Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fiorentina heeft topaankoop en vier basisspelers niet nodig tegen Twente

Laatste update:

Fiorentina lijkt de thuiswedstrijd in de play-offs van de Conference League tegen FC Twente niet heel serieus te nemen. Trainer Vincenzo Italiano wilde er niet te diep op ingaan, maar volgens la Gazzetta dello Sport spaart hij maar liefst vijf basiskrachten. Eén daarvan is Luka Jovic, de ster van la Viola, die afgelopen weekend nog tot scoren kwam in de Serie A.

In de uitgebreide voorbeschouwing van de roze sportkrant valt te lezen dat Fiorentina het treffen met Twente ook op halve kracht denkt aan te kunnen gaan. Maar liefst vijf spelers die afgelopen weekend nog met 3-2 van Cremonese wonnen, zullen tegen de Tukkers niet aan de aftrap staan. Eén van hen is dus Jovic, die deze zomer van Real Madrid overgenomen werd. Hij wordt naar alle waarschijnlijkheid vervangen door Arthur Cabral.

Op de persconferentie wilde Italiano echter niet spreken van een makkelijke opgave. Hij liet niets los over de opstelling, maar kwam wel met mooie woorden voor Twente. "Dit is de lastigste tegenstander die we konden krijgen. Twente heeft al een tijdje niet meer verloren, speelt goed georganiseerd en heeft goede spelers. We zullen heel voorzichtig moeten zijn, want ik heb alle wedstrijden van dit seizoen van ze gezien. Ricky van Wolfswinkel en Michel Vlap spelen er en ze zijn goed in balbezit."

Naast de trainer, die druk bezig was met het prijzen van Twente, schoof Sofyan Amrabat aan. Hij speelde in Nederland voor FC Utrecht en Feyenoord en kijkt uit naar de ontmoeting, vooral die van volgende week in de Grolsch Veste. "Voor mij wordt dat speciaal, omdat ik in Nederland geboren ben en me daar dus wil laten zien. Het is echter belangrijk voor ons allemaal, omdat we graag aan een Europees avontuur willen beginnen."

Rekent Twente over twee duels af met Fiorentina?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi nieuws voor ons. Hoop dat we kunnen profiteren van deze onderschatting.

17 augustus 2022 om 14:51

Hoeft niet per se onderschatting te zijn, wellicht zijn een X-aantal spelers nog niet fit genoeg om 2 keer in de week te spelen. Hij geeft aan Twente een goede ploeg te vinden. Wat wel een feit is, is dat er dan waarschijnlijk een aantal minder goede spelers zullen starten bij de Italianen morgen. Daar moet Twente dan maar optimaal van gaan profiteren!

17 augustus 2022 om 14:55

Ik hoop op een scenario van Tottenham tegen Vitesse....arrogant elftal krijgt onverwacht klop.

17 augustus 2022 om 15:22

Het wordt gebracht als onderschatting maar afgelopen weekend speelde Fiorentina juist met een half B elftal. Waarschijnlijk worden deze spelers geslachtofferd en gaan ze juist met een sterk elftal spelen. Juist spelers als Ikone Gonzalez Dodo en Mandragora zaten op de bank. Dat zijn allemaal spelers die tot de sterkte van Fiorentina behoren.

17 augustus 2022 om 15:32

Ikone niet hoor. Dat is de back up van Sottil

17 augustus 2022 om 15:30

Dit is toch heerlijk, die denken Twente ff op te rollen..
die komen van een koude kermis thuis, zeker in Enschede gaan ze er gewoon vanaf 💪🏻

Dit zou top nieuws zijn, laat de onderschatting maar beginnen. Knallen we er gewoon in italië al vol over heen. #COTE

Als twente echt een goede wedstrijd gaat spelen morgen, moet er wat te halen zijn...

17 augustus 2022 om 17:34

Oh?

Zowaar de deur open gezet door Fiorentina! Ik gaf Twente vooraf weinig kans maar dit kan zomaar eens leuk nieuw betekenen! Hup Twente!

Hoop dat Twente ze helemaal scheel tikt

Totaal geen onderschatting maar realiteit.

Het niveau verschil is zo groot dat Fiorentina dit op haar sloffen gaat winnen.

17 augustus 2022 om 14:33

Echt ongelofelijk, ik denk dat fiorentina echt een zware kluif gaat krijgen aan Twente. Waarom zou de nummer 7 van Italië zoveel beter zijn dan de nummer 4 van Nederland?? Al helemaal als ze ook nog eens 5 basisspelers thuis laten? Het predikaat Mickey mouse league kan namelijk ook wel weggegooid worden, want als we het dit jaar een beetje goed doen zijn we binnenkort de 5e competitie van Europa..

17 augustus 2022 om 14:46

Nou inderdaad Ajajajax. Het is een vreselijke club maar met een fantastisch team, vorig jaar al en dit jaar zal dat door het lange samenspelen enkel versterkt worden.

Ik denk dat FC Twente hier wel eens voor een verrassing kan gaan zorgen.

17 augustus 2022 om 14:48

Fiorentina een vreselijke club?

17 augustus 2022 om 15:15

Die 5de competitie komt ook alleen omdat de conference league bestaat. Als je beetje objectief kijkt zie je gewoon dat de eredivisie echt weinig voorstelt. De beste spelers in de eredivisie kunnen geen eens een vuist maken in de subtop van bijv de PL.

17 augustus 2022 om 15:29

Maar spelers zoals Hateboer en de Roon shinen in Italië terwijl het ook gewoon prutsers zijn.

17 augustus 2022 om 17:09

Waarom moet je nou aangeven dat je het een vreselijke club vind? Dat is toch helemaal subjectief.

ON: Twente kan hier zeker voor een mooie verrassing zorgen, heerlijk dat we zo onderschat worden

17 augustus 2022 om 18:53

De beste spelers in de Eredivisie kunnen geen eens een vuist maken tegen een subtopper van bijv. de PL? Heb je vorig seizoen liggen slapen?

Vitesse (absoluut niet de beste van NL) maakte het Tottenham Hotspur echt zeer lastig. En dan bedoel ik niet het duel in Arnhem waar TH met de B-ploeg speelde, maar het duel in Londen waar ze met het sterkste elftal speelden en grote delen van de tweede helft met de rug tegen de muur gezet werd door Vitesse, dat met een uiteindelijke 3-2 nederlaag zelfs te weinig kreeg (uiteindelijk bekerde Vitesse wel door ten koste van Tottenham). Datzelfde Vitesse dat daarna ook nog tegen de Italiaanse subtopper AS Roma echt heel moeilijk maakte en eigenlijk beide wedstrijden de betere was.

En dat was dus maar tegen subtopper Vitesse en dus niet de absolute Nederlandse top zoals jij beweert. Dan gaan we een stapje omhoog en pakken we Feyenoord dat vorig jaar Duitse subtopper Union Berlin twee maal versloeg (3-1 en 1-2) en uitschakelde en later in de halve finale ook Franse topclub Olympique Marseille.

En dan is het ook nog maar twijfelachtig of je Feyenoord tegenwoordig nog een topploeg moet nemen (speelt zelden meer om de titel of zelfs CL-plaatsen mee), dus laten we dan maar Ajax nemen, dat Duitse topploeg Borussia Dortmund in Amsterdam helemaal wegspeelde en ook in Dortmund wist te winnen.

Dus dat de beste Eredivisiespelers zelfs geen vuist kunnen maken tegen subtoppers uit de topcompetities is onzin, aangezien vorig seizoen heeft laten zien dat zelfs subtoppers uit Nederland dat nog lukt. Ze winnen misschien niet vaak, maar een vuist maken lukt weldegelijk. De beste spelers vormen samen nog een sterker team dat Ajax, maar Ajax kan al een vuist maken tegen zelfs de topclubs uit de topcompetities.

17 augustus 2022 om 14:45

Grapjas. Ik zie Twente over 2 wedstrijden gewoon door gaan. Fiorentina heeft niet bepaald een indrukwekkend elftal en zonder die 5 (!) basisspelers nemen de kansen voor Twente alleen maar meer toe.

17 augustus 2022 om 14:47

Ik weet dat het niet veel zegt, maar ik keen net even op de Transfermarkt site.
Totale waarde selectie Twente: 35 mil

Totale waarde selectie Fiorentina 259 mil

Dus er zit weldegelijk verschil in niveau denk ik, maar wie weet.

17 augustus 2022 om 14:51

Dat verschil is inderdaad enorm. Maar Twente heeft een stabiel ingespeeld elftal, is verder in de voorbereiding, neemt deze wedstrijd (blijkbaar) een stuk serieuzer dan Fiorentina en heeft het voordeel dat het eerst uit speelt. Ik zie ze zo maar verrassen.

17 augustus 2022 om 14:56

Dat is wel interessant Tim, opmerkelijk dat de selectie van die Italianen zo'n hoge waarde heeft. Had ik niet verwacht. De selectie van Ajax is volgens hetzelfde platform ook 259 miljoen waard, weliswaar met 1 speler minder in de selectie. Ik zou toch op mijn eerste gevoel afgaande niet zeggen dat Ajax en Fiorentina een vergelijkbaar niveau hebben.. Maar goed, ik ben geen fervent volger van het Italiaanse voetbal. Volgens mij liggen er wel kansen voor de Tukkers.

17 augustus 2022 om 15:20

Het is inderdaad gek dat een blind paard als Ikoné dezelfde waarde toebedeeld krijgt als een Bergwijn of Madueke. Ook Amrabat - Wat ik niet een heel goede speler vindt - krijgt een waarde van 10 mln en staat daar wekelijks in de basis. Nee, Fiorentina overtuigt me niet echt.

Daarnaast worden spelers buiten de top 4/5 comptetities vaak onderschat denk ik. Pas als ze kort Europees in de spotlights staan verdubbelt de prijs. Zegt wmb niks en denk dat Twente hier echt wat mee kan.

17 augustus 2022 om 16:10

Goed dat je dat grote verschil ook even benadrukt Tim. Ik zie sommige medesupporters zich al een beetje rijk rekenen, maar het verschil in individual kwaliteit is gewoon enorm. We moeten het hebben van een teamprestatie.

17 augustus 2022 om 19:04

Ik denk dat Fiorentina niet beter is dan bijvoorbeeld Feyenoord en daar kunnen we ook wel van winnen

17 augustus 2022 om 19:42

Ik denk dat ze dat wel zijn, verder appels met peren vergelijken want Twente kan daarintegen ook gewoon van een rkc ofzo verliezen.

Als Twente niet met 4 of 5 doelpunten verschil wint zijn ze alsnog in de return kansloos.

17 augustus 2022 om 14:39

Als je dit serieus meent, dan heb je een klap van de molen gehad.

17 augustus 2022 om 14:40

Dat denk ik juist helemaal niet. Ik hoor iedereen maar roepen dat Fiorentina zo fantastisch is, en eerlijk is eerlijk dat waren ze ooit ook, maar hoeveel spelers kun je opnoemen zonder het te googlen. Ik kwam echt niet verder dan Amrabat en Jovic en die staan toevallig in het artikel. Fiorentina is pas net aan de competitie begonnen en Twente is al een paar weken vol aan de bak. Dat kan echt verschil maken. Ik geef Twente oprecht een goede kans.

17 augustus 2022 om 14:41

leuke argumentatie om uiteindelijk Fiorentina oprecht een grote kans te geven

edit: oej, je was me voor met editten

17 augustus 2022 om 15:23

Sorry maar niet als aanval bedoelt, Maar als dat de enige spelers zijn die je kent ligt dat echt aan jou hoor.

17 augustus 2022 om 15:34

Je vergreet de grootste! Batistuta. Toen had Fiorentina nog het iconische Nintendo shirt, haha.

17 augustus 2022 om 15:37

DR. Mario dat jij alleen Jovic en Amrabat kent betekent denk ik voornamelijk dat je nooit Serie A kijkt en zegt niks over de sterkte van het team. Spelers als Sottil, bonaventura, biraghi, saponara en gonzalez zijn stuk voor stuk klasbakken.

17 augustus 2022 om 16:04

Doelde het huidige Fiorentina. Van de vroegere ken ik er natuurlijk meerdere.

17 augustus 2022 om 16:05

@juve en 035f,

Ligt ook aan mij hoor. Doe ik ook niet moeilijk over. Maar ergens zegt het ook wel iets natuurlijk. Fiorentina lijkt me de favoriet, maar om nou bij voorbaat Twente als kanloos te achtte gaat mij ook wat ver.

haha, mooie woorden voor de buhne. Verbaasd me dat de trainer niet aanstipt dat Twente al sinds 2015, na de wedstrijd tegen Quarabag, niet meer verloren heeft in Europa. Al meer dan 7 jaar! Twente moet echt goed zijn en het heeft geen zin om mijn beste spelers hun moraal te laten verpesten

17 augustus 2022 om 15:09

Wist je dat Twente een ongeslagen thuis reeks in de Champions League heeft. De enige Nederlandse club die thuis nog nooit verloren heeft op dat niveau!

17 augustus 2022 om 15:18

Klopt, en nationaal meer unieke titels behaald dan Ajax en PSV

17 augustus 2022 om 16:12

Lol, jullie weten nog stront als goud te verkopen :D

Wat is dit nou? Haalt Fiorentina eindelijk weer eens Europees voetbal, gooien ze er met de pet naar. Irritant en jammer, want als je het niveau van afgelopen seizoen hebt gezien dan had Fiorentina best hoge ogen kunnen gooien in de Conference League.

17 augustus 2022 om 14:50

Zijn dit niet gewoon juist goede spelers (behalve de vervanger van Jovic die volgens mij niet niet topfit is) die erin komen. Dodo is een topaankoop, en Cabral en Gonzalez zijn ook geen misselijke spelers toch?

17 augustus 2022 om 15:26

Geen paniek joh. Die 5 basis spelers zullen vast de mindere zijn zoals sottil en maleh en kanonnen als Gonzalez Dodo en Ikone komen er in aangezien die tegen Cremonense wissel waren. Denk dat Fiorentina juist volle bak gaat als je zag hoeveel kwaliteit ze tegen Cremonense op de bank zetten.

17 augustus 2022 om 15:38

Als je sottil en jovic op de bank zet tegen twente vind je duidelijk de serie a belangrijker. Echter heeft fiorentina best een brede selectie met goede wisselspelers die ook geen koekenbakkers zijn

Dit biedt weliswaar meer kans voor Twente, maar om eerlijk te zijn is Cabral ook geen verkeerde spits haha! Denk dat we het alsnog erg lastig gaan krijgen, maar hoop vooral op 2 mooie wedstrijden. Als het hier eindigt zou het jammer zijn, maar geen schande.

Opzich logisch dat ze spelers rust geven. Zoals een PSV spelers tegen Emmen rust geeft i.v.m. CL doen clubs uit topcompetities dat voor Conference League. Het is en blijft een beetje een toernooi voor de kleinere competities.

17 augustus 2022 om 14:40

klopt. Je zag het ook aan AS Roma vorig jaar. Ze namen het pas rond de halve finales serieus. Verder valt er voor dergelijke clubs geen eer aan te behalen.

17 augustus 2022 om 18:34

Eerder al hoor. Roma nam de groepsronde wellicht niet zo serieus, maar de knock-out rondes wel. Tegen Vitesse (achtste finale) namen ze de wedstrijden toch echt wel serieus (en achteraf gezien ook maar goed ook voor Roma, want het het ging maar ternauwernood door).

17 augustus 2022 om 14:45

Echt totale onzin wat jij zegt dat dit een competitie is voor kleinere competities. Dit is gewoon een 3e Europees toernooi, waar uiteindelijk steeds de grote clubs over blijven. Nadat de Uefa Cup de Europa League werd, werd het ook minder serieus genomen, maar ook dat is inmiddels wel veranderd. Het blijft een Europees podium waar spelers zich kunnen laten zien, dat blijkt ook wel uit de verkopen die Feyenoord heeft gehad.

OT, ik hoop echt dat Twente uit gewoon wint. Zoals hierboven al staat. De nummer 7 van Italie doet niks onder voor de nummer 4 van Nederland. Dat zag je ook wel met Feyenoord en AS Roma.

Nou morgen maar duimen voor Twente, coefficientenfeestje.

''ricky van Wolfswinkel en Michel Vlap spelen er en ze zijn goed in balbezit."

Ja, ze zullen daar in Italië vast onder de indruk zijn van Van Wolfswinkel en Vlap...
Die zelfde nietszeggende praatjes op die persconferenties...

Afijn, laat ze Twente maar onderschatten en het halve basisteam thuis laten. Hopelijk straft Twente dit genadeloos af door ze dik te verslaan, kunnen ze het volgende week in eigen huis afmaken.

‘Vincenzo Italiano’, als ik ooit benaderd zou worden door iemand met zo’n naam zou ik denken dat het stiekem Carlo Boszhard is

17 augustus 2022 om 14:51

hahaha

Die basiself van tegen Cremonese waren echt niet allemaal spelers die dit seizoen vast in de basis gaan staan. Dus misschien komt er wel net een sterker elftal tegen de lijnen dan tegen een promovendus in een thuiswedstrijd. Vijf wijzigingen doorvoeren, moet echt niet inhouden dat je je b-ploeg het veld in stuurt.

Ik hoop dat Twente deze arrogantie afstraft. Interview met Amrabat gezien. Hij sprak zinnige dingen en met respect.
MAAR hij moet stoppen met de zin
"het is wat ik zeg" ik hoorde dat 1000 keer

Met 2200 man aan onze zijde, schreeuwen we ze naar de overwinning. Zoveel trouwe support. Dat zie je nergens in Nederland. Wat een club.

17 augustus 2022 om 15:06

Feyenoord, PSV, Ajax?

ON: Hoop dat ze winnen. Uiteraard is Twente de underdog. Gelijkspel zou al heel mooi zijn!

17 augustus 2022 om 15:22

PSV met 550 man naar Ibrox. Ajax vaak niet uitverkocht uitvak. Feyenoord kan eraan tippen inderdaad.

17 augustus 2022 om 16:48

Dat zie je nergens in nederland… Feyenoord vorig seizoen gemist in Europa? Lol. Ajax in het succesjaar van de CL?
Wat een arrogantie opnieuw zeg. Bah.

17 augustus 2022 om 19:29

Hoezo opnieuw benoemen? Laat je toch niet uit de tent lokken door zo'n trol. Ajax en Feyenoord hebben Europees ook vaak veel support, Twente zit ook standaard vol. Prima toch.

Fiorentina zou zelfs een PSV gisteren hebben afgeslacht. Jovic, Dodo, Cabral, Ambrabat zijn kwaliteitspelers en geen koekenbakkers

Ben ik wel benieuwd wie die andere basis krachten zijn?? Want als voetbalzone refereert naar afgelopen wedstrijd is het niet zo gek aangezien Fiorentina toen juist spelers als Ikone Gonzalez en Dodo rust gaf juist voor deze pot. Als deze spelers er nu inkomen speelt Fiorentina juist met een sterk elftal.

Nou Twente, vreet ze op!

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat zij spelers sparen is dat logischerwijs in ons voordeel. Los daarvan denk ik echt niet dat wij kansloos zijn. Natuurlijk is de waarde van de selectie van Fiorentiena vele malen groter en hebben zij individueel meer kwaliteit. Daartegenover staat dat Twente beter op elkaar ingespeeld is (selectie is bijna intact gebleven - zelfs verbeterd), en écht een team is. En over dit kalenderjaar heeft Twente de minste tegendoelpunten in de Eredivisie. De organisatie is goed, het spel wordt steeds beter en we winnen ook de lastige wedstrijden. Het vertrouwen is gewoon groot.

17 augustus 2022 om 15:25

Weet jij toevallig wanneer de kaarten voor de thuiswedstrijd verkocht worden? Probeer tickets te krijgen en er staat ook op de site dat ze al beschikbaar zijn.

17 augustus 2022 om 15:39

Als ik mij niet vergis hebben de seizoenskaarthouders tot morgenavond 23.59 uur de tijd om een kaart (eigen stoel?) te kopen waarna de overige kaarten gekocht kunnen worden door niet seizoenskaarthouders. Maar pin mij er niet op vast.

17 augustus 2022 om 21:40

Ah oké wel op die manier dus. Ik begreep het niet helemaal, Bedankt voor het helpen!

Wat een matig artikel. Fiorentina neemt deze wedstrijd juist heel serieus. Na zes jaar zonder Europees voetbal...

Jovic speelt niet omdat hij wordt gespaard maar omdat hij nog niet als volledig fit wordt beschouwd. Het is niet zo dat Cabral per definitie tweede keus is.

Daarnaast was het juist zo dat er tegen Cremonese bepaalde bassispelers zijn gespaard. Jongens als Kouame, Benassi en Maleh zouden normaal gesproken niet starten. In plaats daarvan worden Nico Gonzalez, Dodo en Mandragora sterker geacht. Ook is Gollini niet per definitie een betere keeper dan Terracciano. Laatstgenoemde gaat waarschijnlijk keepen.

Fiorentina gaat waarschijnlijk dus starten met nagenoeg de sterkste opstelling...

Willen ze geen conference league spelen? Zou toch zonde zijn als je zo’n team eruitziet vliegen en Europees nergens om mee ziet doen. Vorig seizoen toch gezien dat er leuke ploegen aan het eind mee spelen.

Heel veel succes Twente , zullen jullie nodig hebben. Zelfs met een b elftal van die Italianen zal het aardig lastig worden, kansloos niet, maar lastig wel.

Ik hoop dat ze een onoverbrugbaar verlies lijden.. lekker spelers sparen alsof ze de serie a gaan winnen..

Twente is kansloos, en dat is geen schande, ik heb Fiorentina vorig seizoen zien spelen tegen de toppers als AC Milan, Inter en Juventus.

Fiorentina speelt agressief en vooruit, ook zonder Jovic winnen ze met 0-2.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren