Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bergwijn en Antony swingen Ajax eenvoudig voorbij FC Groningen

Laatste update:

Ajax heeft zondagmiddag een kinderlijk eenvoudige zege geboekt op FC Groningen. De equipe van Alfred Schreuder keek halverwege tegen een 3-1 voorsprong aan, die na rust verder werd uitgebouwd: 6-1. Steven Bergwijn en Antony waren de absolute smaakmakers. De van Tottenham Hotspur overgekomen buitenspeler nam een hattrick voor zijn rekening. Antony scoorde eenmaal, de vijfde treffer kwam op naam van Kenneth Taylor. Invaller Steven Berghuis voltrok het bal vanaf de stip. Lorenzo Lucca maakte in de slotfase zijn debuut in het shirt van Ajax. De Amsterdammers gaan door de eclatante zege samen met PSV aan kop in de Eredivisie.

De grote vraag bij Ajax voorafgaand aan het duel met Groningen was de invulling van de voorhoede. Schreuder gaf vorige week tegen Fortuna Sittard toe niet te zijn begonnen met de juiste basis en koos er tegen De Trots van het Noorden voor om met Dusan Tadic, Brian Brobbey, Antony en Steven Bergwijn aan te treden. Dat betekende dat Berghuis het kind van de rekening werd. Hij fungeerde tegen Fortuna nog als nummer 10. Ook Mohamed Kudus zat opnieuw op de bank. De Ghanees oogst lof, maar hoeft nog niet te rekenen op een basisplaats. Bij Groningen is Jörgen Strand Larsen nog altijd van de partij.

Ajax ging voortvarend van start en greep al binnen vijf minuten de leiding. Na een combinatie aan de rechterkant van het veld tussen Tadic en Devyne Rensch slingerde laatstgenoemde de bal voor het doel. Daar controleerde Bergwijn met de borst om raak te schieten in het dak van het doel: 1-0. Heel lang konden de Amsterdammers niet genieten van de voorsprong. Vijf minuten later was het aan de andere kant ook raak. Strand Larsen won een sprintduel van Blind, behield het overzicht en bood de kans aan Cyril Ngonge, die naar links kapte en de bal onder Remko Pasveer door schoof. Ajax leek echter niet van slag door de tegentreffer en richtte zich al snel weer op.

Onder aanvoering van de uitblinkende Antony, die Isak Määttä alle hoeken van het veld liet zien, werden tal van kansen gecreëerd. Het leidde na een half uur tot een nieuwe voorsprong. Antony dribbelde vanaf de rechterkant naar binnen en haalde prachtig uit in de linkerbovenhoek: 2-1. Michael Verrips had in het restant van de eerste helft knappe reacties in huis op inzetten van Bergwijn en Taylor, maar moest op slag van rust voor de derde keer vissen. Nadat Bergwijn en Antony waren gewisseld van kant, leverde de Braziliaan de bal op een presenteerblaadje af bij zijn collega in de voorhoede. De kopbal van Bergwijn was Verrips te machtig: 3-1.

Debuut Lucca
Ook na rust was het Ajax dat domineerde. De ploeg van Schreuder creëerde kans op kans, maar had het vizier niet altijd op scherp. Na een klein uur spelen completeerde Bergwijn zijn hattrick. De aanvaller zag Groningen achteruit lopen en krulde de bal vanaf links in de verre hoek. Nadat Jurriën Timber niet veel later naliet om de 5-1 op het bord te zetten, deed Taylor dat wel. De middenvelder kaatste met de vallende Brobbey en rondde beheerst af. Schreuder haalde daarop Taylor, Bergwijn en Brobbey naar de kant en bracht Davy Klaassen, Berghuis en Lucca.

Ajax nam iets gas terug in de laatste fase van de wedstrijd, maar kwam daarin nog wel tot scoren. Na een dieptepass van Blind achter de verdediging kopte de ingevallen Berghuis op de arm van Määttä. Scheidsrechter Bas Nijhuis ontging het, maar werd geholpen door de VAR. Berghuis nam plaats achter de bal en stuurde Verrips de verkeerde hoek in. Even voor het penaltymoment werden ook Kudus en Perr Schuurs nog binnen de lijnen gebracht. Voor laatstgenoemde waren het vermoedelijk zijn laatste minuten in het shirt van Ajax. De verdediger is hard op weg naar Torino en gaat Ajax na vier jaar verlaten.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3018662660
4AZ3016772455
5Ajax301398748
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3071211-1833
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3051015-2025
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-4617

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hebben we toch weelde en leuke flanken met zowel Antony en Bergwijn.😍

Maar van Alvarez heb ik vandaag het meeste genoten, vooral in de eerste helft zowel verdedigend als aanvallend blijft hij zich doorontwikkelen.

Het doelsaldo kan zomaar beslissend worden, want de concurrentie is ook op volle sterkte. Dus fijn dat wij vandaag ook heel wat goals gemaakt hebben!

En natuurlijk was de sfeer in de Arena wat gezapiger, maar wat verwacht men dan met een graad of 34? 🤦🏾‍♂️

Gefeliciteerd Ajacieden.. 👍🏾🍻

14 augustus 2022 om 16:32

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken van het niveau van de eredivisie. Bergwijn die zo makkelijk scoort terwijl hij bij de spurs zwaar te kort kwam. Ternauwernood de nummer vier van Engeland. Ook spelers als Tadic en Blind, die in Engeland ook onder de maat presteerden domineren al jarenlang de eredivisie. Ander voorbeeld; Depay. Volledig mislukt bij Utd, terwijl hij de hele eredivisie aan flarden schoot.
Bizar dat clubs in Engeland nog overwegen om tientallen miljoenen neer te leggen voor spelers als Gakpo en Antony. Met name de aanvallers redden het gewoon niet in Engeland (laatste jaren).

14 augustus 2022 om 16:34

Naja het niveau van de eredivisie is dat we kans maken om de 5e competitie van Europa te worden. Dat de Nederlandse nummer 2 de Franse nummer 3 naar huis schiet. En er steeds meer spelers van niveau terugkomen.

14 augustus 2022 om 16:35

@bderonde: wat probeer je nou te zeggen? Dat de eredivisie van een lager niveau is dan dr PL? Dat ziet ook een blinde. En je haalt nu lekker de negatieve voorbeelden eruit. Soort van je eigen mening onderbouwen met feiten die jou het beste uitkomen.

14 augustus 2022 om 16:36

De Eredivisie is gewoon een drama. Nederland kan dan wel mooi boven Portugal staan in de coëfficiënten-lijst, maar als je ziet hoe makkelijk de talenten vanuit Benfica, Sporting, Porto en Braga zich aan kunnen passen aan de grote competities is, is dat echt een wereld van verschil in vergelijking met Nederland.

14 augustus 2022 om 16:37

Bergwijn kwam overigens niet zwaar tekort. Maar er stonden gewoon spelers van statuur voor m! Als hij de kans kreeg dan greep die m ook. Kijk nog even de goals tegen Leicester terug.

14 augustus 2022 om 16:37

"Zwaar te kort kwam". Bergwijn heeft bij spits best redelijke statistieken overlegd, hij had gewoon de pech dat hij weinig kansen kreeg omdat Son zo goed is. Bovendien speelt Ajax natuurlijk veel aanvallender dan Spurs en vrijwel altijd tegen mindere teams. Natuurlijk ga je dan meer goal maken.

14 augustus 2022 om 16:37

Natuurlijk is de Premier League van een veel hoger niveau, vergeleken met onze Eredivisie.

Maar vergis je niet man, het niveau van de Eredivisie is ook hoger aan het worden getuige de vele aankopen van de gehele eredivisie.

Bergwijn en Tadic waren bij hen clubs gewaardeerde spelers, die hun bijdrage geleverd hadden.

Blind heeft ook vrij veel wedstrijden gespeeld voor United, Depay dan wel wat minder.

Maar het is ook afwachten of Antony en Gakpo potten zouden breken in Engeland, dat kunnen we nooit weten vantevoren.

14 augustus 2022 om 16:41

Goh neem je daar ook de Transfersommen en salarissen mee van de spelers die daar worden aangetrokken?

14 augustus 2022 om 16:43

De Portugese competitie heeft dan ook meer van de PL weg dan de Eredivisie. Eredivisie spelers renderen naar mijn idee beter in Spanje en Italie.

14 augustus 2022 om 16:46

Blijkbaar heb je maar heel weinig buitenlandse competities gezien. Ik kan je vertellen het voetbal in Nederland is zo slecht nog niet en qua kijkspel bovengemiddeld. De meeste hier kijken naar de buitenlandse toppers en daarvan ziet een deel alleen maar de samenvattingen maar alles wat daar onder zit is niet zo best. Portugal wordt vaak als voorbeeld genomen, buiten de top3 is het gewoon waardeloos met amper publiek.

14 augustus 2022 om 16:46

Bergwijn zou het absoluut redden in de PL, maar hij paste niet in het team dat Conte voor ogen had en had met Son, Kulusevski en Kane hele goede concurenten. Hij heeft Spurs een aantal keer gered vorig seizoen. Zeker die wedstrijd tegen Leicester. De Spurs fans vonden het ook jammer dat hij wegging. Haller werd ook niet goed gebruikt en paste ook gewoon niet bij de speelwijze van West Ham. Ik denk dat hij het ook zou redden als hij speelt als bij Ajax of zoals hij in Duitsland werd gebruikt. Tadic was in Engeland inderdaad geen hoogvlieger en Blind ook niet, maar ze speelden allebij wel bijna alle wedstrijden voor hun clubs, dus zeker geen mislukkingen.

14 augustus 2022 om 16:56

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet denk van jou reactie. Bergwijn werd op de bank gezet omdat je een son kane en kulusevski had rondlopen. En daarnaast scoort hij ook elke keer in het nls elftal en speelt die ook verdedigers aan flarden in interlands die uit topcompetities komen. Er zijn meerdere redenen dat hij niet uit zijn verf kwam In Engeland en nu in zijn eigen thuisland met zijn vrienden en familie om hem heen bij zijn droomclub gaat het een stuk beter.. wat raar.. Messi scoorde in Barcelona ook heel makkelijk, en Parijs amper.. komt hij dan ook tekort voor Franse competitie of was de laliga gewoon kinderachtig?

Natuurlijk is eredivisie niet te vergelijken met pl. Maar het is niet zo dat de top 3 van Nederland weg word gevaagd in Engeland. Ajax doet het altijd goed in de cl en psv zal dit jaar ook het een en ander laten zien let maar op mijn woorden.

Gakpo is een talent met uitzonderlijke kwaliteiten en die kan goed groeien in de PL. Daar betalen clubs dan ook voor, voor de potentie.

En Anthony doet echt niet onder voor 9/10 vleugelspelers op son en Salah na misschien. Maar bij een man unt moet je hem gewoon elke week basis zetten.

14 augustus 2022 om 17:27

lol, hij gebruikt tenminste zijn hersenen om conclusies te trekken. En hij heeft gewoon gelijk. Er falen teveel spelers die de stap naar Engeland maken van NL. Kun je wel zeggen dat een blinde dat ziet, maar die conclusie kon jij niet trekken met je hersenloze opmerking. Enige wat jij uit je hersenpan kreeg was even laten zien hoe stoer je bent door iemand anders even af te kraken op feiten die hij hier benoemd. Moeilijk te zeggen over jou.

14 augustus 2022 om 17:36

Tottenham is misschien 'maar' de nummer 4 van de PL, maar de concurrentie van Bergwijn was met Son en Kane gewoon absolute top, dat was zijn pech.

14 augustus 2022 om 17:50

Het probleem van de Nederlandse spelers is dat ze veelal te vroeg naar Engeland gaan. Ook is het daar wat meer voetballen met kracht. Blind deed het ook niet zo slecht in Engeland: hij speelde de belangrijkste wedstrijd uit die tijd, nl de Europa League finale en speelde toen goed. Hij raakte geblesseerd en kwam niet terug.

14 augustus 2022 om 17:51

Ik snap natuurlijk ook wel dat er een niveauverschil is tussen de PL en de eredivisie. Maar Bergwijn heeft maandenlang niet eens bij de selectie gezeten van Spurs. Nu komt hij bij Ajax en gaat het allemaal zo simpel en is hij het mannetje. Ik vind dat toch wel zorgelijk.

14 augustus 2022 om 18:29

Ja joh, de nummer 4 van engeland kan er dan ook helemaal niks van he.

14 augustus 2022 om 18:33

Hoezo, dat kunnen Ajax, PSV en Feyenoord toch ook?

14 augustus 2022 om 20:43

Vergeet aub ook even niet voor xe goede orde het verschil is geld wat de clubs in de PL ophalen en wat ze in de ED ontvangen van de fifa.. Ajax doet het gewoon goed en telt Europees mee en dat gaat vanzelf de vruchten in de ED wel afwerpen

14 augustus 2022 om 22:16

Hoeveel spelers falen er überhaupt in de premier league? Heb je daar wel eens naar gekeken? Van elke Braziliaan, Afrikaan of zuid Europeaan die daar voet aan wal zet gaat 90% met de staart tussen de benen naar huis.

14 augustus 2022 om 16:32

Klopt over de sfeer, maar die anti-Ajax mensen weten altijd wel wat te vinden. Verder is dit een goede uitslag, maar had nog wel veel hoger kunnen uitpakken.

14 augustus 2022 om 16:45

Ajax heeft het heel goed gedaan. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen zo op jouw reageren. Je bent alle andere ploegen continu aan het afzeiken. Denk dat meerdere mensen je gewoon even willen laten merken hoe dat voelt. Verder wens ik je een fijne middag prima overwinning.

14 augustus 2022 om 16:33

Ik zat in de ArenA en ik moet wel zeggen dat de sfeer iets minder was maar het zat er nog steeds in. Ons cluppie heeft toch maar mooi drie punten gepakt met uitstekend spel..hopelijk blijft het zo tot het einde van het seizoen. Chapeau Ajacieden

14 augustus 2022 om 16:35

Gefeliciteerd baas!

14 augustus 2022 om 16:43

Gefeliciteerd Eindbaas!

Goede overwinning tegen een ploeg die niet kwam om te voetballen.  Heerlijk dat dit soort ploegjes worden afgestraft in de Arena. Met een beetje geluk had de uitslag veel hoger kunnen uitvallen.

Fijne zondag nog mede- Ajacieden.

14 augustus 2022 om 16:33

Nouja, FC Groningen had afgelopen seizoen een begroting van 20 miljoen euro. Als je dan zo naief aanvallend gaat voetballen zoals jij graag ziet, ga je er met een nog grotere score vanaf.

14 augustus 2022 om 16:37

Dan moet Groningen maar een beter beleid voeren dan hebben ze ook meer geld.

14 augustus 2022 om 16:39

Een veel grotere score dan dit ging het echt niet worden. Ajax had eigenlijk minimaal 8 goals moeten maken. Bergwijn, Lucca en Brobbey hadden allemaal nog kunnen scoren. Juist verdedigend is Ajax kwetsbaar, dus dan moet je in ieder geval wat hoger druk gaan zetten.

14 augustus 2022 om 16:43

@PeerBerwers ...en dat vergeet je Tadic nog te noemen, die had er ook wel één mogen maken

14 augustus 2022 om 16:37

Wat een arrogantie. Van het geld dat Ajax spendeerde deze zomer kan je lachend de hele club FC Groningen overkopen met al haar hebben en houwen. Tuurlijk hebben die geen schijn van kans als ze hetzelfde voetbal gaan proberen te spelen.

14 augustus 2022 om 16:39

Ajax speelt ook Real Madrid, Juventus, Bayern München, Tottenham Hotspur en Chelsea weg op eigen veld met een veel kleiner budget. Hoezo kan Ajax het dan wel en dat Groningen dan niet?

14 augustus 2022 om 16:44

Ajax is toch top 10 van Europa volgens die ranglijst? Niet zo gek dat de verschillen in de top kleiner zijn, Groningen komt in de verste verte niet in de buurt van Europese middenmoot.

14 augustus 2022 om 16:44

Ajax speelde Tottenham weg op eigen veld ja?

14 augustus 2022 om 16:48

Ja Ajax speelde tottenham inderdaad weg.

14 augustus 2022 om 16:53

@PSV-er! Dat deden ze wel, ja. Het is alleen jammer dat die wedstrijd niet wordt beslist in een eerder stadium en je tegen een paar countergoals aanloopt.

14 augustus 2022 om 17:08

Dat geld dat gespendeerd werd is door de club zelf verdiend.

14 augustus 2022 om 17:44

Klopt, meeste Twentenaren zijn vooral nuchter.

14 augustus 2022 om 17:59

Net als Getafe, Atalanta, Valencia, Rosenborg, PAOK

14 augustus 2022 om 18:49

Dat jij de discussie niet aan gaat is vaak wel duidelijk ja. Je probeert alleen te duimpjes te scoren met simpele oneliners

14 augustus 2022 om 20:22

Mijn god. Blijven jullie nu over dat 1 seizoen opscheppen. En wat hebben jullie ermee gewonnen. Niks niks niks. Real wint ook van chelsea, city,liverpool en PSG, en winnen de 14de champions league. + landskampioen en supercup. Met een verouderd team. En dat zijn clubs met net zo’n hoog budget. Dat zijn prestaties..

Laat de zogenaamde kenners vooral blijven zeggen dat dit seizoen de kans voor PSV gaat worden omdat Ajax verder gaat zonder Ten Hag, ik ben van mening dat PSV afgelopen seizoen al de beste kans heeft gehad om kampioen te worden. Deze selectie is 3 niveaus sterker dan die van vorig jaar. Je bent voorin nu op beide flanken niet te verdedigen, Brobbey trekt telkens 2, 3 verdedigers met zich mee waardoor er ruimte voor de rest komt en dan kan je gewoon voor de grap nog even Klaassen, Berghuis en Kudus vanaf de bank brengen als de tegenstander fysiek al apegapen ligt. Ten Hag zal nog wel eens spijt krijgen van zijn keuze en Bergwijn is echt in staat om de hele Eredivisie te slopen dit seizoen.

14 augustus 2022 om 16:33

Je verdediging en keeper zijn we een zwakte hoor… Tegen de top-5 kan dat nog wel eens voor problemen zorgen

14 augustus 2022 om 16:37

Ik denk als Sanchez en Bassey beschikbaar zijn dat dat nog wel gaat meevallen. Zijn 2 goede verdedigers als ik de verhalen mag geloven. In ieder geval een flinke upgrade van Blind en Rensch waarvan je al weet dat ze 3 keer per wedstrijd hun man laten lopen.

14 augustus 2022 om 16:39

Remko is toch gewoon een prima keeper. En met bassey en die nieuwe rechtsback erbij kan het er verdedigend al heel anders voorstaan.

14 augustus 2022 om 16:40

Weet je wat nou zo leuk is? In de verdediging zijn vanaf volgende week Bassey en Sanchez beschikbaar waardoor je daar ook nog even een upgrade krijgt. En de keeper zwak? Jullie wonderkeeper die zogenaamde beer uit Argentinië heeft volgens mij ook nog geen wedstrijd de nul gehouden of wel?

14 augustus 2022 om 16:40

Sanchez en Bassey zullen uiteindelijk wel in de basis komen en bovendien lijkt Ajax ook die Kaplan nog binnen te gaan halen.

14 augustus 2022 om 16:46

PeerBerwers ik denk dat Bassey Blind spoedig zal vervangen, en Sanchez wellicht Rensch maar laatstgenoemde speelde vandaag niet slecht. Het worden spannende weken, want een speler als Kudus hoort eigenlijk ook een basisplaats. De sterke bank in combinatie met alle wedstrijden, kan zomaar einde van de rit doorslaggevend zijn.

14 augustus 2022 om 16:49

Wie zien jullie liever als linksback, wijndal of Blind? Wijndal valt mij tot nu toe erg tegen.

14 augustus 2022 om 16:50

Ik denk dat met Pasveer het gezegde "een keeper is zo goed als zijn verdediging is" wel aardig van toepassing is. Het is geen geweldige keeper maar als de verdediging de normale taken zou uitvoeren kan Pasveer gewoon prima functioneren binnen dit elftal. Toch beschouw ik Blind en Wijndal als enorme bronnen van zwakte en onrust in verdedigend opzicht. Hopelijk kan het met Bassey en Sanchez straks wat meer stabiliteit bieden. Het gaat in ieder geval een leuk seizoen worden.

14 augustus 2022 om 16:52

Ajaxclub, ik ben hier in een Ajax topic toch niet om over PSV te brabbelen… ik heb deze wedstrijd gezien en geef daarop mijn mening. Dat wij eenvoudig goals tegen krijgen valt niet te ontkennen en zeg ik hier elders ook al.

14 augustus 2022 om 16:54

Bassey gaat ervoor zorgen dat Wijndal op de bank zit, niet Blind. Vandaag was Wijndal ook de zwakke schakel naar mijn mening. Blind is beter aan de bal en verdedigend niet minder kwetsbaar dan wat Wijndal nu liet zien.

14 augustus 2022 om 16:58

Pasveer heeft er toch ook al 3 doorgelaten? 😊

14 augustus 2022 om 18:12

@Suljemanii ik geloof nooit dat een Bassey een Blind gaat vervangen. Die is voetballend nog steeds zo erg belangrijk. Men moet zo n wedstrijd vandaag eens goed terug kijken en echt eens op Blind letten en hoe snel hij de linies overslaat met een pass op je stropdas. Daar zijn bijna geen betere van in Nederland. Dat hij wat langzamer is moet de rest compenseren maar zijn voordelen zijn vele malen groter dan zijn nadelen.

Bassey mag Wijndal eruit spelen waar ik nog steeds niet weg van ben.

14 augustus 2022 om 19:38

Vond Rensch het anders prima doen vandaag

14 augustus 2022 om 20:48

Ik vind Rensch z’n laatste 2 wedstrijden best aardig voetballen. En ik heb Blind liever op linksback met Bassey en Timber centraal. Ik vind Wijndal niet zo bijzonder.

14 augustus 2022 om 16:34

Zogenaamde kenners? Wie of wat ben jij dan? We zijn net twee speelrondes bezig en je wil nu al je gram halen na een wedstrijd tegen FC Groningen. Calma

14 augustus 2022 om 16:40

Eens psvchamps, mag hopen dat Bassey, Sanchez en eventueel die Turk wat kwaliteit toevoegen. Pasveer moet voldoende zijn maar als die geblesseerd raakt heb je een probleem. voor komend jaar is de topprioriteit in elk geval duidelijk: de nieuwe sar/Stekelenburg/cilesen/onana opsporen en vastleggen.

14 augustus 2022 om 16:47

Zou Vlachodimos wel een leuke vinden, maar misschien voor hem niet de stap die hij zou willen maken.

14 augustus 2022 om 16:36

Vergeet niet dat PSV ook 3 niveaus sterker is dan vorig seizoen. Ik snap wel wat je zegt en ben het ook met je eens. Maar wellicht is het verstandiger om dit soort reacties te bewaren voor na het seizoen. Wanneer we hopelijk de schaal weer omhoog houden.

14 augustus 2022 om 16:37

Wat een praatjes weer... elke wedstrijd is weer anders. Jullie hadden het vorig week nog lastig tegen Fortuna

14 augustus 2022 om 16:50

Je moet verder kijken dan alleen de uitslag, ik zie gewoon dat Ajax steeds beter gaat lopen. In de JC schaal was ik aangenaam verrast dat Ajax het eerste half uur echt voetballend veel beter was dan PSV en verlies je mag je toch wel zeggen door een paar enorme ketsers van een keeper die er niet klaar voor was. Vorige week was de eerste helft slecht ja omdat Alfred begon met de verkeerde opstelling lees Tadic in de spits, heeft ie toen ook eerlijk toegegeven en nu met Brobbey in de basis in de spits zie je al hoe moeilijk Ajax te verdedigen is. De mogelijkheden die Ajax dit jaar heeft zijn zoveel beter en ruimer dan vorig jaar. Laten we eerlijk zijn, wie mist Haller nog in de spits?

14 augustus 2022 om 16:52

Eens, het getuigt nogal van overschatting als je vorige week nog liep te schutteren tegen Fortuna. Bewaar je praatjes als het echt heel goed is en als we al wat verder zijn.

14 augustus 2022 om 17:01

Je wilt nu vooral vooruitgang zien. Kijk vorige week tijdens live meepraten tegen fortuna heb je het andere uiterste kunnen zien, Drama Queens die Schreuder wilde ontslaan, Blind en Tadic met pensioen wilde sturen etcetera. je moet realistisch zijn, Overmars, Ten Hag en vijf basisspelers weg, dan moet je feitelijk van de grond af opbouwen en dat kost tijd. er is op papier goed ingekocht en nu moet je die trainer wat vertrouwen geven en elke week iets beter worden.

14 augustus 2022 om 16:38

Hahaha na een wedstrijd tegen een rechter rijtje club wil je de 'kenners' terugpakken.

Moet het nog zien tegen één top 5 club en in de CL of Ajax er drie keer op vooruit is gegaan .

14 augustus 2022 om 16:43

Hahah nee PSV is lekker moeilijk begonnen met Emmen thuis en Go Ahead uit waar je ook nog eens een uur tegen 10 man speelt, lees even de reacties terug van gisteren het jaar van PSV Veerman in Oranje, Simons is een wereldwonder blablabla.
In een seizoen met halverwege het WK waar je waarschijnlijk na de jaarwisseling een slachtveld met blessures zal krijgen, dubbel programma met Europees voetbal durf ik wel te zeggen ja dat Ajax veel meer in de breedte kan opvangen en meerdere wapens heeft dan PSV. Ik ben er van overtuigd dat, dat zeker dit seizoen met een WK tussendoor het verschil gaat maken.

14 augustus 2022 om 16:50

@ajaxclub doe eens niet zo kinderachtig man, jij haalt dit onderwerp aan. Ik hoor hier niemand zeggen dat PSV na go Ahead opeens de eredivisie aan flarden gaat schieten? Lijkt mij sowieso wat voorbarig om Ajax EN PSV nu al zo vroeg te verheerlijken/afschrijven. Zijn net onderweg man! In ieder geval veel succes gewenst dit seizoen hopelijk een spannende titelrace.

14 augustus 2022 om 16:54

Het wordt sowieso een spannende titelrace omdat de Eredivisie dit seizoen in mijn ogen erg zwak is vanwege de clubs die gepromoveerd en gedegradeerd zijn. Ik zeg alleen dat ik vindt dat Ajax veel meer verschillende wapens heeft dan vorig jaar, om meerdere manieren kan spelen om het tegenstanders moeilijk te maken. Vorig jaar zat je vast met Blind en Tadic op links en Haller als statische spits, nou dit kijkt heel wat lekkerder hoor kan ik je zeggen. En ik heb het al meer gezegd, dit seizoen gaat ongekend zwaar worden, dubbel programma met Europees erbij, de beker nog WK tussendoor. Een ruime bank gaat echt het verschil maken dit jaar.

14 augustus 2022 om 17:10

Veerman is idd klaar voor Oranje, heerlijke speler. Niemand noemt Simons een wereldwonder. Het is een leuk talent en ik denk dat iedereen verrast is dat hij de eerste paar wedstrijden zich al zo laat zien, zegt verder nog weinig. Gefeliciteerd met je overwinning, geniet ervan.

14 augustus 2022 om 16:38

Denk dat je je daar flink op verkijkt. Blind is verdedigend lachwekkend en pure middelmaat. Wijndal heeft verdedigend nog niets laten zien en steken laten vallen. Rensch is middelmaat. En overtuigen de keepers ook niet… in de CL wordt je tegen een serieuze tegenstander afgedroogd. Wel is Ajax aanvallend inderdaad heel sterk dus moet Ajax er maar meer proberen te maken dan de tegenstander. Maar de nul houden is een utopie. Een 4-3 uitslag scenario in CL is waarschijnlijker. Inpricipe niets mis mee, resultaat telt maar je moet niet gaan doen alsof Ajax de schaapjes op de droogte heeft

14 augustus 2022 om 16:39

Ik heb niet heel ontoevallig Ajax al tegen PSV zien spelen, maar vind het wat voorbarig dat PSV minder kans heeft dan vorig jaar. Ik vind beiden overtuigend, maar Ajax heeft in 3 potjes voor hun doen toch al aardig wat tegentreffers gekregen.

14 augustus 2022 om 16:49

Vergelijking met vorig seizoen is ook nog wat oneerlijk als 3 spelers op een andere positie ingepast moeten worden. Rensch erbij, Wijndal erbij en blind weer naar het centrum

14 augustus 2022 om 17:09

Klopt, en je mist ook echt wel kwaliteit tov vorig jaar denk ik. Met deze aanval kan je een doelpuntenrecord maken, maar als het een keer niet lukt of Anthony/Bergwijn raken geblesseerd, vind ik het nog erg kwetsbaar.

14 augustus 2022 om 16:40

We zijn niet sterker dan vorig jaar vind ik. In de breedte wel. Maar dat elftal had een goeie balans. Daarnaast werden we klein gehouden door ten Hag, want er zat nog meer in. Maar wel eens dat het nergens op slaat dat men opeens denkt dat Ajax nu kwetsbaar is ofzo. Met Schreuder winnen we ook gewoon 6-1. Wellicht meer hoop dan realiteit. Op naar nummer 37

14 augustus 2022 om 16:43

PSV zie ik anders ook best kans maken dit seizoen. Het valt of staat allemaal met de onderlinge duels, de duels tegen de overige top5 en of je punten morst tegen de zwakke teams.
Zijn nu 2 wedstrijden verder en beiden hebben veel goals gescoord, maar toch ook al 3 tegen, tegen relatief zwakke tegenstanders

14 augustus 2022 om 16:47

Ik denk dat je ook niet moet vergeten hoe zwaar dit seizoen gaat worden met een WK even tussendoor, dubbel programma met Europees voetbal. De onderlinge wedstrijden worden belangrijk maar ik denk dat een brede selectie met verschillende wapens waar je meerdere blessures kan opvangen zonder veel in te leveren ook wel eens een bepalende rol kan gaan spelen dit seizoen.

14 augustus 2022 om 17:02

Er gaan komend seizoen vele factoren meespelen idd. 2 wedstrijden in de ed kun je nog weinig zeggen wat het komende jaar gaat brengen.

14 augustus 2022 om 16:51

Heb je gelijk in. Alleen jammer voor PSV en haar supporters dat ze tegen Ajax en Feyenoord zwaar benadeeld waren en dat al 5 punten heeft gekost. Dan kun wel over kansen spreken, maar zo is het lastig om punten te verzamelen.

14 augustus 2022 om 17:03

Kijk gewoon vooruit. Terug kijken heeft geen zin en geeft frustraties. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

#SaveKudus

Kudus verdient echt meer na die goede voorbereiding, maar ja. Voor wie zet je hem er in, Tayler doet het ook goed en lijkt eindelijk zijn doorbraak in de basis te maken.

Bergwijn ook echt heel sterk. Valt me ook op hoe balvast hij is in tegenstelling tot Antony, die veel vaker de bal kwijt raakt. De fysieke kracht van Bergwijn en Brobbey gaat ajax nog veel helpen dit seizoen denk ik.

Verder een goed Ajax, Groningen weinig kans. Groningen lijkt helaas de lijn van vorig seizoen door te trekken. Als Larsen weg gaat ben ik echt bang voor degradatie voetbal, of er moet van dat geld in een zeer korte periode versterkingen gehaald worden die er direct staan.

14 augustus 2022 om 16:42

Hij vertraagt het spel, lijkt wel een postbode. Foute aannames, slechte voortzetting en vaak fout gepositioneerd, waardoor hij niet aanspeelbaar is. Leuk dat hij een goaltje maakt, ook nog de 5-1, maar dat was een van de weinige goede momenten.

14 augustus 2022 om 16:42

Kudus is beter dan Taylor op 8. Er lopen best veel aanvallen stuk bij Taylor, zie de situatie waar Tadic helemaal vrij staat en 1 op 1 kan gaan. Taylor geeft de bal eerst op Bergwijn naar Links waar 2 man van groningen bijstaan, de aanval is klaar.

14 augustus 2022 om 16:44

Ik ben wel fan van Kudus. het is jammer dat hij zo blessuregevoelig is. Vind niet dat hij veel krediet heeft en vind ook dat Taylor het goed doet en vind bovendien niet dat zij directe concurrenten zijn. Het is gewoon prachtig om eindelijk een sterke bank te hebben, dat ontbrak er nog weleens aan. Schreuder kan nu echt spelers rust geven na een uur zonder dat je veel kwaliteit inlevert. Kudus gaat gewoon zijn minuten krijgen en dat betekent ook dat hij het kan laten zien. Dat hij nu per se in de basis moet vind ik wat overdreven, de concurrentie is sterk. als kudus de beste is in de minuten die hij krijgt en fit blijft, zal hij gaandeweg stijgen in de pikorde. Niks mis mee.

14 augustus 2022 om 16:50

Het probleem is alleen dat Kudus amper minuten krijgt om zich te bewijzen, en als hij zich bewijst zoals tegen PSV en in de voorbereiding, krijgt hij de wedstrijd erop nog steeds maar 5min.

14 augustus 2022 om 16:35

Ja zei ik de vorige keer ook. Maar voor wie moet je kudus inpassen op dit moment. Het is ook wel lastig hoor.

14 augustus 2022 om 16:35

Ook met Larsen gaat het degradatievoetbal worden ben ik bang. Er zit gewoon absoluut geen kwaliteit in de selectie verder, één speler kan weinig doen. Fledderus moet hem gewoon verkopen voor dat megabedrag (voor ons doen) en proberen er met dat geld wat moois van te maken in de winterstop om het seizoen te redden als het nu niet meer lukt.

14 augustus 2022 om 16:36

Stel je niet zo aan, je hebt gewoon een brede selectie nodig. Die moet zijn kans gaan pakken als andere geblesseerd gaan raken.
Dadelijk hetzelfde met Berghuis.
Het is ook nooit goed hier lijkt het wel, ik ben blij met de brede selectie en het is gewoon hopen dat er niemand gebleseerd raakt, maar dat stel dat het gebeurt is er alsnog voldoende kwaliteit.

14 augustus 2022 om 16:47

Tuurlijk heb je een brede selectie nodig, maar het is allemaal wel heel zuur voor Kudus. Na die blessure in de CL is hij nooit helemaal terug gekomen, hij speelde die periode zo goed. In de voorbereiding leek hij zijn niveau weer wat terug te hebben, met daarna ook nog die wereldgoal tegen PSV.

Hij is momenteel denk ik ik sterker dat Tadic en Tayler op het middenveld. Maarja, het is ook moeilijk, die wil je er nu ook allebei niet zomaar uithalen. Vooral Tadic niet. Wellicht dat hij inderdaad bij een blessure kan laten zien, maar in deze gast zit denk ik echt de meeste potentie

14 augustus 2022 om 17:03

Dat is het zeker. Andere spelers gaan net zo zuur zijn. Laat hem nu maar eerst fit blijven, zijn kansen komen wel.

Lekkere overwinning voor Ajax. Buiten de goal van FC Groningen is Ajax totaal niet in de problemen gekomen en Antony was met name in de eerste helft echt onhoudbaar.

Snap bij de goal van FC Groningen ook niet wie het verzint om de sloomste speler als laatste man te gebruiken, zeker als je weet dat Larsen en zeker Ngonge snelheid hebben. Maar gelukkig had Antony het op zijn heupen en die linksback van Groningen, maar ook de rest van Groningen hadden echt geen grip op hem in de eerste helft.

Bergwijn ook prima gespeeld. 3 goals en dit laat wel weer zien dat Valentijn Driessen altijd maar wat onzin uitkraamt. Volgens hem zou Bergwijn er geen 15 voor Ajax maken en dat Bergwijn er nooit meer dan 15 in een heel seizoen heeft gemaakt is waar, maar Bergwijn zal met gemak minimaal 15 en ik verwacht sowieso 20 goals in de Eredivisie maken en waarschijnlijk z'n goals Europees ook meepakken. En dan komt hij op zo'n 25 goals en meerdere assists uit dit seizoen en dat is gewoon goed.

Haller scoorde in Duitsland wel genoeg bij Frankfurt, maar in Engeland niet. En Tadic scoorde bij Southampton ook heel weinig, maar die schoten of schieten toch best wel veel ballen erin bij Ajax. Los van het feit dat vooral Tadic weleens penalty's nemen, maar Tadic is ook ieder seizoen wel goed voor rond de 15 assists of zelfs minimaal 20 assists.

Vond Brobbey ook prima. Niet heel opvallend en tuurlijk mislukte er weleens wat bij hem, maar je hebt gewoon een aanspeelpunt in de aanval die fysiek heel sterk is en waar meerdere spelers zoals Bergwijn en Antony van kunnen profiteren. En als die dat niet doen, dan kan Brobbey zelf goals maken.

Die Lucca viel wel op in zijn invalbeurt, maar vond hem wat slungelig. Deed mij echt meteen denken aan een combinatie tussen Thomas Mã¼ller en Filippo Inzaghi. Dan denk je van waar is hij mee bezig, maar zorgt hij toch voor gevaar. Bij Lucca is het vandaag dan nog niet een succes geweest, vond hem een beetje wild en had wel het idee dat je buiten zijn lengte echt niks aan hem hebt.

Dat schot wat hij meteen blind op doel schoot en daarna de bal de tribune injoeg, daar had ik wel echt het idee dat hij veel te wild is en wat aan inzicht en verfijning mist. Hij had de bal ook nog breed kunnen leggen op volgens mij Klaassen en Antony die daar vrij stonden of er beter voorstonden, maar wie weet zal hij toch nog zijn waarde hebben dit seizoen voor Ajax. Want dit waren immers pas zijn eerste minuten en het seizoen is nog lang.

In principe is het vrij logisch dat groningen hier gaat verliezen, aangezien ajax premier league bedragen uitgeeft in de simpele eredivisie. De manier waarop we verliezen stoort me meer. Onder buijs stond het verdedigend stabiel en creëer je aanvallend nauwelijks kansen. Nu staat het verdedigend onstabiel en creëer je nog steeds nauwelijks kansen. Wat mij betreft mag wormuth zijn spullen pakken, maar dat zou niet gebeuren aangezien die vriendjes is met fledderus. Ajax publiek stelde ook wel teleur, groningen supporters kwamen er bovenuit, ondanks dat ze dik achter stonden. Enige wat ik nog wil melden is dat die abraham zo verschrikkelijk slecht is en heeft gewoon 2 miljoen gekost. Hopelijk komen we tegen go ahead beter voor de dag!

14 augustus 2022 om 16:34

Gefeliciteerd met boven het Ajax publiek uitkomen. Toch de kers op de taart en moet je zeker koesteren!

14 augustus 2022 om 16:38

Het valt wel op Dirk, dan mag je dat toch benoemen?

Nog 1 ding, het is mij een raadsel dat die Taylor er instaat en niet Kudus. Met Taylor kom je niet ver in de champions league.

14 augustus 2022 om 16:39

Zeker zeg ik toch ook?

14 augustus 2022 om 16:45

Opzich snap ik het wel dirk, succes trekt natuurlijk dagjesmensen. Dat gaat ten koste van de echte ajaxsupporters. Maarja 600 man die boven een vol stadion uit komen is toch wel het benoemen waard

14 augustus 2022 om 19:40

Dagjesmensen? Kijk anders ff hoeveel seizoenskaarthouders er zijn?
Had meer het idee dat het Groningen publiek een dagje uit naar de randstad wilde, normaliter zijn ze niet met zoveel.

Lucca voortaan basis.
Bergwijn slechte pot maar gelukkig 3 goals. Antony verkopen voor 85 Miljoen en berghuis of cicho in de basis.
Taylor kan prima mee naar het WK ipv Clasie/de Roon. Rensch speelde een puike pot, ook meenemen als back up voor Frimpong.

3 punten binnen. Op naar de volgende landstitel. Kan niet meer misgaan.

14 augustus 2022 om 16:42

Wat zeg je allemaal? Bergwijn slechte pot met 3 goals? Lucca in de basis IPV Brobbey? Doe maar niet hoor.

14 augustus 2022 om 16:49

Lucca is een pure spits. Brobbey kan daar nog wel een jaartje wat van leren. Bergwijn kan dit niet constant vasthouden

14 augustus 2022 om 17:21

Je bent wel erg zeker van je zaak ofniet? Of geloof je valentijntje dat bergwijn er niet meer dan 15 gaat maken dit seizoen?

Je ziet zelf toch ook wel dat bergwijn veel te goed is voor de eredivisie? Man man man wat kunnen mensen soms onzin uitkramen.

14 augustus 2022 om 16:57

Zoveel vraagtekens bij jouw reactie. Lucca basis? Bergwijn matig? Rensch mee naar het WK? Als back up voor Frimpong? Geen idee wat hier gebeurt.

14 augustus 2022 om 18:41

Ik ben het meer dan eens met je argumenten. Ik vindt dat Alvarez ook een goede pot had, mooie schoten en passes. Klasse dat je je mening zo uit.👏🏾

Pure powerplay van een oppermachtig Ajax. Die gaan als een mes door boter in deze competitie.
Echter vraag ik me af of de verdediging en keeper CL waardig zijn.

14 augustus 2022 om 16:42

Blind kan echt niet meer op CV (vorig jaar al niet). Maar als Bassey zijn EL niveau haalt, dan hebben we een uitstekende defensie.

14 augustus 2022 om 16:57

Wijndal kan niet op linksback, Blind kan nog prima mee. Wijndal gaf de rechtsbuiten van Groningen telkens teveel ruimte.

14 augustus 2022 om 16:43

Ik wilde hier een verslag typen maar dit is precies hoe ik het zie mbt Ajax.

Nu is het wel zo dat Bassey en Sanchez nog moeten aansluiten. Uiteraard geeft dit geen garanties maar slechter in onze verdediging kan het niet.

Ondanks de 6-1 blijft onze verdediging zorgelijk.

Wat een heerlijke middag op deze bloedhete dag. Echt genoten van een prachtig Ajax. Bergwijn, Alvarez en Antony fenomenaal.

Mooie goals en aanvallend voetbal, dit Ajax gaat hoge oren gooien in Europa! Daarnaast, Bergwijn - wat een speler!

Helaas voor Groningen dat ze mijn 5e plek (voorspelling) niet waar konden maken. Ze zullen nu naar beneden moeten kijken.

14 augustus 2022 om 16:36

In Europa ga je het met je huidige verdediging en keeper niet redden… De aanval sloopt simpel de meeste Eredivisie clubs, maar je krijgt toch ook wel makkelijk goals tegen… dat kan je in de competitie makkelijk opvangen met veel goals… probeer dat in cl maar

14 augustus 2022 om 16:42

Neem aan dat ze in Europa iets behoudender zullen spelen, want inderdaad wat je zegt - als Blind dan als centrale verdediger op de middenlijn gaat rondwandelen, krijg je er aardig wat tegen

14 augustus 2022 om 16:43

Er komen nog 2 verdedigers bij he, Bassey zal zich wel in de basis gaan spelen en Sanchez denk ik ook, dat scheelt al een hele hoop tov Blind/Wijndal en Rensch, al speelde Rensch wel goed vandaag.

14 augustus 2022 om 16:46

Ik heb van beide heren nog niet veel gezien. Hoorde wel dat Sanchez een felle back is, waar ik wel tevreden mee ben. Bassey - enkel gezien in de JCS, en dat was niet best (oké, hij speelde als linksback, lijkt me niet zijn beste positie).

14 augustus 2022 om 16:52

Ik vond Bassey helemaal niet zo slecht hoor, het was gewoon een ongelukkige overtreding.

14 augustus 2022 om 17:07

Leek een beetje een kip zonder kop

14 augustus 2022 om 16:40

Op basis waarvan heb jij Groningen op plaats 5 gezet? Ik als Groningen supporter zie ze zelfs in het rechterrijtje eindigen.

Zo goed met je rug naar de goal en balvast zijn is wel echt een kwaliteit om te hebben hoor in je team . Brobbey moet altijd spelen . Maakt het zo veel makkelijker voetballen. Van Gaal ziet dit ook hoop ik .

14 augustus 2022 om 16:52

Eens, ik denk dat Brobbey ondanks alle kritiek op het terugkopen elk cent dubbel en dwars waard is. De beste spits die Ajax kan wensen, een echte Ajax spits: die niet alleen kan scoren zoals Haller, maar iedereen om zich heen beter maakt en daardoor het team sterker maakt. Hij is de reden dat Antony en Bergwijn kunnen floreren en natuurlijk een super klik met Taylor.

De Eredivisie is gewoon een speeltuin voor Bergwijn. Toont maar weer eens het verschil aan tussen de PL en Eredivisie. Weet nog wel in januari dat een bankzitter Spurs niet nodig was bij Ajax, want hij zou bij Ajax ook geen basisplek krijgen. Bergwijn is wat mij betreft duidelijk de beste speler in de Eredivisie. Ook een klasse beter dan Tadic en Antony.

Ik vond dit wel al beter van Schreuder ook al is het maar Groningen met alle respect.Ik vond Rensch echt goed vandaag.

Waarom krijgt Kudus geen kans? Beste speler van de voorbereiding. Gewoon Tadic vroeger wisselen. Kudus boven Klaassen en Berghuis.

14 augustus 2022 om 16:56

Omdat de rest ook geen koekenbakkers zijn. Iedereen in rep en roer met hun privé voorkeuren. Maar Ajax heeft altijd, ook in het topjaar 18/19 een veel te smalle bank gehad. Vormdips blessures en schorsingen lossen dit luxeprobleem vanzelf op. Eindelijk heeft Ajax een sterke bank en Kudus, Berghuis, iedereen gaat minuten maken.

14 augustus 2022 om 16:59

Kudus is verdedigend (en dan vooral in de omschakeling) te kwetsbaar. Daarom zal Schreuder hem ook liever in de aanval dan op het middenveld zetten.

Eenvoudige overwinning tegen een zeer zwak Groningen, zou me niks verbazen als die degradatievoetbal gaan spelen. Ook wel jammer dat je tegen zo'n slechte ploeg een tegengoal incaseerd.

Voorin hebben we zoveel kwaliteit... Bizar... Moordende concurrentie. Moet zeggen dat ik voetbal met een echte spits ons voetbal goed doen.

Wil nog even kwijt dat ik het irritant vind hoe mede supporters elk excuus om Blind af te zeiken aangrijpen. Als je denkt dat die tegengoal zijn fout is... Dan snap je het gewoon niet. Wijndal is verdedigend gewoon matig. Die laat zich er simpel uit lopen en sloft er wat achteraan.

14 augustus 2022 om 16:44

Blind wordt ook wel heel makkelijk voorbijgelopen door Strand Larsen hoor, ery slecht verdedigd.

Geweldig spel voorin, Ajax has geen kind vandaag aan Groningen. Voorin is Ajax gewoon niet te verdedigen en ook wij hebben ene bizar breed en goed middenveld als je het mij vraagt. Als bassey goed word ingepast zal eht er goed uit zien, ook Rensch was gewoon goed vandaag. Goed dat de verhoudingen weer scherp staan, PSV doet het prima, maar voorlopig gewoon tegen degradatie kandidaten. Het gaat gewoon een goede strijd worden, want beide clubs zijn een stuk beter dan de rest.

Heerlijke pot voetbal. Aanvallend een surplus aan kwaliteit. Defensief kan het nog veel beter maar we hebben Bassey weer terug gelukkig.

Rensch speelde een puike pot evenals Alvarez. Bergwijn en Antony echter, allebei geweldig, lang niet zulke dynamiek op de vleugels gehad.

Kudus wordt wel een triest verhaal op deze manier, die gaat gewoon geen kans maken op deze manier. Misschien beter om te vertrekken. Maar voor de rest een heerlijke wedstrijd natuurlijk.

14 augustus 2022 om 16:42

Ik snap Schreuder ook niet, hij zegt dus dat hij Kudus als optie voorin ziet maar waarom geef je hem niet 25 minuten in de spits ipv Lucca.

14 augustus 2022 om 16:57

Kudus op rechtsbuiten is vrij hopeloos inderdaad. Klaassen viel in als een spook, sloeg nergens op dat Kudus weer moest wachten. Dan inderdaad liever als 9.

14 augustus 2022 om 18:10

Hoe kan je nota bene 2 30+ers inbrengen op het middenveld. Wat heb je daar nou aan. Ze vertegenwoordigen geen kapitaal meer, maar kudus wel. En laten we niet vergeten dat kudus enorm beweeglijk is, makkelijk een man voorbij kan, een verwoestend schot heeft en een degelijke pas. Ook is ie sterk in de duels. In principe in alles beter dan berghuis of klaassen.

Erg goed voetballend Ajax gezien. Bergwijn en Antony op de flanken is toch wel ongekende luxe voor de Eredivisie.

Bizar overigens dat Klaassen naar mijn weten de bal maar 3 (!) keer heeft aangeraakt, waaronder een tackle.

14 augustus 2022 om 16:40

Klaassen komt tekort. Nu al helemaal als je ziet wat er speelt en wat er nog op de bank zit.

Snap niet dat Ajax sentimenteel blijft en blind en Klaassen niet verkoopt.

Beter gaan ze niet worden.

14 augustus 2022 om 19:39

Ervaring, leiders van het team, brde selectie nodig zeker in de CL

Dit heeft niks met het 'fantastische' Ajax te maken. Fcg is degradatiekandidaat nr1. Wat een zaadploeg!

14 augustus 2022 om 16:40

Tuurlijk was ajax gewoon goed.
Maar ik vind Groningen een echt zwak team. En denk ook dat die het heel moeilijk gaan krijgen

14 augustus 2022 om 16:44

Ahja, de bekende "reden" waardoor een club wint die niet jou voorkeur heeft!

14 augustus 2022 om 16:48

Zag je vorig weekend al tegen Volendam. Groningen gaat er uit samen met Emmen, met afstand de minste ploegen

Heerlijke pot, ben alleen nog niet overtuigd van Wijndal en Taylor.
Ben benieuwd hoe hij volgende week gaat spelen als Bassie en Alvarez rechtsback aansluiten

Berghuis verkopen geld erbij en een hele goede keeper kopen

Ajax wordt misschien toch wel een concurrent van ons voor de titel zo. Potjandrie de opties die ze hebben voorin.

Had het nog moeten benoemen, maar als er een echte Ajax spits bestaat dan is Brobbey dat zeker. Uiterst zonde dat hij niet scoort op het einde, maar hij past zo goed in het spel en kaatst zo lekker, is beresterk en keert makkelijk. De voorhoede is geweldig, gewoon van CL niveau.

Ik kan niet wachten tot Bassey in het centrum komt te staan en Blind terug kan naar linksback. Wijndal vind ik tot dusver niet overtuigend en ook bij AZ heb ik het niet helemaal gezien. Met Bassey in het centrum lijkt je wat broodnodige snelheid te krijgen, want daar voorzie ik voor Ajax nog wel problemen.

Al met al heb ik genoten van de flanken en ook van Brobbey. Lucca maakt geen beste eerste indruk, we gaan zien wat we daar tijdens het seizoen aan gaan hebben.

Tot slot: wat is Alvarez toch enorm gegroeid. Als balafpakker zat hij er altijd al kort bij, maar hij heeft vandaag ook een paar prima openingen gevonden en hij blijft zo koel als hij onder druk komt te staan. Die man is onmisbaar geworden voor dit Ajax.

Prima wedstrijd. Alleen nog kudus voor Taylor erin en de perfecte opstelling voor ajax is gemaakt. Alvarez is wel echt belangrijk voor het team, echt genieten. Ook hopen dat Anthony gewoon blijft, want die acties van hem blijven ook machtig mooi.

Wat een heerlijke wedstrijd en een heerlijke aanval met Antony en Bergwijn. Daarnaast vond ik Rensch en Taylor oprecht heel goed spelen. Hoop ook dat Ajax inziet hoe ontzettend belangrijk Alvarez op dat middenveld is. Bewaakt echt de balans op dat middenveld. Het tandem linksachter is en blijft het zorgenkindje. Ik ben oprecht heel erg fan van Blind. Maar de combinatie van hem met Wijndal is kwetsbaar in de omschakeling. Met een Bassey die links centraal staat kan snelheid gecompenseerd worden.

14 augustus 2022 om 17:36

Taylor speelde niet oprecht goed. Het is een dissonant op het middenveld. Hij heeft wel goede loopacties en kies vaak goed positie om vrij te komen, maar daarnaast veel te vaak balverlies, te weinig goede passes en niet genoeg oog voor de beste opties richting de goal. Kortom: wisselen voor kudus, die technisch een stuk beter is, beter een man kan uitspelen en in algemene zin doelgerichter is.

14 augustus 2022 om 18:20

He? Welke wedstrijd heb jij gezien? Taylor speelde oprecht goed vandaag. Kudus is geen 8 maar een 10, dus ik snap niet waarom je denkt dat Kudus werkt op die positie.

Het was vandaag eigenlijk gewoon goed, tempo was met momenten vrij hoog ondanks de warmte en qua organisatie stond het met Alvarez op het middenveld prima. Alvarez speelde overigens echt zeer goed ook in balbezit. Bergwijn en Antony prima gespeeld en ook Rensch deed het heel goed.

Enige dissonanten in het spel vind ik dan toch Blind en Wijndal bij die 1-1 en Taylor heeft ook hele lange periodes in de wedstrijd waarin hij verdwijnt. Van Berghuis verwacht ik ook wel iets meer dan alleen chagrijnig kijken. Kudus 10 minuutjes had hem liever in de spits gezien ipv Lucca die vrij lang de tijd kreeg.

Middenveld genoeg opties aanval goed verdediging ook even naar kijken. Het begint vanuit de verdedigde ging. Dus aub een goede keeper

Ajax prima maar wat is grun dramatisch zeg! Was t top voor Ajax of grun zo verschrikkelijk slecht , that's the question

14 augustus 2022 om 16:53

Nou het is Ajax dus dan is de tegenstander altijd slecht geweest of ze hadden er geen zin in

14 augustus 2022 om 17:06

Beetje een flauwe reactie…. Groningen gaat het heel zwaar krijgen dit seizoen en zal zeker tegen degradatie gaan spelen. Die mogen blij zijn dat ze Larsen nog hebben, want die kan het verschil wellicht nog voor ze maken. Maar dit team gaat heel veel goals om de oren krijgen

14 augustus 2022 om 17:43

Net zo flauw als de mensen die dat altijd roepen he.

Larsen gaat trouwens gewoon weg denk ik. Als je dat interview zag na de wedstrijd. Die gaf Groningen toch een flinke veeg uit de pan. Hij wil gewoon die mooie stap maken en groningen blijft het maar tegen houden.

Groningen gaat er uit dit seizoen, tegen Volendam was het slecht maar vandaag was het nog slechter. Verkeerde keuzes, geen duels aangaan. Alleen de keeper was voldoende

Bergwijn is echt een trainingsbeest.
Is fysiek een stuk sterker dan toen hij vertrok uit de Eredivisie.
Dat zag je bij die eerste goal, zette tegenstander als een kind opzij.

Daar gaat Ajax nog veel plezier aan beleven.

Erg sterke pot vandaag met als uitblinker Bergwijn. Ik heb zo'n gevoel dat de juiste samenstelling voor de voorste vier is gevonden. Voor de rest weinig aan te merken, daarvoor was de weerstand van Groningen te matig en gebroken na de 3-1.

Vertrouwen en conditie opgeschaald en doelsaldo opgevijzeld. Bergwijn en Anthony is zijn met een gakpo met afstand de beste vleugelspelers van Nederland.

Alvarez...wat is die toch belangrijk he voor een speler die niet zoveel toe voegt aan Ajax....

Ajax zou hem vorig seizoen voor 20 miljoen moeten laten gaan. Nou maak daar in eerste instantie maar het dubbele van

Klasse van de voorhoede en middenveld en timber natuurlijk overschaduwt weer hoe dramatisch blind is pff.. als alvarez naar achteren word geschoven naast timber en berghuis op het middenveld gaat heb je echt een hele mooie team. Zou dan bassey gewoon rechtsachter zetten ipv rensch word het nog mooier.

14 augustus 2022 om 19:32

Voorhoede spelers kunnen schijnen door senor Alvarez

14 augustus 2022 om 22:59

Denk niet dat Anthony echt veel hulp kreeg van Alvarez bij al die passeeracties en pannas dat hij er vandaag uit gooide. En al helemaal niet bij die wonderschone doelpunt.

Maar wat een schijtverdediger is blind zeg.. maait volledig langs de bal elke keer als de tegenstander de bal lang speelt en 1 op 1 heb je geen kind aan hem. Ik snap niet dat hij elke week speelt..

Hopelijk is hiermee de puzzel gevallen. Met Antony en Bergwijn hebben we ontzettend veel snelheid, gogme en dreiging. Brobbey is een perfecte spits hiervoor, is snel, maar ook een zeer goed en sterk aanspeelpunt. Tadic op 10 is eigenlijk de enige positie waar hij nu thuishoort. Taylor is als 8 en alleskunnen een ideale middenvelder. En de complimenten mogen ook naar Alvarez gaan. Bnormaal gesproken vind ik dat een houthakker, maar hij was goed met de intercepties en zette goed (vooruit) het spel voort.

De verdediging is de achilleshiel. Wijndal vond ik verdedigend niet sterk. Blind is aan de bal heel goed, maar verdedigend en op snelheid uiterst kwetsbaar. Wat mij betreft komt Bassey daar snel te spelen. Rensch deed het goed vanmiddag en kan gaan concurreren met Sánchez. En Pasveer is redelijk, maar wil Ajax hoge ogen gooien in Europa heb je een keeper van meer formaat nodig!

14 augustus 2022 om 23:01

Ben het met je eens maat! Behalve pasveer dan, stond gewoon vrij solide te keeper vandaag. Of had je liever gorter er weer in haha..

Blind eruit en je hebt een elftal dat de groepsfase cl wel overleeft.

Genoten van Taylor met name. Leuk talent en lijkt tot zover Gravenberg prima op te volgen.

14 augustus 2022 om 19:31

Jawel maar is Groningen niet overdrijven. Vorig jaar laatste wedstrijd en jc schaal viel hij door de mand. Toppers en CL zullen we het zien. Valt me op dat velen vooral de Nederlandse spelers veel omhoog praten. Ging ook zo bij vd beek en Klaasen. Laten we het afwachten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren