Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nieuw directielid Ajax onder vuur: ‘Johan Cruijff draait zich om in zijn graf’

Laatste update:

De Raad van Commissarissen van Ajax wil Maurits Hendriks op korte termijn aan de directie toevoegen, zo meldt De Telegraaf vrijdagochtend. De oud-hockeyer en voormalig technisch directeur van NOC*NSF, moet de rechterhand worden van algemeen directeur Edwin van der Sar. Met de eventuele komst van Hendriks wordt ‘het voetbalgehalte in de Ajax-directie structureel verder uitgehold’, zegt Valentijn Driessen. Hij ziet bestuurlijke parallellen tussen Ajax en Manchester United. “Johan Cruijff draait zich om in zijn graf.”

Als de beoogde aanstelling doorgang vindt, wordt de directie van de Amsterdammers weer uitgebreid, nadat er de afgelopen jaren juist twee directeuren, ex-roeier Rutger Arisz in 2016 en Marc Overmars dit jaar, uit Amsterdam vertrokken. De naam van Hendriks schijnt uit de koker te komen van Ajax-commissaris Annette Mosman, die penningmeester is in het bestuur van NOC*NSF. Nadat zij de naam van Hendriks noemde is het balletje gaan rollen. De oud-chef de mission van de Olympische Spelen van Londen, Sotsji en Rio de Janeiro heeft al aangegeven open te staan voor een dienstverband bij Ajax.

In een eerder stadium was voormalig Go Ahead Eagles-grootaandeelhouder Alex Kroes in beeld voor een directiefunctie in Amsterdam. Hij zou de plek die Overmars achterliet opvullen en alles leek al rond na gesprekken met president-commissaris Leen Meijaard en toenmalig commissaris Danny Blind. Daarna hoorde Kroes niets meer van de RVC. Totdat commissaris Mosman de naam van Hendriks liet vallen. Hij was echter niet in beeld voor een technische job, maar voor een functie als operationeel directeur ter ondersteuning van Van der Sar. Voor de taken van Overmars werd het duo Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar aangesteld, zonder te promoveren in functie.

Mocht Hendriks worden aangesteld, dan betekent dit dat het aantal directieleden zonder voetbalachtergrond bij Ajax opnieuw verder toeneemt. En dat is zorgelijk vindt Driessen. “Het voetbalgehalte in de Ajax-directie is structureel verder uitgehold en de grip van de commissarissen en directieleden zonder voetbalachtergrond op het voetbalbedrijf neemt opnieuw verder toe. Tot zorgwekkende proporties. Johan Cruijff draait zich om in zijn graf. De voetballers, de boegbeelden hebben zich bewezen, maar worden uitgerookt door de zakenmensen en hun connecties. Voetbal is hun speelbal. Waar dat ook zo is? Bij Manchester United.”

Hendriks zal zich bij Ajax gaan richten op de operationele aansturing en zal Van der Sar werk uit handen nemen. Ook krijgt het nieuwe directielid de leiding over de organisatie van Sportpark De Toekomst en zal dus geregeld te maken krijgen met de technisch verantwoordelijken van Ajax. Driessen hoopt dat oud-hockeyer over een sterke ruggengraat bezit. “Hendriks zal de organisatie bij Ajax moeten bewijzen dat hij geen marionet is van de RVC die hem heeft voorgedragen. Niet de luistervink in de directie die – zoals diverse voorgangers – als doorgeefluik functioneert”, aldus de journalist, die het verder ‘bespottelijk’ vindt dat in de directie van Ajax geen technisch directeur zit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bestuurlijke parallelen tussen united en ajax. Wat een stemmingmakerij weer uit die hoek ongelofelijk. Geen idee wie t is en of hij goed is of niet trouwens maar dit soort uitspraken gaan helemaal nergens over.

19 augustus 2022 om 13:05

"wat een stemmingmakerij weer uit die hoek ongelofelijk".

Het zegt genoeg dat hij zijn punt maakt over de rug van de inmiddels overleden Johan Cruijff, van wie de insiders weten dat hij juist een groot voorstander was van het bij het voetbal betrekken van professionals uit andere sporten. En je kunt van alles van Maurits Hendriks vinden, maar onmogelijk beweren dat hij geen professional is. Driessen is net zo benepen als Johan Derksen die er ook een gewoonte van maakt met Cruijff te koketteren, terwijl die totaal anders in de wereld stond. In hetzelfde artikel maakt hij de RvC en FD Susan Lenderink feitelijk het verwijt dat hun werk doen zoals ze het moeten doen. En zo iemand kan je onmogelijk serieus nemen, dat kan je dan nog beter doen bij Bas van Toor.

Valentijn Driessen ziet ook dat het qua voetbalgehalte steeds ‘kaler’ wordt.

19 augustus 2022 om 10:23

Ja want het is realistisch om de lijn van de afgelopen 5 jaar vast te houden met o.a. een halve finale CL en steeds kampioen. Dit was een geweldige periode nu moeten we weer gaan bouwen. Het is een utopie om te denken dat we ieder jaar de international top kunnen aanvallen.

19 augustus 2022 om 10:30

Hoe bedoel je bouwen? Je geeft zo'n beetje honderd miljoen uit aan aankopen. Wie heb jij horen praten over bouwen? Denk je dat dat gepikt wordt? Niets anders dan overwinteren in Europa wordt er geëist. Als dat incidenteel in de EL is, prima.

19 augustus 2022 om 11:20

Naja er zijn erg veel spelers weg gegaan, en gekomen. Ik denk dat hij hiermee bedoeld dat er gebouwd moet worden aan het team. Je kan niet 1 op 1 spelers vervangen en zo door blijven voetballen als voorgaande seizoenen. Daarbij staat er ook een andere coach aan het roer die ook een andere visie heeft. Daardoor zal er weer gebouwd moeten worden en ligt het aan de nieuwe spelers en coach hoe snel dit proces "klaar" is.

19 augustus 2022 om 11:34

Volgens mij is het doel overwinteren in Europa, het liefst in de Cl.
En natuurlijk moeten ze weer bouwen. Met de vertrokken spelers zou je in Nederland gewoon mee doen om een plek in de top 3.

In Nederland kijken we naar wat Ajax heeft uitgegeven. In top landen kijken ze naar de balans, er is per saldo meer verkocht dan gekocht dus ben je in eerste instantie zwakker geworden.

19 augustus 2022 om 11:53

Het doel zou moeten zijn: kwartfinale CL.
Waar is de ambitie? Vooral als er zo met bakken geld gesmeten wordt.

19 augustus 2022 om 12:06

Ambitie moet wel realistisch zijn. (taliafico), (gravenberch), Martinez, Haller en Mazraoui hadden een grote impact op het spel van Ajax. Er is weliswaar goed ingekocht, maar het duurt even voordat iedereen op elkaar ingespeeld is. Voorin lijkt het wel goed te zien, middenveld idem, maar achterin staat het nog niet stabiel. Zoiets kan je simpelweg overwintering CL kosten. Jaartje knallen in de KO fase Europa League zou dan ook niet verkeerd zijn dit jaar.

19 augustus 2022 om 12:11

Die balans waar je het over hebt London, valt wel mee. 12 spelers zijn er vertrokken. Hierbij zit ook Tyton die een half jaar als derde keeper gehuurd werd vanwege blessures en schrosing Onana. Er kwamen 9 spelers tot nu toe (ik verwacht dat er nog een vervanger voor Schuurs wordt aangetrokken) waardoor het verschil 11/9 is, en als er nog een vervanger voor Schuurs wordt aangetrokken 11/10. Dit is te verwaarlozen qua balans.

Daarbij ben ik van mening dat er meer kwaliteit is ingekocht. Onder de uitgaande transfers zitten namelijk ook Onana, Labyad en Danilo. Spelers die amper tot nooit speelde, het afgelopen seizoen.

Tevens vraag ik me af of ze in het Buitenland wel echt zo kijken. Het lijkt me dat er naar de kwaliteit van de spelers wordt gekeken.

In jou redenatie is het dus zo als je 15 spelers uit de kkd koopt, er gaan er 5 weg, dat je in eerste instantie dus beter bent geworden? Vind ik wat vreemd...

19 augustus 2022 om 12:18

Volgens mij bedoelt ie de balans in euro’s…

19 augustus 2022 om 12:25

Dat betwijfel ik, omdat hij zegt: "Er is per saldo meer verkocht dan gekocht dus ben je in eerste instantie zwakker geworden" de balans in euro's is in de plus (91 miljoen gekocht en 121 miljoen verkocht). Ben je daardoor zwakker? Of kan je daardoor goed onderhandelen?

19 augustus 2022 om 15:36

@wizzle_shizzle ik kan je in iedergval vertellen dat ze er in Engeland zo naar kijken. Verkoop je voor 100 miljoen en haal je voor 90 miljoen spelers terug ben je in eerste instantie zwakker geworden.
Dat hoeft natuurlijk op termijn niet zo te zijn, spelers en teams ontwikkelen zich maar in eerste instantie heb je kwaliteit ingeleverd.

Ik weet niet welke tien spelers er gehaald zijn, ik kom niet verder dan 8 (of 7 als je Borbbey langs de komende en vertrekkende kant niet mee telt) en daar zitten ook een paar spelers voor de bank bij die niet veel zullen spelen (lucca, Conceicao, Kaplan e.d. zijn gehaald voor de bank en/of de toekomst). Maar je hebt van de basis, als het hier bij blijft, 3 spelers die vertrokken zijn naar de top van de Bundesliga en een speler die naar united is gegaan. Dan kun je los van de halve bank die vertrokken is, naar vaak hele aardige clubs, toch niet zeggen dat je sterker bent geworden.

19 augustus 2022 om 16:53

@London, je heb gelijk dat het geen 10 spelers zijn. Ik heb te snel op transfermarkt gekeken, 2 jeugdspelers die van Jong Ajax naar het eerste zijn gehaald (Regeer & Baas) tellen ze blijkbaar ook mee als transfer.

Nu Kaplan er bij is gehaald is de verhouding 11 / 9.

Daarbij vind ik dat Bergwijn een kwaliteitsinjectie is waardoor je voorin veel meer mogelijkheden heb. Zo kan tadic daardoor achter de spitsen spelen, afwisselend met Berghuis of Klaassen.

Wijndal, Bassey en Brobbey vind ik erg goede aankopen. Brobbey was er uiteraard al, maar vind ik meer een Ajax spits dan Haller en een uitstekend aanspeelpunt met veel beweging van Bergwijn en Antony om hem heen.

Wat dat betreft vind ik (rechtsback moeten we nog zien) dat er best kwaliteit is ingekocht en zal er nu een goed team van gemaakt moeten worden.

Wat een onzin van Driessen. Hendriks komt uit de topsport, waar hij al zijn hele leven werkzaam is. Hij heeft zich als hoogste directeur van het Noc*nsf ruimschoots bewezen. Als operationeel directeur was het Cruijff die Michael Kinsbergen naar voren heeft geschoven en die heeft prima werk verricht. Het blijft Van der Sar die de hoogste functie heeft en daarin wordt gesteund door mensen met veel ervaring in de topsport en daarnaast ook veel ervaring met het functioneren in een sportorganisatie.

Je kan ook moeilijk zeggen dat de Nederlandse Olympische ploeg onder Hendriks het slecht heeft gedaan. Hij laat atleten en coaches kennelijk optimaal presteren, dat moet hij bij Ajax ook gaan doen.

Ik vind het een topkeuze.

19 augustus 2022 om 11:09

@alckmariaaz hij is ook jaren technisch directeur geweest bij het NOC-NSF. Dat lijkt meer dan genoeg topsport ervaring, tenzij je alle andere sporten weg gaat zetten als B sport.

19 augustus 2022 om 11:10

Hockey is echt niet intensiever dan voetbal. Leuk dat het spel 2 keer zo snel gaat het veld is ook 2-3 keer zo klein. Daarnaast hoeven hockeyers niet te springen,duels aan te gaan, etc. En duurt een wedstrijd ook minder lang.

19 augustus 2022 om 12:20

En wat wil je hiermee zeggen?

19 augustus 2022 om 12:23

Inderdaad. De man kan een redelijke bestuurder zijn en weet veel van hockey. Laat hem lekker in de hockey in de hockey besturen. Enige reden om naar voetbal te gaan is simpel.. geld geld geld.

19 augustus 2022 om 13:23

Precies. Hockey kan je geen rooie stuiver mee verdienen. Semi-profs op een veredelde parkeerplaats. België is een topland terwijl ze pas een paar jaar hockeyen daar. Is een mondiale C-sport

19 augustus 2022 om 10:36

Eens, geef die man een kans. Maar ik kan me wel vinden in de kritiek op de RVC. Figuren die daar gaan zitten doen dat puur voor zichzelf. Deze man komt uit een koker terwijl er schijnbaar eigenlijk al een plan lag met die man van GAE. Ik kan niet in de keuken kijken en wacht rustig af hoe Hendriks het gaat doen. Affakkelen kan altijd nog. En hetzelfde geldt voor Driessen. Die doet waar ie goed in is en trekt imo geen hele gekke parallel met ManU. Dat ie Cruijff er bij betrekt, tja. Het is zijn werk en zijn merk (het typetje dat ie is of acteert te zijn). Lekker belangrijk.

19 augustus 2022 om 10:48

Te Kloese was in beeld voor een andere functie, namelijk de functie die nu ingevuld wordt door Hamstra en Huntelaar. Van der Sar gaf in een eerder interview al aan dat hij geen noodzaak zag om mensen die het goed deden aan te kant te schuiven, dus of het nu echt aan de RvC lag dat Huntelaar en Hamstra de kans kregen weet ik zo net nog niet.

Ik ben er verder ook geen groot fan van om mensen in de RvC weg te zetten als mensen die het puur voor zichzelf doen. Ik kan me zo voorstellen dat de grootste Ajax fans hier op de site geen profvoetbalachtergrond hebben en alsnog met liefde een actieve rol bij Ajax zouden vervullen.
Neem een Leo van Wijk, dat was jarenlang Cruijffs droomkandidaat om voorzitter van Ajax te worden. Die man had ook niet bepaald een hoogstaande voetbalcarrière.

Het belangrijkste is dat de voetbalmensen een belangrijke stem hebben. Cruijff ging ook in een RvC zitten waarin oud-voetballers de minderheid waren. Zo rampzalig is dat op zichzelf echt niet.

19 augustus 2022 om 10:40

Het succes van Nederlands Olympisch team is te danken aan de coaches en atleten zelf. Maurit Hendriks was hierin alleen maar een stoorzender. Die hele rel om Youri van Gelder vergeten? Of wat dacht je van de losersvlucht waar atleten die klaargesport waren op de eerste beste vlucht terug naar huis worden gestuurd.

Deze vent weet totaal niet hoe hij met topsporters moet omgaan. Wat een lachwekkende keuze/

19 augustus 2022 om 10:56

Hij heeft dus elders fouten gemaakt en daar van geleerd. Dat zie ik liever dan dat een voetballer met het gras nog in z'n haar van het veld af stapt en directeurtje gaat spelen, om bij Ajax alle fouten te maken die beginnelingen maken.

Want er zijn geen oud-voetballers die als compleet pakket klaar zijn om de boel over te nemen. Zeker niet als het op het operationele vlak aan komt. Dus wat moet je dan? Lekker niemand aannemen en maar wat aanmodderen?

Tot je met een alternatief komt doe je niks anders dan kansloos zeiken over een keuze uit 2016 waar hij al van heeft gezegd spijt te hebben.

19 augustus 2022 om 11:41

Ja moest ook gelijk aan die loservlucht denken..
Dat is toch wel een blunder als je er van uit gaat dat je feeling hebt met een top sport cultuur.

19 augustus 2022 om 12:43

@ryjuu: Ah, dus ook topbestuurders mogen van jou geen fout maken? Juist door zo'n bekrompen houding zal je zien dat mensen juist meer fouten maken. Hendriks heeft voldoende zaken juist heel goed op orde gehad en ga ervan uit dat de RvC hier goed over na heeft gedacht. Ik ben het helemaal met misseva88 eens mbt de RvC. Natuurlijk moeten de leden kritisch worden gevolgd, maar dat zijn wat mij betreft absoluut niet mensen die er alleen voor zichzelf zitten. Over het algemeen zie je (als het al gebeurt) Leen Meijaard in de pers. De overige leden zie je (bijna) nooit in de publiciteit en heeft ieder lid een prima staat van dienst.

19 augustus 2022 om 13:54

@ 4ever4ajax

Natuurlijk is het maken van fouten menselijk, maar dat wilt niet zeggen dag je vooraf hardop moet uitspreken dat "falen" geen probleem is. Als ik naar de polititiek, het grote (internationale) bedrijfsleven en de topsport kijk, heb ik wel geleerd dat het laatste wat je moet doen is "top bestuurders" vooraf de ruimte te geven dat er "gefaald mag worden".

Daarnaast hebben we bij Ajax over het algemeen slechte ervaringen met dit soort figuren, dus wat mij betreft komt ie er niet in. En al helemaal niet als de genoemde beweegredenen in het artikel kloppen, want daar komt vroeger of later gezeik van. Nu weet ik niet hoe het met jou zit, en ik begrijp dat niets eeuwig is; maar ik ben ontzettend blij dat onze club al een paar jaar in bestuurlijk in rustig vaarwater zit na tig jaren van bestuurlijke onrust. Wellicht is het kortzichtig van mijn kant en wellicht ook niet eerlijk richting hem, maar de eerste indruk die hij bij mij oproept is dat een Coronel type is. Dat soort mensen wil ik echt nooit meer in bestuurlijke functies zien bij Ajax.

19 augustus 2022 om 14:46



Ik zal Maurit Hendriks geen topbestuurder noemen, hij heeft compleet gefaald in die functie. De resultaten van het Olympisch team heeft het gedeeltelijk voor hem gemaskeerd. Maar over het geheel is het gewoon niet goed.

Gebrekkig communicatie naar de sporters toe, verzwijgen van problemen in Olympisch dorp. En die losersvlucht bewijst maar eens de ontwetendheid van iemand die topsport zelf niet heeft bedrijft. Als hij zelf een topsporter was geweest dan had dit uberhaupt nooit plaats gevonden.

En dan ga je iemand die compleet niks met voetbal te maken heeft directielid maken van de grootste voetbalclub van NL op basis van wat? Omdat op zijn CV Nocnsf staat? Ja, belachelijk voor woorden. Cruijff zal zich inderdaad omdraaien in zijn graf. Hier ageerde hij ook voornamelijk tegen

19 augustus 2022 om 17:10

Die zogenaamde losersvlucht was hartstikke logisch en wel degelijk goed te verantwoorden. Mensen die hebben verloren zijn over het algemeen niet echt heel gezellig en kunnen de sfeer binnen de Olympische ploeg naar beneden drukken. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar die neem je dan maar op de koop toe, topsport is hard.

19 augustus 2022 om 12:45

Ik ken Noc*nsf enkel vanwege de flaters

Jezus die Valentijn weet wel telkens iets te vinden om tegenaan te schoppen zeg. Als je iemand aanstelt met veel voetbalachtergrond had die geroepen dat er gebrek aan bestuurlijk ervaring is. Vermoeiende man...
Volgens mij gaat het om kwaliteit. Als deze dan ook nog een voetbal achtergrond heeft is dat mooi meegenomen.

Weer lekker stoken Driessen.. enige directielid dat een voetbalachtergrond had en weg is gegaan is Overmars. Die functie wordt niet opgevuld nu maar er wordt besproken om een andere functie in te vullen met iemand die tientallen jaren ervaring heeft in de topsport. Boehoee valentijn, we gaan helemaal naar de klote daardoor. Hoeveel voetballers kent Valentijn die financieel opgeleid zijn? Die Financieel directeur kunnen worden of Hoeveel marketing deskundigen zijn er onder de voetballers. Volgens mij is gebleken dat alleen voor de Algemeen Directeur en Technisch directeur een voetbalachtegrond doorslaggevend kan zijn.

19 augustus 2022 om 13:12

Hou eens op met Driessen te bashen. Hij zegt hier niets geks. En bovendien je zegt voor een deel hetzelfde. De belangrijkste functie in de directie van een voetbalclub wordt niet opnieuw ingevuld door Ajax en dat is de functie van Technisch Directeur. Veel Ajacieden zeggen dat het huidige succes van Ajax kwam door Overmars. Waarom vul je dan juist die functie niet in? Lijkt mij dat Driessen hier terecht kritisch is.

19 augustus 2022 om 13:28

Driessen is kritisch op het feit dat er iemand zonder voetbalachtergrond in de directie komt. Blijkbaar moet elk poppetje volgens hem op hoog niveau gevoetbald hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Mensen hebben talenten, en er zijn maar weinig mensen die een groot talent hebben voor zowel voetbal als financien of een club besturen of technisch beleid etc.

Ik denk dat Cruijff de afgelopen jaren al 26 koprollen en 4 flikflaks in zijn graf heeft gedaan vanwege het gigantische wanbeleid van Barcelona. Die gaat nu echt niet nog een keer omdraaien in zijn graf, omdat het stabiele Ajax een directeur met een hockeyverleden binnenhaalt.

Dit zijn toch zo'n lompe uitspraken. Wat weet die Driessen er nou weer van. Dit is een man uit de topsport met degelijk verstand.

De Telegraaf is ook wel echt een krant van niets hé. Van alles roepen zonder enige ondebouwing. Goedkoop scoren over de rug van Cruijff en Manchester United. Paniek zaaien onder volk in Nederland dat daar niet doorheen kan zien. Dit soort media clubs wakkeren veel van de onrust in Nederland aan en verdienen er geld mee. Je kan deze media niet kwalijk nemen dat de lezers hier van smullen maar het is wel erg negatieve vicieuze cirkel. Gelukkig is voetbal dan nog een relatief onschuldig onderwerp, maar dit is het niveau bij alle onderwerpen waar de krant over schrijft en dat is wel triest.

19 augustus 2022 om 10:31

Dat geldt voor praktisch alle media, niet alleen de Telegraaf. Onafhankelijke journalistiek is dood en begraven. Allemaal trekpoppen en papegaaien die niet meer aan waarheidsbevinding doen maar opinies geven en propageren. On: Voor een inhoudelijke reactie zie m’n reactie hieronder ergens. Ik ga er vanuit dat Ajax weet wat ze doen, al heb ik het niet op met de RVC aangezien zij vaak voor onrust zorgen.

19 augustus 2022 om 10:45

Onafhankelijke journalistiek heeft nooit bestaan. Dus dat vroeger was alles beter onzin is gewoon niet waar. Zelfs de kranten hadden bepaalde affiliaties met godsdienst etc. Verder waren er altijd al financiele belangen.tegenwoordig kan je juist beter het nieuws verifieren als individu door middel van het internet. Ik durf zelfs te stellen dat media beter gecontroleerd wordt dan vroeger, er is een veel breder aanbod. Bijna elke consument gebruikt meerdere kanalen voor zijn nieuws.

Dat heeft veel nadelen maar ook veel voordelen. Er zijn genoeg kranten die minder populistisch zijn en meer aan waarheidsvinden doen dan aan goedkoop scoren. Geen krant of media is perfect of onafhankelijk. Iedere journalist over 1 kam scheren is totaal onnodig en ook gevaarlijk. Ik ken erg goede journalisten en media partijen die erg goed onderzoek doen en er mooi over schrijven. Zelfs dan hoef je niet alles voor waarheid aan te nemen.

19 augustus 2022 om 15:59

Gaat er ook niet om of een krant of journalist onafhankeljik is maar meer of deze onafhankelijk kan schrijven en onderzoeken en dit op deze manier overbrengt. Wij zitten nu vooral in een cultuur waarin we alles schijnbaar in twijfel moeten trekken en alles met slechte intensies moeten benaderen en vooral zelf controleren.

Dat zelf controleren is juist eng en kan gevaarlijk zijn. Specialisten die ondermijnt worden door een willekeurige burger die denkt dit zelf beter te kunnen onderzoeken of achter elk media een schurk ziet met verkeerde intenties.

Er is gewoon nog objectieve media die nieuwsbrengen op waarheid en onderzoek en soms zelfs met risico van lijf en leden.

Hij heeft in ieder geval ervaring met de losersvlucht. Daarop zal die toch wel geselecteerd zijn haha. Geintje natuurlijk. Tja weet niet zo goed wat ik van deze man moet vinden. Wel veel ervaring op bestuurlijk niveau volgens mij. Maar heb er niet zo'n positief beeld van.

19 augustus 2022 om 12:23

Hij gaat ws naar Ajax, niet naar Feyenoord…🙈😂

Al die negativiteit hier in de comments wordt ook vervelend voorspelbaar. Driessen roept iets (over Ajax) en dus staan de meningen, fakkels en hooivorken weer schuimbekkens klaar. Hij zegt niks vreemds. Hij trekt een parallel met ManU op het gebied van aansturing van de club. En die gaat niet mank. Er is een bepaalde trend ingezet bij Ajax en daar wordt weer vanaf geweken. En elke keer is het de RVC die een stok tussen de spaken duwen. Net als in de politiek zitten die mensen er puur voor zichzelf, om zich te profileren en om gunsten af te dwingen middels aanstellingen. Ik ken deze man niet en als VdS ondersteuning nodig heeft dan is het prima dat er iemand aangesteld wordt. Of dat een voetbalman moet zijn ligt aan de functie-eisen en het takenpakket.

19 augustus 2022 om 10:39

Als de lijn van Cruijff zo dun is en betekend dat je alleen oud-voetballers moet aannemen voor dit soort functies. Dan stelt die lijn echt niks voor en moet je er per direct mee stoppen. Het probleem met jouw reactie en die van Valentijn is dat er geen onderbouwing is. Je kan een mening geven maar onderbouw die dan ten minste. Als Valentijn een goed onderbouwd verhaal maakt dan heb je een zinvolle discussie, nu is zijn enige doel om reacties uit te lokken en dan krijg je fakkels en hooivorken inderdaad. Elke Ajacied die ik ken staat open voor een inhoudelijke discussie over de richting van de club.

19 augustus 2022 om 11:24

Natuurlijk gaat die vergelijking wel compleet mank. Bij United zijn een paar Amerikanen met 0 voetbalachtergrond eigenaar van de club en bezitten alle aandelen en macht. Voor zover ik weet is dat bij Ajax niet het geval.

Baantjesjagers uit allerlei B-sporten azen weer op goedbetaalde functies bij voetbalorganisaties. Laat die gozer lekker directeurtje spelen bij een hockeyclub. We hebben gezien wat voetbalkennis binnen een organisatie kan doen maar gaan met deze flapdrol weer terug in de tijd. Misselijkmakend

19 augustus 2022 om 10:59

B sporten? Triest.
Veel van die sporten lopen op vlakken als voeding, herstel, trainingsschemas, begeleiding en ontwikkeling mijlen voor op de conservatieve voetbalwereld waar iedereen bang is om te vernieuwen omdat ze alles toch al weten.

De var werkt bij hockey veel beter. Van de officiële speeltijd kan voetbal ook veel leren.
En de hockeyers zijn op veel vlakken van trainingsmethoden veel verder.

Je kunt het een klotuh sport vinden. Er kijken veel minder mensen naar omdat hersenlozen niet verder komen dan voetbal, maar een b sport is het niet, net als veel andere sporten

19 augustus 2022 om 12:20

Hockeyers zijn verder in trainingsmethodes. Laat me niet lachen. Voetbalorganisaties investeren miljoenen per club hierin. De staf is vele malen uitgebreider dan bij hockey omdat er simpelweg vele malen meer geld is waardoor ze de beste mensen kunnen aannemen.

22 augustus 2022 om 19:56

ja dat kunnen ze idd, de vraag is waarom ze dat dan niet doen...

omdat heel veel blijven hangen in hun oude denkwijze.

Zoveel voetballers die er pas heel laat achter komen dat voeding belangrijk is. Al zie je het nu eindelijk wat meer, maar het zegt al genoeg dat voetbalzone daar artikelen over plaatst omdat het toch nog bijzonder is.

Andere sporten doen dat al tientallen jaren.

Ga eens in de KKD kijken hoe triest het gesteld is met krachttraining. Ook in de eredivisie lopen er maar weinig bij als Tadic. Dat is bij veel andere sporten ondenkbaar, ook al krijgen ze minder betaald en moeten ze er soms nog naast werken.

19 augustus 2022 om 11:00

Alsof het allemaal alleen om voetbal kennis draait. Menno Geelen is net zo goed een van de steun pilaren onder het huidige Ajax success, Overmars heeft bijvoorbeeld wel eens aangegeven dat ze dankzij hem een aantal nieuwe - dure spelers konden halen en die man heeft nul ervaring in de sport.
Maurits Hendriks is technisch directeur geweest bij het NOC, daarmee brengt hij in ieder geval al een schat aan topsport ervaring met zich mee. Dat is al heel veel meer dan wat er in de meeste voetbal organisaties zit. Als hij op de stoel van H2 gaat zitten lijkt me dat ze niet goed bezig zijn. Maar met zijn kennis over sport organisaties in het algemeen en alles wat daar omheen draait kan hij zeker een toegevoegde waarde zijn zoals wanneer het aan komt op zaken als omgaan met sponsors of de begeleiding van top sporters.
Ajax heeft overigens zelf ook (ook recent) vaker actief mensen uit andere takken van sport in de organisatie opgenomen vanwege hun kennis, bijvoorbeeld uit de atletiek of het tennis.

Cruijff was helemaal niet van het koste wat kost voetballers naar voren schuiven. Maar juist van het omringen met mensen die verstand hadden van dingen waar hij dat niet had. En in die trend lijkt dit mij een nuttige toevoeging.

Los daarvan is het natuurlijk ook wel weer mooi om Valentijn het nu op te zien nemen voor de oud-voetballers. Hij zeikt ze al jaren af, maar nu hebben ze zich opeens lang en breed bewezen.

Is dit niet de man die de term loser vluchten hanteerde op de Spelen en sporters verplicht naar huis liet vliegen, in plaats van dat ze nog een paar dagen mochten blijven om hun teamgenoten of medelanders aan te moedigen omdat ze anders het de overgebleven sporters zouden 'hinderen'?

20 augustus 2022 om 02:17

Is vast al achter de schermen aan het werk gegaan. Schuurs heeft een vlucht naar Turijn gekregen!

Het is populair op VZ om alles wat uit de mond van Driessen komt te verafschuwen, maar hij heeft hier gewoon een punt. Als je kijkt naar het aantal oud-eerste elftalspelers dat nu in de bestuursraad, RvC, en directie zit kom je tot één! Alleen vd Sar! Dit is waar het Cruijff allemaal om te doen was. Tel daarbij op de krankzinnige gedachte dat een man als Hendriks (wat op zich een bewezen bestuurder is in de sport) zich inhoudelijk met de jeugdopleiding mag gaan bemoeien en je kunt je inderdaad goed voorstellen dat Johan zich vandaag omdraait in zijn graf. Over 10 jaar zijn we weer terug bij af.

19 augustus 2022 om 10:48

Klopt maar het is wel duidelijk dat de gedachte die JC had om over het algemeen voetballers in de directie te hebben, te veel losgelaten wordt. Het gaat niet specifiek om deze man, niet eens om het feit dat van de Sar op vele vlakken ongeschikt is als bestuurder, maar erom dat Ajax steeds verder terugdrijft naar een organisatie die ver af staat van eigen waardes.

Dit is hetzelfde voor de doorstroom van jeugdspelers en de kansen die ze krijgen. Ajax heeft voor elke positie bijna een dubbele bezetting waarbij slechts een handjevol spelers uit eigen jeugd komt. Een fantastisch talent als Unuvar krijgt niet eens de kans om door te breken en dat zal ook effect gaan hebben op de keuze voor jeugdspelers om elders te tekenen. Daarmee gaat gelijk je enorme investering in de jeugdfaciliteiten verloren en je goede opleidingsnaam.

19 augustus 2022 om 11:27

@piranha: maar wat is er dan wezenlijk 'anders' dan 10 jaar terug? Ook toen bestond de RvC gewoon voor een groot deel uit zakenmensen. Je had toen alleen Davids (juist...) en JC kortstondig in de RvC en we weten wat voor een succes dat was.

19 augustus 2022 om 12:02

Er breken anders nog steeds jaarlijks een of twee spelers door, dat zijn er nooit struktureel meer geweest, ook niet onder de Boer toen ajax geen cent uit gaat en ook niet onder van Gaal.

Dan kan het ook aan Unuvar liggen natuurlijk...het zijn sowieso vaak niet de technisch vaardigste jongens die doorbreken.

19 augustus 2022 om 12:26

Die paar dagen dat Davids er zat was in 2010, dus al event wat langer geleden. En dat er in de RvC meer zakenmensen zitten is niet slecht, wel dat er nu buiten Sar geen ex voetballer meer in de directie zit. En dat was een van e grote speerpunten van de JC revolutie in 2010. Wat er daarna gebeurde heeft Ajax weer naar de top gebracht, maar zonder die focus nu, en JC als stok achter de deur, zie je het langzaam maar zeker weer misgaan. Althans, daar lijkt het erg op.

19 augustus 2022 om 12:35

@london, ja dat klopt ook wel als je naar de basisopstelling kijkt maar het gaat er nu om dat je er gewoon ook 11 spelers achter hebt zitten. Je hebt nu als back ups ook nog veel oudere Ajax jeugd als Blind, Stekelenburg, Klaassen en als enige jeugddoorstroom Taylor, Rensch en Brobbey. De talenten als Unuvar, Fitzjim ed gaan het niet redden tegen de concurrentie nu, ook omdat ze niet kunnen groeien met invaleravringen. Ik zie in de komende jaren ook niet echt welke oud Ajacieden terug kunnen komen (vd Beek misschien) om een versterking te zijn en zo haal je langzaam maar zeker alle Ajax componenten weg. De binding verdwijnt, je investering in de jeugdopleiding ook, en uiteindelijk gaan je jeugdspelers ook vertrekken om elders meer kans te maken.

19 augustus 2022 om 12:51

1) Hendriks komt in de RvC. Als je dus nu gaat roeptoeteren dat JC zich in zijn graf omdraait door het aantal niet-voetballers, dan is het redelijk om te kijken hoeveel ex-voetballers er in de RvC zaten tijdens/na de fluwelen revolutie van JC. Dat waren er dus 2 (JC en Davids) die ook bijzonder snel hun biezen pakten. Momenteel is dat er al een tijd 1 (blind). Daar zie ik dus weinig verschil.
2) Als je het hebt over directie -- daar veranderd dus niks in. Die bestaat nog steeds uit 3 personen: oud-voetballer vd Sar, Geelen die er al sinds de revolutie zit (2010) en dan Lenderink.
3) En als we het dan over het technisch hart hebben of hoe we het ook willen noemen dan heb je nu dus oud-voetballer Hamstra, oud-ajacied Huntelaar, oud-voetballer Schreuder en Ouaali die ook al sinds 2012 een rol in de jeugdopleiding heeft (aangenomen door Jonk...).

19 augustus 2022 om 13:14

Piranha, Cruijff stelde Van Basten als algemeen directeur voor en zou dan een klankbordgroep moeten hebben die hem helpt met bedrijfszaken die hem minder goed liggen. Het ging Cruijff er om dat de belangrijkste posities door oud-voetballers werden ingevuld en dat de hele organisatie zou worden ingericht om het eerste elftal optimaal te laten presteren.

Cruijff was helemaal niet iemand die koste wat het kost jeugdspelers in het eerste wilde hebben. Hij wilde dat Ajax herkenbaar zou voetballen en omdat het lastig scouten is zou de opleiding altijd binnen die stijl moeten opleiden. Hij prees Barcelona in het verleden dat ze jeugdspelers voor een som duiten verkochten waarmee versterkingen voor het eerste elftal mee bekostigd konden worden.

19 augustus 2022 om 11:17

Ik denk dat de rol van Hendriks overschat word door jouw, ik denk dat de rol van Hendriks meer gericht is om het verbeteren van de cultuur die er heerst op de werkvloer en specifiek op kantoor. Ook zie ik in hem een goeie aanvulling als het gaat om communicatie, als je zag hoe van der sar in de kwestie Overmars zag schutteren kan dat echt niet. Het is echt niet zo dat hij opeens jeugdtrainers of jeugdspelers gaat aantrekken (daar heb je immers Hamstra en Huntelaar voor). Hij zal eerder een aanvulling zijn als het gaat communicatie en management op de werkvloer. En dat van oud spelers, is leuk en prima maar daar gaat alleen Huntelaar, Hamstra, Schreuder en de scouting over en in een later stadium komt de Financieel directeur en van der Sar aan te pas. En in de afrondingsfase de RvC en de juridische afdeling. dus in de begin fase heb je Hunterlaar, Schreuder en Scouting en in de eindfase met van der Sar en Blind oud voetballers zitten.

En ik kan mij ook nog Davids, Jonk, Blind en Bergkamp herinneren in belangrijke functies binnen Ajax en dat is ook niet goed gegaan. En ik zie in de generatie Sneijder / van der Vaart op dit moment ook geen opties om mee te lopen met van der Sar. je moet ook net de kwaliteiten hebben om dat te kunnen.

19 augustus 2022 om 11:52

@been er staat toch nergens dat deze man zich met de jeugdopleiding mag gaan bemoeien.

Menno Geelen is ook directeur, heeft nul ervaring in de sport, maar wordt (bewust of niet) door zowel de eigen fans als die van andere geprezen om de commerciele prestaties van Ajax. Die man is top in wat hij doet, maar met het voetbal houdt hij zich niet bezig.

Als Maurits Hendriks op de stoel van H2 gaat zitten zijn ze inderdaad verkeerd bezig. Maar er zijn echt wel andere delen binnen het bedrijf waar hij iets toe zou kunnen voegen.
Die man is Technisch Directeur geweest bij het NOC-NSF, over de begeleiding van topsporters zou hij dan bijvoorbeeld genoeg moeten weten. Naast de technische staf heeft Ajax ook een heel leger aan loop-fitness coaches e.d. dat lijkt me misschien wel iets waar hij iets mee kan. Net als in het omgaan met media of sponsors of in het algemeen hoe een (sport) organisatie aangestuurd moet worden.

Valt het iedereen ook op, sinds Driessen terug is van vakantie, dat het gejank en geschreeuw weer terug is? Rook creeeren om vuur aan te wijzen, ook bij Schuurs zijn aankomst in Torino etc. ? Zeer irritant.

Verdere voetnoot aan de redactie van VZ: ik heb een groot voorkeur voor Ajax en wil daar ook graag pushberichten over ontvangen. Maar is er ook een mogelijkheid om geen pushberichten te krijgen met futiele meningen van Driessen? Ik wil het echte Ajax nieuws op de voet volgen, niet het gezwam lezen van een meningenfabriek die zijn eigen krant probeert te verkopen zoals The Sun in Engeland. Echt niet.

Of zit er niets anders op dan de pushberichten dan maar helemaal uit te zetten?

Als de RvC van Ajax steeds minder 'echte' voetbalmensen in haar gelederen heeft, mag je op zich daar best kanttekeningen bij zetten.
Je hebt toch een kern van mensen nodig die weet wat er in de voetbal-wereld speelt. En dan aangevuld met professionals die hun expertise elders hebben opgebouwd.

Maar ik vind ook dat Driessen er behoorlijk met gestrekt been ingaat. 'johan draait zich in zijn graf om'

Kom op, dit is niet 1 of andere nono. Het is wel een bestuurder die jaren in de topsport heeft gewerkt.

Daarnaast pakt het technisch beleid van Ajax de laatste tijd goed uit. Goede aankopen, jeugd die doorkomt (al zie je dat die zich ook weer harder moeten bewijzen, omdat het niveau is omhoog gegaan). Met een enkele miskoop ertussen, maar dat zal je altijd hebben.

Je kan Hendriks uiteraard prima een slechte keuze vinden (loservluchten, geen voetbalervaring of wat dan ook), maar hem scharen onder de noemer 'zakenman' vind ik nogal vreemd met zijn 25 jaar ervaring in de sport. Daarnaast is de vergelijking met ManU natuurlijk ook zo krom als een hoepel, dat is een speelbal van zaakmannen die eigenaar zijn - dat is toch net wat anders dan iemand die in pak naar de bestuursvergadering komt met 0% aandelen...



Belachelijke reactie van Driessen en ook op andere sociale media, zonder enige kennis oordelen over mensen puur omdat hij niet uit het voetbal komt. Hendriks kan naar mijn idee Van der Sar op het gebied van communicatie uitstekend kan aanvullen, als je Van der Sar vaak ziet schutteren op belangrijke momenten in de pers, zie ik voor Hendriks daar een perfecte rol in. Komt vaak erg rustig over op de camera en weet wat hij moet zeggen, en durft verantwoordelijkheid te nemen. Verder denk ik dat Hendriks betere management kwaliteiten heeft dan van der Sar. Van der Sar heeft nooit de angstcultuur op het kantoor bij Ajax gezien of opgemerkt en misschien kan Hendriks dat beter. Op managemant en communicatief gebied zie ik in Hendriks een goeie aanvulling in de directie. En er ligt ook nog een uitdaging om de angstcultuur binnen Ajax op de werkvloer aan te pakken, en daar zie ik voor Hendriks ook een rol in.

Ook heeft Hendriks denk ik de Nocnsf gezond achtergelaten, ja er zijn dingen mis gegaan met de loservlucht en met Van Gelder die opstap ging, Iedereen maakt fouten. Daar staat tegenover dat Nederland in de breedtesport met sprongen vooruitgegaan zie alleen al Atletiek waar we al blij waren in 2008 met een finale voor Sedoc, kom het talent van alle kanten aanvliegen. Maar stop gewoon eens met het afserveren van mensen voordat ze überhaupt zijn begonnen.

Driessen is weer bezig met z'n "positiviteit". Ik geef Hendriks een kans omdat Ajax meer is dan alleen maar voetbal. De Nederlandse recordmeester zou eventueel ook de expertise kunnen gebruiken van mensen uit andere delen van de topsport. Heus, Hendriks gaat zich niet bemoeien met het technische beleid hoor. Zo jammer dat Driessen weer meteen met zijn stokken gaat slaan. Verwacht trouwens dat we vanavond op SBS6 het zelfde riedeltje gaan krijgen van Johan Derksen...Ik hoop dat deze eventuele benoeming Ajax verder gaat helpen. Voor de rest is het allemaal populistische stemmingmakerij van een journalist die al jaren de pik heeft op de beleidsmakers van Ajax.

Overigens mag dat sprookje over Cruijff die voetballers in de top/bestuur wou hebben ook wel een keer afgelopen zijn. Cruijff zette inderdaad Davids, Bergkamp en Jonk neer, maar was ook degene die de komst van Van Gaal, Van Basten en Blind frustreerde en/of aanvocht bij de rechter. Jongens met toch een groter Ajax-verleden dan die 3... Maar dat schijnt het merendeel te vergeten wanneer we het over de fluwelen revolutie hebben en het hebben van 'voetballers in de top'.

JC zal zich omdraaien in zijn graf. Door dit eraan toe te voegen neemt de leesdichtheid toe.
1. We zijn nu vel vele jaren verder. De kennis van voetballers op gebieden buiten het voetbal schiet te kort.
(daarom zijn ze gaan voetballen.😉)
2. Bovendien is het niet zo dat deze man, die ik verder niet ken, uit het bedrijfsleven komt. Hij komt uit de sportwereld. Hier slaat Driessen de plank dus behoorlijk mis. JC gedachtengoed strekte zich verder dan voetbal
Dat te Kloese nooit meer wat heeft gehoord verbaasde mij, totdat ik zag met wie hij gesproken had. Danny Blind. Hem kennende had hij zeker een verborgen agenda en wilde hij Kloese niet, maar een ander.

Dit was toch die vent die tijdens de Olympische Spelen van 2016 in Brazilië sporters die klaar waren direct naar huis te sturen en tevens ruzie maakte met Yuri van Gelder omdat ie een biertje was gaan drinken op zijn vrije avond? Hij was Chef de Mission voor die Olympische Spelen maar maakte het meer over hemzelf dan over de sporters. Wat moet Ajax met zo'n dictator?

Heel smerig en goedkoop om de naam van cruijf in de mond/pen te nemen om wat goedkoop af te geven op Ajax voor wat extra aandacht. Alsof Driessen ook maar in de buurt kan komen van begrijpen 'wat Cruijff zou vinden'. Cruijff was tegen een overmaat van mensen uit het puur zakelijke leven in de voetballerij. Hij heeft daar gewoon ook niet echt gelijk in gehad. Het stikt van de clubs met weinig voormalig voetballers in het bestuur of directie die top presteren, zoals Liverpool bijvoorbeeld.

Altijd wat te zeiken. Ongepast om Cruijff erbij te betrekken op deze manier. Kan ook anders.

Ik snap heel het probleem niet.
Er wordt geschreven: ''als de beoogde aanstelling doorgang vindt, wordt de directie van de Amsterdammers weer uitgebreid, nadat er de afgelopen jaren juist twee directeuren, ex-roeier Rutger Arisz in 2016 en Marc Overmars dit jaar, uit Amsterdam vertrokken''

Overmars is vervanger door Hamstra en Huntelaar, 2 mannen met een voetbalverleden. En Huntelaar nog ex-Ajacied.
Van die ex-roeier weet ik vrij weinig, maar die heeft ook niet een voetbal verleden, die wordt nu dus vervanger door ook iemand buiten het voetbal.
Vertel me waarom dit nu wel een probleem is en eerder niet?. De opstelling blijft qua achtergrond toch hetzdelfde.
Iemand die mij dit kan uitleggen.

19 augustus 2022 om 12:52

Dit dus en daarnaast ook na de fluwelen revolutie hebben er nooit veel oud-Ajacieden in de RvC gezeten.

"Johan Cruijff draait zich om in zijn graf."

Dit zinnetje geeft het niveau v/d "journalist" Driessen aan, het is lastig omdraaien in het graf wanneer je gecremeerd bent. Goedkoop punten scoren ten koste van..., naar mijn mening een waardeloze kerel die Driessen..

Ondertussen draait elke gesneuvelde Nederlands militair zich om in zijn graf, bij elke uitspraak van Valentijn zelf. Maargoed..

Stom, stom, stom. Ik had het kunnen weten dat dit soort populistische praatjes van Valentijntje zouden zijn. En toch heb ik het bericht geopend, waardoor weer een view bij is gekomen. Deze man verdient eigenlijk mijn aandacht niet, zoveel onzin dat hij continue uitkraamt.

Driessen heeft hier een punt. Het ging keer op keer mis toen zakenmensen en andere sporters belangrijke functies kregen bij Ajax. Bij voetvoetbalclubs moeten mensen met een voetbal achtergrond altijd de macht hebben. Dat was de hele punt van Johan. En Johan had zoals altijd gelijk (en de rest van Nederland niet). Met alle successen en sportieve en financiele successen als gevolg.

Die mensen kunnen nu het goed gaat binnen Ajax niet heel veel verkeerd doen. Maar als het een keer minder gaat met de club dan pas ga je zien dat mensen zonder voetbalkennis in zo een situatie olie op vuur zijn en geen brandblussers.

Ik voorspel ook dat het zo gaat lopen. En dat overmars dan weer terugkomt om de boel te redden.

19 augustus 2022 om 12:14

Dit is natuurlijk geen zakenman maar iemand uit die technisch directeur is geweest bij het NOC-NSF en daarmee zelf een topsport achtergrond heeft.

Er hebben de afgelopen jaren altijd meerdere mensen zonder voetbal achtergrond in de Ajax directie gezeten. Cruijff was ook niet tegen mensen van buiten het voetbal als die in hun vakgebied maar een toegevoegde waarde zijn.

Menno Geelen is bijvoorbeeld iemand die aan de basis heeft gestaan van de commerciele en financiele successen (overmars heeft bijvoorbeeld zelf wel eens benoemd dat dankzij zijn werk Ajax een aantal van die eerste duurdere spelers kon halen). Die man heeft 0 voetbal of sport ervaring, maar is wel goed in wat hij doet.

Afhankelijk van wat deze man gaat doen is het dan ook veel te makkelijk om te zeggen dat Cruijff het er niet mee eens zou zijn. Sowieso krijgt hij een ondersteunende functie, aan de macht is hij dus niet.

19 augustus 2022 om 13:48

@ London Calling

Daarom zij hij ook "en andere", wat dat betreft ben ik het met hem eens. Over het algemeen hebben wij bij Ajax geen goede ervarignen met dat soort figuren. Dus wat mij betreft komt ie er ook niet in, en al helemaal niet als de beweegredenen voor zijn eventuele komst kloppen. Dat gaat vroeger of later gezeik opleveren.

19 augustus 2022 om 15:03

@F-18/TACP maar dan doe je net alsof er de afgelopen jaren alleen maar voetballers in de organisatie hebben gezeten en dat is helemaal niet zo. Er zijn uit meerdere sporten mensen toegevoegd aan de organisatie, of, op andere gebieden specialisten uit hun eigen vakgebied (zoals susan lenderink en menno geelen)
De oud voetballers zitten allemaal aan de technische kant en een paar, als je dat appart wilt zien, meer aan de performance kant (loop coaches-fysio e.d.). Zo lang deze man zich niet met het voetbal gaat bemoeien verranderd er helemaal niets.

Overigens bracht Cruijff in zijn tijd als ook al expertise in uit andere sporten op het moment dat hij dacht dat zij iets toe konden voegen. Dus nieuw is het niet en het druist ook niet in tegen zijn gedachtengoed. In ieder geval niet tegen het gedachtengoed wat hij zelf als coach had.

Deze man krijgt o.a. de leiding over de organisatie van Sportpark De Toekomst, niet over het technische beleid. Hoe je zo'n accomodatie het beste kan aansturen en een omgeving van creeeren waar de technische mensen en spelers zowel uit de jeugd, jong Ajax en het eerste elftal optimaal kunnen werken preseteren is nou juist iets wat hij vanuit zijn functie als TD bij het NOC-NSF wel zou moeten kunnen.

Mensen van buiten de voetballerij aantrekken is juist goed. Er zijn weinig bedrijfstakken zo achterlijk, conservatief en amateuristisch als het betaald voetbal en dat komt niet in de laatste plaats door het aanstellen van mensen op basis van hoe goed ze een bal kunnen trappen.

Ehm Valentijn, lees de biografie van Cruijf eens. Die man heeft zelf ook in andere takken van sport meegekeken en daar juist enorm veel ervaring opgedaan.(o.a. Honkbal).

Dus dat iemand van een andere tak van sport zijn kennis komt meebrengen kan juist iets positiefs zijn.

Maar goed, positieve artikelen mag tegenwoordig uiteraard niet meer.

Wat een enge man, die Hendriks. Je kunt best topsport propageren en de mogelijkheden daartoe scheppen, maar daar hoort publiekelijk vernederen niet bij. En dat is wat hij welbewust in zijn takenpakket heeft staan. Niet presteren is afbranden. In plaats van op een normale manier afscheid van elkaar nemen, wanneer een atleet (net) niet aan de verwachtingen voldoet. Jammer dat Ajax dit soort figuren binnenboord haalt. En inderdaad, er zitten bij Ajax ook mensen in de RVC die destijds tegen de Cruijff revolutie waren. Met het binnenhalen van die Sturkeboom probeerden de boel te saboteren. Hou het aub bij mensen zoals Huntelaar en andere bekwame ex voetballers/bestuurders.

Wie neemt deze onbenul nu nog serieus het gaat sportief redelijk tot goed bij ajax dus dag is al jammer voor deze vent van dan kan hij niet aan stoelpoten zagen , en nu er iemand van buiten de voetballerij komt heeft hij weer een handvat om zijn kritiek te spuien die man is een karikatuur van zichzelf het gaat te goed bij Ajax en dat steekt deze onbenul .

Toch wel bijzonder, dit nieuws was al eventjes bekend maar VZ melde helemaal niks hierover. En nu doet onze grote vriend Valentijn er een plasje over en direct staat er een artikel op VZ over wat Valentijn hier weer van vindt. Heeft VZ een dealtje gemaakt met de Telegraaf?

Laat hem lekker naar een andere club gaan. Iemand die ook deels verantwoordelijk zal zijn voor het technisch vlak behoort gewoon een voetbal achtergrond te hebben.

Dan ligt ie weer op zijn rug, want ik kan me niet voorstellen dat ie zou instemmen met het maffiose gedrag van zijn andere club Barcelona momenteel.

Net genoemd in een rapport van NOCNSF betreffende grensoverschreidend gedrag waar hij er niet al te best van afkomt. Goede vervanger voor Overmars dan wel...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren