Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ verrast en haalt Riechedly Bazoer voor drie seizoenen naar Alkmaar

Laatste update:

Riechedly Bazoer speelt de komende drie seizoenen voor AZ, zo meldt de club maandagavond via de officiële kanalen. De 25-jarige middenvelder liep deze zomer uit zijn contract bij Vitesse en werd meermaals in verband gebracht met zowel Feyenoord als Olympique Marseille. Nu sluit Bazoer per direct aan bij AZ, waar hij door het zetten van zijn handtekening vastligt tot medio 2025.

Via de clubwebsite laat Bazoer weten erg tevreden te zijn over zijn overstap naar AZ. "Het voelt fantastisch hier te zijn. Ik heb goede gesprekken gehad met Max Huiberts en Pascal Jansen. Daarin werd duidelijk wat ze met mij van plan zijn en daar hield ik een erg positief gevoel aan over. Ik kan niet wachten om te beginnen. AZ is altijd een goede ploeg, speelt verzorgd positiespel en is veel aan de bal. Daar hou ik van. Alles klopt en ik ben blij hier vandaag te tekenen." Bazoer speelde in de afgelopen drie seizoen 104 wedstrijden voor Vitesse, waarin hij tien keer trefzeker was en zeven assists afleverde.

Ook directeur voetbalzaken Max Huiberts is in zijn nopjes met de komst van Bazoer, die in Alkmaar de opvolger wordt van de naar Galatasaray vertrekkende Fredrik Midtsjö. "Riechedly heeft bewust gekozen voor een stap binnen Nederland. AZ past voor hem perfect binnen dat plaatje. Met het oog op het naderende vertrek van Midtsjö hebben we snel gehandeld om de kwaliteit op het middenveld te waarborgen. Riechedly beschikt over een geweldig inzicht, uitstekende technische vaardigheden en staat ook fysiek zijn mannetje. Dat heeft hij al ruimschoots bewezen in de Eredivisie. Het is duidelijk dat hij veel kwaliteiten heeft", aldus Huiberts.

In juni meldde 1908.nl dat Feyenoord-trainer Arne Slot zijn selectie voor komend seizoen graag wil versterken met Nederlandse spelers, waardoor onder meer Bazoer in beeld was in De Kuip. Feyenoord was afgelopen winterstop ook al in de markt voor de 25-jarige middenvelder, die onlangs tegen zijn nieuwe club AZ zijn laatste wedstrijd voor Vitesse speelde. Ondanks het jawoord van de speler werd geen definitief akkoord bereikt. Bazoer werd eerder ook al genoemd bij Olympique Marseille en Benfica, terwijl ook clubs uit Engeland hem met veel interesse volgde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo! Dat is geen slechte move

1 augustus 2022 om 18:28

Als ie z'n koppie erbij houdt, topaankoop!

1 augustus 2022 om 19:23

Voor AZ zeker een topaankoop.
Maar als je in de winterstop niet naar Feyenoord gaat en wacht tot de zomer om je transfervrije status te verzilveren dan lijkt AZ niet direct de stap die hij toen in zijn hoofd had zitten.

1 augustus 2022 om 21:18

Heel vreemd inderdaad. Dacht toch echt dat hij naar het buitenland wilde.

1 augustus 2022 om 21:48

Hij wou ook in principe naar Olympique Marseille, alleen had hij het nadeel dat de trainer die het in hem zag zitten (jorge Sampaoli) precies vertrok vanwege ruzie met de leiding van de club voordat de transfer was afgerond. Anderzijds heb je met Bazoer ook een speler die uitermate excelleert in een heel specifiek systeem waarin hij als Libero, Half-back, hoe je het ook wil noemen, in een meer vrije rol tussen twee verdedigers het beste functioneert. Hierbij krijgt hij de ruimte en vrijheid die hij graag wil. Ik vraag mij hierom ook af of het goed gaat werken bij AZ, want eigenlijk moet je wel meer verdedigende spelers om hem heen zetten om zijn spelwijze te compenseren.
Al met al als Vitesse supporter gun ik hem wel dit stapje omhoog, en hoop ik dat hij zich ook hier weer kan bewijzen en de stijgende lijn herpakt (in plaats van de dalende lijn vanaf zijn laatste blessure, die vast ook heeft meegeholpen in de beperkte interesse).

1 augustus 2022 om 18:29

Ach, ik vraag het mij af. Denk dat AJAX en PSV geen interesse hebben en ik twijfel of Feyenoord hem wel zou willen. Tja, of je het van AZ dan nog een stunt moet noemen. Eigenlijk is het meer een stunt van Bazoer.

1 augustus 2022 om 18:37

Nee hoor, prima aankoop van AZ. Die is multifunctioneel en daar kan AZ een hoop plezier aan beleven.

1 augustus 2022 om 18:41

Had hem toch graag bij Feyenoord gezien. Multifunctioneel...enige waar ik me zorgen over maakte is of hij genoegen nam met een plek op de bank.

1 augustus 2022 om 19:17

Voor AZ geen slechte move nee. In hoeverre is AZ t.o.v Vitesse een stap vooruit?

1 augustus 2022 om 19:30

Kom op, AZ is toch veel stabieler. Altijd Europees spelen en om plek 3 tot 5, waar Vitesse speelt om 4 tot 8....en ook minder gedoe rond de club, goed beleid en meer rust.

1 augustus 2022 om 20:39

Een kleintje. Maar hardlopers zijn doodlopers

1 augustus 2022 om 22:34

11tegen11 ben het met je eens dat AZ stabieler en beter is. Maar het is wel echt een kleine stap vooruit 😅

1 augustus 2022 om 20:33

Serieuze vraag: waarom heeft Ajax hem niet gestrikt. Je hebt zowiezo backup verdedigers nodig en wie weet kon Bazoer zich wel ontpoppen tot een basisspeler. Heeft in ieder wel meer fysiek dan wat er nu achterin staat bij Ajax. Is ook een jongen met een verleden bij de club.

1 augustus 2022 om 22:08

Heeft niet de juiste mentaliteit

Zo ey goede deal van AZ, komt echt als een verassing.

1 augustus 2022 om 19:09

Zeker! Maakt competitie ook weer wat sterker dat dit soort jongens in middengroep qua leeftijd, bij de subtop blijven. Hij had meer opties.

Geweldig!

1 augustus 2022 om 19:52

Welke dan?

1 augustus 2022 om 20:16

Verschillende clubs in de Bundesliga, Ligue 1 en daarnaast ook gelinkt aan de top van NL.

1 augustus 2022 om 21:02

Geruchten cq fabeltjes

Uitstekende opvolger voor Midtsjo. Goed gehandeld en wat mij betreft precies zijn niveau.

2 augustus 2022 om 12:04

Dat valt nog maar af te wachten. Laatste jaren telkens gefaald als middenvelder. Bij Vitesse in een 5 mans verdediging is gewoon makkelijker voetballen omdat er meer ruimte ligt

Als vervanger voor Midtsjo moet ik dit zien gok ik? Verder een goeie aanwinst voor AZ denk ik

1 augustus 2022 om 18:50

Zo, gok jij dat? Het staat gewoon in de tekst man.

1 augustus 2022 om 19:28

Moet even wennen aan het idee totaal geen Az speler, maar we hebben nu wel een "klootzakkie" in het team die wel voor gif kan zorgen.
Als hij zijn koppie bij presteren houd dan kunnen we nog weleens een topper in huis hebben gehaald.
Ik laat me positief verrassen.

1 augustus 2022 om 19:34

Zeg maar gerust Klootzak!

een tranfervrije speler van vitesse een stunt? goede speler absoluut maar voor een club als az is dit toch geen stunt? *titel inmiddels aangepast

1 augustus 2022 om 18:27

Jawel want er waren genoeg grotere clubs in de markt voor bazoer

1 augustus 2022 om 18:38

Ja dat zou je wel zeggen. Maar is dat ook zo? Misschien viel het allemaal behoorlijk tegen. Ik kan mij anders niet voorstellen waarom het zo lang duurde voordat Bazoer een nieuwe club had gevonden. Zeker als er "genoeg grotere" clubs in de markt waren voor hem. Dan is het wel raar dat hij uiteindelijk kiest voor AZ natuurlijk. Desalniettemin een fantastische transfer van AZ, top gehandeld!

1 augustus 2022 om 18:40

Ik denk dat je dit niet los kan zien van het vertrek van Midtsjo. AZ geeft waarschijnlijk de grootste speelgarantie

1 augustus 2022 om 18:43

denk dat dat idd wel meevalt. echt geen dis naar az hoor maar als een lyon of marseille zich echt bij hem hadden gemeld kan ik me bijna niet voorstellen dat hij voor az had gekozen.

1 augustus 2022 om 18:43

Als ik de geruchten moet geloven waren zowel PSV als Feyenoord geïnteresseerd, en was hij zelfs zo goed als rond met Olympique Marseille. De transfer naar Marseille ketste echter op het laatste monet af, en toen hadden PSV en Feyenoord geloof ik al alternatieven gevonden. Zodoende komt hij dus uit bij AZ.

1 augustus 2022 om 18:46

Spurs dus is de interesse niet zo
Heel groot dan toch.
Ik had hem nog steeds graag bij Feyenoord gezien.
Maar niet als cvm.

1 augustus 2022 om 18:55

De interesse was groot, maar hij focuste zich compleet op OM. Dat liep op het laatste moment spaak, maar de overige geïnteresseerden waren al doorgeschakeld. Op het moment was er dus weinig interesse, maar dat is niet omdat niemand hem wilde hebben.

1 augustus 2022 om 18:28

Voor Vitesse is Bazoer eigenlijk te goed en hij leek voor het buitenland te willen gaan. Best een stunt dan, vind ik. Zo krijgt AZ toch wel weer een aardig elftal

1 augustus 2022 om 19:54

Wat heeft bazoer laten zien afgelopen seizoen dan?

1 augustus 2022 om 18:38

Transfervrij is dit zeker een stunt.

1 augustus 2022 om 18:51

De kop is snel aangepast, de redactie zal het wel met je eens zijn.

1 augustus 2022 om 19:02

Eens, aangepast!

1 augustus 2022 om 19:02

Ja zeker. Je moet niet kijken naar wat ze er aan hebben uitgegeven. Maar naar de concurrentie die ze hadden. Hij laat nu echt zien te kiezen voor zijn sportieve carrière ipv financieel. Met een beetje geluk keert deze man terug in het NL elftal en wellicht een mooie stap naar een grotere competitie

1 augustus 2022 om 19:14

Nls 11tal grapje zeker

1 augustus 2022 om 19:26

Het middenveld van oranje is drama. Als Bazoer het goed doet kan dat echt gebeuren.

1 augustus 2022 om 19:36

Zou zomaar kunnen hoor. Als een Timber het bij Feyenoord goed doet of een Bazoer bij AZ of Veerman bij PSV dan kunnen ze zomaar een kans krijgen. Zeker gezien het feit dat er veel middenvelders niet presteren. Makkelijkste plekken om nog bij oranje te komen

1 augustus 2022 om 19:56

Bazoer is geen middenvelder heeft daar niet de dynamiek en mentaliteit voor .

1 augustus 2022 om 19:03

Ja zeker. Je moet niet kijken naar wat ze er aan hebben uitgegeven. Maar naar de concurrentie die ze hadden. Hij laat nu echt zien te kiezen voor zijn sportieve carrière ipv financieel. Met een beetje geluk keert deze man terug in het NL elftal en wellicht een mooie stap naar een grotere competitie

Woow die zag ik niet aankomen!
Wat een matige stap!
Had gedacht dat hij nu wel een stap verder ging

1 augustus 2022 om 18:30

Ik had ook wel gedacht dat hij naar een club als Lyon ofzo zou gaan. Maar dan had hij toch nog beter naar Feyenoord of Psv kunnen gaan, die volgens mij allebei ook in de markt waren voor hem.

1 augustus 2022 om 18:43

Mag toch aannemen dat we bij ons momenteel voldoende middenvelders rondlopen.
Mocht Sangare nog vertrekken, dan hoop ik wel op iets meer kwaliteit dan een Bazoer.

1 augustus 2022 om 18:57

Het voordeel aan Bazoer is dus dat hij ook als cv uit de voeten kan, en daar loopt het bij jullie niet over van de kwaliteit. Dan kan je best een Bazoer erbij hebben, die ook nog op het middenveld uit de voeten kan.

1 augustus 2022 om 21:46

Psvchamps Bazoer is toch geen verkeerde speler?

1 augustus 2022 om 18:59

Beetje rare reacties van Jeron en sulejmanii. Matige stap? AZ had afgelopen jaar een off-jaar maar volgens mij hebben we over de afgelopen 10 jaar wel bewezen dat we voetballend op hetzelfde niveau zitten als Feyenoord. Daarnaast is het financieel gezien vanuit Vitesse ook een stap vooruit en ben je met AZ elk jaar verzekerd van Europees voetbal; iets wat bij Vitesse toch niet het geval is. Afgelopen jaren hebben ook bewezen dat je vanuit AZ een mooie stap kunt maken naar het buitenland, dat zal denk ik ook meegespeeld hebben in het besluit van Bazoer. Bij PSV had hij op de bank gezeten, maar Feyenoord of AZ is toch lood om oud ijzer op voetbal kwaliteit. We gaan het zien komend jaar.

1 augustus 2022 om 19:12

Ik denk dat Feyenoord ondanks het matige beleid de afgelopen jaren een stuk beter heeft gepresteerd dan AZ. AZ was 1 periode duidelijk superieur, en dat was onder Slot. Die vervolgens alsnog Feyenoord verkoos boven AZ. Er zijn ook vrij veel (basis)spelers geweest die van AZ wel naar Feyenoord wilden gaan, en niet zo gek veel andersom. Wil trouwens niet zeggen dat AZ het niet goed doet, want de club presteert al jaren uitstekend in verhouding tot de grootte van de fanbase/stad. En dat laatste meen ik als een oprecht compliment, niet als een verkapte sneer.

1 augustus 2022 om 19:25

De afgelopen 10 jaar hebben Feyenoord en AZ best gelijk gelopen ja, maar ik schat Feyenoord nu wel echt een niveautje hoger in. Duidelijk de mindere als ik de selecties naast elkaar leg. Karlsson is een echte topper, maar daar blijft het voorlopig bij (sommige spelers zullen nog doorbreken natuurlijk). Bij Feyenoord heb je dan met Senesi, Kökcu, Geertruida en Bijlow al veel meer toppers.

1 augustus 2022 om 20:29

Bijlow is goed maar die andere drie zijn natuurlijk niet veel beter dan wat er bij AZ rondloopt. Voorhoede met Karlsson Pavlidis en Odgaard zal gelijkwaardig zijn aan die van Fey met jongens als Dilrosun en Idrissi. Middenveld zijn Clasie en Bazoer ook niet minder, en Van Heusden is beter dan de CV’s van Feyenoord op papier. Vrij gelijkwaardig al met al

1 augustus 2022 om 20:30

AZRico: Grappig dat AZ en nu ook Twente supporters steeds roepen dat ze zich kunnen meten met Feyenoord. Feyenoord heeft afgelopen jaar de finale van een Europees toernooi gespeeld en is in 2017 nog kampioen van Nederland geworden. In welk opzicht kan AZ of FC Twente zich dan meten met Feyenoord? Niet qua uitstraling, achterban of stadion en uiteindelijk resultaat.

1 augustus 2022 om 23:42

Preditor. Twente speelde een paar jaar degradatievoetbal en heeft zelfs 1e divisie gespeeld. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met hoe constant AZ is. AZ eindigde in 2020 nog gelijk in punten met Ajax op de gedeeld eerste plek en speelt bovendien al 10 jaar onafgebroken bovenin mee. Dat is toch wel wat anders of niet? Je kan het ook anders benaderen; Grappig dat Feyenoord na 1 leuk seizoen afgelopen jaar meteen weer denkt dat ze titelfavoriet zijn, terwijl Ajax en PSV mijlenver voor liggen. En ik heb het heel bewust in mijn vorige reactie steeds over voetbal kwaliteiten, want zelfs een blinde kan zien dat uitstraling / achterban / stadion bij Feyenoord natuurlijk veel groter zijn. Wellicht is de prestatie van AZ om over 10 jaar op het veld ongeveer gelijkwaardig te zijn aan Feyenoord daardoor misschien juist wel veel knapper.

4 augustus 2022 om 21:50

Azrico NIKS ten nadele van AZ hoor, prachtige club!
Maar ik de stap van Vitesse naar AZ is in mijn optiek te klein.
Uiteraard, het is een stap hogerop...

Maar ik had echt verwacht dat hij een stap weer richting Europa ging maken.
Middenmoot Duitsland, onderin Engeland, zoiets...

Bazoer is in mijn optiek een speler dat gewoon in de top Nederland kan.
Dus prima aankoop AZ

Wat een heerlijke transfer. Hopelijk houdt hij zijn hoofd koel en ligt hij goed in de groep want op basis van zijn kwaliteiten hoort hij sowieso in de basis.

Wat een heerlijke aanwinst voor AZ! Hier worden ze aanzienlijk sterker van.

1 augustus 2022 om 18:31

Midtsjo is weg, Bazoer is een prima vervanger maar zeker niet beter.

1 augustus 2022 om 18:59

Bullaude en Cillessen er nog bij en het kan een héél mooi seizoen worden!

1 augustus 2022 om 20:08

Hou het maar op alleen Ballaude al heb ik daar al een week of war niets meer van gehoord.
Vooral dat ze nu met Bazoer aankomen lijkt me bovengenoemde ook niet echt nodig.

1 augustus 2022 om 23:11

Ik zie de naam Cillessen nu een paar keer voorbij komen in reacties. Is dit hoop op basis van zijn situatie bij Valencia en de keeperssituatie bij AZ, of zijn er echt geluiden dat dit zou kunnen gebeuren?

2 augustus 2022 om 00:01

Dit zijn vooral supportersgeluiden. Van wat ik heb gehoord is AZ wel op zoek naar een keeper, maar is er niets concreets met Cillessen.

2 augustus 2022 om 00:13

Hou op zeg,.....altijd geblesseerd en sinds hij weg is uit Amsterdam nogmaals 56 duels gekeept.
Doe maar niet dus.

2 augustus 2022 om 18:16

Als er tussen Verhulst en hem gekozen moet worden, dan zie ik hem wel graag komen met z'n Oranje en Europese ervaring.
Is geen topkeeper, maar denk dat AZ in z'n handjes mag knijpen als hij zou komen.

Dat is een echte coup! Daar word Az echt een stuk beter van op het middenveld. Jammer dat er ook goede spelers vertrokken zijn of gaan anders had Az komend seizoen makkelijk bovenin mee kunnen draaien

1 augustus 2022 om 18:34

Kan nog steeds. AZ is in totaal sterker aan het worden dan vorig jaar. Odgaard, Bazoer, van Heusden zijn allemaal basis materiaal, daarnaast nog bezig met 2 versterkingen en ook heb je Karlsson en Pavlidis die blijven.

1 augustus 2022 om 19:17

Az is niet sterker met bazoer ipv midtsjo

1 augustus 2022 om 20:12

Vind ik wel, je kan ze niet met elkaar vergelijken maar een fysieke blok op die positie kon Az in veel wedstrijden waar tegenstander op eigen helft speelt goed gebruiken.

1 augustus 2022 om 20:31

Nee Midtsjo is beter maar ze zijn op twee andete posities aanzienlijk beter geworden. CV en RV

1 augustus 2022 om 21:06

Waar gaat bazoer spelen dan cv of rv

1 augustus 2022 om 18:45

De 2 belangrijke spelers die zijn vertrokken zijn al opgevangen. Het is alleen hopen dat Karlsson niet vertrekt, want dan leveren ze echt veel kwaliteit in. Wijndam is opgevangen door Kerkez, die het tot nu toe zeer goed doet, en Midtsjø kon al opgevangen worden door Reijnders, maar voor hem is nu ook nog Bazoer gekomen. AZ is er deze transferperiode alleen maar op vooruit gegaan dus.

Dat is een echte verrassing! Nam die toch genoegen met een lager salaris. Goede transfer van Az!

Goede speler voor AZ, had er op gerekend dat hij naar het buitenland ging. Die zullen er zeker niet op achteruit gaan met het vertrek van Midtsjo.

Past wellicht beter op het niveau van AZ. Durfde zelf dus niet naar een hogere stap zoals Feyenoord of OM

1 augustus 2022 om 18:36

Stap hoger haha, is het zelfde niveau. Een goed jaartje veranderd niet gelijk alles weer

1 augustus 2022 om 18:44

@leszz, maar met Kokcu en Timber of Aursners op het middenveld en Trauner en Senesi centraal achterin had hij wss geen basisplaats gehad

1 augustus 2022 om 18:52

Verschrikkelijk hoe de Feyenoord trollen weer onder hun steen vandaan zijn gekropen na 1 goed seizoen, waarin ze 0 prijzen hebben gepakt. Dit topic gaat over AZ en Bazoer, niet over Feyenoord. Het feit alleen al dat constant Feyenoord erbij wordt gehaald en Feyenoordfans zitten te trollen op AZ topics zegt al genoeg dat beide clubs ongeveer evengoed zijn.

1 augustus 2022 om 18:58

Dat Feyenoord erbij wordt gehaald omdat zij ook interesse hadden is wel begrijpelijk. Dat oneindige geneuzel over welke club groter is en wie wie voorbij is gestreefd is ondertussen wel bijzonder irritant, maar helaas niks aan te doen voor ons.

1 augustus 2022 om 19:18

En hoe zit het met de prijzen van AZ van de laatste jaren? Overigens zien trainers en spelers Feyenoord nog steeds als stap omhoog

1 augustus 2022 om 19:30

“The trouble with the rat race is that even if you win, you're still a rat.” De prijzen worden verdeeld tussen Ajax en PSV. Niet tussen Feyenoord en AZ.

1 augustus 2022 om 19:34

Hoeveel trainers en hoeveel spelers hebben dan de afgelopen paar jaar de overstap gemaakt? Ik tel Slot en Taabouni, waarvan Taabouni nog geen wedstrijd heeft volgepakt bij het 1e van AZ.

1 augustus 2022 om 19:44

Ik heb niks tegen AZ hoor, knap beleid gevoerd, maar dat Feyenoorders hier harder op inhaken is omdat er anderhalf seizoen terug werd gedaan alsof AZ ons al voorbij was. Naar mijn idee speelt Ajax altijd om de titel, met psv als grote uitdager, maar moet PSV ook nog naar beneden kijken, naar Feyenoord en dus speelt Feyenoord om plek 2, maar moeten zij weer naar beneden kijken naar AZ en Twente. Met andere woorden, PSV wordt incidenteel kampioen als Ajax het af laat weten en PSV eindigt incidenteel 3 of 4e als zij het af laten weten en Feyenoord zakte regelmatig door de ondergrens door belabberd beleid en dan zit een club als AZ er direct tussen.
Ik zie ze nog steeds niet als gelijkwaardig, maar ze blijven gevaarlijk en knap hoe ze het de laatste jaren doen. Gelukkig lijkt Feyenoord ook aan de stabiliteit te werken...met een paar goede jaren kunnen we misschien omhoog kijken en het psv structureel moeilijk maken en Ajax vaker dan 1x in de 20 jaar

1 augustus 2022 om 20:00

Het irritante daaraan is dus dat buiten de gebruikelijke trolls die pretenderen AZer te zijn, maar hier alleen zijn om te provoceren, geen enkele AZer dacht dat we Feyenoord voorbij waren. Het waren met name Ajacieden en PSVers die het leuk vonden Feyenoorders op de stang te jagen die dat zeiden. Dat vonden de Feyenoorders hier dan, begrijpelijk, niet leuk, en daardoor zit elk AZ topic vol met provocaties van 'Feyenoorders' die daar nog steeds mee in hun maag zitten. Geen enkele weldenkende AZer zou AZ boven Feyenoord plaatsen. Alleen op sportief gebied is AZ de laatste tijd dichtbij Feyenoord gekropen, maar voor de rest is en blijft Feyenoord de komende eeuw waarschijnlijk de grotere club.

1 augustus 2022 om 20:26

Dat komende eeuw zou ik niet durven zeggen. 20 jaar geleden werd je ook hard uitgelachen als je zei dat Manchester City structureel boven Manchester United zou gaan eindigen. Niks is zo onvoorspelbaar als voetbal.

1 augustus 2022 om 20:31

@ Alkmaar, jij noemt het trollen maar je kan het ook zien als mensen die een klein beetje hun gram halen. Want de AZ trollen zijn de afgelopen jaren in onze topics aardig talrijk geweest. Hoevaak we van jullie supportersschare (en ook andere) wel niet hebben gehoord dat AZ ons definitief voorbij was... Lees de topics van een jaar geleden maar eens terug. Feyenoord werd afgeschilderd als een derdeklasse amateurs en AZ was het al lang en breed definitief gepasseerd. Dat Slot dat verkoos boven AZ... Dan moet je een aardig bord voor je kop hebben als je niet verwacht dat mensen met eergevoel dan niet heel even terugslaan. Want dat we wel aardig bij elkaar liggen de afgelopen 10 jaar klopt over de hele breedte wel. Alleen is de piek van Feyenoord vele malen hoger geweest met 2 bekers, een titel en een Europese finale. Dat is een aardig deel van wat AZ in de hele historie gepresteerd heeft. Dan vind ik dat er veel te minachtend over Feyenoord is gesproken en moet je niet verbaasd zijn dat er een tegenreactie komt. Vanuit Feyenoord leeft AZ namelijk niet echt als de club waar wij ons op willen richten. Vandaar ook dat het sommige irriteert dat we zo worden weggezet t.o.v. AZ. Van mij hoeven die hele discussies sowieso niet. Ik vind namelijk dat iedere club wel wat heeft en juist clubs uit de regio omdat daardoor het heel anders leeft dan bij een landelijke club zoals Feyenoord. Gewoon gemoedelijk en goed beleid waar ik respect voor heb. AZ maakt gewoon een hele mooie transfer bekend die ze imo echt wel sterker gaat maken. Goed voor de eredivisie.

1 augustus 2022 om 20:33

Denk je? Ik denk dat Bazoer nog wel boven Timber verkozen had kunnen worden, maar kan ook anders om zijn. Denk dat Bazoer iets verder is

1 augustus 2022 om 20:38

Feyenoord wil zich niet op AZ richten en meer op PSV maar de realiteit is dat AZ en Feyenoord veel dichter op elkaar zitten dan Feyenoord op PSV.

1 augustus 2022 om 20:39

Zoals hierboven al aangegeven, dat waren dus niet de AZers, maar ajacieden en PSVers, dus dat hele gram halen slaat sowieso al nergens op. Daarnaast zou het je als aanhanger van de grote club niks moeten doen als supporters van een provinciehuis dat zeggen, en na anderhalf jaar zou je er al helemaal overheen moeten zijn.

1 augustus 2022 om 20:41

En trouwens zijn de supporters van Feyenoord behoorlijk met AZ bezig geweest afgelopen jaar met willekeurige kroegen in Alkmaar kort en klein slaan. Dus denk dat wat je zegt voor vele niet klopt

1 augustus 2022 om 21:07

@leszz

Willekeurige kroegen? Je bedoel die ene kroeg waarvan die gasten van AZ zelf de locatie hadden gestuurd?

Als je op harde kern gebied met de grote jongens mee wilt doen, moet je niet raar opkijken als je de deksel op de neus krijgt. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Heerenveen die de locatie van een café in Utrecht deelde, met de gedachte dat Feyenoord toch niet langs zou komen.

Ot: matige stap van Bazoer, maar een goede aankoop van AZ. Je zou verwachten dat hij een stap hogerop zou zetten (met meer salaris) vanwege zijn transfervrije status, maar de belangstelling viel blijkbaar tegen.

2 augustus 2022 om 00:18

Of die fiets die tijdens de kermis door een ruit ging? Of de vele akkefietjes in het centrum van alkmaar als Feyenoord op bezoek komt. Het is niet 1x. Feyenoord 'supporters' gedragen zich vrijwel overal waar ze komen niet. Tuurlijk is dit een kleine groep van het gehele legioen en kan ik genieten van het goede van het legioen maar ga nou niet doen alsof AZ alles uitgelokt heeft.

2 augustus 2022 om 13:47

Daarnaast is het sowieso niet heel netjes om kroegen te slopen, ook niet als je weet dat daar de aanhang van AZ zit. Heerenveen hetzelfde. Die jongens spreken met elkaar af om ergens een biertje te drinken voor de wedstrijd, vinden Feyenoorders het nodig die kroeg op te zoeken en de hele boel daar kort en klein te slaan, maar dan ben je wel deel van de 'grote jongens'. Zal in hooliganland vast heel stoer zijn, maar de rest van Nederland kotst je uit.

Jammer had hem graag bij feyenoord gehad voor de breedte.

Wauw, die komt even uit de lucht vallen zeg! Wel heel blij mee, want Bazoer is voor ons gewoon een topaankoop. Hij zal gehaald zijn als opvolger van Midtsjo, maar is ook nog inzetbaar als CV en op de plek van Clasie. Kijk hier heel erg naar uit. Enige is dat hij een a-typische AZ-speler is gezien zijn disciplinaire problemen in het verleden, dus hopen dat dat goed gaat.

1 augustus 2022 om 18:32

Ik hoop met je mee. We hebben Maher in het verleden ook aardig weten te temmen bij z'n terugkeer, dus we kunnen het wel. Ik vrees alleen dat Jansen er niet zo goed mee om kan gaan, aangezien hij nou niet echt een lastpak in de selectie heeft gehad. Alleen gudmunsson kon vervelend zijn, maar ook dat viel enorm mee.

1 augustus 2022 om 19:03

Zou hem niet op cv zetten. Bazoer is verdedigend te zwak en nonchalant om cv te zijn. Als hij naar voren geschoven werd speelde hij veel beter, maar onze trainer was niet tot iets anders in staat dan bazoer als cv op te stellen.

1 augustus 2022 om 19:19

Bazoer verdedigde nooit mee als middenvelder .hij sjokte altijd terug.

1 augustus 2022 om 20:22

Dat deed hij als verdediger ook. Dan heb ik hem liever op het middenveld staan dan in de verdediging.

1 augustus 2022 om 21:19

Daar stonden nog 2 mandekkers voor die taak

1 augustus 2022 om 23:47

Bazoer was dusdanig lui dat hij wanneer hij verdediger was hij vaak zelfs als laatste man liep. Daar wil je een breker hebben, geen luie gast die niet kan verdedigen. Wanneer je hem een linie naar voren schuift heb je dat probleem sowieso niet.

2 augustus 2022 om 00:19

Als verdediger zie ik hem niet starten. Ik gok op cvm met clasie als slot op de deur. rcv heeft AZ al opties genoeg met Vanheusden, Beukema en Hatzidiakos.

1 augustus 2022 om 19:22

Echt top dit ja. Midtsjo was jammer, wel wat miljoenen gevangen. Maar om dan Bazoer transfervrij binnen te halen. Dat is een sterke move. Dit zijn al prima transfers zo. Wie zou jij nog willen zien?

1 augustus 2022 om 19:48

Ik kan echt geen nieuw seizoen met anti-voetballer De Wit op 10 zien. Daarom hoop ik dat AZ nog doorpakt voor de Argentijnse Bullaude, waar Max al weken mee bezig is. Als dat niet lukt hoop ik in ieder geval Reijnders op 10 te zien. Op 8 zal Bazoer de voorkeur krijgen.
Verder vind ik een keeper echt essentieel. Cillessen lijkt zijn contract te ontbinden bij Valencia en wil zich (lijkt mij) in de kijker spelen voor het WK. Dat zou een win-win kunnen zijn, want zowel Vindahl en Verhulst zijn niet goed genoeg.

1 augustus 2022 om 19:58

Dat zouden idd prima transfers zijn ja. Jasper zou ook een goede zijn. Hij zal dan wel moeten inleveren.

Heeft ie eindelijk z'n transfer naar een top club te pakken.

1 augustus 2022 om 18:33

Niet om meteen denigrerend naar AZ te zijn, maar een topclub, nee sorry dat zijn ze niet. Voor zowel Bazoer als Az is dit een goede stap, als hij 1 of 2 goede seizoenen draait kan hij altijd nog naar het buitenland

1 augustus 2022 om 19:02

Dan is je profielnaam Voetbalhumor en snap je het sarcasme van Mark010 niet..

1 augustus 2022 om 20:13

Echt he, voetbalhumor en voetbalsarcasme liggen in elkaars verlengde,maar ook weer zover bij elkaar vandaan 🤣

Goede zet van AZ. Als hij de rol krijgt die hij bij Vitesse ook had hebben ze veel aan hem.
Jammer voor Vitesse, dat wel

Kijk, dat is lekker! Heeft in het verleden wel wat problemen gehad met coaches ed, dus laten we hopen dat dat bij ons niet het geval is. Verdedigend heel sterk, maar kan ook heel goed het spel lezen en uitzetten. Met zijn lange benen kan hij ook nog eens de nodige meters maken. Uitstekende vervanger van Midtsjø, die als het nodig is ook nog eens centraal achterin uit de voeten kan, ochtend Jansen eens een 352 oid uit willen proberen.

1 augustus 2022 om 18:47

Janssen is niet zo van het uitproberen. Toch denk ik dat Bazoer gelijk een basis plaats kan afdwingen. Toch jammer voor Reijnders en koopmeiners dat ze een concurrent erbij hebben.

Snel gehandeld. Midtjo vervang je niet zo snel. Was echt geweldig en de motor van het team .. hoop dat bazoer een goede vervanger word. Nu nog een extra aanvaller aub .. Vind het voorin nog aardig mager

Er wordt afgestund deze transferperiode 😅

Jammer, had hem graag bij feyenoord gezien. Scherp van AZ wel

1 augustus 2022 om 18:36

ik ook, maar zie niet waar hij had moeten spelen en dat idee heeft hij zelf denk ik ook. Senesi-trauner speelt hij er niet uit en zou voor die plek ook geertruida voor zich hebben. middenveld al helemaal geen plek meer.

1 augustus 2022 om 20:43

Grappig, is voetballend natuurlijk sterker en completer dan de jonge onbewezen Timber.

1 augustus 2022 om 21:37

kei grappig, maar dat beweer ik volgens mij niet? we hebben nu Timber voor 8 mil binnen gehaald. denk jij dat we die ff op de bank hadden gezet omdat we bazoer eventueel nog hadden kunnen halen?

2 augustus 2022 om 00:21

Beste speelt bij Slot en als Bazoer bij Feyenoord had getekend en zich meer liet zien dan Timber weet ik vrij zeker dat Timber op de bank zou zitten.

Mooie transfer voor Az.
Zo zie je maar weer dat az dicht tegen feyenoord aan zit en clubs als Vitesse, twente en Utrecht toch uit een ander vijvertje vissen.

1 augustus 2022 om 18:34

Dat komt puur door onze fantastische uitgaande transfers. Verder zijn wij natuurlijk een relatief kleine familieclub in een stadje van 100.000 inwoners. In principe presteren wij al jaren ruim boven onze kunnen als we naar begroting/fanbase etc. kijken.

1 augustus 2022 om 18:44

Vindt het ook echt knap hoe Az het elk jaar weer voor elkaar krijgt om een sterk elftal neer te zetten, zonder al te veel geld uit te geven.
Hoop dat Utrecht het ooit ook zo goed voor elkaar krijgt, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Heel blij hiermee! Als je Bazoer aan de praat krijgt heb je 1 van de beste spelers van de eredivisie op die positie. Sterk gehandeld van Huiberts.!

1 augustus 2022 om 19:20

Nope

Is altijd weer wachten op ellende met die jongen.
Heeft toch niet de stap echt kunnen zetten.
Jammer, goede voetballer maar had zo’n 8 jaar geleden heel veel van hem verwacht.

Hoppa! Dit wordt een hele goede aanwinst voor ons. Ik ben al jaren overtuigd van Bazoer. Welkom bij de mooiste club van Nederland!

Wow ben benieuwd naar zijn salaris. Echt wel een toffe aankoop van AZ. Zijn ook stukken beter dan vorig seizoen nu. Gaat ie weer terug naar het middenveld?

1 augustus 2022 om 19:03

Met het vertrek van Midtsjo, het huren van toptalent Vanheusden op CV en het captain maken van BMI verwacht ik dat Bazoer op het middenveld gaat spelen. Als er nog een keeper bij komt (het liefst Cillessen) is de selectie echt aanzienlijk beter dan vorig jaar, dus daar hoop ik nog op.

1 augustus 2022 om 20:28

Zou Ajax niet voor Cillessen gaan?

Dan heeft Feyenoord er dus duidelijk vertrouwen in dat Zerrouki gewoon gaat komen. Want anders hadden ze zich ongetwijfeld ook weer gemeld voor Bazoer. Ik denk dat hij wel een stapje hoger kan dan AZ

1 augustus 2022 om 18:44

Feyenoord heeft zich niet gemeld voor Zerrouki en gaat dat lijkt me ook niet doen, aangezien twente hem alleen laat gaan voor de hoofdprijs.

1 augustus 2022 om 19:02

Mag Feyenoord zoveel van het ontvangen transfer budget meteen weer uit geven dan? Zoja en bij een goed bod is Zerrouki natuurlijk alleen een optie, al blijft de vraag natuurlijk wat voor hem de meerwaarde is om nu over te stappen.

1 augustus 2022 om 21:44

de geruchten aan het begin van deze transferwindow waren 40% van de inkomsten. dat bleek na die 40/45 mil klapper van sini en tyrell al snel niet meer te kloppen. geruchten nu zijn dat na die 4 mil voor gimenez er nog zo'n 10 mil is voor deze window. daar zou nog een vleugelspeler en 2 Lb's van moeten komen. gaat Aursnes weg komt er weer 15 mil vrij waar denk ik wel 8 nog van gaat worden gebruikt voor een middenvelder. maar dit is allemaal speculatie natuurlijk.

Gegokt en verloren met z'n buitenlandse stap. Kijken hoe vaak ie dit seizoen kortsluiting heeft

Blij dat het niet Feyenoord is geworden.

1 augustus 2022 om 18:48

Denk dat Feyenoord hem juist heel goed kan gebruiken en transfervrij al helemaal. Klinkt een beetje als hoogmoed om hem niet bij Feyenoord te willen.

1 augustus 2022 om 18:56

Ik als Feyenoorder had hem ook heel graag bij ons gezien mits Aursnes vertrekt. AZ gefeliciteerd mooie Aankoop!

1 augustus 2022 om 19:24

Had hem aan het begin van de transferperiode graag zien komen maar nu enkel voor de breedte op de bank. Hij had bij ons op het middenveld geen basisplek gehad, ook niet als Aursnes weg gaat denk ik.

1 augustus 2022 om 20:49

Jullie doen alsof Timber direct al beter is dan Bazoer haha. Mooi talent hoor maar niet overdrijven

1 augustus 2022 om 22:19

Bazoer wordt niet beter,deze transfer bewijst het. Anders hadden andere clubs hem gehaald na zijn "fantastische "jaren bij vites.

Dan kan je naar Feyenoord, gegarandeerd Europa League plus meer salaris. Dan wordt het AZ... Ik snap het niet, maar jullie mogen hem hebben. Denk dat ie bij AZ wel meer aan voetballen toekomt dan bij Feyenoord overigens.

1 augustus 2022 om 18:49

Meer salaris weet ik zo net nog niet hoor, wat dat betreft heeft AZ meer te besteden, en aan het salarisplafond van Feyenoord zou hij toh niet zijn gekomen.

1 augustus 2022 om 18:59

Het salaris huis van Feyenoord is hoger dan die van AZ ook individueel. Dat zou wss geen miljoen of half miljoen individueel zijn.

Voor de rest zoals ik al aangaf echt een goede transfer van AZ. In potentie een betere versie van Midtsjo die ik erg hoog heb zitten.

1 augustus 2022 om 20:04

Dus de topverdiener van AZ, want rond dat salaris zal Bazoer zitten, verdient minder dan een roulatiespeler bij Feyenoord? Dat geloof ik niet, Feyenoord keert gemiddeld genomen zeker hogere salarissen uit, maar Feyenoord heeft dan ook betere spelers in haar gelederen.

1 augustus 2022 om 19:06

Ik denk dat hij bij AZ een leuke(re) tekenbonus heeft gehad, maar dat zijn salaris bij Feyenoord hoger was geweest. Dat zal over die 3 jaar verspreid waarschijnlijk niet al teveel schelen.

1 augustus 2022 om 19:25

Krijgt die zo'n enorme tekenbonus van AZ dan?

1 augustus 2022 om 19:39

AZ heeft er de centen voor, en heeft deze transferperiode al laten zien dat het voor de verandering eens niet bang is te investeren. Ik denk dat dat wel een aardig bedrag is ja, al helemaal omdat hij transfervrij is.

Niet verwacht dat hij deze stap zou maken, had verwacht dat hij richting subtop in het buitenland ging om voor z'n kans te vechten en redelijk binnen te lopen qua salaris. Voor AZ is het een leuke speler en een aanwinst hoor maar het getuigt niet echt van ambitie bij Bazoer zelf.

Goed voor AZ, hoewel ik het wel een gozer vind die vooral voor zichzelf voetbalt. Snap dat er ook clubs zijn die hem niet durven te halen voor zijn fratsen. Hopelijk pakt het goed uit.

Bij Vitesse waren we wat gewend aan 'lastige spelers', en zelfs Tannane kregen we een tijd aan de praat.

Hoe is AZ een 'stap bovenop'? Iets verbeterd, ja, maar nou niet echt een stap verder. En daarnaast met Pascal Jansen als coach... Right....

1 augustus 2022 om 20:55

Vitesse speelt ieder jaar rond plek 7, als je 5e wordt is het een heel goed jaar. Bij AZ afgelopen jaar 5e en er wordt gedaan alsof we gedegradeerd zijn. AZ heeft er jaren bij dat ze 2e worden en vaak 3e en Europees spelen en zelfs jaarlijks overwinteren. Niet leuk om te horen misschien maar er zit gewoon echt een klasse tussen, dat weet iedereen behalve een paar mensen in en rond Arnhem. Daarnaast is beleid, organisatie en visie ook zo veel verder.

1 augustus 2022 om 22:23

Dat weet alleen jij get a life.

2 augustus 2022 om 12:02

@leszz Vitesse overwinterde afgelopen seizoen ook in Europa. Ze kwamen zelfs nog een ronde verder direct na de winter.

Echter komend seizoen zal Vitesse vrees ik om degradatie voetballen.
Ze hebben heel veel spelers moeten laten gaan en nog weinig goede vervangers gehaald.

Dat is zeker een grote verrassing. Ik zal eerlijk zijn, ik had er al een klein beetje op gehoopt dat AZ een poging zou gaan wagen, want ik vind Bazoer een uitstekende voetballer, die iets kan toevoegen aan AZ. Had alleen niet verwacht dat Bazoer interesse in AZ zou hebben.

Goed nieuws, denk ik.

1 augustus 2022 om 19:01

Hij zal wel een dik salaris krijgen en er zullen ook de nodige beloftes zijn gedaan mbt speeltijd en zijn rol in het elftal. Zou me niks verbazen als hij na een paar leuke wedstrijden meteen wordt gebombardeerd tot aanvoerder. Hoe dan ook, goede voetballer, en daar houden we in Alkmaar van. De competitie kan mij niet vroeg genoeg beginnen!

1 augustus 2022 om 19:25

Echt top dit ja. Midtsjo was jammer, wel wat miljoenen gevangen. Maar om dan Bazoer transfervrij binnen te halen. Dat is een sterke move. Dit zijn al prima transfers zo. Wie zou jij nog willen zien?

1 augustus 2022 om 19:28

Wat ik nog zou willen zien, gaat niet gebeuren . Een vervanger voor BMI zou ik graag zien... Ondanks dat hij in de wedstrijden tegen Tuzla prima speelde, is het gewoon een liability tegen sterkere tegenstanders, ben ik bang. En misschien een rechtsback, want Hatidiakos op die positie is echt een aanfluiting.
Dat Hatzidiakos de voorkeur krijgt boven Wittry is voor die laatste een slecht teken.

1 augustus 2022 om 19:40

Het is wachten tot Sugawara weer fit is. Wat zal dat een verademing zijn, ondanks dat Hatzidiakos het niet eens zo heel slecht deed tegen Tuzla.

1 augustus 2022 om 19:46

Ja vast niet idd. En Vanheusden gaat dus naast BMi spelen neem ik aan dan. Voor de rest is het Sugaware op Rb, is daar toch best goed geworden moet ik zeggen.

1 augustus 2022 om 19:58

Misschien een gekke suggestie, maar wat zouden jullie denken van Dani de Wit op rechtsback? Hij heeft overduidelijk de capaciteiten niet als creatieve middenvelder, maar wel een enorm loopvermogen en drive naar voren. Bovendien een echte bijter die zich vast kan klampen aan zijn directe tegenstander. Het zou niet de eerste ondermaats presterende 10 zijn die tot back wordt omgetoverd.

1 augustus 2022 om 20:06

Ik denk dat dat verdedigend een ramp wordt, en dat hij de helft van het seizoen geschorst is omdat hij als verdediger genoodzaakt is nog meer lompe overtredingen te maken dan hij nu al doet. Voor de rest geef ik je wel gelijk, proberen kan geen kwaad. Wel jammer dat de voorbereiding nu net voorbij is, alhoewel je het, mits je een comfortabele voorsprong hebt, altijd nog in de competitie of in de ECL zou kunnen proberen.

1 augustus 2022 om 20:06

Ja, Sugawara is prima als RB, zolang die maar niet meer als winger wordt opgesteld... Dus misschien moet er nog een rechtsbuiten bij komen.

Maar dat Hatzidiakos wordt verkozen boven Wittry is een slecht teken voor Wittry.
Én ik vond dat Hatzidiakos verre van goed speelde tegen Tuzla. Er kwam helemaal geen enkel gevaar van hem (wat in het spel van AZ juist wel van backs moet komen) én daarnaast kwam er juist wel gevaar van de linkerkant van Tuzla, door fouten van Hatzidiakos.

Ze halen hem als CM dus, bij vitesse speelde hij toch voornamelijk CV?

En bij vitesse is hij pas weer goed geworden..

Vervanger voor Midtsjø en hoe.
Dit is in mijn ogen nog een betere speler met meer potentie.
Speelt Europees voetbal dus heeft AZ een club die voor uitdagingen speelt.
Net als hij vorig jaar deed bij Vitesse...

Van Midtsjø naar Bazoer, dat vind ik eigenlijk een stap terug voor AZ. Ik bedoel het niet provocerend, maar Bazoer, en al helemaal in zijn rol de laatste jaren vond ik steeds minder dynamisch. Heel vertragend, balletje in de voeten vragen en dan niet echt een verdediger, maar ook geen echte middenvelder, maar overal net een beetje tussenin. Kreeg hij de vrijheid dan blonk hij uit, werd het allemaal wat lastiger, dan bleef er ook niet veel over, kon hij ook wel een beetje naar worden. Als ik Midtsjø dan neem, altijd het vuur uit zijn schoenen gerend, aanvallend en verdedigend en is, ook toen het wat minder met hem ging volgens mij positieve jongen gebleven.

Ik denk dat speltechnisch Bazoer ook nog eens Clasie in de wielen gaat lopen. Ben dus wel benieuwd wat voor rol er is bedacht voor m.

1 augustus 2022 om 19:27

Ik weet niet helemaal hoe AZ speelt maar een dubbele 6 met daarvoor een echte 10 zou natuurlijk ook nog kunnen. Als je Clasie en Bazoer naast elkaar zet met een 10 daarvoor kan dat best prima werken denk ik.

1 augustus 2022 om 19:42

Met het budget van AZ haal je ook niet zomaar een nieuwe Midtsjo. Dan kan je weer een gokje nemen, wat 5 jaar geleden met midtsjo heel goed heeft uitgepakt, of je kiest voor wat zekerheid. Ik denk dat AZ met Bazoer een hele aardige vervanger heeft gevonden, die nog naar het niveau van midtsjo kan groeien, en waarvan je weet wat je aan hem hebt. Loopt het even niet, dan breng je Reijnders of kan je Buurmeester wat minuten laten maken.

1 augustus 2022 om 20:03

Ik weet nog goed dat ik in de eerste wedstrijden dat Midtsjo speelde dacht, wow, wat ben ik blij dat Luckassen weg is en is vervangen door deze speler. En elke wedstrijd dat ik hem heb zien spelen daarna was ik daar weer blij mee.

We gaan hem echt enorm missen, denk ik, maar met Bazoer is er wel een zeer serieuze vervanger binnengehaald.

1 augustus 2022 om 20:09

Samen met Svensson de laatste jaren altijd mijn favoriete speler geweest. Klaagt nooit, werkt hard en danste o zo sierlijk over het middenveld met de bal. Waar ik tegen Reijnders roep dat hij het gewoon moet proberen van 25m riep ik altijd naar midtsjo om gewoon een solo te beginnen. Al stond het nog zo vast, midtsjo kon altijd gevaar creëren met zijn rushes. We gaan hem inderdaad missen, en ik hoop dat Bazoer dat gat goed op kan vullen. Hij vangt namelijk niet zomaar een gat op.

1 augustus 2022 om 22:27

Spot on

Deze stap zag ik niet aankomen. Had eigenlijk een stap naar het buitenland verwacht.
Vraag me af of er wel interesse was vanuit het buitenland, en welke clubs dan echt concreet waren.

Als hij zijn koppie erbij kan houden is dit een mooie aanwinst voor AZ.

Door het het ontslag van de Marseille trainer ging z'n transfer niet door. Misschien dat feyenoord toen meteen een streep door Bazoer heeft gezet, met de gedachte dat hij naar Marseille zou gaan. Toch vraag ik mij dan af waarom niet een 2e keer aankloppen bij Bazoer? En voor Bazoer is dit geen stap die ik van hem had verwacht op dit moment in z'n carrière, maar wel een verstandige. Geleerd van z'n periodes in Portugal en Duitsland.

1 augustus 2022 om 19:28

Zou Bazoer niet gewoon puur voor speeltijd gegaan zijn? Ik kan me niet voorstellen dat hij veel zin in de bank bij Feyenoord gehad zal hebben.

Nou nou die is een stuk afgegleden zeg. Geen psv geen Feyenoord nee buitenland keuze genoeg. Nou ik denk dat hij blij mag zijn nog een club kan krijgen ook al is het minder als de top drie.

Verrassende combi. Ik denk dat Bazoer wel pas bewust voor een binnenlandse stap na is gaan denken toen interesse vanuit het buitenland uit bleef. Hij was transfervrij, maar toch was er geen club die hem als gokje wilde hebben. Ik ben ook benieuwd hoe Bazoer het gaat doen op het middenveld van AZ. Hij zal daar toch minder vrijheden hebben dan bij Vitesse waar hij de middelste van een 5-mans verdediging was.

Nu nog jaspertje en az heeft een team, waar de top 3 rekening mee moet houden. Kunnen zomaar de verassing vd competitie worden.

Dit is natuurlijk nooit de stap waar hij op gerekend had. Maar goed dat Feyenoord hem niet heeft gehaald. Het is graag of niet.

Had de perfecte opvolger van Aursnes geweest in mijn ogen.

Zonde.

Als een Galatasaray fan ben ik echt benieuwd naar de pluspunten en minpunten van Midtsjo, AZ volgers die me kunnen helpen? Galatasaray heeft tot nu toe goede aankopen gedaan, hoop dat Midtsjo ook onze harten wint!

1 augustus 2022 om 19:43

Ik zou het vorige topic over midtsjo raadplegen, daar staan een aantal uitstekende analyses.

1 augustus 2022 om 20:00

Als Midtsjo de kans krijgt om in zijn kracht te spelen, is het een uitstekende toevoeging voor bijna elke ploeg. Denkt altijd vooruit, voetbalt zich vrijwel altijd uit moeilijke situaties, is nauwelijks van de bal te krijgen, heeft een uitstekend overzicht en een goede pass.

De motor op ons middenveld. Samen met Koopmeiners wat mij betreft het beste koppel van de ED in de tijd dat ze samen hebben gespeeld (maar daar zullen anderen vast anders over denken ).

Mooi om hem ook weer op het middenveld te zien. Vond het bij Vitesse altijd als een soort noodgreep overkomen om hem achterin op te stellen. Op de plek van mitsjøe komt hij veel beter tot zijn recht

Echt topaankoop door AZ. Niet verwacht dat Bazoer hun een kans zou geven. Had hem echt bij Ajax willen zien spelen. Had van mij zeker nog een kans verdiend en als ie er zelf ook trek in zou hebben was het naar mijn idee direct een deal. Echt een klootzak die we nu missen man.

1 augustus 2022 om 20:24

Het geeft misschien ook wel een beetje aan hoe weinig interesse er in hem was. Ajax en PSV hebben zich duidelijk niet gemeld, Feyenoord lijkt er deze zomer ook geen interesse meer in te hebben. Dat zegt natuurlijk wel wat.

Bazoer heeft de afgelopen jaren min of meer stilgestaan in zijn ontwikkeling. Bij Vitesse werd hij omgeturnd tot voetballende verdediger en dat ging hem goed af, maar Bazoer wil je denk ik niet in een viermansverdediging zien en op het middenveld heeft hij niet zozeer iets wat hem onderscheid voor de Nederlandse top.

Wel een goede aanwinst voor AZ overigens. Ik denk ook wel dat daar zijn plafond een beetje ligt. Bij Ajax en PSV zou hij wel meekomen, maar hij zou er ook heel makkelijk naast kunnen komen. Ik denk niet dat je dan met Bazoer een fijne bankzitter hebt.

1 augustus 2022 om 22:44

Nou, ik had dan ook niet de gedachte dat ie direct basis zou staan.. maar het is wel een vechtertje en eentje die brutaal kan zijn in het veld. Bij Ajax heb je nu echt allemaal nette jongens. Je mist dan ook Nico en Martinez op dit moment. Bazoer kan soms te ver gaan, maar dat toont wel een karakter. Ik hou wel van dat soort types.

Goede aankoop van AZ, dit komt de kwaliteit van de ploeg ten goede. Hopelijk brengt hij zijn ervaring ook over op de jonge spelers.

Goede slag van AZ maar voor hem zelf nauwelijks een stap vooruit. Had hem wel bij een betere club verwacht.

Voor AZ een topdeal, maar van Bazoer snap ik niet waarom hij niet voor Feyenoord heeft gekozen.

1 augustus 2022 om 20:24

Ik denk dat Bazoer had verwacht dat er betere opties op de stoep zouden staan. Wellicht heeft hij zich daar flink in verkeken. Feyenoord leek deze zomer ook niet meer concreet voor Bazoer.

Blijf het zonde vinden dat Vitesse hem niet heeft kunnen behouden. Maar ja, is niet gek met zoveel onzekerheden die nu heersen bij de club… goede zet van AZ, ze gaan veel plezier aan beleven. Bazoer heeft zich vooral het afgelopen seizoen goed laten zien en zijn fratsen worden steeds minder.

Een verrassende nieuweling voor AZ. Slim gehandeld en een versterking voor het elftal!

Nog altijd maar 25 jaar oud, voor mijn gevoel loop deze jonge al zo lang mee. Uitstekende vervanger voor Frederik. De eredivisie clubs kopen sterk in, de gat tussen de middenmoot en subtop word zo heel klein, zelfs de laagvliegers hebben een paar sterke transfers. Heb zin in het nieuwe seizoen!

Mooie aanwinst voor AZ, kan zeker goed mee in de Eredivisie alleen pakt af en toe van die rare kaarten met zijn maniertjes. Ik vind hem wel het sterkst als inschuivende/meevoetballende CV en niet als Verdedigende middenvelder maar heb niet bizar veel van Vitesse gezien maar dat is mij in die enkele wedstrijden opgevallen

Tja, ik had het niet gedaan als az zijnde. Je haalt toch een speler in huis die niet kan omgaan met tegenslag en dan ook weer gaat lopen zeuren. Je haalt zo veel te veel gegarandeerde onrust in je selectie.

Het voetbal wat az speelt ligt wel in zijn straatje . Slimme aankoop !

Pfoe goede aanwinst voor AZ zeg. En voor hemzelf ook een goede stap, had verwacht dat hij een club in het buitenland zou kiezen voor het geld. Ik denk dat Feyenoord hier wel een beetje heeft zitten slapen want als Aursnes weggaat en ze willen een vervanger aantrekken was dit wel een goede optie geweest ( transfervrij ), als Zerrouki miljoenen moet gaan kosten leek dit me een veel betere optie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren