Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

LaLiga-baas waarschuwt Barcelona inzake behandeling van Frenkie de Jong

Laatste update:

Frenkie de Jong kan rekenen op steun van Javier Tebas. Volgens de baas van LaLiga mogen de Catalanen de Oranje-international niet onder druk zetten door hem te dwingen akkoord te gaan met een salarisverlaging. “Barcelona kent de regels en verantwoordelijkheden”, aldus Tebas.

Barcelona wil het salaris van De Jong verminderen en ziet zich anders genoodzaakt om hem aan Manchester United te verkopen. De spelmaker uit Arkel zelf was echter niet van plan om ook maar na te denken over salarisvermindering, al zou daar onlangs verandering in zijn gekomen, en blijft hoe dan ook het liefste gewoon bij Barça voetballen. Tebas gaat tegenover Mundo Deportivo in op de kwestie De Jong. “Barcelona kent de regels en de verantwoordelijkheden die in dit opzicht bestaan. Spelers kunnen niet aan de kant worden geschoven of onder druk worden gezet, dat is een collectieve overeenkomst, de wet, de rede en de ethiek.”

Met zijn salaris drukt De Jong zwaar op de begroting van Barça. Indien hij akkoord gaat met een salarisvermindering wordt het voor de Catalanen eenvoudiger om de zomeraanwinsten Raphinha en Robert Lewandowski in te schrijven bij LaLiga. “Of zij de start van LaLiga halen? Vraag het aan Barcelona", zegt Tebas. "Ze kennen de regels goed en weten wat er nog moet gebeuren. Ze zijn op de goede weg om de zomeraanwinsten te registreren, maar er is nog wat werk te doen.”

De Nederlandse spelersvakbond VVCS schaarde zich dinsdag ook al achter De Jong. Voorzitter Evgeniy Levchenko is van mening dat de middenvelder door Barça wordt gechanteerd. De internationale spelersvakbond FIFPro moet volgens hem ingrijpen. "Ik vind dat een vakbond alle spelers moet beschermen", zo liet hij optekenen tegenover het ANP. “Nu wordt een speler door een club in het nauw gedreven en weggejaagd. Dan is het aan een internationale vakbond om op te staan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan je zo ver zakken als club? Ze beseffen niet hoeveel ze kapot maken aan goodwill over de gehele wereld met hun beleid. Alles waar ze voor stonden is allang niet meer.

28 juli 2022 om 10:18

Misschien een rare maar toch oprechte vraag. Welk harde bewijs is er dat Barca Frenkie daadwerkelijk onder druk zet? Veel mensen incl de media en mensen zoals Tabas, Neville etc denken exact te weten hoe het zit maar welk bewijs is hier voor?

28 juli 2022 om 10:21

Natuurlijk wil Barca hem onder druk zetten. Of je denkt dat ze veel geld uitgeven aan nieuwe spelers om ze vervolgens straks niet te kunnen opstellen?

28 juli 2022 om 10:22

Laporta doet al maanden uitspraken in de media waarin hij de salarispositie van Frenkie de Jong bespreekt. In het openbaar schildert hij De Jong zo af als een geldwolf. Op sociale media zie je al verdeelde reactie onder Barcelona-fans en de incidenten rondom Pjanic en Umtiti verraden hoe zwart de fans zich tegen een speler kunnen keren. Bovendien wordt hij van zijn eigen positie gehaald en geposteerd op een positie waar hij nooit basisspeler zal worden. Een beetje dreigen met: "als je niet vertrekt, krijg je een rotjaar!"

28 juli 2022 om 10:24

Er is allemaal niks aan de hand in Barcelona heren, dit is allemaal verzonnen en het feit dat nieuwe spelers nog niet ingeschreven staan heeft niks te maken met de ruimte in de salarishuishouding haha, wat een grap is die club. Het is allemaal een hetze om die mooie club kapot te maken, dat hebben ze zelf uiteraard niet gedaan.

28 juli 2022 om 10:35

Zometeen komt ElGuaje je nog even uitleggen hoe het echt zit, zal je een jaloerze hater genoemd worden en zal je waarschijnlijk gefrustreerd zijn dat je club een bepaalde speler is misgelopen dankzij het orakel Laporta. Cirkel rond

28 juli 2022 om 10:37

Frenkie als cv opstellen en nog vragen om bewijs

28 juli 2022 om 10:41

Heb je weleens het interview met laporta gezien, waarin hij aangeeft dat ie toch salaris zal moeten inleveren?

28 juli 2022 om 10:44

Het probleem is dat er zoveel negatief nieuws speelt rondom Barcelona dat het gewoon duidelijk is dat Barcelona gewoon een hele nare club is geworden. Waar rook is, is vuur en als er maar een kwart waar is van alle berichten kun je zelf je conclusies wel trekken neem ik aan.

28 juli 2022 om 10:55

@japie_Krekel waarom geven ze veel geld uit als ze hem niet zouden kunnen betalen? Waarom zetten ze hem onder druk en “pesten” ze hem weg terwijl hij elke wedstrijd minuten blijft maken, nogal tegenstrijdig allemaal… Daarnaast is het geen antwoord op mn vraag.

28 juli 2022 om 10:56

Bij Ajax speelde hij dat toch ook heel lang?

28 juli 2022 om 10:59

Laporta heeft meerdere keren aangegeven zijn situatie te moeten bekijken en dat ze rekening moeten houden met de economie van de club omdat hij het salarishuis heeft aangepast en Frenkie z’n salaris er vooralsnog buiten valt. Hij staat in mijn ogen op een andere positie omdat hij er vaker gespeeld heeft, het de voorbereiding is en iedereen minuten moet maken. Ik zie nog steeds nergens bewijs van dat ze hem onder druk zetten. Dan hadden ze hem toch gewoon thuis gelaten? Het is ook een beetje zien wat je wil zien.

En kan je mij de bron sturen dat er is gezegd dat wanneer hij niet vertrekt hij een rotjaar krijgt?

28 juli 2022 om 11:01

Hij heeft volgens mij nergens over MOETEN gesproken toch? Hij heeft het wel meerdere keren over de situatie van het salaris gehad, dus omdat je over iemand z’n salaris wil praten om er een oplossing voor te vinden wordt je direct dus onder druk gezet?

28 juli 2022 om 11:02

@FCVoetbal23 Door die spelers te halen zet je al druk op Frenkie. Hoe denk je dat het publiek zal reageren als Lewandowski, Raphina, Kounde etc. niet kunnen spelen omdat Frenkie geen salaris wil inleveren?

28 juli 2022 om 11:04

Tegenwoordig gaat nieuws niet meer om de waarheid maar wie als eerst iets kan voorspellen. Met alle respect maar als de echt van hem en z’n salaris af hadden gewild dan was hij nu thuis in Barcelona om voor zichzelf te trainen in plaats van op trainingskamp om elke wedstrijd 45 min te spelen. Als je op deze site kijkt dan verkoopt negativiteit rondom Barca enorm dus ze verdienen er op omdat iedereen letterlijk alles aanneemt wat er gezegd wordt.

28 juli 2022 om 11:05

Sergio b, YAYA toure. Zijn dus ook gechanteerd geweest?

28 juli 2022 om 11:05

Met alle respect door spelers te halen? Dat is toch normaal hij clubs die sportieve druk en concurrentie? Heel slap argument. Daarnaast is al aangegeven dat het geen probleem zal zijn om de in te schrijven daar staat het verhaal van Frenkie los van. En een Depay speelt minder minuten dan Frenkie, wordt hij ook weg gepest en onder druk gezet? Braithwait, Puig en Mingueza zijn thuis gebleven volgens mij worden zij weg gepest en moeten zij weg. Vindt het nogal een verschil.

28 juli 2022 om 11:09

Dat gaat om spelers waarvan je vantevoren weet dat je ze gewoon kan opstellen. Niet om spelers die alleen kunnen spelen op het moment dat bepaalde spelers bereid zijn salaris in te leveren. Ik denk vooral dat die negativiteit komt door Laporta. Ik heb niks tegen een Xavi, Barca ansich of de spelers, maar die Laporta is echt een nare kerel gebleken

28 juli 2022 om 11:09

@Japie: onder druk zetten is het niet imo, als ze intern hebben aangegeven dat hij geen basisspeler meer zal zijn en dat andere spelers hem zijn voorbijgestreefd, dan is dat in de eerste plaats een sportief besluit. Als hij er immers bovenuit stak en als eerste op het wedstrijdblad zou staan, dan was deze situatie er niet. Het bestuur zegt echter: als je toch wil blijven en wil proberen te knokken om in de ploeg te komen, dan is dat prima, maar dan verzoeken we je om salaris in te leveren. Het is een verzoek en daarover onderhandelt men, alsook over de mogelijkheid tot een uitgaande transfer. Dit zijn normale zakelijke onderhandelingen die perfect binnen de juridische en ook de ethische kaders plaatsvinden. Dat Xavi hem ook uittest als cv is een keuze van Xavi zelf en staat los van het bestuur. Xavi is een rasechte Cruijffista en laat in zijn sportieve management geen inmenging van derden toe, zoals Cruijff dit ook nimmer accepteerde. Cruijff stond er ook om bekend om vleugelaanvallers op de backpositie neer te zetten en middenvelders om te vormen tot verdedigers (Koeman) en omgekeerd. Pep deed dit ook met Mascherano (en tijdelijk zelfs met Toure). Het middenveld is momenteel gewoon overvol en voor Xavi voldoet een Pjanic meer aan het profiel van een "6" met de punt naar achteren dan De Jong. Diezelfde Pjanic die van Koeman niet eens een eerlijke kans kreeg en toch wel binnenkwam als een gearriveerde speler. Geen haan kraaide hiernaar toen, men vond dat Koeman het wel beter zou weten. Maar misschien was Koeman niet zo objectief, hij zag er ook geen graten in om met De Jong en zijn vriendin samen uit te gaan met zijn vrouw. Koekoek, is dit nog professioneel anno 2022? Dat Cruijff dit deed in de jaren 90 met Koeman als speler kon toen perfect, andere tijden en andere context. Al was Cruijff sowieso meer capabel om dit perfect te scheiden. Pjanic leek allang afgeschreven, terwijl hij een rasvoetballer is met het Barca Dna, die nu misschien onder Xavi een kans zal krijgen om zich te bewijzen als hij zo voortdoet. Het zou gemakkelijker zijn om hem mee in de verkoop te zetten en zo meer ruimte te maken, maar Xavi heeft dat vooralsnog afgeblokt. Lijkt me een objectieve trainer. Als je dan ook Nico hebt op die positie en de plekken ervoor Pedri, Gavi, Torre en Kessie, die allen sneller, in één tijd en meer verticaal spelen dan De Jong (ook Kessie doet dat verrassend goed), dan wordt het gewoon heel moeilijk voor Frenkie om daar nog tussen te komen. Niet onmogelijk, maar toch. En daarover onderhandelt de club nu met hem, nogmaals volstrekt normaal. Maar ja, mensen volgen liever mediaspeculaties i.p.v. echt de sportieve koers te analyseren.

28 juli 2022 om 11:10

De voorzitter geeft het zelf aan in interviews. Hoeveel bewijs wil je hebben als ze het gewoon toegeven?

28 juli 2022 om 11:10

Ja dat zou z'n marktwaarde goed doen genius.

28 juli 2022 om 11:13

@Ironman hij speelt op een andere positie want dat gebeurd nooit, ook bij Ajax niet. Echt, ze zetten hem zwaar onder druk. De laten hem niet thuis zoals Puig, Braithwait etc maar ze laten hem gewoon spelen echt een schande!!!!

28 juli 2022 om 11:14

Haha vraag je nu werkelijk waarom Barca veel geld uit zou geven als ze hem niet konden betalen? Echt?

28 juli 2022 om 11:15

Ach kom op. Het lijkt me overduidelijk dat er in wat voor mate dan ook sprake van is. Ik snap dat het niet leuk is om telkens weer kritieken over je club te lezen, maar wanneer is het volgens jou waar? De club gaat het niet naar buiten brengen als dwangmiddel want dan zijn ze officieel strafbaar aan het handelen en voor het kamp van De Jong is er geen enkel voordeel om de media op te zoeken.

28 juli 2022 om 11:15

@iron Er ligt volgens mij toch al een akkoord met Manu “genius” dus dat moet dan niet veel uit maken toch? Dan zouden ze hem thuis moeten laten en dwingen weg te gaan. Maar dat doen ze niet toch “genius”…

28 juli 2022 om 11:16

Fcvoetbal, sorry hoor, maar als dit niet duidelijk voor je is heb je een gigantisch bord voor je kop. Als je zo openlijk praat over dat je speler salaris in moet leveren.. jij vindt spelers kopen een slap excuus en normaal voor iedere club, maar dat is niet normaal voor een club die die spelers niet eens mag inschrijven vanwege de financiële situatie. Hiermee zet je wel degelijk druk op Frenkie, want als hij niet akkoord gaat, of weg gaat kunnen deze spelers niet ingeschreven worden. En wat denk je dat de supporters daarvan vinden?

28 juli 2022 om 11:18

@sirius ik begrijp je reactie zeker maar deze vraag die je stelt kan je ook omdraaien, hoeveel er van is waar? Hij speelt elke wedstrijd in de voorbereiding, meer minuten dan een Depay waar we niks over horen. Niet op z’n favo positie maar onder Koeman en bij Ajax ook gespeeld. Als ze echt van hem af hadden gewild was hij toch thuis gebleven? Ligt al een akkoord met Manu dus z’n marktwaarde zal er niet onder lijden. Dit zijn de feiten toch? Dus wat zie ik mbt Frenkie niet wat velen wel zien? Ja de media die het zeggen, want die hebben altijd gelijk..

28 juli 2022 om 11:20

@skes Er is al aangegeven dat de spelers gewoon ingeschreven kunnen worden door de leningen die ze zijn aangegaan is er meer geld binnen gekomen en kunnen ze volgens laliga regels meer uitgeven etc etc dus daar staat Frenkie los van. Over een rode lap voor je ogen gesproken. Dus dit was volgens jou het druk middel dat weg is gevallen?

28 juli 2022 om 11:20

@fcvoetbal ik begrijp je manier van denken omtrent nieuws voorziening. Ben het daar ook mee eens. Maar wat je wel kan doen is tussen de regels door lezen.

En het is echt een feit dat Barca Frenkie onder druk zet. Dit doen ze door een onderhandeling op te starten met United, vervolgens zijn contract op straat gooien om de publieke opinie tegen Frenkie te beïnvloeden, vervolgens halen ze een blik nieuwe spelers die ze niet kunnen inschrijven en zeggen ze tegen Frenkie dat hij alleen kan blijven als hij salaris inlevert. Dat allemaal samen is onder druk zetten. Hoe graag jullie ook de afzonderlijke gebeurtenissen bagataliseren, het is het hele verhaal. En dan heb ik het nog niet eens over het opstellen als CV. Wat op dit moment heel vreemd is maar ok, laten we in dat geval Xavi geloven voor het gemak.

Nu is het tot een punt gekomen dat wanneer Frenkie niet inlevert er geen nieuwe spelers kunnen worden ingeschreven. Want dat vergeet je heel de tijd te vermelden. Die publieke druk op een voorbeeldige prof van 25 jaar is onterecht en onethisch.

Wanneer zijn salaris niet in het nieuwe salarishuis past, dan ga je daarover eerst in gesprek. Desnoods settel je een bedrag, werk je het af en teken je een nieuw contract met lager salaris. Dan ruim je lijken uit de kast verantwoordelijk op. Dat geld is er alleen geven ze dat momenteel liever uit aan transfersommen en het verhogen van de exploitatiebegroting.
Dat is waarom iedereen over Barca valt.
En nogmaals, ze kunnen de nieuwe aanwinsten nog niet inschrijven op dit moment!!

28 juli 2022 om 11:24

@ Fcvoetbal23

Het harde bewijs is reactie van Laporte zelf.
Die heeft al meerdere malen aangeven dat Frenkie een belangrijke pion is nu en in de toekomst, maar dat er wel wat gedaan moet worden aan zijn salaris, gezien Barca dat eigenlijk niet kan dragen.

Dat noem ik al onder druk zetten, anders houd je dat binnenkamers. Joan doet t openbaar, zodat hij kan zeggen: Heb het geprobeerd. Of hoe wil jij dat noemen dan?

Ik zie hieronder al dat jij ook dit wederom probeert recht te lullen.....
un fucking believable.......

Je liefde maakt wel erg blind zeg!

28 juli 2022 om 11:28

@fcvoetbal23 - Memphis verdient nog niet de helft van wat De Jong verdient, krijgt niet nog 17 miljoen euro en vertegenwoordigt ook nog niet de helft van de waarde die De Jong nog vertegenwoordigt. En natuurlijk was De Jong niet thuisgebleven als ze van hem af wouden. Ten eerste zal De Jong altijd nuttig blijven voor Barcelona, ten tweede zet je zoveel kapitaal niet uit je selectie om die reden en als laatste kun je dan enige medewerking van de speler helemaal vergeten. Dat laatste kun je ook weer omdraaien: Als media en zo'n beetje de hele wereld dezelfde mening heeft en al dan niet een groot deel van de supporters hebben een ander terwijl de feiten op tafel liggen, wie zou er dan het meest objectieve zijn? Het is niet zo dat alles gebaseerd is op geruchten zoals jij wilt doen geloven. Die Laporta is inmiddels al een tijdje bezig met het salaris van De Jong in de media, Xavi heeft zich er ook nog eens in gemengd en betreft de financien ligt alles open en bloot. Ik ben hier geen hetze aan het voeren of iets dergelijks, maar supporters gaan telkens weer direct in de aanval en men gaat maar zeer zelden in op de betogen van mensen en de inhoud ervan. Of het word afgedaan als 'gerucht', of er word op de man/vrouw gespeeld of anderen krijgen de schuld van het huidige beleid.

28 juli 2022 om 11:31

Oh ja en dat akkoord staat natuurlijk vast .. Bizar dit niveau.

28 juli 2022 om 11:32

Spelers veranderen soms van positie. Maar als jij niet kunt inzien dat frenkie op cv zetten haast satire is, dan weet ik het ook niet meer.

28 juli 2022 om 11:49

FCVoetbal, het openbaar bespreken van de financiële huishouding vd club, de salarishuishouding doen inkrimpen en zeggen dat Frenkie er buiten valt én dan durven zeggen dat Laporta nergens over MOETEN heeft gesproken..... Wel iemand lekker onder druk zetten, de publieke opinie beïnvloeden (bij supporters helemaal makkelijk) en dan durf je te zeggen: maar hij zegt toch dat niks moet! Kom op zeg.Ik zal t je sterker vertellen: Frenkie zal nooit salaris moeten inleveren nee. Dat kan je niet afdwingen. Eigen schuld van Barca. Maar de fans zullen Frenkie niet in dank afnemen als de nieuwe spelers niet ingeschreven kunnen worden voor La Liga, met alle gevolgen van dien. Dat is drang en schuurt tegen dwang. Sociale chantage zelfs.

28 juli 2022 om 11:49

Volgens Elguaje zaten we ons alleen in Nederland druk om te maken en nergens anders. Wat een grap....

28 juli 2022 om 11:52

De nieuwe spelers kunnen perfect ingeschreven worden, of De Jong nu inlevert of niet, blijft of vertrekt. Als het bestuur besluit om ook een deel van BLM te verkopen, dan zullen die extra inkomsten toelaten om het salarishuis te verhogen. Nogmaals, de kwestie De Jong is in de eerste plaats een sportieve kwestie, dan pas een financiële zaak. Als Frenkie een onbetwistbare, dragende basisspeler was, dan was deze situatie er niet. Maar gezien hij die status niet heeft, is de club met hem in gesprek/onderhandeling over verschillende pistes (i.e. transfer of salarisvermindering). De wereld is echt op z'n kop als we miljonairs met hart en ziel gaan verdedigen alsof ze onderdrukte slaven zijn, terwijl het in dat miljonairswereldje niet meer dan normaal is om zulke onderhandelingen te voeren.

28 juli 2022 om 11:53

@FCBCruyffista
Lang verhaal en als de keuzes gemaakt worden op sportieve basis prima maar waarom moet Frenkie de Jong dan salaris inleveren?
Je schrijft zelf:
"Het bestuur zegt echter: als je toch wil blijven en wil proberen te knokken om in de ploeg te komen, dan is dat prima, maar dan verzoeken we je om salaris in te leveren."
En vervolgens begin je een verhaal dat Xavi de keuzes maakt: "Xavi is een rasechte Cruijffista en laat in zijn sportieve management geen inmenging van derden toe, zoals Cruijff dit ook nimmer accepteerde."
Beetje tegenstrijdig als je eerst aangeeft dat het bestuur verzoekt om salaris in te leveren als (!) De Jong wil blijven.
Prima hoor als Xavi De Jong vanwege sportieve redenen niet nodig heeft of laat spelen maar dat heeft toch niets te maken met het verzoek van het bestuur?

28 juli 2022 om 12:01

@voetbal23 Het is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen.... Zonder verlaging van salaris Frenkie kunnen dure aankopen niet worden ingeschreven. Denk je nou echt dat er geen druk wordt uitgeoefend terwijl ze net dure aankopen hebben gedaan en deze willen inzetten? Of denk je dat ze het vriendelijk vragen en bij nee weglopen terwijl ze 50 miljoen hebben betaald voor een 34! jarige Lewa die in de winter van zijn carrière zit en uiteraard nu moet spelen. Dan is er nog Raphina die 70+ heeft gekost. Sommige Barca supporters lijken maar te vragen om bewijs, maar je kunt toch zelf ook logisch nadenken?? Goed dat Laliga dit signaal afgeeft, want het zaakje stinkt enorm.

28 juli 2022 om 12:01

Tebas weet het niet. Als ik het artikel lees dan geeft ie alleen aan wat de regels zijn, maar niet dat hij weet of een vermoeden heeft dat het bij Barca gebeurt. Het is een ‘fyi’.

28 juli 2022 om 12:06

Nou dat ‘waar rook is is vuur’ gaat niet altijd op eah. Genoeg media die mensen en bedrijven kapot maken, terwijl het niet klopt (of een groot gedeelte). Begrijp niet waarom Frenkie niet zijn mond open gooit.

28 juli 2022 om 12:29

@Q_asd1975: wat is er precies tegenstrijdig? Ik zeg toch dat als De Jong een onbetwistbare basisspeler was, dan was deze situatie er niet (in deze mate). Maar het bestuur behandelt zijn dossier juist omdat Frenkie's sportieve status is gedaald. Je wilt toch niet dat jouw duurstbetaalde speler op de bank zit? Dat is namelijk kapitaalvernietiging. Vanuit een clubperspectief is dat niet in haar belang, dus daarom zoekt het bestuur een oplossing en proberen ze in onderhandeling te gaan. Dat het er ook wat hard aan toe kan gaan, is in dat miljonairswereldje niet abnormaal. Dat staat echter nog niet gelijk aan onderdrukking, een hetze, chantage, slavendrijverij of weet ik veel wat voor een onzin ik allemaal ben tegengekomen de voorbije dagen.

28 juli 2022 om 12:31

Fcbcruyffista jij denkt dat het in welke wereld dan ook heel normaal is om terug te komen op getekende contracten en vragen aan betrokkenen om een deel van hun inkomsten in te leveren zodat het desbetreffende bedrijf dat geld aan iemand anders (die geen schuldeiser is) kan geven?
En als je echt gelooft dat dit in eerste instantie een sportieve kwestie is, dan ben je in 1 post 2x extreem naief. Al geloof ik dat niet. Ik denk gewoon dat je krampachtig probeert te verdedigen, maar je weet best dat dat onzin is. Dan zou hij namelijk gewoon op de bank zitten zonder verdere gesprekken over salaris. Of desnoods op cv.

28 juli 2022 om 12:40

Hij moet toch verkocht worden, je gaat dan je eigen handel toch niet afkraken

28 juli 2022 om 12:56

@FCBCruyffista
Het blijft in mijn ogen tegenstrijdig als jij zegt dat het bestuur heeft gezegd dat als F de Jong wil blijven en wil knokken dat hij salaris in moet leveren terwijl aan de andere kant jij beweert dat Xavi de keuzes maakt. Overigens dezelfde Xavi die ook uitspraken heeft gedaan over het salaris van De Jong inzake FFP.

Bovendien waarom zou F de Jong op voorhand salaris in moeten leveren om voor een basisplaats te mogen knokken?

28 juli 2022 om 13:33



@fcvoetbal23 hoeveel reacties ben je van plan te plaatsen om dit (wan)beleid goed te praten.. Er staat toch heel duidelijk dat Tebas zegt dat ze op de goede weg zijn maar nog niet in de positie zijn alle spelers in te schrijven.. Maar volgens jou kunnen de spelers 'gewoon' ingeschreven worden. Je verwijt anderen te doen alsof Frenkie weg gepest wordt en komt met een hoop argumenten die niet steek houdend zijn. Hij is in de hele voorbereiding nog niet een keer aan de aftrap verschenen.. Maar volgens jou hoeft daar niets achter gezocht te worden want Xavi bepaalt.. Laporta en Xavi hebben het in intervieuws vaker gehad over het contract van Frenkie en dat hij weet wat de problemen van de club zijn en dat vind jij een normale zaak en geen manier van druk uitoefenen.. Ze zullen hem niet dwingen weg te gaan want dat verzwakt hun onderhandelingspositie maar indien hij geen offers brengt wordt die wss alsnog verkocht..

28 juli 2022 om 13:47

IronManUtd, ik weet niet in wat voor wereld jij denk te leven, maar volgens mij worden spelers continu door clubs op de transferlijst gezet. Dat heeft altijd een sportieve en/of een financiële grond. Dat staat nog niet gelijk aan contractbreuk. Meestal werken spelers mee als ze door de club te horen krijgen dat ze overbodig zijn. Maar soms werken ze niet mee en willen ze toch blijven. En dan gaat men daarover in onderhandeling. Ook dat is nog steeds geen contractbreuk. Als ik het zo algemeen schets, dan lijkt het nog niet zo gek of wereldvreemd he? Maar als we er specifiek de namen van Barca en De Jong op plakken, dan is het plots een ongeziene situatie. Nogmaals, (her)onderhandelingen zijn doodnormaal, of het nu gaat om bestaande contracten of nieuwe op te stellen contracten. Je hebt 2 partijen met elk een belang en die zitten met elkaar aan tafel en onderhandelen. Als De Jong besluit te blijven en niet wenst in te leveren (a la Bale), dan zal Barca hem netjes uitbetalen. Pas als dat niet zou gebeuren, kan je spreken van contractbreuk. Bij Koeman was men er ook als de kippen bij op het bestuur te veroordelen dat ze zijn oprotpremie zogezegd niet wouden meegeven. Binnen de maand kreeg Koeman dat bedrag netjes overgemaakt, zelfs zonder onderhandelingen (wat doorgaans wel gebruikelijk is). En ook nu is men veel te voorbarig, het doet gewoon pijn omdat het een Nederlandse jongen betreft (ik heb De Jong ook graag overigens. Toen een Koeman ditzelfde flikte bij Pjanic, was er geen haan die ernaar kraaide.

28 juli 2022 om 14:08

@Q_asd1975, nogmaals, wat is er tegenstrijdig? Het bestuur zette De Jong, met toestemming van Xavi, in de eerste plaats op de transferlijst. Volgens zeer betrouwbare bronnen was er al een clubakkoord tussen Barca en Manu om De Jong te verkopen.
Dit is allemaal met toestemming van Xavi, want als hij aan het bestuur had gezegd dat De Jong een onbetwistbare basisspeler is, dan had men hem niet op de transferlijst gezet. Natuurlijk zijn Xavi en het bestuur met elkaar in gesprek en is er wederzijdse inspraak, dat heet samenwerking. Men kijkt dan samen naar wat de beste oplossingen zijn vanuit verschillende perspectieven. Maar alles begint bij het sportieve plaatje: als Xavi zegt dar De Jong untouchable is, dan houdt het op. Maar als Xavi zegt dat andere spelers hem vanuit zijn visie zijn voorbijgestreefd, dan zal het bestuur allicht voorleggen of hij verkocht mag worden. Want een dure vogel op de bank is niet ideaal. En als Xavi dan instemt om hem op de transferlijst te zetten, dan is dat nog steeds leidend. Als De Jong vervolgens niet akkoord gaat met een vertrekt, dan wilt het bestuur proberen te onderhandelen over een salarisverlaging. Zijn status is immers al gedaald, met zijn huidige loon zou hij basisspeler moeten zijn, niet moeten knokken voor een plekje.

28 juli 2022 om 14:10

@fcvoetbal23,

Aldus Laporta:

,,Ik heb de indruk dat hij wil blijven. Frenkie is gelukkig bij Barça en ik ga alles doen wat in mijn macht ligt zodat hij blijft”, zei Laporta, die daar wel aan toevoegde dat het salaris van De Jong naar beneden moet. ,,daar gaan we dan over in gesprek. Het salarisniveau van sommige spelers past niet bij het niveau dat het huidige bestuur heeft bepaald.”

Veel letterlijker kan het niet dan dit toch?

28 juli 2022 om 14:17

@fcbcruffista,

Als jij gelooft dat het normaal is om een gesprek aan te gaan over salarisverlaging in het miljonairs wereldje dan kom je daar nooit. De mensen die vrijwillig het gesprek aangaan over een salaris verlaging zijn minimaal. De enige waar ik het echt van geloof is Bruma van PSV.

Ook heeft de sportieve kwestie van de Jong helemaal niets te maken met zijn salaris. Er is een contract getekend dat Barcelona hem zelf aangeboden heeft, en dat is het enige dat telt.

Barcelona heeft het recht niet, buiten de morele en etische kant, om zo een "onderhandling" aan te gaan. Er is namelijk niets te onderhandelen. Er is een contract en dat is rechtsgeldig.

Op het moment dat je gaat onderhandeling over een contract moet je of een tegen deal aan bieden, of iets hebben om mee te slaan. En in dit geval zijn beide gevallen vanaf Barcelona hun kant geen chique dingen. Waardoor het dus inderdaad chantage word.

28 juli 2022 om 14:25

@fcbcruffista

"als De Jong vervolgens niet akkoord gaat met een vertrekt, dan wilt het bestuur proberen te onderhandelen over een salarisverlaging. Zijn status is immers al gedaald, met zijn huidige loon zou hij basisspeler moeten zijn, niet moeten knokken voor een plekje."

Dit stukje, hier ga je los van de feiten. De Jong heeft zijn salaris niet verkregen omdat hij basis speler moet zijn, of omdat hij wissel speler moet zijn. Of omdat hij wel of niet moet knokken voor een plekje. Dat is namelijk geen onderdeel van een arbeidscontract.

Een arbeidscontract geef de taken en de plichten weer van werknemer en werknemer , die in alle redelijkheid naar behoren uitgevoerd moeten worden. Onderdeel daar van is dat Frenkie komt trainen, op tijd is, aan zijn gewicht houd, conditioneel goed is en instructies volgt van de trainer.

Daar tegen over staan de verplichtingen van de werkgever, en één van die verplichtingen is dat zo lang de werknemer (in dit geval de Jong) voldoet aan de verplichtingen, zij verplicht zijn om daar de financiele compensatie uit te betalen wat we ook wel noemen: salaris.

Tenzij Barcelona betwist dat de Jong zijn verplichtingen niet na komt, zijn zij verplicht om het salaris te betalen. Mochten zij het daadwerkelijk willen betwisten, zal Barcelona met een dossier moeten komen waar in meerdere waarschuwingen opgenomen zijn die aan de Jong gegeven zijn (en ook ondertekent door de Jong voor ontvangst waarschuwing) en/of diverse performance gesprekken welke negatief blijken welke ook ondertekent moeten zijn door de Jong voor ontvangst.

Zonder een dossier met waarschuwingen, functionering gesprekken en of beoordelingsgesprekken. Is er volgens het arbeidsrecht geen enkele mogelijkheid om een werknemer minder salaris te willen betalen.

Het arbeidsrecht staat los van status en/of positie. En verder ook los van performance/prestaties en functioneren. Tenzij er een opgebouwd dossier beschikbaar is.

28 juli 2022 om 14:36

Fcbcruyffista niet zo gek? Welke speler gaat er akkoord met loonsverlaging omdat de club hem niet veel wil laten spelen? Even afgezien van misschien een grote speler die afbouwt bij zijn jeugdliefde, heb ik dat volgens mij nog nooit gehoord. Wat ook logisch is, want het is totaal onlogisch en ongebruikelijk. Je zit letterlijk iets te verzinnen.
Heeft koeman pjanic een loonsverlaging voorgesteld? Is ook langs me heen gegaan dan.

28 juli 2022 om 15:01

@iron dat akkoord staat inderdaad vast, als Frenkie er uit zou komen met United dan is de transfer rond. Je hebt het over “Bizar” maar je moet even in de spiegel kijken maat.

28 juli 2022 om 15:06

Japie_krekel

"lewandowski, Raphina, Kounde etc. niet kunnen spelen omdat Frenkie geen salaris wil inleveren?"

Zo dan gaat Frenkie het druk krijgen! Als CV startend, dribbelen naa rechtsbuiten en vervolgens voorzet geven en zelf inkoppen vanuit spits positie

"k denk vooral dat die negativiteit komt door Laporta"

En feit dat het nu om bepaalde Nederlanders gaat. Als niet Koeman trainer was, maar de voorgangers, dan was de ophef veel minder. Dan zouden meeste ook roepen, die man moet weg! Hij past niet bij Barca.

Zelfde met Frenkie. Was dit niet om Frenkie, maar bijv Yahya Toure amper reacties, of zoals Fcbcruyffista aangeeft om Pjanic, geen haai kraait er naar.

Denk zelfs Depay zo 'weg gepest' zou worden, er amper van zulke verontwaardigingen zouden komen. Velen zouden het zelfs toejuichen

28 juli 2022 om 15:06

@formus Het inkrimpen van salaris moest wel toch? Daar lagen de grootste lasten gezien de schulden. Letterlijk iedere speler in de selectie en toekomstige speler zal binnen dat salarishuis moeten gaan verdienen.

Ze hebben naar verluidt Frenkie gevraagd zijn salaris ook aan te passen en zullen vast met een oplossing komen voor wat nog open staat. Een ieder gaat er blind vanuit dat ze hem weg pesten en dat hij niks gaat krijgen puur omdat het Frenkie is. Waar waren jullie toen Koeman dit deed bij Pjanic en die jonge Zwitserse jongen? Toen mocht ook weer Koeman alles maken.

Daarnaast staat het vertek van Frenkie los van het in kunnen schrijven van spelers. Dit is wat jullie klakkeloos overnemen maar wat al ontkracht is. Dit is een van de vele voorbeelden die klakkeloos worden overgenomen. Met als dat Koeman dit allemaal wel bij andere spelers mocht doen die ook nog eens geen minuten kregen waar Frenkie die gewoon krijgt.

28 juli 2022 om 15:08

@Gerben blijkbaar ben jij nogal traag van begrip want het verhaal dat Frenkie weg moet om spelers in te schrijven is al lang ontkracht door Laporta, dat staat er allemaal los van.

28 juli 2022 om 15:19

Wauw hoe praat je als fanboy alles goed…

28 juli 2022 om 15:37

Lang verhaal FCB, maar je verhaal rammelt, het is een rattenstreek. Barcelona is een nare club geworden

28 juli 2022 om 16:06

@FC, ik ben zelf supporter van Barcelona maar dit gaat veel te ver. Frenkie heeft al salaris ingeleverd. Heel veel zelfs en daarbij werd afgesproken dat Barcelona dat zou verrekenen met zijn toekomstige salaris. Als hij naar Manchester gaat is hij dat achterstallige salaris kwijt. Ik vind dit gedrag echt verwerpelijk. Nieuwe dure spelers halen en dan je huidige spelers dwingen om geld in te leveren.

28 juli 2022 om 16:20

@Bergkamp en @IronManUtd:
Natuurlijk wil geen enkele speler vrijwillig inleveren, dat is inderdaad zeer zeldzaam. Maar net zo zeldzaam is het ook wanneer een speler die op de transferlijst wordt gezet, echt pertinent weigert om te vertrekken. Als je elders hetzelfde of zelfs meer kunt verdienen + wél een basisspeler wordt, dan is het meestal wel gebruikelijk dat je meewerkt aan een transfer, niet waar? Mocht hij bij Manu minder gaan verdienen, dan heb je uiteraard logische argumenten om te weigeren. Maar dit is niet het geval, en dan is de houding van De Jong net zo zeldzaam/ongebruikelijk als de benadering van Barca om een salarisverlaging te verzoeken (al zijn onderhandelingen altijd de normaalste zaak van de wereld en worden ze achter de schermen constant gevoerd).
Maar het onderhandelen hierover zelf is daardoor absoluut niet verkeerd of illegaal, de analogie met onze arbeidscontracten gaat niet helemaal op en bovendien wordt De Jong nog steeds doorbetaald! Er is geen sprake van contractbreuk of van verzuimde plichten, dat zijn allemaal hypotheses die jullie herleiden tot feiten. Als De Jong kost wat kost wil blijven plakken, terwijl hij elders minstens evenveel kan verdienen én een sleutelspeler zou zijn, dan is zijn ambitieloze houding veel meer ongebruikelijk. Maar desalniettemin nog steeds zijn goed recht, Barca zal dan ook geen "dossier" of "klacht" tegen hem neerleggen voor plichtverzuim, want De Jong is op en top prof en zal dan doorbetaald blijven. Maar vooralsnog zijn/blijven ze in gesprek...als het nu nog niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet.

28 juli 2022 om 16:42

Hoe weet jij of Frenkie bij Manchester hetzelfde salaris krijgt? En hoe zit het met de 19 miljoen waar hij nog recht op heeft?

28 juli 2022 om 16:46

Ik vermoed dat hij weigert omdat barca hem dan het uitgestelde salaris niet wil uitkeren. Wat ik onzin zou vinden als zij degenen zijn die hem liever kwijt zijn. Dat zou de situatie verklaren. Al het andere eigenlijk niet. De jaren die eraan komen zullen extra vet zijn voor hem.
Als ik united was zou ik ook een deadline stellen en daarna lekker het bod verlagen naar 40-50 miljoen. Eens kijken wie het meest desperaat is.

28 juli 2022 om 16:54

3 keuzes....... , salarisverlaging, verkopen of centrale verdediger. Dat noem ik druk uitoefenen.

28 juli 2022 om 16:57

Volgens mij ben jij voor Barcelona......

28 juli 2022 om 17:41

Zo gek is het toch niet dat Frenkie niet naar MU wil? MU staat er sportief gezien ook niet goed voor. Hopelijk gaat Ten Hag iets leuks neerzetten en doet MU weer mee om p1. Maar er is ook een kans dat het ten hag niet lukt en net zoals Mourinho, van gaal, etc faalt.
Misschien hoopt Frenkie op een city, Bayern, Liverpool, Madrid om in een team te komen die toch weer goede kansen op een CL winst heeft.
Misschien is het ook wel een actie van zijn zaakwaarnemer die aangeeft dat Frenkie nog niet akkoord moet gaan met een overgang, een Barcelona vast nog wel met een afkoop bonus komt of bijv de vraagprijs verlaagt zodat andere clubs wel geïnteresseerd zijn in Frenkie.

28 juli 2022 om 18:18

@ Mancunian: Ze stellen hem natuurlijk op als cv omdat ze daar een zwaar tekort aan hebben nu Lenglet naar Spurs is vertrokken. Nu hebben ze alleen Piqué, Garcia, Umtiti, Cristensen, Araujo en Mingueza die daar kunnen spelen. Daarom wordt nu ook Kounde gehaald en daarna Azpilicueta. Ze hopen dan dat ze wel genoeg cv's hebben en dat Frankie de Jong dan wel weer gewoon op het middenveld terug kan.

28 juli 2022 om 18:31

@FCBcruyfista de verontwaardiging gaat hier bij veel mensen niet om het vragen van een salarisverlaging. Het gaat om deferred wages waar Barcelona op een vrij vervelende manier onderuit probeert te komen.

28 juli 2022 om 21:03

"Daarnaast staat het vertek van Frenkie los van het in kunnen schrijven van spelers. Dit is wat jullie klakkeloos overnemen maar wat al ontkracht is".
Maar waarom zijn die spelers dan nog niet ingeschreven?

28 juli 2022 om 21:58

@fcvoetbal23

Ik las deze week een citaat van Xavi. Hij zou tegen Frenkie gezegd hebben "als je onderdeel wil zijn van mijn sportieve project, moet je salaris inleveren". Ik heb er geen beelden bij gezien maar volgens mij was het van een persco.

Ik heb het dus niet geverifieerd, maar openlijker aan chantage doen kan bijna niet.

28 juli 2022 om 22:06

@fcvoetbal23

Er zijn veel reacties gekomen, en je geeft terecht aan dat dat verhaal over het inschrijven van spelers ontkracht is.

Maar op de rest ga je niet in. Al die dingen die in het openbaar zijn gezegd, door Laporta en Xavi, de deal met United (waar Frenkie gewoon niet heen wil) sluiten en openbaar maken, dat is gewoon druk zetten. Vergelijk het met dreiging op straat; voordat je de echte klap hebt gekregen, is er al veel gezegd, gedreigd en geimpliceerd. En ik vind de uitspraken eigenlijk niet of nauwelijks verholen dreigementen.

29 juli 2022 om 00:20

@Kyle66, @IronManUtd, @rubje, @Ravel: diezelfde betrouwbare bronnen die melden dat er een transferakkoord is tussen Barca en Man Utd, melden ook dat De Jong minstens hetzelfde zou verdienen daar. Dat er deferred wages zouden zijn waar Barca onderuit wil komen klopt niet, er zijn namelijk geen achterstallige lonen. Er was alleen een spreiding overeengekomen met een gestage groeicorrectie zeg maar, dat is echter geen achterstallig loon. Verder zou ik het niet zo gek vinden indien hij naar Man Utd zou gaan, dat is ook een traditionele topclub met een mooi project. Het is weliswaar een sportieve achteruitgang t.o.v. Barca en geen CL deelname, maar daar zou hij een sleutelspeler zijn terwijl hij bij Barca waarschijnlijk een bankzittersrol zal krijgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? En hij kan nog lang wachten op City, Bayern of Liverpool, maar geen enkele van deze clubs lijken aan de orde. Dus dan moet je echt wel heel goed nadenken wat je wil, met het oog op het WK en je verdere carrièreverloop. Halsstarrig blijven plakken en op de bank verpieteren is dan een zeer atypische houding imo. Of hij moest heel overtuigd zijn dat hij zichzelf alsnog in de basis knokt, maar Xavi lijkt toch echt van mening dat De Jong niet past in zijn positiespel en one touch voetbal dus dat moet je toch wel beseffen en accepteren that maybe it wasn't meant to be.

29 juli 2022 om 09:38

@fcbcruyffista een gestage groeicorrectie. Laat mij niet lachen, Barcelona vond het zelf noodzakelijk om op de salaris te besparen tijdens de lockdown. Toen hadden ze afgesproken om het geld wat de spelers moesten inleveren later weer uit te betalen. Nu hebben ze weer een hele hoop geld gekregen door hun onder andere hun tv-rechten te verkopen. Dan snap ik wel dat je als Frenkie zijnde je geld wat je toentertijd heb ingeleverd terug wil.

Stel je voor jouw baas doet zoiets, dan ga jij toch ook niet weg voordat je eerlijk en netjes bent terug betaald? Sorry hoor, maar je mag hier echt wel toegeven dat Barcelona hier fout zit.

En deze discussie staat los van de sportieve beslissing om naar Man United te gaan. Want ik denk zelf dat hij dat uiteindelijk wel zou doen, zo lang hij eerst zijn centen maar terugkrijgt.

30 juli 2022 om 17:04

Heb jij een winterslaap gehouden.Ze willen dure spelers kunnen betalen,en daarom willen ze de man die ze vorig in leven hield door overal te zijn,wegpesten,omdat hij zich aan zijn contact houdt.de veroorzaker is niet Frenkie maar het bestuur Die peperdure spelers kopen,ten koste van Frenkie.Wie hield de ellende nog bij elkaar vorig jaar Dat was De vele en frenkie die overal gaten dicht liep als waterdrager

28 juli 2022 om 10:43

Echt perfect gezegd!

Inmiddels is het “Mes que in Troep”!

28 juli 2022 om 10:51

Mes que un club: un empresa capitalista

28 juli 2022 om 11:53

Zo is het wel gewoon. In het verleden diverse shirtjes gehaald voor mijn zoon, maar dat zou ik nu echt niet snel doen. Dat kost toch ook flink geld.

28 juli 2022 om 17:38

Je hebt gelijk, maar ik denk dat ze wel grotere zorgen hebben dan goodwill.

28 juli 2022 om 22:07

Precies, ze moeten gewoon overleven. En ze weten dat de kijker uiteindelijk toch wel kijkt. En daar komt het echte geld vandaan.

28 juli 2022 om 21:28

Ze moeten het (vooral) hebben van dagjesmensen, Aziatische fans die geen echte binding hebben maar alles wat “top”voetbal is consumeren en Bandwagon fans. En socio’s maar die zijn emotioneel zo betrokken en afhankelijk dat die voor het grootste deel niet objectief kunnen zijn. Al deze mensen kan het geen ruk schelen. Alleen mensen die verder kijken dan hun neus lang is, de historie van de club kennen, et cetera is kritisch.

Iedereen vindt er wat van, er zijn volgens mij nooit officiële berichten gepubliceerd...
Iedereen denkt maar te weten wat er speelt maar is het nu ook echt zo? Waar rook is is vuur maar goed...

28 juli 2022 om 10:45

Het is inderdaad wachten op een officieel bericht van Barcelona waarbij ze even duidelijk maken dat ze idd een salarisverlaging bij Frenkie proberen te forceren en hem onder druk proberen te zetten. Wie weet vandaag.

28 juli 2022 om 10:54

Laporta : "we zijn nog midden in het proces van De Jong afpersen en hij begint al een aardig Stockholm syndroom te ontwikkelen. We verwachten hem binnen een week zover te krijgen dat hij een verlaagde aanbieding accepteert."

28 juli 2022 om 11:11

@Hendrik grappig, maar iedere gaat er dan wel voor het gemak uit dat alle berichtgeving waar is, hoe hypocriet is deze reactie van jou en de personen hier onder dan? 0 bewijs maar ze pesten hem wel weg en zetten hem onder druk, lachwekkend inderdaad.

28 juli 2022 om 11:26



als zelfs de president van La Liga zich ermee bemoeit kun je ervan uitgaan dat er iets speelt.

Xavi:"de Jong kreeg echter wel het verzoek vanuit Barcelona om uit te kijken naar een andere club. Trainer Xavi schat zijn pupil echter wel op waarde, maar plaatst ook een kanttekening: "ik waardeer hem (frenkie de Jong red.) enorm. Hij is een sleutelspeler, maar we moeten ook kijken naar de financiã«n in verband met de Financial Fair Play", aldus de oefenmeester."

Dit geeft iet aan dat ze hem wegpesten maar bevestigd wel het beeld dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn.



28 juli 2022 om 12:10

@Ajajax; hoe is dat interview dan verlopen? Is Tebas er zelf over begonnen of kreeg hij de vraag en antwoord hij gewoon algemeen hoe de regels dus zijn?

28 juli 2022 om 12:30

Ajajax, waarom spreekt iedereen dan over wegpesten terwijl je zelf aangeeft dat de quote aangeeft dat ze hem niet weg pesten? Bij elke club zijn er spelers die de club liever verkoopt om op die manier (extra) financiële vrijheid te krijgen. Maar omdat Barca al in de shit zit, wilt iedereen maar wat puntjes scoren door rare uitspraken te doen (lees: wegpesten etc.)

28 juli 2022 om 15:14

Ajajax

"dit geeft iet aan dat ze hem wegpesten maar bevestigd wel het beeld dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn."

Dat is logisch toch! Frenkie is de best betaalde speler. Hij verdient ongeveer evenveel (of iets meer) dan een Benzema en sowieso meer dan Modric.

Kijk eens de prestaties van deze 2 heren afgelopen jaren. Gasten presteren jaar in en jaar uit. Pakken veel prijzen voor de club en halen bizar hoog niveau.

Plaatst eens de prestaties van FdJ naarst deze heren. Natuurlijk zijn ze dan FdJ liever kwijt dan rijk. Verdient meer dan wie dan ook, maar levert niet wat er dan verwacht wordt op dat niveau. Hij is zelfs voorbijgestreefd door anderen die aanzienlijk veel minder verdienen.

Als Fdj bijv een veel normale loon had zoals een Depay (was het 4 mil?) wat meer past bij zijn status en prestaties, dan was er amper gedoe hoor.

Met dat salaris wordt gewoon verwacht dat je presteert op niveau van spelers als Benzema, Modric, de Bruyne, etc

28 juli 2022 om 15:55

Als een speler niet meer voorkomt in je plannen als club dan zet je hem op de bank en geeft dat bij hem aan. Dan betaal je hem gewoon door en schetst zijn opties, proberen in het elftal te knokken of vertrekken. Loonsverlaging is niet van toepassing want er is een overeenkomst. Dan had Barcelona maar een prestatie contract moeten aanbieden.

30 juli 2022 om 17:07

Is die Laporta een gast van de maffia.Zo spreekt hij wel.

Owja, Tebas. Die hadden we nog niet gehad... zucht

28 juli 2022 om 10:22

Van de week waren het Chevchenko en Neville met hun mening en was het: ja wat hebben zij erover te zeggen dan? Laat iemand dat er iets mee van doen heeft er iets van vinden. Nou daar is hij dan en omdat het Tebas is, is het niet goed? Alleen maar ja knikkers is voorbij voor Barcelona. Meer en meer terechte kritiek.

28 juli 2022 om 10:32

Heb ik niet gezegd hoor, wie er ook wat van zegt... ik wordt er zachtjesaan wel een beetje moe van

28 juli 2022 om 10:33

Was Levchenko trouwens

28 juli 2022 om 10:49

Uitgerekend Tebas is de laatste aangewezen persoon om zich uit te spreken over Barca, iedereen weet dat die man allesbehalve objectief is. Bovendien zegt hij niets, maar suggereert hij heel veel wat weer een negatieve perceptie opwekt. "Barca kent de regels", "Barca kent haar verantwoordelijkheid", bla bla. Ja natuurlijk kennen ze die, wat is de meerwaarde om dit zo te suggestief te formuleren? Juist, framing.

28 juli 2022 om 10:59

Waar lees jij kritiek van Tebas?? Niet dat ik fan ben van deze man, maar volgens mij geeft hij gewoon een voor de hand liggend antwoord. Vrij neutraal en zegt helemaal niet dat Barca druk zet of iets doet wat niet mag. Hij zegt duidelijk: Barca weet wat de regels zijn. Nou geloof me … dat weten ze!! Maar het is maar wat je wil lezen he..

28 juli 2022 om 11:33



@fcbcruyffista Je haalt de woorden uit mijn mond. Dat die man nog niet op tv is verschenen in een wit tenue van een club uit Madrid verbaast mij serieus. Wil niks suggereren (maar aangezien dit in grote mate wel gebeurd in de comments en alles maar word aangenomen): Deze NIET objectieve man mag imo niet geen voorzitter zijn van een competitie. In zo'n functie moet je net zo neutraal zijn als een scheidsrechter. Hoewel ik daar ook mijn twijfels bij heb ik Spanje

28 juli 2022 om 14:32

@messineymar1,

Als Tebas op TV incorrecte uitspraken doet die ongefundeerd zijn heeft hij een rechtzaak wegens smaad aan de broek en kan hij zijn functie vaarwel zeggen. Aangezien niemand van Barcelona tegen de vorige uitspraken een officiele klacht heeft ingediend, zijn de uitspraken schijnbaar niet ongefundeerd.

Ook hier zegt Tebas niets geks, vanuit zijn positie is hij op de hoogte van de cijfers van Barcelona (dat behoort hij te weten). En kan hij op basis van die cijfers een objectieve mening vormen of ze het halen.

Het is namelijk ook de taak van de voorzitter van de Laliga, die dan ook Laliga vertegenwoordigd, om recht te doen aan alle clubs in de competitie. En daarmee dus ook Barcelona te beoordelen zoals het er voor staat.

Je kan iets tegen Tebas hebben, maar tot op heden heeft hij feitelijk gewoon gelijk. alleen dat kunnen veel Barcelona supporters niet hebben van een "madrid" supporter.

28 juli 2022 om 15:37

Haha messiNeymar. Ik citeer “ik wil niets suggereren”. Lol. Je doet niet anders. Maar wat doet het er eigenlijk toe? Hij heeft toch gelijk? En het is zijn taak om daar een mening over te hebben.

28 juli 2022 om 18:35

Tebas geeft antwoord op een vraag van jullie krant, meer niet.

28 juli 2022 om 10:39

Het is ook een vrij beschamende situatie die vrijwel nooit eerder is voorgekomen in de Europese top

28 juli 2022 om 10:48

Ben ik t absoluut mee eens hoor, ondanks m'n avatar volledig klaar met dat bestuur daar.

28 juli 2022 om 11:10

Wat is precies beschamend? Je eigen middelen verkopen om de afgrond in te gaan? Of vragen of spelers voor lager salaris willen spelen? Dat zijn toch hele legitieme zaken? Als jij vindt dat dit beschamend is dan ben je hooguit 6/7 jaar en heb je geen idee wat er in de voetballerij is gebeurd…

28 juli 2022 om 11:12

De voetballerij is een gewone bedrijfstak in Europa en gebonden aan de Europese en lokale arbeidswetten. Een werknemer proberen te dwingen een salaris verlaging te accepteren door te dreigen met hem te gaan pesten op het werk is gewoon niet toegestaan.

28 juli 2022 om 11:29

Absoluut eens!! Maar waar blijkt dan uit dat Frenkie wordt gepest en gedwongen??

28 juli 2022 om 11:41

Dat blijkt uit de interviews van de voorzitter die enorme druk zet in de media. Alsof het de schuld van Frenkie is dat ze straks lewandoski en Raphina niet in kunnen schrijven. De vakbonden en zelfs de voorzitter van Laliga vinden dat het te ver gaat.

Want dat is waar het allemaal om gaat. Kopen, kopen, kopen terwijl er niet genoeg salaris ruimte is om de spelers in te schrijven. De oplossing is dan proberen spelers te dwingen akkoord te gaan met salaris verlaging.

28 juli 2022 om 11:43

Lees eens wat nieuwsberichten uit binnen en buitenland. Dan kom je tot dezelfde conclusie

28 juli 2022 om 11:53

Het feit dat jij dit als normaal ziet zegt meer over jou denk ik..

28 juli 2022 om 12:00

Stuur mij wat links van deze interviews waarin Laporta zegt : we hebben geen geld en moeten Frenkie verkopen en we gaan hem niks meer betalen. Ik ontvang ze graag!!!
Oh ja … graag van betrouwbare bron en geen prive/story gehalte. Ik wacht met smart.

28 juli 2022 om 12:36

Speedy, laat mij aub zien waar Barca dreigt met het pesten van Frenkie. Dat is gewoon flauwekul. Willen ze zijn salaris naar beneden halen of anders verkopen? Ja. Wordt hij op de tribune gezet, moet hij alle andere spelers hun schoenen poetsen, moet hij meedoen met het 2e, iets in die richting? Nee. Er is 1 journalist geweest die het woord pesten gebruikte en iedereen gaat er maar vanuit dat ze intern bij Barca, Frenkie de jong behandelen alsof ze een stel bullebakken zijn.

28 juli 2022 om 12:38

Speedy, dat is toch niet pesten? Ze geven aan dat hij salarisverminderen moet accepteren of dat hij een verkoop moet accepteren, puur uit financieel belang van de club. Nergens zeggen ze dat, indien hij geen van beiden accepteerd en dus (terecht) voor zichzelf kiest, dat dit consequenties of iets gaat hebben.

28 juli 2022 om 15:16

Ze roepen publieke dat hij salaris in moet leveren omdat ze problemen hebben met het inschrijven van nieuwe aan kopen. Frenkie krijgt de schuld als Lew straks niet kan spelen.
Tegelijkertijd houden ze Frenkie wel aan zijn contract voor bepaalde tijd, hij kan niet zomaar ontslag nemen zonder dat het contract afgekocht wordt.
We gaan zien hoe ver Barcelona wil gaan in deze zaak. Ze zijn inmiddels wel genoeg gewaarschuwd dat er grenzen zijn.

28 juli 2022 om 16:58

Dus dat is pesten? En van wie krijgt Frenkie de schuld? Ze zijn genoeg gewaarschuwd voor grenzen, maar hebben geen shit gedaan in dit verhaal. Iedereen maakt er hun eigen verhaal van. Barca wilt dat Frenkie salarisverlaging accepteerd of vertrekt naar Utd voor de financiën van Barca. Vervolgens komt men met verhalen dat ze Frenkie gaan pesten. Ik snap het allemaal niet hoor maar zal wel aan mij liggen.

28 juli 2022 om 18:36

Mij god barca fans.. het gaat Niet om een gevraagde salarisverlaging. Het gaat om het proberen te ontduiken van de deferred wages...

Tebas kennende zullen er wel geen maatregelen komen. De top 2 clubs zijn heilig verklaard. Vooral Barcelona zal er weer makkelijk vanaf komen.

28 juli 2022 om 10:25

Aldus de club met uli hoeness in het bestuur, die vast zat door geld fraude. Nee hou jij je mond maar over real en barca.

28 juli 2022 om 10:27

Echt waar ja? Spreek Bamiworst namens Bayern Munchen?
We hebben hoog gezelschap blijkbaar.

28 juli 2022 om 10:35

Wat een nutteloze opmerking. Net of hij verantwoordelijk is voor wat Hoeness doet en alleen al daardoor mag hij niet reageren op een topic van Barca. Blijft er weinig om te reageren, als we dat aanhouden.

28 juli 2022 om 11:45

Dus omdat Hoeness een boef is, is alles en iedereen dat met Bayern te maken heeft niet serieus te nemen?

28 juli 2022 om 14:52

@football033

En alsnog, Hoenes heeft een fout gemaakt, is daarvoor veroordeeld en bestraft. Hij heeft zijn straf uitgezeten en is daarmee net zo min nog een boef als jij en ik. Iets met re-integratie, tweede kansen, vergevinggezind zijn enzo.

28 juli 2022 om 18:51

Wat een uitzonderlijk domme observering is dit. Ook omdat Hoeness' handelen helemaal niets met Bayern te maken had en al helemaal niets met BamiWorst.

29 juli 2022 om 06:17

Hoeness heeft zijn straf uitgezeten dus begin daar maar niet over

28 juli 2022 om 11:01

Nou als er een club is die bij Tebas er niet onderuit komt is dat Barca. Kijk maar naar vorig jaar. Maar dat is way to long ago …?

Kan iemand mij iets van dwang laten zien dan? Hij is meegevlogen op trainingskamp. Hij speelt mee. Hij traint mee met het eerste. Waar is de dwang? Je mag als club spelers verkopen. Frenkie wilt zelf niet naar united, maar alsnog doet hij gewoon mee bij Barça.

28 juli 2022 om 10:15

Maar stel Frenkie zegt nee tegen die salarisverlaging en weigert te vertrekken. Dan kunnen de dure aankopen Lewandowski en Raphina niet spelen als ik het goed begrijp. Dit is toch wel een gevaarlijk staaltje blufpoker dan wat Barca hier speelt

28 juli 2022 om 10:26




Ach als er een gezonde verstand niet meer eens is, dan houdt een discussie snel op.

Wie wilt nou de helft van je salaris inleveren of er een deel ervan? Dan mag je met een hele mooi bla verhalen komen, mooie omgeving mooie dit en dat. Maar dan kan je andere kant ook even vragen, ze vragen het nu: wie weet vragen ze straks nog een keer?

De dwang, tja je mag paar minuutjes voetballen als invaller. Op jouw positie halen we even een transfervrij speler binnen. Mocht je het nooit ervaren hebben, als het persoonlijk allemaal negatieve sfeer om je heen staat is het niet zo fijn. Andere kant halen ze onnodige spelers (raphina was echt onnodig). Je hebt nog Dembele die Torres heeft je nog wat gekost. Frenkie is het slachtoffer van het slechte beleid.

Excuses dit is een reactie op R.vatros



28 juli 2022 om 10:15

Je kan toch moeilijk ontkennen dat Barcelona Frenkie de Jong slecht behandeld? Terwijl er voor honderden miljoenen aan nieuwe spelers worden aangetrokken, wordt De Jong gedwongen een salarisverlaging te accepteren. De dwang zit hem in meerdere aspecten, zo wordt hij niet op zijn eigen positie gepositioneerd, kan hij niet een eerlijke concurrentiestrijd aangaan en maakt Laporta hem zwart in de media voor de fans door hem indirect af te schilderen als een geldwolf door telkens weer te benadrukken dat hij teveel geld verdient. Het klopt overigens dat je spelers mag verkopen. Maar vind jij de handelswijze niet misselijkmakend? Tegenover een speler die altijd alles gegeven heeft voor de cluh.

28 juli 2022 om 10:19

Dan is Schreuder bij Ajax ook een paar spelers aan het wegpesten want die zet sommige spelers ook neer op nieuwe posities. Dat ze een salarisverlaging willen doordrukken vind ik idd wel asociaal

28 juli 2022 om 10:24

Speelt de context dan geen rol? Barca wil van hem af, Schreuder probeert gewoon gaten te vullen in zijn selectie.

28 juli 2022 om 10:39

Deels. Frenkie heeft niet weten te overtuigen op het middenveld van Barca. Ze hebben in Pedri, Gavi en Nico drie middenvelders die niet aantoonbaar minder presteren dan Frenkie en Kessie is erbij gekomen. Ik denk dat dat dus niet perse de reden is. Dan hadden ze Frenkie denk ik eerder op de bank of tribune gezet, maar hij maakt wel minuten

28 juli 2022 om 10:43

Nico presteert niet minder? Gavi en Pedri okay, maar Nico? Aardig talent hoor, maar hoe kan je dat vergelijken met Frenkie?

28 juli 2022 om 10:54

Nico is dan misschien wat overdreven idd, maar Barca heeft met Busquets, Pedri, Gavi en Kessie nog 4 andere goede opties voor het middenveld naast Frenkie. Dat hij nu niet op het middenveld staat vind ik daarom geen glashard bewijs dat Xavi hem aan het pesten is. Dat Laporta slecht bezig is wat betreft Frenkie daar ben ik het wel volledig over met je eens natuurlijk. Wat hij doet dat kan echt niet

28 juli 2022 om 11:01

Laporta is gewoon een enge man! Hoe die met club legendes als Koeman en Messi omging! En dan vooral die dingen die hij is de media riep. Daar kan je toch niet op bouwen. Relaties draaien op vertrouwen en wederzijds respect! Dat bij papi chulo dus nooit het geval!

28 juli 2022 om 13:34

nielsdeman,

Messi verdiende meer dan 40 miljoen per jaar en Koeman bakte er niks van! Wat had Laporta moeten doen? Koeman zijn contract laten uitdienen en dan zal Barça vol zitten met zijn vriendjes en Messi een vernieuwd contract aanbieden, waarmee Barça nog meer in sss zou komen?

28 juli 2022 om 10:17

Het argument dat hij niet speelt kan je natuurlijk weerleggen omdat ze nu, al dan niet terecht, hoop hebben dat hij akkoord gaat met een salarisvermindering. Wanneer je hem nu al buitensluit gaat hij natuurlijk nooit akkoord. Het liefst willen ze hem natuurlijk ook behouden maar het lijkt erop dan wel tegen een minder salaris.

Dat Frenkie zelf niet naar ManU WIL moge duidelijk zijn en ondanks dat er niemand van ons er bij is geweest heeft het er toch alle schijn van dat ze er wel erg op aandringen dat hij akkoord gaat en anders verkocht zal (moeten) worden. Of denk jij dat daar allemaal niets van waar is, fake news?

28 juli 2022 om 10:26

Iets van dwang laten zien? Hij heeft nog recht op geld en krijgt er niets meer van als hij de overstap maakt naar Manchester, tegelijkertijd zetten ze hem niet meer op zijn oorspronkelijke positie en maken ze via de media de Jong belachelijk door te stellen dat hij te veel verdiend en niet wilt inleveren, net als de rest. Dat is toch redelijke dwingen tot inleveren, niet waar? Of moet hij eerst net als Umtiti bedreigd worden?

28 juli 2022 om 10:29

Het Umtiti-scenario zal zich gaan afspelen als De Jong weigert en blijft, waardoor inschrijvingen beperkt worden. Op sociale media zie je ook al steeds meer Barcelona-fans zich tegen Frenkie keren. Het is misselijkmakend.

28 juli 2022 om 10:30

Dat geld is hij zelf mee akkoord gegaan dat dat word uitgesmeerd over meerdere jaren, niks van dwang bij.

28 juli 2022 om 11:05

Waar haal je vandaan dat als Frenkie opstapt hij nog geld krijgt??? En waar haal je vandaan dat ALS hij recht heeft op geld, hij dan niet betaald zou worden?

28 juli 2022 om 10:30

Tebas hoor ik nergens Barca verafschuwen. Hij heeft zo te zien alleen aan dat Barca de regels kent ed. VZ probeert weer eens mensen hier gek te krijgen met bewoordingen waardoor het lijkt alsof Tebas woedend is tegenover Barca.

28 juli 2022 om 10:47

Als je dat nu nog niet hebt gezien ga je het ook nooit zien iets met een Barca bril op.

28 juli 2022 om 10:47

Ze willen het niet te duidelijk laten blijken, want dan gaat geen club meer een hoge transfersom voor hem betalen natuurlijk. Als je iemand in kleedkamer 2 laat meetrainen, gaat Manchester echt niet meer de hoofdprijs betalen. Het lijkt er echt op dat 90% van de Barcelona fans geen kwaad voor over hun club kan horen.

28 juli 2022 om 10:53

De verbazing is best grappig. Ohh wat sneu die jongen moet misschien weg want anders. Lol oeee hij wordt straks echt super arm. Agh, ze dwingen hem niet maar geven wel een signaal af, want hun bedrijfsproces is veranderd. Namelijk het salarishuis opschonen.

En alsof er niet van alles gebeurd in de voetbalwereld en dan is men nu verbaasd? Spelers gaan soms ook heel ver om verkocht te worden! Of clubs die hun spelers weg willen hebben om inkomsten te genereren etc. Laten we nou niet doen alsof dit de eerste keer is!

Het begint nu wel weer totaal een eigen leven te leiden zoals met de financiele situatie van barca. En iedereen maar elkaar napraten zonder enig idee te hebben. Oh en barca dwint niemand. Umtiti is er ook nog steeds volgens mij, is men vast vergeten.

En de manier kun je misschien niet netjes vinden, dat is wat anders. Vind ik ook niet netjes en respectvol maar dat is de harde voetbalwereld!

28 juli 2022 om 11:15

Nee dat is niet de harde voetbal wereld. Ook Barcelona dient zich gewoon aan de EU arbeidswetgeving en de lokale arbeidswetgeving te houden.

Het is goed dat de baas van Laliga Barcelona waarschuwt dat ze niet te ver moeten gaan omdat er ander toch echt consequenties dreigen. Barcelona is niet boven de wet verheven, al denken sommige fans van wel.

28 juli 2022 om 11:47

Xavi en Laporta willen om financiële redenen van hem af. Dus zet je zo iemand onder druk om te verkassen. Is dat erg? Vind ik niet, zo werkt de voetballerij al decennia. Alleen een beetje dommig als je ontkent dat dit gebeurt.

28 juli 2022 om 13:40

Je mag het bekijken hoe jij wil maar ga niet doen alsof alles koek en ei is tussen Barca en Frenkie.. Hij is nog geen enkele wedstrijd aan de aftrap verschenen en er wordt in haast elk interview over zijn contract gesproken.. Als er niets speelde had Tebas vast geen reactie hoeven te geven hierop. Ze zullen hem niet resoluut de deur wijzen want dat brengt zijn prijs bij een evt transfer alleen maar omlaag..

28 juli 2022 om 13:41

Volgens mij moet Barca nog gewoon een fors deel achterstallig salaris uitkeren. Zou wel willen weten als jij ineens maar een deel van je salaris zou krijgen en moet hopen of de rest uiteindelijk nog gaat komen. Maar eigenlijk dat je baas je dwingt om elders te gaan werken om nog enigszins iets van het achterstallige salaris te kunnen zien. Of hij speelt of niet, doet er niet toe. Maar je moet wel je spelers conform contract betalen. Daarmee laat Barca zien te zijn afgegleden naar bedenkelijk niveau.

28 juli 2022 om 15:26

R.vato

"kan iemand mij iets van dwang laten zien dan? "

Dat kunnen zij niet, komen niet verder dan dat hij als CV moet spelen.

Hahah die gasten moeten eens kijken wat voor dwang bijv Koeman hanteerde als hij een speler niet wilde. Werd zonder pardon af geserveerd en afgezonderd van het team.

Of een Louis van Gaal, deed ook niets anders als hij speler weg wilde hebben.

Of bjj Ajax met Co Adriaanse. Die verbande spelers als van Halst en Assaiti zonder pardon naar ander kleedkamer zelfs. Afgezonderd van team moesten zij alleen trainen. Als extra straf op en neer de trappen van de Arena.

Hahah ben ook benieuwd naar de voorbeelden voor Frenkie.

28 juli 2022 om 15:35

Daarom. Word nu net gedaan alsof dit iets nieuws is. Al kan Frenkie gewoon als CV spelen. Als ze hem echt met dwang weg wilde hebben hadden ze hem echt niet meegenomen naar Amerika, en hem lekker met het B team laten meetrainen.

28 juli 2022 om 16:12

En het straks vreemd vinden als er supporters Frenkie op staan te wachten voor en/of na een training/wedstrijd.

28 juli 2022 om 15:57

Het feit dat United nog steeds niet doorgeschakeld is naar andere middenvelders doet mij verraden dat Frenkie aan Ten Hag heeft laten weten echt wel open te staan om te komen. Maar zodra Frenkie dat bij barca aan geeft staat hij niet sterk in zijn schoenen. Die wil gewoon zijn geld waar die recht op heeft en daarna is die weg 100%. En waarom ben ik er van overtuigd dat Frenkie openstaat voor United zal je dan denken, dat komt omdat toen Timber kenbaar maakten nog een jaar bij Ajax te blijven United gelijk doorschakelde naar zijn maatje achterin Martinez.

Ze kennen de regels....maar ze zoeken wel het randje op.

Zoals vaker is gezegd, zijn ze niet verplicht FdJ op te stellen mocht hij niet akkoord gaan met de plannetjes van Barca. Smerig is het wel wat ze doen ALS er daadwerkelijk gezegd wordt: "Als je niet akkoord gaat, speel je niet."

Dat vind ik eerlijk gezegd ook met clubs die spelers op de bank zetten omdat ze niet willen bij tekenen.

Ik blijf het bijzonder vinden hoe snel ze het voor elkaar hebben gekregen om het imago van de club volledig om te gooien van een van de meest geliefde clubs ter wereld naar een van de walgelijkste clubs ter wereld.

28 juli 2022 om 10:31

Heel simpel: voor corona had Barcelona het hoogste inkomen van alle clubs ter wereld, maar daarnaast ook het duurste salarishuis van alle clubs ter wereld. Tel daar een meerjarige inkomensterugval van 40% door corona bij op, en je zit ineens met een giga probleem. En daarnaast vielen de grote aankopen (met dito salaris) ook nog eens enorm tegen (dembele, Coutinho, Griezmann), waardoor hun marktwaarde verdampte. Kortom: inkomensterugval en kapitaalvernietiging. Hierdoor zit de club in een financiële crisis, waardoor ze onorthodoxe maatregelen moeten nemen om het salarishuis op orde te krijgen. Dat betekent dure spelers die nog een redeliijke marktwaarde vertegenwoordigen verkopen. Frenkie is 1 van de weinige waar ze nog wat voor kunnen krijgen, want er is geen club die een transfersom voor 30+ers Alba, Pique, Busquets of Pjanic op tafel legt.

Heb ik het zo een beetje begrijpelijk voor je gemaakt?

28 juli 2022 om 11:09

Het onbegrijpelijke blijft dan nog wel dat je dan alsnog zoveel geld besteed aan inkomende transfers.

28 juli 2022 om 11:25

Je hoeft het niet begrijpelijk te maken voor me, zo ingewikkeld is het namelijk allemaal niet.
Maar je kunt het op een nette, moeilijke manier oplossen. Of op de smerige en risico volle manier zoals ze nu doen.

De nette manier, namelijk gewoon contract afspraken respecteren, accepteren dat je geen dure aankopen kunt doen en daardoor kans loopt op een aantal mindere jaren qua resultaat is moeilijker.

De smerige risico volle manier, namelijk dure spelers aantrekken in de hoop op succes om meer inkomsten te genereren en je zo uit een zwart gat trekken en dat dan ten koste van je huidige selectie doen is gewoon niet handig.

Mijn clubje (feyenoord) zit al jaren in financiele nood maar hebben gelukkig nooit dit soort smerige spelletjes uit geprobeerd. Je kunt je vast nog herinneren dat er veel geld werd uit gegeven aan dure spelers als Makaay, De Cler, Landzaat etc. Dat werd ook gedaan in de hoop eindelijk weer eens kampioen te worden, CL inkomsten te hebben en zo eindelijk uit de financiele misere te komen. Compleet mislukt en de schulden werden alleen maar groter.

Hoe ze nu in Rotterdam bezig zijn heb ik veel meer respect voor. Barca lijkt nu in het groot een beetje dezelfde fout te maken als Peter Bosz toe in Rotterdam gemaakt heeft. Eerlijk gezegd, gun ik het Barca onderhand dat dit project compleet faalt en ze helemaal opnieuw moeten beginnen, gewoon met goed beleid. Niet dit achterlijke gedoe.

28 juli 2022 om 16:16

Ondertussen wel spelers aantrekken ondanks dat je weet dat je ze niet kunt inschrijven voor het komende seizoen. Het zou beter zijn om eerst je financiële zaken op order te hebben voordat je een speler aantrekt. Nu moet Barca maar hopen dat er nog een speler vertrekt of dat iemand bereidt is om salaris in te leveren.

28 juli 2022 om 18:03

Barca verkocht Griezman, Messi en Suarez. Bovendien liggen ze te snel uit de CL, wat ook weer inkomsten is. Bovendien ook titels wordt er nauwelijks gewonnen. Ja dan blijft er weinig over. Het jaar zonder Messi was dramatisch, want toen vlogen ze snel uit de CL. In de Europa League konden ze ook geen potten breken, en stelde Xavi alleen maar jonkies op en liet Luuk, Depay en Frenkie op de bank beginnen. Schandalig beleid en Xavi is heilig daar. Met zo een beleid ga je nooit in de kwartfinale van de CL komen. Dat betekent permanent lagere inkomsten en bovendien wat Guardiola en Rijkaard hadden opgebouwd is helemaal niets van terug te zien, beleid van Ajax is wel vele malen beter, hoewel zij dit jaar meer hebben uitgegeven dan ooit, komt er gelukkig ook nog veel geld binnen. Dus dat verzacht de pijn. Alleen Ajax moet niet zorgen dat het een koopclub is die altijd voor hoogste bedrag gaat.

28 juli 2022 om 11:13

Het is wel een verschil of je iemand op de bank zet omdat die niet bijtekent, ook niet netjes overigens, of dat je iemand op de bank zet omdat je wil dat hij een salarisverlaging accepteert. Dat vind ik echt insane. Op de bank ivm niet bijtekenen kan ook worden uitgelegd als: we spelen met de spelers met wie we verder gaan, dus als je niet bijtekent speel je minder want volgend jaar ben je er toch niet meer bij.

28 juli 2022 om 11:26

Is absoluut een verschil. Maar blijf ik toch altijd triest gedrag vinden van clubs.

Zou hij hier werkelijk akkoord mee willen gaan? Vast niet toch? Lijkt mij dat er genoeg mensen zijn ook in zijn kring die hem vertellen dat hij knettergek is wanneer hij dit doet.

28 juli 2022 om 10:26

Las eens een leuk interview met zijn ouders, fans van Frankie Goes to Hollywood… Vertelde hoe Frenkie, weliswaar in zijn Ajax tijd, goed voor iedereen zorgde, maar aan zichzelf niet graag geld uitgaf. Bij Ajax mocht hij onder meer een lease Mercedes uitkiezen. Vrienden dachten aan duur model in een dikke uitvoering, maar dat wilde hij niet. Vond hij zonde en onnodig. Nu gaat hij trouwen, is hij neem ik aan gesetteld in Barcelona en gelukkig daar met vrouw en hond. Hij heeft net een mooi huis gekocht. Hij is daarbij (hoewel ver afgegleden) hoe je het went of keert in dienst van een van ‘s werelds grootste clubs. Wellicht vindt hij andere dingen belangrijker in het leven dan geld. Of je dan knettergek bent weet ik niet. Laag bij de grond van zijn werkgever vind ik het wel. Maar 5 miljoen per jaar verdienen en gelukkig zijn, of 10 miljoen en wegregenen in grauw Manchester, ik geef Frenkie eigenlijk groot gelijk. En als hij zijn kinderen net zo goed opvoedt als zijn ouders met hem deden, zullen zij en hun kinds’ kinderen de erfenis niet eens opkrijgen. Dit zeg ik los van de discussie dat het verwerpelijk is dat Barcelona dit hem überhaupt voorlegt terwijl ze zoveel geld verbrassen. Daarover is iedereen het eens. Maar puur vanuit Frenkie beredeneerd kan ik me voorstellen dat hij weinig trek heeft om te vertrekken.

28 juli 2022 om 10:38

Ja hele mooie duidelijke uitleg. Zit zeker wat in. Toch zou mijn trots mij in de weg zitten. Niet omdat ik van de helft niet zou kunnen rondkomen maar wel omdat het inderdaad een bizarre gang van zaken is.

28 juli 2022 om 11:15

Plus krijgt hij dan nog wel het geld dat hij tegoed van ze heeft. Het is nu zo'n absurd bedrag geworden, inclusief loyaliteitsbonus als ik me goed herinner. Ik zou net als Eredivisie Ajax wel heel koppig worden en absoluut niet meer met plezier spelen voor een club die me uitknijpt.

28 juli 2022 om 15:41

Manodedios

Voor iemand die helemaal niets geeft om geld, heeft zijn zaakwaarnemer en hij het wel goed voor elkaar gekregen om maximale eruit te halen bij Barca. Interesse en bijna akkoord met PSG gebruiken om een nog hoger salaris bij Barca - zijn jeugdliefde te pakken.

Verdient evenveel als meervoudig CL winnaar Benzema en zelfs veel meer dan Modric. Denk dat het onnodig is om hun prestaties en niveau toe te lichten.

Hoe kan iemand - wat jij aangeeft - die zo omschreven wordt, voor elkaar krijgen dat hij zo een hoog bizar salaris gekregen heeft bij zijn jeugdliefde. Waarom was er wekenlang onderhandelingen nodig? Hoe jij hem beschrijft, dan zou je bij wijze van spreken ieder bod accepteren, zo graag wil je daar zijn. Zie hoe bij Benzema gaat. Vraagt nooit om een nieuw contract, wanneer de club wil verlengen of verbeteren gaat alleen zonder zaakwaarnemer en tekent wat de club hem voorlegt. Nooit gedoe of gezeik.

Het is natuurlijk Frenkies goed recht om voor maximale te gaan. Om misbruik gemaakt te hebben van een incapabele voorzitter en bijna akkoord met PSG om nog meer te eisen.
Word alleen moe dat beeld steeds geschetst wordt, alsof hij er totaal niets omgeeft.



Vaak krijgen spelers of zaakwaarnemers een hoop kritiek maar zo zie dat clubs ook niet altijd even netjes zijn. Verleng je je contact niet kom je vaak op de bank of in het tweede terecht en nu heb je dus Barca die Frenkie tot salarisverlanging willen dwingen. Het zou toch wat zijn als hij niet akkoord gaat en de dure aankopen Lewandowski en Raphina kunnen niet spelen 😆

28 juli 2022 om 13:45

Frenkie moet volharden en geen millimeter geven, salaris vermindering zodat Lewan en Raf hun salaris bekostigd wordt wereld op zijn kop..

Het zou toch wel heel grappig zijn als ze Lewandowski, Koundé, Raphina, Kessie, Christensen & Dembélé niet kunnen inschrijven en ze straks niet mogen spelen. Ik ben Barcelona fan maar dan lach ik echt de ballen uit mijn broek😂😂

28 juli 2022 om 10:29

Kessie en Christensen zijn toch al speelgerechtigd?

28 juli 2022 om 10:46

Ik weet niet in hoeverre de officiële website van La Liga up to date is deze zomer, maar daar staan geen van de nieuwe aanwinsten van Barcelona op de teampagina genoteerd.

Vorig jaar zomer was dat ook zo toen Memphis en co pas vlak voor de deadline ingeschreven konden worden dankzij een salarisoffer van de aanvoerders.

Edit: Zo te zien is de site nog niet geüpdatet voor deze transferperiode, want bij Real missen Rudiger en Tchouameni op de lijst ondanks dat Real een salarisplafond van richting de 800 miljoen heeft.

28 juli 2022 om 11:10

'Barcelona fan', haal alsjeblieft die woorden uit je mond. Ik sta ook niet achter dit bestuur en de keuzes die gemaakt worden. Echter zit de club in mijn hart en volg ik al 15 jaar elke wedstrijd. Als je gaat lachen als het mis gaat ben je geen fan, ga lekker naar real kijken anders.

29 juli 2022 om 13:08

Hahahaha dit soort reactie’s zijn toch te grappig. Gewoon omdat ik het zo grappig vind ga ik de discussie wel aan. Ik kijk al 21 jaar Barcelona, elke wedstrijd thuis of uit, ga minimaal 5x per jaar naar het Camp Nou toe, koop elk jaar het nieuwe thuis tenue, het nieuwe uit tenue en het derde tenue als ze die uitbrengen, verder heb ik meer dan 50 trainingspakken omdat ik elk jaar ook nog eens alle trainingspakken die uitkomen koop, tijdens mijn eigen voetbal draag ik Barcelona scheenbeschermers, ik volg letterlijk alles van Barcelona en alles wat erom heen draait… Barcelona ziet in mijn hart en nieren maar er staat nergens dat ik niet voor de club Barcelona ben… het enige wat ik zeg is dat ik gewoon heel hard ga lachen als je zoveel spelers koopt en ze uiteindelijk niet mogen spelen weet je waarom? Omdat ik voor Barcelona als club ben maar tegen het beleid van het bestuur ben en als je een weldenkend mens ben die gewoon objectief durft te kijken er snel achter komt dat dit beleid gewoon de ballen uit je broek lachen waard is. Dat doet niks aan het feit af dat ik zeker een Barca fan ben en dat nooit zal veranderen. Door voordat je de volgende keer je mondje een slingertje geeft… denk eerst even na voordat je wat gaat typen want ik koop natuurlijk voor de lol tientallen trainingepakken en tenues omdat ik liever Real Madrid zit te kijken🤷🏻‍♂️

28 juli 2022 om 12:19

Ik duim hard met je mee

Het begint een zielige club te worden, bah bah.
Eeuwig zonde, ze hadden zo iets moois opgebouwd maar de laatste jaren is dat toch aardig aan het afbrokkelen. Er is veel jeugd oo gegroeid tijdens de mooie jaren van Barca, de tijden met iniesta, messi, eto en noem het maar op, schitterend! Maar nu is het drie keer niks. Een club met diep en diep rode cijfers toch maar blijven kopen, hun ster speler niet meer kunnen betalen vorig jaar, de laatste jaren dramatische aankopen gedaan en nu dit verhaal met frenkie de jong. Nou nou wat een beleid, sneue bedoeling is het.

Ik snap de hele discussie niet. Je kunt toch niet een contract aanpassen omdat je geld wilt vrij maken voor andere spelers. Dat zou wat zijn. Bij iedere club lopen spelers die eigenlijk overbetaald krijgen.
Ajax kan toch ook toch ook het salaris van Magallan niet verlagen omdat hij er niks van kan. Kan iemand mij uitleggen wat deze situatie anders maakt?
Als Barca hem niet zo veel wil betalen dan kunnen ze hem transfervrij laten vertrekken.
Snap overigens Frenkie zelf ook niet. Als ik hem was ik zelf al onderweg naar Manchester.

28 juli 2022 om 10:26

Strikt genomen heb je gelijk. Je kunt niet zomaar eenzijdig een contract aanpassen zonder wederzijdse instemming. Daar zijn ze nu al weken over in gesprek.
Het vervelende is dat er (volgens de media) gedreigd wordt dat indien FdJ niet akkoord gaat met wat Barca wil, ze hem laten weg kwijnen op de bank.

Transfervrij laten gaan is voor Barca ook geen optie, want ze willen als ie gaat er nog wel geld aan over houden.

FdJ lijkt zelf niet naar Man Utd. te willen, anders was die deal inmiddels al lang rond lijkt me.

28 juli 2022 om 11:14

Winston is vrij! Misschien daar eens langs gaan voor advies!

28 juli 2022 om 10:27

Verschil is natuurlijk wel dat je Magallan nog niet eens aan de straatstenen verkocht zal krijgen. Die heeft dus geen enkele reden om te verkassen of om van zijn salaris af te zien. FdJ vertegenwoordigt wel nog een enorme waarde. Daarnaast zit hij in de bloei van zijn carriere en zijn de gevolgen voor hem best groot. Dit zijn namelijk de jaren die zullen bepalen of we hem als een absolute grootheid gaan herrineren of een leuke middenvelder die af en toe wel eens een goede pot speelde.

28 juli 2022 om 11:33

@ajax/barca2014 - De gevolgen zijn voor Barcelona natuurlijk ook best groot. Die zitten sowieso nog met minimaal twee spelers die ze nog niet in kunnen schrijven, De Jong drukt zwaar op de financiele huishouding, ze zijn hem nog 17 miljoen euro schuldig, hij vertegenwoordigt nog enorm veel waarde en Barcelona zit ook niet helemaal in de positie om die waarde zomaar naar de tribune te verwijzen.

28 juli 2022 om 11:39

Natuurlijk. Maar het zou me niks verbazen als Laporta weer met een vreemde constructie zal komen waardoor we toch inneens op korte termijn weer voldoende liquiditeit hebben. Of dat verstandig is is natuurlijk een tweede. Maar het is idd een interessante vraag. Wie heeft het meest te verliezen? Voor FdJ is het ook wel zo dat het WK al vrij snel plaats zal vinden. Een paar maanden weinig tot niets spelen zal voor zo'n jonge speler als hem weinig kwaad doen. Ook zal van Gaal hem echt niet passeren. Mijn gok is dus dat FdJ wss zal blijven.

Johan zou zich schamen en zich omdraaien in zijn graf. SCHANDE!!!

28 juli 2022 om 10:30

@benzin, JC heeft natuurlijk alles voor het Nederlandse en het Catalaanse voetbal betekent, maar was zelf ook geen heilige haha. Hoe hij bijvoorbeeld op een hele vieze en achterbakse manier Jan van Beveren uitwerkte bij het Nederlands elftal verdient natuurlijk ook geen schoonheidsprijs. Om nog maar te zwijgen over zijn voortdurende obsessie met geld.

Ik zou ook niet instemmen met salaris verlaging. Barcelona heeft wel geld om dure aankopen te doen, dus allemaal erg krom.

28 juli 2022 om 10:39

Barcelona heeft eigenlijk geen geld op de bank, spelers kopen ze nu met verwacht inkomen uit de toekomst (dankzij investeerders die de rechten hebben gekocht). Dus in de toekomst heeft Barcelona minder geld te besteden, want dat geld besteden ze nu al. Wat Barcelona nu doet is een diepteinvestering met de hoop dat het sportief weer gaat lopen, waardoor de club weer meedoet om de prijzen en lucratieve sponsorcontracten kan binnenslepen.

Als ze nu toekomstige inkomsten inzetten om huidige en toekomstige bovenmatige salarissen van Frenkie te betalen krijg je daar niks voor terug, maar snij je jezelf alleen maar verder in de vingers. Dat is geen investering. Frenkie is door de opkomst van Gavi en Pedri overtollig. Maar hij vertegenwoordigd nog wel een transferwaarde. Hierdoor is met name hij zo interessant om nu te verkopen, want daardoor zijn ze af van een van de duurste salarissen (uitgaven in de toekomst!) en krijgen ze tevens een directe kapitaalinjectie (inkomen nu!).

28 juli 2022 om 11:39

Kijk, dit zijn de objectieve reacties. Nu ben ik het overigens niet zozeer eens met de tweede alinea, aangezien er vooralsnog geen enkele zekerheid is dat De Jong in wenst te binden. Sterker nog; als een club je zo onder druk zet, ben je eerder geneigd om van je af te bijten.

Echter valt het met die kapitaalinjectie ook wel mee. Volgens de regels moet Barcelona bij een transfer alle vorige partijen betalen. Dat betekent dat Ajax z'n resterende 32 miljoen euro voor De Jong nog krijgt en dat De Jong z'n 17 miljoen euro krijgt los van eventueel andere bonussen. Ze zijn dan dus in 1 klap al bijna 50 miljoen euro kwijt. Zo'n enorme injectie gaat een verkoop dus niet zijn. Het is enkel z'n salaris wat voor Barcelona een groot probleem is.

God allemachtig zeg, hoeveel artikelen gaan we hier nog over lezen. Alleen omdat frenkie nederlands is zeker, mensen die er geen verstand van hebben moeten er ook maar over ophouden. Elke dag 3 frenkie artikelen doe normaal man, ook van gasten die weten er niks van. Frenkie moet gewoon weg daar, als hij niet wil verlagen prima maar hij staat sowieso al geen basis meer. Dat gaat alleen maar minder worden, ik als real fan had graag een middenvelder als frenkie gewild maar snap Barcelona hier gewoon.

28 juli 2022 om 10:36

Ik denk elke dag nog wel minimaal eentje, Waarom snap jij barca gewoon? ja ze willen van Frenkie af, maar als er geen club komt waar Frenkie heen zou willen dan is het toch gauw klaar, hij heeft een contract en daar zal Barca zich aan moeten houden, en dan kunnen ze natuurlijk vragen of hij een salarisverlaging wil, maar daar hoeft hij niet mee in te stemmen, want hij heeft een contract waar barca zich aan moet houden. het enige wat barca kan doen is hem op een andere positie posteren om hem zo te plagen, of hem zelfs buiten de selectie laten, maar wat schieten ze daar verder mee op? zolang Frenkie aan zijn verplichtingen voldoet (trainen en op komen draven waar hij dat verplicht is) heeft Barca geen poot om op te staan, en met het naderen van de competitie hebben ze straks een flink probleem als er spelers niet ingeschreven kunnen worden.

28 juli 2022 om 19:11

Als geheel andere Real Madridfan hoop ik van harte dat Frankie bij Barcelona blijft en elke pot 90 minuten wordt opgesteld. Des te meer aanvallers van de tegenstander hij uit zijn rug zal laten weglopen, met tegengoals tot gevolg. Mij best!

28 juli 2022 om 10:53

Met een beetje pech kost dat Frenkie zijn WK, maar barcelona loopt ook schade op als ze hem op de bank zetten, volgende zomer zal geen club nog gek genoeg zijn om 70 miljoen voor hem te betalen na een seizoen reserve. Tevens moet Barcelona het hoge salaris gewoon blijven betalen en een andere oplossing vinden om de nieuwe spelers in te kunnen schrijven.

28 juli 2022 om 11:18

Ze kunnen dit .. ze kunnen dat…
Wat een bullshit toch allemaal. Denk je nou echt dat als Frenkie niet verkocht wordt hij op de bank of tribune beland?? Nou dan snap je er geen reet van. Zelfs Dembele die het helemaal had verpest en altijd geblesseerd was heeft zijn kans gekregen van Xavi. In sportief opzicht is er helemaal niks tegen Frenkie. Niemand kan Fenkie iets dwingen en Barca gaat geen kapitaal op de tribune zetten. Maar blijf vooral napraten als je het niet snapt!!

28 juli 2022 om 11:41

De schade is voor Barcelona veel groter. Als ze hem een seizoen op de bank houden, is hij in 1 klap nog maar de helft waard en betaal je nog een jaar een ontzettend hoog salaris. Dat kan je zomaar 50 miljoen euro schelen (gewoon een schatting).

28 juli 2022 om 13:57

Tja we zijn ook wel wat gewend met Griezmann (120 miljoen), Coutinho (160 miljoen),... Ik denk dat men bij transgers boven de 50 miljoen altijd wel moeite zal hebben om die miskopen te kunnen slijten. Het feit dat Coutinho na zijn CL winst met Bayern nagenoeg nauwelijks gewild was zegt al genoeg. Ook hier met FdJ is enkel ManU geniteresseerd. Voor de rest hoor je weinig geluiden van andere Europese topploegen.

Blijft bizar door eigen mismanagement en een riant salaris toe te kennen bij het aanstellen van Frenkie, nu in eens 180 graden te gaan draaien en hem onder druk te gaan zetten om zijn salaris flink te doen verlagen. Heb er verder geen woorden voor. Wat een achterlijke werkgever!

28 juli 2022 om 11:26

Bij 360 graden draaien doe je hetzelfde voort... 180 graden draaien bedoel je waarschijnlijk. Wel volledig eens met je punt dan overigens!

28 juli 2022 om 12:21

In principe heeft hij toch gelijk? Ze zijn doorgegaan met mismanagement.

Het tofste zou wel zijn dat ze Lewandowski en Raphina niet kunnen inschrijven.

28 juli 2022 om 11:19

Ik zou dat alleen voor (met name) Raphinha en (ook een beetje voor) Lewandowski heel lullig vinden. Qua moraal van het verhaal zou het precies goed zijn voor Barcelona.

Frenkie de Jong moet zijn poot stijf houden en niet akkoord gaan met een salarisverlaging en zich vooral ook niet weg laten pesten door de voorzitter van de club uit hoofdstad van de deelgemeenschap Cataloniã«. Het is toch belachelijk dat een club op dergelijke wijze met zijn sterspelers omgaat. Ik verwacht niet dat dit wonder uit het pittoreske Arkel binnenkort te bewonderen is binnen de muren van Theatre of Dreams. Hou je poot stijf, Frenkie.

Ik zou zeggen: Alles afrekenen en twee jaar bij Unitas gaan spelen. Ideaal; buitenhuis in Barcelona, huisje in Gurrekum, hoofd leeg en de fatsoenlijke clubs staan in de rij...

Laporta is gajes van het ergste soort. Dat was hij al als advocaat en dat is hij nu nog steeds. Vroeg of laat komen de duistere financiele praktijken van de afgelopen maanden aan het ligt. Geen enkele club kan normaliter met een schuld van 1,5 miljard dit veroorloven. Voor alle Barca fanboys die dit lezen, dit is gewoon de waarheid en steek niet je kop in het zand.

Ik zal er wel helemaal niks van begrijpen.

Ik lees zo vaak kritiek op de olieclubs als PSG en City dat die maar spelers kopen en zelfs Real Madrid.
Kijkend naar die selecties klopt het inderdaad dat er bakken met geld kapot geslagen worden maar er zit zowaar iets van een idee achter.

Nu het “beleid” bij Barca. Ze hebben geen geld dat is een publiek geheim. Met de komst van een nieuwe voorzitter en trainer is er schijnbaar weer heel veel mogelijk dus waarom niet vooral heel veel spelers halen terwijl je (nog) niet in staat bent om spelers te verkopen.

Linksback, achilleshiel alleen Alba maar Alonso wordt ook in de wandelgangen genoemd (geen mening over de kwaliteit van Alonso maar lijkt zo op het eerste gezicht alleen maar een back up).
Rechtsback. Dest, Sergi Roberto en Mingueza dus vrij logisch dat je er een 4e rechtsback met Azpilicueta bij wil halen.
Centrumverdediger. Garcia, Umtiti, Christensen, Pique en Araujo. Je hebt er pas 5 voor 2 posities dus haal er met Koude gewoon een 6e bij.

Middenvelders. In het systeem van Barca kan je er 3 opstellen. Dus ook hier logisch dat je met Nico, Kessie, Pedri, Puig, Pjanic, Busquets, Gavi en De Jong er 8 hebt.

Aanvallers. Wederom kunnen ze er 3 opstellen. Torres, Raphina, Fati, Braithwaite, Aubameyang, Lewandowski, Dembele en Depay. Valt best mee 8 aanvaller voor 3 posities.

Ik weet niet welke gedachte hier achter zit maar het lijkt dat het beleid is om vooral zoveel mogelijk spelers te willen hebben. Kwaliteit en toegevoegde waarde misschien niet zo belangrijk als Xavi vooral veel keuze mogelijkheden heeft. En by the way om deze uit de hand gelopen verzamelwoede te financieren gaan we vooral aan spelers vragen om salaris in te leveren!

Elke directeur van een “gewoon” bedrijf wordt of plankgas ontslagen of het bedrijf gaat failliet. Binnen de voetbalwereld of misschien bij Barca is dit gezonde bedrijfsvoering. Walgelijk en zeker over de rug van spelers waarbij de club met het volle verstand zelf bij was toen al deze contracten werden afgesloten. En nee geen onzin over het vorige bestuur want uit de waslijst aan namen hierboven zijn maar liefst 5 spelers en 3 geruchten aangenomen.

Dus is het niet heel logisch dat Frankie gewoon het geld wil ontvangen waar hij recht op heeft?

28 juli 2022 om 11:21

Ik gooi mijn speld weg want hier krijg ik 'm niet tussen.

28 juli 2022 om 11:49

Ik ben al jaren Culer, maar dit jaar is het idd extreem en men zou denken dat er toch een keer financial-fairplay-technisch gesproken ingegrepen gaat worden...

Ik begrijp vrij weinig van de financiële situatie van Barcelona, dus ik kan daar niet echt over oordelen. Anderzijds kan ik wel uit de interviews van Xavi en Laporta concluderen dat ze Frenkie moeten verkopen of zijn salaris moeten verlagen. Dit is precies wat ik zo jammer vind van Barcelona, waarom moet je dit publiekelijk steeds melden. Hiermee zetten ze Frenkie bewust of onbewust in een kwaad daglicht.

28 juli 2022 om 11:28

De reden dat men dit publieke doet is om druk te creëren. Dat fans straks gaan denken, het is de schuld van Frenkie dat Lewandoski en Raphina niet kunnen spelen.

Je ziet nu al hoe sommige fans over Frenkie spreken, terwijl die notabene afgelopen drie jaar 140 wedstrijden voor Barcelona gespeeld heeft.

Maar je ziet nu een kentering, Barcelona gaat te ver en dat dreigt consequenties te hebben. Vakbonden en de voorzitter van Laliga waarschuwen Barcelona daarom ook. Loopt het nog verder uit de hand, dan zou Frenkie naar de rechter kunnen stappen om zijn arbeidscontract te laten ontbinden. Want dat is hier het echte probleem, Barcelona wil niet de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met Frenkie ontbinden maar wil wel het overeengekomen salaris eenzijdig verlagen.

En als Frenkie dar niet mee akkoord gaat, dan denken ze hem met grote druk in de media hem te kunnen dwingen.

De Jong verdient net zoveel als Mbappé maar brengt nog geen 2% van het aantal goals en assists van Kylian.

28 juli 2022 om 11:30

En wat is je punt?

28 juli 2022 om 11:30

Doe niet zo gek. Frenkie de Jong verdient 12 miljoen euro per jaar. Mbappe verdient 50 miljoen euro.

Verder zeggen assists en goals niets als je spelers van verschillende posities vergelijkt. Want Verstegen stat op nul goals en misschien op een asssit per jaar.

28 juli 2022 om 11:51

De Jong verdient niet net zo veel als Mbappé.
Tevens is De Jong een nummer 6 en is Mbappé een spits/buitenspeler. Logisch dat Mbappé veel en veel meer doelpunten maakt.

Ook speelt Mbappé in een stuk zwakkere competitie en is hij de absolute smaakmaker voorin bij PSG en topscorer. Logisch dat hij het dan qua rendement wint van Frenkie hé.

Nutteloze opmerking dit.

28 juli 2022 om 15:02

Oke, veel dommer heb ik ze vandaag nog niet gezien. Goedendag zeg! Kante verdient naar verluidt zo'n 15 miljoen pond per jaar en komt niet verder dan 2 goals en 4 assists. Komt ook niet echt in de buurt van Mbappe, hè?

28 juli 2022 om 17:52

Kante verdient 8 miljoen pond per jaar.

28 juli 2022 om 21:58

Ik heb meerdere bronnen (websites) gechecked, en ze geven bijna allemaal 15 miljoen pond per jaar aan. Nu heb ik geen idee wat de bruto/netto-verhouding is in Engeland overigens.

28 juli 2022 om 16:27

Mbappe verdiend 1000x meer dan Ted van de Pavert maar maakt niet eens 1000x meer doelpunten

Barca moet gewoon eerst z’n verplichtingen betalen nu ze geld hebben opgehaald. Niet uitgeven en anderen dan onder druk zetten dat zij moeten inleveren. Ipv bijvoorbeeld 50 miljoen aan Bayern te geven, hadden ze ook de Jong kunnen betalen. En al helemaal Bordeaux, dat nog miljoenen van Barca moet krijgen voor Malcolm en nu zijn terug gezet naar een veel lagere divisie omdat ze financieel niet aan de regels voldoen!

Ik ben in Spanje altijd voor Barca geweest (nog steeds) en ben niet eens de grootste Frenkie fan maar wat schaam ik mij hiervoor. Dit valt gewoon echt niet goed te praten. Dit had ik van veel clubs verwacht maar niet van Barca. Dieptriest en ik hoop echt dat Frenkie voet bij stuk blijft houden alleen al om het bestuur jennen.

Als Barcelona wil zetten ze frenkie op de tribune en geen 1 bond kan dat tegen houden , of gaan al die bonden nu de opstelling bepalen

28 juli 2022 om 13:37

Kunnen ze doen. Is wel pure kapitaalsvernietiging die ze zich ook niet echt kunnen veroorloven.

28 juli 2022 om 14:58

De mensen met dat soort 'argumenten' kijken dan ook niet veel verder dan hun clubvoorkeur. Er speelt inderdaad heel wat meer en De Jong een jaar op de bank houden gaat Barcelona erg veel geld kosten.

28 juli 2022 om 15:48

"als Barcelona wil zetten ze frenkie op de tribune"

Dat kunnen ze doen. En dan is hij over een half jaar nog maar half zoveel waard als nu.

Ik vind Frenkie een beetje een halve tamme als hij akkoord gaat met een salarisverlaging. Dan zou ik eerder als Bogarde lekker op de bank zitten en dan alles betaald krijgen.

28 juli 2022 om 14:04

Ja dan hebben de pesterijen en treiterijen geloond, dat mag nooit de bedoeling zijn Barca haar zin..

28 juli 2022 om 14:57

Alsof Barcelona hem op de bank posteert. Dan is hij volgend jaar nog maar iets meer dan de helft waard. Dan verdamp je in 1 seizoen zo'n 20-30 miljoen euro op z'n transferwaarde, 18 miljoen euro aan salaris wat hij dit jaar gaat verdienen, 2,88 miljoen aan een loyaliteitsbonus (althans volgens Marca) en dan zijn ze hem ook nog eens 17 miljoen euro schuldig. Dan moet er zelfs geld bij als hij verkocht gaat worden, want Ajax en De Jong moeten immers nog betaald worden.

Als het ondertussen zo is da mensen als de baas van La Liga en vakbondsbestuurders er over praten dan denk ik zo langzamerhand wel dat er een kern van waarheid in het verhaal zit. Dat wordt ook gevoed door uitspraken van Laporta vorige week, die m.b.t. Frenkie opmerkte dat hij Frenkie niet kwijt wilde, maar dat er nog wel een financieel probleem moest worden opgelost. Wil je dan nog gaan ontkennen dat er druk op Frenkie wordt uitgeoefend ? Lijkt mij heel naief.
Waarom Barcelona ondanks de voorlopige weigering van Frenkie hem toch opstelt ? Er is niet alleen het salaris van Frenkie, hij vertegenwoordigt ook nog een transferwaarde van 60 tot 80 miljoen. En ook die cenen zijn meer dan welkom omdat Barcelona met Raphinha en Ferran Torres al over de 100 miljoen aan transferuitgaven is gegaan en ook daar dus weer wil bijspijkeren. En dus moet Frenkie weer wel in de picture blijven.

Gewoon zeggen dat je alleen naar Real Madrid wil, en Real Madrid een bod laten doen van 25M. Als Barca zo graag van hm af wil

28 juli 2022 om 19:29

Ik had toch liever dat Real Madrid hier ver buiten gelaten en gehouden wordt.

Echt een vreselijke situatie. Straks krijgt de Jong de schuld van de supporters dat Lewandowski niet ingeschreven kan worden. Niet fijn. Hoewel de Jong natuurlijk volstrekt in zijn gelijk staat zou ik rennen voor m’n leven. Weg daar bij die vreselijke leiding.

Zo smerig, dit. De Jong zal nu voor de fanatiekste supporters over komen als een geldwolf die de club kapot maakt, terwijl hij alleen wil dat zijn contract gerespecteerd wordt. Intussen heeft zijn noodlijdende club alweer voor 108 miljoen spelers gekocht en slechts voor 5 miljoen verkocht...

Het Spaanse topvoetbal bestaat louter uit clubs met een idiote schuldenlast. Er zijn tal van voorbeelden van clubs in andere landen die met een veel maar dan ook veel lagere schuld hun proflicentie dreigen te verliezen. Of andere straffen als punten in mindering. Deze meneer Tebas houdt deze idiotie zelf in stand door niet in te grijpen. Clubs als Real Madrid en Barcelona ZIJN La Liga en dus zal dit nooit stoppen mits een overkoepelende organisatie hier een halt toe roept.

Geld opeisen wegwezen frenkie!

Los van het hele Frenkie de Jong verhaal, begin ik echt mijn sympathie kwijt te raken voor Barcelona. Hoe mooi ik de club vond vanaf 2008 tot een aantal jaar geleden, zo lelijk begint het nu te worden. Hoe ze omgaan met spelers en staff, hoe ze er financieel één grote grap van maken, hoe er spelletjes gespeeld worden achter de schermen, het neemt de glans van de naam Barcelona af.

Mooi voor Frenkie dat hij steun krijgt van de Laliga baas, het komt ook wel eens voor dat een speler gewoon helemaal alleen staat in zo’n soap opera gebeuren. Barcelona was gewoon een hele verkeerde keuze voor Frenkie.

Als ik Frenkie was zou ik zeggen dat ik graag naar Real wil.
Zo zonde van een club als Barca.
De club is net zo nep en serieus te nemen als al die toeristen daar op de tribune.
Vond het vroeger een mooie club maar geen sympathie meer voor over.

Ook al verdiende Frenkie 500mlj per jaar, Barca heeft het contract zelf uitgeprint waarschijnlijk en anders de notaris in opdracht van de club, niet janken dus.

En ff ingaan op andere opmerkingen, tuurlijk gaat Frenkie mee op trainingskamp en alle andere verplichtingen. Anders zegt Barca werkweigering van De Jong, 3 maanden geen salaris.
Zolang Frenkie alles doet wat vooraf is afgesproken en zich beschikbaar stelt voor de ploeg heeft Barca geen poot om op te staan qua boetes, bedreigingen oid.
Maar daar hoort helaas dus ook bij dat ze je op een andere positie kunnen zetten.

Kijk naar Bogarde bij Chelsea , zorgen dat je optijd bent, meetrainen met de jeugd en iedere maand lachend je salaris checken. Alleen was Winston al wat ouder dus snap ik dat je dan aan je pensioen denkt.

Misselijke fratsen van die club/pres.
Ik zou ook niet van Spanje naar Manchester verhuizen, Londen misschien.
Liever Milaan, Munchen of Parijs etc qua leefomgeving

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren