Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hans Kraay kritisch op Schreuder: ‘Dit leidt tot rumoer in de kleedkamer’

Laatste update:

Hans Kraay junior heeft met verbazing gekeken naar het interview van Ajax-trainer Alfred Schreuder na afloop van de competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard (2-3 winst). De oefenmeester toonde zich schuldbewust en zei te leren van zijn fouten. Volgens Kraay jr. zijn dat uitspraken die hij niet te vaak kan doen, aangezien er dan 'rumoer' in de kleedkamer ontstaat. Marciano Vink is vooral van mening dat Schreuder een statement had moeten maken door Dusan Tadic halverwege naar de kant te halen.

Schreuder erkende dat hij 'een echte nummer 9' nodig had tegen Fortuna. De trainer posteerde andermaal Tadic in de spits, maar veranderde dat na een uiterst teleurstellende eerste helft door Brian Brobbey in te brengen en Tadic op 10 te laten spelen. "Een trainer moet ook in de spiegel kijken", aldus Schreuder bij ESPN. "Ik leer hier ook van. Ik heb dat ook tegen de jongens gezegd. Ik dacht dat het zo kan als in de eerste helft, maar dat bleek niet zo goed te gaan, dus dan moet je ingrijpen en wisselen. Daar ben je trainer voor, en je weet ook dat je goede spelers op de bank hebt. Ik dacht dat het ook zonder echte 9 kon, dat lukte niet, dus heb ik ingegrepen."

Kraay jr. hoorde het interview van Schreuder met een dubbel gevoel aan. "Ik vind een zelfkritische trainer mooi", vertelde de analist bij Goedemorgen Eredivisie. "Dit kan hij één keer doen, maar dit moet hij niet veel vaker doen. Hij is de trainer van Ajax. Als je dit vaker doet, leidt het tot rumoer in de kleedkamer. Hij is de baas, hij neemt de beslissingen. Ik heb Erik ten Hag verkeerde beslissingen weleens cynisch zien staan te verdedigen bij jou (Milan van Dongen, red.), mij of Jan Joost (Van Gangelen, red.). Ik vind het heel mooi, maar dit moet hij niet nog een keer doen."

Dusan Tadic
Marciano Vink is vooral van mening dat Schreuder een verkeerd wisselbeleid heeft gevoerd. "Ik vind dat hij een uitgelezen mogelijkheid heeft nagelaten om aan de hele groep te laten zien dat hij een acceptabele prestatie verwacht van iedereen. In de eerste helft waren er vier à vijf die zwaar door de ondergrens zakten. Tadic had je ook één-op-één kunnen wisselen. Dan laat je aan de hele groep zien: ongeacht wie je bent, het maakt niet uit wie je bent, ik verwacht dat je een acceptabele prestatie neerzet. Die kans heeft hij laten liggen."

"Nu wordt het schipperen met vier nummers 10. Berghuis, Klaassen, Kudus en nu dus ook Tadic", gaat Vink verder. "Wat ik wil zeggen: Kudus is gezegd dat hij het fantastisch gedaan heeft in de voorbereiding. Maar hij is nu de vierde nummer 10. Wissel gewoon één-op-één. Laat zien dat iedereen moet presteren." Kiki Musampa haalt aan dat het lastig is om Tadic te wisselen. "Tadic heeft toch wel credits, hè", aldus de voormalig middenvelder. "Nou gaan we weer in de credits zitten. Credits zijn leuk, en de volgende keer stel je hem gewoon weer op, maar je laat wel zien dat je een prestatie wil zien", besluit Vink.

Had Alfred Schreuder Dusan Tadic moeten slachtofferen in de rust?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is al veel gezegd en geschreven over schreuder. Ik vind het een slechte keuze van ajax om hem te nemen. Maar nu is hij toch de trainer van ajax, maar dan moet je hem wel de kans geven om te laten zien of hij geschikt is of niet.

7 augustus 2022 om 12:49

Helemaal mee eens. Het begin onder Schreuder is zwakjes. Maar het eerste ruime half jaar onder ten Hag was ook ondermaats. Een kans verdient ie zeker. Overigens vind ik Schreuder wel een prettig persoon om naar te luisteren. Ik denk dat ie iets heel eerlijks heeft.

7 augustus 2022 om 12:59

Het eerste halfjaar van Ten Hag was nog enigszins te begrijpen. Die kwam midden in het seizoen, met nauwelijks voorbereidingstijd. Het duurde even voordat het begon te lopen, maar uiteindelijk deed dat het wel. Schreuder heeft al een hele voorbereiding erop zitten en al aardig wat tijd gehad te laten zien hoe hij wilt gaan spelen.
Ik heb dat laatste in nog geen enkele wedstrijd gezien, voorbereiding en 1e comp. Hij krijgt nog de voordeel van de twijfel, maar het is absoluut te begrijpen dat mensen denken van hmm. nee dit gaat het niet worden.

7 augustus 2022 om 13:04

Onder Ten Hag was het helemaal niet ondermaats, hij mocht eerst de shit van Keizer opruimen. Ben het overigens helemaal eens met Vink, je mag je aanvoerder best eens wisselen. Doen Klopp en Guardiola ook, niks mis mee. Door dat niet te doen, meet je met 2 maten. En wat Musampa zegt is precies waar het misgaat: prestaties van voorgaande jaren meenemen in je beoordeling van nu. Tadic was overigens prima op 10 gisteren, dus dat pakte alsnog goed uit in de 2e helft. Maar door Antony te wisselen en Tadic op rechts te zetten (tegen PSV) verzwakte Schreuder het elftal door persé Tadic in het elftal te willen houden. Kansloos en zelfdestructief.

7 augustus 2022 om 13:21

Hij moet zijn draai idd nog vinden. Hoe hij omgaat en zijn wissels toe paste in de 2e helft was goed. Hij hoeft echter niet aan de media te vertellen dat dit zijn fout was, daar moet hij boven gaan staan vind ik. Vind ook dat we te veel aankopen hebben gedaan voor in. Tadic is onomstreden in mijn ogen. Vind persoonlijk Berghuis geen middenvelder, denk dat het voor hem een lastig jaar gaat worden. Ik zou met Blind, Tadic en of Taylor, Kudus, Klaassen spelen. Ik vind het heel lastig voor het middenveld. Daarom snap ik de keuze dat Tadic spits werd gezet. We hebben gewoon een complex luxe probleem.

7 augustus 2022 om 13:42

Ik vond zeker niet dat Keizer een rotzooi achter had gelaten. Ajax speelde eigenlijk erg goed toen hij wegging maar de resultaten zaten niet mee. Overigens had het trieste voorval met Nouri ook effect op de spelersgroep.

@XIII Ten Hag heeft zich wel helemaal kunnen voorbereiden op seizoen 18/19 en dat begon zwak. Thuis tegen Heracles 1-1, ik zat in het stadion mijn ogen om te draaien van ellende. Ik meen, de week daarna hobbelend gewonnen van VVV. Het begon allemaal matig, uiteindelijk een geniaal seizoen. (los van de uitpartijen tegen PSV en VOORAL Feyenoord)

het schijnt nogal hot te zijn om Tadic aan te vallen, tot nu toe zijn er weinig spelers in onze ere-divisie die de cijfers van Tadic kunnen overleggen, ook in het afgelopen seizoen waar hij volgens velen niet meer "goed genoeg" was had hij erg veel doelpunten en assists.
Ik heb het vermoeden dat veel mensen vergeten welke mentaliteit een Tadic met zich mee brengt, een winnaars mentaliteit. Denk dat we Tadic nog behoorlijk gaan missen mocht hij ermee stoppen.

7 augustus 2022 om 12:10

Het begint echt lachwekkend te worden idd. Gister3n had Tadic weer een panklare assist op brobbey en ook nog een als die van Bergwijn had geteld. Echt lachwekkend. Ook al zit hij niet in de wedstrijd. Hij kan altijd leveren.

7 augustus 2022 om 12:22

Denk ook dat je Tadic nooit moet wisselen mits blessure of sparen voor volgende wedstrijd. Aan de bal nog steeds ijzersterk en voorin degene die altijd het overzicht bewaart en nooit blindelings voor eigen succes gaat. Zolang Ajax zoveel aanvallende smaken voorin hebt kan je prima gewoon een verdediger of cvm eraf halen voor een extra aanvaller.

7 augustus 2022 om 12:30

Maar niet als spits. Dat moet jij toch ook zien. Hij is geen aanspeelpunt en liep meer aan de zijkanten dan in de spits.

7 augustus 2022 om 12:38

Je hebt een goed punt, maar bij Haller werd steeds benoemt dat hij buiten zijn doelpunten om niks toevoegd. Als tadic zo speelt als de eerste helft doet hij dat toch ook niet?

7 augustus 2022 om 16:22

Debal op Brobbey was echt niet panklaar. Terwijl Brobbey in de sprint was, krijg hij de bal niet voor zich maar tegen z’n benen.
Bovendien is het gewoon veels te weinig brengt over de hele wedstrijd gezien.
Ik merk aan de reacties hiero dat Tadic bij iedereen zoveel credirs heeft, dat niemand kritiek wilt geven op Tadic

7 augustus 2022 om 21:55

denk niet dat dat het is, maar kijk eens naar zijn cijfers van afgelopen seizoenen. Afgelopen seizoen werd er al over hem gezeurd terwijl zijn stats niet echt minder werden. Wel vind ik dat hij niet in de spits hoeft.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar om hem meteen eruit te willen halen zou ik mee oppassen.

7 augustus 2022 om 12:37

Los van hoe effectief hij is hij ook de baas van het team. Als hij stopt valt er veel meer weg dan alleen wat goede voorzetten.

Tadic moet je ook niet wisselen bij een stand die dit niet toelaat. Hoe slecht die ook speelt, hij loopt zowat 1 op 1 sinds zijn komst. Dat is dusdanig goed, dat we onderhand wel moeten. beseffen dat deze man uit het niks belangrijk kan zijn. Berghuis zal er wel een schepje bovenop moeten gaan doen want de concurrentie voorin en op het middenveld is enorm en ik vind hem erg onzichtbaar momenteel. En aub nooit meer Schuurs en Blind enkel als backup voor Bassey en Wijndal.

Ik ben benieuwd hoe Schreuder al die spelers gaat managen. Vooral voorin en op het middenveld heeft hij veel spelers die veel hebben gekost (Brobbey, Bergwijn), een bepaalde clubstatus hebben (Klaassen, Blind), een groot ego hebben (Berghuis, Antony, Tadic) of veel potentie hebben (Taylor en die Portugees). Als iedereen fit is, moet hij iemand op de bank gaan zetten die het daar waarschijnlijk niet mee eens gaat zijn en weleens kunnen gaan muiten. Het is aan Schreuder om te zorgen dat dit geen onrust gaat veroorzaken. Zet bijvoorbeeld eens een Tadic, Antony, Berghuis of Bergwijn op de bank. Ik ben benieuwd of dat goed gaat

7 augustus 2022 om 12:08

Eens, en dan mis je nog de potentie bij Kudus. Die wordt nu echt belabberd behandeld en zijn potentie wordt verkwanseld in de eerste twee wedstrijden. Nu is Schreuder gehaald als 'people manager' dus hij zou dit moeten kunnen, maar ook strategisch moet je dan goede keuzes maken.

7 augustus 2022 om 12:40

Kudus is er ook nog inderdaad. Tot nu toe is Schreuder nog niet goed in keuzes maken, maar van fouten leert men.

7 augustus 2022 om 12:14

Bergwijn en Antony moeten alles spelen vanaf de start imo. Je kan ze zeker erafhalen, maar die twee hebben zo vreselijk veel kwaliteit en vertegenwoordigen daardoor ook enorm veel kapitaal. Conceicao zal de opvolger van Antony moeten worden, dus dat komt wel goed. Berghuis en Tadic zullen meer gewisseld gaan worden voor Brobbey en Kudus is mijn hoop.

7 augustus 2022 om 12:25

Het is voor Ajax in ieder geval echt te hopen dat ze ver komen in de Europese campagne, dan heeft Schreuder in ieder geval al een excuus om flink door te rouleren. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan kan het posteren van deze grote namen (met name in de aanval) nog wel eens tot flinke frictie leiden.

7 augustus 2022 om 12:41

Vraag is wel of Berghuis en Tadic hiermee om zullen gaan. Zij willen ook zoveel mogelijk spelen omdat het WK eraan komt

7 augustus 2022 om 13:04

Slikken of stikken. Al moet ik zeggen dat ik niet zo heel veel problemen verwacht eigenlijk. Zowel Berghuis als Tadic liggen daarvoor te goed en te centraal in de groep. Bovendien is Tadic al zeker van zijn plek bij Servië, Berghuis ook vrijwel bij Nederland.

7 augustus 2022 om 12:22

Berghuis op bankie. Veel te veel momentenvoetballer. Laat Kudus maar een plekje opschuiven in de hiërarchie.

7 augustus 2022 om 12:37

Berghuis zou ook willen spelen met het aankomende WK in zijn hoofd. Hem op de bank zetten kan wel een risico worden voor Ajax. Lijkt mij geen jongen die een plek op de bank accepteert. Ook een uitdaging voor Schreuder om dit te managen

7 augustus 2022 om 12:28

Schreuder heeft al meerdere malen tegen de spelers gezegd dat er meer gewisseld gaat worden. Nu hopen dat tadic en blind geen uitzonderingspositie hebben. Iedereen kan aan de beurt zijn.

7 augustus 2022 om 12:39

Ik denk dat het in de kleine wedstrijden geen grote problemen zal opleveren. Iedereen zal wel de topwedstrijden spelen, dus dat zal wel een uitdaging worden voor Schreuder om iedereen tevreden te houden. Daarnaast zit je ook nog met de spelers die moeten spelen met het oog op het WK

Je kan als Ajax niet Bergwijn kopen voor een megabedrag zonder enig plan met Tadic. Tadic is al een paar jaar onze mvp en gaat zijn carriere gewoon bij ons afsluiten om daarna door te gaan als coach o.i.d. in de jeugd als je het goed aanpakt. Als er geen plan was met Tadic is dat dom. Als dat plan was: hij gaat in de spits, dan moet je niet nog 2 backup spitsen kopen. Als dat plan was: hij gaat op 10, dan heb je daar dus Klaassen Tadic Kudus Berghuis en had Klaassen mogen vertrekken. Nu zit je al na twee officiële wedstrijden met een probleem 'waarvan je wist dat het ging komen' en een trainer die er blijkbaar niet goed over nadenkt. Dat Schreuder zijn tenen stoot aan het keepersprobleem, daar kan hij niks aan doen. Maar dit... geen goed begin!

7 augustus 2022 om 12:42

Ajax zit al 1,5 jaar achter Bergwijn aan. Dat is echt geen keuze van Schreuder. Ik vind het juist een goede keuze van hem dat hij Bergwijn gewoon op zijn beste positie omdat hij Bergwijn waarschijnlijke de beste linksbuiten vind. Probleem is dat Tadic de afgelopen jaren teveel heeft gepresteerd en te belangrijk in de kleedkamer is om hem gewoon op de bank te zetten. Zo vroeg in het seizoen moet de aanvoerder en record aankoop gewoon spelen en de kans krijgen om hun plaats in de basis 11 te verdedigen.

Als blijkt dat Tadic en in de spits, en linksbuiten en op 10 niet de beste is en dit niet compenseert met leiderschap kun je ‘m dan in de loop van het seizoen eens een keer laten banken.

7 augustus 2022 om 12:55

Bergwijn is net de speler die Ajax niet nodig had. Zeker niet voor 35 miljoen en salaris. Alleen als er straks blessures komen gaat het meerwaarde opleveren alleen is Tadic nooit geblesseerd.

Tadic speelde niet goed nee maar in de spits hem zetten kom Schreuder.
Tadic is de assist koning maar dan wel als linksbuiten, nu ook weet gaf hij op die positie een assist.

Hoop dat Schreuder uiteindelijk Kudus ook gewoon als 8 ziet en Taylor zich op de 6 positie richt om Alvarez op termijn te vervangen. Tadic en Berghuis voor de 10 positie en Klaassen verkopen. Anders is het onmogelijk te managen voor Schreuder.

7 augustus 2022 om 12:46

Alvarez vervangen??? 100% dat Alvarez die eerste goal had voorkomen door 1. Minder diep te staan en 2 als die in de situatie had gezeten had de speler die Blind liet gaan over de zijlijn gelegen.

Probleem is dat er met Kudus, Berghuis,Klaassen en Tadic teveel nummer 10s zijn. En met Kudus Berghuis en Taylor teveel nummer 8ten die een heel hoog niveau hebben.
Maar dat ga je echt niet oplossen door open huis op het middenveld te houden.

7 augustus 2022 om 13:24

Daarom schrijf ik ook op termijn oftewel wanneer Alvarez vertrekt, zolang hij bij Ajax is zal hij bij mij altijd als 1 van de eerste op het formulier staan.

Ik heb er juist een hekel aan dat een trainer zijn fouten ontkent en zit te verdedigen na de wedstrijd. Deze man ziet tenminste wat er fout is gegaan en leert daar van. Dat kan alleen maar goed zijn voor het team. Ten hag had er namelijk een handje van te experimenteren aan het begin van het seizoen en z’n fouten ontkennen en er nog ff 2 maanden mee door te gaan. Daarna zag hij het licht pas.

Een speler die je van zijn positie haalt en op een andere plek neerzet, die vervolgens niet brengt waar je op gehopt had, mag je niet slachtofferen om deze reden. Schreuder heeft hier goed aan gedaan.

Bovendien heeft hij Berghuis eruit gehaald. Ook dit vind ik een juiste keuze, niet in de laatste plaats omdat ik dit eerder van de week heb geschreven. Berghuis heeft in 2021 goed gepresteerd op 10, maar daarna heeft hij te weinig gebracht EN te weinig gescoord. Kudus en Klaassen deden dat beter.
Berghuis moet zich weer gaan richten op de plek van Anthony

7 augustus 2022 om 13:25

Op de plek van Antony gaat Berghuis niet spelen. Onze vriend uit Portugal is er namelijk ook nog.

7 augustus 2022 om 14:38

Klopt.
Ik denk dan ook dat Anthony heel binnenkort vertrekt en op rechts zullen Berghuis en Conceicao vechten. Aangezien Berghuis meer ervaring heeft en kan scoren vanaf rechts krijgt hij de voorkeur. Totdat........

Waar ik gewoon met me pet niet bij kan is dat iedereen hier op voetbalzone als 'leek' ziet dat Tadic in de spits niet kan en Schreuder doet het gewoon weer.

Verder mag dat eeuwige verdedigen van Tadix ook eens stoppen. Je moet kijken naar wat hij NU brengt en niet naar zijn prestaties in het verleden en nu is het gewoon 10x niks. Het beste zou zijn als Ajax met Bergwijn-Brobbey-Antony gaat spelen met daarachter Kudus. Dan heb je gewoon het meeste swing en voetbal in team

7 augustus 2022 om 12:47

Afgelopen seizoen 13 goals en 19 assists, dat is inderdaad 10x niks… gisteren ondanks een slechte wedstrijd een assist wat er 2 hadden kunnen zijn. Jij vind dat dat eeuwige verdedigen van Tadic mag stoppen, ik vind dat die eeuwige ongefundeerde kritiek mag stoppen, ook ik irriteer me soms aan Tadic, maar stellen dat hij “10x niks” meer is is natuurlijk volslagen onzin..

7 augustus 2022 om 12:56

Opgebouwde kritiek raakt een keer op, de beste man is al 33 en het gaat alleen maar minder worden. Ajax moet gewoon doorselecteren en kijken naar die toekomst. En dat is zonder Tadic, ik zou hem er altijd bij houden voor in de kleedkamer maar het team zal gewoon beter gaan draaien zonder hem daar ben ik van overtuigd

7 augustus 2022 om 13:01

NIet alleen dat, maar ook Blind op het middenveld. Dat zag ook 80% van de Ajacieden. En toch maakt Schreuder die keuze. Het zijn echt geen sterke momenten van de trainer.

7 augustus 2022 om 13:29

Nou er waren nog genoeg mensen die Blind graag op het middenveld wilden zien. Terwijl we begin vorig seizoen hebben gezien dat dat al niet meer kon.

7 augustus 2022 om 13:57

Zo werkt het niet met het contract wat Tadic heeft getekend, zijn rol in de kleedkamer en het opgebouwde krediet. Misschien dat je dit op Football Manager toe kan passen, maar je hebt hier te maken met personen die in de kleedkamer dusdanig veel invloed hebben, dat moet je echt beter managen dan hoe jij het schetst.

Natuurlijk heeft Tadic krediet. Ook krediet raakt zeker een keer op. Maar absoluut niet in de eerste competitiewedstrijd. Ik vind het goed dat Schreuder hem laat staan. Je laat zien dat als je altijd alles geeft en krediet opbouwt, je niet zomaar afgevallen wordt. Dat is een reden dat spelers als Tadic bij Ajax blijven en zulke gruwelijke statistieken leveren.

Snap niet dat we de hele linkerkant 'vervangen' hebben. Met Blind en Tadic hadden we idd de meest trage linkerkant in de geschiedenis maar tegelijkertijd begonnen daar ook het grootste gedeelte van alle gevaarlijke aanvallen. Vind het daarom vooral vreemd dat je dat uit elkaar haalt. De vrij snelle Bassey in de rug van Blind zou de verdedigende kwetsbaarheid op moeten lossen zoals Martinez deed. Dat Bergwijn ook het liefste vanaf links komt is natuurlijk een dingetje maar vind Tadic op zijn eigen plek gewoon het beste daar moet je niet mee gaan lopen zeulen om hem maar op te stellen. Of op links of niet in mijn ogen.

Tadic!! Weer een belangrijke assist gegeven. En zal weer meedoen om de mvp van de gehele eredivisie. Daarnaast de onbetwiste leider van Ajax. Die haal je niet naar de kant na een slechte helft.

Tadic hoeft helemaal niet gewisseld te worden. Ze hadden Bergwijn helemaal niet moeten kopen of nu nog Anthony gauw verkopen voor een smak geld. Bergwijn is een speler voor de grote ruimtes is veel mindere in de kleine ruimtes. Kijkt maar naar zijn doelpunt wat werd afkeurt gisteren. Kwam hij van de middenlijn. Tadic is veel beter van rechts en in de kleine ruimtes heeft hij wel bewezen de laatste jaren. En Ajax krijgt alleen met tegenstanders te maken die het klein houden zeker in de competitie. Bergwijn zonde van geld en krijgt alleen maar onrust voorin.

7 augustus 2022 om 13:29

Tadic moet op links ipv rechts spelen sorry

Je hoeft een speler als Tadic echt niet te vertellen of hij goed of slecht gespeeld heeft! hij is een belangrijke speler die veel coacht, in de wedstrijd je ziet hem soms niet maar is vaak de aangever van een goal dus die haal je snel van het veld en mocht het zo zijn dat hij niet mee kan! ziet hij dit zelf ook! hij speelde niet goed en een andere speler zou gewisseld worden, laten we nou niet Tadic al direct af schrijven al denk ik wel dat het beter moet.

Tadic moet wat mij betreft ook altijd in de basis beginnen (op 10 of als linksbuiten). In tegenstelling tot Blind is hij nog steeds een van de dragende spelers en dat laat hij ook zien met zijn cijfers en mentaliteit. Wat ik wel vind is dat ook Tadic niet onaantastbaar moet zijn en ook gewoon gewisseld mag worden als hij een keer minder goed speelt

7 augustus 2022 om 13:49

Ik vind Wijndal op links op dit moment minder toevoegen dan Blind deed. Als Bassey weer mee kan doen zou ik het gewoon proberen met Blind op links en Bassey lcv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren