Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Driessen: ‘Louis van Gaal wordt weer opgezadeld met twee probleemgevallen’

Laatste update:

Het wordt voor Alfred Schreuder nog een hele klus om Steven Berghuis en Davy Klaassen tevreden te houden. Dat schrijft Valentijn Driessen maandagochtend in zijn column voor De Telegraaf. Schreuder koos er tijdens de overtuigende zege op FC Groningen (6-1) voor om Brian Brobbey in de punt van de aanval te posteren, waardoor aanvoerder Dusan Tadic van de spitspositie naar 10 verhuisde. Steven Berghuis werd hiervan het kind van de rekening.

Driessen verwacht dat Berghuis en Klaassen met hun zaakwaarnemers aan gaan kloppen bij de leiding van Ajax. “Zonder uitzicht op een basisplaats zullen ze op zeker willen verkassen naar een club waar speeltijd wordt gegarandeerd zodat de twee in beeld blijven bij bondscoach Louis van Gaal”, schrijft de columnist. “Na zijn twee probleemkinderen in Barcelona – Memphis Depay en Frenkie de Jong – wordt Van Gaal drie maanden voor het WK door Schreuder opgezadeld met twee Ajax-probleemgevallen.”

Berghuis was afgelopen seizoen onder Erik ten Hag een openbaring op 10, maar met Brobbey én Tadic in de basiself, kiest hij er momenteel voor om met Berghuis een vaste basisspeler van Oranje te passeren. Ook Davy Klaassen was de laatste interlands een zekerheidje voor bondscoach Louis van Gaal. Indien Antony in de laatste weken van de zomerse transferwindow niet vertrekt, lijken er ook voor Klaassen weinig speelminuten in het verschiet te liggen.

Driessen is van mening dat Tadic altijd moet spelen. “Hij is niet alleen de meest waardevolle Eredivisie-speler van deze eeuw; Tadic is ook de onbetwiste leider van de spelersgroep, voorbeeld voor jonge spelers en iemand die de groep in de hand houdt. Terecht dat Schreuder deze facetten meetelt bij zijn beoordeling van Tadic.” Driessen verwacht dat ‘het tijdperk-Tadic’ nog hooguit twee seizoenen duurt. “Alleen is zorgvuldigheid voor Tadic’ aftocht een vereiste, wil het niet tot grote brokken leiden en ten koste gaan van resultaten. Berghuis en Klaassen zijn nu niet van het kaliber Tadic om de aanvoerder te lozen.”

Schreuder liet na afloop van het Eredivisie-duel met Groningen op een persconferentie weten te verwachten dat hij zijn brede selectie tevreden weet te houden. “Dit doen we door met elkaar te communiceren. Het is belangrijk dat je zaken probeert uit te leggen. Dat je veel wedstrijden krijgt in een korte tijd. Dan probeer je andere jongens vandaag ook speelminuten te geven, want je weet dat je iedereen nodig hebt. Uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel, dat is kampioen worden. Daar hebben we iedereen voor nodig”, aldus Schreuder.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zit wel wat in. Vind dat Schreuder wel een beetje rekening mag houden met Oranje. Bij een club als Barcelona doen ze precies hetzelfde met al die Spanjaarden tov Frenkie.

15 augustus 2022 om 09:03

Wat een onzin. De trainer van Ajax heeft als het goed is maar 1 belang en dat is niet het Nederlandse elftal.

15 augustus 2022 om 09:22

Dat belang is Twente kampioen toch?

Zou het overigens wel toejuichen om afscheid te nemen van Klaassen, beperkte speler dat alleen rendeert puur vanwege het feit dat Ajax een dominante tactiek hanteert. Die gaat net als vaste klant Blind tegenvallen in Qatar.

15 augustus 2022 om 09:36

Blind ben ik het wel mee eens en die zou ik bij NL dan ook niet opstellen. Klaassen doet het in het systeem van van Gaal juist geweldig elke keer. Is misschien bijzonder maar lijkt wel te werken.

15 augustus 2022 om 10:03

Ja precies en je kan ook zeggen dat hij er 2 opties bij heeft gekregen. Brobbey, een type spits wat Nederland niet had en Bergwijn, die 2 jaar op de bank heeft gezeten en nu weer wekelijks speelt.

15 augustus 2022 om 10:17

Bergwijn was al optie nr 1 voor van Gaal he. Dat is echt niet omdat hij nu wekelijks bij Ajax speelt. Hij was al de regel op de uitzondering dat een speler moet spelen bij zijn club. Maar Berghuis als vaste basisspeler bestempelen wat Driessen doet is natuurlijk niet zo. Die speelt niet altijd, en kan ook prima door andere spelers vervangen worden.

15 augustus 2022 om 10:57

Ik vind Berghuis maar een naar mannetje, dus wat mij betreft mag hij vertrekken. Klaassen moet blijven, mister Ajax, mister 0-1

15 augustus 2022 om 12:37

Struikel hier de laatste tijd over meninkjes omtrent ‘nare mannetjes’. Zelf lang gevoetbald, nooit in een team zonder een naar mannetje of twee. Het zijn vaak winnaars. Van mij mag Oranje 11 nare mannetjes opstellen en de wereldcup pakken. Beoordeel ze uiteindelijk het liefst op voetballende kwaliteiten. Schreuder moet zorgen dat hij blijft winnen en na 60 minuten ruimte maakt voor wat sterke wissels. Zo houdt hij het gelijk aan zijn zijde en de kikkers in de kruiwagen zoals dat zo mooi heet. Berghuis is vorig jaar ijzersterk terug gekomen na een poosje banken. Klaassen is nooit iemand geweest die klaagt of direct zijn zaakwaarnemer belt. Bovendien hebben die twee hun buitenlandse avontuurtje al gehad en hebben echt geen haast meer te vertrekken. Snap dat Driessen graag onrust stookt, maar voor Ajax is het gewoon luxe om eindelijk eens echt kwaliteit op de bank te hebben. Dat Kudus eens meer speeltijd wil of wil vertrekken begrijp ik dat. Maar denk dat iedereen blijft en zijn best gaat doen en ook minuten krijgt. Met koude harde velden straks volgen altijd blessures zal je ze allemaal hard nodig hebben.

15 augustus 2022 om 09:06

Schreuder heeft als taak om Ajax het best mogelijk te laten presteren dat is zijn baan. Hij hoeft daarin totaal geen rekening te houden met nationaliteit. Klaassen en Berghuis zullen beter moeten presteren dan maken ze de kans om in de basis te komen. Als ze Taylor die net komt kijken er niet uitspelen dan hebben ze ook niks te zoeken op het WK.

Overigens het verwachte artikel. Binnenkort komt het volgende artikel dat iemand niet speelt en dat die ontevreden kan worden. Vermoeiende man.

15 augustus 2022 om 09:09

Berghuis en Klaassen leveren wanneer ze spelen. Kwestie van tactische keuzes maken voor Schreuder en per wedstrijd kijken wat je nodig hebt. Bovendien ga je straks belachelijk veel wedstrijden spelen in korte tijd, dat je makkelijk iedereen tevreden kan houden. Iedereen gaat aan zn minuten komen.

15 augustus 2022 om 09:11

Klopt. Na jaren zagen aan de stoelpoten van ten Hag, is nu Schreuder aan de beurt. Een selectie van 11 spelers, lijkt jou dat wat Faalazijn?

15 augustus 2022 om 10:50

@NL-Modric:

Berghuis leverde de eerste wedstrijden juist helemaal niet; zowel tegen PSV als tegen Fortuna Sittard was Berghuis zo goed als onzichtbaar. Terecht dat hij gisteren gepasseerd werd. Berghuis zal zich moeten realiseren dat hij niet zomaar in aanmerking komt voor een basisplek, niet bij Ajax en niet bij Oranje...

15 augustus 2022 om 11:16

Berghuis levert juist niet als die speelt. Brobbey en Tadic leveren. Die twee hebben Ajax naar het kampioenschap geschoten in de tweede seizoenshelft waar Ajax maar moeizaam draaide. Klaassen deed op nog een beetje mee, naar Haller en Berguis was echt 0,0. Volstrekt logisch dat Berghuis de bank warm houdt. Sterker nog, hij zou bij mij nog lager in de kijk staan. Ook bij Kudus gebeurd er altijd iets al hij invalt en die draaide een ijzersterke voorbereiding.

15 augustus 2022 om 11:26

Daarom was Berghuis ook nummer drie op de lijst met meest gecreëerde grote kansen, achter Tadic en Gakpo. Mijns inzien was het ook de combi Taylor-Berghuis die ons de titel over de streep deed trekken. Aangezien er toen meer voetbal in de ploeg kwam.

15 augustus 2022 om 11:30

Berghuis is zwaar overschat. Ik vind hem al minimaal een half jaar de minste. De eerste wedstrijd zonder hem is ook meteen de beste wedstrijd van Ajax in 2022. Dat is geen toeval.

15 augustus 2022 om 12:47

Hem zwaar overschat noemen is gruwelijk overdreven. Echt een goede speler, dat heeft hij vaak genoeg bewezen, zeker tegen Borussia Dortmund was hij fenomenaal en heeft natuurlijk een belangrijke bijdrage gehad in het kampioenschap. Daarin zijn nooit alleen de doelpuntenmakers belangrijk. Berghuis mag wel eens worden wakker geschud, maar daar is hij vorig jaar ook prima mee omgegaan. Concurrentie is moordend, maar ben heel blij dat je hem kunt inbrengen. Stel je voor dat je weer steeds moet teruggrijpen op niveau Labyad. Tadic wordt langzaam een dagje ouders hoe fijn is het voor een trainer om na een uurtje te kunnen zeggen weet je, over drie dagen moeten we weer, ik gooi er een andere topper in voor het restant van de wedstrijd. Laat ze er maar aan wennen, dit is de nieuwe realiteit.

15 augustus 2022 om 09:07

Laten we dan maar Antony op de bank zetten voor Berghuis in landsbelang 👍

15 augustus 2022 om 09:13

Nee dat niet, maar Berghuis’ vervulde een sleutelrol de afgelopen wedstrijden bij Oranje. Dus het is vervelend als die straks bijna niet meer aan spelen toekomt. En goede prestaties van Oranje heeft Ajax indirect ook baat bij.

15 augustus 2022 om 09:54

Dus....dan maar Tadic op de bank om Berghuis te laten spelen?
Denk dat het publiek in Amsterdam je helemaal kapot maakt.

Slaat ook nergens op dat een club coach rekening zou moeten houden met Oranje. Die moet gewoon de beste 11 opstellen om resultaten te halen die Direct invloed hebben op Ajax.

Zie het overigens niet als een heel groot probleem. Ajax speelt genoeg wedstrijden in een jaar dus deze gasten zullen best hun minuten maken. Ze zullen niet als eerste op hed wedstrijd formulier staan, maar daar hebben ze de kwaliteiten ook niet voor. Ook bij Oranje zijn er zat andere/betere opties. Ik zie geen enkel probleem. We hebben het over Klassen en Berghuis he, spelers die leuk mee doen als het goed loopt. Geen sterkhouders ofzo.

15 augustus 2022 om 11:23

@ Pieterpost - Ik dacht dat jouw eerste post sarcastisch was, maar volgens mij meen je het. De enige keer dat Schreuder rekening moet houden met Oranje is in de (hypothetische) situatie dat Ajax vlak voor een interland een wedstrijd speelt tegen FC Enkelbrekers en de internationals beter blessurevrij kunnen blijven.

15 augustus 2022 om 09:09

Schreuder hoeft maar met 1 ding rekening te houden en dat is Ajax.. Als je bij Ajax op de bank beland dan ben je ook geen Oranje kandidaat, Klaassen en Berghuis staan er beide meer dan terecht ook naast

15 augustus 2022 om 12:53

Klinkt logisch. Toch denk ik, als Klaassen het nu een half jaar met invalbeurtjes moet doen bij Ajax maar Van Gaal denkt dat hij hem nodig heeft, dan is hij eigenwijs genoeg om hem bij Oranje gewoon op te stellen. Dat bewees hij met Bergwijn al die bij Tottenham af en toe mocht invallen.

15 augustus 2022 om 09:11

Dat doet hij ook. In principe hoort Kudus te spelen nog voor Berghuis en Klaassen, maar in het belang van oranje brengt hij de Nederlanders eerder.
Sowieso stemmingmakerij dit. Vooral Berghuis gaat voldoende aan spelen toekomen en Klaassen speelde vorig jaar ook al een stuk minder.

15 augustus 2022 om 09:20

😂😂 en da reacties eronder. Hap hap.

Ik gaf het al aan in een ander topic. Als Veerman wekelijks goed speelt bij PSV en beide Ajacieden spelen niet, dan kan Van Gaal het niet maken om Veerman t.f.v. beide heren links te laten liggen. Toen waren reacties nog laat Veerman het eerst maar zien in de CL.

Ben dus benieuwd hoe goed de sfeer blijft als beide spelers amper tot spelen toekomen. Timber moest bij Ajax blijven was het advies. Speelminuten zijn doorslaggevend. Nu zijn Klaassen en Berghuis niet van het kaliber om voor hen een uitzondering te maken, al weet je het bij Van Gaal nooit.

15 augustus 2022 om 09:45

4fRedondo
Als het aan mij zou liggen dan heb ik liever dat zo min mogelijk Ajax spelers actief zijn op het WK zodat ze na de onderbreking weer fris kunnen voetballen.

15 augustus 2022 om 09:53

Zo moeilijk is het toch niet , de beste speelt bij van Gaal ,dus als veerman wel speelt bij psv , en klaassen en berghuis niet bij Ajax gaat veerman mee naar wk

15 augustus 2022 om 10:12

Zo zou het mijn inziens ook moeten zijn. Voor enkele spelers kan je een uitzondering maken, zoals Frenkie en Virgil.

Maar als jongens als Berghuis en Klaassen hun kans op deelname aan het wk in rook zien opgaan, één van de redenen dat Berghuis is overgestapt (oranje), dan gaan deze jongens wel muiten.

15 augustus 2022 om 10:52

Maar waar zegt dat dat veerman dan de beste is? Misschien zouden Klaassen en berghuis ook wel spelen bij psv, en veerman wissel bij Ajax? Je weet het niet. Je zou kunnen zeggen zo moeilijk is het niet als ze alle 3 bij dezelfde club speelden en 1 van hen stond maar basis

15 augustus 2022 om 11:19

oké en wat doen we met Taylor? Helemaal als die op nog eens gaat presteren in de CL. En waar is Gravenberch in dit hele verhaal? Vrij frappant dat het of klaassen of veerman is? Zijn genoeg middenvelders ook in het buitenland die net zo hard mee dingen naar een vrijgevallen plek op het middenveld.....

15 augustus 2022 om 11:34

Lijkt me niet per se Klaassen of veerman. Zijn 2 verschillende middenvelders. Dan denk ik eerder veerman of clasie bijvoorbeeld. Daarnaast zou het me niet verbazen als Van Gaal gewoon "zijn" selectie selecteert. Heeft dat al meerdere keren gedaan en pakte goed uit. Nu bijvoorbeeld Taylor, Brobbey en veerman kiezen boven Klaassen, Berghuis en janssen zijn grote wisselingen. Zou op basis van vorm compleet terecht zijn, maar Louis houdt wel graag vast aan zijn namen en ik denk dat een complementaire selectie belangrijker voor hem is dan de beste namen waarvan een gedeelte nog nooit in Oranje heeft gevoetbald.

15 augustus 2022 om 12:29

Veerman is maar een voorbeeld. Voor Veerman kan je ook Schouten invullen. Maar laten we niet na 2 wedstrijden meteen Taylor roepen. Als hij 3 maanden lang uitstekend heeft gevoetbald op diverse niveau’s heb ik er geen moeite mee. Maar we moeten eens af van 2 wedstrijden Ajax 1 en je moet geselecteerd worden.

15 augustus 2022 om 12:32

Wijnaldum werd niet geselecteerd omdat hij bij PSG op de bank zat. Denk je dat hij niet zou spelen bij Ajax en Berghuis en/of Klaassen wel bij PSG?

15 augustus 2022 om 13:21

Volgens mij heeft Ajax er meer aan dat ze excelleren op het WK. Op moment dat je spelers dat presteren stijgt de marktwaarde weer met een paar miljoen.

15 augustus 2022 om 09:24

Het is allemaal zo eenzijdig en opportunistisch.
Hij krijg ter met Brobby misschien ook een optie bij?

Daarnaast is het 1 wedstrijd, de vorige speelde berghuis wel... klaassen bankte vorig jaar op het einde ook al meer... en taylor komt eraan

15 augustus 2022 om 10:27

Wat dacht je van Bergwijn die bij Ajax weer helemaal in vorm komt? Wordt straks ook in top conditie afgeleverd.

15 augustus 2022 om 11:35

precies, die zit ook in de lift....

15 augustus 2022 om 09:36

Prima plan. Als Feyenoord dan Diemers en Hendrix even terug roept, dan kunnen Kokcu en Aursnes even de bank op. Benitez bij PSV ook, Drommel is immers Nederlander. En Sangare kan ook maar beter gaan banken, dan is er meer ruimte voor Til. Nee. Nee natuurlijk gaat Schreuder de beste elf gewoon opstellen, daar horen Berghuis en Klaassen in huidige vorm niet bij.

15 augustus 2022 om 09:47

Pietepost

Strak plan! Laten wij ook even RvN informeren over belang Oranje.

CV centrum Teze-Obisipo houden, ook al komt Boscagli terug.
Hoever gewoon rechtsback ipv Mwene

Sangare op de bank en middenveld Til, Simons en Veerman

Grote issue met keepers bij Oranje, dus belangrijkste om Benitez te laten banken voor Drommel!!

Alles in belang van Oranje! Kom op Pieter, hier moet jij het ook 100% mee eens zijn

15 augustus 2022 om 12:08

Wonderlijk, hebben Valentijn en jij soms dezelfde glazen bol? We zijn pas twee wedstrijden onderweg en vooralsnog hebben beide herenn beide wedstrijden meegedaan. Sowieso, als we zo snel conclusies gaan trekken, heeft Schreuder van Gaal dan niet juist geholpen met twee nieuwe opties in Brobbey en Taylor?

Ik snap wel dat het makkelijk spijkers zoeken is bij deze lage waterstand, maar ik zou nog even wachten met de voorbarige conclusies. Ik vermoed dat de heren Berghuis en Klaassen hun zaakwaarnemers niet direct aan het werk gaan zetten.

15 augustus 2022 om 12:32

Maar ook Scheuder kan er maar 11 opstellen toch?
Volgens mij waren dit toch de meest voor de hand liggende spelers. Alleen over Taylor worden is niet iedereen het eens.

Ik geloof niet dat Barcelona Spaanse spelers de voorkeur geeft omdat er een WK aan komt. Naast dat er duidelijk financiele oorzaken zijn en er nog geen internationale top club is waar ze bewust spelers van concurerende landen op de bank hebben gehouden is dit helemaal vanuit de Catalaanse leiding richting het Spaanse voetbal erg onwaarschijnlijk.

15 augustus 2022 om 12:55

Ik denk juist, dat zij het gewoon aankijken. Tuurlijk zullen ze nu minder in de basis staan, maar ze kunnen nogsteeds van waarde zijn als ze spelen. Bruikbaar zijn ze wel en ze spelen bij Ajax om de prijzen.

Always look on the bright side of life, Valentijn..

Je kan ook zeggen, doordat Berghuis wordt geslachtofferd, Oranje er weer een optie bij krijgt met Brobbey...

Daarnaast speelt er een jongen bij PSV, die dan mogelijk Klaassen kan gaan vervangen bij Oranje, als dit zo zeer een probleemgeval zou gaan worden..

15 augustus 2022 om 09:10

Veerman kan inderdaad in plaats van Klaassen, maar Berghuis moet wel speelminuten blijven krijgen, want die deed het erg goed in Oranje.

15 augustus 2022 om 10:04

Een paar potjes, uiteindelijk is Berghuis toch geen niveau oranje?

15 augustus 2022 om 10:20

Berghuis z'n uitnodiging is zo'n beetje al gegarandeerd. Hij is zo'n beetje de enige Nederlandse speler van enig niveau die als creatieve 10 kan functioneren. Dat moet je er eenmaal bij hebben.

15 augustus 2022 om 10:30

Het middenveld van Oranje is, op De Jong na, anders van een bedroevend niveau hoor

Niks verrassends. Had wel graag willen weten hoe Valentijn het dan graag gehad zou willen hebben.

15 augustus 2022 om 09:52

Is een analist, hoeft dus alleen te constateren ipv oplossingen aandragen.

Berghuis is wel zonde. Mooie voetballer, maar pech dat er betere spelers zijn. Ik zie Berghuis nog veel mintuten maken. Kan op plek van Antony, Tadic en Taylor. Als eerste invaller voor 3 posities, gaat hij veel minuten maken.

Klaassen mag wel over zijn. Deed het goed, maar voegt eigenlijk weinig toe. Zie liever Kudus meer minuten krijgen. Klaassen is ideaal om bij bepaalde wedstrijden laatste 20 min in te brengen, met zijn loopvermogen en als de tegenstander wat vermoeid is. Als Ajax een voorsprong moet verdedigen kan je met hem snel uitbreken of als iets geforceerd moet worden.

Als Wijnaldum veel speelt en niveau weer haalt, moet je types als Til en Klaassen gewoon thuis laten. Komen voetballend echt te kort. Je kan een van de 2 nog mee nemen als joker, maar beter focus op de meer voetballers.

15 augustus 2022 om 11:12

Niks hoeft. Had het wel mooi gevonden, Kieft en Van Hanegem doen het ook altijd. Een keer wat nieuws, wat verfrissends.

15 augustus 2022 om 11:28

Och, je bent tegenwoordig al "analist" als je de ingrediëntenlijst van een pak melk kunt lezen. Bovendien heb ik Valentijn niet vaak een wedstrijd zien analyseren. Dus nee, geen analist wat mij betreft. Een journalist, maar dan een die vooral uitblinkt in verkeerde voorspellingen.

Davy Klaassen zou ik sowieso niet meenemen als ik Louis van Gaal zou zijn. Joey Veerman is toch twee keer beter dan zo’n simpele loper als Klaassen.

15 augustus 2022 om 09:09

Het zijn wel twee verschillende type middenvelders. Ik denk dat Klaassen samen met Til en Wijnaldum moet gaan uitvechten wie de “loper” wordt. Puur op kwaliteit zou Wijnaldum dit moeten winnen, maar Van Gaal hecht ook heel veel waarde aan speeltijd.

15 augustus 2022 om 09:27

Til is net als Klaassen een loper en scorer maar kan niet onder druk uit voetballen. Til speelt op een plek waar hij eigenlijk bij balbezit het spel vertraagd. Verdedigend is Klaassen ook beter. Ik ben benieuwd wat Louie gaat doen.

15 augustus 2022 om 09:58

Als je het zo bekijkt dan hebben wij bij Oranje op Frenkie na geen goede middenvelders.

Til, kan redelijk scoren. Maar goed dat moet een middenvelder niet alleen kunnen, ook wel beetje kunnen voetballen.
Klaassen, is ook weer eigenlijk net niet speler.
Wijnaldum was natuurlijk wel in zijn goede doen destijds bij Liverpool. Hopelijk pakt hij dit bij Roma weer op.

Wie zet je dan op middenveld verder? De Jong, Wijnaldum? en?

15 augustus 2022 om 10:06

Klaassen kan, in tegenstelling tot Til, best heel aardig ballen in de combinatie, komen echter inderdaad gewoon handelingssnelheid te kort. Dat is nooit het probleem bij Wijnaldum

15 augustus 2022 om 10:06

Misschien Gravenberch als hij zich in de basis kan spelen bij Bayern? Veerman, xavi Simons voor de toekomst.

15 augustus 2022 om 09:14

Veerman begon ook op de bank.

15 augustus 2022 om 09:27

Wat heeft Veerman tot nu toe laten zien dan? Paar oefenwedstrijden en Eredivisie? Laat hem eerst maar hetzelfde tonen Europees (mij om het even welk toernooi) voordat je überhaupt kan verzinnen/wensen/trollen dat hij twee keer beter is.

15 augustus 2022 om 09:43

Wellicht die oogkleppen eens afzetten Woezel? Geen zorgen, kwaliteit komt boven drijven en in dit geval is kwaliteit in grote getalen aanwezig. Niet voor niets dat ook de analisten hem steeds nadrukkelijker benoemen.

Mits hij deze lijn door zet, moet vooral Klaassen zich zorgen gaan maken.

15 augustus 2022 om 09:45

Veerman is sinds z’n transfer, vorige winter, bijna wekelijks de beste bij PSV. Europees tegen Kopenhagen, Leicester 2x en Monaco 2x was hij steeds één van de beste. Is in 30 wedstrijden (sinds z’n transfer) betrokken bij 17 goals (9 goals en 8 assists). Als die zo doorgaat, ken je nie anders dan hem meenemen. Verder zijn er niet veel spelers, bij Oranje, zoals hem. Had dit van te voren niet verwacht en was alles behalve positief bij z’n transfer. Maar zal hem sowieso meenemen met de Jong, Koopmeiners, de Roon, Berghuis, Wijnaldum, Gravenberch, Schouten en dus Veerman.

15 augustus 2022 om 09:42

@El_Guaje7 Veerman echt leuke voetballer maar om na 3 potjes te zeggen dat hij beter is hmmmm, laat Veerman dit niveau is maar een heel jaar zin.Trouwens ik zou Klaasen evengoed niet meenemen

15 augustus 2022 om 09:43

Zin is aanhouden

15 augustus 2022 om 10:08

Prima dat je PSV niet volgt (?!), want volg persoonlijk Ajax ook niet. Maar om te stellen dat hij 3 leuke potjes heeft gespeeld haha

Is dit echt een probleem voor Oranje? De echt goede interlands van Klaassen en Berghuis zijn op 2 handen te tellen. Met Veerman, Q. Timber, Taylor en misschien zelfs wel Xavi Simons dienen zich genoeg nieuwe opties aan.

15 augustus 2022 om 09:08

Xavi Simons? q Timber? Taylor? Hou aub toch op zeg.

15 augustus 2022 om 09:15

Hoezo niet? Het is niet alsof we voor de plek naast Frenkie meerdere wereldtoppers hebben lopen. Bovengenoemde jongens zijn jong en talentvol en hebben nu een basisplek bij de topclubs van Nederland. Spelers als Schouten, Koopmeiners, Clasie, Klaassen en De Roon zijn echt niet veel beter hoor.

15 augustus 2022 om 09:20

Klaassen gezien bij die 3-5 van Simons? Hij mist gewoon de snelheid en inhoud voor de top. De 1-0’s thuis tegen Emmen mag hij lekker blijven maken als er gerouleerd wordt maar daar houdt het verder op.

15 augustus 2022 om 09:31

Helemaal mee eens, daar noem je indd echt 4 namen die ik eerder zou meenemen dan clasie de roon en koopmeiners .. Klaassen kan ik nog wel begrijpen als hij meegaat heeft het toch wel redelijk gedaan bij oranje. Maar QTimber Veerman kloppen zeker aan de deur. Simons en taylor gaan denk ik na het wk vanzelf wel aansluiten

15 augustus 2022 om 10:07

Dat is inderdaad wel erg opportunistisch. Dat ze talent hebben moge duidelijk zijn, maar voor nu is dat toch veel te vroeg?

15 augustus 2022 om 09:15

Alleen Veerman. Die andere drie lekker laten.

15 augustus 2022 om 09:29

Veerman is voetballend echt top, ik zou graag zien in de CL dat hij verdedigend ook kan meekomen tegen betere middenvelders kan hij dat dan gaat hij mee.

15 augustus 2022 om 09:25

Die spelers die je noemt zijn toch geen optie voor dit WK al? Zitten nog maar een paar interlands tussen nu en November, die ga je nu niet meer inpassen.

15 augustus 2022 om 12:43

Maar die nieuwe opties zijn over twee maanden toch nog lang niet WK waardig. Zeker niet als potentiele basis speler.

Ik geloof best dat er potentie zit in die jongens. Q. Timber heeft net een wedstrijd bij een topclub gespeeld. Ik vind Taylor al vanaf de jeugd een leuk talent, maar heb niet het idee dat er over hem heel anders wordt geschreven of gedacht dan over Klaassen of vd Beek op dezelfde leeftijd. En ook Simons is een leuk talent, maar het zegt toch genoeg dat toen het er op aan kwam tegen Monaco ze hem op de bank hielden.

Richting de volgende eindronde hoop ik dat we die jongens gaan zien. Maar zeker doordat dit WK al in de herfst gespeeld wordt komt het voor al die jongens nog te vroeg

Dus tadic moet altijd spelen volgens Valentijn. En waar wil je dan berghuis en Klaassen neerzetten dan? Bergwijn en Brobbey op de bank is ook geen optie. Schreuder is trainer van Ajax. Die hoeft geen rekening te houden met oranje.

15 augustus 2022 om 09:14



Dit is letterlijk waar het artikel over gaat. Wanneer Berghuis en Klaassen niet spelen zullen ze wellicht willen vertrekken.

15 augustus 2022 om 11:38

1 van de 2 mag best vertrekken. Kudus zou sowieso boven die 2 moeten staan.

15 augustus 2022 om 09:16

Valentijntje schrijft dit om Schreuder straks af te kunnen maken als Tadic straks een keertje rust krijgt en niet in de basis start.

15 augustus 2022 om 09:39

Het lijkt erop dat Valentijn het wel eens is met de keuze van Schreuder. Maar hij probeert dus alsnog om lekker onrust te stoken. Wat is het toch een trieste man. En het is op dit moment gewoon een luxe probleem. Als er straks blessures / schorsingen / vormdips komen dan is zo'n bank ideaal. Zeker met het WK ertussen wordt het gewoon een lang seizoen voor veel spelers, en wil je kampioen worden en hoge ogen gooien in Europa dan is zo'n bank gewoon noodzakelijk.

prima toch, beetje rouleren.
daarnaast zou ik altijd tadic als eerste op het wedstrijd formulier zetten.
klaassen en berghuis zijn goede spelers, maar als er een keer geen plek moeten ze gewoon genoege nemen met een plekje op de bank. ze krijgen heus nog wel speeltijd.

15 augustus 2022 om 09:22

Rouleren, precies dat. Ik begrijp niet dat er in Nederland altijd zo moeilijk wordt gedaan over rouleren. Bij City heeft in principe De Bruyne alleen een gegarandeerde basisplek. De overige 5 posities werden en worden steeds door anderen ingevuld. Ik denk dat Schreuder alleen maar blij is dat hij nu 15/16 basisspelers heeft die allen veel zullen spelen. Ook Van Nistelrooij en Slot hebben steeds meer te kiezen, alleen maar positief zou ik zeggen.

Och, och, och, wat zijn we weer begaan met het lot van Louis van Gaal zeg.

Wat een eng mannetje is Valentijntje zeg. Hij geniet gewoon van de onrust die er bij Ajax zou kunnen ontstaan. En ik geloof ook niet dat hij Tadic de echte leider van Ajax vindt. Mijn vermoeden is dat hij dit schrijft, om Schreuder straks af te kunnen maken als Tadic een keertje niet in de basis staat.

Ajax heeft een brede selectie nodig gelet op het aantal wedstrijden en het WK wat gespeeld gaat worden, dus iedereen gaat speeltijd krijgen. Het is inderdaad aan Schreuder om dat goed met de spelers te bespreken, maar daarin is Schreuder juist sterk. Ajax speelde afgelopen zondag bijzonder sterk met veel positiewijzigingen en snelheid. Weinig reden om te wisselen voorlopig, hoewel ik wel denk dat Bassey snel een basisplaats gaat krijgen en Blind naar linksback gaat. Dan zal Schreuder ook Wijndal tevreden moeten gaan houden, maar die zal op termijn de positie van Blind kunnen gaan overnemen. Voorlopig zag het er afgelopen zondag prima uit en meestal wordt Ajax beter gedurende het seizoen.

15 augustus 2022 om 10:00

Waarom Wijndal laten banken? Is juist een wapen met zijn rushes.

Bergwijn en Antony krijgen sowieso dubbele dekking. Op links komt er dan ruimte vrij voor Wijndal. Kan echt een wapen worden Wijndal-Bergwijn
Juist door het opkomen van Wijndal, gaat Bergwijn meer ruimte krijgen.

Blind heeft het goed gedaan, maar denk nu wel tijd om door te selecteren als Bassey ook beter is.

Blind kan invallen en in aanmerking komen dan voor positie Bassey, Wijndal en Taylor. Samen met Berghuis ideaal op de bank. Ook al hou ik van hun spel.

Maar dit Ajax heeft nu vooral veel meer snelheid nodig. Je zag 2e helft vorig jaar hoe het instortte. Tegenstanders weten hoe Ajax te bestrijden. Daarom heel veel snelheid en daarmee speel je de tegenstanders straks stuk. Kan je Blind, Berghuis en Klaassen later inbrengen as tegenstander moe is van het rennen

15 augustus 2022 om 11:59

Je moet de wedstrijd van gisteren terugkijken. Al het opbouwen gaat over Blind. Blind is in staat om door de linies heen een inspeelpass te geven die in 80 tot 90% van de gevallen aankomt. Daarnaast is Blind ook aanvallend sterk, alleen kan hij het dan terug niet meer belopen. Daar heb je dan Bassey voor met zijn snelheid. Voorin zit het met de snelheid van Bergwijn, Brobbey en Anthony nu meer dan goed. Daarnaast kwam de achterhoede minder in de problemen omdat Alvarez er weer was. Die vond ik magistraal goed spelen net voor de verdediging. Dus opbouwen over rechts via Timber en over links via Blind, Ik denk daarom dat Wijndal op de bank zal komen.

15 augustus 2022 om 12:49

Juist snelheid hebben ze nu wel toch?
Bergwijn, Antony en Brobbey zijn alle drie behoorlijk snel, en dat zelfde geld voor Wijdal en Timber terwijl Taylor en Rensch misschien geen sprint wonders zijn maar ook zeker niet langzaam.

Klaassen vind ik zo’n dertien in een dozijn voetballer, daar moet Louis en Oranje echt niet rouwig om zijn. Veerman heeft veel meer voetbal en overzicht in zich en lijkt mij een goede vervanger.

Dus... bij iedere topclub, gaan na de 1e wedstrijd de spelers die niet in de basis staan meteen naar de direktie dat ze weg willen? Tuurlijk Falentijn...
Iedere beetje club wil een volwaardige dubbele bezetting, en je kan dr iedere wedstrijd maar elf opstellen, ze zullen allemaal hun min. Wel maken...

Het is een luxeprobleem..
Tadic op 10 of spits is niet ideaal gezien hij zijn beste wedstrijden op links heeft gespeeld. Van de spelers Tadic, Brobby, Bergwijn, Antony, Klaassen zullen er altijd 2 moeten banken.

Achterin haal je Wijndal en Bassey voor flinke bedragen terwijl je blind ook nog hebt, deze zullen ook nooit alle 3 tegelijk spelen lijkt me. Of blind moet naar het middenveld maar dat moet dat ten koste gaan van Alvarez, dit zie ik ook niet snel gebeuren.

Driessen wat een droeftoeter is dat. Hij moet gewoon altijd negatief zijn over Ajax. Nu was de wedstrijd goed dus dan maar klagen over spelers op de bank.

Als die jongens niet op de bank zouden zitten zou Driessen gaan klagen dat de bankbezetting te slecht is.

Al die buitenlandse aankopen door met name de traditionele top 3 is een slechte ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal en Oranje. Oke, Ajax en PSV hebben ook Nederlanders (terug) gekocht maar ik zie een tendens naar aankopen van buitenlanders (waarvan de toegevoegde waarde nog maar moet blijken) die ten koste kan gaan van Nederlandse voetballers en de eigen jeugd.

15 augustus 2022 om 09:47

Welke gigantische stijging wat betreft buitenlandse aankopen zijn er dan? De basisteams van de top 3 staan nog steeds vol met eigen jeugd (zowel buitenlands als Nederlands). Ik zie hier echt geen stijgende lijn in hoor?

Bovendien, de Nederlandse jongens krijgen meer weerstand waardoor ze beter kunnen ontwikkelen. Dat lijkt me alleen maar positief.

15 augustus 2022 om 10:04

Master 1

Waar heb je het over?? Meeste aankopen van Ajax waren gewoon Nederlanders.

Kijk gisteren hoeveel niet-Nederlanders in de basis stonden: Alvarez, Tadic en Antony

Van de 11 dus 3......

15 augustus 2022 om 10:23

Ik heb het niet alleen over Ajax maar over de traditionele top 3. Ajax heeft ook voor veel geld Bassey, een Italiaan, een Portugugees en een Mexicaan gekocht. Vroeg of laat gaat dit ten koste van je eigen jeugd. Dit was altijd de kracht van Ajax.

15 augustus 2022 om 10:44

Valt echt mee hoor. Als ik alleen naar psv kijk zijn er 6 transfers gedaan waarvan 4 van nl komaf.
Psv heeft 4 buitenlanders in de basis staan. Net als Ajax.
Alleen feyenoord heeft er 5 of 6 in de basis staan.

15 augustus 2022 om 11:05

Master 1

Misschien beter even focussen op jouw team? Gisteren in de basisopstelling bij Twente ook 4 buitenlanders (dus 1 meer dan Ajax) en als wissels 4 van de 5 die geen Nederlanders zijn.

Kijk Ajax:

3 in de basis
en 4 wissels waarvan 2 Nederlanders

Dus ja als en club 'meedenkt' met Oranje dan is dat Ajax

PSV deed het eergisteren inderdaad niet goed met hoeveelheid (als dat een argument zou zijn, volgens mij gaat het om kwaliteit). Normaal wel meer, maar tel er 6 in de basisopstelling en 3 van de 5 wissels met een niet-NL paspoort.

Dus als je basseert op weekend, zeg niet top 3 maar zeg PSV, Feyenoord en Twente

15 augustus 2022 om 12:59

Er stonden gisteren bij Ajax, in wat misschien wel de sterkste opstelling is, 8 Nederlandse spelers in de basis. Vorige week zelfs 9, ik meen dat dat sinds 2006 niet meer voorgekomen was.

Bij Ajax en PSV breken genoeg Nederlandse spelers door. met 1 of 2 per jaar doe je het als opleidingsclub prima. Dat zijn er nooit struktureel meer geweest.

Daarnaast is de tendens volgens mij juist dat de top clubs steeds betere (buitenlandse) spelers kopen. Er zullen vast ook nu wel weer een paar miskopen tussen zitten, maar volgens mij zijn de Europese prestaties van de afgelopen jaren toch een indicatie dat de Nederlandse top clubs hun selecties als geheel beter op orde hebben.

15 augustus 2022 om 19:35

In de Johan Cruijfschaal stonden 15 (!) Nederlanders aan de aftrap, 8 bij Ajax en 7 bij PSV. En dan ook nog eens 5 Nederlandse invallers. Is al tientallen jaren geleden denk ik dat Ajax én PSV met zo veel jongens uit eigen land speelden.

M.i. heeft taylor de voorkeur boven berghuis gekregen en tadic boven klaassen. Dat laatste is volgens mij terecht en ik verwacht dat berghuis in de grote wedstrijden nog de voorkeur krijgt en taylor in de kleinere wedstrijden. Klaassen als ideale nummer 12. Niks mis mee

15 augustus 2022 om 15:06

Ik denk het niet eigenlijk. Dan zou je een middenveld hebben met Tadic en Berghuis, dat lijkt me juist tegen de betere clubs veel te aanvallend.

Driessen moet kranten en roddels verkopen das zijn beroep voor de rest heeft het niets met realiteit en waarheid te maken..beste man is binnen het voetbal een nobody die Derksen probeert te coöpteren

Klaassen is op geen enkele positie 1e keuze bij Ajax maar kan wel op elke plek op het middenveld spelen dus die maakt wel minuten. Berghuis laat het sinds de winterstop al niet meer zien, staat er terecht naast.

Oranje stond in de laatste wedstrijden goed, ondanks dat die spelers niet spelen moet LVG zoveel mogelijk aan die spelers vasthouden. Sommige spelers zijn in oranje een volledig andere speler en willen het wk gebruiken om weer in de picture te komen elders. Juist als men niet speelt bij hun club, komen ze gemotiveerder bij oranje aan. Denk aan Depay, Bergwijn en de Jong in mindere mate.

Berghuis kan bij Ajax nog wel een probleem worden, is natuurlijk een naar mannetje diep van binnen.

Opstelling WK:

Cillesen; Dumfries, Van Dijk, De Vrij, Blind; De Jong; Wijnaldum, Veerman, Klaassen; Depay, Bergwijn

Wissels:Bijlow, Pasveer, Timber, De Ligt, Malacia, Ake, Gravenberg, Taylor, Simons, De Jong, Gakpo, Berghuis

15 augustus 2022 om 10:13

Ik vergeet Brobbey

15 augustus 2022 om 13:11

Denk niet dat blind gaat spelen als hij straks op de bank beland bij ajax.. maar ja aan de andere kant is er een bepaalde assistent bondscoach die altijd ervoor zorgt dat blind speelt. Malacia is 100x beter en de ligt zou ook nog op die positie kunnen spelen eventueel.. maar we gaan zien. Denk dat Nederland het lastig gaat krijgen maar ik zal altijd de (valse) hoop dat we wereldkampioen worden behouden..

15 augustus 2022 om 20:24

Malacia is de betere verdediger en stukken sneller dan Blind maar de passing van Blind is ten opzichte van Malacia fenomenaal. Denk dat het spelinzicht en de passing gaat winnen van de snelheid

Onjuist,
!. Berghuis speelde sinds januari steeds minder EN scoorde veel minder.
2. Ook zij zullen volop speeltijd krijgen. Het is vaker gebeurd dat alle onheil in een keer kwam. Bijv alle twee linkerspitsen geblesseerd. Klaassen heeft amper concurrentie als scorende middenvelder met diepgang, wat gaal nodig heeft. Wat de rechterspitspositie betreft, Gaal heeft eerder aangegeven dat er maar 1 rondloopt en dat is Berghuis.
Nummer 12 tot en en met 16 bij Ajax is nog altijd beter dan,...........
Jammer dat Driessen, die ik de laatste paar maanden voortuitgang zag boeken, nog in oude tijden denkt.
(van oude menschen dingen die voorbijgaan. Louis Couperus).. De tijd dat je met 11 spelers vooruit kon.
Nu speel je zo vaak en het WK komt eraan (oververmoeidheid) en je wil op drie fronten strijden dan heb je gewoon meer man nodig.
Echter, je kan niet altijd met dezelfde 11 spelen en wanneer nummer 12, 13 erin komt ze geen ritme hebben.
Je zal ze ook moeten gebruiken, zoals gisteren. Schreuder gaf aan veel te wisselen. dat is goed, zo lang het niet op de Schmidt manier gebeurde; beste spelers eruit en dan gelijk spelen

Waar deuren dicht gaan openen aan de andere kant weer nieuwe deuren, toch?

Iedereen is weer lekker opportunistisch als de pest. Laten we gewoon wachten tot eind oktober en dan zien we wel wie fit is en in vorm. Ik vertrouw de bondscoach dat hij het beste selectief naar Qatar gaat meenemen. Zoals meestal kijkt iedereen naar namen, maar van Gaal zal ook spelers mee gaan nemen die zich kunnen wegcijferen. Ik voorspel nu al veel gezeik met een aantal namen. De club bril is dan meestal het probleem. Als Louis z'n selectie bekend maakt zien we wel verder. Als Ajacied richt ik me nu eerst op Sparta...en over het wekelijkse negatieve gezeik van Driessen.

Valentijn zet de aanval weer in op ajax! Berghuis zit 1x op de bank en van gaal heeft een probleem? Berghuis gaat nog zat spelen!

Van gaal heeft indd een probleem, maar aangezien Valentijntje alleen maar negatief naar ajax kijkt mist hij dat het werkelijke probleem een zwaar luxe probleem is.

Brobbey ga je als dit zo doorgaat niet omheen kunnen.

Bergwijn is in topvorm, gakpo ook en depay speelt niet.

Probleem 2: bij psv laat veerman zich wel nadrukkelijk zien en aangezien Berghuis je enige creatieve 10 is loopt er ineens een Simons bij psv die dat ook heeft. Ja, dat is heeel snel! Maar wat goed is komt snel. Beter dan Guus Til in oranje!

Ik zie 4 nieuwe mogelijkheden en Valentijn ziet 1 probleem!

Het is natuurlijk niet echt een probleem.
Als je het toch probleem wilt noemen wordt dit voornamelijk veroorzaakt door het feit dat het WK halverwege het seizoen gespeeld wordt. Normaal heeft een bondscoach vanaf de start van een nieuw voetbalseizoen 9 a 10 maanden de tijd om de selectie op te stellen. Nu komt de bondscoach er wat dichterbij het WK achter dat spelers niet aan spelen toe komen.

Naar mannetje die Driesen. Allemaal uit zijn duim gezogen onzin. Kijk naar het buitenland. Denk je nou echt dat een speler bij Man City loopt te zieken als ie een keer niet speelt? Trainer bepaalt en er zijn wedstrijden zat.
Wordt een beetje doodziek van die Driessen die maar aan stoelpoten zit te zagen

Waarom krijgt deze man altijd een podium? Heeft totaal geen verstand van voetbal en kraait altijd onzin uit. Word een beetje moe van deze droeftoeter

Het is geen probleem, klaassen is geen basisklant voor Nederland en als je het heel breed bekijkt berghuis ook niet het niveau dat onbespreekbaar in de basis staat vooral niet als je betere opties op zijn posities hebt. Is geen van dijk of frenkie, maar wel handig om erbij te hebben.. dus hoezo zou dit een probleem moeten zijn voor van gaal.. maakt zijn keuzes alleen makkelijker en beter te verantwoorden als hij ze ook laat banken.

Wat een gezeur. Alsof die Valentijn echt weet wat belangrijk is voor het Nederlands elftal. Al sinds het afzwaaien van Van Persie en Huntelaar ontbeert het Nederlands elftal een nummer 9. Alle alternatieven zijn niet goed bevonden. Sinds die tijd buitenspelers als nummer 9. Berghuis en Klaassen komen echt wel aan spelen toe met het volle programma van Ajax. Verder is nog de vraag of Depay wel speelminuten krijgt bij Barca. Ik zal er geen traan om laten, want als er één bij oranje zit die als een blind paard voor eigen gewin gaat is het Depay wel.

Tenslotte vind ik over Driessen, dat zijn mening eerder gevormd wordt door de wens om artikelen te verkopen, dan om zijn ideeën over wie het beste kan spelen.

Aan de andere kant kan je zeggen ze verdienen een fantastisch salaris bij een Subtopper in Europa. Er is zat tijd op speeltijd.

En waar ga je het beter hebben ? Bij clubs als Sevilla of Atalanta ?

Hoezo zadeld Schreuder Louis op met een probleem? Maakt het hem juist makkelijk: Klaassen (en Blind) thuislaten en Berghuis op de bank. Taylor mee, Gravenbergh thuislaten, de clubtrainers helpen Louis, met uitzonderibg van Xavi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren