Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Remko Pasveer haalt hard uit naar Hugo Borst na troosten Jay Gorter

Laatste update:

Remko Pasveer heeft in een interview met Trouw hard uitgehaald naar sportjournalist Hugo Borst. AD-columnist Borst trok de collegialiteit van Pasveer afgelopen week in twijfel. Hij gaf zelfs aan dat Pasveer, door de blunderende Jay Gorter opzichtig te troosten, de situatie erger maakte voor de jonge doelman. Flauwekul, zo stelt Pasveer, die aangeeft geen respect te hebben voor mensen als Borst.

Trouw schrijft dat Pasveer zichtbaar geïrriteerd was over de column van Borst. “Voor dit soort mensen heb ik absoluut geen respect. Ik vind dit eng gedrag. Dit is proberen om iemand te beschadigen, terwijl ik helemaal niet zo ben. Ik deed dit puur opbouwend naar Jay toe, om hem te helpen. Nee, ik vond het niet correct van Hugo. En dat mag hij weten ook”, citeert de krant vrijdagmiddag.

Het optreden van de 22-jarige Gorter zag er tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV (3-5 nederlaag) bij meerdere doelpunten niet goed uit. Na de wedstrijd was het Pasveer die de zichtbaar gebroken Gorter probeerde te troosten. “Ik herkende dat moment zo goed. Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt. Er komt veel over je heen en je krijgt veel gezeur. Jay, iemand die ik graag mag en met wie ik goed kan samenwerken, stond daar alleen, dus ik ging naar hem toe.”

Dat deed de 38-jarige sluitpost niet voor zichzelf. “Kijk, natuurlijk wil ik spelen. Dat is logisch. Maar ik wil niet spelen door een collega een slecht gevoel te geven. Kom nou. Ik wil spelen omdat de trainer voor mij kiest. Punt”, aldus Pasveer. Aankomende zaterdag spelen de Amsterdammers hun eerste wedstrijd van het Eredivisie-seizoen, om 16.30 uur tegen Fortuna Sittard.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volledig met Pasveer eens, wat een vreemde reactie van Borst. In dit geval had Pasveer het dan nooit goed kunnen doen, gaat hij erheen is het fout en troost hij hem niet wordt die weer voor iets anders uitgemaakt.

5 augustus 2022 om 17:28

Gewoon even voor de discussie en niet om mensen op stang te jagen, maar waarom vangt hij hem niet op achter de schermen? En als mensen beschadigen niet in Pasveer zit, waarom de trap na richting Onana?

5 augustus 2022 om 17:34

Een wedervraag, waarom zou hij niet op het veld naar een teamgenoot mogen gaan die het moeilijk heeft?

5 augustus 2022 om 17:50

Ik zou het eigenlijk omdraaien. Verglijk het met iemand die een penaly mist of een domme fout maakt, of een eigen goal of iets dergelijks in een belangrijke wedstrijd.

Dan verwacht je toch van oudere spelers of de aanvoerder, en misschien wel van alle spelers, dat ze naar die jongen toe gaan? Als ze niets hadden gedaan dan was had iedereen schande gesproken dat ze zo'n jongen na zijn fouten aan zijn lot overlieten.

5 augustus 2022 om 17:52

Ik denk dat het vrij simpel is: voor de schermen had Gorter het moeilijk dus daar vangt Pasveer hem direct ook op. Daarbij, als je het positief in zou vullen als Borst zijnde zou je kunnen uitleggen dat Pasveer en Ajax een team willen uitstralen. In goede en slechte tijden doe je dat. Dat Borst deze negatieve lezing er uit weet te halen, ligt ditmaal echt aan Borst en eigenlijk verbaast me dat gezien Borst toch vaak het goede van de mens ziet. En volgens mij heeft Onana trouwens Ajax beschadigd en Pasveer heeft dat slechts benoemd.

5 augustus 2022 om 17:59

Borst droeg als argument aan dat publiekelijk troosten door de concurrent de zaken voor Gorter erger maken. Het argument van Pasveer dat hij als collega zo niet in elkaar zit, kort nadat hij onana (of je dat nou terecht vond of niet) afviel vind ik niet in zijn voordeel spreken.

5 augustus 2022 om 18:01

Borst zal het wel weer zo draaien dat dit niet aan Borst ligt. Hij kan zo lekker onverschillig zijn mening als een verdrongen feit brengen. Niet mijn type mens in ieder geval.

5 augustus 2022 om 18:12

Ijsmuts, gaan we serieus discussieren waarom een teamgenoot met 15 jaar meer ervaring z'n collega komt troosten. Wat gebeurt er met mensen dat we hier raar van opkijken. Gewoon een logische en collegiale reactie van Pasveer.

5 augustus 2022 om 18:14

Omdat je bij de bekerfinale en JC-schaal altijd op het veld moet blijven totdat de beker/schaal is uitgereikt aan de winnaar. Dan had Gorter dus minutenlang alleen gestaan

5 augustus 2022 om 18:34

Pasveer wordt gevraagdt naar onana en geeft ze mening prima toch, hij troost gorter ook meer dan prima, mense moete stoppen met overall iets achter te zoeken

5 augustus 2022 om 18:45

Ik vind zijn reactie nu prima, maar richting Onana sloeg het nergens op. Zeker ahja je ook beseft dat hij hetzelfde gedaan heeft bij vitesse.

5 augustus 2022 om 18:48

Omdat daarmee de knul in kwestie definitief als lulletje rozenwater te boek komt te staan. Het jochie dat het mocht proberen, maar hopeloos faalde en niet op het hoogste niveau thuis hoort.

5 augustus 2022 om 19:52

Helemaal met jou eens ijsmuts. Pasveer heeft zich laten kennen door die trap na richting Onana. Allemaal voor de schijn dus. Als iemand met al die ervaring weet hij heel goed dat zo opzichtig iemand "troosten" gewoon de situatie benadrukt en erger maakt. Heel eng!

5 augustus 2022 om 21:06

@blackthought, omdat Pasveer met zijn 38 levensjaren had kunnen inschatten dat het in deze situatie smullen voor de media was en het er daarmee heel kinderlijk voor Gorter uit zou zien.

5 augustus 2022 om 21:37

Hoezo smullen voor de media? Borst is volgens mij de enige journalist die er zó de nadruk op heeft gelegd.

Ik geloof Pasveer wel. Ik denk echt niet dat hij daar stond om het allemaal erger te maken, al denk ik wel dat ie heel stiekem blij is dat Gorter de fout heeft gemaakt. Zo werkt professioneel voetbal nou eenmaal!

5 augustus 2022 om 17:06

Ik denk dat iemand van eind 30 die zelf ook in die situatie heeft gezeten niet blij is dat een jonge keeper fouten maakt. Kost Pasveer ook weer een "prijs" he.

5 augustus 2022 om 17:37

Inderdaad, Pasveer weet ook dat hij niet speelde omdat hij nog niet 100% fit en scherp is.

Hier moet je geen energie aan besteden Remko, wie neemt die azijnzeiker van een Hugo Borst nog serieus?

5 augustus 2022 om 17:59

Remko Pasveer neemt hem serieus blijkbaar.

5 augustus 2022 om 18:37

Misschien omdat Borst het persoonlijk maakt en er allerlei conclusie aan verbind op basis van zijn eigen vermogen om dat in te schatten en die is niet erg goed. Geen vraag gesteld maar Column al klaar om te oordelen. Ik snap wel dat dat kan irriteren.

Wij kunnen het laten gaan maar iedereen gaat er anders mee om.

6 augustus 2022 om 03:17

Borst miste zelf natuurlijk gewoon iemand die hem troostte tijdens zijn depressieve fase, dus dan maar afreageren. Zal mij niks verbazen als die borst binnenkort weer “voetbalmoe” is, aka burn out.

Ik vind dat Pasveer hier gewoon gelijk heeft.

Goed gezegd Pasveer en die Hugo Borst is ook een l.l van een vent.
Pasveer is professioneel genoeg om zo met Gorter om te gaan, die doet het echt niet om met zijn 38 jaar een streepje voor te hebben bij de trainer

5 augustus 2022 om 19:49

Je mag wel lul van een vent zeggen hoor Mitch. krijg je geen sraf voor ofzo

5 augustus 2022 om 20:05

@lampen netjes opgevoed

Jammer dat Remko dit zelfs moet uitleggen, leek me namelijk vrij duidelijk dat hij dit deed als collega/vriend… Jammer dat mensen zoals Borst nog steeds een podium krijgen voor dit soort uitspraken welke compleet nutteloos zijn.Ps. Denk dat Pasveer zich wel genoeg heeft bewezen watvoor keeper hij is.

5 augustus 2022 om 18:52

Hij ia allereerst concurrent en niet zomaar een collega. Vrienden zijn het hopelijk niet. Je moet in de topsport keihard naar elkaar kunnen zijn. Het is geen cafe-elftal.

5 augustus 2022 om 19:46

Precies, ze moeten elkaars benen breken op de training en nog even naspugen. Zo moet het in de top.

Voetbal columnisten zijn constant op zoek naar dingen om negatief over te zijn. Verstand van het spel hebben ze namelijk niet (ik heb bijvoorbeeld niemand ooit zien opschrijven waarom Oranje geen 532 mag spelen vanuit een tactisch oogpunt. Het is altijd 'hollandsche School' en 'zo spelen we altijd' en frictie verkoopt. Met name als ze jeugdige talenten kunnen ophemelen of afschrijven, dan staan ze als gieren klaar om hun meningen te geven. Goed dat Pasveer aangeeft dat er niks aan de hand is en ook de persoon erop aanspreekt die het nodig vind iets dergelijks te insinueren.

5 augustus 2022 om 17:07

Dat is niet waar: 5-3-2 is over het algemeen verdedigend en op het WK 2014 speelde we alles behalve attractief voetbal, puur voor het resultaat. Dat werd er ook veel geschreven. Voor de rest ben ik het wel met je eens.

5 augustus 2022 om 17:12

Dat wordt zeker geschreven, maar dat noem ik geen tactisch inzicht. Opstelling x met 5 verdedigers is met de nadruk op verdediging is een logica die m'n neefje van vijf ook al doorheeft.

5 augustus 2022 om 17:21

Wk 2010 speelde je 4-3-3 en speelde je nog verdedigender. Het gaat niet alleen om het systeem maar om met welke opvatting je het veld opgaat

5 augustus 2022 om 19:21

Wat wil je dan horen? Dat Oranje op de counter speelde met gegenpressing? In afwachting waren tot ze weer in balbezit waren en dan pas aanvallen? Jij beweert dat destijds niemand het spel van Oranje onderuit heeft gehaald?!

6 reacties en iedereen is het met Pasveer eens. En ik ook. Die zeurende Hugo Borst word ik toch altijd wel zo moe van.

Borst toonde hiermee zijn eigen slechte inborst

Een naar mannetje, die zooooooooo graag in de belangstelling wil staan. Hij vertrok bij VI, omdat hij een onbeduidende rol had naast Gijp en Derkzen en dat kan natuurlijk niet.

Als Pasveer niets had gedaan, zou je hebben gelezen van deze engerd en wellicht nog anderen dat hij zijn collega doelman in de steek had gelaten, dat hij een arm om hem heen had moeten hebben geslagen enz enz

VZ Ajax speelt zaterdag en niet zondag....

Pasveer heeft volkomen gelijk.
De opmerkingen van Borst slaan nergens op!
Het is meer dan normaal dat je als collega keeper hem een hart onder de riem steekt.

Er staat aankomende zondag maar ajax speelt toch aankomende zaterdag?

Borst alleen iets laten zeggen over ouwetjes van dagen. Schaam me al dat hij Spartaan is. Gewoon geen aandacht geven. Prima overigens wat Pasveer deed.

Zouden ze beide dezelfde luie kapper hebben?

Ik zou het niet zo verwoorden als Hugo Borst deed en geloof de oprechtheid van Remko Pasveer ook wel, maar o o wat was het een tenenkrommend moment. Zo’n moment waarop de jonge keeper al gebroken en klein is, en de ervaren keeper gaat troosten. Denk dat hij dit beter had kunnen bewaren voor de kleedkamer. Zo maakte hij Gorter nog kleiner dan hij al was. Ik zat met plaatsvervangende schaamte op de bank.

5 augustus 2022 om 17:27

Mooi toch dat Remko dat helemaal niks boeit. Hij is gewoon een keeper die zijn collega steunt na een kut avond. Vind het des te mooier dat hij het moment verder ook niet gaat timen door te wachten tot de kleedkamer. Remko is wat dat betreft nog van de mooie oude stempel. Doet ook niet mee aan alle nepheid van sociale medias etc.

5 augustus 2022 om 17:55

De ‘mooie oude stempel’ vind ik in dit geval naïef omdat hij kon weten dat dit te opvallend is en juist het imago en vertrouwen van zijn jongere collega kon afbreken. Ik coach veel docenten, en het gaat juist mis als oudere docenten publiekelijk troosten of aanvullen. Dit breekt het vertrouwen verder af, en is tov leerlingen funest

5 augustus 2022 om 18:51

Je kan een docent en een keeper niet vergelijken. Dat begrijp je toch ook wel?

5 augustus 2022 om 19:38

Natuurlijk gaat die vergelijking uiteindelijk mank, zoals alle vergelijkingen. Maar voor Gorter is dit in het groepsproces killing, dat begrijp je zelf toch ook wel?

5 augustus 2022 om 19:42

Als je zelf weet dat de vergelijking mank gaat, waarom gebruik je hem dan?

Edit: of was dit in het kader van "how to make this about me"?

5 augustus 2022 om 17:38

Dus jij zit iedere keer met plaatsvervangende schaamte op de bank als teamgenoten na afloop een speler die een fout heeft gemaakt troosten? Oké dan...

5 augustus 2022 om 17:55

Eigenlijk nooit, maar nu wel

5 augustus 2022 om 17:57

Precies, net als het moment dat jij het een keer moeilijk had en iemand om je heen nodig had. Dan kan je ook makkelijk ff een paar uur wachten.

Dit is uiteraard cynisch bedoeld. Je snapt dat het mensen zijn, en emoties hebben? Wellicht wat anders zijn dan jij? Of heb je dat niet door?

Daarbij vind ik het belachelijk dat er überhaupt een column aan gewijd wordt...

5 augustus 2022 om 19:40

Misschien ben ik dan inderdaad anders dan veel anderen, maar inderdaad heb ik liever dat troosten oid even wordt uitgesteld tot een rustig moment.

5 augustus 2022 om 19:45

Oke daar heb ik respect voor! Maar niet iedereen zit hetzelfde in elkaar... Het is niet goed, of fout. Daarom zijn we (gelukkig) verschillend!

Pasveer, die fantastisch collegiale vent die Borst eng vindt.. Net als je denkt alles gehoord te hebben 😂

Goed dat Pasveer in deze situatie voor zichzelf opkomt. Het siert een mens om medeleven te tonen aan anderen. Iets was bij Hugo ontbreekt.

Wat een goeie gast die Pasveer. Komt altijd zo oprecht over zonder al die media achtige training trucjes

Laat Hugo zich fijn bemoeien met zijn clubje Sparta of de oudere zorg.

De columns van Hugo zijn meestal wel een tikkie 'apart' maar deze was inderdaad onwijs zweverig!! Terecht punt van Pasveer, al is het ook zonde van je energie aan de andere kant om je er druk om te maken.

Eens met deze veer op maat. Nu vind ik Hugo Borst sowieso een beetje een enge kerel, maar dit was gewoon het negatieve halen uit een goed bedoelde actie. Jammer.

Nico Dijkshoorn, Hugo Borst en Henk Hoijtink (nu gestopt volgens mij). Alle drie vind ik het echt verschrikkelijke slechte columnschrijvers, geforceerd poëtische zooi oplepelen, nooit een verassende insteek en altijd maar proberen om je mening zo raar mogelijk te formuleren want blijkbaar moet dat. De meest nutteloze zaken, die totaal niks toevoegen aan de column of de mening, worden er altijd maar bijgehaald. Nog nooit iets gelezen waarvan ik dacht, nou dat is iets nieuws, dat heeft me overtuigd of van gedachten veranderd.

Hugo Borst is een hele nare man, en dan druk ik het voorzichtig uit. Altijd dat geveinsde chagrijn en cynisme. Hij probeert interessant te doen maar is echt een karikatuur. Wel heeft ie een fijne vertel-stem, vind ik. Maar verder vind ik het helemaal niks. Goed dat Pasveer reageert, er was werkelijk niks aan de hand en z’n intenties waren vast goed. En als Borst gelijk had, tja, well played van Pasveer. Het is topsport.

Mensen als Borst worden ingehuurd om dergelijke dingen te zeggen. Stoken waar je kan stoken. Dat kan ophef opleveren, en ophef, daarover kan je berichtjes maken, wat traffic en kijkcijfers oplevert, wat advertentieinkomsten genereert. In het voetbal is het onschuldig genoeg, maar zo werkt het in politieke verslaggeving tegenwoordig ook, helaas.

Ja was ook echt een idiote reactie van Borst, heeft niks anders om over te schrijven. Is het raar dat een keeper met 15 jaar meer ervaring z'n collega komt troosten na een verschrikkelijke dag. Pasveer kent dat gevoel heel goed. Wat een rare gozer die Borst.

Gaat ie erheen en troost ie hem, vind borst dat het de situatie verergeren is . Blijft pasveer op een afstand dan zegt borst dat het belachelijk is dat pasveer die jongen niet de helpende hand biedt en hem troost... bij hugo ist nooit goed, dit is gewoon goedkoop een artikeltje schrijven in de hoop dat veel mensen er op reageren... getsie, ik doe er ook nog aan mee...



Ik vond dat juist Hugo Borst er in positieve zin op vooruit was gegaan de laatste tijd,voor wat betreft het negatief beoordelen van spelers/opmerkingen e.d.
Helaas is dat gevoel in een klap weer verdwenen met deze dwaze opmerking van Hugo.
Jammer , want de man heeft andere kwaliteiten die hij beter kan gebruiken.

Pasveer is niet te vertrouwen. Heeft het heel erg achter de ellebogen. Zat stiekem te genieten van binnen van Gorter zijn fouten. Gaf Onana ook een trap na.

5 augustus 2022 om 23:52

Ja, want Onana heeft zich het laatste jaar super correct gedragen? Je maakt met die laatste zin je hele reactie ongeloofwaardig.

Ik denk niet dat Pasveer het verkeerd meende om op de middenstip van een volle JC Arena Gorter te troosten, maar Hugo had absoluut gelijk dat dit het nog pijnlijker maakte voor Gorter. Pasveer had beter even snel 'hey, kop omhoog' in z'n oor kunnen fluisteren en in de kleedkamer/volgende dag op Gorter kunnen inpraten. Met zijn 38 jaar had hij beter mogen weten.

5 augustus 2022 om 23:54

Ik denk dat Hugo Borst altijd wel iets te zeiken zo hebben gehad, ongeacht wat Pasveer zou hebben gedaan. Want Hugo Borst komt altijd aanzetten met dit soort onbenulligheden waar hij een ontzettend groot drama van maakt. Ik snap werkelijk niet waarom deze Sparta-fan overal zoveel aandacht krijgt als serieuze sportjournalist.

Snap niet waarom zo een roeptoeter zonder enige kennis plek krijgt in de media, alhoewel het jaren al belaberd is met zogenaamde experts aan het woord in de kranten en tv. Maar hij mag er echt heel snel uit en niemand die iets zal missen.

Gorter kan een fout maken maar toon je geen sulletje dan hoef je ook niet getroost te worden..........Neuer maakt ook fouten,dat gebeurt maar zorg dat je in die goal blijft staan,succes gorter

Hugo ga luiers verschonen en blijf van de buis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren