Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Nistelrooij licht drietal PSV'ers uit: 'Dat is gewoon wereldniveau'

Laatste update:

Ruud van Nistelrooij zag dinsdag in AS Monaco andermaal een gedegen tegenstander. De hoofdtrainer van PSV erkent op de persconferentie na afloop dat zijn ploeg enkele keren goed wegkwam tegen de Fransen, maar wijst ook de op momenten waarop zijn eigen spelers acties 'van wereldniveau' tentoonstelden. Verslaggever Kalum van Oudheusden was erbij namens Voetbalzone en voelde zowel Van Nistelrooij als 'baken van hoop' Luuk de Jong aan de tand.

PSV trok dinsdagavond een zwaarbevochten overwinning over de streep. Lang leken de Monegasken er met een 1-2 overwinning vandoor te gaan in het Philips Stadion, tot invaller Érick Gutiérrez uit een assist met het hoofd van De Jong in de slotminuut toch nog voor de 2-2 zorgde. De aanvalsleider kopte zijn ploeg daarna in de verlenging naar de overwinning en daarmee de laatste voorronde van de Champions League. Van Nistelrooij wil het doorbekeren echter niet alléén aan geluk toeschrijven.

"Het was niet alleen maar mazzel", zegt de 46-jarige trainer na afloop. "Maar ook wel. De bal op de lat (van Breel Embolo in de verlenging, red.): dan zit het mee. Aan de andere kant kun je zeggen: Luuk kopt hem er wel in." Van Nistelrooij noemt die laatste actie een schoolvoorbeeld van 'wereldklasse', waar hij bij zijn ploeg meerdere voorbeelden van voorbij zag komen. "Ik zie een tackle van Armando Obispo, die de 3-1 voorkomt. Dat is wereldniveau. Ik heb reddingen van Walter Benítez gezien, die gewoon van wereldklasse zijn. Dat is gewoon het hoogste niveau."

"Ik heb in de kleedkamer na de wedstrijd gezegd dat dit een uitzonderlijk team is", vervolgt Van Nistelrooij zijn lofzang. Dat vond ik vorig seizoen al, toen ze de bekerfinale wonnen nadat ze op achterstand kwamen. En nu de Johan Cruijff Schaal. Er zit iets in de ploeg dat overleeft wanneer het moeilijk is."

Luuk de Jong: een baken van hoop?

Of de Eindhovense overlevingskracht toe te schrijven is aan 'baken van hoop' – zoals Van Oudheusden hem omschrijft – Luuk de Jong, weet de matchwinner niet zeker. "Natuurlijk hebben we veel kwaliteiten in het team en mijn kop is een van die kwaliteiten. Het team weet dat ook, dus daar proberen ze ook naar te zoeken. Dat lukt niet altijd, maar ze blijven zoeken en gelukkig valt dan die 3-2 ook. Dat is volgens mij het belangrijkste: dat je van elkaar weet hoe je elkaar maximaal kan benutten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 augustus 2022 om 08:01

Mooi. Gisteren tot de 88e minuut konden Psv en Ruud er helemaal niets van. Het kan snel gaan in voetballand...

10 augustus 2022 om 08:09

Ach ja hoe vaak is het kwartje wel niet de verkeerde kant opgevallen. Daarbij denk ik dat we vanzelf nog beter gaan spelen met een Xavi Simons en straks Madueke erbij. Overigens vond ik Monaco erg sterk, zou niet hebben misstaan in de cl.

10 augustus 2022 om 08:31

Uiteindelijk gaat het om de winst. Je speelt tegen AS Monaco niet tegen PEC Zwolle. Gewoon geweldig gestreden van PSV. Het voetbal was idd nog niet goed, maar ze moeten ook een hoop nieuwe spelers inpassen. Dat kan even tijd kosten

10 augustus 2022 om 08:41

Precies Pieter, vond Monaco echt heel sterk, niet kwa kansen ofzo maar kwa veldbezetting en energie, echt een ander niveau. Heel knap dat psv deze pot toch nog wint!

10 augustus 2022 om 09:37

Monaco was zeker sterk. Maar goed , nu Rangers titelverdediger van de EL. Ben benieuwd

10 augustus 2022 om 09:46

Ik schakelde vrij laat in. Maar tot de 88e minuut was het gewoon slecht en zwijnt PSV een paar keer. Uit het niets valt een goal, maar dat maakt toch allemaal niets uit. Psv heeft gedaan wat het moest doen, winnen. En dat is prima. Altijd dat gezeur over het d af leichte spel. Het voetbal van tegenwoordig wordt gewoon minder mooi. Hoe vaak ik bij een overwinning van welke club dan ook onder een artikel lees “ 3 punten binnen en door naar de volgende wedstrijd” schijnbaar hoort dat bij het huidige voetbal. Ik vond het spel niet over houden gisteren, maar voor de psv supporter maakt de spanning en ontlading veel goed. En daar gaat het om.

10 augustus 2022 om 09:48

@woutballoh Dat is Eintracht, die zijn namelijk direct geplaatst

10 augustus 2022 om 12:35

PSV was ook gewoon heel slecht, niets mis mee om dat toe te geven. Maar ze winnen wel en daar draait het uiteindelijk om. Hopelijk heeft Ruud wel het licht gezien en brengt hij meer voetbal in de ploeg tegen Rangers. Dan moet je uit de duels blijven en met technisch en snel voetbal er doorheen proberen te komen. Dat lukt niet met Guus Til. Ik blijf er overigens bij dat het voor zowel PSV en het Nederlandse voetbal op de lange termijn beter is dat ze dit jaar in de EL terechtkomen en daarmee de extra CL-plek veiligstellen. Een incidenteel jaartje in de CL figureren is vooral leuk voor de inkomsten, maar daar zou het dan ook bij kunnen blijven als we die extra plek daarmee niet zouden verkrijgen. Ik zou graag structureel twee ploegen in de CL zien en daar zou dit PSV in de CL niet aan bijdragen.

10 augustus 2022 om 13:05

Als psv 3 jaar lang 1e of 2e word, dan kunnen ze ook heel wat meer investeren en zich makkelijker handhaven op CL niveau. Voor nu is het nog erg pril om al hele conclusies te gaan trekken. Maar idd Til moet er zsm uit, daar moet vooral iemand staan die voetballend goed is.

10 augustus 2022 om 08:03

Sommigen noemen het wereldniveau, anderen noemen het smerig winnen. Ik ben sterk naar het laatste geneigd, maar uiteindelijk juicht iedereen net zo hard als zijn of haar ploeg onterecht wint. En de prijzen liegen er ook niet om.

10 augustus 2022 om 08:07

Ik vind het een volwassen overwinning. Zo vaak gezien dat Nederlandse ploegen voetballend heersen om vervolgens speels een tegengoal tegen te krijgen vlak voor tijd. Er wordt dan ook gezegd volwassen en zakelijk vd tegenstander. Nou dan geldt dat toch ook als de rollen zijn omgedraaid ? Yes ballen op paal overleefd. Maar zolang het geen goal is leeft psv.

10 augustus 2022 om 08:17

Volwassen overwinning is een zakelijke overwinning. Daarbij geef je weinig kansen weg. In dit geval was Monaco een stuk beter en hadden ze betere kansen, maar komt PSV gelukkig goed weg.

10 augustus 2022 om 08:21

Smerig winnen. Tis PSV lang niet gegeven. Geluk was gisteren onzerzijds.

10 augustus 2022 om 08:24

Mwah dit zijn gewoon weer veel woorden om te zeggen dat PSV slecht speelde maar toch won. 'Volwassen overwinning', 'zakelijk'. Soms wint de ploeg die veel geluk heeft, en dat is prima. Maar meestal als dat bij mijn ploegen gebeurt hou ik daarna snel mijn mond en gaan we weer door. Om dan ineens superlatieven als 'wereldklasse' te gaan toepassen na een duidelijk onterechte 3-2 overwinning na extra tijd tegen de nummer drie van Frankrijk, tsja...

Tuurlijk mag je blij zijn, maar verschuil je niet achter dooddoeners als 'zakelijke overwinning', PSV heeft gemazzeld en dat is prima.

10 augustus 2022 om 08:28

Smerig winnen was het zeker niet. Voor mij betekent dat namelijk met vuile overtredingen etc. Dat was gisteren niemand te verwijten. Gelukkige, of ongelukkig afhankelijk van het perspectief ok. Smerig, totaal niet.

10 augustus 2022 om 08:30

Was niets volwassen aan. Ze hadden niets in te brengen en een buitenspel goal zorgt dat ze hebben gewonnen. Maar goed het zal mij verder een zorg zijn, psv is door, goed voor het nl voetbal.

10 augustus 2022 om 08:36

Niemand noemt het wereldniveau. Wie zijn die mensen? Smerig winnen vind ik ook sterk overdreven. Paar keer geluk gehad dat de bal er niet in vloog en ja Monaco heeft overduidelijk meer kwaliteit. Maar psv heeft gewoon alles eruit gehaald wat erin zat met prima uitgespeelde doelpunten.

10 augustus 2022 om 08:46

Dat was zeker geen buitenspel

10 augustus 2022 om 09:02

@Bongiorno leg mij nu eens uit wat er zo onterecht aan is als je gewoon meer scoort dan je tegenstander? Wat zeggen mij meer balbezit en meer kansen bij een spelletje waarbij het om het maken van doelpunten gaat. PSV is beter in het maken van doelpunten en wint dus terecht.

10 augustus 2022 om 09:04

Het was natuurlijk geen buitenspel goal.

10 augustus 2022 om 09:37

@houtapp, dat is een eeuwige dooddoener. Er zit meer in voetbal dan doelpunten maken.

10 augustus 2022 om 10:34

Toch is het handig als je er meer maakt dan de tegenstander

10 augustus 2022 om 11:05

Eens, het is ook smerig winnen, maar dat is prima. Ik vind Nistelrooij ook heel realistisch. Geeft gewoon aan dat ze ook gewoon geluk hebben gehad. Dat mis ik bij veel trainers ook weleens.

10 augustus 2022 om 12:42

Psv speelde ook niet goed maar mag het ? Als cl voetbal wordt gehaald heeft niemand het over het spel hoor. Ze scoorden meer dan Monaco plus wat opvalt is dat ze zuinig omgaan met de kansen.

12 augustus 2022 om 10:56

Juist, precies dit. Altijd maar zeuren wanneer het tegen een Nederlandse club gebeurt. 'waarom spelen wij altijd zo naief, waarom kunnen wij alleen maar winnen wanneer we 3x beter zijn?' Nu gebeurt het een keer andersom, is het nog niet goed...

10 augustus 2022 om 08:05

Laten we het er op houden dat je te veel gedronken hebt cq. cynisch bent. Goed dat er geen trams rijden in EHV, ze zouden er van geluk zo onder lopen........

10 augustus 2022 om 08:09

Hoezo geluk Waren toch goede goals we hebben niet gewonnen door de var of een penalty? En het was zeker niet op de mooiste manier winnen maar winnen is winnen

10 augustus 2022 om 09:53

en wat was gapko slecht . mooie overwinning zeker geen gestolen overwinning gevochten tot het einde. was spannend om naar te kijken ..

10 augustus 2022 om 12:38

Je hebt gewonnen omdat zoals ik zei geluk hebt gehad. Monaco verdiende de overwinning veel meer dan psv. Soms zit het mee zullen we maar zeggen.

10 augustus 2022 om 15:10

Geluk vanwege het fiet dat monaco de laat en paal raakt en gister duidelijk beter was, neemt niet weg dat je soms door te blijven strijden geluk mee hebt lekker toch

11 augustus 2022 om 06:03

Ja maar dat is toch geen geluk?

10 augustus 2022 om 08:14

Wereldniveau wellicht een beetje too much, maar man wat heb ik genoten van PSV. De spelers vochten voor elke meter en bleven erin geloven. De sfeer in het stadion leek wel magisch, net een film. Ik als Az fan ben voor PSV deze CL seizoen. Een symphatieke ploeg zonder zuigers! Kunnen ze elders in het land nog van leren.

10 augustus 2022 om 08:22

Prem je gaat zelf een poging tot zuigen ondernemen.
Haal er geen andere ploegen bij.

10 augustus 2022 om 08:23

Jij begint je op VZ anders ook aardig te ontpoppen als een zuiger hoor, Prem... 😅

10 augustus 2022 om 08:25

💀💀 hahaha

10 augustus 2022 om 08:27

Heeft PSV ooit een sympathieke ploeg zonder zuigers gehad? Dat ze dat zijn is echt een trademark, zoals de slechte sfeer in de amsterdam arena of het feit dat je er als een tokkie uit moet zien om voor Feyenoord te spelen

10 augustus 2022 om 08:31

Misschien even lezen premmetje. Bepaalde acties zoals de tackle van obispo vond hij van wereldniveau. Niet zoveel mis mee.

10 augustus 2022 om 08:32

Beste Prem. Ik ben nog niet al te lang op voetbalzone, maar ik wil toch graag even zeggen dat ik met volle teugen geniet van jouw posts. Je weet op meesterlijke wijze altijd veel reacties aan te lokken, en ik geniet van de zurigheid van de andere leden die jouw posts niet op waarde kunnen schatten!

OT: Een fantastisch PSV gezien. Voor de neutrale kijker een lust voor het oog en meer dan genoeg spanning!

10 augustus 2022 om 08:44

@Bongiorno: PSV staat bij mij juist bekend als de sympathieke en mooie ploeg. Niet voor niets vind ik het ook de mooiste ploeg na Heerenveen sinds enkele jaren. PSV komt op mij erg leuk over altijd

10 augustus 2022 om 08:47

Sorry hoor maar voor de neutrale kijker was dit een bagger wedstrijd waarbij het niveau behoorlijk laag was. Dat hierdoor het spannend bleef is echt wat anders voor de
Neutrale voetballiefhebber. PSV was verre van fantastisch en kwam voetballend echt te kort alleen soms heb je even dat geluk mee en vallen de ballen op de lat of paal.

Dit doet niets af van de winst en plezier voor de PSV’ers die wel vol met spanning hebben gezeten. Daarbij is het nog zo vroeg in het seizoen dat het wel erg lekker is om hier door heen te komen met groeiende vertrouwen.

10 augustus 2022 om 09:06

@Thamike als jij dit als een bagger wedstrijd voor de neutrale kijker bestempeld dan vraag ik mij af wat jij dan wel een goede wedstrijd vindt? Hier zat toch alles in voor de neutrale kijker: - 5 doelpunten, leuke acties, goede reddingen en heel veel spanning.

10 augustus 2022 om 09:16

Thamike, zoals houtapp het al verwoordt, vind ik het ongelofelijk dat jij dit een bagger wedstrijd vindt voor de neutrale kijker! Er zat toch alles in? Beschrijf jij dan eens wat jij dan wel geweldig vindt? Heb het idee dat je loopt te zeiken om het zeiken.

10 augustus 2022 om 09:36

Kon je het weer niet laten hè prem. Je aversie richting ons aller Ajax begint ernstige vormen aan te nemen. Hou het gewoon ontopic bij de wedstrijd van PSV.

10 augustus 2022 om 10:07

Ik wil wel even reageren want het was een bagger wedstrijd. Er ging echt heel veel fout. Ik heb een paar dagen geleden barca gekeken. Voor de neutrale kijker was dat toch genieten? Combinaties, acties, pressie. Dat wil je zien. Niet het foutenfestivsl van gisteren. De spanning maakt voor de pag supporter veel (alles?) goed. De neutrale supporter heeft dat niet en ziet dus gewoon slecht spel. Maar zoals ik hierboven aangeef is dat helemaal niet erg. Dat hoort er tegenwoordig allemaal bij en dat is prima!

10 augustus 2022 om 10:26

“Ons aller Ajax” hahaha, maak jezelf nou niet zo belachelijk.

10 augustus 2022 om 10:35

@emilio een gebbetje richting prem moet kunnen. Dat jij dat niet begrijpt neem ik je niet kwalijk.

10 augustus 2022 om 11:07

@grovertje

Prem is zeker boeiend. Ik betwijfel soms of hij dezelfde persoon is als een tijdje geleden. Toen stonden er een hoop posts die bijna wereldvreemd waren. En met mij vroegen een aantal mensen zich af: of hij is gewoon een hopeloze wereldverbeteraar, of het is performance art, en in het laatste geval is het gewoon knap.

10 augustus 2022 om 11:30

@houtapp, dit was gewoon als voetballiefhebber een erg slechte wedstrijd van beide kanten. Allen naar voren peren en er acheraan rennen. Passes die niet aankwamen. Tempo, vooral bij PSV, was erg laag.

Dat er doelpunten vallen maakt het voor de neutrale kijker niet meteen een mooie wedstrijd om naar te kijken. Ben blij dat PSV deze er uit heeft weten te slepen maar absoluut een bagger wedstrijd met maar weinig echt goed voetbal.

Voor een PSV supporter zal het geweldig zijn geweest door de uitslag een niet te vergeten en spannende wedstrijd.

10 augustus 2022 om 11:34

@Groverttje, dat jij je niet kan verplaatsen in een neutrale kijker die van mooi voetbal houdt en dit dus een bagger wedstrijd vond maakt mij toch geen zeikerd om het zeiken. Wow, even lekker invullen voor een ander met een andere kijk op een mooie wedstrijd vanuit neutrale hoek zeg. Dan heb jij zeker maar weinig mooie wedstrijden gezien.

Zou eens naar Bayern gaan kijken off idd Barca haar laatste wedstrijd. Geen spanning maar genieten van het spel, de acties en kwaliteit.

10 augustus 2022 om 13:53

Thamike, je generaliseert en doet hetgeen waar je grovertje van beschuldigt. Als neutrale kijker heb ik gisteren enorm genoten van het spel van Monaco. Het directe spel, met de vele in de bal en diepgaan momenten van de voorste drie spelers, ik vond dat heel mooi om te zien. Als neutrale kijker hou ik dan ook voornamelijk van innovatieve tactieken en slimme looplijnen. Ook kan ik genieten van een goed blok van een mandekker, zodat een aanvaller vrij komt (tweede schot Veerman uit de corner).

De twee mooiste momenten vond ik zelf twee loopacties van Luuk. De eerste bij de winnende goal, waar hij niet loopt op de eerste mogelijkheid (de ingehouden voorzet) om vervolgens net een meter weg te sluipen bij zijn mandekker die daarvoor heel kort op hem stond.

Het tweede, en ik denk 1 van dr belangrijkste, momenten was toen Luuk die nieuwe aanvaller van Monaco afstopte. Die ging drie a vier man voorbij en hij (en heel Monaco) had het volledige momentum. Staat daar ineens een spits van PSV die hem afstopt met gevaar voor eigen enkels.

Echt genoten. Als neutrale kijker.

Goed voetbal is niet alleen positiespel, pressing, crosspasses of mooie dribbels voor mij. Als dat voor jou wel zo is, dan snap ik dat je gisteren een pot met weinig hoogtepunten hebt gezien. Maar praat dan wel alleen voor jezelf en voor gelijkdenkenden. Niet voor alle neutrale kijkers.

Dank u

10 augustus 2022 om 15:12

Ik als neutrale toeschouwer heb er wel degelijk van genoten 5goals spanning verlenging strijd alles

10 augustus 2022 om 15:39

@elendil, goed punt. Ik als neutrale kijker. Is natuurlijk mijn mening en ging mee in de term neutrale kijker.

Maar zijn reactie was op mijn mening dat ik het een bagger wedstrijd vond zonder dat ik extra gevoel heb bij een van de clubs. Dat iedereen daar een andere kijk op heeft is logisch en vanzelfsprekend. Maar waar ik Govert van beschuldig is dat hij er een conclusie aan mijn reactie verbind als een zeikerd. Maar dat was toch wel duidelijk toch?

Obispo had daarnaast in de beginfase ook een zeer belangrijke tackle! Speelde een geweldige wedstrijd! Zowel Teze als Obispo spelen goed, maar hebben beiden baat bij een coachende collega in het centrum, dus ik ben benieuwd hoe Ruud dat in de toekomst gaat invullen, nu Ramalho terug is en Mauro ook op de weg terug is.

10 augustus 2022 om 08:05

Mauro staat sowieso niet centraal. Denk dat hij weer rechtsachter komt en mwene naar links, of mauro op links. Max overtuigt nog steeds niet. Ramalho is in mijn ogen invaller, boscagli zie ik wel weer in de basis komen. Maar Obispo houdt zich goed staande, van Teze wisten we dit al iets langer. Toch, ondanks dat ze het vrij goed doen, is de spoeling te dun en moet er echt nog wat bij achterin. Een Oppegard is niet het gewenste niveau, Branthwaite kan ik nog niet over oordelen.

10 augustus 2022 om 08:12

Een LB is wel nodig. Zowel Max als Oppegard voldoen niet op die positie.

10 augustus 2022 om 08:20

The Jump

Dat snap ik, maar Ruud zette Teze in de tweede helft op rechtsback. Wanneer Mauro terugkomt kan hij op beide backposities spelen, vandaar. Daarbij vind ik Teze veel meer een CV dan RB. En inderdaad, Braithwaite heeft PSV ook nog achterin! Laten we hopen dat de vier de concurrentiestrijd onderling lastig gaan maken

10 augustus 2022 om 08:06

Nou inderdaad! Obispo met zn tackles persoonlijk 2 goals voorkomen. Ik kijk normaal niet heel vaak naar PSV, gooit die gozer er vaker zulke mooie tackles uit?

10 augustus 2022 om 08:12

Dit heeft hij altijd al gedaan. Obispo heeft eigenlijk alles wat een goede verdediger moet hebben, maar liet vorig jaar ‘te vaak’ steken vallen en voelde daarmee als onbetrouwbaar aan. Ook gister weer een bal ingeleverd waar Teze dan de boel moest redden. Maar dit soort wedstrijden, samen met Teze overleven, zijn goud waard voor hun ontwikkeling. Doe mij Teze en Obispo maar als CV’s, uit de eigen jeugd ook nog, prachtig.

10 augustus 2022 om 08:23

Helemaal met je eens Psvlld!

Het centrum uit eigen jeugd ontwikkelt zich goed en is daarnaast een voorbeeld voor de opleiding. Prachtig voor club en spelers, zie ze ook graag samen op het veld blijven staan!

10 augustus 2022 om 08:34

Dat klopt maar hij liet zich er ook kinderlijk uitlopen door Ben Yedder bij die prachtige redding van Benítez na een diepe bal. Moet nog veel stabieler worden.

10 augustus 2022 om 11:09

Ik heb alleen die tweede gezien, en die was echt fantastisch. Zonder aarzeling, het is rood en een pingel of je voorkomt een zekere uitschakeling. Echt super.

10 augustus 2022 om 08:07

Gewoon Obispo en Teze laten staan. Zeker Obispo kun je nu niet meer weghalen.

10 augustus 2022 om 08:20

Mwah, hij corrigeerde zichzelf gisteren goed en de overwinning verbloemt veel. Obispo vond ik persoonlijk niet zo goed spelen, die tackles waren goed. Verder had hij veel balverlies en liet hij regelmatig z'n mannetje lopen. Teze daarentegen vond ik wel echt goed spelen.

10 augustus 2022 om 09:36

Ik vond vooral de drive bij Obispo mooi. Elkaar oppeppen , erin blijven geloven.
Ruudje is echt aan het investeren in de teamspirit en de jongens pakken dit op. Dit mentale stuk is doorslaggevend.

10 augustus 2022 om 10:24

Van een mooie tackle kan ik net zoveel genieten als van een mooie aanname of pass. Die tackle van malacia tegen Marseille was ook zo'n parel.

10 augustus 2022 om 10:25

Waarom heeft niemand over Gakpo? Wat was hij super slecht gisteren. Samen met Til de minste van PSV.

Overigens nog steeds een geweldige prestatie van PSV!

10 augustus 2022 om 10:37

Klopt Mr_knowledge

Zowel Gakpo als Til waren echt zeer slecht. Dankzij de overwinning zijn de ogen voornamelijk gericht op de spelers die een goede wedstrijd speelden. Wanneer PSV had verloren zouden de ogen gericht zijn op Gakpo, Til en ook Luuk (als hij niet gescoord had).

10 augustus 2022 om 11:10

Nou ik ben wel heel benieuwd of Gakpo het ook op CL niveau kan. Uitblinker in de eredivisie, maar hij moet het ook op dit niveau gaan laten zien.

PSV heeft een team dat tijdens de wedstrijd te wisselvallig is s. Soms lijkt het op CL niveau en soms is het zondag 7e klasse niveau. Het is maar op welk moment je in zapt

10 augustus 2022 om 08:14

Psv moet het momenteel meer hebben van momenten. Er zit totaal geen idee achter het spel.

10 augustus 2022 om 08:21

Dat viel me gisteren ook op. Dat middenveld werd compleet overhoop gespeeld. Alleen veerman zag af en toe kans om het spel de andere kant op te krijgen.

10 augustus 2022 om 09:08

Middenveld wordt compleet overhoop gespeeld omdat Til de bal niet vast kan houden en vaker naast De Jong staat dan daadwerkelijk op het middenveld. Dat zorgt ervoor dat je te veel balverlies lijdt en er weinig rust en opties aan de bal zijn. Ik weet zeker dat Til van waarde kan zijn, maar in dit soort wedstrijden waarin je met de rug tegen de muur staat en vastigheid op het middenveld gewoon enorm belangrijk is, komt hij tekort. Hij mist handelingssnelheid. Dan heb ik liever wat meer zekerheid met Guti of de balvastheid van Simons of Saibari dan het scorend vermogen van Til.

Nou die Tackle van Obispo was inderdaad wel echt wereldniveau, wat was die ongelofelijk mooi en belangrijk. Vind het stiekem soms wel zonde dat zulke belangrijke verdedigende acties over een week of 3 weer zijn vergeten terwijl niemand gaat vergeten dat Luuk de Jong hier de winnende maakt. Die tackle van Obispo was echt minstens even belangrijk als de goal van De Jong. Ach ja, het zij zo.

10 augustus 2022 om 08:07

Eens, maar bij beide acties geldt dat er een goed vervolg moet komen. Als Luuk nu 5 wedstrijden geen pepernoot raakt, vergeten "we" deze winnende ook snel, terwijl wanneer Obispo belangrijk blijft waardoor PSV eens de 0 gaat houden, hij ineens Oranje ingepraat zal worden.

10 augustus 2022 om 09:59

Het was natuurlijk verschrikkelijk uitgespeeld door Monaco die 3 tegen 2 stonden en de bal gewoon naar rechts hadden moeten spelen. De bal op Embolo was eigenlijk te hard waardoor Obispo een kans kreeg.

10 augustus 2022 om 11:11

Dat maakt allemaal niks uit. Hij pakt die bal op het randje en dat maakt hem fantastisch.

Ben tot nu toe totaal niet onder de indruk van het voetballende gedeelte bij PSV. Maar het is wel een verschrikkelijk lastige ploeg om tegen te voetballen met enorm veel power en een aantal spelers die altijd gevaar kunnen stichten. Kan je toch ver mee komen denk ik.

Van Ginkel vond ik gister ook goed invallen. Mag ook weleens gezegd worden. Had zelf op Xavi Simons gehoopt, maar Marco bracht rust op het middenveld. Niet verwacht.

10 augustus 2022 om 09:41

Dat was inderdaad misschien wel de verrassing van de avond. Van Ginkel die invalt en rust aan de bal brengt.

Obispo heeft twee fenomenale ingrepen gehad. Verdedigend is dit zo'n beest. Het is jammer dat hij aan de bal niet heel vaardig is. Want puur verdedigend is hij echt bizar goed.

Overigens iets heel anders: Het is na een knappe gewonnen partij echt heel naar om alle berichtjes daaronder te lezen. Er is feestvreugde bij velen, maar dat wordt moedwillig de grond in gestampt. Ik snap dat er meer Ajacieden dan Psvers hier zijn (heel veel meer zelfs), maar kom op zeg. Dat kinderlijke gedrag is toch niet nodig?

Dit geldt overigens bij lange na niet voor iedereen, maar het valt mij wel op hoeveel het er wel niet zijn. Bloedirritant en vooral heel erg jammer.

10 augustus 2022 om 08:17

Allereerst, het interesseert me na die overwinning echt helemaal niks. Het is triest maar ik zoek alleen naar de sportieve comments. En wat je zegt, bijna alle niet-PSVers die een normaal groen balkje hebben en hier altijd ‘normaal’ reageren, waren gister uiterst positief (over het winnen, niemand kon positief zijn over het spel😅). Dat zijn uiteindelijk toch alleen maar de leden waarmee ik in discussie wil gaan, prima toch.

10 augustus 2022 om 08:26

Dat klopt ook. Het waren veelal trolls die waren ontwaakt. Alleen het is zo jammer. Normaal erover praten kon bijna niet. Het is zo kinderachtig. Ik snap er echt niets van

10 augustus 2022 om 08:56

Het is een beetje het niveau hier ben ik bang. Gaat het over Ronaldo of Messi komt er een grote discussie los wie de beste is. Als Ajax wint komen er vele negatieve reacties en nu bij PSV hetzelfde. Het is iig goed dat PSV wint, toch knap uit onze Mickey Mouse competitie wat door onze geweldige analisten zo bestempeld is.

10 augustus 2022 om 08:22

Obispo ik vind ik helemaal niet zo'n beest, tactisch zwakke verdediger die n hoop fysiek gebruikt om zijn onvermogen te compenseren. Maar zijn tackle was zeker cruciaal.
Maar dit PSV is voetballend wel heel zwak, dat was tegen Bielefeld al zichtbaar maar het is niet beter geworden.
Het positiespel is heeel matig en voorspelbaar, dit team maakt kwalitatief minder indruk dan het team van vorig seizoen in deze fase.
Er is werk aan de winkel voor van Nistelrooy want dit vertoonde spel gaat PSV op langer termijn nekken, ook in de vaderlandse competitie.

10 augustus 2022 om 08:25

Dan verschillen we flink van mening over Obispo. Ik vind het verdedigend een beest. Aan de bal alleen dus zeker niet.

10 augustus 2022 om 08:28

Ben het grotendeels met je eens. Goede tackles, maar liet gisteren z'n man twee keer gevaarlijk los en had gevaarlijk balverlies rond de 16. Zijn correctievermogen is wel goed. PSV gaat daar nog wel plezier aan beleven denk ik.

10 augustus 2022 om 09:18

Ik vind Obispo bij vlagen verdedigend ijzersterk in duels maar positioneel vaak een ramp. Herstellen met mooie tackles dan krijg ik een beetje een Tete gevoel van

10 augustus 2022 om 09:43

Er is zeker werk aan de winkel, ik geloof dat Ruud dat zelf als eerste beaamd, maar als je bij de start van het seizoen zowel de JC schaal wint van Ajax, Monaco uitschakelt en de drie punten pakt bij de opening van het seizoen dan heb je daarnaast ook nog goed gepresteerd.

10 augustus 2022 om 09:55

Obispo was gister fenomenaal. Verdedigend op tactisch niveau en fysiek niveau echt heel goed! Jammer dat hij voetballend het af en toe moeilijk lijkt te hebben. Eigenlijk ook best vreemd want juist in de jeugd stond hij bekend met een geweldige pas in de benen. Hopelijk kan hij dat nog beter ontwikkelen. Pas 23 jaar oud dus dat kan nog zeker.
afgelopen jaren is hij ook vooruit gegaan in het verdedigende aspect dus ik zou niet weten waarom dat niet op voetballend gebied zou kunnen.

10 augustus 2022 om 08:26

Hoezo mag je niet kritisch zijn? Ik heb gisteravond gejuicht voor PSV, maar heb me ook geërgerd. De eerste 88 minuten waren schandalig slecht en met een hoop geluk sleep je er een verlenging uit. Dan is het toch niet gek dat dat benoemd wordt? Ik vind het prachtig dat PSV gewonnen heeft en hoop dat ze dat Europees blijven doen, maar na zo'n wedstrijd mag je natuurlijk ook wel kritisch zijn.

10 augustus 2022 om 08:34

Je mag zeker wel kritisch zijn. Dat is na gisteren ook wel terecht. Daar heb ik alleen niets over gezegd

10 augustus 2022 om 08:41

Ach, dat weet je toch als je op zo'n voetbalsite zit? Voetbal is een fantastische sport, maar het trekt helaas ook veel mensen aan die woorden als 'nuance', 'relativering' of 'sportiviteit' niet kennen. En er zullen hier vast meer Ajacieden zijn, maar andersom is er ook vaak genoeg leedvermaak om Ajax. Ook op momenten dat het voor het totale Nederlandse voetbal gewoon doodzonde was dat Ajax het ergens liet liggen zijn er altijd nog genoeg mensen die het lekker vinden dat een rivaliserende of grotere club 'af gaat'. Zonde. En ja, ook rondom PSV nu weer. Maar er zal weinig aan veranderen.

10 augustus 2022 om 08:47

@Magalista, dat gebeurd andersom toch ook? Als wij 4-0 winnen van Dortmund dan komt het omdat we tegen een B team speelde of de poule is ineens van een laag niveau.. Zo zal dat altijd gaan, wals je 2x over Sporting heen dan is het ineens een heel matig clubje terwijl Nederlandse clubs bijna nooit winnen van Portugezen en zo kan je nog wel even door gaan

10 augustus 2022 om 08:57

Eveneens dieptriest inderdaad. Dit is vergelijkbaar mijn inziens. Dan snap ik de negatieve geluiden ook niet. Al baal je als PSV of Ajax wint of ben je dolblij als één van hen verliest (dat is namelijk echt prima), maar ga toch niet zoveel zout in de wonden strooien.

Dat er strijd is en men elkaar jent hoor erbij. Maar niet na een wedstrijd, wanneer men hoog in de emotie zit. Dat komt een discussie nooit ten goede. Dat zag je gisteren ook weer. Tenenkrommend om te lezen weer.

Bij Ajax valt het mij minder op, want na een wedstrijd ben ik niet bij een artikel van Ajax. Dit om bovenstaande redenen: Dan wordt het onnodig jennen ;-). Maar ik geloof je direct.

10 augustus 2022 om 09:03

Helemaal met je eens, dat is ook 1 van de redenen dat je mij nooit ziet reageren op gespeelde wedstrijden maar alleen op nieuws.. Als ik de reacties na een wedstrijd lees dan ben je af en toe echt in een kinderclub beland en daar wordt niemand vrolijk van lijkt me

10 augustus 2022 om 10:51

Iedere (echte) voetbalfan geniet hier denk ik van het goede resultaat. Ook de Ajacieden.
Het is natuurlijk wel zo dat je op een voetbalsite napraat en analyseert. En dat gebeurt door een niet PSV fan achteraf wat meer nuchter dan andersom. Is waarschijnlijk niet eens zo bedoelt maar zal xo in de euforie bij de clubfan overkomen.
En er zijn natuurlijk echt wel opmerkingen te plaatsen over het niveau gisteren.
Gewoon blijven genieten van de winst en succes de volgende ronde.

10 augustus 2022 om 11:24

Ik ben geen Psver. En nee, het ging mij zeker niet om de kritische geluiden. Ik zat op het puntje van mijn stoel, maar niet vanwege het hoge niveau. Zeker niet zelfs. Er is werkelijk niets mis met kritiek, maar in de eerste drie reacties zag ik al twee met de tekst "heeft PSV de CL al gewonnen?" en daarna "ik weet weer waarom ik zo'n hekel heb aan Psv". En dát soort reacties. En toen ging ik iets verder lezen, maar daar was ik al vrij snel mee gestopt. Er waren echt heel veel van dat soort berichten. Daar kan echt werkelijk niemand iets mee. Pure provocaties. Dat je dan de moeite als jochie neemt om te reageren met zoiets

10 augustus 2022 om 12:34

snap em, als we er dan voor zorgen dat we met een hele hoop mensen met een account wel normaal op elkaar reageren brengen we daar misschien een beetje verandering in.
Hopelijk tot een volgende discussie, of uitwisseling van tekst waar we het weer met elkaar eens zijn.

10 augustus 2022 om 11:32

@mangalitsa

Het is ook triest, maar gaat helaas beide kanten op. Zo zonde. Een NL ploeg pakt een uiterst belangrijke en zwaarbevochten zege, dat is alleen maar mooi nieuws. Maar of het nou PSV Monaco is, of Feyenoord in de conference league finale (die dan afgezeken wordt) of Ajax die 18/18 punten haalt in de CL en vervolgens mensen gaan zeiken dat de tegenstand niets waard is. Het gebeurt elke keer.

Beter inderdaad om met de wat serieuzere leden hier het gesprek aan te gaan. En de Psv'ers verdienen gewoon de felicitaties.

Wereld niveau, heb ik een andere wedstrijd gezien? Je loopt 90 minuten achter de feiten aan en hoopt op een counter of een balletje op Luuk. Ruudje begint al aardig te raaskallen grappig je zou het van hem niet verwachten, maar het krampachtige is zo sneu.

Straks tegen Rangers zelfde laken en pak als PSV dus wie krijgt de bal en heeft hem lang in bezit?

10 augustus 2022 om 08:22

Zou het stukje nog een keer (of vaker) lezen totdat je het begrijpt. RvN heeft het over een paar momenten die van wereldklasse zijn. Niet de hele wedstrijd..Wat is daar krampachtig aan? Hij is vrij realistisch tot nu toe

10 augustus 2022 om 08:22

Die momenten die hij noemt zijn wel degelijk van wereldniveau, dat betekent niet dat Ruudje ineens de gehele wedstrijd wereldniveau vind. Misschien is een cursus begrijpend lezen wel iets voor je.

10 augustus 2022 om 08:23

Je leest ook maar wat je wil lezen he. Hij geeft toch aan dat Monaco van een hoog niveau is maar dat zijn spelers ook een aantal acties van wereldniveau hadden. Obispo met zijn tackel, Luuk met die late goal, Benitez met zijn reddingen. Nu ga je Ruud er op wijzen dat ie staat te raaskallen terwijl je verdomme zelf niet goed leest. Moet niet gekker worden..

10 augustus 2022 om 11:34

Je hebt dezelfde wedstrijd gezien maar een andere tekst gelezen. Misschien wilde je dat wel graag. Die tackle van Obispo was gewoon wereldniveau. Dat betekent niet dat Obispo de nieuwe Ramos is. Het is echt niet zo ingewikkeld.

Wat vooral sneu is om hier het gesprek aan te gaan en alleen te praten over een korte passage in de tekst. Alles op de negativiteit. Heb je ook iets positiefs gezien? Ik wel.

Nou nou wereldklasse.. er wordt nog steeds voorrondes gespeeld. Een leuke pot gespeeld en benieuwd hoelang PSV dit conditioneel kan vasthouden

10 augustus 2022 om 08:32

Nou nou even lezen misschien voordat je dingen roept.

Ik vond de goals mooi van ons. Maar t spel zeer bedroevend. Monaco is wel een krachtige machine. Daar lag t zwakke spel ook aan. Til invaller bij nood ,voetballen met de jongens die dat kunnen.

Ze hebben puur mazel gehad. Monaco was drie klasse beter. Maar geluk mag een Nederlandse club ook een keer hebben. Want het gebeurt meest andersom dat Nederlandse clubs er uit vliegen terwijl ze beter waren.

Grappig dat veel reacties blijkbaar het artikel niet hebben gelezen. Er word enkel over aantal spelers en hun acties gezegd dat het wereldklasse was.

10 augustus 2022 om 09:07

Als je je hele voorste hersenkwab op regelmatige basis wegsnuift, is het ook lastig om je emoties de baas te blijven en val je al over een paar lettergrepen. Laat staan steekwoorden.

Acties van wereldniveau hebben we allemaal wel eens gemaakt op een voetbalveld. Meestal meer geluk van wijsheid. Het gaat erom of je de geluksfactor kunt elimineren, en de acties bewust kunt uitvoeren. Dan ben je een speler op wereldniveau. Het idee van acties van wereldklasse is gewoon pure onzin.

10 augustus 2022 om 09:06

Deze momenten waren bewust uitgevoerd, dus verder niet meer geluk dan wijsheid.

10 augustus 2022 om 11:37

Niks pure onzin. Je legt nota bene zelf goed het verschil uit. Een speler van wereldniveau is wat anders dan een actie van wereldniveau.

Ik heb op de tennisbaan ook 1 keer een bal geslagen van wereldniveau. 1 hele keer, in jaren tennis. Het was een bewuste, maar 999/1000 keer mislukt ie. Dat is het verschil tussen een wereldactie (van een zeer beperkte speler) en een wereldspeler.

Ik heb genoten van Luukinho,teze, benitez en een paar balletjes van Veerman. Maar ik vraag me sterk af wat de spelopvatting van psv was, hoe het komt dat een tegenstander je zo klem zet en je er eigenlijk niet onderuit kan voetballen. Benieuwd naar Rangers en een box 2 box wedstrijd. Hoop dat ze het halen!

Laten we nou eerlijk zijn….psv heeft gewoon erg veel geluk gehad. Ze hebben de overwinning niet afgedwongen door zelf goed te spelen, maar door goed te verdedigen en hopen op een foutje van de tegenstandef. Dat neemt niet weg dat ze alle lof moeten krijgen voor hun inzet, maar objectief gezien en voetballend gezien had Monaco meer recht om door te gaan dan PSV. Dat enkele spelers acties hadden op wereldniveau…..tsja, dat zal dan wel.

10 augustus 2022 om 09:42

Ten eerste is je eerste opmerking een beetje raar: waar heb jij in hemelsnaam gelezen dat ook maar iemand de enorme geluksfactor hier ontkent of daar anderzins niet eerlijk over is? En ten tweede: hoezo zijn die acties niet van een wereldniveau dan? Als Sergio Ramos zo'n ingreep doet wordt het wel gewaardeerd, maar staat de handtekening van Armando Obispo eronder dan telt het niet om de uitslag gelukkig tot stand kwam? Ik snap niet waarom dat niet benoemd mag worden en je dit graag een eind weggooit.

10 augustus 2022 om 11:39

Van Nistelrooij zegt zelf ook dat ze geluk gehad hebben. Dus iedereen is al eerlijk. Ze hebben de overwinning vervolgens wel zelf afgedwongen, want ondanks geluk moet je nog wel die goals maken. Zat ploegen die het koppie laten hangen.

Wat is onze Ruud toch een verademing. Heerlijk gewoon en eerlijk.

Na heel veel commentaren gelezen te hebben mag ik gerust constateren dat PSV terecht heeft gewonnen van een zeer sterke tegenstander
waar ze vorig seizoen nog voor moesten buigen.
Ze waren lang de onderliggende partij maar wilskracht zegevierde. Op naar de volgende tegenstander de Rangers van Giovanni van Bronckhorst. Succes
Voor het Nederlands voetbal is het een opsteker en ik hoop dat alle clubs het ver gaan brengen

Genoten van PSV gisteren, en dat als Ajaccied! Op naar een nog sterkere Eredivisie!

Zeer onverdiend, maar oh zo heerlijk voor PSV. Prachtige verdedigende actie op het laatst, anders staat het 1-3. Maar Monaco heeft zichzelf tekort gedaan, PSV verdiende de winst niet.

Gefeliciteerd PSV-leden, nu doorpakken!!

Dit is gewoon genieten pffff! Lekker man

Die blik van meneer Ruud spreekt mij niet aan. Hij kijkt alsof hij het allemaal heeft uitgevonden. Daar gaan we nog een hoop ellende mee meemaken. Doe normaal, wees nederig en dankbaar dat je de kans hebt gekregen.

11 augustus 2022 om 02:49

Dit is letterlijk het tegenovergestelde van wat ik, en volgens mij bijna alle anderen met mij, vind dat Ruud uitstraalt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren