Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Perez vraagt aandacht Ten Hag: ‘Want dit is een héle goede analyse van Arnold’

Laatste update:

Kenneth Perez denkt dat de enorme fouten in de opbouw bij Manchester United afgelopen zaterdag tegen Brentford (4-0 verlies) te wijten zijn aan de tactische orders van Erik ten Hag. De analist van ESPN raadt de coach in Dit was het Weekend min of meer aan om goed te kijken naar hoe sc Heerenveen het diezelfde avond aanpakte tegen Feyenoord (0-0), zoals in de studio wordt getoond door zijn collega Arnold Bruggink. "Dit is een hele goede analyse van Arnold", complimenteert Perez.

Bruggink laat voorafgaand aan zijn verhaal een opmerkelijke statistiek zien: Feyenoord had in de openingswedstrijd van het seizoen tegen Vitesse (2-5 winst) liefst achttien balveroveringen in de laatste veertig meter van het veld, de helft van Vitesse dus. Daaruit voort kwamen vijf schoten van de Rotterdammers. Een week later was het in De Kuip compleet anders voor Feyenoord, dat tegen Heerenveen slechts acht keer de bal veroverde in de laatste fase en daaruit geen enkel schot produceerde.

"Dat komt omdat Heerenveen ze simpelweg bijna die kans niet gaf", laat Bruggink zien. "In Nederland willen ploegen eigenlijk altijd voetballen van achteruit, maar Heerenveen deed gisteren iets heel anders: die gaven Feyenoord bijna niet de mogelijkheid om te onderscheppen. Heerenveen speelde in de beginfase wel achterin rond, en je ziet op de beelden dat Feyenoord altijd aan het loeren is. Ze willen graag dat het middenveld ingespeeld wordt, zodat ze snel kunnen onderscheppen. Maar Heerenveen speelde hem dan gewoon lang, zodat anderen konden bijsluiten. Dan verlies je de bal desnoods daar maar, dat is dan veel minder erg."

Perez trekt vervolgens een parallel met Manchester United. "Moet je nagaan: Heerenveen kan blijkbaar wél steeds bekijken: wat vraagt de situatie? Kunnen we opbouwen, of is een lange bal nodig? En dan kom je toch bij Manchester United..." De genoemde ploeg van Ten Hag gaf de eerste twee doelpunten tegen Brentford weg na balverlies op eigen helft. Bij de tweede treffer werd Christian Eriksen onder enorme druk ingespeeld door David de Gea, waardoor uiteindelijke doelpuntenmaker Mathias Jensen kon onderscheppen.

"Ten Hag heeft waarschijnlijk gehamerd op: opbouwen, opbouwen, opbouwen", denkt Perez. "En dan zien spelers niet meer dat er ook een andere optie is. Dan wordt Eriksen ingespeeld met een man in zijn rug, in plaats van dat De Gea gewoon lang speelt. Dat komt waarschijnlijk doordat de trainer er heel erg op gehamerd heeft. Het gaat altijd om een situatie te kunnen herkennen in het veld, en niet zomaar doen wat je verteld wordt. Dit is een hele goede analyse van Arnold. Andere trainers gaan hier waarschijnlijk ook naar kijken, dus we zullen zien hoe het komende weken gaat met de balveroveringen bij Feyenoord", knipoogt Perez.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In de seizoenen onder Mourinho en Solskjaer toen United tweede werd met deze selectie speelden ze op de counter. Dat bleek het best te werken met deze groep spelers. Hoe kom je dan op het vreemde idee om opeens pressing te willen spelen met spelers die dat niet beheersen? Ik snap sommige coaches echt niet

14 augustus 2022 om 22:55

Je maakte precies dezelfde opmerking toen Slot bij Feyenoord aan de slag ging. Druk zetten kan niet met deze selectie was je oordeel. We hebben allemaal gezien waartoe volhardendheid van de trainer toe kan leiden. Ten Hag is aangesteld om resultaten te behalen en hij wil dat op zijn manier doen zonder (al te veel) consessies. Hiermee wordt overigens ook de druk op het management uitgevoerd, je kan niet spelen als een topclub met deze selectie dus trek de portemonnee maar.

14 augustus 2022 om 22:57

Dat ging inderdaad niet nee. O.a. de komst van Trauner en Aursnes hebben dat veranderd, waardoor Slot zo kon spelen. Martinez lijkt daar toch niet de juiste schakel voor. Die verzuipt achterin en presteert net zo slecht als Maguire

14 augustus 2022 om 23:03

Ach Japie, is Martinez je volgende slachtoffer in de reeks 'japie zeikt (ex)ajacieden af'?

Misschien kun je eens kijken naar alle voorgangers van Ten Hag, en het bestuur, die deze dramatische selectie hebben samengesteld.

14 augustus 2022 om 23:04

Ten Hag zou dus ook geholpen zijn met de komst van spelers die wel het spelletje beheersen wat hij wil spelen. Slot had ze niet gekregen als die zwaktes waren gemaskeerd door een andere tactiek.

14 augustus 2022 om 23:26

@PaulR_1982 Martinez loopt toch ook gewoon te stuntelen achterin en voorlopig heeft United onder Ten Hag de slechtste start in 42 jaar

14 augustus 2022 om 23:32

@Ijsmuts We gaan het zien. Voor mijn gevoel is Ten Hag zijn eigen ruiten aan het ingooien want dit is het meest slechte United wat ik in jaren heb gezien. Zelfs onder Solskjaer en Rangnick zag het er beter uit en waren de resultaten minder slecht

14 augustus 2022 om 23:37

Ten Hag haalt wel Martinez. Dat kan gewoon niet. Je kunt als Manu alleen absolute buiten categorie eredivisie spelers halen, maar dat is Martinez niet. Ten Hag moet alleen toppers halen, en als die niet willen wachten. En nog meer snijden in de selectie. Shaw er uit, Ronaldo er uit en ga zo maar door.

14 augustus 2022 om 22:56

Misschien omdat Ten Hag juist is aangesteld om een andere speelstijl erin te slijpen en hem daar de spelers voor zijn toegezegd? United heeft niet voor niets voor Ten Hag gekozen.

14 augustus 2022 om 23:00

Dan moet je eerst wachten totdat je die spelers hebt en dan geleidelijk je systeem implementeren want straks zit je met de kerst thuis. Bij een club als United kom je niet weg met een "we zitten in een proces" verhaal

14 augustus 2022 om 23:03

Tsja, je zal er niet mee wegkomen misschien, maar als je selectie niet dusdanig goed wordt versterkt dat je direct kan leveren houd het ook op.. Dan gaat geen enkele trainer of proces die club weer in de top krijgen.

14 augustus 2022 om 23:03

Slot heeft ook niet gewacht. Moet je juist niet doen. Pijnpunten moeten bloot komen te liggen (voor transferactie en om spelers te laten beseffen wat er gevraagd wordt). Ook met countervoetbal zit ten hag mss rond de Kerst thuis. Dan liever ten onder gaan terwijl je vast houdt aan je eigen principes. Als hij 2x had gewonnen met zaadvoetbal is er geen noodzaak tot verandering.

14 augustus 2022 om 23:08

Goed dan verschillen we daarover van mening. Waarom iets wat het best werkte overboord gooien? Nu heb je de meest slechte start in 42 jaar achter je naam staan en verlies je twee keer volledig kansloos van twee middenmoot clubs

14 augustus 2022 om 23:19

Voor Ten Hag werkt zijn werkwijze het beste. Niet het kopieren van het werk van Mourinho. Waarom kopieerde Mourinho niet het werk van Ferguson? Waarom kopieerde Ferguson niet het werk van Cruyff? Waarom kopieerden wij niet het Italiaanse catenaccio? Je moet trouw blijven aan je eigen principes.

14 augustus 2022 om 23:26

En alsof het kopiëren zo makkelijk is. Als iedereen zomaar de werkwijze van iemand anders succesvol kon kopiëren, verdiende wij nu allemaal een leuk bedrag als coach...

14 augustus 2022 om 23:28

Dan hebben wij daar ook een andere mening over. Je hoort imo een systeem te verzinnen wat aansluit op de kwaliteiten van je spelersgroep en je hoort niet spelers een systeem door hun strot te duwen waarin ze helemaal niet uit de verf komen. Dan schiet je als coach je doel voorbij

14 augustus 2022 om 23:33



Dat trucje van Ole was na 1 seizoen uitgevonden door de andere ploegen. Ziedaar het vorige drama seizoen. Ga t maar es terugkijken. Mbt Martinez natuurlijk veels te voorbarig weer Japie. Martinez staat daar tussen allemaal Koekebakkers. Zet er gewoon wat meer voetbal omheen en dan kun je echt zien of ie niet goed genoeg is. Elke verdediger gaat daar voor gaas.

14 augustus 2022 om 23:35

@Japie, in principe ben ik het daarmee eens hoor, maar is dan is in dit geval de fout door de clubleiding gemaakt door de verkeerde coach aan te stellen om dat type voetbal te spelen... Zij wisten wat voor spelers ze hadden en kozen toch zeer bewust voor Ten Hag en zijn visie, terwijl ze waarschijnlijk ook al lang wisten dat ze niet de spelers gingen halen om dat type spel te spelen.

14 augustus 2022 om 23:38

@Ravel United werd onder Solskjaer iig niet totaal kansloos afgedroogd door een Brentford

14 augustus 2022 om 23:39

Ten Hag is aangesteld op basis van het voetbal van Ajax onder zijn leiding. Dan is het aan de club hem de tools te geven dat na te streven. Ik ben blij dat een Slot bij feyenoord rigoureus te werk ging en niet half zacht het systeem bijstellen. Topcoaches doen dat niet. Spelers hebben duidelijkheid nodig. Je zit daar om je werk op jouw manier te doen, niet om je baan te redden.

14 augustus 2022 om 23:40

@De Toekomst Deels ben ik het met je eens. Ten Hag kan ook langzaam doorselecteren en dan geleidelijk zijn systeem implementeren. Hij wil dat echter per direct doen, maar je ziet nu dat je dan zelfs een klasse minder bent dan Brighton en Brentford. Ik zou eerst resultaatgericht te werk gaan. Met resultaten komt ook het krediet en dan kan je jezelf meer veroorloven

14 augustus 2022 om 23:42

@Ijsmuts Klopp wat ik een topcoach vind deed het bij Liverpool een stuk geleidelijker en die haalde niet allemaal spelers waarmee hij gewerkt had in de Bundesliga

15 augustus 2022 om 01:02

Ole werd anders flink afgedroogd door Watford. Die schat ik lager in dan Brentford.

15 augustus 2022 om 07:03

Tja nu zeg je dit over Ten Hag, maar sinds A Ferguson weg is wordt er al niet meer gespeeld op de manier waarop ze Liverpool achterhaalde met het aantal landstitels. Sinds zijn vertrek nog maar 1 titel behaald. Nu loop je Martinez af te zagen maar zijn gestuntel komt door onzekere factoren naast hem en sinds deze week dus ook achter hem, over voor hem op het middenveld maar te zwijgen.

15 augustus 2022 om 08:12

intussen is Japie_Krekel een vz troll die het zogenaamd allemaal beter weet en Ten Hag daadwerkelijk de manager van united....... Veltman nog in aktie gezien Japie???

15 augustus 2022 om 08:27

@japie wat word ik toch moe van jou. Altijd maar zeiken om het zeiken. Hoe kun je nu van United spelers zeggen dat ze geen druk zouden moeten kunnen uitoefenen? Laten we niet doen alsof Ten Hag nu bij RKC zit. Hij heeft een selectie met spelers die allemaal al jaren op het hoogste niveau spelen. Als de coach van Brentford zijn spelers druk kan laten uitoefenen en kan laten opbouwen, hoezo kan Ten Hag dat dan niet met United?

15 augustus 2022 om 08:57

@japie: Klopp ging weldegelijk direct als een malle aan de slag. Sowieso erfde hij een veel te grote selectie die hij meteen doorselecteerde. Met de verkoop van vele spelers haalde hij geld op dat hij herinvesteerde in spelers die pasten bij zijn visie.

They have developed as a team too. When he arrived, in that Spurs game (debuut van Klopp bij Liverpool) in 2015 they ran 5km further than they had in any game previously all that season.

His idea was the make up for the obvious lack of quality in a squad who named Kolo Toure, Adam Bogdan, Connor Randall, Jordon Ibe, Jerome Sinclair, Joao Teixeira and Joe Allen on the bench, with some ferocious running.

Milner, who was captain that day, remembers it as “a ridiculous tempo - I just remember the intensity and the tempo.

15 augustus 2022 om 10:24

@RikF Mooi verhaal. Martinez is dus afhankelijk van Maguire en McFred maar Maguire en McFred zojn verder niet afhankelijk van een Martinez die slecht staat te verdedigen. Zo lust ik er nog wel een paar

15 augustus 2022 om 10:26

@Silverfront United was tegen Brighton en Brentford volledig kansloos. United heeft de slechtste start sinds 42 jaar. Dan kan je wel moe van me woorden maar dan is het toch evident dat deze speelwijze niet matcht met het materiaal?

15 augustus 2022 om 10:28

@Ijsmuts Klopp liet zijn spelers geen dingen doen die ze niet beheersten. Als je kijkt naar het Liverpool van nu zie je dat ze anders spelen dan toen Klopp kwam. Die heeft eerst doorgeselecteerd voordat hij echt volledig zijn favoriete systeem ging spelen. In het begin nam hij de tussenweg. Er werden dibgen veranderd maar niet zo rigoreus dat hij werd weggespeeld door middenmoters

15 augustus 2022 om 13:11

Heb je de comment van Milner wel gelezen? Die stelde dus dat er wel degelijk meteen veel werd veranderd. Sowieso legden de spelers 5km meer af dan in de wedstrijden ervoor. Dat was geen tussenweg hoor. Inmiddels zijn we jaren verder en schaaft Klopp bij, net zoals Guardiola doet en elke evoluerende trainer

15 augustus 2022 om 17:58

Leuk dat ze 5 km meer lopen maar je kan beter de bal het werk laten doen. Dat doen iig de meeste Europese topclubs. Ik heb United nog nooit zo slecht zien spelen als tegen Brighton en Brentford

14 augustus 2022 om 22:58

Ik snap Ten Hag ook niet. Maar jij vergelijkt appels en peren.
Hoe kun je bouwen op een Fred of een Maguire. Dat is toch geen niveau ManU!?
Ze hadden daadkrachtiger op de transferlijst moeten zijn, that's all. Koulibally, De Ligt, Antony en ga zo maar door. Gisteren wilde ze Dest. Treurige zaak allemaal!

14 augustus 2022 om 23:01

Martinez kan het niveau ook niet aan is wel gebleken en die moest en zou Ten Hag hebben

14 augustus 2022 om 23:04

Japie, de man heeft net 2 wedstrijdjes gespeeld, en dat naast een van de slechtste verdedigers van de PL. Maar jij hebt hem al weer afgezaagd, bij de enkels.

14 augustus 2022 om 23:06

Martinez verdedigd zelf ook of hij net bij de F'jes vandaan komt. Heb je hem gezien in de persoonlijke duels?

14 augustus 2022 om 23:13

Japie ,Ik krijg een Deja Vu naar jou commentaren op Alvarez bij Ajax in zijn eerste jaar. Hij kon er niets van , was een lachertje, zou nooit wat worden. United heeft momenteel geen top team en zal het ook niet krijgen omdat ze geen CL spelen. Er komen dan ook geen toppers en dan val je in de lagere klasse spelers, Martinez, Malacia (zit niet voor niets op de bank, (conf. League kwaliteit).

14 augustus 2022 om 23:48

Ik vind Alvarez nog steeds een matige middenvelder

15 augustus 2022 om 13:36

@japie. Klopt jij hebt gelijk.
Ten Hag beheerst niet de capaciteit om een tactiek bij een bepaalde groep te bedenken.
Hij drukt zijn eigen manier door en dit wordt zijn eigen graf. Hij zal snel moeten veranderen wil het nog wat worden anders is hij voor Kerst, nee Sinterklaas al weg

Ten Hag heeft in een interview al gezegd dat de bedoeling was om Brentford te lokken en de lange bal te spelen.. de spelers dachten er blijkbaar anders over.

14 augustus 2022 om 23:00

Nagenoeg alle spelers in het huidige United zijn tactisch onbekwaam, terwijl Ten Hag juist gewend is om met wat slimmere spelers te spelen. Of in ieder geval spelers die wel tactische discipline hebben. Wordt een hels karwei om dat erin te slijpen bij deze spelers. Ik hoop echt voor Ten Hag dat hij nog minimaal 3 duidelijke versterkingen krijgt, anders is het zeker kansloos.

14 augustus 2022 om 23:14

Maar als je zoiets simpels als een lange bal spelen en knokken voor de 2e bal al niet snapt wat moet je dan doen als coach?

Ten Hag z'n analyse over het spel van Brentford was gewoon correct en het plan zou op zeker werken. Brentford speelde met een andere verdediging als normaal en laat veel ruimte tussen middenveld en verdediging.

Het enige wat Ten Hag kan worden aangerekend zijn de spelhervattingen waar spelers van 1,75 tegenover gasten van 2 meter staan. Qua spelers is er oprecht gewoon niets beters dan jeugdspelers maar hun vertrouwen en carrière wil je hiermee ook niet beschadigen.

14 augustus 2022 om 23:19

Dan nog.. Knopen doorhakken zou die moetwn. Maar Maguire gewoon weer basis en aanvoerder. Begrijp er niets van!

15 augustus 2022 om 18:15

Sorry, maar als je Eriksen in de spits zet en een wedstrijd later voor de verdediging, dan vraag ik me oprecht af of ten Hag tactisch wel zo onderlegd is…

14 augustus 2022 om 23:10

Als dat zo is, dan is dat ook niet bepaald positief voor Ten Hag. Je stuurt de spelers met een plan het veld op maar ze besluiten zelf iets anders te doen. Dat komt niet over alsof jij dan de baas bent.

14 augustus 2022 om 23:16

Het is eigenlijk nog erger aangezien sommige spelers volgens hun eigen woorden nog met vorig seizoen in hun hoofd spelen en dat de paniek dus schijnbaar toesloeg na de snelle 2-0 achterstand. Ik denk oprecht dat er niets te managen viel op dat moment.

15 augustus 2022 om 02:35

Dat verbaast mij echt zeer. Ik heb het interview niet gezien, dus ik geloof je op je woord, maar dan zijn die druiloren nog incompetenter dan ik dacht. Ze deden precies het tegenovergestelde. Soms denk ik dat Ten Hag als statement gewoon Iqbal en Savage moet opstellen, die draaiden best een leuke voorbereiding, en misschien nog wat andere jeugd. Hun gretigheid is belangrijk. emaar vooral om te zeggen dat je liever speelt met 'nog' niet goed genoeg, dan met simpelweg niet en nooit goed genoeg.

15 augustus 2022 om 09:02

Precies, ten hag zei letterlijk dat de Gea die bal Long moest spelen. Lokken en dan long spelen. Die spelers zijn echt te dom om te poepen.

Als je naar feyenoord kijkt mag Heerenveen van geluk spreken dat ze na 10 minuten niet achter staan. Dan werkt de tactiek later wel maar denk dat het vooral pech is dat feyenoord nog niet is ingespeeld. In Nederland wordt sowieso te veel naar mijn mening gekeken naar goed en mooi voetbal. Dat kijk ik ook graag maar zie toch liever resultaat soms en dan met zakelijk voetbal.

14 augustus 2022 om 22:59

Vind sowieso dat we hier in Nederland helemaal door draaien met het maar willen spelen van goed/mooi voetbal. Maar wat is nou goed of mooi voetbal?
Over de grond met combinaties? Tuurlijk is dat mooi maar ik zelf kan ook enorm genieten als er een fantastische lang bal vanuit achter naar de spits gespeeld word die hem vervolgens knap aanneemt en neerlegt voor de lopende middenvelder en dat er dan vanuit daar gevoetbald wordt. Meningen zijn er zat, maar er is genoeg om van te houden betreft voetbal tactieken.

Dat kun je zeker zeggen ja. De Gea leek een De Boeriaanse weigering in zijn spel te hebben om de bal verder dan 15 meter vooruit te spelen en dat is duidelijk een instructie van de trainer, dat heeft hij nog nooit gedaan. Lichtgewicht Ten Hag zal nu iedere wedstrijd tactisch op zijn tenen moeten lopen om United optimaal te laten presteren, het gemak van Ajax dat ze wekelijks tegen een Roda, ADO of Excelsior “eventjes” naar de overwinning wandelen is voorbij.. Ik verwacht niet dat het huwelijk tussen Ten Hag en Manchester United leuk zal eindigen, niet door de complete wanorde binnen de club en niet door de overschatte kwaliteiten van Ten Hag. Misschien komt het niet voor de kerst, maar zijn tweede seizoen zal hij niet volmaken..

Ben ik de enige die Perez echt een engnek begint te vinden? Ik weet niet wat het is maar zijn houding lijkt echt zo te veranderen. Alsof die zich de Messi van de analisten voelt. Zeurt ook om zo veel, heeft een arrogante houding en doet alsof alleen hij de kennis in pacht heeft. Mag van mij wel snel van de buis

15 augustus 2022 om 09:00

Zie je dat nu pas? Dat is al jaren zo. Kijk eens naar voetbalpraat. Hoe vaak hij door anderen heen zit te tetteren. Hij moet aan het woord zijn en dan is het ok. De laatste tijd zegt hij ook steeds onzin uit te kramen. Zoals nu ook weer

15 augustus 2022 om 09:49

Ik mag Perez wel. Lekker helemaal geen clubvoorkeur en zegt gewoon alles wat in hem op komt.

15 augustus 2022 om 18:17

Je bent niet de enige, maar ik vind juist dat hij wel kijk heeft op het spelletje. En inderdaad, geen enkele voorkeur, dat is ook best verfrissend.

15 augustus 2022 om 20:44

Ik deel je mening volledig. Met de toevoeging die anderen ook maken dat hij geen clubvoorkeur heeft en wel kijk heeft op het spelletje. Hij slaat al jaren door in z’n presentatie, dat is niet iets van de laatste tijd. Jan Joost valt in dezelfde categorie. Die lacht het hardst om z’n eigen grappen en kauwt quasi intellectueel op het pootje van z’n bril. Als er dan een voetbaltechnische vraag gesteld of opmerking gemaakt wordt dan geeft ie niet thuis. Zoals vanavond toen Vink (geloof ik) de verkochte spelers van Feyenoord wilde opnoemen en een tijdje niet verder kwam dan Sinistera. Toen zat JJvG schaapachtig te kijken en had geen naam kunnen noemen als z’n leven er vanaf hing. On: ETH, misschien speelt ie het spel slim en laat ie zo overduidelijk zien niet over een selectie te beschikken waarmee hij de door de club gewenste veranderde speelstijl kan uitvoeren. Maar ik betwijfel het als ik de namen die aan ManU gelinkt worden moet geloven. Rabiot, Vardy (35), Arnautovic, et cetera.

Het probleem van Ten Hag is gewoon dat hijaar op een mannier kan spelen. Dat is prima als je een Nederlandse school selectie hebt, maar met Manchester United gaat dat niet.

Ten Hag heeft waarschijnlijk gehamerd op: opbouwen, opbouwen, opbouwen", denkt Perez

En daar gaat perez de fout al in. Als hij het interview met ten hag had gezien na de wedstrijd dan had hij kunnen zien dat ten hag wilde dat de tegenstander werd gelokt en de Gea die bal eroverheen moest gooien. Eriksen lokte de tegenstander mee maar de Gea schoof meteen de bal in zijn voeten terwijl hij hem er overheen moest gooien. Die fout ligt bij de Gea en niet bij ten hag.

15 augustus 2022 om 18:19

Nee, die ligt bij ten Hag. Want die gaat ervan uit dat de Gea dat dus kan. En wat zegt men al meer dan 10 jaar over de Gea? Dat ie niet kan voetballen. Dan moet je dat ook niet proberen hem te laten doen.

Het is toch bekend dat ETH net als Bosz niet echt een plan B heeft? De Ajacieden onder ons zullen daar meer kijk op hebben maar volgens mij moest ETH het voornamelijk hebben van de technische staf en de key players. Bij United lopen er geen key players met een idee rond, behalve misschien Ronaldo maar die was grotendeels afwezig en wacht vooral op ballen in de 16.

En als ETH op opbouwen hamert kan ik daar als leek 1 ding over zeggen; De Gea en zijn clown defensie kunnen niet opbouwen. Zie wat er dan kan gebeuren.

Wat ik al jaren roep over Ten Hag zie je nu terug bij MU. Ajax (waar ik supporter van ben, dus objectief hier) speelde onder Ten Hag geweldig voetbal soms, maar er waren erg veel wedstrijden waarin men van het begrip restverdediging nog nooit had gehoord. Dat kwam al aan de oppervlakte tegen Tottenham thuis, maar in alle euforie wilde men het Ten Hag niet aanrekenen. Die man is er natuurlijk wel voor om ervoor te zorgen dat er geen muis meer doorheen komt in de tweede helft. Ik kan tig wedstrijden opnoemen, met name de CL waar Ajax door het oog van de naald is gekropen door voor onmogelijk gehouden reddingen van Onana en belachelijke gemiste kansen (valencia uit!) maar waar de individuele kwaliteiten van de voorhoede (zyjech met name) het gebrek aan tactisch vermogen verbloemde. Maakt niet uit, ik heb er even zo goed voor gejuicht. Ajax heeft heel veel duels punten verspeeld door een te trage en niet meedogenloze verdediging. MU overkomt hetzelfde nu. Hij kan wel zeggen dat ie had afgesproken ze Brentford moesten lokken, maar feit is dat de groep zich er dan blijkbaar niets van aantrekt. Ten Hag kan maar beter 5-3-2 spelen en een andere keeper kopen. Hij wordt zo een tweede FdB, een trainer die ten onder gaat aan eigenwijsheid. Deze groep is niet goed genoeg, daar moet je je speelwijze op aanpassen dan.

En toch had Feyenoord tegen Heerenveen 6 kansen waarvan er normaal wel 2 ingaan. De tactiek van Heerenveen was dus iets beter dan die van Vitesse maar uiteindelijk ook niet goed.

15 augustus 2022 om 19:56

Dus wel. Vertrouwen op de keeper haha

Ik zie dit dan maar als een compliment, want ik zei dit ook al in een reactie ergens. Bedoel, je weet toch dat de Gea dit niet kan? Dan krijgt ie dus die bal toegespeeld op een plek waar de keeper die hij is er echt niets meer mee kan doen.

Precies. En tegen PSV moet je net zo spelen. Als je maar niet de bal verliest op eigen helft of het middenveld, want dn komt de snelle tegenaanval. Maar Nl'se clubs blijven ook maar opbouwen en aanvallen ...... :-(

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren