Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fout van KNVB niet hersteld: Nederlandse clubs in het nadeel op transfermarkt

Laatste update:

De KNVB is er niet in geslaagd om de Nederlandse transferwindow met een dag te verlengen. Wereldvoetbalbond FIFA heeft het verzoek afgewezen. Op maandag liet de KNVB in een statement al weten weinig fiducie in een goede afloop te hebben. "Wij zijn verbaasd over dit verschil in sluitingsdatum", aldus de voetbalbond.

Na navraag van Voetbal International kwam de Nederlandse voetbalbond er vrijdag al achter dat de transfermarkt in topcompetities als die van Engeland, Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland niet op 31 augustus, maar op 1 september sluit. De KNVB vroeg derhalve aan de FIFA om de Nederlandse transferwindow met een dag te verlengen, maar de FIFA heeft dit verzoek niet kunnen inwilligen. In andere landen gaat de transferwindow nog later dicht, zoals in België (6 september) en Turkije, en Rusland (allebei 8 september).

De KNVB liet maandag al weten normaliter de datum van 31 augustus aan te houden. "Het klopt ook dat wij nog in gesprek zijn met de FIFA om te kijken of we onze sluitingsdatum ook kunnen verlengen. Omdat de transferwindow al loopt, verwachten wij wel dat het moeilijk wordt om dit nog op korte termijn te kunnen realiseren." Algemeen directeur Marcel Brands van PSV gaf vrijdag al aan niet blij te zijn met de situatie. "Het was al vervelend dat landen als Turkije en Rusland langer open waren dan Nederland, maar je wilt niet dat dit ook voor de topcompetities geldt. Wel vind ik het vreemd dat zij een dag langer open zijn. 31 augustus was altijd het uitgangspunt."

Dat de markt elders langer open is, kan nadelige effecten hebben voor Nederlandse clubs. Zo kunnen ze wel spelers verkopen, maar niet aankopen. Daardoor zouden clubs geen vervangers van vertrekkende spelers meer kunnen aantrekken. PSV vreest bijvoorbeeld Cody Gakpo op 1 september nog kwijt te raken, terwijl de markt dan al gesloten is om een opvolger terug te kopen. Hoewel biedingen afgewezen kunnen worden, staan er in sommige contracten verkoopclausules opgenomen. Daardoor kan het scenario voorkomen dat clubs machteloos staan. Ook kan er een dusdanig hoog bod binnenkomen op een speler, dat het voor de clubs op economisch vlak niet te weigeren valt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Werkelijk waar schandalig! Ik vind de KNVB al een tijdje een dwarsligger voor de Nederlandse clubs. De KNVB hoort in Nederlands belang te denken ook met bijvoorbeeld wedstrijden verplaatsen ipv belangrijke Europese wedstrijden. KNVB laat ook weer zien dat ze niets geven om de Nederlandse clubs en maar lekker doen wat ze zelf willen!

15 augustus 2022 om 17:49

Ik denk dat er in geen competitie zoveel rekening gehouden word met Europees spelende ploegen als in Nederland.

15 augustus 2022 om 18:14

Onjuist, in Italië verschuiven ze de speeldagen voor teams die Europees spelen. Hier kijken ze aan het begin van het jaar al naar. En als je Europees speelt. Dan krijg je extra rust en proberen ze dit zo goed mogelijk op te lossen. In Nederland krijg je hooguit paar uur extra rust.

15 augustus 2022 om 18:40

Doen ze in NL ook hoor. Hier spelen de Europees spelende clubs doorgaans op zaterdagavond (CL) of zondag (EL, ECL). Tweede seizoenshelft kan er nog geschoven worden naar zaterdag/zondag afhankelijk van competitie. Daarnaast zijn individuele verzoeken altijd mogelijk. Mits dat in het schema te regelen is met de lokale driehoek en de tegenstander.

15 augustus 2022 om 20:01

De KNVB valt hier weinig te verwijten, het is hooguit de titel die dit suggereert. Wanneer is het dan grootschalig bekend gemaakt dat de PL een dag langer krijgt? Dat is gewoon onder de tafel gebeurd en heeft geen enkele aanleiding. Je kunt stellen dat de KNVB hier jaarlijks van op de hoogte moet zijn, maar het is toch echt de Fifa die ineens deze rare keuzes maakt en niet de KNVB. We kunnen gelukkig wel een compleet WK schema omgooien ten gunste van nota bene Qatar, maar al had de KNVB dit in April ingediend was het voor ons alsnog een Nee geworden ben ik bang.

Anderzijds moeten we het ook niet groter maken dan het is. Een NL club profiteert er of financieel gigantisch van door een PL club in paniek die ineens met geld gaat smijten, of het antwoord is gewoon nee. Een clausule kan ook op 31 augustus 23:00 geactiveerd worden, dan kan je in principe ook niks meer betekenen. Het is zo krom als een hoepel, maar we moeten er nou ook weer niet in overdrijven.

15 augustus 2022 om 17:50

De FIFA keurt dit af he. Niet de KNVB, die wouden het juist gelijk trekken.

Wel amateuristisch van de KNVB dat ze dit niet eerder hebben gecheckt

15 augustus 2022 om 18:21

Ik snap met dit soort dingen sowieso niet waarom het nou zo’n probleem is voor de FIFA om het 1 dag te verlengen. Ik zie dan zo’n eenzaam mannetje achter een bureau voor me, die daar zit van: ‘Ik heb het hier voor het zeggen en ik ga eens even lekker bepalen dat het niet mag. Gewoon omdat ik vind dat het niet mag.’

15 augustus 2022 om 18:24

De KNVB heeft de deadline toch op 31 augustus gezet. Dan hadden ze beter om zich heen moeten kijken en het meteen goed moeten doen. Nu willen ze achteraf hun fout herstellen. Prima dat de uefa in deze niet toegeeft. Vergelijk het met Ajax en Haller. Eigen schuld en beter nadenken

15 augustus 2022 om 18:47

Ik snap überhaupt niet dat de knvb dit moet beslissen. Laat het lekker top down door de uefa of fifa beslissen en gelijk trekken voor alle bonden. Die eeuwige ongelijkheid (veel meer dan alleen deze ene dag) is gewoon irritant.

15 augustus 2022 om 19:07

Helemaal eens.

Aan de andere kant een WK een dag vervroegen is dan weer geen probleem voor de Fifa... $$$ :

15 augustus 2022 om 17:50

De bond zou er voor de clubs moeten zijn. Maar het zijn een stel pannenkoeken! Ze jagen ze in het harnas

15 augustus 2022 om 19:28

Wat een statement weer, Prem. Lekker onderbouwd.

15 augustus 2022 om 17:54

De KNVB heeft niet altijd te zeggen of een wedstrijd verplaatst kan worden. Snap dat dan eens. Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat gemeente en politie enz daar ook iets over te zeggen hebben. Het moet wel kunnen he. Lekker makkelijk praten voor supporters die geen flauw benul hebben hoe zoiets in zn werk gaat en wat er allemaal bij komt kijken.

15 augustus 2022 om 18:29

Ze kunnen toch meteen goed plannen, hoef je ook niets te verplaatsen. Ze weten de Europese ploegen en de speel data. Enige dat ontbreekt is op welke avond PSV gaat spelen.

15 augustus 2022 om 18:34

Niet alle europese ploegen en speeldata zijn bekend. Bovendien scheelt het ook of je thuis speelt of een uitwedstrijd in Tel Aviv met extra dag reistijd etc.
Helemaal voor de wedstrijden na de groepsfase kun je hier vooraf geen rekening mee houden

15 augustus 2022 om 18:42

Je hebt voorrondes he. Bijv van PSV weet je niet of ze CL of EL spelen. Dus je weet niet 100% zeker wanneer wie speelt in Europees verband.

15 augustus 2022 om 18:38

Ze maken een domme fout dat is heel iets anders dan wat jij suggereert. Maar goed, daar sta je inmiddels om bekend op deze site

15 augustus 2022 om 18:39

Volgend jaar bij voorbaat de transferperiode eindigen op 7 september. Als België dat kan, kan NL dat ook. Krijg je ook dat gezeik niet meer dat ze net te laat zijn met het papierwerk, omdat een andere club Last-Minute komt shoppen.

15 augustus 2022 om 18:50

Dan zorgen de NL clubs dat ze een dag eerder hun selectie op orde hebben en verkopen ze de laatste dag niets. Zo moeilijk is et allemaal niet hoor.

15 augustus 2022 om 18:54

Jij bent niet bekend met de gelimmiteerde afkoopclausule? Als een club dat bod krijgt, zijn ze verplicht daarmee akkoord te gaan. Ook op 1 September.

15 augustus 2022 om 19:03

Maar die is niet verplicht in Nederland, en er zijn niet heel veel spelers die er 1 hebben.

15 augustus 2022 om 19:13

Nee, zijn idd niet verplicht. Je kan echter zo'n clausule bedingen in je contract. Wordt toch regelmatig gedaan. Dit gebeurd meestal met een verbeterd contract gesprekken.

15 augustus 2022 om 19:20

Als die gelimiteerde afkoopclausule zou bestaan, zou die ook een dag eerder kunnen worden geëffectueerd. Hier wordt van iets van ondergeschikt belang een main topic gemaakt.

15 augustus 2022 om 19:07

Hoe kan dit dan ook gebeuren?? Waarom niet 1 standaard?

15 augustus 2022 om 19:46

WhahahhahahahaHhhahahhahahahhahahahahhahahaha maak je niet dik!!!! Die ene dat maakt werkelijk geen ene zak uit!!!!!!! Maar goed, mocht je denken dat dit zo is moet je dat zelf weten!
Denk je echt dat PSV gapko verkoopt op
De 30e? Zou kunnen maar dan tegen 50 miljoen. Wordt aub realistisch die ene dag maakt werkelijk waar geen ene zak uit!

15 augustus 2022 om 19:51

Lees het artikel anders even. Kan je een gepaste/juiste reactie plaatsen.

Gakpo en Antony zullen maar op het laatste moment verkocht worden puur omdat er een niet te weigeren bedrag geboden wordt. Voor beiden clubs zonde, maar zie Ajax dit veel makkelijker opvangen dan PSV. Eigenlijk amateuristisch van de KNVB dit.

15 augustus 2022 om 17:46

Dat is dan toch aan Ajax en PSV? Elk bedrag is in principe te weigeren. En als het echt een megabedrag is, dan moet je de afweging maken: Is het verlies van de sportieve bijdrage van Gakpo of Antony dit geld waard? Zo ja, verkopen, zo nee, afwijzen.

15 augustus 2022 om 17:47

We weten natuurlijk niet welke clausules er in het contract staan. Een afkoopclausule is niet te weigeren als club natuurlijk.

15 augustus 2022 om 17:54

Vroeger gebeurde dat er spelers verkocht werden op de laatste dag. Dat kwam omdat Ajax die financiële middelen keihard nodig hard. Nu is dat minder nodig omdat ze financieel gezond zijn met de nodige reserves.

15 augustus 2022 om 18:04

Maar niet elke club is Ajax. Als het Twente, Feyenoord of AZ overkomt, vraag ik me af ze een goed bod zullen afwimpelen. En als er een gelimiteerde transfersom clausule in het contract staat kun je nog zo veel geld in kas hebben, dan moet je een speler laten gaan.

15 augustus 2022 om 17:46

Precies! Clubs die er dan niet goed voor staan gaan hier gebruik van proberen te maken. Ik zie een United wel de beurs trekken voor een Gapko of Antony, puur uit wanhoop.

15 augustus 2022 om 17:52

Hoe willen die hier gebruik van maken dan? Spelers uit Nederland worden juist alleen maar duurder op 1 september omdat er geen vervanger kan worden gehaald. Beter halen ze die spelers dus voor eind augustus op.

15 augustus 2022 om 17:55

Na 31 augustus mogen clubs zich best melden hoor voor Antony. Als de transfermarkt voor Nederland dan toch eerder dicht gaat, lijkt me dat je op z'n minst het "recht" hebt om even de verdubbelaar in te zetten. Dus als clubs boven de 100M willen gaan betalen voor een Antony of Gakpo: be my guest.

15 augustus 2022 om 18:24

Er bestaat ook nog zoiets als een gelimiteerde afkoopsom…

15 augustus 2022 om 19:04

Maar volgens mij niet bij Gakpo od Anthony.

Gewoon 1 september geen speler meer verkopen?

15 augustus 2022 om 17:46

Spelers die een clausule hebben in hun contract kunnen op 1 september nog wel weggekaapt worden zonder dat je er iets tegen kunt doen.

15 augustus 2022 om 17:54

Dan heb je dan toch gewoon even een probleem met je fax. Weten ze bij Real en Manu alles van

15 augustus 2022 om 18:21

Dan heb je daarna ook een probleem met je speler en een rechtszaak aan je broek hangen

15 augustus 2022 om 17:48

Wel lastig als spelers clausules in hun contract hebben. Dan MOET je mee werken. Voor de rest kan je gewoon de telefoon niet opnemen inderdaad.

15 augustus 2022 om 18:32

Ik weet niet wat er precies in die clausules staat, meewerken moet, maar ik denk dat je een heel eind komt door akkoord te gaan met een transferdatum in januari. De transferwindow is dan namelijk voorbij en dus zal die transfer voor een volgende transferwindow zijn. Dan zullen clubs hoog en laag kunnen springen, maar voor Nederlandse clubs gelden de Nederlandse transferwindows gok ik. Als een club op 1 april die clausule activeert dan geldt dat ook pas als de transferwindow ingaat. Daarbij staat ook vaak dat die clausules alleen gelden tijdens de internationale transferwindow en die sluit gewoon op 31 augustus, alleen heel veel landen hebben ineens dispensatie aangevraagd, vergeleken met andere jaren.

Wat is er eigenlijk op tegen voor de FIFA om de datum niet gewoon te verlengen?

15 augustus 2022 om 17:51

De start en eind data moeten vooraf doorgegeven worden en er zit een maximale duur aan de transfer windows.

Probleem voor de FIFA zal zijn dat ze geen precedent willen scheppen met het langer openhouden of last minute verplaatsen van de deadlines.

15 augustus 2022 om 18:07

Bureaucratische wereld!

15 augustus 2022 om 18:12

Hoe meer miljoentjes ermee gemoeid zijn, des te bureaucratischer het vaak wordt

15 augustus 2022 om 18:31

Waarom zou je de regels veranderen als er een partij vooraf niet goed nadenkt?

15 augustus 2022 om 18:36

Ik weet niet of je dit zo stellig kunt zeggen. Ik weet niet wanneer bonden moeten aangeven of ze dispensatie willen van de normale internationale transferwindow en wanneer dit bekend wordt gemaakt. Als iedereen dit op 1 april bij de FIFA aangevraagd moet hebben en deze data pas op 10 april gepubliceerd worden, dan kun je de KNVB weinig verwijten. Die internationale transferwindow is al jaren voor vrijwel alle competities de basis en nu hebben er ineens een hele hoop landen dispensatie aangevraagd, dat kon je ook niet voorspellen. Als die data echter direct bij het aanvragen bekend worden gemaakt, dan had de KNVB echter wel op tijd zichzelf kunnen aanpassen.

Het zou als competitie die in de regel meer verkoopt dan koopt geen gek idee zijn om het Belgische voorbeeld te volgen en in de toekomst de deadline na die van de grote competities te stellen.

Begrijp wel dat ze de deadline nu niet meer kunnen aanpassen. de transfer periodes hebben een maximale duur en moeten van tevoren worden doorgegeven. Dan kun je moeilijk 2 waken van te voren nog iets aan laten passen.

15 augustus 2022 om 18:37

De vraag is of van tevoren duidelijk is wie er dispensatie hebben aangevraagd voor een verschoven transferwindow en of die data bekend worden gemaakt op dat moment of pas als iedereen de dispensatie aangevraagd moet hebben.

16 augustus 2022 om 12:03

Er is geen verschoven transfer window. De competities mogen per jaar 12 weken een transfer window hebben, verdeeld over een zomer en winter transfer window. Hoe ze die weken verdelen en wanneer ze beginnen en eindigen is aan de competities zelf.

De FIFA laat de landen daarin vrij om rekening te houden met de locale omstandigheden, bijvoorbeeld vanwege het climaat lopen niet alle competities van augustus tot mei/juni zoals in west Europa.

Alleen moeten die data ruim van te voren worden ingediend.

1 remedie, spelers nu meegeven dat als er wat komt het op 31 augustus geregeld dient te zijn.. op 1 september worden geen deals meer gedaan. Probleem, van de knvn, opgelost...

15 augustus 2022 om 18:12

Spelers kunnen dan nog steeds aanspraK maken op de clausule in hun contract. Dat verplicht de club om aan de transfer mee te werken.

15 augustus 2022 om 18:14

Ja, maar dan komt die club en zijn spelers toch boos. Zie Larsen bij Groningen. Als hij voor eind voorbereiding niet verkocht zou zijn, zou Groningen heel moeilijk doen. Nu doet Groningen moeilijk en is Larsen toch boos. Voetballers vergeten die afspraak als er mooi clubs komen. Begrijpelijk ook wel.

Dat VI daarmee moet aankomen om ze wakker te schudden in Zeist is nog kwalijker. Hebben een aantal ambtenaren van de toeslagaffaire een nieuwe baan gevonden daar? Zou mij kapot schamen

Hoezo is dit een fout van KNVB als het uitgangspunt was dat de transfermarkt op 31 augustus wordt gesloten. FIFA bepaalt dit toch, iedere bond dient een verzoek in, FIFA als de overkoepelende organisatie, moet ervoor zorgen dat het overal waar het kan recht getrokken moet worden. Kijk dat ene dag verschil kan wel met Turkije, Rusland, België. Maar zowat alle topcompetities stoppen minimaal één dag later.

Ook heel apart dat dit niet te realiseren valt opkorte termijn.
Hoezo niet? Wat moet er allemaal gebeuren dan? Alleen een formele verandering, en online aanpassen en als nieuwsbron op hun site vermelden toch?

Het wordt gewoon tijd dat de FIFA wereldwijd vaste transfer windows gaat voorschrijven. Gewoon de maand januari en juli en augustus. Probleem voor eens en altijd opgelost

Sleutelen aan het speelschema voor het WK kan wel en om alsnog toestemming te geven om het 1 dag te verlengen kan niet. Hypocriet

Typisch de KNVB. Afwachtende, lakse houding. Er wordt totaal geen initiatief genomen, vooruitgedacht/-handelt en uiteindelijk is er ook geen bereidheid om fouten te compenseren/creatief mee te denken. Zo'n KNVB heeft als enigste taak om voetbalclubs op een dusdanige manier te ondersteunen, zodat zij in staat zijn sportief het maximale te presteren. Als dat ze constant niet lukt, wat is hun toegevoegde waarde dan? Ik zou er bijna voor pleiten dat de clubs zelf 1 of 2 mensen aanstellen om dergelijke zaken te regelen; opening- en sluiting transferwindows, verplaatsen van duels mocht dit voordeel opleveren voor Europees spelende clubs, het afdwingen van grasvelden, het verdelen van tv-gelden, het beschermen van jeugdopleidingen zodat zij moeilijker beroofd kunnen worden van hun grootste talenten, het vertegenwoordigen van het Nederlandse profvoetbal richting de politiek en nog tal van andere zaken. Ik zie de KNVB keer op keer steken laten vallen, omdat ze incapabel zijn. Zo zonde. Dit is ook weer amateurisme ten top.

Vreemde situatie dit. Ik heb de kalender niet gezien wanneer de loting zijn voor groepsfases van CL en zo. Maar theoretisch zou nu een concurerende club uit een competitie met een latere sluitingsdatum toppers bij eredivisie clubs kunnen wegkopen zonder dat de Nederlandse clubs vervangers kunnen halen. Dit riekt naar competitie vervalsing. Volgens mij speelt dit probleem al enkele jaren een wordt er maar niet opgetreden.

Sws zou er één datum voor iedereen moeten gelden maar dan nog. Gewoon stellen dat je geen zaken meer doet na 31-08 en de telefoon niet opnemen, is ook weer geen hogere wiskunde.

Het is toch eigenlijk heel erg vreemd dat de knvb een datum moet doorgeven? Dit zou eigenlijk gewoon door de eufa of wereldwijd door de fifa moeten worden aangegeven.

Lijkt me toch een hele simpele oplossing voor. Communiceren met je spelers dat er na sluiting van de Nederlandse markt geen spelers meer weg mogen tenzij in onderling overleg met degene die buiten de boot vallen.

15 augustus 2022 om 18:18

En dan keihard huilen als hun ontsnappingsclausule wordt getriggered en je geen vervanger meer kan halen.

15 augustus 2022 om 18:21

Welke ontsnappingsclausule? Geen enkele club die zichzelf respecteert werkt daar aan mee.

15 augustus 2022 om 18:27

Sommige spelers hebben ontsnappingsclausules in hun contract. Je bent als club mooi de sjaak als die op 1 september wordt getriggered.

Heeft Louis de bondscoach al gereageerd? Die heeft het niet zo op met het amateurisme binnen de KNVB. Kennelijk ligt men nog steeds te slapen, waar andere landen het wel voor elkaar hebben

15 augustus 2022 om 18:23

Nou heb je maanden de tijd en zitten ze te zeuren om 3600 minuutjes.

Een mondiale sport moet een internationale sluitingsdatum hebben, heel apart al die verschillen, een soort competitievervalsing.

Hier is een revolutionaire gedachte: verkoop als NL club geen spelers meer na 31 augustus 2022.

15 augustus 2022 om 18:38

En wat doe je als ze een clausule hebben? Dan kan je dus niks terug halen

Och, verkoop dan gewoon geen speler meer op 1 september. Wat ze elders doen is hun zaak dan

Verkopen op 31 augustus, en daarna niks meer! Simpel?

Word tijd dat de transfermarkt dicht gaat zodra de eerste bal in het nieuwe seizoen rolt. Nu kun je met veel pech een sterke tegenstander treffen aan het begin van het seizoen die vlak voor de deadline hun beste speler verkoopt. Dan hebben andere teams veel meer kans om te winnen van het team dat dan een volle kas heeft maar een verzwakt elftal.

Wat een zoutzakken, liggen slapen bij de registratie.

Gewoon niet verkopen op 1 September. Probleem opgelost.

Ja de KNVB en dingen nauwlettend in de gaten houden... iets wat al jaren fout gaat inmiddels

Aan de Nederlandse clubs om de poot stijf te houden en simpel niet verkopen als de markt hier dicht is



Onder welke steen heeft de KNVB nou gelegen? Dit is er eentje van het niveau "oeps, vergeten Haller in te schrijven"


Hoeft geen probleem te zijn als je als club duidelijk bent toch? Wel typisch knvb dit

Waarom zit er überhaupt verschil in de einddatum?

Shit happens. Was eerder ook al zo toen de Russische markt later sloot. Toen hadden Engeland en Spanje hier ook last van. Gewoon niet meer verkopen. En in ieder geval zorgen dat je geen afkoopclausule in een contract zet.

Dat VZ nog durft te schrijven: ‘vrijdag kwam de KNVB er al achter’. 3 weken voor het einde worden ze erop gewezen… 3 weken(!). Stelletje amateurs. Zou fijn zijn als de FIFA gewoon een vaste datum voor iedereen vaststelt in plaats van al die losse data.

Natuurlijk is het slordig van de Knvb, maar waarom bepaald niet de UEFA of FIFA de transerperiodes, dan ben je gelijk van dit gedoe af.

En die clubs in Nederland moeten niet zo'n probleem maken. De spelers die een gelimiteerd transferbedrag in hun contract hebben zijn denk ik op 2 handen te tellen. Het is niet zoals in Spanje waar dat een verplichting is. Dus gewoon nee zeggen is ook een optie.

Enorme blunder van KNVB. Beter dat je als kleine competitie later sluit zodat je nog iets kunt als kapitaalkrachtige clubs uit buitenland uitgeraasd zijn. Kun je vrolijk nog even geld verdelen binnen Eredivisie en NLse spelers kans hogerop geven. Dat heeft België enorm goed bekeken. Nu zul je zien dat er een serie spelers in België neergezet wordt omdat selecties te groot zijn, hebben we weinig aan.
Niettemin, grotere blunder kun je niet maken als bond.

Poot stijf houden. Niemand meer verkopen op de laatste dag.

Wordt gewoon tijd dat in alle landen de transfer periode op dezelfde datum opent en sluit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren