Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

V/d Vaart laat niets heel van Laporta: 'Flapdrol met z'n grote kop, maffia!'

Laatste update:

Rafael van der Vaart heeft zaterdagavond ongenadig hard uitgehaald richting Joan Laporta. De president van Barcelona probeert Frenkie de Jong en Memphis Depay richting de uitgang te dirigeren op niet mis te verstane wijze. Volgens Van der Vaart gaan de praktijken bij Barcelona alle perken te buiten en wordt het tijd dat clubs harder worden aangepakt. De analist van Ziggo Sport noemt Laporta een 'flapdrol' en spreekt van maffia-praktijken.

Het is hét verhaal van deze transferwindow. De Jong die door Barcelona al aangeboden werd bij diverse clubs en ook te horen kreeg dat hij akkoord moet gaan met salarisvermindering. De voormalig Ajacied zelf wil echter helemaal niet vertrekken en is ook niet van plan om minder te gaan verdienen, nadat hij eerder al toestemming gaf tot het laten verlagen van zijn salaris om Barça te helpen. Sommige fans nemen het hem zelfs niet in dank af, getuige de beelden die deze week opdoken bij het trainingscomplex van los Azulgrana.

"We hebben heel veel met Frenkie, een waanzinnige speler. Maar er moet een moment komen dat clubs als Barcelona en Real Madrid... Hoe kan je nou in hemelsnaam spelers kopen als je geen geld hebt? Ik vind het een schande", aldus Van der Vaart bij Ziggo Sport. "En Laporta. Die staat overal te lachen met zijn grote kop als hij weer een nieuwe speler heeft gehaald. Maar hij vraagt wel aan spelers of ze salaris willen inleveren. Dat is gewoon een grove schande. Volgens mij denkt hij dat hij de koning is daar. Maar het is eigenlijk een flapdrol. Zo ga je niet met mensen om. Het zijn mensen."

'Maffia'
Van der Vaart heeft geen goed woord over voor de handelswijze van de president. "Het gaat erom dat je een contract tekent en dat je dat uitzit of tussentijds vertrekt. Maar dit kan toch niet? En dan ondertussen wel andere spelers halen met een idioot salaris. Ik vind het maffia. Dat moet je keihard aanpakken", aldus de analist. "Barcelona is een waanzinnige club, elke speler wil daar spelen. Maar vanaf nu kunnen we dat van buitenaf veroordelen. Ik vind het echt een schande, ook dat je voor zo'n club speelt eigenlijk. Als er geld is is er geld, dan mag je kopen wat je wil. En dan kunnen wij zeggen of het goed is of niet. Maar een speler als Frenkie de Jong, wij kennen hem, een hele aardige jongen. Die wordt neergezet als een geldwolf."

Volgens Van der Vaart wordt er een onterecht beeld van Frenkie geschetst in de Spaanse media. "De kranten schrijven elke dag vijftien of zestien pagina's alleen over Barcelona. Dan krijg je dit soort dingen", zegt Van der Vaart als beelden worden getoond waarop Frenkie wordt uitgescholden door fans. "Hij heeft helemaal niks fout gedaan. Hij wil juist blijven. En waar is Piqué dan? Die zou Frenkie moeten beschermen. Die jongen heeft al een keer ingeleverd. Betalen die handel, en geen nieuwe spelers halen. Hij moet inleveren om zijn concurrenten te laten betalen. Dat is de omgekeerde wereld."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ansu zit op de bank vandaag. Heb het gevoel alsof hij enorm wordt gepest ook. Overtrokken chauvinistische opmerking.

13 augustus 2022 om 21:44

Net als dat eeuwige gejank op Ziyech en Chelsea, elke wedstrijd weer de vraag waarom hij er naast staat

13 augustus 2022 om 21:52

Hier sla je volledig de plank mee mis.. Aan deze opmerking is vrij weinig chauvinistisch. Dit gebeurde al bij Messi en toen stond iedereen ook al klaar met dezelfde mening die nu is getoond bij Frenkie de Jong. Het is 1 grote schande geworden hoe Laporta denkt te kunnen regeren. Deze man is heel erg in zich gaan geloven. Hij maakt keuze na keuze die niet te begrijpen zijn. Xavi halen die alleen in de zandbak heeft getraind en dacht dat het gelijk zou gaan draaien. Deze man hoort niet in deze functie te staan en dat bewijst hij week na week.

13 augustus 2022 om 22:40

Jij had Koeman nog willen zien aanmodderen? Wanneer er problemen zijn dan moeten er heel onpopulaire beslissingen gemaakt worden helaas. In zijn eerste bewind was hij ook al degene die risico nam en barca tot de wereldmacht maakte die het werd. Gegokt en gewonnen, we zullen zien hoe het nu uitpakt.

13 augustus 2022 om 23:40

Aanmodderen? Resultaat was niet best maar Messi vertrok en er kon geen een speler worden gehaald en hij had enorm veel blessures. Xavi heeft het daarna inderdaad heel veel beter gedaan en topresultaten gehaald…..ik vind het allemaal niet veel beter en Xavi werkt daarentegen met veel beter materiaal en heeft aardig wat in mogen kopen.

14 augustus 2022 om 08:55

Xavi heeft ze wel naar de tweede plaats kunnen loodsen iets dat Koeman niet was gelukt.

14 augustus 2022 om 09:32

Even off topic, het is nu 9:30 en de wedstrijd van Feyenoord was gisteren en was onverwachts een gelijkspel. Waarom is hier nog geen artikel over geplaatst? Ik ben Ajax fan hoor, maar dit is wel erg raar. En dan wel een artikel over Aubemayang die een mogelijke hypothetische transfer van Depay kan doen dwarsbomen…?

14 augustus 2022 om 10:32

@johan, is er wel, als je zoekt op Feyenoord. Denk dat ze een vinkje vergeten zijn, waardoor het op de app niet zichtbaar is

14 augustus 2022 om 11:00

Ook in de app is het artikel gewoon zichtbaar. Misschien eroverheen gelezen?

14 augustus 2022 om 11:58

@Johan: zie artikel van 22:58

14 augustus 2022 om 12:10

Xavi naar de 2e plek? Allereerst nadat er gigantisch veel transfers werden gedaan, en ook met een stuk slechter winst percentage dan Koeman, Setien en Valverde. Nee toppertje hoor.

14 augustus 2022 om 09:56

Wat hebben wij met Ansu Fati te maken? Is die hier opgeleid? Speelde hij in de Eredvisie? Komt hij voor het Nederlands elftal uit? Maak jij je ook druk om spelers in Kenia die niet van de bank af kwamen om 'redenen'? Wat een waardeloze reactie van jou.

Wat een blije die Van der Vaart. Rustig mensen. Is mijn mening

14 augustus 2022 om 10:30

Ik denk dat VD Vaart best weet hoe dit moet voelen voor De Jong. VD Vaart was destijds zelf onderdeel van een soortgelijk spelletje van Perez.

14 augustus 2022 om 15:45

Ik kan me bij vd Vaart als speler vooral herinneren dat hij als invaller in 2010 te lui was om met Iniesta mee te lopen. Misschien is dit zijn wraak.

14 augustus 2022 om 10:39

Wel iemand met enorm veel ervaring. Wat is jouw track record? Ik ga liever op iemand af die weet waar hij over praat dan iemand die vanachter zijn toetsenbord maar wat roept. Maar ja dat is mijn mening.

Dat zal hem leren

14 augustus 2022 om 11:59

Die Laporte doet geen oog dicht vanavond...

Heerlijk die VdV, gewoon een volkse jongen met geen blad voor de mond en humor. Vind het ook mooi dat hij altijd zo chauvinistisch is als het om Nederland(ers) gaat. En ik ben het hierin met 'm eens overigens.

13 augustus 2022 om 21:27

Mooi, maar slecht als analist. Daar moet je objectief kunnen.

13 augustus 2022 om 21:31

Ben ik niet met jou eens, een analist mag wel wat vrijheid hebben om wat te zeggen toch? Zitten niet bij Pauw en Jinek

13 augustus 2022 om 21:32

Oh vind je? Van mij mogen er best een paar subjectief zijn hoor. Levert mooie discussies op en geeft een analist wat kleur.

13 augustus 2022 om 21:47

Maurotje / Helemaal met je eens. Over dat Frenkie wil blijven zitten om dat discutabele contract uitbetaald te krijgen hoor je VdV niet. En over dat Frenkie daar de 6e middenvelder in de pikorde is en straks dus wel de grootverdiener van de selectie wordt hoor je VdV ook niet. Dat is scheef en Frenkie is ook niet Laporte zijn aankoop dus hij rouwt er niet om als hij afscheid moet nemen en dat verwacht hij ook omdat Frenkie geen uitzicht heeft bij barcelona

13 augustus 2022 om 21:54

Dus omdat Barcelona zo achterlijk was om dit contract aan te bieden, moet Frenkie water bij de wijn doen? Als jouw baas je een voorstel doet wat achteraf veel te veel zou zijn, dan zeg je bij elke vraag of je het voor minder kan doen ook gelijk ja?

13 augustus 2022 om 21:59

Das toch kneiterdom? Verwachten dat een speler zomaar al dat salaris inlevert? Dan gaat ie toch een jaar banken, boeien. Als blijkt dat Bartomeu crimineel gehandeld heeft, en dat deed hij namens FC Barcelona, moet je ze gewoon terugzetten naar de 2e divisie. Bartomeu en de socio's wisten van dat criminele contract af, lekker wieberen dan uit La Liga.

14 augustus 2022 om 01:24

Wat is dalit voor idiote reactie? Als er afspraken gemaakt zijn moet je ze ook na komen
Ik snap frenkie wel ze betalen wel miljoenen aan nieuwe aankopen maar willen niet zijn salaris betalen

14 augustus 2022 om 08:53

Waarom een discutabel contract dan? Heel veel volwassen mensen hebben met hun volle verstand dit contract tot stand laten komen. Wat jij doet is het framen van de feitelijke situatie.

14 augustus 2022 om 09:38

Prima maar dan moet frenkie niet komen met z’n neppe clubliefde voor barca

14 augustus 2022 om 10:10

Lijkt ook nergens op dat ie daar blijft met dat salaris! En als ie een beetje hart heeft voor de club dan laat frenkie die 17 miljoen ook lekker zitten. Gaat maar om een paar stuivers. En heb zo'n gevoel dat jij vaak de werknemer van de maand bent

14 augustus 2022 om 10:21

Wat een onzin. Dat je grootverdiener bent is je goed recht, dat is niet scheef. Moeten ze Frenkie maar opstellen. Wat scheef is, is dat je 150miljoen uitgeeft en dan aan de andere kant vraagt aan mensen om minder geld aan salaris te ontvangen. Dat is scheef en tegenstrijdig. Als CEO van een bedrijf zou je beter moeten weten...

14 augustus 2022 om 10:24

Dit is objectief

14 augustus 2022 om 11:19

Klaiber is ook de 4e rechtsback van Ajax en mag weg. Hoor je van Ajax dat ze m overal aanbieden, dat ie z’n salaris moet verlagen om Sanchez te kunnen halen?

Beide partijen tekenen een contract dat voldoet aan alle wettelijke eisen, dat wordt standaard getoetst. Dan kan Laporte roepen wat ie wil over t vorige bestuur, maar dat maakt het geen waarheid. En sommigen trappen erin….

14 augustus 2022 om 11:23

Dit is een Laporte trol

14 augustus 2022 om 14:43

Zeg aub Bartomeou.

Wat een populistisch gelul zeg, zowel frenkie als depay zijn gewoon momenteel geen basisspelers. Kan je lekker nationalistisch doen, maar dit kennen we wel. Hebben we ook gezien met real Madrid toen en al die Nederlanders.

13 augustus 2022 om 21:20

Het ging niet omdat frenkie geen basisplaats heeft maar om het inleveren van z'n salaris terwijl er aankopen worden gedaan

13 augustus 2022 om 21:24

Dan moet die clown niet zoveel deze lompe media volgen en eens frenkie vragen hoe het echt zit. Want iedereen heeft z’n mening maar frenkie zal tot op de laatste euro zijn centen krijgen die hij hoort te krijgen. Anders hoorde je zijn zaakwaarnemer wel, frenkie wel of de CAS zal je dan wel horen.

Hij heeft een contract, verdiend €560.000 per week!! Het meeste van de hele selectie en daardoor zegt laporte. Hij mag blijven, graag zelfs! Dit contract dienen wij ook uit met hem, maar bij een verlenging zal die nooit meer zoveel verdienen als dat die nu doet.

Volkomen begrijpelijk, als je ziet wat frenkie Barca gebracht heeft???
Zeg jij het maar..

13 augustus 2022 om 21:28

@Talisca, bron? Want volgens mij weet jij helemaal niet wat laporte binnenskamers heeft besproken. Het zijn allemaal aannames. Daarnaast, het boeit niet wat hij brengt of heeft gebracht. Contract is contract. Of hij het waard is, is niet relevant.

13 augustus 2022 om 21:30

Hoho relaxed talisca. Ik zeg alleen wat van der vaart hier zegt. Assasinasensio heeft het over een eventuele basisplaats voor de Nederlandse spelers. Dat frenkie teveel verdiend is een hele andere discussie. Als je sierd zo hoort dat er maar 170 miljoen aan salaris mag worden uitgegeven en frenkie verdiend alleen al 18 miljoen, dan snap ik dat ze hem wanhopig richting de uitgang drukken. Ik weet alleen niet als dit de juiste manier is

13 augustus 2022 om 21:37

100% gelijk. Hoort ook uitgediend te worden. Alleen geeft laporte al meerdere keren aan: we willen hem houden, maar hij heeft een te dik contract getekend door de echte flapdrol voor mij..

Uitdienen.. verlengen is alleen mogelijk door genoegen te nemen met minder. thats it. Maar Voetbalzone is lekker bezig met hun 14 berichten over Barca elke week haha

13 augustus 2022 om 21:51

Jjij kan echt niet rekenen geloof ik. Frenkie verdiend 88 miljoen euro in zes jaar. Dat is dus 282.000 per week.
De helft dus van wat jij beweert.

13 augustus 2022 om 21:56

Jij ook niet. Bruto salarissen worden gedeeld

13 augustus 2022 om 22:15

Inderdaad, bruto salarissen worden gedeeld. 88 miljoen euro bruto voor zes jaar.

Ik zou zeggen, pak er eens een calculator bij en reken nog een keertje uit was dat per week is.

14 augustus 2022 om 10:04

Wat een kwats met je 560k per week.

Dat is als je 50 weken op jaar basis pakt 28 miljoen, zoveel krijgt frenkie bij lange na niet, zowel brutoloon alsmede netto loon is lager.

Daarnaast zit je vooral aannames te strooien, want nieuws wat tot nu toe bekend is wil laporte helemaal niet verlengen, alleen zijn contractuele loon dusdanig verlagen dat er nog meer aankopen ingeschreven kunnen worden.

Liefst zelfs wil hij hem verkopen, zodat er nog meer aankopen kunnen worden gedaan, want enige wat laporte doet is koete termijnvisie hanteren.

13 augustus 2022 om 21:24

Waar lees jij één woord over basisplaats? Precies, complete onzin reactie. Ga buiten spelen, kleuter.

13 augustus 2022 om 21:26

Heb je wel gelezen?
Al zitten ze op de tribune, ze hebben een contract waar in staat wat er over gemaakt moet worden elke maand. Daar gaat het om. En als ze salaris inleveren om de concurrent collega te betalen, dat dit krankzinnig is.

13 augustus 2022 om 21:37

Haha nationalistisch nog wel wat een grap zeg. Wat er nu gebeurd bij Barca is gewoon misdadig. Of die gasten nou in de basis spelen of niet. In geval van Frenkie speelt deze hele poppenkast ook gewoon mee in het besluit om hem op de bank te zetten. Dat je jezelf in de nesten hebt gewerkt door wanbeleid is nog tot daar aan toe, maar als je dan vervolgens je spelers die daar niks mee te maken hebben voor op laat draaien...

13 augustus 2022 om 21:51

Wat een gelul zeg

Laporta zal hier heel slecht van slapen!!!

Dezelfde vd Vaart die zei dat Barcelona geen goed voetballende spits heeft gehad sinds Kluivert?

Laporta is de beste president die we ons hadden kunnen wensen! Met een lege portemonnee veel transvrije spelers van niveau gehaald, met hier en daar een aankoop.

In een seizoen zijn we naar Koeman FC Knudde niveau waar je zevende mee was geworden, weer gegaan naar een CL kandidaat. En dat in de huidige positie.

Nee, het is niet helemaal netjes hoe er met Frenkie wordt omgegaan. Maar het is je best verdienende speler, maar staat qua kwaliteit niet eens in de basis. Dan moet je er gewoon vanaf. Depay mag je toch ook verkopen? We hebben momenteel wel zes betere aanvallers dan hen.

13 augustus 2022 om 21:21

Laporta is een president met korte termijn visie. Op de manier hoe de club nu geleidt wordt is de club over een aantal jaar zo goed als zeker failliet aangezien ze nu toekomstige inkomsten verkopen en met dat geld gaten op aan het vullen zijn in de begroting.

13 augustus 2022 om 21:28

Nee, topclubs met omzetten van rond de miljard kunnen dat wel dragen.

Het is echter dat zodra je de aansluiting kwijt bent, je ook lastig meer terugkomt. Kijk naar Arsenal, Man Utd en voor 15 jaar AC Milan. De aansluiting behouden en daarmee je inkomsten veiligstellen is dat beetje gederfde inkomsten uit rechten wel waard.

13 augustus 2022 om 21:36

Barca leeft nu simpelweg boven haar stand en dit gaat ze uiteindelijk opbreken ondanks dat ik dit niet hoop aangezien ik barca support. Maar ieder normaal denkend mens kan toch zien dat dit beleid absoluut niet slim is.

13 augustus 2022 om 21:52

Jij kan zeggen over Laporta wat je wil, maar hij heeft in zijn vorige periode het beste elftal ooit gebouwd met deze ‘korte-termijn’ visie

13 augustus 2022 om 22:02

In de vorige periode kwamen er ook meerdere toptalenten uit la masia dit helpt ook mee

14 augustus 2022 om 10:02

Als je niet al je toekomstige inkomsten verkoopt kun je er prima weer bovenop komen. Kijk naar Liverpool, die eindigden ook een poos steeds in de subtop / middenmoot voor Klop kwam.

Wat Barca doet is alles of niks, hopen dat dit werkt en dat de club daardoor zo gigantisch groeit in omzet dat ze die gemiste inkomsten kunnen compenseren.

13 augustus 2022 om 21:26

Gaap... Best verdienende speler is ook zo achterhaald. Had je die kerel misschien gewoon vanaf het begin zijn daadwerkelijke salaris moeten betalen, zat je nu ook niet in deze puinzooi. Oh wacht, dat kon natuurlijk niet want er moest al gesaneerd worden. Goed moment om extra spelers te halen met hoge salarissen natuurlijk. Staat in Td101

13 augustus 2022 om 21:29

Daar gaat het dus al fout. Met een lege portemonnee hoor je geen aankopen te doen. En al helemaal niet als je daarna de halve club moet verkopen om genoeg geld te genereren om die jongens speelgerechtigd te krijgen.

Iemand die écht het beste voor heeft met die club had even pas op de plaats gemaakt, had de club geherstructureerd en had daarna weer de weg naar de top ingezet. Laporta is een populist die puur en naar de korte termijn kijkt.

13 augustus 2022 om 21:33

Je kan het Koeman FC Knudde niveau noemen maar Xavi deed het met die groep echt niet zoveel beter hoor. Zet Koeman voor deze groep en hij strijd net als Xavi om het kampioenschap.

14 augustus 2022 om 14:49

Tuurlijk niet.

13 augustus 2022 om 21:37

Laporta is een maffiabaas, en barca is op dit moment de maffia! Verkopen mag, maar als de spelers niet willen dan is dat jammer dan voor de club. Betalen is wat ze moeten, iedere cent, daarom is er een contract. Walgelijk figuur en op dit moment een walgelijke club. Van het o zo geroemde en prachtige tiki taka naar dit soort praktijken. Hoop dat fifa/uefa hard ingrijpt.

13 augustus 2022 om 21:38

@martijn r Allereerst haalde Koeman gewoon CL voetbal. Dan: met hier en daar een aankoop???? Barca de club met 1.3 miljard kocht voor 155 miljoen nieuwe spelers. Tenslotte speelde Frenkie bijna alles in de basis en heeft hij geld ingeleverd dat hij later zou terugkrijgen. Zelden zo veel onzin en domheid in 1 reactie gezien.

13 augustus 2022 om 21:40

Het is natuurlijk zaterdag! Vandaar die dronken reactie, nu snap ik het.

Het natuurlijk onzin dat hij kwalitatief niet goed genoeg is voor Barca. Ik zou zeggen, zet Busquets een jaar lang op CAM, ben benieuwd of hij dan nog "Barca-waardig" is.

Daarnaast is hij best verdienende speler, door hun eigen aanpassing van het contract.

Haha, zij zetten geen miljard(en) meer om hoor. Zeker niet met alle korte termijn oplossingen (die overigens gewoon tussen de 15 - 25 jaar duren). El-pistolero heeft gewoon gelijk. Die missende inkomsten ga je in de komende (25) jaren wel degelijk voelen.

13 augustus 2022 om 21:41

Het seizoen is nog niet eens begonnen maar men noemt zichzelf alweer CL kandidaat terwijl je een seizoen eerder nog in de Europa League hebt gespeeld. En dat in de positie waar de club zich momenteel in bevind. Het megalomane gedrag van populist Laporta slaat dus al aardig aan op de achterban zo lijkt het.

13 augustus 2022 om 22:24

Martijn U. probeert weer wat reacties los te maken hier, iedereen hapt

13 augustus 2022 om 22:54

Logisch nadenken is blijkt lastig merk ik voor velen. Het is simpel, als je nauwelijks geld hebt om je huidige spelers te betalen, kun je geen nieuwe kopen en die een contract voorschuiven of het nou een Nederlander is of niet .. dat heeft er niets mee te maken. Barca had gewoon een paar jaar moeten overbruggen, jeugd inbrengen, spelers proberen te verkopen zonder ze te dwingen, en de ambitie verlagen. Dit is gewoon op geen enkele manier goed te praten!

13 augustus 2022 om 23:19

Frenkie hoort gewoon op 6. Momenteel gewoon beter als Busquets alleen die durven ze er niet uit te halen. Het beste middenveld van Barcelona hoort te zijn: Gavi - de Jong - Pedri.

14 augustus 2022 om 10:38

Martijn kan al niet normaal reageren als het over Ajax gaat, maar blijkbaar is hij al net zo gekleurd bij Barca. Wat een gezever weer

Hij kan het weten 😜

Laporta vergelijken met een flapdrol is een belediging voor de flapdrol

Frenkie verdient gewoon veeeels te veel voor wat hij laat zien dus logisch dat ze hem weg willen doen. Als je zelf niet weg wilt gaan ze je maar weg pesten

13 augustus 2022 om 22:57

En zo zijn er nog 1000 spelers op de wereld, zo zijn er ook spelers die veel te weinig verdienen voor wat ze laten zien. Een contract spreek je af met beide partijen, dit contract staat vast en kun je niet eenzijdig aanpassen!

Laporta probeert Barca bovenop te helpen alleen omgang met frenkie ben ik niet me eens begrijp de transfers wel, want dit elftal dan gaat barca nog meer afglijden dus die topaankopen waren nodig

13 augustus 2022 om 21:34

Als je er financieel niet sterk voor staat is het niet verstandig om volle bak aankopen te doen, Barcelona had ook met goedkopere gerichtere aankopen kunnen voorkomen dat ze afglijden, nu is dat risico op termijn eerder groter dan kleiner.

Vd vaart moet z’n smoel houden, van hem zou je verwachten dat hij door heeft hoe de voetbalwereld werkt. Dat depay niet goed genoeg is en op de bank zit is 100% begrijpelijk. Dat wist hij voor dat hij naar Barcelona kwam. Dat zijn lieveling frenkie nu niet aan spelen komt omdat Xavi liever andere spelers erin heeft staan en nu op de bank zit, is de trainer zijn keuze.

Het is zaak van het bestuur om de club te runnen. Alle andere clubs hebben hun ziel en zaligheid al verkocht door overnames of door hun naam te verkopen.

Nu Barca doet wat bijvoorbeeld vele clubs als deden, zie real in 2006. Hele media concern van de club verkocht.. door dat ze het nodig hebben. Komt die flapdrol zelf die overal is mislukt als trainer even vertellen dat laporte een maffia is.

13 augustus 2022 om 21:30

Overal is mislukt als trainer??? Dat halfjaartje bij esjberg, dat al in degradatienood zat? Jullie Barca fans zijn niet helemaal eerlijk. Er wordt een een contract aangeboden voor x salaris tegen y aantal jaar. Dat doet de club, en niemand anders. Als dan persoon z dat contract wil houden en wil uitzitten is dat niet z speler zijn schuld, dat is die van de club! Dus ik hoop dat frenkie lekker blijft zitten, al zijn ingeleverde salaris opeist en Barca lekker failliet laat gaan(dat kan niet, dat snap ik ook wel). Als dit bij jou met je eigen baan gebeurt dan doe jij er ook alles aan om alles te krijgen waar je recht op hebt, precies wat frenkie nu doet. En kom dan niet met hij verdient miljoenen en ik modaal, daar geef je namelijk ook naar uit. Houdoe en ik hoop dat Barca vanavond lekker dler af gaat tegen Rayo!

13 augustus 2022 om 21:34

Lees me reactie hierboven over frenkie.
Een contract is een contract en hoort volledig uitbetaald te worden. Of het nu een club is die ik volg of niet.. iedere speler heeft recht op daar waar hij voor getekend heeft.

Barca komt daar niet onderuit, en dat hoeft ook niet. Het bestuur heeft het ook met volle verstand getekend. Maar om nu iedereen te geloven in de media dat hij zijn geld niet krijgt? Moet jij eens zien wat de CAS met Barca doet als ze niet willen betalen.

Frenkie is alleen wel duidelijk gemaakt de afgelopen maanden dat hij meer verdiend dan dat die levert..

Zo’n contract krijgt die niet zomaar weer

13 augustus 2022 om 22:17

Natuurlijk krijgt Frenkie zo overal een contract voor 14,5 miljoen euro bruto per jaar. Is echt geen enkel probleem. Man United en Chelsea betalen dat met alle plezier.

Depay ging even babbelen met Juve, die willen hem zo eventjes 7 miljoen euro per jaar betalen. Was ook geen enkel probleem. Enige probleem is dat Laporta toestemming moet geven voor zijn vertrek.

Hij slaat de spijker op zijn kop. Al die Barca dan boys kunnen wel leuk de andere kant op kijken maar als dit bij elk andere club was gebeurd stonden ze vooraan. Geld inleveren zodat ze je concurrent kunnen halen. Hahaha wat een grap.

Raffie is een baas. Wilde ik gewoon even kwijt.

Tja wat kun je hier nog verder over zeggen, Van der Vaart heeft gewoon helemaal gelijk. Frenkie moet daar gewoon lekker weg en dan maar via een rechtzaak z’n geld binnenhalen.

Heerlijke gast. van der Vaart is een held! Reken maar dat dit wordt opgepikt in Spanje. Schande is het

Laporte zal hier erg van onder de indruk zijn van wat van der vaart vindt. Dus wie is nu een flapdrol met bierbuik?

13 augustus 2022 om 21:30

Donder op man. Typisch Nederlands. We zouden eens trots moeten zijn op alle fantastische voetballers die ons land heeft of gehad heeft.

De fanboys die slapen in een Barca pyjama vinden vdv nu een ontzettende lul, maar volgens mij zegt hij geen rare dingen. Ze besturen die club alsof het een computerspelletje is.

14 augustus 2022 om 10:04

In een computerspelletje moet je je aan de regels houden, hier buigen ze alle regels en zetten ze mensen onder druk als iets niet gaat zoals ze willen, dus ik snap die vergelijking met maffia wel

Hij brengt het natuurlijk vrij ongenuanceerd maar heeft in mijn ogen wel volledig gelijk. Deze acties zijn niet met elkaar te rijmen. Spelers kunnen halen met grote schulden en tegelijkertijd selectiespelers vragen om salarisvermindering te accepteren. Frenkie is een geweldige voetballer en heeft natuurlijk een prachtig contract. Ondanks dat het huidige bestuur dit niet opgesteld heeft hebben ze dit maar te respecteren.

Hoe triest de situatie daar ook is. Het is gewoon logisch als je aan de rand van de afgrond zit, een speler als Frenkie wil wegdoen. Lost is 1 klap een groot deel op van de financiele zorgen. En voor de mensen die zeggen dat Frenkie niet goed genoeg is voor de basis. Ga aub gewoon een andere sport volgen. Niet voetbal. Bij een financieel gezond barca zouden ze hem nooit wegdoen. En altijd opstellen

Maar door de manier waarop ze hem weg proberen te krijgen, kunnen ze daar van mij alsnog de pest krijgen

Van der Vaart slaat hier de spijker op de kop. Ik kan geen enkel steekhoudend argument bedenken om dit betoog onderuit te halen.

Is Koeman ook een flapdrol? Omdat hij misschien de beste spits uit Barca’s geschiedenis wegstuurde?

Ik merk dat die Oranje bril die wij dragen steeds duidelijk wordt, ja Frenkie wordt niet goed behandeld, maar het voetbal is nou eenmaal een harde wereld. Als ik naar Frenkie’s salaris kijk, en naar zijn prestaties op het veld, heb ik ook mijn vraagtekens. Laporta ruimt gewoon de rommel op van Bartomeu, en dat gaat gewoon eenmaal gepaard met zulke praktijken. Toen Koeman dit deed stonden wij allemaal te klappen voor hem..

14 augustus 2022 om 13:04

De club doet toch het transferbeleid. Je hoort nu toch ook alleen maar over de aankopen die die clown van een Laporta doet en toch niet Xavi?? Hou dan op net je zielige en treurige gejammer over Koeman.

Tsja Raffie kan er zelf ook niet zoveel aan doen, hij is gewoon lekker zichzelf en dat kan ik wel waarderen, neemt geen blad voor de mond. Maar het is echt een parodie op een analist, snap niet dat hij in die hoedanigheid wordt uitgenodigd steeds. Hij is totaal niet objectief en ook ontzettend kortzichtig altijd. Leuke gozer als tafelgast bij het wk ofzo maar als analist nog nooit iets intelligents horen zeggen

Misschien dat vd Vaart nog rancuneus is richting Real omdat hij destijds apart moest trainen omdat hij geen uitzicht meer had op speeltijd. Een totaal andere situatie overigens want hij kreeg gewoon altijd betaald etc. Maar anders kan ik me niet bedenken waarom hij in vredesnaam Real hier bij moet betrekken? Hou het aub lekker bij Laporta die op de lijst van interpol zou moeten staan.

Blijkbaar is de macht van de grote clubs zo enorm groot dat ze alles kunnen maken.

Glasgow Rangers is voor 6 jaar van het podium verdwenen , Parma weggevaagd.

Laat hetzelfde maar gebeuren met Barcelona. Onee TE groot om te vallen.

Laat ze maar naar de C divisie degraderen.

Ach Laporta doet hetzelfde wat Florentino Perez jaren geleden ook veelvuldig deed. Barcelona wil weer meedoen, toendertijd was Real sportief afgehaakt rond en vlak na het tijdperk van Pep moest la decima worden gewonnen. Alles moest daarvoor wijken en de ene na de andere galactico werd aangetrokken in een tijdperk dat de Spaanse clubs bizar veel schulden hadden moest Perez lenen bij banken om die sterren te kunnen halen.

Wat gooit deze flapdrol nou Madrid op dezelfde hoop als Barca. Beetje rancune nog Rafaatje?

Oehhh Van Der Vaart, shiver me timbers

Goeie reactie van Raffie, eindelijk een analist die gewoon durft te zeggen waar het op staat.

14 augustus 2022 om 14:53

En sierd ook. Enigste die de waarheid spreekt.

Wat ik vooral jammer vind is dat als je de mening hebt dat Frenkie schandalig wordt behandeld dat je dan chauvinistisch bent.

Want ik probeer alles objectief te bekijken. Maar van welk land Frenkie ook zou zijn, er gebeuren bij Barca gewoon schandalige praktijken die idd op de maffia lijken. Frenkie wordt verschrikkelijk behandeld, ongeacht of die speelt nu of niet.

Hoe Barca, met Laporta in persoon, op dit moment handelt is gewoon crimineel. En dit zou absoluut niet mogen gebeuren.

En als je dan als clubmotto: mes que un club hebt, is gewoon lachwekkend.

En ik vind het oprecht jammer hoe Barca is afgegleden en verzeild is in deze ellende

Stoer man raf doe het voortaan op de Spaanse televisie. Ziggo kijkt hij niet mee.

Blij dat Laporta aan het roer staat en niet VdV. Frenkie heeft gewoon zijn salaris niet waargemaakt. Zo simpel is het. Hij hoort tot de grootverdieners maar speelt te wisselvallig. En op 6 met de punt naar achter zal hij geen uitkomst bieden. Dan mag hij een lieve jongen zijn maar het gaat om sportieve prestaties en harde knaken. Hoop dat hij eieren voor zijn geld kiest en vertrekt naar Chelsea. Lekker op het middenveld met een 2-mans blok voor de verdediging. Ik zie hem daar excelleren

14 augustus 2022 om 00:10

Haha dat is toch echt wat anders

Raffie moet gewoon lekker kroketjes eten en in de kantine blijven zitten. Is zijn niveau ook.

Gozer had een mooie trap en een leuke carriere, maar veel (voetbal)verstand lijkt er nooit in te hebben gezeten. Nu sowieso niet. Meer dan Sneijder, ja, maar da's ook geen prestatie.

14 augustus 2022 om 09:30

Kun je ook nog inhoudelijk op van der Vaart reageren?

14 augustus 2022 om 10:07

Op het moment dat men de persoon aan gaan vallen ipv de inhoud, dan weet je dat diegene dus gelijk had

14 augustus 2022 om 14:59

Bedoel je de hypocrisie van Raf wanneer hij voor de zoveelste keer iemand neersabelt om diens spel, om daar z'n brood mee te verdienen? Hoe makkelijk hij dan ineens vergeet dat het "mensen" zijn?

Of doel je op zijn waardeloos gelul over geld, terwijl je zelfs op VZ artikels hebt kunnen vinden over de opbouw van de centjes?

Er is geen geld? Ik vind het vreemd om dat soort dingen te zeggen, maar weinig moeite te hebben met clubs die opgekocht worden door een of andere gozert met teveel geld; kijkend naar de PL. Als het gaat om "modern football" zou het nog begrijpelijk kunnen zijn, ware het niet dat hij daar ook gewoon z'n centjes aan heeft verdiend.

Nee, het wordt moeilijk om "inhoudelijk" op iemand in te gaan die bijzonder weinig inhoud brengt, hypocriet is en z'n onderbuik laat spreken terwijl er zoveel bronnen te vinden zijn om je te informeren.

Laat de vaart maar schuiven
Hij heeft wel gelijk

Dit heel gedoe wordt door frenkie zelf veroorzaakt Als een club je niet meer wilt moet je gaan .Ik ben benieuwd wat Vangaal nu gaat zeggen Nagenoeg al zijn ster spelers zitten op de bank

14 augustus 2022 om 09:29

Laporta's letterlijke woorden: we hebben niets liever dan dat Frenkie blijft, hij moet alleen flink salaris inleveren.

Goed verhaal dus Skopmang.

Laporte doet er alles aan om ee club overeind te houden, na de drama die bartomeu en Koeman hebben achtergelaten. Dat zijn de grootste flapdrollen, samen met de jong en dest.

Frankie moet gewoon een Bogarde- tje doenðŸ˜ðŸ˜‰

v.d. Vaart verwoordt zo ongeveer het gevoel dat je als neutraal mens hebt gekregen over deze soap. Laporta nam dan wellicht een lastige klus op zich, de manier waarop hij die op zich heeft genomen lijkt helemaal nergens op. Het zijn ook gewoon walgelijke manieren waarop hij zijn werk doet. In deze beschouw ik het woord flapdrol voor Laporta zelfs nog heel netjes.

Het blijft me wel verbazen dat er hier nog zo veel blinde supporters zijn die Barça uit alle macht proberen te verdedigen. Drogreden na drogreden wordt uit de kast gehaald.

Het siert jullie wel dat je niet bij het minste of geringste je club laat vallen, maar kom op, er zijn grenzen. Wat Barça doet is schandalig. Hoe kan je hier in godsnaam achter blijven staan? De club is al jaren door en door ziek. Besef nou eens dat het Barcelona waar jullie verliefd op zijn geworden al jaren verdwenen is.

14 augustus 2022 om 14:55

Forever barca🔵🔴

VdV heeft dit keer gelijk. Laporta is een crimineel

Rafael heeft wel een punt. Los van Frenkie is het gewoon zo dat je karrevracht aan spelers haalt en ondertussen de andere spelers min of meer dwingt om in te leveren. Dit spoort niet. Laporta heeft natuurlijk ook gekke leugens over Koeman verspreid, en dat fans Frenkie uitschelden, terwijl hij al heeft ingeleverd en altijd wil spelen, komt door de berichtgeving die Laporta de wereld instuurt. Het is een engnek. Ik ben het ook eens met Van der Vaart dat je een Pique niet hoort, die vinden alles maar best.

Aan de andere kant begreep ik Sierd ook wel. Die Bartomeu heeft NBA salarissen uitgekeerd. En dat is boven de stand van deze club. We hebben het over modale spelers, of bankzitters, die 10 miljoen of meer per jaar opstrijken. Messi streek zelfs 80m bruto per jaar op. Dat is volledig absurd. Naast dit zit hij met een bataljon slechte aankopen gedaan door Bartomeu en Koeman op het laatst. Wat Laporta moest doen is dat salarishuis omlaag brengen, veel slechte spelers proberen te lozen maar tegelijk moet die club ook iedere wedstrijd presteren en altijd meedoen om alle prijzen. Dus een overgangsjaar kan daar niet en dus moeten er tegelijk ook versterkingen komen. Lewandowski was duur voor een speler met een jaarcontract, maar is wel de beste centrumspits ter wereld. Je koopt 25 competitiegoals of meer. De spits die ze hadden was Depay, dat is subtop. Daarom hadden ze eerder al Auba gehaald, maar die mag weg nu Lewa er is.

De defensie is uitgebreid met Kounde en Christensen, en dadelijk Marcos Alonso die velen malen beter is dan Dest. Middenveld heeft meer kracht met Kessie en de flanken zijn ook beter bezet nu ze Raphina erbij hebben. Het transferbeleid is te snappen, alleen het geld was er eigenlijk niet en de spelers moeten veel inleveren. Dat maakt het krom maar ja, tegelijk verwachten alle socios wel ieder seizoen een titel.

14 augustus 2022 om 13:29

Ze hebben vorige jaar geprobeerd een paar spelers weg te doen met zachte aanpak ,heeft niks uitgehaald nu pakt laporta het hard aan en iedereen heeft zijn mening erover,of laporta daar wakker van ligt is maar de vraag.

Vraag me af wat er gezegd zou worden als het niet om frenkie ging maar over andere speler. Is natuurlijk niet netjes hoe het gaat maar vind zoveel artikelen en meningen hierover een beetje overdreven

Held die Rafael, dat hij zo kritisch durft te zijn over die emmer stront daar in Barcelona die de club naar de kloten helpt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren