Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV ondanks gegrabbel Benítez dicht bij het bereiken van het voetbalwalhalla’

Laatste update:

Met een 2-2 op Ibrox tegen Rangers staat PSV op het randje van de Champions League. In een boeiende wedstrijd kwamen de Eindhovenaren op voorsprong, maar door een grove fout van keeper Walter Benítez leek het een vervelende avond te worden. Een rake kopbal van Armando Obispo maakte de blunder ongedaan. Over of zijn goal PSV juist een goede uitgangspositie heeft verschaft of dat zij de dubbele confrontatie in Glasgow al hadden moeten beslissen, zijn niet alle kranten het eens. Maar met een thuiswedstrijd om het af te maken lijkt PSV de beste papieren te hebben om voor het eerst sinds het seizoen 2018/19 weer deel te nemen aan het miljoenenbal.

"Aan elkaar gewaagd", zo luidt de kop van De Telegraaf. De ochtendkrant spreekt van ‘bepaald geen hoogstaande wedstrijd’, die Rangers en PSV het publiek voorschotelden. Toch toonde PSV veerkracht, leverde het 2-2 gelijkspel perspectief op en dwongen de Eindhovenaren een goede uitgangspositie af om 'het voetbalwalhalla van de Champions League te bereiken’, zo schrijft Jeroen Kapteijns in de ochtendkrant. Toch wordt dit geen makkelijke opgave. "Vorige week zat de ploeg van Ruud van Nistelrooij in een vergelijkbare situatie tegen AS Monaco en toen werd kwalificatie voor de play-off slechts met de grootst mogelijke moeite bewerkstelligd door de Eindhovenaren. De sterke fase van PSV werd ruw doorbroken door de ketser van Benítez, in wie PSV zwaar heeft geïnvesteerd nadat Joël Drommel vorig seizoen niet voldeed en zijn plek kwijtraakte”, aldus Kapteijns. Maar door een rake kopbal van Obispo uit een corner, kan PSV zichzelf volgende week in eigen huis de drempel van de Champions League beslechten.

‘Klus thuis afmaken’, zo kopt het Algemeen Dagblad. De bezoekers ‘staken niet in beste vorm’, in voetbaltempel Ibrox dat door de krant als ‘fascinerend, extatisch en opzwepend’ wordt omschreven. PSV beleefde en overleefde de openingsfase en kwam toch wel verrassend op 0-1. André Ramalho, die volgens het AD een bal te makkelijk inleverde, werd gezien als hoofdschuldige bij de gelijkmaker. Een Eindhovense voorsprong hing vervolgens in de lucht, maar de goal viel aan de andere kant. “Walter Benítez blunderde bij een stuiterbal opzichtig en leek de schlemiel van de wedstrijd te worden.” De kopgoal van Obispo bewees eens te meer ‘hoe gevaarlijk de ploeg door de lucht kan zijn’. De krant hoopt dat de toeschouwers volgende week in het Philips Stadion hun ploeg ‘kunnen dragen’ zoals de Schotse supporters dat in Glasgow deden.

NRC vindt dat PSV zichzelf tekort doet in Glasgow. Ondanks ‘gegrabbel van doelman Benítez’, is de club dicht bij de groepsfase van de Champions League. De krant vond Rangers technisch minder dan Monaco, maar de Schotse ploeg compenseerde dat met vechtlust. Maar ook PSV toonde veerkracht en liet zich niet van de wijs brengen. "De Eindhovenaren bleven vlot combineren en maakten een kwartier voor tijd de verdiende gelijkmaker En zo ligt de Champions League binnen handbereik voor PSV", aldus de krant.

Trouw dacht dat het zou gaan stormen in het volgepakte en sfeervolle Ibrox Park, maar het bleek ‘niet meer dan een flauw briesje’. De finalist van de Europa League van vorig seizoen is volgens de krant ‘zeker geen wonderploeg’. Of PSV zich weet te kwalificeren voor de Champions League is de krant onzeker: “PSV verliet uiteindelijk met een remise het veld, in de wetenschap dat het een grotere stap naar de Champions League had kunnen zetten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Psv is ook geen wonderploeg maar dit moeten ze inderdaad wel gaan redden. Vooral bij standaardsituaties is Psv momenteel geweldig! Vorig jaar hebben we ook kunnen zien dat de counterploeg Real Madrid ondanks dat ze bijna alle wedstrijden kansloos waren toch de championsleague kunnen winnen. Voetbal blijft een spelletje waar de bal rond is en dus alle kanten op kan.

17 augustus 2022 om 09:35

We hebben natuurlijk nog wel wat jokers met Xavi Simons en Madueke. Er zit meer voetbal in dan dat we tot nu hebben laten zien Europees.

17 augustus 2022 om 09:38

Madueke ligt er helaas uit tot het einde van het kalenderjaar...

17 augustus 2022 om 09:43

Weet ik maar dan is hij er dus 1/8 finale cl weer bij 😜

17 augustus 2022 om 10:36

Ik denk niet dat Psv Madueke mist. Bakayoko begon en zou de vervanger zijn, maar Saybari (leuiker is Sayebari, wat betekent: wat schreeuw je) is hem gewoon voorbij gesneld.
Bakayoko is zeker een goede vervanger van Sayebari en eventueel later Vertessen

17 augustus 2022 om 11:00

In mijn optiek zijn de meningen over Saibari wel erg snel gegaan. Eerste helft speelde hij gewoon als een natte krant, laatste half uur kwam hij een beetje los.

17 augustus 2022 om 10:51

Psv zou zich echt moeten schamen als ze dit thuis niet recht trekken. Dat Rangers heeft vrijwel geen voetballend vermogen. De 1-1 was het enige voetballende wat ik van ze gezien heb. Verder is het allemaal opportunisme en hard rennen zoals we van ze gewend zijn

17 augustus 2022 om 11:22

Eerlijk is eerlijk, die 1-1 was wel een prachtige aanval. Uit het niets voor mij inderdaad, maar daar kan ik wel van genieten

17 augustus 2022 om 12:12

1-1 was makkelijk te verdedigen. Als de verdediger goed blijft staan dan hou je die er uit. Verder heeft rangers niks noemenswaardig gecreëerd.

17 augustus 2022 om 12:16

Bij Psv zit er nou ook niet echt een idee achter. 2 corners. Verder vooral hopen dat Luuk een lange bal of voorzet kopt.

Dit thuis afmaken moet gewoon lukken. Als je zag hoe we Rangers de 2e helft weg speelde moet dat met het hele stadion erachter helemaal goed komen. Ik ben er bij in ieder geval!

17 augustus 2022 om 09:29

Veel plezier in het stadion, hoop dat PSV ze van de mat speelt!

17 augustus 2022 om 09:48

Thanks! Hoop op weer een mooie avond net zoals tegen Monaco!

17 augustus 2022 om 09:36

Ik hoop niet dat de spelers er ook zo over denken. Dan ga je er gewoon af namelijk. Volgende week moet PSV gewoon op en top zijn om door te gaan hoor, we regen zelf de kansen ook niet aaneen he gister?

17 augustus 2022 om 09:44

Spelers mogen niet van hun eigen kracht uitgaan en denken dat ze het thuis kunnen afmaken?

17 augustus 2022 om 09:49

Jawel, maar niet dat het 'helemaal goed gaat komen' omdat ze gister de tweede helft Rangers 'wegspeelden'. Heb liever dat ze ze overschatten dan onderschatten. Zo vlak voor de finish je concentratie verliezen omdat je denkt dat je beter bent zou enorm zonde zijn.

17 augustus 2022 om 09:49

Ik zeg niet dat je ze moet onderschatten maar dat ik overtuigd ben dat wij door moeten kunnen gaan door de combinatie van onze kwaliteit en ons eigen stadion.

17 augustus 2022 om 10:08

@fossen Als PSV net zo matig speelt als gisteren wordt het nog een flinke kluif, er waren weer een aantal spelers die echt door de ondergrens zakten. Ik denk wel dat Rangers te kloppen moet zijn maar dan moeten we wel even een tandje hoger gaan schakelen want het spel van gisteren vond ik eigenlijk best bedroevend.

17 augustus 2022 om 10:38

Nee, dan ga je angstig spelen en als de Rangers dan gaan stormen brengt je dat juist in gevaar. Psv moet gewoon doordrongen zijn van het feit dat het gewoon Schotten zijn. Als ze beter waren speelden ze bij grotere clubs.
Bovendien heeft Psv gelukkig zondag vrij. Extra rust kan geen kwaad

17 augustus 2022 om 10:52

@mattiaspsv
Luuk en Max vond ik zeker door de ondergrens zakken.
Guti en Ramalho kan ook een stuk beter.
Saibari leek overdonderd de 1e helft.
Gakpo had sterke en minder sterke periodes gedurende de wedstrijd.

17 augustus 2022 om 10:53

@fossen Op basis van gisteren zie ik geen enkele reden waarom het niet goed zal komen. Psv was niet denderend, maar alsnog puur voetballend zo veel beter dan Rangers. Die konden, zodra ze de middenlijn over waren, de bal nog geen 3x naar elkaar spelen. Snap werkelijk niet hoe ze vorig jaar de EL finale gehaald hebben

17 augustus 2022 om 11:19

Cas1, hetzelfde gelt toch ook voor psv: is gewoon een eredivisie club. Als ze beter waren speelden ze bij grotere clubs. Neemt niet weg dat psv in principe door moet, maar dat moest Monaco ook tegen psv…

17 augustus 2022 om 13:08

Dat viel wel mee ik vond ze best aardig spelen

17 augustus 2022 om 14:50

Zo dacht Monaco ook over PSV na de heenwedstrijd vermoed ik. PSV is denk ik kwalitatief beter en heeft het thuisvoordeel, maar dit team is juist sterker als ze alles eruit moeten halen lijkt me. Op het moment dat PSV die wedstrijd in gaat met het idee: komt wel goed, dan gaat het gegardandeerd mis.

17 augustus 2022 om 09:36

Gaaf dat je erbij kan zijn.
Hopelijk ben je er niet alleen, maar ben je ook luid aanwezig.
De spelers hebben het publiek 90 minuten lang nodig.

17 augustus 2022 om 09:50

Maak je daar geen zorgen over, had na Monaco geen stem meer over 😉

17 augustus 2022 om 10:21

Ja ja we zijn er bij en mn stem laat ik achter in het stadion

17 augustus 2022 om 17:34

Dan zijn we iig met zn 3en 😁👍 als PSV de hele wedstrijd geconcentreerd speelt moet het wel goed komen. Maar ja dat dacht dortmund ook vorig seizoen

17 augustus 2022 om 09:42

Come on peesjevee come on peesjevee! Succes en schreeuw ze naar de overwinning 😉

17 augustus 2022 om 14:54

Peesjevee? Wie is dat? Volgens mij zit er geen J in Philips Sport Vereniging.

17 augustus 2022 om 09:45

Volgens mij staat het gewoon gelijk. Dat het gewoon moet lukken snap ik dan ook niet helemaal. Juist psv zou dat na Monaco moeten weten. Psv is hier in mijn ogen gewoon vergeten te winnen. Dat ze uiteindelijk tevreden waren met een gelijkspel terwijl er meer in zat kan ze wel eens de kop gaan kosten.

17 augustus 2022 om 09:47

De 2e helft geeft mij gewoon veel vertrouwen dat wij beter zijn dan Rangers. In combinatie met de sfeer die wij thuis creëren heb ik goede hoop.

17 augustus 2022 om 09:52

Dit dachten we ook tegen leicester... we gaan het zien... het is ieder geval een goed uit resultaat.

17 augustus 2022 om 09:58

Ander team, andere trainer, andere fase van het seizoen en andere belangen. CL is waar spelers het voor doen, conf.league was dat niet.

17 augustus 2022 om 10:36

@The-Jump, wil je zeggen dat de spelers zich vorig seizoen dan niet optimaal hebben ingespannen om de Conference League te winnen?

17 augustus 2022 om 10:00

Als je zag hoe Rangers in de eerste helft PSV van het kastje naar de muur tikte,zou ik daar maar niet teveel van overtuigd zijn. Overigens heb ik een andere 2e helft dan jou gezien waarschijnlijk

17 augustus 2022 om 10:22

Jij hebt vermoedelijk een hele andere wedstrijd dan wie dan ook gezien. PSV was eerst kwartier/20 minuten al de betere. Daarna kwam Rangers er beter in. De tweede helft was PSV de betere. Al met al had PSV moeten winnen en beschikt het duidelijk over een beter team dan Rangers. Sowieso ben ik heel erg gecharmeerd van dit PSV. Echt een leuk elftal!

17 augustus 2022 om 10:55

Onzin joh. Dat Rangers was gewoon zoals we het kennen: hard rennen en lange ballen. Ja, Psv had het even moeilijk, maar dat was niet omdat Rangers nou zulk flitsend combinatievoetbal speelde. Als Psv haar eigen niveau haalt gaan ze gewoon lachend door

17 augustus 2022 om 12:24

Maar wat is het "eigen" niveau van PSV? Als dat het niveau is zoals in de 2 wedstrijden tegen Monaco dan is dat niveau niet bijster hoog. Ik heb PSV nog geen enkele keer op een tactiek of een spelopvatting kunnen betrappen waar een idee achter leek te zitten

17 augustus 2022 om 15:31

@mc significant: Met je laatste zin heb je zeker een punt. Probleem daarin is wel, dat PSV dat niveau gisteren niet benaderd heeft.

Het enige flitsende combinatievoetbal dat ik gisteren gezien heb in aanvallend opzicht was de aanval van Rangers waar de gelijkmaker uit viel. Vanuit de verdediging en op het middenveld was er inderdaad van PSV ook voldoende combinatievoetbal te zien, maar in of in de buurt van de 16 van Rangers was het maar magertjes.

Gelukkig wist PSV nog te scoren uit 2 corners (waarvan de 1-0 toch wat lucky was in mijn optiek), maar om nu te stellen dat er in Eindhoven "even gewoon gewonnen" gaat worden vind ik een riskante uitspraak. Wel verwacht ik dat PSV uiteindelijk aan het langste eind kan trekken.

17 augustus 2022 om 10:29

Ik zag niet een PSV dat Rangers "weg speelde" in de 2e helft. Ik zag vooral een PSV dat veel te weinig deed met de slordigheid van Rangers in de 2e helft en dan ook nog een doelpunt tegen incasseert. Maar het was wel duidelijk dat PSV voetballend beter was. Met wat meer scherpte moeten ze gewoon kunnen winnen volgende week.

17 augustus 2022 om 11:30

'moet lukken'. Dit is weer echt typisch Nederlands. Het wordt gewoon billenknijpen. Het is max 55% i- 45% in het voordeel van PSV.

Het is jammer van die fout van Benitez maar kom op Psv!!

ZO dicht bij de CL groepsfase. Zou prachtig zijn om twee Nederlandse teams in de CL te zien. Twee keer de bonus punten pakken is ook alweer goed voor 1,6 Coefficient punt!

Moet goed komen in eigen huis.

17 augustus 2022 om 09:36

Tussen de 3 en 5 - 0 denk ik zelfs. Die Schotten bakken er niets van. Vooral niet buiten eigen stadion. Twee NL ploegen de CL in, dat is het mooiste. PSV en Ajax liggen enorm dicht bij elkaar dit seizoen. Dit doet me een beetje denken aan de jaren 90 en begin 2000's. Het NL voetbal gaat weer ergens heen.

17 augustus 2022 om 09:39

Het is dat PSV niet best was. Maar als je Rangers een beetje onder druk zette, wisten ze nie wat ze moesten doen.

17 augustus 2022 om 09:58

Denk wel dat t van t plan afhangt. Ik was volledig voorstander van t plan gisteren met Guti en Ramalho erbij, maar als je ziet wat er gebeurt als je de bal ietsje langer in de ploeg kan houden, dan zou ik er echt voor kiezen om meer voetbal in het team te brengen ten koste van wat duelkracht. Ik zou t achterin zo laten staan met Teze rechtsback en Ramalho centraal erbij, maar op het middenveld zou ik Veerman weer naast Sangare zetten en Simons ervoor. Denk dat je Rangers dan helemaal scheel kan spelen. Later in de wedstrijd kan je dan weer Guti erbij zetten, maar denk wel echt dat het het resultaat en het spel ten goede komt wanneer je wat meer voetbal in t team brengt.

17 augustus 2022 om 10:04

Het is dat Rangers niet best was,maar als ze een beetje 1x raken deden wisten ze bij PSV niet wat ze moesten en werden ze weggespeeld

17 augustus 2022 om 10:17

Precies ik zou ook voor veerman sangare simons kiezen. Als je tegen de rangers vanuit achteren onder de druk uit kan spelen dan liggen er extreem veel mogelijkheden en dat lukt makkelijke met veerman meer naar achteren en een simons daarvoor. Sta je na een uur 2 0 voor kan je nog het laatste halfuur een fitte guti brengen om het vast te houden

17 augustus 2022 om 10:49

@rubentje Ik was er juist geen voorstander van, Guti en Sangaré is in mijn ogen te defensief en daarbij schuift Veerman dan in principe een linie naar voren waar hij gewoon niet op zijn sterkst is, dat kon je gisteren weer goed zien. Daarnaast vind ik Teze als back gewoon best matig, hij kan erg goed verdedigen maar aanvallend vind ik hem best zwak en qua voorzetten is het ook allemaal wat pover. Mwene deed het erg goed de laatste tijd en het blok Teze en Obispo vind ik kwalitatief beter dan Ramalho en Obispo.

17 augustus 2022 om 10:52

@mattias: Helemaal mee eens. Veerman speelde weer prima, maar niet in zijn kracht. Bij Heerenveen werd hij ook vaak op 10 gezet en dat pakte zelden goed uit. Hij moet van achteruit opbouwen. Dat kan hij als geen ander. Je ontneemt jezelf een wapen wanneer je Veerman naar voren schuift.

17 augustus 2022 om 11:22

Beetje overdreven, ze wonnen uit ook bij Dortmund. En dat was toch echt een Europese topploeg vorig jaar volgens de ajax fans. Dit Rangers kan meer dan ze gisteren hebben laten zien.

17 augustus 2022 om 12:11

Zo flauw, dat "volgens Ajax fans". Check ff alle analyses van alle kenners in aanloop naar die twee potten vorig jaar tegen Dortmund. Unaniem dat Ajax blij moest zijn met een puntje en met Sporting om plek 2 ging vechten. Achteraf de prestatie naar beneden praten is zo Calimero. Als PSV hun niveau aantikt is het het type ploeg waartegen Rangers niet opgewassen is. Daarom zien ze er zo matig uit. Ploeg met net zo'n stijl - Feyenoord - hebben het denk ik erg lastig tegen Rangers

Niemand heeft het over dat slaan van die spits. Die gaf Ramalho een tik. Dat is toch cruciaal moment waar psv baat bij had kunnen hebben.

17 augustus 2022 om 09:37

Was een tikje maar mijns inziens niet persé rood (was niet op zijn hoofd maar op rug/schouders).
Snap dat VAR hier niet ingreep.

17 augustus 2022 om 09:49

Ik snap dat helemaal niet. En niet enkel om gisteravond… slaan is toch gewoon iets wat je niet toe moet staan? Dat geblaat over intentie en gebruikte kracht, dat is kolder. Slaan is slaan en dat hoort niet op een voetbalveld thuis!

17 augustus 2022 om 10:02

Hij slaat iemand zonder reden. Dat moet gewoon altijd rood zijn. Slaat echt nergens op. Zelfde verhaal met die incidenten in de Eredivisie vorig jaar of de nieuwe tendens dat je iemand een elleboog op de slaap mag geven zolang het geen hersenschudding oplevert.

17 augustus 2022 om 10:06

Kopstoot van ene Zidane was ook niet op het hoofd, toen twijfelde er niemand over of een rode kaart terecht was

17 augustus 2022 om 10:07

Ben jij dan voor het slaan in het veld ? Ik vind dat elke slaande of natrappende beweging gewoon met rood en een schorsing bestraft moet worden. Ik snap nog steeds niet wie het verzonnen heeft dat intentie me speelt. Ik heb niets tegen een hard duel, maar tegen slaan, schoppen maar ook tijdrekken en schwalbes mag wat mij betreft veel harder opgetreden worden. Hiervoor kom je niet naar een voetbal stadion !!!

17 augustus 2022 om 10:29

@migi: Hij sloeg wel degelijk ergens op hoor

17 augustus 2022 om 10:56

badum tssss

17 augustus 2022 om 11:24

Nou ja, ik snap die intentie wel ergens. Maar ik vind dat je dat ter plekke ook kunt bekijken. Kijk, een tikje op iemands achterhoofd
Met platte hand kan ook vriendelijk zijn. Maar als je het hard genoeg doet, kan het ook pijn doen en met intentie zijn en dergelijke.

17 augustus 2022 om 12:10

Ik vraag me af of een subjectief en vaag begrip als "intentie" wel hanteerbaar is. Maar goed, in dit specifieke geval was de intentie toch duidelijk om iemand pijn te doen en mogelijk te blesseren? Zonder bal in de buurt, buiten een duel om, een klap in de rug geven (niet met de vlakke hand, maar met de vuist/pols). Kansloos. VAR had hier zeker mogen ingrijpen wat mij betreft.

17 augustus 2022 om 10:44

Ach, vorige week heb je de scheids compleet aan je zijde gehad, deze week zit het misschien tegen.

Al gaat het mijn clubje een paar miljoenen kosten en op de coefficientenlijst ook niet superchill uitpakken. Ik hoop toch dat PSV het red, zou wel leuk zijn weer eens met 2 clubs in de CL en het moet toch te doen zijn voor PSV om in de CL de 3e plek te pakken en te overwinteren zou ik denken (zeker met Benitez :P)

17 augustus 2022 om 09:43

@magikhetwete. Dat van de Coëfficiëntenlijst is waar, maar eigenlijk is het een non-argument. Wat is nou het doel van ‘ons’ om zoveel mogelijk coëfficiënten te scoren als Nederlandse clubs? Hoge plek op die lijst zodat we 2 vaste CL tickets hebben (en dat geldt dan maar voor 1 jaar, elk jaar moet je het verdedigen). Dan zouden we die situatie (2 clubs in de CL) nu dus hebben, en dan is het slecht voor de coëfficiënten…

Dan kan je ook zeggen: coëfficiënten behalen zorgt voor 2 clubs in de CL, dus dat is slecht voor de coëfficiënten.

We moeten als NL voetbal weer stappen zetten en daar horen 2 clubs in de CL bij, vooral financieel. Dan kunnen er sterkhouders behouden worden (Gakpo, Sangaré) en kan je verder gaan bouwen hopelijk.

17 augustus 2022 om 10:19

True, ben het met je eens hoor. Maar voor dit jaar zijn wat meer puntjes nog even een keertje handig

17 augustus 2022 om 10:34

@magikhetwete Waarom handig voor dit jaar?

Zelfs met PSV in de CL kunnen we Portugal nog wel voorblijven. Als AZ wint van Gil Vicente ben je op 50% en als Twente zich ook nog plaatst kan je jezelf al rijk rekenen denk ik.

17 augustus 2022 om 11:16

Klopt, maar dat zijn 2x als. Nooit de huid verkopen voor de beer geschoten is.
We zijn er nog niet! Zou mooi zijn als het lukt, geeft een hoop geld aan PSV, Feyenoord en Ajax. Dan kan de eredivisie hopelijk echt een stapje maken

17 augustus 2022 om 11:44

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Als het dit jaar lukt, zijn de mogelijke gevolgen:

- PSV in CL ipv EL: minder coëfficiënten. (zeer waarschijnlijk)

Stel PSV haalt de CL door winst op Rangers: krijg je 4 bonuspunten, en 1 punt voor de overwinning op Rangers (2 voor winst, 50% daarvan vanwege voorronde).
Dat is 5 punten extra t.o.v. Europa League. Vorig jaar wist PSV 13 coëfficiëntpunten te behalen na plaatsing voor de EL groepsfase. Slechtste resultaat in de CL poulefase ooit door NL clubs is van PSV en Willem 2, allebei 2 punten (en dus ook 2 coëfficiëntpunten). Dus je mag rekenen op minimaal 7 coëfficiëntpunten voor PSV als ze CL halen. Dat is 6 minder dan vorig seizoen, dus voor NL is dat 6/5 deelnemers = 1.2 coëfficiëntpunten minder t.o.v. vorig seizoen. Nederland staat nog 2.6 punten voor op Benfica. Dus de kans dat het door PSV wordt weggegeven schat ik op maximaal 50%.

Stel we halen dat tweede ticket wel met PSV in de EL. Dan hebben we dus 1 jaar 2 vaste deelnemers, en die situatie is toch Letterlijk hetzelfde als dat PSV nu de CL haalt? Dus wat zou het dan uitmaken...

17 augustus 2022 om 12:00

We hebben vorig jaar gezien dat de punten vooral in de Conference League (en in mindere mate Europa League) behaald worden. Ik snap je beredenering maar met minimaal 35 miljoen extra kan PSV een sterker elftal bouwen waarin je meer aansluiting met de top kunt vinden, of het nou dit jaar meteen al is of volgend seizoen. Die punten komen vanzelf.

17 augustus 2022 om 10:52

@magikhetweten

Hou je er wel rekening meer dat psv start in pot 4.
Over het algemeen zijn ze kansloos tegen de tegenstanders van pot 1 en 2, en uit pot 3 komen clubs als Benfica, Dortmund, Inter, Napoli en Leverkussen, tegen deze clubs acht ik ze ook vrij kansloos. Maar tsja, de bal is rond....

17 augustus 2022 om 11:15

Komt wel goed joh! PSV is geen slechte club he, die kunnen prima genoeg punten pakken voor een p3. We gaan er voor!

17 augustus 2022 om 11:42

Ik ben er bang voor... Hoop het wel, want des te makkelijk gaat het voor Ajax worden om kampioen te worden. De breedte van de selectie gaat psv denk ik veel punten kosten wanneer ze CL zullen gaan spelen.

2e helft leek ergens op. Creëerde kansen. Helaas werd die goeie periode teniet gedaan door een blunder van Benitez.
Eerste helft denk ik teveel respect voor de EL finalist. Vind ik een beetje des PSV. Meer lef, bravoure en geloof in eigen voetbal moet er komen. Mede daardoor zeer content met Veerman die steeds meer zn stempel gaat drukken.

17 augustus 2022 om 09:45

Eerste helft was het vooral zorgen dat je niet achter komt (en dat het dan opeens 3-0 eindigt) denk ik. Ik denk oprecht dat RvN een rustig begin heeft benadrukt. Alleen bij een Saibari zorgde dat ervoor dat die elke bal gesloten aannam en alles weer terug speelde. Iedereen sloot bij en het veld werd veel te klein. Denk dat dit in de rust wel is aangestipt, toen hield iedereen het veld groter en dan kan Rangers je niet opsluiten als je rondspeelt, dat is niet te belopen. En Saibari liet ook opeens een andere kant zien.

Veerman is puur genieten. Die schiet er volgende week geheid 1 in.

17 augustus 2022 om 10:38

Veerman doet me beetje aan Sneyder denken qua spel. Verder eens met je relaas.

17 augustus 2022 om 11:28

@Sir Paul. Ja mwah, beetje lastig om Veerman met iemand te vergelijken. Hij heeft zelf ook geen spelers waar die naar keek, die kijkt alleen maar Nederlands (amateur) voetbal. Sneijder is een 10 die veel hoger stond. Veerman een controleur die uit de drukte wil blijven.

17 augustus 2022 om 12:25

Dat element voor t wegdraaien al zien waar de bal heen moet had Sneyder ook. Idd stond Sneyder hoger. Kan ook niet vol overgave zeggen dat Veerman een controleur is. Iets tussen een 8 en 10 in denk ik wel s. Waar ik geen spits mee bedoel 😉

17 augustus 2022 om 12:31

@Sir Paul. Ja eens hoor, is voor mij ook 50% vanwege dat Veerman zichzelf als controleur ziet.

17 augustus 2022 om 09:56

@Sir Paul. Lef en bravoure is iets wat PSV nooit lijkt te hebben. Ik ben helemaal weg van de club, maar snap er niks van. Pak gewoon eens aan als je zoveel beter bent. Nu was het weer 50/50, zo onnodig. Vind het zelfs onnozel, er staat zoveel op het spel en dan nu weer de insteek van komt wel goed thuis. Het is natuurlijk ook een inkoppertje zou je zeggen thuis, maar er hoeft maar wat tegen te zitten en je haalt het niet. Dan is de wereld weer te klein, terwijl ze in Schotland halfbakken zijn geweest. Snap dat nooit, maak eens wat af. Korte metten maken, laten zien dat Rangers gaan partij is.

17 augustus 2022 om 11:10

@mateja_memphis,

jij geloof erin dat psv kan laten zien dat Rangers (winnaar van de EL) geen partij voor ze is ?
Dat ze 1 helft beter zijn, betekend niet dat ze geweldig zijn.
Rangers heeft echt wel voor hetere vuren gestaan, en hiermee zeg ik niet dat psv niet kan winnen of een grote uitslag kan neerzetten, maar het is niet zoals jij het hier zegt.

17 augustus 2022 om 11:43

Nou, je ziet dat PSV echt meer kwaliteit heeft. Als dan de belangen zo groot zijn, dan verwacht ik meer van ze. Die blunder is pijnlijk en daarna goed hersteld, maar in balbezit te flegmatiek naar mijn mening, zonder echt door te drukken.

17 augustus 2022 om 09:58

@Sir Paul. Lef en bravoure is iets wat PSV nooit lijkt te hebben. Ik ben helemaal weg van de club, maar snap er niks van. Pak gewoon eens aan als je zoveel beter bent. Nu was het weer 50/50, zo onnodig. Vind het zelfs onnozel, er staat zoveel op het spel en dan nu weer de insteek van komt wel goed thuis. Het is natuurlijk ook een inkoppertje zou je zeggen thuis, maar er hoeft maar wat tegen te zitten en je haalt het niet. Dan is de wereld weer te klein, terwijl ze in Schotland halfbakken zijn geweest. Snap dat nooit, maak eens wat af. Korte metten maken, laten zien dat Rangers geen partij is.

17 augustus 2022 om 10:37

Precies. Geconcentreerd erop klappen,geen adem geven en Rangers raakt ongetwijfeld de kluts kwijt. Jongens als Veerman Simons hebben wel dat bravoure en gaan steeds meer hun stempel drukken.

17 augustus 2022 om 11:40

Ja, klopt. Veerman en Simons wel, ben er blij mee.

Aardige blunder van de keeper inderdaad, maar de organisatie van die muur is net zo belabberd. Met ze 3e in de muur en dan allemaal op halve meter van elkaar en dan nog met de zij er naar toe springen. Als ze gewoon strak met ze 3e naast elkaar gesprongen waren, dan was die bal in de muur gesmoord.

17 augustus 2022 om 09:40

Denk dat Sangaré de andere hoek van het goal af probeert te dekken, weet alleen niet of dat geïnstrueerd is...

17 augustus 2022 om 10:00

Ik vind t op zich geen slechte optie. De bal kan alleen maar rechtdoor en op deze manier heeft Benitez vrij zicht op de bal. In 99 van de 100 gevallen zal hij die bal ook gewoon simpel vangen. Nu hij faalt, ligt het ineens deels aan de muur.

17 augustus 2022 om 10:35

Ik keek ook met verbazing naar datgene wat de spelers in de muur deden. Blijf gewoon een blok en anders ga je er niet staan. Zo'n blunder heb je weleens en kwam nu wel heel slecht uit, maar de bal had er al niet mogen komen.

Wel een realistisch verslag. Dit moeten ze thuis toch kunnen afmaken deze wedstrijd van 30miljoen euro. De blunder van Benitez was wel zuur maar ik had niet het gevoel dat het een brevet van onvermogen was, het was gewoon vooral heel ongelukkig.

Ik moet het nog maar zien. PSV gaat het initiatief thuis moeten nemen en daardoor zal er achterin ruimte ontstaan. Rangers heeft wellicht aan 2 tot 3 momenten genoeg met spelers als Tavernier, Kent en Colak. Het wordt nog heel spannend

17 augustus 2022 om 10:01

Rangeren kunnen er niets van, gelijkspel thuis was puur geluk. Als PSV hoog druk zet komen ze er niet uit want voetballend kunnen ze niet veel.

17 augustus 2022 om 10:27

Kunnen er niets van ? Wat een grap

17 augustus 2022 om 11:11

Rangers is gewoon een hele aardige ploeg met een paar goede spelers zou ze vergelijken qua niveau met Feyenoord of AZ. Daar zou PSV toch ook niet even makkelijk van winnen?

17 augustus 2022 om 10:43

2e helft had PSV t initiatief , heeft op de blunder na niks weggegeven en is een handvol keer gevaarlijk geweest.

Hoop dat Ruud met lef durft te spelen volgende week.

Het team was deze wedstrijd al stabieler en rustiger aan de bal en toonde in de tweede helft eindelijk wat creativiteit op het CL niveau. Echter bleef bij mij het gevoel aanwezig dat we te weinig lef toonden zowel qua opstelling als het uitblijven van aanvallende wissels.

Ik had sterk het gevoel dat hier een overwinning haalbaar was gezien de kansen, die nu enkel voor de voeten van de onervaren Saibari vielen.
Als daar een Til had gestaan in de laatste 20 minuten dan had ik vertrouwen gehad in een kleine
overwinning en daarmee een lekkerder gevoel richting de thuiswedstrijd.

Nu kan het met een goal tegen (die we altijd minimaal incasseren) ineens een hele vervelende wedstrijd worden terwijl PSV mijns inziens technisch veel sterker kan zijn dan Rangers.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben van mening dat psv me tegenviel. Max lijkt niet meer op de speler van toen, Sangare speelt redelijk maar ik zie niet in waarom mensen hem de beste middenvelder van NL noemen. Op momenten dat hij onder druk gezet wordt is het bal kwijt. Veerman is echt reuzensprongen aan het maken. Goede transfer voor hem en psv, Nederlands elftal lijkt me wel. Het is misschien wel de kracht van dit psv dat ze altijd wel doelpunten maken. Maar of de spelopvatting waarbij er veel ruimte is voor een tegenstander om in balbezit te komen en te voetballen voldoende is om een groepsfase te overleven dan denk ik voor nu nee. Maar hopelijk heb ik het mis.

Dit thuis afmaken moet kunnen.
PSV speelde niet overtuigend maar Rangers net zo min.
Kwalitatief is Rangers minder Monaco en uitwedstrijden zijn Rangers zeer kwetsbaar.
Thuis zijn ze ijzersterk dus 2-2 is een prima resultaat.

Zorgenkindje voor PSV is misschien wel die spits Morelos, die gisteren niet meedeed maar de returnwedstrijd er waarschijnlijk wel zal staan.
Zeer gevaarlijke spits dat. Zeer verwonderlijk ook dat die nog niet is opgepikt door een topclub.

Ik vond PSV vooral ook erg matig spelen, ik was niet heel erg onder de indruk van de Rangers. Ik weet niet of die net als PSV een off-day hadden maar als dat niet het geval is moet PSV ze gewoon kunnen verslaan in eigen huis, sterker nog, als we dit nog gaan weggeven moeten we ons schamen.

Kan gebeuren een keer. Het wordt pas een probleem als het weer gebeurt.
Psv heeft door twee domme goals verloren.) ja ik weet het'
Ook de eerste goal was dom van Gutierrez door niet mee te lopen en Obispo, wat was zijn bedoeling? Het leek net alsof hij een probleem had met zijn stoelgang. Gelukkig maakte hij daarna een mooie goal
Rangers thuis, oooh wat zijn ze dan goed. het publiek, alsof zij het verschil kunnen maken tussen slecht en goed. Dat gat is te groot
In Eindhoven wint Psv gewoon met 3 - 1 minstens

Het zijn 2 rollertjes waar hij problemen mee heeft. Snel achterelkaar. Los van dat vind ik hem tot nu toe een betere goalie dan wat PSV hiervoor in het doel had staan.

Rangers is duidelijk minder dan Monaco en dit was hun thuisduel. PSV zou dit klusje moeten kunnen klaren. Zonder die blunder winnen ze hier waarschijnlijk al de eerste. Met die Schotse ploegen is het verschil in uit en thuiswedstrijden vaak gigantisch. We hebben Dundee gezien. Die zijn wel een paar tandjes minder maar AZ is dat ook.

Psv heeft dit jaar een prima beleid gevoerd. Transfers zijn top geweest en het team draait nu al op volle toeren terwijl we nog niet eens echt zijn begonnen.

Ik denk dat dit jaar de titel er voor ons niet in zit en naar psv gaat.. met blind achterin vraag je om problemen en tadic beent het ook niet meer bij tegen tegenstanders die voldoende snelheid en vaardigheid hebben. Daarnaast raken we ook vast antony kwijt bij het juiste bedrag.. dan win je al niet meer van psv en feyenoord en zelfs az word lastig dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren