Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blind vindt verlies onterecht: ‘Ik denk niet dat zij de betere ploeg waren’

Laatste update:

Daley Blind is van mening dat Ajax zaterdagavond onterecht heeft verloren van PSV in de strijd om de Johan Cruijff Schaal. De Eindhovenaren gingen er na een waar spektakelstuk met een 3-5 overwinning vandoor. Guus Til was de grote man met een hattrick, terwijl bij Ajax meteen een aantal pijnpunten werden blootgelegd. Zo ging doelman Jay Gorter meermaals in de fout en kreeg aanwinst Calvin Bassey een kwartier na zijn invalbeurt een rode kaart van scheidsrechter Dennis Higler.

Ajax kwam op voorsprong via Steven Bergwijn, maar moest toezien hoe Til het duel nog voor rust omboog. In de tweede helft voltrok zich een prachtig voetbalgevecht. "Voor de neutrale kijker was het een leuke wedstrijd", steekt Blind van wal voor de camera's van ESPN. "Ik denk dat wij de wedstrijd onder controle hadden. We kwamen op voorsprong via een fantastische goal. Uit het niets valt dan de 1-1. Ik weet niet goed wat daar gebeurde.. Je moet die voorzet eruit halen, denk ik. Ik denk dat wij goede goals hebben gemaakt, zij hebben geprofiteerd van onze individuele fouten."

Blind doelt daarmee onder meer op twee slechte momenten van Gorter. De doelman, die de voorkeur kreeg boven Remko Pasveer en Maarten Stekelenburg, zat er bij de 1-2 van Guus Til (kopbal) volledig naast en moest in de tweede helft een schot van Armando Obispo lossen. Cody Gakpo was er vervolgens als de kippen bij om van dichtbij af te ronden. Blind vindt niet dat Ajax terecht verloren heeft. "Ik denk niet per se dat zij de betere ploeg waren", gaat de verdediger verder. "Wij begonnen sterk aan de tweede helft. Maar dan valt die rode kaart en dan weet je dat het heel lastig wordt."

Volgens Blind zijn er duidelijke afspraken over het verdedigen bij voorzetten. En toch zagen de Amsterdammers er verschillende keren niet goed uit. "Beide kopgoals zijn anders. Maar het is de bedoeling dat voorzetten er zoveel mogelijk worden uitgehaald met koppers als Luuk de Jong en Guus Til", aldus Blind. "Uiteraard moet je daarna gewoon je man volgen in de zestien. Je moet contact maken met de man die in jouw zone is. Als er een middenvelder weg loopt moet je meelopen, als een spits bij mij weg loopt ben ik verantwoordelijk voor de spits."

Heeft PSV terecht gewonnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax domineert, PSV scoort per toeval door een paar individuele fouten, Ajax krijgt een rode kaart.. dat was het als ik de interviews van Ajacieden moet geloven. Prima, gaat nog lastig worden voor ze dit seizoen als ze dit echt zo zien.

30 juli 2022 om 23:08

Dit was echt tenenkrommend. Hij was echt heel zuur dit interview. Het was zelfs vrij irritant om te zien

30 juli 2022 om 23:12

Naja, die gast heeft net 3-5 verloren terwijl het voetballend echt meer dan prima was. Ik vond hem helemaal niet zuur, deze pot had net als vorig jaar alle kanten op kunnen gaan. Misschien drukt hij dat ongelukkig uit, maar ik vond PSV ook niet beter. Ik vind PSV wel de terechte winnaar want ze scoren vaker tegen ons incapabele centrum met de keeper voorop.

30 juli 2022 om 23:15

Ik vond Ajax zeker niet beter. Ja, de eerste 30 minuten. Niet ook de tweede helft, zoals Blind ook nog eens zei. En hoe hij het ook zei. Wat zelfreflectie is hem compleet onbekend. Iets wat me overigens vele malen vaker is opgevallen

30 juli 2022 om 23:20

Volgens mij zegt hij letterlijk dat Ajax die ballen van de zijkant er uit moet halen en verdedigend slecht stond. Hij betrekt het juist op Ajax en feliciteert PSV met de overwinning. Je zoekt het op.

30 juli 2022 om 23:22

Klopt. Dat zegt hij ook inderdaad. Fijnndat je hebt opgelet! Gelukkig had ik dat ook. Zelfs toen ik een soort innerlijke drang voelde om de tv uit te zetten. Gelukkig heb ik doorzettingsvermogen en heb ik dat gezever van hem aangehoord! Het einde over Haller was gelukkig niet tenenkrommend. Dat is weer een ander verhaal

30 juli 2022 om 23:25

Jeetje. Had even een pilsje gedronken man.

30 juli 2022 om 23:50

Voetballend prima? Ik ben supporter van Ajax, maar het was deels redelijk, en deels matig tot zeer slecht. Met Blind in een van de vele hoofdrollen.

31 juli 2022 om 00:04

Maar niks kan tegen Gorter op. Jezus wat hebben wij een k*t keeper. Dit kan toch echt niet.
Maar Blind mag inderdaad wel wat meer zelfreflectie hebben

31 juli 2022 om 01:27

Ach vorig jaar was PSV na de supercup ook al kampioen dachten velen. Er is nog wel wat tijd om dingen recht te zetten. Eerste half uur was Ajax zeer dominant, aanvallend ziet het er goed uit, verdedigend moeten ze aan de bak.

31 juli 2022 om 04:18

Vergeef het die jongen. Hij zag nog sterretjes van die klap van zijn eigen keeper

31 juli 2022 om 06:52

@Mangalista. Wat ik dus zo grappig vind is dat Blind niet mag zeggen wat de Psv-ers in het interview ook zeggen. Til gaf ook gewoon aan dat ze niet wisten waar ze het zoeken moesten. Van Nistelrooy zei ook gewoon als die spelers aan de bal zijn dan kun je niet veel anders dan toekijken. Dat Psv daarna heel handig gebruik maakt van de zwakheden van Ajax dat is dan slecht van Ajax maar zeker ook superknap van Psv. Ajax gaat bijna altijd op deze manier eraan, vanuit de counter. Maar ik zou niet willen dat Ajax de speelstijl helemaal gaat veranderen zodat ze stabieler zijn. Het is nu eenmaal zo dat het spelletje van Ajax Psv het beste past, ze kunnen dan mooi inzakken en counteren.
Stel dat Ajax zou doen wat veel “supporters” roepen dan wordt de wedstrijd misschien 1-1 ipv 3-5. Doe mij dan maar gewoon het aanvallende spel van Ajax en zo af en toe verliezen.

31 juli 2022 om 08:01

Het blijft gewoon een enorme zwakte als mens en topsporter als je niet kunt erkennen dat een tegenstander beter was. Bij ten Hag lag een nederlaag ook enkel en alleen aan ajax zelf en hij gaf nooit de credits aan een tegenstander.

31 juli 2022 om 08:25

Ja precies echt een zwakte. Als zijn ploeg scoort zijn het fantastische goals en goed uitgespeeld. Scoort de tegenstander dan zijn het individuele fouten? Bijna alle goals komen tot stand door fouten. Slechte verliezer deze blind.

Ik vond Ajax ook beter voetballen, zeker het eerste halfuur maar als je 5 goals tegen krijgt mag je niet zeggen dat je onterecht verloren hebt. Overigens zag ik Blind weer achteruit rennen alsof z'n leven ervanaf hing. Hij kan beter naar zij eigen spel kijken ipv janken dat de nederlaag onterecht is.

31 juli 2022 om 08:37

Je haalt me de woorden uit mijn mond.

31 juli 2022 om 08:48

Vind het allemaal best. Maar als het om een prijs moet je gewoon winnen. Balbezit en beste van het spel is leuk als voedingsbodem voor groei in de teamprestatie. Maar nu heb je gewoon verloren. Klaar.

31 juli 2022 om 09:37

Je kunt het falen van de complete verdediging niet alleen ophangen aan de keeper..

31 juli 2022 om 11:22

Alleen was PSV vorig jaar verder in de voorbereiding dan Ajax. Nu zijn ze ongeveer even ver met hun voorbereiding?

31 juli 2022 om 12:14

@pauwer begrijpend lezen is lastig of niet?? Hebben PSVers gezegd dat de goals van ajax voortkomen uit individuele fouten? Hier maakt Blind zich gewoon belachelijk mee. PSV heeft ook gewoon kwalitatieve goals gemaakt. Ook over de bal van gakpo en veerman op lat/ paal hoor je hem ook niet over. Til gaf inderdaad aan dat Ajax de eerste 25 min PSV helemaal wegtikte, maar ik vind het dan juist grappig dat sommige Ajaxcieden soms niet begrijpen dat een wedstrijd 90 minuten duurt.

31 juli 2022 om 21:04

Welke minuten was PSV beter dan?

1 augustus 2022 om 07:19

Ajax bouwt aan een goedlopende machine. Die hebben we op sommige momenten gezien. Net als vorig jaar slow starter maar je team doorontwikkelen. Psv was echt niet goed en dat gaan we nog wel zien dit seizoen.

30 juli 2022 om 23:08

Ja zoals is het al jaren bij die gasten..en kritisch zijn op alles wat zij allemaal wel niet meekregen kunnen hunnie niet. Donkerrood voor een alvarez bijv!

30 juli 2022 om 23:09

Hij kan natuurlijk niet zeggen dat het komt doordat het centrum plus keeper voor geen kant klopte. Voetballend was Ajax zeker de betere, maar PSV scoorde terecht meer dus dan ben je gewoon een terechte winnaar.

30 juli 2022 om 23:14

Koppen valt ook onder voetbal. Dat deden ze niet echt beter. Grappig hoe ze dat bij Ajax altijd roepen. Voetballend waren we beter. Dat klopt dus niet. Want in voetbal draait het om meer goal maken dan je tegenstander. Word een persoon gemistet cruijfiaanse wijsheden lijkt het. Zoiets als. Je voetbalt niet beter als je verliest.

30 juli 2022 om 23:18

Ik heb het toch niet over de goals? Ik heb het over de totstandkoming van goals. Eerste half uur word je totaal weggespeeld maar door die 1-1 wordt het omgedraaid. Het is beslist op details, echt een topwedstrijd, maar het was niet het beste voetbal dat won. Een gelijkspel was denk ik ook terecht geweest, maar dat kan niet in een cupfight.

30 juli 2022 om 23:37

En dus het punt van Blind; zorgen dat je niet in kopduels hoeft te komen. Vond blind trouwens niet zo slecht, vanaf minuut 70/75 was die opperdepop (geen schande lijkt me).

30 juli 2022 om 23:43

Ik vond de voorzetten en het inkopen getuigen van goed voetbal. Ook de vele duels die er meer werden door psv. Goed voetbal. Beste voetbal heeft gewonnen. Het trieste schopgedrag was mijns inziens geen voetbal. Toen was het als gespeeld.

30 juli 2022 om 23:51

Blind was bar en bar slecht, voegt een kwetsbaarheid toe aan de verdediging en elke ploeg ruikt bloed en weet dat ze er zomaar 3/4 in kunnen schieten. Los van de snelheid die hij mist, lijkt hij ook wel al zijn duelkracht kwijt, hoe slap hij steeds er in gaat, en hoe makkelijk hij zich laat uitspelen, kan echt niet meer. Hoe kan een CV nou zeggen zorgen dat je niet in kopduels hoeft te komen. Als CV hoor je te denken kom maar op ik vreet die Luuk de Jong op in de lucht al het op vechtlust en grinta. Wat een slapzak die Blind.

31 juli 2022 om 00:26

Als Blind ‘fan’ vond ik hem echt niet slecht, een goede Schuurs is erger dan een slechte Blind. Al wordt Blind wel minder en zal die uit de basis gespeeld moeten worden, ik zie nog niet door wie. Wijndal links en LCV Bassy? Bassy was wel onbehouwen overigens maar kan wel toevoegen. Blind als manusje van alles is wel lekker op de bank.

31 juli 2022 om 09:11

Ajax was het eerste half uur voetballend de betere. Maar volgens mij duurt een wedstrijd 90 minuten of nu zelfs 99 minuten. Daarin werd PSV sterker en beter. Blind moet eens leren zelfkritisch te zijn. Dit kan echt niet meer. Als Schreuder niet durft in te grijpen en met deze verdediging door gaat wordt het niets in Europa.volgende week moeten ze tegen Sittard met Burak Yilmaz. Die kan ook goed koppen. Blind schijt zich nu al in de broek..

30 juli 2022 om 23:10

Per toeval wil ik het niet noemen. Wel veel individuele fouten. Maar ik snap Blind wel. Heb vandaag genoeg gezien wat al perspectief biedt voor een mooi seizoen. Liggen achterin nog voldoende verbeterpunten. Maar met gerichte aankopen op de rechtsback en CV positie, zie ik niet in waarom Ajax geen titelfavoriet zou zijn.

30 juli 2022 om 23:12

Natuurlijk is Ajax titelfavoriet. PSV ook. Er is geen duidelijke betere. Feyenoord doet hopelijk ook mooi mee, want daar lijken ze de beste trainer te hebben. Het zou raar zijn te beweren dat Ajax geen titelkandidaat is

30 juli 2022 om 23:14

Favoriet kan er maar één zijn en één van de favorieten kunnen er meerdere zijn. Vooral voetballende zou Ajax veruit favoriet zijn maar dat is in de Eredivisie geen vereiste gezien de topclubs ver boven de rest uitsteken en ze het vaker dan eens op halve kracht kunnen fixen.

30 juli 2022 om 23:20

Ik vind Ajax ook qua selectie niet de favoriet hoor. Maar prima dat jij er anders over denkt. Dat had ik dan wel weer verwacht! Het zijn vrij gelijke selecties ook tussen PSV en Ajax denk ik namelijk. Dit wordt een coinflip

30 juli 2022 om 23:23

Heb je überhaupt gelezen wat ik zeg?

30 juli 2022 om 23:24

Voetballend is Ajax verreweg de betere. Je vindt de selectie dus beter. Dat heb ik voor mijzelf ingevuld daar. Want je vindt het betere voetballers. Ik vind het geen betere voetballers. Dus oneens

30 juli 2022 om 23:29

Hahaha wat een waardeloze aanname zeg. Ajax was in 18-19 voetballend ook veel beter dan Real Madrid en Juventus maar dan is nergens gezegd dat ze individueel beter zijn en de selectie beter is. Ajax won juist op het collectief. Ik begrijp nu wel dat je zo blind haat op Blind, want je doet echt random aannames. Grappig.

30 juli 2022 om 23:30

Jemig. Of je vergelijking is bizar krom of jij bent echt heel slecht in uitleggen waarom je Ajax verreweg de beter voetballende ploeg vindt. Maar prima. Ik heb geen zin om nog op goedkope provocaties in te gaan, dus bij deze zijn wij klaar. Fijne avond!

30 juli 2022 om 23:35

Externe attributie error, zoek dat even op Magalitsa. Alles wat jij niet begrijpt of verkeerd interpreteert, ligt aan de ander. Fijne avond, geniet van je terechte (!!) overwinning en geniet überhaupt eens meer. Ergeren aan de ander is zonde voor je eigen energie.

30 juli 2022 om 23:40

Oké, nog 1 dan: Ik ben geen PSVer he. Het maakte me ook niet gek veel uit wie zou winnen hier. Ik wilde gewoon genieten. Dat is gelukt en het was een coinflip. Ik vond PSV ook niet beter namelijk. En echt ergeren aan hem doe ik natuurlijk ook niet. Ik overdrijf graag wat. Het is wel een beetje iets met pot, ketel en zwart bij jou haha

30 juli 2022 om 23:57

Nou, dan zijn we het dus gewoon eens Zeker, ik ben de beste leerling van m'n eigen wijsheden

31 juli 2022 om 09:12

Mangalasita, je ben geen PSV'r maar heb het minste met Ajax en kijkt graag naar PSV en uit mijn hoofd Heerenveen. Ik zie je wel erg graag reageren en afgeven op veel dingen die met Ajax te maken hebben. Zal het toch een beetje haat zijn? PSV heeft terecht gewonnen en er zijn zeker nog dingen waar aan gewerkt moet worden (aan beide kanten). PSV is altijd weer onwijs effectief en scoort vaak iedere kans tegen Ajax, waarbij Ajax er vaak meer nodig heeft. Daarbij vind ik wel dat Gorter 2 goals aan te rekenen zijn, en een van richting veranderd schot is ook zuur waarbij 3 goals ongelukkig vallen in mijn optiek. De 2 goals van Til met assists van Gakpo waren erg mooi en goed uitgespeeld!

31 juli 2022 om 09:29

Ik ben Heerenveenfan en ik vind ook wel dat PSV na mijn cluppie de mooiste van NL is. Al is de Eredivisie sowieso een mooie competitie. Een competitie waar men nog geld moet genereren en we geen oliesjeik- of leenpraktijken hebben. In dat opzicht ook gewoon respect voor Ajax. Qua club weinig haat naar (even los van dit bijzondere interview), maar ik provoceer heel vaak. Dit weet ik ook van mezelf. Ik kan dat niet laten, omdat ik echt klaar ben met al die Ajacieden hier die denken dat alles draait om Ons Aller Ajax. Mijn lieftallige gespreksgenoot hierboven is er één voorbeeld van. Dan laat ik met liefde ook net iets te overdreven de andere kant horen. Het zal mij alleen redelijk aan mijn reet roesten of Ajax of PSV kampioen wordt. Alleen voor VZ hoop ik van harte PSV.

En ja, het zat PSV niet tegen. Alleen qua arbitrage (een rode kaart voor Alvarez, raar VAR-moment, gele kaart Benitez) had PSV weer minder geluk. Al met al was het 50/50. Hoever verdedigt als een D-junior, op 11 meter, bij de goal van Stevie. Til heeft dikke mazzel met een van richting veranderde bal en Gorter blunderde inderdaad. Verder prima en mooie goals gezien en echt een hele, hele, hele vermakelijke pot

31 juli 2022 om 10:33

Nou, dat je blinde haat groter is dan de liefde voor je eigen club(s) vind ik altijd tekenend. Dat is niet zo sterk. Van mij mag je me provoceren, maar je legt woorden in mijn mond, je doet totaal random aannames en je bent geobsedeerd door Ajax. Dat is een beetje kleinzielig. Ik zeg hier overal dat PSV de overwinning toekomt, terecht gewonnen door wilskracht en ze kwamen om te winnen, en ik hoop dat PSV de CL gaat halen. Zo kan het ook.

31 juli 2022 om 10:40

Uiteindelijk is niemand geheel objectief en zal voorkeur altijd meespelen wanneer je een discussie voert. Realistisch kijken is daarbij wel een Pré in mijn optiek, daar ontbreekt het vaak aan waardoor het eenrichtingsverkeer wordt. Het was een leuke pot gister waarbij het inderdaad 50/50 was en wat rare momenten die een wedstrijd (kunnen) beslissen omtrent Higler.

Daarbij ben ik het eens dat de Eredivisie een leuke competitie is en het toch altijd weer spannend is. Succes in ieder gevan, dit seizoen!

31 juli 2022 om 10:41

Mijn blinde haat groter dan mijn liefde voor Heerenveen? Waar heb jij het nu weer over? Knap dat jij dat eruit haalt. Zal ik nu ook eens interessant doen en zeggen dat je iets Googlen moet? Je kan ook eens proberen normaal te communiceren. Dan stuit je niet op zoveel weerstand

31 juli 2022 om 11:04

De mond vol hebben over normaal communiceren maar dan wel "voetballend is Ajax verreweg de betere. Je vindt de selectie dus beter" en andere random meuk in mijn mond leggen. Mij interesseert de weerstand niet, anders dan jij hoef ik niet zo goedkoop duimpies te scoren bij de winnaar van gisteravond.

31 juli 2022 om 12:01

Myvision imo is Ajax vooral sterker in de breedte. Vooralsnog,want jongens als Saibari Ledezma Simons kunnen een groeispurt maken qua ontwikkeling. Toch wel rasvoetballertjes. Mochten Sangare Gakpo blijven zie ik een rooskleurig jaar tegemoet als de boel heel blijft. Voor de neutrale kijker was t n mooie start van t seizoen. Gezien de beleving in en om t veld eigenlijk geen oefenwedstrijd te noemen. Voelde echt rivaliteit van 2 kanten.

31 juli 2022 om 12:02

@Wizzle: Helemaal mee eens inderdaad. En jij ook veel succes dit seizoen. En vooral veel plezier.

@MyVision: Haha, wat kinderachtig.

1 augustus 2022 om 07:30

Als je kijkt naar de selecties en deze gelijkwaardig noemt dan heb je geen verstand van voetbal. Ervaring CL en internationaal is ajax veruit beter. Als je over een maand kijkt wat er op de bank zit bij ajax. Spelers zoals Berhuis, Blind, klaassen en Tadic kunnen zomaar op de bank plaats nemen.

30 juli 2022 om 23:32

Gewoon dik en dik verdiend gewoon jullie! Meen ik echt. Schreuder en co mogen zich na deze wedstrijd echt kapot schamen. Zoveel miljoenen over de balk gesmeten waar ik al erg sceptisch over was. Snap echt niet waarom er niet is gekeken naar een goede talentvolle keeper zoals Onana jaren terug. En die verdediging... oh oh oh wat mis ik die Argentijnen achterin. Altijd vol met passie en gretigheid erin gaan en nu 4 makke schaapjes die staan te verdedigen. Ik hoor men nog zeggen dat Nico blijkbaar voorbij was gestreefd, nou amahoela ja.

Gefeliciteerd man overigens!

31 juli 2022 om 07:57

Thanks! Ik twijfel vooral over Schreuder bij Ajax, die moet het nog echt laten zien. Lijkt me frustrerend voor jullie, zo'n topselectie en zoveel middelen.. en dan heb je toch een twijfelgeval als coach. Een nieuwe keeper wordt ook nog wel gehaald + die Bassey zal als cv wss beter renderen. Uiteindelijk wint het team met de beste mentaliteit de eredivisie, qua kwaliteit kunnen Ajax en PSV natuurlijk iedereen verslaan (en Feyenoord is een dark horse). Op dit moment heb ik wat dat betreft meer vertrouwen in PSV, we hebben ook ontzettend veel verschillende krachten waar het de laatste jaren vooral vaak plan A was and that's it.

31 juli 2022 om 08:25

Schreuder is ook echt een twijfelgeval. Dat vertrouwen in hem moet echt komen, als het komt uberhaupt. Ik heb ook het idee dat het een totaal andere type is dan Erik. Een stuk rustiger en minder direct er op. Wie weet vinden de spelers het fijner, maar dat valt allemaal nog te bezien.

Ik hoop wel dat er huiswerk is gedaan naar het aantrekken van een goede keeper. Jay is echt nu al afgekeurd. Beetje same feelings als bij Scherpen. Ook die maakte zijn fouten en dan is het snel over.

Maargoed, ik vind dat als je zoveel geld uitgeeft (en vrij gemakkelijk ook nog, zo lijkt het) dat er echt wat mag staan en dat je iig van PSV moet winnen die het met een heel stuk minder middelen doet (financieel perspectief bedoel ik). Wordt misschien weer wat voor ons zo...

31 juli 2022 om 09:14

Lekker makkelijk lullen over die miljoenen over de balk wanneer je voor het gemak vergeet dat er ook genoeg is verkocht.

31 juli 2022 om 09:35

Ja dus? Van Martinez wist je 100% dat je op hem kon rekenen. Gravenberch was net lekker ingespeeld in de basis. Haller, nee ik was er geen fan van, maar toch was het een speler die zijn rol goed uitvoerde en mensen wisten hem te vinden. Er stond gewoon meer een team en nu is het hopen dat alles samen valt. Oh en ik vergeet de absolute topper Nico en Nous die ongelooflijk goed waren. Leuk dat er veel is binnengeharkt, maar je hebt wel erg veel spelers van de hand gedaan zeg. Meer dan na seizoen 18/19, en Onana mag je ook nog altijd tot de basis elf rekenen.

Het is hopen, hopen en nog eens hopen. Dat wetende dat je echt veel te veel hebt betaald voor diverse spelers. Ik had graag weer een gifkikker erbij gehad, zoals een Nico of Lisandro.

30 juli 2022 om 23:44

Zegt werkelijk niks dit. Vorig jaar ging Ajax ook met 4-0 onderuit in de JC schaal.

31 juli 2022 om 00:20

Toen hadden we nog Erik ten Hag, nu zitten we met een incapabele coach.

31 juli 2022 om 00:14

Ik vind het ook onzin hoor, maar vorig seizoen was dit praat er ook en aan het einde bleek het toch anders

31 juli 2022 om 00:28

Zelfkritiek is altijd lastig. Wordt wel een probleem als spelers dit echt gaan denken trouwens.

31 juli 2022 om 05:30

Sorry hoor, natuurlijk is het ongepast van blind, notabene een verdedogeer om dit te zeggen. Maar psv was wel uitermate positief en qua veldspel was ajax echt beter. Maarja daar koop je niet altijd wat voor. Psv wel terecht gewonnen, maar ajax had dit zeker niet hoeven te verliezen. De verdediging heeft de aanval echt tekort gedaan. 2 loze voorzetten en een belabberd weggewerkt schot leveren 3 goals op.

31 juli 2022 om 09:02

"ajax domineert, PSV scoort per toeval door een paar individuele fouten, Ajax krijgt een rode kaart.. dat was het als ik de interviews van Ajacieden moet geloven. Prima, gaat nog lastig worden voor ze dit seizoen als ze dit echt zo zien."

Dit is in drie zinnen toch ook het verhaal van de wedstrijd? Ik daag je uit om in drie zinnen een betere samenvatting van de wedstrijd te geven.

31 juli 2022 om 09:16

Ajax domineert van minuut 5 tot 25, psv komt beter in de wedstrijd, Ajax ontsnapt aan rood en er volgt een knotsgekke wedstrijd.

Maar even zonder gekheid, hoe is die goal van til toeval? Die is panklaar gelegd door een prachtige voorzet van gakpo. Dat ze niet goed verdedigen kan psv toch niets aan doen? Benitez bokst toch ook de bal voor de voeten van kudus? Goede goal of een goal door een individuele fout?

31 juli 2022 om 09:47

Zeker, de aanval van PSV, was heel effectief. Ze hebben echt een fantastisch wapen met de kopsterke Jong en Til in het centrum en Gakpo aan de flank.

Maar vanuit het perspectief van Blind begrijp ik zijn samenvatting wel. Over het algemeen leek Ajax de controle te hebben, maar op onverwachte momenten sloeg PSV toe. Niet alleen individuele fouten natuurlijk, ook kwaliteit van de aanval van PSV.

30 juli 2022 om 23:11

Psv heeft een leuke technische staf Met RVN A Ooijer en F Rutten
Erg leuke mix tussen ervaren spelers en talenten hoop dat ze de CL halen.

30 juli 2022 om 23:13

Kansenverhouding was hetzelfde , alleen heeft Ajax een prutser van een keeper op goal staan en houdt die van PSV er een paar goed uit op een beslissend moment. Na die rode kaart was het natuurlijk helemaal gedaan. Volgens vele Psver's was PSV vorig seizoen zogenaamd kampioen geweest als Drommel niet op goal had gestaan. Ik denk dat bij Ajax vandaag hetzelfde was

Qua veldspel snap ik het nog ergens wat die zegt maar de verdediging waaronder daley en rensch was waardeloos werk aan de winkel

31 juli 2022 om 09:47

Ik begrijp niet dat je Bassey inbrengt met duidelijk meer lengte en kracht dan Blind en hem dan linksback laat spelen, terwijl je tegenstander al aan heeft getoond te kunnen koppen.

Hij zegt hier niks verkeerd. PSV effectief, 100% rode kaart, en twee blunders van de keeper. Kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen. PSV gefeliciteerd

Sorry Daley, dat ben ik niet met je eens. Als je 5 goals tegen krijgt in eigen huis, dan heb je gewoon terecht verloren. En als ik nog kritisch mag zijn dan vond ik dat wij ontsnapten dat Alvarez geen rood kreeg. Het was onderaan de streep niet goed, klaar.

Gewoon alle credits naar PSV en op naar de competitie en ervoor zorgen dat het beter moet.

30 juli 2022 om 23:36

Wat een heerlijke wedstrijd. PSV kreeg de opdracht mee om bij elk duel als een stel hyena’s op de scheids en Ajax spelers af te lopen. Ajax trapt erin en raakte gefrustreerd. Voetballend was het vele malen leuker om Ajax te zien, PSV was effectief en dodelijker.

Een wedstrijd met erg veel fouten en daardoor erg veel doelpunten. Heb me best vermaakt. Denk dat beide teams een best goede selectie hebben die nu al een bepaalde drive hebben.

Goed wat het zeker niet maar wat een mooie momenten in deze wedstrijd aan beide kanten naast de vele fouten die je mag verwachten in pre-seizoen. PSV moet wel scherper zijn achterin tegen Monaco want die moeten er snel staan.

Qua seizoen gaat het leuk worden en oh wat ga ik me ergeren aan Luuk en Til en stiekem lachen als Anthony weer eens een clown is maar ook weer aan het
Piepelen is. Heb er zin in.

31 juli 2022 om 00:35

Saai was het zeker niet inderdaad. Veel goals, mooie acties, fouten, opstootjes, bierdouche, kramp, Var, etc. kortom, een wedstrijd met alles erop en eraan. Het ging op neer qua goals. Pas vanaf de rode kaart voor Bassey was ik het geloof in een goed resultaat kwijt.

Twee uur geleden had ik zwaar de pee in, maar na een wandeling met mijn honden gaat het weer beter

Ajax moet voortborduren op de eerste 30 minuten. Die waren echt goed met hoog drukzetten, aanvallen en kansen creeeren. Pasveer op doel en een rechtsback halen dan zal het beter gaan.

Ik heb Monaco te weinig gevolgd afgelopen seizoen. Ik weet dus niet hoe sterk zij zijn. Die zullen ook naar de wedstrijd vandaag hebben gekeken en de zwakke plekken van PSV in kaart brengen. We gaan zien wat het wordt.

31 juli 2022 om 12:31

Inderdaad, van een ervaren speler als Blind mag je wel wat meer zelfkritiek verwachten.

Zeker terecht gewonnen en mazzel dat Alvarez geen rood krijgt. Neemt niet weg dat Ajax voetballend tien keer beter speelde

30 juli 2022 om 23:20

Tien keer beter en dan met 3-5 verliezen..poeh dan heb je het wel heeeel slecht gedaan😂😂

30 juli 2022 om 23:46

2 doelpunten verschil. je hebt zeker alleen de stats gezien? Ajax was voetballend op t veld zeker beter. Gorter is niet geschik voor Ajax 1, tenminste niet nu.

31 juli 2022 om 00:33

Zorg dan dat je wint als je voetballend beter bent? 2 goals verschil man. Terecht verloren.

31 juli 2022 om 10:52

Ja alleen schiet je er weinig mee op als je voetballend beter bent en er 5 om de oren krijgt.

Ja ook al was je gelijkwaardig of misschien wel beter je hebt verloren Blind. Het was gewoon waardeloos en heeft PSV terecht gewonnen.

Ah gaat hij weer. Daar word je toch ook zo moe van. Zorg dan dat je wint als je zoveel beter bent. Je hebt als verdediging 5x geblunderd en je bent op momenten kinderlijk weggezet.

Mond houden Daley je bakt er zelf de ballen van. Als je 5 goals incasseert mag je eerder naar de achterhoede kijken ipv praten over onterecht/terecht. Opa Daley die niet harder dan 5 KM per uur vooruit komt mag werken aan zijn spel en het zeiken bewaren voor op het toilet.

30 juli 2022 om 23:51

Kunt toch niet ontkennen dat psv een aantal goals wel makkelijk cadeau kreeg

30 juli 2022 om 23:55

Ach na de eerste helft heeft Ajax ook niet echt meer gedomineerd. De verdediging is gewoon veelste zwak om aanvallend te spelen. De verdediging(vooral Blind) is zelfs zo slecht dat je gewoon 40 minuten lang kan domineren, en PSV toch gewoon het gevoel heeft dat er wat te halen valt.

Veldspel van Ajax was sterker, maar als meer dan 80% van de luchtduels en meer dan 60% van de duels wordt verloren weet je precies waar je het aflegt. Ajax moet wat meer fysiek sterke spelers nog halen als ze op CL niveau mee willen doen (liefste geen die rood pakken binnen 15 minuten )

30 juli 2022 om 23:26

Of zet zo'n jongen tenmiste op de goede plek neer.

Voordelen aan deze wedstrijd

Nog duidelijker dat er m rechtsback moet komen en pasveer keept of je moet er 1 halen

31 juli 2022 om 09:44

Deze zag ik vaker langskomen gisteren. Maar Bassey pakt rood op randje 16 van de tegenstander. Heeft i.m.o. weinig te maken met het feit dat hij niet op zijn eigen positie werd ingebracht.. Men doet alsof het een soort van de schuld van Schreuder is dat Bassey rood pakt..

Vond PSV ook niet echt beter, PSV natuurlijk veel effectiever, maar met een degelijke keeper krijg je nooit dezelfde score, maar gewoon een terechte uitslag dan houd dan beter je mond. Ik vond Ajax bij vlagen wel een stuk beter voetballen. Toch moet Blind ook gewoon naar zichzelf kijken, en vooral Schreuder. Hoe kan je tegen al die wolkenkrabbers niet Bassey opstellen en hem er dan in brengen als back, dan heb je er geen kaas van gegeten man.
Mag nog wel zeggen dat Veerman ook heel belangrijk is en niet alleen bij die mooie assist op Simons.

31 juli 2022 om 11:29

Dit wat een typische PSV overwinning. Ze hebben de zwakke plekken van Ajax blootgelegd en daar gretig gebruik van gemaakt. Ajax weet nu een beetje waar het staat en wat er verbeterd moet worden.
Als de tegenstander lange mensen voorin heeft lopen , dan moet als Ajax ervoor zorgen dat er geen hoge bal de 16 wordt gegooid , die ballen werden wel heel makkelijk van de zijkant voor het doel neergelegd. En daarnaast heb je nog een keeper die ook op hoge ballen kan reageren.

Na de 1-1 was het constant vrije doortocht voor PSV in de omschakeling, dat het nog zo lang een wedstrijd is gebleven hierna is al een wonder want een scherpere ploeg had er hier ook gewoon 8 in het netje gelegd. Zelfde als in de voorbereiding de restverdediging klopt niet doordat de backs altijd hoog staan en Blind begint altijd al met een achterstand dan blijft alleen Timber over die Luuk De Jong aardig uit de wedstrijd heeft gehouden.

Gewoon verdiend gewonnen door PSV.

Ik denk dat hij wel een punt heeft maar dat Ajax wel een probleem heeft achterin met blind en wijndal. Zij staan nou eenmaal meerdere keren per wedstrijd te slapen.
Ajax had ook het betere van het spel en ik wil psv nog wel eens zien als ze zelf het spel moeten maken want aan de bal vond ik ze niet goed. Ajax heeft kansen genoeg gehad om te winnen. Dus ik denk dat het een herhaling wordt van vorig seizoen.

het enige wat het zelfde was aan beide eerste doelpunten , dat Gakpo ze wel erg makkelijk kon voorzetten. Dat deed hij beide keren op dezelfde manier en beide keren werd er op de zefde manier gereageerd door rensch , of beter niet gereageerd door Rensch.

Blind heeft gewoon gelijk. Hij zegt niet dat Ajax de betere was, maar PSV dus ook niet. Gelijkwaardig at best en dat klopt. Verder ook niet te druk om maken. Maar ik zou het leuk vinden als Blind een kopduel aan zou gaan. Want het Martinez gehalte lag erg laag vandaag, dat moet niet te vaak gebeuren.

Ik vind de statistieken mbt gewonnen duels ook veelzeggend. Daarbij ook de expected goals/kansen psv waren er meer.

Ook triest hoe ze Gorter afbranden. Benitez bokst ook een bal voor de voeten van Kudus. Was ook een kadootje met voldoende geluk.
Wel technisch supermooi daar niet van.

PSV oogde volwassener, je krijgt vijf doelpunten tegen en het is onterecht.... wat was Ajax defensief kwetsbaar, Wijndal, Blind en Rensch is echt kwalitatief te min. Overigens kon Blind beter meer energie in zijn spel leggen dan telkens tegen de scheidsrechter zeuren, zelfs de rode kaart vond die onterecht, over blind gesproken. Ajax leek trouwens op Getafe, onsportief en veel te agressief. Terwijl ze daar destijds zoveel commentaar over hadden.

30 juli 2022 om 23:34

Ik vind het ook echt ongelooflijk dat Klaassen en blind nog probeerde te protesteren. Eerst heeft de VAR er 2 minuten naar liggen kijken en beoordeelde het als een rode kaart, toen kwam higler ook nog even 2 minuten kijken en kreeg de overtreding 75x te zien, koos toen ook voor een rode kaart en dan nog het lef hebben om te lopen protesteren. Je kan er echt met je hoofd niet bij, de scheids heeft net 10 seconden geleden de overtreding uit 30 verschillende hoeken kunnen bekijken en nog zeuren. Bizar.

31 juli 2022 om 00:25

Dat is toch het hele punt. Die spelers zijn die vertraagde beelden niet uit 10 hoeken. Ik begrijp ook niet waarom ze klagen maar als ze het zouden kunnen zien dan geeft iedereen direct toe dat het rood is.

31 juli 2022 om 11:01

Dat ze blijven doorzeuren komt omdat ze al jaren relatief vaak straffeloos over t randje mogen. Zie Alvarez gisteren wederom. Tagliafico Martinez Alvarez zijn goed voor zeker 10 niet gegeven rode kaarten laatste jaren. Dat wordt voor zo'n ploeg de maat. Zijn eigenlijk niet gewend rood te krijgen. Blind en Klaassen kunnen er oprecht met de pet niet bij dat ze bestraft worden.

31 juli 2022 om 00:24

Ajax leek op Getafe, ik weet weer waarom ik je altijd een provocateur vond.

31 juli 2022 om 01:26

Door je Ajax bril zie je dat zelf niet, maar constant opstootjes veroorzaken, zeuren tegen de scheidsrechters, beuken uitdelen wanneer de bal allang gespeeld is, enorm veel agressiviteit. Maar nogmaals, met je Ajax bril zie je dat wellicht niet.

31 juli 2022 om 08:18

Alvarez is de nieuwe El Ahmadi. Die kwam ook altijd overal mee weg. Al was zelf Ahmadi keihard en Alvarez gewoon onsportief. Die sliding bij de keeper sloeg ook nergens op

31 juli 2022 om 10:44

PSV oogde niet volwassener maar wisten precies de pijn punten van Ajax en benutte die volop (ook wel erg geholpen door de verdedigers). Agressief op een goede manier is nog niet zo erg maar onsportief was het wel aan beide kanten met nutteloze opstootjes en provocerend juichen voor de tribune en dat nutteloze faken van blessures op het einde. Maar goed psv had verdient gewonnen en ben blij dat het nu gebeurt zodat Schreuder wel de juiste poppetjes op de juiste plek neer kan zetten en ik hoop dat het niet wisselen van Blind en Tadic ook eens stopt nu, want dat irriteert me mateloos.

Zelden een oefenwedstrijd gezien die zo serieus werd genomen. Mooie pot. Uiteindelijk terechte winnaar. Ajax eerste 25 minuten duidelijk beter. PSV dodelijker na 99 minuten.

Daley Blind moet je nooit interviewen direct na een verloren wedstrijd. Die praat veel te vaak vanuit een supporters point of view. PSV werd het eerste half uur inderdaad weggetikt en met een beetje geluk staat Ajax 2-0 voor. Maar dat gebeurt niet. Onze vrienden uit Eindhoven hebben onze verdedigende fouten dodelijk afgestraft. En terecht gewonnen.

Blind being Blind, altijd hetzelfde geneuzel. Ajax was erg sterk, zeker de eerste helft. PSV desondanks terechte winnaar.

De terechte winnaar, meneer Blind, is degene die de meeste goals maakt.. Met die instelling wordt het nog een geinig seizoen dan ;-)

Exemplarisch voor de zwakkeplek van Ajax. Aanvallend waren ze zeker niet minder, maar verdedigen hoort ook echt bij voetbal en daarin waren jullie dramatisch Daley, echt heel slecht.

Tja…. Je verliest met 3-5 en hebt na de 1-0 niet echt ergens aanspraak op weten te maken…. Verlies je dan terecht of niet?

30 juli 2022 om 23:23

Nergens op aanspraak maken? Je verliest hier gewoon puur door je keeper die twee goals cadeau geeft..

30 juli 2022 om 23:31

Je kan toch niet ontkennen dat Ajax na 30 minuten gewoon op 3-0 had en wellicht moeten staan en er uit het niets een goal valt?

Dan de 1-2 is een grote fout van de keeper...en de 2-3 nog groter...natuurlijk knak je dan daarin.
Ajax heeft ondanks het zeer matig verdedigen de meeste kansen gehad.

Echter zou Blind zich meer moeten focussen op fouten die er achterin gemaakt worden want ook Rench is dramatisch samen met Gorter. En Daley is ook te langzaam.

Als daar snel niet wat goed terugkomt hoeven we niet eens mee te doen in de CL potten.
Zoveel gatenkaas achterin. Maar PSV had ook net zo goed met 5-3 kunnen verliezen.

Aan beide kanten was het niet best achterin.

31 juli 2022 om 00:39

Valt me op dat Ajacieden altijd naar hun eigen kansen kijken na een verlies, maar ten eerste moet je die dan wel maken de eerste 30 minuten en ten tweede sta je de overige 60 minuten als pupillen te verdedigen. Dat hoort ook bij het voetbal he. Met die instelling van Blind ga je dit jaar weer niet ver komen in de CL

31 juli 2022 om 14:13

Ik zeg toch heel duidelijk dat Blind zich meer moet focussen op fouten die er achterin werden gemaakt? En dat Daley te langzaam is?

Moet ik dan maar negeren dat de pot ook zomaar andersom had kunnen vallen of dacht jij na 30 minuten dat PSV makkelijk ging winnen?

Het is toch vooral door grote individuele fouten geheel mis gegaan bij Ajax?
Maar ook PSV stond achterin toch te schutteren? Ik zeg ook nergens dat Ajax onterecht heeft verloren?

Het is wel opvallend dat je hier volgens sommige mensen niet eens een denk ik objectieve mening mag geven? Ik zeg aan beide kanten is het niet best achterin...dan was toch zo? Of is met 3 tegengoals winnen en een enorme sloot met kansen tegen goed dan opeens?

Als Ajax had gewonnen met deze cijfers zou ik net zo kritisch zijn op het spel. Want achterin vooral bij Ajax werd er enorm geschutterd.

Tevens ben ik bang dat wij en slechte trainer hebben.

Blind komt net uit de pot en mensen die spelen hebben niet vaak een juiste blik op het spel. Maar ik kan me voorstellen dat hij dacht het had ook andersom zo kunnen zijn.

Haha dalen komop man. Ik heb gelukkig maar 60% vd wedstrijd gezien maar als je de goals zo weggeeft is het verlies altijd terecht. Accepteer dat dan. We waren gewoon waardeloos achterin. Voordeel is dat het niet slechter kan. Dat het nu nog duidelijker is dat er een rechtsback moet komen en pasveer op goal. Bassey haal je als cv gebruik m dan ook zo.

Wake up call voor de competitie als het er echt om gaat.
Maar zeg wel gewoon d at psv terecht wint.

5 goals tegen in eigen huis Daley. Om je kapot voor te schamen. Zware afgang, niks minder dan dat.

Thuis vijf goals tegen krijgen en dan verkondigen dat je onterecht hebt verloren. Dan zet je jezelf echt voor lul.

31 juli 2022 om 10:48

Je hebt de wedstrijd toch ook gezien? Het had ook zomaar anders kunnen uitvallen dus ja je kan toch (onterecht) verliezen? Dan maakt het aantal doelpunten wat je tegen krijgt echt niet uit. Zegt alleen meer wat over de poppetjes op de posities.

31 juli 2022 om 11:46

"het had ook zomaar anders kunnen uitvallen"

Ja, als Alvarez wel in de eerste helft de rode kaart had gekregen die hij verdiende, bedoel je? Of wanneer Wijndal niet de mazzel had gehad dat Bakayoko de bal nog even met z'n hand had geraakt en hij waarschijnlijk rood had gekregen? Of wanneer die bal van Veerman op de onderkant van de lat wel achter de lijn was gestuiterd?

Ze krijgen 5 goals om de oren, dit is niet onterecht. De verdediging en hij zelf zakten gewoon door het ijs, evenals de keeper. Ze zullen het weer moeten gaan doen met Pasveer. Als, als... feit is dat Ajax heeft verzuimd uit te lopen en veel te makkelijk goals tegen krijgt.

Onterecht zou het zijn als een ploeg bijv. 2 legitieme goals afgekeurd ziet worden en vervolgens een foutieve penalty tegen krijgt. Maar duels als dit waarbij een ploeg gewoon loopt te clownen achterin zijn geen onterechte nederlagen. Kom op zeg.

PSV heeft gewoon verdiend gewonnen. 5 doelpunten gemaakt. Ajax maar 3. Balbezit zegt niets. Verdedigend was het gewoon zwak. Doelman zag er wat mij betreft 3x niet goed uit. Rensch is verdedigend kwetsbaar en Blind is niet de man voor centraal achter. Je hebt lengte nodig. Qua middenveld was ik wel grotendeels overtuigd. Vind Alvarez wel zwak spelen, is zelfs ontkomen aan rood. En Tadic was onzichtbaar. Antony, Taylor, Bergwijn en Berghuis en Kudus vond ik wel goed.

PSV vond ik eigenlijk verdedigend ook niet optimaal, maar wel een prima keeper. Middenveld en aanval wel helemaal op orde. Gewwon goed gedaan. Gaat een spannende competitie worden.

PSV za

Gewoon terecht verloren. Je het spel van Ajax was beter maar als je geen 1 voorzet kan verdedigen dan is het gewoon niks. Elke voorzet was gevaarlijk omdat Timber, Blind en Wijndal geen kopduel kunnen winnen. Tja Bassey is gewoon een must daar centraal voor wat lengte. Blind vind ik gewoon klaar persoonlijk. Is gewoon een prima wissel meer niet. Wijndal deed het prima aanvallend en kan zich nog door ontwikkelen. Achterhoede is op 3/4 gewoon prima met Wijndal, Bassey en Timber. Een rechtsback moet er wel echt bij want Rensch is het ook niet.

Ajax zou moeten doorselecteren: Gorter, Rensch, Schuurs, Blind, Daramy. Gorter en Daramy verhuren, Blind op de bank (weg hoeft hij niet, prima backup), Rensch verkopen (ik zie het niet in hem zitten), Schuurs verkopen nu hij nog wat waard is. Rechtsback aantrekken met veel snelheid.

Blind is een beetje uhhh blind.
Misschien nog niet volledig herstelt na die rechtse directe van Gorter.

Interview van Blind was tenenkrommend, overwinning van PSV lag niet aan de kwaliteiten van PSV maar aan ajax. Zo gaf/geeft ten Hag ook altijd zijn interviews na een verloren wedstrijd. Blijft moeilijk om ook een tegenstander credits te geven.

Genoten van de aanvallers van Ajax op bepaalde momenten maar in tweede helft vooral zitten ergeren aan veel Ajax-spelers. Wat een zielige, arrogante zichzelf overschattende mannetjes zeg! Vooral Anthony, Kudus maar zeker ook Alvarez! Die had wel 3 x rood moeten krijgen trouwens, ongelofelijk dat hij mocht blijven lopen schoppen en slaan! Anthony...alleen die vervelende kop en die arrogante houding al...walgelijk gewoon. PSV terecht gewonnen uiteindelijk.

5 goals tegen krijgen en dan nog onterecht noemen haha

Ik heb ooit van een ajax supporter geleerd dat als een tegenstander vaker scoort je terecht verloren hebt. Dus Blind, volgens deze supporter zit je er volledig naast. (Ik ben het trouwens niet eens met deze stelling)

Nog nooit een verslaggever gevraagd aan Blind of dat balletje nou wel of niet over de zijlijn was.. Best bijzonder eigenlijk.
Verder begint t een sneu mannetje te worden. Verdiend verloren. Zeg dat dan ook.
Dat Alvarez weer s geen rood krijgt doet me weer t ergste vermoeden wat dat betreft komend seizoen. Turft u mee?

Lul niet man je speelt als een natte krant. Wanneer ga eens in zien dat verdedigend als te kort komt en niks te zoeken heeft in de verdediging. In de lucht win je niks en de hele wedstrijd loopt je tegen de scheidsrechter te mekkeren ipv van een verdediging neer te zetten. Verders niks anders dan lof over een carrière.

De geschiedenis herhaalt zich, zei hij vorig jaar ook na de 4-0. Dit zegt natuurlijk niets over de competitie maar waarom kunnen spelers van ajax zo slecht tegen hun verlies en zoeken ze telkens een excuus. Zeg gewoon in speelde als een kramt vandaag en heb terecht verloren!!!

Maar dat is nu wel 3x op rij, Daley. Het gaat niet om beter zijn, het gaat om winnen. En dat doet Ajax wederom niet.

Er was veel mis deze wedstrijd; geen rood voor Alvarez, een VAR die niks ziet, Higler die er een potje van maakt en de incontinentieluier van Daley die te vol zat.

Samenvattend had ajax meer balbezit, meer schoten op het doel, meer rode kaarten en dat hadden 2 moeten zijn maar psv wint... ajax heeft een les in effectiviteit gehad alhoewel sowieso 2 kopduels kinderlijk werden verloren, 1 van richting veranderd schot die anders opgepikt werd door gorter en een foutje van de keeper.. psv verdiend gewonnen maar vorig jaar verloor ajax met 4-0... gewoon kampioen geworden.. met 1 zwaluw.......

31 juli 2022 om 11:41

Gewoon kampioen? Het was nog spannend tot het eind vriend.

Ajax had de eerste 30 minuten het betere van het spel, maar na de 1-1 stortte het in. Daar moet ik PSV de credits voor geven. Zij haalden Ajax uit hun spel, gebruikten hun kracht en legden daarmee de zwaktes van Ajax bloot. Je weet als Ajax zijnde dat PSV met hoge ballen op De Jong en Til gaat spelen en vanaf daar gevaarlijk wordt of de aansluiting zoekt. Als Ajax daar geen antwoord op heeft, dan is dat gewoon sterk van PSV. Verdiend gewonnen. Bij Ajax is er werk aan de winkel, want met het centrum Timber/Blind is iedere spits van >1.85m levensgevaarlijk, zeker als de backs de voorzetten er niet uithalen. Ben benieuwd hoe Schreuder dit op gaat lossen.

Als ik de andere reacties lees zal ik wel naar ajax hebben gekeken met een ajaxbril.. Ik heb ook een beter ajax gezien met een slecht wedstrijd van gorter en helaas Blind zelf.. wat werd hij er weer uitgelopen... maar PSV vond ik zorgwekkend hoe vaak ze de bal knullig inleverde. Ik ga komende week PSV aanmoedigen en hoop dat ze tegen de boel beter voor elkaar hebben tegen Monaco. Verder heb ik gisteren wel genoten van de passie en de wedstrijd. Word een leuke competitie dit jaar!

Ik had deze uitslag niet verwacht na een half uur voetbal. Ajax was superieur. Mooi doelpunt van de ex PSVer. Snap niet waarom Schreuder in deze wedstrijd voor Gorter kiest , net zomin begrijp waarom hij Klaassen op de bank zet . Wil hij op deze manier zich manifesteren?

Maat je krijgt 5 tegendoelpunten. Dan kan je niet roepen dat het niet verdiend is.

Wat mij betreft een copy van de bekerfinale. Ajax voetbalt makkelijker maar gaat ten onder als er gestreden moet worden.

Waar Sangare bikkelt, maakt Alvarez gefrustreerde overtredingen. Dat hij het einde van de wedstrijd haalde is een klein wonder.

31 juli 2022 om 14:16

"waar Sangare bikkelt, maakt Alvarez gefrustreerde overtredingen. Dat hij het einde van de wedstrijd haalde is een klein wonder."

Eerlijk gezegd een regelrechte schande. Dat hij de directe rode kaart niet krijgt is 1, maar dat hij aan het einde vd wedstrijd uit frustraties nog een paar keer zijn 2e geel niet krijgt is natuurlijk helemaal schandalig. Marchanderen noemt men dat. Higler, altijd precies de regeltjes volgend, wilde wss snel naar huis kunnen en besloot Alvarez maar te laten "leven".

Iemand van Nistelrooy gezien, die gaf perfect aan hoe de wedstrijd verliep.
Het was niet eerste half uur voor Ajax, maar periode 10-35. Daarna ging het op en neer, totdat de 3-5 viel.
Ik heb genoten van de JC wedstrijd, al was hij qua strijd en nivo beduidend minder dan de bekerfinale afgelopen seizoen. Maar wel weer beter dan de JC finale van vorig seizoen, Ajax was dit keer bijna volledig de gelijke van PSV, al kwamen ze vooral conditioneel nog te kort.
Over paar weekjes hebben ze dat verschil goedgemaakt.

Je kan het omdraaien. Ajax scoort 3 x gelukkig door individuele fouten van PSV. En voor de rest heeft PSV de betere kansen gehad. Als je er 5 tegen krijgt en zelf minder scoort heb je uiteraard terecht verloren. Wat een onzin om dat anders te bestempelen. Elke ploeg die wint heeft terecht gewonnen. Anders had de andere partij wel vaker gescoord.

Leuke wedstrijd om te kijken. PSV was uiteindelijk de betere ploeg. Verdedigend stond het niet goed bij ajax en psv heeft daar goed gebruik van gemaakt.

Had liever Bassey CV gezien maargoed dat zal nog wel komen, was veel te wild op de flank. En ongekend dat ie het weer flikt die Til. Komt allemaal een beetje houterig over maar die jongen staat elke keer op de goed plek en dat is ook gewoon een skill.

gefeliciteerd psvers! dit beloofd een leuk voetbalseizoen te worden!

Die bergwijn, je juicht niet tegen je oude club, je sprak vroeger ook tegen Ajax, wat een nagemaakte nep PSV’er 🤮🤮🤮

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren