vertellen om net zoals Casemiro te spelen. Maar hij is jong (22 jaar, red.) en klaar om voor Real uit te komen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Kroos en Modric naar Fred en McTominay

19 augustus 2022 om 13:56

Naar Eriksen En Bruno Fernandes*

Scheelt toch weer een beetje! haha

19 augustus 2022 om 13:58

En echt voor een karig bedrag. Dat casemiro deze stap gegund wordt snap ik, maar dat betekent niet dat je met zo’n karig bod akkoord hoeft te gaan. Hier zat zeker 80mil ex bonussen in. Zeer slecht onderhandeld door madrid (volgens mij is er geeneens sprake van een onderhandeling, maar is de eerste beste bod geaccepteerd).

En oja voor de mensen die hopen op (aanvallende) versterkingen: die gaan niet komen.

19 augustus 2022 om 14:07

80 miljoen? Deze 70 miljoen Inclusief bonussen is al te veel. Bij een Madrid heeft ie z'n waarde maar die waarde zal ie nergens meer hebben. Hij is 30 en persoonlijk vind ik hem niet heel bijzonder, persoonlijk he

19 augustus 2022 om 14:10

Wat een onzin. Een speler van 30 jaar die zijn waarde meer dan bewezen heeft afgelopen jaren voor Real. Er staan al vervangers klaar voor de komende 10 jaar. Dat je nog 70 miljoen aan hem kunt overhouden is alleen maar mooi meegenomen.

19 augustus 2022 om 14:13

Vraagje he, waarom lopen er bij Real eigenlijk alleen maar verdedigende middenvelders rond? Op Modric na zit er vrijwel geen creativiteit in het middenveld. Dan lijkt Bruno Guimaraes me toch ook geen geschikte kandidaat om binnen te halen of wel?

19 augustus 2022 om 14:15

Kwa verdedigende middenvelder hebben we enkel tchoua. Cama en fede zijn box to box middenvelders en ceballos is de creatieve middenvelder. Kroos en modric hoef ik niet te bespreken.

19 augustus 2022 om 16:02

Kroos creeert met zijn passing enorm veel en we hebben ook Ceballos nog. Bovendien is Benzema een terugzakkende spits, en Vini bestrijkt ook de hele linkervlank. Dus dat het middenveld van Real vrijwel geen creativiteit heeft is wat ondoordacht.

19 augustus 2022 om 18:28

@meneerja, onrealistisch, alsof Newcastle hun beste speler zomaar even verkoopt. Voor het geld hoeven ze het daar niet te doen.

19 augustus 2022 om 14:00

Vreemde reactie, hij zal nooit met die 2 spelers gaan spelen. Hij zal juist in plaats van Mcfred gaan spelen - Casemiro als enige controleur met Eriksen en Fernandez voor hem. Of, zoals hij ook gewend is van de nationale ploeg, naast Fred en dan met Bruno er voor.

19 augustus 2022 om 16:51

Lijkt me dat hij met Casemiro, Bruno en Eriksen gaat spelen. Een beetje dezelfde samenstelling als bij Ajax met Alvarez, Berghuis en Klaassen. 2 aanvallende middenvelders met een enorme stofzuiger erachter. Dit kan nog wel eens heel goed uitpakken voor Ten Hag als Casemiro z'n draai kan vinden. Door het lozen van McFred kan je een heleboel extra voetbal het veld in sturen.

19 augustus 2022 om 21:45

Hij vormt anders een fantastisch duo met Fred bij Braziliã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â«. Die twee zetten geen voet verkeerd. Ik denk dat Fred nu ook veel beter gaat spelen.

Mijn witte hart huilt. Na jaren komt er dan een einde aan het beste middenveld aller tijden. KCM. Ik snap dat casemiro een nieuwe uitdaging wilt maar United is op het moment wel een ontzettend grote stap omlaag. Hopelijk helpt hij onze Erik en wordt het wat

19 augustus 2022 om 13:57

Beste aller tijden? hou op hoor🤣

19 augustus 2022 om 15:24

Waarschijnlijk bedoelt Voetbalvincent met "het allerbeste middenveld allertijden" uit de geschiedenis van Real en niet over het algemeen. Zoniet dan heeft ie het aardig mis...

19 augustus 2022 om 15:45

Heb je meegekregen wat dit middenveld aan prijzen heeft gewonnen? Of sla je dat voor het gemak even over?

19 augustus 2022 om 13:58

Beste middenveld aller tijden? Volgens mij is dat toch echt het middenveld van barca dat jaren real madrid helemaal scheel speelde en het deed lijken alsof het een trainingspartijtje was.

19 augustus 2022 om 14:01

Qua CL’s valt het te onderbouwen. Qua kijken naar voetbal zou ik ook Busquets-Xavi-Iniesta zeggen.

19 augustus 2022 om 14:02

Fc ramires: ja toen met mourinho als coach. Het middenveld bij ons bestond toen uit oa khedira, diarra, en pepe. Zo moeilijk is het dan niet.

De dominantie van barca tegen real hield toevalligerwijs op met de komst van modric kroos. En sindsdien zijn wij de sterkere.

19 augustus 2022 om 14:14

RealXLLLmadrid

Man man man, toen warenXavi en Iniesta al bijna met pensioen en zeer zeker Xavi, dat jij een voorkeur hebt voor Casemiro, Kroos en Modric is prima maar Xavi Iniesta en busquets waren gewoon van een heel ander niveau.

19 augustus 2022 om 14:16

En dat jij een voorkeur hebt voor xavi, iniesta en busquets is prima, maar kcm is gewoon van een heel ander niveau.

19 augustus 2022 om 14:16

@realxiiimadrid Wat toevallig dat Xavi en Iniesta toen al weg waren of in hun laatste jaar zaten. Nee, het zal wel liggen aan de sterkte van het Madrileense middenveld lol. Je mag best topkwaliteit beamen, Perez gaat je niet verbannen ofzo.

19 augustus 2022 om 14:52

Dan valt er toch niks zinnig over te zeggen? Niet tegen elkaar gespeeld in hun prime.

19 augustus 2022 om 16:35

"Een heel ander niveau" Nu ben je gewoon aan het trollen.

19 augustus 2022 om 13:59

Met dit soort uitspraken verraad je gewoon je leeftijd. Dit was zeker niet het beste middenveld aller tijden. Desondanks staat hun kwaliteit buiten kijf!

19 augustus 2022 om 14:00

Het was een zeker het meest succesvolle middenveld maar in mijn optiek niet het beste. Het beste middenveld vind ik nog steeds xavi, iniesta en busquets in hun prime.

19 augustus 2022 om 14:12

Tja, veel reageren hier verontwaardigt. Deze gasten hebben in 8 jaar 5x de cl gewonnen. Leuk dat Xavi iniesta en busquets de bal mooi rond konden laten gaan, maar KCM is minstens even goed zo niet beter.

19 augustus 2022 om 14:38

Vind alleen wel dat de rest van dat Real dan tekort gedaan wordt. Prime Ramos met Pepe en Marcelo achterin. Navas die ze steeds op de been hield. Benzema die altijd al geweldig is geweest. En die Portugees die er af en toe een in legde. Dat hele team klopte gewoon, net als dat Barca met MSN.

19 augustus 2022 om 15:11

Zeker, was een geweldig team dat compleet klopte. Vind alleen de verontwaardiging over dat iemand KCM beter vind dat het barca middenveld van toen onterecht. Meningen verschillen, maar KCM beter vinden is zeker wat voor te zeggen.

19 augustus 2022 om 14:17

Ik weet niet waarom er zo lacherig over wordt gedaan, maar zoiets heel geks zegt hij niet hoor. Modric is uiteraard van het niveau Iniesta. Casemiro speelt op een andere manier dan Busi maar van absolute wereldklasse. Kroos is foutloos. Deze 3 halen al zoveel jaar achterelkaar een bizar hoog niveau. Volgens hebben deze 3 had langer volgehouden dan die andere 3. Ik zeg niet dat ze idd de beste allertijden zijn, maar ik begrijp zeer zeker dat we daarover kunnen discussieren.

19 augustus 2022 om 14:49

Modric is zeker van niveau Iniesta, vind hem vele malen sterker op alle vlakken.

19 augustus 2022 om 15:43

Je hebt iniesta nooit zien dribbelen dan.

19 augustus 2022 om 15:53

Modric is een goede tweede.
Een Iniesta zal je nooit meer terugzien op de voetbalvelden. Mijns inziens de allerbeste op zijn positie..

19 augustus 2022 om 16:34

Ik denk dat prime Iniesta misschien net iets beter was, maar het feit dat Modric zijn niveau zo lang volhoudt doet mij kiezen voor Modric. Iniesta was in zijn begin 30s toch al aardig aan het aftakelen.

19 augustus 2022 om 16:37

Modric mag net de veters strikken van de linkerschoen van Iniesta, meer niet.

19 augustus 2022 om 14:28

Qua prijzen misschien, maar qua tactisch en vertoonde spel een straatlengte achter Busquets, Xavi en Iniesta. Daarna volgen zij inderdaad samen met Pirlo, Gatusso en Seedorf.

19 augustus 2022 om 14:38

Sorry hoor maar letterlijk elke CL campagne die ze samen hebben gewonnen was het middenveld de sterkste linie? Dat ze elk jaar hebben gewonnen inclusief vorig jaar was voornamelijk omdat het middenveld van Real sterker was dan elk team waar ze tegen speelde. Zonder dat middenveld hadden ze er denk ik geen een gewonnen. Dan mag je wel spreken over een zo niet het beste middenveld allertijden. Het ligt in elk geval heel dicht bij elkaar ligt een beetje waar je voorkeur ligt. Ik denk dat het middenveld van Barca in deze tijden een stuk minder zou renderen. Het voetbal is veel beter dan 10 jaar terug.

19 augustus 2022 om 15:16

Xavi busquets en iniesta zouden in deze tijd nog steeds alle teams kapotspelen. Duidelijk het beste middenveld aller tijden

19 augustus 2022 om 15:24

Die zouden worden overlopen in de EPL.

19 augustus 2022 om 15:27

Als die zouden overlopen worden in EPL, waarom vernederde ze dan steeds de Engelse clubs in CL...?

19 augustus 2022 om 15:40

Omdat de EPL teams toen ook een stuk slechter waren. Babel en Kuyt op de flank bij Liverpool en over City niet eens te beginnen. Vergeet niet hoe een Bayern datzelfde middenveld door middel van hoge pressie kapot speelde.

19 augustus 2022 om 16:37

De PL kende toen inderdaad ongekend magere jaren. Meermaals lagen alle Engelse teams er na de groepsfase al uit. We zullen dat Barca middenveld bijvoorbeeld nooit zien spelen tegen KDB/Rodri/Gundogan, of Kante/Matic/Fabregas. Dat was veel interessanter geweest dan de meuk die de PL in hun tijd voortbracht. Lampard/Ramires natuurlijk uitgezonderd😉

Misschien gaat die jongen wel twee of drie keer zijn huidige salaris verdienen. Dan is de keus toch snel gemaakt.

19 augustus 2022 om 14:16

Lucas / En misschien voelde hij ook al dat het einde van kcm aan het naderen was. Dit is een mooie lucratieve deal voor hem. Prachtig dat Real Madrid hem ook niet aan zijn contract houdt. Dat siert mijn club echt ontzettend. Wij hebben iedereen laten gaan als ze hier niet meer wilde zijn.

19 augustus 2022 om 14:19

Volgens berichten gaat ie net iets minder dan het dubbele verdienen

19 augustus 2022 om 15:22

United betaalt de hoogste salarissen van de EPL, onbegrijpelijk maar waar, dus ik snap hem wel.

Aub het geld investeren in Bernardo Silva of een andere rechtsbuiten. Die is broodnodig. Middenveld is goed bezet met Camavinga, Tschouemani en Ceballos als wissels en Kroos, Modric en Valverde als basis.

19 augustus 2022 om 13:56

Ik vind Bernardo Silva een hele goede speler, maar heeft Madrid met haar manier van spelen niet baat bij een buitenspeler met meer snelheid?

19 augustus 2022 om 14:00

Ik zei het gisteren al, maar ik denk niet dat perez ook maar een euro gaat uitgeven aan een vervanger. Het beleid wat ze op transfergebied voeren is qua uitgaves heel goed.

19 augustus 2022 om 14:18

Sergio / Er gebeurt in deze transferwindow een heleboel waar de club niet op gerekend had, zoals Mbappe die opeens niet komt, en nu dus Casemiro die weg wil. Het is nu slim om geen paniekaankopen te doen. Onze squad is nog steeds ijzersterk

19 augustus 2022 om 14:32

Ijzersterk maar een rechtsbuiten ontbreekt inmiddels al jaren of is onze hoop weer gevestigd op Hazard?

19 augustus 2022 om 14:33

Ik mis nog wel een spits van het type aubamayang,morata, of een supersub...

19 augustus 2022 om 14:37

We hebben net de CL en de Laliga gewonnen en ook nog de Supercopa met onze huidige rechtsbuitens. Rustig aan. Fede speelt soms op rechtsbuiten, Hazard zou daar kunnen maar met Rodrygo en Asensio heb je ook twee goede krachten. Het was ook eigenlijk de bedoeling dat we nu Mbappe hadden, dan zag het plaatje er ook al anders uit. Helaas ging dat niet door. Hou geduld, die rechtsbuiten spot wordt ook opgelost soon.

19 augustus 2022 om 15:21

Insidermadrid// sorry maar als je zelfs niet kritisch bent over het beleid inzake de rechtsbuiten-positie dan heb je echt helemaal geen kritische blik op real madrid. Ik snap dat je het positieve wilt zien, maar je mag ook wel realistisch blijven.

19 augustus 2022 om 15:36

We wonnen de CL met de huidige gelegenheidsrechtsbuiten

19 augustus 2022 om 16:36

1335 / ik probeer hen dat ook uit te leggen maar ze zien het maar niet in. Er moet eerst iemand weggaan voordat we de markt op gaan voor die positie en Asensio zegt opeens dat hij wil blijven terwijl hij amper minuten gaat maken. Dat probleem moet eerst opgelost worden en dan kijken we weer verder

19 augustus 2022 om 16:55

Jullie laten je verblinden door de prijzen. We hebben inderdaad de cl gewonnen zonder rechtsbuiten, maar dat er problemen waren op rechtsbuiten is al jarenlang duidelijk. Dan moet je ondanks dat je de cl wint het team ontwikkelen en verder helpen door die problemen op te lossen en een rechtsbuiten aan te schaffen.

19 augustus 2022 om 15:35

Bernardo wil naar Barcelona, hij wil niet naar Real. Alleen is hij te duur voor Barca, ze moeten eerst Frankie, Dest, Memfis en Umtiti lozen.

19 augustus 2022 om 17:58

Aubemayang niet te vergeten.

Zowaar gaat United een speler halen die wat toevoegt(!)

En voor Real toch nog een kans een flink bedrag om te halen voor een speler die alweer 30 is terwijl ze toch ook weer flink aantal jongeren middenvelders hebben die zo makkelijker te kans krijgen.

19 augustus 2022 om 13:58

Vergis je niet hoor, dit is een geweldige aderlating voor Real. Je zal zien dat er nu ineens zwakheden van die anderen bloot komen te liggen. Casemiro ziet zo veel en loopt alles dicht.

19 augustus 2022 om 14:20

Barry / Ik weet zeker dat Ancelotti een heleboel wedstrijden weer met kcm zou gaan spelen dit seizoen. Dat gaat nu hoe dan ook niet meer gebeuren en opeens komt er een plekje vrij. Ik hoop dat Carlo veel gaat rouleren op dat middenveld

Ik vind dit toch ergens wel een hele bizarre wending. Casemiro heeft bij Real geweldige spelers om zich heen en vormt met Kroos en Modric het beste middenveld van de afgelopen jaren. Straks staat hij ineens met Fred en McTominay te trainen… Alhoewel ik heil zie in Bruno-Eriksen-Casemiro, vind ik dit toch echt een stap achteruit voor hem.

19 augustus 2022 om 14:21

Dit is voor iedereen een nadelige move, behalve voor de merengues. Die komen hier zwaar winnend uit.

19 augustus 2022 om 14:44

Casemiro was voor Real de nieuwe Makelele en dat zou Casemiro ook zomaar voor Manchester kunnen zijn. Dit is een speler die een gigantische impact op het spel van United kan hebben. Geweldige aankoop. Je hebt voor 3 jaar een absolute wereldtopper op die positie staan. Dus ik zie voor iedereen juist een mooie move.

Casemiro heeft alles gewonnen bij Madrid, wilt graag nog 1x een nieuwe uitdaging aangaan en United is op zoek naar een cvm die er direct staat. Prima toch?

19 augustus 2022 om 14:36

Geld regeert helaas. Ook al zal hij het vast ontkennen. Iets over uitdaging ofzo.

19 augustus 2022 om 14:40

United is zeker een uitdaging van jewelste, dat kan niemand ontkennen.

19 augustus 2022 om 16:28

Geld sowieso, maar ook uitdaging. Maar waarom is het raar als hij voor geld kiest? Ik bedoel, hij is 30, en gaat bij Utd twee keer zoveel verdienen. Zijn laatste kans op een verbeterd contract EN hij heeft alles bij Real gewonnen.

19 augustus 2022 om 16:57

En bij Real loopt hij na zijn huidige contract tegen jaarlijks een 1 jarig contract. Dan beter kiezen voor duidelijkheid en meer geld.

19 augustus 2022 om 14:46

Achja als je alles hebt gewonnen, wil je toch wel eens wat anders! Bovendien zal onder de vleugels van Casemiro, het middenveld veel beter en sterker staan onder zijn leiding. Het is nog steeds de beste middenvelder op zijn positie vind ik. 💪🏾

Wat een verademing die man, een gentleman en een geweldig uithangbord als trainer voor een club. Het zal intern allang besproken zijn en ze hebben vrede met zijn vertrek en uiteraard het ontvangen transfersom, maar dan nog kan je het op diverse manieren uitleggen, maar Ancelotti doet het geheel weer in stijl.

19 augustus 2022 om 14:21

Romar / Ancelotti is echt een rolmodel. Iedereen in Madrid houdt van hem en zijn stijl

Toch wel een stunt als deze speler wordt binnengehaald. Echt een topper. Ja hij is geen 21 meer maar hij staat er wel meteen. Kan je nu rustig zoeken naar spelers voor de toekomst. Hoe dan ook als je van Mctominay naar Casemiro gaat is dat natuurlijk wel een verbetering.

Niets slechts over Casemiro, maar ik denk dat dit verre van de oplossing is voor Utd. Case is defensief 1 vd beste die er rond loopt, maar bij het systeem dat Ten Hag (denk ik) wil spelen gaat hij weinig toevoegen. Bij real was het zsm de bal inleveren bij kroos of modric, bij Utd moet hij de bal naar de final 3rd brengen en daar ligt zijn kracht totaal niet. Of Ten Hag moet opeens anders gaan spelen, dat kan natuurlijk ook.

Verder met het oog op de toekomst natuurlijk een rampzalige aankoop, maar dat zijn we wel gewend bij Utd. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon accepteren dat er een rebuild nodig is en ze dus met spelers met potentie moeten gaan werken. Die gaan dit jaar iig geen rol van betekenis spelen, niet in de PL en in de CL sws niet.

19 augustus 2022 om 14:34

Nou, in de Conference League is United gewoon een van de favorieten haha

19 augustus 2022 om 18:05

Ten Hag speelde bij Ajax ook in met Alvarez op het middenveld die voetballend beperkt is. Dan kan hij ook met Casemiro spelen.

Uiteindelijk een mooie transfer voor alle partijen. Al ben ik wel benieuwd of Casemiro zijn grootste talent, omwille van onbegrijpelijke redenen geen kaarten krijgen, ook in de PL kan etaleren.

Benieuwd of Real nog iemand gaat halen nu.

19 augustus 2022 om 14:13

Hij kan het is navragen bij zijn landgenoot Fernandinho, die was daar ook wel een meester in bij City.

19 augustus 2022 om 14:25

Liers / Ik acht de kans zeer klein dat Real de markt op gaat. Misschien in januari na het WK dat de club iets gaat proberen. En ik ben het met je eens dat Real Madrid 70 miljoen niet kan laten liggen maar dit is verders in geen enkel opzicht een mooie transfer voor Real Madrid. Wederom wordt Real Madrid in augustus verrast door een grote speler.

Nou één ding is zeker: bij United goed presteren is een uitdaging. En hij wil een nieuwe uitdaging. Hoop dat hij het goed gaat doen. Hij is wel het type middenvelder dat ontbrak, dus daar ben ik erg blij mee!

Blijf het toch heel apart vinden dat casemiro dan nu voor United kiest.. Aan de andere kant. Je gaat altijd spelen en als het wel goed gaat ben je onderdeel van een wederopstanding, maar met alleen casemiro erbij gaan ze alsnog geen Europees voetbal halen dit jaar.

Misschien gaat Perez nog een poging doen voor mbappe 😉 het is case gegunt. Toch even 70 mil bijschrijven. Hoop dat Valverde het gaat opvangen. Dan moet op rechtsbuiten rodrygo of eden de kans krijgen. We gaan zien wat Carlo uit de hoge hoed tovert.



Onbegrijpelijk dat Casemiro 5 stappen achteruit wilt doen, spijt zal hij krijgen zoals Ronaldo Varane spijt hebben gekregen. had de hoop dat het ene wilde gerucht was, maar helaas..

19 augustus 2022 om 14:14

En Di Maria.

19 augustus 2022 om 14:20

Snap het niet en je hebt garantie op mooi weer mooi land mooie stad top klimaat, zit je in regenachtige Engeland gaat hem wel tegenvallen.

19 augustus 2022 om 14:44

@Aqua 1:I'ts all about the benjamins

19 augustus 2022 om 14:51

Tjah, met Real heeft hij bereikt wat er te bereiken valt. Op clubniveau heeft hij dus alles al behaald. Dan snap ik wel dat je eens een andere competitie wil waar ze dubbel betalen.

19 augustus 2022 om 14:27

Aqua / niemand weet te etaleren bij zijn nieuwe club als ze het machtige Real Madrid verlaten, thats a fact. Maar ik gun het hem wel. Kijk wat die Amerikanen hem willen betalen zeg, dat is echt een mooi bedrag. En Florentino hoefde Casemiro echt niet voor 60 miljoen weg te doen, maar nu heeft hij die Amerikanen van Manutd nog meer in zijn zak voor de ESL die er aan komt in het seizoen 24/25

19 augustus 2022 om 14:37

Nou, bijv. Di Maria heeft gewoon bij elke club, behalve United, een extreem hoog niveau gehaald.

19 augustus 2022 om 15:23

Ozil wants a word.

19 augustus 2022 om 16:41

Nog steeds blij met Kovacic hoor… En Makelele was ook niet onaardig

19 augustus 2022 om 17:15

Achter / Ja Di Maria heeft zeker een mooi niveau gehaald maar niet zoals bij Real Madrid en zeker niet zoals in zijn 13/14 Ladecima seizoen, daar was hij gewoon de beste aanvallende middenvelder ter wereld.

19 augustus 2022 om 17:16

Samcro / Ozil zal het ongetwijfeld ook goed bij jullie gedaan hebben maar nooit zo goed als zijn 11/12 seizoen. Alles wat hij aangaf op Cristiano vloog erin. En by the way, Odegaard wants a word soon with me as well hahah. Die speelt ook goed nu, ben echt fan van hem

19 augustus 2022 om 17:17

Terry / Ik ben het met je eens dat Kovavic echt een topper is. Heb nooit begrepen waarom hij weg moest bij ons. Absoluut een topper, maar niet zo goed geweest nog als destijds in ons 16/17 seizoen. Hij was echt goed in dat seizoen

19 augustus 2022 om 16:35

Spijt krijgen, ja dat weet ik niet. Hij gaat Real missen, absoluut, maar spijt? Ik bedoel, hij maakt een bewuste keuze en kiest duidelijk voor het geld (2 keer zoveel verdienen is niet niks). Het is zijn laatste kans op een verbeterd contract omdat hij al 30 is. Hij heeft ook alles gewonnen bij Real. Neen, ik snap zijn keuze wel, en hopelijk krijgt hij een waardige afscheid.
Maar natuurlijk had ik het ook anders gezien. Ik had hem het liefst nog een jaar bij Real gehouden (zodat Tchoua rustig gebracht kan worden). Maar het is niet anders.

Dit zijn de aankopen die Man U verder zullen brengen. Hij brengt kwaliteit en een schat aan ervaring mee. Als barca fan zal ik hem wel missen de onderlinge wedstrijden maar ze hebben genoeg andere jonge kwaliteit spelers die het gat gaan opvullen. Ik hoop dat Man U hierna stopt met het benaderen van middelmaat en voor zulke spelers gaat.

Ik denk dat dit best een goede transfer voor alle partijen is. Casemiro is één van de beste Cvm's ter wereld, past precies bij dit Madrid, maar hij wilt zelf een nieuwe uitdaging/stap maken.

Bij United kan hij een stap maken. Nieuwe, sterke competitie.
Ben alleen benieuwd naar United. Casemiro gaat veel bijdragen natuurlijk, maar eigenlijk moet er nog wel het één en ander bij. Centraal op het middenveld zou er wat mij betreft nog iemand bijmogen, mits een Mctominay vertrekt.

Aankoop - Casemiro en Bruno op 10. Dan heb je Eriksen en Fred als back-ups...

Voorin is het ook nog wat karig in mijn ogen. Rashford raakt al bijna 2 jaar geen bal. Martial heeft amper gespeeld en is ook alles kwijt de afgelopen tijd. Sancho is matig begonnen en krabbelde een beetje op, maar heeft het ook nog nie techt laten zien.

Ronaldo is alleen stennis aan het maken momenteel. En dan heb je voor de rest alleen nog maar jeugdige talenten.

Met alleen Casemiro erbij gaat United het nog altijd niet redden.

Real heeft overigens een prima middenveld nog over met Tchouameni, Valverde, Kroos, Modric, Camavina. Ceballos wordt je niet heel vrolijk van, maar dat terzijde.

Hoop wel voor Madrid dat er nog wat miljoenen worden geïnvesteerd in een aanvaller. Rechtsbuiten of een spits, want met Asensio, Mariano Diaz en Vazquez als back-ups wordt je ook niet vrolijk.
Enige goede back-up van kwaliteit is momenteel Rodrygo. En die scheen ook al een beetje te morren vanwege gebrek aan speeltijd (wat ik hoorde).

Heel jammer dat die weggaat, maar ik begrijp hem wel. Een nieuwe uitdaging, supercontract op je 30e, Premier League. Hopelijk voor hem komt Man Utd weer terug op het niveau waar ze horen, hij zal hier zeker een rol in kunnen spelen! Ten Hag mag in zn handen wrijven met zo’n speler.

Het einde van het beste (naar mijn mening) trio van middenvelders ooit, Kroos Modric Casemiro. Ancelotti geeft aan niemand nieuw te willen tekenen, maar ben heel benieuwd hoe Real dit zal opvangen, want een Tchouameni is nog niet klaar om hem te doen vergeten

Aderlating in defensief opzicht voor Real. Wel meer kansen voor de jonge spelers in de selectie. Tchouameni zou nu vol voor de leeuwen gegooid kunnen worden, kampioen wordt je toch wel.

Courtois
Carvajal
Militao
Alaba
Mendy
Kroos
Tchouameni
Hazard
Modric
Vini
Benzema
19 augustus 2022 om 14:28

Ik zou Fede op de plek van Hazard doen, maar verder ziet je opstelling er puik uit

19 augustus 2022 om 15:09

Klopt, ook goede optie. Zelf zie ik Fede meer na dit seizoen die plek van Kroos overnemen, ik heb misschien nog iets te veel hoop op Hazard.

Wellicht geen populaire mening, maar in mijn ogen heeft alleen Real Madrid profijt in deze situatie. Zestig, zeventig of tachtig miljoen euro voor een speler die je in principe al hebt vervangen met de komst van Aurélien Tchouaméni lijkt me niet direct problematisch. Casemiro blijft natuurlijk een speler die nagenoeg perfect complementair was aan Luka Modric en Toni Kroos, waardoor hij op zijn eigen manier kon uitblinken. Maar op het moment dat je van hem gaat vragen om de lijntjes uit te zetten op het middenveld, dan vraag je in mijn ogen teveel van een speler zoals hij. Het is überhaupt onbegrijpelijk dat Manchester United uitkomt bij Casemiro als alternatief voor Frenkie de Jong, dat zijn echt twee totaal verschillende spelers. De ene speler is een breker op het middenveld (die het ontlopen van gele kaarten tot een kunst heeft verheven), de ander is een creatieve speler die het tempo van de wedstrijd kan bepalen. Kortom, uitstekende zaken voor Real Madrid en een slechte beslissing van Casemiro en Manchester United. Die gaat in de voetsporen treden van Raphaël Varane op deze manier.

19 augustus 2022 om 14:24

Ik vind het anders een goede beslissing van man utd om te gaan voor een topspeler die zich al jarenlang bewijst ipv voor een speler gaan die enkel een jaartje heeft geëxcelleerd bij ajax en verder drie matige jaren achter de rug heeft.

En als je casemiro haalt dan moet je hem niet de lijntjes laten uitzetten en dat zal ten hag niet doen. Wel kan hij met casemiro met de punt naar achter spelen ipv met een dubbele pivot wat al jaren niet werkt daar.

19 augustus 2022 om 14:29

XII / Deze Casemiro past ook echt in het spel dat Ten Hag wil spelen. Hij heeft twee jagers en bijters gekocht met Martinez en nu deze 5 voudig CL winnaar Casemiro. Ik kan niet wachten om hem te zien spelen daar maar ik ben vooral zelf op Real Madrid gefocused. Jammer dat hij niet nog een CL met ons wilde winnen maar ik gun hem echt het beste. Geeft altijd 200 procent.

19 augustus 2022 om 14:35

Nou, onder de streep gaat Manchester United nu voor een speler die zijn waarde jarenlang heeft bewezen in een specifieke samenstelling van het middenveld. In principe was hij degene die het vuile werk opknapte en eigenlijk als een 'slot op de deur' fungeerde, dus zo snel mogelijk de bal weer inleveren bij spelers die beter kunnen voetballen dan hij. Het verschil is alleen dat er een duidelijke balans was op het middenveld bij Real Madrid, iedereen speelde in zijn kracht. Met je opmerking 'met de punt naar achteren spelen' veronderstel ik dat je voor ogen hebt dat hij samen met Bruno Fernandes en Christian Eriksen moet gaan spelen? Pfoe, dan moet Casemiro wel een extreem goede balansbewaker zijn wil dat lukken in de Premier League.

Overigens ging mijn opmerking meer over het feit dat Manchester United zocht naar een spelverdeler op het middenveld naast Fred of Mctominay, maar vervolgens uitkomt bij Casemiro. Brekers hebben ze wel op hun middenveld, het kwam juist tekort aan voetballend vermogen. Tsja, dan is het vreemd dat je uitkomt bij Casemiro. Dan zou ik toch echt eerder gaan voor iemand als Ruben Neves. Of je zou zelfs kunnen gaan voor Mikel Merino, die uitstekend kan spelen met een breker naast zich.

19 augustus 2022 om 14:55

Bij Brazilië en voordien Porto heeft hij zijn waarde ook wel echt bewezen.

Ten Hag moet wel slim genoeg zijn hem niet als opbouwende middenvelder te zien. Als hij dat wel doet dan is hij gewoon niet bekwaam voor de top.

19 augustus 2022 om 15:01

Begrijp me niet verkeerd, Casemiro is een geweldige middenvelder op het moment dat hij in zijn kracht kan spelen en zijn zwaktepunten worden gemaskeerd door de andere middenvelders. Bij Real Madrid was dat duidelijk het geval, en ook bij het Braziliaanse elftal gebeurde dat tot op zekere hoogte. Ik denk alleen dat er dingen van hem gevraagd gaan worden bij Manchester United die hij niet gewend is, voornamelijk gezien het gebrek aan balans op dat middenveld in de afgelopen periode. Op dit moment ben ik duidelijk in de minderheid, maar ben erg benieuwd hoe we over een aantal jaar terugkijken naar deze overgang. Ten tijde van de overgang van Philippe Coutinho naar Barcelona was ik duidelijk ook in de minderheid, laten we zien hoe dat bij Casemiro gaat.

19 augustus 2022 om 15:26

Guaporta zit er weer precies bovenop, Case is niet geschikt voor de speelwijze van Ten Hag en zal exposed worden in de PL waar het allemaal sneller gaat dan in de Liga. Heeft niet per se met de speler te maken, maar wel met wat er van hem gevraagd wordt in het systeem van Ten Hag.

19 augustus 2022 om 15:38

Guaporta// dus heel jouw betoog is gebaseerd op wat jij denkt dat gevraagd van hem gaat worden waarbij je ook nog eens denkt dat ten hag dingen gaat vragen van casemiro waarvan de gemiddelde vz-lid al weet dat hij dat niet kan? Apart.

Het meest logische is dat case wordt gebruikt zoals bij real madrid. Dan bemoeid hij zich niet met de opbouw, maar zorgt hij ervoor dat hij vooral defensief van waarde is en de andere middenvelders in hun kracht kan laten voetballen.

19 augustus 2022 om 15:45

Je weet toch hoe Ten Hag wil spelen gebaseerd op hoe hij Ajax liet spelen? Niet zo gek om te stellen.

19 augustus 2022 om 15:50

Nee, Realxiiimadrid. Ik zeg niet dat Erik ten Hag dat van hem gaat vragen, ik zeg alleen dat de samenstelling van het middenveld bij Real Madrid veel meer in balans is dan bij Manchester United. Kortom, hij komt in een compleet andere situatie te spelen en daardoor worden zijn zwakheden in mindere mate gemaskeerd door de spelers om hem heen. Het is nogal kortzichtig om te denken dat zijn rol bij Real Madrid precies hetzelfde zal zijn dan bij Manchester United, en met een speler waarvan we allemaal kunnen zien wat zijn zwakke punten zijn... Dan worden er simpelweg andere dingen van hem gevraagd dan waar hij misschien comfortabel bij is.

19 augustus 2022 om 15:53

Sorry hoor maar als wij het al zien dan ziet ten Hag dat toch ook? Dus denken jullie dat hij een speler compleet verkeerd gaat gebruiken?Als ten Hag geen te gekke dingen van hem vraagt en een middenveld creëert waarin dat niet nodig is dan kan het gewoon perfect werken. Sowieso heeft Man U dringend nood aan grinta en duelkracht. Iets wat Casemiro uitstekend kan leveren.

19 augustus 2022 om 16:09

Noem me dan eens een samenstelling van het middenveld bij Manchester United waarbij de zwakke punten van Casemiro worden gemaskeerd zoals dat in de afgelopen jaren is gebeurd bij Real Madrid. Ik kom eerlijk gezegd niet verder dan Fernandes, Casemiro en Fred. Er is met de huidige selectie geen enkel middenveld samen te stellen waarbij Casemiro volledig in zijn kracht komt te spelen. Overigens ben ik het totaal niet met je eens dat het Manchester United ontbreekt aan duelkracht. Het komt ze juist tekort aan een samenhangend middenveld waarbij de ruimte tussen de aanvallend ingestelde spelers en de verdediging niet constant moet worden dichtgelopen door twee beperkte middenvelders.

19 augustus 2022 om 16:21

Eens met Guaporte. Daarom denk ik dat Ten Hag met Fred moet (en gaat) spelen. Eriksen en Fernandes is te aanvallend, te slap, te nonchalant. Dan moet Casemiro veel te veel doen. Het is vooral hopen dat Fred opleeft onder de vleugel van Casemiro. En dan vooral in de rol van voetballende box to box (ja, ik heb onvoldoende vertrouwen in Eriksen als 8).

19 augustus 2022 om 15:52

Haha, hij heeft het van de maestro zelf geleerd. Xabi Alonso is wat gele kaarten ontlopen betreft toch echt The Godfather.

19 augustus 2022 om 17:20

Cama / Ja Xabi was een meester daarin maar tijdens de halve finales cl van het 13/14 seizoen ging het mis en werd hij geschorst door een domme gele kaart en mistte hij de finale. Dat was echt pijnlijk maar gelukkig wonnen we zonder hem ook

19 augustus 2022 om 16:41

Casemiro heeft ook wel profijt in deze situatie hoor: zijn bankrekening. Hij doet het natuurlijk enkel om het geld en dat begrijp ik wel (laten we niet vergeten dat hij een Braziliaan is). Hij gaat 14-15-16mil per jaar verdienen, nou... voor iemand met zijn kwaliteiten en leeftijd (ookal vind ik hem de beste op zijn positie) is dit te goed om te weigeren.
Sportief gezien ben ik het met je eens. Daar moet hij niet veel gaan verwachten.

Het word hem zeer gegund hoor, maar toch: Neeeeeeee!!!!!!!!!
Vind dit echt zonde! Casemiro is een klasbak! Kan mij niet zo snel een vervanger bedenken die hem kan doen vergeten. Toutachmeni is nog niet van het nivo. Camavinga is niet een verdedigende middenvelder en datzelfde geld voor Valverde. Vind dit toch een aparte keuze eerlijk gezegd...... Vanuit Real kant dan he!

Casemiro kan zn salaris verdubbelen op zn oude dag en een avontuur aangaan. Heeft natuurlijk alles gewonnen wat er te winnen valt en wilt toch nog wat anders proberen. Zijn goed recht.
Maar toch: Neeeeeee!!!!!!!!!!!

Real moet snel een rechts buiten halen. Misschien sane van bayern ofzo of diaby

Het is Casemiro gegund. Had hem zelf nog graag 1 a 2 jaar zien blijven om wat kneepjes aan tchouameni mee te geven, maar zijn staat van dienst verdient geen tegenstribbelen. Een rechtsbuiten erbij halen zodat fede evt een linie terug kan zakken, anders blanco gewoon weer bij het eerste halen. Gekke wending had Casemiro eigenlijk wel.zien afsluiten bij real. Hopelijk kan die united de stabiliteit geven die hij real gaf want dan wordt de pl een stuk spannender. Gracias

Respect voor deze man. Heeft alles gewonnen bij Real Madrid en durf nu uit zijn comfortzone te gaan en durft het risico te nemen dat hij niets meer gaat winnen. Hoop dat het een succes wordt!

Ik hoop dat Case pas na dit weekend vertrekt en nog 1x speelt voor Madrid. Het is dan wel uit maar dat geeft de fans tenminste de kans hem toe te zingen voor hij vertrekt.

19 augustus 2022 om 15:26

Casemiro zit niet bij de selectie grote vriend.

19 augustus 2022 om 16:33

Zeer jammer.

19 augustus 2022 om 16:42

Zit helaas niet bij de selectie omdat Utd hem zaterdag/zondag al wil presenteren, voor de wedstrijd tegen Liverpool.

19 augustus 2022 om 18:34

Begrijpelijk maar toch heel zuur dat zo'n legende plots vertrekt en je hem niet 1 laatste keer ziet spelen en kan toezingen.

19 augustus 2022 om 21:42

Helemaal met je eens. Erg jammer en ben eerlijk gezegd best een beetje verdrietig.

Spijtig van casemeiro maar te begrijpen...
Hij gaat het dubbele verdienen bij man u.
Real vangt een mooi transferbedrag voor een 30 jarige die alles heeft gewonnen. Ge moogt zeggen wat je wil over de voorzitter van real maar deze heeft een neus voor zaken. Uiteindelijk gaat het om het geld, en beide partijen hebben hun slag geslagen.

Begrijp me niet verkeerd: Casemiro is een fantastische aanwinst voor Man Utd, maar max. 80 miljoen voor een 30-jarige speler vind ik wel behoorlijk veel. Real gaat hem zeker missen, maar hebben hier wel echt prima gehandeld hoor. En daarnaast hebben ze nog Camavinga en Tchouameni klaarstaan die zijn plek kunnen invullen

Ontzettend jammer, zal een gemis worden op het middenveld, vooral in grote wedstrijden ga je dat wel merken. Beste op zijn positie momenteel wat mij betreft.

Pff het einde van KCM. Niet te bevatten eigenlijk. Kwam heel onverwachts deze wending. Maar goed wens hem het allerbeste en hij gaat de geschiedenis in als onderdeel van de legendarische KCM!

19 augustus 2022 om 17:22

Magic / Heel onverwachts en heel pijnlijk. Case was ook echt belangrijk. Tchouameni kan ook zo belangrijk worden maar dat heeft tijd nodig. KCM was legendarisch en top. Al die mooie herinneringen met die drie middenvelders die alles en iedereen weg speelde. Good times

Zielig dit voor Ancelotti, echt zielig. Deze man heeft Real aan 4 prijzen bezorgd in 2022, waaronder La Liga en CL. Er werd aan Ancelotti belooft dat er veel goede dingen gaan komen in de zomer qua transfers. Maar Ancelotti verliest hier ff een sleutelspeler, nog altijd geen rechtsbuiten van topniveau en geen back-up spits. Mariano gebruikt die al nooit en moet nu geforceerd Hazard als vals 9 spelen als Benzema niet kan spelen

Typisch Florentino Perez. En dan Ancelotti ontslaan als de resultaten tegenvallen.

Casemiro's beslissing moet je respecteren, en ik ben blij dat Real laat zien dat het ook totaal niet moeilijk doet. We gunnen het hem.

19 augustus 2022 om 15:41

Ze voeren armzalig beleid bij real madrid, maar ik verwijt het de technische management en niet perez. Maar indd, zodra de resultaten tegenvallen wordt carlo als zondebok aangewezen en vliegt hij eruit. Dat hij wordt opgezadeld met een gemankeerde selectie wordt dan buiten beschouwing gelaten.

19 augustus 2022 om 17:23

Madr!d / Je vergeet dat we eigenlijk Mbappe hadden moeten hebben, en dan valt je hele rechtsbuiten en backup spits verhaal al weg

Ik kan er zeer goed mee leven. Perez bewijst weer eens wat voor zakenman het is en itt het vertrek van Ronaldo staan er nu wel meteen jongens klaar. Tchouameni kan zich goed gaan ontwikkelen, Camavinga gaat nog meer minuten krijgen en Alaba kan ook op cdm prima uit de voeten. Alle 3 zijn ze ook voetballend beter maar verdedigend zeker niet. Gelukkig is Tchoua op deze leeftijd al verzer dan

Het is hopen en bidden dat Tchouameni helemaal opleeft en hem "doet vergeten". Case blijft een prachtige speler, een van de belangrijkste pilaren van alle gewonnen prijzen de afgelopen jaren. De transfer is hem gegund, ga hem wel ontzettend missen. Een echte krijger en een winnaar. Dat zal wel even wennen worden aan de mentaliteit van wat spelers bij United. Mag wel echt hopen dat Real nog een versterking binnenhaalt. We kunnen echt niet nog een seizoen zonder rechtsbuiten spelen. Nu vol voor Silva gaan.

Overigens erg mooie woorden van Ancelotti over Casemiro, artikel op Marca heet: "ancelotti: I have spoken to Casemiro and his desire to leave Real Madrid is clear"

Nou, na de 100.000 posts die beweerden dat hij nooit naar United zou willen gaan, verwacht ik toch wel een aantal reacties dat ie toch z’n beste tijd gehad heeft, op z’n einde loopt, Madrid aan het doorselecteren is enz. Kom maar, kom maar!

19 augustus 2022 om 16:04

Ik heb het in eerste instantie ook half weggelachen, maar ik zie toch vooral een enorme gok dat Tchouameni zijn grote schoenen gaat vullen komend seizoen. Deze transfer kan in die zin wel geweldig uitpakken door op tijd door te selecteren, maar wat mij betreft was Case nog onomstreden. Geweldige speler die ik erg ga missen in het elftal. Ik ben wel benieuwd of hij ook zo goed tot zijn recht komt in een vrij gebroken team.

19 augustus 2022 om 18:05

Tja, dat snap ik eerlijk gezegd ook wel hoor, dat doet Real al jaren goed. Het is wel het type speler die United mist en heb hem liever dan de Jong eerlijk gezegd. Ik hoop alleen dat hij er ook direct staat. PL is niet voor iedereen weggelegd, er zijn genoeg klasbakken die het niet gered hebben.

Jammer een van je de allerbeste van de afgelopen jaren misschien wel van altijd , maar ja gelukkig is er een camavinga die klaarstaat . Het komt wel weer goed , jammer dat hij naar united gaat .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren