Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Man United kan Ronaldo niet laten gaan, zelfs als hij smeekt om te vertrekken’

Laatste update:

Rio Ferdinand vindt dat Manchester United Cristiano Ronaldo in de huidige transferwindow koste wat kost moet behouden. De clubicoon van the Red Devils is van mening dat United bij afwezigheid van de Portugese steraanvaller een gebrek aan goede aanvallers heeft. "Hij brengt misschien een beetje meer aandacht dan de club wil, maar Ronaldo staat elk seizoen garant voor doelpunten", aldus Ferdinand.

Ronaldo sprak eerder deze zomer zijn vertrekwens uit richting de clubleiding van United, omdat hij komend seizoen graag in de Champions League wil spelen en die mogelijkheid in Manchester niet heeft. De Premier League-club moet genoegen nemen met de Europa League. Chelsea, Paris Saint-Germain en Bayern München werden sindsdien in verband gebracht met de vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar, maar voorlopig is hij nog altijd speler van United.

De toekomst van Ronaldo op OId Trafford blijft onzeker, maar als het aan Ferdinand ligt, houdt United voet bij stuk door niet mee te werken aan een transfer. “Er wordt gezegd dat je Ronaldo moet laten vertrekken. Nou, haal dan eerst iemand die 25 doelpunten kan maken”, zegt Ferdinand tegenover Williamhill.com. “Darwin Núñez, Erling Braut Haaland en Robert Lewandowski hebben allemaal al een nieuwe club. Dat waren de drie spelers waarvan je dacht: dit zijn de enigen waar je voor moest gaan en die United direct bij de hand hadden genomen. Dus Manchester United kan Ronaldo niet laten gaan. Zelfs als hij smeekt om te vertrekken, kunnen ze hem gewoon niet laten gaan. Het is niet het juiste besluit om te nemen, vind ik.”

Volgens Ferdinand loopt er in de selectie van United geen aanvaller rond die een eventueel vertrek van Ronaldo op kan vangen. “Je gokt op Anthony Martial, die nooit constant genoeg is geweest voor Manchester United. Ze zouden hem vorig seizoen voor een appel en ei hebben verkocht, als er geïnteresseerde clubs waren. Hij werd aan Sevilla verhuurd en liet het daar ook niet zien”, zegt Ferdinand. “Marcus Rashford heeft waarschijnlijk anderhalf jaar, misschien langer, niet goed gespeeld. Jadon Sancho maakte vorig seizoen niet de hoge verwachtingen waar en Anthony Elanga is een jonge jongen.”

United presteerde afgelopen seizoen ver ondermaats, maar desondanks bewees Ronaldo toch zijn waarde voor the Mancunians door in 38 officiële duels 24 keer het net te vinden. Het is voor Ferdinand een reden om de vertrekwens van de inmiddels 37-jarige aanvaller niet in te willigen. “Het is heel makkelijk voor iedereen om te zeggen: ‘Je moet Ronaldo verkopen, het is een circus om hem heen, hij eist te veel aandacht op’. Hij eist misschien een beetje meer aandacht op dan de club wil, maar Ronaldo staat elk seizoen garant voor doelpunten.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties



Wat heb je aan een ontevreden speler Ronaldo wilt CL spelen heeft niet meer lang te gaan, hij is voorgelogen dat United om de prijzen vorig jaar ging meespelen, maar ja ik kon hem vertellen vorig jaar al dat United nergens om mee speelt. Spijtig dat Ronaldo 4 jaar van zijn carriã¨re heeft weggooid ... wat valt er voor Ronaldo nu te halen niks United heeft louter middelmaat binnengehaald die gaan voor spek en bonen spelen.

Ten hag denkt dat hij met eredvisie klik e verleden wel mee zal doen en als pep imitator wel de redder van United zal zijn

5 augustus 2022 om 15:47

Had nooit moeten vertrekken idd, had een legendarisch (ja letterlijk) goed team om zich heen. Prime Marcelo, Kroos, Modric, Bale en trouwe dienaar Benzema met z'n absurde voetbal kwaliteiten die hem fenomenale aanvoer gaven, die hij ook fenomenaal afmaakte. Wat wil je nog meer? Tja, you don't know what you got until....

5 augustus 2022 om 15:48

Wat een onzin dat Ronaldo is voorgelogen. Hij heeft gewoon een contract getekend en wil nu ineens weg, terwijl geen enkele CL club hem wil

5 augustus 2022 om 16:50

Ik durf te stellen dat als Ronaldo zijn salaris vermindert en een soort Ibra rol opzich neemt dat er dan genoeg CL clubs zullen zijn die hem willen, ik denk helaas dat zijn ego dat niet zal toelaten

5 augustus 2022 om 15:59

Hij is voorgelogen maar ja wist het al? Dat zou hem dom en naïef maken.
Hij wil cl spelen maar ook mee doen om de winst. Wie van de kanshebbers wil hem hebben dan? Zoveel keuze heeft hij niet

5 augustus 2022 om 16:12

Haha dus Manchester United dat 2de eindigde vorig seizoen speelde niet om de prijzen? Nee ronaldo fanboy het is juist nu het g val fat se niet om prijzen spelen omdat ze Ronaldo hebben gehaald. Juve effect.
Wat heb je aan goals ten koste van je team? Realiteit is misschien hard ..

5 augustus 2022 om 16:38

Hoezo is ETH een pep imitator? Lijkt in niks op pep behalve zijn kalle knar.
Pep is een opgewonden standje naast de lijn en ETH is een rustige coach aan de zijlijn.
En waarom heb je altijd (!) Iets tegen de clubs van C. Ronaldo sinds hij weg is bij real?
Kan het misschien ook deels door C. Ronaldo komen? Is en blijft toch een team sport he.

5 augustus 2022 om 19:14

Klopt op zich wel eth en pep zijn beide de baas met 25 poppetjes die het plan moeten uitvoeren..

Bij bijvoorbeeld ancelotti en Klopp is dat anders, die maken van grote spelers leiders die meebepalen aan het plan.. daarmee wil ik niet zeggen dat manier 1 beter is dan manier 2.. maar wel heel duidelijk verschillend.. als Ronaldo fan hoop ik dat hij een waardige CL club krijgt... Ik ben bang dat hier weinig eer te behalen valt... Enige hoop die ik zie is dat ten hag vol op de EL focust en er een paar dragende spelers dat toernooi winnen anders halen ze de CL in principe volgend jaar ook niet..

En ja je moet een goal of 60 maken.. zonder Cristiano zie ik ze er geen 40 maken.. als je onder zo veel coaches faalt gaat hoe goed ik ten hag ook vind, martial en rashford er niet ineens 15 inleggen..

5 augustus 2022 om 17:39

Ronaldo is en blijft een United legende. Maar we kunnen heel de zaak ook omdraaien. Als we Ronaldo laten gaan dan is een transfersom niet meer dan redelijk, aangezien we er ook een hebben betaald vorig jaar. Laten we zeggen marktconform ongeveer 15 tot 20 miljoen. Dan maken we al verlies wat dus super genereus zou zijn van United en waar verder geen andere reden voor is dan een clublegende zijn CL te laten spelen.
Dan nog is er geen club die dat bedrag weg gaat leggen. Tenminste niet de clubs waar Ronaldo naartoe wil. Hij kan dus helemaal niet weg.

5 augustus 2022 om 17:40

@aqua1,

'hij is voorgelogen dat United om de prijzen vorig jaar ging meespelen''

Onzin!

ManU eindigde in de competitie tweede voordat Ronaldo kwam. Natuurlijk zeg je dat dat je voor de prijzen gaan! Ze hebben in dat transfer periode goede versterking gehaald zoals Varene. Dan lijkt de keuze van Ronaldo voor ManU toch logisch. Met Bruno Fernandes, Pogba, Fred etc ohja onze Donny niet te vergeten in je team kan het haast niet misgaan.

Het was gewoon een ramp jaar voor Manu, maar dat wist Ronaldo en co voorhand natuurlijk niet.

5 augustus 2022 om 15:42

ik zeg niet dat de "voetbalzone experts" gelijk hebben maar er zit wel een kern van waarheid in.
het klopt ook dat ronaldo bij heeft gedragen aan de goede wedstrijden van united, net zo goed dat hij in sommige wedstrijden een disonant was.

het is gewoon geen geheim dat wanneer je ronaldo in je team hebt, dat je team om ronaldo draait. en als je dan een belabberd team hebt, en ronaldo is niet meer de ronaldo van jaren terug. dan ga je het gewoon moeilijk krijgen. vooral in een competitie als de PL

5 augustus 2022 om 16:16

@OREELY Een belabberd team met Ronaldo is nog steeds beter dan een belabberd teM zonder Ronaldo.

5 augustus 2022 om 15:43

Het ligt niet zozeer aan Ronaldo (persoonlijk) maar eerder dat een best goed draaiend team opeens volledig in dienst van 1 speler moest spelen zodat hij z'n goaltjes kon meepakken maar eindstand het hele team niet meer draaide als voorheen. Eerst was het alle ballen op Bruno, nu op Ronaldo, met dit als resultaat

5 augustus 2022 om 15:43

Gelul. Heb ik ook niemand hier zien plaatsen. Wat vaststaat is dat Ronaldo niet de oplossing is voor de problemen die de club heeft.

5 augustus 2022 om 15:44

Zonder Ronaldo won united niet eens, probleem zit veel dieper. Ronaldo heb ik vorig jaar al afgeraden ga niet naar United die spelen niet om de prijzen. Ronaldo hoor top aller hoogste podium thuis, daarom vind ik united te min dat niveau is lachwekkend.

5 augustus 2022 om 16:01

"Ronaldo heb ik vorig jaar al afgeraden ga niet naar United die spelen niet om de prijzen." Heb jij hem een bericht gestuurd via Whatsapp of hebben jullie gefacetimed?

5 augustus 2022 om 16:40

Zie het al voor me Aqua1 die C. Ronaldo van advies geeft over clubs die hij wel/niet moet accepteren 😂

5 augustus 2022 om 16:46

Het enigste wat lachwekkend is aqua1 in combinatie met clown Ronaldo.

Gewoon lekker op de tribune laten wegrotten is de enigste oplossing.

5 augustus 2022 om 15:45

Niemand heeft het over de kwaliteiten van Ronaldo maar hij wil zelf weg. Probleem is dat niemand hem wil en United geen vervangers heeft gehaald

5 augustus 2022 om 15:52

Kinggeorge, je moet eens proberen te lezen in plaats van blind Ronaldo te verdedigen. Ronaldo is gewoon een klein kind als hij z'n zin niet krijgt. Blijft heel de voorbereiding weg, roept dat de koning zondag gaat spelen en speelt als een draak, en gaat dan voor het fluitsignaal naar huis. En niemand roept dat 'alles' aan Ronaldo ligt. Lekker oogkleppen op

5 augustus 2022 om 16:04

@kinggeorge je kunt niet ontkennen dat hij heel veel invloed heeft op het systeem. Hij wil gewoon alles op hem afgestemd hebben zodat hij veel kan scoren en in de schijnwerpers kan staan.

Beste voorbeeld: benzema
Was een groot talent in de aanval bij Lyon.
Bij real heeft hij volledig in dienst van Ronaldo gespeeld als aangever en afleider.

Nu is Ronaldo weg en scoort benzema heel veel goals, heel veel knappe goals en laat hij weer zn aanvallende potentie zien.

Is dat erg? Nee want het werkte prima bij real en benz vond het prima. Bij man utd werkt het niet

5 augustus 2022 om 16:13

Nee hoor, benzema miste toen heel veel grote kansen, waarvoor hij vaak beschimpt werd. Maar dat kwam omdat hij druk was met in dienst spelen van Ronaldo. Nu heeft hij de focus weer op de goal en is alles raak

Schandalig als united Ten Hag met deze selectie de competitie in laat gaan. Als je ziet wat een club als Barca voor mekaar krijgt op de transfermarkt moet United toch ook wel wat in kas hebben om spelers aan te trekken. Betaal desnoods die extra 20 miljoen aan Frenkie de Jong of leg goed geld neer voor een alternatief. En haal een spits en een vleugelspeler erbij.

United heeft Romaldo nodig maar een ongelukkige Ronaldo zal ook voor onrust gaan zorgen. United xit gewoon te slapen. Ze hebben aanvallers nodig. Je hebt nu een matige Rashford, geblesseerde Martial, ongelukkige Ronaldo en Sancho. Daarachter jeugdspelers die niet klaar zijn. Terwijl comcurrenten Nunez, Haaland en Jesus hebben gehaald. Ten Hag moet eens met zijn vuisten op tafel slaan voor aanvallers, verschrikkelijk slechte selectie nu

5 augustus 2022 om 15:53

Precies. Kan toch niet dat je als ten hag hiermee het seizoen in moet. Je hebt frenkie of een alternatief nodig en het liefst nog 1 of 2 aanvallers. En er zijn voor spitsen wellicht geen topopties voorhanden momenteel maar je moet toch iets doen, ook al is het dan misschien categorie Memphis, Zapata, Schick of Isak. Of ze moeten ineens een hele grote zak geld neerleggen en voor iemand als Son gaan of die jonge portugese spits van atletico madrid ben even zn naam kwijt

Ronaldo moet gewoon terug gaan naar Sporting Club, net zoals Suarez lekker terug naar het oude nest

5 augustus 2022 om 15:46

Dan moet er eerst een bod binnen komen

5 augustus 2022 om 15:53

Ronaldo kan nog wel mee in de top en saurez mede door zijn knie niet meer zijn niveau kunnen halen. waarom afbouwen als hij nog CL wil spelen sporting ook maar die zullen nooit om |CL beker meedoen .

5 augustus 2022 om 16:04

Ronaldo moet ook logisch nadenken en beseffen dat hij met zijn 38 jaar niet meer bij een team gaat spelen die voor de CL winst gaat. Hij mag blij zijn als hij naar Sporting gaat die gewoon minimaal 6 CL wedstrijden kunnen spelen. Met geluk speelt hij ook nog een achtste finale. Heeft ie weer kans op 1/2 goaltjes. Dat is namelijk het enige waarvoor Ronaldo nog voetbalt: nog een paar goaltjes in de CL maken. Verder vrij weinig. Hij heeft alles al zo een beetje bereikt.

5 augustus 2022 om 16:49

Dan moet hij zichzelf uitkopen en ergens gaan spelen voor een appel en een ei. Als hij dat niet doet is het een geldwolf die alleen maar aan kassa denkt en niet CL.

Een Ronaldo die niet op zijn plek zit zal natuurlijk ook niet optimaal renderen. Dit tekent wel weer het egocentrisme van Ronaldo. Het heeft hem groot gemaakt, maar hier laat hij zich van zijn slechtste kant zien. Je kiest voor een club als United waar je geen garantie hebt op CL. Om dan meteen de handdoek te gooien vind ik in een teamsport niet erg chique. Beter zet hij zijn tanden in een prima seizoen met een frisse wind (Ten Hag) en speelt hij volgend seizoen een prachtige CL. Maar goed, topvoetballers spelen natuurlijk vooral voor zichzelf, er staan voor je team is zo 2006.

5 augustus 2022 om 16:00

Dat vind ik onzin. Net vanwege zijn egocentrisme zal ie ondanks alles vanaf 1 september gewoon optimaal presteren. Zijn ego staat het niet toe een seizoen stil te staan en niet aan zijn cijfers te werken.

5 augustus 2022 om 16:03

U bent misschien wel een beetje bevooroordeeld. Ik geloof ook wel dat hij er zal staan, maar puur voor zichzelf, niet voor het team of de club. En als je nu al schreeuwt weg te willen omdat je geen CL speelt blijft dat in mijn ogen egocentrisch. Je creëert onrust en dat is nooit in het belang van een team en een goede seizoenstart.

5 augustus 2022 om 16:15

Nee hoor, ik geef geen mallemoer om de carriere van Ronaldo na Madrid. Wens hem het beste toe maar verder niets mee te maken. Geheel objectieve constatering. Ik kan me vergissen natuurlijk maar enige bevooroordeling heeft er niets mee van doen.

5 augustus 2022 om 16:47

Het gaat niet om er 20 in knallen, het gaat erom dat als je in deze fase van het seizoen roept dat je weg wilt dit geen positieve impact heeft op de groep. Als hij de CL nog een keer wil winnen had hij dat contract gewoon nooit moeten tekenen bij Manu.

5 augustus 2022 om 16:48

@real8madrid Dat was dan een te snelle aanname van mij.

5 augustus 2022 om 16:53



Nee, maar het doet mij persoonlijk wel denken aan die eerste maanden 2015 samen met oonze Rafa Benitez. Je zag duidelijk dat Ronaldo toen ook ontevreden was en dat zag je oook echt wel terug in z'n houding en prestaties die eerste maanden van het seizoen (uitgezonderd die mooie 0-6 volgens mij(?) tegen Espanyol). Na dat ontslag kwam 'ie wel als een malle terug met enorm veel goals pff.



Dit heeft Ronaldo toch aan zich zelf te danken? Als ik Ronaldo was zou ik met twijfels bij United hebben getekend als ik nog een keer de CL wou winnen. Was dan bij Real/Juventus gebleven of was misschien naar een andere club gegaan dan United .

Ach als een speler smeekt om te vertrekken moet je als club altijd meedenken vind ik. Enkel kleine clubs houden de poot stijf, maar goed, niets dat United niet al heeft gedaan. Er moet natuurlijk wel een marktconform bod binnen komen, daar schort het momenteel aan.

5 augustus 2022 om 16:45

Wat is dat nou voor redenatie? "Enkel kleine clubs houden de poot stijf" ... je kan ook gewoon zeggen beide hebben met vol verstand een overeenkomst gesloten, dus de speler mag ook aan het contract gehouden worden.
Wat een onzin zeg, kan me niet voorstellen dat zelfs het ow zo grote real madrid dit nooit gedaan heeft.

5 augustus 2022 om 17:35

Dat mag zeker. Niets dat je daar van weerhoudt. Het zijn echter enkel de kleine clubs die zoiets doen. Grote clubs weten dat ze groter zijn dan eender welke speler en altijd de aantrekking hebben om een speler te vervangen door een andere. Madrid liet Cris toch ook gaan toen hij dat wou?

5 augustus 2022 om 17:40

Aangezien je het op Madrid specifiek betrekt: Alonso, Di Maria, Ozil... Allemaal niet alleen basisspeler maar zelfs dragende spelers voor ze vertrokken. Allemaal wilden ze om uiteenlopende redenen vertrekken en allemaal werd geen strobreed in de weg gelegd. Nogmaals, er kwam wel telkens een marktconform bod binnen. Als dat niet het geval was hadden ze hen uiteraard ook niet voor een appel en een ei laten gaan.

Zelfde met Bayern bijvoorbeeld. Thiago, Kroos, nu Lewa.

Rio Ferdinand lijkt het punt van de discussie te missen. Het gaat namelijk niet zozeer om Ronaldo's vermeende sterallures maar om zijn pressing.
Ten Hag heeft een pressende spits nodig en Ronaldo was vorig seizoen de minst pressende spits van de PL. Als Ronaldo bereid is om te pressen ben ik benieuwd hoe United zal draaien. Immers, Haller verzaakte nauwelijks in het pressen en heeft toch zijn goals kunnen maken.

5 augustus 2022 om 16:19

Een trainer moet zich vooral aanpassen aan het spelersmateriaal dat ie heeft, anders is het maar een matige coach. Simpel als wat imo. Overigens moet het ook haalbaar zijn. Een 37-jarige kan je volgens mij niet vragen om de hele wedstrijd druk te zetten en dan nog energie te hebben op de juiste momenten om tot scoren te komen. Luiheid is uiteraard geen excuus en Ronaldo kan heus wel meer op dat vlak dan ie vorig seizoen deed maar je gaat er niet hetzelfde uitkrijgen als Haller. Zeker niet in de Prem waar het tempo sowieso 3x hoger ligt en United itt Ajax niet constant de bal heeft.

Hoe langer je zo blijft kloten met Ronaldo, hoe langer het duurt om te besluiten een spits te kopen. Voor de echte sterren in de spits ben je al te laat. Straks gaat ie alsnog weg en ben je afhankelijk van Martial, die nu alweer geblesseerd is. Neem een beslissing, welke het ook is.

Dit is precies wat er mis is met deze club, ferdinand zeg ook alleen maar nonsens dingen. Elk jaar word hij wel op de vingers getikt met domme uitspraken, dit is gewoon geflopt. Net als bij juventus, ronaldo maakt weer gewoon zijn goals en net als juve gaat ook man united zwaar achteruit. Bij ons kon je dat makkelijk hebben met benzema en andere, hij moet daar gewoon weg kan ten hag weer opnieuw bouwen daar.

5 augustus 2022 om 16:41

Ja want het is allemaal de schuld van Ronald dat na vertrek van Ferguson alleen maar ellende en drama en subtop club is geworden.

5 augustus 2022 om 17:46

Vorig jaar gewoon 2e en geen smoesjes dan aub, juventus haalde ook steevast halve finale cl of verder en daarna kwamen ze niet verder dan de kwartfinale of wonnen ze de titel niet eens meer. Het is zeker niet alleen ronaldo zijn schuld, maar zeker wel deels. Toevallig dat het bij hem gebeurd en dan is het niet zijn schuld, terwijl ze later bij juve aangeven dat het beter was dat hij vertrok. Teams worden te afhankelijk van hem en ronaldo wil dat ook gewoon, dat kan hij niet meer die speelstijl en het gaat ten koste van andere die normaal wel scoren. Je kan ook is een keer verder denken dan alleen ow het is niet ronaldo zijn fout.

18 goals van Ronaldo tellen dubbel, als je ziet hoe manchester vorig seizoen speelde. 38 en tegen de beste verdedigers in de pl nog zo effectief zijn. Snap die criticasters hier echt niet. Als ronaldo vorig seizoen bij een bayern spits stond had hij er minimaal 25 inliggen. Deze man staat er gewoon hoor aan het begin van dit seizoen. Geef ons een finale portugal-argentinie btw

Is een ruildeal met Antony + 60miljoen geen interessante optie? Kan die CL spelen met Ajax, schiet heel de ED aan gorten en Ajax krijgt nog dik 60 miljoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren