Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dusan Tadic raakt gewond na gewelddadige roofoverval bij zijn woning

Laatste update:

Dusan Tadic is onlangs lichtgewond geraakt na een overval in de buurt van zijn woning, schrijft John van den Heuvel van De Telegraaf. Het voorval gebeurde in de nacht van woensdag 27 juli op donderdag 28 juli in Amsterdam-Zuid. Vermoedelijk hadden de overvallers het gemunt op een kostbaar horloge van de aanvoerder van Ajax. Na een kort handgemeen bleef Tadic lichtgewond achter.

Het voorval deed zich voor in de Van Eeghenstraat in Amsterdam. Tadic werd opgewacht in zijn auto en had al snel in de gaten dat het mis was. De Serviër ging er daarop vandoor. Na een korte achtervolging volgde vervolgens een handgemeen. Tadic weerde zich kranig en slaagde erin de helm te openen van een van zijn belagers om hem een klap te geven. Het is niet bekend of de overvaller er met een buit vandoor zijn gegaan. Tadic raakte zelf lichtgewond, schrijft De Telegraaf.

"Rechercheurs hebben inmiddels onder meer gesproken met getuigen en veel beeldmateriaal in beslag genomen. Het vermoeden bestaat dat de verdachten het specifiek op het slachtoffer hadden gemunt en op hem stonden te wachten", laat de politie weten aan bovengenoemd dagblad. "Indien mogelijke getuigen hun informatie nog niet met de politie hebben gedeeld, dan worden die met klem opgeroepen om alsnog contact op te nemen. Dat kan via 0900-8844, via een tipformulier op politie.nl of anoniem via meldmisdaadanoniem.nl."

Argwaan
In de dagen voor de overval was Tadic vermoedelijk al alert, toen twee mannen met een helm zich voor de woning van de Serviër begaven en zich voordeden als pizzakoerier. Tadic was op dat moment niet thuis, zijn vrouw vertrouwde het niet en besloot de deur niet te openen. De politie vermoedt dat op dat moment al sprake is geweest van een poging tot een overval. De recherche heeft 'goede hoop' op korte termijn verdachten aan te kunnen houden, maar slaagde daar vooralsnog niet in. De onderzoeksresultaten worden als positief beschouwd.

Tadic raakte bij de roofoverval onder meer gewond aan zijn hand en scheurde zijn kleding. De Ajacied slaagde er uiteindelijk in zich te ontworstelen aan de overvallers en een horecagelegenheid binnen te stappen. Daar schakelde hij hulp in. Volgens de politie is het de vraag of Tadic daadwerkelijk gewond raakte. Enkele dagen na de overval, in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV, was van verwondingen niets te zien. Inmiddels wordt hij extra beveiligd om herhaling in de toekomst te voorkomen. De overvallers gingen er middels een scooter vandoor in de richting van de Koninginneweg. Ajax heeft vooralsnog niks gecommuniceerd over het voorval.

Zahavi
Vorig jaar hadden overvallers het in hetzelfde stadsdeel gemunt op kostbare spullen van Eran Zahavi, toenmalig spits van PSV. De vrouw van de Israëliër werd thuis vastgebonden, terwijl haar man op weg was voor een uitwedstrijd tegen Willem II. Die overval vond plaats in de wijk Buitenveldert. De overvallers deden zich destijds voor als pakketbezorgers en bonden ook de kinderen van Zahavi vast. Bovendien kregen ze tape op hun mond geplakt. Inmiddels verdient de spits zijn brood in zijn thuisland bij Maccabi Tel Aviv.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In wat voor wereld leven we. Je kan andermans succes niet evenaren dus dan probeer je een stukje van de taart te stelen? Knap dat hij zich zo heeft afgeweerd, hoop dat alles goed met hem is.

10 augustus 2022 om 07:08

De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter. Misdaad loont. En door sociale media, lijkt het of iedereen miljonair moet zijn om een fijn leven te leiden.

10 augustus 2022 om 07:14

Allereerst mag dit natuurlijk nooit gebeuren, maar je hebt wel gelijk dat de kloof er is. Het lijkt er wel op dat we ons er bewust van zijn dat het een probleem is. Voordat het is verbeterd ben je alleen jaren verder.

Edit: Je ziet het probleem natuurlijk al terug in het straatbeeld wat zo divers is. Kastelen van huizen en daartegenover verwaarloosde sociale huur.

10 augustus 2022 om 07:19

Heeft niets te maken met het verschil tussen arm en rijk , gewoon werken maar dit is tuig die denken we zullen even snel iemand beroven die doen niets anders , meestal zijn dit loopjongetjes die in opdracht mensen beroven dit zijn hele organisaties zijn uit op dure spullen liefst horloges , overvallen op juweliers zijn tegenwoordig moeilijker want die zijn redelijk beveiligd dus gaan ze bij particulieren zoals vorig jaar bij Zahavi dat was helemaal vreselijk vrouw en kinderen waren thuis , Tadic heeft nog mazzel gelukkig ., jammer dat dit tuig niet gepakt is anders helemaal lens slaan .

10 augustus 2022 om 07:32

Sorry maar volgens mij is er flink geïnvesteerd in een programma om dit soort loopjongens uit het milieu te halen. Wat natuurlijk zoveel mogelijk moet gebeuren. Sommigen komen ergens in terecht waar ze niet meer uitkomen. De 1 is de ander niet. Daarnaast kunnen ze van die juweliers van mij sowieso opdoeken. Wat heb je nou aan een dure Rolex..

10 augustus 2022 om 07:45

@tommie
Heeft echt helemaal niks te maken met de kloof tussen arm en rijk maar met het open beleid van de politie, dat de politie toegankelijker moest worden jaren geleden. Nu hier heb je het resultaat. Toen ik rond de 20 was durfde je echt niet tegen agent te zeggen wat men nu zegt. Toen had je nog respect voor de politie en alle andere hulpverleners. Nu zeggen ze alles en staat een vriendje te filmen voor het geval ze in hun ogen te hard worden aangepakt door de politie. Het is de omgekeerde wereld, agenten moeten zich verweren naar filmpjes. Hou toch eens op, heb je een grote bek dan kan je verwachten dat je aangepakt wordt, hinder je ambulance of branweerpersoneel dan moet je niet zeiken dat je een klap krijg.
Ik zeg niet dat alles vroeger beter was maar dit iig wel.

10 augustus 2022 om 08:05

@Lucagio en andere, het heeft letterlijk alles te maken met de kloof tussen Rijk en arm. Omgeving waar je opgroeit, scholing, enz. Geld speelt das echt een ongelpofelijk grote rol. Hebben heb ouders voldoende geld, worden alle extra middelen ingeschakeld om je niveau van een 5 naar een acht te tillen. Hebben ze dat niet dan is de kans groot dat het nog verder weg gaat zakken. Moer je met honger naar bed of krijg je voldoende te eten (ga anders eens bij de lokale voedselbank kijken, in mijn optiek schandalig dat die noodzakkekijk zijn). Complete beroepsgroepen die volledig uitgeknepen worden, waardoor werken totaal niet loont (bv postbezorging). En ga zo maar door. Wordt het vanzelf wel interessant om snel geld te pakken. En dat slap optreden van politie? Misschien maar eens meer gaat betalen, zodat ze meer agenten in dienst kunnen nemen, speciale teams en arrestatie teams kunnen uitbreiden. Ik weet niet of je die aan get werk gezien hebt, maar werkelijk niemand durft daar een grote bek tegen open te trekken.

10 augustus 2022 om 08:05

@Luciago,
Ik geef meerdere redenen op waarom ik denk dat het vaker voorkomt. Eén hiervan is de kloof tussen arm en rijk. Als je helemaal niets hebt, heb je ook niets te verliezen en ga je eerder over tot misdaad. Als je het goed hebt of tevreden bent ga je geen mensen overvallen. Ik ben het overigens met je eens over het gebrek aan respect voor de politie. Maar het gesprek aan respect is in zijn algemeenheid flink afgenomen. Het is een beetje ikke, ikke, ikke geworden, wat een kwalijke zaak is.

10 augustus 2022 om 08:15

Er niks mee te maken? Zonder kloof zouden er niet eens mensen zijn die de moeite waard zijn te beroven.

10 augustus 2022 om 08:19

Helaas heeft het wel te maken met de kloof tussen arm en rijk. Niet iedereen is in de gelukkige positie om een goede baan te krijgen of goed geschoold.

Kijk voor de grap eens het programma: Sander en de kloof van de NPO.
Hierbij gaat Sander Schimmelpenninck dit ‘onderzoeken’. Hij komt zelf van een welgestelde familie.

Juist in armere buurten worden de kinderen gemotiveerd door ouders om bijvoorbeeld de drugshandel in te gaan. Ze kunnen dan heel veel geld verdienen en zorgen voor de familie zowel hier in Nederland als vaak in het land van afkomst (in het geval van buitenlandse komaf).

Je kan als Nederlandse overheid nog zoveel investeren in projecten om ze op het rechte pad te houden. Als je relatief gemakkelijk heel veel geld kan verdienen zwichten daar altijd mensen voor.

Plus daarbij de straffen in Nederland, en het relatief goede leven in de gevangenis. Schrikt dit natuurlijk ook niet af.

10 augustus 2022 om 08:20

Heeft niks te maken met een kloof. Deze jongens stelen niet om hun gezin te onderhouden, dit is snel geld maken om zelf de blits te kunnen maken of te investeren in andere criminele zaken.

10 augustus 2022 om 08:21

Tommie heeft toch een punt. De kloof tussen arm en rijk is groter geworden en materialisme viert hoogtij. Normen en waarden vervagen, de samenleving verhardt.
Dit zijn oa gevolgen van ons beleid in Nederland en eigenlijk in de wereld. We leren de verkeerde dingen (vanaf kinds af aan al). Z
Hier zijn echt al duizenden boeken over geschreven die je niet even uit kan leggen in een reactie op Vz.
Doch, in de basis klopt het wat Tommy zegt.

10 augustus 2022 om 08:23

@273618 Er moet een kloof zijn, anders krijg je een hele hele enge samenleving. Alleen is de kloof enorm, en dat is wel een probleem. in Amsterdam komen alle perversheden van het economische systeem, en politieke keuzes die al jaren gemaakt worden in extreme tezamen.

10 augustus 2022 om 08:26

Ga toch weg met je kloof. Het magische woord is ‘werken’. Iets willen doen voor je geld. Op tijd opstaan en hard werken.
Met hard werken, een beetje sparen moet je binnen 3 jaar zo’n spuuglelijk horloge van 1500 euro bij elkaar kunnen sprokkelen.
Iemand anders zijn wél harde werken bestelen maakt je zo’n verschrikkelijk nutteloos wezen op deze aardbol. Grappig genoeg doen juist deze gasten alsof ze alles zijn terwijl ze de grootste losers zijn.

10 augustus 2022 om 08:34

Dit horloge is geen 1500 euro. Bovendien zijn er ook mensen arbeidsongeschikt, hebben een ziekte of in de bovenkamer niet helemaal in orde. Voor hen is keihard werken niet altijd een optie. Ninjakai legt het zeer goed uit. Ik kan geen groene randjes geven maar anders had hij er 1 gekregen van mij.

Daarnaast krijg je bij zoveel banen zwaar onderbetaald. Hele branches uitgeperst. Om alleen al onderdak te regelen kost een half salaris. Dit soort voorvallen is absoluut het gevolg van de kloof tussen arm en rijk. Er zitten alleen processen tussen. Zoiets uit zich altijd indirect.

Persoonlijk vind ik: alle drugs legaliseren, dan is die hele markt naar de klote. Bovendien vind ik het hoogst bijzonder hoe alcohol altijd gevierd wordt als gezellig en genieten en er tegen heroïne bijvoorbeeld wordt gekeken met een schuin oog als zijnde junkenspul. Terwijl uit verschillende onderzoeken blijkt dat de schadelijkheid amper voor elkaar onderdoet.
Maar goed, stukje maatschappelijke acceptatie en constant brainwashen van familie, vrienden en reclame en voila.

10 augustus 2022 om 08:42

Over social media ben ik het helemaal eens. Vergif in de samenleving. Kloof tussen arm en rijk wordt helemaal niet groter. Dat is feitelijk onjuist.

10 augustus 2022 om 08:46

Armoede my ass, het is armoede om op deze manier je knaken bij elkaar te vegen… Ik zie er dagelijks hard en trots werken met een participatie job, zouden deze jongens ook eens moeten proberen..

10 augustus 2022 om 08:48

Gewoon werken werken en nog eens werken , er zijn meer vacatures als werkelozen , maar dit is gajes dat niet wil deugen en nooit zal gaan werken dit worden of zijn gewoon criminelen , en die kun je voor mij niet hard genoeg aanpakken dus het heeft helemaal niet met arm of rijk te maken . Of dacht je van ik ben arm ik ga maar eens op rooftocht

10 augustus 2022 om 08:51

@ninjakai ah ja, de fluwelen handschoentjes voor alle Calimero’s die altijd “benadeeld†worden.
Ik heb kinderen op zowel de basis als middelbare school. Er is zoveel kosteloze hulp voor kinderen die het zwaar hebben, mindere cijfers halen en/of problemen hebben thuis of op school. Dus dat is al totale onzin.

10 augustus 2022 om 08:52

De straffen in Nederland zijn veel te laag, als op een diefstal/overval standaard 5 jaar zou staan , weet ik zeker dat het aantal zal verminderen. maar in Nl is het pappen en nathouden, jongens staan binnen een uur weer buiten , op na de volgende overval, de koffie bij de politie was lekker.....

10 augustus 2022 om 08:57

Ik ken heel veel mensen die werken maar elke maand €100 te kort komen sinds de prijzen stijgen, vooral benzine omdat ze tot zoveel cent per kilometer vergoed krijgen, kan er dus wel degelijk mee te maken hebben maar mag nooit gebeuren. Gaat alleen maar erger worden aangezien de overheid er niks aan doet. Ze zorgen eerst voor anderen en eigen bevolking staat ergens op de laatste plaats.

10 augustus 2022 om 08:57

@foortje "ga gewoon werken".. zo simpel is het niet. Als jij uit een allochtoon gezin met een alleenstaande moeder komt die jou niet uit kan leggen hoe de wereld in elkaar zit dan heb je gewoon dikke kans dat je in NL een kut leven krijgt. Als kind heb je gewoon goede begeleiding nodig en helaas heeft niet ieder kind in NL daar toegang tot

10 augustus 2022 om 09:00

Mooie kerels vanachter hun laptop. Niks wordt onderbouwd, populistisch geroep, alles op onderbuikgevoel. Dat vind ik pas calimerogedrag.

Foortje: ik kom voor mijn werk erg veel op middelbare scholen en Mbo's en Hbo's. Vaak is er een soort standaard ondersteuning welke niks kost. Dat is niet meer dan een uur per week. Daarmee ga je inderdaad alle problemen oplossen.... Voor serieuze bijles, klankbord of ondersteuning moet je gewoon dokken.
Haal je hoofd is uit je anus man.

10 augustus 2022 om 09:09

De straffen zijn in Nederland te laag? Nederland legt over het algemeen juist zeer hoge straffen op.

10 augustus 2022 om 09:10

Strafmaat doet niet zoveel om recidive te voorkomen man city_1970. Dat is al jaren bekend. Het gaat om hoe je veroordeelden begeleidt. Dat heeft effect op recidivegedrag.

Als streng straffen zou werken zouden de gevangenissen in de VS leeg zijn. Maar van de westerse wereld zijn daar de gevangenissen juist het volst.

Wat je denkt zeker te weten klopt niet

10 augustus 2022 om 09:13

Foortje. Kom uit je ivoren toren naar Rotterdam zuid en dan gaan we even aan de mensen vragen wat voor ondersteuning ze gratis kunnen krijgen.

Je Reacties staan vol onderbuikgevoelens. Lees je vooral in in de situatie. Komt een beetje jammer over dit

10 augustus 2022 om 09:17

@gluubstertj wat je stuk over alcohol en drugs betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Ik snap je punt wel, maar Heroine is relatief schadelijk, verslavingsgevoelig en heeft een relatief grotere kans breinschade. XTC daarentegen heeft dit allemaal niet, dus ik zou vooral dat legaliseren ipv Heroine, Cocaine etc.. wel krom dat Alcohol en Tabak wel gewoon legaal zijn inderdaad.

10 augustus 2022 om 09:17

@gluubstertj wat je stuk over alcohol en drugs betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Ik snap je punt wel, maar Heroine is relatief schadelijk, verslavingsgevoelig en heeft een relatief grotere kans breinschade. XTC daarentegen heeft dit allemaal niet, dus ik zou vooral dat legaliseren ipv Heroine, Cocaine etc.. wel krom dat Alcohol en Tabak wel gewoon legaal zijn inderdaad.

10 augustus 2022 om 09:19

Foortje

Werkschuw tuig zit helaas in allerlei hoeken van de samenleving. Er moet (en wordt) over racisme en discriminatie gesproken, er wordt ook gesproken over specifieke criminaliteitsproblemen bij bevolkingsgroepen. Zo waren (in elk geval tot de mocromaffia) Marokkanen vaker ongeorganiseerde kleine criminelen en Turken vaker georganiseerd en daar had je op straat dus minder last van. Daar wordt gewoon over gesproken en beleid op gemaakt. Dus maak jezelf niks wijs.

10 augustus 2022 om 09:27

Het heeft te maken met de Marokkaanse jongerencultuur. Dit is op geen enkele manier racistisch bedoeld overigens. Maar we moeten onze ogen niet sluiten wat betreft deze problematiek. Dit is niet mijn mening. Het is klip en klaar als je criminaliteitscijfers er op naleest.

10 augustus 2022 om 09:28

Dit is geen open beleid van de politie maar een niet straffen beleid van justitie...

10 augustus 2022 om 09:29

Nee sportweek. Een kloof is niet nodig. Deze geldsystemen zijn duister en corrupt en absoluut onnodig.
Er zijn al lang alternatieve systemen bedacht waarin alle mensen gelijkwaardig zijn. Voor iedereen voedsel, onderdak, onderwijs, ziekenzorg ja dat kan!!
Hopelijk werken we hier ooit naar toe maar vooralsnog zitten we vast in oude doctrines en programmas en houden we ze zelf in stand.

10 augustus 2022 om 09:31

(gluustertj)
ersoonlijk vind ik: alle drugs legaliseren, dan is die hele markt naar de klote:

Dit heeft ooit een minister geroepen ik weet niet meer welke maar die man is maandenlang zijn leven niet zeker geweest , dit is nl een wereldwijd probleem en dat lossen wij als klein landje niet op hoor en is ben er ook faliekant op tegen om harddrugs te legaliseren , en als jij roept dat drank net zo schadelijk is dat heroã¯ne tja dan ben je nauwelijks serieus te nemen imo jonge Jonge

10 augustus 2022 om 09:39

Dit heeft gewoon te maken met de super softe straffen in nl, er zijn bepaalde landen, waar je het niet in je hoofd haalt om iets van iemand te stelen, want het risico bestaat dat je je hand verliest. Wat voor straf krijgen dit soort jongens nou echt? Iedereen heeft het maar over een kloof tussen rijk en arm, maar dat is een kloof die gecreëerd wordt door de media. Er is al sinds het begin der tijden rijk en arm, en we leven in een tijd waar er de meeste rijke mensen ooit zijn, en het gemiddelde niveau ook omhoog is ten opzichte van 40 jaar geleden. De kloof waar iedereen steeds over leest is tussen de super rijke 1% van de wereld (Elon Musk, Jef Bezos, Bill Gates) en de rest van de wereld die kloof groeit. Elke andere kloof wordt met de maand kleiner.

10 augustus 2022 om 09:39

Sloep doe eens onderzoek voor je uitspraken doet jongen. Alcohol is qua schadelijkheid echt een harddrugs. Deze reactie komt, zeker voor iemand met een volle groene balk, niet bijster intelligent over.

Wereldwijd drugs legaliseren ben ik sowieso voor. Zaken verbieden werkt altijd averechts. Vraag even in Uruguay hoe het daar gaat. Of alles eruit, mag ook: maqr dan ook geen alcohol, wiet, hasj en tabak meer dus.

10 augustus 2022 om 09:40

Tommie, Bedoel je de mensen die niks hebben en dan in een Canada Goose jas en balenciaga schoenen een rolex proberen te jatten? Oh ja, ik zie je punt nu. Voor de rest ben ik het eens.

10 augustus 2022 om 09:45

De ‘kloof’ in Nederland rechtvaardigt wat mij betreft nooit dit soort misdaad. En wat sociale huur betreft: beter in dezelfde straat als ‘kastelen’ dan in een aparte wijk toch?

10 augustus 2022 om 09:46

Nou ik drink bv 2glazen wijn per dat jij wil dat toch niet gelijkstellen aan 2 shotjes heroïne toch ? Kom op zeg

10 augustus 2022 om 09:50

@Feye_88 Ik hoef me niet in te lezen over het feit dat je met je tengels van andermans spullen/geld af moet blijven toch? Waar hebben we het over…

10 augustus 2022 om 09:54

Wel eens in het buitenland geleefd? Straffen in Nederland zijn echt een stuk lager

10 augustus 2022 om 10:01

@vernon ik heb het over de hele woke cultuur dus gewoon het volk. Iedereen is op de teentjes getrapt en dat accepteren we allemaal, maar als er iets gezegd wordt over deze nietsnutten die niet willen (met nadruk op niet willen) werken en dat dit toevallig vaak Marokkaanse jongeren (oeh yes I said it!) zijn is de wereld te klein. En dat lieve mensen, dát is het grote probleem.

Ik heb het niet over de jongeren/mensen die dolgraag willen werken maar niks kunnen vinden, (wat overigens vrijwel onmogelijk is in deze tijden. Ik ben manager in de horeca, in deze sector nemen ze tegenwoordig zelfs kangaroes aan als het moet). Ik heb het over het volk dat niet wíl werken en liever mensen bestelen.

En iedereen, maar dan ook echt iedereen die hier wederom met handschoentjes een excuus voor probeert te vinden; jullie zijn net zo’n groot deel van het probleem!

10 augustus 2022 om 10:07

Waarom je marokkanen erbij haalt nu is mij een raadsel de verdachte konde ook gewoon blank zijn en aangezien er nog niks bekend is hoor je gewoon te zwijgen

10 augustus 2022 om 10:15

Een investering. Dat heb je eraan, zodra je hem koopt in de winkel is hij meteen het dubbele waard. (door schaarste wat rolex creëren, door weinig op de markt te brengen) leuke manier om van je spaargeld meer te maken. De banken gaan het niet voor je doen. Ik snap wel dat je je geld hierin investeert

10 augustus 2022 om 10:19

Nou ja als het 9/10x marokkanen zijn mag je dat natuurlijk wel constateren en ze er bij halen. Niks ten nadelen van hun hoor, wilt niet zeggen dat er alleen maar criminelen zijn, en ik kan het persoonlijk echt prima met ze vinden. Maar als je naar de feiten kijkt kun je wel stellen dat ze überhaupt oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dat wil niks zeggen over alle Marokkanen zeker niet, maar dat geeft wel genoeg ruimte om ze te noemen als het over dit soort dingen gaat en vooral in Amsterdam. Ik denk dat elke Marokkaan dat ook wel begrijpt, en je hebt er als bevolkingsgroep meer aan om het gewoon der over te hebben, het probleem te erkennen en opzoek te gaan naar een oplossing, dan maar steeds in de slachtofferrol te kruipen.

10 augustus 2022 om 10:30

@djonko je bent niet zo goed in raadsels of wel?
Gewoon doen alsof er niks aan de hand is dan is er ook niks aan de hand. Mooi man, zo komen we er wel.

10 augustus 2022 om 10:48

Toen had je geen klaas bruinsma? Of een holleder?

10 augustus 2022 om 10:56

@ Tommie het zijn dus Ribin hoods, mensen moeten gewoon met hun handen van andermans spullen afblijven....die kloof is er altijd al geweest.

10 augustus 2022 om 11:20

Wat een niveau weer hier jongens.

"er zijn bepaalde landen, waar je het niet in je hoofd haalt om iets van iemand te stelen, want het risico bestaat dat je je hand verliest. "

Ja? Echt? In dit soort landen kun je ook opgehangen worden omdat je homo bent. Willen we echt een voorbeeld nemen aan zulke landen en hun strafmaat?

Er wordt in NL ten eerste helemaal iet zo soft gestraft als iedereen denkt. Daarnaast zijn er tig onderzoeken waaruit blijkt dat de strafmaat ook helemaal niets doet aan het verminderen van criminaliteit.

"als streng straffen zou werken zouden de gevangenissen in de VS leeg zijn."

Precies dit. Strafmaat maakt geen verschil. De pak kans vergroten wel, dat schrikt al meer af.

"gewoon werken werken en nog eens werken , er zijn meer vacatures als werkelozen."

Toch is al meermaals bewezen dat bepaalde bevolkingsgroepen ondanks dat personeels tekort ontzettend moeilijk aan een baan komt. Als je eerlijk bent hoor je het als blanke Nederlander ook te vaak op je werk. 1 Slechte ervaring met iemand die een Marrokaanse, Antilliaanse of wat voor "etnische" achtergrond heeft en er wordt direct gezegd: "daar beginnen we niet meer aan."

"helaas heeft het wel te maken met de kloof tussen arm en rijk. Niet iedereen is in de gelukkige positie om een goede baan te krijgen of goed geschoold."

In de basis klopt dit. Natuurlijk is het niet zo dat de gasten die dit doen, het daadwerkelijk doen om hun gezin te onderhouden. Die verkopen dat horloge echt niet om eten en drinken te kopen en de energie rekening en huur te betalen. Ze jatten het omdat ze het graag willen hebben, maar er niet voor willen werken. Het is alleen die mentaliteit die er als klein kind in komt en idd veelal voor komt bij kinderen die opgroeien in een omgeving waar je weinig hebt en weinig kansen krijgt.

"en het is altijd hetzelfde slag volk. We zijn met zijn alle f^*+^ing “woke†over rascisme en discriminatie maar over dit (veel grotere) probleem mag niet gesproken worden. "

Ten eerste is dit probleem natuurlijk helemaal niet veel grote dan racisme....dat is pure onzin. Racisme komt overal en in alle bevolkingslagen zowel bewust als onbewust voor. Laten we asjeblieft niet doen alsof een paar straat roofjes dezelfde impact hebben op de maatschappij als racisme.

10 augustus 2022 om 11:28

Schorem bocht uit de richel opsluiten die handel.

10 augustus 2022 om 11:42

@lubaldo

Daar worden de ogen ook niet (meer) voor gesloten. Dat was zo tot Fortuyn, en die heeft ze geopend. Sindsdien wordt hier veel zakelijker naar gekeken. Er is inderdaad een probleem in verschillende culturen of subculturen. De Marokkaanse jongerencultuur is er een, de Turkse georganiseerde misdaad, maar ook de Volendamse jongerencultuur, om er maar een paar te noemen. Daar wordt nu beter naar gekeken, zonder door te schieten in racisme.

10 augustus 2022 om 12:04

Bizzland, ik zeg nergens dat ze in Nederland handen moeten afkappen voor stelen. Ik geef alleen doormiddel van een voorbeeld aan dat het wel degelijk helpt om zwaar te straffen, wat ook logisch is. En ik snap verder niet wat het niet accepteren van homos te maken heeft met zware straffen voor diefstal. Als iets een positieve bijdrage levert aan de samenleving, en er is in het zelfde land ook iets wat een negatieve bijdrage levert, doet dat het positive niet ineens te niet.

10 augustus 2022 om 12:28

Lubaldo en Vernon,

Geen enkele van de culturen die jullie benoemen zijn inherent crimineel. Het klassenverschil (de eerder benoemde kloof tussen arm en rijk), DAT ligt daaraan ten grondslag. Het is een feit dat criminaliteit meer voorkomt in de lagere sociale klasse, daar de mensen daar niets tot weinig hebben, vaak ook niet goed weten hoe ze zichzelf omhoog kunnen helpen op de sociale ladder (anders hadden ze dat wel gedaan én/of die kennis overgedragen aan hun kids) en tóch graag mee willen doen met de hogere sociale klassen. En ja, sommige groepen zijn oververtegenwoordigd in de lagere sociale klasse. Het ligt dus niet aan bijv. de Marokkaanse jongerencultuur. De socio-economische omstandigheden, dat is waarnaar je moet kijken.

10 augustus 2022 om 12:41



Foortje,

Je bekijkt het veel te simpel. Het is een privilege dat je dat kan, want ik vermoed dat je je heel moeilijk kan voorstellen hoe situaties anders kunnen zijn dan wat jij in je hoofd hebt. Dat is vaak het geval bij mensen die nooit in de lagere sociale klasse hebben gezeten of dusdanig volledig geassimileerd zijn in een sociaal gunstigere klasse dat ze vergeten dat hun klim uit de sociale onderklasse niet een vanzelfsprekendheid is. Het is niet zo simpel als het simpelweg niet willen werken. Ja, de mentaliteit (of gebrek daaraan) is absoluut issue, maar dat is echter een symptoom van het kernprobleem: de ongunstige socio-economische omstandigheden.

Het is een feit dat criminaliteit meer voorkomt in de lagere sociale klasse, daar de mensen daar niets tot weinig hebben, vaak ook niet goed weten hoe ze zichzelf omhoog kunnen helpen op de sociale ladder (anders hadden ze dat wel gedaan én/of die kennis overgedragen aan hun kids) en tã³ch graag mee willen doen met de hogere sociale klassen. En sommige groeperingen zijn helaas oververtegenwoordigd in de lagere sociale klasse...

Het lijkt me dat niemand excuusjes probeert te vinden om de criminaliteit te rechtvaardigen. Ik zie niemand hier rechtvaardigen. Wat men wel doet is benoemen wat het kernprobleem is dat hoogstwaarschijnlijk leidt tot het crimineel gedrag van deze mensen. Hoe wil je een probleem oplossen als je niet weet wat de wortel van het probleem is? Het simpelweg niet willen werken is NIET de wortel.

Mijn advies zou zijn: probeer eens wat verder te kijken dan je eigen referentiekader. Jouw wereld is niet iedereens wereld.

10 augustus 2022 om 12:46

Wat heeft dit met woke racisme te maken en wat bedoel je met dezelfde slag volk ???? Zou je het goed vinden als iemand zou zeggen dat is altijd hetzelfde slag volk die pedofielen,racisten,arroganten,hypocrieten,hoogmoedigen enz zijn??

10 augustus 2022 om 12:55

Hoe weet je dat het marokkanen zijn ken je ze? Wat een dikke onzin het zijn vooral blanke nederlanders die zo iets zeggen uit superieuriteitsgevoel dit is niet racistisch bedoeld maar een feitJe weet goed genoeg dat iedereen steelt tegenwoordig marokkaan,turk,Oost blokker,nederlander enz

10 augustus 2022 om 07:20

Hè, Kom je er nu pas achter in wat voor wereld we leven? Deze overvallers boeit het succes van Tadic niks hoor. Ze hebben gewoon geen zin om voor 1500e in de maand te werken en stelen hun geld liever bij elkaar.

10 augustus 2022 om 08:02

Waarschijnlijk zijn het niet de slimste gasten, maar of ze echt liever hun geld bij elkaar stelen allemaal betwijfel ik. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die hun leven weer oppakken na een minder verleden. Geldt natuurlijk niet voor de meest extreme gevallen.

10 augustus 2022 om 09:05

Ja daar heb je wel gelijk in hoor. Maar met het werk waar zij voor in aanmerking komen kunnen ze nooit genoeg geld verdienen om regelmatig een nieuw Gucci petje en heuptasje te mee te kopen. Daarnaast heb je natuurlijk ook het probleem dat ze elkaar in dat milieu beïnvloeden en meenemen. Het kwartje valt volgens mij pas op een (te) late leeftijd.

10 augustus 2022 om 09:10

"ze hebben gewoon geen zin". Man, alsof jij blij zou worden van werken voor 1500e in de maand terwijl je nog je huur moet betalen. Deze mensen hebben het waarschijnlijk gewoon kut en hebben in hun leven niet de kansen gekregen die anderen wel gekregen hebben. Alsof ze voor hun lol iemand gaan overvallen..

10 augustus 2022 om 09:19

Mc

Die zijn er zeker. Maar er zijn er ook die die kansen wel hebben maar ze niet willen pakken. Alles komt voor.

10 augustus 2022 om 09:21

Jij beredeneerd wel heel erg makkelijk, nee niemand wordt er blij van maar dan moet je je stinkende best doen om hoger op te komen of wat dan ook. Het is simpelweg geen excuus om iemand te overvallen.

10 augustus 2022 om 09:38

Als je 1 pizza met zijn 2e gaat bezorgen dan ben je idd niet de slimste😂

10 augustus 2022 om 09:53

Mc ik heb jaren gewerkt voor 1500 euro en moest ook nog huur betalen. Mensen moeten zich ook beseffen dat welvaart bereikt wordt door hard werken. Mensen moeten zich minder spiegelen aan de instagram levens van de lucky few, waaronder voetballers en rappers die op jonge leeftijd bakken met geld hebben. Dat zijn echt uitzonderingen namelijk, en is totaal niet de norm. Het is niet reeel om op je 19e voor jezelf een Rolex daytona te kunnen kopen.

10 augustus 2022 om 10:27

Deze mensen zijn waarschijnlijk minderjarig of net niet meer. Ze wonen nog thuis. Deze mensen weten niet wat werken is. Dit is tuig. Ja, mensen worden onderbetaald maar daar valt deze categorie niet onder. Die hebben geen dag in hun leven gewerkt want “ik ga niet x-bedrag opstaan en voor een baas werkenâ€. Ik werk met dit soort gasten. Mensen die onderbetaald worden, zoals ik ook toen ik jonger was en de situatie zo was, nemen 2 of meer banen. Werken zich het schompes. Die mensen hebben nog een eergevoel en trots.

10 augustus 2022 om 11:08

@foebele Welvaart wordt in Nederland niet alleen bereikt door hard te werken. Er zijn veel mensen die hard werken en die hebben ook wel eens pech. Als je allochtoon bent en je ouders zijn niet rijk, je moeder is alleenstaand en kan jou niet de wereld laten zien, dan kun je zo hard werken als je wilt maar dan kom je gewoon vrijwel nergens..

10 augustus 2022 om 11:27

Maar niet iedereen heeft het 'recht' om rijk te worden he. Als je in je levensstandaard kan voorzien en je gezin kan voorzien van eten is dat soms genoeg. Ondanks dat je het misschien graag wil is een dikke Audi of een Rolex om je pols niet voor iedereen weggelegd. Dat soort gastjes accepteren dat echter niet en plegen liever criminele activiteiten dan in ieder geval proberen om het op een eerlijke manier te doen. Dat er dan nog mensen zijn die die gasten neerzetten als slachtoffer ipv als het probleem is vooral heel tekenent voor hoe sommige mensen in onze samenleving geen idee hebben waar ze over praten. Ze beschermen mensen die er geen enkel moment over zullen twijfelen om jou of je dierbare hetzelfde aan te doen.

10 augustus 2022 om 11:43

@mr_united ik zeg ook helemaal niet dat die gasten het recht hebben om rijk te worden en natuurlijk moeten dit soort daden gewoon bestraft worden. Het slahctoffer heet Tadic. Ik zeg alleen dat uitspraken als "ga gewoon werken" iets te makkelijk zijn en dat dit soort mensen in een eerder stadium al hulp hadden moeten hebben.

10 augustus 2022 om 11:46

@mc

Als je autochtoon bent en je moeder is alleenstaand en niet rijk, dan mis je ook kansen. De allochtoon heeft de pech dat hij op arbeidsmarkt moeilijker aan de bak komt, maar als je eenmaal een baan hebt en de juiste instelling, dan krijg je ook kansen hoor. Het gaat vaak om het begin. Ben je goed opgevoed? Kan je je opleiding afmaken? Geen grote trauma's? Blijf je weg bij de verkeerde vrienden? Als je zo de 20 jaar bereikt, dan kan iedereen er wat van maken.

10 augustus 2022 om 11:48

Ik werk zelf in de strafrechtketen en geloof me, sommige gastjes zijn al ver voorbij het stadium van 'hulp krijgen'. Daarbij heb je er ook genoeg die het vooral heel stoer vinden en zichzelf echt niet voor een normaal salaris kapot gaan werken. Als jouw wieg in een of andere ghetto in Mexico staat gaf ik je gelijk, in Nederland kun je zelfs met de meest grote achterstand nog ergens aan de slag bij de Albert Heijn om eerlijk je centen te verdienen. Als jij er dan je neus voor ophaalt en liever gaat dealen of overvallen pleegt ben je gewoon uitschot en verdien je geen hulp maar keiharde straffen.

10 augustus 2022 om 14:18

Mc Significant ik ben het tegendeel van wat jij beweert. Ik voldoe aan al je criteria maar ben zeer zeker welvarend. Niet van niveau Tadic maar dat is voor weinigen weggelegd. Dit heb ik bereikt door hard te werken, te investeren in mezelf (tijd, energie, financiële offers - voor een lager loon werken om later kansen te krijgen, bloed, zweet en tranen) en realistisch te zijn. Als ik het kan dan kan iedereen het. Mentaliteit is een grote factor. En helaas, en ik kan het weten want ik werk er al ruim een decennia mee, is mentaliteit bij de jeugd (en hun ouders) een afnemende eigenschap en kwaliteit.

12 augustus 2022 om 11:34

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en ik ben blij dat jou dit gelukt is. Het overgrote merendeel lukt die echter niet

10 augustus 2022 om 12:16

Kom je wel eens in Amsterdam of in de randstad?
Dan moet je zelf eens ervaren hoeveel respect die kansenparels hebben.
Nederland is er echt door verpest.
Criminaliteit stijgt alleen maar met al dir bendes.
Ze beginnen met roven en eindigen met een moord zoals op de Vries enzo.

Strijder, op het veld en er buiten. Ontzettend sneu dit natuurlijk.

Wow, tadic heeft zich zo te lezen kranig verweerd! Moet wel ontzettend schrikken zijn geweest

Vandaar dat ie vooralsnog als een zoutzak speelt, zoiets gaat je niet in koude kleren zitten.

10 augustus 2022 om 07:31

Bizarre opmerking

10 augustus 2022 om 07:47

Hoezo? Het zou heel logisch zijn als dit invloed heeft op zijn mentale gezondheid en daarmee zijn spel.

10 augustus 2022 om 08:20

Het zou misschien iets anders verwoord kunnen worden, maar verder best een logische opmerking.

Hier ga je niet beter door ballen toch?

10 augustus 2022 om 08:21

Gaf nog een assist op brobbey tegen fortuna, maar verder is het vooral treurig om iemand een zoutzak te noemen vanwege het spel wat ie vertoond, mocht dit nou wel of niet invloed hebben, beetje respectloos in mijn optiek.

10 augustus 2022 om 09:06

@goallasso
Is gewoon een gezegde/uitsprak, loopt erbij als een zoutzak. Zie niet in hoe dat respectloos kan zijn.

10 augustus 2022 om 13:46

Het is een beetje raar om naar jezelf te verantwoorden/gerust te stellen dat tadic alleen deze wedstrijd als een zoutzak rond zal lopen vanwege de overval. Getuigd van een bepaald egoïsme waarbij de prestaties van de spelers er alleen toedoen en dat het gelukkigerwijs een incident was want moet je nagaan, stel het zou elke week gebeuren dan loopt tadic er elke week als een zoutzak bij. Dat valt natuurlijk niet te accepteren want ajax moet en zal winnen!! Overval of niet!! Trieste onderliggende gedachte, heeft niks met het gezegde te maken.

10 augustus 2022 om 09:32



Verhaal in de Telegraaf moet je in ieder geval met een korreltje zout nemen.

Je gaat ervan door in je auto om vervolgens uit te stappen nadat je bent klemgereden. Waarom stap je in vredesnaam uit? En in de worsteling tegen meerdere personen weet je bij éã©n de helmklep te openen om daar precies tussenin een vuistslag te plaatsen. Terwijl Tadic normaal bij het minste geringste tikkie al naar de grond gaat.

Desalniettemin, zeer sneu dat Tadic en veel andere mensen dit overkomen. Gaat je idd niet in de kouwe kleren zitten. De kans dat Tadic het nog een keer overkomt, of andere spelers, is aannemelijk.

10 augustus 2022 om 11:48

Als je het verschil niet ziet tussen het voetbalveld en een vrije trap of pingel versieren en een real life situatie met serieus gevaar, dan heb je echt iets gemist.

Overigens reageert iedereen anders; freeze flight fight. De ene staat de volgende dag fris weer op, de ander krijgt er een tik van.

10 augustus 2022 om 12:56

Waarom moet je het verhaal met een korrel zout nemen? Het is geschreven door John van den Heuvel en die is meestal op dit gebied zeer goed geïnformeerd.

10 augustus 2022 om 14:05

Omdat ik niet geloof dat je in een overval met meerdere personen in staat bent om een helm open te klappen en ook nog gericht te slaan. Dat je dwars door het glas van de helm heenslaat vind ik nog geloofwaardiger. Maar dat is mijn mening.

Maar los van of het waar is of niet. Het is natuurlijk oliedom als je in een auto zit, om uit te stappen. De kans is zeer groot dat die gastjes ook nog eens gewapend zijn, waarbij je een veel groter risico loopt dan emotionele schade.

10 augustus 2022 om 12:03

Kutopmerking natuurlijk. Wordt weer eens van zijn positie afgezet om een andere speler beter te laten renderen. Ten Hag deed al eens, waarna ze in de winter Haller moesten halen en Promes die het een paar wedstrijden wel leuk deed op links moesten herplaatsen omdat ze de assists vnan Tadic gingen missen. Ik denk dat Bergwijn meer doelpunten maakt vanaf links maar er gaat geen speler is, ook dit seizoen niet die meer assists gaat geven en het team beter laat renderen. Tadic, is nog steeds de echte leider van Ajax. Ajax moet Antony proberen te verkopen en Bergwijn kan maar beter gaan wennen aan de rechterflank.

Poe, wat heftig lijkt me dit zeg. Hopelijk blijft dit niet te lang in z'n kop zitten en kan hij de focus weer oppakken. Sterkte, Dusan!

Van Der Gijp, Zahavi, Tadic. Dit lees je echt veel te veel. Men lijkt ook te goed te weten waar spelers allemaal verblijven tegenwoordig. Dieptriest. Wel heel fijn dat er eens goed terug is gevochten. Dat Tadic hem maar goed geraakt mag hebben

10 augustus 2022 om 07:48

Als je een beetje handig bent met computers kun je sowieso ieders woonadres achterhalen. Dat is het nadeel van dat je dit moet registreren.

10 augustus 2022 om 08:06

Ja, dat is helaas ook het grote probleem. Computers en smartphones (of eigenlijk vooral internet) hebben genoeg mooie dingen gebracht, maar ook veel, heel veel, nare dingen. Helaas. En dit is er slechts een heel klein voorbeeld van.

10 augustus 2022 om 08:28

'genoeg mooie dingen' vind ik nogal een understatement. Denk dat internet wel 1 van de grootste revoluties van de mens is geweest en onze manier van leven flink heeft verbeterd.

10 augustus 2022 om 07:55

Dat zijn letterlijk alle gevallen in de NL voetbalwereld die je daar opnoemt. Er worden elke dag mensen overvallen en het is eerlijk gezegd gek dat zulke publiekelijk rijke mensen niet vaker zijn overvallen door de jaren heen.

10 augustus 2022 om 08:27

Waren al eerder verhalen dat ze hem wilde overvallen voor zijn horloges. Wordt steeds gevaarlijker om met zulke klokken rond te gaan lopen of op social media te zetten. Zo gevaarlijk dat rijke mensen misschien wel moeten overwegen het niet meer te kopen.

10 augustus 2022 om 08:30

Je hoeft gewoon niet op elk punt van de dag rond te lopen met 20.000 euro of meer om je arm. Voor een evenement ofzo, leuk.

10 augustus 2022 om 08:43

Omgekeerde wereld, als hij dat wil moet dat gewoon kunnen.

10 augustus 2022 om 08:45

Ben het met bongiorno eens, ik heb na een erfenis ook een rolex gekocht. Maar die doe ik enkel tijdens speciale hele speciale gelegenheden om. Maar aan de andere kant is het voor Tadic natuurlijk peanuts(de waarde van een horloge ) en snap ik dus ook wel weer dat hij niet met een armani horloge van 150 euro om zijn pols loopt.

10 augustus 2022 om 08:59

Samcro, ik ben het helemaal met je eens en in een utopische samenleving moet dat ook kunnen inderdaad (hoewel luxehorloges in mijn persoonlijke utopische samenleving overbodig zijn). In de echte wereld is het een risico om altijd maar met meer dan 20k om je arm rond te banjeren. Je moedigt criminelen haast aan.

10 augustus 2022 om 09:13

@bongiorno

Dat maakt niet uit hij is een ster. Als er foto's gemaakt worden kun je het risico lopen dat ze vroeg of laat bij je aankloppen.

10 augustus 2022 om 09:15

@samcro
Tot je dus overvallen wordt of een pistool op je hoofd krijgt. Er is zelfs een bende waar verhalen over rond gingen dat ze Tadic in zijn been wilde schieten, voor zijn horloges. Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet maar tegenwoordig is de harde realiteit dat er veiligheidrisico's bij komen kijken.

10 augustus 2022 om 09:19

Hoezo niet? Is zijn trots wat hij verdiend heeft. Moet hij toch zelf weten

10 augustus 2022 om 09:35

Dat moet ie ook zelf weten maar hij moet ook weten dat criminelen bestaan die makkelijk willen verdienen. Dit soort horloges zijn fantastisch voor de zwarte markt.

10 augustus 2022 om 12:08

@socio: Haha, ik snap dan weer niet dat Tadic daar niet mee wil rondlopen. Zelf heb ik ook geen klagen, maar voel de behoefte to-taaaaaal niet om te uiten dat wij financieel het prima hebben. Tadic laat dit wellicht graag zien, maar een De Roon bijvoorbeeld weer totaal niet. Dit verschilt compleet per persoon. Jij zal meer de Tadic zijn in deze en ik de De Roon. Je kan veel beter leuke dingen doen met centjes mijn inziens. Lekker op pad. Maak anderen ermee blij. Geeft zoveel meer voldoening. Maar dat is wel een heel ander verhaal. Als Tadic lekker met pracht en praal wil rondlopen, dan moet dit gewoon kunnen. Dan moet je niet bang kunnen zijn om overvallen te worden. Wat helaas wel zo is

10 augustus 2022 om 07:59

Twee jaar geleden zijn de privégegevens van alle leaserijders van Nederland gelekt doordat het administratiesysteem dat door praktisch alle leasebedrijven van Nederland gebruikt wordt een lek in de beveiliging had. Deze gegevens zijn vervolgens op het dark web te koop aangeboden voor een paar duizend. Tel daar dan bij op dat bijna alle profvoetballers een auto van de club krijgen (Mercedes in het geval van Ajax). Zo moeilijk is het voor criminelen dus niet

10 augustus 2022 om 10:40

Denk dat veel mensen in zuid wel weten welke bekende mensen waar wonen. Woon niet in zuid en ben niet voor ajax maar weet waar veel ajax spelers wonen.

Woon zelf naast een ajacied (gestopt) en zo wonen overal rijkere bekende nederlanders, ook in dorpen.
Voor mijn gevoel wonen er wel veel opportunisten in de steden die erg van materialistischere zaken houden.
Zie op pleintjes jochie van 20 met een canada goose jas, balenciaga schoentje dan zit je al op 1500e wat ze dragen, dan weet ik de rest nog niet eens. Dat is gewoon best veel geld wat je niet bij elkaar krijgt bij achter de kassa te staan.

10 augustus 2022 om 09:02

Is het goed om terug te vechten ja? Voor hetzelfde geld hebben de overvallers een mes, pistool of ander wapen bij zich en dan ben je nog verder van huis. Ik vind het vrij dom om terug te vechten eigenlijk. Het loopt nu goed af, maar daar mag Tadic van geluk spreken dat hij slechts lichte verwondingen heeft overgehouden.

Voor de rest is het natuurlijk enorm vervelend voor hem, zeker als het ook nog bij je woning gebeurt. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van en krijgt hij goede begeleiding.

10 augustus 2022 om 09:58

Nee, verstandig is het zeker niet. Ik zou het ook niet doen. Alleen het is wel een lekkere portie karma. Maar dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.

Ik ben echt zwaar tegen geweld. Nagenoeg altijd. Maar in deze specifieke gevallen, met jochies die toch niet meer te redden zijn (anders doe je zoiets niet), juich ik het alleen maar toe!

10 augustus 2022 om 11:49

Maat van me heeft de zwarte band in karate. Die werd ook eens op deze manier benaderd door twee stuks tuig. Jammer joh, de verkeerde gekozen. Binnen een paar seconden sleepte de ene de gewonde andere weg. Trieste lui. Geeft toch voldoening.

Haha ik denk dat je als overvaller je huiswerk niet goed gedaan hebt als je Tadic wilt overvallen😂

10 augustus 2022 om 07:15

Die heeft zich inderdaad lelijk vergist.
Die overvaller dacht natuurlijk op het veld gaat hij makkelijk liggen, maar hier was geen scheidsrechter ik de buurt 😅

10 augustus 2022 om 12:09

Hopelijk keek de VAR wel mee

10 augustus 2022 om 07:26

Haha inderdaad, moet ook gelijk denken aan dat filmpje van die Kolasinac met Ozil die werden bedreigd / overvallen en Kolasinac voor niks terugdeinsde. Die Balkan-boys zijn wel de laatste die je moet pakken.

Maar goed, diep en diep triest natuurlijk weer.

10 augustus 2022 om 08:39

Naja of ze pakken het niet goed aan. Als je met genoeg man bent en je bereid je goed voor, doen ook de balkan-boys niks. Laten we niet doen alsof het een soort supermensen zijn haha. Szymanski weleens gezien?😜

10 augustus 2022 om 08:43

Polen behoort niet tot de Balkan

10 augustus 2022 om 08:45

Haha daar heb jij dan weer gelijk in. Maar mijn punt snap je wel hoop ik?

10 augustus 2022 om 10:22

Maar ja, of dat zo slim is? Dan ga je in de verdediging tegen dit soort overvallers en dan? Met een beetje pech hebben die iets achter de hand om je alsnog te dwingen mee te werken, een mes, een vuurwapen. Als je het conflict dan al hebt laten escaleren met geweld is het risico op een mes tussen je ribben of een kogel door je hoofd alleen maar groter.

10 augustus 2022 om 11:27

Haha, zijn zeker geen supermensen, maar de duvel niet bang in elk geval. Kolasinac werd met een mes/wapen bedreigd en deinsde nergens voor terug. Sterker nog

Maar om dan écht serieus te reageren; inderdaad, met genoeg man beginnen ze inderdaad ook niks.

10 augustus 2022 om 11:51

@airbags

Dat is altijd het lastige. Je wilt vechten, maar het kan heel onverstandig zijn. Altijd op je instinct vertrouwen denk ik. Heb eens zo'n enorme gast in huis gehad, die mijn badkamer verbouwde. Armen als kabels, niet normaal. Maar toen die in Rio door twee lui achtervolgd werd, ging hij er keihard vandoor. En terecht. Die lui deinzen voor niks terug.

10 augustus 2022 om 09:02



@de toekomst, het kan nog een stukje erger. Paar maanden geleden probeerden 3 van die dombo's in te breken bij Melvin Manhoef. Die heeft ze alle 3 uit de auto gesleept en op de grond neergezet Op zijn slippers

10 augustus 2022 om 09:09

Bron?

10 augustus 2022 om 09:14

@gluubster, gewoon ff inbrekers en manhoef intypen op Google Zie je ook gelijk foto's van dit hilarische voorval. VZ is altijd zo moeilijk met linkjes

Hij is wel een strijder zowel binnen als buiten t veld zo te zien. En oh my....mensen die dit doen, mogen wat mij betreft levenslang de gevangenis in. Gewoon geen genade voor zulke figuren man. Hebben we soms over dat mensen 2e kans verdienen in de samenleving. Nee, sommige gevallen gewoon niet. Net als de gekken die in de tbs zitten omdat ze bij de justitie bekend staan dat ze geweldadig zijn. Rot op met die mensen.

10 augustus 2022 om 09:06

Totdat het een lieve broer van jou is waar je veel van houdt. Vind je dan nog steeds dat hij geen tweede kans verdient?

10 augustus 2022 om 09:58

Daarom hebben we in Nederland een onafhankelijk rechtssysteem

10 augustus 2022 om 10:45

Ennnn wie gaat dat betalen?

10 augustus 2022 om 11:56

Ridi

Met TBS hebben die mensen gewoon een permanente situatie wat ze gevaarlijk maakt.

Voor de rest verdienen veel mensen gewoon een tweede kans. Wat wil je anders? Bij elke overval levenslang? En bij diefstal? De meeste mensen hebben, als ze eerlijk zijn, wel een keer een misdrijf gepleegd. Drankje teveel achter het stuur, verzekering onterecht claimen, belasting ontduiken, iets gestolen, iemand mishandeld in een uit de hand gelopen vechtpartij. Blijven niet veel mensen over hoor.

10 augustus 2022 om 14:45

Zeg ik dat dan? Bij geweldadige pogingen zou ik zeggen gewoon levenslang(ja ook al is het mijn broer). Als je dingen steelt uit de supermarkt is dat anders. Als je verzekering onterecht hebt geclaimd ook. Maar als je met je poten aan iemand komt met geweld waar soms ook nog eens kinderen bij zijn. Als je bij mensen in gaat breken, dan mag je wat mij betreft ook levenslang.

10 augustus 2022 om 17:17

Ok, dan verschillen we daarin van mening. Nog even los van het feit dat het onbetaalbaar is voor de rest van de maatschappij, denk ik inderdaad dat mensen vaak nog een tweede kans verdienen.

Ben het overigens wel met je eens dat geweld waarbij ook nog kinderen betrokken zijn, knetterhard bestraft mag worden. Het is ook niet voor niks dat gevangenen die aan kinderen gezeten hebben, in de bak onderaan de sociale ladder staan.

Kies je als overvaller net de verkeerde uit. Deze Servische killer pakt naast schaal ook helm en deelt er een paar uit

Hopelijk heeft ie de overvaller goed geraakt. Oppakken en heel lang vastzetten dat laffe gajes.

10 augustus 2022 om 07:52

Dat bestaat wel, maar moet je natuurlijk wel zelf bekostigen. Klopt dat het niet zo veel voorkomt, gelukkig. Houdt in principe in dat het minder nodig is dan in die landen, anders zou er wel meer vraag naar zijn.

10 augustus 2022 om 12:00

@issy

Dat komt vooral omdat het in NL helemaal niet zo erg is als veel mensen denken. Verreweg de meeste rijke en bekende mensen kunnen veilig wonen en op straat lopen zonder permanente beveiliging. Sure, misschien een alarmsysteem of camera, maar echt geen gated communities of bodyguards. We denken allemaal dat het zo erg is omdat bijna alles in de media komt. Maar op 17 miljoen mensen valt het relatief erg mee ten opzichte van andere landen. De offline criminaliteit daalt al jaren.

The world is crazy!

Ook een strijder als Tadic houdt hier littekens aan over. Dit maakt het woord “vrijheid†toch zeer kwetsbaar. Hoop dat ze de overvaller te pakken kunnen krijgen.

10 augustus 2022 om 17:19

Dat weten we niet joh, sommige mensen halen hun schouders op en gaan door, anderen lopen er lang mee rond.

Als ik terugdenk aan de ergste dingen die mij zijn overkomen, dan heb ik geen littekens overgehouden aan de meest gewelddadige dingen (en ja, dat was erger dan dit van Tadic), maar wel littekens aan meer subtiele dingen.

Tadic held, heb maar ballen om wat te doen. Ze prikken je zo neer die mafketels. Respect voor Tadic10!

Her is toch niet normaal meer tegenwoordig.
Ga werken voor je geld, zal wel aardig de schrik er in zitten bij Tadic.

"Vorig jaar hadden overvallers het in *dezelfde wijk* gemunt op kostbare spullen van Eran Zahavi, toenmalig spits van PSV. De vrouw van de Israëliër werd thuis vastgebonden, terwijl haar man op weg was voor een uitwedstrijd tegen Willem II. Die overval vond plaats in de *wijk Buitenveldert*"

In welke wijk is het nou Buitenveldert zoals Zahavi of in het Museumkwartier? Boven de A10?

10 augustus 2022 om 09:53

Is wel stadsdeel zuid beide he.
Zie tadic sowieso vaak bij de van bearlestraat.
Maar veel ajax voetballers wonen in de appartementen op de zuidas.
Hebben wel inpandige garages en een receptie/beveiliging beneden

10 augustus 2022 om 12:07

Ja zat ik ook al aan te denken, het wordt bijna een benigheid inderdaad om zo te gaan wonen. Ik denk niet dat Tadic zich laat afschrikken, eerder andersom. En het lullige voor die gasten is ook nog eens dat er heel wat problemen voor ze wachten mocht uitgevonden worden wie dat zijn. Kom niet aan Ajax spelers en zeker niet de captain

zou persoonlijk niet tadic uitkiezen, die zal wel wat gewend zijn vanuit zn jeugd uit servie, maar vast wel een goede buit…

Wat een verknipte wereld. John van de heuvel komt nu wel iets te vaak voor in (voetbal) artikelen.

Toch apart zet je s ochtend 's het rtl nieuws aan, geen woord over de Kwalificatie duel van PSV maar bericht hierover op het nieuws.

Ontopic... gebeurd wel akelig vaak de laatste jaren.

10 augustus 2022 om 08:02

En dat verbaasd je ?

10 augustus 2022 om 08:33

Moest vroeg op dus kon helaas aleen de 1e helft kijken... had wel wat meer verwacht dan totaal geen nieuws.

Ondanks dat Tadic zichzelf wat sneller zal redden in een worsteling is dit behoorlijk schrikken. Heeft vast een enorme impact op de rest van zijn gezin/familie. Hopelijk gaat het goed met hen. De moraliteit zakt steeds verder weg in Nederland.

10 augustus 2022 om 10:55

Dit gebeurt al vaker, echter is het nu een bekend persoon die dan wel in nieuws komt

Vreselijk bericht dit. Ik hoop dat Tadic er geen mentale terugval van krijgt, al heeft ie in zijn jeugd veel heftiger confrontaties gezien en meegemaakt tijdens de Balkan oorlog.
De opdrachtgevers zijn vaak geen grote criminelen want gestolen horloges zonder de officiële papieren zijn minder waard en er wordt minder voor betaald.
Er komt n tijd dat vermogende mensen zelf beveiliging gaat aanschaffen met fatale gevolgen voor de overvallers want dit kan zo niet langer, kijk bijvoorbeeld van Pogba, Zahavi etc, etc...

Je moet ook niet in een stad gaan wonen met al die probleem "jongeren" daar. Buiten de stad heb je daar gelukkig nog niet zoveel last van

10 augustus 2022 om 11:15

Da's hetzelfde als tegen n meisje zeggen dat ze niet in n korte rok moet lopen... Bovendien maakt het de boefjes niet uit; Vd Gijp woont ook "buiten de stad" en die weten ze ook te vinden.

"De aanvaller slaagde er uiteindelijk in zich te ontworstelen aan de overvallers."

Misschien dat aanvaller in deze context niet de juiste woordkeuze is.

On: Wat heftig zeg. Hopelijk gaat het goed met Tadic. Dergelijke overvallen lijken in deze samenleving steeds vaker voor te komen. Tuig van de richel is het

Kansloze actie weer. Blijf met je poten van andermans spullen af en ga werken voor je geld.

Ongelooflijk joh...ga gewoon is werken voor je geld.De banen liggen voor het oprapen

We moeten in Nederland eens veel zwaarder gaan straffen. Je hebt met je poten van andermans spullen af te blijven. Gewoon 2 jaar de cel in gooien dit soort randdebielen. Je kunt tegenwoordig dus niet eens meer met je dure horloge om je pols lopen. Dat is wel duidelijk. Maar voor beroving van een persoon moet je gewoon paar jaar cel op zetten. Smerige klootzakken.

10 augustus 2022 om 09:00

De straffen in NL zijn relatief zwaar ten opzichte van de rest van Europa. Dus waarom zou dat moeten?

10 augustus 2022 om 09:13

Wat mc significant zegt. Bovendien zijn er talloze landen met nog veel zwaardere straffen en toch ook meer criminaliteit.

10 augustus 2022 om 09:23

Zwaarder straffen betekent niet minder criminaliteit.

10 augustus 2022 om 09:44

Zwaarder straffen helpt niet.

Dit is verschrikkelijk. Helaas het gevolg van een samenleving die enorm ongelijk is. De kansenongelijkheid is enorm. Waar je wieg staat, bepaalt voor een groot deel hoe succesvol je kunt worden. Wordt je toevallig geboren in een slechte wijk, dan kijkt de gemeente en regering niet naar je om. Dan doe je er niet toe. Dit leidt tot wijken vol criminaliteit en geweld. Gelijke kansen voor iedereen is een utopie en zorgt voor veel onvrede.

10 augustus 2022 om 08:59

Pff vindt dat zo een makkelijk excuus om te verschuilen achter armoede. Er zijn genoeg arme mensen die zich het schompes werken en de gemiddelde Nederlander ook.

Criminaliteit blijft een keuze. Gewoon luie flikkers zijn het, die een keer goed gestraft moeten worden.

Zo leuk wonen in Amsterdam..., Ajax kan beter beveiliging inhuren voor hun spelers, het is triest dat dit in Nederland moet. Ook in Engeland is het helaas ook zo, maar daar hebben de meeste spelers zelf maatregelen genomen (hun salaris laat dat toe). Toch tijd dat ze in nederland harder gaan straffen. Hier in Qatar kan ik mijn deur gewoon los laten als ik een rondje omga met de hond. Er zal niemand inbreken , ook omdat de straffen op diefstal zeer hoog zijn. In NL staan ze binnen een uurtje weer buiten. Of name en shame, helpt ook. Als gearresteerd met je gezicht in de media, Hallo ik ben x en heb gestolen. Weet zeker dat daar ook een werking vanuit gaat , maar in NL is dat ommogelijk met de privacy wetgeving, Ben van mening als je de wet verbreekt dan vervalt je privacy.....

10 augustus 2022 om 09:08

Dat is heel fijn, maar als je in het prachtige Qatar op het zelfde geslacht valt word je zonder pardon heel je leven de gevangenis in gegooid en zo zijn er nog wel wat dingen te noemen, nee dan geef mij Nederland maar.

10 augustus 2022 om 10:16

Dat valt reuze mee, als je het prive houd. Zijn zelfs onder Qatari. En ook expats , maar inderdaad zal je geen gay parade zien. maar persoonlijk heb ik daar zelf geen behoefte aan. Hun land hun wetten. Het is wel na Singapore en Japan het veiligste land ter wereld. Dat vindt ik belangerijk voor mijn gezin. Maar hoor je niet over Florida en andere US Rep staten, waar het homo zijn en uitdragen ook verboden is. met de Santis zgn Don't say Gay law.

10 augustus 2022 om 10:26

Wat een rare opmerking man, dus als je gay bent moet je maar je bek houden ? En anders moeten ze je maar opsluiten ? Een gay parade hoeft ook niet, maar je zelf kunnen zijn dat moet. En tevens begin jij over Qatar dus zou niet weten waarom ik het in deze discussie over Florida zou moeten hebben.

10 augustus 2022 om 09:25

Volgens mij zit je daar op je plek.

10 augustus 2022 om 10:21

Dat klopt al 7 jaar, en als sinds 2005 weg uit Nederland en geen moment spijt. Als je ziet wat een puinhoop het nu in Nederland is, met stikstof, energy en inflatie, belastingdruk en blijkbaar criminaliteit. Hier kan ik met een mooi horloge gewoon over straat en hoef niet bang te zijn dat iemand me gaat beroven. Dat is mij heel wat waard.

10 augustus 2022 om 12:04

Hahahahaha je hebt helemaal gelijk maat, gaat echt de verkeerde kant op zo in NL. Ik moet zelf wel even een paar jaar doorknallen nog maar dat ik hier niet ga blijven wonen derest van mn leven is wel 1 ding wat vast staat.

Wat een achterlijk land leven we tegenwoordig in. Levensgevaarlijk dit. Helaas zelf ook een keer meegemaakt. Dat is inmiddels ruim 10 jaar geleden en nog kom ik liever niet meer op de betreffende plek.

Hopelijk hebben ze niks buit gemaakt en goed oplettend van Tadic. Zijn vrouw is gelukkig ook niet te domste te zien aan de situatie met de pizzabezorger. Zal toch erover nadenken om misschien te verhuizen😩

Wat een ongelofelijk domme reacties lees ik hier. "ga gewoon werken"etc.. Enig idee hoe wanhopig iemand moet zijn om zoiets te doen? Waarschijnlijk hebben deze mensen gewoon een kut jeugd gehad. Als je in Nederland in een allochtoon gezin met een alleenstaande moeder die wellicht niet de taal spreekt en zelf ook niet de slimste is opgroeit heb je gewoon een gigantisch probleem. Er is dan niemand die jou een goed voorbeeld kan geven, je op weg helpen of laten zien hoe de wereld werkt. Het is echt zo simpel om te zeggen "ga werken". Dit soort mensen hebben hulp nodig.

10 augustus 2022 om 09:05

Ik vind het ook simpel om te zeggen ' ze hebben gewoon een kut jeugd gehad' je doet mensen niet opzettelijk pijn en je blijft van andermans spullen af. Dat het vreselijk is dat sommige mensen een slechte jeugd hebben gehad hoeven we niet over te discussiëren, maar het mag geen reden zijn om andere mensen pijn te doen.

10 augustus 2022 om 09:29

Deels met je eens. Ik denk echter dat er altijd mensen de keuze zullen maken voor wat op het eerste gezicht easy money lijkt. Later komen ze erachter dat het meestal niet zo easy is en meestal ook niet veel money, maar dan is het meestal te laat.

10 augustus 2022 om 09:51

Wanhopig? Dit geloof je zelf toch niet? In Nederland word je letterlijk doodgegooid met kansen. Ga op Indeed, Linkedin, Randstad, wat voor platform dan ook. Het staat bol van de banen. Dus kom niet aan met wanhopig wanneer je zelf dondersgoed weet dat 9 van de 10 keer de oorzaak het macho-cultuurtje is dat er rond deze bevolkingsgroepen heerst.

10 augustus 2022 om 11:12

In Nederland word je doodgegooid met kansen?? Ga eens praten met een allochtoon kind van een bijstandsmoeder. Zul je eens zien hoeveel "kansen" dat soort mensen krijgen. Als in NL je ouders niet rijk en/of goed geschoold of uberhaupt samen zijn heb je gewoon een probleem

10 augustus 2022 om 12:09

Mc significant
Daarom zulke mensen komen zelf allemaal uit een “ goede “ nest en dan is het lekker makkelijk praten. Hebben zelf niks meegemaakt, doodgegooid met kansen hahahaha je moet maar even kijken op hoeveel van die vacatures je reageert met een allochtoonse naam en hoe je dan van de 9/10 niet eens antwoord krijgt. Dat is anders dan dat je pappie met een hoge functie/ familiebedrijf of wat dan ook even 123 van alles voor je kan regelen. Jaa lekker makkelijk praten mannen.

10 augustus 2022 om 14:53

Hoe kan het dan dat ik, met een allochtoonse (achter)naam, uit een oorspronkelijk arbeidersgezin, nooit problemen heb gehad? Allicht omdat ik niet al van te voren een sollicitatie inging met het gevoel van "ze nemen me toch niet aan want ik heet A ipv B". Niet altijd met de vinger naar anderen wijzen; verbeter je eigen leven. Je hebt het zelf in de hand.

12 augustus 2022 om 11:36

Ac_julian Fantastisch dat het jou wel is gelukt. Helaas heeft niet iedereen jouw hersenen. Natuurlijk kunnen kansarme mensen zelf ook veel dingen anders doen. Maar feit blijft dat ze een achterstand hebben tov anderen

10 augustus 2022 om 10:00

belachelijke reactie, al heb je het financieel nog zo zwaar, of heb je een klote jeugd gehad, het is onacceptabel om iemand geweldig te beroven. punt uit.

10 augustus 2022 om 11:44

Ik ken er genoeg die uiteindelijk zeer fatsoenlijk zijn opgegroeid, werk hebben en gezin. Dat de omstandigheden niet ideaal zijn betekend niet automatisch dat je crimineel moet worden.

Nu weten we gelijk waarom er iemand geen vast rugnummer heeft gekregen in de selectie van Ajax! Goeie tip mootje.

Europa verpaupert in rap tempo door de WEF agenda.
Armoede, criminaliteit zal verder toenemen.door de gecreerde inflatie
Door te doen alsof Rusland geraakt wordt door sancties.
Als Rusland sancties krijgt van 1.5 miljard mensen uit de westerse wereld kan het nog aan 6 miljard andere mensen hun gas verkopen die niet mee doen aan de sancties

10 augustus 2022 om 09:23

Even serieus. Wat moet het leven toch makkelijk zijn als je gewoon het internet op kunt gaan en iets of iemand kunt vinden die van alle problemen op aarde de schuld kunt geven. Zo simpel.

10 augustus 2022 om 10:25

Sancties werken niet , daar heeft Paulo31 gelijk in, want de wereld uitgezonderd de westerse doet niet mee aan sancties. Sancties werkten niet tegen Noord Korea, Iran, Cubaen Venezuela . Landen handelen nog steeds. En Russen zijn zelf voorzienend in voedsel en energie. Nu voelt EU en iets minder de US de pijn ervan.

10 augustus 2022 om 10:34

Dat sancties niet helpen kan zijn, maar dat en het WEF hebben natuurlijk niets te maken met het feit dat iemand tadic zijn horloge probeert te stelen.

12 augustus 2022 om 00:42

Heeft er alles mee te maken.
De wereld stort in volgens plan.
Daarna komt build back better, nieuw systeem
Tot die tijd zal de armoede, criminaliteit, hongersnood en andere ellende alleen maar toenemen
Omdat de WEF dit op de agenda heeft staan en omdat alle regeringen daarin mee gaan. Rutje loopt voorop in het uitvoeren van deze destructieve plan
Tadic heeft de gevolgen ondervonden van de wereld die gecreerd wordt door het Wef

12 augustus 2022 om 01:10

Alleen neemt de criminaliteit af paulo, en vooral straatcriminaliteit. Of is dat zeker fake news?

Ze hebben net de verkeerde uitgekozen. Met Tadic maak je geen grappen.
Maar het had slechter kunnen afkopen. Waarom ging hij er niet al Toeterend er van door.
Gisterenavond nog lekker naar bed, na Psv, vanochtend krijg je dit te lezen.
Wat een ongelooflijke shi...
Geld geld en nog eens geld, Ga werken

Ik snap die horloge merken ook niet hoor. Als je horloges verkoopt van dit segment, zorg je toch dat er een tracker inzit, zodat je hem rustig terug vind. Hier neem maar mee meneer de overvaller, en dan gewoon de politie inschakelen, die hem zo kan volgen. Maar nee daar gaat het de merken niet om, als ze maar kunnen verkopen. Gestolen, betekend je hebt een nieuwe nodig, dat zijn de knaken die ze zien. Bahhh

10 augustus 2022 om 10:25

Ik geloof echt niet dat diefstal meegenomen wordt in hun business model. Daarvoor komt het veel te weinig voor.
Een electronische tracker in een volledig mechanisch horloge is misschien ook niet iets waar liefhebbers op zitten te wachten. Bovendien zie je in andere branches waar wel trackers gebruikt worden dat het weinig uithaalt. Daar vinden boeven gewoon weer wat op. Hem openmaken en verwijderen bijvoorbeeld?

10 augustus 2022 om 10:28

Andere landen kan je ze gewoon dragen zonder dat je berooft wordt. In Nederland schijnbaar dus niet meer. Dat ligt niet aan de horloge makers, maar aan de regering.

@redactie: Misschien de titel even aanpassen? "raakt" gewond impliceert dat het heel erg kort geleden is gebeurd, bijvoorbeeld gisteren of zondag na de wedstrijd. In dit geval zou "raakte" beter zijn, omdat het incident een kleine twee weken geleden gebeurd is en Tadic daarna ook gewoon een wedstrijd speelde.

Duurde niet lang of de racistische onderbuik moest hier natuurlijk weer geleegd worden door deze overval te linken aan specifieke bevolkingsgroepen. Echt, hoe zijn sommigen van jullie zo gefixeerd op etniciteit? Hoe? Eentje zegt zelfs “die bevolkingsgroep doet er niks aan om hun imago te verbeterenâ€.

Dus sinds wanneer is een heel volk verantwoordelijk voor de daden van een individu? In plaats van het te hebben over échte oorzaken van criminaliteit (socio-economische factoren, omgeving, jeugd etc) ga je het hebben over kleur. Want: makkelijk. Oprecht, jullie zijn achterlijk.

10 augustus 2022 om 11:14

Dat bekt lekker makkelijk natuurlijk voor populisten. Gewoon de buitenlanders de schuld geven. Intussen zorgen die buitenlanders er voor dat er in elk geval nog een deel van de duizenden openstaande vacatures gevuld worden

10 augustus 2022 om 11:38

Geloof je echt dat zoveel mensen racistisch zijn? Of zullen er gewoon buitenproportioneel veel mensen van een bepaalde groep dit gedrag vertonen, jaar na jaar, waardoor normale mensen die nooit enig vooroordeel hebben gehad op een gegeven moment een patroon zien en er klaar mee zijn? Als jij het eerste gelooft en dat als een groter probleem ziet dan dat er daadwerkelijk mensen op een gewelddadige manier overvallen worden, dan is dat jouw keuze. Vraag mij echter af hoe je ernaar kijkt als het bij jou of je dierbare gebeurd. En we weten allemaal dat cijfers ongeveer de meest objectieve maaatstaaf is die er bestaat, en die tonen echt wel aan dat het niet alleen de onderbuik is maar dat er met bepaalde groepen gewoon structurele problemen zijn. Is dan iedere Marokkaan fout? Zeker niet! Liggen er meer rotte appels in het mandje? Vermoedelijk wel. Om dan heel verbouwereerd te doen over dat sommige mensen hier hun gal spugen ipv over de daden die hier gepleegd zijn vind ik persoonlijk nogal misplaatst.

10 augustus 2022 om 12:23

Mr_united die cijfers komen wel tot stand door een buitenproportioneel aantal mensen uit bepaalde bevolkingsgroepen aan te houden en onderzoeken. Dan kun je amper spreken van objectieve cijfers. Daarmee zeg ik niet dat de cijfers niet hoger kunnen uitvallen onder bepaalde bevolkingsgroepen, maar voor nu hebben we geen idee.
Verder vind ik het wel apart dat je denkt dat mensen racistisch zijn door die cijfers. Mensen waren namelijk al racistisch lang voordat wij inzicht kregen in die cijfers. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het massaal etnisch profileren, wat weer een verklaring kan zijn voor de hoge cijfers, die mensen dan vervolgens weer gebruiken om het racisme te verklaren.

10 augustus 2022 om 12:42

Racisme en/of discriminatie is ook een apart fenomeen op zich. Het is iets wat vanaf het begin der tijden al bij ons en elk ander dier aanwezig is. Namelijk een voorkeur voor de eigen groep.. het 'bekende'. Wij hebben er nu iets heel lelijks van gemaakt, en dat kan ook zo zijn, alleen zoals het in de natuur bedoelt is is gewoon heel logisch. Een antilope in Afrika die een soortgenoot gepakt ziet worden door een leeuw, zal de volgende keer dat ie een leeuw ziet heel voorzichtig zijn. Ondanks dat die leeuw misschien vegetarisch is (bij wijze van spreken). Het is heel logisch dat mensen (en dieren) hun gedrag aanpassen nav hun eigen ervaringen en referentiekader. Daarom hebben mensen ook een voorkeur voor hun eigen groep, met eigen normen en waarden en gebruiken. Dat geldt niet alleen voor blanken, dat geldt net zo erg voor donkere of licht-getinte mensen. Soms is het daar nog erger, omdat die amper gecorrigeerd worden en altijd als slachtoffer worden gezien. Kortom, iemand puur afrekenen op een kleur of afkomst is absoluut fout. Dat je bij bepaalde groepen negatieve ervaringen hebt en daarop handelt is heel logisch en verklaarbaar.

10 augustus 2022 om 13:26

Oke Mr_united, en wat wil je nu precies zeggen? Werkelijk iedereen in Nederland kent de cijfers die je opnoemt, dus ik snap niet welk punt je nu probeert te maken. Moeten we mensen maar gaan beoordelene/behandelen op basis van hun Marokkaanse achtergrond ofzo? Als je geen (realistische) maatregelen voorstelt komt dit een beetje over als populistisch geneuzel.

10 augustus 2022 om 13:32

Idd ze zoeken weer naar smoesjes en maken er misbruik van om hun haat te rechtvaardigen

10 augustus 2022 om 14:28

Nee, we moeten mensen gaan beoordelen op hun gedrag. Maar dan ook keihard afrekenen. Of ie dan Nederlands, Antiliaans of Marokkaans is maakt geen donder uit. Als mensen zien dat de 'rotte appels' uit het mandje verwijderd worden zal er veel meer draagvlak ontstaan voor de rest van het mandje appels. Nu worden de appels alleen niet uit het mandje gehaald maar even bekeken en weer teruggelegd, pappen en nathouden in de praktijk. Daardoor zal er nooit iets veranderen.

Harde problemen moet je aanpakken met harde maatregelen, niet dat halfbakken gedoe. De goede mensen moet je helpen, de slechte straffen. Wanneer dat niet gebeurd heeft iedereen er last van.

10 augustus 2022 om 14:56

@mr_united oke, wat vind je dat er concreet moet gebeuren dan? Gewoon hogere celstraffen/boetes voor alle criminele vergrijpen ofzo?

10 augustus 2022 om 15:36

Zoals ik al zei werk ik zelf in de strafrechtketen en spreek regelmatig met jongens van de straat. Ongeacht wat een hoop mensen denken (het 'zwaarder straffen helpt niet' volk) geven deze jongens gewoon lachend toe dat ze heel veel bereid zijn te doen omdat je hier toch slap gestraft wordt.

Ik zou bijv opteren voor een '3 strikes out' systeem. Jongens met een dubbel paspoort worden na veroordeling van 3 misdrijven zonder pardon de Nederlandse identiteit afgepakt en uitgezet. Als land van herkomst niet meewerkt zet je ze eruit op de luchthaven daar. Nederland moet stoppen met altijd het beste jongetje van de klas te willen zijn, maar men moet bang worden om hier rottigheid uit te halen omdat het zware consequenties heeft. Nederland is nu niet voor niets DE narcostaat van Europa.

Autochtone criminelen ook '3 strikes out', alleen sluit je die voor 10 jaar op na de derde veroordeling (los van de celstraf op ieder los delict). Zoals ik al zei, ik ben niet van beoordelen op afkomst, wel op gedrag. Heb je echter jongens die een andere afkomst hebben mag het probleem terug naar waar het thuis hoort. De Nederlands etters straffen we hier zelf keihard af.

Normale mensen die zich netjes aan de wet houden hebben hier geen last van. Die biedt je gewoon alle kansen die er zijn, los van waar je vandaan komt. Als je maar gewoon mee doet en je gedraagd.

10 augustus 2022 om 16:22

Ah oke, dus als een jongen gewoon hier geboren is, maar vanwege zijn ouders een Duits, Marokkaans, of Amerikaans paspoort o.i.d. heeft dan moeten we hem na 3 bekeuringen voor te hard rijden in het land van zijn paspoort droppen zonder te weten of dat land die persoon wel wil hebben. Klinkt niet echt als een realisitische, laat staan menselijke, oplossing vind je niet?

10 augustus 2022 om 17:14

Goed lezen.. 3 misdrijven. Dat zijn zware strafbare feiten (geen verkeersovertredingen). Als je daar 3x bewust voor kiest en veroordeeld wordt door een rechter na een eerlijk proces heb je inderdaad je kansen hier verspeelt. Of je land van herskomst je dan wil hebben is geen Nederlands probleem meer.

Realistisch is het zeker. Het is een uitvoerbare, vrij goedkope oplossing als je kijkt naar hoe het nu gaat. En menselijk.. vraag dat even aan de slachtoffers en nabestaanden van de acties van dit soort jongens.. wat menselijk is. Door het pappen en nathouden, zoals ik net al aangaf, ga je nooit ergens komen.

10 augustus 2022 om 17:45

En wie bepaalt precies wanneer iets een zwaar strafbaar feit is? Is dat een gewapende overval? Of als ik iemand een klap geef in de kroeg? Het klinkt eerlijk gezegd allemaal een beetje simpel gedacht. En dat je land van herkomst je niet wil hebben? Je weet dat deze mensen vrijwel allemaal gewoon hier geboren zijn he? En dus ook gewoon een Nederlands paspoort hebben. Waar wil je ze dan in godsnaam naar uitzetten?

10 augustus 2022 om 18:12

Misdrijven en ovetredingen liggen allemaal, incl strafbepaling, vast in het Wetboek van Strafrecht. Daar bestaat dus geen twijfel over, ligt allemaal vast in de wet.Klopt, je hebt mensen met dubbele nationaliteiten, maar ook genoeg met enkel een buitenlandse nationaliteit. Eritreers, Somaliers etc. Die kun je dus zonder veel problemen gewoon uitzetten. Wat het gastland wil is dan niet echt van toepassing, het zijn namelijk hun mensen.Mensen met dubbele nationaliteiten zijn hier soms geboren inderdaad. Echter hebben ze ook een tweede nationaliteit. Als ze zich echt Nederlands voelen respecteren ze ook de Nederlandse wetten, normen en waarden. Dan is er geen enkel probleem. Doe je dat echter niet en kots je op alles hier, dan mag je dus ook vertrekken. Jij noemt het simpel, maar vergeet niet dat je ook te maken hebt met de simpelste mensen, de onderlaag van de samenleving. Die moeten juist direct weten waar ze aan toe zijn. Of dat dan criminele autochtonen of allochtonen zijn.

Wat gewoon eng is is dat deze jonge jochies helemaal niks te verliezen hebben. Daardoor nog gevaarlijker zijn. Ik vind het knap dat Tadic van zich af heeft weten te zetten van deze groep. Hopelijk gebeurt het niet meer.

Ik vroeg mij al af hoe het komt dat zo'n bericht zoveel reacties heeft, maar als je hier even door heen scrolt is het snel duidelijk. Het niveau van de voetbalsupporter wordt ook goed weergegeven op VZ, er zitten echt een stel hersenloze leden op VZ.

En dan te bedenken dat er van hem een collega rondloopt die omgaat met dit soort tuig of misschien nog wel erger zijn.

Schandalig, ga gewoon werken voor je centen.
Blijf gewoon van andermans spullen af.

Tadić de kickboxer whahahaha

Zou wat zijn als Ihattaren Tadic adres heeft doorgelekt aan de criminelen.
OT, heel erg voor Tadic dat die dit moet meemaken. Hopelijk vinden ze snel de daders

10 augustus 2022 om 11:53

Hoeft niet de beste man woont in Amsterdam en is beroemd. De meeste weten dan meteen in welk segment van Amsterdam hij zich zal begeven.

Lees vaak over aanhalen van kloven. Hoe had men gedacht deze dan realistisch te dichten? Denk je dat dit soort gespuis met ophogen van minimumloon plots gaan werken terwijl ze met een snelle kraak veel sneller en meer verdienen. Het is niet alleen de kloof maar ook gebrek aan mentaliteit en moraal kompas. Dit gespuis wil niet in zichzelf investeren maar direct het mannetje zijn met een gestolen Rolex om hun pols want enige wat telt is status.

Die verdomde mocro mafia of ander soort tuig.
Je weet meestal wel dag dit kansenparels zijn.
Ze deinsen nergens voor terug net als bij Mo en Zahavi.
Hopelijk is er niks gestolen van Dusan en heeft hij hopelijk hun neus gebroken.
Strijder is het!!

Vz leden in a nutshell: diefstal bij speler, ellenlange discussie over onze maatschappij, steek het op de Marokkanen. Ik vind het geweldig

Het is een gewoonte aan het worden. Hopelijk dat het net zo vaak in het nieuws gaat komen als het niet om voetballers gaat. De "gewone" werkende man moet pas echt hard werken voor zijn centen. De voetballers en tv persoonlijkheden lopen er mee te koop. Dan maak je het anderen ook wel heel makkelijk.

Hey VZ haal die straatnaam/invitatie weg voordat je weer ander gespuis op nieuwe ideeën brengt.

Wat een held. Gewoon dat vizier aftrekken en die gast een klap op zijn dokus geven. Die lozers moeten vsn andermans spullen afblijven. Dit heeft niets met een kloof tussen arm en rijk te maken. Dit zijn crimenelen en daar moet je geen medelijden mee hebben. Als ze welvaart willen moeyen ze er maar voor werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren