Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barça krijgt bevestiging en hoeft nog slechts één aanwinst in te schrijven

Laatste update:

Barcelona heeft opnieuw 24,5 procent van productiebedrijf Barça Studios verkocht, zo maken de Catalanen via een statement op de clubsite bekend. Die bedrijfstak heeft de audiovisuele productie bij Barcelona in handen. Hiermee kan de club honderd miljoen euro bijschrijven en krijgt het voor de vierde keer in korte tijd een financiële injectie. Hierdoor heeft Barcelona bijna alle zomeraanwinsten in kunnen schrijven voor LaLiga. Alleen achter de naam van Jules Koundé staat nog een vraagteken.

Lange tijd leek Barcelona 24,5 procent van Barça Studios aan investeringsfonds GDA Luma te verkopen. Een vierde financiële injectie moest voor Barcelona uitkomst bieden om alle nieuwe aanwinsten in te schrijven in LaLiga. Door juridische en administratieve problemen werd deze operatie echter vertraagd, terwijl de club zaterdagavond om 21.00 uur al de eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Rayo Vallecano speelt.

Barcelona is hierdoor op zoek gegaan naar een alternatief en heeft nu 24,5 procent van Barça Studios verkocht aan het bedrijf Orpheus Media voor een bedrag van honderd miljoen euro. De Catalanen hebben nu 49,5 procent uit handen gegeven van het productiebedrijf. Cadena COPE en transfermarktexpert Fabrizio Romano verwachten dat Barça door de deal met Orpheus Media tijdig alle nieuwe aanwinsten kan inschrijven.

Barcelona versterkte zich deze zomer met Raphinha (58 miljoen euro), Jules Koundé (vijftig miljoen euro), Robert Lewandowski (45 miljoen euro) en de transfervrije Franck Kessié en Andreas Christensen, die overkwamen van respectievelijk AC Milan en Chelsea. Daarnaast verlengden Sergi Roberto en Ousmane Dembélé onlangs hun contract, waardoor ook zij als nieuwe spelers worden gezien.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was te verwachten, zo'n trucje

12 augustus 2022 om 13:05

Ach ze snijden zichzelf gigantisch in de vingers op de lange termijn. Ze missen straks gigantisch veel inkomsten. Maar dat zal laporta niet boeien, want die wil gewoon prijzen winnen tijdens zijn termijn. Zielige zielige club.

12 augustus 2022 om 13:10

Hoezo? Heeft Real zichzelf ook in hun vingers gesneden door 100% hun tv rechten tussen 2006-2013 te verkopen?

12 augustus 2022 om 13:16



@d.pranjic: Ach, dan zal de voorzitter die er tegen die zit wel zeggen dat dit contract door criminele acties niet geldig is.

12 augustus 2022 om 13:17

Was een veel betere deal ja.

12 augustus 2022 om 13:17

@traorezinho: Als je kijkt naar de huidige omzet van Real, dan maakt ze dat niet uit. Maar Barca heeft al die jaren wel die extra omzet gehad en ze hadden al een tekort aan omzet. Als je dan nog meer omzet 'verkoopt', ga je absoluut jezelf in de vingers snijden. Vergelijken met een andere club is appels met peren.

12 augustus 2022 om 13:18

Ze zijn in ieder geval een hoop goodwill kwijt en "fans", waaronder ikzelf. Maar hele week lees je dat ze haast moeten maken, Frenkie wordt onder druk gezet. En dan komen ze toch weer met zo'n trucje, het is toch ook allemaal een grote poppenkast dat voetbal haha

12 augustus 2022 om 13:21

Traorezinho niet lullen als je niet weet waar je het over hebt. In die tijd was er nog geen collectieve TV deal met heel La Liga dus verkochten de clubs individueel hun rechten voor een korte periode. ELKE CLUB. Totaal andere situatie dan barca nu. Niet nepnieuws verspreiden om jezelf wijs te maken dat je club een goede deal heeft gesloten 🤣🤣

12 augustus 2022 om 13:24

4Ever4Ajax,

Voeg ik dat toe in het rijtje met beste antwoorden om iets van je af te schudden; appels met peren vergelijken.

Tuurlijk heeft Barça afgelopen jaren verlies gemaakt. Bartomeu gaf iedereen prachtig contracten. Vraag dat maar aan Frenkie de Jong. Hij is de beste betaalde speler van de selectie nu. Laporta is van 2003 tot en met 2010 president geweest! Daarna werden Rosell en Bartomeu de voorzitters tot en met vorig jaar.

Nu Laporta een puinhoop van contracten aan het opruimen is, zie je de vz analisten voorbij komen omdat twee Nederlandse spelers weg moeten. Het is niet de eerste keer puinhoop moet opruimen.

12 augustus 2022 om 13:26

Boren ze wel weer andere bronnen aan. Barcelona kan niet kapot.

12 augustus 2022 om 13:31

Alles kan kapot. Kans is klein dat het gebeurt maar dat dachten de banken ook in 2007/2008.

12 augustus 2022 om 13:35

Nou ja, zou het ook een beetje met alle aankopen te maken hebben? Bedoel, ze kopen maar raak. Echt wanbeleid ten top. Top 4 wat recht geeft op een CL plek halen ze ook wel zonder de 'meeste' aankopen. Dus waarom nu alles verkopen. Een Lewa voor 50 mio? Weg gegooit geld in mijn ogen. Ff leuk voor de korte termijn, maar je weet dat deze gozer je 100 mio gaat kosten. ( grof gerekend) salaris, zaakwaarnemers etc etc. En dat terwijl ze net Auba en Depay hebben. Is toch gewoon een lach film dit.

12 augustus 2022 om 13:37

‘Omdat tweede Nederlandse spelers weg moeten’ haal aub je kop uit die gigantische bak met zand. Hij is zogenaamd puinhoop aan het opruimen, maar koopt ondertussen nog spelers voor hoge bedragen, soms zonder restwaarde, met alsnog behoorlijke contracten. Die vervolgens niet eens ingeschreven kunnen worden zonder een deel van een belangrijke inkomstenbron te verkopen. Bizar hoe mensen als jij dit beleid blijven steunen.

12 augustus 2022 om 13:46

skes14,

Kounde en Raphinha zijn niet ouder dan 26. Uitzondering is Lewa die geen restwaarde heeft maar is wel een garantie voor doelpunten. Iets wat de toekomstige oranje topscorer aller tijden niet is. De rest werden transfervrij gehaald. Haal jij aub je oranje bril uit je gigantische bak mrt zanf.

Typisch gedachten van net niet en het ligt altijd aan iemand anders!

12 augustus 2022 om 13:48

Waarom hebben die spelers eigenlijk twee nieren nodig? Volgende keer toch maar eens aan Pique en Busquets vragen

12 augustus 2022 om 13:48

@traorezinho: Volgens mij moet jij maar eens de boeken gaan controleren. Leuk om nu puin te ruimen, maar dat doe je niet door 'omzet' te verkopen en daarmee maar beperkt de salarissen te verlagen. Je hebt ook nieuwe jongens weer aangenomen die niet voor een appel en ei komen voetballen. Dat ene contract van De Jong (14 miljoen per jaar) is maar een druppel op een gloeiende plaat voor Barca. Laporta kiest voor de korte termijn om nu geld te genereren en nog meer geld uit te geven (wat nog extra schadelijk kan zijn op de langere termijn), terwijl hij ook kon kiezen om écht te saneren door juist geen aankopen te doen, sportieve verwachtingen iets naar beneden stellen voor een paar jaar en vol inzetten op het verlagen van de schuldenpositie. Dan ben je pas echt aan het puinruimen.

12 augustus 2022 om 13:50

Real verkocht tv-rechten zoals elke competitie ook tv-rechten verkoopt, wie moet de wedstrijden ten slotte uitzenden? Barca verkoopt toekomstige tv-gelden en gaan daarom als het ware een lening aan. Deze vergelijking slaat dus werkelijk helemaal nergens op.

12 augustus 2022 om 13:56

@traorezinho - Toen zag het voetballandschap er heel anders uit en buiten dat had Real Madrid niet zo'n gigantische schuld. Ook waren de deals (zoals Acm4life aangeeft) nogal verschillend. Als je serieus denkt dat je met zo'n schuld meer dan 100 miljoen euro per jaar (voor 25 jaar) aan aandelen en bezittingen kunt verkopen en net zoveel kan blijven spenderen als voorheen, dan is dat met alle respect echt naief. Waar gaat Barcelona dat compenseren? Gaat er geen belletje rinkelen als de club na drie injecties nog niet alle spelers in kan schrijven en een vierde injectie nodig heeft om bijna(!) alle spelers in te kunnen schrijven?

12 augustus 2022 om 13:56

Trucje was al bekend als je verder leest dan VZ

12 augustus 2022 om 13:57

Traorezinho vanwaar dit nieuws brengen? Dit heeft elke club in die periode gedaan? Wat de normaalste zaak van de wereld was gezien het destijds niet ging zoals bijvoorbeeld in Engeland.

12 augustus 2022 om 14:04

4ever4ajax, niet met te goede argumenten komen, dat kan ie helemaal niet aan en reageert ie niet op. Laat hem lekker in zijn waan dat Barca goed bezig is. Dan kan hij met het argument ‘oranje bril’ komen terwijl dat hier echt 0,0 mee te maken heeft.

12 augustus 2022 om 14:15

Vergeten wordt wel eens dat het vorige tijdperk Laporta Barcelona diep in het rood bracht, zo erg zelfs dat onder Rossell (ooit Laporta's buddy) de salarissen niet betaald konden worden.

12 augustus 2022 om 14:19

@4ever4ajax; dat advies wat je geeft, bij welke topclub is dat nou ooit gelukt waarbij ze weer terug kwamen aan de absolute top waar ze ooit zaten?

12 augustus 2022 om 14:20

Nu is het 100 ,volgende keer is het volgens serius 200 miljoen.

12 augustus 2022 om 14:28

@janter, welke topclub heeft ooit in een situatie van deze ernst gezeten? Waarbij ze een belangrijke inkomstenbron moeten verkopen om spelers in te kunnen schrijven? Dan is het toch logisch dat het beter is om eerst je financiën op orde te brengen en dan weer op te gaan bouwen. Zie Feyenoord nu bijvoorbeeld, die hebben zichzelf door goed beleid weer gezond gemaakt.

12 augustus 2022 om 14:44

Traorezinho, Frenkie is helemaal niet de best betaalde speler van de selectie. Die jongen heeft de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar 12 miljoen euro gekost. Dat zou betekenen dat iedereen onder de 6 miljoen per jaar verdient.

12 augustus 2022 om 14:47

Iedereen die een keer een woning verbouwd heeft weet dat je eerst je rotzooi op moet ruimen, voordat je weer op kan bouwen.

Laporta bewandelt precies de omgekeerde route.
Heeft alle nieuwe spullen al in huis en wil nu, in een te volle ruimte, nog op gaan ruimen.

Dan doe je precies hetzelfde als waar je je voorgangers van beschuldigt.

12 augustus 2022 om 14:48

Janter, Real Madrid is dat gelukt. Toen men vrij gelijk op ging met Messi's Barcelona moest men pas op de plaats maken, kon men niet direct investeren en hield men zich vast aan de selectie die men had en kocht men geen galacticos.

12 augustus 2022 om 14:51

Ja joh is het beste wat je kan doen joh. Real heeft het ook gedaan en het gaat perfect

12 augustus 2022 om 14:55

Rustuuuugggg hahahah wordt een leuk jaar. Lekker bankroet maar wel met alles meedoen hahahha

12 augustus 2022 om 14:55

Rustuuuugggg hahahah wordt een leuk jaar. Lekker bankroet maar wel met alles meedoen hahahha

12 augustus 2022 om 15:09

@traorezinho
Mooi ook hoe je Suavemente9 compleet negeert met je fake news

12 augustus 2022 om 15:16

Dat zie ik die jongen al de hele week doen.
Lult maar een eind in de ruimte en negeert iedereen die hem met steekhoudende argumenten onder de tafel lult.

Lekker laten schreeuwen zulke gasten joh.

Het zijn vaak de mensen met het minste kennis van zaken die het hardst hun totaal ongefundeerde mening ventileren. Daar schaar ik deze jongen ook onder.

12 augustus 2022 om 15:45

Gozer jij bent een grap. Je kunt het beleid van deze president niet verdedigen en als je dit we doet heb je geen enkel verstand van financiën en van voetbal. Raphina en Klundert zijn geen toppers, lewa is al over datum, transfervrije spelers krijgen vaak gigantische tekenbonussen, Barcelona is op voorhand haar inkomsten aan het verkopen financieel wanbeleid. Er is een term voor deze financiële status, dat is technisch failliet zijn. Barcelona is niet solvabel. Het is oneerlijk ten op zichtte van de clubs die wel hun financiële huishouding op orde hebben.

12 augustus 2022 om 15:46

@skes14; als je geen club weet te noemen die in een dergelijke situatie heeft gezeten, dan snap ik al helemaal niet waarom je dergelijke adviezen geeft als geen aankopen doen? Net alsof iemand het op VZ beter weet dan Laporta?

Kijk, onze club Ajax zat ook echt totaal niet lekker qua financieel (Feyenoord denk nog wat tandjes erger)… maar dat ken je toch niet vergelijken met het wereldwijde fenomeen FC Barcelona met alle respect? In Brazilië loopt waarschijnlijk zelden iemand met een shirtje van Ajax, maar wel van Barca. In Afrika lopen zelden mensen met een shirt van Ajax, maar wel van Barca. Ooit eens over nagedacht wat de consequenties in negatieve zin kunnen zijn voor een wereldwijde club als Barcelona als je het dus ‘rustig’ gaat doen? Ik kan me wel een scenario bedenken ja. Dat Ajax en Feyenoord het kunnen permitteren, betekent niet dat Barca of Real of ga maar door dat ook kunnen. Daarbij moet je ook nog eens een dosis geluk bij hebben. Ik zeg het eerlijk, zag ook graag dat Barca zou kiezen voor plan ‘kosten reduceren en financieel langzaam enigszins gezond worden’, maar dan kan je er van uitgaan dat heel veel fans en sponsoren etc. weggaan. Want dat is het ding: Ajax en Feyenoord leven veel meer van supporters uit eigen land dan een Barcelona of Real Madrid. Groot risico: fans gaan niets meer kopen en kijken van Barca.

Maar ben wel benieuwd: waarom is United niet meer het United van weleer? Waarom is AC Milan niet meer het AC Milan van weleer?

12 augustus 2022 om 15:54

@traorezinho...yeppp in your face!!

12 augustus 2022 om 16:21

@Nijogeth Hij is wel bij ver de best betaalde. Er is laatste een overzicht verschenen. Veel hoger dan de captains en Lewa

12 augustus 2022 om 16:36

tv rechten vind ik wel een ander verhaal dan aandelen.
Barca koopt wat het niet kan kopen! en ik vind Real met hun leningen in de vorige crisis geen haar beter. voorganger van Laporta moest 700 miljoen ophoesten alleen al aan salaris. zou met Barca geen probleem moeten zijn. Maar net als vele bedrijven die het moeilijk hebben komt er een creatieve boekhouding aan te pas. en toen kwam corona en er was geen spaarpotje. alleen een schuld van meer dan een miljard en toch blijven kopen........ toch weer afgelopen januari en deze Transferperiode meer dan 150 miljoen uitgegeven.

12 augustus 2022 om 22:02

@janter, hoezo zou dat niet kunnen? Er bestaat ook nog zoiets als logisch nadenken en gezond verstand.

12 augustus 2022 om 23:40

Sinds wanneer hadden ze tekort aan omzet?

13 augustus 2022 om 08:19

@traorezinho; als Laporta echt alleen de puinhopen op zou ruimen zou hij niet bezig zijn met 150 miljoen aan spelers uitgeven ten koste van de inkomsten van Barcelona in de toekomst. Hij is bezig met stoer doen: patserig spelers kopen omdat hij een groot ego heeft en dat moet gevoed worden. Als je wilt puinruimen dan is dit totaal niet de manier.

13 augustus 2022 om 08:53

Jij snapt het dus nog steeds niet. Je vergelijkt appels met peren traorzino. Heb je dat nog steeds niet door?

13 augustus 2022 om 12:06

@skes

Ik ben ook zeker geen voorstander van het verkopen van TV rechten enzo, en ook niet van het aantrekken van al die nieuwe dure spelers. Maar de jaarlijkse salarispost van Barcelona is in korte tijd gedaald van 700 naar 200 miljoen euro. Dat is natuurlijk gigantisch. Het blijft een bende daar, maar een half miljard per jaar besparen is natuurlijk op korte en lange termijn heel erg goed.

13 augustus 2022 om 12:09

Skes

Parma en Rangers wat mij betreft. Niet zo groot als Barcelona, maar het is niet de eerste keer.

En wat ik ergens anders ook al schreef, Barca heeft nu al honderden miljoenen per jaar (!) gesneden in salarisuitgaven. Ik ben ook geen fan van het beleid daar, maar het is niet alleen maar slecht.

13 augustus 2022 om 14:31

Okay.. ik heb beetje gelezen en zoals het lijkt zitten hier allemaal financiële experts.
Dus een vraagje van een leek aan de experts.
Wat is er zo erg aan dat Barcelona dit verkoopt om spelers in te schrijven.en waarom is dit enkel korte termijn?

Ze betaalde gigantisch veel aan salaris en dat is nu van 700 miljoen naar 200 miljoen gegaan lees ik hieronder. Als dat klopt, dan hebben ze toch ook 500 miljoen minder aan omzet nodig op jaarbasis?
Zou het zo kunnen zijn dat Laporta zijn inkomsten baseert op toekomstige uitgaven en niet op oude uitgaven? Al verdienen de nieuwe spelers 50 miljoen per jaar, dan is het nog steeds veel minder dan hiervoor. Dat ze nu inkomsten creeeren om spelers in te kunnen schrijven, zou ertoe kunnen leiden dat ze straks niet voor plek 4/5 spelen, maar voor plek 1. Het kan zorgen dat ze verder komen in beker en cl etc.

Dit is geen argument of iets dergelijks, maar ik weet niet goed hoe dit werkt zelf. Maar nu "omzet" creeren om spelers in te kunnen schrijven die straks voor voldoende inkomsten zorgen dat je je toekomstige kosten kan betalen...

13 augustus 2022 om 21:27

Alex Soze vindt van niet

12 augustus 2022 om 13:17

Hoera voor de korte termijn! De volgende die allemaal na Laporta komen krijgen mij toch een bende in hubn schoot geworpen.....

12 augustus 2022 om 13:51

Prima toch. Kunnen ze Frenkie gewoon gaan betalen waar ie recht op heeft. Wat een kansloze club. Kijk die transferbedragen en zet dat af tegen het gejank jegens Frenkie die (net als andere spelers) al tot 2x toe een salarisverlaging (feitelijk uitstel van betaling) heeft geaccepteerd.

12 augustus 2022 om 13:56

Dubbel

12 augustus 2022 om 15:45

Bijna alle clubs hebben dit weleens gedaan. Is een grote club, ze willen weer meedoen om de prijzen dus logisch dat ze trucjes uithalen om weer mee te doen om de prijzen. Iedere voorzitter van een club wil prijzen pakken.. allemaal betweters hier op vz. Lijkt wel of men in het bestuur zit..

Barcelona heeft straks zo weinig aandelen dat het belasting technisch interessanter is om als VOF door te gaan ipv als BV.

12 augustus 2022 om 13:11

Hahaha lol, idd.

12 augustus 2022 om 13:19

Het gaat om een studio voor media, niet Barcelona zelf.

12 augustus 2022 om 13:37

Dat weet ik schatje, was een geintje. Fijn (voetbal)weekend!

12 augustus 2022 om 13:39

En van wie waren die percentages? Barcelona.

12 augustus 2022 om 13:58

Klopt maar Koningjerry reageerde alsof ze Barcelone zelf aan het verkopen zijn. Overigens snap ik het wel dat ze zo ver gaan, ze hebben nu een van de beste selecties en kunnen waarschijnlijk ook kampioen worden. en ver komen in de Cl.
Barcelona moet nu successen boeken, ze teerden te lang op hun merk en dat is de laatste aantal jaren wat minder geworden.

12 augustus 2022 om 14:00

Natuurlijk wel. Barca Studios is een bezit en onderdeel van Barcelona.

13 augustus 2022 om 12:11

@cuneyt

Ik ben wel benieuwd naar de berekening er achter. Barcelona heeft honderden miljoenen per jaar bespaard op de salarispost. Maar ook weer nieuwe leningen voor een stadion. En inkomsten "verkocht" via TV-rechten en dit mediabedrijf. Ben benieuwd hoe zich dat vertaalt naar de jaarlijkse winst- en verliesrekening.

12 augustus 2022 om 14:10

Tsja, Barca is 1 van de weinige topclubs in het voetbal (met Real) waarvan de aandelen nog voor 51% bij de socios liggen ipv een investeringsvehikel, sportswashing sjeik of zoals Bayern bij Audi, BMW en T-Mobile. Je kan alles van het beleid vinden maar de club is iig letterlijk nog van de supporters.

12 augustus 2022 om 16:15

Snap het stukje van Bayern niet zo goed maar Bayern bezit veel meer van de eigen club dan Barca doet voor haar eigen club. Het is zelfs onmogelijk in Duitsland om voor een bedrijf/sjeik om een club volledig in handen te krijgen.

13 augustus 2022 om 10:47

Bij Bayern is 75 % van de AG (in Nederland zou het een nv zijn) nog van de vereniging - dus van de leden. Allianz, Adidas en Audi hebben ieder 8,33 %. Deze bedragen werden toentertijd overigens in de afbetaling van het stadion gestopt. Bayern zou nooit spelers van het geld voor aandelen kopen - het gaat altijd om infrastructuur. Telekom is de shirtsponsor van Bayern; van BMW weet ik niet of ze überhaupt sponsor van Bayern zijn. Lijkt me sterk met Audi als mede-eigenaar van de club.

Prachtige club is het toch geworden...

12 augustus 2022 om 14:24

Maar even serieus. Dit ruikt naar pure witwasserij. Dat geld komt uit eigen zak om de balans op te pompen in de vorm van haar dochtermaatschappij. De aandelen zijn verkocht tegen een waardering van € 400.000.000 (400 miljoen). Het bedrijf lijkt naar bronnen zo’n 15 miljoen omzet te draaien. Geen fatsoenlijke zakenman gaat dan 100.000.000 betalen voor nog geen kwart van de aandelen, vooral niet in de huidige economische / financiele markt!

12 augustus 2022 om 14:54

Is het echt waar dat er zo weinig omzet in barca studio's wordt gedraaid? Dat kan toch bijna niet, want dan staat binnen no time de Spaanse fiscus (weer) op de stoep. Laporte wil graag een cel delen met bartameu ofzo 🤣

12 augustus 2022 om 15:23

Zeker en vast. Er moet geld binnenkomen, ze kunnen niet stil blijven staan he. Business is business, wat snap je er niet aan?

12 augustus 2022 om 16:13

Terrible business is ook business zullen we maar zeggen?

12 augustus 2022 om 21:23

Tjah, Real telt 100 miljoen neer voor een dikkerd die niet meer vooruit te branden is. En doet nog eens 100 miljoen voor een jongen uit Monaco. Terrible business? Of briljante Florentino Perez? Het is maar hoe je het bekijkt.

12 augustus 2022 om 22:24

Een dikkerd die net een van zijn beste seizoenen ooit had. In retrospect slechte zaken maar dat is makkelijk praten...

Sowieso is het kopen van spelers (kans is daar nu eenmaal inherent aan) in geen jaren te vergelijken met het verkopen van assets ver onder hun waarde. Dat laatste is gewoon objectief slechte zaken doen, daar kan niemand omheen.

12 augustus 2022 om 23:34

@Millo, je voelt je wel aangevallen hè?

13 augustus 2022 om 08:58

Je hebt wel eens zinniger commentaar geplaatst Millonairo, valt tegen dit.

Over 5 jaar heet FC Barcelona Spotify FC ! Ik heb zo'n gevoel dat Laporta straks gewoon achter de schermen woningen van spelers gaat veilen om aanwinsten te kunnen inschrijven !

12 augustus 2022 om 13:12

Net zoals PSV, Bayer Leverkusen, RB Salzburg, RB Leipzig, Carl Zeiss Jena...

12 augustus 2022 om 13:33

Ja, leuk. Echter zijn zowel Bayer en PSV opgericht door medewerkers van desbetreffende bedrijven op eigen initiatief. Dat is natuurlijk een verschilletje met de RB's van deze wereld.

12 augustus 2022 om 15:25

Dat klinkt als muziek in de oren.

13 augustus 2022 om 01:55

Haha ja klopt! Dan krijgt Laporta zn eigen kanaal op Spotify


Mooi man. La Liga 2029-30 zal geen Barcelona bevatten gok ik zo. Korte termijn top, lange termijn is het gewoon falliet.

12 augustus 2022 om 13:06

Als het op dat aankomt kan toch een miljardair de club kopen?

12 augustus 2022 om 13:13

Nationalistische catalanen zullen dit nooit accepteren

12 augustus 2022 om 13:14

Van wie? Van de supporters? Succes...

12 augustus 2022 om 13:14

Een Catalaan die miljardair is.

12 augustus 2022 om 14:04

Dat zou kunnen, maar het is maar de vraag hoeveel schuld Barcelona dan heeft en of de betreffende miljardair bereid is die schulden te betalen en af te lossen. Wellicht is het makkelijker en goedkoper om gewoon de naam FC Barcelona van de curator te kopen en opnieuw te beginnen.

12 augustus 2022 om 15:01

Misschien kan Messi de club kopen

12 augustus 2022 om 13:32

Kaka2007: mooi man een la liga zonder Barca en een real zonder rivaliteit en een classico. Daar wordt real vast beter van een PSG of een bayern worden van de competitie worden.

12 augustus 2022 om 13:38

Hebben ze toch echt zelf voor gezorgd dan toch? Ik zou het natuurlijk jammer vinden, maar ik heb totaal geen medelijden met dat domme bestuur wat er nu zit, vandaar de ''mooi man''.

12 augustus 2022 om 13:41

Daar kan Real toch niks aan doen? Net zoals Bayern niks kan doen aan het feit dat de concurrentie elke keer hun beste spelers verkoopt.

12 augustus 2022 om 14:03

Altijd een wat naieve gedachte dat een club onvervangbaar is. Als Barcelona zou verdwijnen (gaat natuurlijk niet gebeuren), dan is er gewoon een andere club die die plaats inneemt en langzaam een betere geschiedenis voor zichzelf schrijft dan weleer.

13 augustus 2022 om 12:10

Denk je echt dat die twee Classico's per jaar het verschil maken? Rivaliteit is er genoeg, denk bijvoorbeeld maar aan Real tegen Atletico.

Prachtige soap dit, zou wat zijn als t toch mis gaat

Ja hoor ik wist het. Ze vinden wel weer een uitweg. Laporta maakt de club helemaal kapot.

12 augustus 2022 om 13:12

Aan de andere kant wellicht het beste dan? Gewoon tenonder gaan door straks van het ene jaar waar je veel uitgeeft naar het andere waar je failliet bent.

12 augustus 2022 om 13:14

Want? Toen Ajax geld nodig had ging het naar de beurs. Heeft toch goed uitgepakt tot op heden.

Mooie metafoor. Barcelona als Orpheus en de toekomst van Barcelona is dan Eurudike.

12 augustus 2022 om 13:17

Bedoel je dat Barca in de toekomst verscheurd wordt en naar de onderwereld wordt verbannen, waar de hereniging met de overleden nimf Eurydice, waarmee hij was getrouwd maar die overleed door de beet van een adder, plaatsvindt? Heerlijk die klassiekers.

12 augustus 2022 om 13:26

Exact dat! Alleen maar denken aan de korte termijn en daardoor je toekomst verliezen. In de mythe dan Orpheus die achterom kijkt op de trap die hen weg leidde uit de Hades ook al was het expliciet verboden door Persephone waardoor hij Eurudike toch permanent verloor.

Kan geen toeval zijn!

12 augustus 2022 om 15:09

Ok dus dan zitten we nu, mythisch gezien, ergens in de fase dat Orpheus voor Eurydice uit loopt richting het zonlicht, haar toespreekt en Eurydice niet antwoordt omdat ze wil dat Orpheus haar vertrouwt. Dan komt dus nog de val van het vertrouwen, en dat zwakte en het verlangen het winnen, waarna hij zich omkeert. En ook nog, als je de Ovidius-vertelling aanhoudt, dat hij zich afkeert van vrouwen in het algemeen en zich zelfs op de herenliefde stort. Dat zou dan betekenen dat Barca in de toekomst de voetbal-tak afstoot en zich toelegt op kunstschaatsen ofzo. Fascinerend.

12 augustus 2022 om 15:12

Ik kijk al uit naar de verfilming.

12 augustus 2022 om 15:21

Wat een diepgaande gesprekken hier op VZ tegenwoordig… 😆

Iedereen negatief reageren, maar niemand weet daadwerkelijk hoeveel er jaarlijks verdient wordt met Barca Studios. Met deze informatie kunnen wij niet bepalen of dit een goede deal is of niet.

Wat ik wel weet is dat Bartomeu 100% van de aandelen wilde verkopen voor 40m enkele jaren geleden. In vergelijking daarmee doet Laporta hele goede zaken.

12 augustus 2022 om 13:16

Lol. Bij het verkopen van de eerste 25% zei Laporta al letterlijk dat hij het liever niet gedaan had maar dat het nodig was...

Dus ja, we kunnen met zekerheid oordelen dat het een slechte deal is. Wel up to date blijven he?

12 augustus 2022 om 13:50

Net zulke goede zaken als 25% van de TV-rechten voor 25 jaar voor 500 miljoen te verkopen?

Als je het gaat terug rekenen dan betaald die partij 20 miljoen per jaar voor een kwart van de TV-rechten. 100% van de rechten zouden dan staan voor 80 miljoen. In 2018 (latere info kan ik niet zo snel vinden) ontving Barca 148 miljoen tv-gelden in La Liga alleen al.

25% van 148 miljoen euro is 37 miljoen. Die partij die dat deel van de rechten heeft gekocht ontvangt de komende 25 jaar in totaal 925 miljoen. En waarschijnlijk wordt dat bedrag nog veel hoger, want volgens mij is er inmiddels een nieuwe tv-deal gesloten voor La Liga waarbij de clubs nog meer ontvangen.

Bovendien jaagt Laporta die 500 miljoen er in recordtempo door heen zodat ze straks nog steeds geen geld hebben en nog ruim 20 jaar maar slechts 75% van de TV-gelden ontvangen.

12 augustus 2022 om 14:52

@paul Het klopt natuurlijk dat het de TV-rechten niet tegen erg gunstige bedragen verkocht zijn. En ik zeg ook zeker niet dat dit beleid het beste is, maar besef wel het volgende. Elke overwinning in de CL is 2,8 miljoen waard. KO bereiken is nog eens 10 miljoen, ronde verder weer 10 miljoen ga zo door. Als Barca door deze kwaliteit injectie inderdaad goed gaat presteren, verdienen ze zeker meer dan dat ze bovenstaande deal niet gemaakt zouden hebben. Dan hebben we het nu alleen over CL geld, nog niet eens over sponsoren en dergelijke die gigantisch meer inkomsten vergaren als Barca weer een topclub wordt die real zo over de knie legt zoals vroeger. Alles gaat staan of vallen bij hoe de club komende jaren gaat presteren. En eerlijk is eerlijk, ik heb vertrouwen in deze selectie. Wereld talent uit eigen jeugd gecombineerd met ervaren spelers van wereldklasse en een speciale coach. We gaan het zien aankomend seizoen.

12 augustus 2022 om 16:16

Vorig jaar 166,7 miljoen uit La Liga.

12 augustus 2022 om 17:35

Toch lekker om met een investering van gemiddeld 20 miljoen per jaar meer dan 41,6 miljoen per jaar te verdienen. Als ik dit eerder had geweten had ik een lening van 500 miljoen afgesloten. Met deze opbrengsten had ik die zeker ergens kunnen krijgen.

12 augustus 2022 om 17:47

@dikgaan: Maar met de selectie van vorig seizoen moet Barca toch ook gewoon bij de eerste 4 in de CL en 2/3 kunnen worden in de CL-poule? Als het antwoord nee is, dan vraag ik me af of Xavi zo'n speciale trainer is als jij ons wilt doen geloven. Als het antwoord ja zou zijn, dan had je de inkomsten uit de CL gewoon gehad en nog minimaal 41,6 miljoen extra tv-geld (alleen La Liga). Die 25% tv-gelden voor de CL heb ik er nog niet bij gerekend.

Xavi zal ook vast zeggenschap hebben over het transferbeleid. Is het logisch dat je binnen een half jaar aanvallers Pierre-Emerick Aubameyang, Ferran Torres, Adama Traoré, Raphinha en Robert Lewandowski haalt?

Aubameyang was transfervrij, maar heeft wel een contract tot 2025. Voor Torres, Raphinha en Lewandowski is bij elkaar 158 miljoen euro betaald. En dat terwijl Barca natuurlijk al redelijk wat aanvallers had. Ik zeg niet dat de aanvallers allemaal voldeden, maar als je er in een half jaar tijd 4 binnen haalt (traoré was gehuurd) is het handig dat je er gelijker tijd ook een paar verkoopt. Dat is niet gebeurd waardoor Barca nu 9 aanvallers heeft voor 3 posities. En enkele nieuwe spelers kunnen niet of met heel veel moeite ingeschreven worden.

Stel, ik zeg nu stel dat Barcelona met dit selectie geen grote prijzen wint de komende 3 jaar.

Waar staan ze dan?

Voetbalfans hebben een korte geheugen, wanneer Barcelona 5 wedstrijden op een rij met mooi voetbal en hoge scores haar wedstrijden wint, is iedereen deze schandalige praktijken vergeten, maar dit is echt te belachelijk voor woorden.

Laporta en Xavi halen alles uit de kast om er nog wat van te kunnen maken, met alle alle gevolgen van dien.

12 augustus 2022 om 13:10

Stel, ik zeg nu stel want de spelers zijn wel gekocht, Barça zou geen kwaliteitsinjecties hebben toegevoegd aan de selectie.

Waar staan ze dan?

Niet in de top 4, dat is duidelijk. Wat doet dat met de inkomsten? Van de CL, van het tv-geld, van de sponsoren, van de merchandising en andere marketinggerelateerde zaken.

12 augustus 2022 om 13:19

Niet in de top 4? Wat is dat voor klinklare onzin? Uiteindelijk is Barca vorig seizoen gewoon nog comfortabel tweede geworden nadat men halverwege het seizoen van trainer moest wisselen na wederom een van de slechtste eerste seizoenshelften in decennia.

Nee dat is gewoon zever Almo. Barca had alsnog de selectie om op het dooie gemak in de top 4 te kunnen eindigen.

12 augustus 2022 om 13:25

Je kan ook met talentvolle spelers richten op plaats 3 en dan langzaam door middel van verkopen/aankopen je financiëel sterker maken. Barca wil echter direct meedoen om de prijzen en dan is dit als je eigenlijk moet bezuinigen niet de beste weg om te bewandelen.

12 augustus 2022 om 13:26

Ik denk dat dit wel ingecalculeerde risico's zijn. Het is uiteraard niet de ideale situatie, maar Barca heeft geen keuze.

Niets doen en verder afzakken zou leiden tot zware verliezen.

Ik keur het zeker niet helemaal goed, maar begrijp het wel.

12 augustus 2022 om 13:28

Raphina is een nutteloze aankoop. Torres was dat ook. En ook Koundé was echt niet noodzakelijk.

Dat je deze zomer Lewandowski haalt, is volledig te begrijpen. Maar die wens om een bredere selectie te hebben op zowat elke positie dan City is volledig onbegrijpelijk.

12 augustus 2022 om 13:46

Echt onzin, je hebt geen Kessie, Torres of Christensen nodig op je bank. Barcelona had al een prima bank en een uitstekende jeugdopleiding waarmee je de gaten op de bank kon opvullen.

Barcelona is al die jaren gewoon een top drie club geweest. Ook zonder de aankopen zouden ze dat altijd wel zijn in Laliga.

12 augustus 2022 om 13:51

Sorry, maar dat hadden we niet. We stonden niet voor niets zo bedroevend laag. Het seizoen ervoor was ook dramatisch, maar wist een gemotiveerde Messi ons te redden.

Ik ga niet beweren dat de selectie slecht was, maar deze deed absoluut niet onder voor een Sevilla, Real Sociedad of zelfs Villarreal. Dat is te zeggen: ik verwacht niet dat Barça hoe dan ook buiten de top 4 zou vallen, maar zonder kwaliteitsinjecties zou het bidden worden dat er geen sleutelfiguren een langdurige blessure op zouden lopen. Want in de breedte hadden we niets.

Nog een seizoen teren op jongens als Abde en je kunt het écht bekijken. Memphis kan de aanval niet dragen. Auba was al jaren niets, maar heeft een opleving gekregen onder Xavi. Dembele was de enige van hoog niveau, ondanks zijn diepe dalen en hij is erg blessuregevoelig, zoals we weten.

Nee, zever is het allerminst. Met een beetje pech qua blessures val je gewoon buiten de top4, want de subtop is behoorlijk sterk. En dát is een belangrijke valkuil die vergeten wordt.

12 augustus 2022 om 13:54

Met Busquets die na dit seizoen stopt, is het inderdaad heel dom om een gratis Kessie binnen te halen.

Met Pique die niet lang meer mee kan gaan is het inderdaad superdom om Christensen gratis binnen te halen.

Met Torres heb je een jeugdige aanvaller met heel veel potentie in huis gehaald.

Barça heeft al die jaren Messi gehad. En Suarez en Neymar. Die tijden zijn voorbij. Met jouw redenering zouden we afglijden zoals AC Milan destijds heeft gedaan. Die zouden zogenaamd ook altijd een top drie club zijn geweest.

12 augustus 2022 om 13:54

Real fans ,het is echt onbegrijpelijk ,hahahahahaha

12 augustus 2022 om 13:58

Ja dat heeft real ook. Benzema en Vini beiden langdurig geblesseerd en je speelt met Mariano in de spits momenteel.

Er is geen enkele denkbare reden zo een brede selectie te hebben als nu.

12 augustus 2022 om 14:36

Ze zijn 2e geëindigd voor al deze rare transfers, had het gedaan zonder Lewa, Raphina en Kounde. Dan had het je goed geld gescheeld en was je sneller weer gezond.

12 augustus 2022 om 22:35



Kounde was wel noodzakelijk want Chelsea wou hem hebben... Ik vermoed dat Barca denkt dat Frenkie wel naar Chelsea wil gaan.. ?

12 augustus 2022 om 23:29

Hahaha niet in de top 4 zegt die. Het wordt met de dag droeviger dat verdedigen, koekoek. Feit dat Barca het moeilijk had kwam door de dramatische opstellingen en het constant opnieuw uit willen vinden van het wiel. Zet alle spelers waar ze horen en je wordt fluitend 4e.

12 augustus 2022 om 13:11

@CMG-

Dan is het een gok dat verkeerd heeft uitgepakt. Dat het een gok betreft is een zekerheidje.
Laporta tracht exact dezelfde methode als destijds in 2003. Zijn strategie is Barça met successen terug op de wereldkaart te zetten, grote sponsorcontracten binnen te halen, kostenreductie te realiseren en de club terug een identiteit te geven.

Ze hebben destijds echt wel successen geboekt, maar in voetbal bestaat er geen zekerheid, dat kan je wel concluderen na 2 jaar Corona.

Mislukt het, dan hebben we een probleem.

12 augustus 2022 om 13:21



@fcbinsider

Goed dat je dit ook benoemt, want dit toont inderdaad veel gelijkenissen met de periode vanaf 2003. Toen ging het financieel ook niet goed en heeft Laporta de club weer draaiende gekregen. Ja, het is riskant en ja, ik kan goed begrijpen dat veel supporters hierdoor afhaken. Maar bedrijfsmatig gezien zijn het logische stappen, want je wil ook aan de top blijven. Zonder al deze aankopen was Barcelona gegarandeerd buiten de top 4 gevallen en kreeg je geen CL inkomsten. Nu staat er een competitief team waarvoor mensen naar het stadion komen waardoor omzet uit tickets weer zullen stijgen en door de grote namen zal de shirtverkoop ook aantrekken.
Niet geheel onbelangrijk, door al die topspelers zal ook menig tegenstander met trillende benen naar het Spotify Camp Nou komt.

Het enige waar ik persoonlijk heel veel moeite mee heb is de situatie rondom Frenkie de Jong. Ik denk een van de beste spelers in je selectie met een waanzinnige toekomst en hij wordt weggezet als een geldwolf. Het heeft veel weg van de hetze die Laporta tegen Koeman op heeft gezet.

12 augustus 2022 om 13:25

@viscaa

Ben het volledig met je eens. Vooral het laatste gedeelte, dat ligt me ook dwars. Ik ben niet eens Nederlander dus heb niet zo veel met Frenkie, maar het is gewoon een goede jongen en iemand die je voor de club moet behouden. Als hij niet weg wil moet je hem zeker niet buitenpesten.

Ik kon het deels begrijpen uit economische overwegingen en om het feit dat het middenveld destijds ons sterkst bezette positie was. Echter verdient Frenkie niet om zo uitgebonjourd te worden.

12 augustus 2022 om 13:34

Barcelona heeft zonder al die aankopen vorig jaar eenvoudig CL gehaald hoor? En dat na een dramatische eerste seizoenshelft. Dat CL-argument is dus echt onzin.

12 augustus 2022 om 14:01

Schei toch uit met je eenvoudig. Als het eenvoudig was, hadden we niet zoveel wedstrijden nipt gewonnen en hadden we geen tien verliespunten in acht wedstrijden.

Xavi heeft het uitmuntend gedaan waar Koeman dat niet voor elkaar kreeg (met transfers die iedere "kenner" uitlachte, als Auba, Daniel Alves, Traore, Ferran Torres).

Na de 0-4 tegen de merengues hebben we maar één wedstrijd enigszins rustig gewonnen en dat was tegen Celta. De rest was nipt. Dat is niet eenvoudig tweede worden.

12 augustus 2022 om 14:05

Lierse ,ben jij familie van real8,want je kopieert echt alles vanbhem

12 augustus 2022 om 14:06

Dat was vorig jaar. Wie zegt dat ze volgend jaar CL halen? Kunnen we toch nooit weten.

12 augustus 2022 om 14:28

Alsof Atletico en Sevilla eenvoudig hun wedstrijden wonnen. Uiteindelijk eindigen ze 8 punten boven de 5e. Dat is eenvoudig de CL behalen.

12 augustus 2022 om 16:23

Lierse is mijn minder knappe broeder van een andere moeder.

12 augustus 2022 om 13:19

Alles doen om te winnen. Failliet of middenmoot la liga, dan maar failliet. Ga geen barca kijken in de middenmoot en conference league

12 augustus 2022 om 13:45

Kijk....dat is echte clubliefde.

Het lijkt wel een beetje het spelletje wat Laporta speelt.
Alles of Niets. Hoop voor hem en de Barca fans dat het goed uitpakt. Stiekem gun ik het ze wel dat het compleet mis gaat. Zie liever dat een club fatsoenlijk geziond beleid voert.

Vz waarom geen berichten over alle andere la liga clubs die niet kunnen registreren? Ik begrijp dat barca veel geld heeft uitgegeven en dat ze daar nu oplossingen voor zoeken door hun 'toekomst' te verkopen maar die opties hebben die andere clubs niet misschien is daar een artikel over schrijven?

12 augustus 2022 om 13:23

Clicks, clicks clicks. Een artikel over Real Betis dat geen spelers kan registreren wordt niet gelezen. Over Barcelona wel, daar wordt flink onder gereageerd en dus zien veel mensen alle reclame. All about the money.

12 augustus 2022 om 13:28

@viscaa

Klopt, maar ik vind het wel logisch dat Barcelona het meest media aandacht krijgt, zeker na onze transferwindow.

Maar inderdaad, Barça is zeker niet de enige club. Sevilla heeft problemen, Villarreal heeft problemen, Atlético heeft woensdag Griezmann pas kunnen inschrijven...

2 woorden: “financieel wanbeleid”. Iedere andere voetbalclub zou al failliet verklaard zijn. Maar in Spanje kunnen Real en Barca maar blijven kopen. Zo zal het nooit eerlijk worden voor clubs die wel hun zaakjes op orde hebben. Technisch gezien heeft FC Volendam meer geld in kas dan Barcelona 😂

12 augustus 2022 om 13:09

Real spendeerde de afgelopen jaren heel weinig, ze waren jaren lang aan het sparen voor mbappe dus ze hebben zeker nog genoeg geld.

12 augustus 2022 om 13:29

Real blijft maar kopen? Sorry hoor, Real doet het heel netjes de afgelopen jaren. Kopen maar weinig. Misschien eerst even inlezen voordat je gaat commenten op voetbalzone. Dat Real veel koopt was in 2009 maar voor veel Nl'ers is dat blijven hangen en denken ze dat dat nog steeds zo is.

12 augustus 2022 om 19:01

Kaka2007 daar heb je gelijk in. De afgelopen tijd heeft Real niet veel gekocht. Maar de jaren daarvoor wel en dat is precies mijn punt. Real had destijds enorme schulden en kon toch door blijven kopen.

12 augustus 2022 om 13:47

Nou....het lijkt er anders op dat Laporta zelf al vast is begonnen met de executie verkoop.

Mooi. Kan het pesten van Frenkie ook per direct stoppen.
Welgemeende, publieke excuses van het bestuur aan het adres van Frenkie zijn op hun plaats.
Achterstallig geld betalen en gaan met die banaan.

Al die moeite en slinkse praktijken en dan gewoon straks nog van Rayo Vallecano verliezen, dat zou helemaal mooi zijn.

On: Los van alles blijft het me gewoon verbazen dat clubs met een schuld van hier tot Tokio maar met geld kunnen blijven smijten en voor honderden miljoenen spelers kunnen halen. Dat zou gewoon niet moeten mogen, niet bij Barca, gewoon nergens niet.

Het is wachten totdat ze hun ziel ook te koop zetten

12 augustus 2022 om 13:12

@suddervleesch

Als Barça hun ziel had verkocht, dan waren ze in handen van een rijke oliemagnaat of Arabier.

Gelukkig is dit niet mogelijk vanwege de statuten.

Kunnen ze ook meteen Frenkie z’n achterstallig salaris betalen. Deze club gaat volgens mij op deze manier naar de kl***Sws ongelooflijk dat deze praktijken kunnen. Gerommel is het. Ze gokken op een paar goede CL seizoenen misschien voor inkomsten.Ik koester geen haat tegen ze maar toch hoop ik dat het afgestraft wordt.

Elke keer als je denkt dat ze zichzelf maximaal verkocht hebben doen ze er een schepje bovenop. Toch knap!

Waarom maakt iedereen zich druk om financiële dingen hierzo. Wat interesseert mij nou hoeveel schuld of constructies ze verzinnen. Voor mij doet laporta het goed want zo seizoen als vorig jaar wil ik nooit meer meemaken. Dan maar geen barca, liever dat dan barca en dan niet eens EL winnen en zwaar achter real.

Gewoon kopen en beste spelers halen. Linksom of rechtsom, ik wil een selectie met barca waardige topspelers waarmee we kunnen meedoen om CL winst. Met miljard schuld of zonder aandelen kan me niet schelen.

En als barca fout bezig is hoe zit het met de Engelse clubs en psg dan. Man u heeft meeste gekocht afgelopen jaren en niks bereikt. Daar hoor ik niemand piepen. Nu is opeens barca slechte club en blablabla maar is gewoon haat dat ze weer concurrentie krijgen van barca, ze wouden liever dat barca niks kocht en middenmoot la liga meedoen. Jammer joh

12 augustus 2022 om 13:27

Ten eerste is er genoeg kritiek op United en zowat alle clubs die alles bijelkaar kopen. Ten tweede, slecht staaltje whataboutism, we praten hier over Barca en er is geen ontkennen aan dat wat zij aan het doen zijn schandalig is, denk alleen al aan de Frenkie de Jong situatie. Ik heb PSG, City etc nog nooit een speler 2x om salarisverlaging zien vragen en hem ook nog eens 40mil schuldig zien zijn. En dan proberen snel te verkopen zodat je hem niet meer hoeft uit te betalen of ze proberen hem via de media te pesten zodat die een lager salaris neemt. Terwijl ze 10 andere aankopen doen, belachelijk.

12 augustus 2022 om 14:13

Is gewoon barca haat. De meesten zitten te zeuren, maar eindstand kijken ze een wedstrijd van Barca haha.

Ik denk precies hetzelfde. Laporta wilt het beste voor barca. Zware taak wat die heeft. Allemaal door Bartomeou. Hij is de boosdoener.

12 augustus 2022 om 15:34

En zie hier het effect dat de media-campagne heeft. Iedereen geeft de schuld aan de persoon die weg is, Laporta lacht in zijn vuistje.

12 augustus 2022 om 16:25

Ik twijfel of dit het effect van de mediacampagne is of het effect van drinken tijdens de zwangerschap.

Laporta is terug van vakantie en meteen is de deal geregeld ,al hoewel nieuws dat laporta terug is van vakantie is al een paar dagen geleden.

Voetbalzone wanneer gaan jullie ook melden dat andere ploegen in La Liga ook moeite hebben met het inschrijven van hun spelers? Griezzmann bijvoorbeeld kan nog steeds niet ingeschreven worden tenzij Lemar 50 procent van zijn salaris inlevert

12 augustus 2022 om 14:08

@ Jesse Afreh

Das heel simpel omdat Barca nou eenmaal de grootste club is, en er nog een conflict aan vast zit ook. Tel erbij dat er ook een Nederlander bij betrokken is, dus het is vanzelfsprekend dat het in Nederlandse media en op Nederandse platformen veel aandacht krijgt. Nu volg ik de Spaanse/catalaanse media niet, maar ik weet bijna wel zeker dat hun Barca samen met Real of het nou positief of negatief het meest belicht. Wellicht is het handig omdat fanboy brilletje af te zetten.

Ik snap hier dus helemaal niks van. Als Barcelona nou heel simpel gewoon nog eens 25.000% verkoopt, dan hebben ze toch genoeg geld om alle spelers ter wereld te kopen!?

Dit is de man die Laportas campagne heeft gefinancieerd die nu 'barca studios' = gebakken lucht 'koopt' voor een compleet buitenproportioneel bedrag. Dit is geld witwassen en oplichting op klaarlichte dag niks meer niks minder. Niet alleen dat maar deze Jaume Roures is eigenaar van Mediapro, het bedrijf dat de TV rechten bezit van La Liga en bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor de herhalingen op tv. Ik wil niet als een complotdenker klinken maar dit is wel erg dubieus.

12 augustus 2022 om 13:27

@suavemente9

Mocht Jaume Roures nog verbonden zijn aan de club, dan had ik je gelijk gegeven. Echter heeft hij ontslag gegeven een half jaar geleden.

12 augustus 2022 om 13:33

Dat doet er toch niet toe. Feit is dat Laporta nu een vriendje laat helpen met geld witwassen door een compleet buitensporig bedrag te betalen om zijn spelers te kunnen registreren

12 augustus 2022 om 13:36

@suavemente9

Een buitensporig bedrag is het niet, want dat is exact hetzelfde bedrag dat een ander investeringsfirma betaalde. Je kan dus niet spreken over een niet-marktconforme prijs.

12 augustus 2022 om 13:39

Aan een cryptobedrijf Socios 🤣🤣 Dat is geen legitieme investeringsfirma. Dat is letterlijk per definitie een scam of witwasoperatie

12 augustus 2022 om 14:12

@suavemente9

Een firma die Fan Tokens verkoopt wat echt de toekomst is binnen sportmerchandising moet je niet zomaar vergelijken met één of ander cryptofirma.

Een firma die samenwerkingsakkoorden heeft met onder andere Arsenal, Juventus, Manchester City, Inter Milan en Psg.

En wat bedoel je exact met witwassen? Dit zijn gewoon legitieme inkomsten hoor.
Wat versta ik onder witwassen? Een parkeerterrein voor 500 miljoen euro verkopen aan de stad Madrid.

12 augustus 2022 om 14:22

Kijk ze nu allemaal zogenaamd zo kritisch zijn maar olieclubs als city en psg vinden ze geweldig. Barca verkoopt gewoon hier hun eigen bezit vooruit aan een ander partij. Of het nou bekenden zijn of niet doet er niet toe! De bedragen zijn niet gek ofso. Ze krijgen gewoon minder binnen zelfs dan wat zij op langere termijn zouden krijgen.

Maar de olieclubs zijn ze stil over. Die pompen gewoon eigen oliegeld op smerige wijzes, zogenaamde fake sponsorships, bezitten meerdere clubs etc. Maar oh wat zijn het geweldige clubs. Agh hou toch op zeg. De manier waarop barca handelt met frenkie vind ik schandalig maar de hefbomen zijn gewoon daar als een optie. Ze nemen een risico maar niks doen zou dat ook zijn. Overigens vind ik sommige barca fans wel echt lachwekkend maar goed dat terzijde hehe.

12 augustus 2022 om 14:27

Dat parkeerterrein is nu een van de meest waardevolle/duurste plaatsen in Madrid. Maar dat stuk laat men graag achterwege.

12 augustus 2022 om 14:29

Op zich geen probleem mee inderdaad. Maar dat deze Roures eigenaar is van Mediapro, verantwoordelijk voor VAR herhalingen en dergelijke, en terwijl meermaals Barcelona uit de brand helpt als gekend Barcelona aanhanger... Men zou moord en brand schreeuwen als het Florentino en Real betrof.

12 augustus 2022 om 14:30

Genoeg kritiek op olieclubs, maar dit gaat nu over Barcelona en haar achterbakse manier van bedrijfsvoering.

En als we het toch hebben over fake sponsorships, dan is Barcelona geen haar beter met deze constructie. Want de waarde van Barca studios wordt in deze schimmige deal massal overgewaardeert.

12 augustus 2022 om 14:35

@conchaespina

Nu misschien, maar dat was het 20 jaar geleden toch niet? Dat parkeerterrein was destijds geen 500 miljoen euro waard.

Overigens is dit geen kritiek op Real Madrid hoor, dat heeft Perez mooi voor elkaar gekregen.

12 augustus 2022 om 14:40

Genoeg oude vervallen woningen die worden opgekocht voor prijzen boven hun waarde, gewoon omdat die locatie zo interessant is. Talenten worden ook voor hoge prijzen verkocht, niet voor de waarde die ze vandaag vertegenwoordigen. Wel voor het potentieel.

12 augustus 2022 om 14:48

@conchaespina

Daar kan ik wel mee volgen, maar dan is dit een 20% tot 50% boven hun waarde, geen 200% ;-)

Nogmaals, geen kritiek op Real Madrid want in tegenstelling tot Barcelona hebben ze daar wel hun schuld mee afgelost.

12 augustus 2022 om 15:01

Dubbel, mag weg.

13 augustus 2022 om 08:16

@sociofan1
Het was wachten op jou antwoord. Kom eens keer met bewijzen van fake sponsorships, daarnaast worden sponseringen ook gekeurd en getoetst.

Het is jammer dat het ze toch steeds net lijkt te lukken. Je zult zien dat ze nog kampioen worden ook. Wat een dramatisch beleid voeren ze daar toch, hopelijk wordt dat nog eens bestraft (sportief of anders).

Wat een club is dit geworden zeg haha
Barcelona houd straks slechts 1 procent zelf over de rest hebben ze uit handen gegeven
Dat spelers er heen gaan is puur om de naam en geschiedenis want hoe dit huidige Barcelona handelt is net een amateur club

Snap niet dat er nog spelers zijn die naar dat zooitje ongeregeld willen. Nu een contract tekenen om vervolgens volgende week een huilende voorzitter voor je neus te hebben dat ze geen geld hebben

"Frenkie maakt heel Barca kapot!"
J. Laporta

Ik vind het zo ongelooflijk mooi hoe iedereen hier zit te wachten op de demise van Barcelona. Ze komen doordachte trucjes, iedereen hoopte dat ze niemand konden inschrijven en voila. Zie hier.

En ohja, Barcelona is qua revenue nog steeds (samen met Real Madrid) de allergrootste club ter wereld. Niemand komt in de buurt van die twee, zowel qua revenue, als qua naam. Geloof mij. Barcelona’s grootste angst is niet failliet te geraken, dat gaat niet gebeuren. Hun grootste angst is, stel ze komen om in de schulden en kunnen het niet af betalen, dat een rijke sjeik of American business man de hele club zal opkopen (zoals al jullie favoriete speeltjes in Engeland).

12 augustus 2022 om 13:41

Ga je zien dat ze nu trots gaan verkondigen de eerste club met een omzet boven het miljard te zijn en een recordomzet te draaien.

Niet zo vreemd natuurlijk als je voor meer dan een half miljard aan eigendommen verkoopt/verpacht.

12 augustus 2022 om 13:58

Gotta flaunt your assets. Zou mij ook niks verbazen nee. Verkoopt het? Ja. Blijft Barcelona daardoor relevant en in the picture? Ja. En dat is precies wat ze willen.

12 augustus 2022 om 14:59

Dat heeft die Laporta al gedaan. Dat zegt eigenlijk alles over de staat van de club en hoe hard de man z'n best doet om de puinhoop te verbergen. Wordt nog wat als ze de komende jaren hele andere cijfers moeten publiceren, want tenzij ze volgend seizoen weer dergelijke injecties krijgen, missen ze bovenop die injecties ook de omzet die ze verkocht hebben en uiteraard zijn de betalingsverplichtingen een stuk hoger. Kijken hoe ze zich daaruit lullen.

12 augustus 2022 om 16:20

Dat zei ik 2 maanden terug ook. In juni volgend jaar mogen we allemaal horen hoe geweldig Barca het voor elkaar heeft financieel omdat ze als eerste club ooit de kaap van een miljard euro omzet ronden.

12 augustus 2022 om 16:43

Gaat nu zelfs naar de 1.3 miljard waarschijnlijk heb ik ergens gelezen. Een record dat ook echt nog wel een tijdje stand zal houden.

12 augustus 2022 om 17:29

Een hoop aannames en losse flodders

Volgens mij moeten voetbalfans zich zorgen maken als hun club slecht voetbalt. Nu oa dankzij de media, zoals VZ, krijgen we meer te lezen over de verenigingen. Zouden clubs vroeger geen problemen hebben gehad? Natuurlijk wel.
Voetbal zie ik los van de financiële beslommeringen, zonder te denken dat ze elkaar niet kunnen beïnvloeden natuurlijk.
Wat ik wil zeggen; geniet van het spel

Mes que in club? Ik zou dat heel snel weghalen al barcelona zijnde😂😂. Meer dan een club? Ik zie het niet eens meer als een club maar meer als een bedrijf dat hun ziel verkoopt😂

Nu nog Real Betis, die kon ook een stuk of zes spelers niet inschrijven. Veel aangekochte spelers van andere La Liga clubs hebben moeite met inschrijven en verkopen toekomstige inkomsten voor een directe financiële injectie.
En Tebas die een beetje orde wilt hebben wordt weggezet als een duivel, absurde wereld. Niks mis mee met strenge financiële regels.

12 augustus 2022 om 13:57

tebas moet natuurlijk ook realistisch blijven. regels zijn goed, maar hij moet oppassen dat hij la liga niet benadeeld t.o.v. andere competities. ik had het veel beter (en eerlijker) gevonden had dit van de uefa gekomen zodat alle competities zich hieraan moesten houden.


12 augustus 2022 om 14:00

Deze hele salary cap is er pas sinds de CVC-deal in the picture gekomen is, die Tebas maar al te graag door iedereen z’n strot probeert te douwen. Mede omdat hij ook een aardige commissie verdient aan het hele CVC-spelletje als het daadwerkelijk doorgaat. Daarom zit hij de laatste 2 jaar vol op de huiden van alle ploegen en ze te pesten. Drie jaar geleden was er nog niks van een salary cap.

12 augustus 2022 om 14:12

Was het niet zo dat CVC deal is ontstaan door de salary cap? Clubs hadden weinig inkomsten en namen de deal aan. Moet wel toegeven dat het een vreemde deal is maar Tebas zijn regels zijn zo slecht nog niet. Geen geld uitgeven die je niet hebt.

12 augustus 2022 om 14:21

Precies, hij kwam in 2020 uit het niets met de salary cap, clubs zagen hoe diep ze in de penarie zaten en voila, Tebas kwam miraculeus met een oplossing: de CVC-deal. Real en Barca wisten al gelijk dat het hele zaakje stonk (en focusten zich op de ESL), terwijl daarna Atleti en ook Bilbao meen ik de deal afwezen. Allemaal vrij shady business dit van Tebas om die CVC-deal maar erdorheen te drukken. Hij had nooit verwacht dat Laporta met andere inkomsten zou komen, en nu heeft Laporta ze (weliswaar risicovolle) en staat Tebas met een bek vol tanden.

12 augustus 2022 om 14:24

Idd ja Tebas is zelf een gluiperd maar men heeft geen idee joh.

12 augustus 2022 om 14:59

Het blijft een complot theorie en daar kan ik weinig mee. Ik wil best meegaan met jullie verhaal maar heb je een sterke bron die het beweert?

12 augustus 2022 om 14:32

Als puntje bij paaltje komt, wilt Tebas natuurlijk al die aankopen ingeschreven zien. Is alleen maar goed voor zijn Liga en zijn illusie levend te houden dat onze Liga even goed is als die van Engeland.

12 augustus 2022 om 15:05

Precies. Deze Tebas zorgt voor de lange termijn; iets dat heel veel clubs lang niet hebben gedaan. Het was lenen, lenen, lenen, schulden opbouwen en te dure spelers aantrekken. Inmiddels is Laliga al een beetje gestabiliseerd, maar over 10 jaar zijn clubs dankbaar dat de man zo streng is op dat vlak.

12 augustus 2022 om 15:37

Ze moeten wel oppassen dat ze geen Serie A worden. Begrijp best dat ze commercieler willen worden en daardoor delen van de club verkopen. Maar het is erg dom, banken en investeerders zien ook wel dat ze desperate zijn. Hoge rentes of grote percentages aan aandelen.
La Liga moet snel gezond worden maar het was eigenlijk nooit een vermogend competitie geweest. Barca en Real pakken ook veel tv-geld.
PL heeft altijd een sociaal beleid gehad waardoor kleine clubs goede spelers kunnen halen zelfs zoals Nottingham.

Er is een moment dat je niks meer te verkopen hebt. Wat een armoede en wanbeleid, het is wel droevig. Zo'n mooie club.

Als in Spanje real Madrid of barcelona bij je aan klopt als bank zijnde en ze hebben 100 miljoen nodig om spelers te kopen zeg dan maar eens nee. Je moet dan in stevige schoenen staan. Uiteindelijk moet een club dat wel bekopen. Real heeft idd dingen verkocht net al barca nu. Het is gewoon kortzichtigheid van de clubs

12 augustus 2022 om 14:05

Haha, het is ontzettend makkelijk geworden voor banken om nee te zeggen. Jouw verhaal heeft geen enkele bodem.

Als in Spanje real Madrid of barcelona bij je aan klopt als bank zijnde en ze hebben 100 miljoen nodig om spelers te kopen zeg dan maar eens nee. Je moet dan in stevige schoenen staan. Uiteindelijk moet een club dat wel bekopen. Real heeft idd dingen verkocht net al barca nu. Het is gewoon kortzichtigheid van de clubs

Erg logisch ook. Je boekhouding niet in orde hebben en wetende dat je niks kan inschrijven. En dan toch nieuwe spelers gaan kopen, voordat je verkocht hebt. Die club is me toch n partij afgezakt zeg.

Wat een verrassing zeg, dat zag niemand aankomen! Wat een held die Laporta. Dat hij dit voor elkaar heeft weten te krijgen is een standbeeld waard.

Zou hem wel zo snel sterk mogelijk plaatsen, voor je het weet verkopen ze die ook.

Wat een zooitje!! Ben al sinds ik klein ben Barca fan, maar wat krijg ik kromme tenen hier van.

Zeer schimmige constructie met het verkoop van de aandelen in de Barca Studios, want die 200? miljoen is het bedrijf bij lange na niet waard.

Hoeveel procent van die studio hebben ze nu verkocht, 254?

3 artikelen in een paar uur over zelfde onderwerp. De ledenvergadering had bestuur al in juni toestemming gegeven om max. 49% van de aandelen van de media studio te verkopen. Ze hadden eerst 24.5% verkocht en hielden de verkoop van de andere 24.5% nog even achter de hand.

Ze kunnen altijd het parkeerterrein nog verkopen. Maar even serieus, dit alles is toch een gevolg van het op te grote voet leven en wanbeleid.

Dus Kounde was goedkoper dan Martinez?????

Ik begrijp de frustratie en de mensen die hun “sympathie” zijn verloren voor de club. Daar in tegen ben ik wel blij dat er nu hopelijk een stuk minder succes supporters zijn. Hopelijk komen jullie ook niet terug als we de prijzen omhoog houden!! Fan ben je in slechte en goede tijden!

Ik begrijp de frustratie en de mensen die hun “sympathie” zijn verloren voor de club. Daar in tegen ben ik wel blij dat er nu hopelijk een stuk minder succes supporters zijn. Hopelijk komen jullie ook niet terug als we de prijzen omhoog houden!! Fan ben je in slechte en goede tijden!

12 augustus 2022 om 15:16

Dubbel.

12 augustus 2022 om 15:46

Goed gesproken visca.

12 augustus 2022 om 16:29

Haha zo waar. Tuurlijk is het een puinhopp voor jullie nu. Maar poeh toen tijd geleden had je echt zoveel fans hier, zijn er zoveel verdwenen de afgelopen tijd. Lol. En dan idd straks terug kruipen als barca weer eens wat wint.

13 augustus 2022 om 00:16

Vorig seizoen waren er plots 70 procent verdwenen, die zullen nu wel terug keren omdat de succes fans succes ruiken. die gaan wel straks stoer pronken més que un club...

Kunnen ze nog niet een parkeerterrein verkopen? Of de lucht boven het stadion?

Ow ow..wat een subjectieve reacties hier...ik zou zeggen neem even een duikje in de staatsschulden van NL of europa of desnoods wereldwijd..

Allemaal hypocriet omdat de Nederlandse jongens worden aangepakt! Als er geen Nederlanders speelde bij Barca dan had niemand ernaar omgekeken. Maar vorig jaar deze tijd werden
Suarez

12 augustus 2022 om 16:09

Ja, laten we een land gaan vergelijken met een voetbalclub.. Manmanman

Ow ow..wat een subjectieve reacties hier...ik zou zeggen neem even een duikje in de staatsschulden van NL of europa of desnoods wereldwijd..

Allemaal hypocriet omdat de Nederlandse jongens worden aangepakt! Als er geen Nederlanders speelde bij Barca dan had niemand ernaar omgekeken. Maar vorig jaar deze tijd werden
Suarez , Raketic en Vidal wegstuurde door Koeman als stuk stront. Daar vonden wij Nederlanders normaal..jongens schei toch uit..
Ik hoor dat Barca een prijs pakt zonder de Nederlanders

Wat een waardeloos bericht weer. VZ brengt dit alsof de 4e injectie nieuw is. Alle financiele injecties zijn al maanden bekend. Deze dus ook. Neem daarbij ook het bericht over Laporta en zijn vakantie. Sensatie zoeken.
Morgen houden de culers een minuut stilte voor iedereen die het zo beter wist ….

12 augustus 2022 om 16:26

Voor veel mensen is het wel nieuw. Omdat ze niet veder lezen dan VZ.

Is puur ook dat er 2 Nederlanders bij barca spelen.

Ongelooflijk dat deze praktijken worden goedgekeurd door de UEFA/Fifa. Ook instanties in Spanje zouden moeten ingrijpen, spelersvakbonden en noem maar op.
Als klein jochie kwam ik in Camp Nou en was verkocht. Zelfs vorige maand nog een bezoek gebracht, maar ik gun deze club op het moment niks meer. Ongelooflijk.

Hoeveel jaar gaat barca volhouden , straks is er niks meer om te verkopen, laatste strohalm zal verwachte opbrengsten van spelers. Barca is failliet.

12 augustus 2022 om 17:21

Failliet? Barca draait 1 miljard aan omzet per jaar en vertegenwoordigd een waarde van 4,2 miljard. Kun je mij uitleggen hoe ze failliet zijn?

13 augustus 2022 om 08:27

er heeft nog geen enkele club de grens van 1 miljard bereikt.

14 augustus 2022 om 09:42

In je dromen zeker, als dat echt zo was waren er geen geld problemen, zoals ze nu er zijn.

Die Dembélé gaat dus wel gewoon ff 16 miljoen verdienen + 4 miljoen bij het halen van bepaalde doelstellingen. Barcelona maakt zichzelf elke week en belachelijker en tot een grotere hoer. Ze doen daar alles voor geld tegenwoordig....

12 augustus 2022 om 19:00

Waar heb jij dat gelezen. Dembele krijgt 6,5 miljoen. Met bonussen iets meer. Heeft 40% minder dan ze vorige salaris. Hij krijg geen 16 miljoen. Iedereen krijgt onder 10 miljoen salaris bij barca. Behalve frenkie die krijgt dubbele. Daarom dat Laporta wilt dat frenkie: salaris verminderd of weggaat. Als mij niet gelooft check: blaugrana planet, talkfcb of barca media op YouTube. Die leggen alles uit in details.

12 augustus 2022 om 20:26

Sportbild publiceerde het vanmiddag in een artikel en zij baseren zich weer op de Catalaanse krant Sport. 40 miljoen voor 2 jaren (bruto waarschijnlijk). Dembele levert onder de streep ten opzichte van zijn oude contract dus weinig aan salaris in en dat is waarom hij is gebleven.

Ze vermelden ook dat als iemand bereid is om zijn afkoopsom van 100 miljoen neer te tellen Dembele 50 procent van zijn transfersom krijgt...




Aan de salarissen kunnen ze helaas weinig doen. Bartomeu speelde al die jaren als de beste kerstman met al die kut contracten en salarissen die hij weggaf.

Laporta doet er nu alles aan om Barca weer beter op de kaart te zetten qua prestaties. Je kunt niet alleen maar rekenen op talenten. De gevolgen hiervan zijn helaas groot. Maar als je ziet wat Barca met Xavi kan doen vorig seizoen, dan kan het alleen maar beter worden met de ervaren en fitte spelers in de huidige selectie. Houd er rekening mee dat buitenspelers vaker blessures kunnen oplopen, dus Raphinha is daarnaast zeker van toegevoegde waarde.

FC Barcelona behoort tot éã©n van de grootste clubs in de voetbalwereld. Met alle sponsors, partners, merchandise en investeerders is de kans klein dat ze failliet kunnen gaan. Nu maar hopen dat ze prijzen pakken. Anders waren al die beloftes voor niks geweest.

13 augustus 2022 om 00:20

Ik hoop dat ze helemaal niks winnen en 5eindigen in de laligga

Wat een verschrikkelijke domme kut club

Zo blij met dit nieuws! Hopelijk kunnen ze nu nog een paar aanwinsten doen want volgens mij kan er op het middenveld nog wel wat bij!

Tia hadde we wat anders verwacht? Een grote maffia die competitie als je ze hiermee laat wegkomen dan neem ik bij deze niks meer serieuz uit de laligga

13 augustus 2022 om 10:21

Klote voor jou en vele andere haters dat de grootste club op aarde langzaam maar zeker weer boven water komt. En dit is nog maar begin. Worden zware tijden voor de haters … en ik zou zeggen .. ga lekker iets anders kijken dan LA Liga …

13 augustus 2022 om 10:32

Doen we al. La Liga is niks meer buiten Real om. Premier League ligt mijlenver voor. Komt ook doordat La Liga ongelooflijke zuigclubs heeft als Getafe, Levante etc. geef mij dan maar Everton, Schalke oid.

13 augustus 2022 om 14:19

Maar als je dat al doet… waarom reageer je dan op deze topics? Misschien ook beetje gefrustreerd dat de 2 grootste clubben ter wereld gewoon uit Spanje komen? En dat spelers bereid zijn minder te verdienen om in La Liga te spelen dan in Engeland? Ja best kut als je er zo over na denkt. Sterkte!!

Nog een beetje verkopen en Frenkie betalen!

13 augustus 2022 om 10:22

Je snapt er geen k* van. Heeft niks met verkopen te maken. Maar ik ga het ook niet uit leggen. Enjoy💙❤️

Als Barca deze spelers niet had gehaald, werden ze 4/5/6e.
Als je dat 3 jaar achter elkaar wordt is barca niets meer.

Slim van ze om deze spelers te halen, waar je nog jaren van kan genieten.
Op Lewandoski na.

Maar je zult prijzen moeten pakken om mee te doen aan de top.
Dus ik snap het wel wat ze aan het doen zijn.

De wijsneuzen zijn weer aan!!!! Barca is groter dan de hele eredivisie bij elkaar de kans dat de hele eredivisie kapot gaat is 100 x groter dan dat barca kapot gaat!!

Als het in dit tempo doorgaat hebben ze over een paar jaar niets meer om te verkopen. Behalve de ziel van de club, maar dat lijkt ook wel op de loer te zeggen. Zonde wat er met zo'n grote club als Barcelona gebeurt zeg. Vreselijke korte termijn gedachte zit hierachter..

13 augustus 2022 om 10:24

Kun je dat onderbouwen? Dus waarom heeft Barca over paar niks te verkopen en nog belangrijker: waarom zouden ze iets moeten verkopen? Erg.benieuwd naar jouw uitleg.

Wordt tijd dat deze club opgedoekt wordt
Als een normaal bedrijf zulke financiele trucs uithaalt, staat de belastingdienst binnen no time op de stoep.

Barca komt echter weg met alles, ondanks alle mega schulden en pesterijen jegens werknemers die ze zelf een contract hebben aangeboden.

13 augustus 2022 om 10:26

Dus als een bedrijf haar EIGEN middelen verkoopt om schulden af te lossen en te investeren dan staat de belastingdienst zo op de stoep? Leg uit…

13 augustus 2022 om 12:13

Michael

of het verstandig is, is een aparte vraag. Maar Barcelona verkoopt gewoon dingen die van hun zijn. Of dat nou TV-rechten of aandelen zijn. Daarnaast hebben ze honderden miljoenen op de jaarlijkse salarispost bespaard. En een nieuwe lening voor een stadion. Ik ben wel heel benieuwd wat dat betekend voor het jaarlijkse plaatje. Ik hou mijn hart vast, maar we zullen zien.

Weer wat aandelen verkopen, toppers daar. De herpes is even weg, wachten op de volgende uitbraak...

Karma is a bitch.
Deze cub gaat ooit failliet, het kan niet anders.

13 augustus 2022 om 10:27

Ook voor jou straks 1 minuut stilte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren