Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Scandinavische clubs zijn Turken en Kroaten te snel af in play-offs van CL

Laatste update:

FK Bodø/Glimt en FC Kopenhagen hebben prima zaken gedaan in hun heenwedstrijden in de play-offs van de Champions League. Het Noorse Bodø/Glimt was in eigen huis met 1-0 te sterk voor Dinamo Zagreb door een doelpunt van Amahl Pellegrino vlak voor rust, terwijl FC Kopenhagen met 2-1 Trabzonspor wist te verslaan. In de Deense hoofdstad tekenden Viktor Claesson, Lukas Lerager en Anastasios Bakasetas voor de treffers. De returns van beide duels staan volgende week woensdagavond op het programma, waarna de winnaars zich plaatsen voor de groepsfase van het miljoenenbal.

FK Bodø/Glimt - Dinamo Zagreb 1-0
Het Noorse Bodø/Glimt stuntte vorig seizoen in de Conference League door de kwartfinales te halen, en mag nu als landskampioen van Noorwegen zelfs dromen van Champions League-voetbal. In het eigen Aspmyra Stadion ontving het dinsdagavond Kroatisch landskampioen Dinamo Zagreb. De Noren domineerden in de eerste helft en kwamen een kleine tien minuten voor rust op voorsprong, toen Pellegrino een voorzet van Joel Mvuka van dichtbij kon binnenkoppen. Twintig minuten voor tijd leek Dinamo Zagreb op gelijke hoogte te komen, maar het doelpunt van Bruno Petkovic werd afgekeurd wegens buitenspel. Bodø/Glimt kwam daarna niet meer in de problemen, waardoor het volgende week met een voorsprong afreist naar Kroatië.

FC Kopenhagen - Trabzonspor 2-1
Bij FC Kopenhagen was er een basisplaats voor rechtsback Kevin Diks, terwijl landgenoot Stefano Denswil bij Trabzonspor in het hart van de defensie aan de aftrap stond. De Denen kwamen al na negen minuten op voorsprong: Rasmus Falk vond in het strafschopgebied Claesson, waarna de linksbuiten de openingstreffer binnengleed. Ook in de tweede helft kende Kopenhagen een droomstart, toen Denis Vavro een corner doorkopte en Lerager bij de tweede paal klaarstond om de score te verdubbelen. Tien minuten voor tijd was Bakasetas met een van richting veranderd afstandsschot nog verantwoordelijk voor de aansluitingstreffer, maar daar bleef het bij voor de Turken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een slechte wedstrijd van Trabzonspor. Werkelijk nauwelijks wat gecreeërd en Kopenhagen zette veel druk.

16 augustus 2022 om 23:10

Trabzon speelde ook zo statisch, leken wel bang. Konden daardoor ook niks creëren naast het harde druk zetten van Kopenhagen.
Gelukkig heeft Bakasetas nog zeer veel geluk gehad met de goal en geen 2e geel.

17 augustus 2022 om 01:20

Deze wedstrijd is gewoon weggegeven door Avci. Iedereen ziet dat het niet werkt met Omur en Bakasetas samen op het middenveld. Dat heeft ook nooit gewerkt, maar hij blijft het proberen, terwijl Dogucan en Dorukhan op de bank zaten. Ons middenveld is overrompeld vandaag.

17 augustus 2022 om 08:32

@emre61, dat Avci dat probeert is inderdaad soms hinderlijk. Aan de andere kant, hij speelde gisteren niet met hun twee met de punt naar voren, maar met Bakasetas naast Siopis, dus als playmaker in de Hamsik rol. Dat is dus wel wezenlijk anders en had wellicht wel kunnen werken. Verder had je met Dorukhan en Dogucan spelers gehad die het tempo wel konden bijbenen, maar qua spelvorming ook weinig hadden toegevoegd. Dat probleem blijft gewoon bestaan.

Hij verwachtte dat Kopenhagen zou zakken en op ons zou wachten (dat hebben ze ten dele ook gedaan) en hij wilde met de snelheid van Kouassi en Trezeguet profiteren van de ruimte achter de verdediging. Dat is niet gelukt, maar het was geen verkeerde gedachte.

Het is toch wel zeer matig met het Turkse voetbal gestemd. Vorige week verloor Konyaspor in de conference league voorronde ook al van Fc Vaduz, die uitkomen op het tweede niveau van Zwitserland (!) Volgers van het Turkse voetbal, zien jullie deze trend binnenkort stoppen of lijkt het alleen maar erger?

16 augustus 2022 om 23:05

Trabzonspor is de kampioen, maar als je dat team van vandaag bekijkt, dat is toch wel matig zeg, die eindigen in de eredvisie niet in de top 5.

17 augustus 2022 om 00:31

Nee joh, top twintig komen we niet eens in.

16 augustus 2022 om 23:10

Als je verder op vz leest dat topclub Besiktas bezig is met Alle Ali dan weet je dat de trend binnenkort niet stopt.

Ze blijven dure uitgebluste namen halen voor te veel geld.

Helaas had altijd charme sterke Turkse ploegen, maar zie ze niet gauw omkeren.

16 augustus 2022 om 23:32

Delle Alli is zijn naam en dat is nou juist wel een speler die wel wat kan betekenen. Die is nog zeker niet oud en dat hij voetballen kan, dat staat buiten kijf

17 augustus 2022 om 01:02

Als je de naam al verbeterd, doe dat dan wel goed. Dele Alli is het.

17 augustus 2022 om 10:52

De beste man komt bij degradatie kandidaat Everton niet aan spelen toe.

16 augustus 2022 om 23:13

Geval Konya was vooral geluk dan wijsheid dat ze zo hoog eindigden in de lig. Mede door het overlijden van Ahmet Çalik en het waardeloze spel dat over het hele seizoen zo'n beetje werd gespeeld door de grote 3. Alsnog wel een enorme schande van Konya.

16 augustus 2022 om 23:15

Geluk dat Konya zo hoog eindigde? Ze speelden een hele seizoen goed wat zeg jij geluk haha en wat heeft de dood van Ahmet Calik te maken met dat Konya zi hoog eindigde ?

16 augustus 2022 om 23:17

Motivatie voor hem om zo goed mogelijk te spelen en dat een seizoen lang weten vol te houden. Anders kan ik het niet verklaren dat ze er niks van bakken tegen Vaduz met vrijwel dezelfde selectie als vorig seizoen, op bekermans na.

17 augustus 2022 om 02:19

Nee nee. In januari stonden ze tweede met slechts een paar puntjes achter Trabzon. De eerste weken waren ze gemotiveerd en droomden ze zelfs van een mogelijk kampioenschap. Maar na enkele weken zaten ze er mentaal helemaal onderdoor en werden ze zelfs bijna vierde.

17 augustus 2022 om 00:08

Serieus 2e niveau? Wist niet eens dat, dat kon/mocht, lol

17 augustus 2022 om 00:13

Nr 1 van Liechtenstein

17 augustus 2022 om 00:17

Komt omdat Vaduz uit Liechtenstein komt en dat land geen eigen competitie heeft. Alleen een bekertoernooi wat Vaduz altijd wint en daardoor in Europa mag uitkomen.

17 augustus 2022 om 01:04

Je kunt ook de beker winnen als club op een lager niveau of tegelijkertijd juist degraderen. Ook dan ga je als club op een lager niveau Europa in.

17 augustus 2022 om 02:34

Erger dan dit kan moeilijk. Het probleem is dat mensen in Turkije nog steeds denken dat de Turkse competitie wat voorstelt. Ze leven daar echt nog in 2013.

In Turkije beseft men gewoon nog steeds niet dat een systeem zoveel belangrijker is dan spelersmateriaal. Er blijft vertrouwd worden op matige trainers. De enige die dat niet heeft gedaan is Fener, en dat zie je ook duidelijk. Je ziet heel duidelijk waar Jesus naartoe wilt met zijn spelers en wat hun rollen zijn.

Trabzon daarentegen heeft zich echt slecht versterkt. Trezeguet; konden ze voor dat geld echt niemand beter vinden? Leuk voor de Turkse competitie, maar in Europa heb je er niks aan. Bardhi; waar gaan ze hem zetten? Kouassi; wie is dit in godsnaam?

17 augustus 2022 om 08:29

Trabzonspor heeft zich helemaal niet slecht versterkt, Trezeguet is hopeloos vormloos dat ben ik met je eens, maar ik verwacht dat hij eenmaal fit gewoon waardevol zal zijn. Bardhi is een 8, waar je gewoon behoefte aan hebt in het 4-3-3 systeem wat Avci wil spelen. Kouassi is geen recente aankoop en is inderdaad niet van CL kwaliteit.

Wel mooi dat je dan Eren, Bartra en Stryger Larssen overslaat in je analyse van 'slechte' aankopen. De eerste twee speelden gisteren namelijk wel goed!

17 augustus 2022 om 19:24

Bartra ben ik vergeten. Inderdaad echt een koopje. Over de 2 backs kan ik nog geen mening vormen omdat ik ze nog niet echt heb zien spelen.

Bardhi ken ik van bij Levante en is zeker geen slechte speler, maar vond het gewoon raar aangezien jullie middenveld al dichtbevolkt was. Bakasetas-Ömur-Hamsik-Dorukhan-Siopis. Of wordt er niet meer gerekend op Hamsik?

17 augustus 2022 om 22:28

Nee, maar we hebben op het middenveld wel een impuls nodig aan spelmakers en dat is Bardhi. Hamsik wordt op gerekend, maar is wel blessuregevoelig op zijn leeftijd. Dus die kwaliteitsinjectie is geen verkeerde.

Overigens, niet iedere transfer kan een voltreffer zijn. Dus als Trezeguet het niet blijkt te zijn is dat zoals het is. Maar het is geen aparte aankoop (met zijn verleden in de PL en bij de Turkse clubs) en past heel goed in het systeem van Avci. De tijd zal leren of hij een goede aankoop blijkt.

thuis gaat 61 dit afmaken. geen twijfel aan mogelijk. Veel ongelukkige situaties meegemaakt. Opbouw was wel dramatich. Maarja je weet dat kopenhagen met zeer veel druk speelt. Hopelijk maakt 61 dit af thuis

16 augustus 2022 om 23:38

Zonder Zorbay Kucuk en Arda Kardesler, denk dat het lastig wordt voor de ansjovissen, ook thuis.

17 augustus 2022 om 00:51

We hebben een naam 1905. Maar goed, verder met je eens, dit zou je op papier thuis moeten kunnen afmaken.

Kan me niet heugen dat er een Champions League werd gespeeld zonder Turkse ploeg in de poulefase.
Dat gezegd hebbende zijn volgens mij in ieder geval de laatste drie jaar de Turkse teams laatste in de poule geëindigd (besiktas, Istanbul Basaksehir, Galatasaray) dus heel onlogisch is het eigenlijk ook niet dat het een keer daarvoor mis zou gaan.

16 augustus 2022 om 23:11

We hebben nog altijd FK Qarabag die de plaats van de Turkse ploegen kan innemen, omdat zij wel voorrondes kunnen overleven.

Maar even buiten het feit dat Turkse clubs niets te zoeken hebben in de CL, zullen de clubs die we dit jaar Europees hebben gestuurd ook niet in de lagere Europese competities vertegenwoordigen.

16 augustus 2022 om 23:25

Ik dacht 'dat kan nooit zo lang geleden zijn' dus heb het ff opgezocht. Maar tot mijn verbazing was het in het jaar 1995/96 voor het laatst dat er geen Turkse club mee deed aan de groepsfase van de CL. En in dat jaar deden er nog maar 16 clubs mee.

17 augustus 2022 om 00:52

Het is een drama met de Turkse teams, maar gek genoeg doen wij het ook slecht. Gek genoeg, omdat we met bibberende benen op het veld stonden. Als we gewoon kalm blijven en ons spel blijven, had dit echt geen moeilijke avond hoeven worden.

Visca is toch wel man van dit Trabzonspor hebben we gezien wat was die Kouassi slecht zeg. Djaniny rechtsbuiten gaat niet werken volgende wedstrijd dus gewoon Bardhi laten spelen. Ik denk zelf dat Kopenhagen gewoon in Trabzon gaat winnen en door gaan

17 augustus 2022 om 02:20

Djaniny speelde links en was de beste man op het veld.

Dat Bodo Glimt doet het toch goed iedere keer, leuk om te zien dat het geen toeval was afgelopen jaar. Maar dit is toch helemaal niet de grootste club van Noorwegen? Met Molde en Rosenborg toch clubs met meer statuur in de competitie. Veel geld is er ook niet daar dus ze doen toch iets goed met hun beleid!

16 augustus 2022 om 23:11

Bodo/Glimt is inderdaad een mooie club. De clubs met de grootste statuur in Noorwegen zijn inderdaad Molde en Rosenborg. Echter blijft Bodo maar presteren en verbaast het mij niet als zij dit jaar voor de 3e keer achter elkaar landskampioen worden daar. Elk jaar hebben zij toch weer aankopen die een schot in de roos zijn. Dit seizoen is Amahl Pellegrino, die het enige doelpunt heeft gescoord vanavond, de absolute uitblinker. Die heeft er al 17 inliggen in 16 wedstrijden in de competitie tot nu toe. Een hele gevaarlijke ervaren vleugelaanvaller. Bodo/Glimt heeft al jaren een oud-gevechtspiloot in dienst die de spelers traint in hoe zij onder absolute druk optimaal kunnen presteren. Hun stadion is dan weer vergelijkbaar met Woudenstein van Excelsior. Al met al een zeer interessante club, al jaren!

16 augustus 2022 om 23:30

Dank voor de info! Wist ook niet dat ze al 2 jaar op rij kampioen waren geworden, maar achteraf wel logisch gezien ze vorig jaar al Europees speelden.

Zo zie je maar dat je niet veel budget nodig hebt als je scouting en structuur binnen de club op orde is. Zelfs op langere termijn.

Hoe is de Noorse competitie zelf dan? Zat dat Rosenborg 5e eindigde afgelopen jaar, niet gek lang geleden schakelden die Ajax nog uit in een voorronde, zijn die dan zwakker geworden of is de Noorse competitie aan een opmars bezig?

16 augustus 2022 om 23:34

Ik volg de Noorse competitie al jaren en Rosenborg is gewoon niet meer wat het ooit geweest is. Ik vergelijk Rosenborg met een Vitesse in Nederland. Molde presteert altijd structureel goed en daarnaast zijn er nog enkele clubs die verassend goed uit de hoek komen zoals Viking FK en Lillestrom (onlangs dus Europees uitgeschakeld door Antwerp). Of de Noorse competitie aan een opmars bezig is durf ik niet te stellen, maar Bodo/Glimt is absoluut een club om rekening mee te houden!

16 augustus 2022 om 23:36

Rosenborg stelt de laatste jaren al helaas niet echt iets meer voor, vroeger was het wel een sterker team met een mix tussen Noren en Afrikanen. Ontzettend veel respect voor Bodo trouwens die zijn aardig wat spelers verloren de afgelopen jaar, niet gek als je zo weet te stunten de afgelopen seizoen in Europa. Ze hebben pas geleden weer een aanvaller verkocht aan Union Gilloise, Pellegrino zie ik ook na dit seizoen vetrekken met een aantal andere spelers mochten ze het schoppen tot de groepsfase van de CL.

17 augustus 2022 om 00:10

Vind het ook leuk te volgen via bets persoonlijk dan. Leuk dat er hier een Noorwegen kenner is. Volgens mij kun je als Nederlandse club toch wel leuk scouten daar. Zou een ofkir zou niks voor een Nederlandse club zijn?

17 augustus 2022 om 08:28

Haha, ik volg inderdaad ook via sportsbets de Noorse competitie Same as you. En inderdaad, ik denk vaak precies hetzelfde! Waarom scouten Nederlandse clubs niet wat meer in Noorwegen c.q. Scandinavië? Als je ziet wat voor scorend vermogen daar soms rondloopt.. Ik denk dat veel van die spelers echt wel kunnen slagen bij bijvoorbeeld mijn club of een andere Eredivisieclub! Vorig jaar had Molde de topscorer van Noorwegen.. Ohi Omoijuanfo. Een jongen van 27 die er 27 inlegde voor Molde vorig jaar. Waarom hapt een Eredivisieclub dan niet eens toe? Die is nu naar Rode Ster Belgrado gegaan waar hij inmiddels verpieterd op de bank. Zo kan ik er nog wel meer noemen die Eredivisie waardig zouden kunnen zijn... (berisha van Viking FK), of inderdaad Ofkir van Sandefjord. Ik zou de gok gewoon eens wagen als Nederlandse club zijnde!

Redactie: het is Rasmus FalkWat een stelletje duikelaars lopen er rond bij de Turkse tegenstander. En maar klagen. En dan komt die maker van de 2-1 ook nog eens goed weg met die gele kaart. Gestrekt been vooruit en met de noppen vol op het been van de tegenstander. Daarna ontsnapte hij ook nog eens aan een 2e gele kaart Over het algemeen tevreden over het resultaat voor FCK. Wel veel onnodig balverlies, waardoor ze het zichzelf vaak moeilijk maakten.

16 augustus 2022 om 23:12

Die Falck was toch ook die uitblinker tegen Ajax of PSV vorig seizoen? Die mag Feyenoord zo van mij oppikken

16 augustus 2022 om 23:35

Eerste wedstrijd tegen PSV, dat klopt

17 augustus 2022 om 09:11

Het verbaast me eigenlijk dat hij zo lang bij Kopenhagen is gebleven. Bij verre de beste speler van de club, en hij is de comptitie al lang ontgroeid.

16 augustus 2022 om 23:13

Het is overigens Falk

16 augustus 2022 om 23:36

Klopt, auto-correct. Familienaam echtgenote is Falck.

17 augustus 2022 om 00:54

Weet je zeker dat we dezelfde wedstrijd hebben gekeken? Wij die aan het duikelen waren? Het was juist Kopenhagen dat continu 'slimme' overtredingen maakte en ons uit het spel probeerde te halen. Kopenhagen heeft de zege verdiend vandaag, maar het was veelzeggend dat er na de 90 min. een klein feestje op het veld ontstond!

Tuurlijk joh. Zet Turkije maar nog meer voor paal. Als fener dat niet heeft gedaan met hun poetin geschreeuw of konya na hun debacle, dan hebben we nog altijd trabzon die ook ff onderuit moet.

Nog heel even jongens en we staan zo buiten de top 20 van de coëfficientie.

17 augustus 2022 om 00:55

Wij zetten Turkije voor paal? Ben je goed snik? Het is Kopenhagen waar we tegen speelden, de zwaarste loting van de geplaatste teams. Het was gewoon om het even van tevoren en uiteindelijk kun je met 2-1 nog alle kanten uit.

17 augustus 2022 om 02:50

Benfica, PSV en Rangers schat ik hoger in dan Kopenhagen, Trabzon had veel meer lef moeten tonen, een Trabzon moet beter zijn dan Kopenhagen, kunnen Barta en Bardhi meedoen in de return? Dat zou echt een enorme opsteker zijn, we hebben de punten hard nodig!

17 augustus 2022 om 08:05

Ja ook jullie zetten Turkije voor paal. Zelfs als jullie de groepsfase van de CL halen, wordt dat 1 grote fiasco. Ook de EL heb ik geen vertrouwen in, want Avci heeft geen zin om Europees voetbal met de competitie te combineren

17 augustus 2022 om 08:26

@shevanr7

Het is leuk dat je die clubs hoger inschat, maar het heeft zin als je je wellicht even inleest. Die clubs konden wij allemaal niet loten, gezien we in de kampioenenroute zitten van de CL voorrondes.

Trabzon had meer lef moeten tonen, maar dat was gister ook het probleem. Het hele team stond geparalyseerd op het veld.

Waarom zouden beide heren niet mee kunnen doen in de return, ze speelden gisteren toch ook?

@ Ay1905, is goed kerel, fijn om te horen dat je meer over Avci weet dan hijzelf en al onze supporters. Overigens komisch dat je denkt dat er ook maar een Turkse club is die in de CL groepsfase ook maar iets kan bereiken en dat je Trabzonspor dus langs die meetlat legt.

Toch wel een beetje benieuwd of FC Kopenhagen een boete gaat krijgen voor de Griekse vlaggen in het stadion..
Ik vond Trabzonspor vandaag wel matig, maar toch in balbezit beter als kopenhagen.
Twee ongelukkige goals, Trabzonspor moet dit wel klaren in Trabzon.
Bartra liet gelijk zijn kwaliteit zien, die andere nieuwe transfer (ben even zijn naam kwijt) wordt niet meer als een wisselspeler denk ik.

16 augustus 2022 om 23:17

In Trabzon zijn stadion hanger er ook Griekse vlaggen

16 augustus 2022 om 23:30

Trabzon heeft een Griek in de aanval lopen misschien kan dat de reden zijn waarom er een Griekse vlag hing? Hij scoorde overigens nog vanavond.

17 augustus 2022 om 00:33

2 zelfs en siopis

16 augustus 2022 om 23:32




Hoezo zou Kopenhagen daarvoor een boete krijgen? Onze Captain, Zeca, is een Griek en net terug van een 9-maandenlange blessure. (Dat zal wel het officiele excuus zijn...). Mocht het inderdaad provocerend bedoeld zijn geweest dan is dat kinderachtig van de Kopenhagen fans, maar best onschuldig.

Dat een Griekse vlag provocerend kan zijn voor Turken snap ik wel gezien de geschiedenis, maar Turkije en Griekenland voeren toch geen oorlog met elkaar op dit moment? Ik zie Celtic ook geen boete krijgen wanneer hun fans de Palestijnse vlag zwaaien tegen een Israelische ploeg? Of vice versa.

Als de club een boete krijgt dan is het voor het bierwerpen.



17 augustus 2022 om 01:49

@fck lol Zeca is net zo Grieks als jij en ik, met deze logica is Tadic een Nederlander. Zeca is gewoon een genaturaliseerde speler, omdat hij niet goed genoeg is voor Portugal maar wel voor Griekenland, komt hij uit voor Griekenland, thats it. De Griekse vlaggen zullen dan wel als provocatie tegenover de Turken zijn, omdat Trabzon na Istanbul en Izmir de 3e belangrijkste stad voor Grieks nationalisten is qua wat ze van Turkije wilden veroveren tijdens de 1e wereld oorlog. Overigens, als dit het idee erachter was, heeeel kinderachtig ja, en wat mijn betreft mag het bestraft worden, niet omdat Turken er wakker van liggen, maar puur om dit soort rare fratsen buiten het voetbal te houden.

17 augustus 2022 om 09:09



Wat een rare opmerking. Hij heeft een Grieks paspoort en hij spreekt Grieks; ergo hij is een Griek. Dat hij een immigrant is uit Portugal maakt toch niet uit?

16 augustus 2022 om 23:38

Waarom? De aanvoerder van FCK is een Griek en is zeer geliefd bij de FCK-aanhang

16 augustus 2022 om 23:51

Zeca is eigenlijk een Portugees, geboren in Lissabon, heeft een aardige tijd bij Panathinaikos gevoetbald en toen zijn Griekse paspoort gekregen.

17 augustus 2022 om 00:34

Geen Griek dus gewoon een Portugees zo ziet hij er ook meer uit

90 minuten lang de bus parkeren en hopen op doelpunten. Wat een walgelijke ploeg is deze Kopenhagen… Nadat Bartra en Bardhi erin komen zie je dat het beter gaat. We hebben dringend een 6/8 en een bewegelijke spits nodig. Hamsik wat missen we je erg zeg. Stryger Larsen leek zich te laten beinvloeden door de supporters van Kopenhagen. Denswil speelde zijn slechtste wedstrijd voor ons. Bakasetas en Abdus kan gewoon NIET op het middenveld!! Bakasetas ging de tweede helft wel beter spelen. Abdus moet echt wat aan zijn spel doen . Het is een keertje leuk en dan een lange tijd weer niet. Kouassi blijf aub daar in Kopenhagen achter, wellicht dat je een clublegend word daar en neem je het over van Dame N’Doye. Trezeguet moet veel meer brengen. Cornelius was zwaar onzichtbaar, maar dat kwam omdat er geen flanken waren.Ik ga ervan uit dat we deze wedstrijd volgende week pakken. Ik roep elke Trabzonlu die volgende week aanwezig is om er een hel van te maken

17 augustus 2022 om 01:28

Het bestuur en Avci hebben deze wedstrijd (en mogelijk een plaatsing) zo cadeau gegeven. Ten eerste vandaag: wat een waardeloos middenveld was dat. Het werkt nooit met Baka en Omur, maar hij blijft het toch proberen. En even later kwam Bardhi erbij voor Siopis en staan we met drie nummer 10s te voetballen.

Dan het bestuur: paar jaar lang goed beleid gevoerd, maar sinds de aanstelling van Avci enkel bezig met oude versleten spelers. Het is toch geen toeval meer dat oude spelers als Peres, Hamsik, Visca, Koita, Gervinho allemaal (langdurig) geblesseerd raken. Nog steeds wordt er gekeken naar 30-plussers. En de transfers zijn uberhaupt niet op tijd binnen. Dat kan gewoon kwalificatie (en dus miljoenen) kosten

17 augustus 2022 om 08:46

@emre61, waar is je Hollandse nuchterheid gebleven? Wellicht nog even 2x in en uit ademen?

Avci probeerde vandaag echt met lef het spel te maken, zie ook mijn reactie hierboven. Ik ben het met je eens dat het geen goede opties waren, maar het was geen hele verkeerde gedachte, met een andere tactiek.

Het bestuur kun je heel veel dingen verwijten, zoals het gebrekkig social media gebruik, het missen van promotiemogelijkheden (geen documentaire gemaakt, ook weer filmpjes op sociale media), het uitbrengen van het 3e shirt dit seizoen, etc.
Maar dit zijn allemaal randzaken. Voetbaltechnisch doen ze precies wat je wilt dat ze doen. Namelijk de transfers halen die de trainer wilt, waarbij er echt een systeem ontstaat. Ja Avci wil oude spelers, maar met die oude spelers heb je het vorig jaar wel weten te behalen.

Daarbuiten komt, Koita's blessures hebben niets met zijn leeftijd te maken, Visca net zo min. Enkel de overige drie zou je dat voor kunnen stellen, maar goed een Omur heeft net zo goed zijn kruisband gescheurd. Dus jong zijn is geen garantie op vrij zijn van blessures.

De transfers zijn niet op tijd binnen? We hebben nog voor we naar de trainingskamp gingen 4 spelers gehaald die allemaal waardevol zijn, 3 daarvan stonden gisteren in de basis (eren, Stryger en Denswil vastgelegd). Dat ze gisteren minder speelden heeft te maken met hoe het team de wedstrijd aanging, niet of ze tijdig zijn gehaald. Daarna is Trezeguet nog redelijk tijdig gehaald (inmiddels al 1,5 maand bij ons).
Enkel Bartra heeft te lang geduurd en waren ze te laat voor, maar je moet goed beseffen dat ze heel veel tijd hebben verspild aan uitstekende spelers zoals Marlon, om te proberen daar voor de allerbeste optie te gaan. Daarna lag het aan de transferonderhandelingen. Je had ook niet gewild dat ze Bartra voor 8 miljoen hadden gehaald zoals Agaoglu aangaf (dat was het openingsbod van Betis).

Kort gezegd, je bent wel erg fel en overtrokken aan het reageren nu.

17 augustus 2022 om 08:58

Verduidelijking op mijn eerdere reactie: ik zeg niet dat ik de transferstrategie an sich goed vind. Ik ben het eens dat we voor jongere spelers moeten gaan. Maar dat kan niet ineens een conclusie zijn na een 2-1 verloren uitwedstrijd tegen Kopenhagen en al helemaal niet nadat het ons een kampioensschap heeft opgeleverd. Deze kritiek was van tevoren en blijft staan.

Aan de andere kant zie je dus dat het wel werkt en het is mooi om te zien dat de clubleiding vertrouwen heeft in zijn coach. Dat is verfrissend om te zien in Turkije, gezien dat vaak niet gebeurd en heeft geleid tot de successen die we tot nog toe hebben geboekt.
Avci weet wat hij wilt en doet het ook echt niet zo slecht op transfergebied. Beter een Hamsik en Perez halen die ook nog eens wat laten zien, dan een Malouda en Mbia, om maar aan te geven dat er ook verschil zit in het type speler dat je haalt op oude leeftijd.

Nou is 2-1 uit verliezen geen slechte uitgangspositie, maar ik heb mijn twijfels voor de retun. Vond het maar een matige pot. Vooral van deze score is dat FCK volgende week lekker kan inzakken en loeren op de counter, waardoor Trabzonspor het spel moet maken. Dat ligt Turkse clubs niet zo.

Los daarvan is de CL sowieso een platform waar Turkse clubs niets te zoeken hebben.

17 augustus 2022 om 00:57

Absoluut eens met deze analyse, het gaat echt lastig worden om het spel te maken tegen dit team wat zo gesloten speelt. Maar ook al komen we door, gaan we een pakkie krijgen in de groepsfase.

Zat Daramy trouwens helemaal niet bij de selectie bij FC Kopenhagen vandaag?

16 augustus 2022 om 23:35

Viel afgelopen vrijdag in de 1e helft geblesseerd uit tegen Randers. Was er toevallig bij, leuke club/stad wel.

16 augustus 2022 om 23:39

Ah vandaar, thanks!

Turkse clubs hebben echt niets maar dan ook niets te zoeken in de CL. Europa League moet ons streven zijn, eerst daar maar potten proberen te breken. Zelfs zo een Conference League is goed voor de coefficientenlijst getuige de positie van NL. Over de wedstrijd: Kopenhagen de betere ploeg. Heel erg jaloers op Bartra.

Dit is niet goed voor het puntenaantal van Turkije. Slechte pot van Trabzonspor met nog een sprankje hoop vanwege de goal. Dan maar met slecht spel doorgaan.

17 augustus 2022 om 00:58

Wat niet goed is voor het puntentaantal is wat de Turkse ploegen in de afgelopen 5 jaar hebben gedaan in het algemeen of Konyaspor vorige week. Dat Trabzonspor een uitwedstrijd bij Kopenhagen verliest is geen schande (wel zonde).

Wat speelden we bang en gestresst. Het leek of 10 van de 11 basisspelers bezwijkten onder de druk (van het CL-platform) en de goede sfeer in het stadion. Nergens voor nodig, want als je 2 sec. aan voetballen toekomt zie je meteen dat je de sterkere ploeg bent.

Kopenhagen speelt gewoon heel degelijk en weet precies wat het moet doen! Erg sterke en frivole vleugelspelers met Falk en Claessenl, met een dynamisch middenveld. We werden erg overlopen. Overigens niet onder druk zoals een paar keer hier is genoemd, in tegendeel zelfs, vooral in de omschakeling en in onze positionering.

Dat maakt het juist zo opvallend, omdat dat onder Avci onze sterke eigenschappen zijn. Dat geeft dus een typerend voorbeeld van hoe gestresst we overkwamen. Het is ook wel typisch dat Abdulkadir binnen een van onze gevaarlijkste acties (kopkans) zat met zijn figuurlijke 1.61m.

Vandaag hebben we wel gezien dat je gewoon je eigen spel moet spelen, Bartra en Djaniny vielen ijzersterk in, die zet je in de basis en dan bouw je van daaruit op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren