Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hardnekkige geruchten over neergestoken Twente-fans; club ontkent

Laatste update:

Fans van FC Twente en Fiorentina hebben donderdagavond in aanloop naar het duel in de play-offs van de Conference League de confrontatie met elkaar gezocht. Op beelden die op internet circuleren is te zien hoe beide supportersgroepen door de straten van Florence rennen. Supportersplatform Voetbal Ultras meldt dat daarbij zes à zeven Tukkers zijn neergestoken, maar die berichten worden tegengesproken door FC Twente.

FC Twente-watcher Leon ten Voorde van TC Tubantia schrijft dat het twee uur voor de wedstrijd 'even onrustig was rond het stadion'. Beelden die rondgaan op internet laten zien dat supportersgroepen van beide elftallen met elkaar op de vuist gaan in de straten van Florence. Volgens bovengenoemd platform zou daar dus bij gestoken zijn met grote messen, maar die berichten worden niet bevestigd door de Enschedese club, meldt RTV Oost.

"Vanuit verschillende bronnen is zojuist aan ons doorgegeven dat meerdere Twente-supporters zijn neergestoken in Florence", aldus Voetbal Ultras op Instagram. "De Enschedeërs werden achterna gezeten door Italianen die enorme messen bij zich droegen van ongeveer 30 centimeter lang. Supporters van FC Twente zijn in een val van de politie getrapt waarna er zeker zes à zeven fans werden neergestoken. Meerdere supporters werden afgevoerd met een ambulance." FC Twente werd in Florence gesteund door 2.200 meegereisde fans.

De Enschedese formatie leek zichzelf een slechte uitgangspositie te verschaffen, daar de ploeg van trainer Ron Jans in het eerste bedrijf niets te vertellen had en met een 2-0 achterstand ging rusten. Na rust herpakten de Tukkers zich echter en was het invaller Václav Cerný die de aansluitingstreffer maakte. Twente drukte vervolgens wel door, maar kreeg geen grote kansen op de gelijkmaker. Volgende week moet de return in de Grolsch Veste bepalen wie zich gaat plaatsen voor de groepsfase van het derde Europese clubtoernooi.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een keiharde nederlaag? Valt relatief gezien wel mee toch?

Een intense avond Europees voetbal voor de Nederlanders. Deze intense geruchten, of ze nu waar zijn of niet, en tevens in Alkmaar het gerucht dat Marco Borsato één van de 100 toeschouwers was. Benieuwd wat we volgende week gaan meemaken!

18 augustus 2022 om 23:48

Dat was zo, was vol in beeld op tv

19 augustus 2022 om 00:06

Van een volle kuip in 2019 naar een kwartvol AFAS stadion in 2022.

19 augustus 2022 om 00:39

Wat een vreselijke irritante en opruiende opmerkingen plaats je hier ineens.

19 augustus 2022 om 01:43

Heel flauw inderdaad, beetje puberaal. Excuses, wilde AZ en ieder ander niet in het harnas tegen mij werken en doe het toch. Nergens voor nodig en zoals je zegt, vreselijk irritant en opruiend.

19 augustus 2022 om 00:04

Wat is daar raar aan? Marco is zijn hele leven al Az supporter.
Verklaar je nader.

19 augustus 2022 om 00:09

Het is opmerkelijk aangezien hij al lange tijd niet in het openbaar is gezien wegens enkele beschamende activiteiten van meneer Borsato. Opvallend moment en gelegenheid om die anonimiteit te doorbreken.

19 augustus 2022 om 00:42

Is dat bewezen dan?

19 augustus 2022 om 01:40

Nochtans niks bewezen, ikzelf neem verder ook geen standpunt in deze kwestie, en hoop uit de grond van mijn hart dat het allemaal een misverstand blijkt te zijn, ik vond het gewoon een opmerkelijke gebeurtenis en in zijn nietszeggendheid vond ik het geinig een parallel te trekken met de (mogelijke, er is nochtans nog niks bewezen immers ) akeligheden in Florence.

19 augustus 2022 om 03:30

Zolang het niet bewezen is, moet je het dan hebben over de "vermeende activiteiten". Voor de duidelijkheid: na al die tijd is het OM nog steeds geen zaak gestart tegen hem. Misschien toch niet genoeg bewijs? Hoe dan ook, in mijn ogen een niets toevoegende opmerking op een voetbalforum.

19 augustus 2022 om 11:31

Wellicht komt dat omdat dit soort zaken enorm ingewikkeld liggen. Er wordt namelijk maar in 3-4% van de aanrandingszaken een schuldigverklaring afgegeven. Maar er zijn er veel meer dan dat echt schuldig, maar het is lastig te bewijzen. En inderdaad een opmerking die niks te zoeken heeft op een voetbalforum.

19 augustus 2022 om 00:07

Marco is zijn hele leven al Az supporter, wat is er dan raar aan dat hij in het stadion zit?

19 augustus 2022 om 00:10

Hij is geboren in Alkmaar, ik weet het, en ik ben ook jaloers dat jullie als AZ zijnde zo'n bekende supporter hebben, echter is het uiteraard opvallend wanneer Marco undercover gaat sinds de aantijgingen en pas nu weer zich laat zien in het 'redelijk' openbaar.

19 augustus 2022 om 00:18

Jaloers nog wel?
Hij is vast al vaker bij Az geweest alleen weet de camera hem nu te vangen.
Het zal wel een hele happening wezen en breeduit over shownieuws gaan, ....wat een leventje zeg.

19 augustus 2022 om 01:37

Excuus, belachelijke bewoording natuurlijk, maar ik wás het wel, voor alle heisa. Had toch altijd de CD 'onderweg' in de auto liggen. Verder allemaal natuurlijk geen wereldnieuws, denk overigens niet dat hij al eerder weer in het stadion van AZ zat, zoiets wordt heus altijd opgemerkt, hoe dan ook, nog steeds geen wereldnieuws, maar ik vond het wel geinig het zo te brengen in mijn reactie.

19 augustus 2022 om 16:25

Het is je vergeven.
Overigens doet zijn gemaakte muziek niets af aan zijn stommiteiten, het blijft goede muziek.

19 augustus 2022 om 00:09

Zal je geheimpje vertellen zweedje, HIJ WAS ER

Altijd hetzelfde met o.a. Italianen, Grieken en Algerijnse vrienden van Marseille. Laffe pizza bakkers die met wapens de confrontatie aan (proberen) te gaan.

18 augustus 2022 om 23:56

Altijd hetzelfde met die xenofobe onderbuikgevoelens die bij specifieke mensen boven komen bij elk bericht van deze strekking

19 augustus 2022 om 08:33

Wat heeft dit nou weer met xenofobie te maken? Is gewoon een bewezen feit dat nagenoeg alle harde kernen van Italiaanse en Griekse ploegen ieder seizoen wel minstens 1 keer bij incidenten met verschillende wapens betrokken zijn. In die landen komt dat echt VEEL meer voor dan in andere landen. Ultras van o.a. Roma, Lazio, Napoli, enz. zijn er al decennia lang berucht om. Betekent niet dat het in andere landen helemaal nooit gebeurt, maar de schaal waarop het in Italie voorkomt is echt van een andere orde hoor.

19 augustus 2022 om 09:33

Natuurlijk, ik zie hier een geavanceerde statistische vergelijking. Nee, zoiets is helemaal niet concreet bewezen.

19 augustus 2022 om 10:43

@Bongiorno Ik wacht nog steeds op een uitleg waarom ik uit m’n nek klets?!

19 augustus 2022 om 11:16

Je onderbouwde je eigen stelling ook niet, dus ik kon rustig zonder bewijs stellen dat je uit je nek kletste.

Maar: kijk de statistieken er maar op na. Centraal-Europese, voornalig Joegoslavische en Oost-Europese hooligans horen bij de meest extreme ter wereld. Nederlandse fans zijn vooral laffe vandalen, de Trevi fontein en de Berlijnse muur spreken boekdelen.

Laten we anders omgekeerd beginnen. Onderbouw jij eens dat hooliganproblemen vooral iets van de door jouw genoemde groepen is. Dat is een startpunt.

19 augustus 2022 om 00:00

Heide040 Vroeger kon je dat nog zeggen, maar tegenwoordig heb je dit soort rellen in elk land.

19 augustus 2022 om 00:17

Dit soort rellen, met messen, zie je niet in elk land. In landen als Rusland, Polen, Oekraïne, Duitsland en Scandinavië zie je dit (vrijwel) niet.

19 augustus 2022 om 00:20

Heide040, je kletst uit je nek.

19 augustus 2022 om 00:40

@Biongiorno

Verdiep je eerst een beetje in de wereld van de harde kernen en ultra’s, voordat je iemand anders beticht van het “kletsen uit de hek”.

Kleine tip: de telegrampagina van GruppaOF zal je al een flink eind vooruit helpen.

19 augustus 2022 om 00:43

@Biongiorno Verklaar je nader Einstein.

19 augustus 2022 om 00:44

@Bamiworst

Toch verschilt het heel erg per land hoe het eraan toe gaat: zo zijn ze in Duitsland, Zweden en bijvoorbeeld Rusland in de bosgevechten altijd ‘netjes’ en zul je daar weinig wapens tegenkomen.

In landen als Griekenland, Turkije en Italië zijn messen eerder regel dan uitzondering en lopen ze in Griekenland massaal met scooterhelmen, ijzeren pijpen en houten stokken rond. Dat soort praktijken zie je in landen als Nederland, België en Duitsland bijvoorbeeld niet hoor. Die landen hebben een totaal andere cultuur, wat je ook terug ziet bij de harde kernen en de (bos)gevechten.

19 augustus 2022 om 10:34

Bongiorno echt ontkrachten doe je het ook niet. Het valt toch moeilijk te ontkennen dat er in die failliete zuid-europese landen snel messen getrokken worden? Die zie ik bij Vak P toch echt niet voorbij komen. Wat dat betreft zijn Italianen binnen en buiten het voetbalspel hetzelfde; grote valsspelers. Duikelen en messen trekken, om v te kotsen

19 augustus 2022 om 00:03

Je vergeet de Nederlandsrs te benoemen. Elke keer als er een club met een beetje aanhang naar het buitenland gaat voor een wedstrijd wordt er geknokt. Dan kan je het wel de hele tijd toeschrijven aan de andere partij, maar bij 'ons' zit er ook een steekje los.

19 augustus 2022 om 00:09

Inderdaad, dat word altijd even vergeten....dat de helft van de stoere jongens gewoon Nederlands praat.

19 augustus 2022 om 00:11

De supporter van Feyenoord in Rome is toch wel een van de meest beschamende vertoningen van supporters in het buitenland volgens mij.

19 augustus 2022 om 00:26

Die PSVers die in Spanje dacht ik bedelaars lieten opdrukken voor een paar euro mogen ook niet vergeten worden hoor IKEA

19 augustus 2022 om 00:38

@spursfan96

Geknokt wordt er overal, aangezien het tegenwoordig niet moeilijk is voor harde kernen om in contact te komen met elkaar.

Het verschil zit echter dat er in landen als Polen, Rusland en Scandinavië (uitzonderingen daargelaten) vooral met vuisten wordt gevochten. In landen als Griekenland, Turkije, Italië en in Marseille wordt er afgesproken maar verschijnen ze niet met vuisten, maar met messen, machetes, ploertendoders en stalen pijpen.

Dát is het verschil.

19 augustus 2022 om 07:25

Dat was in iedergeval niet geweldadig.

19 augustus 2022 om 00:12

Die zogenaamde harde kern Twente vak P had iets te grote bek de hele dag in de stad. Worden aangevallen door kleine groep slaan ze op de vlucht.

19 augustus 2022 om 04:13

Alsof wij Nederlanders zo'n vredelievend volk zijn als het om voetbal gaat.

19 augustus 2022 om 07:21

Bijzonder dat Voetbalzone deze reactie wel gewoon laat staan. ‘Altijd hetzelfde met Italianen. Laffe pizzabakkers’. Discriminerend, generaliserend en beledigend. Niet dat mij het wat boeit. Maar wanneer het over andere bevolkingsgroepen gaat, wordt zoiets verwijdert. Dubbele standaard?

19 augustus 2022 om 08:59

Misschien zouden de ‘fans’ van de Nederlandse clubs dan zelf geen confrontatie moeten zoeken?

19 augustus 2022 om 09:27



Het zou mij werkelijk niet interesseren of er iemand wel of niet neergestoken wordt, mits je daar bent om te rellen uiteraard. Risico van het vak zal ik maar zeggen en daarnaast mist de wereld niks aan die simpele zielen. Als je het niet opzoekt is de kans dat je wat overkomt ook een stuk kleiner.

Mocht je daar lopen als echte supporter van je club of lekker wat aan het eten zijn op een terrasje en je wordt dan neergestoken o.i.d. puur omdat je en sjaaltje van een andere club om je nekt hebt is het een ander verhaal natuurlijk.

19 augustus 2022 om 10:04

Wat denk je dan van de Nederlandse supporters??? Die zijn hetzelfde hoor. Dat zijn niet de echte supporters. Dat zijn relschoppers die zich dan supporters normen. Dus jou stelling is ook waar maar dan had je ook de Nederlandse supporters moeten benoemen

Tijmen van Wissing schijnt een supporters coördinator gesproken te hebben die ook van niks wist. Laten we hopen dat het inderdaad een storm in een glas water is

18 augustus 2022 om 23:48

Die zit er gewoon ver naast. Ik ken een aantal supporters die er gewoon bij waren en die bekennen gewoon dat er supporters neergestoken zijn. Ook was er een supporter met een glas in het gezicht geslagen waardoor ze allemaal gingen rennen.

Eerst kon je nog aangeven welke club dit soort fans had, maar het lijkt alleen maar uit te breiden. Steeds meer en grotere gevechten. Vaker worden er wapens gebruikt. Als je gaat matten, gebruik dan je vuisten man. Triest volk.

18 augustus 2022 om 23:46

Als je wil matten, ga op boksen of zo en blijf bij massa evenementen weg.

18 augustus 2022 om 23:56

Ik ben het met je eens hoor. Ga op boksen of MMA, maar vechten op straat zal altijd wel terugkomen. Dat zit nou eenmaal in onze aard. Het probleem is dat het dusdanig is ontwikkeld dat messen en pistolen nu helemaal stoer zijn. Vaak vecht je en als er iemand zegt: Stop! Dan stopte je of wanneer de andere KO geslagen werd. Tegenwoordig gaan ze door als iemand neergaat en heb je ook altijd nog van die vieze kopschoppers. De K*tjes die niks durven, tenzij de ander al verslagen is. Helaas wordt ook dat erger en erger.

19 augustus 2022 om 00:00

Dat het triester lijkt te worden, ben ik met je eens. De vraag is hoe ban je het uit en daar is nog geen enkele oplossing voor.

19 augustus 2022 om 00:04

Ik vind dit argument : 'dat zit in onze aard' echt een beschamende conclusie. Hoe komt het dan dat ik nooit in de verleiding ben geweest iemand in elkaar te meppen of überhaupt in zo'n situatie terecht ben gekomen?

19 augustus 2022 om 00:04

In het stadion is het makkelijk op te sporen, maar buiten het stadion is het echt de taak van de politie om ze op te pakken en te berechten. Een verbod op messen zou wel wat beter kunnen werken. Alleen de personen die puur op steken uit zijn zullen die messen hoe dan ook bij hebben.

19 augustus 2022 om 00:07

Ikea De een is liever dan de ander. Iedereen heeft een bepaalde trigger om te vechten. Bij de een ligt die lager dan bij de ander. Alcohol is bij een hoop bijv. Zo'n trigger, maar een kerel die je moeder vermoord heeft kan ook een trigger zijn.

19 augustus 2022 om 00:17

Vergelijk het met honden. Je hebt honden die je bijten als je ze wilt aaien, en je hebt honden (van hetzelfde ras) die, zelfs wanneer je ze schopt, niets terug doen. Heeft allemaal met opvoeding te maken. Een bijtende hond wordt afgemaakt, en een stekende tokkie loopt na 2 maanden weer los op straat.

Messen mee naar een voetbal wedstrijd, wat ben je dan een zielig mannetje..

18 augustus 2022 om 23:47

Tja er lopen meer gekken rond dan dat er vast zitten helaas. Hoe haal je het in je hoofd.

18 augustus 2022 om 23:58

Volgens mij was het bij Inter, daar hebben ze ooit een scooter van de 1e ring naar beneden gegooid. Kan altijd gekker.

Een "val van de politie" ... dat klinkt wel super vaag

19 augustus 2022 om 00:47

Ach, in dat soort landen is de politie een stuk corrupter en vaak ook slechter georganiseerd dan hier.

Zo heb ik het afgelopen jaar in Marseille meegemaakt dat de ME het voor elkaar kreeg om 2000 (!) Feyenoordsupporters kwijt te raken op 2 km van het stadion, waardoor we met 2000 man 2 uur lang vogelvrij rondom het stadion en dwars door wijken hebben kunnen lopen.

19 augustus 2022 om 06:00

Haha ja en vervolgens regelen ze politiebegeleiding en dan laten ze ons los op het voorplein van Marseille. Dat was inderdaad beschamend geregeld.

Dat er fans neergestoken zijn klopt gewoon. Ik ken er genoeg die dit gewoon bekennen en die er gewoon bij waren. Gaat toch nergens meer over. De twentefans gedaagde zich gewoon erg netjes en daar kwamen er een aantal idioten met messen aanlopen die alles verziekte.

18 augustus 2022 om 23:56

Het is uiteraard altijd de schuld van een ander, terwijl de eigen supporters niks deden. Om de een of andere reden is dat bij elke club zo.

Ik geloof er geen ene bal van.

19 augustus 2022 om 00:00

mmm, uiteraard een ongeloofwaardig verhaal met deze username en bewoordingen als 'erg netjes'. Ik ken weinig voetbalclubs waar supporters 'erg netjes' zijn. Sowieso zijn Nederlanders in Italië altijd een bron vol schaamte, gezien het verschil in stijl en klasse die altijd pijnlijk naar voren komt als je al de Nederlanders er uit kan pikken op je vakantietje Venetië, Rome of Toscane. (dit laatste geldt voor Nederlanders in het algemeen, en ik snap best dat als je een doorgesnoven supporter bent van Fiorentina dat dat een reden is om tot een belachelijke attaque over te gaan.)

Zal wel meevallen.

Op de beelden zag je enkel Twente fans rennen alsof ze meededen aan de 100 meter sprint, met daarachter een paar Italianen op slippers en sandalen.

Geen confrontatie, geen messen, niets.

Mensen moeten altijd zo overdrijven, het groter maken dan het is om iets stoers te vertellen te hebben voor het thuisfront.

19 augustus 2022 om 06:18

Grappig, je overdrijft hier zelf ook schromelijk ha ha.

‘Supporters van FC Twente zijn in de val van de politie gelopen waarna er zes of zeven zijn neergestoken’.

Is de redacteur van VZ straalbezopen of zijn ze daar in Italië knettergek geworden?

19 augustus 2022 om 00:08

Haha erg bizar geschreven idd....dit is wel echt uit z'n verband gerukt neem ik aan

Weetje wat het erge van het verhaal is mocht het wel waar zijn, het kunnen ook gewoon onschuldige supporters zijn geweest.. en dan zijn er mensen die zeggen die mensen zoeken dat op

Maar wat moet je dan, je kan beter met een grote club Twente supporters zijn dan door het centrum lopen met 10 man, dan kan je helemaal de klos zijn.

19 augustus 2022 om 00:08

Als uit-supporter word je weggezet als crimineel. Heb 'vroeger' heel veel uitpotjes gedaan, maar de verharding in behandeling was niks voor mij. Voetbal kijken als liefhebbende supporter is blijkbaar niet meer mogelijk, volgens de meute.

Toch jammer dat na vele jaren nog steeds op wedstrijd dagen geweld los kan barsten waar onschuldige mensen rondlopen
Als Feyenoorder schaam ik mij enorm voor bijv. de vernielingen in Rome een paar jaar terug
Ik begrijp dat sommige mensen kicken om met groep tegen groep te matten,maar zou het waarderen als ze zoals Feyenoorders tegen Ajaxieden afspraken in Beverwijk in de jaren 90
Daar heeft niemand last van als burger
En trek geen kleding met initialen van een club aan aub,want het heeft puur met stad tegen stad te maken voor hooligans

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren