Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico�s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Carragher verwerpt keuze Ten Hag om Martínez in het centrum te posteren

Laatste update:

Jamie Carragher heeft een hard oordeel geveld over de kansen van Lisandro Martínez als centrale verdediger bij Manchester United. De van Ajax overgekomen Argentijn maakte in de eerste twee competitieduels tegen Brighton and Hove Albion (1-2) en Brentford (4-0) geen sterke indruk en is meteen het mikpunt van kritiek. Carragher dringt er bij Erik ten Hag op aan om zijn aanwinst niet langer in de huidige rol te laten renderen.

"Het probleem dat hij (Ten Hag, red.) heeft, is de ondertekening van Lisandro Martínez", sneed Carragher het onderwerp aan tijdens Monday Night Football. "Nu moeten we managers of spelers nooit te vroeg beoordelen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit niet kan werken omdat hij niet de lengte heeft om in een viermansdefensie te spelen. Misschien kan hij als linksback fungeren, misschien kan hij in een driemansdefensie spelen, maar in een achterhoede met vier verdedigers rendeert hij niet in de Premier League."

Als heikel punt haalt Carragher dus de geringe lengte van Martínez aan. Het geringe fysiek van de linkspoot, die zo'n 1 meter 75 lang is, illustreerde zich tegen Brentford bij spelhervattingen en lange ballen, toen hij er meerdere keren niet goed uitzag. Ook moest hij het afleggen tegen de fysiek sterkere Ivan Toney en Ben Mee. Carragher zette zijn verhaal kracht bij aan de hand van statistieken en dringt er bij overige Premier League-clubs op aan om dezelfde strijdwijze te hanteren als Brentford.

"Brighton is een van de clubs met de beste passes in de Premier League. Tegen Manchester United speelden ze twintig procent van huns passes lang, het hoogste aantal sinds augustus vorig jaar. Het gemiddelde van vorig seizoen was twaalf procent. Dit hebben ze dus verdubbeld vanwege de geringe lengte van de centrale verdediger van Manchester United. De manager van Brentford, Thomas Frank, heeft dit na de wedstrijd ook aangehaald. Ze gingen van 16 procent naar 21 procent", aldus Carragher.

"De reden waarom ze een enorm probleem zullen hebben met Martínez als centrale verdediger, is dat elk team dat tegen Manchester United speelt, misschien met uitzondering van Manchester City en Liverpool die het gevoel hebben dat ze niet hoeven te veranderen voor United, hierop zou kunnen mikken. Als ze dat niet doen, zijn het crackers. Ze zouden dat echt moeten doen. Dan denk ik dat United een groot probleem heeft. Ten Hag heeft zijn vingerafdrukken over dit team, maar ik denk dat de twee of drie dingen die hij heeft beïnvloed niet werken."

Waar zie jij Lisandro Martínez het liefst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje voorbarig, speelde CL met enorme ruimte in zijn rug. Is international en heeft duelkracht. Misschien moet Jaimie zich wat meer in spelers verdiepen.

16 augustus 2022 om 08:32

Is international” oja dat maakt hem per definitie goede CV…. “Is international” ja slechts 6 duels gespeeld. Zit meestal op de bank daar in Argentijns elftal.

Jaimie zegt wel specifiek dat hij niet in een 4 mans verdediging kan, maar dus wel in een 3 mans? Want ik vind Martinez in elke opstelling te min: hij komt gewoon te kort(letterlijk en figuurlijk) voor de BPL

16 augustus 2022 om 08:34

Hij is een echte strijder met heel veel goede wedstrijden, duelkracht kopkracht voetballend vermogen. Hij komt er wel maar dat zal niet makkelijk zijn bij dit united.

16 augustus 2022 om 08:36

Kopkracht hebben we idd gezien tegen de lange tegenstanders. Hij is gewoon te klein voor de PL.

16 augustus 2022 om 09:07

Het probleem is dat het team nog niet functioneert zoals Ten Hag dat zou willen. Als je dominant vooruit speelt met enorme ruimte in je rug dan minimaliseer je de kans dat je hoge voorzetten tegen je krijgt. De kans op counters is wel veel groter, maar bij ajax werden die er altijd uit gehaald door de snelheid van timber en martinez.

16 augustus 2022 om 09:25

Maar het is toch niet zo dat iedereen in de PL super lang is en in NL klein? Overigens staat naast hem wel een grote kerel die duel kracht heeft maar steeds de duels mist.

Ik lees hier de laatste tijd sws veel negatieve over Martinez maar een beetje kader mag ook wel. Hij heeft 2 PL wedstrijden gespeeld in een niet-draaiend team. Er zijn jongens die al jaren in de PL spelen (bij United) en die veel harder door de mand zijn gevallen.

16 augustus 2022 om 09:27

Je zou maar op de bank zitten bij het Argentijnse elftal. Dan kan je wel stellen dat je carrière grandioos mislukt is.

16 augustus 2022 om 09:39

Een echte strijder die elke strijd van een PL spits verliest

16 augustus 2022 om 09:48

@Ajaxxxlove niet mislukt maar hij zit op de bank voor Otamendi en Romero. Dat zijn geen wereldtoppers. Martinez is dat ook niet maar veel Ajacieden doen wel alsof het een geweldenaar wat hij gewoon niet is. Het is een prima speler, voorlopig niet meer dan dat en een prima speler verzuipt in een slecht draaiend elftal zoals we kunnen zien.

16 augustus 2022 om 09:48

@maurootje

Slechts 6 interlands inderdaad. Is dat minder dan slechts 2 competitiewedstrijden?

Ik weet dat het vaak niet kan gezien al het opportunisme, maar geef spelers nou eens de tijd! Bij Ajax speelde hij ook tegen langere spitsen (o.a. Haaland), maar hier was iedereen lyrisch over hem. In zijn eerste jaar presteerde hij ook niet top.

16 augustus 2022 om 10:02

Er zitten er wel meer op de bank bij Argentinië die voor veel andere landen in de basis zouden starten.. Dus je argument kan de prullenbak in. Het is geen international van San Marino hè..? Zet Martinez lekker op CVM, dan heb je verdedigende zekerheid en een middenvelder die wat met een bal kan.

16 augustus 2022 om 10:14

Bij Ajax werd hij zelfs gehaald als linksback. Dat hij bij Ajax centraal wel goed speelde lag ook aan het spel van Ajax. Man U speelt niet zo dominant op de helft van de tegenstander. De lange ballen waren bij Ajax nooit een probleem, ook niet in de CL.

16 augustus 2022 om 10:49

De 3-0 was nooit gevallen als hij gewoon had gesprongen. Ben Mee liet de bal tegen zich aan vallen en hij ging er in. Of hij nou een strijder is of niet, tegen fysieke en grote spitsen gaat hij het niet redden als cv.

16 augustus 2022 om 10:56

Ik denk dat United echt een van de meest slechte verdedigende centrums heeft in de PL. Maguire en Martinez was echt een drama de afgelopen twee wedstrijden en die hebben bij elkaar geloof ik 130 miljoen gekost. Echt niet te geloven en puur wanbeleid om dit soort verdedigers te halen en dan ook nog eens voor zoveel geld

16 augustus 2022 om 12:37

Ja dat klopt maar Maguire kan niet eens met een halve meter in zijn rug spelen. Ten Hag moet Martinez gewoon op het middenveld zetten, dat deed hij bij Ajax ook en Martinez speelde ook gewoon goed op het middenveld. Pau Torres’ word al maanden genoemd als aanwinst voor united maar ik lees nergens dat het concreet wordt. Torres is een linksbenige centrale verdediger van boven de 190cm. Villarreal speelt geen CL dit jaar dus ik zie niet in waarom united deze speler niet kan halen.

16 augustus 2022 om 08:34

Misschien moet jij de laatste twee wedstrijden is terug kijken.. Carragher heeft hier gewoon een punt. In de fysieke premier league kan deze Martinez niet centraal staan in een vier man defensie.

16 augustus 2022 om 08:36

Hij kan toch ook even moeten wennen.. Zelfs speler die naar de Eredivisie komen vanuit een lagere competitie moeten vaak ook even wennen..

16 augustus 2022 om 08:38

Probleem is gewoon dat hij in een elftal staat wat niet loopt geen zelfvertrouwen heeft en een partner centraal heeft staan die weliswaar een stuk langer en groter is maar er geen bal van kan. De spelers die uitgeschakeld zijn in de CL door de man waren ook fysiek. Ik ben van mening dat de CL een goede graadmeter is voor de mogelijkheden van spelers.

16 augustus 2022 om 08:38

Maar wel in een 3 of 5 mans verdediging? Waarom wordt er zo specifiek nadruk gelegd op een 4 mans verdediging?.
Al moet ik zeggen dat 5 mans verdediging wel makkelijker zou zijn. Puur op basis van kwantiteit. Extra verdediger zal wel lengte hebben en die kan het compenseren

16 augustus 2022 om 08:39

Misschien dat het een combinatie is van de situatie waar United nu in zit, zijn collega verdedigers en zijn eigen minpunten. Op dit moment ziet het er gewoon echt niet uit.

@maurootje; Carragher benoemt dit in het artikel, vandaar dat ik erover begon.

16 augustus 2022 om 08:41

Even wennen? Martinez staat in de top 10 van duurste verdedigers ooit. Als hij voor 30 miljoen was overgenomen dan had hij even de tijd mogen krijgen om te wennen maar voor 60 miljoen moet je er meteen staan. United geeft natuurlijk niet 60 miljoen uit om hem een half jaartje alleen te gebruiken in de beker en af en toe in te vallen in de competitie. Je kan wel zeggen dat Ajax optimaal heeft geprofiteerd van de paniek bij United want Martinez is zoals iedereen heeft kunnen zien absoluut geen 60 miljoen waard.

16 augustus 2022 om 09:22

Deze conclusie wordt wel erg snel getrokken. Vanuit Argentinië heeft hij ook moeten acclimatiseren in Nederland en dat zal hij ook moeten in Engeland. Daarnaast komt hij in een compleet ander elftal en tactieken. Bij Ajax hadden ze deze problemen met hun geringe lengte internationaal ook niet. En misschien is de conclusie wel dat hij op een andere positie beter tot zijn recht komt, maar om nou alles aan de lengte van Martinez op te hangen, dat is wel heel gemakkelijk scoren..

16 augustus 2022 om 09:24

Alsof je transfersom aangeeft of je wel of niet moet wennen....
Martinez is ook nog een persoon, geen robot. Alles is nieuw; het land, de taal, de medespelers, en zeker niet onbelangrijk; het niveau.

16 augustus 2022 om 10:15

Dat kan wel, maar niet op de manier hoe Man U speelt. Het is gewoon een matig elftal waardoor spelers het moeilijker krijgen dan nodig is.

16 augustus 2022 om 11:01

Daar zorgt Ten Hag ook voor dat zijn spelers het moeilijk krijgen. Die wil een systeem hanteren waar het materiaal helemaal niet geschikt voor is. Frank De Boer maakte die fout ook bij Crystal Palace en we weten hoe dat is afgelopen. Die werd geloof ik de meest slechte trainer uit de clubhistorie

16 augustus 2022 om 11:10

Ja precies haha. Wat een werelddeal zeg, 60 miljoen voor martinez waarvan nog totaal niet duidelijk was of hij de pl aankan.

16 augustus 2022 om 11:54

@Reinaldonhoo. De CL is geen geode graadmeter als je daarin niet speelt en wel in de PL. dan vind ik de PL een veel betere graadmeter. En daar valt hij door de mand. Leuk dat hij bij Ajax goed kon verdedigen, maar dat is echt wel even wat anders dan tegen de rest van de PL. dit wordt gewoon niks. Hele domme aankoop.

16 augustus 2022 om 12:05

Check de eerste seizoenen van Sir Alex F eens bij Manu. Stonden zelfs halverwege het seizoen op degraderen in zijn 3e of 4e seizoen. Kortom geef het eens tijd.

OT Martinez is 5 cm kleiner dan Silva, Maquire is 20cm langer, lengte zegt dus niet zoveel. Waarom het ook steeds hebben over Martinez, kijk eens naar Sancho, kosten 85mil en laat niks maar dan ook niks zien. Zelfde geldt voor Rashford, Ronaldo en dan heb ik het nog niet over mc tominay die zelfs bij Feyenoord niet in de basis zou staan.

16 augustus 2022 om 15:07

@mkber

United zelf geeft ook niet echt veel tijd. Het is aansluiten of afhaken in de Premier League. Een paar seizoenen ondermaats presteren en de spelers komen niet meer. Kijk naar de vijver waar United nu al in moet vissen...

Ook vrij raar dat je kritiek op Martinez wegwuift en wijst naar een aanvaller? Je kan ook kritiek hebben op meerdere spelers. Martinez is zojuist voor een giga bedrag aangekocht, tuurlijk gaat het over hem. Daarnaast is de analyse van Carragher vrij sterk (zie filmpje).

16 augustus 2022 om 09:25

Maar toch is het opvallend, die statistieken van Brentford. Ze hebben het spel aangepast op de zwakte van Martinez. Kan hij nog zo goed aan de bal en in duel zijn en kunnen de Ajacieden hier op hun pikkie getrapt zijn, omdat een oud speler wordt aangepakt, maar uiteindelijk klopt de onderbouwing. En ja, dat Ten Hag Maguire blijft opstellen ipv Varane en Shaw ipv Malacia helpt ook niet. Vorig jaar is al bewezen dat dat niet werkte, dan spelen anderen in de voorbereiding goed, start je de competitie alsnog op die manier. Bizar

16 augustus 2022 om 09:52

Ik denk dat Brentford gewoon het spel heeft aangepast op de zwakte van United in het algemeen. Iedere speler werd uit zijn element gehaald Wat een grapjas ben jij zeg haha, dat Brentford zich voorbereid op United de hele week en alleen bezig is met Martinez. Dan kom je wel van een koude kermis thuis als ie last minute niet wordt opgesteld.

Ik denk niet dat Ajacieden op hun pikkie zijn getrapt maar juist de onderbouwing niet klopt en het commentaar alleen gericht is om een oud Ajax speler trollen ipv iets zinnigs zeggen en de wedstrijden van United daadwerkelijk kijken. Net als jouw commentaar dat Brentford zich bezig houdt met Martinez in de voorbereiding. Zo oliedom. De eerste twee goals waren alleen al gevallen door pure fouten van De Gea om mee te beginnen. Kijk anders ff lekker de wedstrijden voordat je hier gaat etteren.

16 augustus 2022 om 10:53

Bobson, en de derde goal puur een fout van Martinez die er bij staat te kijken hoe de bal op Ben Mee valt en het doel in gaat.

16 augustus 2022 om 11:03

@bobson1982 Wat is daar zo vreemd aan? Denk je dat Ajax zich niet elke wedstrijd voorbereid op de tegenstander en probeert te profiteren van bepaalde zwaktes daar? Dat doet elke club. Als ze dan een dwerg zien staan bij United us het logosch dat ze denken dat op o.a. die positie wel wat te halen valt

16 augustus 2022 om 11:50

@troy Daar staat ie echt te blunderen bij die goal. Al moet ik zeggen dat die bal ook eerst wordt voor gekopt en die jongen ook niet wordt aangepakt. Ik zeg ook niet dat Martinez niet slecht speelde. Iedereen speelde slecht. Ik vond het vooral teleurstellend hoe het collectief, en vooral ervaren jongens, met knikkende knieën op het veld stonden.

@japie. Ik vind de opmerking 'ze hebben het spel aangepast op de zwakte van Martinez' iets anders dan dat je je voorbereid op bepaalde spelers. Dus het is zeker niet vreemd om met zwaktes van spelers bezig te zijn.

Persoonlijk denk ik dat klein zijn als CV niet alleen in je nadeel hoeft te werken. Dat heeft ook voordelen. Hij is een wendbare, handige voetballer. De vraag is alleen wel of dit bij United past en het beuk voetbal dat in Engeland gespeeld wordt. Alleen de conclusie is, hij speelt pas 2 wedstrijden en het systeem van Ten Hag is nog 0% zichtbaar.

16 augustus 2022 om 11:56

Sorry, maar ik denk dat Malacia ook verzopen was tegen Brentford. Die weet ook niet wat hem overkomt in de PL. leuk dat ie aardig mee deed met de voorbereiding, maar dit is on het echie, in de PL. Dat is wel even wat anders. Nee, laat Shaw maar staan.

16 augustus 2022 om 11:58

@bobson1982 Ik had dan eerder alles uit de kast gehaald voor Timber als je perse een Ajax verdediger had willen hebben. Die is ook klein maar die is supersnel. Martinez en Maguire naast elkaar vind ik een te traag centrum om met ruimte in je rug te spelen

16 augustus 2022 om 11:59

@PanFC Klopt hoor, maar de aankoop van Malacia begrijp ik dus net zo goed niet. Een talentvolle back maar imo nog lang niet klaar voor een club als United

16 augustus 2022 om 13:39

Het enige wat ik er dan wel als laatste aan toe wil voegen @Pan en @japie. Malacia had wel als enige z'n kloten meegenomen die dag. Ik vind dat de wedstrijd daar al mee begint.

Blij dat ze idd van Timber zijn gebleven al had ik het gevoel dat ie graag wilde blijven nog en Martinez wilde graag weg. Ik vind gewoon Man U voor iedereen nu een onhandige keuze. Je springt op een zinkend schip.

16 augustus 2022 om 10:17

Dit zei ik al voordat Martinez definitief bij United tekende en toen praatte ik zogenaamd weer onzin want Cannavaro en Baresi van 30 jaar terug hadden daar nooit problemen mee. Alsof een uitzondering op de regel de regel bevestigd. Leuk dat je goed kan timen en koppen maar in Engeland zijn er een hoop spelers die veel lamger zijn en ook goed kunnen timen en koppen en dan ben je gewoon in het nadeel met je geringe lengte

16 augustus 2022 om 11:00

Helemaal mee eens Japie. 20cm lengteverschil maak je nooit goed tegen een speler als Toney. Dan komen mensen met Haaland als tegenargument, maar Haaland staat helemaal niet bekend als kopsterke spits.

16 augustus 2022 om 11:59

Precies dat. Dat zei ik ook, en net als met Malacia, is de PL wel even andere koek dan Eredivisie of zelfs de CL. Die weten gewoon niet wat ze overkomt met de intensiteit die tegenstanders op de mat leggen. Malacia heb ik nog hoop voor, in de toekomst, maar beide geen aankopen waar je wat aan hebt en die het dit jaar gaan redden.

16 augustus 2022 om 10:52

Er wordt geklaagd over z'n lengte, en jij komt aanzetten met 'hij speelde met enorme ruimte in zijn rug'...

16 augustus 2022 om 12:54



Hij heeft gewoon een punt., de tegenstander zal altijd gebruik willen maken van de zwakke punten vd tegenstander. Momenteel heeft MU zoveel zwakke punten dat Ten Hag eerst moet spelen naar de sterktes die er wel zijn, dus denk ik dat vooral Ten Hag zich in de spelers moet verdiepen.
Als Liverpool wel van MU wint, terwijl ze momenteel ook alleen maar gelijkspelen, heeft Ten Hag denk ik nog maar 1 acuut probleem: neem ik een sabbatical of ga ik zsm bij een andere club aan de slag. En daarnaast het probleem dat hij het record van FdB heeft weten te verbreken.

16 augustus 2022 om 18:41

Inderdaad ik herinner me ook nog enige Carles Puyol die speelde vrij aardig in een 4 mans verdediging ..

16 augustus 2022 om 20:23

Carragher heeft het ook niet over zijn duelkracht (dat hebben ongeveer alle PL spelers) of de ruimte in zijn rug maar over zijn lengte en daar heeft hij toch gewoon een punt.

Natuurlijk kun je e.e.a opvangen door goed te timen, maar lang niet alles. En daarnaast helpt het al niet wanneer je in minder ingespeeld team staat als united. Teams als Ajax gaven op goede momenten bijna niets weg waardoor het als kleine verdediger al een stuk makkelijker werd.

En ook bij Ajax ging er genoeg mis door hoge ballen. natuurlijk waren er ook andere oorzaken, maar als Ajax tegen Benfica een fysiek sterke verdediger van 190 had gehad, hadden we nooit geweten dat Onana naast die bal zat. Het zelfde geld voor de uitschakeling tegen Roma 2 jaar geleden. Natuurlijk blunderde Scherpen en miste Tadic en penalty, maar met iets meer lengte in de ploeg was die andere goal, uit een corner, wellicht nooit gevallen.

Ik denk eerder dat ten hag de koelkast genaamd Maguire eruit moet halen. Man man man. Wat een bron van onrust is dat.

16 augustus 2022 om 08:32

Ja man wat een miskoop is dat. Zielig voor de man al die reels en memes over hem, ben jaren geleden naar Cr Palace- Leicester geweest geweldige atmosfeer, daar leek hij wel wendbaar maar stond ook opgesteld naast Robert Huth hahaha.

16 augustus 2022 om 08:35

Vind er niets zieligs aan. Als hij nou zijn spel had aangepast oke, maar die Maguire blijft gewoon zijn ding doen, en dat is over dat veld lopen alsof hij Beckenbauer is, en dan veel te lang de bal bij zich houden. Die man kan letterlijk niks behalve redelijk aanvallend koppen en dan draagt die man ook de aanvoerdersband, lachwekkend. Zie je al voor je dat je als speler op het veld deze man naar je toe komt en dan gaat uitleggen wat je moet doen..

16 augustus 2022 om 08:46

Ja, maar maguire is lang, dus per definitie geschikt. Aldus de pundits en een aantal hier...

16 augustus 2022 om 09:06

Ik denk dat Maguire genoeg lengte heeft om geschikt te zijn maar dat hij inmiddels ook wel heeft bewezen zijn vak niet voldoende te beheersen. Dat staat los van de discussie over de geringe lengte van Martinez. Ik denk dat Carragher terecht het punt aanhaalt dat tegenstanders dit prima kunnen uitbuiten. Net zoiets als een snelle speler op Blind zetten tegen Oranje of Ajax. Of voorzetten geven wanneer Lamprou op goal staat.
Martinez heeft voorlopig nog niet bewezen waarde toe te voegen, maar hem afschrijven lijkt me ook wat vroeg en onterecht.

16 augustus 2022 om 09:18

Dat een lange verdediger niet per definitie een aanwinst is, doet niets af aan het feit dat Martinez niet geschikt is als centrale verdediger in de Premier League. Daar waar Maguire niet het zelfvertrouwen heeft en gewoon absoluut geen topverdediger is, komt Martinez op fysiek vlak tekort. Als je naar een ander moet wijzen om een punt te maken, dan weet je dat 'een aantal hier' best weleens gelijk kunnen hebben...

16 augustus 2022 om 11:32

Och och als je het zo opvat @AmerRansing zit je wel heel diep met je kop in het zand.

Dat Martinez niet geschikt is, omdat hij te klein is, betekent toch niet dat Maguire wel geschikt is vanwege zijn lengte?

Wat een niveau zeg, om op deze manier reacties te interpreteren.

16 augustus 2022 om 17:56

Och och, je kan beter zelf je kop uit het zand halen, want de pundits richten zich nu lekker op de kleine argentijn die er net zit, waar de lange Engelsman die er allang zit nu in de luwte kan blijven. Misschien ook eens kijken naar de tactiek. Het is niet alsof martinez voor t eerst tegen lange spelers staat, wel voor t eerst naast een incapabele back en cv. Wat een niveau weer van mensen die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is

16 augustus 2022 om 18:00

Hij mist alleen wat lengte, wat niet per se van doorslaggevend belang is voor een cv. En houd toch op met maguire mist zelfvertrouwen. Die mist gewoon kwaliteit. Als hij met meerdere spelers heeft gespeeld en zelf keer op keer faalt en laat falen, kan het best zo zijn dat "een aantal hier" lekker meebrabbelen maar niet verder kijken naar andere aspecten

16 augustus 2022 om 08:47

Dat Maguire als aanvoeder notabene niet impobneert en het team op sleeptouw neemt weten we inmiddels wel, echter ga ik het falen van Man United niet alleen op hem schuiven. Wat Carragher zegt klopt zeker, Martinez heeft zelf ook gefaald en dat moet niet steeds op Maguire geschoven worden!

16 augustus 2022 om 08:59

Martinez heeft inderdaad zijn lengte niet mee, maar alleen de 3-0 komt daar deels uit voort. Tegen Brentford was voornamelijk gewoon geschutter van de Gea. En dat moet dan je rots in de branding zijn in dit team.

16 augustus 2022 om 09:08

De Gea zag er niet goed uit bij de 1-0, daar heb je volkomen gelijk in, echter waren de andere 3 doelpunten niet perse blunders van de Gea.
Ik vind het wel grappig dat vooral Maguire en andere spelers de 'schuld' krijgen van het feit dat Martinez in die 2 wedstrijden niet sterk speelde. Hij moet de tijd krijgen om misschien de PL te wennen, maar we moeten ook wel eerlijk zijn wanneer hij niet sterk speelt en niet steeds de schuld op anderen schuiven. Laat duidelijk zijn dat ik de andere 3 doelpunten niet perse op Martinez schuif trouwens.

16 augustus 2022 om 09:23

In de eerste twee wedstrijden was Martinez nog slechter dan Maguire.

Bla bla bla. Zijn lengte heeft hem bij Ajax ook niet dwars gezeten. Zijn timing is goed. Maar ja Engeland hè. Meteen spelers afschieten. Ze gaan de echte martinez nog wel te zien krijgen.

16 augustus 2022 om 08:33

En een Ake is 2cm langer en Thiago silva 5, alsof dat zo een reuze verschil is. Van alle problemen bij United is Martinez toch wel het minste probleem momenteen.

16 augustus 2022 om 08:41

Ake is 1,80..

16 augustus 2022 om 08:47

Dat is toch ook niet heel lang voor een CV? Kan je beter een Maguire hebben die is 1.94 .

16 augustus 2022 om 08:52

Er zijn meerdere factoren waarmee verdedigers hun gebrek aan lengte kunnen compenseren. Blijkbaar is Martinez daar nog niet goed genoeg voor, kan nog komen.

16 augustus 2022 om 08:56

Het is ook wel erg makkelijk en zelfs lachwekkend dat Martinez nu de lul is bij zo een Carragher omdat wat kleiner is. Waarom pakt hij die Maguire niet aan? Omdat het een Engelsman is? Is toch logisch dat iemand die vanuit de Eredivisie komt even moet wennen aan de PL lijkt me..

16 augustus 2022 om 08:59

Dat is niet waar, ake is 5cm langer en Silva 8cm, vind ik al een wezenlijk verschil. 175cm kan gewoon niet in de Premier League.

16 augustus 2022 om 09:08

@vatros: Carragher heeft Maguire vorig jaar regelmatig door de mangel gehaald met zijn terechte kritiek. Waarom zou Carragher zich nu niet uit mogen spreken over Martinez? Wat je nu doet zie ik ook bij kinderen die ruzie hebben: "ja maar hij..."

16 augustus 2022 om 09:12

Ja, maar je kan niet zeggen na het dramatische United van de afgelopen jaren dat het aan de lengte van Martinez ligt.. Je kan dan ook zeggen dat hij geen hulp krijgt van de meer ervaren collega verdedigers.

16 augustus 2022 om 09:20

"ja maar..." Carragher kraakt United al jaren af, zowel spelers individueel als het gehele team. Mag hij nu dan opeens geen kritiek hebben op een nieuw/ander individu?
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de afstelling in het team klopt ook de verdedigers beter tot hun recht komen, dus wat mij betreft is Martinez (nog) niet verloren.

16 augustus 2022 om 09:25

Natuurlijk mag hij wel kritiek hebben op het individu.. Alleen het slaat nergens op om nu Martinez de schuld te geven.

16 augustus 2022 om 09:27

Moet je nog wel bij de feiten blijven en niet dingen gaan verzinnen.

16 augustus 2022 om 09:45

@r.vatros
Precies wat je zegt, de meeste spelers die in de PL belanden krijgen de tijd en ruimte om te wennen. Ten Hag kan het dan zichzelf aanrekenen dat Martinez die amper de voorbereiding heeft meegemaakt om überhaupt te wennen aan zijn nieuwe ploeggenoten basisspeler wordt wanneer het echt begint. Hij had ook ervoor kunnen kiezen om Varane of Bailly te laten spelen tot Martinez zijn nieuwe omgeving en team gewend is.

Je zag afgelopen weekend ook het verschil in de 2e helft, Brentford nam weliswaar gas terug, maar Varante stond beter te verdedigen.

16 augustus 2022 om 09:53

@vatros: Carragher legt met deze woorden vooral de schuld bij de keuze van ten Hag. Verder is hij kritisch op het hele team. Hij maakt van Martinez niet de zondebok. Hij uitte namelijk ook kritiek op Ronaldo, de Gea, Eriksen en mctominay. Ik zie niet in waarom je niet mag benoemen wanneer iemand nog niet voldaan heeft. Hij schrijft hem namelijk niet definitief af. Of speelde Martinez in jouw ogen 2 prima partijen?

16 augustus 2022 om 08:35

Jij vind niet dat het uitmaakt dat de aanvallers in de PL veel sterker, groter en langer zijn dan in Eredivisie? Ook spelen ze in Engeland vaker een hoge lange bal en bij Martinez dus bewust nog meer. Ajax speelt 90% van de tijd op de helft van de tegenstander en speelt zelden tegen teams met kasten voorin die alleen hoge ballen krijgen.

Had jij voor dat geld ook Martinez gehaald? Of een verdediger met meer lengte? Vergeet niet dat ze flink betaald hebben voor Martinez

16 augustus 2022 om 08:43

Dat is het hele probleem. Er is veeeel te veel voor betaald. Ten Hag moet hem nu wel opstellen, omdat ik vrij zeker ben dat deze aankoop uit zijn kokertje komt. Dat hij niet rendeert is Ten Hag zeker wel kwalijk te nemen. Het lijkt mij ook stug dat hij het geld ooit waard gaat zijn.

Wel denk ik dat hij bruikbaar is en wellicht naast een andere speler dan Maguire moet. Die is nog minder (en het geld al helemaal niet waard). Manchester United heeft er wel een handje van om totaal geen topverdedigers te halen voor veel te veel centjes.

16 augustus 2022 om 09:13

Voor dat geld had ik kounde gehaald of koulibaly of pau torres. Hier in Nederland hebben we gezien dat hij kopkracht en duelkracht heeft. De gea is wel heel slecht en miss met harry maquire moest hij een statement maken en op de bank zetten en zeggen dit is niet het niveau dat ik wil nastreven. Nu zit je met die reus. Gaat je punten kosten. Eigenlijk moet carragher op Liverpool focussen vier verliespunten al

16 augustus 2022 om 08:37



Ik heb jou nog nooit kritisch gezien naar een (oud) Ajax speler, dus dit verbaasd mij niks. De fysieke premier league is natuurlijk wel even anders dan FC Emmen, Go ahead, Sparta.. Laatste twee wedstrijden legde Martinez bijna alle fysieke duels af. Hij zal voetballend vast veel brengen, maar als CV in de premier league heb je daar gewoon niet genoeg aan. Die derde goal van Brentford was gewoon een grap zo slecht verdedigd door Martinez.

16 augustus 2022 om 08:38

Eredivisie is geen PL. Dat heeft Martinez de eerste 2 wedstrijden ook al gemerkt.

16 augustus 2022 om 09:15

Martinez varane is veel beter en kunnen Spaans praten. Die backs zijn ook zwak man. Een dumfries zou perfect zijn.

16 augustus 2022 om 09:21

Martinez Varane ben ik ook niet van onder de indruk hoor. Varane kan heel goed zijn indien je een echte leider er naast hebt. Martinez lijkt mij niet geschikt als cv. Maar het is tenminste beter dan Maguire. Backs zijn idd ook niet ideaal. Maar als je echt het juiste spel wilt spelen en hoog wilt eindigen moet je wel 6-8 basisspelers halen.

16 augustus 2022 om 08:50

@Soccerfan, ik vraag het me oprecht af of Martinez gaat slagen in Engeland. Inmiddels is wel duidelijk dat de stap van de Eredivisie naar de Premier League een hele grote is. De laatste paar jaren zijn Klaassen, van de Beek, Sanchez, Ziyech, Bergwijn en eerder Depay alles behalve geslaagd. Eigenlijk is alleen Wijnaldum echt succesvol geweest (misschien vergeet ik er één..) en heeft Blind het naar behoren gedaan. En één dingen kunnen we toch vaststellen: er is een belachelijk bedrag betaald voor een verdediger die er op internationaal niveau niet bovenuit steekt. Heeft het in de CL prima gedaan, maar heeft niet dusdanig veel indruk gemaakt om dit bedrag te rechtvaardigen.

16 augustus 2022 om 09:01

Als Blind het naar behoren heeft gedaan, heeft Sanchez dat bij Spurs ook. Speelt momenteel wellicht niet, maar daarvoor wel voldoende gespeeld en ook gewoon goed.

De rest ben ik het wel mee eens. Al zag je duidelijk dat Bergwijn het niveau ook aankon, alleen geen minuten kreeg met die spelers voor hem als Son en Kane

16 augustus 2022 om 09:53

Sanchez goed gespeeld? Sanchez is en was bij Spurs een groot drama

16 augustus 2022 om 08:59

Jij hebt het wel druk de laatste dagen, of niet? Steeds maar Martinez zijn prestaties goed praten.

16 augustus 2022 om 11:12

Hij en Myvision doen dat gewoon bewust, dus je kunt ze beter met een korreltje zout nemen, gaan ook nooit op tegenargumenten in. Die verdedigden Van de Beek ook jaren en het lag allemaal niet aan hem. Vermoeiend.

16 augustus 2022 om 09:09

@soccerfan_1, precies…. Komt nog wel. Uiteindelijk wil ETH domineren op de helft van de tegenstander. Hij heeft in de CL bewezen prima te kunnen spelen tegen grote sterke verdedigers. Neem Haaland.

Het is moeilijk je draai te vinden in een team waar je de voorbereiding niet helemaal hebt meegedraaid en het team ook nog eens slecht draait.

16 augustus 2022 om 10:11

Die jongen moet gewoon wennen, net als het gehele team moet wennen aan de speelstijl die Ten Hag wil spelen met united. Een Blind moest de eerste wedstrijden ook wennen toen die bij united kwam. Niets raars aan. Misschien is het slim als Ten Hag Martinez voorlopig als CVM laat spelen of als LB. Haal je even de druk van zijn schouders af. De spelers om hem heen moeten ook aan hem wennen, dan zien ze ook heus wel wat hij kan.

16 augustus 2022 om 09:13

De Eredivisie is gewoon een amdere sport. Leuk dat ie bij Ajax goed verdedigde waar hij 90% van de wedstrijden nauwelijks tegenstand krijgt en hij ergens op de midde lijn staat. Hoe hij af en tke werd weggezet dit weekend was echt schrijnend. Vooral bij de 3-0 wil je hem bijna een aai over z'n bol geven. Bij City zou hij misschien leuk meedoen omdat die ook altijd domineren, maar dat Ten Hag hem naar United haalt slaat nergens op. Dit wordt gewoon niets.

16 augustus 2022 om 10:06

Naar alle eerlijkheid, maar een verdediger is meestal zo goed als z'n partner(s). Met natuurlijk wat uitzonderingen nagelaten. Bij United is het organisatorisch met alle vier de spelers achterin een zooitje en is nota bene de captain de grootste bron van onzekerheid. Dat zie je eigenlijk bij zowel de 0-1, 0-3 & 0-4.

Overigens ben ik van mening dat de 0-3 niets met Martinez z'n lengte of kracht te maken heeft, wel met z'n positionering. Kijk de goal opnieuw en zie hoeveel spelers bij de eerste paal lucht staan te dekken. Martinez kijkt daar helemaal niet waar hij moet staan en moet vervolgens op z'n hakken naar achteren lopen. Ongeacht hoe sterk of groot je tegenstander is, dat duel verlies je.

Ik weet eerlijk gezegd niet of Martinez gaat slagen, wel vind ik de omstandigheden momenteel zo dusdanig slecht dat ik het moeilijk vind om hem individueel te beoordelen. Meeste waar ik me echter zorgen om maak is of hij het tempo wel zal kunnen bijbenen. United heeft daarnaast gewoon geen goede controleur, waardoor ik eerder de tegenstander het tempo zie bepalen en United maar achterna zal blijven hobbelen.

16 augustus 2022 om 10:20

Ja als je naar lengte kijkt. Het is geen puyol die positioneel veel beter was. Ik denk dat ten hag zich vergist in het nivo wat 2 a 3 keer per week geleverd moet worden ipv een paar keer per jaar Europees.

16 augustus 2022 om 10:22

Ja als je naar lengte kijkt. Het is geen puyol die positioneel veel beter was. Ik denk dat ten hag zich vergist in het nivo wat 2 a 3 keer per week geleverd moet worden ipv een paar keer per jaar Europees.

16 augustus 2022 om 10:37

Martinez is een goede speler, maar ik denk dat hij niet past in het spel van United. Hij kan goed verdedigen in een team dat over het algemeen niet veel in fysieke duels komt en met veel ruimte in de rug speelt. In de premier league is het (behalve bij City) toch vaak vooral veel beuken, rennen en vliegen. De tegenstanders zullen zich nu ook gewoon expres richten op zijn zwakkeplekken en proberen hun grote kleerkast met hem in duel te laten komen. Als Ten Hag dan vervolgens ook gaat opbouwen via Harry Maguire, heb je twee verdedigers die ongeveer in het tegenovergestelde van hun kracht staan en eindig je ergens rond plek 12.

Nu roepen veel United fans al dat ze Martinez op 6 willen zien, maar daar vond Ten Hag hem bij Ajax volgens mij niet passen (toch?). Ik snap de hele aankoop gewoon niet.

16 augustus 2022 om 11:38

Eerlijk gezegd druk ik mezelf redelijk zacht uit als ik zeg dat het een aparte aankoop was en veel te veel geld voor hem is betaald.

Ik snap enigszins als United hem haalde voor de opbouw, maar zelfs dan loop je tegen het grootste pijnpunt aan: het middenveld. Je hebt niets aan het opbouwen van achter, als je geen middenveld hebt dat het spel kan controleren. Dat is denk ik ook waarom veel fans opperen voor Martinez op 6. Niet dat hij daar z'n geld opeens waard is, maar is wel een veel betere optie dan bijv. een Mctominay.

Wat ik met m'n eerste comment wil aangeven is dat je United niet eens hoeft te pijnigen door meer in de lucht te spelen. Het is al voldoende om gewoon druk te zetten. Zie alleen al de foutenfestijn vooraf aan de 0-1 of gewoon hoe slecht iedereen staat opgesteld bij de 0-4. Dat is al zo een paar seizoenen lang. De Gea was nog degene die ze meestal van (punten)verlies of een grotere blamage redde. Nu hij fouten begint te maken, wordt United met haar neus harder op de feiten gedrukt.

16 augustus 2022 om 09:21

Ajax speelt in de Eredivisie en hooguit 8 potjes per jaar op een dergelijk niveau (uitzonderingen daargelaten) en met zo'n intensiteit. Bovendien zijn de omstandigheden van United er niet naar, want naast een gebrek aan lengte bij Martinez is Maguire weliswaar geen topverdediger, maar ook nog eens hopeloos uit vorm. Toch wel grappig hoe iemand het zelfs kan aantonen met statistieken en nog zijn er supporters die vervolgens niet op de inhoud discussieren omdat hij tot voor kort bij hun club speelde. Overigens hadden veel mensen al vraagtekens bij de komst van Martinez, zeker voor dat geld. Daarnaast hebben Rashford en Sancho ruimte nodig en zijn het nou niet bepaald spelers die er wel even 20 inleggen in de Premier League. Als er iets is wat je met 5-3-2 niet snel krijgt, is het ruimte in de voorste twee linies.

16 augustus 2022 om 09:38

Wat heb je aan timing als je alsnog te klein bent? Niet alleen verloor die ieder serieus kopduel, hij verloor ook gewoon ieder duel. Ook was hij vaak te laat en werd die eruit gelopen. Dit is Van de Beek 2.0, leuk voor Ajax, maar in een serieuze competitie komt die op alle vlakken tekort. Ten Hag is ook vreselijk naïef om te denken dat een verdediger van 1,75m wel kan werken in de EPL, dag 70 miljoen.

16 augustus 2022 om 09:57

Ik hoor telkens alleen maar excuses over ex-Ajax spelers in het buitenland. 1 tegendoelpunt kwam gewoon direct door het gebrek aan lengte van Martinez. Hoor allemaal mensen zeggen dat hij Haaland uitschakelde in de CL. Volgens mij had Haaland gewoon 3, 100% kansen die Pasveer tegenhield. Kijk ff de analyse van die wedstrijd terug en je ziet dat Martinez, Haaland helemaal niet uitschakelde. Aan de bal is hij geweldig maar voor lange ballen en voorzetten wordt het gewoon lastig voor hem..

16 augustus 2022 om 10:39

@Soccer: bij Ajax, dat ultra dominant is in, met alle respect, de Eredivisie… PL is wel een iets ander niveau, toch?

Zoveel kansen om je te bewijzen krijg je daar niet hoor… en zeker niet als je 60 miljoen gekost hebt.

16 augustus 2022 om 11:05

De echte Martinez? Is dit zijn tweelingbroer dan? Volgens mij is dit gewoon de echte Martinez en faalt hij net zo hard als Maguire

16 augustus 2022 om 12:02

Die zien we juist nu ben ik bang. Leuk dat hij bij Ajax tegen Emmen, Utrecht, Feyenoord enzo geen last had van zijn lengte, maar die tegenstand kun je toch niet vergelijken met de intensiteit van een Brighton en Brentford? Het hele jaar lang. Nee, hij is gewoon niet goed genoeg en niet sterk/groot genoeg voor de PL.

Carragher heeft hier natuurlijk gewoon een punt. Dat Martinez gewoon weg niet de juiste lengte heeft voor een CV in een 4-mans defensie is gewoon een feit. In de Eredivisie kom je daar mee weg omdat er of geen langere spitsen zijn of geen fysiek sterkere. Nu helpt het ook niet mee dat je zwakke plekken als Maguire en De Gea naast je en achter je hebt staan waardoor je 0,0 houvast hebt.

Wat ik niet begrijp is dat hij Varane op de bank zet, dat is in mijn ogen een onbegrijpelijk keuze. Dat hij Martinez koopt, kun je je vraagteken bij zetten, maar er zijn ook zat spelers die niet voor man utd willen spelen. Hopelijk probeerd hij eens een centrum uit met Varane en Martinez.

16 augustus 2022 om 09:24

Dat werkt ook niet. Dan heb je twee niet-leiders achterin staan. Wie gaat dan de verdediging aansturen? Die hebben gewoon miljoenen verdampt aan spelers die het algemene niveau van de Premier League niet ontstijgen. 85 miljoen voor Maguire, 40 miljoen voor Varane (al is hij mits in vorm wel goed genoeg), 57 miljoen voor Martinez. Echt ongelooflijk dat die drie bij elkaar meer dan 180 miljoen euro hebben gekost.

16 augustus 2022 om 09:34

Ik vind Maguire ook totaal geen leider hoor, lijkt alleen maar voor onrust te zorgen.

Serieus? De discussie over de verdediging begint niet bij McGuire? Heeft hij vrij spel m.b.v. de koningin van GB ofzo? Ik heb niks met Ajax, maar hoe kan McGuire niet gezien worden als het grote mankement achterin, vooral met het voetbal dat Ten Hag voor ogen heeft.

Misschien op 6 zetten dan? Dat kan hij ook gewoon namelijk.

Wat ik ook gewoon totaal niet snap van Ten Hag is dat hij letterlijk met dezelfde 11 mensen speelt als zijn voorganger in dezelfde formatie.. Waarom probeert hij niet bijvoorbeeld een 3-mans verdediging. Hoe kan je een andere uitkomst verwachten als je exact hetzelfde speelt?

De Gea
Baily
Martinez
Varane
Dalot
Eriksen
Fred
Malacia
Bruno
Rashford
Sancho
16 augustus 2022 om 09:15

Neem aan dat je Varane dan wel centraal zet en niet Martinez. Is de enige linkspoot als CV dan. Verder best een prima opstelling, al weet ik niet of Eriksen - Fred niet te aanvallend is, al speel je dan wel met 5 verdedigers inderdaad.

Voorin is het overigens erg karig. Rashford is echt al 1,5 jaar ofzo zeer matig. Sancho kwam vorig jaar wel ff tot bloei, maar is zijn prijskaartje ook toch ruim niet waard tot op heden.

Vind het overigens grappig dat iedereen zo'n Pepe bij Arsenal als gigantische miskoop omschrijft (en ja, dat is het ook), maar dat dit bij een Sancho bijvoorbeeld veel minder wordt geroepen. Zal wel weer zijn omdat die Engels is.

16 augustus 2022 om 09:28

Ja inderdaad, beter Varane en Martinez omwisselen. Fred kan op zich nog wel redelijk spelen als meer teruggetrokken verdediger, dan kan je Eriksen wat aanvallender laten spelen. De wingbacks zakken in bij balbezit tegenstander dus dan speel je met 5 verdedigers.

Aanval is echt pure poep ja. Toen je las dat PSG intresse had in Rashford, dan moet je die als United zijnde meteen wegdoen, maar het is dan toch hun ego ofzo.. Rashford is klaar bij United. Sancho vind ik ook flink overschat, maar die geef ik nog een jaar. Misschien een sterkte spits halen waar hij dan omheen kan spelen.

16 augustus 2022 om 09:27

Hoe wil je het gebrek aan loopvermogen en snelheid van Eriksen compenseren dan? Dan moet Fred enorme gaten dichtlopen. Dat is niet te doen. Bovendien ga je dan te veel situaties krijgen waarin Eriksen en Fernandes elkaar in de weg lopen. Beide heren zijn van nature aanvallende middenvelders, dus Eriksen zal vaak de neiging krijgen om zich met de aanval te bemoeien. Dat zit er nou eenmaal in.

16 augustus 2022 om 09:30

Eriksen kan je gewoon wisselen na 45/60 minuten. Eriksen kan ook wel als 8 spelen hoor. Heeft hij wel vaker gedaan en heeft een prima crosspass. Het is wel overduidelijk dat er nog een middenvelder bij moet. Eriksen kan zich ook met de aanval bemoeien, dan hou je Fred gewoon meer naar achter.

16 augustus 2022 om 15:05

Nou nee, Eriksen is defensief vrij slap. Je stelt daarnaast geen speler op, op die positie die conditioneel net 45 minuten kan spelen. Dan moet je gewoon banken. Zo'n speler kan je namelijk heel snel een goal kosten als hij het op het punt komt waar hij het met loopvermogen niet meer aan kan. Met deze opstelling krijg je heel veel goals tegen.

Martinez heeft bij Ajax toch ook veel als verdedigende middenvelder gespeeld? Hij is in principe een betere voetballer dan wat ManU daar momenteel heeft lopen.

16 augustus 2022 om 09:16

Ja daar zou hij goed zijn mctominay en fred zijn ook slap weer

ManU heeft wel 100 verschillende problemen en niet alleen op het veld!

Ah ja, lengte in een viermans verdediging zou het probleem zijn. Dat is de reden dat een Frank de Boer, Cannavaro en talloze andere CVs ten onder gingen.

Hebben we gelijk gevonden waarom de verdediging vorig jaar zo goed stond met Varane en Maguire.

16 augustus 2022 om 09:54

Zij hebben nooit in de PL gespeeld. Waar het rechterrijtje graag strooit met lange ballen.
Kijk eens naar Guardiola zijn ploeg. City zit vol met spelers boven de 1,80 meter waaronder uitschieters zoals Rodri en Laporta boven de 1,90 meter en Diaz en Stones boven de 1,85 meter.

Als Guardiola zelfs meer lengte in de ploeg heeft dan kun je stellen dat lengte belangrijk is in de PL.

16 augustus 2022 om 10:17

Je bedoelt toch dezelfde competitie waar Wayne Rooney met z'n 1.76 aardig wat kopgoals wist te scoren?

16 augustus 2022 om 10:28

Messi heeft ook weleens kopdoelpunten gemaakt. Wilt niet zeggen dat hij achterin kan spelen.

Rooney had altijd CV's n de ploeg zoals Vidic en Ferdinand die best groot waren en wonnen aardig wat titels in Engeland. Een slecht voorbeeld.

Een spits kan door positionering weleens scoren met de hoofd.

16 augustus 2022 om 11:41

Wat hebben Vidic en Ferdinand met Rooney's goals te maken? Natuurlijk is lengte belangrijk voor luchtduels, maar er zijn zat andere factoren die iemand ook goed in de lucht kunnen maken: positionering, timing en sprongkracht bijvoorbeeld.

16 augustus 2022 om 12:21

Wat hebben Rooney’s goals met de lengte van de verdedigende spelers van City of in de PL te maken?

16 augustus 2022 om 10:12

Frank de Boer. Kom op, bijna 30 jaar geleden. Cannavaro voetbalt ook al bijna 20 jaar niet meer. Overigens was dat ook wel een van de uitzonderingen (won niet voor niets Ballon Dor). Daarnaast zoals @Soma zegt, speelden zij ook niet in de PL waar veel lange en hoge ballen worden ingebracht. Ik heb geen twijfels over de voetballende kwaliteiten van Martinez maar denk dat Spanje een stuk beter bij hem had gepast.. en niemand zegt dat lengte automatisch betekent dat je verdediging ook goed staat. Ik zou Martinez als cvm opstellen want middenveld is een nog groter probleem. Voetballend zit het allemaal meer dan goed bij Martinez. Overigens is die 60+ miljoen gewoon absurd voor een speler die hooguit 35 tot 40 waard is.

16 augustus 2022 om 10:35

Denk dat je tijdsbesef een beetje ernaast ligt, ouwe pik. Maak daar circa twintig en tien van.

Die lange en hoge ballen is allemaal leuk en aardig, uiteindelijk gaat het toch meer om de speelstijl. Thiago Silva doet het op hoge leeftijd ook nog steeds prima bij Chelsea en is iets van 1,80.

Als je hoog speelt, boeien die extra twintig centimeters erg weinig. Juist bij de hoge, lange ballen. Die komen dan toch achter de verdediging terecht. Als je met de kont in de zestien speelt en je hebt uitsluitend kleine mannekes, dan zal het inderdaad pittiger kunnen worden. Maar één CV die 1,75 is, is gewoon het probleem niet. Ook niet tegen het rechterrijtje van de PL.

16 augustus 2022 om 11:36

Thiago Silva speelt in een systeem met 5 verdedigers en is gewoon een paar klassen beter dan Martinez. Met Koulibaly of Rudiger naast zich bijvoorbeeld en niet met Maguire. Dat maakt ook een verschil he. En het kan uiteraard wel werken maar de uitzondering moet niet de regel zijn. Tijdsbesef zat even mis inderdaad maar had het ook over prime..

16 augustus 2022 om 13:41

Goed, dus het gaat om de kwaliteit, niet om de lengte. Thanks.

16 augustus 2022 om 15:04

Almo.

Thiago Silva is 1.81m
Martinez is 1.75m

6 centimer verschil is vrij veel voor een verdediger. Als het gaat om kwaliteit zeg ik; geef voorbeelden van spelers uit de Premier League die zo klein zijn als Martinez die het defensief hebben gemaakt.

16 augustus 2022 om 11:10

Hoeveel topverdedigers van onder de 180 kan je noemen uit de laatste 25 jaar premier league? Ik denk ik eigenlijk nul... Al moet ik wel zeggen dat ik ook gewoon niet zoveel voetballers ken

Wat is dat met die oud spelers in Engeland? Verdiep je eens in de speler, en kijk eens naar zijn teamgenoot in het centrum. Het is voor een nieuwe speler ook niet makkelijk om in een slecht draaiend elftal in te stromen.

Geef Martinez de tijd en het komt echt wel goed, ook hij moet zich aanpassen aan een ander land, andere competitie.

Met deze selectie valt zo en zo geen eer te behalen , Ronaldo zou ik lozen is nu gewoon een storen factor en daar heb je niks aan .Hoe ETH wil spelen gaat met de selectie gewoon niet tenzij ze 5 of 6 nieuwe spelers halen en een echte spits .Met deze spelers zou ik met de gea , bissaka , varane , bailly en malacia spelen martinez zou ik voor de verdediging zetten met een 3 mans middenveld Eriksen , Fred en Fernández en 2 spitsen Rashond en Martial .

16 augustus 2022 om 09:13

Ik bedoel natuurlijk Rashford

Hoe lang zijn toppers als Danny Blind, Fabio Cannavaro of Sergio Ramos? Scheelt echt niet zo veel met Martinez. Kunnen wel allemaal erg goed voetballen, wat bijv Maguire totaal vreemd is.

16 augustus 2022 om 09:20

Ramos is toch wel 8/9 CM langer dan die andere 3 Maar ik snap wat je bedoeld..

Misschien dat Martinez en Varane elkaar goed aanvullen.. de een is super snel heeft de fysiek/lengte en de een is een bijtertje en kan heel goed voetballen... alles beter dan Maguire...

16 augustus 2022 om 09:29

Danny Blind komt uit een hele andere tijd waar voetbal lang niet zo fysiek was. Bovendien zijn Cannavaro en Ramos wel even absolute wereldverdedigers (geweest). Dat is Martinez absoluut niet.

16 augustus 2022 om 10:15

Dat je voorbeelden van 20 a 30 jaar geleden moet aanhalen zegt al genoeg. Cannavaro was een Ballon Dor winnaar, de uitzondering is geen regel. Daarnaast heeft niemand van hun in de PL gespeeld.. Ramos hoort niet in dat rijtje met 1.85

16 augustus 2022 om 10:24

Excuus voor Ramos. Het punt was meer dat als je zo iemand koopt dat je dan ook een systeem moet spelen waarin diegene in z'n kracht komt. En nee, niet alles moet aan een speler worden aangepast, maar spelers kopen die door specifiek goed gebruik van hun kracht een heel hoog niveau halen (Ajax is de laatste jaren echt niet minder dan United) totaal anders gebruiken en dan verbaasd zijn dat de resultaten anders zijn. Met die voorbeelden bedoelde ik meer dat het team en speelwijze passen bij de spelers en dat je dus met een niet grote CV die wel heel goed kan voetballen ook een heel sterke verdediging kunt vormen

16 augustus 2022 om 11:38

Het ligt ook zeker niet alleen aan Martinez maar de situatie van United helpt ook niet mee. Ik ben er ook 100% van overtuigd dat Martinez niet als cv had gespeeld als hij naar Arsenal was gegaan.

Lijkt inderdaad iets te kort voor de PL. Waar je er in de Eredivisie (Ajax) mee weg kan komen en het tempo lager is kom je in de PL elke wedstrijd wel van die fysieke beesten tegen...

Ook maakte Erik de fout om zowel Bruno als Eriksen op te stellen als middenvelders... Bruno misschien op Linksvoor proberen a la Tadic? Eriksen op 10, Sancho Rechts, Ronaldo spits en Martinez in een blok van 2? Is Tielemans niet iets voor Man U? SMS van Lazio?

Maguire en Dalot eruit Varane en Wan Bissaka erin. Wan word denk ik echt slechter gemaakt dan dat hij is....

16 augustus 2022 om 09:32

Wan-Bissaka is niet zozeer slecht, maar hij kan vooral verdedigen. Dat is handig als je de bal niet hebt, maar aan de bal is hij wel echt matig. Ik vraag me vooral af hoe je zo'n dure selectie hebt en dan niet eens een gebalanceerd elftal het veld in kan sturen. Het is werkelijk een bij elkaar geraapt zooitje spelers en wie je ook opstelt, je krijgt de linies niet gebalanceerd. Die moeten gewoon de gehele scoutingsstaf en die Arnold ontslaan, want die blijken wel erg incapabel. Die Arnold lijkt wel te denken: "trainer, doe jij mijn werk er ook maar even bij, want ik snap er niets van."

16 augustus 2022 om 10:17

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Ook houden ze bij ManU te lang vast aan spelers die duidelijk te kort komen en gewoon weg moeten..

Maar nee laten we Lingard op de bank houden ipv voor 20/25m verkopen aan West Ham.. Phil Jones 46x geblesseerd? Maakt niet uit gewoon verlengen joh... Tuanzebe maar blijven verhuren.. Bailly 33x geblesseerd.. laat zulke gasten gaan en bouw een stabiele selectie...

sowieso varane erin, daar kan martinez ook makkelijker mee communiceren (spaans).
verder is martinez niet slecht, maar moet zich gewoon aanpassen aan premier league.
je kan hem altijd nog op plek van fred neer zetten als verdedigende middenvelder

16 augustus 2022 om 09:48

Kan Martinez geen Engels ofzo dan om met Maguire te communiceren?Vreemd argument.

16 augustus 2022 om 12:00

@benzema: Exact. Ik denk dat ze inderdaad prima moeten kunnen communiceren, het is niet alsof je in het veld hele discussies hoeft te voeren.
Een aantal termen is genoeg lijkt me (left, right, pressure, back, etc.)

16 augustus 2022 om 15:02

Alsof Martinez alleen hoeft te communiceren met zijn mede centrale verdediger..

Cannavaro was ook klein maar één van de beste verdedigers ooit. Carrager oordeelt na 2 matchen terwijl hij met zijn 1m85 ook niet per se in het voordeel was. Geef Martinez wat tijd, je zag al meteen dat zijn passing uitstekend is. Probleem was een heel trage Maguire waardoor Martinez constant ruimte moet goedmaken alsook het feit dat het niet normaal is dat hij vaak in 1vs1 situaties terechtkwam. Geen bescherming van de middenvelders zoals al jaren bij United.

16 augustus 2022 om 09:35

Maar daar zeg je het al: "...maar één van de beste verdedigers ooit."

Martinez hoort niet eens bij de top 30 van het moment. Aan de bal best goed hoor, maar er is een reden waarom Premier League verdedigers minimaal 10 centimeter groter zijn (vaak nog meer). Het gros van de ploegen speelt bovendien veel door de lucht, waardoor z'n zwakke punten in meer dan 70 procent van de wedstrijden tot uiting komt. Als je Martinez opstelt, moet je hem als verdedigende middenvelder gebruiken. Ik snap sowieso niet waarom Ten Hag dat niet doet. Daar zou hij het wel aardig doen.

16 augustus 2022 om 10:07

Bij welke Premier league club heeft Cannavaro gespeeld dan?
Cannavaro vergelijken met Martinez omdat ze ongeveer dezelfde lengte hebben hahaha
Doe je ze meteen ook vergelijken op het spel lezen, balaanname ,koppen,

16 augustus 2022 om 10:31

Ik vergelijk hem niet met Cannavaro maar geef alleen aan dat dit geen wet is dat alle PL verdedigers lang moeten zijn. Er zijn uitzonderingen op de regel en dat kan Martinez ook zijn. Na 2 matchen is het veel te snel om nu al conclusies te trekken.
Je verdedigt met heel je ploeg en dat is het probleem met United. Zet Varan naast hem en deftige middenvelder waar de bal aan kwijt kan en die je rug dekt dan is dat helemaal anders. Zo'n Stones is ook een zwakke verdediger maar met Dias en Rodrygo is hij best stabiel.

Ben het er niet perse mee eens, maar zou Martinez niet het probleem op het middenveld kunnen oplossen? Handelings snelheid en de splijtende pass heeft hij wel in huis. Kan ook prima een balletje afpakken (krijg ik het idee ;p) Vraagt wel om meer loopvermogen ofcourse.

Het was voorafgaand aan deze transfer ook al duidelijk dat Martinez niet de kwaliteiten heeft voor de top van de PL. Snapte ook niet dat United fans zo lyrisch waren over zijn komst. Hij deed het prima bij Ajax, maar de PL is andere koek.

Je zou eerder zo’n opstel verwachten richting Maguire, daarnaast is iedereen een halve tamme

16 augustus 2022 om 15:01

Carragher heeft herhaaldelijk kritiek geuit jegens Maguire. Dus in plaats van te wijzen kan je ook gewoon kritisch naar zijn analyse kijken. Martinez heeft in beide duels 0 Aerials duels gewonnen en de clubs spelen bewust (coach van tegenpartij gaf het aan) vaker de hoge bal. Terecht dat je als analist hierop in gaat.

lengte is onzin Cannavaro en puyol waren van dezelfde lengte en top CV hij moet
gewoon wennen aan de PL



16 augustus 2022 om 09:57

Die twee hebben nooit in Engeland gevoetbald. In de Championship zouden het eerder backs zijn zelfs.
Guardiola zou bij City Puyol op rechtsback zetten. Zijn centrum achterin is gemiddeld 1,85 meter lang.

Och ze worden wakker in Engeland dat zei ik al toen het gerucht was dat United hem ging kopen voor 60 mil. Heeft temperament maar daar is alles mee gezegt.
Is het zelfde als je Torreira centraal achterin zou zetten of Kolo Kante.
Die spitsen lachen zich dood die hoeven met een corner nog niet eens te springen die kunnen gewoon blijven staan.

ja dus b8j ajax werkte t wel mannen,in Engeland niet.kom er toch vooruit die kabouter is al heel snel uitgepakt, OVER EN SLUITEN

Martinez heb je ook niets aan in je eigen 16 maar alle CVs kunnen er niets van dat was vorig jaar wel duidelijk. Keeper komt ook geen 5cm van z'n lijn af. Backs doen maar wat, middenveld word overlopen en voorin joggen ze gemiddeld 7-8 km per wedstrijd. Elftal is qua mentaliteit en kwaliteit compleet verrot.

'Carragher dringt er bij Erik ten Hag op aan om zijn aanwinst niet langer in de huidige rol te laten renderen.'

Lijkt mij toch juist de bedoeling om hem te laten renderen?

16 augustus 2022 om 16:08

hele interview is vertaald met google translate. Dramatische vertaling. Zal wel een stagiair zitten, zonder engels in zijn pakket.

Lengte voor een verdediger is overschat, sprongkracht timing zijn minstens zo belangrijk voor luchtduels. Hetzelfde geldt ook voor kracht, dunne spelers zouden zogenaamd de premier league niet aan kunnen omdat ze te dun zouden zijn, wat echt bullshit is. Uiteindelijk zijn de slimste en meest technische voetballers die uitblinken in welke competitie dan ook. Ik zou Carragher gelijk geven als hij kan bewijzen met stats dat dat Martinez bovenmatig zijn luchtduels verliest.

16 augustus 2022 om 15:00

Dat gaat niet op voor verdedigers. Alle top verdedigers nu (en vroeger) in de PL zijn relatief lang geweest. Veel clubs hebben nou eenmaal fysiek sterke koppers voorin lopen.

De statistieken over kopduels door de lucht is vrij eenvoudig te vinden. Heb ze hier voor je.

Martinez tegen Brentford: 0 Aerial duels won
Martinez tegen Brighton: 0 Aerial duels won.

Oke, Martinez is te klein voor een CV in de PL. Ik schreef dat al tijdens de wedstrijd. Dat kon zelfs Stevie Wonder zien.
Veel belangrijker was/is de keuze van ten Hag om te blijven opbouwen met spelers die dat niet kunnen en dan in een 433 opstelling blijven spelen.
Zou hij het echt niet doorhebben, het ging al tijdens de eerste wedstrijd mis, of zou het zijn ego zijn?
Waarom kon hij na op z'n 18 minuten (2-0) niet omschakelen naar lange ballen naar de 3 voorin? Of op z'n minst naar een 442? Tegen een team die hoge druk zet, verlies je zo de strijd op het middenveld.
Ik heb slechts een dames 3 team getraind maar had dat ook wel snel door. Probleem was wel dat onze keepster de bal niet ver over de middenlijn kon trappen (lol).
Ik kreeg dan ook een deja vu bij het geblunder achterin.
Gek genoeg had United 71% balbezit tot aan het 2e doelpunt. Daarna kregen ze nog nauwelijks ballen over de middenlijn. Je zag ook Ronaldo steeds gebaren van kom maar op met die bal.
Ik appte toen naar mijn zoon, ten Hag haalt de Herfstvakantie niet.

Oprecht onwijs sterk onderbouwd met cijfers.. ik zou martinez cvm maken ipv Fred, je moet toch wat met hem. Daarnaast heeft ETH de verkeerde Zuid Amerikaan gehaald. Hij had Alvarez moeten halen voor CVM. Pau Torres als LCB. Gaat alleen niet meer gebeuren dus Bailly met Varane centraal, malacia links en dalot rechts. ETH moet zeker niet doorgaan met de matige spelers van vorig jaar. Mcfred en Maguire.

Zag van de week een filmpje. Spelerstunnel voor de wedstrijd tegen Brighton. Thuiswedstrijd voor United en die lopen altijd aan de linkerkant het veld op, was Maguire aan de verkeerde kant gaan staan. Moest DDG hem herinneren dat het niet juist was.. Met staart tussen de benen gewisseld van kant in de spelerstunnel. Kortom, die Maguire kan niet, past niet en totaal ongeschikt voor United.

Op 1 actie na afgelopen wedstrijd speelde martinez een prima wedstrijd. Sancho speelde verschrikkelijk (alweer) was nergens te vinden. Shaw echt dramatisch. Ik zou zou zeggen, malacia martinez beide basis. Varane naast martinez dan heeft de gea meteen een optie extra om de bal kwijt te kunnen.

16 augustus 2022 om 13:41

Martinez moet je weghalen uit de verdediging. Bij Ajax kwam hij binnen als eventuele opvolger van Tagliafico. Toen die niet wegging en Martinez wel wat bleek te hebben kwam hij op het middenveld terecht als controleur. Hij speelde bij Ajax niet veel meer dan een seizoen als succesvolle CVM, maar ook omdat het gewoon goed paste met Timber en Pasveer. Als ik ten Hag was zou ik hem altijd eerst op het middenveld zetten. Gezien het hele team nog ingespeeld moet worden, heel specifiek met twee centraal verdedigende middenvelders, een tien en drie ervoor. Het combinatievoetbal wat bij Ajax 'norm' is, is dat bij United niet, en dat gaat het niet snel worden ook. Hetzelfde hoog drukzetten, als het middenveld en verdediging niet aansluiten wordt het een gatenkaas. Je moet altijd met het materiaal werken dat je hebt en het verbaasd me dus ook dat ten Hag, die dat weet vanuit zijn tijd bij Utrecht, dat je niet altijd hetzelfde kan spelen.
Sowieso hebben ze een spits, keeper, rechtsback en lopende middenvelder nodig. Voor nu, spelen op de counter.

Ronaldogoaly
Dalot
Varane
Lindelof
Malacia
McTomminay
Martinez
Sancho
Eriksen
Fernandes
Rashford

Zag er niet goed uit bij de goal van ben mee. Verder was t toch weer wereld verdediger Maguire die werkelijk altijd uit positie is.

16 augustus 2022 om 14:58

Dat doet niks af aan de analyse van Carragher. Bekijk het filmpje, statistieken staan erbij. Coach van Brentford (of Brighton) heeft zelf aangegeven bewust meer hoge ballen te hebben gespeeld.

Goede analyse van Carragher. Onderbouwt met statistieken en de woorden van de coaches van de tegenstanders. De clubs hebben bewust meer hoge ballen gespeeld om gebruik te maken van de lengte van Martinez.

Snap niet zo goed dat zoveel mensen hierover vallen. Het is vrij logisch. Mensen die aankomen met andere voorbeelden hebben het over exceptionele talenten die daarnaast geen van allen in de Premier League hebben gespeeld. Werk aan de winkel voor Ten Hag. Het zegt wellicht ook genoeg dat Arsenal andere intenties had met Martinez als LB die doorschuift naar het middenveld.

Speelde toch menig boomlange spits in de CL uit de wedstrijd samen met Timber.

EtH had moeten weten dat een kleine cv niet kan in de PL. Linksback kan Martinez ook niet, want hij is enorm traag. 60 miljoen weggespoeld. Pijnlijk voor ManU.

ZO, de vertalingen van de teksten van Carragher zijn ook door google translate gehaald. Wat een dramatische vertalingen.

Martinez is pas probleem nummer 25. Als ze nou eerst de meest belangrijke problemen aanpakken.
Daarnaast zal men minder kritiek op Martinez hebben als Man U draait als team en meer aan de bal is, zoals het eigenlijk zou moeten.

Voor de honderdéénenveertigduizenddriehonderdenachtendertigste keer.. Zolang er een slaperd van n centrale verdediger staat in de vorm van Harry Maguire zal Man. Utd belabberd blijven presteren! Tuurlijk zag de Gea er beroerd uit, tot 2 keer toe zelfs, maar dat is alleen de meest recente wedstrijd. In zijn algeheel is de defensie al jaren zo zwak, zo onzelfverzekerd, zo beroerd omdat de zogenaamde leider van het team er niets van bakt! Check ff dit lijstje ja?? Jaap Stam, Giorgio Chiellini, Sergio Ramos, Marcel Desailly, Rio Ferdinand, Virgil van Dijk, Paolo Maldini... stuk voor stuk uiterst betrouwbare, capabele leiders die autoriteit uitstalen! Waar je naar luistert als die wat te zeggen heeft! Past Maguire volgens jou nou ook in dat rijtje?? Bij LANGE NA NIET! Jouw doelman moet jouw meest betrouwbare pion zijn met kort daarop de centrale verdedigers! Zij kunnen en mogen zich NOOIT EN TE NIMMER een fout veroorloven! Bij Harry M. is het niet meer lachwekkend om aan te zien, het is onderhand pijnlijk te noemen! Dus Erik, aj wat wölle mien jonk, da zöl ie tog egt n moal die sloaperd druut motn haaln. Aans wod t nig wat met oe doar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren