Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag niet te spreken over actie Ronaldo: ‘Het is onacceptabel, voor iedereen’

Laatste update:

Erik ten Hag is niet te spreken over Cristiano Ronaldo. De Portugese sterspeler van Manchester United werd zondagavond in de rust van het oefenduel met Rayo Vallecano (1-1) gewisseld door Ten Hag en verliet vervolgens Old Trafford nog voor het laatste fluitsignaal. “Het is onacceptabel. Voor iedereen", aldus Ten Hag.

Op social media gingen direct na afloop van de vriendschappelijke wedstrijd beelden rond van een vroegtijdig vertrokken Ronaldo. De 36-jarige aanvaller maakte voor het eerst in de voorbereiding op komend seizoen minuten namens United. Ten Hag geeft in gesprek met Viaplay aan dat Ronaldo niet de enige speler is die Old Trafford zondag vroegtijdig verliet. “Er waren er veel meer die naar huis gingen. Dat zag ik niet door de vingers. Dat is onacceptabel. Voor iedereen.”

“'Dat vertel ik ze", vervolgt Ten Hag. “Dan zeg ik dat we een team zijn, een selectie. Dat je tot het einde toe dient te blijven.” Ronaldo miste de volledige Aziatische annex Australische voorbereidingstour die United de afgelopen weken afwerkte. Volgens Ten Hag was zijn vertrekwens hiervoor niet de reden. "Hij was vanwege persoonlijke omstandigheden in privésfeer afwezig."

Ronaldo wil komend seizoen graag in de Champions League spelen en heeft die mogelijkheid bij Manchester United niet, dat genoegen moet nemen met de Europa League. De aanvaller heeft zijn vertrekwens in ieder geval niet onder stoelen of banken gestoken en voerde afgelopen dinsdag nog gesprekken met zijn zaakwaarnemer, Jorge Mendes, en Ten Hag. Die gesprekken liepen echter op niets uit. De wens van de Portugese steraanvaller om te vertrekken is duidelijk, terwijl United hem niet wil laten gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gedurfd om je vedette zo af te vallen, maar hij heeft natuurlijk groot gelijk.

3 augustus 2022 om 11:36

Wat heeft dit met af te vallen te maken? Ten Hag valt helemaal niet af. Ronaldo vertrekt nog voor de wedstrijd klaar is. Heeft niks met afvallen te maken, maar met terechtwijzen.

3 augustus 2022 om 11:37

Volkomen terecht natuurlijk. Speelt natuurlijk ook wel dat Ronaldo zelf weg wilt. Als hij gewoon had willen blijven en hij had dit geflikt, had Ten Hag het niet zo aangepakt denk ik.

Buiten dat.. vind ik dat Ronaldo zich niet zo moet aanstellen. Wilt hij weg? Dan moet hij maar genoegen nemen met minder salaris, aangezien niemand hem zo'n salaris wilt/kan bieden.

3 augustus 2022 om 12:05

Man utd mag in zijn handjes knijpen met ETH zeg... van een slapjanus als Ole naar iemand die discipline eist van zijn spelers.

Kan er echt van genieten dat het puberale gedrag van sterspelers eindelijk aangepakt wordt. Denk dat ze in Parijs ook met een soortgelijk traject bezig zijn.

3 augustus 2022 om 15:48

Gelukkig maar. Het moet niet zo zijn dat een voetballer groter is dan de club waar hij voor speelt. Ook al heet je Ronaldo of welke andere grote speler dan ook.

3 augustus 2022 om 18:19

Is gewoon kinderachtig van Ronaldo, ook al wil je weg. Je krijgt bakken met geld en hebt je aan een contract te houden.

3 augustus 2022 om 11:40

Ronaldo is natuurlijk een topprofessional qua lifestyle, voeding en training. Maar merk toch vaak bij hem dit soort dingetjes als het niet loopt hoe hij wil. Vorig jaar sloeg hij uit frustratie nog een telefoon uit iemands hand. Toch minder professioneel dan je van hem zou verwachten…

3 augustus 2022 om 11:47

Haha en dan een seizoen banken onder ten hag omdat hij niet wil.meewerken in het groepsproces. Het ego vs de voetbal is een teamsport opvatting van ten hag.

Bijzonder weer allemaal. Ronaldo moet begrijpen dat zijn ego niet groter is dan united. En ten hag lijkt me daar mooi volhardend in

3 augustus 2022 om 11:59

Onacceptabel van Ronaldo, maar dat is wat de mentaliteit, laat United mij niet makkelijk gaan dan doe ik op alle manieren ook moeilijk.
De grootste fout vind ik dan bij Ronaldo liggen om 1) voor United te kiezen en 2) hij had gewoon een contract per jaar kunnen afsluiten.

3 augustus 2022 om 12:06

Man United lijkt eindelijk een weg ingeslagen te zijn waardoor ze in mijn ogen weer de aansluiting gaan vinden met de top. Ronaldo moet zich gewoon niet als een kind gedragen, hele voorbereiding missen en dan stoer roepen dat de koning op zondag speelt. Blijkbaar doelde hij op Messi :D

3 augustus 2022 om 13:31

@FR Berend

Klopt. De aandacht moet ook de hele tijd op hem gericht zijn. Op wat voor manier dan ook. Staat iemand anders even in de schijnwerpers? Dan organiseert hij iets waardoor hij toch de spotlights pakt. Heel vermoeiend.

Het mooiste zou zijn als Ten Hag nu echt doorpakt en dat Ronaldo ook naar hem gaat luisteren. Maar ik moet het eerst nog zien. Denk dat dit nog een aardige soap kan worden.

3 augustus 2022 om 13:56

Zo is hij altijd al geweest toch? Raakt zwaar gefrustreerd wanneer het niet wilt. Op het veld ook. Vieze overtredingen maken en bij het minste of geringste zelf een jankgezicht opzetten.

3 augustus 2022 om 11:42

Dit is precies wat Man Utd en Ten Hag nodig heeft, niemand is groter dan ETH zelf en de club. Overigens nuanceer hij het een beetje door te zeggen dat meerdere spelers vroegtijdig de stadion verlieten, echter is Ronaldo een voorbeeld voor andere. Als andere zien dat hij er met zijn pet naar gooit dan denken andere dat ze het ook kunnen. Gelijk plat slaan die handel!

3 augustus 2022 om 13:34

Detail, maar ik zou niet zeggen "niemand is groter dan Eth". Het gaat inderdaad om de club en om het groepsproces. Dat is wat voorop staat. ETH is slechts de catalysator daarvoor. En een hele goeie denk ik.

Al die gasten nu aanspreken vanuit zijn rol als baas. Geen uitzondering, en wat mij betreft allemaal gewoon bij elkaar in een kamertje, of tussen de hele selectie, aanspreken. Geen voorkeursbehandeling.

3 augustus 2022 om 11:43

Tot zover ook alle fanboys die meteen kwamen aanzetten met dat het afgesproken was...

3 augustus 2022 om 11:57

@Deem. Dat heeft niks te maken met fanboys, maar United kwam zelf met een statement dat het afgesproken is. Dan ga je ervan uit dat het klopt. Nu Ten Hag dit zegt klopt het dus niet en is het ook onacceptabel wat Ronaldo en de andere spelers hebben gedaan. Mooi dat ten Hag dit ook zegt en zich niet verschuilt achter de club.

3 augustus 2022 om 12:06

Pfff...zo makkelijk en vooral provocerend weer dit. Ik had ook gelezen dat hij hier toestemming voor had, samen met anderen, en ben bepaald geen fan van de man Ronaldo.

Treurig gesteld met je als je meteen over fanboys moet beginnen.

3 augustus 2022 om 12:39

Nagel op de kop. Triest hoe bepaalde fanboys (lang niet allemaal, want er zijn er ook die zijn gedrag afkeuren) er alles aan doen om hun held te verdedigen. Ze verzinnen dus schijnbaar zelfs verhaaltjes om het hachje van hun geliefde speler te redden.
Dit is gewoon onprofessioneel van CR7, klaar. Hij moet zich niet aanstellen zoals een klein kind.

3 augustus 2022 om 12:44

Wat wil je daarmee zeggen, Deem??? Geil je nu op dat je gelijk had en de zogenaamde fanboys het mis hadden?? Bepaalde bronnen van binnen uit brachten het naar buiten dat het was afgepsroken. Niet zo gek toch? Of ben jij zo eentje die alles maar van 1 kant wilt horen.Ook dit artikel gaat weer zo goed als alleen over Ronaldo. Of hij de enige is die eerder weg ging. Iedereen valt over Ronaldo en zn vedette gedrag. Er waren er meerdere. Maar daar hoor ik niemand over.Ook met de verknipte foto die naar buiten is betracht, waar Dalot op stond, wordt alleen Ronaldo in kwaad daglicht gezet.

3 augustus 2022 om 12:48

Mee eens Rode Duivels...is niet professioneel. Maar als er bepaald nieuws wat door bronnen van binnenuit naar buiten wordt gebracht mag dat ook vermeld worden toch? Steek daarin hand in eigen boezem dat ik het daardoor ook fout had. Heeft niks te maken met het beschermen van Ronaldo. Gaat mij meer over het nieuws wat eerlijk naar buiten gebracht moet worden. Gebeurd vaak genoeg dat het wel verdraaid wordt. Want nu hoor je wel weer iedereen als er iemsdn onderuit geschoffeld kan worden

3 augustus 2022 om 13:13

Als United zelf met zo'n statement is gekomen, heb ik dat gemist. Enige dat ik gezien heb is gasten hier, op Twitter etc. met Ronaldo namen en profielfoto's die meteen aankwamen met dat het afgesproken was, omdat ze het zich niet kunnen inbeelden dat hun held er ook wel eens naast zit. Zoals in deze hele situatie.

En dan ben ik bovendien ook nog juist wel fan van de man Ronaldo, dus jij slaat de plank ook compleet mis, Samcro. Dit is niet provocerend. Dit is alleen maar weer aantonen hoe mensen blind dingen roepen als hun favoriete speler of favoriete club in een negatief licht gezet wordt.

En Busby... Ik geil niet op gelijk hebben. Ik verkondig hier vrij vaak dat er altijd twee kanten zijn en dat de waarheid waarschijnlijk in het midden ligt. Dat jij nu ook met Dalot aankomt is al helemaal mooi. Pak even de opstelling tegen Vallecano erbij. Dalot zat niet eens bij die selectie. Maar was er wel. Dat is nou je teamgenoten even steunen.

3 augustus 2022 om 13:21

Zo kunnen we door blijven gaan over wat wel en niet goed is.
Zo kun je ook zeggen dst Ronaldo zijn team ook gesteund heeft door wel even naar de 2e helft te gaan kijken. En samen met de rest weg gaat.

De media had ook de orginele foto kunnen plaatsen. Waar naar buiten werd gebracht dat alleen Ronaldo eerder weg ging.
En als Ronaldo echt eerder weg wilde had hij met de rust al weg gegaan. Maar goed...zo kunnen we over blijven bakkeleien.


Je reactie kwam ook voor mij provocerend over. Vandaar mijn reactie. Ook ik wil altijd 2 kanten van het verhaal aanhoren. En die kant kreeg ik te horen. Maar was dus niet juist. Kan gebeuren. Maar zijn het er allebei wel mee eens dat dit idd niet door de beugel kan. Ook ik

3 augustus 2022 om 13:36

@fceindhoven

Exact. Zo laat ETH zien dat hij niet bang is voor Ronaldo, maar ook niet bang voor zijn eigen collega's in de staf, zoals de communicatieafdeling. ETH is de baas, en de rest wordt gewoon terecht gewezen als ze dit soort debiele dingen doen. Hoe haal je het in je hoofd om naar buiten te brengen dat het afgesproken was. Zo hou je precies die verrotte cultuur in stand die je je juist kwijt moet.

3 augustus 2022 om 13:46

Deem, omgekeerde wereld, ik sla de plank niet mis maar jij door alle mensen die zeggen dat het afgesproken was weg te zetten als fanboys.

3 augustus 2022 om 13:59

Nee. Ik zet de fanboys weg die dat riepen. Niet iedereen. Anders had ik wel gezegd tot zover iedereen die riep dat het afgesproken was. Dat maak jij ervan.

3 augustus 2022 om 14:01

Je toont dan nu toch alleen aan dat jij blind maar wat roept en dat de fanboys het doen met een statement?

3 augustus 2022 om 14:13

Ik heb nooit beweerd te weten of hij wel of geen toestemming had om eerder te vertrekken. Dus weer nee.

3 augustus 2022 om 15:10

Deem, maar a) dat zijn ook lang niet allemaal fanboys, ik ben zeker geen ronaldo dan, maar had dit ook gehoord. Jij scheert ze allemaal over 1 kam. Bovendien had jij dat bericht gemist.
B) het ging helemaal niet alleen om Ronaldo maar om meer spelers. Dus ook daar ga je de fout in door te doen alsof het alleen om Ronnie ging.

3 augustus 2022 om 15:23

Ja precies waar zijn al die fanboys nu die zweerden dat het met toestemming was nu? Blijkbaar gedraagt hij zich niet alleen zelf als een klein kind maar moet hij andere spelers ook nog beïnvloeden.

Ben ook benieuwd wat mensen hiervan vinden, dit lijkt een beetje op de Lewa situatie bij Bayern. Alleen gedroeg Lewa zich wel professioneel en gaf in zijn communicatie duidelijk aan dat hij weg wilde. CR7 gedraagt zich onprofessioneel maar komt ook niet met een duidelijk statement naar buiten

Ben benieuwd wat de fans vinden als ManU hem alleen wil laten gaan voor bijvoorbeeld 100 miljoen ofzo. Staan de club dan in z'n recht zoals ze bij Lewa en bayern allemaal riepen? Of gaan ze met 2 maten meten en roepen dat ManU mee moet werken aan een vertrek?

3 augustus 2022 om 15:25

@deem stel je eens voor dat Messi dit had gedaan bij PSG en hoe de reacties dan waren geweest 🤣🤣🤣

3 augustus 2022 om 15:41

Klopt Busbybabe, maar we mogen toch wel wat kritischer omspringen met de bronnen die we gebruiken en dus ook ‘geloven’, niet waar?

3 augustus 2022 om 16:48

Vernon, lees nou nog eens. Ik bedoelde niet iedereen. Weet je hoe je dat kunt vast stellen? Door het feit dat ik nergens het woord iedereen gebruik. Als ik dat bedoelde, had ik het wel gebruikt. Dat jij je met fanboy aangesproken voelt ondanks naar jouw woorden zeker geen Ronaldo fan te zijn... Tja. Dat is jouw probleem. En ik heb inderdaad niks gezien over United dat het goedkeurde. En gezien ten Hag, degene die erover gaat lijkt mij, hier aangeeft dat het niet oké was kun je denk ik ook wel vast stellen dat als er al een bericht was, dat het bullshit was en niet officieel door United.

En als er nou een fucking fan van één van die andere spelers hem hier kwam verdedigen, zou ik hen hetzelfde zeggen. Maar die zijn er niet. Sowieso is de enige andere speler die ik bevestigd heb zien worden Diogo Dalot. En die hoefde die dag niet eens aanwezig te zijn. Ronaldo speelde. En meestal, kan aan mij liggen, maar meestal als je deelneemt aan een voetbalwedstrijd wordt er wel verwacht dat je ook tot aan het laatste fluitsignaal aanwezig bent. Of je nou basis staat of wissel bent.

3 augustus 2022 om 22:15

Deem, dat heb ik heus wel gelezen. Als je niet iedereen over een kam wil scheren, dan is het wel handig dat je met meer komt dan 1 zin over fanboys.

Wat je eigenlijk dus hebt gezegd is dat de fanboys lekker afgezeken moeten worden. Maar de mensen die geen fanboy zijn, die niet?

Waar het om gaat, is dat gisteren alles er op leek dat er toestemming was. En vandaag bleek dat niet waar te zijn. Big fucking deal. Heeft niks met fanboys te maken, waar ik dus ook niet bij hoor (ik vind Ronaldo een druiloor eerste klas), maar met een simpel gevalletje verkeerde informatie.

3 augustus 2022 om 11:47

Ronaldo zo afvallen in de media is enorm dom. Je krijgt nu Rio Ferdinand, Gary Neville + Cristiano Ronaldo vs Erik Ten hag. Dit soort nutteloze media gevechten wil je echt voorkomen en al helemaal als je net nieuw bent bij man UTD.

3 augustus 2022 om 12:16

@ajaxcentury,

En je hebt Rio Ferdinand, Gary Neville en Cristiano Ronaldo allemaal niet nodig als ten Hag zijnde, dus waarom zou je ze te vriend moeten houden.
En helemaal als het ten koste gaat van andere spelers ( spelers gaan zich irriteren als dit gedrag bij CR7 wel word toegelaten en bij hun niet).
Je bent coach om je team goed te laten voetballen, niet om vriendjes te zijn met de media.

3 augustus 2022 om 12:28

Dan gaan die heilige huisjes maar omver. Het is bekend dat je je vedettes tevree moet houden, maar dat is zoiets als bananen in een apenhok. Alles wijst erop dat Ten Hag obsessief is in het bereiken van de top, welke fan wil dat niet. Die zijn samen echt groter dan Rio of Gary

3 augustus 2022 om 13:55

De fans zijn super blij met ETH, iets wat ze jaren gemist hebben

3 augustus 2022 om 15:12

Het is juist veel dommer om het wel te accepteren. Door het te accepteren krijg je de betonrot die United zo kenmerkt. Door te laten zien dat je de baas bent kan er wat veranderen.

Accepteren is puur korte termijn denken.

3 augustus 2022 om 11:51

De vedette valt hier zijn eigen team af, dat is veel treuriger. Ten Hag heeft groot gelijk, Ronaldo heeft zich ook aan de regels te houden.

3 augustus 2022 om 11:54

Ronaldo is geen god en staat niet boven de rest. Hij is een speler net zo goed als Van de Beek of Maguire dat is. Iedereen dient dezelfde regels te volgen, dus hij moet zich niet te groot gaan voelen.

3 augustus 2022 om 13:05

Welkom in het Europese topvoetbal Ten Hag. Daar heb je nu eenmaal te maken met vedettes soms en daar moet je allemaal niet te moeilijk over doen. Die hebben nu eenmaal een aparte status en bovendien was het een nikszeggend oefenpotje. Als hij er straks maar staat in de grote wedstrijden en daarin beslissend is

3 augustus 2022 om 13:13

Bij een club waar alles op rolletjes loopt en niet zo in zwaar weer verkeerd had je het door de vingers kunnen zien. Maar bij United waar jarenlang allerlei vedettes denken overal mee weg te komen niet. Hij wil de discipline aanscherpen en eist van iedereen hetzelfde, dan kun je voor Ronaldo geen uitzondering maken. Ronaldo had ook gewoon even met ten Hag kunnen overleggen.

3 augustus 2022 om 13:18

Japie. Ik blijf dat zulke onzin vinden. Een vedette mag doen wat die laten wilt? Ik snap best dat je een vedette anders behandelt dan een jeugdspeler, maar je moet wel gewoon discipline in de ploeg houden. Onder jouw bewind hebben vedettes een vrije rol? Mogen zij dan ook zelf bepalen of zij wel op komen dagen voor de training of niet bijvoorbeeld? Lekker biertjes drinken in de dug-out? Vroegtijdig een wedstrijd verlaten vind ik gewoon niet goed te keuren. Vooral als vedette straalt die lekker veel interesse uit richting de ploeg...

3 augustus 2022 om 15:00

Nee natuurlijk niet. Er zijn grenzen maar weg gaan na een nikszeggend oefenpotje tegen FC Lutjebroek vind ik nou niet echt boeiend

3 augustus 2022 om 15:15

Japie, ik denk dat het andersom is. United mag eindelijk weer welkom geheten worden in de wereld waarin voetballers en staf in de pas moeten lopen van de manager. Of Ten Hag het sportief gaat redden weten we nog niet. Maar hij laat zien wie er de baas is. En dat is met afstand het belangrijkste wat hij nu moet doen.

3 augustus 2022 om 15:28

Ik weet niet wat ik erger vind het feit dat hij het team in de steek laat door niet tot het eind te blijven, of zijn minachtende houding richting ETH tijdens de water drinken break in de 1e helft.. lekker aan zijn contract houden totdat er een club de juiste prijs biedt..

3 augustus 2022 om 13:36

Ten Hag valt Ronaldo niet af, Ronaldo (en de anderen die voortijdig vertrokken) valt zijn team af.

Gewoon heel vreemd gedragen en niet goed om je zo op te stellen tegenover je teamgenoten.

3 augustus 2022 om 14:00

Geeft al aan dat Ten Hag ze niet in de hand heeft en dat die autoriteit mist, anders waren die spelers wel gebleven.

3 augustus 2022 om 16:59

Hij had het ook van te voren kunnen aangeven natuurlijk(ten hag)
Dan was het werkweigering geweest, nu heeft ie niks denk ik zomaar

3 augustus 2022 om 22:21

Welnee. Ten Hag kan niet alles vantevoren gaan zeggen. Je hoeft ook niet tegen spelers te zeggen dat ze een shirt aan moeten en hun veters moeten strikken. Nu doen ze dit, Ten Hag treedt op, en laat zijn gezag gelden. Niks aan de hand.

3 augustus 2022 om 14:45

Hmm blijkt t toch erger dan gedacht. Das niet zo mooi, goed dat ten Hag hier op acteert. Wat moet je met zon selectie.

3 augustus 2022 om 16:01

Volkomen terecht dan ten Hag dit aanpakt. Irritant gedrag van een vedette, aanpassen of op de bank gaat het worden.

3 augustus 2022 om 16:57

Gedurft van de vedette bedoel je.
Hij heeft met zijn volle verstand getekend vorig jaar.
Hoogste boete ooit van Utd opdragen.

3 augustus 2022 om 22:25

Die gaat echt geen dikke boete krijgen. Je kan hem beter als een scholier samen met de andere weglopers in een kamertje zetten en van de manager te horen krijgen hoe de wereld nu in elkaar zit bij United.

3 augustus 2022 om 18:05

Laat hem eerst maar weer bewijzen dat hij de vedette is voorlopig is het nog helemaal niks

3 augustus 2022 om 22:06

Een volgevreten vedette noem ik Ronaldo en schijnbaar is hij dus niet de enige.....wat een teamspirit.

Dat zal een lekker gesprek worden. ten hag die zijn beleid moet verdediger tov Ronaldo, en Ronaldo die de hakken steeds meer in het zand zal gaan zetten.

Ik ben benieuwd of er een opening is bij deze 2 heren.

3 augustus 2022 om 11:40

Ronaldo moet weg anders wordt het helemaal niks voor Ten Hag bij United.

3 augustus 2022 om 11:53

Ik denk dat het ook beter is, dat Ronaldo weg gaat, dan kan je ook een elftal gaan smeden naar de toekomst toe, nu wordt er waarschijnlijk het elftal ingericht naar Ronaldo toe.

Verkopen tegen een redelijk bod, alleen is de vraag welke club zijn megasalaris wil betalen en welke club voor Ronaldo interessant is. Nu wordt alles onder een vergrootglas gelegd wat zowel voor ETH alsmede Ronaldo niet goed is.

3 augustus 2022 om 12:06

Het is voor Ten Hag natuurlijk ook de ultieme test. kan hij deze situatie met Ronaldo in zijn voordeel beslissen en krijgt hij succes met manU dan is dat een ontzettende boost voor zijn carrière. Bij Ajax had hij natuurlijk niet te maken met zulke grote ego's.

3 augustus 2022 om 12:20

Genoeg zandbakken waar hij met zijn kinderlijk gedrag kan spelen, en die het geld ook voor hem willen neerzetten.

Hij is samen met Messi de beste voetballer die we ooit hebben gezien, maar beiden zijn ze toch wel aardig kinderachtig. Als het even niet gaat zoals ze willen, gaan ze in een hoekje tegen een bloempot aanschoppen.

3 augustus 2022 om 13:13

Maar beiden? Heb je voorbeelden over Messi?

3 augustus 2022 om 14:28

Mbappe gaf laatst anders in een interview aan dat Messi het ideale voorbeeld is. Schept niet op over zijn prestaties, probeert zijn teamgenoten te helpen en zit erbij alsof hij bij de Appie werkt. Ronaldo is een aandachtsg*ile kleuter, dat weet iedereen.

3 augustus 2022 om 15:30

Waarom moet Ronaldo een megasalatis krijgen? Hij is al miljardair dus als hij zo graag CL wil spelen waarom stelt hij zijn salariseisen niet drastisch naar beneden bij?

3 augustus 2022 om 22:27

Jeroentje, in de zandbak speelt hij geen CL, en dat lijkt hij te willen.

3 augustus 2022 om 22:29

Ik zou het zelf in elk geval niet weten. Messi ziet er eerder ongeïnteresseerd uit. Ronaldo overdreven fanatiek in alles. Zijn eerder tegenpolen. Ik vind ze beide qua persoonlijkheid niet erg aanspreken. Als je ze vergelijkt met sommige persoonlijkheden in het tennis, dan komen ze er beide bekaaid vanaf.

3 augustus 2022 om 11:40

Ik denk toch echt dat Ronaldo aan het kortste eind trekt. Ten Hag heeft gevoelsmatig de publieke opinie behoorlijk mee gekregen. Daarvoor zijn uiteraard resultaten nodig om die te behouden Maar worden de eerste wedstrijden gewonnen dan gaat Ronaldo het onderspit delven. Als Ten Hag blijft wie hij is dan maakt hij voor niemand een uitzondering. .

3 augustus 2022 om 11:45

Ben bang dat Cristiano aan het langste eind trekt en Erik aan het kortste. Cristiano kan een spelletje spelen door het publiek tegen Erik op te zetten en een vervelend mentaal spelletje te spelen met Erik. Ook is dit enorm voer voor de Engelse media die nu om elke scheve blik van Ronaldo naar Erik compleet los zullen gaan in de media. Dit soort berichten wil je voorkomen al helemaal als je weet dat die vervelende Rio Ferdinand hier weer over zullen gaan hebben en aangezien dat een hele goede vriend van Cristiano is weetje al welke kant hij zal gaan kiezen. Heb je straks Cristiano + alle oude legendes vs Erik en zulk soort vorm van strijd zit je allesbehalve op te wachten als coach bij Man UTD..

3 augustus 2022 om 11:56

Volgensmij vinden alle 'oud spelers' en andere experts het juist goed hij ETH alles aanpakt bij United qua disciple etc. Als dit straks samen gaat met goede resultaten, dan heeft Ronaldo geen poot om op te staan. Het is tevens ook zijn schuld dat ze geen CL hebben gehaald. Erik gaf in zijn tijd bij Ajax altijd al aan dat hij ten koste van alles autoriteit wil uitstralen.

3 augustus 2022 om 12:01

Ik verwacht dit zeker niet. Ronaldo heeft met zijn vertrekwens en zulke acties echt niet van zijn beste kant laten zien, daarbij willen de fans van MU een verandering zien. Eric laat eindelijk een verandering zien en als de resultaten meezitten zit hij de komende jaren er wel, terwijl Ronaldo echt weg gaat/ toch een keer gaat stoppen.

3 augustus 2022 om 22:32

AjaxCentury

Als Ronaldo zijn steun moet krijgen van goede vrienden, dan staat hij binnen no time geïsoleerd. Ten Hag heeft als levensgroot voordeel dat hij geen geschiedenis heeft met United en met Ronaldo. Die is gewoon een neutrale puinruimer, en daar is iedereen nu al enthousiast over. Ronaldo heeft zijn krediet al bijna verspeeld.

3 augustus 2022 om 11:41

Voor iedereen beter als Ronald vertrekt. Ten Hag gaat een team formeren waar geen plaats is voor egoistische spelers. Ronaldo wil CL spelen dus zal niet 100% gemotiveerd zijn voorlopig en is daarmee een enorme stoorzender voor het proces wat Ten Hag wil doorlopen met zijn spelers.
Zou voor Ten Hag en United echt goed zijn als Ronaldo snel weg is.

3 augustus 2022 om 15:32

Is ook beter voor Bruno Fernándes. Als CR7 niet alle ballen opeist kan hij Bruno zijn oude topniveau weer bereiken..

Wil niet lullig doen maar dit had ik al voorspelt ! Een nuchtere tukker als Erik die bij een club gaat coachen waar er een heleboel ego's rondlopen. De grootste vraag die ik stelde voor dat Erik tekende was of hij in staat was om Cristiano Ronaldo te kunnen managen. Ben enorm bang dat Erik nog meer van zulke akkefietjes gaat meemaken want Cristiano is niet de enige kerel die denkt maar alles te kunnen maken. Het vervelende van dit gezeik is dat Sky Sports en die vervelende Gary Neville & Rio Ferdinand hier enorm kort op gaan zitten. Zou me niks verbazen als er weer wordt gestookt richting Erik door 1 van die 2 om zo enorme druk op Erik zijn schouders te leggen. Ik hoop dat Erik het red bij Man Utd maar ik vrees het ergste..

3 augustus 2022 om 11:41

Juist die nuchterheid heeft United nodig

3 augustus 2022 om 11:43

Wie nog meer dan? Pogba is ook al vertrokken en voor de rest zijn het jonge spelers of geen grote ego's.

3 augustus 2022 om 11:49

Als jij denkt dat Sancho, Bruno Fernandes en Varane lieverdjes zijn heb je hulp nodig. Sancho is een enorm vervelende gozer als het niet gaat hoe hij het wil hebben, Bruno is als hij straks niet presteert en Eriksen hem gaat vervangen ook enorm vervelend. Ook Varane is een kerel die graag de media opzoekt om z'n ongenoegen te laten blijken. Bovendien heb je de kans dat Bruno + Varane de kant van Cristiano zullen kiezen in deze case en dan krijg je een enorm gevoelige en nare sfeer op de trainingen.

3 augustus 2022 om 11:53

Heb het idee juist dat Bruno liever heeft dat Ronaldo weggaat. Hiervoor was hij de grote man. Nam alle penalties etc. Varane heb ik iedergeval nooit horen klagen, maar wellicht dat ik het gemist heb. En Sancho vraag ik mij ook af waar je dat vandaan haalt, want die gast speelt op andere posities dan zijn vaste zonder te mokken.

3 augustus 2022 om 12:59

Ben het helemaal met jou eens. Sancho deed juist professioneel toen hij nog bij Dortmund zat en niet zo snel zijn transfer werkelijkheid zag worden als hij wou. Bruno is vooral op het veld zeikerig en miepend maar ernaast juist niet en Varane lijkt me juist een top prof maar kan ik idd ook gemist hebben.
Paul Pogba en Lingard waren vooral verwend, maar die zijn beide pleite.

3 augustus 2022 om 15:34

Ajaxcentury je verzint gewoon dingen. Bruno Fernándes is alles behalve een lastige gast. Hij heeft ETH al overladen met complimenten in interviews. Als ETH Ronaldo goed aanpakt en op z'n plek zet dan werkt dat juist door op de rest. Niemand zal het daarna nog durven asociaal gedrag te vertonen

3 augustus 2022 om 16:54

Kan je niet solliciteren bij de Telegraaf Ajaxcentury. Manman wat lul jij een hoop onzin. Ten Hag is tot nu toe prima bezig om een team te smeden en niets wijst erop dat een van de spelers die jij noemt hem proberen te ondermijnen. Ronaldo is de enige die uit de pass loopt en die wordt keurig op zijn plek gezet. Als je denkt dat iedereen denkt dat Ten Hag een nobody is dan heb je het flink mis.

3 augustus 2022 om 13:59

Christiano is geen 28 meer, die gaat vanaf nu al het onderspit delven. Bruno is helemaal in zijn nopjes met strictheid richting de andere spelers, de vorige seizoenen mistte hij dit. Varane is gewoon bankspeler als hij niet mee doet, dat is een meelopertje.

Sancho geen greintje ego van gezien. Die is op zoek naar een helder plan en die gaat hij krijgen.

Kortom ik ben het helemaal met je oneens :D

3 augustus 2022 om 22:35

Wat heb je voorspeld dan? Jij gaat er van uit dat Ten Hag deze strijd gaat verliezen. Maar er is nog niks wat daar op wijst.

Voorspellen dat dit soort confrontaties gaan komen, is geen kunst. Dat wist iedereen.

Heel goed Erik, laat niet met je sollen! Duidelijke regels, daar heeft iedereen wat aan.

Ronaldo kan denk ik weleens het grootste hoofdpijndossier worden van Ten Hag zijn eerste jaar.

3 augustus 2022 om 15:37

Ik denk het niet. Of hij vertrekt deze maand of hij blijft als hij blijft zal hij daarna vrij snel zijn les leren en in de pas gaan lopen

3 augustus 2022 om 22:39

Eens met Lionaldinho

Als Ten Hag Ronaldo de baas wordt, is dat juist een enorme boost voor zijn status in de club. Eindelijk iemand die niet met zich laat sollen.

Dat Ten Hag ook openlijk aangeeft geen toestemming te hebben gegeven voor eerder weggaan, is een signaal naar iedereen, van spelers tot staf tot de communicatie afdeling: geen flauwekul, want Ten Hag zegt gewoon zoals het is.

Ronaldo is nou niet degene die je moet tarten. Hij kan Erik hoog persoonlijk de laan uitsturen. Nouja, aansturen tot laan uitsturen.
Maar juist daarom vind ik dit wel respect waardig. Niemand is te groot voor Ten Hag

3 augustus 2022 om 11:36

Zoals het hoort natuurlijk! Niemand is groter dan het team en de club. Een coach die dat probeert te waarborgen kan ik enkel respect voor opbrengen.

3 augustus 2022 om 11:41

Dit soort gasten als Ronaldo denken boven iedereen te staan. Alleen het vervelende is jongens met zulke statussen kunnen een enorme dwarsligger zijn voor een coach. Ze kunnen het publiek tegen je opzetten of het team enorm demotiveren. Ben heel bang dat Erik en Cristiano een heel lang vervelend jaar met mekaar zullen hebben..

3 augustus 2022 om 11:39

Had je dit een aantal jaren geleden gezegd had ik je gelijk gegeven, maar Ronaldo is nu niet in de positie om maar zelf te bepalen wat hij wel en niet doet. Denk dat niet alleen Ten Hag bij Man Utd deze man zat is. Ik snap dat hij in de CL wilt uitkomen, maar dan hoeft hij niet meteen zo te doen en Man Utd zo te behandelen.

3 augustus 2022 om 11:47

@forza Milan, klopt maar het blijft toch Ronaldo. Ik denk dat die gozer altijd kan aankloppen bij het bestuur om het een en ander te bespreken. Elk ander Manu speler komt niet eens bij de deur van het bestuur.. laat staan in gesprek

3 augustus 2022 om 15:47

Ik denk dat, ookal is het Ronaldo, het bestuur eerder naar Ten Hag zal luisteren dan naar Ronaldo. Zeker op dit moment. Het plan dat ze met Ten Hag hebben is denk ik groter dan het plan dat ze met Ronaldo hadden toen hij gehaald werd.

3 augustus 2022 om 22:41

Eens Forza. Als Ronaldo daar bij het bestuur zit, dan krijgt hij te horen dat hij een contract heeft en dat hij naar de manager moet luisteren. En dan kan hij weer weg.

4 augustus 2022 om 10:00

Hoezo niet? Knalde er nog iets van 30 goals erin vorig seizoen

3 augustus 2022 om 11:39

Als United Ronaldo alle macht wil geven en hun beleid/toekomst daarvan wil laten afhangen wens ik ze veel succes. Misschien dan volgend jaar weer EL spelen? Als Ronaldo de groepsdynamiek in de weg zit moet je hem maar gewoon banken simpel. Dan maar niet opstellen of verkopen. Maar verkopen wordt moeilijk aangezien er weinig CL clubs daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in zijn diensten tot nu toe.

3 augustus 2022 om 11:41

Dit is juist de enige manier om te overleven voor Ten Hag. Als je nu al toegeeft op je eigen beleid, is het einde meteen zoek. Klasse om ook Ronaldo op zijn plek te zetten. Aanpassen of oprotten, prima (Twentse) mentaliteit.

3 augustus 2022 om 12:07

Maurootje

Wel stoppen met dit gedrag goed te keuren, Ronaldo doet helemaal niks. hij heeft geen invloed meer als toen hij 27 was. De man moet daarnaast niet zo onprofessioneel zijn, iedereen roemt hem altijd voor het harde werken maar zodra meneer zijn zin niet krijgt is die een onuitstaanbaar persoon.

3 augustus 2022 om 13:56

Ik denk dat je beide situaties los moet zien. Ten Hag heeft verder weinig invloed op de onderhandelingen van Ronaldo met andere clubs. Clubs lijken ook niet heel erg happig om Ronaldo te contracteren op het moment, daar waar alleen Atletico concreet was tot nog toe.

Echter laat dit wel zien dat er het afgelopen seizoen grote problemen zijn ontstaan binnen de selectie, als spelers denken zomaar weg te kunnen tijdens een wedstrijd zonder toestemming van de technische staf.

Verder laat dit ook gelijk het grote probleem van Ronaldo zien. Ronaldo speelt maar voor 1 partij en dat is Ronaldo zelf. Een geweldige speler en mits hij zich kan aanpassen aan een tactiek kan hij nog steeds van grote waarde zijn, maar je moet wel erg dom zijn om daar je hele tactiek op aan te passen. Als Ronaldo zich niet kan schikken binnen een tactiek, gaat dat ten koste van alle overige aanvallers. Hij eist veel te veel op en dat is voordelig voor z'n eigen rendement, maar zeer nadelig voor dat van anderen. Dat kost je aardig wat doelpunten per seizoen, onderaan de streep.

Ten Hag moet zo snel mogelijk van deze Ronaldo afkomen. Dit brengt zo ontzettend veel onrust. Deze man kan geweldig voetballen, maar als hij zich boven de club gaat verhevenen, kan hij beter per direct de club verlaten.

3 augustus 2022 om 12:52

Denk ik dus ook. Zijn kwaliteiten daarbuiten, is het voor het collectief wel enorm lastig. Ga dan toch nog maar even de markt op voor een spits (al zou ik even niet weten wie). Kwalitatief misschien minder dan Ronaldo, maar als een spits zich meer in het team voegt heb je daar misschien toch meer aan. Haaland was echt top geweest.

3 augustus 2022 om 14:03

Maar dan de vraag: Wie gaat hem kopen? De Europese top kan en/of wil hem niet betalen. Het is niet voor niets zo rustig rondom Ronaldo op dat vlak. Ook op tactisch vlak moet je dat als club niet willen. Die tijd is geweest, want het kost je veel doelpunten om hem te laten renderen. Het is geen toeval dat Sancho, Rashford en Fernandes alle drie zo'n beetje hun slechtste seizoen in hun carriere draaiden.

3 augustus 2022 om 15:20

Nog pijnlijker is dat zijn zaakwaarnemer hem al bij div. topclubs die CL heeft aangeboden maar niemand toont interesse.

Wat gaat er dan in je hoofd om als speler, om tussentijds gewoon naar huis te gaan. Zou me niks verbazen als Ronaldo de eerste was die wegging en de rest volgde. Deze man kan je beter rijk dan kwijt zijn. Zal atlijd voor FC Ronaldo voetballen, en niet voor de club.

3 augustus 2022 om 22:45

We zullen het nooit zeker weten, maar ik denk ongeveer het volgende. Ronaldo speelt voor Ronaldo. Dus als hij gewisseld is, is het voorbij en wil hij naar huis. Bovendien wil hij een conflict met de club forceren, dus Ronaldo grijpt die kans met beide handen aan. Allemaal in zijn eigen eendimensionale belang.

Groot gelijk erik, dat gehannes moet een keer klaar zijn. Geen priveleges meer, hij gaat waarschijnlijk toch weg dus dan kan je volledig opnieuw bouwen. Gaat hem voorlopig goed af, ben benieuwd wat hij ervan gaat maken daar.

Kinderachtig gedrag van deze spelers. Raar wanneer je nog voor het laatste fluitsignaal al vertrokken bent. Lekker signaal ook naar je medespelers.

Als ik United was zou ik Ronaldo heel snel wegdoen. Hij wil weg, heeft de voorbereiding gemist en past niet in het system van constante pressing geven. Snel Sesko en nog een buitenspeler halen, en nog een defensieve middenvelder. Tot zo ver echt een zwakke selectie met een stoorzender erbij.

En wie waren die anderen dan die nergens genoemd werden of ik moet iets gemist hebben

Gewoon zeggen waar het op staat. Natuurlijk alleen normaal dat iedereen blijft tot het einde. Mooi om te zien dat hij zich niet laat doen of intimideren door (pseudo)vedettes

Waar Ten Hag voor moet oppassen is; dat hij niet teveel de aan de buitenwereld en de club wil laten zien dat hij niet bang is om Ronaldo aan te pakken. Want dat zal averechts werken.

3 augustus 2022 om 22:47

Waarom averechts? Ten Hag zoekt dit conflict ook helemaal niet op. Hij reageert alleen. Ronaldo maakt het hem heel makkelijk zo. Ten Hag handelt in het belang van de club. Ronaldo handelt in het belang van Ronaldo. Ik weet wel waar de sympathie van de fans gaat liggen.

Meerdere spelers die het deden. Damn. Spreekt voor zich dat iedereen tot het einde moet blijven zelfs bij een oefenwedstrijd. Hij heeft nu al geen grip op de kleedkamer waaronder Ronaldo.
Ten Hag moet nu keuzes maken. De spelers die met Ronaldo eerder weggingen hebben ook niet veel zin in de nieuwe trainer of in United. Of je gooit ze uit de selectie of je bent een trainer die het laat lopen.

3 augustus 2022 om 11:41

Dan hoop ik echt dat ten Hag ze er allemaal uitschopt. United heeft zoveel potentie om er wat van te maken maar die zogenaamde vedettes kunnen het allemaal niet opbrengen om door het vuur te gaan voor united.

3 augustus 2022 om 12:02

Kijk als je bij een amateur club speelt dan snap ik heel goed dat je niet blijft hangen, zeker als je niet drinkt of niks hebt met al die derde helfjes, maar bij een club die jou riante salaris betaald en afspraken die er gemaakt zijn moet je toch hart voor de club hebben, zeker Ronaldo die daar groot is gemaakt. Iedereen een dikke boete geven en zondag gewoon lekker beginnen met Martial die in mijn optiek veel fitter oogt en een goede voorbereiding heeft gedraaid. Schijt hebben aan Ronaldo die totaal niet meer met zijn gedachte bij United blijkt te zijn, die social media berichten zijn schijn berichten met wat hij daadwerkelijk denkt. Zodra de kans zich gaat voordoen dat hij weg kan naar een CL club is Ronaldo weg. (om zich te bewijzen)

3 augustus 2022 om 14:10

Ik heb geleerd dat het zelfs bij een amateurclub goed fatsoen is om even te blijven plakken en wat te kopen in de kantine. Zonder sfeer geen inkomensten en zonder inkomsten raakt de gemiddelde amateurclub in verval.

3 augustus 2022 om 14:08

Ja net zoals een hond blijven deze gasten je testen en zul je altijd duidelijk moeten zijn.

3 augustus 2022 om 14:24

Selectie is erg verrot bij United. Gaat jaren duren voordat je schoon schip hebt.

3 augustus 2022 om 14:28

Nouja om de hond er weer bij te pakken. Als jij pack leader bent en zul je de contenders voor pack leader altijd extra goed moeten laten weten dat jij het bent.

Dus ETH zal zich moeten focussen op Ronaldo en misschien nog 1 a 2 mensen en dan heb je de hele selectie in de smiezen. Fergie verkocht Keane ook omdat hij pack leader dreigde te worden

3 augustus 2022 om 14:47

Het kan ook tegen je werken. Ten Hag zit er nog maar net. Maar begrijp je standpunt wat beter nu.
Als leidinggevende zal je dat wel overal zien en al helemaal bij een top sportklimaat vol met testosteron..

3 augustus 2022 om 22:48

Je hoeft ze niet direct uit de selectie te trappen om gezag te krijgen. In een kamertje zetten, laten zien wie er de baas is, en als scholieren weer wegsturen en het veld op.

Laat Ronaldo gaan en als niemand hem wil, zet hem maar op de tribune. Ik heb veel respect verloren voor hem. We gaan nu van de ene probleem naar de andere en de kranten zullen dat graag zien.
Ten Haag moet dringend ook eindelijk de Jong laten gaan en voor een alternatief zorgen want met McFred gaat het weer niet lukken.

Ronaldo had als die zo graag CL wilde spelen of iets wilde betekenen in de CL niet naar Man U terug moeten komen. Selectie is totaal niet CL waardig. Ik dacht dat hij meer terug wilde om op het oude nest terug te zijn/af te bouwen en de club nog helpen waar het kan.
Deze vertrekreden is erg naief.

Als Ronaldo blijft moet je hem als koning behandelen, bepaalde privileges geven, maar ook niet op hem bouwen en rustig laten afbouwen.
Als je dat niet doet, kan je hem beter wegsturen.

3 augustus 2022 om 11:46

De selectie van Man U is an sich wel CL waardig als je kijkt naar de gemiddelde kwaliteit. Bedoel daar mee dat ze prima mee zouden kunnen doen.

Maar als ze dit seizoen in de CL zouden spelen zie ik ze absoluut niet winnen. Daar zijn teams als Real Madrid, Bayern, Liverpool en Man City veel verder en beter in.

3 augustus 2022 om 12:45

Ze haalden het jaar ervoor toch CL met een 2e plaats en met praktisch dezelfde selectie. Met CR7 en Varane erbij, eindigen ze slechter. Ik blijf erbij, Ronaldo maakt enorm veel goals en dat doet hij overal, maar het team speelt slechter met hem erbij.
Dat zag je al bij Juve en nu ook bij United. Beide teams deden het beter voor zijn komst.
En eigenlijk merk je dat nu bij Real ook. Benzema is volledig ontbolstert tot de beste spits ter wereld omdat hij nu niet meer in dienst hoeft te spelen van Ronaldo.

Dit is altijd een moeilijke zaak, je wilt als nieuwe coach niet in een strijd met een dergelijke vedette komen. Ook al heb je 100% gelijk.

Uiteraard heeft Ronaldo nog de kwaliteiten om van waarde te zijn voor Man U, hij scoort simpelweg nog veel.

Echter gezien het traject dat Ten Hag heeft ingezet, zou ik van hem afscheid nemen als hij zo z'n kont tegen de krib gooit.

3 augustus 2022 om 22:51

Zeker wil je dit wel. Dit is goud voor Ten Hag. Iedereen ziet dat dit gedrag slecht is voor de teamgeest. Geen twijfel over mogelijk. Dus dan kan je als manager risicoloos laten zien wie er de baas is. Veel makkelijker dan als Ronaldo matig zou trainen, of in de kleedkamer de sfeer verziekt.

En daar is het begin van het einde voor ten Hag. Deze strijd zal hij wel winnen, Ronaldo zal vertrekken, die weet wel hoe hij zijn spelletje moet spelen, maar dan zit je ineens zonder spits, andere spelers die gaan muiten. Hij had gelijk de kans moeten grijpen en hem laten gaan. Zich focussen op andere spitsenen het team bouwen. Nu heeft hij een team gebouwd om een speler die er straks niet meer is. Naiviteit ten top.

3 augustus 2022 om 12:44

Niemand die CL speelt wil Ronaldo hebben, dus ik denk niet dat het per de naïviteit is van Ten Hag. Er waren eerder geruchten rondom Chelsea en Atletico, maar vanuit beide is duidelijk aangegeven dat ze hem niet willen. Alleen Sporting wellicht, maar daar zal Ronaldo zich nog wel te goed voor voelen

3 augustus 2022 om 18:55

Zal ik eens iets heel geks zeggen:

1) PSG, Neymar willen ze verkopen en gezien die club zo gericht is op marketing stunts, een aanval met Ronaldo, Mbappe en Messi. Je moet geen aanvallende middenvelder hebben en die CL winnen ze toch niet.

2) Bayern, Die hebben nog steeds geen spits, spelen voetbal dat Ronaldo dicht bij de goal houd, ende intikkertje van Lewandovski, die gaat hij ook wel maken.

3 augustus 2022 om 14:08

Zie Ronaldo maar eens de slijten. De meeste clubs kunnen hem niet betalen en de clubs die het wel kunnen, daar is er geen plek voor hem. Verder lijkt het wel duidelijk waarom Manchester United het afgelopen jaar zo hopeloos was. Daarom is het zaak er echt nog minimaal twee gedisciplineerde basisspelers bij te krijgen. Ronaldo laat weer eens zien alleen voor Ronaldo te spelen. Overigens denk ik niet dat Ten Hag z'n team om Ronaldo heeft gebouwd. 18 doelpunten is simpelweg te weinig als je daar je overige drie aanvallers voor opoffert. Dat kost je onderaan de streep meer doelpunten dan het je oplevert.

3 augustus 2022 om 22:53

Nee joh, dit is een gratis kans om te laten zien dat hij de baas is. Hij gaat zijn team ook niet om Ronaldo heen bouwen, die tijd is voorbij.

Ik ben groot fan van CR7, maar niemand is groter dan de club. Zelfs hij kan een rotte appel zijn en een stoorzender in het proces van ten Hag. Het is jammer.. maar laat hem dan maar lekker naar Sporting gaan.

Oei, er waren nog geluiden dat meerdere spelers mogelijk met toestemming eerder de wedstrijd mochten verlaten. Blijkt dus niet het geval en dan is het aan Ten hag om als manager de boel te managen. Ik kan begrijpen dat je dit intern aanpakt, maar om publiekelijk dit te doen? Ik vermoed dat Cristiano veel te zeggen heeft in de kleedkamer en die kan je snel verliezen op deze manier.

3 augustus 2022 om 12:46

Maar dat wisten we toch al? Ten hag is niet de persoon om daar toestemming voor te geven. Hoezo zou een trainer die mobieltjes verbiedt tijdens het eten voor het teambelang toestemming geven om tijdens de wedstrijd lekker naar huis te gaan. Dat is toch te krijgen voor woorden? De spelers hebben al aangegeven blij te zijn met ten hag en de veranderingen. Ronaldo heeft ze in de steek gelaten. Ik kan me niet voorstellen dat de groep die nu weer dichter naar elkaar is gekomen zonder Ronaldo…meer richting Ronaldo trekken dan naar ten hag

Ten Hag doet er goed aan de lijn van Ferguson te volgen. Niemand is groter dan de club en ook niemand is groter dan de trainer. Je schikt je naar de groep of je pleurt op. Net als Stam, Van Nistelrooy en Pogba de eerste keer.

3 augustus 2022 om 14:10

Het probleem is dat Ronaldo nog steeds een ontzettend lucratief contract heeft. Zie die maar eens te slijten. De Europese top heeft geen plek voor hem en de rest kan of wil hem niet betalen. Met dit soort acties maakt hij zich ook niet gewilder.

3 augustus 2022 om 14:30

Ze hadden hem eigenlijk gewoon niet terug moeten halen. Echt een transfer vanuit sentiment als je het mij vraagt. Niet dat Ronaldo niet meer kan voetballen, maar hij is bepaald niet meer de Ronaldo van vijf jaar geleden en met het team op hem afgestemd haalde hij misschien nog wel goede cijfers, maar had United desondanks een abominabel seizoen.

Als Ronaldo een loopje gaat nemen met de regels van Ten Hag dan is het Ronaldo die de norm zet en zullen andere zijn 'voorbeeld' volgen. Het wordt dan voor Ten Hag onmogelijk om grip op de groep te krijgen. Of hij wint Ronaldo voor hem en als dat niet lukt dan is een afscheid of schorsing ( bij herhalend muiten) de beste optie.

3 augustus 2022 om 11:58

Ronaldo is gewoon zwaar ontevreden en doet via de socials stoer dat hij locked in is, en happy to be back, the king plays on Sunday, Reageren op een post van een andere trainer met Facts, de man is meer actief op social media dan dat hij daadwerkelijk professioneel bezig is met zijn werk. Dan kan iedereen wel roepen vorige week dat de media er meer van maakt dan er daadwerkelijk aan de hand is maar vindt het gewoon respectloos (dit geldt overigens ook voor de rest van de spelers, maar Ronaldo is de grote man dus krijgt hij terecht ook de grootste lading over zich heen, zeker na al die transfer perikelen)

3 augustus 2022 om 23:00

Of Ten Hag handhaaft zijn norm en krijgt de rest van de spelers gewoon mee. En dan straf je Ronaldo als hij het blijft doen. Ronaldo is zijn onaantastbaarheid al kwijt hoor. Juist bij een club waar het duidelijk is dat het roer om moet.

En iedereen maar roepen dat de media overal over liegt, hier is toch het bewijs dat de man totaal niet bezig is met United, zelfde geldt voor die andere spelers die United eerder verlieten, maar Ronaldo is de grote man dus dan weet je dat hij automatisch meer kritiek te verwerken krijgt, zeker ook omdat hij voor mijn gevoel totaal niet meer bij United wilt spelen is dit gewoon een dikke F you in het gezicht van alles en iedereen. Maar meneer heeft het zo moeilijk met zijn verloren kindje (iets wat hij altijd zal houden zijn hele leven) maar dat is geen excuus om de primadonna uit te hangen en te doen alsof hij groter is dan welke club dan ook waar hij voor speelt.

3 augustus 2022 om 13:39

Gedrag is niet goed te keuren. Ik denk verder niet dat we in moeten gaan op zijn privé situatie. Een kind verliezen is heel moeilijk. Ik denk dat zijn privé situatie niet hetgeen is, dat dit gedrag triggerd. Vorig seizoen was er al onenigheid in de kleedkamer. Maguire/Ronaldo waren volgens bronnen niet echt bepaald goed met elkaar. Sommige vonden dat Ronaldo captain moest worden en andere verdedigden Maguire. Nu Ten hag gelijk voor maguire heeft gekozen als captain, kan dit verkeerd gevallen zijn bij Ronaldo. Op basis van welke criteria Maguire gekozen is weet ik niet, maar veel clubs hanteren aantal dienstjaren als rode draad. Het is maar een theorie
Ongeacht denk ik dat het wel het beste is voor beide partijen om elkaar te laten gaan. We gaan het komende weken allemaal meemaken denk ik zo.

3 augustus 2022 om 23:03

Privé situatie is moeilijk in te schatten inderdaad. Drama natuurlijk, maar hij stond ook in no time weer op het veld. Niet te zeggen voor ons welke rol dat speelt. Hopelijk komt er een club, is beter voor iedereen.

Als spelers het normaal vinden om tijdens de wedstrijd al naar huis te gaan is er nog veel werk aan de winkel voor Ten Hag.

Wat zal Ten Hag nu al geschrokken zijn van die verotte cultuur bij United. Denk niet dat hij het tij kan keren, daar heeft hij te weinig charisma voor.

3 augustus 2022 om 12:04

Dat zeiden ze ook over Sir Alex, kreeg zelfs dreig telefoontjes thuis.

3 augustus 2022 om 13:28

Die sprak ten minste goed engels , weliswaar met Schots accent. Maar de taal is het fundament van een goede communicatie. Tolken etc werken niet half zo goed als een helder en duidelijk gesprek.

Ik vind het Engels van Ten Hag erg slecht. Hij gebruikt veel dezelfde woorden en moet vaak opzoek naar woorden.

3 augustus 2022 om 23:04

80% van de communicatie gaat non-verbaal. Taal gaat echt het verschil niet maken.

Ten Hag heeft hier gewoon volkomen gelijk in. Ronaldo moet in het belang van United denken en niet in eigen belang. Maar dat gaat nogal moeilijk als je je ego aan de kant moet zetten. Een ego waar ie al sinds zijn overstap van Sporting naar United destijds mee kampte. Ik hoop dat Ronaldo vertrekt bij United of dat United en Ten Hag afstand willen doen van deze nare egoïst.

Ronaldo is en blijft geen teamvoetballer. Ik denk dat hij ook totaal niet zal matchen met Ten Hag's manier van spelen. Hopelijk houdt Ten Hag voor wat betreft zijn denkwijze over de speelwijze van United voet bij stuk en 'passeert' hij Ronaldo 'gewoon'. Zo zie je maar dat zo'n type voetballer totaal ongeschikt is voor de lange termijn en als er gesproken wordt over een team. Klasse, Erik!

Mijn God wat ga ik blij zijn als die Ronaldo eens stopt/naar de zandbak of dergelijke verkast. T gaat nergens anders over in alle media. Een grote poppenkast. De ster is nooit, nooit belangrijker dan het team vind ik. Meneer Ronaldo vind van wel, zo lijkt het. Al die kapsones en maniertjes, omdat meneer zich te goed voelt voor de Europa league. Ik zou deze kerel echt meteen proberen te lozen, ookal mis je daardoor 15 goals, het is sowieso alle drama niet waard. Gadverdamme. Een legendarische, prachtige speler, maar verder een kwal van een vent, dan blijkt nu wel weer.

Als hij zo graag weg wil, dan kan hij z'n contract toch afkopen.

Artikel geeft de lading anders weer. Als je het interview bekijkt gaat ETH op het hele team en niet zozeer alleen op CR7. In dit artikel (vooral met de titel) lijkt het alsof hij alleen Cr7 terechtwijst. ETH valt doorgaans ook nooit individuele spelers in het openbaar af.

Ik heb gisteren de documentaire gezien van Sir Alex op HBO. Hoe hij Eric Cantona alle vrijheid gaf en de andere spelers altijd op de huid zat, dat loonde uiteindelijk wel. Dat gezegd hebbende gaat Ten Hag z'n eigen weg en Ronaldo privileges geven zorgt voor tweedeling in de selectie

Wellicht sprake van miscommunicatie? Meerdere spelers vertrokken na de wedstrijd, niet alleen Ronaldo.

Alles zal nu worden uitvergroot in de media. Daarom moet er duidelijkheid komen vanuit United. Niet een statement dat spelers mochten vertrekken na de wedstrijd en de volgende dag een interview van Ten Hag die aangeeft dat het onacceptabel is.

De strekking van Ten Hag is goed. Je bent een team en blijft tot het einde, ook als je niet speelt. United moet terug naar de basis. Behoorlijke kluif voor Ten Hag.

Die Ronaldo is toch helemaal niet meer gemotiveerd om bij Man Utd te spelen. Hij wilt CL spelen en dat doen ze niet.

Zijn houding is niet goed te praten en hoe hij ermee omgaat ook niet maar dat hij CL wilt snap ik wel.

CR7 mag EHT niet. Dat zag je aan zijn blik afgelopen zondag toen Erik tijdens de break het team toe sprak. Hij ziet in Erik iemand die zal willen laten zien dat hij de coach is en dus ook de baas.

3 augustus 2022 om 12:23

Mijn theorie is dat Ronaldo het nog steeds niet kan verkroppen dat hij met Juventus uit de CL is gekegeld door het Ajax van Ten Hag. Geloof me, die vent heeft zo'n gigantisch ego, dat hij dit Ten Hag nog steeds verwijt en daardoor niet normaal met hem kan samenwerken. Dát zijn de privéomstandigheden waardoor hij de voorbereiding heeft gemist.

3 augustus 2022 om 13:30

Wat lijkt het me leuk als je Ronaldo persoonlijk zo goed kent dat je dit kunt zeggen. Wel jammer dat je dan wat minder in hem kan verplaatsen na het verliezen van z’n kind, terwijl je hem dus zó goed kent.

3 augustus 2022 om 14:16

Dat laatste heeft hier niets mee te maken en bovendien stelt Tilburgajax toch duidelijk dat het zijn(!) theorie is (lees; theorie). Overigens lijkt het me ook sterk. Ronaldo overspeelt simpelweg z'n hand door te denken dat de Europese top nog op hem staat te wachten. Die zijn voorzien en bovendien is z'n contract dermate lucratief dat het de moeite niet waard is. Alles daaronder kan hem niet eens betalen zonder behoorlijke risico's te moeten nemen. Als Ronaldo niet snel inbindt richting United of anders betreft z'n salariseisen, kan dit weleens het begin van het einde van z'n carriere betekenen. Op deze manier is de man giftig voor de kleedkamer en een ongemotiveerde Ronaldo, daar heb je niets aan. Je moet al veel inleveren om hem te laten renderen en beter gaat hij er niet op worden.

3 augustus 2022 om 15:58

Het is inderdaad een theorie en die is deels gevoed door sarcasme. Ik heb wel de indruk dat Ronaldo iemand is die 'oud zeer' niet snel vergeet en dat het iemand is die snel loopt te mokken.
Uiteraard ben ik het met je eens dat hij zijn hand overspeelt en ik denk ook niet dat zijn vertrekwens direct gelegen is in de aanstelling van Ten Hag. Maar er breekt wel een interessante periode aan, want de vraag is of Ronaldo over zijn eigen ego heen kan stappen en dus zal toegeven en inbinden. Doet hij dat niet, dan zal hij moeten beseffen dat hij aan Ten Hag een kwaaie heeft, want die is principieel en koppig en zet 'm zomaar op de bank als hij niet in de pas gaat lopen. Ik denk dat Ten Hag vooralsnog voldoende krediet heeft bij de club en de fans om dat vol te houden.

3 augustus 2022 om 23:09

Ik vind het nu al een prachtig schouwspel. Ronaldo, larger than life, een gebeeldhouwd lijf en een waarde van een miljard ofzo. Versus zo’n nuchtere Hollander. Ik denk dat Ronnie zijn tanden stuk gaat bijten op die nuchterheid. Eth is niet onder de indruk, en daar verander je dan niks aan.

Goed zo Ten Hag. Geen privileges voor wie ook.

Typische Nederlands, deze reactie van Ten Hag. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar of dat nu wel zo verstandig is...

Gewoon op de bank zetten een heel seizoen en niet gebruiken. Dan is hij een jaar kwijt, je hebt niets aan deze gast, gooit de kont tegen de kribbe en wil een vertrek forceren.
Dan laat het hem maar voelen op deze manier.

Denk dat Ten Hag mazzel heeft dat Ronaldo al enig krediet verspeeld heeft bij de achterban. De confrontatie met hem aangaan is mogelijk op dit moment. Aan de andere kant kan dit ook zeer negatief naar ten Hag overslaan. Ronaldo is nou net een van die spelers die stiekem toch groter zijn dan een club.

3 augustus 2022 om 14:20

Toch is Ronaldo al 37 jaar en niet meer in staat er minimaal 50 per seizoen te maken. Z'n reach mag dan gigantisch zijn, maar met dit soort gedrag maak je je snel onmogelijk bij alle aspecten die met Manchester United te maken hebben. Hij kan het zich ook niet permitteren om dwars te blijven liggen. Hij heeft simpelweg enorm overschat hoe erg clubs nog om hem stonden te springen. Inmiddels is hij gewoon te duur voor wat hij levert en je hele aanval moet zich daar op aanpassen. Dat is het gewoon niet meer waard. Het kost je onderaan de streep doelpunten, want Sancho, Rashford en Fernandes hebben nog niet zo slecht gerendeerd als dit seizoen. Dat is echt geen toeval.

3 augustus 2022 om 23:11

Zeker heeft hij die mazzel. En daar komt bij dat te vroeg weggaan bij een wedstrijd zo overduidelijk slecht is voor het teamproces, en ook zo duidelijk zichtbaar is, dat je als manager risicoloos op je strepen kan gaan staan. Een gratis kans voor open doel voor Ten Hag.

De beste man heeft onlangs een kind verloren. Misschien moeten we dat ook meenemen in onze gedachten. Of geld dit alleen voor jongens die de afgelopen jaren hun vader of moeder zijn verloren? Enige compassie mag toch wel lijkt me.

3 augustus 2022 om 12:44

Waarna hij naar een paar dagen alweer op het veld stond. Als je doodleuk lachend leuke filmpjes en foto’s op insta kan plaatsen dan kan je ook respectvol zijn naar je teamgenoten of niet dan? De wedstrijd uitzitten is dan geen opgave hoor.

3 augustus 2022 om 12:58

Ik zie mootje ook lachend op insta en fb. Is dat een duidelijke weergave van je gemoedstoestand denk je? Maar goed, zijn gedrag is niet goed te praten maar rekening houden met dergelijke zaken zou ook.mogen lijkt me.

3 augustus 2022 om 13:35

Ja joh? Dit meen je echt? Geloof je echt dat je niet mag lachen of leuke filmpjes mag plaatsen als je je kind verloren bent? Wat hij sowieso ook een tijd niet gedaan heeft, maar dat terzijde.
Daarnaast, de klap komt bij zo iets vaak pas veel later, zeker als man zijnde omdat je sterk wilt zijn voor je vrouw. En ja, ik kan dat weten voordat je dat vraagt.
Wie weet, ging hij naar huis omdat z’n vrouw hem een appje had gestuurd dat het even niet goed ging.
Zeg niet dat het zo is, maar enige compassie mag er inderdaad wel zijn.

3 augustus 2022 om 23:14

Compassie is er zeker. En als dit de reden was, dan kan dat ook gezegd worden. “Een speler is vanwege privé zaken eerder weg gegaan. De anderen hadden niet dat soort redenen.” Ik denk dat het een longshot is hoor, Ten Hag is niet gek.

3 augustus 2022 om 14:21

Dat geeft je niet automatisch een vrijbrief om je zo op te stellen jegens anderen. Die twee zaken moet je los zien naar mijn mening. Ronaldo wil duidelijk vertrekken, echter staan clubs niet meer voor hem in de rij. Hij is simpelweg te duur voor wat hij levert en geen topclub gaat z'n aanval nog op hem afstellen.

Als je het interview met Ten Hag beluistert klinkt het alweer heel anders. Hij houdt Ronaldo uit de wind, over zijn afwezigheid vanweg familieomstandigheden en hij noemt niet Ronaldo alleen maar het gaat over een groep spelers die al vroegtijdig het stadion verlieten. De kop van het verhaal wekt een hele andere indruk.

En de media maar roepen dat ze toestemming hadden van Ten Hag. Iedereen die weet hoe Ten Hag werkt weet dat hij daar geen toestemming voor zou geven.

Afspraken zijn afspraken, zelfs voor iemand die denkt meer te mogen dan de rest. Het kan zo maar zijn dat dit een poging is om weg te komen door tegen de regels/ afspraken in te gaan. Ten Hag moet denk ik Ronaldo zo niet behouden.

Niemand is groter dan de club! Oprotten met deze speler, ongeacht zijn verleden en status.

Goed dat Ten Hag zich meteen uitspreekt.
Denk dat hij zich al langer irriteerde aan hem.
Nu leert Ten Hag gelijk hoe echte vedettes zich kunnen opstellen en Ten Hag is nergens van gediend.
Die Europa League trekt Ronaldo slecht denk ik.
Dit doet hij allemaal uit onvrede...

Dit zou Ancelotti en Zidane mooit doen sterspeler publiek zo voor afvallen ten hag heegt er geen kaas van ge eten.

3 augustus 2022 om 13:54

Onder een echte ervaren topcoach zou Ronaldo zich ook niet zo gedragen. Die is juist groot geworden door zijn inzet en discipline.

3 augustus 2022 om 14:26

Dit is niet afvallen. Dit is gewoon aankaarten dat het niet de bedoeling is dat spelers voortijdig tijdens een wedstrijd vertrekken. Als de coaches van vorig jaar dit hadden gedaan, was het misschien niet zo'n puinhoop geweest want het is duidelijk dat er een giftig sfeertje in die ploeg zit. Ancelotti en Zidane konden alles door de vingers zien. Ronaldo schoot er minimaal 50 per seizoen in en dan laat je hem zijn gang gaan. Echter zijn de jaren ook bij Ronaldo gaan tellen. Die gaat er nooit meer een keer 50 in schieten in de Premier League + het Europese podium. Deze Ronaldo bij deze club in deze situatie is lastig te managen voor elke coach. Hij wil per se weg en dat was niet anders geweest bij een andere coach. Ronaldo voetbalt immers voor Ronaldo.

3 augustus 2022 om 14:57

Nee je moet je spelers beschermen en dat intern houden, wat ten hag doet is openlijk je sterspelers afvallen dat is echt stupide.

3 augustus 2022 om 23:16

Het gebeurde publiekelijk, dus intern houden kan al niet meer. Ten Hag moet laten zien dat dit niet kan, en deed dat keurig.

Tja, het gevaarlijke hieraan vind ik vooral dat Ronaldo dus anderen heeft meegekregen/genomen toen hij ging. Lastige situatie voor ten Hag om daar uit te komen zonder de kleedkamer te verliezen. Al hoewel het interview anders was dan dit verslag ervan.

3 augustus 2022 om 13:52

In Nederland wordt men al lyrisch als hij de dugout verplaatst, maar de eerste periode wordt cruciaal voor Ten Hag. Verschillende spelers laten alvast zien dat ze weinig met hem op hebben of van hem aantrekken. Als hij straks na twee maanden 10e in de competitie staat zal men daar al snel tot de conclusie komen dat hij de boel niet op de rails krijgt en zal het exit Ten Hag zijn. Meer tijd krijgt hij daar echt niet.

Van mij mag hij gewoon naar tribune . Gewoon hard aan pakken

Als ronaldo er dit seizoen er niet was speelde united makkelijk het 2e niveau van engeland maar ik hoop ook op een transfer van hem machester united is een niet te redden club liverpool en manchester city zijn verder al

Ronaldo aan zijn contract houden en op de bank neerzetten. (Kan natuurlijk niet) Maar wat een walgelijk mannetje.. Topsporter noemen ze dat... Mentaliteit van likmevestje.

Ziet er niet goed uit. Tuurlijk is ronaldo het grote voorbeeld van de selectie
Maar als meerdere spelers naar huis gaan…
Als je respect voor de trainer had deed je dit niet

3 augustus 2022 om 16:29

Het zal vast een overblijfsel zijn van de vorige periode. Helemaal prima, of je doet vanaf nu mee of je bent één van de rotte appels en bent klaar. Dit geldt ook voor de 37 jarige Ronaldo die echt niet meer de invloed heeft van toen hij 28 was. United won de meeste oefenwedstrijden ook zonder hem en voor het groepsproces lijkt het mij beter dat hij vertrekt.

Deze man is zijn hele voetbalcarrière gewend om privileges te krijgen maar daar moet niet bij ETH komen. Groepsbelang staat bij hem met stip bovenaan. Kan wel eens een dingetje gaan worden tussen coach en speler.

Cristiano Ronaldo is op individueel niveau een professional, maar totaal geen teamspeler. Volgens mij heeft hij de Europa League nog nooit gewonnen, dus dit zou juist een mooie kans voor hem moeten zijn om die ontbrekende prijs aan zijn palmares toe te voegen. Bovendien, mocht hij er in slagen om Manchester United tegen de verwachtingen in toch kampioen van Engeland te maken, dan kan hij bij United helemaal niet meer stuk.

Ronaldo zsm afvoeren voor een redelijke prijs. Is toch al wat op z'n retour en kan alleen nog het groepsproces negatief beïnvloeden .

Ronaldo jammer man. Lijkt wel een klein kind. Gedrag je professioneel.

Meest trieste is dat geen enkele topclub op dit moment op Ronaldo staat te wachten. Als hij nou een transfer probeert te forceren ok, maar waar gaat hij naar toe?

Trieste actie van Cristiano. Hij denkt groter te zijn dan de club, je hebt een gigantische voorbeeld functie dan hoor je je te gedragen. De cultuur bij United is verrot.

Ronaldo is inmiddels nu 2 jaar off the hill. En heeft niets meer te eisen of te willen....
Die speelt geen CL meer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren