Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Chelsea wacht na positief bericht uit Barcelona op reactie van Frenkie de Jong

Laatste update:

Barcelona en Chelsea hebben bijna overeenstemming bereikt over een transfer van Frenkie de Jong. Dat meldt het toonaangevende The Times woensdagmiddag. Dat wil echter nog niet zeggen dat de spelmaker uit Arkel daadwerkelijk naar Stamford Bridge gaat, want zelf zal hij ook akkoord moeten gaan met een overstap. Juist dat is het heikele punt: De Jong wil eigenlijk helemaal niet weg bij Barcelona.

De interesse van Chelsea in De Jong is niet nieuw, maar dat the Blues dicht bij een akkoord met Barcelona zijn is wel nieuws. Het is niet duidelijk wat de Londense club zou willen betalen voor de voormalig Ajacied. De verwachting is dat het bedrag niet ver verwijderd ligt van de 85 miljoen euro die Manchester United eerder wilde neertellen voor de diensten van de Oranje-international. Daar ging Barcelona enkele weken geleden ook al mee akkoord, maar toen zette De Jong zelf een streep door die transfer.

Een samenwerking met Erik ten Hag op Old Trafford zag de middenvelder al niet zitten en dus is het nog maar de vraag of een dienstverband bij Chelsea wel interessant genoeg is voor De Jong. Zijn liefste wens is om bij Barcelona te blijven, maar bij de Catalaanse club is hij eigenlijk niet meer welkom. De clubleiding probeerde De Jong al aan diverse clubs te slijten en trachtte ook om de voormalig Ajacied salaris te laten inleveren, wat hij weigerde.

Barcelona dreigde zelfs met juridische stappen om het contract van De Jong ongeldig te kunnen laten verklaren, meldde The Athletic maandag. De club zou op 15 juli aan de spelmaker hebben laten weten dat het laatste contract dat hij tekende, in oktober 2020, nooit getekend had mogen worden. De beloofde voorwaarden zouden namelijk tot stand zijn gekomen door 'criminele acties' van het vorige bestuur en dus denkt Barça dat het de huidige verbintenis van De Jong kan annuleren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doe dit nou Frenkie! Club die champions league speelt, met beetje geluk meedoet om de prijzen en de mooiste competitie van de wereld. Ook ben je dan van de slangenkuil dat FC Barcelona heet verlost..

10 augustus 2022 om 14:37

Of hij speelt bij zijn droomclub , zijn vriendin is gelukkig & mooi weertje. Hij buigt niet voor barca en bewijst iedereen ongelijk. Ik denk niet dat iedereen staat te springen om in het oersaaie voetbal van chelsea te willen spelen.

10 augustus 2022 om 14:38

En dan geef je die smerige slang Laporta dus precies wat hij wil he. En die gaat dan op zoek naar het volgende slachtoffer. Ik zou alleen gaan met de zekerheid dat Barca dat geld nog overmaakt. Geld betalen en anders lekker blijven zitten. Al is het alleen om Laporta te zieken. Die maakt de hele club kapot.

10 augustus 2022 om 14:53

Maar dan zit hij straks op de bank of tribune of hij speelt wel en heeft heel het publiek tegen zich. Misschien onterecht omdat Frenkie weinig verkeerds heeft gedaan, maar zo werkt de voetballerij wel

10 augustus 2022 om 15:04

en dan valt zijn marktwaarde keihard na beneden. Dan snijd Barca zich nog harder in de eigen vingers,

10 augustus 2022 om 15:05

Dat zou mij echt geen moer uitmaken of het publiek tegen mij was. Laat die lekker.
Hij staat in zn recht en als iemand anders daar problemen mee heeft...jammer dan. Als hij blijft presteren dan kan Xavi niet om hem heen. Nico is nu ook weg dus een concurrent minder.

10 augustus 2022 om 15:10

Ik hoop dat Frenkie nog minimaal t/m komende zaterdag onder contract staat bij Barcelona. Laat ze maar lekker even zweten. Wie weet is hij rond zaterdag wel voor de helft op te pikken en kan hij zelf wat meer tekengeld krijgen. Frenkie zelf is natuurlijk wel een paar miljoen misgelopen afgelopen jaren omdat hij coulant met de club was

10 augustus 2022 om 15:17



Das heel makkelijk praten Soccerfan....maar als jij nu heerlijk woont in Barca maar straks belaagd wordt overal waar je gaat door een stel idioten die niet inzien dat je slachtoffer bent en geen dader in deze hele situatie, woon je daar toch niet echt lekker meer.

Daarnaast loop je het risico gewoon echt nog amper te voetballen...iets wat je waarschijnlijk het liefste elke dag doet. En dat alleen maar om zo'n rat dwars te zitten.

Ik snap het sentiment, maar het zou voor FdJ verstandig te zijn deze kans te pakken. Leven in London is een stuk aangenamer dan Manchester, daarnaast spelen ze gewoon CL. Alleen het weer is iets minder....f*ck it.

10 augustus 2022 om 15:32

Ik vind jou reacties altijd zo onnodig stoere praatjes, maar oh zo onrealistisch. Elke kleer kom je met reacties om te laten merken hoe fout alles is en hoe jij het wel met spierballen praatjes en houding even gaat oplossen.wereldje wat jij in je hoofd heb bestaat niet. Je probeert altijd alles zo makkelijk te laten klinken door te zeggen ik zou het zo gedaan hebben. Maar alles wat jij hier zegt, zou jij zeker niet gedaan hebben, want jij hebt nooit in dat situatie gezeten en je hebt geen enkel besef van hoe je keuzes zou moeten maken in zijn schoenen. Stop met alles af te branden met je spierballen praatjes, want voor mij kom jij zo nep en onnodig arrogant over dat ik dit wel kwijt moest. Het is Frenkie zijn recht om te blijven, weg te gaan en te luisteren naar zijn vrouw. Wat jij wilt of denkt boeit niemand en is niet relevant, misschien moet je eens een vrouwtje nemen, weet je dat je dan niet alle keuzes egoistisch kunt maken. Dat gebash van jou is zo irritant aan het worden...

10 augustus 2022 om 15:35

Als je niet meer wordt opgesteld wat zou kunnen gebeuren dan kan je ook niet presteren. Als ik Frenkie was zou ik lekker naar Chelsea gegaan

10 augustus 2022 om 15:40

dat geldt krijg hij heus wel want daar heeft hij contractueel gewoon recht op. Als je salaris achterloopt en je vertrekt naar een ander bedrijf dan krijg je gewoon alles wat je tegoed hebt nog uitbetaald. Zo werkt dat voor de normale man dus waarschijnlijk ook voor Barca.

En ze zullen daarom wel inzetten op die 80 tot 85 miljoen euro want ze zullen Frenkie van dat bedrag nog wat moeten overmaken.

10 augustus 2022 om 15:42

Haha oke Archie....heb er nooit gewoond.

Zit voor mn werk regelmatig in Engeland ien dan vermaak ik me in Londen vaak beter dan in Manchester. Op basis van die ervaringen heb ik even de aanname gedaan dat London ook fijner wonen is dan Manchester.

@jeroen
Weet jij hoe het contract van FdJ in elkaar zit dan?
Ik dacht namelijk dat zijn uitgestelde salaris in een nieuw contract is gecombineerd met toekomstig salaris. Als dat een beetje slim / sneaky verwoord is, krijgt hij daar straks geen cent meer van omdat hij geen recht meer heeft op het opgehoogde salaris van zijn ex werkgever.

10 augustus 2022 om 15:55

Dat niet spelen zal alleen nadelig zijn voor Barca omdat die wel een riant salaris moeten overmaken en de marktwaarde daalt enorm. Zover zal het niet gaan komen denk ik maar ik zou ook blijven zitten zeker als Barca je droomclub is. Al is het maar om die Laporte nu helemaal te stangen. Dan moeten ze Frenkie gratis laten vertrekken of zeggen als boven de 20 miljoen splitsen we.

10 augustus 2022 om 16:16

Omdat Manchester een industrieel gebied is, waar infrastructuur en architectuur niet de hoogste prioriteit geniet (zacht gezegd, want grote delen van de stad zijn echt afschuwelijk lelijk), en Londen een over het algemeen heel mooie stad is.

10 augustus 2022 om 18:01

Toevallig heeft mijn vrouw drie jaar in Manchester gewoond en ikzelf een paar jaar in Londen. Het verschilt minder van elkaar dan je denkt. Als voetballer en dus rijk persoon kom je in beide steden of in een ruim opgezette suburb met losstaande huizen of in een groot penthouse in het centrum terecht. Als je daar eenmaal woont in je bubbel als profvoetballer verschilt het weinig. Het centrum van Londen is mooier, maar als je een fulltime job hebt merk je daar in de praktijk weinig van. Sterker nog is alleen maar onhandig, want altijd enorm druk (files, geluidsoverlast, inbraken, enzovoorts). Enige echt grote verschil tussen Londen en Manchester is het weer. Het weer is in Manchester echt een stuk slechter. Gemiddeld heeft Manchester geloof ik één van de allerlaagste gemiddeld aantal dagen zon per jaar en allerhoogste gemiddeld aantal dagen regen per jaar van Europa. Dat is echt niet normaal daar. Alsof je in een betonnen regenwoud woont.

11 augustus 2022 om 09:26

@soccerfan

Ook voor jou gaat het ten koste van je plezier als je wordt uitgejouwd door het publiek. En op de bank zitten ook. En het WK missen ook. Dan kan je op het principe wel gelijk hebben, en je krijgt een hoop geld, maar voor de rest is je situatie alleen maar achteruit gegaan.

Ik zeg niet dat hij weg moet, als hij Engeland echt niet tof vindt, dan moet ie dat niet doen. Maar het is niet zo makkelijk als jij het stelt.

10 augustus 2022 om 14:51

Prachtige stap voor Frenkie, alleen het zal wel pittig worden want er is flinke concurrentie op het middenveld. Kante en Kovacic zijn ook geen verkeerde spelers natuurlijk

10 augustus 2022 om 18:10

Maar ook blessure gevoelig.

10 augustus 2022 om 15:22

Wanneer ie minimaal al z’n achterstallige salaris direct uitgekeerd krijgt zou ik dat overwegen als ik hem was. Anders niet. Dan laat Barcelona maar boeten. Loon zou voor mij de enige reden zijn om niet te vertrekken. Die stad kan ie vaak zat bezoeken en er zijn meer mooie plekken om te wonen.

11 augustus 2022 om 09:27

Daar heeft hij helemaal geen tijd voor dan. Een voetballeven laat geen ruimte om lekker in het weekend even naar Barcelona te vliegen.

Als hij gelukkig is in Barcelona, en denkt niet gelukkig te zijn in Engeland, dan moet hij het gewoon niet doen.

Ik snap echt niet waarom je als Chelsea zijnde zoveel betaald voor Frenkie als je weet in welke situatie Barcelona verkeerd.

10 augustus 2022 om 14:55

Snap ik ook niet.

10 augustus 2022 om 14:59

Hoop ook dat dit niet doorgaat. We hebben middenvelders genoeg, zou ook alleen maar Callagher in de weg staan.

10 augustus 2022 om 15:17

Ik ben juist heel blij als Frenkie komt. Kanté en Kova zijn regelmatig geblesseerd. Kanté en Jorginho zijn ook achteruit aan het gaan. Daarnaast zag je tegen Everton dat we weer zoveel moeite hebben om een bal op het middenveld rond te spelen. Daarnaast zie ik Barca niet als een direct concurrent, gezien ze uit Spanje komen. Dat de transfer Barca financieel enorm zou helpen, maakt mij daarom niet uit.

10 augustus 2022 om 15:23

Kom op, Chelsea speelt met 2 middenvelders en heeft al Kante, Kovacic, Jorginho en Gallagher. Frenkie is gewoon een powerplay van die nieuwe eigenaar.

10 augustus 2022 om 15:54

Voor dit seizoen zou Fdj niet perse nodig zijn echter hebben Jorginho en Kante nog maar een contract voor 1 seizoen en raakt Kante steeds vaker geblesseerd. Dus met oog op de toekomst kan Fdj wel nodig zijn alleen zou ik als club zijnde alles behalve Barca uit hun situatie willen helpen.

10 augustus 2022 om 18:06

Naieveling. Jij gelooft nog in kansen voor de jeugd bij Chelsea. Dat er echt een plan en wil is om jeugd te laten slagen. Na al die jaren wanbeleid. Sneu.

10 augustus 2022 om 18:46

Heb je die clown weerXD. Waarom reageer je nooit als ik aangeef dat Chelsea de laatste wedstrijd 5 jeugdspelers op het veld had lopen? Ben eigenlijk ook wel klaar met reageren op al die onzin wat je uitkraamt tis wel duidelijk gebleken dat je er totaal geen verstand van hebt. Bent meerdere keren door de Chelsea fans op je plek gezet en blijft maar haat/onzin uitkramen. Wens je verder veel succes met al je afgunst tegenover Chelsea zal mij een worst wezen.

10 augustus 2022 om 22:44

10 jaar lang was John Terry de enige basisspeler uit de eigen jeugd. Om je kapot te schamen. Tegen Everton stonden er 2 uit de eigen jeugd in de basis. Waarvan een er staat dankzij Vitesse. Indrukwekkend. Ps. Het stadion stelt ook al niets voor, het voetbal is bijna altijd lelijk geweest met een CL finale als dieptepunt en vrijwel de gehele prijzenkast is puur en alleen tot stand gekomen door extern geld. Knappe jongen die dit met feiten kan weerspreken. 'Voetbalfan'.

11 augustus 2022 om 09:30

Christian

Chelsea boeit me niks, maar als ik lees dat er de laatste wedstrijd 5 jeugdspelers op het veld stonden, wat vind je daar dan van? Jij komt met een voorbeeld van 10 jaar geleden. Dat is gewoon oud nieuws.

Dat de prijzenkast door extern geld is gekomen, is waar, maar zeker niet uniek in de voetballerij.

10 augustus 2022 om 15:08

Ja, dat is echt een raadsel en behoorlijk knap van Barcelona dat ze toch nog 2 clubs vinden die 85M willen betalen.

10 augustus 2022 om 19:11

Ja joh, iedereen bij Barcelona is transfervrij op te halen omdat ze een schuldje hebben. Overigens hebben clubs als Juve en Spurs ook een miljard schuld, maar daar hoor je niemand over. Dat dat Spurs die Kane niet verkoopt voor 3 miljoen, kijkend in welke positie die zitten!

11 augustus 2022 om 09:32

Martijn

Dat wist ik niet, maar die twee clubs hebben niet de acute problemen die Barca heeft, toch? Wanneer je in staat bent om je schulden netjes af te betalen is er niet zoveel aan de hand. Barcelona heeft zijn salarispost omlaag gebracht van 700 naar 200 miljoen euro per jaar. Dat geeft wel aan hoe erg het was.

Zou top zijn, weg uit die slangenkuil daar. Gewoon je geld opeisen en gaan, niet zo onderdanig doen.

10 augustus 2022 om 14:44

Ja alleen dat geld opeisen is dus ook nog een dingetje. Hij heeft dus z'n contract verlengd en daardoor 2 jaar 'weinig' salaris gehad. Nu zou hij veel moeten krijgen om dat te compenseren, maar als hij weg gaat kan ie er naar fluiten. Hij is gewoon driedubbel genaaid door barca

10 augustus 2022 om 15:07

Ja dat snap ik dus niet. Ik kan toch akkoord gaan met tijdelijk minder salaris, met de afspraak dat ik het later alsnog krijg? Dat vereist toch niet dat ik nog steeds bij mijn werkgever in dienst ben? Ik heb toch nog steeds recht op dat geld?

10 augustus 2022 om 15:23

@ilmaestro21: Dat zou zeker kunnen, maar dat zou ik dan als ik Frenkie was niet accepteren. Als Barca 85 miljoen krijgt, kunnen ze direct een deel bij hem inleveren of niet (zou ik zeggen als ik De Jong was). Barca houdt het leeuwendeel dan over en ze zijn van zijn salaris af. Maar dan is er niet een blijvend iets wat ze noodgedwongen aan elkaar bindt.

10 augustus 2022 om 15:36

@iimaestro21

dat is afhankelijk van wat de afspraken zijn. het schijnt nu zo te zijn dat het salaris dat fenkie heeft ingeleverd erbij krijgt in de aankomende jaren. als die nu vertrekt heeft die daar geen recht op en zal die met barcelona moeten onderhandelen of die dat nog gaat krijgen op een andere manier.

als frenkie nu direcht bij het inleveren van het salaris had afgesproken dat die het apart zou worden uitbetaald. of die nu bij de club zit of niet, dan was er nu geen probleem geweest.

dit is heel dom onderhandeld door frenkie en zijn zaakwaarnemer omdat je nu nog met het gekloot zit. was veel beter geweest als het uitgestelde salaris als apart bedrag zou zijn betaald ipv verhoging van het salaris in later contractjaar.

11 augustus 2022 om 07:17

Wanneer zijn contract ongeldig zou zijn en ontbonden wordt, valt hij terug op zijn oude contract en moet Barca zijn misgelopen salaris alsnog uitbetalen lijkt mij.

11 augustus 2022 om 09:33

Bij vertrek wordt er gewoon een nieuw contract gemaakt. Daarin spreek je dan af dat je je achterstallige salaris alsnog krijg, anders gaat de deal niet door.

Zou een prima overstap voor de Jong zijn. Samen met Kante en kovacic kan het een prachtig middenveld vormen. Wat niet veel onderdoet tov de absolute topclubs.

10 augustus 2022 om 14:54

Maar waar gaat Mount spelen dan? Of speelt Chelsea met drie controleurs?

10 augustus 2022 om 14:57

Mount speelt als een verkapte buitenspeler, vaak rechtsbuiten

10 augustus 2022 om 15:03

Ok, dan heeft Chelsea wel een heel leuk middenveld staan

10 augustus 2022 om 15:06

Alleen speelt Chelsea niet met drie middenvelders.

10 augustus 2022 om 15:24

Inderdaad, 2 middenvelders. Kante, Kovacic, Jorginho, Gallagher en nu Frenkie erbij. Absurd

10 augustus 2022 om 15:31

Misschien is dat wel het plan wanneer Frenkie komt. Misschien willen ze wel anders spelen en hebben ze daar Frenkie voor nodig.

10 augustus 2022 om 18:03

Zouden ze eens moeten doen. Spel is bijna driekwart jaar niet om aan te gluren.

Real Madrid zie ik nu als serieuze optie voor Frenkie. Hij wil in Spanje blijven blijkbaar de ooit zo prachtige club Barca wil hoe dan ook van m af. Dit gaat niet netjes... ik zeg doen

10 augustus 2022 om 14:39

En toen ging je wekker & werd je wakker.

10 augustus 2022 om 15:05

Waarom? Alsof het Barca op dit moment wat kan schelen, die zien alleen dollartekens? Ik vind het helemaal niet zo'n gekke gedachte.

10 augustus 2022 om 15:12

1 een barcaspeler die naar real gaat , wanneer is dit voor het laatst gebeurd(niet transfervrij)? 2 waarom zou real 80M willen betalen aan een barca speler & zo de club helpen .3 waarom zou real een miljoenenbedrag besteden aan nog een middenvelder, terwijl ze net 100M hebben uitgegeven aan tchouameni? 4 hij gaat niet eens basis staan bij real. 5 ik zie Frenkie dit niet eens willen. Moet ik nog verder gaan? Dit is echt een absurde gedachte & verre, verre van realistisch.

10 augustus 2022 om 15:15

Ik zou het ook een mooie stap vinden. Alleen real heeft net 2 grote talentvolle middenvelders gekocht en heeft nog een paar oudere toppers lopen. Liverpool zou misschien frenkie kunnen gebruiken daar zal die moeten rouleren met fabinho en thiago maar die missen wel de breedte op die positie.

10 augustus 2022 om 15:39

Rouleren met Fabinho en Thiago? Zeg dit tegen Scousers en ze proesten hun bier in je gezicht. Die speelt hij er never nooit uit, maximaal mag hij opdraven tegen de mindere goden wanneer de sleutelspelers rust krijgen. Edit: Tottenham, Arsenal en United zijn de clubs voor hem in de Prem, City en Liverpool is echt alleen voor de aller-allerbeste

10 augustus 2022 om 16:05

Thiago ligt om de haverklap in de lappenmand, telkens een andere spiergroep, dus aan minuten kom je dan sws wel, alleen denk ik niet dat Frenkie gemaakt is voor dat volgasvoetbal. Fysiek misschien wel, maar het is niet zijn stijl.

10 augustus 2022 om 15:07

Real heeft hem niet nodig, met Camavinga hebben ze al een goede, talentvolle speler op die positie. Gaat dit seizoen doorbreken.

10 augustus 2022 om 15:26

KCM heeft niet meer superlang te gaan natuurlijk. Camavinga, Valverde, Frenkie en Tchouameni zou wel een heerlijk middenveld zijn voor de komende 7 á 10 jaar. Maar op dit moment is het te vol. Real zal Barcelona niet helpen. Barcelona zal Frenkie niet aan Real willen verkopen, etc, etc.

10 augustus 2022 om 15:37

Frenkie naar Real gaat nooit gebeuren. Ben benieuwd hoe het dit seizoen het middenveld eruit gaat zien, verwacht dat zeker Camavinga maar ook Tchouameni aardig veel minuten krijgen tegen zeker de kleinere clubs zodat ze 23/24 het eventueel helemaal kunnen overnemen en er een geheel nieuw middenveld staat.

10 augustus 2022 om 15:43

Casemiro is 30 dus die heeft waarschijnlijk nog 5 jaar te gaan.

Dan blijven er 2 plekken over en met Camavinga, Valverde, en Tchouameni hebben ze die perfect bezet. Madridista's zitten overigens totaal niet op hem te wachten, plus hij komt tekort voor de absolute wereldtop, aangezien presteren in grote wedstrijden een voorwaarde is voor 'De Koninklijke '.

United of Chelsea is meer zijn niveau.

10 augustus 2022 om 15:54

Ik vind Frankie niet tekort komen voor de absolute wereldtop. Het is wel een speler die op een positie kan spelen en daar speelt Busquets bij Barca. Frankie staat nu telkens op een te aanvallende positie terwijl het een opbouwer is. Vogelen mij heeft Frenie 3x in z'n leven van buiten de 16 op doel geschoten en vanaf 10 meter wilt ie de bal ook nog vaak afleggen.

10 augustus 2022 om 16:00

Ieder z'n mening. Maar wanneer je in 3 volledige seizoenen steevast onzichtbaar bent in grote wedstrijden én jezelf niet eens kan onderscheiden in dat team destijds vol middelmaat, tja. Dan heb je niks bij de absolute wereldtop te zoeken. 1 leuk seizoen bij Ajax jaren geleden veranderd hier niks aan. Dat alleen United en Chelsea nog concrete interesse tonen bewijst dit.

Edit: niet om hem af te branden, maar wereldtop niveau is een zeldzaam talent, 1%, en als we onze oranje bril afzetten dan weten we dat jongens als Kroos, Modric, Camavinga etc op vergelijkbare leeftijd al veel verder waren dan Frenkie. Laten we wel reëel blijven

10 augustus 2022 om 15:34

Dat zou wel een hele leuke zijn. Na Figo eindelijk weer eens wat reuring in de tent. Benieuwd of de Barcelona supporters weer een varkenskop op het veld gooien dan haha

10 augustus 2022 om 17:11

Nou ik als Madrid fan zie Madrid niet als optie.

11 augustus 2022 om 09:35

Ik denk dat hij in Barcelona wil blijven, niet in Spanje. Hij is door gelukkig, zijn vriendin is gelukkig. Ik vind het wel mooi dat ze dat zo mee laten wegen. Niet elke speler is een voetbalnomade die overal blij is.

Jammer hoe het is gelopen, maar ik zou als ik FDJ was gewoon vertrekken. Er is echt wel niet respectvol met hem omgegaan en het is voor beide partijen beter als ze gewoon uit elkaar gaan.

Ga naast Kanté en Kovacic spelen in het mooie Londen, is ook absoluut niet slecht.

10 augustus 2022 om 15:02

Maar wie gaat zijn 17 miljoen salaris dan betalen wat hij nog tegoed heeft van Barcelona?

10 augustus 2022 om 15:20

Afhouden van de transferwaarde... Barcelona moet gewoon correct zijn en hem van de +- 80 miljoen die ze krijgen voor Frenkie zijn 17 doorstorten.

10 augustus 2022 om 15:30

Dat zou wel correct zijn ja. En volgens mij voor Barcelona ook geen verkeerde oplossing, maar uit de berichten met United leek het alsof ze echt 80 miljoen willen overhouden.

10 augustus 2022 om 15:50

Niemand, ook als Frenkie blijft gaan ze alles uit de kast trekken om het salaris niet te betalen. Of zijn er mensen zo naïef dat als Frenkie voet bij stuk houdt ze uiteindelijk wel gaan betalen?

10 augustus 2022 om 16:20

@silverfront

Dat zou idd het meest correcte zijn. Alleen denk ik dat ze niet enkel die 17 willen besparen, maar ook nog eens geen precedent willen creëeren voor de andere spelers die nog deferred salary hebben open staan.

Heel jammer dat het zo moet lopen, ben hier eigenlijk echt niet trots op. Ik geniet van ze op het veld, maar naast het veld is het wel een slangenkuil.

10 augustus 2022 om 17:14

@fcbinsider1899 kudo's voor jou dat je dat (terecht) opmerkt. Er zijn hier toch veel Barca fans die hun brilletje wel eens af mogen zeggen op dat gebied. Overigens is Barca ook mijn club in Spanje, maar ik walg ervan wat er nu gebeurt met Frenkie.

11 augustus 2022 om 09:37

@forza

Ja, jij noemt het naief, ik noem het realistisch en zijn recht. Hij heeft er al voor gewerkt, het is geen toekomstig salaris wat hij opeist. Het is uitgesteld salaris. Zou echt van de zotte zijn als hij dat kwijt zou zijn. Zelf instemmen met uitstel om de club te helpen, en dan gedwongen worden tot een transfer en je geld kwijt zijn.

Bij een vertrek wordt gewoon een nieuw contract gemaakt. Daar maak je dan afspraken over dit soort dingen.

Pak je biezen Frenkie... Barca is dan wel je droomclub, maar 't is nu een nachtmerries. Ik vind Frenkie niet bij Chelsea of United passen, maar als ik er één moest kiezen dan 100% Chelsea.

Als Barca het contract van Frenkie ongeldig laat verklaren kan hij mooi transfervrij vertrekken en ergens een immense som aan tekengeld ontvangen 😉

10 augustus 2022 om 15:10

Alleen de verlenging (waarin een hoger salaris is afgesproken) zal ongeldig verklaard worden, als meester in rechten laporta gelijk heeft. Helaas.

10 augustus 2022 om 15:19

Maar die krijgt geen gelijk. Crimineel bestuur krijg je niet bewezen. Anders had ie dat allang gedaan, zo slim is ie wel. Maar ook zo sluw om dit weer als drukmiddel te gebruiken.

Het zal mij benieuwen of dat Frenkie weg gaat.

Als ik alle berichtgeving omtrent zijn situatie mag geloven, denk ik dat Frenkie pas weg gaat als hij geld krijgt van Barca.

10 augustus 2022 om 14:43

Of hij nou vertrekt of niet, hij moet het geld dat hij volgens zijn contract (nog) moet krijgen toch alsnog ontvangen. Dan maakt het niks uit waar hij momenteel of in de nabije toekomst speelt.

10 augustus 2022 om 15:04

Hij heeft volgens mij helemaal geen geld tegoed. Hij heeft afgelopen jaren een lager salaris afgesproken om de club te helpen, komende jaren zouden die voorgaande jaren gecompenseerd worden door een mega salaris. Gaat hij nu weg dan hoeft Barcelona die salarissen dus helemaal niet te betalen. Daarom ook dat ze hem weg willen hebben, ze hebben de magere jaren uit zijn contract gehad en nu komen de vette jaren eraan waarbij Barcelona problemen heeft om het hele salarishuis rond te krijgen voor de start van de competitie.

10 augustus 2022 om 15:11

Tuurlijk heeft hij wel geld tegoed. Hij heeft in zijn laatste 2 jaar zo'n 17 miljoen ingeleverd om de club (tijdelijk) te helpen. De afspraak was dat deze 17 miljoen dan zouden uitgesmeerd worden over de rest van zijn contract. Geen gewone compensatie dus maar letterlijk zijn salaris wat hij nog tegoed had.
Wel lekker makkelijk om dan als Barcelona zijnde te zeggen dat ze nu van hem af willen he.

10 augustus 2022 om 15:25

Maar dat is dus precies wat Barca wil.

11 augustus 2022 om 09:38

@rubje

Bij een vertrek wordt gewoon een nieuw contract gemaakt, daarin maak je dan afspraken over de ontbinding van het oude contract. Dus ook over dat achterstallige salaris.

Zou een mooie stap zijn voor Frenkie, Barcelona af van dat wurg contract + een 80 miljoen euro transfersom, Chelsea een goede middenvelder erbij win-win situatie.

10 augustus 2022 om 14:43

Wurgcontract? Hebben ze toch zelf gedaan.

10 augustus 2022 om 14:46

Nee, dat hebben Laporta en het huidige bestuur hem niet aangeboden. Je bent verkeerd geïnformeerd.

10 augustus 2022 om 14:48

en dat bestuur hoorde niet bij barcelona ofzo??

denk dat je je info beetje verkeerd interpreteer met je barca bril

10 augustus 2022 om 14:49

Maar de club zelf wel

10 augustus 2022 om 14:53

Dus omdat het vorig bestuur hem een wurg contract heeft aangeboden zou het huidige bestuur dat moeten respecteren en gewoon over gaan tot de orde van de dag? Al helemaal omdat Frenkie de Jong dat salaris niet rechtvaardigt qua prestaties?

Meerdere spelers hebben een nieuw contract getekend met een flink ingekort salaris. Maar owee als de Nederlandse Frenkie de Jong moet inleveren schandalig.

10 augustus 2022 om 14:58

@el_guaje7 jij werkt bij een bedrijf onder CEO A deze geeft jou een mooi contract waarmee jij de interesse van bedrijf B afslaat, helaas zijn de resultaten teleurstellend onder CEO A en wordt deze vervangen door CEO X.

CEO X vind dat jij teveel geld verdiend en wil dat jij minder gaat verdienen. Ondertussen haalt CEO X wel 10 nieuwe medewerkers die ook geen misselijk salaris gaan ontvangen.

Je kan iemand simpelweg niet dwingen tot een nieuw contract. Om iemand te schofferen omdat ze liever hebben dat hun contract gerespecteerd wordt is niet topclub waardig.

10 augustus 2022 om 15:03

@el_guaje: wie heeft volgens jouw stelling nou een wurgcontract? In je eerste comment is het Barca dat van het wurgcontract af moet en in je vervolgcomment is het Frenkie die een wurgcontract aangeboden kreeg. Een wurgcontract werkt niet beide kanten op he? Dat is niet de betekenis van het woord.

10 augustus 2022 om 15:04

@el_guaje7 wauw, over een Barca bril gesproken zeg. Het gaat toch helemaal niet om een bepaalde salarisverhoging ofzo? Frenkie heeft de laatste 2 jaar 17 miljoen minder gehad dan in zijn contract stond, om de club te helpen. En dit zou vervolgens uitgesmeerd worden over de rest van zijn contractduur. Frenkie heeft dit geld gewoon te goed, het is niet dat hij extra krijgt. Doe die oogkleppen af.

10 augustus 2022 om 15:11

Dat is dus een slimme CEO. In het bedrijfsleven worden mensen die niet presteren er ook gewoon uitgewerkt. En ja, er wordt gewoon nieuw bloed binnen gehaald waarvan ze hopen dat die wél presteren.

10 augustus 2022 om 15:11

Haha die El_guaje7 toch. Ja, omdat het vorige bestuur dat heeft gedaan, moet dit bestuur ermee dealen. Dat is logisch. Net zo logisch als dat het huidig bestuur iets probeert(!) te veranderen aan de situatie.

Frenkie is niet verplicht iets te doen. En eerlijk gezegd hoop ik ook dat ie blijft met het huidige contract. Al is het maar voor even. Dit bestuur doet best veel zaken goed, maar dit wordt gewoon heel slecht behandeld.

Ook al is het de media die daar heel veel over schrijft, Barça heeft enkel halfslachtig berichten tegengesproken (wat begrijpelijk is, maar verre van netjes). Frenkie mag daar begrijpelijkerwijs pissig om zijn.

10 augustus 2022 om 15:13

El guape 7 heeft natuurlijk gelijk. Schandalig dat spelers betaald krijgen om voor barcelona te spelen. Eigenlijk zouden zij laporta moeten betalen om het mooie shirt te dragen.

10 augustus 2022 om 15:23

Almogaver,

Wat ik Barcelona en Laporta wel kwalijk neem is dat ze dit vieze spelletje veel via de media spelen zoals het lekken van Frenkies contract enzovoort. Dit zien we al heel lang bij Barcelona en is een blijvend probleem zoals toen het “555” contract van Messi uit lieten lekken.

Maar dat ze dit proberen op te lossen, dmv verkoop of verlaging in salaris omdat Bartomeu Frenkie dit contract een week voor dat hij opstapte heeft laten tekenen zodat Laporta ermee zou zitten lijkt mij in ieder geval niets mis mee.

Overigens geld dit ook voor Pique, Ter Stegen en Lenglet niet alleen Frenkie.

10 augustus 2022 om 15:25

nou El_guaje, Dat zeg je inderdaad goed. omdat het Bestuur van Barca dat aanbiedt en Frenkie dat tekent, moeten ze dat betalen, ongeacht prestaties of verandering van bestuur.
Zou wat zijn zeg dat als er een baas weggaat dat alle contacten opnieuw onderhandeld moeten worden.
In welke wereld leef jij?

10 augustus 2022 om 15:32

Grasnaaier niemand heeft gezegd dat Barcelona hem niet moet betalen. Als Frenkie de Jong niet wilt inleveren en ook niet wilt vertrekken dan is Barcelona hem verplicht te betalen. Dat ontkent niemand.

Echter dat Barcelona hem probeert te verkopen of te verleiden in te leveren lijkt mij niets anders dan normaal. Zoveel clubs die spelers willen verkopen omdat ze teveel verdienen. Maar als Frenkie de Jong aan de beurt is dan is de wereld blijkbaar te klein.

10 augustus 2022 om 15:49

Maar nu ben je toch wel blind voor wat je eigen club doet El_Guaje7? Frenkie's contract kan Laporta niks aan doen. Maar daar gaat het niet eens volledig om.. Het is onder Laporta geweest dat Frenkie salaris heeft uitgesteld, om de club in nood te helpen. Het is onder Laporta geweest dat ze nu zoveel aankopen doen, waardoor ze wederom in de knel zitten met die salarissen.

Die uitstel van betaling, zorgt er dus voor dat Frenkie nu nog meer salaris per jaar krijgt de komende jaren. En juist daar wil Laporta van af. En dat is het smerige spel dat hij speelt.

Laporta speelt blufpoker tot het maximale. In plaats van spelers te kopen en ze in te schrijven, om vervolgens te kijken hoeveel ruimte je nog hebt, koopt hij iedereen achter elkaar en schrijft ze dan pas in. En dan moet opeens de selectie weer "helpen". Dan moet Frenkie maar salaris inleveren of opzouten. Dan gaat hij maar in de media druk zetten op o.a. Frenkie.

Dat is gewoon triest en heeft niks meer met Bartomeu te maken, dat is puur Laporta's eigen verdorvenheid.

10 augustus 2022 om 16:09

Iedereen zeg steeds 17 miljoen. Het gaat erom wat hij volgend jaar (20 miljoen) en de jaar (30 miljoen) erop gaat verdienen (met bonussen). Bartomeou heeft dit gedaan. Dit geld ook voor ter stegen, piqué en lenglet. Barca zou 311 miljoen kwijt zijn aan deze 4 spelers. Dat kan toch niet. Ik snap Laporta en ik snap frenkie ook. Laporta runt een voetbalclub en frenkie heeft recht op zijn geld. Ben benieuwd wat gaat uitkomen.

Het schijnt dat piqué en ter stegen gaan meewerken met salaris verlaging. Lenglet is al verhuurd.

10 augustus 2022 om 16:52

Het op willen lossen is het probleem niet, de manier waarop is het probleem. Of pretenderen dat de club slachtoffer is van de speler, dat is ook een probleem.

10 augustus 2022 om 17:06

@el_guaje7, ja dat moeten ze zeker respecteren.

Mooi verhaal maak je er weer van, zie meteen waarom je barca fan bent met je kontengedraai.

Dit is nooit een probleem geweest bij welke club dan ook, nu jou geliefde barca ZICHZELF in de nesten heeft gewerkt moeten aller regels maar op de schop om die bende van jullie te maskeren zodat jullie mee kunnen blijven doen??

Mag hopen dat dit zelf ook wel snap

10 augustus 2022 om 17:07

@visca maar hij krijgt wel degelijk nog veel geld plus loyaliteit bonus

10 augustus 2022 om 18:13

Jaa daar heeft ook rechtop. Dat moet die ook krijgen vind ik. Ik snap Laporta ook en dat hij iets wilt doen aan het nieuwe contract

10 augustus 2022 om 19:11

alleen de manier waarop laporte het wil doen is walgelijk, speelt alleen maar vieze spelletjesvia de media.

maar wel het vorige bestuur beschuldigen via de media te sjoemelen.
snap nou een hoe krom en onrechtvaardig dat is.

11 augustus 2022 om 09:40

@El Guaje

Ja. Je sluit een contract met een rechtspersoon, en dat is Barcelona. Dat er een nieuw bestuur is verandert daar helemaal niks aan. Die bestuursleden zijn alleen vertegenwoordigers. Als de baas van Philips weggaat, kan Philips ook niet opeens je televisie terug eisen.

11 augustus 2022 om 09:42

@El Guaje #108

Dat klinkt al realistischer, maar eerst zij je nog "dus omdat het vorig bestuur hem een wurg contract heeft aangeboden zou het huidige bestuur dat moeten respecteren?"

Dat ze proberen hem te verleiden, snap ik ook. Maar als hij nee zegt, dan houdt het op. Dan moet je niet eindeloos door blijven gaan, zeker niet via de media, wat je zelf ook zegt.

10 augustus 2022 om 14:46

wurgcontract haha.

ik zou barca lekker laten bloeden voor hun eigen gedonder en hoe dan ook het geld dat hij nog tegoed heeft ophalen.

10 augustus 2022 om 14:50

Waarom zou Barcelona het geld dat hij tegoed krijgt niet betalen? Dat is ALS hij wilt vertrekken.

Zijn salaris wat uit de boeken zou gaan + een transfersom is wel wat waardevoller dan 17 miljoen euro wat hij nog van Barcelona zou krijgen.

10 augustus 2022 om 17:19

je vraag serieus waarom?
koekoek niet opgelet laatste maanden?barcelona is inmiddels niks meer dan een criminele graaiersbende.

10 augustus 2022 om 14:52

wordt steeds gekker hier, doen alsof Barca degene is met de ongelijke machtsverhouding in het contract.

10 augustus 2022 om 14:55

Dit is toch compleet lachwekkend... 'wurgcontract' alsof Frenkie Barcelona bedonderd heeft tijdens de onderhandelingen. De Jong is nog coulant geweest. Hij kan er ook weinig aan doen dat Barcelona destijds stoer spierballen gedrag toonde richting PSG. Misschien kan de naam van La Masia nog verkocht worden naar Spotify de La Masia. Verwerpelijke club mag hopen dat ze niet meer bestaan binnen nu en 5 jaar.

10 augustus 2022 om 14:56

Wurgcontract zegt ie… Alsof Barca hier het slachtoffer is, ongekend hoe je je zin formuleert.

Zou een goede transfer zijn van Chelsea, denk dat hij in ons systeem naast zowel Kovacic als Kanté goed tot zijn recht komt. Zou in beide gevallen een dynamisch duo zijn met genoeg voetballend vermogen.

Denk dat we hem een beter plaatje aan kunnen bieden dan Man U, vanwege de prestaties van afgelopen jaren en het feit dat we CL spelen. Echter denk ik dat het persoonlijke akkoord met Frenkie wel even kan duren, zeker aangezien hij nog een afspraak zal willen maken met Barça aangaande terugbetaling van salarissen.

Mocht ook Fofana worden aangetrokken lijkt het een goede eerste transferperiode te worden van Boehly. Tel daarbij op dat Newcastle mogelijk Pulisic nog wil komen ophalen en je in dat geval nog een spits zou kunnen halen.

10 augustus 2022 om 15:05

Voor dit geld kunnen we Frenkie de Jong beter passeren in mijn ogen hoor. Met Gallagher, Kante, Kovacic en Jorginho heb je het middenveld al ijzersterk bezet. Als we werkelijk nog 150 miljoen aan transferbudget hebben, bewaar dan een deel voor volgende periode. Het enige wat we nu echt nodig hebben is een spits en een centrale verdediger.

10 augustus 2022 om 15:06

Ik weet het niet, Chelsea mist in de aanval naar mijn mening wel echt kwaliteit. Mocht een Sterling of Havertz geblesseerd uitvallen, dan heb je gelijk een groot probleem. Hoop dat Pulisic blijft en dat Ziyech verkocht wordt. Hij kan tenminste soms nog wat forceren.

Het vervelende aan Tuchel is alleen dat het lijkt alsof aanvallers überhaupt niet renderen in zijn teams. Kan namelijk ook geen naam bedenken die goed zou passen als leider in de aanval.

Zie Frenkie liever bij Chelsea dan bij Manchester United. En kan mij ook wel voorstellen dat hij liever in Barcelona blijft wonen, want de omstandigheden qua weer zijn daar veel beter dan in Londen en Manchester. Maar het weer erbuiten gelaten, zou ik wel snappen als de Jong voor Chelsea kiest in plaats van Manchester United want in Londen is het ook gewoon aangenamer om te leven. En op sportief gebied denk ik ook dat het beter is om voor Chelsea te kiezen momenteel, want bij United is het tot dusver echt allemaal zeer treurig en Chelsea is ook al verschillende spelers misgelopen deze transferperiode maar die hebben nog wel gewoon een goede en sterkere selectie op de been staan dan United.

Zie hem bij Chelsea ook wel makkelijk een basisplek veroveren, want vind hem sowieso beter dan Jorghino en Kanté is best wel blessuregevoelig en ook de jongste niet meer. Maar ik hoop dan eigenlijk dat Kanté fit kan blijven en zijn contract verlengd en dan hopelijk een duo op het middenveld kan vormen met Frenkie, want heb het idee dat die twee elkaar goed kunnen aanvullen.

Mendy
Azpilicueta
Koulibaly
Thiago Silva
James
Kanté
de Jong
Chilwell
Mount
Havertz
Sterling

Hoe kan het dat ManU niet lukt en Chelsea wel zou kunnen? Ik zou (indien de berichtgeving klopt) Lekker weggaan maar wel naar Man U. Hoe deze club met Frenkie is omgesprongen is misdadig!

10 augustus 2022 om 14:52

Hahah waarom naar manu? Heb je de match tegen brighton gemist? Manu is absurd slecht en mag al blij zijn dat ze top 6 halen. Nee, liever bij barca blijven dan.

10 augustus 2022 om 15:03

Daar gaat hij spelen en Jorginho en Kante speelt hij niet uit de basis. Frenkie zou United echt een impuls kunnen geven. De verbindingspeler op een middenveld waar dat heel erg noodzakelijk is Mctominay en Fredje kunnen dat niet. Nog een goede speler erbij en je doet mee voor plek 3 dit jaar.

10 augustus 2022 om 15:20

Nee, helemaal niet. Er moeten meer dan 2 spelers bij komen. Manu gaat echt geen plek 3 halen met FDJ + 1 speler. Geef me ergens om te tekenen & ik teken hiervoor met een grote geldsom.

10 augustus 2022 om 14:56

Heel simpel bij Man United zie je een team dat totaal niet loopt die ook nog is geen cl speelt. Als topspeler begrijp ik dat je op dat podium wil spelen en dat wordt geen eitje bij United dat kan goed 2 of 3 jaar duren.

10 augustus 2022 om 17:56

Chelsea is wel wat beter dan United. Recent nog de CL gewonnen en als die Oekraïne crisis niet was begonnen was Chelsea waarschijnlijk een stuk dichter op City geëindigd dan nu het geval was, die onrust hielp absoluut niet mee voor de prestaties

Ik zou zelf lekker bij Real Madrid gaan spelen, wel lekker in een warm land en schijt hebben aan Barcelona

10 augustus 2022 om 14:53

Kroos, modric, casemiro & fede zijn allemaal momenteel beter. Ook heeft Real nog een tchouameni & camavinga op de bank die beide in potentie beter kunnen worden dan FDJ. Waarom de f*ck zou real miljoenen besteden aan een overbodige speler?

10 augustus 2022 om 15:21

Wie gaat hij er dan uitspelen?

Ik zie hem nog eerder naar Italie vertrekken dan naar Engeland. Volgens mij heeft Frenkie het niet zo op dat gure Engelse weer. De bemoeizucht waar hij moet gaan spelen en of hij moet vertrekken is trouwens altijd mooi. De enige die namelijk vrijwel niks (negatiefs) laat horen, is Frenkie zelf. Die vind het allemaal wel best in Barca. Waarom zou hij dan gaan?

10 augustus 2022 om 14:54

Woonde zijn hele leven in NL en dan vind hij regen uit Engeland maar niets?

10 augustus 2022 om 15:05

Hij weet nu eindelijk hoe lekker het weer kan zijn 😜

10 augustus 2022 om 15:35

Vind het opmerkelijk. Het weer dat een dealbreaker is voor een Nederlander. Terwijl er genoeg Zuid-Amerikanen en Zuid-Europeanen in Engeland voetballen en wonen.

10 augustus 2022 om 17:58

Jorginho zei deze week nog dat hij het leven in Londen geweldig vindt, ondanks het vaak slechte weer. In Londen schijnen voetballers ook nog redelijk normaal over straat te kunnen, dat is ook wel wat waard als je wat rust aan je hoofd wil buiten al het voetbal om

10 augustus 2022 om 16:14

Ik hoorde deze week nog op de radio dat het in Zuid-Nederland dit jaar warmer en zonniger is dan in Barcelona! Terug naar het tropische Holland kan dus ook nog.

Zonder gekkigheid, als Frenkie United afslaat verwacht ik niet dat hij Chelsea wel ziet zitten. Het voetbal is niet bepaald sprankelend en hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Barca zijn club is. Voor zijn carrière kan hij beter wel gaan, maar geluk en een fijn privéleven zijn natuurlijk superbelangrijk.

Frenkie moet alleen akkoord als het complete transferbedrag wordt overmaakt naar zn eigen rekening

Frenkie moet gewoon zijn poot stijf houden en blijven bij Barcelona. Dat is een les voor dit soort clubs. Hij moet alleen als hij speelt wel bewijzen dat hij een hele goede speler is en daarmee laat zien dat hij terecht een grootverdiener is.
Het kan toch niet zo zijn dat Barcelona aan de lopende band spelers koopt voor vele miljoenen en Frenkie de deur uit pest.
Lekker blijven waar je bent Frenkie

Ik zou gewoon blijven zitten, laat die club maar verrotten. Lekker samen toepen met Lewandowski en Raphinha op de bank, gezellig toch? Jaartje later gratis de deur uitlopen.

Ik geloof nog steeds dat dit hele verhaal een puur financiele kwestie is. Als hij echt niet bij united zou willen spelen had united niet heel de zomer achter hem aan gezeten.
Frenkie en ten hag hadden dan allang even ge-appt en een hoop tijd en moeite bespaard.

10 augustus 2022 om 18:42

Utd kijkt nu toch naar Rabiot als alternatief? Utd zit dus helemaal niet de hele tijd achter Frenkie aan. Die hebben al lang gehoord dat Frenkie niet naar Man Utd wilt.

Hoe goed Frenkie ook is, hij is momenteel niet echt een speler die we nodig hebben. We hebben al een soortgelijke speler in de vorm van Kovacic. We hebben juist een creatieve middenvelder nodig a la Fabregas, Modric, De Bruyne die met openingen en passes een aanval kan opzetten, want ons huidige middenveld is gewoon iets te statisch en speelt te veel op safe. Frenkie gaat dit probleem niet oplossen.

Ik vind Chelsea persoonlijk een mooie club, maar velen zijn dat met me oneens.
Als Frenkie Chelsea niets vindt, dan moet hij zich vooral niet laten wegpesten.

Niet doen Frenkie. Bij Chelsea ga je banken en komt het WK in gevaar.

10 augustus 2022 om 15:16

Als hij voor 80+ miljoen komt gaat hij echt niet banken. Bovendien rouleert Tuchel vrij veel, dus een onbetwiste basisplek zal het wellicht ook niet worden.

10 augustus 2022 om 15:20

Zeg dat eens tegen Kepa😅

10 augustus 2022 om 15:26

Die had ook de nodige blunders gemaakt he voordat hij op de bank terecht kwam

Hoop dat blijft en zich niet weg laat pesten door die oplichters. Moet toegeven dat ik ook chelsea niet sterker wil zien worden

Ga nou maar gewoon, ze willen naar de rechter stappen om onder je contract uit te komen. Take the hint.

Dit zou wel een mooie club zijn voor hem. Chelsea is bereid te investeren en heeft een goed elftal staan. Daarnaast zou hij naast Kante denk ik uitstekend renderen. Belangrijk ook dat het in Londen leuker wonen is dan in Manchester

Londen is wel een leukere stad dan Manchester dus wat dat betreft….

Ik zou nog steeds lekker blijven zitten. Je krijgt nog geld en zolang je dat niet hebt gehad, lekker blijven.

Hij gaat toch niet serieus naar chelsea. Daar ia tuchel trainer ook wel mourinho 2.0 genoemd. Dat past totaal niet bij het spel van frenkie en daar heb je ook nog jorgino lopen. Dan krijg je hetzelfde verhaal als met busquets.

10 augustus 2022 om 18:01

Tuchel is echt geen Mourinho. Chelsea speelt normaal gesproken dominant voetbal en had vorig seizoen gemiddeld zo’n 65% balbezit in de PL, na city en Liverpool het meest van alle clubs. Ook de wedstrijden tegen Real gemist? Daar was het Chelsea dat voetbalde en Real dat de bus parkeerde, niet andersom

Ja en een maand geleden hadden ze een akkoord met Manchester United maar was het achterstallig loon van Frenkie het probleem.

Zou best dat Chelsea interesse heeft, maar deze soap loopt al meer dan 2 maanden lang en elke week is er weer een ander uit de duim gezogen verhaal. Kan niet wachten tot het vrijdag is, dan zien we wel of Barcelona financieel voldoende middelen heeft om iedereen in te kunnen schrijven.

Barca doet hier niets fout, 3 jaar tijd gehad om jezelf onmisbaar te maken voor Barcelona, is niet gelukt, jeugd spelers ontwikkelen zich beter, en als je dan 80 miljoen kan vangen voor een speler die misbaar is en je als club dat geld zeker goed kan gebruiken, moet je dat zeker doen. Dat Frenkie niet weggaat is ook zeker zijn recht. Het is een vervelende situatie, voor de club en voor Frenkie en hopelijk wordt het snel opgelost zodat al die haat naar Barca ff stopt, want dan is koning Koeman en Prins van Oranje Frenkie niet meer bij Barca en kunnen we eindelijk af zijn van al dat kinderachtige, constant heralende berichtjes over barca wat voor club het is, geen ziel, geen dit, geen dat, blablabla..bijna 6 maanden is dat bezig...ontieglijk vermoeiend. En ohja ik hoop zo erg dat Barca al die brave, nette clubjes van de leden hier kapot voetbakt, want aan het eind van de dag gaat het erom hoe clubs presteren op Veld, niet het geroddel en politiek buiten het veld.

10 augustus 2022 om 16:00

Ze geven Frenkie toch echt zelf een contract tot 2026.. Dan moet je niet 4 jaar voor het einde gaan muiten, omdat je zijn salaris nodig hebt om 4 spelers in te kunnen schrijven.

Als ik Frenkie was zou ik gaan.

Betere competitie + je hebt niet zo'n achterlijke bestuur als Barca.

En ja als je voor het weer komt dat moet je in Barcelona blijven.

Ga gewoon naar ManUnited. Chelsea en al die andere topclubs hebben geen middenvelders nodig. Bij United kan je tegen een goed salaris en met een bekende trainer gaan werken aan de wederopbouw van een Engelse topclub en je eigen carrière.

Ik wacht nog steeds op een reactie van de fans. Als die Frenkie nu ook niet opelijk steunen dan is het gewoon einde verhaal. Heb het gevoel dat zij er net zo instaan als het bestuur. Veel nieuwe spelers erbij om eentje op te offeren.

10 augustus 2022 om 16:11

Reactie van fans? Vraag er 100 en je krijgt 100 antwoorden. Er is maar één die reactie moet geven en dat is Fenkie zelf. Ondertussen ga ik lekker door met 🍿 🥤

Niemand die deze vraag waarschijnlijk leest, maar denkt er iemand te weten of er toentertijd een doorverkoop clausule is afgesproken bij de transfer van Ajax naar Barca? Dan klinkt 10 procent van 85 miljoen vrij aangenaam.

Andere vraag die niemand waarschijnlijk leest, maar zijn er hier spaanstalige vrienden die de spaanse voetbalzone volgen en iets kunnen vertellen hoe de sfeer daar is? Zouden ze blij zijn als Frenkie weggaat? Gewoon een oprechte vraag.

10 augustus 2022 om 15:57

Als dat al is afgesproken, wat hoogst ongebruikelijk is bij zo'n hoge transfersom, dan gaat dat meestal over 10% op de de winst.

10 augustus 2022 om 16:09

Ah dat is niet zo veel haha

Als ik Frenkie was zou ik mezelf bij Real Madrid aanbieden en dan Barcelona helemaal kapot spelen. Wat een nare club is dit geworden zeg.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Frenkie niet goed geregeld heeft dat hij bij een tussentijds vertrek zijn uitgestelde salaris krijgt.
Barca moet dus gewoon dokken (denk ik)

Toen Frankie naar Barcelona ging was het al lang niet meer het top team met Messi Iniesta Puyol en de beste man Xavi. maar hij ging naar Barcelona omdat Messi er nog speelde en hij het een mooie club vind. Man United is al lang niet meer het team van Giggs Rooney Keane Scholes Ferdinaind Van Nisterooij Van de Sar en Ronaldo. maar het is nog steeds een van de grootste en mooiste clubs uit de voetbalgeschiedenis
.je speelt in de mooiste competitie en verdiend veel geld alleen is de stad minder mooi en speel je dit jaar geen CL. maar United is toch nog altijd een mooiere club om voor te spelen dan Chelsea

Als je je laat wegpesten en uitschelden foor supporters zou ik ondanks dat ik een huis had gekocht mijn loyaliteit bonus innen en weggaan. Huis kan hij altijd verhuren. mikky der mening is leuk maar hij moet niet over zich heen laten lopen

Ik zou alleen maar vertrekken als ik minimaal 20 miljoen zou meekrijgen van Barca. Mooiste zou zijn als hij naar Madrid zou gaan gaan en daar zou gaan shinen. En dat zou ik vroeger nooit hebben gezegd als Ex-barca fan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren