Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord maakt van Timber duurste aankoop ooit: Telegraaf weet bedrag

Laatste update:

Feyenoord gaat zich spoedig versterken met Quinten Timber. Nadat 1908.nl dinsdagavond laat met het nieuws naar buiten kwam, komen daags later meer details naar buiten. Volgens De Telegraaf betalen de Rotterdammers 8,5 miljoen euro aan FC Utrecht, een bedrag dat middels bonussen kan oplopen tot 10 miljoen euro. Ook hebben de Domstedelingen een doorverkooppercentage weten te bedingen. Timber wordt daarmee de duurste Feyenoorder ooit.

Tot op heden waren Marcos Senesi (in 2019 overgekomen van San Lorenzo) en Danko Lazovic (in 2003 overgenomen van Partizan) de duurste Feyenoorders aller tijden met zeven miljoen euro. Met de komst van Timber wordt dat record dus verbroken. De Telegraaf vermoedt dat het gezien de hoge transfersom gaat om een contract voor vijf seizoenen. De middenvelder moet nog wel door de medische keuring zien te komen. Ook voor Oussama Idrissi ligt een contract klaar in Rotterdam. Verwacht wordt dat de aanvaller, die moet worden gehuurd van Sevilla, snel gepresenteerd wordt.

Timber vertrok een jaar geleden transfervrij bij Ajax, maar volgens 1908.nl heeft de middenvelder een absolute voorkeur voor voetballen onder Arne Slot. Het medium schreef een kleine twee weken geleden al dat Feyenoord zich hoopt te versterken met Timber, hetgeen vervolgens bevestigd werd door De Telegraaf. Hij koos in 2014 voor een gevoelige overstap van de jeugdopleiding van Feyenoord naar Ajax en maakte het afgelopen seizoen een uitstekende indruk in het shirt van FC Utrecht.

FC Utrecht deed afgelopen zomer uitstekende zaken door het talent weg te halen bij Ajax. Tweelingbroer Jurriën kreeg namelijk voldoende kansen van trainer Erik ten Hag en had zelfs al een basisplaats, maar dat leek niet in het vat te zitten voor broer Quinten. Hij debuteerde uiteindelijk nooit voor Ajax en stond tijdens het afgelopen seizoen wel 33 keer op het veld namens Utrecht in een officiële wedstrijd. Daarin scoorde Timber twee keer en bereidde hij vier keer een goal van een ploeggenoot voor.

Timber beschikt bij FC Utrecht nog over een contract tot medio 2024, waardoor de Domstedelingen een goede onderhandelingspositie hadden. FC Utrecht bevestigde dinsdag de tijdelijke komst van Can Bozdogan via de officiële kanalen. Met het aantrekken van de 21-jarige middenvelder leek Utrecht al aan te sturen op een vertrek van Timber. Utrecht zag met Joris van Overeem (Maccabi Tel Aviv), Willem Janssen (gestopt), Adam Maher (Damac FC) en Simon Gustafson (BK Häcken) al een groot aantal middenvelder vertrekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter dat hij naar feyenoord gaat. Ajax moet zich richten op betere spelers en het middenveld heeft nu minder prioriteit. Rechtsback is belangrijk want hoe rensch vandaag werd afgetroefd schrok ik wel van. bellerin schijnt heel graag weg te willen bij arsenal en is bereid om ongeveer de helft van zijn salaris in te leveren, zou een goed rb zijn voor ajax. Kudus moet op de plek van gravenberch spelen en als hij niet goed genoeg bevonden word vol gaan voor saul niguez. Die is totaal gezakt in de pikorde bij atletico en na een waardeloos jaar bij chelsea zou hij zijn loopbaan nieuw leven kunnen inblazen bij ajax

27 juli 2022 om 06:55

@fc jij snapt en Quitin gelukkig ook. Hij is echt nog niet goed genoeg voor Ajax. Dan is Feyenoord de meer verstandige keuze. Nu vraag ik me af of Bellerin dat wel is en saul totaal overbodig.

27 juli 2022 om 08:17

En jij denkt dat Bellerin of Saul naar de Eredivisie komen? Kom eens op

27 juli 2022 om 09:16

Bellerin zou mooi zijn en denk dat Timber hier een goede keuze maakt. Ik lees overigens dat hij de duurste aankoop ooit wordt met een transfersom van mogelijk 10 mil. Timber is een goede speler, maar hij is bijvoorbeeld niet verder als een Veerman en ik heb het gevoel dat je teveel betaald. Feit dat Feyenoord dit bedrag uitgeeft toont denk ik ook aan dat Aursnes zeker vertrekt?!

27 juli 2022 om 13:03

Bellerin wil inderdaad weg en is ook bereid de helft van zijn salaris in te leveren. Enkel vergeet je 1 belangrijk detail; hij wil naar Spanje.

27 juli 2022 om 00:49

Ik denk ook dat Utrecht eerst nog met Ajax belt of ze interesse in hem hebben. Zo nee, dan zal het wel door gaan. Zo ja, dan vangt Utrecht 2 miljoen extra. Dat horen we natuurlijk niet, maar zo gaat het tegenwoordig in de eredivisie.....

27 juli 2022 om 00:50

Dit bericht is ook niet geloof waardig. Alleen wat ik niet snap, is dat 1908 in elk bericht waar feyenoord in een speler interesse heeft, wil de speler altijd alleen naar feyenoord toe. Dat is standaard wat ze erbij vermelden.

27 juli 2022 om 00:56

Dat is niet waar hoor. Want in het eerste bericht over Timber werd vermeldt dat Feyenoord hevige concurrentie zou ondervinden en het daarbij mogelijk (financieel danwel sportief) zou afleggen.

27 juli 2022 om 00:58

Dat was vooral bij Gnonto zo. Giménez en Hancko willen 'graag'

27 juli 2022 om 00:58

Het is een kanaal dat bronnen heeft binnen Feyenoord. Dan heeft het geen zin om nieuwtjes naar buiten te brengen over spelers die naar Twente, Helmond of Veendam willen, of wel?

27 juli 2022 om 09:16

1908 wordt ook als -een doorgaans betrouwbare bron- bestempeld, maar als ik zie hoeveel geruchten vooralsnog nog niet zijn uitgeggroeid tot een feit dan is dat toch op z’n minst in discutabel label.

27 juli 2022 om 11:18

@Yoda ze brengen het nieuws als feyenoord geïnteresseerd is, dat betekend niet altijd dat het ook rond komt. Maar met vrijwel elke primeur die ze brengen, merk je dat er dan ook andere nieuwsites het op pakken. En dan bedoel ik niet alleen van die kopieer en plak sites. Maar ook sites met eigen clubwatchers zoals ad en vi, die brengen dan soms ook nog aanvullende informatie, want toch wel degelijk laat zien dat de interesse klopt. Alleen komt het dus niet altijd rond.

28 juli 2022 om 07:34

Thanks Joost. Maar dat vind ik dan ook twijfelachtig aan een site, die dan -doorgaans betrouwbaar- wordt genoemd. Als het gros van de transfergeruchten nooit concreet wordt, vraag ik me af of het niet een verzinsel was.

Maar terwijl ik dit bericht tik, lijkt het rond te komen met die Giminez, dus dat is wel lekker voor Feijenoord (en 1908) Haha.

27 juli 2022 om 00:51

Was al bekend dat hij naar Feyenoord zou gaan. Ajax heeft aangegeven dat ze hem wel willen hebben maar dat hij veel concurrentie heeft en zich niet zomaar in de basis speelt. Bij Feyenoord heeft ie een ander gesprek gehad en waarschijnlijk meer kans.

Lijkt mij een logische keuze. Erg benieuwd of hij die extra stappen nog kan zetten.

5 miljoen betalen voor Timber en 15 miljoen vangen voor Aursnes en Feyenoord doet geweldige zaken!

27 juli 2022 om 00:42

Aursnes heeft het geweldig gedaan afgelopen seizoen, maar als je daar nu 15 miljoen plus wat bonussen voor kunt vangen zou ik het zeker overwegen! Als je Timber vervolgens voor 7 miljoen kunt binnenhalen, ga je er (potentieel) niet op achteruit.

27 juli 2022 om 06:40

Ik wil aursnes niet zien gaan. Wat een wereldspeler. Geef m nog 2 jaar en hij gaat richting Ono status

27 juli 2022 om 09:20

Overdrijven is ook een vak. Prima speler die ook echt nog wel een aantal stappen mag zetten voor het een speler is van 'kaliber'....
Wat jij zegt, 1-2 jaar rijpen lijkt me een goed plan.

27 juli 2022 om 01:27

Dan is mijn enige vraag hoe je bij die 5 miljoen komt. FC Utrecht heeft een ijzersterke onderhandelingspositie en ik las dat ze eerder 10 miljoen wilde vangen.

27 juli 2022 om 06:41

5 miljoen?

27 juli 2022 om 07:38

Feyenoord doet goede zaken? wat dacht je van Utrecht? Niks betaken voor Timber en na een jaar een paar miljoen vangen.

27 juli 2022 om 09:58

Beetje hetzelfde als wij (hopelijk) gaan doen met Aursness. Onderaan de streep gaat Feyenoord er denk ik alleen maar op vooruit. Jongere speler die hopelijk het niveau van Aursness voorbij gaat streven binnen halen voor minder geld dan je Aursness kan verkopen.
Prima dealtje!

27 juli 2022 om 07:47

Haha 5 miljoen zou het niet worden. Utrecht verlangde een bedrag van 7 nullen, dus 10 miljoen.
Zeg dat ze hebben onderhandeld en uiteindelijk zijn uitgekomen op 7.5 - 8 miljoen. Maar absoluut geen 5 miljoen.

Edit: Zelfs 8,5 - 10 miljoen.. Nog meer dan ik dacht. Heel mooi onderhandeld van Utrecht voor een speler die natuurlijk een grote potentie heeft, maar nog altijd pas 1 seizoen op het hoogste niveau zich heeft laten zien.

27 juli 2022 om 08:04

Hoe kom je bij 5 miljoen?. Nog 3 jaar contract

27 juli 2022 om 10:41

Ik lees nu dat het vermoedelijke transferbedrag vanochtend bekend is geworden. Om en nabij de 8,5 miljoen vast en circa 1 miljoen aan bonussen. Blijft natuurlijk geweldig als Feyenoord 15 miljoen zou ontvangen voor Aursnes. 5 miljoen op de bank aan ‘winst’ en een veel jongere speler met een grote potentie ervoor terug!

27 juli 2022 om 17:55

20% doorverkoop percentage lees ik in de AD.
Utrecht maakt hier een geweldig deal.
Heb nog nooit gehoord van zo’n hoge percentage.

Zolang dit maar niet betekent dat Aursnes voor maar 15 miljoen weggaat vind ik het best. Daarnaast ook natuurlijk een schappelijke aankoopprijs meegerekend. Van Idrissi word ik ook al verre van warm van

27 juli 2022 om 00:39

15 miljoen is een heel schappelijk bedrag voor Aursnes één succesvol seizoen Conference League.
Het is natuurlijk wat de gek er tegenwoordig voor geeft, maar kom op zeg.
15 miljoen is echt een mooi bedrag.
Utrecht krijgt 1/3e van dat bedrag en is Timber echt zoveel minder dan ene Aursnes?

27 juli 2022 om 07:46

Tja, je hebt aursnes misschien niet zo intens gevolgd. Maar hij is echt geweldig goed. Onze beste middenvelder sinds King karim op die positie. Technisch uitstekend, goede passing, goed in de kleine ruimte, agressief en bakken met inzicht.

27 juli 2022 om 08:41

Timber is echt zoveel minder ja. 100%, Aursnes is echt een geweldige middenvelder waar je zeker 20 miljoen voor moet krijgen. Timber heeft potentie maar is nog niet half zo goed.

27 juli 2022 om 10:09

Feye 88, Kokcu was vorig seizoen onze beste middenvelder. De statistieken bewijzen dat ruimschoots. Aursners wordt geromantiseerd, maar qua keypasses blijft hij ver achter en ook verdedigend liet hij regelmatig steken vallen.
Goede voetballer aan de bal, maar als je 15 tot 20 miljoen krijgt moet je dat gewoon doen.

27 juli 2022 om 10:17

Ik heb Aursness wel gevolgd en het is een hele goeie speler gebleken. Maar iemand die vanuit het niets komt al 26 is en waar je in 1 jaar tijd 14.5mln winst op kan maken, moet je als Feyenoord zijnde gewoon direct weg doen. De kans dat jer na 1 of 2 jaar nog meer voor gaat krijgen schat ik minimaal in. Timber is aanzienlijk jonger en heeft imo absoluut de potentie om Aursnes op termijn voorbij te streven.

Gewoon echt goed gedaan als dit zo uitpakt voor Feyenoord.

30 juli 2022 om 15:24

Anders wordt Aursnes zo'n Jorgenssen. Één top jaar en hoog bod erop, maar hem liever willen behouden en jaar erop is ie stuk minder productief.
Is altijd een gok.

27 juli 2022 om 00:40

Kunnen ze wel die spits halen.
En 15mlj. moet je als Feyenoord zijnde gewoon doen. Wie weet gaat het komend seizoen helemaal niet zo lekker en vang je het nooit meer voor hem.
Ik zou het wel weten.

27 juli 2022 om 01:00

Die spits kunnen ze sowieso halen. Dat staat los van de mogelijke transfer van Aursnes. Ze hebben immers al goed verkocht met Sinisterra en Malacia. Feyenoord handelt erg creatief m.b.t. de transfersommen. Daarom duurt het ook zolang voordat de transfers rond zijn. Feyenoord wilt zoveel mogelijk kwaliteit voor zo weinig mogelijk geld (logisch). Er moeten nog steeds twee linksbacks, een back up CV en een linksbuiten worden aangetrokken, buiten Gimenez dus die sowieso komt. Dus dat geld is sowieso van harte welkom!

Meer gegarandeerd qua speeltijd. Dit is weer zo'n speler die het niet leuk vond dat hij bij Ajax niet mocht doorbreken.
Dan maar naar de rivaal gaan alla Danilo.
En als hij straks goed is en een transfer naar een topcompetitie maakt, haalt Ajax hem over jaartje of 4 hem op voor 50 miljoen.

27 juli 2022 om 06:24

@Ajax, die afspraak maak ik heel graag met je. Dan kunnen we dus alvast 100 miljoen afstrepen voor Ajax voor over 4 jaar en weten we dus ook al dat Timber en Danilo beiden niet slagen buiten Nederland. Goed begin van de dag, deze profetische woorden.

27 juli 2022 om 07:14

@ajax4xcl totaal ongelijke vergelijking deze twee spelers, Danilo is altijd onder contract van ajax geweest, en stapt nu pas over. Timber daarentegen heeft zijn transfervrije status gebruikt om naar een club te gaan waar hij wist dat hij zou gaan spelen, dit heeft hij zo goed gedaan dat hij nu weer in de picture is bij nog grotere clubs. heeft niks met het niet leuk vinden dat hij niet doorbreekt maar gewoon aan goede carriere planning doen, niet iedereen is de nieuwe sneijder. en hij gaat niet naar de rivaal, maar als hij gaat gaat hij van Utrecht naar Feyenoord

Dat betekend dat Aursnes weggaat! Flinke aderlating!
Maar een middenveld met Timber, Szymanski en Kokcu is toch wel gek hoor

27 juli 2022 om 01:02

Het is wel te hopen dat zij dan ook Aouchiche nog aantrekken. Het is ook fijn om te kunnen rouleren en niet te hoeven terugvallen op middelmaat en jeugdspelers. Het zou ook fijn zijn als Dermane, Milambo en Kleijn bijvoorbeeld in alle rust wat minuten kunnen maken.

Realistische keuze ! Gaat meer speelminuten krijgen bij Feyenoord en zeker als Aursnes of Kokcu vertrekt.

Leuke strijd zo volgend jaar tussen de 2 broers . Bovenal verstandig van Quinten, geweldige trainer en minder concurrentie. Zeker als Aursnes vertrekt.

27 juli 2022 om 09:33

Slapen Jurrien en Quinten nog samen op 1 kamer? Dat zou wel echt mooi zijn! Kunnen de supporters nog wat van leren!

27 juli 2022 om 11:10

Ik las afgelopen seizoen een stuk, voor Utrecht - Ajax, waar het inderdaad nog daarover ging. Dus mocht er voor Quinten niks veranderen qua woning na deze transfer dan zullen ze nog altijd op 1 kamer slapen. Prachtig verhaal imo!

Zou mij niks verbazen, indien hij goed presteert bij Feyenoord, als hij daarna naar Ajax gaat

27 juli 2022 om 00:39

Prima hoor! Aankopen voor 6.5 miljoen en na 1 jaar doorverkopen voor 15+

27 juli 2022 om 00:58

Tja, daar speelt hij tenminste wel elke week in de basis, bij Ajax niet.... Als ie zich dan bewijst dan is het het geld wel waard..

27 juli 2022 om 00:42

Alleen als hij goed presteert bij Feyenoord gaat hij waarschijnlijk 20 miljoen kosten

27 juli 2022 om 07:11

Er is in 20 jaar 1 speler die goed presteerde van Feyenoord naar Ajax gegaan. En die had een clausule. De kans is nihil dat dit gaat gebeuren...en de kans is enorm groot dat Feyenoord een dergelijke clausule niet accepteert als ze stevig betalen voor Timber

Wel top beleid. Zowel Idrissi als Timber halen die beiden al in de jeugd zaten....

27 juli 2022 om 00:48

Wat is het argument om het niet te doen buiten kwaliteit?

Beter ook voor hem hij heeft (nu) het niveau niet en mag bij Feyenoord laten zien dat er meer in het vat zit. Ook beter voor Ajax anders kost het weer poen om een eigen transfervrije speler trg te halen xd

Hij is wel standvastig en heeft een plan voor zichzelf, dat moet je hem nageven. Ik ben hier eerlijk gezegd niet zo rouwig om achteraf. Pakweg 8 miljoen voor nog maar eens een jeugdproduct was iets too much. En hij wil zelf ook geen rechtsback meer zijn dus prima toch. Dan maar zoeken naar een specialist, die is er vast wel.

1908.nl, het account dat ook zeker wist dat Twente Hendrix wilde hebben. Ik zou het nog niet te serieus nemen tot pakweg Krabbendam het bevestigt.

27 juli 2022 om 00:46

Je lult uit je nek. Op de site zelf wordt het aangegeven als bericht met een bronzen medaille. Of te wel helemaal niet zeker.

27 juli 2022 om 01:07

Nou nou, wat een toon zeg. Dat een FC Twente fan niet weet dat op die site met een of ander vaag medaille systeem gewerkt wordt.

Blijkt het dus eigenlijk gewoon een soort ''de wandelgangen'' variant van VZ te zijn.

27 juli 2022 om 01:30

Jij lult ook al uit je nek! Haha

Maar ff zonder dollen dat “vage medaille systeem†kan je met 3 spreekwoordelijke seconden googlen en voor jezelf uitvogelen. Niet zo moeilijk hoor.

27 juli 2022 om 01:45

Dat was dan meer iets voor VZ geweest om even te gaan uitzoeken, aangezien ik eigenlijk alle berichtgeving indirect lees (namelijk op VZ). Dat vind ik persoonlijk wel voldoende, aangezien het niet mijn club betreft.

27 juli 2022 om 11:27

Ik lul uit m'n nek? Heb het van vz die als bron 1908.nl erbij zet. Het stond niet als 'in de wandelgangen' dus dan neem ik aan dat het serieus is.

27 juli 2022 om 00:58

Het was tot voor kort altijd Feyenoord transfermarkt die met de info via twitter kwam en tot deze transferperiode eigenlijk zeer accuraat was. Alleen dat is het nadeel als je een fan dit soort dingen laat doen, ze raken te emotioneel betrokken en/of het gaat ze naar hun hoofd stijgen. Sinds deze transferperiode is het niet meer wachten op duidelijkheid maar alles gewoon de ether ingooien.

27 juli 2022 om 08:05

Nou jij je zin. Is het toch door VI bevestigd.

27 juli 2022 om 09:26

@ruiz_fct als er iemand vaak met onzin aan komt is het Krabbendam. De laatste primeur van Krabbendam kan ik mij als niet eens meer herinneren

1908 is het meest betrouwbare medium wat Feyenoord heeft door de sterke lijnen en samenwerkingen zoals met het jeugd account Varkenoord Watcher.

1908 werkt met een medaille systeem en vrijwel alle 'bevestigd' icoontjes werden later opgepakt door alle andere grote media kanalen en bevestigd. Voorbeelden: Idrissi , Dilrosun, Aursnes Benfica, Gimenez, Gnonto, etc.

@adzevedo het is hem zeker niet naar zijn kop gestegen beetje raar om te stellen dat hij alles er maar in gooit terwijl er altijd 'gefact checked' wordt en aan de hand daarvan een betrouwbaarheidsmedaille wordt gekoppeld.

Hendrix Twente was een bronzen net zoals het verhuis bericht van Marciano wat op de insta van zijn vrouw gelekt was. Je ziet dus dat bij onzekerheid en roddelnieuws de berichtgeving wel wordt overgenomen, maar in twijfel wordt getrokken.

27 juli 2022 om 11:29

Dank voor de info. Dan moet mijn kritiek richting VZ gaan die het bericht als echt nieuws brengt.

Bij Feyenoord krijgt Quinten gewoon waarschijnlijk een basisplek. Bij Ajax zal hij echt aan de bak moeten om minuten te kunnen maken. Deze keuze is puur gemaakt op basis van speelminuten. Ik kan Quinten wel begrijpen.

27 juli 2022 om 00:43

Als aursnes niet weggaat krijg hij geen basisplek hoor. Kocku gaat er ook niet uit, dus moet het nog maar zien.

27 juli 2022 om 07:17

Voorlopig is die szymanski nog niet fit en kan timber daar spelen

Plus misschien gaat aursnes wel weg dan speelt hij sowieso basis

27 juli 2022 om 09:49

Kans dat aursnes weggaat is er zeker. Benfica lijkt weigl aan eintracht te gaan verkopen, want past niet in de ideeën van schmidt. Daarna willen ze voor aursnes melden.

Kan Feyenoord zijn transfersom dan uberhaupt betalen? Ik las dat FC Utrecht graag 10 miljoen wilde ontvangen. Die vraagprijs bleek tot op heden ook voor Gnonto een brug te ver. Maar goed, als Aursnes naar Benfica verkast zal Feyenoord natuurlijk wat moeten doen. Als hij naar Ajax komt dan lijkt het in eerste instantie waarschijnlijk een idee hem als rechtsback te gaan gebruiken (waarvan de vraag is of hij dat ziet zitten of echt is). Maar als zowel Ajax als Feyenoord hem wilt dan kan FC Utrecht natuurlijk een interessant spelletje spelen.

27 juli 2022 om 00:51

die reden dat Gnonto geen Feyenoorder is, is dat hij vooral floreert in een 2 spitsen systeem. qua salaris is het schijnbaar nog best haalbaar.

27 juli 2022 om 01:03

Dat wist de Feyenoord leiding toch al uit de scouting rapporten? Ik kan me niet voorstellen dat je serieus een poging gaat wagen bij een speler en dan halverwege het proces bedenkt ''ja, hij is eigenlijk vooral goed in een 4-4-2''.

Qua salaris daar twijfelde ik niet zo over, qua transfersom vooral. Aangezien ik Feyenoord nog geen serieuze transfers boven de 5 miljoen heb zien realiseren en dat Zurich 10 miljoen wilde hebben. Hetzelfde verhaal geloof ik met Quinten Timber nu.

27 juli 2022 om 01:04

Onzin. Hij speelt vaak op linksbuiten.. Waarschijnlijk wachten ze tot na de CL play offs die vandaag zijn. Hopelijk vliegt Zürich eruit.

27 juli 2022 om 01:15

scouting vond het goed genoeg, slot twijfelde blijkbaar. al lees ik nu dat ook hij om is. maargoed volgens 1908 is na de komt van idrissi het nog altijd ook gnonto en/of ramazani. dat geld is er dus wel. maar of Timber daar nu het meeste van in beslag gaat nemen weet ik niet.

27 juli 2022 om 01:18

dat zou ook goed kunnen. vooralsnog heeft schijnbaar niemand zich gemeld bij zurich. ze moeten hem straks wel verkopen, die gozer heeft nog maar een 1 jarig contract. zij willen 10 mil, Feyenoord wil tot 7 mil gaan. ik zie het nog wel rondkomen mits er andere clubs zich gaan melden.

27 juli 2022 om 01:18

Vooral blijven wachten, het is niet of over anderhalve week de Eredivisie weer ... oh wacht!

Als Feyenoord in dit tempo door blijft gaan met de selectie in elkaar zetten dan zijn ze na het WK in Qatar helemaal klaar voor de 2de competitiehelft, in de jacht op plek 3.

27 juli 2022 om 01:44

ja kei leuk dat sarcasme maar als je ff nadenkt over de financieele situatie waar Feyenoord al ruime tijd inzit zou je wellicht tot de conclusie kunnen komen dat geld niet over de balk gegooid kan worden. waarom zou je direct de eerste vraagprijs accepteren? hoe langer het duurt hoe sterker je staat. als je dat als Feyenoord zijnde dan 3 mil minder kost ben je toch vrij zot als je dat niet tenminste zou proberen? met Idrissi, Gimenez, Danilo, Walemark, Alireza en Dilrosun kan je best een paar wedstrijden mee uit de voeten, ook zonder een Gnonto of Ramazani.

27 juli 2022 om 01:58

Nou ja, niet de vraagprijs direct accepteren. Maar iets meer doorpakken kan toch wel? Je noemt overigens nu ook Gimenez en Idrissi, maar die zijn toch ook nog altijd niet officieel binnen?

Uiteindelijk is Feyenoord bijna zijn hele productie kwijt geraakt en kun je wel stellen dat ze een oefencampagne spelen waar alleen vooral duidelijk aan het worden is dat er nog kwaliteit moet worden bijgekocht. Dus de hele voorbereiding om dingen met je elftal voor volgend seizoen te oefenen is alvast verloren, omdat je niet met spelers als bijv. Hendrix en Diemers gaat spelen. Zonde, terwijl je toch weer iets nieuws moet opbouwen.

27 juli 2022 om 02:29

Zowel Gimenez als Idrissi staan bij 1908 op 99% zekerheid. kunnen wel eindeloos voorzichtig blijven doen maar ga nu gewoon hardop zeggen, ja die zijn binnen. (ja je mag me uitlachen als het uiteindelijk niet doorgaat). de gehele prodructie zijn we kwijt idd maar hebben die linie ook met 3 spelers aangevuld. sini is niet te vervangen maar met Idrissi-Gimenez-Dilsorun wordt er in ieder geval werk van gemaakt. en grappig dat je Hendrix en Diemers noemt. beide trainden vanmiddag apart van de groep. die hebben geen toekomst meer bij Feyenoord. je hebt nu dus 6 redelijk tot goeie opties voorin, dan mag je met die laatste ''grote'' aankoop best wat langer doen wat mij betreft.

27 juli 2022 om 09:20

Adzevedo, echt een gepaste opmerking onder een bericht waarin staat dat Feyenoord haar all-time transferrecord gaat verpulveren.

27 juli 2022 om 09:58

Echter lees je wel dat de clubs in serie a die 10 milhoen neertellen niet zo'n groot probleem vinden, te lang wachten kan ook verkeerd uitpakken.

27 juli 2022 om 12:29

ja maar het is al een paar weken duidelijk wat hij moet kosten, toch heeft er nog geen club zich voor hem gemeld. misschien dat 10 mil voor een 1 jarig contract van een 18 jarige toch gewoon overdreven is, en dat Feyenoord toch zo gek niet is.

Goede keuze vind ik, hij zal bij Feyenoord veel meer speeltijd krijgen denk ik. Goede speler maar of hij (nu al) het Ajax niveau aankan betwijfel ik.
Ajax moet ook stoppen met dit soort aankopen. Alleen echte toppers/talenten halen geen maybe spelers.
Bij Feyenoord zal Timber ook veel meer gewaardeerd worden, vind het zelf de beste keuze .

27 juli 2022 om 00:54

Waarom hebben ze Bassey dan gehaald? Totaal geen opbouwende speler en fysiek leuk maar niet voor het Nederlands voetbal gemaakt.. dat is een grotere gok dan deze jongen.

Prima aankoop! Hopelijk vertrekt Aursnes voor een mooi bedrag (15mil +) en we doen goede zaken!

Leuk voor deze jongen een mooie club en heeft ook wel wat.
Snap ook het gevoel naar Ajax toe waar hij geen kans heeft gekregen.
De club die het talent ooit in hem en zijn broer heeft gezien krijgt 1 van de talenten terug.
Deze speler wilt ontwikkelen en wekelijks spelen dat is bij Feyenoord min of meer een garantie.
Feyenoord fans gefeliciteerd mooie speler en Ajax koopt wel weer een ander talent!

Ach, als ik Voetbalzone mag geloven is Ajax in de markt voor zowat elke voetballer op deze aardkloot.
Dus prima toch dat deze jongen voor Feyenoord kiest?

In de markt zou zijn. Volgens mij verward de media zijn uitspraken dat hij met spelers van Feyenoord en Ajax en psv heeft gesproken met dat die ook interesse hadden. Ajax heeft geen bod gedaan voetbalzone. Stop met reacties uit willen lokken.

27 juli 2022 om 08:39

Ajax had ook interesse, het feit dat er (nog) geen bod is gedaan doet niets af van het feit dat er interesse was in Timber (als rechtsback?).

Het lijkt erop alsof je het niet kan verkroppen dat er iemand voor Feyenoord kiest, terwijl Ajax ook geïnteresseerd was. Stop met het wringen in 1000 bochten om het maar te ontkennen en accepteer het gewoon.

27 juli 2022 om 17:59

Dat is Soccerfan hé. Wellicht kunnen ze geen bod uitbrengen omdat Timber niet naar Ajax wilt. Maar dat bestaat vast niet. Als iemand niet naar Ajax gaat is dat omdat Ajax hem niet wilt, niet andersom. Wat een grap deze vent, keer op keer.

27 juli 2022 om 08:42

Dat Ajax geen bod heeft gedaan wil niet zeggen dat Ajax geen interesse had.

Ik was in de veronderstelling dat Feyenoord was afgehaakt voor Timber. Zou dit betekenen dat de deal van Aursnes naar Benfica dichtbij is of zou hij een rol als 4e middenvelder (na Szymanski, Kokcu, Aursnes) accepteren? Ook dat zou hem voldoende speeltijd geven, maar ik denk dat Quinten mikt op een club waar hij ook zo goed als zeker is van een basisplaats. We zijn kwalitatief gezien, dun bezet op het middenveld. Dus zijn komst zou ik zeker toejuichen!

27 juli 2022 om 10:00

Denk het 1e, vooor benfica was de verkoop van weigl eerst de prioriteit. Iets waar ze nu dichtbij lijken te zijn.

Lijkt me een goede transfer. Aursnes zal gaan vertrekken, zou me niet verbazen als er achter de schermen al een akkoord is met Benfica. Met Timber heeft Feyenoord denk ik een goede vervanger en hierdoor creëren ze weer waarde op het veld. Waarschijnlijk komen Murkin, Giménez en Idrissi deze week ook. Plus zal Szymański deze week zijn eerste minuten maken. Hall, Marciano, Diemers en Hendrix zullen nog wel vertrekken. Ik verwacht nog een vervanger van Marciano, linksback, middenveld en linksbuiten.

27 juli 2022 om 06:13

Het elftal ziet er dan ineens al veel beter uit. Ben benieuwd welke linksbuiten er gaat komen. Als ik moet gokken, zal dat Ramazani zijn die zich in de luwte van Idrissi kan opwerken tot volwaardig basisspeler. Opzich zou ik het met die Thijs Jansen als tweede keeper ook wel aandurven. Maar goed, je tweede keeper is meestal ook iemand die veel ervaring zou moeten hebben.

27 juli 2022 om 07:29

Precies, ik gok ook dat Feyenoord Ramazani wil halen omdat hij veel beter in de speelwijze past dan Gnonto. Linksback hoop ik op Hancko en anders zo'n type.

Zelf gaf ik altijd aan om Senesi te verkopen maar misschien is het beter om de optie te lichten, contract te verlengen en volgend jaar voor 7 miljoen te verkopen. Maak je geen winst maar hoef je ook niet aan doorverkooppercentage aan zijn oude club te geven e.d. Hierdoor heb je dit seizoen weer een goed centraal duo achterin.

27 juli 2022 om 09:27

Als ze ook nog Ramazani halen vreet ik echt m'n schoenen op. Die jongen kan er echt helemaal geen klote van. Ook dit, 8,5/10 miljoen voor Timber is heel slecht onderhandelt.

27 juli 2022 om 09:32

Ik ken Ramazani verder niet, maar ik vond het ook een beetje een kip zonder kop op basis van de filmpjes. Hoop stiekem nog op Gnonto

27 juli 2022 om 11:04

Senesi zijn contract met 1 jaar verlengen. op hem ga je amper winst halen hij heeft 7 miljoen gekost en bijna alles boven die 7 miljoen gaat naar andere partijen. op hem ga je dus sws niet veel winst pakken. dan maar verlengen en volgend jaar voor een iets zachtere prijs laten gaan.

27 juli 2022 om 11:15

Klopt niet helemaal. 'Slechts' 10% van de winst wordt verdeeld onder derden. Zeg dat hij voor 14 miljoen wordt verkocht dien je 10% van de 7 miljoen af te staan, wat 'slechts' 7 ton is.

Zal wel te maken hebben met een overvol middenveld bij Ajax, bij Feijenoord zal hij meer speeltijd krijgen. Het zal ook gênant zijn als Ajax het ene jaar spelers transfervrij laat vertrekken omdat ze niet goed genoeg zijn en het volgende jaar weer voor een transfersom binnen haalt. Brobey heeft ze al genoeg hoofdbrekens en geld gekost

27 juli 2022 om 07:22

Feyenoord heeft ook een overvol middenveld. Deze aankoop heeft echt geen prioriteit maar trekt we heel je budget leeg. Had dan nog eerder Aouchiche verwacht die meer aanvallende intenties heeft.

Kokcu - Szymanski - Aursnes is de basis.

En dan heb je nog Timber, Toornstra, Taabouni, Basset, Wieffer, Diemers, Hendrix, Diemers en de talenten Dermane, Kleijn, Hartjes en Milambo.

Hendrix en Diemers zullen dan wel snel vertrekken mag ik hopen.

Basset en Wieffer verhuren om minuten te maken?

En de talenten nog een jaar in U21.

Kokcu - Szymanski - Aursnes
Taabouni - Toornstra - Timber

27 juli 2022 om 07:40

Bassett is gehuurd voor 1.5 jaar en vgm kunnen ze die niet zomaar verhuren. Onbegrijpelijke aankoop net als Wieffer. Hoop dat er met de talenten wel een concreet en uitvoerbaar plan is.

27 juli 2022 om 07:44

Ze zijn schijnbaar toch nog steeds bezig met Fortuna om een huurconstructie op te zetten.

Misschien dat ze Wieffer dan maar bij U21 neer gaan zetten als dispensatiespeler? Die moeten toch wel echt kampioen gaan worden en met Dermane, Hartjes, Milambo en Kleijn heb je heel veel talent op het middenveld maar weinig ervaring.

Als je naar de selecties van beide elftallen kijkt dan lijkt door toch een verstandige keuze van Timber. Ik snap het welles en nietes niet. Dit is een speler die zijn keuzes met verstand maakt daar moet je juist heel veel respect voor hebben.

27 juli 2022 om 07:24

@janssen inderdaad zit een goede kop op bij die jongen, kiest er weloverwogen zijn vervolgstappen en tot nu toe pakt dat heel goed voor hem uit.

Op dit moment echt een rare aankoop. Andere posities zijn veel belangrijker en daar is nu veel minder geld voor. En waarom hebben we dan Wieffer aangetrokken? Heb in hem ook niet zoveel vertrouwen maar nu is het helemaal weggegooid geld.

27 juli 2022 om 07:21

Wieffer heeft maar 450.000 gekost en is bovendien geblesseerd

27 juli 2022 om 07:31

Ja dat is 450.000 overbodige kosten met nog een paar ton aan salaris.

27 juli 2022 om 08:25

Want? Je hebt gewoon een brede bank nodig. Aursnes gaat hoogstwaarschijnlijk vertrekken. Dan heb je Kokcu, Szymanski, Timber, Toornstra voor 3 posities. En daarachter is de spoeling wel heel dun. Wieffer is een prima speler om erbij te hebben

Lekker bedragje, niet verwacht dat dit de duurste aankoop ooit van feyenoord zou worden. Goed gedaan van Utrecht, vorig jaar gratis binnen halen en nu voor heeeeeel veel verkopen, Lekker hoor

Worden een paar drukke dagen.

Vandaag Idrissi en Timber.
Morgen 2 linksbacks? (? + Murkin)
Vrijdag Giminez.

De basis is (op papier) in ieder geval dik in orde met een goede linksback erbij (al is het nog wel even afwachten met deze aanval natuurlijk).

Idrissi - Giminez - Dilrosun
Kokcu - Szymanski - Aursnes
Aankoop - Senesi - Trauner - Geertruida
Bijlow

Reserveteam heeft ook aardige spelers met potentie en kwaliteit maar mag zeker nog beter.

Aankoop - Danilo - Walemark
Taabouni - Toornstra - Timber
Murkin - Aankoop - Geertruida - Pedersen
Jansen


Marciano, Hendrix, Diemers en Alireza zullen nog vertrekken.

Basset en Wieffer verhuren aan een eredivisieclub?

Hopelijk komen er nog 1 of meerdere spelers uit het volgende rijtje: Borbas, Gnonto, Hancko, Aouichiche, Paixao, Ramazani. Dit zijn tenminste spelers die je ook echt sterker maken in de breedte.

27 juli 2022 om 07:57

Doe maar hancko gnonto en aouichiche

27 juli 2022 om 08:09

Helemaal mee eens. Dan missen we alleen nog een linksback voor de basis omdat ik Hancko zie als reserve LCV.

Idirissi, Giminez, Gnonto, Timber, Aouchiche, Hancko, Murkin en een linksback. Laat het zo zijn ðŸ™ðŸ¼ Of nog een Scandinavische verrassing erbij.

Mooie stap voor Quinten Timber, jammer voor mijn Fc Utrecht. Hij was vaak de beste op het veld vorig seizoen.

Goed nieuws. Op korte termijn Timber, Idrissi en Gimenez die gaan tekenen.

Nu doorpakken naar een linksback en een CV. Daarnaast is Feyenoord zoals gister aangegeven op 1908 ook nog bezig met een talentvolle linksbuiten die achter Idrissi 1 seizoen kan wennen (Ramanzi of Gnoto) en daar ben ik blij mee. Op de linksbuiten heb je ook gewoon een koop speler nodig die waarde kan creëren!

Logische keuze lijkt me. Bij Feyenoord meer kans op speeltijd en dus beter voor zijn ontwikkeling. Het was leuk geweest om de gebroeders Timber samen in Ajax 1 te zien, maar bij Feyenoord kan hij zich meer laten gelden.

Uitstekende aankoop voor Feyenoord. Een typische Slot voetballer, niet teveel poeha en erg veelzijdig.

27 juli 2022 om 08:45

Ik heb liever specialisten dan veelzijdige voetballers

27 juli 2022 om 09:25

Ik heb liever Slot dan jou aan het roer 😉

Wat een reacties ,kom die jongen maakt een keuze voor zijn toekomst, als hem dit het beste ligt is dat toch prima.

Veel te veel geld zeg. Dit zal betekenen dat Aursnes ook weggaat zeker? Anders hebben ze niet genoeg geld voor gimenez, Gnonto, Hancko en nog een linksback lijkt mij.

Kan mij niet voorstellen dat Ajax nog een leer zo een fout maakt door een speler een jaar later voor 10 mil terugkoopt. Dat zou de tweede al zijn die transfervrij was weggegaan

27 juli 2022 om 08:48

Als je denkt hem over 3 jaar te kunnen verkopen voor 40 miljoen is dat dan een hele slechte deal? Bij Ajax had hij zich niet zo ontwikkeld als bij Utrecht.

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ik vind zulke soort spelers prima om transfervrij te halen als gokje, maar om hier nou grof geld voor te betalen. Spelers als Ayoub en Amrabat maakten ook indruk bij Utrecht maar kwamen toch te kort voor Feyenoord. Daarnaast belandt hij gewoon op de bank als Kokcu en Aursnes allebei blijven. Verder is dit precies de positie waar je met Kleijn, Dermane en evt. Milambo de grootste talenten hebt.

27 juli 2022 om 09:19

Ik ben ervan overtuigd dat Timber heel goed gaat presteren bij Feyenoord onder Slot. Dat heeft puur met de speelwijze te maken. Ik denk dat hij op '6' zal spelen en daar heeft hij ook de kwaliteiten voor. Goede voetballer, kan ook een mannetje voorbij dribbelen waardoor je een overtal situatie krijgt en is fysiek laatste jaren enorm gegroeid.

Ook al zou ik Quinten graag bij Ajax terugzien nu zijn tweelingbroer er nog speelt, ik snap zijn keuze voor Feyenoord heel goed. Bij Ajax zou hij zich moeten richten op rechtsback en pas bij een verkoop van Alvarez (die vooralsnog niet aan de orde lijkt te zijn) echt kansen krijgen op zijn favoriete positie. Bij Feyenoord zal nu Aursnes waarschijnlijk wel vertrekken tegen een mooie winstmarge en speelt hij zich naar mijn verwachting wel in de basis. Sowieso zal hij vanwege zijn prijskaartje wel kansen krijgen en hij heeft de kwaliteiten om die kansen dan ook aan te grijpen. En Feyenoord is toch de op één na mooiste club van Nederland. Meedoen in de top onder een goede trainer die weer een positieve sfeer heeft gecreëerd. Actief in de EL Prima stap voor Quinten.

27 juli 2022 om 14:26

Keurige reactie en helemaal eens. Voor iedereen een goede transfer

Feyenoord betaalt hier serieus geld voor een speler die zich nog maar moet zien te redden in Rotterdam. Aan de andere kant, het is een flinke stap vooruit in sportief opzicht, de rek lijkt er bij Quinten zeker nog niet uit. Als hij zich in de basis speelt en weet te onderscheiden dan heb je in de toekomst mogelijk een lucratieve verkoop te pakken. Zo kan Feyenoord op den duur weer aan wat meer centjes komen.

Ik had m vanzelfsprekend graag terug bij Ajax gezien. Maar aan de andere kant vind ik het ook mooi dat hij voor Feyenoord kiest. Daar kan hij op het middenveld gaan spelen en bij Ajax zou hij backup worden voor Alvarez of zou hij als rechtsback gaan fungeren.

Een dure maar wel slimme aankoop van Feyenoord. En je ziet Feyenoord nu ook bewegen. Hulde voor hun beleid. En dan zie je dat je kan cashen met Malacia en Sinisterra. En dan heb je met Bijlow en Kokcu nog 2 toppers uit eigen opleiding lopen die bijv volgend seizoen voor veel geld verkocht zullen worden.

Gefeliciteerd Feyenoorders met Quinten, maar besef wel dat wij de beste Timber hebben...

27 juli 2022 om 09:00

Zou Quinten Timber niet in staat zijn Alvarez uit de basis te spelen op den duur ?

27 juli 2022 om 09:15

Dat zou zo maar kunnen. Quinten is voetballend in ieder geval sterker, maar verdedigend zeker niet. Quinten is nog teveel voetballer op die positie.

Als Ajax een vervanger voor Alvarez moet halen, dan zou ik gaan voor Zerrouki van Twente. Een voetballende teriiër.

27 juli 2022 om 09:46

Goeie vraag. Blind en Jurrien kunnen daar ook spelen.

Het middenveld van Ajax met Klaassen, Alvarez, Berghuis, Taylor en Kudus is vrij vol, en dan kunnen Tadic en Blind ook op het middenveld en broer Jurrien kan ook controlerende middenvelder spelen.

Voor een dubbele bezetting was Quinten wel logisch geweest, maar dan zou hij het vooral met invalbeurten moeten doen.

Ik verwacht echter dat Alvarez nog maar 1 jaartje blijft.

27 juli 2022 om 09:28

Vergeet Geertruida niet!

27 juli 2022 om 09:36

Klopt zeker een talentvolle speler, maar ik denk dat Bijlow en Kokcu een hoger niveau gaan aantikken.

27 juli 2022 om 10:10

Ik denk dat Bijlow zijn blessure historie niet mee heeft voor een grote transfer

Ajax was hoe dan ook geen optie. Hij wil namelijk spelen (rrden dat hij wegging bij ajax) en gezien het aantal middenvelders zou hij nog steeds niet spelen. RB was ook geen optie, want daar zoekt Ajax een ander type speler. Dus indien Ajax interesse had, dan was dit voor de breedte.

Geweldige speler. Mooi dat ie voor Feyenoord kiest. Meer kans op speeltijd.

Toe maar, ik weet niet wat ik hiervan moet vinden? FC Utrecht is de uiteindelijke winnaar hiermee. *.5 miljoen als vaste som en nog eens 1.5 miljoen aan bonussen + een doorverkooppercentage. Dit vind ik toch wel een gigantisch hoog bedrag voor een voetballer van FC Utrecht. Als je Aursnes voor ''maar'' 15 miljoen verkoopt en deze Quinten Timber voor een vaste som van 8.5 miljoen binnehaalt ben je een hele slechte onderhandelaar naar mijn mening. Maar ik laat me graag verrassen.

27 juli 2022 om 14:24

Aursnes is een speler van 26 met een tweejarig contract vs een talentvolle Nederlandse speler van 21. Zijn wel factoren die de prijs bepalen

Uiteindelijk blij dat hij niet naar ons toekomt. Kon je al wel op wachten gezizen de back positie 1 van de redenen was van zijn vertrek. Beetje wat meer overschatte voetballer, komt denk tekort voor de eredivisie top. Zeker voor het middenveld en als rechtsback kan hij bij ons iig niet brengen wat er van hem verlangt wordt. Is defensief ook nog eens te zwak wat dat betreft.
Ook als middenvelder, en de bedragen die rond gaan zijn echt wel erg hoog voor hem. Wellicht dat Slot er wat van kan maken.

Echt een prima aankoop. Alleen de prijs is wat mij betreft echt veel te hoog.
Transfervrij binnen gehaald, maar voor 8,5 wat tot 10 miljoen kan oplopen. En dan nog een doorverkooppercentage ook nog eens erbij. Uitstekend onderhandeld van Utrecht, al denk ik dat Feyenoord zich laat piepelen voor dat bedrag.

Lijkt mij overigens ook dat Aursnes dan definitief weg gaat. Anders gaan ze geen 8,5 - 10 miljoen betalen voor een speler die nie direct nodig is (als er niemand vertrekt op het middenveld)

27 juli 2022 om 13:00

Had nog 3 jaar contract bij Utrecht, kon dus vragen wat ze wilden. Zat ook buitenlandse interesse op de tribune, en die leggen dat bedrag makkelijker op tafel. Dus waarom niet hoog in de boom kruipen als Utrecht zijnde.

27 juli 2022 om 13:04

Ik snap het wel hoor. Maar snap niet dat Feyenoord zoveel geld daar aan uit durft te geven. Is toch een heleboel geld voor Feyenoord op dit moment. En het is niet dat Quinten zich al jaren bewezen heeft op Eredivisie niveau.

27 juli 2022 om 14:22

Als ie zich al jaren bewezen had, was ie al weggeweest

Leuk dat aftroeven van Ajax. Maar vind dit heel veel geld voor Feyenoord. Mooi dat er wat geld binnen kwam, maar waarom zo nodig van koopjes als 0.5 Aursnes naar 8.5 voor een Timber? Zijn er plots geen koopjes meer? Ik vind 6 mil voor Vermeer een stuk logischer, jammer dat het niet rondkwam. Nu moeten we maar gaan duimen draaien dat deze jongen het heel goed gaat doen, anders wordt dit een fikse strop. Ik zou dit in football manager niet snel doen...

27 juli 2022 om 14:20

Omdat koopjes als Aursnes nu eenmaal loten uit de loterij zijn. Winnende wel te verstaan. Dat lukt je niet elk jaar. Daarnaast is hij talentvol én Nederlands. Dat is nu eenmaal duur. Je bedoelt 6 miljoen voor Veerman neem ik aan ? Al is het voor een schilderij van Vermeer een prima prijs

Verstandige keuze vd speler, hogere kans om als basisspeler te fungeren. Ik vermoed dat Feyenoord in hem een Daley Blind scenario ziet: Ajax opleiding, jaar naar middenmoot waar die goed gepresteerd heeft en na 1/2 jaar Feyenoord waar hij zich hopelijk verder ontwikkeld voor een mooi bedrag kan verkopen.

Flinke bak met geld zeg, dan zou ik als Feyenoord zijnde toch eerder dit geld uitgeven aan Gnonto, waar het toch wat waarschijnijker is dat ze dit geld ook terugverdienen.
Ben erg benieuwd, mocht er nog een goede LA komen en Giminez (of hoe je het ook schrijft), heb je opeens wel weer een goed team staan.

27 juli 2022 om 09:43

Alsof die Gnonto zich al onwijs bewezen heeft

27 juli 2022 om 10:37

Nee natuurlijk niet, maar een Italiaans international van onder de 20 jaar tegenover een Nederlandse voetballer van 21 zonder caps. Dan zie ik toch een hogere kans van doorverkopen met winst bij Gnonto dan bij Timber. Ik laat me graag verrassen hoor!

Goede aankoop, dan vertrekt Aursnes dus zeker? Is te duur voor de bank bij Feyenoord lijkt me. Of schuift Kokcu door?

27 juli 2022 om 09:29

Kwam net een nieuwsbericht door dat Feyenoord in onderhandeling is met Benfica over Aursnes. Zal zometeen wel op vz komen, denk ik.

27 juli 2022 om 09:58

Ik meende dat we het hier laatst ook over hadden en dat Timber eigenlijk geen CVM is maar meer een ‘8’. Hoe kijk je naar deze transfer ?

27 juli 2022 om 10:11

Erg blij met deze transfer. Een hele veelzijdige speler die wat extra power en loopvermogen op het middenveld geeft. Hij heeft echt een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt bij Utrecht. Zoals je zegt is het geen 6 zoals Aursnes, dus wellicht dat Slot met een iets aanvallender middenveld gaat spelen? Kokcu - Timber - Szymanski? Kokcu en Timber zijn spelers die beide box to box kunnen spelen, waar Kokcu waarschijnlijk de eerste middenvelder is die de opbouw gaat verzorgen. Of, Slot ziet in Geertruida zijn nieuwe 6. Alleen zou dat betekenen dat je weer teveel middenvelders hebt. Die optie lijkt me dus onwaarschijnlijker

Ajax moet de komende jaren echt scherper zijn op talenten uit de jeugd en de contractsituaties Timber en Brobbey kwijtraken heeft ons aardig wat centjes gekost.

Feyenoord krijgt echt een speler met een hoog plafond en ontzettend multifunctioneel. Het is wel een positie die goed bezet is bij Feyenoord dus het is een aardig bedrag om uit te geven terwijl er posities zijn die dringender versterking nodig hebben

27 juli 2022 om 09:36

@maxkaplan,

Hij kwam gewoon tekort voor Ajax,
Om nou te zeggen dat hij multifunctioneel is vind ik raar, want hij speelde bij Utrecht gewoon altijd op dezelfde positie. Dat Ajax hem eventueel wilde gaan testen op rechtsback, wil niet zeggen dat hij dit ook zou kunnen !

Ik vind het helemaal niet zuur dat ze hem kwijt zijn, is gewoon een 12 in een dozijn speler die momenteel in mijn ogen overrated word, omdat hij een lekker seizoen heeft gedraaid.

27 juli 2022 om 10:30

KKD 19/20
25 wedstrijden
rechtsbuiten 4 wedstrijden - 1 goal, 1 assist
linksbuiten 9 wedstrijden - 2 assists
rechtsback 4 wedstrijden - 1 assist
defensief mid 5 wedstrijden - 1 goal
centraal mid - 3 wedstrijden - 1 assist

KKD 20/21
14 wedstrijden (langdurig geblesseerd)
rechtsbuiten 2 wedstrijden
rechtsback 8 wedstrijden
centraal mid 1 wedstrijd
linksbuiten 1 wedstrijd

Eredivisie 21/22
31 wedstrijden
centraal mid 24 wedstrijden - 2 goals , 3 assists
aanvallend mid 2 wedstrijden - 1 assist
linksbuiten 2 wedstijden
rechtsbuiten 1 wedstrijd
rechtsback 1 wedstrijd

Hij is de definitie van een multifunctionele voetballer. Je bent blijkbaar geen Jong Ajax kijker anders had je dit wel geweten maar hij heeft bewezen op elke positie uit de voeten te kunnen en nooit te verzaken. Dat is ook een beetje de reden geweest dat een doorbraak bij Ajax lastig werd omdat zijn positie nooit helemaal duidelijk was. Hij was niet goed genoeg volgens jou maar volgens de beleidsbepalers bij Ajax was hij dat wel aangezien de lucratieve contractaanbieding, de spijt van zijn vertrek en de hernieuwde interesse na zijn vertrek.

27 juli 2022 om 10:56

@maxkaplan,

Ik kijk best wel wat wedstrijden van Jong Ajax,
Dat jij nu dingen kopieert en plakt van internet wil niet zeggen dat jij alles volgt.

Daarbij kan je elke speler overal neerzetten, wil niet zeggen dat hij overal het gewenste niveau haalt. Ik kan ook Blind 3 wedstrijden in de spits zetten, 2 op rechtsbuiten 5 op linksbuiten 8 op rechtsback, maar dat wil niet zeggen dat hij dan multifunctioneel is.

Hij werd neergezet waar nodig, en daar deed hij het oke.
Multifunctioneel noem ik als je op meerdere posities hetzelfde niveau kunt halen.

Daarbij weten we allemaal dat KKD natuurlijk veel minder is dan de ED.

27 juli 2022 om 14:15

Het heeft geen nut een discussie te voeren met iemand die niet bereid is om zijn ongelijk toe te geven.

Jij vond het gek dat ik hem multifunctioneel noem. Ik geef duidelijk aan dat hij wel degelijk multifunctioneel is met feiten en context. Nu ga je allerlei andere dingen erbij halen die niks te maken hebben met het punt.

Ik heb nooit gezegd dat ik alles volg. Ik heb nooit gezegd dat KKD gelijk is aan de ED.

''hij werd neergezet waar nodig'' Dit doe je toch alleen met een speler die dat kan en de kwaliteiten bezit die zich leent voor meerdere posities ergo multifunctionele speler. Het is niet Unuvar geweest die daar moest spelen maar Timber omdat hij het kan.

Dat vind ik toch best veel geld voor een speler waar ik zelf nog niet veel bijzonders in kan zien. Nu heb ik niet veel wedstrijden van Utrecht gezien afgelopen seizoen maar in de potjes die ik wel heb gekeken vond ik 'm 'gewoon lekker meedraaien' op het middenveld.

27 juli 2022 om 09:44

Klopt maar dat is het nadeel dat je zolang wacht met het aantrekken van spelers. Utrecht weet twee dingen ook heel goed.

1. Feyenoord heeft snel (fitte) spelers nodig om mee te starten aan het begin van het seizoen.
2. Feyenoord heeft op dit moment veel geld door het verkopen van een x aantal spelers.

Deze 2 feiten bieden Utrecht een uitstekende onderhandelingspositie aan waardoor de prijs hoog kan uitvallen.

27 juli 2022 om 10:00

Utrecht heeft ook geen zin om 1 week voor de start van de competitie een goede basisspeler voor een fooi te laten gaan natuurlijk.

27 juli 2022 om 10:00

Dan ligt dat eerder aan jou inderdaad. Dit is een speler met een hoge plafond die bij Utrecht als 20 jarige in mijn ogen al de beste voetballer was. De wedstrijden die ik heb gezien lijkt het althans een speler die een hoger niveau makkelijk aankan. Dit is een goudmijntje voor Feyenoord.

Slimme aankoop van Feyenoord, je weet wat je er aan hebt.
Komt in mijn ogen tekort voor het niveau dat Ajax moet nastreven, maar voor Feyenoord wel een gewenste aanwinst.

Vind persoonlijk 8,5+ 1,5 aan bonussen best wel een fors bedrag moet ik zeggen.

Ik denk dat het wel verstandig is van Q Timber om voor Feyenoord te kiezen. Je moet je carriere rustig opbouwen om naar de absolute top te gaan. Ik denk dat hij het bij Ajax nog wel lastig had gekregen met de concurrentie. Feyenoord is wat dat betreft naar mijn mening toch een stap minder ver dan Ajax wat voor Q Timber meer speeltijd op gaat leveren. Aan de andere kant had ik het ook leuk gevonden als J Timber en Q Timber gezamenlijk het doel van de Amsterdammers gingen verdedigen. Maar nu is het ook wel leuk wie van de broers de klassieker gaat winnen, een dilemma voor de ouders van Q en J Timber.

Lees ik dit nu goed? 8,5 miljoen (!) voor een modale en 21-jarige speler van FC Utrecht? Wat een wanbeleid! Feyenoord waar ben je in hemelsnaam mee bezig. Hij mag dan wel dezelfde naam hebben als broer Jurriën, maar hij is bij lange na niet zo goed als hij. Utrecht lacht zich de penis uit de pantalon, een krul in de lul om een 21-jarige speler (die nog helemaal niks (!) ) heeft bereikt voor zo'n bedrag van de hand te doen. Succes in de middenmoot/subtop, Feyenoord.

27 juli 2022 om 09:51

Je had het ook kunnen laten bij: 'ik vind het een hoop geld voor een speler die ik persoonlijk niet zo goed vind'. Die mening mag je natuurlijk hebben. Maar je kiest er dus voor om er nog even een snerend en provocerend randje aan toe te voegen richting Feyenoord. Vrij kinderachtig en onnodig.

27 juli 2022 om 10:31

Dat klopt. Maar om het nog maar eens te benadrukken en de nadruk te leggen op het (wan)beleid van Feyenoord, noem ik nog extra even de naam Feyenoord. Ik vind het van de zotten.

27 juli 2022 om 10:56

Wanbeleid zegt ie

27 juli 2022 om 11:30

Laten we bij Feyenoord nou expert zijn in wat wanbeleid is , maar dat is dit zeker niet. Mooie investering in een jonge jongen van het geld dat Aursnes op gaat leveren. Je houdt er zelfs nog wat aan over.

27 juli 2022 om 14:16

Feyenoord legt een hoop geld neer voor een goede speler. Is even wennen voor niet-Feyenoorders. Maar goed, hij moet het laten zien. Potentie is er, daar betaal je nu eenmaal voor

Niet iedereen wil naar Ajax dat is goed om te zien. Deze jongen luistert naar zijn gevoel en zal waarschijnlijk een heel goed gesprek met Slot hebben gehad. Slot zal heel veel in hem gaan investeren waardoor hij nog beter wordt. Want spelers worden gewoon aantoonbaar beter onder Slot. Bij Ajax is hij gewoon een van de spelers in de selectie op een positie waar hij niet graag speelt

27 juli 2022 om 09:58

Wie zegt dat Ajax daadwerkelijk concrete belangstelling voor deze jongen had? Kan zomaar zijn dat Feyenoord de enige club is die een bod heetf gedaan.

Volgens De Telegraaf betalen de Rotterdammers 8,5 miljoen euro aan FC Utrecht, een bedrag dat middels bonussen kan oplopen tot 10 miljoen euro. Wie zegt dat dit waar is? Geloof er namelijk Helemaal niets van. Iedereen neemt dit maar weer klakkeloos over als de waarheid. 1908.nl komt met aanzienlijk Lager bedrag zo rond de 6 mio.

27 juli 2022 om 09:54

Zo zie je maar weet dat niemand de exacte ins en outs weet omtrent een transfer. Net zoals dat eerder werd geroepen dat Feyenoord geen geld heeft voor dure transfers. Of het nou 8.5 of 6 is, lekker boeiend. Feyenoord wilt niet nog een keer achter het net vissen zoals destijds bij Veerman. Aursnes gaat voor nog meer geld weg en met Timber haal je een jonge opvolger in huis met veel meer potentie. Ik ben tevreden!

Bij Ajax zou hij een zware concurrentiestrijd aan moeten gaan voor een basisplek bij Feyenoord verzekerd van een basisplek. Gefeliciteerd Feyenoord, voor jullie zeker een aanwinst.

Prima speler voor Feijenoord, komt tekort voor Ajax of PSV.

27 juli 2022 om 10:08

PSV wilde hem graag hebben maar kan hem niet betalen.

27 juli 2022 om 10:10

@janta: hoe kom je hierbij? heb je een bron? Ik begreep dat PSV Timber alleen wilde kopen als Sangare verkocht zou worden.

27 juli 2022 om 11:11

Ajax en PSV hebben geen middenvelder nodig. Dat is wat anders dan dat hij tekort komt. Hij zou moeiteloos meekunnen met beide ploegen.

27 juli 2022 om 14:14

Het is moeilijk accepteren dat een speler de kwaliteit heeft voor PSV en Ajax maar naar Feyenoord gaat. Dan krijgen je dit soort reacties

Mooie aanwinst voor Feyenoord. Als ze die Gimenez nog halen hebben ze echt een hele goede transferperiode gehad. Beter dan PSV.

27 juli 2022 om 11:44

Heb jij onder een steen gelegen de laatste tijd, gaat er maar niet van uit dat ze ook met de nieuwe aanwinsten over PSV gaan eindigen. PSV heeft heeft goede zaken gedaan op de transfermarkt, zijn geen koekenbakkers die zij hebben gehaald.

27 juli 2022 om 12:21

PSV is er op de keeper na niet op vooruit gegaan. Feyenoord wel.

27 juli 2022 om 18:03

Ook wel kort door te bocht. Malacia en Sinisterra waren ontzettend belangrijk voor Feyenoord. Daar hebben we geen betere spelers voor terug.
Voorlopig is voor Dessers en Linssen alleen Danilo gekomen. De Zcymenski moeten we nog maar zien of hij het beter gaat doen dan Til.

Prima aankoop voor Feyenoord. Mooi om de uitwerking van een Europese finale op een club zo te zien. Spelers voor hoge bedragen verkopen en zelf daardoor ook meer uit kunnen geven aan spelers.

Prachtig zeg.
Als Timber zich zo door ontwikkeld zoals nu is die over 2 jaar 25-30 mil waard.

Die Gimenez kan ook zomaar een hit worden. Een soort betere versie van Pelle imo.

Idrissi deed het ij zijn AZ tijd toch goed dus ben benieuwd naar hem.

Hancko erbij en nog een goede linksback en je bent zo goed als klaar voor het seizoen

27 juli 2022 om 11:16

Een beter versie van Pelle? Dat is nogal wat. Pelle is zo ongeveer de beste spits die ooit bij Feyenoord heb gezien (en ik heb ze vanaf Henke Larsson allemaal gezien), dus ik hoop het

27 juli 2022 om 14:12

Pelle was fenomenaal. Technisch perfect, dat kan ik van Gimenez niet zeggen. Daarnaast is hij nog een kop kleiner ook. Maar wel een interessante spits, maar moet nog wel groeien. Pelle was al aardig compleet toen ie bij Feyenoord kwam (ook een stuk ouder)

Beter onder slot trainen dan schreuder, blijft gewoon een matige trainer schreuder denk dat ajax fans snel klaar met hem zijn!!

27 juli 2022 om 11:40

De kwaliteit van de training hangt ook vooral af van de spelersgroep.

Dat is een behoorlijke klap met geld dat Feyenoord voor Timber neerlegt.
Wel erg benieuwd hoe de stap hoger bij hem uit gaat pakken. Heb zeker vertrouwen in Quiten Timber, dat hij een veelvoud gaat opleveren voor Feyenoord.

Ben alleen wel benieuwd hoe het middenveld er nu uit komt te zijn bij ze. Zou Arsnes gaan banken of gaat Kokcu dan toch weg? Gezien dat zijn concurrenten zijn als controleur.

Oh, dus Feyenoord wilde niet meer dan 4 miljoen uitgeven aan een nieuwe spits en ook Dilrosun kostte ze niet meer dan dat maar voor een middenvelder die slechts bij 6 doelpunten in 33 wedstrijden in de Mickey Mousse competitie betrokken was en ook maar 4 miljoen waard is volgens Transfermarkt.nl, betalen ze ineens effe 8 miljoen euro?

27 juli 2022 om 14:10

1. Feyenoord vond Dessers geen 4 miljoen waard en hij vroeg een te hoog salaris. 2. De waarde van een voetballer is meer dan het aantal doelpunten. 3. Transfermarkt draait op vrijwilligers die met natte vingerwerk de waarde bepalen, dus neem die niet als bijbel aan

Geen haat naar feyenoord of zoiets hoor, maar bizar dit!
"8,5 miljoen euro een bedrag dat middels bonussen kan oplopen tot 10 miljoen euro"
Er gingen een aantal belangrijke spelers weg want niet te betalen, Gnonto en anderen waren ook te duur en dan nu voor een jongen met talent, maar ook nog een hoop te bewijzen 8 tot 10 mln betalen?
Dat lijkt toch vreemd.

27 juli 2022 om 14:08

Is allemaal niet zo ingewikkeld. Jij neemt een aantal aannames uit de media als ultieme waarheid en bent verbaasd als de werkelijkheid anders is

27 juli 2022 om 17:25

Hahaha, ja die kan ik waarderen!
Maar ff serieus, zo gaat het toch altijd? Wij als fanatieke fans struinen alle media af naar nieuwtjes over onze club en natuurlijk pakken we ook nieuwtjes over de andere clubs mee. Wat kunnen we anders doen? Ik zit niet naast Koning John of zijn collega's als ze zaken doen.
Dan stel ik hier tenminste nog een vraag en zeg daarnaast dat het vreemd Lijkt waar anderen met een zweem van autoriteit hier van alles en met stelligheid beweren.
Maar nogmaals: je reactie is heerlijk adrem. Duimpje!

27 juli 2022 om 18:32

maar is gnonto dan geen ''jongen met talent, maar met nog veel te bewijzen''? Til waar je vgm op doelt vertrok al voordat sini en malacia verkocht werden dus toen was het geld er simpelweg niet. Dessers was niet iedereen van overtuigt, niet voor het salaris dat hij vroeg en nelsen wilde voor zijn kans gaan bij Arsenal. derest was toe aan een volgende stap. dus de zin ''want niet te betalen'' klopt niet echt.

Die gaat spelen bij Feyenoord en daar is hij naar op zoek Speeltijd en die krijgt hij niet bij Ajax, heel slim van die jongen! en goed voor Feyenoord die gaat over een paar jaar 40 miljoen op brengen of zo goede investering.

Echt veel te veel geld voor deze jongen. Jammer dat je als Feyenoord zijnde, waar je toch echt op de centen moet letten, voor deze jongen zoveel neer legt. Ik weet niet eens heel erg zeker of hij het niveau wel aan kan. Ik bedoel, als psv fan had ik er behoorlijk van gebaald als ze hem hadden gekocht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren