Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ wijst torenhoge bedragen voor Karlsson af en grijpt naast oude bekende

Laatste update:

AZ is niet van plan om mee te werken aan een vertrek van Jesper Karlsson. Afgelopen weekend meldde technisch directeur Max Huiberts al dat de Zweed te horen heeft gekregen dat hij geen uitgaande transfer mag maken en dat blijkt ook wel uit de aanbiedingen die AZ heeft afgeslagen. Volgens De Telegraaf hadden de Alkmaarders veel geld aan Karlsson kunnen verdienen.

In de afgelopen weken meldden Bournemouth en Celta de Vigo zich in het AFAS Stadion. Beide clubs hadden vijftien miljoen euro over voor Karlsson, die zichzelf ook Zweeds international mag noemen. AZ veegde die aanbiedingen echter resoluut van tafel en is niet van plan om na het vertrek van steunpilaren als Owen Wijndal en Fredrik Midtsjø er nog één te laten gaan. Dat betekent dat Karlsson voorlopig gewoon in Alkmaar zal blijven voetballen, of hij dat nou zelf wil of niet.

Tegelijkertijd gaan er ook geruchten over een aanstaand vertrek van zowel Tijjani Reijnders als Vangelis Pavlidis. Reijnders zou begeerd worden door FC Twente, zo klinkt het rond de Grolsch Veste, en de club kan in actie komen als Ramiz Zerrouki verkocht wordt aan Feyenoord. Club Brugge trekt ondertussen volgens Griekse media aan Pavlidis en zou tijdens de wedstrijd tussen AZ en Dundee United (7-0) van afgelopen week zelfs op de tribune hebben gezeten.

Huiberts zoekt tenslotte wel nog steeds naar een nieuwe doelman. Peter Vindahl, die vorige zomer nog naar Alkmaar gehaald werd, voldoet niet en werd de afgelopen weken al onder de lat vervangen door Hobie Verhulst. Dat deed laatstgenoemde naar behoren, maar toch houdt AZ ogen en oren open voor buitenkansjes. Zo was Sergio Padt serieus in beeld, maar die mocht niet weg van Ludogorets. De Bulgaars kampioen ziet in de goalie de eerste keuze voor de komende jaren, hoewel Padt het afgelopen seizoen niet vaak in actie kwam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

15 miljoen voor een ontevreden Karlsson is toch best markt conform? AZ gaat waarschijnlijk toch weer 4e worden, met of zonder hem. Denk dat je niet veel meer gaat vangen door hem nog een seizoen te behouden.

17 augustus 2022 om 13:40

Waar precies staat dat Karlsson ontevreden is?

17 augustus 2022 om 13:41

De sterspeler van AZ, dat verleden jaren voor meer dan 20 mio hun sterspelers heeft verkocht, en een contract heeft tot 2026 (!) Mag best wat meer dan 15 mio opleveren.

17 augustus 2022 om 14:20

Ja en elk van die sterspelers is vervolgens geflopt die voor zo'n bedrag vertrokken is. Die clubs zijn ook niet achterlijk.

17 augustus 2022 om 14:44

@hot, welke speler is er wel geslaagd dan de afgelopen tijd.... Dus lekker belangrijk of ze het wel of niet redden.

17 augustus 2022 om 14:47

Achterlijk genoeg voor 15 miljoen. Az hoeft hem nog niet kwijt. Hij heeft een langdurig contract en levert over 2 jaar waarschijnlijk nog steeds veel geld op.

Az laat m alleen voor de hoofdprijs gaan. Heel goed van ze.

17 augustus 2022 om 16:57

Achterlijk genoeg om alsnog 15 mio neer te leggen... waren clubs maar zo "slim". Had AZ een topteam ondertussen.

17 augustus 2022 om 13:46

Het lijkt me een prima bedrag voor hem, maar als AZ hun voetbalambities groter zijn dan de zucht naar geld, is het prima te begrijpen dat ze hem niet laten gaan.
Best prijzenswaardig !

17 augustus 2022 om 13:59

Qua leeftijd nog genoeg ruimte om te groeien (24), absolute sterspeler bij een subtopper in de zesde competitie van Europa, heeft een contract tot 2026, Zweeds international.
Ik vind 15 miljoen te weinig voor hem, zou inzetten op minimaal 20 miljoen.
Had hem heel graag bij PSV gezien mocht Gakpo alsnog vertrekken, vind Karlsson een van de leukste spelers om naar te kijken in de Eredivisie.

17 augustus 2022 om 14:29

Njfromvol

Het lijkt op zich te prijzen, dat van die voetbalambities, maar de vraag is of die realistisch zijn en of je die ambities echt waar kunt maken. Sowieso, ik vraag me in dit verband al jaren af als je kijkt naar PSV en Ajax (en ook weer Feyenoord), wier beleid ontegenzeggelijk is ingericht op het maken van winst op de gehaalde en opgeleide spelers, waarom die nog zouden praten over 'ambities' wat zich vertaald in het langer vasthouden van spelers. Want je zit in dat geval altijd in een spagaat. Enerzijds moet je elk seizoen stevig spelers verkopen, anderzijds zou je liever de kernspelers een paar jaar houden en daarmee een beter elftal samenstellen. En dat laatste is nagenoeg een utopie voor PSV en Ajax. Laat staan voor een club als AZ. Want AZ is toch decennia lang een hele mooie club gebleken, die eerst onder de broertjes Molenaar, later met Scheringa en nu nog steeds keurig onder de echte top hun bestaansrecht hebben. Maar de laatste moeilijkste stap naar topclub heeft AZ nooit structureel weten te maken. Dus de kans dat ze dat zou gaan lukken door met 'voetbalambities' een team langer bijeen te houden is gewoon nagenoeg nihil. AZ kan en zal niet een team bijeen kunnen houden in onze competitie.

En dan komen we terug bij die andere kant van de medaille. Er moet wel stevig verkocht worden. En ik snap echt wel dat je als TD niet het eerste bod aanvaardt en dat je denkt dat er nog wel wat meer uit te persen valt, maar dit is een bedrag dat gelijk staat aan de helft van de begroting van Az!!! Ik zou het een blunder van jewelste vinden als Huibers echt denkt hier 20 miljoen te gaan vangen. Dus met 17 miljoen en wat kleingeld is het onverstandig om deze speler niet te verkopen. Mensen zeggen wel dat AZ wel vaker spelers voor 20 miljoen + verkocht, maar noem ze even allemaal op dan. En hoe hebben die spelers het gedaan bij hun clubs?

Dus, Huiberts, even dwars liggen maar bij een verhoogd bod snel tot een akkoord komen! Dit gaat om Karlsson he. Niet om de nieuwe Arjen Robben, zeg maar. AZ zal vrij eenvoudig een waardige vervanger kunnen halen met het geld dat ze vangen.

17 augustus 2022 om 16:32

Deze periode hoeft AZ niet meer stevig te verkopen. Ze hebben al voldoende transferinkomsten om deze speler rustig te laten zitten (een plus van 12 miljoen) en alleen voor de absolute hoofdprijs te laten gaan (en dat is niet 17 miljoen en wat kleingeld).

Het is namelijk de belangrijkste speler van AZ geweest, in de afgelopen twee seizoenen en hij heeft nét voor vier jaar bijgetekend.

Als ze hem nog een jaar houden, dan gaan ze echt niet heel veel minder voor hem vangen, volgend seizoen en dan kunnen ze hem netjes toezeggen dat ze mee zullen werken aan een transfer én dat ze daarop voorsorteren door de juiste speler aan te trekken of opgelijnd te hebben.

Zelfde geldt voor PSV en Gakpo en Sangaré. Als ze volgende week CL halen, dan gaan die gewoon blijven, ongeacht (tot op redelijke hoogte uiteraard) wat voor biedingen er nog komen.

Kan me herinneren dat we ongeveer exact deze discussie hadden ten tijde van Maher en PSV. Toen PSV in de winterstop kwam om hem te halen en AZ volgens mij 10 miljoen afwees en hem later voor 8 miljoen liet gaan in de zomer.

Dat is prima beleid geweest, want hij was dat tweede halve jaar erg belangrijk, onder andere met het winnen van de beker (ik kan me die wedstrijd nog heel goed herinneren, jij dan? ).

17 augustus 2022 om 13:47

Hij is ambitieus, dat betekent niet dat hij ontevreden is. Hij gaat gewoon weer 30+ G/A scoren dit seizoen.

17 augustus 2022 om 13:49

op basis waarvan 'weer' 4e?
om nog even de factchecker uit te hangen: de laatste keer dat AZ 4e is geworden is in seizoen 18/19 en in totaal zijn ze in de eredivisie 4x 4e geworden. Het woordje 'weer' lijkt me dus niet helemaal gepast

17 augustus 2022 om 16:55

Ontevreden, dat maken en verzinnen dd overige supporters weer hoor, wat triest.
Hij wil best wel een stap maken maar hij weer ook dat hij nog 4! seizoenen vast ligt en dus alleen weg kan bij astronomische bedragen.
Als hij aankomend seizoen net zo of beter presteerd dan afgelopen seizoen dan heeft hij volgende zomer een toptrainer te pakken zowel voor zichzelf als voor de duitenteller.

Terecht.. Met hem, Bazoer, Vanheusden en Odgaard erbij kan het nog wel eens een mooi seizoen worden. Niet voor de titel, maar wel voor plek drie.

17 augustus 2022 om 13:42



Ik ben wel nieuwsgierig hoor. Welke positie gaat Bazoer spelen?
Karllson ben ik fan van had hem graag in Rotterdam gezien. Vind 15 mil een hoop geld weet niet wat zijn contract nog is?
Ik lees net 4 jaar dan valt 15 mil wel mee. Lekker van genieten nog dan of een echte hoofdprijs vragen,

17 augustus 2022 om 19:05

@Bliek, ja dat vroeg ik mij dus ook af, gezien het feit dat Bazoer eigenlijk weer op een hoog niveau is gaan spelen achterin in een 3 mans verdediging. Overigens is Karlsson zijn contract geloof ik tot 2026, hij heeft net bijgetekend.

17 augustus 2022 om 13:43

Schat Feyenoord hoger in en Twente zeker gelijkwaardig. Verder denk ik dat Pascal Jansen niet in staat is hen tactisch te overmeesteren.

17 augustus 2022 om 13:49

Het gaat in ieder geval een leuke strijd worden om plek 3. Er zijn veel wijzigen in de selectie bij Feyenoord dus kan zijn dat het wat minder wordt dan vorig jaar. Twente heeft natuurlijk verrast, maar ik denk dat alle clubs nu wel beter weten hoe je tegen Twente moet spelen.

17 augustus 2022 om 14:00

Daarnaast gaat Twente nu weer voor het eerst Europees spelen, dat zal ook zeker invloed hebben op de resultaten in de Eredivisie.

Feyenoord zal zeker de komende maand nog nodig hebben om echt op elkaar ingespeeld te raken, daarna zijn die denk ik wel te sterk voor Az/twente.

17 augustus 2022 om 14:03

Ik zie dat iedereen Feyenoord hoger inschat dan AZ en Twente maar op basis waarvan is dat eigenlijk? Op Geertruida, Kokcu en Bijlow na is zo'n beetje iedere sterkhouder verkocht. Daarvoor hebben ze spelers gekocht die zich nog nergens bewezen hebben op niveau (dilrosun, Rasmussen, Wölemark, Gimenez, Szymanski, Timber) buiten Idrissi. De voorbereiding was een regelrechte ramp met een paar gigantische nederlagen. Het enige positieve puntje wat je kan benoemen is dat ze van Vitesse hebben gewonnen wat een week later qua som met ongeveer dezelfde cijfers verloor van een degradatiekandidaat. Noem me sceptisch, maar ik denk oprecht (en dit heb ik al vaker gezegd) dat Feyenoord een heel zwaar seizoen gaat krijgen en er beter aan doet om richting AZ en Twente te kijken dan richting PSV en Ajax.

17 augustus 2022 om 14:13

Bijlow is voor Feyenoorders een grote naam, maar een sterkhouder? Is vaak geblesseerd en ik vind het zelf geen bijzondere keeper. Geen slechte doelman hoor, maar ook niks bijzonders.

17 augustus 2022 om 14:14

Kwalitatief heeft Feyenoord wel betere spelers en een bredere selectie dan AZ en Twente. Echter zal het er sterk vanaf hangen hoe snel Slot er een team van kan smeden of ze naar boven kunnen kijken of naar onderen moeten kijken. In het teamproces zijn Twente en Az een stuk verder. En het Europese programma kan flink schelen. In die zin hoop ik niet alleen voor het Nederlands voetbal dat AZ en Twente de groepsfase halen in Europa.

17 augustus 2022 om 14:14

Yamiown

Je vergeet Aursnes. Cement van dit elftal.

17 augustus 2022 om 14:15

@RUTGERRR: Wat is dan wel bijzonder? Indien in vorm (wat hij momenteel niet is) gewoon de beste keeper van de eredivisie.

17 augustus 2022 om 14:20

Dus de eredivisie, Russische, Franse en deels Duitse competitie is niet voldoende? Daar hebben namelijk 4 van de 6 wel degelijk bewezen. Beetje raar om dat dan niet te benoemen. Ik schat Feyenoord wel hoger in qua kwaliteit en breedte. Alleen het inspelen kan even duren.

17 augustus 2022 om 14:21

Yarniown, klopt inderdaad, maar kan je wel een imponerend rijtje maken van AZ en Twente op deze manier? Buiten het feit dat Aursnes nog steeds bij Feyenoord voetbalt, Szymanski, Timber en Dilrosun alle 3 zeker het niveau aankunnen. Je hebt gelijk dat we Feyenoord nog moeilijk kunnen plaatsen, maar zie er mee voordelen in als nadelen met de aankopen. Omdat ze in eigen land een bewezen dienst hebben geleverd.

17 augustus 2022 om 14:22

Ik wil Cillessen in vorm nog wel eens zien. Gewoon een klasse beter dan Bijlow, als ze beide in vorm zijn. Unnerstall vind ik ook een prima keeper overigens.

17 augustus 2022 om 14:29



@rutherrrrr en wat vind jij dan een bijzondere nederlandse doelman...

Aaaah Cillissen in vorm is wel goed alleen is al 8 jaar niet in vorm geweest maakste van het weekend ook een sterke indruk.

Maar Bijlow in vorm of cillissen in vorm. Wat is het verschil in die 2 keepers dan volgens jou

17 augustus 2022 om 14:40

Ach wat zeiden ze vorige jaar, als Feyenoord maar de linkerrijtje haalt. Voorbereidingen zeggen niet altijd alles. ManU was ontzettend goed in de voorbereidingen en kijk nu? Op basis van dat ze veel hebben ingeleverd maar ook veel hebben kunnen halen ook in de breedte. Waar Slot bijna geen keuze had heeft hij nu redelijk wat om te kiezen (behalve achterhoede).

Dessers was niet echt geslaagd in de eredivisie, maar deed het ontzettend goed vorige jaar. die had zich ook dus niet bewezen?

17 augustus 2022 om 14:48

@kowalski, eens. Aursnes vergat ik inderdaad.

@arsenal, Een middenmoter in de Eredivisie (timber), een rotatiespeler bij de nummer 16 in de Bundesliga (dilrosun), Russische competitie stelt niets voor inderdaad.

@deenb verschil tussen Feyenoord en Az/twente is dat die laatste twee teams veel minder spelers verkocht hebben. Die kunnen verderbouwen op het team van afgelopen seizoen. Feyenoord is Sinisterra, Malacia, Senesi, Linssen, Til en Dessers kwijtgeraakt. Vier basisspelers en twee belangrijke roulatiespelers.

17 augustus 2022 om 14:59

Maar spelers terug gehaald die zich staande hielden in verschillende Europese competities, zoals de Russische, Bundesliga, Eredivisie (2X) en Idrissi.

17 augustus 2022 om 15:48

Rutgerr, het is zo jammer dat je een standpunt inneemt over Bijlow, zonder argumentatie om vervolgens te zeggen dat Jasper een klasse beter is. Zeg dan gewoon niets man. Je zegt niets steekhoudend, maar poneert je standpunt als een feit. Weak.

17 augustus 2022 om 16:08

Ach laat Rutgerrrtje maar..die kwaakt zo vaak onzin.
AZ zal meedoen in de top 5 maar plaatsen 123 zal zeker te hoog zijn voor ze.

17 augustus 2022 om 19:08

@Yamiown denk dat je Excelsior onderschat, vaak ontpoppen clubs uit de eerste divisie zich in de Eredivisie en houden ze het regelmatig gemakkelijk vol en degraderen verassende clubs als Heracles en PEC

17 augustus 2022 om 13:52

Plek drie, ik denk 't nie. AZ gaat met Twente strijden wie vierde en vijfde wordt.

17 augustus 2022 om 13:58

Je bedoeld plek 4.. De top 3 staat wel vast dit jaar.

17 augustus 2022 om 14:00

Voor mij staat de top 3 nog niet vast hoor. PSV en Ajax gaan er best bovenuit steken. Echter Feyenoord moet heel erg bouwen aan het nieuwe team en het moet allemaal nog eens passen ook. Lukt dit snel zie ik ons wel minimaal derde worden maar ik sluit az en twente op voorhand niet uit.

17 augustus 2022 om 14:18

Mag ik jou glazenbol lenen? Niks staat vast hoor. Eredivisie heeft elk seizoen wel een aantal verrassingen.

17 augustus 2022 om 13:58

Alles is te koop, ik denk dat als er 5 meer bijkomt ze het niet tegen gaan houden. Tevens is het naar het buitenland en geen concurrent in Nederland, dat vroeger terecht nog wel eens een obstakel voor AZ was. Van Brederode is zijn opvolger, staat er al, nog niet zo goed, maar dat moeten andere waarden in het team gaan compenseren.

De man heeft nog 4 jaar een contract, een dik half jaar geleden getekend...dus dat "of hij dat nou zelf wil of niet." lijkt me overbodig. Je moet echt last hebben van een gespleten persoonlijkheid bijna als je nog niet lang geleden voor nog even 4,5 jaar vastlegt bij AZ.

17 augustus 2022 om 13:53

Nergens blijkt nog dat hij echt ontevreden is. Hij heeft twee keer wat gezegd in de Zweedse media, maar dat betekent niet dat je ontevreden bent. Wordt dus weer lekker overdreven door iedereen

Twente is geïnteresseerd in Reijnders als vervanger van Zerrouki? Hoeveel zou Tijjani Reijnders moeten gaan kosten?

17 augustus 2022 om 13:48

Minimaal 5

17 augustus 2022 om 13:48

Ik ga van rond de 5 miljoen uit. Maar geloof niet dat AZ Reijnders wilt verkopen. Gaat steeds beter en dwingender spelen. Hopelijk weet Jansen het een beetje te managen dat AZ 4 waardige basisspelers voor het 3-mansmiddenveld heeft. (Clasie, de Wit, Reijnders en Bazoer).

Ik hoop persoonlijk dat AZ Reijnders niet laatgaan.

17 augustus 2022 om 14:00

De Wit, wordt wat mij betreft de kind van de rekening. Maakt weinig ontwikkeling mee, is geen echte 10, Reijnders veel meer met z'n techniek en afstandschoten. Ja hij heeft strijdlust maar ook weinig rendement.

17 augustus 2022 om 15:53

Ik zie het niet gebeuren. Hij zei laatst zelf ook dat er interesse was, maar dat hij het erg naar zijn zin heeft bij AZ. Hij lijkt ook een belangrijke speler te worden. Afgelopen weekend ook de beste man op het veld. Ik hoop in ieder geval dat hij blijft.

Reijnders verkopen aan FC Twente, directe concurrent, zou wel een grote fout zijn. Voor Twente meer dan prima vervanger van zerrouki

17 augustus 2022 om 14:35

En uit de regio + eigen opleiding (correct me if i'm wrong)

Ben blij dat ze er alles aan doen om Karlsson te behouden. Met hem erbij is de selectie denk ik een stuk beter dan vorig seizoen. Echter is het wel zaak om Reijnders te behouden, die behoorlijk sterk speelt. Ik kan ook eigenlijk niet geloven dat hij misschien weg zal gaan. Wat betreft keepers ben ik heel tevreden over Verhulst. Hij doet het zeer degelijk en daarnaast heeft Padt mij nooit overtuigd. Laat de selectie zoals die nu is en we gaan het beter doen dan vorig seizoen

15 miljoen voor Karlsson vind ik zeker niet "torenhoog". Het is een bedrag waarvan ik denk dat AZ aan het begin van de transferperiode wel akkoord mee was gegaan, maar in de laatste twee weken, niet. En dat vind ik een begrijpelijke afweging.

Het is misschien zo dat je er niet meer voor gaat krijgen, als je hem een jaar houdt (maar misschien ook wel), maar ik denk ook niet dat de prijs per se een stuk naar beneden zal gaan.

En daarbij is het gewoon de ambitie van AZ om zo hoog mogelijk te komen en daarbij is de kans dat dat lukt mét Karlsson gewoon groter dan zonder.

Reijnders moet je ook niet laten gaan, die heeft zijn draai gevonden en is heel belangrijk aan het worden op het middenveld.

Qua keeper, hoezo is Padt een "oude bekende"?

17 augustus 2022 om 13:53

Omdat padt bij Groningen keeper was en daarom dus een bekende in de eredivisie

17 augustus 2022 om 15:55

Oelie

Hij heeft nog contract voor 4 jaar las ik. Zijn cijfers zijn enorm goed 1 van de betere op zijn positie dan is 15 mil toch niet veel.
Ik vind het een mooie speler had hem graag in de kuip gezien. We hebben idriisi als ruilmiddel

17 augustus 2022 om 16:17

Is ook niet veel, maar hetzelfde geldt voor 15 miljoen voor Koopmeiners. Ik denk dat, als AZ het met de speler eens over het moment van vertrek, AZ echt niet onwelwillend is en niet een absolute topbedrag hoeft te ontvangen. Dat zag je ook met Wijndal voor 10 miljoen, wat een jaar daarvoor ondenkbaar was geweest.

Dus als Karlsson met AZ afspreekt dat hij na nog een jaar weg mag, voor een redelijk bedrag, dan kan dat best rond de 15 liggen.

Ik vind het voor nu wel gewoon te weinig. Gezien het moment in het seizoen en zijn contractlengte.

Tja, soms willen spelers gewoon een stap zetten, al strookt die wens niet altijd met de clubbelangen. Dan is de vraag: minimaal 15 miljoen vangen of blijven zitten met een ontevreden speler?

17 augustus 2022 om 14:02

Dat ontevreden zal toch wel meevallen? Hij heeft namelijk een half jaar geleden nog een contractverlenging getekend waardoor die nu nog 4 jaar vast ligt. Dat doe je niet als je heel graag weg wilt.

17 augustus 2022 om 15:42

Wijndal en Veerman zijn anders ook 2 voorbeelden van jongens die, ondanks recentelijke contractverlengingen, ook graag weg wilden. De een naar Ajax, de ander naar Feijenoord of PSV. In beide gevallen gehonoreerd.

17 augustus 2022 om 15:50

Bij Wijndal werd er middels zijn contractverlenging een gelimiteerde som vastgelegd, waardoor het een zekerheidje was dat hij zou vertrekken. Heeft niks met honoreren te maken als je niks te vertellen hebt als club zijnde.

Voor de Eredivisie een goede ontwikkeling dat ook clubs buiten de (traditionele) top nee kunnen zeggen tegen 15 miljoen.

Vind dit niet een speler voor de EPL, dat is een niveau te hoog gegrepen. Vigo is wellicht een betere optie, maar 15 miljoen vind ik een behoorlijk bedrag voor een 24 jarige speler.

Ik vraag me dus af, stel 15 miljoen zou wel genoeg zijn. Zou dit dan een optie zijn voor PSV als Gakpo vertrekt? Ik heb, itt tot bijvoorbeeld voor Sangare (timber, Souza) echt nog geen geruchten gehoord over opvolgers van Gakpo. Als hij vertrekt MOET je per direct een goede vervanger hebben, anders heb je echt een probleem. Maar wie?

17 augustus 2022 om 14:26

Ik denk dat Karlsson bij PSV een prima back-up zou zijn, basis weet ik niet. Voor Feyenoord vanzelfsprekend gewoon een aanwinst, maar te duur. Dat hij goed kan voetballen is duidelijk, maar ik zie in hem geen topper. Overigens heeft PSV nog een zeer getalenteerde aanvaller op de bank zitten.

17 augustus 2022 om 14:34

Ik vind het een soort larsson van feyenoord goed voor de subtop maar zeker geen meerwaarde voor de top. Bovendien gaat gakpo gewoon blijven met cl voetbal en het wk op komst. Alleen als we het toch niet redden tegen de rangers moet ik het nog zien

17 augustus 2022 om 14:44

Ik zie een Karlsson bij Celta de Vigo wel verrassen hoor. Larsson had in zijn beste seizoen 9g/12a, Karlsson vorig jaar 17g/13a. Wel nog niks gepresteerd in Europa.

Dat je spelers niet te makkelijk wil laten gaan, dat juich ik toe en het maakt de Eredivisie sterker maar 15 miljoen is toch een bedrag waar je serieus over na moet nadenken.
Aan de andere kant, AZ heeft de afgelopen zeer dik verdiend en nauwelijks wat opgemaakt, die hebben dat geld niet zo nodig.

lekker he, zo'n broodje app verhaal. De Televaag........wie gelooft die nou ? Er zal altijd wel interesse zijn in spelers van een club, maar de Televaag weet het altijd beter.....

Wat is dat toch elke keer met AZ dat zij denken een persoon te verbieden weg te gaan? Als die jongen zich kan verbeteren is hij weg, simpel. Dan spant hij een arbitrage aan en kan AZ fluiten naar de speler. Het lijkt me beter dat ze eens gaan meedenken met spelers en daarbij hun eigen belang laten meewegen, een dialoog zoals met dat noemt. Hiermee maak je de kans alleen maar groter dan spelers gaan zeggen voor zo'n club niet te willen gaan spelen.

17 augustus 2022 om 15:53

De beste man heeft een half jaar geleden nog zijn contract verlengd. AZ werkt altijd prima mee met verkopen. Wijndal, Koopmeiners,midstjo, Stengs en Boadu zijn daar allen een mooi voorbeeld van. Verdiep je eens wat meer in de club voordat je begint te blaten.

17 augustus 2022 om 16:18

uhu..... AZ is altijd in het nieuws in negatieve zin als het op transfers aankomt. Je kunt spelers simpelweg niet verbieden weg te gaan. Jij kunt ook van werkgever (mits je er een hebt al) wisselen wanneer je wil. Je kunt wel een hoge vraagprijs aan een speler hangen ten teken dat hij waardevol voor je is. Als dan een club toch komt, dan heb je het maximale gedaan en moet je op zoek naar een vervanger.

17 augustus 2022 om 16:23

Ja, met een vast contract met een opzegtermijn wel ja, maar met een contract voor bepaalde duur is dat gewoon niet waar. Als AZ niet wil verkopen, dan gaat Karlsson helemaal nergens heen, tenzij hij inderdaad een arbitrage-zaak aanspant.

Maar kun jij me vertellen wanneer de laatste succesvolle transfer op basis van een arbitrage-zaak is geweest in Nederland?

Dat zal aankomen als een trap van Rico Verhoeven. Az wil horen bij de top drie en als Reijnders vertrekt naar Twenthe is dat een mokerslag in het gezicht
Karlsson moeten ze houden wil AZ tenminste nog wat voorstellen. Pavlidis raken ze wel kwijt, maar niet aan België.

17 augustus 2022 om 16:20

AZ heeft daarbij natuurlijk zelf de keuze of ze hem laten gaan of niet. Contract tot 2025, belangrijke speler voor de toekomst en eigenlijk ook al voor het nu, wat mij betreft.

Die gaat echt niet zo maar weg en zeker niet naar een club die met AZ in concurrentie is.

Pavlidis geldt hetzelfde voor als Karlsson, die gaan ze in principe niet meer verkopen. Dan moet er echt wel een heel bijzonder aanbod komen, om dat te veranderen.

Zou voor AZ wel een Nederlandse keeper willen zien die al wat ervaren is en wat meegemaakt heeft

Drommel ?
Jongen kan zeker goed keepen, maar de druk bij PSV kon hij niet aan.
Wellicht een klein stapje weer terug?
Maar nog wel jong, dus kan restwaarde hebben

Anderzijds Jeroen Zoet, Sergio Padt of Elroy Room

Goed dat Eredivisie clubs steeds meer voet bij stuk houden, Bijv. Ook Groningen die Strand Larsen tegenhoudt.

Mocht er inderdaad een nieuwe keeper komen, zie ik liever een jaar iemand gehuurd worden om dit seizoen te overbruggen richting Westerveld. Had graag Romero terug zien komen maar die is begrijpelijkerwijs naar Argentinië gegaan. In Padt zie ik geen echte optie, vooral een oudere, mindere versie van Bizot. Hij is niet zoveel beter dan Verhulst en ook met Padt speel je voor plek 4/5. Keepers kunnen meestal langer door maar hij is 'al' 32 en daardoor redelijk op/over zijn top. Bizot was 26 of 27 toen hij binnenkwam en heeft enorme stappen gemaakt bij ons, dat zie ik met Padt niet gebeuren.Reijnders moet je niet laten gaan. Veelbelovend aan het seizoen begonnen en krijgt eindelijk de kans die hij al twee seizoenen hoorde te krijgen. Als Twente nou aan kwam kloppen voor De Wit zou ik hem persoonlijk in Enschede afzetten. Ja hij maakt een goal tegen Sparta maar scoort over het algemeen te weinig om zijn voetballende tekortkomingen te verantwoorden, zeker te weinig voor al zijn overtredingen en onbesuisde acties.

20 miljoen is gewoon een goede prijs, mocht dat echt niet haalbaar zijn dan gewoon 15 nemen en wegdoen. Ze hebben afgelopen weken wel laten zien ook prima te kunnen voetballen zonder hem.

Kan iemand mij uitleggen hoe FC Twente denkt basisspelers van AZ te kunnen overnemen? Hoe komen die Tukkers aan het geld om dat voor elkaar te moeten krijgen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren