Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Valentijn Driessen maakt korte metten met Ajax, Feyenoord én PSV

Laatste update:

Valentijn Driessen is tot dusver niet onder de indruk geraakt van het aankoopbeleid van de Nederlandse topclubs. In zijn column in De Telegraaf legt hij de aanwinsten langs de spreekwoordelijke meetlaat om tot de conclusie te komen dat nagenoeg iedereen gefaald heeft. Zo heeft Ajax met Brian Brobbey een spits die 'voorbestemd is om wissel te staan', kreeg Walter Benítez bij PSV in vier oefenduels 'al zeven doelpunten om de oren' en heeft Feyenoord vorig jaar een kans laten liggen met Quinten Timber.

Driessen noemt het terughalen van Steven Bergwijn en Brian Brobbey 'beleidsmatig een aanfluiting'. "Twee spelers die Ajax in de eigen opleiding heeft gehad en gratis de deur uitliepen", aldus de chef voetbal. "Brobbey weigerde zijn contract te verlengen en koos als transfervrije speler voor een vette tekenpremie bij RB Leipzig en gaf Ajax een middelvinger. Waar blijf je als club met eigenwaarde als je zo iemand terughaalt? De scouting en technische staf bij Ajax zagen geen beter alternatief voor 16,35 miljoen euro. Dat zegt veel over het niveau van de scouting en de staf. Het betreft een spits die voorbestemd is om wissel te staan."

Ook bij PSV hebben ze de plank misgeslagen. De Eindhovenaren waren al vroeg actief op de transfermarkt, maar hebben Driessen nog niet kunnen overtuigen. "Hoe kunnen de nieuwe directeur Marcel Brands, loopjongen John de Jong en debutant Ruud van Nistelrooij denken dat Simons en Hoever het verschil kunnen maken?", vraagt de columnist zich hardop af. "Jeugdspelers zonder veel ervaring op het hoogste niveau. Doelman Benítez schijnt een gigant te zijn, maar de 29-jarige Argentijn was transfervrij, geen international en afkomstig van Nice. In vier serieuze oefenduels kreeg hij al zeven doelpunten om zijn oren."

Feyenoord daarentegen heeft met Sebastian Szymanski en Santiago Giménez twee 'dark horses' aangetrokken, maar de transfer van Timber kan rekenen op een kritische noot. "Quinten Timber is een topaankoop van Feyenoord, maar technisch directeur Frank Arnesen kon hem vorige zomer gratis ophalen bij Ajax. Nu is de transfersom van 8,5 miljoen euro een rib uit het Rotterdamse lijf." Ook voor Oussama Idrissi en Danilo loopt Driessen niet warm. "Ajax nerveus maken met de aanvallers Danilo en Idrissi – beiden mislukt bij Ajax – is lachwekkend."

Welke club heeft het in jouw ogen het best gedaan tot dusver?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Valentijn heeft wederom een hoop azijn tot zich genomen. Het is allemaal niet meer serieus te nemen, die duidelijke strategie van cynisme voor de clicks. Lekker negeren die gast en die krant.

29 juli 2022 om 09:45

Alle supporters lopen warm voor dit seizoen. De enige die het weer niks vindt is het vleesgeworden stuk azijn driessen

Nou nou. Met de redenatie van Valentijn is elke transfer lachwekkend. Wanneer iemand wel goed genoeg is, hadden ze hem vast ook een jaar eerder kunnen halen voor minder geld. Tsja....als je zo in de toekomst kan kijken...

29 juli 2022 om 09:38

Inderdaad. Op die manier kun je overal een punt aan lullen. Ajax is ook stom geweest dat ze Messi niet op 5-jarige leeftijd al uit Argentinie gehaald hebben

29 juli 2022 om 10:04

Als je een glazen bol hebt en van tevoren al weet wie de toppers worden kun je die meteen vastleggen.. achteraf kun je altijd zeggen dom dat ze hem weg hebben gedaan maar als die speler dan niet overtuigd laat je hem gaan. Komt ie bij een club waar hij zich prettig voelt kan het ineens goed vallen een kan de ontwikkeling een vlucht nemen.. weet je nooit van tevoren.

29 juli 2022 om 15:15

Genieterr, Mwoah. Timber heb je aan zien kunnen komen. Brobbey is gewoon een rare situatie als je daar neutraal naar kijkt. 7 doelpunten in de voorbereiding zegt verder niet zoveel. 2-1 wat mij betreft. Objectief gezien is de strekking helemaal niet zo raar. Echter werkt de beste man als een rode lap op een stier en is het opeens ok om net zo zuur te reageren als waarvan hij altijd beschuldigd wordt. Is hypocriet het goede woord? Idk. Just saying.

30 juli 2022 om 01:39

De beste man bekritiseert Ajax letterlijk voor het laten gaan van een jeugdspeler die al 11 jaar niet meer bij Ajax speelde (Bergwijn) en zet dat op gelijke voet met Brobbey. Quinten Timber zagen maar heel weinig aankomen als echt talent. Benitez, een heel goeie aankoop van PSV volgens werkelijk elke bron, is 'geen international en krijgt goals tegen in oefenduels'. Het is gewoon makkelijk scoren. Driessen heeft gewoon altijd dit soort takes omdat het makkelijk is. Je kan namelijk alleen positief verrast worden en je hoeft je woorden nooit echt in te slikken.

Deze man provoceert alleen maar om zo reacties uit te lokken, heel naar trekje.
Je kan van alles zeggen over het aankoopbeleid van clubs, maar bij hem is alles negatief. En als bijvoorbeeld Brobbey zoneteen voor 40 miljoen de deur uit gaat, dan hoor je hem niet. Als hij mislukt daarentegen...

29 juli 2022 om 09:46

Brobbey heeft je in een jaar gewoon onnodig teveel extra geld gekost. Daar gaat het meer om. Tuurlijk kun je er nog steeds winst op maken, maar die extra miljoenen maken het wel wat wrang en geven een vreemd signaal af

29 juli 2022 om 09:58

Zelf had ik Brobbey zeker niet terug gehaald na een goed seizoen gaat die vast weer moeilijk doen. Hij kan zich maar beter nederig opstellen en van plan zijn om zijn contract gewoon uit te dienen. Maar ondanks dat die het aardig deed vind ik hem helemaal niet zo goed. Technisch is die zeer matig, ook zijn traptechniek zeer matig maar hij heeft wel kracht maar mist conditie. Loopt er vaak ook redelijk arrogant bij terwijl ik in het voetballende gedeelte veel meer van hem wil zien. Maarja taylor zegt dat die net zo goed als benzema kan zijn dus laat het maar zien. Wel ben ik benieuwd wanneer taylor dan voor het laatst met benzema op het veld stond om dat te kunnen weten.

29 juli 2022 om 10:14

Ben je familie van Driessen ? On topic: Ik heb zelden een transferperiode meegemaakt waarbij iedereen zich zo goed versterkt. Ja Brobbey en Luukinho zijn geen wereldspitsen, maar ze hebben wel beide bijzondere kwaliteiten waarmee je je hier in de Eredivisie enorm belangrijk kan maken. Ontzettend veel zin in, lijkt een seizoen te worden waarbij Psv en Ajax het meeste aanspraak maken op de titel. Az lijkt met Odgaard een absolute smaakmaker aan te hebben getrokken, Excelsior heeft met Ayoub, Azarkan en Goudmijn 3 hele leuke spelers, Utrecht heeft weer een nieuw blik spelers opengetrokken, Feyenoord heeft met Timber, Taabouni, Dilrosun en Idrissi een paar goede talentvolle spelers erbij en zo kan ik nog wel even doorgaan. Verloren zoon Zivkovic is terug in de Eredivisie, (imo een aboluste topper) Tannane is weer terug, Burak Yilmaz, Namli, De Guzman, Dost. Heerlijk om ze weer terug te zien op Nederlandse velden. Ik hoop nog op wat vuurwerk van Vitesse, want die blijven imo gruwelijk achter en zullen moeite hebben om zich te handhaven met deze selectie.

29 juli 2022 om 10:26

@nl_modric,

Tja, Bergwijn is een hoop geld. Desondanks heb ik laatst een lijstje proberen te maken als mogelijke vervangers voor Antony en ik ben in alle competities weinig bijzonders tegen gekomen waarvan ik echt enthousiast werd. Zuid Amerika daar gelaten.

Wel vind ik het zonde dat we voor 19 miljoen Brobbey terug halen, en dat heeft niets met zijn vorige vertrek te maken. Meer met zijn kwaliteiten en de kwaliteiten die benodigd zijn in de selectie. Ajax had voor 10 miljoen meer een Ketelaere of Kalajdzic kunnen halen. Met hun lengte, ervaring, voetballende technieken, twee benigheid en kopkracht passen deze veel beter in het team van Ajax.

Als je bedenkt dat Wijndal (12 assists), Tadic (18 assists), Antony (11 assists) per wedstrijd gewoon 5-10 panklare voorzetten neerleggen is een kopsterke spits een garantie voor doelpunten.

29 juli 2022 om 10:50

Bergwijn is inderdaad een hoop geld, maar als ik zie hoe hij de bal aan een touwtje heeft, dan kan ie mooi Tadic opvolgen. Wellicht niet in productie, maar hij trekt wel iedere wedstrijd 2 man naar zich toe, waardoor andere spelers meer ruimte krijgen. Ben dan ook razend enthousiast over Bergwijn. Conceicao zag er een beetje onbeholpen uit, maar die kan dan mooi als backup van Antony fungeren. Over Brobbey moet ik je gelijk geven, mischien wat teveel geld, maar met de nodige stappen kan hij die voorzetjes prima binnen werken. Hij is fysiek zo ontzettend sterk, dat hij met een goede positionering niet hoog hoeft te springen om het duel te winnen. Ah fijn, ik ben iig blij dat we uberhaubt een spits hebben op het moment.

Hadden we vorig jaar Q. Timber gehaald voor niets, hadden we nu niet 15 miljoen winst op Aursnes kunnen maken. Zelfs met deze recordaankoop ben je voordeliger uit als je alles optelt en aftrekt.

29 juli 2022 om 09:28

Is aursnes al verkocht dan?

29 juli 2022 om 09:52

Nee, vandaar dat ik schrijf 'kunnen maken'. Anders had ik 'gemaakt' geschreven.

29 juli 2022 om 09:53

Fabrizio Romano meldt dat Benfica bereid is heel ver te gaan voor Aursnes. Als er iemand met betrouwbaar transfernieuws komt, is hij het wel

29 juli 2022 om 10:08

Als Feyenoord vorig jaar Q Timber had gehaald, had Feyenoord toen onder uit de zak gekregen van Valentijn dat ze een jongen hadden gehaald die nog helemaal niets had laten zien en die veel te licht voor het niveau was. Opportunist Driessen.

29 juli 2022 om 10:30

En daarnaast nog eens uit eigen jeugd kwam en 4e keus is bij grote concurrent Ajax. Er valt immers altijd wel wat te zeiken

Haha Valentijn is weer terug van vakantie. Wel opvallend dat hij verwijt dat Feyenoord vorig jaar Timber gratis had moeten ophalen bij Ajax, maar wanneer ze dat nu doen met Danilo is het ook niet goed.

Je kan veel zeggen over driessen. Maar ik ben het gewoon eens met hem.

29 juli 2022 om 09:42

Hij zegt hier een aantal dingen waarvan je weet dat deze bij de betreffende supporters slecht vallen.
Toch zitten er wel kernen van waarheden in.
Al vind ik de conclusie omtrent Benitez wat scheef, daar ik de hoeveelheid tegengoals wellicht eerder op het conto van onze geweldige verdediging zou gooien.
Een aardige keeper, met een zwakke verdediging, zou het nooit super gaan doen....

29 juli 2022 om 09:46

Natuurlijk, als je tekst staan er altijd wel kernen van waarheden.

Maar de helft wat hij zegt is vaak onzin.

29 juli 2022 om 09:58

Ik denk ook dat hij dat bedoeld. Een aardige keeper met een slechte verdediging. Dat vind ik altijd zo jammer bij psv. Ze halen altijd vrij goede aanvallers, maar in de verdediging wordt niet vaak investeert.

29 juli 2022 om 12:28

Een kapotte klok heeft ook twee keer per dag gelijk, maar waar ben je het hier nog meer mee eens dan?

Wat is de voetbalwereld toch een enorm genie misgelopen door Driessen niet ergens als TD aan te stellen he. Die man zou dat zoveel beter kunnen. Nooit een foutje maken, alleen maar topspelers binnenhalen en geen geld uitgeven. Dood- en doodzonde dat dit meesterbrein nooit een kans is gegeven in de voetballerij en nu slechts zijn dagen moet slijten met het schrijven van top analyses in messcherpe columns die bol staan van feiten en nooit aannames of onderbuikgevoel bevatten. Klasbak!

29 juli 2022 om 09:40

Hahaha. Je kunt je toch gewoon niet voorstellen dat iemand zo is. En als het daadwerkelijk allemaal een grote act van hem is voor de kliks en dergelijke dan is het wel een onbeschrijflijke klootzak

29 juli 2022 om 09:42

Natuurlijk is het een act. Als hij hele begrijpelijke dingen zou schrijven zou niemand het over zijn columns hebben. Je moet het dus ook wel aanzetten als columnist (al kun je je afvragen wat dan uberhaupt de meerwaarde is van een columnist als je dat nodig hebt), maar Driessen maakt het wel erg extreem. Wat een vreselijke omgekeerde rioolneef is dat zeg.

29 juli 2022 om 10:13

Inderdaad, opzettelijk schrijven waarvaan hij weet dat er discussies gaan ontstaan. Lekker makkelijk langs de zijlijn blaten maar geen idee ervan hebben hoe lastig het werkelijk is om spelers aan te trekken en in te passen binnen een bepaald budget. En hoe makkelijk is het om, met de kennis van nu, te zeggen wat clubs in het verleden hadden moeten doen. Oh, oh, oh, beter is om hem geen enkele aandacht meer te geven.

29 juli 2022 om 09:40

Precies dit. Valentijn weet het allemaal wel. Ik kijk persoonlijk naar een hele leuke tramsferzomer waarin veel clubs goede spelers hebben gehaald waardoor de Eredivisie echt wel beter wordt.

29 juli 2022 om 09:48

Het mooie is dat Driessen het altijd achteraf goed ziet. Vooraf hoor je hem niet, dan komt er alleen maar onzin uit. Zoals die Moura hoef je niet te dekken. Of met Haller kan je de CL niet in. En zo kan je nog wel even doorgaan.

29 juli 2022 om 09:49

Ja nu je het zegt H2 out en 3S in hoor, wat een geweldenaar is 3s.
Had het me echt niet gerealiseerd, maar stel we hadden 3S gehad dan hadden we gewoon Bergwijn behouden en Brobbey was nooit getransfeerd. Het had ons zoveel geld bespaard en ik denk als die bij jullie had gewerkt dan had hij naar Romario en Ronaldo gewoon ook Ronaldinho, Messi en Ronaldo binnen gehaald.
3S for president!

On:
Ik denk wel dat alle drie de ploegen goede investeringen hebben gedaan met het oog op de toekomst, zelfs als die betekent dat ze even pas op de plas moeten maken. Ajax heeft absurd veel geld uitgegeven en moet voor overwinteren gaan, PSV heeft zich versterkt op zwakke plekken en Feyenoord doet de duurste aankoop ooit na een Europese Finale en is druk zich weer te versterken. Ik hoop dat deze 3 + liefst AZ en Fc Twente vol voor overwinteren in Europa gaan en ik heb goede hoop dat de Eredivisie kan laten zien dat ze echt tussen p5 en p7 in Europa qua competities thuis horen.

29 juli 2022 om 10:46

Haha idd. De " vakman"!!!

29 juli 2022 om 11:08

Deze comment maakt mijn ochtend hahahahahaha

29 juli 2022 om 11:16

Zo werkt de wereld nou eenmaal, wie aandacht wil moet mensen prikkelen. Zou maar wat saaie column zijn als Valentijn alles geweldig vond. Op Benitez en Bassey na zijn door Ajax en Psv louter tribuneklanten gehaald.

29 juli 2022 om 11:29

Denk jij dat Luuk de Jong en Wijndal op de bank gaan zitten?

29 juli 2022 om 11:43

Bedoel dat Luuk, Hoever, Simons Brobbey, Bergwijn, Conceicao gewoon allemaal op de bank zaten bij hun vorige club. Wijndal speelde inderdaad wel maar er heerst een vloek op Az’ers die naar Amsterdam gaan dus dat is verre van zeker.

29 juli 2022 om 11:44

Blijkbaar niet eens de bank maar de tribune!

29 juli 2022 om 14:05

Ah zo, dan begreep ik je verkeerd

29 juli 2022 om 16:32

Haha Fossen, ik heb mijn eigen beleid geschonden, speciaal hiervoor. Ik klik nooit iets aan als ik kan zien dat Driessen er een rol in speelt. Maar deze keer een uitzondering gemaakt. Om ongeveer te schrijven wat jij al geschreven hebt.

Het is echt te raar voor woorden. Iedereen is razend enthousiast, supporters feliciteren elkaar over en weer met de mooie aankopen, mooiste transferwindow ooit etc. Maar Driessen weet ons te vertellen dat alle topclubs gefaald hebben. Wat een baan heeft die man, dat moet toch heerlijk zijn als je jezelf serieus neemt met dit soort dingen. Ben eigenlijk jaloers.

29 juli 2022 om 19:50

Dit is zijn werk, en dat doet hij goed, gezien de enorme hoeveelheid reacties die hij erop krijgt.

Fans voelen zich tegenwoordig persoonlijk aangevallen als er een kritische noot valt over hun club. Juist die enorme irritatie geeft mij het idee dat hij iets zegt wat schuurt, dus waar men zelf ook over twijfelt. Maar aan hun club mogen buitenstaanders niet komen, vandaar die felle reacties.

Anyway, hij is columnist, geen TD. Daarnaast durft hij zijn nek uit te steken, dus hij zit weleens fout, en juist daarop wordt hij dan afgerekend. Ik heb wel respect voor die man, vooral ook door de manier waarop hij met buitensporige achterlijke reacties, soms doodsbedreigingen omgaat.

Meestal klopt het ook wat hij zegt; het klopt toch dat Brobbey gratis de deur uitliep en dat Bergwijn is weggestuurd omdat zijn vader een handgemeen kreeg met Trustful? Ik ga niets zeggen over wat hij zegt over de andere clubs, want dat kunnen velen hier duidelijk niet aan

Hoe dan ook, als hij kritiek heeft op Ajax en het klopt, dan is het zo, daar doe ik niets aan, dus dan laat ik het gaan. Ben ik het er niet mee eens, dan lach ik daarom. Zou je ook eens moeten proberen, maakt het leven een stuk leuker.



29 juli 2022 om 22:17

Mensen kunnen ook fel reageren omdat de beste man (sorry: niet de beste, maar gewoon, de man) onzin uitkraamt. Hij heeft spelers vaak nog nauwelijks aan het werk gezien, als het al zo is dan is het in de voorbereiding. Zegt vrij weinig. Maar zijn ongefundeerde mening braakt hij weer over ons allen uit. Zo vaak als hij er naast zit, is gewoon gênant. Het “vak” columnist is geen vrijbrief om kletspraat te verspreiden.

Nou oké oké, al die tegengoals bij PSV plus de opmerking dat Hoever en Simons het nog nergens echt hebben laten zien, dat klopt volgens mij gewoon. Dat Timber vorig jaar transfervrij was klopt ook, evenals de twee dark horses van Feyenoord. En ten slotte, Ajax heeft mega veel geld uitgegeven voor zelf opgeleide spelers, ook dat klopt. Bij Bergwijn vind ik die kritiek onzinnig, bij Brobbey waren we het er op VZ ook wel over eens dat dat een hele vreemde transfersoap is geweest waar Ajax keihard genaaid is. Alleen vergeet Driessen hier wel Luuk de Jong en Bassey te noemen bij PSV en Ajax, wat volgens mij wel heel duidelijke aanwinsten zijn.

29 juli 2022 om 09:33

Die keeper van psv is gewoon een hele sterke keeper die al indruk heeft gemaakt in de oefenwedstrijden. Dat hij 7 tegengoals krijgt zegt mij weinig in oefenduels. In Frankrijk kreeg hij er amper 1 tegen

29 juli 2022 om 09:36

Dat hij 7 tegengoals krijgt zegt wel degelijk iets, maar niet per se alleen over hem. Het is een prima doelman inderdaad maar de defensie waar PSV momenteel mee moet werken is gewoon uitermate zwak. Je kunt niet verwachten dat Benitez vaak de nul zal houden met Hoever, Obispo en Max in de linie voor hem, en van die Brantwaith (als ik het goed schrijf) zou ik ook weinig spectaculairs verwachten eerlijk gezegd. Centraal is het buiten Teze gewoon onder de maat voor PSV begrippen als je het mij vraagt.

29 juli 2022 om 09:37

Waarom zegt jou aan de ene kant een indruk maken in oefenwedstrijden dan wel wat terwijl je aan de andere kant 7 tegendoelpunten in oefenwedstrijden niks vind zeggen ?

29 juli 2022 om 09:50

De zwakte van Benitez is onze verdediging. Daar lijkt ook niks meer aan te gaan veranderen en is het wederom de zwakke zone van het team. Dat daar niets aan gedaan is, is gewoon onkunde... Gaat je Europees succes en strijden om het kampioenschap kosten....

29 juli 2022 om 15:11

Het is met name zonde als je met Benitez, Sangare, Veerman, Gakpo, Madueke, Luuk de Jong etc. zo'n goed team hebt en dan zo'n flutverdediging. Volgend jaar zijn Gakpo en/of Sangare misschien weer weg, dan koop je dan een goede verdediger maar is je team alsnog minder. Kortom, PSV moet dit jaar ervoor kiezen om all out te gaan en er een (dure) verdediger bij halen. Anders zijn al die andere goede spelers een beetje voor niks.

29 juli 2022 om 10:34

Ach allesxwat hij zegt is de afgelopen weken al voorbij gekomen. Het ja je kan op alles wel wat aanmerken. Maar het is mosterd na de maaltijd van Driessen.

29 juli 2022 om 16:35

@leidsehood

Er kunnen heel veel feiten genoemd worden, die dus ook kloppen, maar dat betekent nog steeds niet dat ze gefaald hebben. Brobbey is het beste voorbeeld; Ajax had hem alleen kunnen houden als ze hem als 17-jarige een salaris van een paar miljoen had geboden. Drie keer raden wat Driessen dan had gezegd.

Er is ook nog nooit een transferwindow geweest waarin NL clubs allemaal spelers hebben gehaald die zich allang bewezen hebben op topniveau. Dat kan gewoon niet. Dus ja, dat PSV Hoever en Xavi haalt, dan klopt het dat die zich nog niet bewezen hebben. De conclusie dat PSV daarmee zou falen is alleen volkomen onterecht. Nederlandse clubs moeten altijd spelers halen die nog niet op topniveau zitten. Elk jaar weer.

Ik vind juist dat vrijwel iedereen in de Eredivisie zich prima heeft versterkt. Denk dat de subtop ook wat sterker is geworden.

29 juli 2022 om 09:51

Ja, dat is zeker te verwachten. Veel clubs hebben, op papier, goede zaken gedaan. Laat de competitie maar starten!

Geloof je toch niet haha, sommige mensen veranderen nooit. Iedereen positief, fantastische transferzomer gehad (en hebben we nog steeds) en mooie spelers op de Nederlandse velden, maar Valentijn heeft azijn als ontbijt gehad. Lijkt me toch zo verschrikkelijk vermoeiend om zo zuur te moeten zijn om in de spotlights te komen.

29 juli 2022 om 16:36

Het grappige is dat hij zichzelf waarschijnlijk erg serieus neemt, en dus helemaal geen last heeft van die zurigheid.

Kijken of Valentijn er nog steeds zo over denkt als Ajax straks Bergwijn en Brobbey voor 60 mln elk weer verkoopt. Dan wil ik hen nog wel een keer horen.

29 juli 2022 om 09:50

Dan zegt ie met droge ogen dat het 16 miljoen meer had kunnen zijn bij brobbey enz. enz. Dit kan je zo al uit tekenen.

Heb medelijden met z'n vrouw wat een negatieve persoonlijkheid tov anderen Denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, maar precies tegen overgestelde meningen.Kan je toch niet serieus nemen

Een betere titel zou zijn: "valentijn heeft de fles azijn weer gevonden".
Ajax:
Bergwijn heeft hij al jaar en dag naar Ajax toegeschreven. Dat Ajax hem niet eerder haalde was een gebrek aan daadkracht en nu hij er dan is, is het weer een beleidsmatige aanfluiting.
Brobbey is een pijnlijke situatie, maar was vorig jaar wel heel belangrijk in de titelstrijd als pinchhitter. Ajax heeft nu eenmaal de portemonnee om meer dan 3 basiswaardige aanvallers in de selectie te hebben en hij zal ongetwijfeld genoeg minuten gaan maken.

PSV: Hoever en Simons zijn leuke talenten die weinig kosten en zomaar een schot in de roos kunnen zijn. Ze hoeven niet meteen basis te spelen, op hun posities zijn er geen belangrijke spelers weggegaan, dus ze kunnen in de luwte getest worden. Benitez heeft veel doelpunten tegen gehad in oefenwedstrijden. Sinds wanneer kan je grote conclusies trekken uit oefenwedstrijden?

Feyenoord:
Quinten Timber is een goede aankoop. Ok, hij was vorig jaar transfervrij, kost nu 8,5 miljoen. Maar toen haalde je Aursnes voor een paar ton en die lijkt nu voor 15 miljoen te vertrekken. Netto nog steeds een betere situatie voor Feyenoord. En Timber zal op termijn zelf ook weer met dikke winst verkocht kunnen worden. Op zich zijn Idrissi en Danilo prima low-budget opties in de aanval. Iedereen ziet dat daar nog kwaliteit bij moet, maar daar zal Feyenoord echt wel mee bezig zijn.

Over het algemeen geniet ik juist van de transfers die de topclubs doen, denk dat ze er over het algemeen sterker uit (kunnen) komen. Alleen Feyenoord heeft nog stappen te maken, maar logischerwijs eerst het geld verzameld om de markt me op te kunnen gaan.

29 juli 2022 om 09:40

Helemaal met je eens!

Ajax heeft dit keer daadkracht verzameld en geld geïnvesteerd in spelers.
PSV heeft eindelijke een goede keeper gehaald en met Luuk toch wel goede zet + middenveld is toch wel goed van Psv.
Feyenoord ben ik overigens wel blij mee, met aankopen. Enige ontbreekt is een linksback.

Overige clubs hebben het ook wel redelijk gedaan vind ik. AZ, Vitesse Utrecht.

29 juli 2022 om 09:52

Ook hoe hij selectief kijkt en bepaalde transfers expres buiten beschouwing laat, het is zo doorzichtig. Bassey noemt hij niet als goede aankoop, maar had Ajax hem niet gehaald dan had hij zeker geroepen dat Blind op LCV écht niet meer kan.
Conceição die als groot talent wordt klaargestoomd achter een aantal bewezen krachten en die voor een luttele 5 miljoen is opgehaald.
Wijndal die voor 10 miljoen een heel logische investering is voor de toekomst aangezien Blind op leeftijd raakt en Nico wilde vertrekken.

PSV dat vorig jaar de grootste problemen had op doel, haalt nu een keeper die een paar klassen beter lijkt dan wat ze hadden en die rekent hij af op een paar oefenwedstrijdjes. Luuk de Jong die een garantie is op (kop)doelpunten teruggehaald nadat hij zelfs bij Barca van waarde is geweest.

Feyenoord dat eindelijk zijn uitgaande transferrecord breekt en nu weer financiën heeft om daadwerkelijk te kunnen investeren en de selectie te versterken. Ik verwacht daar echt nog wel wat goed doordachte actie. Maar Feyenoord kon nou eenmaal niet eerst gaan kopen en dan pas verkopen, dat zou onverantwoordelijk zijn geweest.

De manier waarop hij eea zegt (alleen maar bedoeld om te zuigen) is super irritant natuurlijk. Maar op een aantal punten heeft hij imo wel gelijk. Ajax had Brobbey nooit terug moeten halen na de manier waarop hij vertrokken is en geen 90 min kan spelen (Bergwijn slaat hij de plank imo volledig mis). Met Simons, Hoever maar ook Savio neemt PSV een enorme gok en met oog op de CL voorronde en zou ik voor meer zekerheid gegaan zijn. Zeker omdat Hoever en Savio nog huur zijn ook. Kritiek op Feye mbt Timber snap ik ook wel, al is mij niet duidelijk of Timber zelf niet liever eerst die tussenstap maakte om zeker te zijn dat hij ED minuten kon maken. Danilo en Idrissi zijn imo ook heen geweldenaren, maar Valentijntje vergeet voor het gemak dat Feye ondanks goede verkopen maar beperkte middelen heeft om spelers te halen. Je kan/mag geen kanonnen verwachten. Wel heeft Feye een trainer die spelers beter maakt. Gezien het potentieel van Danilo en de eerdere vorm van Idrissi onder Slot snap ik de keuze enigszins nog wel.

29 juli 2022 om 09:58

Nou los van het feit of ik het met je eens ben of niet, je kunt het tenminste fatsoenlijk onderbouwen. Driessen is gewoon lekker zijn gal aan het spuwen in de hoop wat consternatie op te wekken.

Mag ik het deels eens zijn met Valentijn? Ja dat mag.
Brobbey gratis laten gaan en dan terugkopen, is best vreemd te noemen. En waarschijnlijk in de pikorde achter tadic staan.
Bergwijn gratis weglopen, dat is me te lang geleden. Heeft weinig met beleid te maken.

Hoever en Simons heb ik 3x zien spelen, ik wordt daar niet vrolijk van en het zou me verrassen als dat wel goede spelers blijken. Benitez heeft er 7 tegen gekregen, maar ook 100% goals tegen gehouden. Dat had ik al lang niet meer gezien bij psv.

Dat Valentijn niet warm loopt voor Idrisssi en Danilo dat kan, moet zich ook nog allemaal bewijzen. En als je van tevoren wist dat Timber zo goed zou ontwikkelen, dan zou niemand hebben gewacht met transfervrij oppikken, maar had Ajax m ook niet laten gaan.

29 juli 2022 om 09:54

Danilo en Idrissi zijn dan ook nog eens gehaald als wisselspelers. Gimenez is de spits (dark horse zegt hij notabene zelf) en op links is Feyenoord nog druk met de 'echte' vervanger van Sinisterra.

Haha wat een kerel! Ik snap ook niet dat Feyenoord Vinicus Jr. en Lewandowski heeft gehaald. Of Ajax 12 jaar geleden Bergwijn heeft laten gaan, echt onbegrijpelijk. En PSV als 7 goals tegen in de voorbereiding? Nou nou, een regelrechte schande! Het is tijd om aan Heereveen te laten zien dat ze dit seizoen voor het kampioenschap kunnen gaan als de top 3 op zijn zwakst is. Wat een armoe die Driessen.

Als die man gewoon opschrijft; ‘Alles is kut’ dan is hij ook klaar volgens mij.

Het blijft ongelofelijk dat iemand wat keer op keer onzin verkondigt een podium krijgt. Valentijn zit tegenwoordig op het niveau van dekhengst Harry en al die andere zogenaamde influencers.

Haha man man dit verzin je toch niet? Brobbey voor de bank? Die man heeft Ajax vorig seizoen bijna letterlijk de titel bezorgd. Benitez 7 goals om de oren? Waren dat allemaal blunders van hem dan? En Quinten Timber, wie had in vredesnaam gedacht dat hij het zo goed zou doen bij Utrecht terwijl hij nog geen minuut in de Eredivise gespeeld had. Echt, kijkt deze vent nooit wedstrijden ofzo??

29 juli 2022 om 09:53

Ik ben het bijna helemaal met je eens hoor. Behalve Timber dan. Eerlijk gezegd had ik vanaf het moment dat ie wegging bij Ajax al het gevoel dat ie bij een grote club (op z'n minst in NL) zou gaan spelen.

Waarom klik ik hier toch ook weer op? Echt een aanfluiting die Driessen, meest waardeloze 'analist'/journalist van Nederland en ik vermoed zelfs omstreken.

29 juli 2022 om 09:55

Ik kon de verleiding deze keer ook niet weerstaan, waarom deze man al jaren een podium krijgt is mij een raadsel. Anders dan het genereren van views/clicks kan ik mij geen enkele reden bedenken.

Blijkbaar was dit hetgeen dat Nederland nodig had om supporters van de grootste concurrenten eensgezind te maken en dichterbij elkaar te brengen. Een column van pessimistische non-journalist Valentijn Driessen.

Haha hoezo kritisch en als ze aan het einde van het jaar het heel goed hebben gedaan dan hoor je hem niet.

Eerst zeggen dat Gimenez een dark Horse is en dan vervolgens zeggen dat Ajax niet bang wordt van Danilo. maar Danilo is dan toch 2e spits als Gimenez het 'dark horse' is? Dus concreet is je punt dat Ajax niet bang wordt van de reserve spits van Feyenoord? Nou oke. Dat denk ik ook.

Toch goed om te lezen dat alle topclubs in Nederland absolute topaankopen hebben gedaan. Dat beloofd dus veel goeds voor aankomend seizoen. Thanks Valentijn, mijn week kan niet meer stuk!

Valentijntje weer hoor, ik onthoud me er doorgaans van op zijn artikelen te klikken omdat je zo'n man dan in stand houdt, maar wat kraamt de beste man weer allemaal voor onzin uit zeg. Ajax heeft in mijn ogen een grote gok genomen door zoveel geld uit te geven maar heeft toch erg goed ingekocht. PSV had wat mij betreft meer moeten investeren in de verdediging maar heeft los daarvan ook prima aankopen gedaan. Feyenoord heeft mij behoorlijk verbaasd met een aantal (op het oog) flinke versterkingen. Ik denk dat de traditionele top 3 het qua transfers prima heeft gedaan.

Ik ben van mening dat deze drie clubs zich uiteindelijk prima versterkt hebben. Met wellicht Feyenoord in iets mindere mate.
Helemaal voor eredivisie begrippen.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar het nieuwe seizoen zowel nationaal als internationaal.

Wat een minkukel is die Diessen toch. Alleen schoppen met z’n Telegraaf hoofd. Szymanski een dark horse? Heb je denk ik niet meer als npo 1,2,3 op je tv. Timber voor niets ophalen wat een onzin toch. Waarvoor Brobbey voor zoveel geld terug gehaald? In Schotland zitten ze gniffelend de vele miljoenen te tellen. Indrissie niet geslaagd bij Ajax kwam dat niet omdat er ene Tadic voor m stond? Vergeten dat hij en z’n AZ tijd Ajax de nek heeft omgedraaid? Maar ik beloof bij deze dat ik niet meer zal reageren op de artikelen van deze idioot.

Ik ga er toch weer intuinen door te reageren, want dat is precies wat Driessen wil. Altijd tegen de stroom in zwemmen om reacties uit te lokken. En dat lukt hem prima. Inhoudelijk ga ik er niet eens op in, maar laten we deze man aub gewoon massaal gaan negeren.

Waar hij bij PSV wel gelijk over heeft is dat die Hoever er niks van kan. Die staat de hele tijd verkeerd te dekken. Xavi Simons is denk ik omhoog geschreven, waarvan we moeten afwachten hoe hij het gaat doen (als bankzitter, neem ik aan). Benitez is in ieder geval een stuk beter dan Drommel, dus daar kun je niks over zeggen.
Het commentaar op het beleid dat Ajax spelers haalt die gratis zijn weggegaan vind ik onzin. het gaat erom wat iemand nu waard is, niet wat je in het verleden hebt gedaan. Persoonlijk vind ik het wel veel geld voor deze twee, maar dat is een andere discussie. Vooral met Brobbey moet ik het nog maar zien.

29 juli 2022 om 10:05

Hoever is tot nu toe inderdaad nogal een koekebakker gebleken, dat ben ik met je eens. Xavi Simons gaat er denk ik echt wel komen hoor, natuurlijk is hij gehyped maar ik heb wel sporen van talent kunnen ontdekken in de minuten die hij heeft gemaakt. We moeten ook niet vergeten dat hij nog erg jong is, die moet even de tijd krijgen en dat kan ook met het brede middenveld van PSV. En tja, Drommel vs Benitez, daar ga ik niet eens woorden aan vuil maken haha.

Volgens mij heeft Valentijn het nog nooit bij het rechte eind gehad dus einde van het seizoen zijn alle genoemde spelers een groot succes geworden. Maar niet te spreken over de niet genoemde spelers zoals conceicao, rasmussen en till bijvoorbeeld.

Ik denk dat de hele eredivisie wel een succesvolle transfer periode heeft. Ik zie veel transfers die het niveau echt omhoog kunnen tillen. Zelfs bij de laag vliegers. Het succes van Ajax in europa de laatste jaren zorgt er ook voor dat veel spelers zich graag tegen Ajax willen meten. Evenals de succesvolle canpagne van Feyenoord in de conference league.

Wat een vent.
En het klopt niet eens.. Benitez heeft bij PSV tot nu toe 5 tegendoelpunten gehad.
2 tegen Armina
2 tegen villareal
En 1 tegen Betis

Over Ajax kan je twijfelen vanwege brobbey, maar PSV en Feyenoord hebben toch prima ingekocht?

Waarom krijgen dit soort mensen een podium. Voegt niets toe. Kookboeken gaan schrijven. Toiletjuffrouw worden. Kan hij naar zijn eigen gezeik luisteren.

Feyenoord heeft zich uitstekend versterkt. Timber en Szymansmi zijn topaankopen. Die Mexicaanse spits ken ik niet. Ajax met name met Bergwijn en Bassey hele goede zaken gedaan. PSV is er alleen qua keeper op vooruit gegaan. De Jong is een matige spits tenzij je tactiek hoge ballen op de Jong is. Til is nuttig, meer niet. De rest zijn allemaal gokjes en afwachten wat hen niveau is. En dan ben je bijv wel Götze kwijt.

Het is wel heel makkelijk om achteraf kritiek te hebben op alle transfers die wel of niet gelukt zijn. Als hij werkelijk zo goed is moet hij zijn baan opzeggen en een functie binnen het voetbal zoeken !!

Wie neemt nu deze zuurpruim serieus die is zo zwaar frustreert dat hij alleen maar zijn gal kan spuwen hij zit alleen maar te wachten tot Ajax, Feyenoord of PSV een mindere periode gaat krijgen van dat is nieuws voor hem dan kan hij weer los en aan stoelpoten gaan zagen zoals hij in het begin had met ten Hag maar totaal geen lengte kreeg , hij heeft kritiek op alles en iedereen maar de competitie moet nog beginnen , laten we blij zijn dat de ploegen zich versterkt hebben en er weer een mooie competitie gespeeld gaat worden , maar deze minkukel heeft zijn oordeel al weer klaar vreselijke vent .

Is Driessen weer terug van vakantie? Ik heb zijn azijn zeikerij toch wel gemist deze zomer.

Hoe kan je als krant iemand die geen verstand heeft van voetbal in vredesnaam chef voetbal maken.

Meh, deze ligt er te dik bovenop. Valentijn is een beetje uit vorm. Eerst zei hij zinnige dingen gemixt met provocatie, maar nu is ie net zo'n irrtante voetbalzonetrol die steeds wordt gebanned.

Zo blijkt maar weer dat je altijd wel iets negatiefs kunt vinden als je er naar zoekt.

Ajax heeft tot nu toe 85 miljoen geïnvesteerd en heeft daarbij spelers gehaald die op z'n minst goede eredivisiespelers zijn. Met namen Brobbey was misschien te duur maar dat soort risico's kun je nemen als je Martinez voor 60 miljoen weet te verkopen.

Hij doet bij PSV net alsof Simons en Hoever PSV moeten gaan dragen. In werkelijkheid is Hoever 1 van de 2 rechtsbacks die met elkaar de concurrentiestrijd moeten aangaan en is Simons een talent dat gehaald is met oog op de toekomst. Die 2 hoeven niet direct het verschil te maken omdat het tot nu toe gelukt is om spelers als Sangare en Gakpo te houden. Ook de kritiek op Benitez vind ik een beetje sneu. Je kunt ook zeggen dat hij 1 van de betere keepers in Frankrijk was maar liever legt Valentijn de focus op 3 nietszeggende oefenpotjes (waarin Benitez nieteens slecht was).

Dan gebruikt die bij Feyenoord nog het argument dat ze geen spelers moeten halen die net niet goed genoeg zijn voor ajax. Dat vind ik oneerlijk richting Feyenoord omdat je helemaal niet van ze kunt verwachten dat ze de concurrentie aangaan met ajax. Het is al heel knap dat ze het eindelijk weer lukt om spelers voor veel geld te verkopen. Nu moeten ze inkopen om een team te hebben dat nog een paar toekomstig winstgevende spelers heeft en sowieso 3e wordt. Dat is denk ik heel goed gelukt, al is het natuurlijk afwachten hoe goed die onbekende spelers zijn.

Ik denk dat "de grote 3" een goede zomer hebben gehad. Er zullen vast aankopen slechter uitpakken dan verwacht maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Wat een "gezellige "vakman is die Diessen toch. Z'n gezicht straald het ook uit. Hij moet voor Donald Duck schrijven, of is dat niveau ook te hoog....

Zo is men ook al jaren niet onder de indruk van alle bijdragen op voetbalgebied van de heer Driessen.....

Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Afgezien vd dark horses bij Feyenoord is het nauwelijks opzienbarend wat er gehaald wordt. Je moet scouten voor de volgende Antony, Neres. Salzburg doet t bijvoorbeeld veel beter

Dan zou geen enkele TD meer zijn werk kunnen uitvoeren als we de redenatie van de heer Valentijn gaan volgen !

Wat blijft die man toch zwaar vermoeiend. kan zich beter bezig houden met de Telegraaf, waar het ook al jaren minder gast

Heerlijk toch.. Ff een bakkie koffie doen en alle transfers de grond in boren maar met alternatieven komen Ho maar..

Dat is wel heel makkelijk hoor Valentijn. De verdediging van PSV was ook niet echt overtuigend in de 4 oefenduels. Dan kun je ook Allison of Courtois bij PSV op doel zetten. Als je daar een slechte verdediging voor hebt staan kunnen die ook gewoon vissen. Dus lekker makkelijk om dit af te schuiven op Walter Benitez

Nou moet ik zeggen dat als je bij psv telkens met jong psv en wissels van het 1ste speelt dat je dan ook wel is tegendoelpunten kan krijgen ja. En als je 2 vaste cv geblesseerd zijn en er 2 andere staan die normaal wissel zouden staan dan is dat ook niet zo gek.

Zeuren is zijn werk, breng je discussie mee op gang en creëer je dus content.

Gewoon makkelijk scoren. Hij weet dat dit weer reacties uitlokt en daar is het hem allemaal om te doen. Gewoon ongenuanceerd roepen om onderwerp van gesprek te blijven. Ajax mag dan dan te veel geld hebben betaald voor Brobbey en Bergwijn en die mening deel ik ook wel, maar je kunt niet elk talent tevreden houden. Zeker niet als zaakwaarnemers je elders willen stallen. Buiten dat vertegenwoordigt vooral Brobbey in potentie meer toekomstige waarde dan die 17 miljoen. In de komende twee jaar 1 goed seizoen draaien en hij is direct het dubbele waard. Wat doelpunten in de CL en het wordt alleen maar meer. Echter hebben beide spelers wel het gewenste niveau om wat toe te kunnen voegen aan Ajax.

In het geval van PSV halen ze met Luuk de Jong sowieso doelpunten en leiderschap binnen. Dat laatste ontbrak wel een beetje de afgelopen jaren. Met Til heb je een leuke back-up die in ieder geval in de Eredivisie wel wat doelpunten maakt. Verder halen ze met Xavi Simons een jong talent, met Walter Benitez een op het oog uitstekende doelman en huren ze Hoever, Savio en Brenthwaite. Dat allemaal voor slechts 6 miljoen euro. Dan schuiven er ook ongetwijfeld nog talenten als Bakayoko door.

Bij Feyenoord begon de transfermarkt heel erg stroef door uiteenlopende redenen, maar daar zit het tempo er inmiddels ook in. Quinten Timber is inmiddels binnen. Wel voor veel geld, maar hij is een goede speler. Dilrosun blijft afwachten, maar 4 miljoen is ook weer niet vreselijk veel. Danilo was transfervrij en is minimaal een leuke back-up, Gimenez is bijna binnen en met Szymanski halen ze wel een beetje een buitenkansje binnen. Dan hebben ze met Wieffer ook nog een redelijk getalenteerde speler. O ja, en Idrissi ook nog eens gehuurd. Zo slecht is het allemaal niet.

Haha, PSV haalt gratis de minst gepasseerde keeper van de Ligue 1 binnen en Valentijntje vindt het nu al een miskoop omdat hij in vier oefenpotjes zeven keer zou zijn gepasseerd. Wat niet eens klopt, hij is vijf keer gepasseerd en het merendeel van die goals viel toen PSV met een veredeld beloftenteam stond te spelen.

29 juli 2022 om 12:41

Tja, straks wordt er tegen PSV gescoord vanaf vijf meter en is het de schuld van de doelman😂. Van wat ik tot nu toe heb gezien van deze doelman, is dat PSV er behoorlijk vooruit op is gegaan. Ook nog eens gratis opgehaald! Dan doe je het in de ogen van Driessen dus helemaal verkeerd.

Hoeveel open deuren wil Driessen nog intrappen? Om b.v. nu nog terug te komen op iets wat Ajax jaren geleden heeft gedaan, namelijk niet Bergwijn behouden. Dat is een koe in haar gat kijken. Hoe vaak worden er niet bij welke clubs ook jeugdspelers weggestuurd die later uitgroeiden tot prima spelers? Of andersom, toptalentjes die het niet hebben waargemaakt. Dat is namelijk nooit honderd procent te voorspellen. Dus hou op met die prietpraat en kom eens op enig moment met een gedegen, geloofwaardige analyse over een voetbal onderwerp. Want ik kan me alleen maar heugen dat Driessen het menigmaal op het voorspellende vlak af heeft laten weten. Maar zich wel laat voorstaan op verjaarde feiten die kunnen worden gebruikt om zijn gelijk te bevestigen. Laat De Telegraaf aub eens een goed ingevoerde analist met kennis van zaken aanstellen. Want Driessen is volledig ongeschikt.

Je moet het seizoen natuurlijk niet beginnen zonder eerst even tegen een aantal respectabel scheenbenen aan te trappen. Even de traditionele topdrie op de hak nemen. Overigens snap ik de kritiek op Ajax, gezien het terughalen van spelers die eerder in de jeugdopleiding zaten, wel gezien de betaalde transfersommen. Uiteindelijk ben ik niet ontevreden met de terugkeer van Brobbey en het komen van Bergwijn. Dat er geen alternatieven beschikbaar bleken is wel een terecht kritiekpuntje. Aan de andere kant, je koopt je jezelf weliswaar redelijk duur in maar speelt het toch redelijk op safe.

Afzeiken is gewoon een verdienmodel.
Je hoeft uiteraard niet de clubs met een zijden handschoentje aan te pakken, maar altijd dar zure gezeik.

29 juli 2022 om 14:58

Ja hij heeft niks te melden geen nieuw transfer nieuws. Zat altijd al te zeggen dat ze komen alsof hij al iets wist. Pas dit jaar kwam Bergwijn. Dat is een gewoon een topaankoop en gaat die 31 miljoen wel waarmaken met zijn goals en acties

Wat een zure vent. Als hij het allemaal zo’n drama vindt en altijd negatief is, begin dan gewoon ergens een stroopwafelwinkel van ofzo.

Tell me it is komkommertijd without saying it is komkommertijd. Als het al nieuws is dat Valentijn Driessen ergen korte metten mee maakt is het wel heel erg gesteld. Zou dit nou een grote act zijn of denkt hij echt zo?

Echt een kwalletje. Zijn vakantie is voorbij? Hij heeft een glazen bol gekocht op vakantie? Is altijd negatief vond Brobbey eerst logisch en nu niet meer ineens. Helaas bepaalde Leipzig de prijs. En idrissi kan onder slot opleven en als Danilo goeie aanvoer krijgt met symanski gaat hij veel scoren want hij kan goed afwerken. Lijktnog nergens op in de voorbereiding maar geef hem de tijd

deze aandacht geile zuurpruim kan niets anders dan de boel afkraken en zorgen dat hij maar weer in de picture staat vooral nu hij alweer een tijdje niet op tv geweest is

Wordt tijd dat dit kereltje de platvorm ontnomen wordt om zich te uiten.
Aan het einde van het seizoen dan weer zeggen dat hij zich vergist heeft, ergens op pagina 10.
Zure pruim, dat kereltje. Wordt tijd voor een functie als TD van een club 😂

Driessen moet weer eens een kolommetje vullen, zoals Louis van Gaal dat zegt.
Van voetbal op hoog niveau heeft hij geen kaas gegeten en kraamt voornamelijk wartaal uit
Geen enkele club neemt hem meer serieus.
Rond de kerst gaat jij bakzeil halen omdat de clubs die hij nu afzeikt, het veel beter doen dan hij verwacht.
Laat maar lullen die mafklapper, hij heeft nooit gelijk.

Dat Valentijn bashen slaat soms natuurlijk nergens op. De beste man lult vaak onzin maar hier heeft hij een paar keer gelijk. Snapte ook niet dat Ajax een matige, bonkige spits als Brobbey per se wilde terughalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren